نوشته شده توسط : من

اسرائيل تنها و تنهاتر مي شود

نشريه آلماني دي سايت ضمن درج اين خبر نوشت: بدون حسني مبارك، بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل كاملاً در منطقه تنها خواهد شد. اسرائيل از پديد آمدن انقلابي همچون انقلاب اسلامي ايران در مصر هراسان است. قبل از سقوط رژيم شاه درايران در سال 1979 هيچ كس در غرب باور نمي كرد كه اين رژيم سقوط كند، اما امروز جمهوري اسلامي در ايران حكمفرماست.


به تازگي تلويزيون 10 اسرائيل نيز ضمن گزارشي تأكيد كرده بود: قيام مردم مصر، اسرائيلي ها را به فضاي سال 1979 و انقلاب اسلامي ايران مي برد، سالي كه مردم ايران با رهبري روحانيت، رژيم شاه را ساقط كردند. كارتر رئيس جمهور وقت آمريكا، رژيم شاه را سرمايه استراتژيك واشنگتن براي پيشبرد اهداف خويش در منطقه معرفي مي كرد.
همچنين راجر كوهن در روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز حوادث مصر را به انقلاب سال 1979 ميلادي در ايران تشبيه كرد و يادآور شد: غرب به شدت از سوراخ انقلاب ايران گزيده شد. امروز دوباره گويا تاريخ از ياد ما رفته است. آمريكا آن زمان براي مدت طولاني به شاه پهلوي چسبيده بود و سپس ايران را از دست داد. بدين ترتيب مصر به تنها ستون نگاه دارنده منافع راهبردي كاخ سفيد در خاورميانه تبديل شد. بنابراين جاي شگفتي نيست اگر آمريكا به شدت مي ترسد از اينكه مصر را هم از دست بدهد.


 
 

در 22 بهمن 89، زرشک پلو با مرغ هم به کمک ساندیس آمد!

کلمه: روز گذشته، خیابان‌های انقلاب و آزادی برای سی و دومین بار قدم‌های مردمی را بر روی خود احساس کرد که برای حفاظت از آرمان‌های خود و برای اعلام حمایت از نظامی که با آنان پیمان بسته تا این آرمان‌ها را محقق کند؛ آرمان‌هایی که جرقه‌اش را روح‌الله کبیر روشن کرد و مطالبه آن را به دست مردم انقلابی ایران سپرد.

راهپیمایی ۲۲ بهمن اگرچه یک سنت طولانی مدت در ایران است که هر سال برگزار می‌شود و مردم هم نشان داده‌اند که هیچ مساله‌ای - حتی تهدید به موشک باران از سوی رژیم بعث - هم نمی‌تواند مانع از حضور گسترده آنان شود، با این حال حوادثی که سال گذشته روی داد، سبب شد تا موج جدیدی از هیجان و شوق در میان راهپیمایان و حامیان انقلاب اسلامی به وجود بیاید.

همین شور انقلابی بود که سبب شد تا آشوبگران که بنا داشتند تا سال گذشته روز ۲۲ بهمن را به آغازی دوباره برای اغتشاشات خیابانی بدل کنند، ناکام بمانند و فعالان سیاسی از آن روز به عنوان «مرگ قطعی فتنه» نام ببرند.

امسال هم مردم حضوری تاریخی و بسیار گسترده در این راهپیمایی داشتند تا به نوعی سالگرد مرگ آشوب‌های خیابانی را که پس از ۹ دی به احتضار افتاده بود، جشن بگیرند؛ جشنی که منابع رسمی از حضور ۵۰۰۰۰۰۰۰ نفر در آن در سراسر کشور خبر می‌دهند.

حضور مردم و اعلام تجدید بیعت با جمهوری اسلامی ایران در روز گذشته به حدی شکوه‌مند و عظیم بود که مخالفان ایران تنها راه مقابله با آن را در «سکوت محض» دیدند.

سایت‌ها و رسانه‌هایی که از کوچک‌ترین اخبار تخریبی درباره ایران و مسئولان کشور نمی‌گذرند و حتی درباره سرنوشت کرم‌های خاکی که به عنوان آزمایش توسط یک ماهواره‌بر ایرانی به فضا فرستاده شدند، ابراز نگرانی می‌کنند، ترجیح دادند تا اصولا اشاره‌ای به این راهپیمایی نکنند و چنان رفتار کنند که انگار در روز ۲۲ بهمن قرار نیست اتفاقی بیفتد و همه مردم در خانه‌ها مشغول استراحت هستند!

سایت «جرس» که به عنوان ارگان رسمی اتاق فکر لندن و با محوریت عطاءالله مهاجرانی، محسن کدیور و اکبر گنجی فعالیت می‌کند، در هیچ یک از اخبار خود کوچک‌ترین اشاره‌ای به برگزاری این راهپیمایی در سراسر ایران نکرد و ترجیح داد دست به انتشار مطالبی علیه اصل ولایت‌فقیه و فحاشی علیه مسئولان نظام بزند.

همچنین سایت رسمی میرحسین موسوی تنها در یک خبر رسمی و با عنوان «برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن در ایران» به پوشش این راهپیمایی عظیم مردم پرداخت.

«کلمه» در متن خبر هم هیچ اشاره‌ای به میزان حضور مردم و نحوه برگزاری راهپیمایی نکرد و فقط از آقای هاشمی رفسنجانی به عنوان یکی از مسئولان نام برد که در این مراسم حضور داشته است.

و اما بالاترین...

اما جالب‌ترین واکنش به این موضوع را سایت «بالا‌ترین» داشت؛ سایتی که به دلیل مواضع بامزه و جالب توجه کاربرانش به عنوان یک سایت سرگرمی معروف در میان فعالان اینترنتی شناخته می‌شود.

بالا‌ترین که در روزهای اخیر به دلیل موضعگیری جالب و غیرمنتظره مدیرش «مهدی یحیی‌نژاد» که حتی کاربران اپوزیسیون را هم ناامید کرده، مجددا بر سر زبان‌ها افتاده، ابتدا مدعی شد که راهپیمایی امسال بسیار خلوت بوده و میدان آزادی تهران اصلا حتی به اندازه نیم گنجایش خود هم پر نشده است!

پس از گذشت ساعاتی از آغاز راهپیمایی و انتشار تصاویر تلویزیونی از حضور گسترده مردم، کاربران این سایت دست به تئوری همیشگی خود زدند و توزیع ساندیس را علت حضور مردم دانستند؛ مساله‌ای که حتی تا چلوکباب و زرشک پلو با مرغ هم پیش رفت.

آخرین دقایق راهپیمایی هم بالاترینی‌ها به تبعیت از یک سایت داخلی که به آقازاده لندن‌نشین وابسته است، کشف کردند که هوای تهران اصلا بارانی و برفی نبوده و کاملا هم بهاری بوده است و علت حضور گسترده مردم در راهپیمایی هم استفاده از این هوای لطیف برای قدم زدن و نه شرکت در مراسم ۲۲ بهمن بوده است!

سایر سایت‌ها و شبکه‌های تلویزیونی فارسی‌زبان هم ترجیح دادند تا با سکوت مطلق از کنار این موضوع بگذرند و به مسائلی مانند «روز ولنتاین» و یا «تاثیر آب و هوای سرد بر چروکیدگی پوست حیوانات» بپردازند؛ رویکردی که تلویزیون‌های دولتی انگلیس و آمریکای به خوبی آن را اجرا کردند.


 
 

بی بی سی در 22 بهمن کوررنگی گرفت!

 

 تلویزیون بی بی سی فارسی که هزینه اش از سوی دستگاه امنیتی انگلیس(اینتلیجنت سرویس) تامین می شود ، به شیوه ای تحریف آمیز ضمن نادیده گرفتن حضور میلیون ها ایرانی که برای تجدید بیعت با آرمان های انقلاب اسلامی در تهران و شهرستان ها به خیابان ها آمده بودند ، در خبر مربوط به بزرگداشت 22 بهمن صرفا" به عدم حضور کروبی و زنش و میرحسین موسوی و خاتمی از سران فتنه 88 اشاره کرد.زن کروبی در مصاحبه با بی بی سی تلویحا" اعتراف کرد که در صورت حضور در راهپیمایی مورد اعتراض راهپیمایان قرار خواهد گرفت.

