نوشته شده توسط : من

رمزگشايي از سناريوي ۵‌حلقه‌اي فتنه


جريان اصلاحات با تاكيد بر عدم مشاركت در انتخابات از هم اكنون به دنبال زير سوال بردن سلامت در انتخابات است.
آمدن و نيامدن.بودن و نبودن.اين واژه ها بي ترديد پربسامدترين واژه هادر باره رفتار انتخاباتي اصلاح طلبان بوده است.
به گزارش«نداي انقلاب»،اصلاح طلبان كه پس از فراز و نشيب هاي مختلف براي ورود به نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي حضور خاموش اما هدفمندي رامورد تاكيد و توجه خود قرار داده اند،سناريويي چند لايه را هدف فعاليت هاي خودقرار داده اند.
در اين ميان براي بررسي سناريوي چند لايه اصلاح طلبان در ابتدا بايدتاكيد كرد كه اين جريان :
الف- به دليل ضعف تشكيلاتي،ريزش در بدنه و عدم انسجام نيروها در زيريك چتر تصميم گرفت كه با تابلو در انتخابات شركت نكند.
ب- با توجه به پيامي كه از غرب دريافت كرده مي كوشد تا اين انتخابات رابا چالش مواجه سازد.پس تحريم انتخابات در ظاهر و حضور خاموش بخشي از بازي اصلاح طلبان است.

حال با توجه به ۲ نكته ذكر شده مي توان نگاه دقيق و روشن تري نسبت به سناريوي اصلاح طلبان در مواجه با نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي داشت.

لايه هاي اين سناريو عبارتند از:
۱- جريان اصلاحات با تاكيد بر عدم مشاركت در انتخابات از هم اكنون به دنبال زير سوال بردن سلامت در انتخابات است.
۲- اين جريان با عدم معرفي كانديداي برجسته در شهرهاي بزرگ به دنبال القاي كاهش مشاركت اجتماعي در حوزه هاي نمايان و مهم مي باشد.
۳- اصلاح طلبان با تكيه بر اصل گريز از مركز به دنبال مشاركت گسترده در حوزه هاي كوچك هستند.
۴- اين جريان با تاكيد چند باره از سوي نحله هاي مختلف خود مبني برعدم مشاركت در انتخابات تحت آن چه كه آنان « تضييع حق شهروندي » مي نامند به دنبال مستند كردن نقض حقوق بشر در ايران براي ايراد فشار بيشتر بر نظام مي باشد.
۵- اين جريان با طرح برخي موارد مي كوشد تا ضمن تحريك قوميت ها آشوبهاي جزيره اي را رقم بزند.

در مجموع با توجه به نكات مطرح شده بايد تصريح كرد كه هدف نهايي اين سناريو نشان دادن تزلزل دروني نظام براي فعال شد در عرصه بين المللي است.چيزي كه آمريكايي در آستانه انتخابات و تصميمات بزرگ در كشورهاي منطقه آن را شكستن تصويري مطلوب از ايران به عنوان مدل كارآمد نام مي برند. 

حماس: اسرائیل جرات حمله به ایران را ندارد

 


عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش حماس در گفتگو با خبرگزاری مهر اظهار داشت: با توجه به درگیری آمریکا با بحرانهای داخلی و فرامنطقه ای، اسرائیل توان برداشتن گام بزرگی همچون حمله به ایران را ندارد.

"محمود الزهار" در گفتگو با خبرنگار مهر در نوارغزه در پاسخ به این سوال که تهدیدات اخیر علیه ایران را چگونه ارزیابی می کنید، اظهار داشت: دور از ذهن می دانم که اسرائیل اقدام به حمله ایران کند چون اتخاذ چنین تصمیمی بدون حضور واشنگتن در کنار تل آویو عملی نیست.

وی تاکید کرد: وضعیت آمریکا در افغانستان هم اکنون بحرانی است، نظامیان آمریکایی به تازگی با شکستی بزرگ عراق را ترک کرده اند و از طرفی کاخ سفید این روزها با بحران اقتصادی بزرگی دست و پنجه نرم می کند. در واقع تمامی این مسائل باعث می شود واشنگتن رغبتی به انجام ماجراجویی جدید در منطقه نداشته باشد.

الزهار با اشاره به اینکه تل آویو جرات حمله به ایران را ندارد، افزود: گزینه نظامی علیه تهران دور از ذهن است و تهدیدات اسرائیل نیز عملی نخواهد شد.

وی تاکید کرد: جنبش حماس با هرگونه حمله نظامی به جمهوری اسلامی ایران مخالف است و پاسخگویی ایران به چنین تهدیدی را با تمامی ابزارهای در دسترس، حق تهران می داند.

این مقام ارشد فلسطینی در پاسخ به سوالی درباره آینده آشتی ملی فلسطین اظهار داشت: عدم نتیجه گیری کامل از این مسئله به علت روی آوردن تشکیلات خودگردان و جنبش فتح به دور جدیدی از مذاکرات سازش با همکاری اردن بوده است.

وی با اشاره به سوء استفاده تشکیلات خودگردان از فضای آشتی ملی در جهت انجام دور جدیدی از مذاکرات تاکید کرد: در حالی که حماس به 80 تن از اعضای فتح اجازه بازگشت به نوارغزه را داده است اما جنبش فتح تاکنون هیچ یک از تصمیمات کمیته های زیر مجموعه آشتی ملی را عملی نکرده و حتی به جای آزادی بازداشت شدگان سیاسی، تعداد دیگری از اعضای حماس در کرانه باختری را دستگیر کرده است.

الزهار در پاسخ به سوالی درباره نزدیک شدن مواضع جنبش جهاد اسلامی و جنبش حماس در برهه اخیر و احتمال ادغام این دو جنبش اظهار داشت: ما (حماس) در مرحله بهبود روابط با جهاد هستیم، در این مسئله اختلافاتی وجود داشت که به طور گسترده ای از بین رفته اند. البته همچنان سخن گفتن از ادغام زود است و به وقت بیشتری نیاز دارد.

وی درباره احتمال نامزدی خود برای ریاست دفتر سیاسی حماس پس از موضع اخیر "خالد مشعل" که از عدم نامزدی مجدد خود برای این سمت خبر داده بود، اظهار داشت: انتخاب رئیس دفتر سیاسی حماس نیازی به اعلام نامزدی ندارد بلکه شورای جنبش حماس و اعضای کادر آن هستند که فرد موردنظر برای ریاست بر دفتر سیاسی را انتخاب می کنند. 

ولتر از خانواده سلطنتی بریتانیا پول گرفته است

 


یکی از 14 نامه نویافته از ولتر فاش کرده که این فیلسوف معروف فرانسوی 200 لیره استرلینگ از خانواده سلطنتی بریتانیا به عنوان خلعتی و هدیه دریافت کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از PNA، «نیکولا کرونک» پژوهشگر دانشگاه آکسفورد در بریتانیا به تازگی 14 نامه فلسفی از ولتر فیلسوف معروف فرانسوی را یافته است.

همه این نامه‌ها به زبان فرانسوی هستند و در یکی از آنها آشکار شده است که ولتر 200 لیره استرلینگ از خانواده سلطنتی بریتانیا به عنوان خلعتی و هدیه دریافت کرده است.

این مسئله در یکی از این 14 نامه که امضای ولتر هم پای آن است و تاریخ آن به قرن 18 میلادی بازمی‌گردد، مشخص است.

در همین نامه همچنین آشکار شده است که ولتر تاثیر زیادی بر آثار فلسفی و علمی آن روز بریتانیا داشته است.

کرونک که مسئول بنیاد ولتر در دانشگاه آکسفورد نیز هست، اشاره کرده به این نکته که این 14 نامه را چندی پیش در کتابخانه‌ای در ایالات متحده یافته است.

فرانسوا ماری آروئه که بعدها به ولتر معروف شد در 21 نوامبر 1694 در پاریس به دنیا آمد و در 30 می 1778 درگذشت. او از نامدارترین فیلسوفان و نویسندگان فرانسوی عصر روشنگری است. 

Press TV قربانی درماندگی انگلیس از اشغال سفارتش در تهران شد

 




وبلاگ خیزران در جدیدترین مطلب خود نوشته است:

ظاهرا سوزش اشغال سفارت انگلستان در تهران آن قدر برای اربابان سابق دنیا، یعنی انگلیسی ها شدید بوده است که برای جبران آن در لندن دست به تلافی زده اند و بعد از مدت ها کش و قوس و اذیت کردن، که خاص سیستم حقوقی و قضائی انگلستان است، مجوز پرس تی وی را لغو کرده اند.

پرس تی وی مدتها بود که در انگلستان خار چشم بود و بالاخره باید این خار چشم را می کندند. استدلال های حقوقی به کار رفته و رویه اعمال شده خاص پرس تی وی، همان رویه حقوقی معمول انگلیسی هاست که همچنان خودشان را آقای دنیا می دانند. احتمالا برای کشف این که چطور می توانند یک رویه حقوقی بر علیه پرس تی وی ایجاد کنند، وکلایی با دستمزد ساعتی هزاران پوند استخدام کرده اند و آنها در نهایت به استدلال نیم بندی رسیده اند!

بر این اساس اگر پرس تی وی می خواست در انگلستان بماند، باید مدیریت شبکه را به انگلستان انتقال می داد و یا ناظرینی از انگلستان برای نظارت بر مدیریت شبکه در ایران حاضر می شدند! یکی نیست بگوید این استدلال را از کجایتان درآورده اید! آیا جرات می کنید برای شبکه های اروپایی و امریکایی هم این استدلال را به کار ببرید؟

این استدلال با قوانین اتحادیه اروپا نیز در تناقض است. در واقع چنین رویه ای در صورت شکایت به دادگاه اروپایی حقوق بشر قابل شکستن است اما انگلیسی ها می دانند که این دادگاه، یک پروسه زمانبر است و حکم غیر الزام آورش برای انگلستان قابل شکستن است. این یعنی یکه تازی دولت انگلستان را مخالفی نیست.

به نظر من بهتر است مدیر کل رسانه های خارجی وزارت ارشاد، آقای آقاجری، نسبت به در پیش گرفتن چنین رویه ای در مورد دفتر بی بی سی در ایران اقدام کند. بالاخره بی بی سی هم یک شبکه تلویزیونی دارد که اتفاقا درباره ایران مدام اخبار نادرست و جهت دار منتشر می کند و به استناد قوانین فعلی ایران، جمع کردن جل و پلاس آنها از تهران، کار آسانی نیست.

هیچ چیز دم و دستگاه این روباه پیر را بیش از قطع کردن اعصاب ارتباطی اش اذیت نمی کند. 

تشکیل بنیاد مردمی حمایت از قربانیان دموکراسی

 

خون شهدای علم و دانش مجددا این فعالیت را احیا نمود که درخواست رسمی جهت اخذ مجوز به مراجع قانونی اعلام گردیده است.

هامون به نقل از بولتن نیوز:

در پی خبر مندرج در رسانه های داخلی و خارجی در خصوص تلاش گروه های مردمی برای تشکیل (بنیاد حمایت از قربانیان دموکراسی) با دکتر رضا آقانوری در دبیرخانه پیگیری تشکیل این بنیاد مصاحبه ای به انجام رسیده است که مشروح آن بدین شرح است:

جناب آقای دکتر منظور از (قربانیان دموکراسی) چیست؟
دشمن در سناریوی فروپاشی از درون که پس از سناریوی نبرد سخت علیه نظام جمهوری اسلامی ایران توسط موسسات بین المللی توسعه دموکراسی به سبک آمریکایی تولید شده بود، فعالیت های سازمان یافته سیاسی(تحزب)را در پیش گرفت که در ایران به دلیل عدم سازمان یافتگی جمعیت ها موثر نبود. لذا به نبرد نرم و فعالیت در غالب مولکول های اجتماعی روی آورد که لازمه آن رها سازی هر مولکول اجتماعی (مردم ایران) از وابستگی های اجتماعی رایج در جامعه ایرانی - اسلامی و قراردادن آن در غالب اجتماعی جدید بود که این امر در سه فرآیند شبیخون فرهنگی، تهاجم فرهنگی و نبرد نرم عملیاتی شد که در آن قرار بود بال سبز مهدویت، بال سرخ عاشورا و عمود ولایت فقیه هدف قرار گیرد تا به اصطلاح بتوان بستر توسعه دموکراسی غربی را فراهم آورد.
لذا به دنبال تئوری سازی جین شارپ (پدر انقلاب های رنگی و عضو موسسه آلبرت انیشتین) دیالوگ جدیدی برای توسعه دموکراسی غربی در ایران پدیدار شد که کمیته ای به نام (کمیته اعلان خطر جاری) به سرپرستی مارک پالمر و اعضایی چون: مارگرت گرچت، کندولیزا رایس، داگلاس فیس، پل ولفوویتس و...) سرپرستی تولیدات تاکتیکی آن را برعلیه نظام جمهوری اسلامی ایران برعهده گرفتند. این کمیته در دهه ۸۰ شمسی رسما فعالیت نموده و با ابزار سازمان های جاسوسی سیا و موساد به اقدامات گسترده فرامنطقه ای در جهت بر اندازی نرم نظام جمهوری اسلامی ایران دست زده است که نمونه بارز آن در فتنه ۸۸ و نیز عملکرد جریان انحرافی ملاحظه می نمایید و یکی پلان های عملیاتی کمیته اعلان خطر جاری، طرحی به نام طرح دلتا بوده است. در پلان های تولیدی این کمیته موضوع اعتلاف جهانی علیه ایران، گسترش تحریم ها و عبور از مفاد ۳۹ ،۴۰ و۴۱ منشور شورای امنیت سازمان ملل، حمله به ایران و فروپاشی از درون در دستور کار قرار گرفته است.
در هر یک از این فرآیندها یک ارزش در جامعه اسلامی بعنوان آپوزیت و دموکراسی غربی بعنوان آنتی آپوزیت یا پوزیت در نظر گرفته شده است. متاسفانه دشمن به همین بهانه به اقدامات گسترده فرهنگی، اجتماعی، اطلاعاتی و حتی حمله نظامی دست زده و در جریان این باصطلاح توسعه دموکراسی غربی، عده ای کثیر در کشورهای مختلف از جمله کشور ما توسط اقدامات دشمن آسیب دیده و قربانی شده اند که معنای واقعی (قربانیان دموکراسی غربی) هستند.

علت و موضوع تشکیل بنیادی برای حمایت از این قربانیان در چیست؟
چند علت زمیه ساز این فعالیت مردمی گردیده است:
الف) موجودیت هر انقلابی وابسته به حضور مرم در عرصه های ملی و بین المللی مرتبط با انقلاب است.
ب) در میان عوامل ناقض حقوق ملت ایران و توسعه دموکراسی غربی اجزاء و عناصری مانند دولت اسرائیل وجود دارند که ایران اسلامی آن ها را به رسمیت نمی شناسد. لذا برای پیگیری حقوق قربانیان دموکراسی در محاکم بین المللی مانند دیوان لاهه لازم است خود مردم از حقوق حقه خود دفاع کنند.
ج) اصل پانزدهم دکترین دلتا که توسط دشمن طراحی شد به صراحت اشاره دارد که سپاه و بسیج باید تضعیف گردیده و وزارت اطلاعات یا باید از بین برود و یا بسیار ضعیف گردد. در جریان فتنه ۸۸ دشمن توانست سناریوئی را کلید بزند و با ایجاد اختلاف استراتژیک و با استفاده از شکاف امنیتی پدید آمده به اقدامات گسترده خرابکارانه ای علیه ملت و نظام اسلامی دست زند که در جریان این اقدات عده قابل توجهی از مردم، اقشار بسیجی، نیروهای انتظامی، کسبه، نخبگان، دانشمندان و ...آسیب دیده و بعضا در نهایت مظلومیت به شهادت رسیدند. دشمن هم اکنون نیز در فضای این شکاف به اقدام سخت اطلاعاتی دست زده و با نقض حقوق ملی ایران اسلامی به ترور هدفمند نخبگان هسته ای دست می زند. لذا برای پیگیری این حقوق ملی یک فعالیت جهادی مردمی مورد نیاز است. د) در چهار مرجله هر جنگ (نبرد ایدئولوژیک، نبرد اطلاعاتی، نبرد مهندسی و عملیات نظامی) بخش ایدئولوژیک نبرد مهمترین قسمت هر جنگ است و بزرگترین قربانی دموکراسی در کشور ما و سایر کشورهای مسلمان هدف تهاجم، اسلام و ولایت مطلقه فقیه است. لذا با صیانت از ارزش های اسلامی و تبیین دیدگاه های ولایت مطلقه فقیه می توان باب جدیدی را در مصاف ایدئولوژیک علیه دشمن گشوده و تحرک دشمن را در فضای نبرد کاهش داد که این امر نیز از اهدف این بنیاد است.

در خصوص ایجاد این تشکل تا کنون چه فعالیت هائی انجام شده است؟
در سال ۸۷ مکاتباتی با برخی مراجع عظام تقلید، خبرگان و نخبگان انجام شده بود که بسیار استقبال گردیده و حتی دو تن از مراجع عظام جهت حضور در هیات امناء این مجموعه کتبا موافقت خود را اعلام نمودند که این امر به اهمیت این فعالیت باز می گردد. متاسفانه با قرار گرفتن در فضای فتنه ۸۸ و پدید آمدن الویت های فوری دیگر، بالاجبار این فعالیت مدتی متوقف گردیده و هم اکنون خون شهدای علم و دانش مجددا این فعالیت را احیا نمود که درخواست رسمی جهت اخذ مجوز به مراجع قانونی اعلام گردیده است که با توجه به اهمیت مطلب و ضرورت های موجود امید است مسئولان در این خصوص اقدام سریع و لازم را به انجام برسانند. 

ديكتاتور يمن به امریکا فرار کرد

 



علي عبدالله صالح، ديكتاتور مخلوع يمن ضمن "عذرخواهي از هرگونه كوتاهي" در دوران حكومت 33 ساله‌اش يمن را به مقصد آمريكا ترك كرد.


هامون به نقل از بولتن نیوز:

علي عبدالله صالح در يك سخنراني تلويزيوني قبل از ترك يمن خطاب به مقام‌هاي دولتي و اعضاي ارشد حزبش گفت: به خواست خدا من براي انجام معاينات پزشكي به آمريكا مي‌روم و پس از بهبودي به عنوان رئيس حزب كنگره عمومي مردم به صنعا بازمي‌گردم.

براساس گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، خروج صالح از يمن به دنبال تصويب قانون مصونيت قضايي رئيس‌جمهوري و معاونانش در پارلمان اين كشور صورت گرفت.

تصويب اين قانون، يکي از شروطي بود که عبدالله صالح حاضر شده بود قدرت را ترک کند.

احمد الصوفي، يکي از سخنگويان صالح، گفت که وي عصر روز يکشنبه به عمان پرواز کرده است تا از اين کشور عازم آمريكا شود.

همزمان واشنگتن اعلام كرد كه دولت آمريكا با سفر عبدالله صالح به آمريکا "براي درمان" موافقت کرده است.

وزارت خارجه آمريکا در بيانيه‌اي اعلام كرد: عبدالله صالح تا زماني در آمريکا مي‌ماند که درمانش در جريان است.

عبدالله صالح در پيامش هنگام خروج از يمن گفت: "از تمام مردم کشورم، مردان و زنان، به دليل هر قصوري در دوره زمامداري 33 ساله‌ام عذر مي‌خواهم."

يک مقام يمني که در مراسم خداحافظي علي عبدالله صالح حاضر بود، گفت که در مراسمي با حضور سران سياسي و نظامي و امنيتي کشور، عبدالله صالح خطاب به حاضران گفته که "امروز من کشور را به دستان شما مي‌سپارم."

وي پيش از ترک کشور، معاونش را به جاي خود منصوب كرده و به وي مقام ارتشبدي اعطا کرد.

همزمان با خروج صالح از يمن و پايان دوران رياست جمهوري‌اش، معترضان بار ديگر به خيابان‌ها آمده و خواهان دستگيري و محاکمه رئيس جمهوري شدند.

معترضان همچنين پلاکاردهايي در دست داشتند که از نمايندگان مجلس مي‌خواستند تا قانون مصونيت قضايي صالح را لغو کنند.

معترضان شعار مي‌دادند: "اين وظيفه ماست که قصاب را محاکمه کنيم."

به موجب قانوني كه پارلمان يمن تصويب كرد، عبدالله صالح از هرگونه تعقيب قضايي و حقوقي مصون خواهد ماند، اما مسئولاني كه با رئيس جمهوري يمن در موسسات مدني ، نظامي و دولتي همكاري كرده‌اند ، فقط از تعقيب كيفري درخصوص اقداماتي كه با اهداف و انگيزه‌هاي سياسي درهنگام انجام ماموريت آنان صورت گرفته ، مصون خواهند ماند.

به موجب اين قانون، اين مصونيت شامل حال همدستان صالح كه در اقدامات تروريستي دست داشته‌اند، نمي شود.

معاون رييس جمهوري يمن قدرت اجرايي را تا زمان انتخاب شدن بر اساس انتخابات زودهنگام بدست مي گيرد. 

خودزنی BBC با فحش به پونه قدوسی

 


فیلم تاثیرگذاری مستند صدا و سیما به حدی بود که بی بی سی فارسی مجبور به خود زنی شد.

هامون به نقل از صراط:

شبکه بی بی سی فارسی برنامه "نوبت شما"ی یکشنبه ۲۲ ژانویه (۲ بهمن) خود را به موضوع تغییر رئیس دانشگاه آزاد اختصاص داد.
بعد از پخش مستندی توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران علیه برنامه " نوبت شما"، بی بی سی در تکاپو بود که وجهه ی خود را بهبود بخشد. لذا در این برنامه سعی کرد تا تماس های برنامه ریزی شده ای را به اجرا در آورد.
یکی از مسائلی که در مستند صدا و سیما در راستای روشنگری افکار عمومی پخش شد تماس های محدود این برنامه از ایران بود. بی بی سی نیز به فکر افتاد تا برای این عمل خود دلیل بیاورد تا بتواند آنرا توجیه کند.
در این راستا بی بی سی سعی کرد تا تماسی را وصل کند که در آن تماس مخاطب مورد نظر به مجری برنامه"خانم پونه قدوسی" که هنوز مساله تجاوز به ایشان از ذهن بینندگان پاک نشده بود، فحاشی کند تا در آینده بی بی سی با استناد به آن حرفی برای گفتن داشته باشد و مدعی شود که برخی از مخاطبانی که از ایران تماس می گیرند در راستای تخریب این شبکه صحبت می کنند و این مساله دلیل فیلتر شدن تماس ها از ایران می باشد.
نکته جالب این است که بی بی سی برای رسیدن به خواسته خود اقدام به پخش کلماتی خلاف عفت عمومی کرد و نشان داد برای اثبات حقی برای خود، برای هیچ مرزی حتی مرزهای اخلاقی احترامی قائل نیست.
اما پونه قدوسی، مجری این برنامه، نتوانست سناریوی طراحی شده شبکه را اجرایی کند و تمام نقشه های بی بی سی را نقش بر آب کرد و آن کلمه ای را که نباید بیان می کرد، گفت.
مجری برنامه هنگام خداحافظی با این مخاطب که به ظاهر از ایران تماس گرفته بود، گفت: « معذرت می خواهم از بی ادبی این همکار! ....»
و این جمله دقیقا جمله ای بود که مستند صدا و سیمای ایران نیز به آن اشاره کرده بود که تماس های شبکه بی بی سی توسط عوامل خود شبکه و همکاران این برنامه گرفته می شود.
 

بالاترین: جنبش سبز يعني كشك !

 


«وقتي اين خبر را ديدم كه آقاي اوباما براي ]آيت الله[ خامنه اي پيام فرستاده است، احساس كسي را داشتم كه در يك روز سرد زمستاني، لخت و عريان وسط يكي از خيابان هاي لندن ايستاده است و در حالي كه از سوز و سرما به خود مي پيچد يك سطل آب يخ روي سرش ريخته اند»

هامون به نقل از صراط:

سايت ضدانقلابي بالاترين كه از سوي «منوشه امير» مديريت مي شود با تشبيه فوق درباره چگونگي تاثير پيام اوباما به رهبر معظم انقلاب نوشت؛ وقتي آقاي رئيس جمهور آمريكا براي حل مشكلات ايالات متحده از رهبر ايران درخواست مذاكره مي كند، ديگر به جنبش سبز(!) و فعاليت اپوزيسيون چه اميدي مي توان داشت؟ البته واشنگتن پست و نيويورك تايمز نوشته اند اوباما به ]آيت الله[ خامنه اي نامه نوشته و تهديد كرده است كه چنانچه تنگه هرمز بسته شود آمريكا ساكت نمي نشيند و اين تنگه را براي عبور و مرور نفتكش ها و كشتي هاي تجاري باز خواهد كرد. اما مقامات رژيم مي گويند نامه نبوده بلكه يك پيام بوده كه از سه كانال ارسال شده و محور اصلي آن درخواست مذاكره است.
بالاترين در ادامه مي نويسد «از لحن سردمداران رژيم مي شود فهميد كه آنها گوششان به اين تهديدها بدهكار نيست و به قول روزنامه فاشيستي كيهان براي تهديد اوباما تره هم خرد نمي كنند.
سايت وابسته به منوشه امير مي نويسد؛ «اگر اوباما قصد مقابله جدي با رژيم را داشت، براي رهبر رژيم ايران پيام نمي فرستاد و به جاي درخواست مذاكره، اعلام مي كرد براي حمله نظامي به ايران آماده است.» بالاترين در پايان خطاب به اپوزيسيون مي نويسد؛ پيام اوباما را بايد پيام به اپوزيسيون و جنبش سبز هم دانست. آقاي اوباما مي خواهد بگويد كه از دست آمريكا براي براندازي رژيم اسلامي ايران كاري ساخته نيست. ترجمه پيام اوباما براي ما اين است كه «اپوزيسيون و جنبش سبز يعني كشك».
گفتني است روزنامه آمريكايي واشنگتن پست نيز طي مقاله اي در شماره پنجشنبه خود -19ژانويه- پيام اوباما به رهبر معظم انقلاب را نشانه نااميدي آمريكا از توان برخورد نظامي با جمهوري اسلامي ايران ارزيابي كرده و نوشته بود، اگرچه نتانياهو و ايهود باراك اصرار دارند كه گزينه نظامي عليه ايران نبايد از روي ميز برداشته شود ولي به نظر مي رسد اسرائيل هم از پي آمدهاي شكننده حمله نظامي به ايران باخبر است و نامه اوباما- پيام شفاهي- احتمالا بدون مشورت با مقامات اسرائيلي ارسال نشده است.
 

 





:: بازدید از این مطلب : 343
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: