نوشته شده توسط : من
ارتش سایبری حزب الله سایت گروهك تروریستی پژاك را هك كرد

یكی از سربازان ارتش سایبری حزب الله اعلام كرد در تازه ترین اقدام در حمله به سایت های گروههای معاند، سایت گروهك تروریستی پژاك را هك كرده است.


 

 
ارتش سایبری حزب الله سایت گروهك تروریستی پژاك را هك كرد

عماد عصر روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهارداشت: این حمله سایبری از روز گذشته با استفاده از یكسری رایانه ها و از نوع حملات D-DOS آغاز شد و ضمن هك سایت گروهك تروریستی پژاك موجب شد تا فعالیت این سایت با اختلال جدی روبرو شود.

وی ضمن گرامیداشت سالروز تشكیل بسیج مستضعفین افزود: هك سایت این گروهك تروریستی همزمان با سالروز تشكیل سازمان بسیج مستضعفین و برای نشان دادن اقتدار بسیج بویژه ارتش سایبری حزب الله و همچنین انتقام شهدایی كه به دست این گروهك تروریستی به شهادت رسیده اند، در فضای سایبری انجام شد.

این سرباز ارتش سایبری حزب الله از دیگر اهداف اصلی هك سایت تروریستی پژاك را مقابله با جریان های ضد دینی، ملحد و معاند علیه جمهوری اسلامی و نظام اسلامی ایران عنوان كرد.

عماد خاطرنشان كرد: ارتش سایبری حزب الله پیش از این نیز سایت های گروهكهای معاند و افراد معاند و ضد دین از جمله ' بهرام مشیری' یكی از فعالان ضد دین را كه در شبكه های ماهواره ای نیز برنامه های ضد دینی داشت را هك كرد و موجب اختلال در فعالیت این سایت شد.

وی در ادامه با بیان این كه اعضای بسیج از عناصر تشكیل دهنده ارتش سایبری حزب الله هستند یادآور شد: ارتش سایبری حزب الله با افراد ضد دین كه با استفاده از شبكه های اینترنتی از جمله 'فیس بوك' و ' فرندفید' اقدام به تبلیغات ضد دین و به سخره گرفتن اصول اسلامی و دینی می نمایند نیز مقابله می كند.

عماد یادآور شد: ارتش سایبری حزب الله تاكنون ' آی دی ' 50 نفر از اشخاصی كه در این زمینه فعالیت می كردند را منهدم كرده است.

وی خاطرنشان كرد: نقطه هدف ارتش سایبری حزب الله گروههای ضد دین، معاند و شناسایی عناصری كه علیه دین تبلیغ می كنند در فضای سایبری و معرفی آنها به قوه قضائیه است.

عماد همچنین اظهارداشت: بسیجان فعال در ارتش سایبری حزب الله متعهد شده اند كه در راستای انهدام چنین سایت هایی و مقابله با عناصر ضد دین و ملحد فعالیت كنند تا كاربران بتوانند به درستی از فضای اینترنت و در مسیر صحیح خود از آن استفاده كنند.

این عضو ارتش سایبری حزب الله در ادامه همچنین از انهدام سایتهای متعدد از جمله سایتی كه نزدیك به گروهك تروریستی منافقین بود به نام ' پارسی لاین نیوز' خبر داد.

عماد تاكید كرد: بسیجیان ارتش سایبری حزب الله به طور شبانه روزی در راستای منهدم كردن افراد و شبكه های ملحد و ضد دین تلاش می كنند.

پایگاه اطلاع رسانی ارتش سایبری حزب الله به آدرس - WWW.HCARMY.NET نیز اطلاعاتی را در خصوص فعالیت این ارتش در اختیار علاقه مندان قرار داده است.


 
آرامتر هم می‌توانیم همدیگر را گاز بگیریم!

  همكار فراري نشريات زنجيره اي از وضعيت ماليخوليايي درون محافل ضد انقلاب در سربالايي مقابله با جمهوري اسلامي خبر داد. راهيم نبوي مي گويد اين محافل همديگر را پاره پاره مي كنند.

وي در سايت روزآن لاين با اشاره به برخي افشاگري هاي متقابل طيف هاي اپوزيسيون درباره زد و بندهاي همديگر و اينكه «اگر به جان هم نيفتيم و همديگر را پاره نكنيم واقعاً گناه بزرگي كرده ايم»، مي نويسد: فلان آقايان حق دارند [...] همديگر را آويزان كنند وسط اينترنت. مثلاً ما سبزها خيلي آدم هاي نازنيني هستيم. يك شبكه تلويزيوني داريم به اسم رسا كه همه سبزها به آن فحش مي دهند، بعضي ها هم از آن استفاده مي كنند و به آن فحش مي دهند، يا مثلاً وب سايت جرس كه ماه قبل همه اعضا و كاركنانش داشتند از گرسنگي تلف مي شدند، تا عده اي از ايرانيان كه حاضرند جان شان را براي جنبش سبز بدهند، ولي ترجيح مي دهند پول شان را بدهند بروند مسافرت، چون يك انسان كه مي خواهد جانش را بدهد، حداقل قبل از مردن بايد يك سفر رفته باشد، تصميم گرفتند به اندازه اي كه جرس زنده بماند به او كمك مالي كنند.

همكار مهاجراني در پروژه تاريخي درازگوش تروا ادامه مي دهد: آيا وقتي ما فرياد زديم و مي زنيم و خواهيم زد كه اگر موسوي دستگير بشه ايران قيامت مي شه، و حالا موسوي 8 ماه است دستگير شده، نبايد هفته اي شش بار يواشكي و زيرجلكي به او متلك بگوئيم و هفته اي يك بار هم مستقيماً دهنش را از پشت ديوار و از راه دور آسفالت كنيم؟ خوب در اين وضع طبيعي است وقتي من مي بينم كه طرفداران كروبي به موسوي بد مي گويند من هم هرچه دهانم بيايد بطور آشكار به واحدي و بطور پنهان به خود كروبي مي گويم. بالاخره ما بايد همه حرف هايمان را بزنيم و اگر دست مان رسيد آبروي همديگر را ببريم. مي زنيم از همين حالا پدر هم را درمي آوريم، كه اگر در جنبش بعدي پيروز نشديم حداقل روي همديگر را كم كرده باشيم. البته توجه داريد كه ما در دنياي آزاد زندگي مي كنيم و بايد همديگر را نقد كنيم، به هم تهمت بزنيم، به هم فحش خواهر و مادر بدهيم و حالا كه طبق قانون كشتن ديگري ممنوع است، حداقل چيزي از طرف باقي نگذاريم كه اگر فردا مشكلات مان حل شد، طرف نتواند از جايش بلند شود.

وي با هجو اپوزيسيون خارج نشين سابقه دار نوشت: البته باور كنيد كه ما تجربه نداريم، وگرنه اين دوستان اپوزيسيون قديمي كه سي سال است در محيط دموكراتيك دارند همديگر را جر مي دهند، ببينيد چقدر با هم دوست هستند؟ مثلاً يك اتحاد جمهوريخواهان درست مي كنند كه 290 تا عضو دارد، 390 تا جناح، بعد يك گروه سلطنت طلب داريم كه اينها همه شان وجه اشتراك شان اين است كه با رضا پهلوي و فرح پهلوي مخالفند، در عوض يك گروه بزرگ از طرفداران جمهوري هستند كه طرفدار سلطنت طلبان هستند. اين سلطنت طلبان اكثراً طرفدار انتخابات آزاد براي برگزيدن پادشاه هستند. خودشان هم نامزد پادشاهي هستند. ما بايد از اين دوستاني كه از بيست سالگي در محيط دموكراتيك بزرگ شدند و با ليبراليسم و دموكراسي و تسامح و تساهل بزرگ شدند و اكثراً طرفدار براندازي و انقلاب هستند ياد بگيريم. مثلاً از همين حزب كمونيست كارگري كه 120 نفر هستند و 270 تا راديو و تلويزيون و نشريه دارند كه به هم فحش مي دهند. مدتي قبل وقتي انقلاب تونس پيروز شد راه افتاده بودند بروند تونس براي تشكيل حزب كه يكي از آنها كه تازه پانزده سال است از ايران آمده و فارسي را مي تواند با لهجه سوئدي حرف بزند، به آنها گفت كه ايران يك جاي ديگر است(!)

ابراهيم نبوي همچنين تصريح كرده است: باز هزار بار خدا را شكر، نه، دو هزار بار خدا را شكر كه اصلاح طلبان حداقل با هم وحدت نظر دارند، حالا اينكه يك عده از آنها با خاتمي مخالف اند، يك عده رهبرشان گنجي است، يك عده رهبرشان موسوي است، يك عده رهبرشان مشاركت است، يك عده از مشاركتي ها طرفدار شاخه جوانان هستند، عده اي هم طرفدار شوراي مركزي هستند. اما هرچه باشند به قانون اساسي و مبارزه در درون نظام اعتقاد دارند. البته همه شان اينطور نيستند، خيلي هاشان لائيك هستند، اكثراً سكولار هستند، عده اي از آنها معتقدند هر اصلاحاتي بايد بعد از اعدام موسوي صورت بگيرد. البته اينها فقط شامل بيست درصد اصلاح طلبان مي شود، هشتاد درصد آنها به خاتمي اعتقاد دارند، از اين هشتاد درصد تعدادي شان به خاتمي قبل از 18 تير اعتقاد دارند، عده اي به خاتمي بين 18 تير تا ارديبهشت 79، عده اي معتقدند خاتمي خوب است بخاطر كارهايي كه نكرد. ولي همه كه اين طوري نيستند، شايد چهل درصد اصلاح طلبان خاتمي را كاملاً قبول دارند و معتقدند تنها اشكالش كارهايي است كه كرده، در حالي كه عده اي معتقدند خاتمي مهم ترين كارش كارهايي است كه كرده و مهم ترين عيبش حرف هايي است كه زده. اما بيست درصدي هستند كه بدون هيچ شك و ترديدي خاتمي را قبول دارند، آنها مدتهاست كه دارند فكر مي كنند حرف بزنند يا نه، كاري بكنند يا نه و عاشق اين هستند كه خاتمي بشود رئيس جمهور بعد از نيم ساعت استعفا بدهد.


 
انقلاب اسلامی با ایستادگی، بقا و صداقت، به ملتها الهام بخشی کرد
کسانی که با حقیقت الهام بخش انقلاب اسلامی آشنا بودند، سی سال در انتظار این خیزش پربرکت بسر می بردند و مستکبران عالم نیز سی سال از تصور بروز خیزشهای الهام گرفته از انقلاب اسلامی بر خود می لرزیدند و در وحشت بسر می بردند اما اکنون جمهوری اسلامی به کانون اصلی حرکت بیداری ملتها تبدیل شده و همین واقعیت، دشمنان را خشمگین کرده است.
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح امروز در اجتماع با شکوه هزاران نفر از اقشار نمونه ی بسیج سراسر کشور، بسیج را رهروِ پرافتخار مکتب عاشورا، یادگار ماندگار و الهام بخش ملت ایران در تاریخ، و حرکتی «از دل مردم و برای مردم» خواندند و با اشاره به عصبانیت زورگویان جهان از قدرت الگوسازی نظام اسلامی خاطرنشان کردند: امروز شعارهای مردم مصر و تونس در نیویورک و کالیفرنیا تکرار می شود و مردم مصر و تونس نیز به صراحت، حزب الله، حماس و جهاد را الگوی خود می خوانند و همه می دانند که این گروهها نیز، درس استقامت و شکستن بتهای استکبار را از معلم اول عصر جدید بشر، یعنی امام بسیجی ملت ایران و ملت صبور و مقتدرش فرا گرفته اند.
 
به گزارش البرز نیوز،فرمانده کل قوا در این مراسم که در محل سازمان بسیج مستضعفان برگزار شد با اشاره به تناسب «هویت و حقیقت بسیج با هویت محرم و عاشورا» افزودند: اباعبدالله الحسین (ع) و یارانش، با همه وجود و در اوج فداکاری و ایثار، برای اعلای کلمه حق و نجات خلق به میدان آمدند و در تاریخ بذر «معرفت، بصیرت، اخلاص و موقع شناسی» پاشیدند و این حقایق، زمینه ساز شکل گیری جریان فزاینده ای شد که از ظهر عاشورا تا امروز و تا همیشه تاریخ بشر، رو به گسترش بوده است.
رهبر انقلاب اسلامی، بسیج را، حرکتی برآمده از روح و حقیقت مکتب عاشورا برشمردند و خاطرنشان کردند: بسیج، حرکتی مردمی است که با حضور همه قشرها، از دل ملت و برای ملت تشکیل شده و در همه عرصه های دفاع، علم، هنر، سازندگی، سیاست، فرهنگ، یاری مستضعفان، تولید، فناوری، ورزش، درخششهای بین المللی و در هر کار خیر، حضوری پربرکت داشته است.
رهبر انقلاب اسلامی، بسیج را یک مجموعه حزب الله واقعی نامیدند و در تبیین فرهنگ و تفکر بسیج خاطرنشان کردند: بسیج سیاسی است اما «سیاست زده، سیاسی کار و جناحی» نیست. بسیج مجاهد است اما بی انضباط و افراطی نیست، عمیقاً متدین و متعبد است اما متحجر و خرافی نیست، با بصیرت است اما از خودراضی نیست، اهل جذب حداکثری است اما غیور است و درباره اصول تسامح نمی کند، طرفدار علم است اما علم زده نیست، اخلاق اسلامی دارد اما این اخلاقش ریاکاری نیست، در آباد کردن دنیا فعال است اما خود اهل دنیا نیست.
حضرت آیت الله خامنه ای، فرهنگ بسیجی را مجموعه ای از معرفت ها، روشها و منشهایی خواندند که می تواند مجموعه های عظیمی را در دل ملتها بوجود آورد و تضمین کننده حرکت مستقیم آنها باشد.
ایشان تأکید کردند: بسیج تفکری است که در خارج عینیت یافته و بواسطه فرهنگ و خصوصیاتش، می تواند تعیین کننده سرنوشت ایران و فراتر از ایران باشد.
رهبر انقلاب با اشاره به موج رو به گسترش بیداری و خیزش ملتهای منطقه، استقامت و شکستن اسطوره های دروغین را درس بزرگ امام و ملت بسیجی ایران به ملتهای جهان خواندند و با یادآوری شعارهای مشابهی که در شهرهای مختلف امریکا و کشورهای منطقه شنیده می شود افزودند: این حقایق، نشان می دهد که تفکر و فرهنگ ملت ایران، عینیت یافته و الگوساز شده است.
حضرت آیت الله خامنه ای با تجلیل از حرکتهای اسلامی رو به گسترش ملتهای منطقه افزودند: کسانی که با حقیقت الهام بخش انقلاب اسلامی آشنا بودند، سی سال در انتظار این خیزش پربرکت بسر می بردند و مستکبران عالم نیز سی سال از تصور بروز خیزشهای الهام گرفته از انقلاب اسلامی بر خود می لرزیدند و در وحشت بسر می بردند اما اکنون جمهوری اسلامی به کانون اصلی حرکت بیداری ملتها تبدیل شده و همین واقعیت، دشمنان را خشمگین کرده است.
رهبر انقلاب مرعوب کردن ملتها و سران کشورها را روش اصلی قدرت طلبان جهانی خواندند و در تبیین بیشتر علت عصبانیت مستکبران از جمهوری اسلامی افزودند: ملت ایران پرده رعب و وحشت از مستکبران را کنار زد و به ملتها نشان داد که هیمنه زورگویان جهانی، صوری و ظاهری است و می توان آنها را درهم شکست، به همین علت قدرتهای ستم پیشه جهان از دست نظام اسلامی، عصبانی و خشمگینند.
حضرت آیت الله خامنه ای با رد تهمتهای دستگاه سیاسی تبلیغات غرب مبنی بر دخالت ایران در راه اندازی خیزش ملتها افزودند: جمهوری اسلامی نیازی به این کارها ندارد چرا که بقا، ایستادگی و صداقت نظام اسلامی، به خودی خود الهام بخش و هدایتگر ملتهاست.
ایشان، تلاش قدرتهای غربی را برای سرکوب و منحرف کردن حرکت اسلامی ملتهای منطقه، تلاشی ناکام دانستند و تأکید کردند: جریان آگاهی و بیداری اسلامی که فعلاً در منطقه عربی شکل گرفته، دنیا را تحت تأثیر قرار داده و حرکتهایی که در امریکا و اروپا دیده می شود نشان دهنده تغییرات عظیمی است که دنیا در آینده شاهد آن خواهد بود.
رهبر انقلاب تأکید کردند: حرکتهای اسلامی ملتها بدون شک ماندگار و پیش رونده است و با بیداری پی در پی ملتها، دست نشاندگان استکبار یکی پس از دیگری از عرصه خارج می شوند و شوکت و اقتدار اسلام روز به روز بیشتر خواهد شد.
حرکت رو به پیشرفت ملت ایران در 32 سال اخیر و پیروزی ملت بر چالشهای گوناگون دشمنان، نکته ای بود که رهبر انقلاب با استناد به آن تأکید کردند: ملت ایران با همین فرهنگ و آموزه ها، بسیاری از ناممکن ها را ممکن کرده و با استمرار همین روحیه، پیروزی قطعی را نصیب خود خواهد کرد.
ایشان با اشاره به تلاش تازه دشمنان برای ایجاد چالش در مقابل ملت ایران افزودند: ملت ما با تکیه بر ایمان و استقامت و هوشیاری، به غلبه بر تهدید و تحریم و اینگونه مسائل عادت کرده است و پروردگار به فضل خویش، پیروزی چنین ملتی و در نهایت پیروزی امت اسلامی و اسلام عزیز را مقدر کرده است.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به لزوم آمادگی مردم و مسئولان در قضایای گوناگون افزودند: مسئولان قدر این ملت را بدانند و قوای سه گانه به بهترین وجه به وظایف خود عمل کنند.
این مراسم با ورود رهبر معظم انقلاب اسلامی به میدان و نواختن سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.
سپس حضرت آیت الله خامنه ای با حضور در یادمان شهدا و قرائت فاتحه، علو درجات شهدای عزت و سرافرازی ایران اسلامی را مسئلت کردند.
سان از نیروهای حاضر در میدان، قسمت دیگر برنامه حضور رهبر انقلاب در جمع واحدهای نمونه بسیج اقشار بود.
حضرت آیت الله خامنه ای همچنین جانبازان و ایثارگران عرصه دفاع و جهاد ایران اسلامی را مورد تفقد قرار دادند.
در این مراسم سردار سرلشگر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به برنامه تحول کمی و کیفی بسیج گفت: تغییر رویکرد بسیج به دفاع همه جانبه، تشکیل قرارگاههای جدید با هدف مقابله با جنگ نرم، تربیت و توانمندسازی همه اقشار بسیج، ایجاد شبکه های اجتماعی مدافعان انقلاب از جمله اقدامات انجام گرفته است.
سرلشکرجعفری افزود: محرومیت زدایی با توسعه فعالیتهای سازندگی بسیج و نیز حضور فعال در جهاد علمی از دیگر راهبردهای بسیج تعریف شده است.
سردار نقدی فرمانده سازمان بسیج مستضعفان هم در گزارشی گفت: تقویت بنیه معنوی، زنده نگه داشتن روحیه دفاع و ایثار با استفاده از برنامه های فرهنگی نظیر کاروانهای راهیان نور، تمرکز بر جهاد علمی و اقتصادی و راه اندازی نظام تربیتی با تعالی معرفت بصیرت و اخلاق بسیجیان از برنامه این سازمان بوده است.
در این مراسم همچنین از بسیجیان نمونه در بخشهای مختلف دانشگاهی، فرهنگی، دانش آموزی و ورزشی تقدیر شد و نمایش میدانی هم با الهام از کارنامه سی ساله بسیج در عرصه های مختلف به شکل زیبایی به اجرا درآمد.
آقا اردشير! يا دهانت را ببند يا خودت را دار بزن (خبر ويژه)

شبكه بالاترين از گردانندگان گروه موسوم به شوراي هماهنگي سبز خواست دهانشان را ببندند و نه موضع بگيرند و نه بيانيه بدهند.
روز گذشته گرداننده اين گروه در بيانيه اي به بهانه 16آذر از بن بست شاخه دانشجويي فتنه گران خبر داده و نوشته بود: انتظار مي رود اين گروه به جاي تسليم شدن راه اميد بگشايند و راه هاي جايگزين براي اعتراض پيدا كنند. ما از آنها مي خواهيم به هر نحو ممكن تلاش كنند.
به دنبال انتشار اين بيانيه در سايت كلمه، پايگاه اينترنتي بالاترين واكنش نشان داده و نوشت: من بيانيه مي دهم پس هستم. آقاي شوراي هماهنگي خيالي سبز آيا شما هم شهامت داريد بجاي بيانيه هاي نخ نما دست بكار عملي بزنيد؟! مثلا كديور و خاتمي ريش دكولاره خود را زده، با كت شلوار و كراوات سبز عكس بگيرند و به خبرنگاران دهند. يا آقاي امير ارجمند ! در حاليكه حداقل با كراوات خود را به طور نمادين دار زده ايد و ديگر زبان نداريد كه بيانيه دهيد، پرچم سبز را در دست بگيريد و آنرا به خانم حقيقت جو هديه كنيد.
يا خانم حقيقت جو شما هم قدرت اين را داريد كه حداقل در اعتراض تمام لباس خود را بكنيد و بر سر اصلاح طلبان باد محور بكوبيد.
بالاترين اضافه كرد: اگر عرضه اين كارها را هم نداريد ببنديد دهانتان را و بيانيه هم ندهيد كه خسته شديم از اين همه خيمه شب بازي.
در همين حال حسن داعي از عناصر نزديك به سازمان تروريستي منافقين در سايت خود افشا كرد كه در حاشيه دادگاه فدرال ماه پيش خود، اردشير امير ارجمند فراري بهمراه تريتا پارسي رئيس گروه ناياك با برخي از مقامات آمريكايي در واشنگتن ملاقات كرده و درخواست كمك مالي داشته است.


:: بازدید از این مطلب : 327
|
امتیاز مطلب : 34
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 آذر 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : من

مجرمین اینترنتی را محاکمه کنید

 
 


بسم الله الرحمن الرحیم

 

یُرِیدُونَ أَن یُطْفِؤُواْ نُورَ اللّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَیَأْبَى اللّهُ إِلاَّ أَن یُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ " می خواهند نور خدا را خاموش کنند اما خدا اراده کرده این نور کامل شود و کامل خواهد شد هر چند کافران خوش ندارند" ( سوره صف آیه 8)


طی سالهای اخیرو مخصوصا بعداز اغتشاشات جریان فتنه در سال 88 اقدام غیر انسانی و نفرت انگیزتعدادمعدودی از کاربران گمراه و بی خرد درمحیط فارسی زبان اینترنت و توهین گستاخانه و بی پروا به ساحت مقدس ادیان الهی بخصوص دین مبین اسلام  ، قلب همه خدا پرستان عالم و مسلمین را به درد آورد و مایه شرمساری مدعیان حقوق بشری و مدعیان آزادی و آزدیخواهان  گردیده است . این اقدام احمقانه  و دین ستیزانه که حکایت از حمایت برخی از سفارتخانه ‌های کشورهای اروپایی و عناصر صهیو نیستی از جمله عوامل فرقه ضاله بهائیت دارد با هدف  سست کردن مبانی اعتقادی مردم به ویژه جوانان ، ایجاد شبهه‌افکنی در افکار و اصول دین و تخریب چهره برخی از شخصیت‌های مذهبی کشورمان می باشد.

ما فعالبن سایبری در فضای مجازی ،ضمن محکوم کردن این اهانت آشکار و نفرت انگیز که تنها نشانه سست ایمانی،ضعف ایمان و  عدم درک حقیقت خدا پرستی و یکتا پرستی است ، از مقام محترم رئیس قوه قضائیه و کلیه مراجع ذیصلاح درخواست می نمائیم که با اقدامات پیشگیرانه و مقتضی نسبت به این جریانات الحادی ، به طور قاطع و بدون کوچکتریم مسامحه ای یزیذیان زمان را به سزای اعمال پلیدشان برسانند و فعالبن سایبری را از این امر مطلع سازند

همچنین از آحاد مختلف فعالان سایبری دعوت می کنیم تا با وحدت سایبری و با ایجاد جبهه متقابل ، بار دیگر عزم خود را در مسیر مبارزه ای نوین با شیطان بزرگ و هم دستانش نشان داده و با حضور انقلابی خویش در این جهاد مجازی پشتیبانی فکری و عملی خود را به نمایش گذارند و دست بیعت به سمت دل های بیدار دراز نمایند و حمایت همه جانبه خود را از جبهه  " مجرمین اینترنتی را محاکمه کنید " اعلام نمایند.

 

رابطه رئیس سازمان اطلاعاتی قذافی با M.I.6 و B.B.C

پس از سقوط طرابلس، دفتر 'موسی کوسا' آتش گرفت و به جز اندکی، تمام اسناد دفترش سوخت. از همین اسناد باقی مانده می توان به رابطه نزدیک انگلیس و قذافی پی برد. نکته جالب در این اسناد، متن صمیمانه آن هاست که به گونه ای نوشته شده اند که گویا قرار نیست دست کسی به آن ها برسد.

شبکه بی بی سی فارسی طی گزارشی به بررسی رابطه نزدیک "موسی کوسا" –رئیس اسبق سازمان امنیت قذافی- با سرویس اطلاعاتی انگلیس (MI6) پرداخت.

گزارشگر بی بی سی گفت: "موسی کوسا" فردی که شاید بدون او رژیم قذافی چهار دهه دوام نمی آورد، مردی که از سویی دیگر دوست پنهانی انگلیس بود، مردی بی رحم که امنیت و اطلاعات رژیم حاکم بر لیبی به او سپرده شده بود و صد البته هر صدای مخالف را سرکوب می کرد، اکنون گریخته است.
"موسی کوسا" نامی است که در تمام عملیات های رژیم دیکتاتوری سرهنگ -مانند انفجار لاکربی- از او یاد می شود. حالا که قذافی مرده، او مخزن اسرار قذافی است.
رژیم قذافی رژیمی بود که به صورت وحشیانه مردم کشور را شکنجه می کرد و آنان را به زندان می افکند و حکم اعدام برایشان صادر می کرد و نکته جالب این است که انگلیس نقشی اساسی در همه این موارد داشته است.
موسی کوسا زمانی در لندن زندگی می کرد. سال 1980 سفیر لیبی در انگلیس بود و بعد از یک دهه، ریاست سازمان جاسوسی لیبی به او سپرده شد.
پس از سقوط طرابلس، دفتر موسی کوسا آتش گرفت و به جز اندکی، تمام اسناد دفترش سوخت. از همین اسناد باقی مانده می توان رابطه نزدیک انگلیس و قذافی را ثابت کرد. نکته جالب در این اسناد، متن صمیمانه آن هاست که به گونه ای نوشته شده اند که گویا قرار نیست دست کسی به آن ها برسد.
این اسناد از رابطه نزدیک سازمان امنیت انگلیس و موسی کوسا پرده بر می دارند. عملیات های مشترک و فعالیت های غیرقانونی فراوان از جمله دستگیر کردن مخالفان قذافی در خارج از لیبی.
سرویس اطلاعاتی انگلیس بعد از این دستگیری ها به وی نامه ای می نویسد و می گوید: این حداقل کاری بود که ما می توانستیم برای شما انجام دهیم!»
گزارشگر بی بی سی می افزاید: «بله، ما با دولتی همکاری می کردیم که از شکنجه زندانیان خود فیلم تهیه کرده است. موسی کوسا مدتی بعد از اینکه وزیر خارجه لیبی شد، از کشور فرارکرد. ابتدا به تونس رفت و بعد به کشوری که به آن اطمینان داشت، کشوری که نظاره گر فعالیت های کثیفش بود، یعنی انگلیس! مدتی بعد به پاداشِ پشت کردن به قذافی و پیوستن به صف غرب، دارایی های بلوکه شده اش آزاد شد و توانست از ثروت انبوهش استفاده کند.
در این میان نخست وزیر انگلیس اطمینان داد موسی کوسا مصونیت سیاسی نخواهد داشت و مطمئنا محاکمه خواهد شد. اما چندی بعد او به بهانه سفر کاری به قطر رفت و دیگر باز نگشت.
مسئولین در پاسخ به عدم بازگشت موسی کوسا گفتند که وی یک شخصیت حقیقی است و ورود و خروج وی به انگلیس آزاد است و ما در جایگاهی نیستیم که در مورد رفت و آمد و یا فعالیت های او اظهارنظر کنیم!»
خبرنگار بی بی سی افزود: «ما تصمیم گرفتیم خود به دنبال موسی کوسا برویم، فردی که اطلاعات محرمانه ای دارد و شاید انگلیس نمی خواهد این اطلاعات هیچ گاه رمزگشایی شود. ما موسی کوسا را در هتلی پنج ستاره در "دوحه" -پایتخت قطر- پیدا کردیم. او برای خود حتی محافظ شخصی هم داشت.
به او نزدیک شدم و پرسیدم: «چند نفر به دست شما شکنجه شده اند؟»
اما وی از مقابل دوربین فرار کرد و به سؤالات ما پاسخ نداد.
در حالی که اکثر اطرافیان قذافی کشته شده اند این سؤال پیش می آید که چرا باید مهم ترین مهره قذافی اینگونه آزادانه و راحت زندگی کند؟»

گزارش بی بی سی با سؤال بالا به پایان رسید اما سؤالات دیگری را بی پاسخ رها کرد. فردی که بسیاری به دنبال او هستند و او را نمی یابند، جنایتکاری که انقلابیون لیبی برای محاکمه اش ثانیه شماری می کنند، چگونه به سادگی توسط دوربین خبرنگار بی بی سی شکار می شود؟! آیا همین گزارش به خودی خود گواهی بر تعامل نزدیک بی بی سی با سازمان های امنیتی انگلیس نیست؟
سؤال مهم تر: هدف بی بی سی از گشودن پرونده "موسی کوسا" و لو دادن محل اقامتش چیست؟ احتمال نمی دهید سازمان جاسوسی انگلیس - MI6- که در قبال تسلیم اطلاعات ارزشمند از داخل لیبی به کوسا امان داده بود، اکنون که دیگر استفاده ای از او نمی برد، با کمک به تهیه این گزارش خواسته پروژه حذف او را کلید بزند؟
(مخصوصا که اطلاعات شنیدنی و دست اولی از ارتباط چندساله با سرویس های جاسوسی غربی در سینه اوست.)
و ابهام پایانی: آیا همزمانی پخش این گزارش با انتشار خبر دستگیری "السنوسی" –دیگر عنصر امنیتی رژیم قذافی- تصادفی است؟!

حمایت فتنه گران از جریان انحرافی

 

 


گروه موسوم به "گزارشگران بدون مرز"، از سازمان های وابسته به ارگان جاسوسی آمریکا، وقایع دیروز در ساختمان روزنامه ایران و اقدام برای دستگیری علی اکبر جوانفکر را محکوم کرده است.

گروه موسوم به "گزارشگران بدون مرز"، از سازمان های وابسته به ارگان جاسوسی آمریکا، وقایع دیروز در ساختمان روزنامه ایران و اقدام برای دستگیری علی اکبر جوانفکر را محکوم کرده است.
 این گروه که گویا از همه چیز بی خبر است، در گافی جالب موسسه ایران را با خبرگزاری ایرنا اشتباه گرفته و در بیانیه خود آورده است: ٣٠ آبان ماموران دادستانی تهران به همراه نیروی انتظامی برای بازداشت علی اکبر جوانفکر به دفتر خبرگزاری رسمی ایرنا مراجعه کردند. اقدام به دستگیری «مشاور مطبوعاتی» رئیس جمهور که کنفرانس مطبوعاتی را برای توضیح در باره صدور حکم یکسال زندان و سه سال محرومیت از فعالیت مطبوعاتی خود برگزار کرده بود، به خشونت کشیده شد و ماموران انتظامی و امنیتی اعتراض کارکنان ایرنا به این دستگیری را باتوم و گاز اشک آور پاسخ دادند.
گروه موسوم به "گزارشگران بدون مرز" همچنین با انتقاد از توقیف روزنامه اعتماد، نوشته است: تنها جرم اعتماد این است که گفته‌های مشاور رئیس جمهور کشور در انتقاد از مسئولان و همکاران خود را منتشر کرده است.
به نوشته سایت خبری تحلیلی "آمریکن فری پرس"، گروه موسوم به گزارشگران بدون مرز "بخشی از بنیاد اعانه ملی برای دموکراسی است" که به عنوان شعبه پوششی سازمان سیا شهرتی جهانی دارد. بر پایه این خبر "بنیاد اعانه ملی دموکراسی (سال ۸۹) فاش کرد که سازمان خبرنگاران بدون مرز دست کم به مدت سه سال کمک های بلاعوض از سوی «بنیاد ملی جمهوری خواهان» دریافت می کرده است."
گزارشگران بدون مرز یکی از حامیان اصلی جریان فتنه بوده و به طرق مختلف از جمله انتشار پی درپی اخبار و گزارش های جعلی از این جریان حمایت کرده است.

 

گاردین: ایران حتی نزدیک به سرنگونی هم نیست

ایران حتی نزدیک به سرنگونی هم نیست. تنها در دو صورت می توان حکومت ایران را سرنگون کرد یا از طریق تحریم ها و یا از طریق حمله نظامی که در حال حاضر این دوگزینه عملی نیستند و کارایی ندارند.

روزنامه گاردین نوشت: قدرت اقتصادی و نظامی دولت جمهوری اسلامی تا حدی زیاد است که ایران حتی نزدیک به سرنگونی هم نیست.

این روزنامه انگلیسی ادامه داد: تنها در دو صورت می توان حکومت ایران را سرنگون کرد، یا از طریق تحریم ها و یا از طریق حمله نظامی که در حال حاضر این دوگزینه عملی نیستند و کارایی ندارند.
گاردین در مورد اقتصاد ایران نوشت: در حالی تحریم ها موثر است که ایران بی پول باشد اما بانک جهانی رشد اقتصادی ایران در سال 2010 را 3 درصد اعلام کرده است. طبق گزارش صندوق بین المللی پول رشد تولید ناخالص ملی ایران از 330.5 میلیارد دلار در سال 2009 به 360 میلیارد دلار در سال 2010 رسیده است. این صندوق برنامه های اقتصادی ایران به خصوص در زمینه اصلاحات و هدفمندی یارانه ها موفقیت آمیز خوانده است.
گاردین در مورد ادعای غربی ها مبنی بر انزوای اقتصادی ایران نوشت: این ادعا که اقتصاد ایران منزوی شده است هم قابل قبول نیست زیرا طبق گزارش های اخیر، سرمایه گذاری های مستقیم خارجی در ایران از 1.6 میلیارد دلار در سال 2008 به 3.6 میلیارد دلار در سال 2010 رسیده است. پس ایران با مشکل اقتصادی روبرو نیست.
این روزنامه انگلیسی در مورد احتمال حمله نظامی به ایران هم نوشت: جنگ هم گزینه ای مردود است زیرا دلایل زیادی وجود دارد که حکومت ایران دارای ثبات است و کشورهای زیادی از جمهوری اسلامی حمایت می کنند. عراق و افغانستان نمونه های هستند که به خوبی نشان می دهند جنگ گزینه سختی است.

 

سپاه در اوج آمادگی برای مقابله با هرگونه تهدید

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: با توجه به سیستم هایی که سپاه در بخش پدافند هوایی، موشکی و ماهواره ای در اختیار دارد برای مقابله با هرگونه تهدید دشمنان در اوج آمادگی قرار داریم.

 

سرلشکر محمد علی جعفری با اشاره به آمادگی موشکی بسیار بالای سپاه افزود: با توجه به تهدیدات چندسال گذشته دشمنان نسبت به کشور ما، عقب نشینی های گاه و بیگاه آن ها یکی از نشانه های آمادگی خوب نیروهای سپاهی و بسیجی برای دفاع از کشور است.

 

وی ادامه داد: پیروی و پشتیبانی تمام نیروهای نظامی اعم از سپاه و بسیج از ولایت فقیه، دشمنان انقلاب را در رسیدن به اهدافشان ناامید کرده است.

وی بسیج را تابلوی انقلاب اسلامی معرفی کرد و اظهار داشت: باید بسیجیان الگوی سایر افراد جامعه باشند.

سرلشکرجعفری با اشاره به موج بیداری اسلامی در کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا تصریح کرد: مقام معظم رهبری قبل از اینکه این موج بیداری به قلب اروپا برسد این مسئله را پیش بینی کردند و امروز شاهد این هستیم که عصاره انقلاب اسلامی به قلب اروپا نفوذ پیدا کرده است چرا که عصاره انقلاب ما عدالت خواهی، مبارزه با استکبار و ظلم ستیزی است.

سرلشکر جعفری افزود: در هر جایی که استکبار حاکمیت داشته است موج انقلاب اثر خود را گذاشته است و این مسئله امروز در سراسر جهان تبلور پیدا کرده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: امروز شاهد این هستیم که آرزوی امام خمینی (ره) در صدور انقلاب اسلامی به سراسر جهان تحقق پیدا کرده است و بزرگترین خطری که سردمداران غرب را تهدید می کند گرایش توده های مردم به اسلام و تشیع است.

وی در خصوص فعالیت های بسیج سازندگی گفت: از ۱۰ سال پیش گروه های مختلف دانشجویی، دانش آموزی، اقشار مختلف مردم و متخصصان، پزشکان و مهندسان با هدف رفع محرومیت در مناطق محروم کشور فعالیت خود را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی در جهت سازندگی کشور در چند سال اخیر انجام شده است، بیان کرد: این اقدامات به صورتی بوده که در ۱۰ سال گذشته تقریبا هر سال حدود سه هزار پروژه کوچک و بزرگ در مناطق و روستاهای محروم کشور به بهره برداری رسیده و تأثیرات سازنده و امید بخشی در این مناطق به همراه داشته است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هم اکنون دو هزار گروه جهادی در مناطق مختلف کشور در خدمت رسانی به مردم فعالیت دارند.

سرلشکر جعفری عملکرد سازمان بسیج سازندگی را خوب توصیف کرد و افزود: با توجه به اینکه برنامه های بسیج سازندگی در محلات نیز قرار است متمرکز شود، اگر از ظرفیت های دیگر بسیج برای فعالیت های سازندگی استفاده شود قطعا توانمندی ها چند برابر خواهد شد و در یک دهه آینده این فعالیت ها به چهار یا پنج برابر افزایش خواهد یافت.


 

 

 

توهم یک رسانه صهیونیستی / تهدید رادیو اسرائیل


 

سایت رادیو اسرائیل مدعی شد: در صورت بروز جنگ، تجهیزات اسرائیلی در چند لحظه همه تأسیسات برقی و کامپیوتری ایران را از کار می اندازد!

بر اساس این گزارش، سایت رادیو اسرائیل در این باره نوشت: منابع اطلاعاتی در ایالات متحده فاش ساختند که اسرائیل تجهیزاتی در اختیار دارد که با آن ها می تواند در طول چند لحظه، فعالیت های اتمی، تأسیسات زیربنایی برق و شبکه های مخابراتی ایران را فلج کند.!

سایت رادیو اسرائیل در حالی به این ادعا متوسل می شود که رژیم صهیونیستی در طول 22 روز جنگ با غزه و 33 روز جنگ با لبنان از پس این کار بر نیامد.

باید به دولت غاصب اسرائیل گوشزد کرد که این نوع تهدیدات شاید در دهه های 60 و 70 قرن گذشته میلادی از تأثیر برخوردار بوده –آن هم بر کشورهای ترسوی عربی- اما اکنون دوره این گونه لاف زدن ها به سر رسیده است.


 

نقش صهیونیست ها و بهائیان اسرائیل در راه اندازی بی بی سی
71 سال تلاش BBC برای مداخله و براندازی
بخش فارسي راديو بي بي سي نیز از 8 دي 1319 آغاز به كار كرد و سابقه ای 71 ساله دارد و این سابقه 71 ساله نشان می دهد که فارسی زبانان و ایران برای انگلستان از ابتدا اهمیت و جایگاه خاصی داشته و انگلستان همواره به دنبال سلطه و مداخله در اوضاع ایران بوده است....
"بي بي سي» british broadcasting corporation  در 14 نوامبر سال 1922 ميلادي يعني 2 سال بعد از تاسيس راديو در جهان با نام « بنگاه سخن پراكني بريتانيا» با مسئوليت محدود تاسيس شد.  بخش فارسي راديو بي بي سي نیز از 8 دي 1319 آغاز به كار كرد و سابقه ای 71 ساله دارد و این سابقه 71 ساله نشان می دهد که فارسی زبانان و ایران برای انگلستان از ابتدا اهمیت و جایگاه خاصی داشته و انگلستان همواره به دنبال سلطه و مداخله در اوضاع ایران بوده است.


 

 

 

 بودجه بخش جهاني بي بي سي توسط دولت و وزارت خارجه انگليس تامين مي شود. بخش ” وب سايت فارسي بي بي سي ” نيز از سال 1379 در اولين سال هاي گسترش اينترنت در ايران، آغاز به كار كرد.

شبكه تلويزيوني بي بي سي فارسي ، بخشي از سرويس جهاني بي بي سي است و سومين شبكه تلويزيوني بعد ازشبكه تلويزيوني انگليسي وعربي به شمار مي‌رود و فارسي زبانان آسياي مركزي، خاورميانه و اروپا را تحت پوشش خود قرار مي‌دهد.

تحقيقات نشان مى دهد راديو فارسى زبان بى.بى.سى دقيقاً با نفوذ مستقيم بهائيان ايرانى تبار راه اندازى شده و در طول اين سال ها سعى كرده زمينه روانى را براى اجراى سياست هاى دولت بريتانيا در ايران فراهم كند.حتى در دوره اخير هم نفوذ بهائيان در اين رسانه كمتر نشده و همچنان محورى است.

برخی مورخان و کارشناسان نیز به روزهای نخستین تاسیس بی بی سی فارسی در سال 1319 و یهودی بودن بنیان گذار آن اشاره می کنند.

آن چه مسلم است نقش یهودیان وبهائیان در راه اندازی بی بی سی فارسی قابل انکار نیست

سياست هاى اين رسانه در دوره پيش از ملى شدن صنعت نفت به وضوح عليه منافع ملت ايران در ملى شدن اين صنعت و به نفع حاكميت بريتانيا بوده است. پس از انقلاب نيز راديو فارسى زبان بى.بى.سى تلاش كرده تا نقش محورى رسانه هاى اپوزيسيون نظام را از آن خود كند.

تمركز رهبرى بهائيان در سرزمين فلسطين اشغالى، از ارتباط وثيق بى.بى.سى فارسى، رژيم صهيونيستى و اپوزيسيون سياسى نظام پرده برداشته استخبر، بخش عمده و مهمي از برنامه هاي اين تلويزيون است و به همین خاطر مخاطبان را با شیوه خبر رسانی جذب می کند تا انواع ترفندها، تبلیغات را به کار بگیرد و اهداف خود را دنبال کند. شبكه تلويزيوني فارسي بي بي سي به صورت رايگان از طريق ماهواره ( هات برد و تل استار 12)، تلويزيون كابلي و نيز آنلاين از طريق سايت آن قابل دريافت است.

 

  اين شبكه برنامه هاي روزانه خود را هر روز از ساعت 17 آغاز مي‌كند و تا 1 بامداد ادامه مي‌دهد. اما به روشني نشان داده كه در شرايط بحرانی و در صورت لزوم، ساعات برنامه هاي خود را افزايش مي‌دهد. به طوري كه در جريان انتخابات رياست جمهوري و درگيري هاي خياباني پخش خود را تا حدود 24 ساعت افزايش داد و از اين ظرفيت بسيار موثر ارتباطي خود براي هدايت افكار عمومي بهره گيري كرد.  تا پایان اغتشاشات تهران این ظرفیت پخش برنامه ها ادامه داشت و امروز با احتساب تکرار برنامه ها به حدود روزی 12 ساعت رسیده است.           


 

نام‌هاي بي بي سي

بي بي سي در سال1922 با نام  British Broadcasting Company فعاليت مي‌كرد و در سال 1927 به British Broadcasting Corporation تغيير نام داد. بنيانگذار بي بي سي جان ريث بود [John Reith :1889-1971].

رويال چارتر (Royal Charter):

بي بي سي تحت منشور سلطنتي موسوم به رويال چارتر در سال 1923 متولد شده است. اين منشور از دهه پنجاه مي تواند هر ده سال يكبار آپديت شود و سپس بر اساس توافق نامه‌اي كه در سال 2007 بين بي بي سي و وزارت فرهنگ، رسانه‌ها و ورزش بريتانيا (DCMS) تنطيم شد؛ رويال چارتر به صورت يك "منشور- توافق نامه" (Charter and Agreement) در آمده كه همان رويال چارتر را عملياتي‌تر كرده است.

بر هر رويال چارتر (اولين رويال چارتر1936-1927) يك هيات حكام نظارت داشته است. ازآغازرويال چارتر هشتم (اول ژانويه 2007) پرونده هيات‌هاي حكام بسته شد و جاي آن‌ها به بي بي سي تراست و هيات اجرايي سپرده شد

بي بي سي تراست (BBC Trust):

 بي بي سي تراست، نهاد تصيم ساز 12 عضوي حاكم بر بي بي سي است و خطوط استراتژيك آنرا تعيين مي‌كند. اختيار عملياتي سازي "منشور- توافق نامه" به بي بي سي تراست واگذار شده است.

نحوه انتخاب اعضاي بي بي سي تراست:

اعضاي بي بي سي تراست به توصيه وزرا و با انتصاب ملكه كار مي‌كنند. آنها ابتدا توسط پنلي كه از سوي وزارت فرهنگ، رسانه‌ها و ورزش انگليس نمايندگي مي‌شود مورد مصاحبه قرار مي‌گيرند. در اين پنل رئيس بي بي سي و يك ارزياب مستقل هم حضور دارد. توصيه‌هاي پنل سپس در اختيار وزارت فرهنگ، رسانه‌ها و ورزش بريتانيا قرار مي‌گيرد و سپس به نخست وزير بريتانيا و در نهايت به ملكه داده مي‌شود.

رابطه بي بي سي تراست با وزارتخارجه انگليس:

اما اين بي بي سي تراست است كه توافقنامه اي با FCO دارد كه اداره خارجي و كامنولث بريتانيا (وزارتخارجه بريتانيا) (British Foreign & Commonwealth Office) است و گرانت پارلماني از طريق همين FCO به سرويس جهاني بي بي سي داده مي‌شود و اين هم بر اساس يك قرارداد پخش (Broadcasting Agreement) و يك تفاهم نامه مالي (Financial Memorandum) صورت مي‌گيرد كه بين بي بي سي تراست و اداره خارجي و كامنولث به امضا رسيده است. اضافه شدن هر زبان تازه به فهرست پخش بي بي سي در چهارچوب اختيارات اداره خارجي و كامنولث بريتانيا است. تلويزيون فارسي بي بي سي هم با تصويب همين اداره خارجي و كامنولث فعاليت خود را با بودجه 15 ميليون پوندي آغاز كرد و بودجه آن در دوراني معين شد كه گوردون براون وزير خزانه داري بود و سپس وزير خزانه‌داري بعدي آليستر دارلينگ آنرا تصويب كرد.

هيات اجرايي (Executive Board):

مجري خطوط بي بي سي تراست يك هيات است به نام هيات اجرايي كه 16 نفره است و بايد پاسخگوي بي بي سي تراست در نحوه اجراي كار باشد

هدف اصلی بی بی سی براندازی است

بي بي سي فارسي كه طي دو سال گذشته تلاش كرده بود از خاكستر فتنه براي نظام طوفان بسازد و فقط ناكامي درو كرده است، به ناكارآمدي استفاده فتنه گران از اينترنت اعتراف كرد و نوشت: «افراد معترض به انتخابات رياست جمهوري دو سال پيش در ايران و منتقدان حكومت اين كشور، تاكنون از روش هاي مختلفي، از تظاهرات خياباني گرفته تا كمپين هاي اينترنتي، وبلاگ نويسي، تهيه و انتشار فايل هاي ويديويي با موبايل، براي اعتراض استفاده كرده اند، اما گروهي از منتقدان تاكيد مي كنند كه اين كار بيشتر موجب بي عملي معترضان شده، به طوري كه آنها را صرفا به يك كاربر معترض در مقابل كامپيوترها بدل كرده است و فوايد آن بسيار كمتر از زيانش در پيشبرد اهداف معترضان بوده است.

بخش فارسي بي بي سي كه به شيوه موذيانه اي مخالفان را به عمل سياسي دعوت كرده و قصد آمدن مردم به كف خيابان ها آن هم در آستانه انتخابات مجلس را دارد اين پرسش را مطرح كرد كه: نظر شما در اين باره چيست؟ آيا شما با اين نظر موافقيد كه بهره گيري از فضاهاي مجازي و شبكه هاي اجتماعي معترضان را به كاربران بي عمل اينترنتي تبديل كرده است.

گفتني است روزنامه آمريكايي «يو.اس.اي.تودي» طي مقاله اي به قلم رابرت آدامز اعتراف كرده بود كه به علت وفاداري مردم ايران به نظام حكومتي خود، حضور اپوزيسيون در خيابان ها ناممكن است ولي تهيه گزارش و خبر از طريق سايت هاي اينترنتي ايرانيان مقيم آمريكا و اروپا- بخوانيد گزارش هاي جعلي- مي تواند براي افكار عمومي منطقه كه به ايران چشم دوخته اند مفيد باشد

پس از وقوع انقلاب اسلامي ايران بسياري از استراتژيست هاي فرهنگي غرب خود را با يك سامانه ايدئولوژيك نو روبرو ديدند كه هرگز قدرت و نفوذ آن را تصور نمي كردند راههاي مختلفي براي اين تهاجم آزموده شد كه در ميان آن خونين ترين جنگ ها رقم خورد و چون حاصلي نداشت از چند سال پيش اصلي ترين راه دستكاري ها و تهاجم فرهنگي عنوان شد و در ميان اين تهاجم فرهنگي راه تهاجم رسانه‌اي روش و منشي فوق موثر خوانده شد.

اينگونه بود كه يكباره جريان پر سرعت راه‌اندازي شبكه‌هاي راديو تلويزيوني فارسي‌زبان، سايت‌ها و جرايد نوين شكل گرفت. موضوع آن چنان وقيحانه بود كه نخست وزير رژيم صهيونيستي در مصاحبه‌اي به صراحت راه‌ دگرگوني جامعه ايراني را رسانه ها عنوان كرد و معاون رييس جمهور آمريكا موضوع جوانان را يك راه استراتژيك براي دگرگوني ايران خواند.

اگر بخواهيم بدون توجه به مجموعه رسانه اي كه فقط در چند سال اخير براي هدايت فرهنگي ايران پردازش شده به برخي از برترين هاي اين رسانه ها بپردازيم بي شك تلويزيون فارسي بي بي سي يكي از مهمترين و هوشمندانه ترين مجموعه هايي است كه براي تاثير بر مخاطبان ايراني و ايراني تبار تدارك ديده شده است

دیدگاه بهروز آفاق در مورد اهداف بی بی سی

بهروز آفاق  رئیس منطقه آسیا، در سرویس جهانی بی بی سی، مسئول راه اندازی تلویزیون فارسی بی بی سی بوده است.

بهروز آفاق هدف از راه اندازی بی بی سی فارسی را در چند محور به شرح زیر توضیح داده است:

- زبان فارسی براي  بی بی سی خیلی اهمیت دارد. چون صد میلیون فارسی زبان در دنیا داریم.

 - برنامه های رادیو فارسی بی بی سی سالیان سال بودکه در ایران، افغانستان و تاجیکستان شنوندگان زیادی داشت.

- در حال حاضر مخاطبان رسانه ها توجه خود را از رادیو به تلویزیون متمرکز کرده اند.

- برای همین می خواهیم در مناطق مهم دنيا در کنار رادیووسایت، تلویزیون نیز داشته باشیم.

- بخاطر حضور تلویزیون، مي توانيم مخاطبان بيشتري نيز براي راديو و سايت بي بي سي جذب كنيم.

- همچنین تعداد خبرنگاران ما دردنيا بیشتر خواهد شد و اینها نه تنها برای تلویزیون، بلکه برای رادیو و وب سایت هم مطلب تهیه خواهند کرد.

علاوه بر مدیران انگليسي این شبکه، صادق صبا که سال ها در ایران خبرنگار بی بی سی بوده است اکنون مدیر بخش فارسی  و «عنايت فاني» كه بيست و هفت سال پيش به عنوان پناهنده سياسي وارد انگليس شده بود، اكنون معاون تلويزيون   بي بي سي است.

دولت انگليس براي راه اندازي اين شبكه، 15ميليون پوند (22ميليون دلار) در بدو امر اختصاص داده است. تعداد كارمندان اين شبكه نیز حداقل 150 نفرمي باشد

تلويزيون بي بي سي فارسي در بسياري از كشورها خبرنگار دارد و به اين منظور از خبرنگاران آزاد و حتي رسمي استفاده كرده است. گرچه مدعي جذب نيروهاي خود از طريق روش‌هاي قانوني همچون انتشار آگهي است اما در مواردي خاص از روشهاي بازي رواني و يا تماسهاي محرمانه با خبرنگاران نخبه نيز استفاده كرده است.

اهداف كاربردي وعملكرد بي بي سي فارسي  علاوه بر براندازی نظام جمهوری اسلامی و گسترش فرهنگ غرب و مداخله در امور داخلی و پیگیری خوی استکباری انگلیس، نقش اطلاعاتي در كليه بحران ها و رويدادهاي سياسي ايران، ايجاد اختلافات قومي و مذهبي در ايران؛ تبديل شدن تلويزيون بي بي سي فارسي به منبع خبري براي ايرانيان دربحران هاي سياسي يا اجتماعي، تلاش براي جذب مخاطبان تحصيلكرده جامعه ايران و جوانان؛ است

اين در حالي است كه با تفاوت بسيار قابل ملاحظه اي به موضوعات مربوط به افغانستان و تاجيكستان نيز مي‌پردازد  و بیشتر تمرکز خود را بر مسائل ایران قرار داده است.

گرچه موضوع ايراني تباران و فارسي زبانان برای بی بی سی از اهميت كاملا متفاوتي برخوردار است ، اما به مرور ثابت شده  که نسبت سهم مخاطبان ایرانی ، افغان و تاجیک بسیار متفاوت است و ایرانیان حدود 95 درصد افغانستان حدود 4 درصد و تاجیکستان تنها یک درصد مخاطبان را به خود اختصاص داده است.

بی بی سی علاوه بر برنامه های مستند شبکه فارسی، تعداد زیادی از برنامه های مستند خود را در اختیار شبکه من و تو قرار داده است و با برنامه های موزیک و فناوری کامپیوتر و... تلاش می کند که جوانان را جذب کند تا از این طریق برنامه های سیاسی و خبری خود را با مخاطبان بیشتری مواجه کند

بخش خبر BBC فارسي متکی به شبكه خبري گسترده BBC شامل 70 دفتر خبري در سراسر جهان  و بيش از 200 خبرنگار مختص بخش فارسی است .

بی بی سی فارسی در ابتدا تلاش می کرد که بی طرفی خود را به مخاطب نشان دهد و با عدم تاخت و تاز به نظام بصورت عریان تلاش می کرد که توجه همه را جلب کند اما بعد از مدتی، چه در گفت وگو با مخاطبان در برنامه نوبت شما و چه در گفت و گو با کارشناسان وسیاست مداران و مخالفان نظام و چه در تولید برنامه هایی مانند بازدید شجریان از بی بی سی نشان داد که علنا مخالف نظام است و هدف اصلی خود یعنی براندازی نظام را آشکارا دنبال می کند.

در تمام برنامه های خبری و نظر خواهی از کارشناسان و مخاطبان، تلاش می کند که انتقاداتی را متوجه نظام کند.

اگر چه مخالفت صريح و زننده با باورها و نهادهاي مذهبي و سنتي ايران را نشان نمی دهد اما در هر برنامه ای تلاش دارد که به مخاطب نشان دهد مسائل حقوق بشر و مشکلات مردم ریشه در باورها دارد و به خصوص در فیلم های مستند و مسائلی که مربوط به داخل ایران است تلاش دارد که به طور زیرکانه ای وضعیت را سیاه و مشکل دار نشان دهد

عوامل تلويزيون بي بي سي فارسي از بین  روزنامه نگاران و كاركنان رسانه هاي مخالف نظام، برخي مقامات رژيم پهلوي، برخي از كاركنان رسانه هاي داخلي كه تطميع و جذب شده اند، ضد انقلابيون و پناهندگان سياسي و... جذب شده اند  و مسائل حرفه ای نقش زیادی ندارد زیرا انتخاب برخی افراد که سابقه کمتری دارند اما مخالفت آنها با نظام و مزدوری آنها ثابت شده، نشان می دهد که آنها به دنبال کارکنان حرفه ای و بی طرف و علاقه مند به مباحث کارشناسی نیستند بلکه کسانی را انتخاب می کنند که مخالف نظام و معتقد به براندازی باشند و حتی از بین اصلاح طلبان کسانی که اعتقادات مذهبی و باور انقلابی و ارزشی ندارند را انتخاب کرده اند.


 



:: بازدید از این مطلب : 334
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 آذر 1390 | نظرات ()