گفتنی است موسوی و کروبی سال گذشته تلاش کردند تا راهپیمایی 22 بهمن را در پروژه ای با عنوان «اسب تروا» به انحراف بکشانند اما کروبی با زحمت فراوان از دست مردم معترض فرار کرد و میرحسین موسوی مجبور شد با سرکشیدن یک ملحفه بر سر خود از دست مردم بگریزد.

بی بی سی همچنین مدعی شد که جمع زیادی از مردم ایران می خواهند راهپیمایی حمایت از مردم مصر را در روز دیگری که رهبرانشان(سران فتنه) در کنارشان باشند ، برگزار کنند.اشاره بی بی سی به تلاش جریان وابسته به صهیونیسم برای ایجاد اغتشاش در روز 25 بهمن به بهانه حمایت از مردم مصر است!سال گذشته حامیان موسوی و فتنه سبز در روز قدس شعار نه غزه نه لبنان سر دادند!

گفتنی است رسانه های وابسته به دستگاه های امنیتی غرب (از جمله بی بی سی) طی هفته های اخیر به شدت تلاش می کنند تا با ایجاد خطوط انحرافی در کشورهای محور مقاومت(ایران ، سوریه ، لبنان و غزه) نهضت عظیم مردم مصر و تونس علیه دیکتاتورهای غربگرا را تحت الشعاع قرار دهند. 
 
 

برنامه فتنه گران برای خود زنی در 25 بهمن/تروریستهای کومله،پژاک و نفاق به یاری موسوی آمدند

 

 


 


 

به تازگی وپس از اعلام فراخوان موسوی و کروبی در مورد 25 بهمن جلسه ی هماهنگی بین گروهکهای ضد انقلاب،ازجمله حزب منحله دمکرات، کومله، پژاک و نفاق برگزارشده است.

شنیده های خبرنگار جوان آنلاین حاکی از آن است که جریان وابسته به میرحسین موسوی که درصدد به راه اندازی غائله در 25 بهمن با دروغ بزرگ حمایت از مردم مصر و تونس است در نظر دارد تا با یک خودزنی دسته جمعی ضمن دادن آدرس غلط به طرفداران خود مبنی بر برخورد حکومت با آنها با مظلوم نمایی ضمن کم کردن فشار از روی حامی منطقه ای خود (اسرائیل) فضا را برای ادامه آشوبگری و دور کردن اذهان از انقلاب اسلامی مردم مصر و تونس تهییج نمایند.
بنابراین گزارش شنیده شده که با وجه به روابط خوب میرحسین موسوی با سران گروهک کومله و ارتباطی که وی ا زمدتها پیش با آنها گرفته بود این گروک تروریستی در آستانه 26 بهمن سالروز تاسیس  خود هسته های مخفی خود جهت انجام فعالیت های تبلیغی و خرابکاری وارد کشور کرده تا در روز 25 بهمن که قرار است موسوی و همپالگی هایش به خیابان بیایند نقشه شوم خود را در مورد حرکت احتمالا انتخاری عملی کنند. لازم به ذکر است  سران این گروهک در اظهاراتی مدعی شدند قصد دارند برخی از مزدوران خود را به منظور انجام اقدامات ایذایی و خرابکارانه وارد کشور نمایند.
همچنین شنیده شده که به تازگی وپس از اعلام فراخوان موسوی و کروبی در مورد 25 بهمن  جلسه ی هماهنگی بین گروهکهای ضد انقلاب،ازجمله حزب منحله دمکرات، کومله، پژاک و نفاق برگزارشده است.
دراین جلسه گروهک های ضد انقلاب از سران منافقین  خواسته اند تا یک نوع مواد منفجره که به اندازه بسیار کوچک باشد، تهیه و دراختیار عناصر ضد انقلاب قراردهند؛ تا برای اهداف خرابکارانه در روز 25 بهمن مورد استفاده قرار دهند.


 
 

محمدعلي ابطحي: نپذيرفتن راي مردم باعث انحراف خواص است/علاقمندان به انقلاب بايد زير چتر نظام حرکت کنن

 


 

محمد علي ابطحي معتقد است که تا  انقلاب اسلامي هست، راه و مرام و خط امام خميني بايد تابلوي راه اين انقلاب باشد.

وي در گفتگو با «نداي انقلاب» با باين اينکه  بعد سي سال و بعد از اين همه تحولات جهاني هنوز نور افکن پر فروغ انديشه هاي امام، راهنماي انقلاب اسلامي  مي گويد: حتي همه کساني که در زير خيمه انقلاب اسلامي با يکديگر اختلاف نظر دارند، در اصالت تبعيت از امام شک نمي کنند، نشانه عظمت و حقانيت راه امام است.

اين عضو مجمع روحانيون مبارزهمچنين مهمترين نياز کشور را درشرايط کنوني، وحدت و توجه به جذب حداکثري و دفع حداقلي عنوان کرد و گفت: علاقمندان به کليت نظام و انقلاب بايد با سعه صدر در زير چتر رهبري و نظام به پيشرفت و سربلندي و آزادي ودر نهايت اعتلاي کلمه الله رو آورند.

وي همچنين در اين گفتگو به دلايل ريزش نيروهاي سياسي در طول حيات انقلاب اسلامي،شاخصه هاي خط امام ،دلايل انحرافات فکري برخي چهره ها و جريان هاي سياسي و...پرداخته و با اشاره به نظرات برخي از بريدگان انقلاب مبني بر پايان انقلاب مي گويد:«انقلاب را اگر يک مکتب فکري و يک روش جديد براي اداره حکومت بدانيم و بخواهيم روح و اصالت آن در جامعه جاري باشد، پايان پذير نيست.»

_


:. ادامه مطلب .:9

پاسخ نبوی به بیانیه اخیر موسوی و کروبی

 


 

قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین گفت:کسانی که درخواست مجوز برای راهپیمایی 25 بهمن کردند مردگان سیاسی بیش نیستند و مردم ما این افراد را کاملاً شناخته اند و با حضور در راهپیمایی یوم الله پاسخ دندان شکنانه به فتنه گران سال 88 دادند. سید مرتضی نبوی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: جامعه اسلامی مهندسین به مفاد منشور اصولگرایی پایبند است و حمایت قاطع خود را از آن اعلام می‌کند. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: منشور اصولگرایی و تلاشهای کمیته 3 نفره هم راستای یکدیگر در جهت تحکیم و انسجام نیروهای اصولگرا حرکت می‌کنند. نبوی در ادامه با اشاره به فعالیتهای جامعه اسلامی مهندسین برای انتخابات پیش رو افزود: برنامه ها جدا از برنامه دیگر گروه های جریان اصولگرا نمی‌باشد و در این راستا جلسات مشترکی با دیگر احزاب اصولگرا انجام خواهیم داد. قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین در ادامه در واکنش به درخواست مجوز موسوی و کروبی برای راهپیمایی 25 بهمن گفت: کسانی که درخواست مجوز برای راهپیمایی 25 بهمن کردند مردگان سیاسی بیشتر نیستند. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه افزود: سران فتنه برای جامعه ما مردگان سیاسی محسوب می‌شوند و بهترین کار این است که صحبتی در مورد آنها و تقاضاهای غیر قانونی شان نشود. نبوی اضافه کرد: پیام ساختار شکنان و قانون گریزان هیچ ارزشی برای ملت مصر ندارد. وی ادامه داد: مردم ما این افراد را کاملاً شناخته اند و شعارهای ساختار شکنانه آنها را در فتنه 88 فراموش نکرده اند و با حضور پرشعور در 22 بهمن پاسخ دندان شکنانه به فتنه گران سال 88 دادند.

راهپيمايي 22بهمن در سي و دومين بهار انقلاب در تهران

 





 

پلاکاردی که احمدی نژاد در دست داشت

محمود احمدی نژاد رییس جمهور اسلامی ایران با حضور در بین مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۸۹ شرکت کرد.

 

مردم در اطراف خودروی رییس جمهور حلقه زدند و با شعار "احمدی دلاور، حمایت حمایت" و "الله اکبر" به استقبال رییس جمهور رفتند.

رییس جمهور در میان خیل عظیم راهپیمایان با در دست گرفتن پلاکاردی که روی آن به سه زبان عربی، انگلیسی و فارسی نوشته شده بود "مرگ بر اسراییل"، به نوعی شعار اصلی راهپیمایی را عنوان کرد.

 

حزب فولکس 6 نفره! به آغوش صهیونیسم پیوست

سازمان مجاهدين در ادامه با اعلام رسمي آغاز فعاليت "شاخه برون مرزي" خود، رسما به جمع گروه هاي ضدانقلاب خارج‌نشين پيوسته است. اعضاي اين سازمان در توجيه اقدام خود ادعا کرده اند که مسئولان ايران با انحلال احزاب و سازمان هاي اصلاح طلب و ايجاد فضاي امنيتي امکان هرگونه فعاليت سياسي و حزبي مستقل و مؤثر را در داخل کشور از همگان سلب کرده اند به همين دليل تصميم گرفته ايم شاخه برون مرزي سازمان را فعال کرده و ضمن وفاداري به اهداف و مباني مرامي و سياسي سازمان، تا رفع محدوديت ها و موانع تحميلي در داخل کشور به وظايف ملي، سياسي و تشکيلاتي خود در خارج کشور ادامه دهيم.

سازمان مجاهدين انقلاب البته در اين بيانيه درباره اتهامات مختلف خود توضيحي نداده است.
پيش از آنکه سازمان مجاهدين فعاليت خود را در کنار گروه هاي خارج نشين آغاز کند، از سوي سازمان مجاهدين خلق(منافقين) مورد حمايت قرار گرفته بودند.
سازمان مجاهدين خلق در بيانيه اي که مهر ماه در حمايت از سازمان مجاهدين انقلاب و حزب دوقلوي آن (مشارکت) صادر کرد، آورده بود که "ما انحلال جبهه مشارکت ايران اسلامي و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي را اقدامي سرکوبگرانه و کودتائي عليه اصلاح طلبان مي دانيم."

در کارنامه حزب مشارکت و سازمان مجاهدين تخلفات متعددي ثبت شده که ايجاد و هدايت آشوب ها، تهيه برنامه اي براي براندازي نظام و ارتباط مالي و سياسي با سفارتخانه‌هاي بيگانه بخشي از آن ها اعلام شده است.

گفتني است، شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران به رياست قاضي «ابوالقاسم صلواتي» روز 20 مرداد سال‌جاري رسيدگي به پرونده کلاسه 88/15423 و 17887/ط/د و ابلاغيه‌هاي 10/4/88 رياست قوه قضائيه و با توجه به محتويات پرونده از جمله ادعانامه کيفرخواست 2 شهريور سال 88 دادستان عمومي و انقلاب تهران و تقاضاي دبير کميسيون ماده 10 قانون فعاليت احزاب و جمعيت‌ها و آراي صادره عليه اعضا و دبيرکل سازمان مجاهدين انقلاب و گزارش 16 مرداد 89 وزارت اطلاعات و با لحاظ مرامنامه و اساسنامه سازمان مجاهدين انقلاب و قانون احزاب، رأي دادگاه را نسبت به انحلال اين سازمان صادر کرده بود
 

برکناری شهردار به اتهام ارتباط با فتنه گران

 
استاندار یکی از استان های مرکزی ایران در نامه ای به شورای اسلامی شهر ش با استناد به گزارش وزارت اطلاعات مبنی بر ارتباط شهردار این شهر با فتنه گران در خارج از کشور خواستار استعفا یا استیضاح وی شده است....

در گزارش وزارت اطلاعات به جلسه «ن. ح» شهردار شهرستان ش با عده ای از فتنه گران در یکی از کشورهای خارجی اشاره شده است که وی برخی اطلاعات و اخبار داخلی ایران را در اختیار آنها قرار داده است.

شنیده شده است شهردار پس از نامه استاندار استعفای خود را به شورای شهر اعلام کرده است اما اعضای شورا از پذیرش آن خودداری کرده اند.

البته شهردار هم بیکار ننشسته و با برخی از مسئولان کشوری در این خصوص رایزنی کرده است تا از این اقدام استاندار جلوگیری کند اما هنوز موفقیتی بدست نیاورده است.


ح در نهم تیرماه 86 به عنوان شهردار این شهرستان  معرفی و مشغول به کار شده است.


 
 
سایت وابسته به آقازاده آشوبگر که به شدت از مواضع انقلابی دکتر محسن رضایی علیه جریان فتنه برآشفته است ، درصدد است تا با درج کامنت هایی به نام مخاطبان ، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام را به دلیل بیان مطالب ارزشی و انقلابی در برنامه «دیروز ، امروز ، فردا» مورد اهانت قرار دهد. سایت «آ» مشهور به سایت آقازاده آشوبگر که در جریان فتنه سال 88 نقش پادوی رسانه ای «م.ه» را بر عهده داشت و به همین دلیل مدت ها فعالیت آن متوقف گردید ، در واکنش به اظهارات صریح دکتر محسن رضایی علیه فتنه 88 و ماهیت آمریکایی این فتنه ، با درج مطلبی، سایت تابناک -نزدیک به دکتر رضایی- را تلویحا" متهم به سانسور کرده و طی مطلبی نوشته است:

«محسن رضایی شب گذشته تک میهمان برنامه "دیروز امروز فردا" بود تا در طول این برنامه ضمن انتشار چند سند در خصوص حوادث پس از انقلاب و دوران دفاع مقدس و مروی بر وقایع آن دوران و خاطراتش، گریزی به حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم نیز زد و مواضعی اتخاذ کرد که بخشی از آن متفاوت با گذشته و بخش همسان با مواضع ماه های اخیر دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بود.با توجه به آنکه سایت تابناک در حرکتی استثنایی امکان رای دادن نظرات به خبر مربوط به دکتر رضایی را برداشته و آینده نیز برای حفظ حرمت این سردار جنگ، از انتشار نظرات مربوطه خودداری میکند، از ببیندگان فهیم درخواست می شود، نظرات خود را در خصوص مواضع ماه های اخیر محسن رضایی، در ذیل این خبر ارسال نمایند تا عیناً برای وی ارسال شود و در جریان با نقدها و دیدگاه هایتان قرار گیرد.»

گفتنی است یکی از شگردهای سایت آقازاده آشوبگر برای هتاکی به نظام و نیروهای انقلابی در جریان فتنه 88 درج کامنت های خودساخته بود که ذیل خبرها و مطالب آن درج می شد. این شیوه سخیف تا بدانجا پیش رفت که این سایت کامنت هایی حاوی اهانت به مقام معظم رهبری نیز منتشر نمود که در زمان خود با افشاگری سایت های ارزشی روبرو شد.سایت «آ» مدتی بود از درج کامنت های خودساخته خودداری می کرد اما مجددا" به همان شیوه سخیف گذشته روی آورده است.
 

از 22 بهمن تا 25 بهمن!

 

میرحسین موسوی و مهدی کروبی نامه مشترکی را در تاریخ 16 بهمن ماه به مصطفی محمد نجار، وزیر کشور، نوشتند و از وی خواستند تا برای اعلام همبستگی با اعتراضات مردمی منطقه و به خصوص مردم تونس و مصر و بنابر اصل 27 قانون اساسی، به آن ها اجازه راهپیمایی در روز 25 بهمن ماه داده شود.

اردشیر راست گفتار در مقاله ای تحلیلی به درخواست موسوی و کروبی در خصوص برپایی راهپیمایی به حمایت از قیام  بیداری اعراب پرداخته و انتقاداتی را بر این در خواست وارد نموده است ،او می نویسد:ظاهر نامه، صرف درخواست برای یک راهپیمایی بر طبق قانون اساسی و در مورد موضوعی خارجی و نه داخلی است، اما همین مقدار نیز نکات و پرسش هایی را پیش می کشد. اولین و  مهم ترین سوال این است که چرا برای اعلام همبستگی با قیام مردم منطقه این قدر دیر درخواست راهپیمایی شده است.

زمانی این دو، درخواست راهپیمایی کردند که قیام مردم تونس مدتها پیش نتیجه داده بود و یازده روز نیز از روز خشم مردم مصر در 25 ژانویه، سه شنبه 5 بهمن ماه، گذشته بود و حکومت حسنی مبارک حاضر شده بود تا در برابر اعتراضات مردمی عقب بنشیند.

گذشته از این، برگزاری راهپیمایی در روز 25 بهمن بعد از آن همه وقایع، چه معنایی می تواند داشته باشد، اگر منظور اعلام همبستگی با مردم تونس و مصر است، آیا بهتر نبود که در همان روزهای خشم و اعتراض مردم تونس یا مصر تقاضای برگزاری راهپیمایی و اعلام همبستگی با آنان شود؟! شاید به نظر برسد که چه فرقی می کند؛ اوایل بهمن یا اواخر آن، منظور اصلی اعلام همبستگی با مردم منطقه است که می توان در 25 خرداد هم آن را انجام داد. البته این حرف درستی است اما باز سوال اصلی سرجای خود باقی می ماند که چرا 25 خرداد یعنی سه روز بعد از 22 بهمن و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، درخواست راهپیمایی شده؟ آیا قصد موسوی و کروبی از درخواستشان، صرف اعلام همبستگی با مردم منطقه است یا منظور دیگری دارند؟  برخی اعتقاد دارند که این دو، با  اعلام راهپیمایی 25 بهمن قصد تقابل با 22 بهمن و راهپیمایی پر شکوه آن را دارند! آیا این باور ، منطبق بر واقعیت نیز است؟

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه و دادستان کل کشور، در پاسخ به این درخواست موسوی و کروبی به خبرنگاران گفت؛ «اگر واقعاً شخصی انگیزه حمایت از مردم غیور و به پاخاسته مصر و تونس را داشته باشد همراه با حکومت و ملت در روز 22 بهمن در راهپیمایی شرکت می‌کند در حالی که تعیین یک روز دیگر بدان معنی است که این آقایان خود را از صف مردم جدا کرده و ایجاد تفرقه می‌کنند». او با این پاسخ نمره مردودی خود را از سایت کلمه گرفت. معلوم است که نه پاسخ اژه ای و نه نمره مردودی سایت کلمه، هیچ کدام دور از انتظار نبود و همچنان که اژه ای اتهام تفرقه را به «آقایان» وارد کرد، سایت کلمه هم در مقابل او را در آزمون قانون اساسی مردود اعلام کرد. لابد سایت کلمه ملاک و معیاری برای آزمون خود دارد که نمره مردودی به اژه ای و امثال او می دهد، اما با نگاهی به اصل 27 قانون اساسی معلوم می شود که آزادی تشکیل اجتماعات و راه پیمایی ها بدون حمل سلاح مشروط به این شرط شده؛ «مخل به مبانی اسلام نباشد». شاید قضاوت اژه ای به عنوان سخنگوی دستگاه قضاء بر این است که درخواست موسوی و کروبی ناقض وحدت جامعه اسلامی به عنوان یکی از مبانی اسلام است و به این دلیل حکم به مخالفت با درخواست این دو داده است، مگر آن که عبارت «مخل به مبانی اسلام» معنایی خاص داشته باشد و البته تعبیر و تفسیر آن هم به عهده اهل حقوق و قضاء است.

تا اینجای کار که هر دو طرف با اتهام به طرف دیگر در دو سوی جبهه ای قرار دارند که گمان آشتی که سهل است، حتی نمی توان در این وضعیت تصور اندک گفتگویی را بین دو طرف داشت. بخشهایی از بیانیه اخیر موسوی و کروبی به روشنی گویای این وضعیت است، بیانیه ای که همانند آن نامه به صورت مشترک صادر شد. این دو در بیانیه خود می پرسند؛ «آیا دردناک نیست که بعد از گذشت بیش از سی سال از انقلاب، دوباره دغدغه مردم مواجهه با باز تولید همان مناسبات پادشاهی و این بار به نام دین باشد؟» و کمی بعد به این صورت پاسخ می دهند؛ «امروز شرایط سیاسی کشور ازخطر بازتولید مناسبات شاهنشاهی، جز موروثی بودن حکومت چیزی کم ندارد».

آیا به راستی شرایط سیاسی امروز جامعه جز موروثی بودن هیچ تفاوتی با دوران قبل از انقلاب ندارد؟ برای مثال، آیا ایران امروز همانند دوران قبل از انقلاب ژاندارم منافع آمریکا و غرب در منطقه است، یا آن که قوه مقننه فقط ابزاری در دست دولتمردان است و هیچ تقابلی بین قوه مقننه و مجریه دیده نمی شود و نمایندگان مجلس به عنوان نمایندگان ملت زبان انتقاد را بر دولتمردان بسته اند؟

پاسخ به این دست پرسش ها بحث مفصل مقایسه بین قبل و بعد از انقلاب را می طلبد که بسیار طولانی است، اما به هر صورت ، همسان دانستن جامعه امروز با قبل از انقلاب بیشتر متناسب با لحن تند و آتشین و شعاری "بیانیه" است تا آن که گویای تاریخ  واقعی و روند سی و دو ساله انقلاب باشد. از سوی دیگر، بستن چشم و گوش ها بر انتقادها کاری شایسته و عاقلانه نیست و باید از سر انصاف به سستی ها و کاستی ها توجه کرد. باید پذیرفت که حیات و سلامت جامعه در نقد قدرت است تا آن که قدرت از وظیفه اصلی خود برای ایجاد جامعه ای عادل و سعادتمند عدول نکند و خود را همواره در خدمت و برای جامعه و مردم بداند. اما زبان نقد کجا و لحن تند و آتشین موجود در این بیانیه کجا؟

امیر المومنین علی (ع)  می فرمایند؛ «الافراط فى الملامة تشب نیران اللجاج: زیاده‏روى در ملامت و سرزنش، آتش عناد و لجاجت را شعله ور می سازد» (تحف العقول - صفحه 84). از این کلام می توان آموخت که بازار افراط کاری و سرزنش های سنگین تنها نتیجه اش عناد و لجاجت بیشتر و کشاندن جامعه به وضعیتی است که به جای یافتن راه اصلاح، هر طرف تنها در فکر نابودی دیگری است. این وضعیت نه با اصل اصلاح طلبی به عنوان چهارچوب مقبول منتقدین سازگار است و نه با مبنای انقلابی که حتی این دو آن را قبول دارند و به همین دلیل یادآور شعار «برابری، برادری، حکومت عدل علی» در آن روزگار شده اند. البته برخی از منتقدین به وضع موجود، معتقد به عدم امکان داشتن زبان انتقاد اصلاح طلبانه و از سر دلسوزی هستند، اما باید متذکر شد که هنر سیاست، درست در حفظ و تقویت چنین زبانی است و الا لحن و زبان انقلابی که بدون چنین هنری از عهده هر کسی ساخته است. گذشته از این، با کدام زبان و لحن می توان انتظار حفظ و تقویت دست آوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی و 22 بهمن 57 را داشت. روشن است که با لحن و زبان انقلابی و آتشین نمی توان این انتظار را برآورده کرد، بلکه تدبیری لازم است تا آب رفته به جوی بازگردد و راه صلاح و اصلاح بر تندخویی و درشت گویی غالب شود.

ثمرات غایی و نهایی پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه)، با گذشت سی و دو سال ،در حال ظهور و بروز است. مقدمات تاسیس و استقرار یک تمدن قدرتمند اسلامی ، با تلاش های جهادگرانه ی ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران، در حال
انجام و اجرا است. تمدن مادی غرب، نمی خواهد اجازه ی شکل گیری چنان تمدن انسانی را بدهد. نظام جمهوری اسلامی ایران به رهبری جانشین بر حق خمینی کبیر(ره) سرگرم شکافتن صفوف دشمنان برای دستیابی به قله های ظفر است. آنان که دل در گرو اسلام راستین، قرآن کریم، انسانیت والا و ایران سربلند دارند باید  با وحدت و صبر و استقامت و روشن بینی، بر اعتبار و اقتدار نظام و رهبری گران قدرش بیفزایند. رفتارهای تفرقه افکنانه ای که جز خصم دیرین، کسی را خوش حال نمی کند، از سوی هر کس که صورت پذیرد، نشان از غفلت های ساده لوحانه یا برنامه ریزی های حساب شده دارد؛ نتیجه ی هر دو ، البته یکی است!


 

 





:: بازدید از این مطلب : 426
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 23 بهمن 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: