نوشته شده توسط : من

روز  قدس در واقع همايشي جهاني براي احياي اسلام ،

 از بين بردن باطل ،

بيداري مستضعفان درمقابل مستكبران و طاغوتها است .




روز جهانى قدس در کلام امام خمینی ره و مقام معظم رهبری

قدس ، قبله نخستین و حرم دوم مسلمانان جهان ،

سرزمین اصلى و وطن میلیون ها آوارهء مسلمان فلسطینى است

كه استكبار جهانى توسط صهیونیسم جنایتكار، از سال 1948آن سرزمین را از دست ساكنانش خارج ساخت و تحت سلطهء نیروهاى اشغالگر قدس قرارداد.


این توطئه از همان اولین سال هاى اجرا، با مقاومت مردم مسلمان فلسطین و اعتراض مسلمانان و انسان هاى آزاده و بیدار دل جهان مواجه شد و به شكل مبارزات پیگیر وسیاسى ـ نظامى ، چهره خود را نشان داد. ملت بزرگوار و مسلمان ایران نیز پس از پیروزى انقلاب شكوهمنداسلامى مسألهء آزاد سازى فلسطین از چنگال غاصبان قدس را سرلوحهء آرمان هایش قرارداده و همه ساله روزقدس را به روز فریاد كشیده بر سر ستمكاران تاریخ تبدیل كرده است .


پس از پیروزى انقلاب اسلامى ، امام امت در اولین فرصت روزى را براى نجات قدس از چنگال صیهونیستهاى جنایتكار، به عنوان روز قدس تعیین نمودند و پیامى كه به همین مناسبت صادر نمودند،فرمودند:

بسم الله الرحمن الرحیم

من طى سالیان دراز، خطر اسرائیل غاصب را گوشزد مسلمین نمودم كه اكنون ، این روزها به حملات وحشیانهء خود به برادران و خواهران فلسطینى شدت بخشیده است و به ویژه در جنوب لبنان به قصد نابودى مبارزان فلسطینى پیاپى خانه و كاشانه ایشان را بمباران مى كند.
من از عموم مسلمانان جهان و دولت هاى اسلامى مى خواهم كه براى كوتاه كردن دست این غاصب وپشتیبانان آن ، به هم بپیوندند; و جمیع مسلمانان جهان را دعوت مى كنم آخرین جمعهء ماه مبارك رمضان را كه ازایام قدر است و مى تواند تعیین كنندهء سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به عنوان " روز قدس " انتخاب و طى مراسمى همبستگى بین المللى مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونى مردم مسلمان فلسطین اعلام نمایند ازخداوند متعال پیروى مسلمانان را بر اهل كفر خواستارم .

والسلام علیكم و رحمة الله و بركاته

روح الله الموسوی الخمینی

و به این سان پیام پیامبر گونه امام راحلمان ، نور امید به دل مظلومان فلسطینى تاباند و میلیون ها انسان آواده ومبارزه را براى مقابله عملى با توطئه هاى رژیم اشغالگر قدس و آمریكاى جهانخوار مصمم تر و استوارتر كرد.
پیام امام خمینى ـ رضوان الله تعالى علیه ـ نقطهء عطفى در تاریخ مبارزات ملت فلسطین شد و مسلمانان جهان را براى مقابله با جنایت پیشگان تاریخ ، به یكپارچگى و وحدت كلمه دعوت كرد.
امام خمینى (ره ) با اعلام آخرین جمعهء ماه مبارك رمضان به عنوان <روز قدس> بر مبارزهء پایان ناپذیرمستضعفین با جهانخواران ظالم تأكید كردند و فرمودند:


روز قدس روز جهانى است ،

روزى نیست كه فقط اختصاص به قدس داشته باشد

روز مقابله مستضعفین بامستكبرین است.

 


 

روز خشم جهاني عليه غده سرطاني
راهپيمايان خواستار تعطيلي سفارت انگليس در تهران شدند

 راهپيمايي تهراني روز جهاني قدس خواستار تعطيلي سفارت انگليس در تهران شدند.

 


 

روز خشم جهاني عليه غده سرطاني
راهپیمایی روز جهانی قدس در سراسر کشور آغاز شد

 راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور پرشور مردم ایران اسلامی از دقایقی پیش در سراسر کشور آغاز شد.

 

  راهپیمایی روز جهانی قدس، همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از دقایقی پیش و با حضور پرشور مردم کشورمان در تهران و سراسر کشور آغاز شد.

مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران و تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها و در بیش از 550 شهر کشور به سمت میعاد‌گاه‌های نمازجمعه برگزار شده است.

مردم روزه‌دار کشورمان از همان دقایق اولیه آغاز روز جهانی قدس، با حضور در مسیرهای از پیش تعیین شده و با سر دادن شعارهای "مرگ بر اسرائیل"، "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر صهیونیسم" به حمایت از مردم مظلوم فلسطین پرداختند.

در پایان مراسم راهپیمایی تهران، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور کشورمان به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه و حجت‌الاسلام و المسلمین سید‌احمد خاتمی به عنوان خطیب نمازجمعه به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت‌.

 

در طلیعه غلبه خون بر شمشیر در ایران و پیروزی انقلاب اسلامی‌

 

حضرت امام خمینی (ره) در ماه‌مبارک رمضان ‪ ۱۳۵۸در پیامی

برخاسته از ایدئولوژی مبانی فریاد اسلام ناب محمدی (ص)

جمعه آخر این ماه را به عنوان روز جهانی قدس تعیین

و از همه مسلمانان جهان دعوت کردند

تا در این روز فریاد مظلومیت و

حق‌طلبی ملت مظلوم فلسطین را به گوش تمامی جهانیان برسانند.

قدس‌ متعلق‌ به‌ مسلمين‌ است‌ و بايد به‌ آنان‌ برگردد

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، راهپيمايي روز جهاني قدس از ساعت 10:30 صبح امروز در تهران و ديگر شهرهاي كشورمان آغاز شده است. 

در اين راهپيمايي كه اقشار مختلف مردم حضور دارند شعارهايي همچون «مرگ بر آمريكا»، «مرگ بر اسرائيل»، «الله اكبر، خامنه‌اي رهبر»، «اين همه لشكر آمده به عشق رهبر آمده» و ... سر مي‌دهند.

راهپيمايان همچنين تصاويري از بيت المقدس و عكس‌هايي از مقام معظم رهبري و بنيان‌گذار كبير انقلاب اسلامي در دست دارند.

تعدادي از راهپيمايان در شعارهايي همچون «مرگ بر انگليس» و «سفارت انگليس تعطيل بايد گردد» خواستار تعطيلي سفارت انگلستان در تهران شدند.

قرار است محمود احمدي‌نژاد رياست جمهوري اسلامي ايران در پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه به ايراد سخن بپردازد.

 





:: بازدید از این مطلب : 396
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : جمعه 4 شهريور 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: