نوشته شده توسط : من

خاتمي حق اظهارنظر در مورد نظام را ندارد

 

عضو فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس گفت: محمدرضا خاتمي در فتنه 88 امتحان خوبي پس نداد از اين رو كساني كه با دشمنان قسم خورده خارجي هم‌نوا و هم‌صدا مي‌شوند، حق اظهار نظر در مورد نظام را ندارند.

 

 

سيدقدرت‌الله حسيني صبح امروز در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس در باشت اظهار داشت: فلسفه وجودي تشكيل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي دفاع از ارزش‌هاي اسلامي و پاسداري از اسلام و انقلاب بود.
حسيني سپاه را يكي از اركان اصلي نظام در طول سه دهه اخير دانست و افزود: برخي كج‌انديشان مغرض كه روزگاري انديشه‌هاي امام راحل را تمام شده مي‌پنداشتند امروز با دروغگويي سخنان آن معمار كبير انقلاب را تفسير وارونه مي‌كنند.
وي گفت: حضرت امام (ره) فرمودند سپاه نبايد وارد دسته‌بندي‌هاي سياسي شود كه اين دستور حكيمانه ايشان تا هميشه آويزه گوش فرزندان شجاع انقلاب در اين نهاد مقدس است.
اين نماينده اصولگراي مجلس ادامه داد: ايستادگي در مقابل استكبار و منكوب كردن توطئه‌هاي دشمنان خارجي كه به وسيله فريب‌خوردگان داخلي صحنه‌گرداني مي‌شود، وظيفه همه اقشار مملكت از جمله سپاه است كه حضرت امام هيچ‌گاه آن را منع نفرمودند.
عضو كميسيون آموزش مجلس شوراي اسلامي با اشاره به موضع‌گيري محمدرضا خاتمي عليه فرماندهي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بيان داشت: اين‌ها امتحان خود را در نظام جمهوري اسلامي پس داده و به سبب سوابق سوء خود نمي‌توانند در هر موردي كه خواستند اظهار نظر كنند.
حسيني با انتقاد از عملكرد خاتمي و همفكرانش در مجلس ششم گفت: خاتمي در طول چهار سال از حضور خود در اين دوره از مجلس ثابت كرد كه به بسياري از اصول انقلاب و نظام پايبند نبوده و حرف‌هايي را تكرار مي‌كرد كه تنها از زبان دشمنان انقلاب، نظام و امام بر زبان جاري مي‌شد.
نماينده مردم شهرستان‌هاي گچساران و باشت در مجلس شوراي اسلامي عنوان داشت: خاتمي در كوران فتنه 88 نيز امتحان خوبي پس نداد و برخي از همين افراد نشان دادند كه حرف‌هاي آمريكا و همپيماناش را تكرار مي‌كنند و از اين رو كساني كه با دشمنان قسم خورده خارجي هم‌نوا و هم‌صدا مي‌شوند، حق اظهار نظر در مورد نظام را ندارند.
اين نماينده اصولگراي مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: سپاه همواره در عرصه‌هاي مختلف كشور حضور مثبتي داشته و در طول هشت سال دفاع مقدس نيز حماسه‌ها آفريد و به فرموده امام راحل اگر اين نهاد مقدس شكل نگرفته بود كشوري نيز در كار نبود.
اين عضو فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس يادآور شد: سپاه موظف به دفاع از ارزش‌ها بوده و با كساني كه در مقابل اين ارزش‌ها و دستاوردهاي ملت و انقلاب موضع‌گيري مي‌كنند، با قامتي استوار ايستادگي مي‌كند.



 


 


مخملباف متهم فراری صدا وسیما!

 

مخملباف هم اکنون به حراج دین وشرف خود مشغول است.

 

در هفته های اخیر، شاهد پخش سریال جذاب "نابرده رنج" به کارگردانی "علیرضا بذرافشان" از شبکه 3 صدا و سیمای جمهوری اسلامی هستیم که به حق جای خود را در میان مخاطبان باز کرده است.
این سریال که باید آن را کپی مستقیم فیلم سینمایی "اخراجیهای 1" ساخته "مسعود دهنمکی" بدانیم، به تحولات روحی و درونی چند نفر که دارای مشکلات اجتماعی می باشند و با کشانده شدن ناخودآگاه به جبهه های دفاع مقدس، تحت تاثیر آن فضای معنوی قرار گرفته و متحول می شوند، پرداخته است.

یکی از نکات جالب این سریال - که به واقع فضاسازی دهه 60 در آن به طور کاملا صحیح و زیبا صورت گرفته است - تصویری است که بر دیوار اتاق کارآگاهان اداره آگاهی به چشم می خورد.

پس از فرار اسد و عماد از زندان، بیننده متوجه تصویر آن دو نفر بر دیوار اداره آگاهی می شود که در کنار مثلا چند متهم فراری و تحت تعقیب دیگر در صحنه های مختلف کرارا به چشم می آیند.

 

با کمی دقت می شود فهمید عکس دو تن از متهمین فراری، متعلق است به "محسن مخملباف" کارگردان فراری سبزلجنی که هم اکنون در کنار رقاصه ها و بازندگان و وازدگان سیاسی در کشورهای مختلف، به حراج وطن، دین و شرف خود پرداخته است و او که در اوایل دهه 60 متعصب خشکه مقدس تندرویی بود، این کار را از خانواده خود شروع کرد!

 

 

عکس دیگر، متعلق است به "علی زرکش" فرد شماره 2 و از رهبران خائن و جنایتکار سازمان مجاهدین خلق (منافقین) که در مرداد ماه 1367 هنگامی که همراه مسعود رجوی و ارتش به اصطلاح آزادی بخششان برای کمک همه جانبه به صدام وحشی به ایران حمله کرده و شهر اسلام آباد غرب را اشغال کردند، کشته شد.

علی زرکش که چند صباحی بود به برخی شیوه های رهبری رجوی بر سازمان اعتراض داشت، مورد غضب او قرار گرفت و بنا بر اظهار شاهد عینی "سعید شاهسوندی"، در حین عملیات "فروغ جاویدان" اشغال خاک ایران، توسط محافظین رجوی به ضرب گلوله از پشت سر کشته شد تا رجوی برای نوکری آمریکا و صدام هیچ مانعی نداشته باشد!



 


صانعی طبق اظهارات خود، محکوم می باشد

 

وی همچنین با ذکر اینکه ما نیازی نداریم که بی . بی . سی برایمان مرجع پیدا کند، تصریح کرد: "ما مرجعی می خواهیم مثل حضرت امام(ره) که با یک فتوا استکبار را بیچاره کند."/ صانعی در ادامه با عنوان کردن اینکه امروز با کلیات گفتم ولی فردا با جزئیات خواهم گفت، خطاب به مخاطبانش تصریح کرد: "اگر دست از فعالیتهای خود برنداشته و طلاب راه افتادند، گلایه نکنند."
مهدی صاحبی: یکی از راه های تشخیص میزان انحراف افراد و جریانات، مقایسه مواضع و سخنان سابق و فعلی آنها می باشد.

این روزها بسیاری از افراد بخاطر انتساب و نزدیکی شان به حضرت امام (ره) و یا تعریف و تمجیدهای امام(ره) از روحیات گذشته و حسن اعمال سابقشان، خود را تا ابد مبرا از هر عیب و نقصی می پندارند در حالی که ملاک شرع مقدس اسلام و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برای تایید افراد و جریانات، همواره حال فعلی آنها بوده است و آن بزرگوار هیچگاه پیرامون ثبات عقیده اشخاص و جریانات در ادامه مسیر پیش رو، کلامی بر زبان جاری نکرده اند.

 
 

آقای شیخ یوسف صانعی که این روزها تریبون اصلی اش، رسانه های بیگانه و ضدانقلاب می باشد و چندی پیش بخاطر عدم تخصص، تعهد و تدین لازم برای تصدی امر مرجعیت، از جانب جامعه مدرسین حوزه علمیه قم فاقد صلاحیت اعلام شد، همچون بسیاری از کسانی که این روزها در دام دنیا اسیر و مغلوب شده اند، سعی دارد تا عنایت سابق حضرت امام(ره) نسبت به خود را مبنای صلابت فعلی خود قلمداد کند، این در حالی است که بطلان بودن این موضوع برای تمام کسانی که به مبانی اخلاقی، فقهی و حکومتی حضرت امام(ره) آشنایی دارند، پر واضح و روشن است.

پایگاه شخصی شیخ یوسف صانعی در تمجید از این روحانی حامی فتنه نوشته است: " حضور مستمر و موفّق آية الله العظمى (!) صانعى در سالهاى طولانى در درس امام و جدّيت ايشان در درك و فراگيرى مبانى و تحقيقات امام و مراوده طولانى با آن بزرگوار، موجب شناخت ويژه حضرت امام خمينى نسبت به ايشان و بذل عنايتهاى خاص شد. اين عنايتهاى پدرانه، براندوخته هاى علمى، اخلاقى و سياسى شاگرد برجسته اى چون آية الله صانعى افزود و توانست ديدگاه هاى فقهى، سياسى و اجتماعى روشنى را براى معظّم له به دنبال آورد، تا آن جا كه رهبر كبير انقلاب اسلامى ايران، در مورّخ 1/12/1358، در حالى كه تنها حدود يك سال از پيروزى انقلاب شكوهمند اسلامى مى گذشت، با دقّت و آگاهى كامل و هوشيارى فراوان نسبت به همه جوانب و شايستگيهاى مورد نياز، يكى از مهم ترين مسئوليتهاى علمى و اجرايى كشور را به شاگرد برجسته و يار هميشگى (!) خود سپرد و وظيفه خطير عضويت در شوراى نگهبان را به ايشان واگذار كرد.

در حكم امام سلام الله عليه خطاب به ايشان، آمده است: « بنا بر اصل نود و يكم قانون اساسى جمهورى اسلامى كه به منظور پاسدارى از احكام اسلام و قانون اساسى از نظر عدم مغايرت مصوّبات مجلس شوراى اسلامى با آنها، شورايى به نام شوراى نگهبان تشكيل مى شود كه انتخاب شش نفر از فقهاى عادل و آگاه به مقتضيات زمان و مسائل روز از اين شورا به عهده اين جانب مى باشد، لذا جناب عالى را به عنوان يكى از شش فقيه، به عضويت شوراى نگهبان منصوب مى نمايم. از خداوند متعال، موفقيّت هر چه بيشتر شما را اميدوارم.» "

 
 

این سایت در ادامه آورده است: "انتصاب معظّم له در شوراى نگهبان، اولين حكم رسمى و مسئوليت اجرايى ايشان از سوى حضرت امام خمينى بود و همان گونه كه در حكم مشخّص شده است، از ديدگاه سكّاندار كشتى بزرگ انقلاب، ايشان از همان ماههاى اوليه پيروزى انقلاب، فقيهى شايسته، عادل و آشنا به همه شرايط و اوضاع و احوال انقلاب، مسائل روز و مورد نياز جامعه انقلابى و مردم مسلمان ايران بوده است. آية الله العظمى (!) صانعى، پس از حدود سه سال تلاش بى وقفه در اين مسئوليت خطير، در مورّخ 19/10/1361 از آن شورا كناره گيرى كرد. به جهت عنايت خاصّ امام به ايشان، در همان تاريخ 19/10/1361، حضرت امام در ديدار با رئيس ديوان عالى كشور و قضات شوراى عالى قضايى و شعب ديوان عالى كشور، بياناتى ايراد نمودند و در ضمن آن فرمودند: «من از شوراى عالى قضايى كه بود، تشكّر مى كنم. اينها دو سه سال زحمت كشيدند، رنج بردند و خدمت كردند و براى مقامى هم نيامده بودند. آنها از بزرگانِ روحانيون هستند. آنها هم از محلّ مورد امنشان آمدند در محيطى كه زحمتش زياد و رنج و كارش زياد و مسئوليتش پيش خدا زياد بود. حال براى يك مرد روحانى با روحيات اسلامى، مطرح نيست كه رئيس ديوان عالى كشور شود يا دادستان كلّ كشور و يا كار ديگرى انجام دهد... و حالا ما مى خواهيم اين رنج را به گردن آقاى آقا شيخ يوسف صانعى به عنوان دادستان كل [بگذاريم‍‍] و معرّفى كنم به آقايان; و من آقاى صانعى را مثل يك فرزند بزرگ كرده ام. آقاى صانعى وقتى كه سالهاى طولانى در مباحثاتى كه ما داشتيم تشريف مى آوردند، ايشان، بالخصوص مى آمدند با من صحبت مى كردند و من حظّ مى بردم از معلومات ايشان و ايشان، يك نفر آدم برجسته اى در بين روحانيون است و مرد عالمى است.» بدين ترتيب، ايشان با تلاش بى شائبه و كوشش مستمر در يك دوره چند ساله، سرانجام از سمت خود استعفا دادند. به دنبال استعفاى معظّم له، حضرت امام خمينى در مورّخ 16/4/1364 طى بياناتى چنين فرمودند: «از رفتن آقاى صانعى، متاسّف و متاثّرم. اميدوارم ايشان در هر كجا كه باشند، فرد مؤثّرى باشند. از زحمات و كوششهاى ايشان، تشكّر و قدردانى مى كنم. من ايشان را سالهاى طولانى است كه مى شناسم. او مردى عالم، متعهّد و فعّال است.» همچنين امام خمينى، چندى بعد در تاريخ 18/4/1364 در جمع اعضاى ديوان عالى كشور و مسئولان قوّه قضاييه، مطالبى را ايراد فرمودند كه در بخشى از آن چنين آمده است: « ... مسئله دادستانى كه همه مى دانيد از امور بسيار مشكل و حسّاس است و آقاى صانعى كه مردى فاضل و عالم است و سالها او را از نزديك مى شناسم و او را عنصرى فعّال و خوب مى دانم، تا به حال اين سمت را داشتند كه از زحمات ايشان تشكّر مى كنم.» البته معظّم له، مسئوليتهاى اجرايى ديگرى نيز داشته اند كه بعضى از آنها عبارت اند از: نماينده حضرت امام خمينى(قدس سره) در شوراى عالى بازسازى مناطق جنگى، عضويت در اولين دوره مجلس خبرگان رهبرى به عنوان نماينده منتخب مردم تهران در انتخابات مورّخ 19/9/1361 با كسب بيش از دو ميليون رأى"

حال باید مبانی فکری و میزان تعهد آقای صانعی در سابق و در ایامی که مورد تمجید حضرت امام(ره) قرار گرفت را با شرایط و حال و روز امروز وی مقایسه نمود تا شخصیت فعلی وی برای همگان روشن گردد.

 
 

آقای صانعی در دوران حیات حضرت امام(ره) و حتی تا مدتی بعد از رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی، خط و مشی را دنبال می کرد که مورد تایید عموم بزرگان و مردم انقلابی کشورمان بود امّا به یکباره با اسیر شدن در دام دنیا، همچون بسیاری از منحرفین و دین گریزان تاریخ، راهی را دنبال کرد که به قطع اگر حضرت امام (ره) در قید حیات بودند، برخوردی شدیدتر از آنچه با منتظری نمودند با وی می کردند.

صانعی در درس خارج دوشنبه 29 آذر سال 1372، نسبت به توطئه بلندگوهای استعماری در ارتباط با مرجعیت هشدار داد و از حوزه های علمیه خواست که مواظب باشند تا "بی بی سی" برای آنها مرجع معرفی نکند.

وی در آن ایام گفت:" کسانیکه از بیرون قم آمده اند اگر فکر کرده اند که با کمک دوستانشان در خارج، حوزه علمیه انقلابی را می توانند در دست بگیرند، سخت در اشتباهند. کسانی که تا دیروز با امام دشمنی می کردند فکر کرده اند می توانند بیایند در این حوزه و قدرتی پیدا کنند و قداستها و ارزشهای امام را از بین ببرند، کور خوانده اند. مگر از روی جنازه نسل جوان حوزه بگذرند. مگر بنده و امثال بنده در این حوزه بمیریم. هر کسی هم که به آنها کمک کند بد کرده است. هر عالمی که به آنها کمک کند اگر آگاهانه است از عدالت بیرون رفته است و مثل خود ( آنها) گناهکار است مگر دشمنی با امام ساده است؟ دشمنی با امام یعنی دشمنی با اجرای احکام اسلام و لگد کردن خون شهدا."

صانعی در ادامه گفت: " ارزش عالم و فقیه به ربانی بودنش است نه چیز دیگر. چند تا اصطلاح یاد گرفتن و حفظ کردن که کاری ندارد. مردم اگر دست یکی روحانی را می بوسند بخاطر این اصطلاحات نیست، مضافا بر اینکه جوانهای حوزه علمیه قم به مراتب بهتر از این آقایان اصطلاحات را بلدند."

وی همچنین با ذکر اینکه ما نیازی نداریم که بی . بی . سی برایمان مرجع پیدا کند، تصریح کرد: "ما مرجعی می خواهیم مثل حضرت امام(ره) که با یک فتوا استکبار را بیچاره کند."

صانعی در ادامه با عنوان کردن اینکه امروز با کلیات گفتم ولی فردا با جزئیات خواهم گفت، خطاب به مخاطبانش تصریح کرد: "اگر دست از فعالیتهای خود برنداشته و طلاب راه افتادند، گلایه نکنند."

وی همچینی در پایان از مسئولین حوزه خواست جلوی اینگونه افراد را بگیرند.

حال با توجه به این سخنان و دیدگاه های آقای صانعی در برهه ای که مورد تایید ملت و امام ملت بود، آیا حرکتهای اعتراضی اخیر طلاب حوزه علمیه قم به سوی دفتر وی درست مطابق با آن منش انقلابی و استکبار ستیزی سابق وی که مورد تایید امام(ره) و ملت بود، نمی باشد؟

آیا او که این روزها به دشمنان و استکبار و رسانه های آنها آگاهانه خدمت می کند، طبق سخنان گذشته خود از عدالت بیرون نرفته است و گنهکار نمی باشد؟

لازم بذکر است که آقای صانعی در ماجرای اغتشاشات بعد از انتخابات دهم ریاست جمهوری، بر خلاف مشی سابقش مردم را ترغیب به اعتماد نمودن به رسانه های استکباری نمود و اظهار داشت: "کسي که به راديو و تلويزيون ايران توجه کند، هيچ چيزي از مسائل خبر ندارد. رسانه‌هاي غربي را نگاه کنيد، ببينيد اينها چه مي‌کنند. ببينيد آقاي سازگارا (ضد انقلاب فراري) چه مي‌گويد؟ من ايشان را آدم متديني مي‌دانم! "

آیا غیر از این است که با تغییر رویه سالهای اخیر آقای صانعی و هم مسلکی او با ضدانقلاب و مصاحبه های متعدد وی با رسانه های بیگانه علیه نظام و انقلاب ، طبق اظهارات صریح گذشته اش، وی محکوم به خیانت و بی عدالتی گردیده است و به قطع در گناه رسانه های بیگانه و ایادی داخلی و خارجی آنها شریک می باشد.



 


رسانه های آمریکایی دروغ می گویند

گلن بک مجری یکی از شبکه های آمریکایی در اسرائیل گفت: رسانه های آمریکایی دروغ می گویند و محبوبیت اسرائیل را بازتاب نمی دهند [!!!] و ادعا می کنند که جهان مشروعیت اسرائیل را زیر سئوال برده است.»
 
 

 به گزارش جام نیوز، رادیو اسرائیل در خبر شب گذشته 12 جولای(21 تیر) مدعی شد: «گلن بک مجری یکی از شبکه های آمریکایی گفت: رسانه های آمریکایی دروغ می گویند، اسرائیل بسیار محبوب است[!!!].»
این رسانه صهیونیستی افزود: «"گلن بک" ، که به اسرائیل آمده در مجمع نمایندگان "کنست" گفت: رسانه های گروهی آمریکا حقیقت را از اسرائیل پنهان می دارند و ادعا می کنند که جهان مشروعیت اسرائیل را زیر سئوال برده است. در حالی که چنین نیست و میلیون ها نفر در جهان اسرائیل و اسرائیلی ها را دوست دارند.»
این مجری آمریکایی تاکید کرد: «اگر هم اسرائیل صدها دلیل و مدرک در مورد حقانیت خود در قبال فلسطینی ها به رسانه های غربی ارائه کند، آنها دیدگاه منفی خود را در مورد اسرائیل تغییر نخواهند داد- اگر چه اسرائیل تنها نیست و میلیون ها طرفدار دارد.»
هر چند سخنان این گوینده آمریکایی در پی خوش خدمتی و چاپلوسی در پارلمان این رژیم مطرح شد ولی این اعتراف در آن پدیدار بود که حتی حامیان اصلی رژیم صهیونیستی نیز توان پنهان کردن نفرت جهان از این رژیم ندارند.»

 


 


عبدالکریم لاهیجی موسوی و کروبی ناپدید شده اند!!

عبدالکریم لاهیجی می‌گوید:از آنجا که هیچ مقام رسمی در ایران بازداشت یا حبس خانگی آقایان موسوی و کروبی و همسرانشان را تایید نکرده، سازمان ملل معتقد است که این دو نفر به همراه همسرانشان از نظر حقوقی ناپدید شده اند!!
 
 

 

 

به گزارش جام نیوز،به نقل از خبری که در سایت بالاترین درتاریخ21/4/90 منتشر شد، عبدلکریم لاهیجی حقوقدان حامی گروهک تروریستی منافقین، اظهار داشت :«پرونده رهبران جنبش سبز هم‌اکنون در کمیته‌ی ناظر بر اجرای کنوانسیون ناپدید‌شدگان قهری سازمان ملل تحت بررسی است.»
لاهیجی تصریح می کند که «تا این لحظه مقامات جمهوری اسلامی چه در قوه قضاییه چه در قوه اجرایی هرگز صحبت از بازداشت آقایان موسوی و کروبی و همسران‌شان نکرده‌اند.
وی می افزاید: «در کنوانسیون مربوط به ناپدیدشدگان قهری، این عنوان را به وضعیت آقایان موسوی و کروبی و همسران‌شان می‌دهند،به همین خاطر ما کمیته‌ای را که ناظر بر اجرای این کنوانسیون است در جریان گذاشتیم، اطلاعات تکمیلی را به آن‌ها دادیم که در چه تاریخی این عمل صورت گرفته، هویت این چهار نفر چیست و آخرین محل سکونت‌شان کجا بود.
گفتنی است سران فتنه تحت حمایت غربی ها و با همراهی رسانه های بیگانه، 8 ماه تمام در راستای براندازی نظام تمامی تلاش خود را بکار بستند و ضمن وارد نمودن میلیاردها تومان خسارت به اموال عمومی و خصوصی، باعث کشته و زخمی شدن جمعی از شهروندان تهرانی شدند.
نظام اسلامی نیز تا آنجا که ممکن بود در قبال فتنه گری موسوی و کروبی با رافت اسلامی برخورد کرد و سعی در بازگشت این افراد به نظام داشت اما عناد و لجاجت سران فتنه تا بدان جا پیش رفت که ملت ایران جهت حمایت از خیزش مردمی و اسلامی در مصر ، روز 22 بهمن سال گذشته به خیابان ها آمدند ولی موسوی و کروبی به بهانه حمایت از مردم مصر درمخالفت آشکار با نظام و مردم در روز 25 بهمن فراخوان تجمع دادند تا به خیال خام خود بتواند با استفاده از موج به راه افتاده در منطقه، دوباره آشوب و اغتشاش ایجاد نمایند که این اقدام آنها موجب خشم و انزجار افکار عمومی شد و حکومت اسلامی نیز برای ایجاد آرامش در فضای کشور و افکار عمومی مردم مجبور به حصر خانگی این آنها شد.

 


 


خاتمی را هم زندانی کنید تا مثل تاج زاده شود!

سایت گویانیوز طی مقاله ای آرزو کرد خاتمی هم زندانی شود تا شاید مثل تاج زاده سخنان اپوزیسیون خارج کشور را بی کم و کاست تکرار کند!
 
 

 

به گزارش جام نیوز، سایت گویا نیوز، امروز 13 جولای(22تیر) با اشاره به سخنان اخیر تاج زاده مبنی بر عدم شرکت اصلاح طلبان در انتخابات مجلس در صورت عدم تحقق شرط های خاتمی نوشت: «قربانش بروم! فدایش بشوم! دورَش بگردم که تکلیف ما را روشن کرد؛ ما را از دست متلک های بادمجان دور قاب‌چینان این طرفی نجات داد. سلاطون گرفتیم از بس حرف مان را از ترس این و آن قورت دادیم. کچل شدیم از بس دو دوزه بازی کردیم. مُردیم از بس دل گفت نکن، عقل گفت گور بابای دل، مگر از جان ات سیر شده ای، بکن عزیزم، بکن. حالا تاج زاده می گوید نکن و تمام. این را که الحمدلله قبول دارید؟ این یکی که ان‌شاءالله تعالی مثل ما نفهم و نادان نیست؟ این یکی که خدا را شکر از صدر تا ذیل این حکومت را می شناسد و مثل ما حرف مزخرف نمی زند؟ اجازه می فرمایید از ایشان پیروی کنیم؟ اجازه می فرمایید اندرز ایشان را به گوش بگیریم؟»
این سایت ادامه داد: «قربانِ این زندان بروم که با آدم چه می کند. عجب آدم‌ساز است این زندان. دانشگاهی ست که به آدم دکترای عقلانیت می دهد؛ دکترای خِرَد می دهد. این آقای خاتمی را هم کاش بگیرند مدتی ببرند اوین ببینیم بعد از آزادی چه می گوید. گفتارش حتما شنیدنی خواهد بود. قطعا نخواهد گفت که "آقا" ما را ببخش، ما هم تو را می بخشیم. قطعا نخواهد گفت مردم شریف! بفرمایید پای صندوق های رای چرا که کاچی بِه از هیچی اَست. قطعا نخواهد گفت مسیر اصلاحات از صندوق های رای می گذرد. تردید ندارم که خواهد گفت مسیر اصلاحات از تغییر رفتار حاکمان می گذرد. اگر این تغییر را خودشان مثل بچه ی آدم ایجاد کردند، که کردند؛ اگر نکردند، آن قدر باید فشار بیاوریم که بکنند. به زبان خوش شد چه بهتر؛ نشد، صبر می کنیم، خودمان را قوی می کنیم، وقت اش که رسید، خدمت شان می رسیم.»
گویانیوز افزود: «قربان آقای تاج زاده بروم که گفت وسط – مَسَط نداریم و فقط در انتخاباتِ آزاد باید شرکت کنیم. در صورتی که انتخاباتْ آزاد نباشد و اگر و مگر فراوان داشته باشد، داداش ما نیستیم؛ "آقا" ما نیستیم؛ دوست گرامی ما – شرکت – نِ – می – کُ – نیم (البته بعید نیست سخنان ایشان مثل سخنان خیلی های دیگر با تفسیرِ مفسرانِ سبز تبدیل شود به ما – شرکت – مــــــــــــــــــــی – کُ – نیم. شما تحریم کنندگان هم بروید برای خودتان جنبش راه بیندازید!»
این سایت در انتقاد به فتنه گران نوشت: «ولی... ولی... ولی امان از دست خودمان... امان از دست سادگی مان... امان از دست ترس های بی دلیل مان... امان از دست بر سر پیمان نماندن مان... می بینی رفتیم و رفتیم، رسیدیم به شب انتخابات، یک باره نظرمان عوض شد. مثل دفعات پیش که از ترس ناطق نوری، بدو بدو رفتیم به خاتمی رای دادیم... از ترس احمدی نژاد، بدو بدو رفتیم به هاشمی رفسنجانی رای دادیم... باز از ترس احمدی نژاد بدو بدو رفتیم به مهندس موسوی رای دادیم...»
این سایت با تاکید بر اینکه تاج زاده سخنان اپوزیسیون خارج کشور را تکرار کرده است، ادامه داد: «خدا را شکر که آقای تاج زاده –البته با درجه ی غلظتِ کمِ ناشی از حضور در زندان- به آقای واحدی و آقای گنجی و آقای سازگارا و آقایان دیگری که به قول بعضی ها، "سنگ کف رودخانه" نیستند پیوست و مثل خیلی از ما به طور منطقی و هماهنگ با قوانین طبیعت در شیب تند سرعت گرفت و خوشبختانه ایشان نه کسی است که دیر آمده باشد و نه کسی است که بخواهد زود برود. ریگ هم نیست، ماشاءالله برای خودش تخته سنگی است! خب. امشب را راحت می خوابم. خیال ام از بابت انتخابات راحت شد. هر کس هم بپرسد رای می دهی یا نمی دهی، می گویم ما که عددی نیستیم؛ از آن که در زندان است و از زمان انتخابات تا حالا در حال زجر کشیدن است و خودش چند دوره مسئول برگزاری انتخابات بوده بپرسید، هر چه او بگوید ما می گوییم سمعاً و طاعتاً. آخییییییییییییییش!»
البته نویسنده این مقاله توضیح نداد چگونه کسی که خودش برگزار کننده انتخابات در جمهوری اسلامی بوده حالا انتخابات را زیر سوال می برد و مدعی است در آن آزادی نیست؟!اساساً چگونه افرادی همچون تاج زاده و ... در 8 سالی که در مسند قدرت بوده اند چنین ادعاهایی را مطرح نمی کردند ولی حالا که بخاطر اعمال خود از سوی مردم با نه بزرگ مواجه شده اند و قدرت را از دست داده اند برای بازگشت به عرصه سیاسی کشور این گونه به اتهام زنی علیه مسئولین جمهوری اسلامی اقدام می کنند و به هر ریسمانی چنگ می زنند؟!
 

 


 


خاتمی را هم زندانی کنید تا مثل تاج زاده شود!

سایت گویانیوز طی مقاله ای آرزو کرد خاتمی هم زندانی شود تا شاید مثل تاج زاده سخنان اپوزیسیون خارج کشور را بی کم و کاست تکرار کند!
 
 

 

به گزارش جام نیوز، سایت گویا نیوز، امروز 13 جولای(22تیر) با اشاره به سخنان اخیر تاج زاده مبنی بر عدم شرکت اصلاح طلبان در انتخابات مجلس در صورت عدم تحقق شرط های خاتمی نوشت: «قربانش بروم! فدایش بشوم! دورَش بگردم که تکلیف ما را روشن کرد؛ ما را از دست متلک های بادمجان دور قاب‌چینان این طرفی نجات داد. سلاطون گرفتیم از بس حرف مان را از ترس این و آن قورت دادیم. کچل شدیم از بس دو دوزه بازی کردیم. مُردیم از بس دل گفت نکن، عقل گفت گور بابای دل، مگر از جان ات سیر شده ای، بکن عزیزم، بکن. حالا تاج زاده می گوید نکن و تمام. این را که الحمدلله قبول دارید؟ این یکی که ان‌شاءالله تعالی مثل ما نفهم و نادان نیست؟ این یکی که خدا را شکر از صدر تا ذیل این حکومت را می شناسد و مثل ما حرف مزخرف نمی زند؟ اجازه می فرمایید از ایشان پیروی کنیم؟ اجازه می فرمایید اندرز ایشان را به گوش بگیریم؟»
این سایت ادامه داد: «قربانِ این زندان بروم که با آدم چه می کند. عجب آدم‌ساز است این زندان. دانشگاهی ست که به آدم دکترای عقلانیت می دهد؛ دکترای خِرَد می دهد. این آقای خاتمی را هم کاش بگیرند مدتی ببرند اوین ببینیم بعد از آزادی چه می گوید. گفتارش حتما شنیدنی خواهد بود. قطعا نخواهد گفت که "آقا" ما را ببخش، ما هم تو را می بخشیم. قطعا نخواهد گفت مردم شریف! بفرمایید پای صندوق های رای چرا که کاچی بِه از هیچی اَست. قطعا نخواهد گفت مسیر اصلاحات از صندوق های رای می گذرد. تردید ندارم که خواهد گفت مسیر اصلاحات از تغییر رفتار حاکمان می گذرد. اگر این تغییر را خودشان مثل بچه ی آدم ایجاد کردند، که کردند؛ اگر نکردند، آن قدر باید فشار بیاوریم که بکنند. به زبان خوش شد چه بهتر؛ نشد، صبر می کنیم، خودمان را قوی می کنیم، وقت اش که رسید، خدمت شان می رسیم.»
گویانیوز افزود: «قربان آقای تاج زاده بروم که گفت وسط – مَسَط نداریم و فقط در انتخاباتِ آزاد باید شرکت کنیم. در صورتی که انتخاباتْ آزاد نباشد و اگر و مگر فراوان داشته باشد، داداش ما نیستیم؛ "آقا" ما نیستیم؛ دوست گرامی ما – شرکت – نِ – می – کُ – نیم (البته بعید نیست سخنان ایشان مثل سخنان خیلی های دیگر با تفسیرِ مفسرانِ سبز تبدیل شود به ما – شرکت – مــــــــــــــــــــی – کُ – نیم. شما تحریم کنندگان هم بروید برای خودتان جنبش راه بیندازید!»
این سایت در انتقاد به فتنه گران نوشت: «ولی... ولی... ولی امان از دست خودمان... امان از دست سادگی مان... امان از دست ترس های بی دلیل مان... امان از دست بر سر پیمان نماندن مان... می بینی رفتیم و رفتیم، رسیدیم به شب انتخابات، یک باره نظرمان عوض شد. مثل دفعات پیش که از ترس ناطق نوری، بدو بدو رفتیم به خاتمی رای دادیم... از ترس احمدی نژاد، بدو بدو رفتیم به هاشمی رفسنجانی رای دادیم... باز از ترس احمدی نژاد بدو بدو رفتیم به مهندس موسوی رای دادیم...»
این سایت با تاکید بر اینکه تاج زاده سخنان اپوزیسیون خارج کشور را تکرار کرده است، ادامه داد: «خدا را شکر که آقای تاج زاده –البته با درجه ی غلظتِ کمِ ناشی از حضور در زندان- به آقای واحدی و آقای گنجی و آقای سازگارا و آقایان دیگری که به قول بعضی ها، "سنگ کف رودخانه" نیستند پیوست و مثل خیلی از ما به طور منطقی و هماهنگ با قوانین طبیعت در شیب تند سرعت گرفت و خوشبختانه ایشان نه کسی است که دیر آمده باشد و نه کسی است که بخواهد زود برود. ریگ هم نیست، ماشاءالله برای خودش تخته سنگی است! خب. امشب را راحت می خوابم. خیال ام از بابت انتخابات راحت شد. هر کس هم بپرسد رای می دهی یا نمی دهی، می گویم ما که عددی نیستیم؛ از آن که در زندان است و از زمان انتخابات تا حالا در حال زجر کشیدن است و خودش چند دوره مسئول برگزاری انتخابات بوده بپرسید، هر چه او بگوید ما می گوییم سمعاً و طاعتاً. آخییییییییییییییش!»
البته نویسنده این مقاله توضیح نداد چگونه کسی که خودش برگزار کننده انتخابات در جمهوری اسلامی بوده حالا انتخابات را زیر سوال می برد و مدعی است در آن آزادی نیست؟!اساساً چگونه افرادی همچون تاج زاده و ... در 8 سالی که در مسند قدرت بوده اند چنین ادعاهایی را مطرح نمی کردند ولی حالا که بخاطر اعمال خود از سوی مردم با نه بزرگ مواجه شده اند و قدرت را از دست داده اند برای بازگشت به عرصه سیاسی کشور این گونه به اتهام زنی علیه مسئولین جمهوری اسلامی اقدام می کنند و به هر ریسمانی چنگ می زنند؟!
 

 


 


سازمان مجاهدین خلق از نگاه ضد انقلاب

یکی از کاربران سایت بالاترین نوشت: «تعداد لینک های مخالف با این سازمان [منافقین] در روز 1000 مرتبه از لینک های مخالف با حاکمیت در ایران بیشتر است.»
 
 

 

به گزارش جام نیوز، یکی از کاربران سایت بالاترین نوشت: «چند خط بیشتر نمی نویسم تا همه مطلب را بخوانید و بعد در مورد نظر من تصمیم گیری کنید. من مجاهد نیستم و هیچگونه تعلق فکری هم به این سازمان ندارم. اما روندی را در بالاترین شاهد هستم که ادامه آن دستاوردهای مضری را به همراه دارد. عده ای در سایت بالاترین، شدیدا شروع به فعالیت علیه سازمان مجاهدین کرده اند و مرحله به مرحله سعی دارند تا با تبلیغ علیه این سازمان به مقاصد خویش دست بیابند.»
این کاربر ادامه داد: «متاسفانه به علت عدم آگاهی برخی کاربران صادق که مخالف این سازمان هستند، فرصت برای مطرح شدن این لینک ها ایجاد می شود به طوری که اکنون در روز، تعداد لینک های مخالف با این سازمان 1000 مرتبه از لینک های مخالف با با حاکمیت در ایران بیشتر است. این عدم توجه تا جایی ادامه پیدا کرد که چندی پیش شخصی جرات زدن تیتری با عنوان " من یک تار موی [آیت الله] خامنه ای را به 100 مسعود رجوی نمی دهم" را پیدا کرد و بدینوسیله برای [آیت الله] خامنه ای مشروعیت خرید!»
وی در توصیه ای به کاربران بالاترین افزود: «از دوستان خواهش دارم تا برای جلوگیری از سو استفاده های بعدی، با حفظ عقیده ی شخصیشان در ارتباط با سازمان مجاهدین خلق ایران، (چه مخالف یا موافق) مواظب لینک های هدفدار باشند. و مجال حرکت به فرصت طلبان را ندهند.»

 


نوری زاده : مدحی سرم را کلاه گذاشت!

برنامه «به عبارت دیگر »شبکه بی بی سی که معمولا از مهمان هایی ویژه دعوت می کند این بار از علیرضا نوری زاده برای حضور در این برنامه دعوت کرد.
 
 

به گزارش جام نیوز، شبکه بی بی سی فارسی در تاریخ 21تیرماه علی رضا نوری زاده در برنامه  «به عبارت دیگر» بی بی سی فارسی حاضر شد. او که درپی جبران رسوایی خود پس از پروژه مدحی به شبکه گردی رو آورده، با اشاره به این که «من به همین سادگی حرف نمی زنم»، در این برنامه اعتراف کرد: «البته گاهی از اوقات کسانی پیدا می شوند که کلاه سرم می گذارند یکی از این آقایان همین آقای مدحی است!»
در ادامه عنایت فانی مجری بی بی سی ،خطاب به نوری زاده گفت: «شما اخباری را ادعا می کنید اما باید برای آن هم سندی ،مدرکی ارائه کنید ، این که نمی شود بدون مدرک حرف بزنید.».
وی در پاسخ، تلاش کرد که گذر زمان را شاهدی برای راستی ادعاهای خود معرفی کند و افزود: «گذر زمان ادعاهای بنده را ثابت خواهد کرد.»
البته حمایت های بی دریغ او از سردار محمد رضا مدحی هم گواه همین گذر زمان است که ادعای او راثابت کرد.

 

 


 


نقش پدر رهبر انقلاب در قیام گوهرشاد

 

سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی نوشت:

خاندان و نیاکان آیت‌الله سید علی خامنه‌ای از دو سو، هم پدر و هم مادر، خاندانی مبارز و موثر در تحولات سیاسی اجتماعی بوده‌اند. خاندان پدری آیت‌الله خامنه‌ای در آذربایجان در عرصه سیاسی اجتماعی حضور موثر داشته‌اند؛ از آن جمله بزرگانی چون آیت‌الله سید جواد خامنه‌ای (پدر مقام معظم رهبری). جالب آنکه عقدنامه شهید شیخ محمد خیابانی در کتابخانه شخصی آیت‌الله خامنه‌ای موجود است. ضمن آنکه دست‌نوشته‌های آقا سید محمد پیغمبر از فعالان دوره مشروطیت در آذربایجان نزد ایشان است.

آیت‌الله خامنه‌ای از جانب مادر نیز در خاندانی جلیل‌القدر در عرصه علم و فقاهت و مجاهده قرار دارند. مادر معظم‌له فرزند آیت‌الله سید هاشم میردامادی معروف به نجف‌آبادی یا نجفی است. سلسله اجداد مادری آیت‌الله خامنه‌ای با سی و چند واسطه به امام جعفر صادق(ع) می‌رسد. خاندان جلیل‌القدر نیاکان مادری مقام معظم رهبری بزرگانی چون علامه میرمحمد اشرف، صاحب کتاب «فضایل‌السادات» و میرمحمدباقر داماد سرسلسله خاندان بزرگ میرداماد، دانشمند و فیلسوف معروف عصر صفویند.

آیت‌الله سیدهاشم نجف‌آبادی در سال ۱۳۰۳ هجری قمری در نجف اشرف به دنیا آمد و پس از طی مقدمات و تحصیل نزد بزرگان فقه شیعه به مشهد مقدس منتقل و ساکن شدند. همسر دوم آیت‌الله سید هاشم نیز از خاندان معروف سادات «مقبره» از سادات جلیل‌القدر خوی در آذربایجان بود. آیت‌الله سید هاشم نجف‌آبادی اهل ذوق و عرفان بود. ایشان محضر عرفایی چون سید احمد کربلایی و سید مرتضی کشمیری را درک کرده بود.
به تصریح مقام معظم رهبری بین پدر (آیت‌الله سید جواد خامنه‌ای) و آیت‌الله سید هاشم نجف‌آبادی (پدربزرگ) ‌این زهد و عرفان وجهی مشترک بود.۱

آیت‌الله سید هاشم نجف‌آبادی پدربزرگ آیت‌الله خامنه‌ای علی‌رغم مقام علمی، عرفانی، زهد و تقوا در تحولات سیاسی - اجتماعی مشهد حضوری فعال داشت. از آن جمله حضور در قیام مسجد گوهرشاد است اما این حضور و شرکت کمتر مورد بررسی قرار گرفته است. از این رو اطلاعاتی که ارائه می‌شود جامع و مانع نیست و در آینده تکمیل‌تر خواهد شد.

پس از عزیمت آیت‌الله العظمی قمی از مشهد به تهران برای مذاکره رو‌ در رو با رضاشاه جهت جلوگیری از کشف حجاب در مشهد و حبس توسط نظمیه،‌ مردم مشهد به اعتراض در مسجد گوهرشاد جمع شدند. پس از سخنرانی‌های شدید اللحن بهلول در حضور مردم در مسجد گوهرشاد، مامورین رضاخان مردم را در حرم رضوی‌(ع) به گلوله بستند. در پی حمله اولیه مامورین و کشتار عده‌ای از مردم، علما و مراجع مشهد طی تلگرافی اعتراض‌آمیز ضمن محکوم کردن کشتار مردم شرح ماوقع را به شاه گزارش کردند. در این تلگراف قید شده بود که «در اثر کثرت مقتولان در صحن مقدس و ورود گلوله‌ها بر ایوان مقصوره و بقعه منوره، ازدحام ملت زیاد است و ما فعلا در مسجد گوهرشاد هستیم».

در ادامه علمای مشهد خواستار آزادی آیت‌الله قمی و موقوف شدن بی‌حجابی و کلاه پهلوی شدند. امضاکنندگان از آیات عظام سید یونس اردبیلی، شیخ هاشم قزوینی، سید هاشم نجف‌آبادی،‌ سید عبدالله شیرازی، سید علی‌اکبر خویی ـ پدر آیت‌الله العظمی ابوالقاسم خویی - حاج میرزا حبیب ملکی و سید علی سیستانی و شیخ آقا بزرگ شاهرودی بودند.

اداره تلگراف به دستور والی خراسان از ارسال تلگراف به تهران جلوگیری و تلگراف به جای دربار به نظمیه کل ارسال شد.۲ رضاشاه پس از اطلاع از اقدام علما دستور دستگیری آنها را صادر کرد و پس از قتل عام خونین مردم در مسجد گوهرشاد نظمیه مشهد به سرعت علمای فوق‌الذکر را دستگیر کرد. بر اساس اسناد، علمای فوق‌الذکر از جمله آیت‌الله سید یونس اردبیلی و آیت‌الله سید هاشم نجف‌آبادی دستگیر و به تهران اعزام می‌شوند و مدتی را در زندان به سر می‌برند.

در اواخر شهریور سال ۱۳۱۴ در سندی قید شد که این علما - که تلگراف اعتراض‌آمیز را امضا کرده بودند- با اخذ التزام مراجعت به محل‌های اولیه خود مرخص و شهربانی موظف به مراقبت از اعمال آنهاست.۳ سند دیگری حکایت از دستور تبعید علمای دستگیر شده به اوطان خود و نقاط دیگر می‌دهد.۴ در سندی دیگر اداره آگاهی تهران به دستور رضاشاه ـ حسب‌الامر ـ موظف می‌شود طی ۴۸ ساعت تحت‌الحفظ آیت‌الله سید یونس اردبیلی را به اردبیل و آیت‌الله سید هاشم نجف‌آبادی را به جای قزوین به سمنان روانه کند.۵

«به تاریخ ۱۴/۹/۱۴ [۱۳]، وزارت داخله، نمره ۱۰۰۹، اداره کل شهربانی، اداره آگاهی: عطف به یادداشت مورخه ۹/۹/۱۴[۱۳] که ابلاغ فرموده بودند سید یونس اردبیلی و هاشم در عرض ۴۸ ساعت به اردبیل و سمنان اعزام شوند طبق راپورت شعبه منافیات، سید یونس با جواز نمره (۱۷۸۷۱) ۱۱/۹/۱۴ به اردبیل و هاشم نجفی با جواز نمره (۱۷۸۶۰) ۱۱/۹/۱۴ به سمنان عزیمت نمودند.
کفیل اداره آگاهی، سمیعی[امضا]»۶ پس از سپری شدن مدت محکومیت، تا مدت‌ها آیت‌الله سید هاشم نجف‌آبادی از بازگشت به مشهد ممنوع بود. در صورت اسامی علمای دستگیر شده، در مقابل نام وی نوشته شده است: «اجازه داده شده است جزء مشهد هر کجا که مایل است بماند».۷

آیت‌الله سید یونس اردبیلی پس از شهریور ۱۳۲۰ اجازه خروج از اردبیل را یافت و پس از سقوط دیکتاتوری رضاخان به مشهد بازگشت. رضاشاه و عمال او در جریان کشف حجاب که رویارویی با هویت ملی و مذهبی مردم ایران بود علاوه بر قتل عام مردم در مسجد گوهرشاد که تعداد دقیق آن هیچ‌گاه روشن نشد علما و روحانیون مبارز مشهد را دستگیر، زندانی و تبعید کردند تا جایی که شهادت آیت‌الله آقازاده به عنوان جنایتی دیگر در پرونده رضاشاه ثبت شد.

 


 


حضور سرکرده منافقین در پارلمان ایتالیا

 


 
پارلمان ایتالیا در اقدامی در حمایت از فعالیت های تروریستی، به سرکرده گروهک تروریستی منافقین اجازه داد در این نهاد حضور یابد.
 به نقل از آسوشیتدپرس، "مریم رجوی" سرکرده گروهک تروریستی منافقین روز گذشت

:: بازدید از این مطلب : 346
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 تير 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : من

تمام داشته‌های دشمنان در منطقه ‌در تیررس نیروهای مسلح ایران است

 
 

سردار حجازی:
تمام داشته‌های دشمنان در منطقه ‌در تیررس نیروهای مسلح ایران است

دشمنان مطمئن باشند اگر علیه ایران دست به تعرضی بزنند داشته‌های آنها در منطقه در تیررس نیروهای مسلح ما خواهد بود و در کوتاه‌ترین زمان آنها را از کرده خود پشیمان می‌کنیم.
، سردار سیدمحمد حجازی معاون آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح، با اشاره به برگزاری رزمایش بزرگ موشکی پیامبراعظم (ص)6 گفت: این رزمایش حامل پیام صلح و دوستی برای کشورهای منطقه و نشان دهنده اقتدار دفاعی و توان بازدارندگی مطلوب جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: کشورهای همسایه می‌توانند از الگوی کشورمان برای دست یافتن به اقتدار دفاعی درس بگیرند و به جای اینکه امنیت خود را در وابستگی به قدرت‌های بیگانه و تکیه بر آنها جست‌وجو کنند، برقراری آن ‌را در مسیری که جمهوری اسلامی طی کرده، یافته و دنبال کنند.

حجازی ادامه داد: جمهوری اسلامی درصدد تامین، حفظ و حراست از منافع ملی و تمامیت ارضی خود است و در این راه به ماجراجویان و دشمنان فرامنطقه‌ای هشدار جدی می‌دهد.

معاون آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه سخنانش اظهار داشت: رزمایش پیامبر اعظم (ص)6 به منظور ارتقای توانمندی‌های دفاعی، آمادگی نیروها و آزمایش و عملیاتی کردن سامانه‌های جدید نیروی هوافضای سپاه انجام شد و به هیچ وجه جنبه تهاجمی نداشت.

حجازی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه چشم‌داشتی به منافع سایر کشورهای منطقه ندارد، تصریح کرد: برگزاری این‌گونه رزمایش‌ها اطمینان خاطری برای کشورهای همسایه بوده و نشان می‌دهد جمهوری اسلامی قادر است در کنار آن‌ها با همدلی و تفاهم امنیت منطقه را حفظ کند؛ بدون آنکه نیازی به حضور نیروهای بیگانه احساس شود.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح در پایان سخنانش گفت: دشمنان و نیروهای فرامنطقه‌ای مطئمن باشند اگر علیه جمهوری اسلامی ایران دست به تعرضی بزنند، تمام داشته‌های آن‌ها در منطقه در تیررس نیروهای مسلح ما خواهد بود و در کوتاه‌ترین زمان آن‌ها را از کرده خود پشیمان می‌کنیم.

 


 
کنایه کوچک‌زاده به ادعای ترور افروغ!

 

مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتشار یادداشتی در وبلاگ شخصی خود به اظهارات و ادعاهای عجیب عماد افروغ نماینده مجلس هفتم واکنش نشان داد.
 
 در این نوشته که با عنوان "من نمی آیم! ولی ناز امثال من! را بکشید تا مردم در انتخابات شرکت کنند" منتشر شده، آمده است:
 
سایت خبرآنلاین تحت نفوذ معنوی علی لاریجانی یک مصاحبه واقعا خواندنی را از یک استاد 54 ساله نخبه و روشنفکر و شانه خمیده از ستم بد اندیشان و... را با سه تیتر مختلف به شرح زیر و از سه طریق لینک کرده.
 
1- عماد افروغ: درنشست های مختلف ازمن پرسیده می شود که حمایت​های رهبری از دولت، از سر مصلحت بوده یاحقیقت؟
 
2- روایت افروغ از کاسه​های داغ​تر از آشی که زمینه پذیرش سخنان رهبری را تنگ می​کنند
3- افروغ: تهدید به ترور شدم/ اسناد این تهدیدها را به وزارت اطلاعات دادم
 
این استاد 54 ساله نخبه روشنفکر... در آن مصاحبه با تخصصی که دارد به زمین و زمان ایراد گرفته و پیش بینی کرده که انتخابات بعدی چون نخبه های امثال او در آن شرکت نمی کنند و در نتیجه مردم هم آدم نخبه ای برای رای دادن پیدا نمی کنند با اقبال مواجه نخواهد شد مگر آنکه افراد معدودی که مثل ایشان هستند و آسان هم به دست نیامده اند را برویم و پیدا کنیم و نازشان را بکشیم تا به عرصه انتخابات بیانید.
 
او البته گفته چون احساس امنیت نمی کند، حاضر نیست در انتخابات نامزد شود (حتی اگر سایت خبرآنلاین و علی لاریجانی و... اصرار خیلی خیلی خیلی زیاد هم بکنن) و گفته که در رد صلاحیت ها نباید نماز جماعت رفتن افراد ملاک قرار بگیرد!
 
وی مدعی شده کسانی می خواسته اند او را ترور کنند و برایش پیامک فرستاده اند و او نام و شماره تلفن آنها را که پیامک داده اند نیز به اطلاعات داده. و البته اینکه نتیجه این اطلاع رسانی ایشان در مورد ترور خودش به اطلاعات چه بوده را مسکوت گذاشته و فکر نکرده خوانندگان ممکن است تصور کنند اطلاعات هم با تروریست‌هایی که قصد سر به نیست کردن این نخبه نایاب(!) را داشته اند، همدست بوده و خلاصه خودتان بروید مصاحبه این روشنفکر نخبه را حتما بخوانید. پیدا کردنش هم خیلی راحت است چون از هر سه لینک بالا گرچه با سه تیتر مختلف هم درج شده اند، به یک جا بیشتر نمی رسید و آن‌هم مصاحبه این استاد 54 ساله نخبه روشنفکر دارای دل پر درد و شانه خمیده از بدگویی ها و..... است!

 

 
بنی‌صدر:اروپا برای حفظ نظام ایران،اصلاح طلبان را تقویت می‌کند

 

بنی صدر: «اروپا بر حفظ جمهوری اسلامی، برروی اصلاح‌طلبان سرمایه‌گذاری کرده است؛ چرا که اروپا در جمهوری اسلامی منافع زیادی دارد و اصولا خواهان سقوط نظام جمهوری اسلامی نیست، بلکه بر حفظ جمهوری اسلامی از طریق جریان اصلاح‌طلب درون رژیم سرمایه‌گذاری کرده است.»
 
 ابوالحسن بنی صدر، امروز 10 جولای(19تیر) در مصاحبه ای با رادیو فرانسه در مورد علاقه کشورهای غربی به اردشیر امیر ارجمند، سخنگوی میر حسین موسوی در خارج کشور و بی توجهی این کشورها به مجتبی واحدی، سخن گوی مهدی کروبی گفت: «دلیلش روشن است. برای اینکه این محافل برروی جریان اصلاح‌طلب در درون رژیم سرمایه‌گذاری کرده‌اند. تغییر رژیم چیزی است که تصور آن در ذهن آنها بعید به نظر می رسد؛ افزون بر اینکه آنها منافع‌شان هم همین را اقتضا دارد.»
 
وی ادامه داد: «آنها به دنبال دموکراسی در کشور ما نیستند. آنها به دنبال رژیم هایی هستند که منافع آنها را تامین کند، همین و بس؛ صورت ظاهری هم داشته باشد چه بهتر، اما نداشت هم نداشت. مثل عربستان که الان دارد نقش ضد انقلاب را بازی می‌کند. در یمن، در بحرین، در مصر، در سوریه، در لیبی، هیچکس هم نمی‌گوید چرا بالای چشمت ابروست!»
 
بنی صدر که عامل نفوذی غرب در جمهوری اسلامی بوده ودر همان ابتدای انقلاب با کمک منافقان ازکشور گریخته است، افزود: «آنها به دنبال رژیمی هستند که حافظ منافع آنها باشد. خوب آقای واحدی از آن خط دور شد و خطی در پیش گرفته که تغییر رژیم را ایجاب می‌کند. حال آنکه آن یکی ماندن در رژیم و اصلاح کردن آن را می خواهد؛ به ترتیبی که توقعات غرب هم برآورده شود.»
 
البته ناگفته پیداست که این تحلیل بنی صدر هم در راستای اهداف غرب صورت می گیرد.در حقیقت غرب درپی آن است که بخشی از اصلاح طلبان را که به سبب فتنه 88 از سوی مردم ایران طرد شده اند، دوباره به عرصه سیاسی ایران بازگردانند تا به وسیله آنها، نقشه های شوم خود برای جمهوری اسلامی را اجرا کنند. وگرنه همه می دانند که این افراد در فتنه 88، تنهادرپی براندازی جمهوری اسلامی بودند.

 

 
سخنگو علیه قائم مقام!!

 
 

به دنبال اظهارات صریح و بی پرده منتجب نیا در انتقاد از جنبش سبز و رهبران آن، سخنگوی حزب اعتماد ملی و رسانه های حامی جریان سبز حمله به او را آغاز کردند.

 

 
 //


به دنبال اظهارات صریح و بی پرده منتجب نیا در انتقاد از جنبش سبز و سران آن و منحرف خواندن این حرکت، رسانه های حامی جریان سبز حمله به وی را آغاز کردند، منتجب نیا طی اظهاراتی اقدامات جریان سبز و رهبران آن را فتنه انگیز، ساختار شکنانه، ضد انقلابی، هتاکانه و آشوبگرانه خوانده بود.
به گزارش جرس ، سایت خود نویس در خبر امروز 9 جولای (18 تیر) نوشت: «در حالیکه افراد مختلف نزدیک به مهدی کروبی، ایده‌های مختلفی برای شرکت در انتخابات در رسانه‌ها منتشر می‌کنند، حجت‌الاسلام منتجب‌نیا، قائم مقام مستعفی حزب اعتماد ملی سخنانی گفته که هم برای همراهان پیشین او در مجمع روحانیون سنگین است و هم برای برخی اعضای حزب اعتماد ملی.»
اسماعیل گرامی مقدم، سخنگوی حزب اما مقابل این روحانی شیرازی سکوت نکرده است. منتجب‌نیا البته از مخالفان شعار «نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران» بوده، است.
خود نویس افزود: «منتجب‌نیا گفته بود که جریان خط امام بعد از انتخابات سال 76با تغییر نام به اصلاحات به انحراف رفته است و او به دلیل منحرف شدن حزب اعتماد ملی از آن جدا شده است. او همچنین به نحوه اداره سایت سحام نیوز تاخته بود و گفت که سحام نیوز به محلی برای ادامه فتنه انگیزی‌ها تبدیل شده است!»
خود نویس در ادامه مدعی شد: «منتجب‌نیا که یکی از دلایل استعفای خود از حزب را «انحراف سیاسی» کروبی و گرامی‌مقدم خوانده با پاسخ گرامی مقدم روبرو شده است. سخنگوی حزب می‌گوید: سایت سحام نیوز بعد از انتخابات سال 88 توسط آقای کروبی و من راه اندازی نشده است که بعد از آن اختلاف بوجود آمده باشد! بلکه سایت سحام نیوز یک سال قبل از انتخابات توسط آقای کروبی راه اندازی و 6 ماه بعد یعنی در مهرماه 87 مدیر مسئولی آن به حکم ایشان به اینجانب ابلاغ گردید. بعد از انتخابات من از آقای کروبی خواستم که فرد دیگری را جایگزین اینجانب نماید چون با تغییر قوانین وزارت علوم قادر نبودم بصورت ترددی در خارج از کشور تحصیل نمایم و به همین دلیل باید در کشور محل تحصیلم اقامت می کردم. آقای کروبی هم از من خواستند تا شهریور 88 مسئولیت سحام نیوز را داشته باشم و با انتصاب سردبیر سایت مذکور اختلاف میان آقای منتجب نیا و اینجانب آغاز گردید. در حقیقت اختلاف ما بر سر تفسیر آئین نامه ی داخلی حزب بود و در این میان آقای کروبی با تفسیر من از آئین نامه موافق بودند. به همین دلیل بنده کار را ادامه دادم. بنابراین انحراف حزبی وسیاسی وجود نداشته است[!!!] صرفا” یک مسئله شخصی بود که آقای منتجب نیا با سردبیر آن زمان سحام نیوز مخالف بود .
حتما” ایشان فراموش نکرده اند پس از انتخابات 88 هنگامی که در شورای مرکزی حزب برای صدور بیانیه ، مذاکره می شد در مقابل یکی از اعضای روحانی حزب که مخالف صدور بیانیه جهت محکوم کردن بازداشت ها و سرکوب ها بود با فریاد گفتند “مردم را دارند می کشند شما اینجا نشسته اید و می گویید بیانیه صادر نکنیم” و سپس ایشان و دو نفر از اعضای حزب مسئولیت نوشتن اولین بیانیه حزب اعتماد ملی پس از انتخابات را بر عهده گرفتند؛ پس در این به اصطلاح انحراف سیاسی ایشان شریک بودند و اینگونه نبود که از اول مخالف باشد.»
خود نویس در آخر افزود: «پاسخ‌گویی گرامی مقدم به منتجب‌نیا فراتر از این‌هاست، اما به نظر می‌رسد تا زمان برگزاری انتخابات مجلس، با تلاش‌های منتجب‌نیا برای حضور مجدد در میدان سیاست، تبادل سخنان نسبتا تند افزایش یابد.»

طرح سؤال از رئيس‌‌جمهور رسماً منتفي شد

 
 

30 ‌نماينده متقاضي سؤال از رئيس‌جمهور در نامه‌اي به هيئت‌رئيسه، امضاي خود را پس گرفتند كه بر اين اساس طرح مذكور با نرسيدن به حد نصاب قانوني، رسماً منتفي شد.

 

 


به گزارش جرس ، علي مطهري نماينده مردم تهران در مجلس‌ به همراه ‌99 نماينده ديگر مجلس طرح سؤال از رئيس‌جمهور ‌را مطابق با اصل 88 قانون اساسي تهيه و در مورخ شنبه 90/04/05 به هيئت رئيسه مجلس ارائه كرد تا طبق آئين‌نامه داخلي مجلس اين طرح ‌در دستور كار قرار گيرد.

اما برخي نمايندگان مجلس كه طرح سؤال را امضا كرده‌ بودند، به خبرنگاران پارلماني خبرگزاري فارس گفتند: "‌امضاي ما مشروط به ‌شروط خاصي بود و در زمان فعلي حاضر به عملي شدن اين طرح نيستيم ".

بر اساس اين گزارش، طي روزهاي اخير 30 ‌نماينده مجلس در نامه‌اي به هيئت رئيسه، نسبت به پس گرفتن امضاي خود اقدام كردند تا تعداد امضا‌كنندگان اين طرح حداكثر به عدد "70 " كه نشانگر منتفي شدن طرح است، برسد.

به گزارش فارس، براساس اصل هشتاد و هشتم (88) قانون اساسي، درصورتي كه حداقل يك‌چهارم كل نمايندگان بخواهند درباره يكي از وظايف رئيس‌جمهور سؤال كنند، بايد سؤال خود را به‌طور صريح و روشن و مختصر همگي امضا و به رئيس مجلس تسليم كنند. رئيس مجلس موضوع را در اسرع‌ وقت به كميسيون تخصصي ارجاع مي‌كند. كميسيون موظف است حداكثر ظرف يك هفته با حضور نماينده معرفي شده رئيس جمهور و نماينده ‌منتخب سؤال‌كنندگان تشكيل جلسه دهد. در اين جلسه، نماينده رئيس جمهور پاسخ مقتضي را از طرف رئيس جمهور ارائه خواهد كرد تا به نمايندگان‌ سؤال كننده گزارش شود.


 
از نگاه تاج زاده انتخاباتي آزاد است که اصلاح طلبان پيروز آن باشند

 

 

يکي از کاربران سايت بالاترين با اشاره به نامه اخير تاج زاده در مورد انتخابات آتي مجلس، انتقاداتي شديد را به اصلاح طلبان بخاطر دورويي و انحصارطلبي آنها مطرح کرد.

 

 
يکي از کاربران سايت بالاترين، در واکنش به نامه اخير تاج زاده پيرامون انتخابات که در آن آمده است: "آيا در همين قانون اساسي مي توان به انتخابات آزاد رسيد؟بله، در همين قانون اساسي دوم خرداد و شوراهاي اول و دوم شکل گرفت" نوشت: «ببينيد چطور به ما دروغ مي فروشند. از نظر تاج زاده دوم خرداد يه انتخابات آزاد بود. يعني تمام پيش شرط هاي اساسي انتخابات آزاد از آزادي بيان و گروهها و اصناف گرفته تا قوانين انتخاباتي سالم و دموکراتيک و ... که بعضي از آنها را در قسمتي از صحبتهايش مطرح کرده بود، همه فراموش مي شوند و به يکباره دوم خرداد تنها به دليل حضور اصلاح طلبان انتخابات آزاد به حساب مي آيد. کسي هم نميگه که انتخاباتي که حتي از نظر بخشي از اصلاح طلبان، قسمت بزرگي از موجوديتش را وامدار "نه به جريان رقيبه" و نامزدهاي انتخاباتي از فيلتر شوراي نگهبان عبور کردن و بر مبناي قوانين غير دموکراتيک انتخاباتي جمهوري اسلامي مبارزه کردن، چطوري انتخابات آزاد حساب ميشه؟ اهميت اين حرف تاج زاده در اين است که فردا(چه انتخابات مجلس و چه رياست جمهوري) اگر شرايطي مشابه دوم خرداد پيش بياد، بنا به همين تعريف تاج زاده، اين انتخابات آزاد و مي شود در آن شرکت کرد.»

وي ادامه داد: «دقت کنيد تاج زاده، شروط خاتمي را در ادامه چه جملاتي به کار برده:"از اين رو اگر آنان احساس کنند که ما شرکت نمي کنيم مجبور مي شوند تصميمي استراتژيک بگيرند بدين معني که يا بايد اصلاح طلبان را حذف کنند و يا تن به اختلاف گسترده داخلي دهند. از آنجا که حريم ها و حرمت ها را نيز رعايت نمي کنند و از خدا، شرع و اسلام مايه مي گذارند و انواع تهمت ها و اتهام را متوجه هم مي کنند و به اين ترتيب اين وضعيت براي آنان مشکل ساز خواهد بود. و اگر غير از اين نيز بخواهند رفتار کنند بايد اصلاح طلبان را وارد بازي کنند، آن هم تمام و کمال، همان طور که هستند و نبايد چاره ايي غير از اين بگذاريم. من صحبت هاي آقاي خاتمي را هم در همين راستا مي بينيم."
تمام حرف، حضور اصلاح طلبانه. يکي ميگه اصلاح طلبان معتدل، اون يکي ميگه تمام اصلاح طلبان. بگذريم که شرط هاي خاتمي هم شرط هايي مبهم بودن:
"آزادي زندانيان و ايجاد فضاي آزاد براي همه و گروه‌ها، پايبندي مسئولان به قانون اساسي و فراهم آوردن سازوکاري براي برگزاري انتخابات سالم و آزاد"
غير از آزادي زندانيان(که در واقع منظور خاتمي زندانيان اصلاح طلبه) به مرور داره معني کلماتي مثل "همه، گروهها، انتخابات سالم و آزاد" روشن ميشه.»


 


 
پروژه آمريكا براي حمايت از فتنه گران

 
 
سخنگوي وزارت خارجه آمريكا از ادامه تلاشهاي آمريكا از طريق مقامات رده بالاي اين كشور براي ايجاد اختلال و ناامني در ايران و كمك به جريان هاي مخالف نظام به بهانه دموكراسي خبر داد.

 

 

خانم نولاند، سخنگوي وزارت خارجه آمريكا در پاسخ به پرسش خبرنگاري راجع به نحوه فعاليت هاي ضد ايراني اين وزارت خانه بر عليه جمهوري اسلامي گفت: همينطور كه مي دانيد ما خود در واشنگتن مشغول فعاليت دائمي جهت حمايت از ايرانيان مخالف هستيم و سفارتخانه هاي ما نيز در اين باره بطور مستمر مشغول مي باشند.
بنابراين گزارش، نولاند در ادامه از حضور مقامات رده بالاي آمريكايي در تجمعات احتمالي اپوزيسيون در يكي از شهرهاي آمريكا (لس آنجلس) خبر داد و آن را حمايت از دموكراسي و مردم ايران (فتنه گران) ناميد.
اين گزارش حاكيست، سخنگوي ياد شده از كمك سفارتخانه هاي آمريكا در خارج به جريان هاي مخالف در راستاي پروژه آمريكايي «برقراري دموكراسي» خبر داد.
همچنين وزارت امور خارجه آمريكا در اقدامي ديگر از اعمال محدوديت هاي صدور ويزا براي رهبران ايراني و ساير حاميان نقض حقوق بشر در ايران توسط آمريكا و انگليس خبر داد.
«هيلاري كلينتون»، وزير امور خارجه آمريكا در قالب بيانيه اي اعلام كرد: اقدامات امروز يادآوري مهمي به ايران است مبني بر اينكه جامعه بين الملل آن دسته از مقامات را كه حقوق بشر را نقض مي كنند و آرمان هاي دموكراتيك شهروندان خود را سركوب مي كنند، مسئول مي داند.
از جمله مقامات ايراني مشمول اين محدوديت ويزايي، وزراي دولتي، ارتش و مأموران اجراي قانون و همچنين مقامات قوه قضائيه و زندان ها هستند.
وزارت خارجه آمريكا اعلام كرده است: علاوه بر اين، كانادا از تشديد اقدامات عليه عاملان سوء استفاده اعلام حمايت كرده است.
كلينتون در ادامه بيانيه خود گفته است: تا زماني كه دولت ايران، متجاوزان به حقوق بشر را دادگاهي و از شهروندانش حمايت نكند، آمريكا، انگليس، كانادا و ساير شركا به نمايندگي از مردم ايران ايستادگي خواهند كرد.
ادعاي وزارت خارجه آمريكا از نقض حقوق بشر در ايران در شرايطي گزارش مي شود كه وضعيت حقوق بشر در آمريكا بسيار نگران كننده تر از آن چيزي است كه مقامات و رسانه هاي اين كشور مدعي آن هستند. همه روزه در كشور آمريكا شاهد رويدادهاي ناگواري در زمينه نقض حقوق بشر هستيم؛ رويدادهايي كه رسانه هاي جريان مسلط در آمريكا از پوشش اخبار مربوط به آن ها خودداري مي ورزند.
وزارت امور خارجه روسيه چندي پيش با استناد به گزارش نهايي كارگروه شوراي حقوق بشر سازمان ملل، از توصيه هاي سازمان ملل به مقامات آمريكا در رابطه با رعايت حقوق بشر و رفع مشكلات داخلي اين كشور خبر داده بود و خود واشنگتن نيز در گزارشي به سازمان ملل اعتراف كرد كه سوابق آمريكا از لحاظ حقوق بشر پايين تر از حد ايده آل بين المللي است.
خبرگزاري فرانسه نيز گزارش داد: جان بيرد- وزير امور خارجه كانادا- گفت كه كانادا، انگليس و آمريكا براي جلوگيري از ورود مقامات ايران به خاك اين كشورها با يكديگر هماهنگي خواهند كرد.
وزير امور خارجه كانادا كه كشورش تحت فشار براي نقض كردن حقوق بوميان كانادا قرار دارد، درباره پيام اين محدوديت گفت: پيام ما اين است كه «ايران به جايگاهش به عنوان عضو كامل و محترم جامعه بين المللي تا زماني كه به تعهدات بين المللي و داخلي اش عمل نكند دست نخواهد يافت.»
همچنين انگليس اعلام كرد كه اسامي دانشمندان و مهندسان در ميان بيش از 50 نفري هستند كه هدف محدوديت و ممنوعيت صدور ويزا قرار مي گيرند اما افزود كه هيچ نامي را در اين رابطه منتشر نخواهد كرد.
ويليام هيگ- وزير امور خارجه انگليس- نيز با ايراد اتهاماتي عليه ايران افزود: انگليس با شركايش براي جلوگيري از ورود طيفي گسترده از افراد مرتبط با برنامه هاي غني سازي و هسته اي ايران به كشورهاي شان همكاري نزديكي خواهد داشت. اين شامل دانشمندان، مهندسان و آن هايي است كه آن تجهيزات را تهيه مي كنند.
هيلاري كلينتون- وزير امور خارجه آمريكا- نيز گفت كه فهرستي از افرادي كه هدف قرار گرفته اند شامل «وزيران دولت، افسران نظامي و مجري قانون و مقامات قضايي و زندان ها» است.

 

 


 
اجرلو: ‌اهانت‌هاي خاتمي به فرمانده سپاه اقدامي براي زنده‌كردن فتنه‌گران بود

 
 

نماينده كرج با تأکيد بر دفاع سپاه از انقلاب اسلامي درهركجاي جهان و با هرنوع وسيله گفت: خاتمي با انتشار نامه توهين‌آميز به فرمانده سپاه قصد داشت فتنه‌گران‌ را كه مردگان سياسي هستند، زنده كند.

 

 


فاطمه ‌آجرلو نماينده مردم كرج در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس با اشاره به نامه محمدرضا خاتمي دبيركل حزب منحله مشاركت به فرمانده سپاه گفت: توصيه مي‌كنم كه خاتمي به ابتداي انقلاب و زماني كه مباحث زيادي در رابطه با تشكيل سپاه توسط شهيد بهشتي مطرح مي‌شد، بازگشته آن مباحث را مطالعه كند.

وي افزود: آن زمان بحث تشكيل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در ميان بود، يعني نهادي كه بايد از انقلاب اسلامي در هر كجاي جهان و با هر نوع وسيله دفاع كند.

نماينده مردم كرج در مجلس تصريح كرد: امروز متأسفانه ورشكسته‌هاي سياسي عقد‌ه‌گشايي ‌كرده مي‌خواهند با ‌فضاسازي، دوباره حرف بزنند اما بنده آنها را دعوت مي‌كنم به زماني بازگردند كه جهاد سازندگي و وزارت كشاورزي را ادغام كرده گام در مسير ادغام سپاه با ارتش برداشتند.

آجرلو ادامه داد: همان زمان مطرح شد كه نفس تشكيل سپاه، دفاع از انقلاب اسلامي در همه عرصه‌هاست و اين سپاه است كه هركجا كه احساس كند عليه نظام در هر جبهه‌اي اقدام شده، بايد بر اساس مأموريت ذاتي خود ورود و با ايادي داخلي و خارجي دشمنان و استكبار جهاني مقابله كند.

وي در ادامه گفت‌وگوي خود خطاب به اصلاح‌طلبان گفت: اين آقايان مي‌خواهند فضايي براي خود فراهم كنند تا مجدداً به عرصه سياسي بازگردند؛ شكست‌خوردگاني كه دستشان براي مردم رو شده و نقاب فتنه از چهره‌هاي آنها افتاده است، مي‌خواهند براي تنفس خود راهي پيدا كنند اما بايد بدانند كه سپاه مقتدرانه فعاليت فتنه‌گران را رصد مي‌كند.

نماينده مردم كرج در مجلس با بيان اين نكته: "فتنه‌گران كه در جريان فتنه 88 ذات خود را رو كردند، امروز با درخواست‌هاي مردمي براي محاكمه سران خود مواجه هستند "، تأكيد كرد: فتنه‌گران بايد بدانند كه فرزندان ملت به آنها اجازه نخواهند داد كه فتنه 88 را مجددا تكرار كنند.

آجرلو ادامه داد: خاتمي به عنوان يكي از سران فتنه با انتشار نامه توهين‌آميز خطاب به فرمانده سپاه فرار رو به جلو و در واقع راه مهلكي را انتخاب كرده است؛ سپاه به خاطر انتخاب ابزار درست عليه فتنه‌گران، آنها را نااميد كرده و آنها براي زنده ماندن به هر اقدامي حتي نگاشتن نامه‌هاي توهين‌آميز هم دست مي‌زنند.

وي در پايان ضمن تقدير از مواضع تيزهوشانه فرمانده سپاه، اظهار داشت: خاتمي با انتشار نامه توهين‌آميز به فرمانده سپاه قصد داشت ‌فتنه‌گران‌ را كه مردگان سياسي هستند، زنده كند.


 


 
مصباحي‌مقدم: ‌با اصرار يكي از اعضاي مؤتلفه كنار خاتمي نشستم

 

 

عضو جامعه روحانيت مبارز با تكذيب خوش و بش خود با خاتمي، گفت: با اصرار يكي از اعضاي شوراي مركزي حزب مؤتلفه كنار خاتمي كه خالي بود، نشستم.

 

 


حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحي‌مقدم نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس در خصوص خوش ‌و بش كردنش با محمد خاتمي در مراسم ختم امام جمعه يزد، اظهار داشت: در اين مجلس كه نمايندگان استان، جامعه روحانيت مبارز و شوراي مركزي ائمه جمعه آن‌را برگزار كردند، شركت كردم.

عضو جامعه روحانيت مبارز ادامه داد: وقتي وارد مجلس شدم، مجلس شلوغ بود و سرپا ايستادم تا اينكه با اصرار يكي از اعضاي شوراي مركزي حزب مؤتلفه كنار خاتمي كه خالي بود، نشستم.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با تكذيب خوش‌وبش خود با خاتمي، گفت: خوش‌ و بشي با وي نداشتم.


 
واکنش گنجی به شایعه نفوذی بودنش !

 

واكنش سرآسيمه گنجي به شايعاتي مبني بر نفوذي بودن وي در بين ضد انقلاب خارج نشين، گمانه هاي مربوط به همكاري اين كارمند سابق جمهوري اسلامي با وزارت اطلاعات را تقويت كرد.

 

 

 

بعد از اجراي پروژه موفق نفوذ سردار مدحي بين ضد انقلاب خارج نشين كه منجر به شناسايي شبكه ها و عناصر كليدي برانداز و مخالف نظام مقدس جمهوري اسلامي گرديد، برخي گمانه ها از همكاري افراد ديگري همانند مهاجراني، كديور، گنجي، امير ارجمند ، محمد حسيني و... با وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي حكايت مي كرد.
در همين حال واكنش اكبر گنجي، يكي از كساني كه از نظر خارج نشينان در مظان اتهام همكاري با جمهوري اسلامي است ،گمانه هاي مربوط به نفوذي بودن وي را تقويت كرد.
بر اساس اين گزارش، وي با درج مقاله ايي در يكي از سايتهاي ضد انقلابي در واكنشي تلويحي به شايعات اخير پيرامون نفوذ وي از سوي دستگاه اطلاعاتي جمهوري اسلامي بين ضد انقلاب نوشت: دشنام دهی، دروغ گویی، تهمت زنی، ترور شخصیت و خیانتکار معرفی کردن را باید تعطیل کرد.
وي در اين مقاله با انتقاد از كساني كه بدون "شواهد و قراين كافي" ديگران را به خيانت متهم مي كنند و در سخني كه مي توان آن را فرار به جلو و تلاش براي رفع اتهام از خود تعبير كرد، افزود: تردیدی وجود ندارد که هدف اصلی وزارت اطلاعات و رسانه های اقتدارگرایان از پروژه ی مدحی، بدبین کردن مخالفان به یکدیگر و "متهم کردن بلادلیل" چهره هایی است که می توانند موثر باشند.
گنجي با ابراز نگراني از تخريب شخصيت كساني كه وي آنها را "شخصيت هاي ملي " ناميد و دشنام تهمت و ترور شخصيت ايشان، اظهار داشت: شرایطی پدید می آورند که در آن فضای ناسالم، تنها راه اثبات بی گناهی کشته شدن به دست "سربازان گمنام امام زمان" است. همه متهم اند تا وقتی کشته شوند.
وي همچنين با انتقاد از دروغ، تهمت بدون سند ، دشنام ، فحاشي و لجن مال كردن ديگران تصريح كرد: آن که دشنام می دهد، آن که دروغ می گوید، آن که بدون سند تهمت می زند، آنکه با لجن مال کردن دیگران ترور شخصیت می کند؛ دموکرات نیست و برای نظام دموکراتیک ملتزم به آزادی و حقوق بشر مبارزه نمی کند.
گفتني است بدنبال اجراي پروژه نفوذ سردار مدحي كه از قدرت دستگاه اطلاعاتي جمهوري اسلامي حكايت مي كند،بسياري از عناصر فعال و رسانه ايي خارج نشين از سوي ضد انقلاب به همكاري با جمهوري اسلامي با انگيزه هاي مختلف از جمله انگيزه مالي متهم شده اند.
همچنين عليرغم دلسوزي و مرثيه سرايي گنجي براي اخلاقيات و نصايح وي به رفقاي خود مبني بر پرهيز از اتهام و فحاشي، مقاله اخير وي كه مملو از فحاشي و اتهامات گوناگون به مقامات نظام مقدس جمهوري اسلامي است، در راستاي تلاش وي براي رفع اتهامات وارده از سوي ضد انقلاب خارج نشين به وي قابل ارزيابي است.


 
حمله سازمان یافته به منتجب‌نیا

 

 

درگیری‌های داخلی اردوگاه اصلاحات رسول منتجب‌نیا را هم درگیر خود کرده تا جایی که امروز اصلاح‌طلبان او را "غضنفر" خود می‌خوانند!

 

 

 

قائم مقام مهدی کروبی در حزب اعتماد ملی که طی دوسال گذشته سعی کرد هم خود را از دبیرکل اعتمادملی جدا نکند و هم اینکه خود را درون نظام جا دهد! در مصاحبه‌ اخیرش با یکی از سایت‌های خبری مواضع شفاف‌تری اتخاذ کرده که به مذاق فتنه‌گران خوش نیامده است.

منتجب نیا گفته بود: باید ولایت فقیه را فصل الخطاب دانست. آقای کروبی دچار انحراف شده است.
به همین خاطر است که او از سوی اطلاح‌طلبان "متخصص خراب کردن دیوار خودی‌ها" نامیده می‌شود و "غضنفر".
"خودنویس" درباره منتجب نیا نوشته: "انتشار سخنان منتجب‌نیا علیه دست‌اندرکاران سایت سحام نیوز و همچنین منحرف خواندن جریان اصلاح‌طلبی تنها چند ماه پیش از انتخابات مجلس ۱۳۹۰، برای بسیاری هیچ معنایی جز فراهم کردن شرایط «ویژه» ندارد.

یک منبع مطلع نزدیک به حزب اعتماد ملی به خودنویس گفت که "حدس بر اين است كه حكومت منتجب‌نیا را تهدید كرده كه هم حوزه امام صادق و هم مديريت دانشگاه شاهد را از دست خواهد داد و عملا خانه نشين خواهد شد" این منبع همچنین گفت که به نظر می‌رسد گفتگوی منتجب‌نیا با یک سایت خبری نوشتاری باشد و نه شفاهی که بعد از پیاده شدن درج شود."

منتجب‌نیا گفته بود که جریان خط امام بعد از انتخابات سال ۷۶با تغییر نام به اصلاحات به انحراف رفته است و او به دلیل منحرف شدن حزب از آن جدا شده است. او همچنین به نحوه اداره سایت سحام نیوز تاخته بود و گفت که سحام نیوز به محلی برای ادامه فتنه انگیزی‌ها تبدیل شده است.

این اظهارات منتجب‌نیا باعث شده تا باردیگر نظریه بازگشت طیفی از اصلاحات به نظام قوت بگیرد.

 

 
رهنورد به رستوران 'ت' اجازه برگزاري عروسي در دانشگاه هم داده بود

 

معاون دانشجويي دانشگاه الزهرا (س) درباره فعاليت رستوران (ت) و حضور مهمانان اين رستوران با شرايط نامناسب تا نيمه شب در داخل دانشگاه گفت: ضمن دقت مسئولان دانشگاه، حراست دانشگاه الزهرا (س) نيز بر عملكرد رستوران (ت) نظارت دارد.

شهين قهرمان ‌ايزدي، معاون دانشجويي دانشگاه الزهرا(س) با بيان اينكه رستوران (ت) از زمان مديريت خانم زهرا رهنورد در اختيار دانشگاه قرار گرفته است، افزود: طبق قراردادهايي كه در زمان مديريت خانم رهنورد منعقد مي‌شد مسئول رستوران حتي اجازه برگزاري مراسم عروسي در اين رستوران را نيز داشت اما در قرارداد جديدي كه منعقد شده است حتي موسيقي زنده هم وجود ندارد.

 وي با تأكيد بر اينكه مسئولان دانشگاه درباره عملكرد رستوران (ت) حساسيت دارند، گفت: دانشجويان دانشگاه الزهرا (س) 9 شب به بعد حق تردد در بيرون از فضاي خوابگاه را ندارند، ضمن اينكه بين اين رستوران و خوابگاه دانشجويي نيز فاصله وجود دارد.

معاون دانشجويي دانشگاه الزهرا (س) با بيان اينكه ضمن دقت مسئولان دانشگاه، حراست دانشگاه الزهرا (س) نيز بر عملكرد رستوران (ت) نظارت دارد، افزود: فردي كه در حال حاضر رستوران (ت)را اجاره كرده است، فرد معتقدي است و بر عملكرد اين رستوران حساسيت دارد.

وي ادامه داد: مسئولان فعلي رستوران (ت) مي‌دانند كه اگر اين رستوران كوچكترين مشكلي داشته باشد يا مراسم عروسي در آن برگزار شود، قرارداد يك طرفه باطل مي‌شود.

قهرمان‌ايزدي درباره پوشش مهمانان رستوران (ت) گفت: نمي‌گويم پوشش مهمانان اين رستوران 100 درصد خوب است اما بهتر از وضع جامعه است.

 


 
آیا انجمن حجتیه با ساواک در ارتباط بود؟ + اسناد

نام كامل انجمن حجتيه كه به انجمن ضدبهائيت نيز مشهور بوده، «انجمن خيريه حجتيه مهدويه» است. اين انجمن مقارن با كودتاي آمريكايي 28 مرداد 1332 تأسيس شد. مؤسس اين گروه آقاي شيخ محمود ذاكرزادة تولايي است كه به نام شيخ محمود حلبي شناخته شده بود. وي تا پيش از كودتا هر روز برنامه هاي سخنراني در راديو مشهد داشت.

 

در خصوص علت و هدف تشكيل انجمن نظرات مختلفي وجود دارد اما گذشته از علت شكل گيري انجمن حجتيه آنچه كه با قاطعيت ميتوان گفت اين است كه انجمن برخلاف حركت اسلام سياسي و انقلابي حركت كرده و با جدايي دين از سياست نيروي خود را مصروف عوامل فرعي كرده، از مبارزه با اصل و ريشه فساد غافل ماند و به همين جهت مورد استقبال دربار قرار گرفت.

شیخ محمود حلبي به تشكيلات خود رسميت داد و نهايتاً در سال 1336 آن را به نام انجمن حجتيه مهدويه به ثبت رساند. اين انجمن داراي يك هيأت مديره بود كه فعاليتهاي انجمن زيرنظر اين هيأت مديره انجام مي گرفت. شيخ محمودحلبي رياست هيأت مديره را بر عهده داشت و اعضاي اين هيأت مديره عبارت بودند از: حاج سيد رضا رسول، سيد حسن سجادی، محمد حسين غلام حسين، حاج محمد تقي تاجر.

اساسنامه انجمن داراي يك فصل، دو ماده، هشت بند و دو تبصره بود؛ تبصره يك عبارت است از اين كه، هدف انجمن تا ظهور قائم موعود غيرقابل تغيير است. در تبصره دو آمده است: «انجمن به هيچ وجه در امور سياسي مداخله نخواهد داشت و نيز مسئوليت هرنوع دخالتي را در زمينه سياسي كه از طرف افراد منتسب به انجمن صورت گيرد بر عهده نخواهد داشت.»

انجمن حجتيه به زودي موفق شد در اكثر شهرهاي ايران گروههايي را سازمان بدهد و از تهران فعاليت آنها را هدايت كند. از آنجا كه هر نوع فعاليت سياسي از طرف اعضاي انجمن ممنوع بود عملاً حمايت دستگاه امنيتي دوره حكومت محمد رضا شاه را به خود جلب كرده بودند. آقا علي اكبر پرورش از فعالان اوليه و سابق انجمن حجتيه مي گويد: «از برادران و خواهران انجمن نوشته مي گرفتند كه در امور سياسي دخالت نكنند و انجمن شديداً از درگير شدن با مسائل سياسي اجتناب مي كرد.»

به دليل گرفتن تعهد كتبي مبني بر عدم مبارزه و عدم دخالت در امور سياسي از اعضا بود كه انجمن، نه تنها كوچكترين تهديدي از جانب رژيم منحوس پهلوي نشد بلكه بعضاً مورد حمايت آنان نيز قرار گرفت. از طرف ديگر چون متظاهر به مذهب و مطيع مرجعيت هم بود نزد روحانيان هم توانست مشروعيت لازم جهت حمايت را كسب كند.

دیدگاههای موجود در مورد روابط انجمن با ساواک

در مورد روابط انجمن حجتیه با رژیم پهلوی چند دیدگاه مطرح است:

یک دیدگاه این است که انجمن حجتیه هیچ ارتباطی با رژیم نداشته و اصلا مورد تایید رژیم نبوده است و اگر رژیم شاهنشاهی در برهه ای از زمان آنان را تایید کرده به جهت مصالح آن دوره اقدام به این کار نموده است.

دیدگاه دوم به ارتباط نزدیک و تنگاتنگ انجمن و ساواک تاکید داشته و آنان را نفوذی های ساواک در میان متدنیان تلقی می کند.

دیدگاه سوم حالتی بینابین دو دیگاه قبلی است و معتقد است انجمن به طور مطلق مورد تایید ساواک نبوده اما وجود این نوع انجمن ها در آن برهه نوعی کشاندن جوانان مذهبی طرفدار انقلاب و معارضان رژیم به جلسات بی خاصیت یا حداقل آرام و سخنرانی های بی خطر انجمن و سوق دادن روحیه مبارزه جویی جوانان متدین به سوی مبارزه با بهائیت و انصراف آنان از مخالفت صریح با رژیم است. لذا اگر مواردی انجمنی ها مورد تایید رژیم بودند از آنان استفاده ابزاری شده است و یا خود انجمنی ها توجهی به جایگاه خود در پیش ساواک نداشتند و نمی دانستند ساواک از آنان بهره برداری می کند. چون انجمن حجتیه با همه مدیران کشوری رژیم پهلوی ارتباط داشت آنها امکانات خوبی برای رفت و آمد به شهرستانها جهت تبلیغ داشتند بنابراین خیلی ها دوست داشتند که به آنها نزدیک شوند. چرا که یک طلبه جوان در آن زمان اصلا نمی توانست به مسئولان کشوری نزدیک شود و با آنها ارتباط برقرار کند.

اسناد و مدارک بدست آمده از ساواک ثابت می کند که انجمن حجتیه روابط نزدیکی با ساواک داشته است که در ذیل به آنها پرداخته خواهد شد.

انتخاب مسئولان انجمن با موافقت ساواک

برخی سندهای به دست آمده نشان می دهد که علاوه بر وابستگی انجمن حجتیه به رژیم، مسئولان و متصدیان انجمن نیز توسط ساواک انتخاب می شدند. به عنوان نمونه می توان ازتایید ساواک در انتخاب قربانعلی مقدم برای ریاست انجمن حجتیه بجنورد نام برد.


 

 

گزارش جلسات انجمن به ساواک

در گزارش ساواک خراسان راجع به سید حسین سجادی معروف به مهندس آمده است که نامبرده به تعهد خود در برابر ساواک پایبند بوده و اطلاعات لازم را درباره جریانهای درونی انجمن حجتیه به طور پیوسته در دسترس ساواک قرار می داده است . سرتیپ بهرامی رئیس ساواک خراسان در پاسخ ریاست سازمان اطلاعات و امنیت کشور با پشتیبانی اضمنی از نامبرده اطمینان می دهد که او در امور سیاسی به هیچ وجه دخالتی نمی نمایند و ساواک از تشکیل جلسات مرتب با اطلاع  است»

عدم موضع گیری سیاسی شیخ محمود حلبی و اعضای انجمن

 انجمن حجتیه تا واپسین روزهای سلطنت خاندان پهلوی به تلاش بی درنگ خود در راه پاسداری از تز استعماری جدایی دین از سیاست و مخالفت با خط و راه امام راحل و وفاداری به رژیم طاغوتی ادامه می داد و این حقیقت نکته دیگر در خور نگرش این است که یکی از سران فریب خورده انجمن حجتیه در دیدار با برخی از مقامات ساواک به خود می بالد که :«... با تمام قوا کوشش نموده که کوچکترین قائله سیاسی در جلسات انجمن حجتیه مطرح نشود و اجازه ورود یک نفر از روحانیون به جلسات و دخالت آنان را در این زمینه نداده است».


 

 

تأیید انجمن توسط شاه

در گزارش یکی از منابع ساواک آشکارا آمده است :«... این انجمن یک سازمان سیاسی نیست و دولت نیز آن را تایید نموده و شاهنشاه آریا مهر هم از تشکیل آن ابراز رضایت فرموده اند».



:: بازدید از این مطلب : 337
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 تير 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : من

گوگل و نقض حريم شخصي با نمايش عمومي نمايه‌هاي كاربران

خبرگزاري فارس: گوگل در اقدامي تازه كه نقض حريم شخصي كاربران تلقي مي شود اعلام كرد، تمامي پروفايل هاي قديمي كاربران اين سايت به سرويس اجتماعي تازه آن موسوم به گوگل پلاس منتقل شده و به طور عمومي در دسترس خواهند بود.

به گزارش فارس به نقل از لس آنجلس تايمز، اين در حالي است كه برخي از كاربران به طور پيش فرض دسترسي به پروفايل يا نمايه خود و مشاهده آن توسط عموم را غيرممكن كرده اند.
حال گوگل بدون رضايت كاربران قصد دارد اين تنظيمات را دستكاري كرده و همه پروفايل هاي قديمي را در دسترس همگان قرار دهد.
گوگل مي گويد با اين كار به كاربران كمك مي كند تا هويت آنلاين خود را بهتر مديريت كنند. اين در حالي است كه با خارج كردن نمايه همه كاربران از حالت خصوصي به عمومي عملاً به جاي آنها تصميم گرفته است.
كارشناسان مي گويند اين كار گوگل موجب خواهد شد تا بسياري از كاربران سرويس هاي آن قيد استفاده از اين خدمات را بزنند يا استفاده از آنها را محدود كنند.
گوگل قبلاً در زمان راه اندازي سرويس گوگل باز هم دست به اقدام مشابهي زده بود و بدون اجازه هر كاربر افرادي كه در فهرست ايميل وي بودند را به جمع كاربران خدمات باز او اضافه كرده بود. تكميل اين فرايند ناقض حريم شخصي تا سه هفته آينده ادامه مي يابد.

 

 

 


ميهماني سران اپوزيسيون در طويله آل سعود!


منابع مالي و هويت مشكوك برگزاركنندگان دو كنفرانس ضد انقلابي در پاريس و لندن براي برخي طيف هاي ديگر ضد انقلاب محل سؤال شده است.
يكي از عناصر خارج نشين كه با سايت هاي ايران گلوبال و خودنويس همكاري مي كند، در اين باره نوشت: كنفرانسي كه دو هفته پيش توسط گروه «دفتر مطالعات ايران در لندن برگزار گرديد موجب طرح پاره اي از انتقادات و سؤالات شده است. انتقاداتي پيرامون ترك كساني چون رئيس كومله، ضياء صدرالاشرافي و اشخاصي ديگر از اقوام مختلف ايراني كه بعضي از آنها حتي سابقه مبارزات مسلحانه در جهت جدايي از ايران را در كارنامه خويش دارند و بارها از تجزيه ايران در رسانه هاي مربوط به تجزيه طلبان و همچنين نوشته هاي خود به شكل آشكار سخن گفته اند و مي گويند. آنچه بيش از هر چيز مورد سؤال است، چگونگي كسب نمايندگي اقوام از سوي كساني است كه به عنوان نمايندگان اقوام در اين كنفرانس شركت داشته اند، چرا كه اكثريت آنها همزمان با پيروزي انقلاب از ايران خارج شده و هيچ گونه رابطه عملي با داخل نداشته و فاقد پايگاه اجتماعي در داخل هستند. افزون بر اين، غير از آقاي مهتدي به عنوان رهبر حزب كومله، بقيه فاقد سابقه مبارزاتي مي باشند و آقاي مهتدي نيز فقط نماينده تنها يك حزب است، آن هم حزبي كه سابقه جنگ مسلحانه و كشتار سربازان و افراد شخصي ديگر را در كارنامه خود دارد. همين امر سبب زير سؤال رفتن اصالت چنين كنفرانس هايي شده است.
وي مي افزايد: «البته سؤال اساسي ديگري نيز پيرامون اين كنفرانس مطرح شده و مي شود و آن منبع مالي تأمين كننده چنين كنفرانس هايي مي باشد. بعضي از گمانه ها حاكي از تقبل هزينه كنفرانس لندن توسط كشورهاي عربي و در رأس آنها عربستان سعودي است. آخرين واكنش نسبت به اين كنفرانس از سوي خانم فريبا داودي مهاجر در صفحه شخصي فيس بوك خود بوده است. خانم داودي در اين باره در مطلبي تحت عنوان «طرح نام استان عربستان به جاي استان خوزستان در كنفرانسي در لندن» ضمن اعتراض به اين قضيه خواهان روشن شدن منابع مالي پشت اين كنفرانس شده اند. او در اين باره مي نويسد: در كنفرانس سالانه مركز مطالعات ايران و اعراب وابسته به عليرضا نوري زاده كه در لندن برگزار شد يكي از سخنران ها استان خوزستان را عربستان ناميد. همچنين شايعاتي پيرامون اين نشست است كه بودجه آن را يكي از كشورهاي عربي كه به دنبال منافع خودش از تجزيه ايران است ترتيب داده است. و البته قرار شده كه توافقات حاصل در اين نشست مطبوعاتي نشود. با توجه به اينكه افراد و گروه هايي از اپوزيسيون از جمله جمهوري خواهان و مشروطه خواهان و روزنامه نگاران و فعالان دانشجويي و زنان شركت داشتند مي بايست نسبت به منبع بودجه اين نشست و مطالبي كه درباره تماميت ارضي ايران مطرح شده و ديگر مطالب مورد مناقشه براي افكار عمومي شفاف سازي نمايند.»
اين ضد انقلاب مقيم خارج مي افزايد: «با در نظر گرفتن اينكه كنفرانس مشابهي نيز قبل از كنفرانس لندن، در پاريس برگزار گرديده كه در آن تلاش براي ايجاد دولتي در تبعيد به دليل نفوذي بودن يكي از مهره هاي اصلي اين دولت مستعجل! به شكست و رسوايي انجاميده بود، اصرار بر ادامه چنين روندي و سعي در قالب كردن افراد و گروه هايي به عنوان آلترناتيو و اپوزيسيون توسط اشخاصي كه مقبوليت و صداقت سياسي خود آنها مورد ترديد مي باشد، نه تنها كمكي به امر مبارزه با جمهوري اسلامي نخواهد كرد بلكه به افزايش مشكلات موجود در صف اپوزيسيون خواهد انجاميد. به خصوص آنكه كساني اقدام به دولت سازي از نوع تبعيدي مي كنند كه وظيفه آنها روزنامه نگاري و تحليل و تفسير خبر مي باشد و كار تشكيلاتي سياسي نه در تخصص آنهاست و نه در حيطه وظايف روزنامه نگاري آنها. پيشتر از اين، شخصيت سازي و اپوزيسيون تراشي متداول بود و اينك پا فراتر گذاشته مي شود و دولت سازي رايج شده است! آن چنانكه بعد از شكست طرح دولت در تبعيد مدحي و كنفرانس پاريس، كارگردان اصلي [ نوري زاده-] در دفاع از عملكرد خويش روزنامه نگار بودن خود را مطرح كرده و گفته اند كه من سياسي كار نيستم فقط يك روزنامه نگار مي باشم، حال سؤال اينجاست كه اگر سياسي كار نيستيد چگونه و بر چه اساسي اقدام به ايجاد تشكيلات سياسي مي فرماييد؟»
گفتني است كنفرانس لندن با هزينه سفارت عربستان در لندن و با واسطه گري عليرضا نوري زاده تشكيل شده بود. نوري زاده در اين كنفرانس پيشنهاد مي كند كه ايران تجزيه شده و استان خوزستان تحت نام «استان عربستان» به سعودي ها واگذار شود! اظهارات وي كه از طريق شبكه تلويزيوني العربيه پخش شد با واكنش برخي از گروه هاي اپوزيسيون روبرو گرديد و نوري زاده را «وطن فروش وابسته به موساد» ناميدند و يكي از گروه هاي ضد انقلاب كنفرانس مزبور را طويله آل سعود لقب داد كه رهبران بسياري از گروه هاي اپوزيسيون را در آن جاي داده اند.
نوري زاده، سابقه عضويت در ساواك، مجري راديو اسرائيل و همكاري با استخبارات ارتش عراق در دوران جنگ تحميلي را در كارنامه خود دارد.


 


گوش كيهان كر! ولي بدجوري قاطي كرده ايم! (خبر ويژه)


چه خوب شد موسوي و كروبي را حصر كردند والا اين جوري كه ما در اپوزيسيون قاطي كرده ايم، تا حالا تكه بزرگشان، گوششان مانده بود!
يكي از همكاران دايمي سايت ضدانقلابي بالاترين كه خود را «دلقك» مي نامد، با اشاره به زد و خوردهاي لفظي اوج گرفته در ميان محافل ضد انقلاب نوشت: من هم قاطي كرده ام كه مي گويم نمي نويسم و باز هم مي نويسم و شما كه مي گوييد بابا ول كنيد اين اينترنت و وب گردي را برويم سر خانه و زندگي مان به شادي؛ ولي باز هم مي آييد و مي خوانيد و مي گوييد - با لحن كامبيز حسيني و سامان- كي! من! من قاطي كرده ام! عمراً.
كامبيز گفتي و كردي كبابم كه چه قاطي اي كرده مسعود بهنود از اين همه رزمنده هاي جبهه هاي نبرد سبز و صلح و اصلاح و تحريم و براندازي و مجتبي واحدي و... با سلاح آخرين دست آوردهاي بشر در زمينه نانو دشنام و هتك و ليچار و پلشتي. مي گويم گوش شريعتمداري كر ولي چه خوب شد اين دو نفر نازنين (موسوي و كروبي) را حصر كردند در خانه هايشان و از جانشان مواظبت مي كنند والا با اين قاطي كردن كيبوردي اگر زنده بودند تا حالا تيكه بزرگه گوششان مانده بود به چاقوي مجازي!

 

 

 


گوش كيهان كر! ولي بدجوري قاطي كرده ايم!

چه خوب شد موسوي و كروبي را حصر كردند والا اين جوري كه ما در اپوزيسيون قاطي كرده ايم، تا حالا تكه بزرگشان، گوششان مانده بود!
يكي از همكاران دايمي سايت ضدانقلابي بالاترين كه خود را «دلقك» مي نامد، با اشاره به زد و خوردهاي لفظي اوج گرفته در ميان محافل ضد انقلاب نوشت: من هم قاطي كرده ام كه مي گويم نمي نويسم و باز هم مي نويسم و شما كه مي گوييد بابا ول كنيد اين اينترنت و وب گردي را برويم سر خانه و زندگي مان به شادي؛ ولي باز هم مي آييد و مي خوانيد و مي گوييد - با لحن كامبيز حسيني و سامان- كي! من! من قاطي كرده ام! عمراً.
كامبيز گفتي و كردي كبابم كه چه قاطي اي كرده مسعود بهنود از اين همه رزمنده هاي جبهه هاي نبرد سبز و صلح و اصلاح و تحريم و براندازي و مجتبي واحدي و... با سلاح آخرين دست آوردهاي بشر در زمينه نانو دشنام و هتك و ليچار و پلشتي. مي گويم گوش شريعتمداري كر ولي چه خوب شد اين دو نفر نازنين (موسوي و كروبي) را حصر كردند در خانه هايشان و از جانشان مواظبت مي كنند والا با اين قاطي كردن كيبوردي اگر زنده بودند تا حالا تيكه بزرگه گوششان مانده بود به چاقوي مجازي!

 

 

 


نرويم، از بين مي رويم و اگر برويم، ايران قوي تر مي شود


با نزديك شدن زمان موعود آمريكا براي آغاز خروج نظاميان از افغانستان، فشار بر دولت واشنگتن در زمينه انتقاد از آشفتگي استراتژيك شدت مي گيرد.
روز گذشته ژنرال پترائوس فرمانده نيروهاي اشغالگر در افغانستان (رئيس جديد سازمان سيا) در قندهار و در جمع سربازان ناتو اعلام كرد: در افغانستان كار زيادي مانده است كه انجام شود.
اين در حالي است كه اخيرا رابرت گيتس وزير دفاع بازنشسته آمريكا به انتقاد از اعضاي ناتو به خاطر عدم همراهي در جنگ افغانستان پرداخته و آنها را تهديد به قطع كمك هاي مالي آمريكا كرده بود.
همزمان، روزنامه وال استريت ژورنال نسبت به خروج نظاميان اشغالگر از افغانستان هشدار داد و نوشت: معناي اين سخن چيست كه باراك اوباما ناگهان اعلام مي كند ما نيروهاي خود را از افغانستان خارج مي كنيم تا امور را از اينجا در آمريكا انجام دهيم؟ اين خبر از همه بيشتر، باعث سرحال شدن و سرخوشي طالبان مي شود چرا كه در پي سياست افزايش نيروها در افغانستان از سوي آقاي اوباما و نيز فرماندهي نظامي ديويد پترائوس، نابود نشده و در نقاط قوت اساسي خود در استان هاي قندهار و هلمند باقي مانده اند و تقويت شده اند. اين سياست همچنين باعث افزايش تلفات جاني براي نيروهاي نظامي در افغانستان مي شود كه تازه از سال گذشته ميلادي، 2010 شروع به كاهش كرده بود. كاهش نيروهاي نظامي به اين معناست كه فرماندهان نظامي ديگر يك انتخاب بيشتر ندارند. به جاي حمله براي سركوب و پاكسازي تروريست ها، بايد در يك جا مستقر شده و از يك ساختمان يا مجموعه محافظت كنند.
وال استريت ژورنال مي افزايد: خروج از افغانستان، باعث تقويت موضع ايران خواهد شد و همان طور كه پيشتر در همين روزنامه جي سالومون نوشته بود، «ايران با نزديك شدن به سه متحد كليدي آمريكا يعني افغانستان، پاكستان و عراق مي خواهد قدرت خود در منطقه را افزايش دهد و جاي خالي حضور نظامي آمريكا در منطقه را بگيرد.» در سايه همين تلاش ها بود كه احمد وحيدي، وزير دفاع جمهوري اسلامي هفته پيش راهي كابل شد تا موافقتنامه هاي نظامي با افغانستان امضا كند. وزير دفاع افغانستان هم گفت: « به نظر ما افزايش همكاري هاي نظامي با ايران، در راستاي منافع ماست.»
روزنامه مذكور از قول يكي از مقامات نظامي باتجربه نظامي آمريكا در افغانستان نوشت: «ديگر توان ما براي افزايش حضور نظامي چه در ننگرهار يا غزني، چه در قندهار يا هرات محدود مي شود و طالبان مي تواند به راحتي جاي خالي را پر كند. هر فرمانده نظامي با تجربه مي داند كه كاهش نيروهاي نظامي تحت فشار (اجباري) خيلي سخت و خيلي خطرناك است. چرا كه به متخاصمان احساس برتري و افزايش توان نظامي مي دهد.»
وال استريت ژورنال هشدار داد: خروج از افغانستان سياست هاي ضدآمريكايي در پاكستان را تقويت كرده و ميانه روهاي پاكستاني را هم تضعيف مي كند. آن دسته از افرادي كه در دولت پاكستان به سياست هاي آمريكا مشكوك هستند، به اين قطعيت مي رسند كه آمريكا متحد قابل اعتمادي نيست. مخالفان آمريكا در خارج از دولت پاكستان دور هم جمع شده و ضعيف بودن آمريكا را پررنگ خواهند كرد.
روزنامه آمريكايي در ارزيابي ديگر تبعات منفي آغاز خروج نيروهاي آمريكايي متذكر شد با اين سياست ائتلاف نيروهاي نظامي ناتو هم در افغانستان تضعيف مي شود. آن هم در حالي كه ناتو همين حالا هم زير سايه ترديد گير افتاده كه توان خارج كردن معمر قذافي در ليبي را ندارد. در يك دهه گذشته، اين اصطلاح رايج شده كه بگوييم «متحداني كه از اوضاع بي خبرند» كه منظور اروپا بود. خالي كردن افغانستان از نيروهاي نظامي بار ديگر همين امر را تقويت مي كند و عاملي براي اثبات ناتواني و ضعف نيروهاي ناتو مي شود.
وال استريت ژورنال در پايان تاكيد كرد: دست آخر اينكه خروج نيروها نشان مي دهد آمريكا هم مانند سال هاي پيش و بلايي كه بر سر بريتانيا آمد، يك ابرقدرت در حال افول است.

 

 

 


اعلام برائت منتجب نيا از كروبي و موسوي

قائم مقام كروبي در حزب منحله اعتماد ملي نسبت به عملكرد فتنه انگيز موسوي و كروبي در حوادث پس از انتخابات سال 88 اعلام برائت كرد. منتجب نيا تصريح كرد: جنبش سبز با گروهك هاي برانداز و ضدانقلاب و سلطنت طلب پيوند خورده است.
رسول منتجب نيا در گفت وگو با «بولتن نيوز» درباره فتنه سبز گفت: جنبش موسوم به سبز با اقدامات سؤال برانگيز و نامتعارف آقاي ميرحسين موسوي و تحركات ساختارشكنانه برخي از اطرافيان وي، رفته رفته به صورت جرياني درآمد كه طيفي از آن را نيروهاي درون نظام و پيروان خط امام(ره)، اصلاح طلبان و منتقدان به عملكرد كابينه و دولت آقاي احمدي نژاد تشكيل مي داد و در سوي ديگر طيف شامل گروهك هاي اپوزيسيون، معارضان، براندازان و ضدانقلابيون و سلطنت طلبان غرب نشين مي گرديد. تحركات ساختارشكنانه، فتنه انگيز و ضدانقلابي پس از انتخابات و به طور كلي هرگونه ساختارشكني، هرج و مرج طلبي، هتك حرمت و حيثيت افراد و مسئولان نظام مردود و محكوم است. اين نوع رفتار هتاكانه و آشوبگرايانه را ماهيتا قبول ندارم و آن را برخلاف اصول و قواعد اخلاقي و مضر به مصلحت اسلام، انقلاب، نظام، ملت و كشور مي دانم. اساسا كدامين وجدان بيدار، عقل سليم و آزادانديشي را مي توان يافت كه توهين، افترا، هتك حرمت و همچنين ساختارشكني و فتنه انگيزي رسانه هاي استكباري غرب و عوامل آنان را برتابد يا آن را تاييد و ترويج نمايد؟ اينجانب به صراحت در سخنراني ها و مصاحبه ها، تمامي اغتشاشات علي الخصوص حوادث تلخ و تاسف آور عاشوراي سال 88 و 25 بهمن ماه سال 89 را قاطعانه محكوم كرده ام. چنين فتنه انگيزي هايي را مغاير شرع و قانون دانسته ام و پيوسته خواستار مقابله حكيمانه و همه جانبه با مجرمان ساختارشكن و عناصر منفور و مطرود ضدانقلاب، و در نتيجه وفق قوانين و مقررات بوده و هستم.
وي درباره پايبندي به نظام اسلامي و ولايت فقيه اظهار داشت: درباره اصل نظام مقدس جمهوري اسلامي، قانون اساسي، ولايت فقيه و مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي (مدظله العالي)- از ابتدا تاكنون- نظرم بر ضرورت حفظ و پاسداري، تقويت و اطاعت و تبعيت بوده است. هم اكنون نيز آنها را ميراث امام، شهدا و بزرگترين سرمايه ملت مي دانم. به عقيده اينجانب هر كس امام و مردم را قبول دارد، بايد اين نظام مقدس را كه محصول مجاهدت آنها است، بپذيرد و هميشه در تقويت و صيانت نهضت اسلامي كوشا باشد و هركس نظام و قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران را قبول دارد و آن را پذيرفته است لزوما بايد به ولايت مطلقه فقيه معتقد و ملتزم باشد. از روز انتخاب حضرت آيت الله خامنه اي(حفظه الله) به رهبري تاكنون، همواره عقيده داشته و دارم كه معظم له در طول تاريخ مربوط به علماي شيعه در جامعيت كم نظيرند و در ميان چهره هاي مطرح بهترين گزينه هستند.
منتجب نيا درباره علت تشديد اختلافات درون حزب اعتماد ملي پس از نامزدي كروبي گفت: حزب پس از انجام رايزني هاي گسترده، بررسي هاي ميداني و تحليل شرايط وقت درصدد معرفي كانديدا برآمد. به همين منظور حزب اعتماد ملي نسبت به معرفي آقاي كروبي به عنوان نامزد رياست جمهوري اقدام نمود. لكن بعد از اعلام و انتشار تصميم حزب در اين مورد، اينجانب و ساير اعضاي شوراي مركزي در حاشيه قرار گرفتيم. وقوع همين رخداد، موجبات ابراز ناخرسندي، نگراني و اعتراض درون حزبي را فراهم نمود. پس از برگزاري انتخابات، بنا بر ادله گوناگون و پاره اي ملاحظات و در اعتراض به نحوه راه اندازي و مديريت سحام نيوز توسط آقايان كروبي و گرامي مقدم و همچنين عدم تبعيت و انحراف آنان از قواعد و اصول فعاليتهاي سياسي و حزبي نسبت به ترك حزب تصميم گرفتم و تا هنگام پلمب شدن دفتر مركزي و تعطيلي حزب هيچگونه حضوري در آن نداشتم.
عضو جدا شده مجمع روحانيون مبارز درباره اين سؤال كه «آيا موارد اختلافي و نقدها را از باب امر به معروف و نهي از منكر به آقاي كروبي متذكر شديد؟»، پاسخ داد: در پي موضع گيري آقاي كروبي، طي چند مصاحبه بطور رسمي و صريح اعلام داشته كه اتخاذ چنين مواضعي تصميم و نظر شخصي وي بوده و هيچگونه ارتباطي با حزب اعتماد ملي ندارد. هنگام ملاقات حضوري هم به آقاي كروبي تذكر دادم. وي نيز پذيرفت كه هرگز تحت عنوان دبيركل حزب سخن نمي گويد و موضعگيري نمي كند و موضع گيري هايش شخصي است.

 

 

 


تحركات مشكوك اقليت مجلس براي استيضاح وزير كشور


سرويس سياسي -
يك عضو فراكسيون اقليت مجلس گفت بيش از 30 امضا براي استيضاح وزير كشور جمع آوري شده است.
در حالي كه پرهيز از اختلاف و تفرقه ميان قوا، اين روزها مكرر از سوي رهبر انقلاب مورد تاكيد قرار گرفته و البته موضوع طرح سوال از رئيس جمهور هم به دليل عدم اقبال نمايندگان همچنان بي نتيجه باقي مانده است. يك عضو اقليت مجلس از جمع آوري بيش از 30 امضا براي استيضاح وزير كشور خبر داد.
داريوش قنبري گفت: دليل اين استيضاح به مسائلي همچون ناكارآمدي مديران و بعضي از استانداران، عدم توجه به قوانين و ناامني هاي اخيري كه در بعضي از نقاط كشور به وجود آمده، برمي گردد.
هرچند محتواي دقيق نامه استيضاح تاكنون منتشر نشده اما برخي صاحب نظران معتقدند كه شماري از كاستي هاي محدود كه در برخي از استان هاي كشور به وجود آمده از راه هاي ساده تر نيز قابل حل است و نبايد دستمايه اي براي اين استيضاح آن هم در شرايط حساس آستانه انتخابات قرار گيرد.
با اين همه طبق اعلام طراحان اين استيضاح، قرار است اين موضوع بعد از تعطيلات مجلس پيگيري و مطرح شود.

 

 

 


 

رئيس فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس: استقامت آيت الله مصباح بر اصول دليل حملات منحرفين به ايشان است


نماينده مردم تهران در مجلس دليل حملات منحرفين به آيت الله مصباح را استقامت ايشان بر اصول دانست.
حجت الاسلام روح الله حسينيان رئيس فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس با اشاره به شخصيت آيت الله مصباح يزدي گفت: آيت الله مصباح يزدي شخصيتي اصولگرا، اسلام شناس و انقلابي هستند، وي همواره در خط ولايت و رهبري استوار بوده و به همين جهت مردم متدين و توده هاي انقلابي ملت، ايشان را قبول دارند.
وي افزود: گروه هايي كه با اين خصلت هاي آيت الله مصباح يزدي به ويژه رابطه مردم و ايشان مشكل دارند، همواره در تلاش هستند كه اين رابطه را به هم زده و تاثيرگذاري آيت الله مصباح يزدي را در جامعه از بين ببرند.
رئيس فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس تصريح كرد: آيت الله مصباح يزدي هم در جريان حاكميت نيروهاي مدعي دوم خرداد و اصلاح طلب، ايستادگي كرده و از اصول دفاع كردند و هم در حال حاضر در مقابل جريان انحرافي كه در دولت نفوذ كرده، ايستاده است.
حسينيان ادامه داد: آيت الله مصباح يزدي در طول اين مدت نشان داده است كه يك اصولگراي واقعي بوده و دوستي ها، دشمني ها، حملات و تصميمات مخالفانش، وي را از آنچه كه تصميم مي گيرد، باز نمي دارد.
وي خاطرنشان كرد: قطعا هر كس كه در خط اصيل انقلاب، امام و رهبري نيست، علي القاعده آيت الله مصباح يزدي را مورد توهين و جسارت قرار مي دهد.
نماينده مردم تهران در مجلس تاكيد كرد: دليل حملات جريان انحرافي به آيت الله مصباح يزدي هم اين است كه همه استقامت ايشان بر سر اصول است.

 

 

 


پورمحمدي: وعده هاي برخي نامزدهاي انتخابات مجلس فراتر از اختيارات آنهاست


رئيس سازمان بازرسي كل كشور گفت: برخي نامزدهاي نمايندگي در مجلس شوراي اسلامي در تبليغات قبل از انتخابات، وعده ها و قول هايي به مردم مي دهند كه فراتر از محدوده اختياراتشان است.
حجت الاسلام مصطفي پورمحمدي كه در يك برنامه تلويزيوني در شبكه خبر سخن مي گفت افزود: مسئولي كه قول داده و نمي تواند به قولش عمل كند متهم به كم كاري مي شود اما واقعيت اين نيست. در واقع او پول گذاشته، دوندگي كرده اما يك اشكال اساسي دارد آن هم اين كه خوب مطالعه نكرده است. اين است كه ما معتقديم كار از ابتدا بايد با شناخت خوب، مطالعه و ارزيابي صحيح و برنامه ريزي درست صورت بگيرد و اين جزو نظارت هاي قبل از اقدام ما است كه داريم آن را تقويت مي كنيم.
وي در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه، سازمان بازرسي كل كشور براساس اصل 174 قانون اساسي و براي نظارت بر اجراي صحيح قوانين و حسن جريان امور، زير نظر رئيس قوه قضائيه تشكيل شده است گفت: در كار قضا دخالت نمي كنيم و آنچه كه به دادگاه ها ارتباط پيدا مي كند از حوزه وظيفه ما خارج است.
وي تأكيد كرد: سه سال پيش يك اصلاحيه اي به قانون سازمان بازرسي اضافه شد. در آن اصلاحيه اشاره شده است كه وظيفه سازمان بازرسي صرفاً پس از انجام كار نيست بلكه حين انجام كار و حتي قبل از انجام كار هم مي تواند در موضوعات ورود كند. يعني وقتي ما ببينيم براي انجام كاري مقدمات لازم فراهم نشده، تذكر مي دهيم.
پورمحمدي گفت: متأسفانه يكي از گرفتاري هاي بزرگ ما در برخي از پروژه ها عدم پيش بيني هاي كافي و لازم است. مثلاً طرحي را با عجله و به هر دليلي قبل از اينكه مطالعات كافي روي آن انجام بدهند تصويب مي كنند، يك برآورد اوليه بودجه هم روي آن انجام مي شود، حتي در مجلس به عنوان قانون برنامه هم مي آيد، كلنگ شروع كار هم زده مي شود اما كار پيش نمي رود و كاري كه بنا بود مثلاً سه ساله انجام بشود وقتي پس از ده سال انجام نشده جذابيت و كاربري خود را از دست مي دهد. اين كار، ديگر كيفيت مفيد را ندارد و استهلاك اين تأخير زماني خيلي زياد است و عملاً كاري با صرف هزينه و زمان بالا با بهره دهي بسيار پايين افتتاح مي شود. يكي از موارد جدي كه ما در سازمان بازرسي تذكر مي دهيم همين نكته است.


 


گزارش خبري از روند استعفا براي كانديداتوري مجلس


سرويس سياسي-
رئيس ستاد انتخابات كشور، خبر استعفاي 53 مدير دولتي براي كانديداتوري در نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي را تاييد كرد.
سيدصولت مرتضوي ديروز در گفت وگو با خبرنگاران تصريح كرد كه 4 معاون استاندار، 7 فرماندار، 2 بخشدار و 30 نفر از مديران كل ستادي و استاني از دستگاههاي مختلف اجرايي، 3 تن از ائمه محترم جمعه همچنين برخي از معاونين فرمانداران و وزرا براي نمايندگي مجلس شوراي اسلامي استعفا داده اند.
پيش از اين و طي روزهاي اخير، سايت ها و شبكه هاي خبري ضدانقلاب در اقدامي هماهنگ شده در گزارش هايي تلاش كردند تا استعفاهاي دولتي را پرشمار القا كرده و نتيجه بگيرند كه دولت براي انتخابات مجلس فعال شده است.
اين در حالي است كه براساس اطلاعات موجود در اختيار كيهان، در دوره كنوني با روند كاهش استعفاي مديران دولتي براي شركت در انتخابات مجلس روبرو هستيم؛ به عنوان نمونه در دولت اصلاحات استعفاها دو برابر ميزان فعلي بوده است.
در همين زمينه؛ معاون سياسي وزير كشور با تاكيد بر اينكه در خصوص كاهش تعداد افراد استعفادهنده در اين دوره، نسبت به دوره قبل انتخابات مجلس آمار دقيقي وجود ندارد، گفت: در هر صورت ما روند كاهش را داشته ايم و به نظر مي رسد مديران اجرايي اقبالي به كانديداتوري براي مجلس نهم از خود نشان نداده اند.
اين در حالي است كه شنيده ها حاكي از آن است كه استعفا در نهادهايي مانند شهرداري بيش از ميزان رقم اعلامي در نهادهاي دولتي بوده است.
گفتني است؛ آخرين مهلت استعفاي مديران و كاركنان دولتي براي شركت در انتخابات مجلس نهم تا 9 تيرماه بوده است.
همچنين، مرتضوي درباره برخي اظهارنظرها كه استعفاي بعضي از مديران اجرايي را صوري مي دانند، تصريح كرد: قانونگذار مشخص كرده ظرف مدت يك ماه بايد براي فرد مستعفي جانشين منصوب شود، بنابراين معنا و مفهومي ندارد كه استعفايي به صورت صوري باشد.
وي ادامه داد: البته استعفا در حكم كارگزيني آن فرد منظور مي شود و دستگاههاي اجرايي نيز نظارت كافي مي كنند.
مرتضوي در خصوص نحوه ارائه تخلفات احتمالي برخي مديران دولتي در فرآيند انتخابات از سوي مردم نيز گفت: ستاد انتخابات سراسر كشور به صورت دائم فعال است و اگر احيانا كسي تخلفي را مشاهده كرد مي تواند آن را به ستاد انتخابات وزارت كشور يا استانداري ها گزارش كند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، رئيس ستاد انتخابات كشور با اشاره به استمرار جلسات وزارت كشور با ساير دستگاهها همچون شوراي نگهبان و وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات براي برگزاري بهتر انتخابات گفت: انتخابات يك فرايندي دارد كه در راستاي اجراي آن جلسات مختلفي با دستگاههاي اجرايي برگزار و كارها انجام مي شود.
مرتضوي اظهار كرد: زمان بندي براي آموزش هاي مناسب هم براي عموم مردم و هم براي مجريان انتخابات نيز درنظر گرفته و براي آن برنامه ريزي شده است و ما هم اكنون در حال تهيه اين متون آموزشي هستيم.
وي همچنين در خصوص زمان انتشار اطلاعيه شماره 3 ستاد انتخابات كشور گفت: ما مي خواستيم اطلاعيه شماره سه را بعد از تصويب قانون مربوط به مدارك تحصيلي صادر كنيم، ولي استفساريه مجلس مورد تاييد شوراي نگهبان قرار نگرفت و ما منتظريم تعطيلات تابستاني مجلس تمام شود و نمايندگان پس از بازگشت در اين مورد تصميم بگيرند پس از آن شوراي نگهبان قانون را مورد تاييد قرار دهد تا ضمانت اجرا داشته باشد.
رئيس ستاد انتخابات گفت: اطلاعيه شماره3، يك اطلاعيه كامل در خصوص مدارك تحصيلي داوطلبان خواهد بود.

 

 

 


جدایی منتجب‌نیا از کروبی

 

قائم مقام كروبي در حزب منحله اعتماد ملي نسبت به عملكرد فتنه انگيز موسوي و كروبي در حوادث پس از انتخابات سال 88 اعلام برائت كرد. منتجب نيا تصريح كرد: جنبش سبز با گروهك هاي برانداز و ضدانقلاب و سلطنت طلب پيوند خورده است.

 

 رسول منتجب نيا در گفت وگو با «بولتن نيوز» درباره فتنه سبز گفت: جنبش موسوم به سبز با اقدامات سؤال برانگيز و نامتعارف آقاي ميرحسين موسوي و تحركات ساختارشكنانه برخي از اطرافيان وي، رفته رفته به صورت جرياني درآمد كه طيفي از آن را نيروهاي درون نظام و پيروان خط امام(ره)، اصلاح طلبان و منتقدان به عملكرد كابينه و دولت آقاي احمدي نژاد تشكيل مي داد و در سوي ديگر طيف شامل گروهك هاي اپوزيسيون، معارضان، براندازان و ضدانقلابيون و سلطنت طلبان غرب نشين مي گرديد. تحركات ساختارشكنانه، فتنه انگيز و ضدانقلابي پس از انتخابات و به طور كلي هرگونه ساختارشكني، هرج و مرج طلبي، هتك حرمت و حيثيت افراد و مسئولان نظام مردود و محكوم است. اين نوع رفتار هتاكانه و آشوبگرايانه را ماهيتا قبول ندارم و آن را برخلاف اصول و قواعد اخلاقي و مضر به مصلحت اسلام، انقلاب، نظام، ملت و كشور مي دانم. اساسا كدامين وجدان بيدار، عقل سليم و آزادانديشي را مي توان يافت كه توهين، افترا، هتك حرمت و همچنين ساختارشكني و فتنه انگيزي رسانه هاي استكباري غرب و عوامل آنان را برتابد يا آن را تاييد و ترويج نمايد؟ اينجانب به صراحت در سخنراني ها و مصاحبه ها، تمامي اغتشاشات علي الخصوص حوادث تلخ و تاسف آور عاشوراي سال 88 و 25 بهمن ماه سال 89 را قاطعانه محكوم كرده ام. چنين فتنه انگيزي هايي را مغاير شرع و قانون دانسته ام و پيوسته خواستار مقابله حكيمانه و همه جانبه با مجرمان ساختارشكن و عناصر منفور و مطرود ضدانقلاب، و در نتيجه وفق قوانين و مقررات بوده و هستم.

وي درباره پايبندي به نظام اسلامي و ولايت فقيه اظهار داشت: درباره اصل نظام مقدس جمهوري اسلامي، قانون اساسي، ولايت فقيه و مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي (مدظله العالي)- از ابتدا تاكنون- نظرم بر ضرورت حفظ و پاسداري، تقويت و اطاعت و تبعيت بوده است. هم اكنون نيز آنها را ميراث امام، شهدا و بزرگترين سرمايه ملت مي دانم. به عقيده اينجانب هر كس امام و مردم را قبول دارد، بايد اين نظام مقدس را كه محصول مجاهدت آنها است، بپذيرد و هميشه در تقويت و صيانت نهضت اسلامي كوشا باشد و هركس نظام و قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران را قبول دارد و آن را پذيرفته است لزوما بايد به ولايت مطلقه فقيه معتقد و ملتزم باشد. از روز انتخاب حضرت آيت الله خامنه اي(حفظه الله) به رهبري تاكنون، همواره عقيده داشته و دارم كه معظم له در طول تاريخ مربوط به علماي شيعه در جامعيت كم نظيرند و در ميان چهره هاي مطرح بهترين گزينه هستند.

منتجب نيا درباره علت تشديد اختلافات درون حزب اعتماد ملي پس از نامزدي كروبي گفت: حزب پس از انجام رايزني هاي گسترده، بررسي هاي ميداني و تحليل شرايط وقت درصدد معرفي كانديدا برآمد. به همين منظور حزب اعتماد ملي نسبت به معرفي آقاي كروبي به عنوان نامزد رياست جمهوري اقدام نمود. لكن بعد از اعلام و انتشار تصميم حزب در اين مورد، اينجانب و ساير اعضاي شوراي مركزي در حاشيه قرار گرفتيم. وقوع همين رخداد، موجبات ابراز ناخرسندي، نگراني و اعتراض درون حزبي را فراهم نمود. پس از برگزاري انتخابات، بنا بر ادله گوناگون و پاره اي ملاحظات و در اعتراض به نحوه راه اندازي و مديريت سحام نيوز توسط آقايان كروبي و گرامي مقدم و همچنين عدم تبعيت و انحراف آنان از قواعد و اصول فعاليتهاي سياسي و حزبي نسبت به ترك حزب تصميم گرفتم و تا هنگام پلمب شدن دفتر مركزي و تعطيلي حزب هيچگونه حضوري در آن نداشتم.

عضو جدا شده مجمع روحانيون مبارز درباره اين سؤال كه «آيا موارد اختلافي و نقدها را از باب امر به معروف و نهي از منكر به آقاي كروبي متذكر شديد؟»، پاسخ داد: در پي موضع گيري آقاي كروبي، طي چند مصاحبه بطور رسمي و صريح اعلام داشته كه اتخاذ چنين مواضعي تصميم و نظر شخصي وي بوده و هيچگونه ارتباطي با حزب اعتماد ملي ندارد. هنگام ملاقات حضوري هم به آقاي كروبي تذكر دادم. وي نيز پذيرفت كه هرگز تحت عنوان دبيركل حزب سخن نمي گويد و موضعگيري نمي كند و موضع گيري هايش شخصي است.



 

 

 


آخرین اخبار از کمیته وحدت اصولگرایان




سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با تکذیب خبر دیدار علی اکبر ولایتی با آیت‌الله مهدوی کنی، آخرین

وضعیت کمیته وحدت اصولگرایان را تشریح کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد سالک عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با فارس، با تکذیب خبر دیدار علی اکبر ولایتی با آیت‌الله مهدوی کنی، اظهار داشت: شایعاتی در هفته گذشته در رابطه با استعفای ولایتی و ملاقات وی با آیت‌الله مهدوی‌کنی مطرح شده بود در حالی که این دو ملاقاتی نداشتند و تنها ولایتی پیام گلایه‌آمیزی در رابطه با صحبت‌های مصباحی مقدم داشته و بحث استعفای وی نیز مطرح نیست.
وی با تاکید بر اینکه کمیته 7 نفره با حضور ولایتی و با قوت به کار خود ادامه خواهد داد، گفت: در شرایطی نیستیم که به حاشیه‌سازی‌ها توجه کنیم برای اینکه آنچه مهم است حفظ جامعه اصولگرایی حول محور ولایت است تا انتخابات مقتدرانه‌ای داشته باشیم.
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در ادامه درباره جلسه عصر امروز اعضای این جامعه با آیت‌الله مهدوی کنی نیز بیان داشت: این جلسه با اکثریت آراء و با حضور دبیر محترم جامعه روحانیت مبارز تشکیل شد.
وی درباره مباحث مطرح شده در این نشست گفت: ابتدا اخبار و تحلیل‌ها در مورد مسائل مختلف داخلی و خارجی مورد بحث قرار گرفت و به اجلاس‌هایی که در داخل و خارج از کشور به مناسب عید مبعث برگزار شده بود اشاره شد.
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز اجلاس‌های علمای شیعه و سنی در کردستان، اجلاس سنگال و پاکستان را از جمله این اجلاس‌ها برشمرد و تصریح کرد: اظهارات علمای سلفی علیه مظاهر وهابی و تکفیری‌ها نیز که حرکت جدید و قابل توجهی بود مورد بحث قرار گرفت برای اینکه اخیرا علمای سلفی به این نتیجه رسیده‌اند که حرکت وهابی‌ها مورد قبول نیست.
وی با اشاره به اینکه وحدت اسلامی و تقریب مذاهب در اجلاس‌های داخلی و خارجی مورد توجه علما قرار گرفت، تصریح کرد: این در راستای مطالبی بود که رهبری در روز مبعث در رابطه با وحدت جهان اسلام و حرکتی که در این جهت پیش می‌رود فرمودند.
حجت‌الاسلام سالک افزود: در ادامه این جلسه بحث رسانه‌ها و کمیته 7 نفر و صحبت‌هایی که در رابطه با ولایتی مطرح شده بود مورد بحث قرار گرفت که نتیجه این مباحث تاکید بر این بود که وحدت جامعه اصولگرایی حول محور منشور اصول‌گرایی و تحت هدایت جامعتین خواهد بود.
وی با بیان اینکه تلاش عناصری در داخل و خارج از کشور بر این است تا اختلاف بین جامعه اصولگرایی به وجود آوردند، گفت: بنابر فرمایشات رهبری مبنی بر حفظ وحدت جامعه در این جلسه نیز بر وحدت جامعه اصولگرایی تاکید شد.
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه کمیته 7 نفره ‌(کمیته سه نفره+چهار نماینده جامعتین) با قدرت و قوت کار خود را ادامه می‌دهد، اظهار داشت: این گروه 7 نفر، "گروه داوری و نظارت " نامگذاری شد و با این عنوان کار خود را ادامه خواهد داد.
وی درباره کمیته 8 نفره (نمایندگان تشکل‌ها و احزاب) نیز گفت: در این کمیته اصولگرایی از همه اطراف اصولگرایی، سیاست جامعتین است و بر آن است تا همه اصولگراها را تحت هدایت خود قرار دهد.
حجت‌الاسلام سالک با اشاره به اینکه ترکیب کمیته وحدت اصولگرایان فعلا ترکیب 7+8 است، تصریح کرد: این کمیته نیز با عنوان "حرکت اجرایی " و با توجه به اصول عنوان شده در منشور اصولگرایی کار خود را ادامه خواهد داد.
وی درباره مشخص شدن نمایندگان جامعتین برای کمیته وحدت اصولگرایان نیز اظهار داشت: تقریبا مباحث کارشناسی لازم برای مشخص شدن این نمایندگان صورت گرفته و بعد از قطعی شدن اطلاع‌رسانی خواهد شد.



 


 


اصولگرایان با ساکتین در برابر فتنه 88 وحدت نمی‌کنند


 

قائم‌مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: قاطعیت در برابر فتنه‌گران، به ویژه فتنه سال 88 یک محور و شاخص مهم در وحدت اصولگرایی است؛ نمی‌‌شود کسانی دم از اصولگرایی بزنند اما در برابر فتنه‌ها به ویژه فتنه 88 سکوت کرده‌ باشند و ...

آیت‌الله عبدالمحمود عبداللهی‌ نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با فارس به وحدت اصولگرایان اشاره کرد و اظهار داشت: اصولگرایی دارای شاخص و معیارهایی است که مهمترین عامل "وحدت و جریان پیدا کردن " اصولگرایان است از این رو باید توجه شود که هیچ‌گاه از این معیارها غفلت نشود.
وی تصریح کرد: منبع شناخت این شاخص‌ها رهنمودهای امام راحل، مقام معظم رهبری و سایر شخصیت‌های شناخته شده است؛ باید دید چه افراد و گروه‌هایی دارای این شاخص‌ها هستند، کسانی که خود را اصولگرا می‌دانند باید به این شاخص‌ها توجه داشته و با شناسایی افراد در چارچوب این اصول گام بردارند.
قائم‌مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به برخی از این شاخص‌ها اشاره کرد و گفت: استکبارستیزی و پایبند بودن به عدالت اجتماعی از شاخص‌های اصولگرایی است، چراکه در یک نظام اسلامی باید سرمایه‌های معنوی در سراسر کشور توزیع و تفاوتی بین مرکز و دورترین نقاط جامعه وجود نداشته باشد.
وی بر همین اساس پایبندی به ارزش‌های اسلامی را از دیگر شاخص‌های اصولگرایی دانست و گفت: باید دید این گروه‌ها و افرادی که مدعی اصولگرایی هستند پایبندی به ارزش‌های اسلامی دارند یا خیر؟ ازاین رو لازم است بایدها و نبایدهایی که در فقه اسلامی آمده در جامعه حاکم شود.
آیت‌الله عبداللهی ادامه داد: رشد و توسعه پیدا کردن به معنی این نیست که ما نسبت به ارزش‌های اسلامی و بایدها و نبایدها کوتاه بیاییم.
وی شاخص دیگر اصولگرایی را ساده‌زیستی دانست که همیشه در گفتار مرحوم امام(ره) و مقام معظم رهبری به ساده‌زیستی تکیه شده است، بنابراین باید فرهنگ ساده‌زیستی بر نظام ما حاکم باشد.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: همراهی با روحانیت و حوزه‌های علمیه به عنوان کسانی که نسبت به حفظ و دفاع از معارف دینی مرجعیت دارند از دیگر معیارهای جریان اصولگرایی به شمار می‌رود؛ حوزه‌های علمیه غیر از اینکه مرجعیت و مسئولیت نسبت به معارف دینی را دارند به عنوان خاستگاه، پایگاه انقلاب نیز محسوب می‌شوند.
وی یادآور شد: امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و بزرگان دینی از حوزه به پا خاسته‌اند؛ از این رو یکی از شاخص‌های اصولگرایی ارتباط تنگاتنگ با روحانیت و حوزه‌های علمیه به عنوان خاستگاه انقلاب، است.
آیت‌الله عبداللهی در ادامه تأکید کرد: قاطعیت در برابر فتنه‌گران، به ویژه فتنه سال 88 یک محور و شاخص مهم در وحدت اصولگرایی است؛ نمی‌‌شود کسانی دم از اصولگرایی بزنند اما در برابر فتنه‌ها به ویژه فتنه 88 ساکت باشند چراکه این با اصولگرایی سازگار نیست.

مهمترین و جامع‌ترین شاخص اصولگرایی التزام عملی به رهنمودهای مقام معظم رهبری است

وی بر همین اساس به وحدت و یکپارچگی اصولگرایان اشاره و اضافه کرد: در کنار این محور و شاخص‌ها ممکن است اختلاف سلیقه‌هایی نیز وجود داشته باشد که باید با وحدت این اختلاف سلیقه‌ها را تحمل کرد و افراد و گروه‌ها باید در عمل یکپارچگی خود را البته در چارچوب اصول و شاخص‌ها نشان دهند.
قائم‌مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مهمترین و جامع‌ترین شاخص‌ و معیار اصولگرایی را ملتزم بودن عملی به رهنمودهای رهبری دانست و افزود: التزام به ولایت فقیه صرفا نباید ادعا باشد بلکه افراد در همه ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی باید این موضوع را نشان دهند که در همه زمینه‌ها به رهنمودهای مقام معظم رهبری پایبند هستند.
وی خاطر‌نشان کرد: اگر واقعا افراد، گروه‌ها و جمعیت‌ها با اختلاف سلیقه‌ها در همه ابعاد بدون شعار و ادعا بلکه در عمل، رهنمودهای رهبری و ولی فقیه را محور قرار دهند این موضوع خود می‌تواند ضامن یکپارچگی باشد.


 


نظر آقاي هاشمي رفسنجاني نسبت به جريان فتنه منفي است

بادامچيان در گفت‌وگوي مشروح با فارس:
نظر آقاي هاشمي رفسنجاني نسبت به جريان فتنه منفي است

خبرگزاري فارس: عضو شوراي مركزي حزب مؤتلفه اسلامي گفت: آقاي هاشمي طبق معمول نظرش نسبت به جريان فتنه منفي و نسبت به جريان انحرافي هم به شدت منفي بود و اعلام كرد كه نظر مقام معظم رهبري براي من مطاع است.

اسدالله بادامچيان عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي و عضو شوراي مركزي حزب مؤتلفه اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي باشگاه خبري فارس«توانا»، با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در ديدار رئيس و مسئولان قوه قضاييه مبني بر لزوم زير سؤال نبردن گزارش‌ها و آمارهاي مسئولان عالي نظام گفت: مخاطب ولي‌ امر مسلمين در رابطه با مباني مختلفي كه اعلام مي‌كنند، به طور عموم همگان هستند.

وي افزود: بنابراين هر فردي از آحاد ملت و مسئولان نظام بايد به اين نكات دقت و آن را سرمشق كار و عمل خود قرار دهند و گفتار خود را نيز بر اين اساس تنظيم كنند؛ در عين حال طبيعي است كه هر كس از جمله دستگاه قضايي، مجلس و دولت كه به طور ويژه مورد خطاب هستند، بايد بيشتر دقت كنند.

نماينده مردم تهران در خانه ملت درباره ريشه و دليل ارائه اين مباحث از سوي رهبر انقلاب تصريح كرد: سه دهه از عمر نظام ما گذشته و اين نظام وارد دهه چهارم از عمر خود شده است؛ نظام اسلامي در دهه اول حيات خود گرفتار جنگ بوده است و در دهه دوم نيز درگير بازسازي پس از جنگ بوده كه اهميت اساسي نيز داشته است و در دهه سوم نيز اين نظام درگيري بازسازي خط اصيلي بوده كه امروز با عنوان «اصولگرايي واقعي» مطرح است.

وي اضافه كرد: در دهه چهارم حيات انقلاب اين سؤال مطرح است كه با توجه به اقتداري كه ايران اسلامي در بُعد منطقه‌اي و بين‌المللي و از جهت اقتصادي،‌ سياسي و ساير ابعاد يافته است، آيا مي‌شود كه در داخل كشور اختلاف، دعوا، بداخلاقي و توهين حاكم بوده و مشكلات اقتصادي نيز همچنان باقي باشد؟ پاسخ منفي است؛ بنابراين آقا مي‌فرمايند كه دهه چهارم دهه «توسعه، پيشرفت و عدالت» است و در ادامه آن موضوع «عقلانيت،‌ معنويت و عدالت» را مطرح مي‌كنند و امسال را نيز با عنوان «جهاد اقتصادي» نامگذاري مي‌كنند تا ما بتوانيم اين مسائل روزمره داخلي را كه گرفتار آن هستيم و بخشي از آن طبيعي است و بخش ديگر نيز به ضعف مديريت باز مي‌گردد، علاج كنيم.

* ه

:: بازدید از این مطلب : 349

|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 تير 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : من

افزايش مجدد قيمت انرژي و نان امسال در دستور نيست

 

سخنگوي كارگروه طرح تحول اقتصادي:
افزايش مجدد قيمت انرژي و نان امسال در دستور نيست

خبرگزاري فارس: سخنگوي كارگروه طرح تحول اقتصادي گفت: در حال حاضر متمركز بر فاز يك اجراي هدفمندي يارانه‌ها هستيم و هيچ طرحي بر روي ميز براي اجراي فاز دوم قانون و افزايش مجدد قيمت انرژي و نان در سال جاري در دستور كار نيست.


 

به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، محمدرضا فرزين امروز در جمع خبرنگاران در وزارت اقتصاد درباره افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي و اجراي فاز دوم گفت: مشكل ما با خبرنگاران اين است كه يك گوشه حرف را مي‌گيرند، اما در حال حاضر تمركز بر اجراي فاز اول هدفمندي يارانه‌ها قرار داد و هيچ طرحي روي ميز براي اجراي فاز دوم در سال جاري وجود ندارد و قيمت حامل‌هاي انرژي فعلا همين قيمت‌هاي موجود است.

*افزايش كرايه اتوبوس‌ها ربطي به هدفمندي ندارد

وي تاكيد كرد: اگر قرار باشد وارد هر فاز قانون شويم، ابتدا اطلاع‌ر ساني مناسب انجلام مي‌شود با اصناف و صنعتگران، رانندگان و اقشار مردم جلسه خواهد بود،اما الان هيچ طرحي روز ميز براي اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها نداريم .
فرزين در پاسخ به اين پرسش كه حمل و نقل عمومي دو بار افزايش قيمت داشته گفت: حمل و نقل عمومي دو بار افزايش قيمت نداشته، اما تاكسي جزو حمل و نقل عمومي به شمار نمي‌رود و بعد از اجراي قانون هيچ اتوبوس و ميني‌بوس تغيير قيمت نداشت و اين توافق بين دولت و شهرداري انجام شده است.
سخنگوي كارگروه طرح تحول اقتصادي تاكيد كرد: اگر تغييراتي اخيرا مي‌خواهد اتفاق افتد همان تغيير قيمت معمولي سالهاي قبل در بخش حمل و نقل عمومي است كه ارتباطي به هدفمندي‌ يارانه ندارد، امروزه چون حساسيت زياد شده هر تغييري را به هدفمندي‌ يارانه‌ها ربط مي‌دهند و اگر كسي در خيابان حين راه‌رفتن پايش در چاله افتد مي‌گويند ناشي از هدفمندي يارانه‌ها است.
سخنگوي كارگروه طرح تحول اقتصادي در پاسخ به پرسشي مبني بر كاهش صادرات گل بعد از هدفمندي يارانه‌ها گفت: اين هم از آن مواردي است كه اگر كسي پايش پيچ بخورد مي‌گويند از هدفمندي يارانه‌هاست و گرچه صادرات گل مهم است، اما آيا مشمول بسته سياستي، حمايتي كشاورزي مي‌شود.
وي تاكيد كرد: در صنايع 23 رشته مشمول حمايت قرار مي‌گيرند، در حالي كه تعداد صنايع بيشتر از اين است و در كشاورزي روي مرغداري، دامداري و كشاورزي حفاظتي تمركز مي‌شود.

*جريمه خودروسازان به خاطر گرانفروشي

سخنگوي كارگروه طرح تحول اقتصادي در پاسخ به پرسشي مبني بر افزايش قيمت خودرو گفت: سازمان حمايت در حال بررسي موضوع است،در اين باره تعدادي از خودروسازها جريمه شده‌اند و خود سازمان حمايت در اين زمينه مي‌تواند اطلاع‌رساني كند.

* نان گران نمي‌شود

فرزين در پاسخ به پرسشي مبني بر قيمت نان گفت: هيچ افزايش مجددي در سال جاري براي قيمت نان نخواهد بود همچنين نرخ كارمزد جايگاه‌داران در يك فرآيند اصلاح قيمت حفظ شد و قيمت برق براي جايگاهداران بنزين كاهش پيدا كرد.
وي افزود: بخش حمل و نقل عمومي يك بار افزايش قيمت داشته، اما تاكسي‌ها چون در خط اول اصلاح قيمت قرار دارند يك بار 15 درصد و بار دوم 15 درصد دوم افزايش قيمت داشت، اما بخشي از سهميه تابستاني تاكسي‌ها اضافه خواهد شد.
فرزين درباره صادرات گندم و ادغام وزارتخانه‌ها گفت: طبق مصوبه دولت دو ميليون تن گندم مازاد ناشني از صرفه‌جويي مصرف گندم و آرد صادر مي‌شود كه اين از اجراي قانون هدفمندي يارانه‌هاست، زيرا در 3 ماه اول مصرف گندم 10 درصد كاهش يافت كه قابل صادرات خواهد بود.
وي در مورد بنزين هواپيما گفت: سوخت هواپيما ليتري 400 تومان فروخته مي‌شود.

* از هدفمندي يارانه پولي به «سلامت» داده نمي‌شود

سخنگوي كارگروه طرح تحول اقتصادي در مورد اختصاص 10 درصد درآمد هدفمندي‌ يارانه به بخش سلامت گفت: سال گذشته مطرح شد كه از طريق درآمد هدفمندي يارانه‌ها 10 درصد به سلامت اختصاص يابد اما دولت گفت، نمي‌توان اين 10 درصد را در بودجه سال جاري به بخش سلامت اختصاص داد، بنابراين در چارچوب درآمد هدفمندي يارانه‌ها قرار نيست پولي بابت سلامت اختصاص يابد و محل خرج 3 ميليارد دلار براي سلامت در جاي ديگر خارج از هدفمندي يارانه‌هاست.
فرزين در مورد طرح تحول بانكي گفت: چون توليد كشور بانك‌محور است طبيعي است از اهداف دولت اين است كه بانك در خدمت توليد و نياز عمومي مردم قرار گيرد، اما تنها روش تامين مالي بانكها نيستند و بايد روش‌هاي ديگر تامين مالي مانند بورس و بازار سرمايه گسترش پيدا كند و در تحول بانكي دنبال بانكداري بدون ربا و بانكداري اسلامي در 8 محور هستيم.

*بهره‌وري موضوع اصلي طرح تحول

سخنگوي كارگروه طرح تحول اقتصادي در مورد نقش هدفمند‌ي يارانه‌ها در بهره‌وري گفت: تقريبا موضوع اصلي همه اصلاحات هدفمندي يارانه افزايش بهره‌وري است و در محورهاي هفتگانه طرح تحول اقتصادي بهره‌وري دنبال مي‌شود.

*پول فولاد هرمزگان را از فاطمي امين بپرسيد

فرزين در پاسخ به پرسشي مبني بر اختصاص درآمد واگذاري فولاد هرمزگان براي هدفمندي يارانه‌ها گفت: وزارت صنايع و معادن در مورد فولاد هرمزگان مي‌تواند پاسخ دهد و اطلاعات را از آقاي فاطمي امين دريافت كنيد اما بودجه‌اي كه در اختيار هدفمندي يارانه‌ها قرار مي‌گيرد توسط معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي اختصاص پيدا مي‌كند.

*هدف ضريب جيني در برنامه پنجم محقق شد

فرزين با بيان اينكه اجراي هدفمندي يارانه‌ها به عدالت اجتماعي نزديك‌تر شد،گفت: با روش كنوني پرداخت يارانه نقدي يكسان عدالت و انصاف بين گروه‌هاي مختلف جامعه رعايت مي‌شود و در 7 دهك جامعه صرفه‌جويي باعث مي‌شود يارانه نقدي از هزينه‌هاي آنها بيشتر باشد و ضريب جيني بهتر شده است.
وي گفت: ضريب جيني كه شاخص توزيع عادلانه درآمدهاست از 39 صدم واحد به 35 صدم واحد رسيده در حالي كه بايد تا پايان قانون برنامه پنجم به اين رقم نائل مي‌شد.

*صرفه‌جويي 3ميليارد ليتري مصرف انرژي

فرزين افزود: مصرف انرژي در 160 روز اجراي قانون هدفمندي يارانه‌‌ها باعث صرفه‌جويي 4 حامل انرژي بنزين، نفت سفيد، نفت كوره و گازوئيل شد كه از 28 آذر سال گذشته تا 4 تير 90 كاهشي معادل 3 ميليارد و 394 ميليون و 650 هزار ليتر حامل‌هاي سوخت انجام شد.
فرزين تاكيد كرد: در بنزين 725 ميليون ليتر، در نفت سفيد 735 ميليون ليتر كاهش مصرف رخ داد و در حالي كه مصرف بنزين در سال 85 حدود 71.5 ميليون ليتر در روز بود بعد از سهميه‌بندي در سال 88 به 64.6 ميليون ليتر رسيد و ميانگين مصرف بنزين 59.6 ميليون ليتر در روز است كه به آن رسيده است.
وي تاكيد كرد: مصرف گازوئيل 4 درصد كاهش يافته، اما در بخش توليد اضافه شده، مصرف نفت سفيد 12 درصد كاهش و از 49.2 ميليون ليتر به 43.5 ميليون ليتر رسيده و مصرف گاز مايع از 13.5 به 10.5 ميليون متر مكعب كاهش يافته است و روزانه بين 20 تا 25 ميليون متر مكعب مصرف گاز خانگي در زمستان كاهش يافت كه معادل يك فاز پارس جنوبي است.
وي تاكيد كرد: در بخش خانگي فصل بهار 2 درصد كاهش گاز رخ داد و در بخش صنعت با اجراي قانون 10 تا 12 ميليون متر مكعب مصرف گاز افزايش يافت و 4 هزار و 500 واحد صنعتي متقاضي جديد انشعاب گاز شدند.
وي تاكيد كرد: در گاز سي‌ان‌جي 12 ميليون متر مكعب به 17 ميليون متر مكعب رسيد و 300 هزار كنتور مجزاي گاز نصب شد و قبض گاز 36 روزه به مردم ارائه مي‌شود.

* كاهش تقاضاي برق

فرزين گفت: در برق سالهاي قبل 8 درصد رشد مصرف بود اما تعداد مشتركان از24.5 ميليون به 26 ميليون مشترك رسيد و تقاضاي برق قبلا در كشور 8 درصد اضافه مي‌شد كه با هدفمندي يارانه‌ها 2 درصد نيز كاهش يافت و آن رشد 8 درصدي متوقف شد.
وي افزود: اوج مصرف برق 39.26 هزار مگاوات بود كه فقط 3 دهم درصد رشد كرد و در سالهاي قبل طي 31 سال اوج مصرف برق سالي 10 درصد اضافه مي‌شد اما امسال فقط 3 دهم درصد رشد كرد و به 41 هزار مگاوات رسيد.
فرزين تاكيد كرد: برق صنايع 13 درصد رشد كرد در حالي كه سالهاي قبل 5 درصد رشد مي‌كرد و در برق كشاورزي 2 درصد افزايش مي‌يابد و در مجموع 10 درصد صرفه‌جويي مصرف برق به معناي يك نيروگاه 5 هزار مگاواتي است كه 5 ميليارد دلار سرمايه‌گذاري لازم دارد.

* كاهش رشد نقدينگي با هدفمندي يارانه

وي افزود: از ديگر آثار طرح تحول اقتصادي تثبيت متغيرهاي كلان است كه سال گذشته رشد نقدينگي 25.2درصد بود، در حالي كه متوسط 10 سال اين شاخص 28.2درصد بوده است.
وي افزود: در صادرات 3 ماهه سال جاري 43 درصد از نظر ارزش و 30.5 درصد از نظر وزني رشد كرد، اما در واردات 26 درصد از نظر وزني و 4دهم درصد از نظر ارزشي كاهش يافته است.
سخنگوي كارگروه طرح تحول اقتصادي قيمت هر تن كالاي صادراتي را با افزايش معادل 15.6 درصد ذكر كرد و گفت: قيمت هر تن كالاي وارداتي از لحاظ ارزش دلاري 34 درصد رشد يافته است.

*شاخص بازار بورس از 18 به 25 هزار واحد رسيد

فرزين با بيان اينكه شاخص كل بازار بورس در ابتداي هدفمندي‌ يارانه‌ها 18 هزار واحد بود گفت: اين شاخص الان به 25 هزار واحد رسيده است و معاملات بورس كالا از نظر حجم 8 درصد و ارزش 35 درصد رشد كرده است.
فرزين با اشاره به 3 رشته توليد استراتژيك صنعتي شامل سيمان، خودرو و فولاد گفت: 39 درصد سوخت كارگاه‌هاي صنعتي افزايش يافته و 32 درصد ارزش افزوده اين صنايع و 18 درصد اشتغال و 13 درصد صادرات در اين صنايع وجود دارد.
وي گفت: در زمستان گذشته توليد فولاد خام نسبت به مشابه سال قبل 15 درصد رشد كرد و محصولات فولادي 11 درصد و خودرو 3.5 درصد رشد داشته است.
وي براي اعطاي وام به مرغداري‌ها گفت: براي هر واحد 50 ميليون تومان وام و اعتبار انرژي 500 هزار تومان پرداخت مي‌شود.

*بهبود وضعيت درآمدي 70 درصد مردم با اجراي هدفمندي

فرزين در مورد سوالي كه مردم با سيلي صورت خود را سرخ نگه داشته‌اند گفت:‌بررسي‌ها نشان مي‌دهد 7 دهك جامعه 70 درصد مردم با اجراي قانون هدفمندي وضع درآمدشان بهتر شده و در استانهاي ايلام، سيستان و بلوچستان و كهگيلويه و بويراحمد وضع مردم از نظر درآمدي يارانه‌ها بيشتر از هزينه‌ها بهتر شده است.

 


 


"زندگي مشترك بر پايه جذابيت همسر " تفكر حاكم بر سريال‌هاي غربي

 

خبرگزاري فارس: يك جامعه‌شناس گفت: زندگي با يك فرد تا زماني كه جذابيت دارد و پايان يافتن زندگي مشترك و انتخاب فردي جديد در صورت تكراري شدن، يكي از القائات سريال‌هاي ماهواره‌اي براي تغيير تفكر افراد است.


 

محمدمهدي لبيبي در گفت‌و‌گو با خبرنگار زنان باشگاه خبري فارس «توانا» اظهار داشت: ماهواره را نبايد تحت عنوان كليتي يكپارچه در نظر بگيريم و تصور كنيم كه برنامه‌هاي ماهواره به معناي كلي خود و بدون هيچ گونه استثناء بر محيط خانه اثر منفي مي‌گذارند.

وي افزود: هم‌اكنون رسانه‌هاي جمعي و شبكه‌هاي ماهواره‌اي در اختيار كشورهايي هستند كه در اين زمينه سابقه بيشتر و نيت فرهنگي خاصي دارند و به دليل تفاوت‌هاي فرهنگي موجود ميان كشورها، اگر برنامه‌هاي ماهواره‌اي بدون توجه به ارزش‌هاي كشور مقصد تهيه و پخش شوند، اثرات منفي بسياري در آن كشور مي‌گذارند.

اين جامعه‌شناس با بيان اينكه امروزه معضلات كشور در حوزه خانواده تحت تأثير القائات رسانه‌ها صورت مي‌گيرد، گفت: اكثر سريال‌هاي ماهواره‌اي بر فردگرايي، لذت طلبي و خوش بودن در زمان حال تأكيد دارند، در حالي كه اصول و ارزش‌هاي اسلامي كشور ما با اين موارد هماهنگي ندارد.

لبيبي ادامه داد: آن چيزي كه از طريق فيلم‌هاي ماهواره‌اي القا مي‌شود، تقويت اين موضوع است كه فرد به هر قيمتي از زندگي خود لذت ببرد و اگر از زندگي خانوادگي خود به اندازه كافي لذت نمي‌برد، به آن پايان دهد؛ در صورت حاكميت اين تفكر بنيان خانواده در كشور متزلزل خواهد شد.

وي با اشاره به رواج عشق‌هاي سيال در دنياي غرب‌ تصريح كرد: عشق سيال هم‌اكنون پايه و اساس زندگي‌ها در غرب شده است يعني فرد امروز با يك نفر زندگي مي‌كند ولي اگر از او خوشش نيامد، به زندگي مشترك پايان داده و زندگي جديدي را با فردي ديگر آغاز مي‌كند؛ در اين نوع تفكر فرد تا زماني به زندگي مشترك خود ادامه مي‌دهد كه برايش جذابيت دارد.

اين جامعه‌شناس افزود: اما در زندگي ما تعهد اخلاقي به همسر و پايبندي به زندگي مشترك در شرايط مختلف به‌خصوص در هنگام سختي‌ها امري مطلوب و پسنديده است؛ بايد توجه داشت موضوعي كه در برنامه‌هاي ماهواره‌اي مشكل‌ساز مي‌شود، نوع برنامه و سريال نيست بلكه مشكل نگاه اين برنامه‌ها به زندگي است، نگرش فلسفه ديني به زندگي با نگاه سكولارها و لائيك‌ها متفاوت است.

لبيبي بيان كرد: خانواده بر اساس ارزش‌هاي ديني و سنتي جايگاه خاصي دارد اما در نگاه سكولار معناي خانواده تغيير كرده و تعهد به زندگي مشترك يك كار غير عقلاني جلوه داده مي‌شود، در نهايت بايد گفت برنامه‌هاي ماهواره به دنبال تخريب بنيان‌هاي فكري افراد و بي‌توجه كردن آنها به نهاد خانواده هستند.

وي با بيان اينكه در صورت تداوم روند حاكم بر سريال‌هاي ماهواره‌اي، نگرش افراد جامعه به خانواده عوض مي‌شود، گفت: اين فرد در صورت تغيير نگرش و طرز تفكر اگر برنامه‌هاي ماهواره را هم مشاهده نكند، ديگر همان فرد سابق نيست چرا كه به لحاظ طرز تفكر تغيير كرده و در كل به انسان ديگري تبديل شده كه به زندگي خانوادگي پايبند نيست.

اين جامعه‌شناس اضافه كرد: فردي را كه تحت تأثير برنامه‌هاي ماهواره‌ دچار تغيير رفتار و شخصيت شده است، نمي‌توان نجات داد، هم اكنون برنامه‌هاي ماهواره‌اي افراد را به يك انسان با نگرش جديد و متفاوت به زندگي تبديل مي‌كنند كه رفتارهايي برخلاف ارزش‌هاي حاكم بر جامعه اسلامي را از خود نشان مي‌دهند.

 


 


جهاد اقتصادي رويكرد اصلي دولتمردان است

 

ميرتاج‌الديني در گفت‌وگو با فارس:
جهاد اقتصادي رويكرد اصلي دولتمردان است

خبرگزاري فارس: معاون پارلماني رئيس‌جمهور با تاكيد بر اينكه جهاد اقتصادي رويكرد اصلي دولتمردان است گفت كه دولت امسال ايجاد 2.5 ميليون فرصت شغلي را در دستور كار دارد.


 

حجت‌ الاسلام سيد محمدرضا ميرتاج‌الديني معاون پارلماني رئيس‌جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاري فارس به نامگذاري امسال از سوي مقام معظم رهبري به نام سال "جهاد اقتصادي " اشاره كرد و اظهار داشت:‌ رويكرد اصلي جلسات هيأت دولت در آغاز سال جاري موضوع جهاد اقتصادي بود.

وي تصريح كرد: پس از نامگذاري امسال از سوي مقام معظم رهبري به نام سال جهاد اقتصادي، رئيس‌جمهور و هيأت دولت طي چند جلسه به تبيين اين موضوع پرداختند و جهاد اقتصادي به عنوان رويكرد اصلي دولتمردان و ‌دستگاه‌هاي اجرايي براي تلاش در عرصه‌هاي مهم اقتصادي قرار گرفت.

معاون پارلماني رئيس‌جمهور بر همين اساس‌ يكي از نمادهاي جهاد اقتصادي را برداشتن گام بزرگ در رفع معضل اشتغال دانست و افزود: دولت برنامه‌ريزي خود را در زمينه اشتغال شروع و سهميه استان‌ها را تعيين كرد.

وي ادامه داد: دولت همچنين سهميه دستگاه‌‌ها و وزارتخانه‌هاي مختلف براي ايجاد اشتغال را مشخص و هر يك از وزارتخانه‌ها سهميه‌اي را براي ايجاد اشتغال بر عهده گرفتند كه در حال حاضر نيز مشغول فعاليت در اين زمينه بوده و در اين راستا دو ميليون و پانصد هزار فرصت شغلي را در دستور كار خود قرار داده‌اند.

ميرتاج‌الديني به اقدام‌هاي ديگر دولت در سال جهاد اقتصادي اشاره كرد و گفت:‌ دولت در جهت اصلاح ساختار اقتصادي كشور، همچون اصلاح سيستم بانكداري و سيستم گمرك را در دستور كار داشته و در اين زمينه اقدام خواهد كرد و اين موارد مجموعه برنامه‌هاي دولت در سال جهاد اقتصادي است.

وي درخصوص تشكيل كميسيون جهاد اقتصادي در دولت، گفت: قرار نبود كميسيوني در دولت به نام جهاد اقتصادي تشكيل شود چراكه كميسيون در مجلس شكل مي‌گيرد و نمايندگان در اين زمينه اقدام خواهند كرد؛ دولت با برنامه‌ريزي، در زمينه تحقق جهاد اقتصادي تلاش كرده و برنامه‌ها را دنبال مي‌كند.

* دولت هنوز تصميم نهايي درخصوص لايحه افزايش نمايندگان مجلس را اتخاذ نكرده است

معاون پارلماني رئيس‌جمهور در خصوص لايحه افزايش تعداد نمايندگان مجلس، تصريح كرد: دولت هنوز تصميم نهايي را در زمينه افزايش تعداد نمايندگان مجلس را اتخاذ نكرده است.

ميرتاج‌الديني در بخش پاياني گفت‌وگوي خود به موضوع ادغام وزارتخانه‌ها اشاره كرد و اظهار داشت: هنگامي كه مجلس، به دو فوريتي لايحه ادغام 5 وزارتخانه در قالب دو وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و وزارتخانه تعاون، كار و رفاه اجتماعي رأي داد كه دولت پس از تصويب شوراي نگهبان آن را ابلاغ مي‌كند.

 


 


پیش بینی مسعود بهنود از انتخابات آینده

 

مسعود بهنود در گفتگو با صدای آمریکا:« تصور من این است که 60 درصد مردم در انتخابات آینده شرکت خواهند نمود.»مسعود بهنود درتاریخ 2 ژولای(11تیر) درصدای آمریکا پیش بینی کرد که60 درصد مردم ایران در انتخابات آینده مجلس شرکت خواهند کرد.
بر اساس این گزارش؛ درحالیکه کامبیز حسینی مجری این شبکه با پرسش خود سعی داشت اغتشاشات بعد از انتخابات ریاست جمهوری دهم را دلیل و دستاویزی برای عدم مشارکت مردم در انتخابات بعدی مجلس قرار دهد، مسعود بهنود درجواب وی گفت:«به نظر من مشارکت خیلی کم نخواهد بود، یعنی اینقدر کم نیست که بتوان آنرا حمل بر یک انتخابات کم رمق نمود، تصور من این است که 60 درصد مردم در این انتخابات شرکت خواهند نمود.»

گفتنی است رسانه های غربی و حامیان فته سبز تا کنون سعی میکردند وانمود کنند مردم ایران معتقدند که در انتخابات تقلب شده است، حال معلوم نیست اگر مردم چنین اعتقادی دارند، پس چگونه باز هم در انتخابات آینده مجلس بصورت گسترده شرکت خواهند داشت!؟
مجری صدای آمریکا که به نظر می رسید از این جواب "بهنود" عصبانی شده بود، ضمن اصرار دوباره برسوال قبلی خود، اضافه کرد:«آقای بهنود یعنی شما با توجه به وقایعی که بعد از انتخابات 88 اتفاق افتاد باز فکر می کنید مردم اعتماد کنند؟ من شما را نمی گویم که اعتماد می کنید یا نه[!]، من مردم را می گویم!»

مسعود بهنود در جواب گفت:« خوب اگر منظورتان مردم است باید ازخودشان سئوال کنید!»
مجری برنامه که این بار کاملا قافیه را باخته بود ، این چنین ادامه داد:« خوب شما چه فکر می کنید؟»
بهنود نیز پاسخ داد:« به هر حال جمهوری اسلامی نشان داده که تا 60 درصد یا بیشتر را به راحتی می تواند پای صندوق های رای ببرد، من تصور نمی کنم خیلی شرایط حکومت در وضعیت فعلی با شرایط انتخابات سوم وچهارم فرق بکند.»

به نظر میرسد واقعیت سیاسی جامعه ایران که همان حضور مردم درصحنه های مختلف و حمایت قاطع آنان از نظام اسلامی است توانسته روزنامه نگار ضد انقلابی همچون مسعود بهنود که خود قبل از انتخابات و درطول دوران اغتشاشات از هیچ تلاشی برای پیاده سازی اهداف آمریکا و انگلیس جهت براندازی نظام دریغ نکرد را، مجبور به بیان حقیقت کند تا بدین وسیله وی با تبلیغات سوء و کاذب صدای آمریکا که در بین مخاطبانش نیز جایگاهی ندارد، همراه نشود وحیثیت خود را بر باد ندهد.

 


 


پیش بینی مسعود بهنود از انتخابات آینده

 

مسعود بهنود در گفتگو با صدای آمریکا:« تصور من این است که 60 درصد مردم در انتخابات آینده شرکت خواهند نمود.»مسعود بهنود درتاریخ 2 ژولای(11تیر) درصدای آمریکا پیش بینی کرد که60 درصد مردم ایران در انتخابات آینده مجلس شرکت خواهند کرد.
بر اساس این گزارش؛ درحالیکه کامبیز حسینی مجری این شبکه با پرسش خود سعی داشت اغتشاشات بعد از انتخابات ریاست جمهوری دهم را دلیل و دستاویزی برای عدم مشارکت مردم در انتخابات بعدی مجلس قرار دهد، مسعود بهنود درجواب وی گفت:«به نظر من مشارکت خیلی کم نخواهد بود، یعنی اینقدر کم نیست که بتوان آنرا حمل بر یک انتخابات کم رمق نمود، تصور من این است که 60 درصد مردم در این انتخابات شرکت خواهند نمود.»

گفتنی است رسانه های غربی و حامیان فته سبز تا کنون سعی میکردند وانمود کنند مردم ایران معتقدند که در انتخابات تقلب شده است، حال معلوم نیست اگر مردم چنین اعتقادی دارند، پس چگونه باز هم در انتخابات آینده مجلس بصورت گسترده شرکت خواهند داشت!؟
مجری صدای آمریکا که به نظر می رسید از این جواب "بهنود" عصبانی شده بود، ضمن اصرار دوباره برسوال قبلی خود، اضافه کرد:«آقای بهنود یعنی شما با توجه به وقایعی که بعد از انتخابات 88 اتفاق افتاد باز فکر می کنید مردم اعتماد کنند؟ من شما را نمی گویم که اعتماد می کنید یا نه[!]، من مردم را می گویم!»

مسعود بهنود در جواب گفت:« خوب اگر منظورتان مردم است باید ازخودشان سئوال کنید!»
مجری برنامه که این بار کاملا قافیه را باخته بود ، این چنین ادامه داد:« خوب شما چه فکر می کنید؟»
بهنود نیز پاسخ داد:« به هر حال جمهوری اسلامی نشان داده که تا 60 درصد یا بیشتر را به راحتی می تواند پای صندوق های رای ببرد، من تصور نمی کنم خیلی شرایط حکومت در وضعیت فعلی با شرایط انتخابات سوم وچهارم فرق بکند.»

به نظر میرسد واقعیت سیاسی جامعه ایران که همان حضور مردم درصحنه های مختلف و حمایت قاطع آنان از نظام اسلامی است توانسته روزنامه نگار ضد انقلابی همچون مسعود بهنود که خود قبل از انتخابات و درطول دوران اغتشاشات از هیچ تلاشی برای پیاده سازی اهداف آمریکا و انگلیس جهت براندازی نظام دریغ نکرد را، مجبور به بیان حقیقت کند تا بدین وسیله وی با تبلیغات سوء و کاذب صدای آمریکا که در بین مخاطبانش نیز جایگاهی ندارد، همراه نشود وحیثیت خود را بر باد ندهد.

 


 


تنها راه برون‌رفت از بي‌اخلاقي‌هاي سياسي اصلاح فرهنگ ارتباطات است

 

آيت‌الله علم‌الهدي در گفت‌وگو با فارس:
تنها راه برون‌رفت از بي‌اخلاقي‌هاي سياسي اصلاح فرهنگ ارتباطات است

خبرگزاري فارس: عضو مجلس خبرگان رهبري با انتقاد از بداخلاقي‌هاي سياسي موجود در جامعه امروز تنها راه برون‌‌رفت از بي‌اخلاقي‌هاي سياسي را اصلاح فرهنگ ارتباطات عنوان كرد.


 

آيت‌الله سيداحمد علم‌الهدي، عضو مجلس خبرگان رهبري در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي باشگاه خبري فارس «توانا» با اشاره به لزوم اخلاق‌مداري ميان مسئولان و رعايت اخلاق سياسي در كشور، اظهار داشت: مسئله اخلاق سياسي مربوط به يك جريان ارتباطاتي است و جزء مقوله فرهنگ ارتباطات قلمداد مي‌شود لذا مشكل اصلي در اخلاق سياسي مربوط به برخوردها و موضع‌گيري‌هاي سياسي نيست بلكه مربوط به فرهنگ ارتباطات است.

* برخي تعاملات موجود براساس منافع اقتصادي و مطامع سياسي و اجتماعي است

وي ادامه داد: فرهنگ ارتباطات ما به دليل اشكالاتي كه دارد موجب شده است نتوانيم اصول ديني و اسلامي را در اخلاق سياسي رعايت كنيم بنابراين اگر فرهنگ ارتباطات ما براي خدا با يكديگر برقرار شود، هيچ‌گاه در اخلاق سياسي دچار مشكل نمي‌شويم.

امام جمعه مشهد تصريح كرد: وقتي فرهنگ كار براي خدا در ارتباطا‌ت‌مان حاكم نيست و اين موضوع براساس لابي‌ها و مبتني بر منافع اقتصادي و سياسي پيش مي‌رود، طبيعي است نتوانيم مراتب اخلاق سياسي را رعايت كرده، و از حدود آن تجاوز ‌كنيم.

وي با بيان اينكه: "ارتباطات ما با يكديگر در مسير خدا قرار ندارد "، اظهار داشت: اگر در مسير خدا، احياي دين و ارزش‌هاي ديني وارد تعاملات اجتماعي شويم، هيچ‌گاه در اخلاق سياسي با هم برخورد نكرده دچار برخورد غيراخلاقي نمي‌شويم.

آيت‌الله علم‌الهدي يادآور شد: در حال حاضر برخي تعاملات موجود براساس منافع اقتصادي و مطامع سياسي و اجتماعي است و از اين‌رو نوعي زد و بند در رفتارها ديده مي‌شود بنابراين به محض اينكه منافع افراد اقتضا كند، با هم برخورد مي‌كنند.

* برخورد مجلس با رئيس جمهور بر اساس مطامع سياسي بود

وي بر همين اساس با تاكيد بر اينكه برخوردي كه در مجلس با رئيس جمهور صورت گرفت به هيچ عنوان مبناي تكليف شرعي و ارتباطات ديني نداشت، خاطرنشان كرد: رئيس جمهور براساس مبناي خود اقدامي انجام داده و نمايندگان نيز داراي يك‌سري تمايلات سياسي هستند لذا وقتي ديدند زمينه براي برخورد با رئيس جمهور در جهت منافع‌شان مهياست، با وي برخورد كردند.

وي افزود: آن برخورد با رئيس جمهور در مجلس هرگز با انگيزه ديني صورت نگرفت و هيچ‌كدام از آن نمايندگان بر اساس تكليف شرعي، نهي از منكر يا مسئله ديني برخورد نكردند و فقط براساس مسائل جرياني و سياسي اقدام كردند.

آيت‌الله علم‌الهدي با اشاره به اينكه به افرادي كه تعاملات اجتماعي‌شان براساس منافع سياسي است، نمي‌توان گفت اصول اخلاقي را در ارتباطات سياسي رعايت كنيد، متذكر شد: ريشه بداخلاقي سياسي در فرهنگ ارتباطات قرار دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبري اضافه كرد: اگر فرهنگ ارتباطات بر اساس روابط ديني و بندگي، اشتراك در عبوديت پروردگار و احياي دين خدا برقرار نشود، مبناي خود را منافع سياسي و اقتصادي و لابي‌هاي اجتماعي قرار مي‌دهيم لذا در چنين رابطه‌اي هر نوع برخوردي ممكن است صورت گيرد.

وي با اشاره به پيامدهاي بداخلاقي سياسي در جامعه، عنوان كرد: مهمترين ضربه اين بي‌اخلاقي‌هاي سياسي ملتهب كردن مردم، نااميدي از نظام و دلواپسي آنهاست و از سوي ديگر ساير ملل اسلامي كه به جمهوري اسلامي به عنوان الگو چشم دوخته‌اند، دچار نااميدي مي‌شوند.

آيت‌الله علم‌الهدي در خصوص راهكار برون‌رفت از فضاي موجود بي‌اخلاقي سياسي در كشور، اظهار داشت: اصلاح فرهنگ ارتباطات مهمترين عملكرد در اين زمينه است و مباني فرمايشات مقام معظم رهبري نيز همين موضوع است كه بايد براي خدا و در راه خدا با هم ارتباط داشته باشيم.

امام جمعه مشهد با ارزيابي فضاي اخلاقي در سياست كشور، خاطرنشان كرد: اگر جامعه خود را با ساير جوامع مقايسه كنيم، ما در مسائل اخلاق سياسي پيشرفته‌تر هستيم چرا كه در ديگر جوامع الحاد محض و مادي‌ گرايي وجود دارد لذا بي‌اخلاقي‌ آنها بسيار رذيلانه‌تر است.
 

 


 


جريان ‌فتنـه‌ ‌و دوم ‌‌خرداد ‌خط‌ قرمـز اصولگرايان است

 

در جلسه هفتگي جمعيت ايثارگران مطرح شد؛
جريان ‌فتنـه‌ ‌و دوم ‌‌خرداد ‌خط‌ قرمـز اصولگرايان است

خبرگزاري فارس: مجتبي شاكري عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران گفت: در جلسه هفتگي جمعيت ايثارگران تأكيد شد كه خط قرمز اصولگرايان جريان فتنه و دوم‌ خرداد است.


 

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، جلسه هفتگي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي شب گذشته در محل دفتر اين تشكل با حضور اعضاي شوراي مركزي برگزار شد.

مجتبي شاكري عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران در اين باره گفت: در اين جلسه چند موضوع مورد بررسي قرار گرفت كه يكي از آنها موضع شفافي بود كه مقام معظم رهبري راجع به تحولات سوريه ‌داشتند.

وي درباره ساير موضوع‌هاي مطرح شده در اين جلسه اظهار داشت: بحث روز سپاه و جانباز نيز در اين نشست بررسي و مطرح شد كه انقلاب اسلامي دو پديده پاسدار و جانباز را عرضه كرده توانست فرهنگ ايثار و شهادت را در جامعه گسترش دهد و از آن به خوبي استفاده كند.

عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران با بيان اينكه در ادامه اين جلسه تك‌بيت رهبري و اهميتي كه ايشان به جايگاه جانباز نشان مي‌دهند نيز مورد بررسي قرار گرفت، تصريح كرد: بحث مفصلي نيز درباره تعامل با دولت داشتيم تا دولت بتواند وظايف خود را انجام دهد و عنصر "خدمت " كه مورد تاكيد است، بدون حاشيه ادامه يابد.

وي موضوع پاياني مطرح شده در اين جلسه را انتخابات و موضوع وحدت اصولگرايان عنوان كرد و اظهار داشت: اينكه اصولگرايان چه سازوكاري را براي تحقق خواسته‌هاي خود طراحي كنند، مورد بحث قرار گرفت و بر وحدت اصولگرايان تأكيد شد.

شاكري با اشاره به اينكه در اين جلسه تاكيد شد: "خط قرمز اصولگرايان جريان دوم خرداد و فتنه است "، گفت: اعضا توجه به رأي‌آوري كانديداها و ميزان شركت كانديداي اصولگرا را در شهرهاي مختلف مورد تاكيد قرار دادند تا اصولگرايان به جاي رقابت با يكديگر با رقيب رقابت كنند.
 

 


 


جايگاه متزلزل كتاب و كتابخواني در اوقات فراغت

 

خبرگزاري فارس: در بين طرح‌ها و برنامه‌هاي مختلفي كه براي پر كردن اوقات فراغت دانش‌آموزان در تعطيلات تابستاني تدارك ديده شده، بحث مطالعه آزاد جايگاه چنداني ندارد و آمار مربوط به سرانه مطالعه در اين ايام 6 تا 7 دقيقه در كشور است.


 

پركردن اوقات فراغت ميليون‌ها نوجوان و جوان كه اين روزها با تعطيلي كلاس‌هاي درس، تابستان گرم را در فضاهاي خارج از محل تحصيل خود سپري مي‌كنند، از جمله دلمشغولي‌هاي مسئولان مربوطه است كه تدابير مختلفي براي آن انديشده است. اما اين كه بحث مطالعه آزاد در اين ميان چه جايگاهي دارد، موضوع مهمي است كه مي‌توان از دريچه‌هاي مختلف به آن نگاه كرد.
بر اساس آمار، سرانه مطالعه به عنوان يكى از فعاليت‌هاي مربوط به گذران اوقات فراغت در كشور 6 تا 7 دقيقه است كه اين شاخص در تهران به 7/5 دقيقه هم كاهش مي‌‌يابد. ‏
با اين حال، برنامه‌هاي متنوعي كه مسئولان براي پر كردن اوقات فراغت دانش‌آموزان تدارك ديده‌اند، اكنون ميزبان نوجوانان و جواناني است كه مي‌خواهند بعد از مدت‌ها پشت ميز كلاس‌هاي درس نشستن، تعطيلات تابستاني خود را با آنها سپري كنند.
برنامه‌هاي مختلف مراكز فرهنگي و اجتماعي در اين زمينه اعلام شده، اما از ويژه برنامه‌هاي مراكز مرتبط با كتاب و كتابخواني مثل كتابخانه ‌هاي عمومي خبرهاي تازه و قابل توجهي در ميان نيست.
گويي مسئولان اين مراكز براي جمعيت 22 ميليوني نوجوانان و جوانان كشور كه اين روزها زنگ طولاني اوقات فراغت خود را سپري مي‌كنند، طرح‌هاي تازه‌اي ندارند و اكثر برنامه‌ها همان روال قبلي را دارند و اگر هم تغييراتي در برخي از آنها ايجاد شده، در مقايسه با زمان طولاني اوقات فراغت دانش‌آموزان در اين فصل به چشم نمي‌آيد.

آمارها مي‌گويد بيشترين زمان صرف اوقات فراغت در تهران و ساير شهرها صرف تماشاى تلويزيون مي‌شود كه 42 درصد اين اوقات را تشكيل مى‌دهد، در مراتب بعدى رفت ‌و آمد با ديگران با 14 درصد و ورزش با 10 درصد مي‌گيرد.
در حالي كه موضوع كتاب و كتابخواني به عنوان يكي از شيوه‌هاي علمي مفيد براي پر كردن اوقات فراغت دانش‌آموزان مي‌تواند جايگزين برخي از برنامه‌هاي صرفاً سرگرم كننده باشد. البته رويكرد غالب دانش‌آموزان در اين ميان، به سوي برنامه‌هاي تفريحي و سرگرم كننده است كه براي اين منظور هم مي‌توان ظرفيت‌هاي تفريحي و سرگرم كننده در بحث مطالعه كتاب‌هاي مختلف را به آنها يادآوري كرد.

براي دستيابي به موقعيت بهتر در اين زمينه مي‌توان به طرح‌ها و برنامه‌هاي تازه و ابتكاري متوسل شد و با برپايي غرفه‌هاي ويژه كتاب در مراكز مختلف از جمله خانه‌هاي فرهنگ و فرهنگسراها، ورزشگاه‌ها، بوستان‌ها و هر جايي كه در اين فصل محل تردد و حضور نوجوانان و جوانان است، مطالعه كتاب را به برنامه‌هاي تفريحي آنها نزديك كرد تا فرهنگ مطالعه به عنوان يكي از سرگرمي‌هاي سالم و مفيد اين قشر از آينده سازان جامعه از همين حالا به صورت يك عادت در بيايد و به مرور نهادينه شود، چرا كه بسياري از كارشناسان امور اجتماعي معتقدند، اكثر آسيب‌هاي اجتماعي با پايين بودن ميزان مطالعه افراد در جامعه ارتباط مستقيم دارد و با افزايش ميزان مطالعه در جامعه مي‌توان آمار آسيب‌هاي اجتماعي را كاهش داد.

---------------------------------------
ياددشت از: علي‌الله سليمي
---------------------------------------
 

 


 


حجت‌الاسلام صدوقي خدمات ارزشمندي به مردم مؤمن و انقلابي يزد تقديم كرد

 

پيام تسليت رهبر معظم انقلاب در پي درگذشت امام جمعه يزد:
حجت‌الاسلام صدوقي خدمات ارزشمندي به مردم مؤمن و انقلابي يزد تقديم كرد

خبرگزاري فارس: حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي درگذشت جناب حجت‌ الاسلام آقاي حاج شيخ محمدعلي صدوقي امام‌جمعه يزد را تسليت گفتند.


 

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي، درگذشت حجت‌الاسلام آقاي حاج شيخ محمدعلي صدوقي امام‌جمعه يزد را تسليت گفتند.

متن پيام به اين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم
با تأسف و تأثر اطلاع يافتيم كه جناب حجت‌ الاسلام آقاي حاج شيخ محمدعلي صدوقي امام جمعه يزد و نماينده اين‌جانب در آن استان دار فاني را وداع گفته و ياران و كسان خود را داغدار ساخته است. رحمت و رضوان الهي بر او باد!

ايشان در منصب امامت جمعه فعاليت‌هاي فراوان و شايان تقدير داشته و خدمات ارزشمندي به مردم مؤمن و انقلابي آن استان تقديم نموده است و ان‌شاءالله مايه جلب رحمت پروردگار به روان ايشان خواهد بود.

اين‌جانب اين مصيبت را به خانواده و بازماندگان آن مرحوم و نيز به جامعه روحانيت يزد و عموم مردم باايمان و وفادار آن سامان تسليت عرض مي‌كنم و براي خاندان گرامي صدوقي و ديگر بازماندگان صبر جميل و اجر جزيل مسألت مي‌كنم و به روح شهيد آيت‌الله صدوقي كه اين روزها مصادف با سالگرد شهادت ايشان است، درود مي‌فرستم.
سيدعلي خامنه‌اي
 

 


 


طرح تفکیک جنسیتی و پرهیز مسئولین از شتاب زدگی

 

از نیت خیر تا روش اشتباه
این طرح در کش و قوس شدن و نشدن بود تا دوران سازندگی که باز قضیه همین ابعاد را پیدا کرد اما با لباس جدید. تا اینکه در دوران اصلاحات و تغییر گفتمان مدیریت دانشگاه‌ها و بالطبع، تغییر بعضی رفتارهای دانشگاهی، با تشدید بعضی رفتارهای پر خطر جنسی در مراکز علمی، بحث اجرای این طرح دوباره داغ شد. اصلاح‌طلبان از یکسو مخالف اجرای آن...

بولتن نیوز: چند وقتی است که دوباره سر و صداهای اجرای طرح قدیمی و پرحاشیۀ تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها به گوش می‌رسد. طرحی که اولاً مال دیروز و امروز نیست و از اوایل انقلاب در ذهن عده‌ای بوده و ثانیاً تنها به حوزۀ دانشگاه محدود نمی‌شود و طرفداران آن معتقد به اجرای این طرح در سایر مراکز عمومی هستند.

همانطور که گفته شد، در ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی و توسط عده‌ای که امروزه صد و هشتاد درجه از مواضع‌شان عدول کرده‌اند، عنوان می‌شد که باید انقلاب در همۀ عرصه‌های جامعه رخ دهد و همۀ جامعه اسلامی شود. ادعایی که با اسلامی شدن تمام ابعاد جامعه از نظر امام خمینی (ره) کلی فاصله داشت و این فاصله چیزی نبود جز افراط. اما یکی از مهمترین این عرصه‌ها، دانشگاه بود و یکی از وجوه اسلامی کردن آن، تفکیک جنسیتی در دانشگاه و یکدست کردن لباس افراد. هرچند این طرح در آن زمان با مخالفت حضرت امام و مقام معظم رهبری و سایر بزرگان انقلاب روبه‌رو شد، اما آن عده که سعی در اجرای آن داشتند در پاره‌ای رفتارهای زننده دست به بعضی اقدامات زدند ولی هیچگاه نتوانستند این کار را عملی کنند و تنها تأثیر رفتارشان، بدبینی عده‌ای از مردم نسبت به انقلاب و نظام اسلامی بود.

البته همۀ افرادی که در آن مقطع خواهان چنین چیزی بودند را افراطیون امروز برگشته تشکیل نمی‌داد و عده‌ای خیرخواه هم بودند که درد برقراری حیا در جامعه را داشتند ولی در مقام روش چیز خاصی ارائه نداده و در لابلای دعواهای افراطیون گم شدند.

 

 

این طرح در کش و قوس شدن و نشدن بود تا دوران سازندگی که باز قضیه همین ابعاد را پیدا کرد اما با لباس جدید. تا اینکه در دوران اصلاحات و تغییر گفتمان مدیریت دانشگاه‌ها و بالطبع، تغییر بعضی رفتارهای دانشگاهی، با تشدید بعضی رفتارهای پر خطر جنسی در مراکز علمی، بحث اجرای این طرح دوباره داغ شد. اصلاح‌طلبان از یکسو مخالف اجرای آن و منافات داشتن آن با آرمان‌های مثلاً اصلاحات‌شان بودند و از سوی دیگر جامعۀ حزب‌الله که شاهد خطر و دوری دانشگاه از افق‌های انقلاب اسلامی بود در تلاش افتادند تا این طرح دوباره روی کار بیاید. اما باز هم فقدان روش و معلول نگری بجای علت‌گرایی باعث شد این کار انجام نشود تا امروز.

حال اگر بخواهیم نگاهی به طرفداران و مخالفان این طرح در دورۀ فعلی بیاندازیم، در هر دو گروه دو دسته را می‌توانیم ببینیم. در بین موافقان اجرای طرح تفکیک جنسیتی دانشگاه‌ها عده‌ای خیرخواهانه به خطر ترویج بی‌حیایی در مراکز علمی اشاره کرده و وضعیت فعلی را موافق فرهنگ دینی-ملی ما نمی‌دانند. در نتیجه چشم‌اندازی که برای اجرای این طرح ترسیم کرده‌اند وضعیتی است که در آن دانشگاه مظهر حجاب و عفاف و حیاست. اما عده‌ای دیگری که موافق اجرای این طرح‌اند، کسانی هستند که با زیادکردن پیازداغ قضیه و فشارآوردن برای اجرای شتاب‌زدۀ این طرح می‌خواهند تا این کار با نقایص زیاد عملی شده و بتوانند از بستر این نقایص، برای تأمین منافع سیاسی‌شان بهره ببرند. پس لازم است خیرخواهان انقلاب، این تفکیک را رعایت کرده و بین خود و ایشان فاصله ایجاد کنند و به دام بازی‌های‌شان نیافتند.

این افراد بد نیت، در بین مخالفان این طرح نیز هستند. آدم‌هایی که خیلی رو راست ایستاده‌اند و می‌گویند نباید این طرح اجرا شود. آنچه که این افراد در پی‌شان هستند، زشت ماندن فضای دانشگاه‌ها و غیردینی‌تر شدن مناسبات بین دختر‌ها و پسرها در مراکز علمی است تا از این طریق، علاوه بر عقب ‌نگه‌داشتن پیشرفت علمی کشور، باعث اشاعۀ فساد در بین جامعه گردند. اما آیا مخالفان اجرای این طرح، فقط این افراد بد نیت‌اند؟ آیا پشت ادعای مخالفت با طرح تفکیک جنسیتی دانشگاه‌ها، هیچ منطقی نخوابیده و همۀ افرادی که داد سخن در این باره سر می‌دهند، تنها به منافع سیاسی‌شان فکر می‌کنند؟

در جواب باید گفت: خیر. عده‌ای را می‌توان در این بین یافت که خیرخواهانه مخالف اجرای این پروژه هستند و مهمترین دلیل آنرا پاک کردن صورت مسئله در صورت اجرای این طرح می‌دانند. به عبارت دیگر، در بین مخالفین اجرای طرح تفکیک جنسیتی، عده‌ای وجود دارند که معتقدند باید به وجود آمدن نوع نامشروع روابط در دانشگاه‌ها را نه در اختلاط پسرها و دخترها که در نوع تربیت افراد، علل فرهنگی، اقتصادی و سیاسی شیوع این رفتارها و حتی فراتر از این، علل ورود افراد به مراکز علمی دانست. ایشان معتقدند تا وقتی فرهنگ عمومی جامعه که بازتولید کنندۀ چنین رفتارهایی ‌است تغییر نکند، اجرای این طرح‌ها تنها عوض کردن میدان بروز این رفتارهاست و از آن به بعد شاهد اجتماعات دیگری خواهیم بود که این رفتارهای بزهکارانه در آن عملی می‌شود.

یا اینکه ایشان معتقدند باید علل ورود جوانان به دانشگاه و اصرار خانواده‌ها به دانشجو کردن جوانان‌شان را تغییر داد. تا وقتی رفع مشکلات هویتی و اقتصادی در گرو ورود افراد به دانشگاه است، شاهد تمرکز در آن و در نتیجه ادغام ناصحیح افق‌های افراد در علم آموزی و منحرف‌شدن جریان‌ دانش در کشور خواهیم بود. یعنی تا وقتی یک دختر، آینده خود را و ازدواج موفق را در این می‌بیند که وارد دانشگاه شود و با حیله‌های مختلف پسرها را به دام بیاندازد، اوضاع اینی است که هست. تا وقتی فشار خانواده برای افزایش شأن اجتماعی‌شان باعث ورود جوانان به دانشگاه است، شاهد این هستیم که خیلی از نالایقان، بجای ایستادن بر سر کوچه وارد دانشگاه می‌شوند و محیط آنجا را فاسد می‌کنند.

 



:: بازدید از این مطلب : 500
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 تير 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : من

صهیونیست‌ها حامی اصلی منافقین هستند

فرماندار شهرستان انار گفت: منافقین مردم را به بدترین شکل به شهادت می‌رساندند و آمریکا و صهونیست‌ها از آنان پشتیبانی کرده و حامی اصلی آنها هستند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مجید اعتمادی صبح امروز در نشست با ورزشکاران شهرستان انار با محکوم کردن سوء قصد منافقان به مقام معظم رهبری در ششم تیر ماه سال ۱۳۶۰ در مسجد ابوذر تهران اظهار داشت: به لطف خداوند این ترور نافرجام ماند و آیت‌الله خامنه‌ای برای نظام مقدس جمهوری اسلامی حفظ شدند.

وی تصریح کرد: با این ترور نافرجام، استکبار جهانی و مزدوران آنها از جمله رجوی و بنی‌صدر در جهان رسوا شدند.

اعتمادی خاطرنشان کرد: بنی‌صدر با مخالفت‌های شدیدی که با بسیج، سپاه و روحانیت داشت، مانع رسیدن سلاح به دست بسیجیان در دوران دفاع مقدس ‌شد و در واقع به نوعی ستون پنجم دشمن بود و اخبار و اطلاعات دفاع مقدس را از طریق سازمان منافقان به خارج از کشور ارسال می‌کرد.

وی بیان کرد: تذکرات حضرت امام (ره) و دلسوزان نظام ازجمله مقام معظم رهبری، شهید بهشتی و شهید چمران به بنی‌صدر بی‌اثر بود.

اعتمادی با بیان اینکه در نهایت ابتدا بنی‌صدر توسط حضرت امام راحل از فرماندهی کل قوا عزل و سپس توسط مجلس شورای اسلامی عدم کفایت سیاسی او تصویب شد، افزود: بنی‌صدر با تغییر دادن چهره خود به همراه رجوی از کشور فرار کردند و پس از آن در تلاش برای انتقام از امام خمینی (ره) و نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند.

وی بیان داشت: این انتقام با ترور مسئولان عالیرتبه نظام آغاز شد و آنها افراد موافق امام راحل و جمهوری اسلامی را ترور کردند.

اعتمادی افزود: منافقان، بسیاری از افراد متدین را جلوی چشم فرزندانشان به بدترین شکل به شهادت رساندند و آمریکا، انگلستان و صهونیست‌ها هم از آنان پشتیبانی می‌کردند.

وی بیان کرد: صدام نیز در نزدیکی مرز برای آنها اردوگاه درست کرد تا بتوانند علیه مردم ایران اقدامات نظامی داشته باشند.

اعتمادی گفت: اکنون مردم عراق بیشترین رنج را از حضور اعضای این سازمان ضد خلقی می‌بردند و خواستار خروج آنان از کشورشان هستند اما آمریکا با بهانه‌های مختلف مانع تحقق حق مردم و دولت عراق می‌شود.

وی با قدردانی از ورزشکاران برتر از آنان خواست تا همیشه پیرو ولایت مطلقه فقیه باشند تا به کشورشان آسیبی وارد نشود.



 


 


دشمن درمانده است!

 

اما یک نکته‌ای به نظرم رسید که به مردم بگویم و آن نکته این است که شهادت از خصوصیات این امت است. این یک طبیعت شهادت است که خدا این برکت را در شهادت گذاشته، که هرچه آن کسی که شهید می‌شود بزرگ‌تر باشد، درست است که آن شیء از بین می‌رود، اما هیچ خسارتی از این ناحیه عاید نمی‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین خامنه‌ای، امام جمعه‌ی تهران که در پی یک سوء قصد در بیمارستان به سر می‌برد، در گفت‌وگویی با خبرنگار دفتر مرکزی خبر، نقطه‌ نظرهای خود را در مورد حوادث اخیر کشور اعلام کرد. وی در مورد وضعیت عمومی خود و بمب‌گذاری‌ها و ترورهای اخیر که منجر به شهادت صدها تن از فرزندان راستین خلق شده است، اظهار داشت:

از لحاظ حال عمومی من همان‌طوری که ملاحظه می‌کنید، خوشبختانه بد نیست و حال من نسبت به روزهای دیگری که یادم می‌آید شما آمدید و فیلمی از من گرفتید، خیلی تفاوت کرده است. کوشش پزشکان و دست‌اندرکاران و همه‌ی کسانی که در این کار محبتی داشتند، واقعاً با تفضل الهی و دعای مردم، دعای امام ، مؤثر بود.

امام جمعه‌ی تهران در رابطه با شهادت ۷۲ تن از یاران امام گفت:

در این مدت من چند روز است که از حوادث جدیدی مطلع شدم. تا مدتی از این حوادث بی‌خبر بودم و به من نگفته بودند. یکی حادثه‌ی انفجار بمب در محل حزب جمهوری اسلامی و شهادت عظیم و پرخسارتی که ۷۲ نفر از کسانی که به حق باید گفت ۷۲ نفر از شایستگان این روزگار و در رأس همه‌ی آن‌ها شهید آیت‌الله بهشتی در این شهادت جانشان را از دست دادند. این برای من وقتی که شنیدم سنگین بود.

درباره‌ی این شهادت و درباره‌ی این‌گونه حادثه‌ها من وقتی مطلع شدم، احساس کردم که دشمن در یک شرایط بسیار بسیار دردناکی در انقلاب ما قرار دارد و وقتی که دشمن برخلاف همه‌ی اصولی که در دنیا قابل گفتن و قابل توجیه کردن است، یک‌باره هفتاد و چند نفر انسان را مورد سوء قصد قرار می‌دهد که در میان این علما و مجتهدها، کارکنان برای این ملت و خدمت‌گزاران شبانه‌روز خستگی‌ناپذیر برای دین هستند، خود این کار حالا کار کیست، کاری ندارم؛ کار مجاهدین است، کار طرف‌داران بنی‌صدر است، کار کیست، آن برای من مهم نیست، نفس عمل برای من مهم است که وقتی دشمن، دشمن جهانی ما به وسیله‌ی یک گروه داخلی یک چنین فاجعه‌ی این‌طور پلید و جنبشی را سازمان‌دهی می‌کند، این حاکی از نهایت عجز دشمن است.

البته آقای بهشتی خیلی خیلی بزرگ بود و این مردم هنوزم که هنوز است، به نظر من آقای بهشتی را نشناخته‌اند. بهشتی در آینده شناخته خواهد شد. بهشتی را ماها می‌شناختیم که سالیان درازی کوشش او را در راه پیشبرد این انقلاب دیده بودیم از نزدیک که قدم به قدم چگونه این مردم انقلاب را پیش برد. کاری هم نداریم، اثبات هم لازم ندارد، اثبات خواهد شد.

اما یک نکته‌ای به نظرم رسید که به مردم بگویم و آن نکته این است که شهادت از خصوصیات این امت است. این یک طبیعت شهادت است که خدا این برکت را در شهادت گذاشته، که هرچه آن کسی که شهید می‌شود بزرگ‌تر باشد، درست است که آن شیء از بین می‌رود، اما هیچ خسارتی از این ناحیه عاید نمی‌شود. این مثل این است که فرض کنید انسان در یک بازار خیلی پرعظمتی برود یک وقت و یک سکه‌ی طلا خرید کند. خوب به اندازه‌ی یک سکه‌ی طلا می‌گیرد. یعنی شهادت یک عمل، یک حرکت بی‌خسارت است. آقای مطهری هم که شهید شده بود، یک عده‌ای دستپاچه بودند که حالا چه خواهد شد؟ الحمدالله دیدید که آقای مطهری شهادتش برای اسلام از حضورش برای اسلام کم‌فایده‌تر نبود. آقای بهشتی هم همین‌طور.

به هرحال این حاکی از عجز دشمن است. حاکی از ناتوانی دشمن و حاکی از درماندگی است و این از آقای بهشتی و از این دوستانی که در این راه جانشان را گذاشتند، چیزی نخواهد کاست.

نکته‌ی دومی که در این‌جا باید بگویم این وظیفه مردم است. مردم باید بدانند دشمن ما، دشمن جهانی ما، در کار این انقلاب درمانده است چه باید بکند. یکی از دو کار هم بیشتر ندارد. راه سوم برای او وجود ندارد؛ یا باید رجال این انقلاب را همه را از انقلاب بگیرد که نمی‌شود. خواهید دید بهشتی‌ها درست خواهند شد و خواهند آمد، صحنه را پر خواهند کرد و همین‌طور دیگران. راه دومی که برای دشمن این انقلاب وجود دارد، خارج کردن مردم از صحنه است و این هم همین‌طور که تا حالا ملاحظه می‌کنید، برای دشمن امکان پیدا نکرده و إن‌شاءالله هرگز امکان پیدا نخواهد کرد.

اما باید دید مردم چگونه و به برکت چه چیزی در صحنه می‌مانند؟ این مهم است. مسأله این است که این انقلاب، انقلابی است که با اسلام و مردم سر و کار دارد و این هست که مردم را در صحنه نگه می‌دارد. علت این‌ که امام این‌ همه روی اسلام و احکام اسلامی در انقلاب تکیه می‌کنند، این است که حواسشان را جمع کنند. ما مقاومت‌ها هنوز داریم. ما هنوز کارها داریم. هنوز این‌ قدر حوادث و پیش‌آمدها داریم، در همه‌ی این حوادث مردم باید تصمیم بگیرند. حواس مردم جمع باشد که از آن نکته‌ای که دستگاه‌های خارجی و دشمنان این انقلاب می‌خواهند اسلام را از متن این انقلاب بگیرند، از او غافل نمانند. این خیلی چیز مهمی است.

بایستی اسلام در این انقلاب بماند. بایستی احکام اسلام به عنوان محور این انقلاب بماند. مردم حواسشان جمع باشد که در این مورد فریب نخورند و این همان چیزی است که در حقیقت تضمین‌کننده‌ی این است که مردم در صحنه باقی بمانند.

حجت‌الإسلام خامنه‌ای در رابطه با جنگ تحمیلی و در پیامی به رزمندگان اسلام اظهار داشت:

من پیام به همه‌ی بچه‌هایی که این دو سه روز در رادیو و تلویزیون می‌شنیدم که فلان‌جا را گرفتند و فلان‌جا را کوبیدند، پیام من به همه‌ی این بچه‌ها این است که بدانند تمام این بازی‌ها برای این است که آن‌ها آن‌جا نجنگند. حواسشان جمع باشد، بجنگند. صدام حسین و پشت سر او اربابانش، سخت درمانده‌اند. برای این‌ که آن‌جا را خراب کنند، بنده و امثال بنده را ترور می‌کنند. بجنگید؛ با قدرت و مقاوم. تمام این مقدمات برای این است که شما در آن جنگ‌ها شکست بخورید. نظامی‌ها طراحی ‌کنند و افسران مباشر مشغول بشوند، نیروهای سپاه پاسداران و جنگ‌های نامنظم و دیگران با هماهنگی کامل یک لحظه این دور جنگ را نگذارند که متوقف بماند. اگر این کار شد، این بزرگ‌ترین مشت به دهان دشمن و تمام این چیزهایی هم که این‌جا ملاحظه می‌کنید، این‌ها خنثی شده است.



 


سخنان رهبري اتمام حجت با رسانه‌ها بود

بانك‌ها مكلف شدند بيايند بر عليه اين افراد طرح شكايت كنند تا دادستاني تهران بتواند وارد موضوع شده و به اين پرونده‌ها رسيدگي كند/جرائم اقتصادي امروز چند ويژگي بزرگ دارند كه يكي از آنها سازمان يافته بودن آنهاست./سياست ما پذيرش گزارشگر ويژه نخواهد بود زيرا معتقديم هدف از ورود اين نوع گزارشگران صرفا دخالت در امور كشورمان است./ما خودمان به اطلاع‌رساني اعتقاد داريم زيرا در برخي از موارد الزام قانوني به اطلاع‌رساني داريم مانند انتشار اسامي محكومان قطعي در پرونده‌هاي فساد اقتصادي.

عباس جعفري دولت آبادي دادستان عمومي و انقلاب تهران عصر امروز در برنامه نگاه روز راديو ايران با اشاره به ديدار روز گذشته مسئولان عالي قضايي كشور با رهبر انقلاب و اين موضوع كه از سوي رهبر انقلاب عنوان شد اقتدار و اعتماد از سوي مردم به دستگاه قضايي 2 ركن اساسي قوه قضائيه است، گفت: مطالبي كه رهبر انقلاب گفتند استراتژي مهمي براي دستگاه قضايي به شمار مي‌آيد.

ملل نیوز به نقل از بولتن نیوز، دادستان تهران، ادامه داد: دستگاه قضايي از درون مشكلات زيادي مانند كمبود نيرو، تربيت نيروي خلاق و كمبود بودجه دارد اما بايد در مسير استحكام قدم بردارد، گفت: قوه قضائيه در 30 سال گذشته گام‌هاي رو به جلوي بزرگي برداشته اما راه‌هاي زيادي وجود دارد تا به قله‌اي كه به نام قضاي اسلامي پيش روي ما است برسيم.

دادستان عمومي و انقلاب تهران با اشاره به اين مطلب كه راه پيشرفت دستگاه قضايي از درون خود دستگاه مي‌گذرد، گفت: البته از اين موضوع نبايد فارغ شد كه طي‌كردن موفقيت‌‌آميز اين مسير تنها با كمك ساير دستگاه‌ها و قوا ميسر خواهد شد براي مثال اگر بودجه دستگاه قضايي حل نشود، اگر قوانين درستي براي ما وضع نشود و اگر كارمندان درستي تربيت نشده و جذب نشوند دستگاه قضايي موفق نخواهد بود.

وي به بحث اعتمادسازي به عنوان دومين ركن دستگاه قضايي اشاره كرد و گفت: دستگاه قضايي هميشه از اين موضوع رنج مي‌برده است زيرا طبيعي است در همه پرونده‌ها يك طرف پرونده به واسطه صدور رأي ناراضي و طرف ديگر خوشحال باشد اما تلاش مي‌كنيم تا با دادرسي‌هاي عادلانه و برگزاري جلسات رسيدگي سريع جلب اعتماد عمومي را ايجاد كنيم.

جعفري دولت‌‌آبادي از اعتمادسازي به عنوان گفتمان عدالت نام برد و گفت: اگر مي‌خواهيم اعتماد سازي كنيم بايد عدالت را گسترش دهيم يعني رسيدگي‌هايمان آنقدر سريع و صحيح باشد تا افرادي كه محكوم مي‌شوند حداقل در درون خودشان و توسط وجدانشان قانع شوند.

وي افزود: البته اعتمادسازي شاخه ديگري نيز دارد كه به عملكرد دستگاه قضايي مربوط مي‌شود كه در توضيح اين موضوع بايد گفت اگر رفتار ما در دستگاه قضايي صحيح باشد و منطبق بر قانون خودش موجب اعتمادسازي مي‌شود.

* سخنان رهبري اتمام حجت با رسانه‌ها بود

دادستان عمومي و انقلاب تهران در پاسخ به سؤال ديگري درباره سخنان روز گذشته رهبر انقلاب درباره موضوع رسانه‌اي شدن اتهامات افراد پيش از اثبات جرم و حتي عدم لزوم اين كار پس از قطعي شدن حكم گفت: براي پاسخ به اين سؤال به كمي عقب‌تر باز مي‌گردم يعني زماني كه براي اولين بار به عنوان دادستان تهران انتخاب شدم.

وي افزود: در همان زمان بخشنامه‌اي صادر كرديم و مانع از پخش علني محاكمه افراد دستگير شده شديم اما در همان زمان به ما اعتراض شد و عنوان كردند كه دانستن حق عمومي شهروندان است و ما با اين اقدام آنها را از حق خودشان محروم كرده‌ايم در حالي كه ما در همان نقطه اعلام كرديم دستيابي به حق نبايد مساوي با هتك حيثيت از افراد باشد و تلاش كرديم حركتمان بر مدار قانون باشد.

جعفري دولت‌آبادي افزود: مطبوعات براي انتشار اخبار دو چارچوب پيش روي خود دارند كه اولي رسالت‌ها، وظايف و اهداف آنهاست،رسالت مطبوعات در قانون تصريح شده كه عبارت است از روشن‌ ساختن افكار عمومي و بالا بردن سطح دانش مردم، در حالي كه در نقطه مقابل در قانون مطبوعات اشاره شده بايد انتشار اخبار با رعايت مصالح جامعه و موازين اسلامي صورت گيرد. به اين ترتيب دو عامل موازين شرعي و موازين اخلاقي بر روند انتشار اخبار رسانه‌ها بايد نظارت داشته باشد.

وي در پاسخ به اين سؤال كه چگونه مي‌شود كه سايت‌ها و رسانه‌ها به سرعت پس از وقوع يك حادثه به جزئيات آن دست مي‌يابند، گفت: ما امروز در عصر انفجار اطلاعات به سر مي‌بريم و پنهان كردن اخبار امكان ندارد. آنچه ما معتقديم اين است كه اخبار بايد به طور صحيح منتشر شود و در عين حال به اين نكته نيز توجه شود كه از انتشار آن قصد تخريب نداشته باشيم.

دادستان عمومي و انقلاب تهران با اشاره به اين مطلب كه رسانه‌ها بايد به سر خط برگردند و ابتدا صحت اخبار و دوم داشتن مجوز قضايي براي انتشار اخبار را سرلوحه كار خود قرار دهند، گفت: ما خودمان به اطلاع‌رساني اعتقاد داريم زيرا در برخي از موارد الزام قانوني به اطلاع‌رساني داريم مانند انتشار اسامي محكومان قطعي در پرونده‌هاي فساد اقتصادي.

جعفري دولت‌آبادي درباره اينكه به نظر شما راه برون‌رفت از اين ماجرا و چالش انتشار اخبار چيست؟ گفت: به نظر من راه‌حل اين موضوع در خود دستگاه قضايي است و ما بايد بر اساس مرّ قانون اقدام به انتشار اخبار كنيم و در دوره‌اي كه رقابت بين رسانه‌ها وجود دارد رفتاري انجام دهيم كه مشكلي ايجاد نشود.

وي همچنين درباره اين سوال كه آيا با منتشر كنندگان چنين اخباري برخورد خواهد شد يا خير گفت: سخنان ديروز مقام معظم رهبري اتمام حجت بود و ايشان به صراحت گفتند كه رسانه‌ها بايد از اين اخلاق پرهيز كنند و دادستاني با اين افراد برخورد خواهد كرد.

* 80 درصد احكام مربوط به پرونده‌هاي فتنه 88 اعلام شده است
------------------------------------------------------------------------

وي در پاسخ به سؤالي درباره نتيجه رسيدگي به پرونده افراد دستگير شده در جريان فتنه سال 88 گفت: جريان فتنه در 25 بهمن سال 88 آخرين اقدامات خود را انجام داد و به اعتقاد من به يك انتحار دست زد.

وي افزود: تمام عوامل فتنه دستگير شده‌اند و بيشترشان محاكمه شدند و تنها تعداد كمي در انتظار محاكمه هستند و اين در حالي است كه تعدادي پس از قطعي شدن احكامشان امروز در زندان به سر مي‌برند و منتظر پايان دوره محكوميتشان هستند.

جعفري دولت‌آبادي گفت: نظام با اقتدار در برابر ظلم بزرگي كه عده‌اي با بهانه تقلب در انتخابات به نظام روا داشتند برخورد كرد و آنها را سر جايشان نشاند و من امروز به آنها مي‌گويم به طور قطع اين افراد راهي به جز بازگشت به دامن اسلام و انقلاب ندارند.

دادستان عمومي و انقلاب تهران با اشاره به اين مطلب كه حدود 80 درصد احكام پرونده‌هاي مربوط به 88 اعلام شده و قطعي شده است، گفت: اميدواريم تا پايان شهريور ماه به پرونده تمام افرادي كه مرتبط با فتنه 88 بودند رسيدگي شود البته اينكه مي‌گويم رسيدگي منظورمان محاكمه در تمام سطوح از جمله تجديدنظر در ديوان عالي كشور نيز خواهد بود.

* ليست مفسدان اقتصادي چيزي كه عنوان مي‌شود، نيست
--------------------------------------------------------------------

وي همچنين در پاسخ به سؤالي درباره ارائه ليستي حدود 300 نفره از سوي رئيس‌جمهور به دادستاني تهران با موضوع اعلام اسامي مفسدان اقتصادي براي رسيدگي گفت: پس از ارسال اين ليست از سوي قوه قضائيه به دادستاني تهران افرادي كه در آن ليست نامي از آنها برده شده بود مورد بررسي قرار گرفتند.

جعفري دولت‌آبادي با اشاره به اين مطلب كه برخي از افرادي كه نامشان در اين ليست بود مشخص شد هنوز پرونده‌اي برايشان تشكيل نشده است و تنها كساني هستند كه به بانك‌ها بدهي دارند، گفت: بانك‌ها مكلف شدند بيايند بر عليه اين افراد طرح شكايت كنند تا دادستاني تهران بتواند وارد موضوع شده و به اين پرونده‌ها رسيدگي كند.

وي تأكيد كرد:البته بايد بگويم برخي از اين وام‌ها با جعل و حيله گرفته شده كه ممكن است از اين بابت پس از اقامه دعوا مجرمان تحت تعقيب قرار بگيرند اما اگر اينگونه نباشد و وام به صورت درست و بدون هيچگونه حيله و اعمال مجرمانه گرفته شده باشد وظيفه بانك‌هاست كه وثيقه‌هاي اخذ شده را در جهت حفظ حقوق بيت‌المال استيفاء كنند.

دادستان عمومي و انقلاب تهران گفت: البته بودند افرادي كه در سيستم دادسرا برايشان پرونده‌اي تشكيل شده بود كه گزارش آنها را به رئيس قوه قضائيه ارجاع داديم. در هر حال بايد به اين نكته توجه داشت كه اين ليست به آن معنا كه از آن قيد شده بود اينچنين نبود.

* قوه قضائيه عزم جدي در برخورد با شرارت‌ها و جرائم خشن دارند
----------------------------------------------------------------------------

جعفري دولت‌آبادي در پاسخ به سؤال ديگري درباره اينكه گفته مي‌شود مطالبه عمومي شهروندان مبارزه و برخورد جدي با اشرار و مزاحمين نواميس است، گفتك يكي از برنامه‌هاي مديريت جديد قوه قضائيه مبارزه جدي با شرارت‌ها، سرقت‌ها و جرائمي است كه باعث از بين رفتن امنيت عمومي مي‌شود.

وي گفت: در قوه قضائيه و دادستاني كل كشور عزم جدي وجود دارد و مثال بارز آن ابلاغ دستور‌العمل دادستاني كل كشور به دادستان‌هاي سراسر كشور بوده تا بر اساس آن به اينگونه پرونده‌ها رسيدگي سريع‌تري شود.

دادستان عمومي و انقلاب تهران با اشاره به اين مطلب كه در شهر تهران هر 15 روز يك بار ستاد جرايم خاص با حضور همه عوامل ذي‌مدخل تشكيل جلسه مي‌دهد و پرونده‌هاي مهم را مورد رسيدگي قرار مي‌دهد، گفت: به مردم نويد مي‌دهيم كه مبارزه با اينگونه جرايم همه جانبه خواهد بود اما توجه به اين نكته را داشته باشيد كه همه ما بايد نقش خود را ايفا كنيم.

وي تأكيد كرد: به نظر ما اجراي احكام صادر شده براي چنين پرونده‌هايي مي‌تواند آرامش‌بخش باشد و مردم از ما تضمين داشته باشند كه دادستاني براي مبارزه مصمم است.

* بايد در بحث برخورد با مواد مخدر به سراغ سرچشمه‌هاي اصلي قاچاق برويم
----------------------------------------------------------------------------------------

جعفري دولت‌آبادي در پاسخ به سؤالي درباره خط و مشي دستگاه قضايي در برخورد با مواد مخدر و قاچاق گفت: 3 پيشبرد اصلي در اين مقوله وجود دارد كه اولي آن برابر برنامه پنجم توسعه موضوع بستن راه‌هاي توزيع است.

وي افزود: راه‌حل دوم مبارزه با ورود مواد مخدر است كه برعهده پليس و مرزباني است و راه‌حل سوم برخورد با سرچشمه‌هاي اصلي قاچاق است.

وي با اشاره به اين مطلب كه خوشبختانه پليس در هفته‌هاي گذشته تعداد زيادي از معتادان را از سطح شهر جمع كرده است، گفت: بارها شاهد بوديم كه همين معتادان جرايمي مانند كودك‌آزاري، مسائل اجتماعي و مشكلات خانوادگي را رقم زده‌اند و باعث شده‌اند پرونده جديدي در دستگاه قضايي باز شود.

دادستان عمومي و انقلاب تهران با اشاره به اين مطلب كه در 3هفته اخير چندين آزمايشگاه توليد مواد افيوني توسط پليس شناسايي و عوامل دستگير شده‌اند، گفت: اين مبارزه بايد دامنه‌دار باشد و تلاش كنيم به سرچشمه اصلي قاچاق و توزيع مواد مخدر در كشور برسيم.

* احتمالاً تا هفته آينده رسيدگي به پرونده خميني‌شهر به پايان مي‌رسد
---------------------------------------------------------------------------------

جعفري دولت‌آبادي با اشاره به اين مطلب كه موضوع پرونده خميني‌شهر در حوزه كاري دادستاني تهران نيست، گفت: البته در حاشيه نشست سراسري دستگاه قضايي با رئيس كل دادگستري استان اصفهان ملاقاتي داشتم كه متوجه شدم محاكمه متهمان اين پرونده آغاز شده است.

وي گفت: اميد مي‌رود تا پايان هفته آينده رسيدگي به اين پرونده پايان بپذيرد البته به اين نكته توجه داشته باشيد كه همين كه پليس و دستگاه قضايي اراده جدي نشان دادند و به سرعت متهمان را دستگير كردند جاي اميدواري دارد كه مراحل رسيدگي به اين پرونده نيز با سرعت انجام شود.

* پيشگيري از وقوع جرم بر اساس اصل 156 قانون اساسي وظيفه دستگاه قضايي است
---------------------------------------------------------------------------------------------------

دادستان عمومي و انقلاب تهران با اشاره به اين مطلب كه وظيفه اصلي دستگاه قضايي پيشگيري از وقوع جرم است، گفت: پيشگيري واژه‌اي است كه از بهداشت به داخل دستگاه قضايي رسيده است زيرا در حوزه بهداشت معتقدند بايد پيش از وقوع بيماري با واكسيناسيون افراد از ابتلاي آنها به يك بيماري جلوگيري كرد كه در دستگاه قضايي نيز اصل بر اين است كه از وقوع يك جرم پيشگيري شود.

وي گفت: موضوع پيشگيري در دستگاه قضايي را مي‌توان به خشكاندن سرچشمه‌هاي وقوع جرم ربط داد و تلاش كرد تا وضع جامعه به گونه‌اي تغيير پيدا كند كه زمينه وقوع جرم در آن وجود نداشته باشد.

وي براي مشخص شدن اين موضوع مثالي زد و گفت: اگر بانك‌ها پيش از اعطاي تسهيلات بانكي سوابق افراد را مد نظر قرار دهند و به كساني كه خوشنام نيستند و سابقه عدم پرداخت تسهيلات را دارند توجه كنند شاهد خواهيم بود كه ديگر هيچ بدهكار بانكي به وجود نيامده و ديگر جرمي واقع نمي‌شود.

* افزايش يا كاهش نرخ ديه در حال بررسي است
--------------------------------------------------------

جعفري دولت‌آبادي در پاسخ به سؤالي درباره افزايش يا كاهش نرخ ديه گفت: بحث ديه از اختيارات رئيس قوه قضائيه است.

وي ادمه داد: در حال حاضر هيئتي كارشناسي موضوع قيمت واقعي ديه را در دست بررسي دارد و به محض اينكه به نتيجه برسد ابلاغ خواهد شد.

* به عنوان كارشناس معتقدم اجراي حكم در ملاء عام در پيشگيري از وقوع جرم نقش دارد
---------------------------------------------------------------------------------------------------

دادستان عمومي و انقلاب تهران در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه آقاي جعفري دولت‌آبادي به عنوان كارشناس مسائل حقوقي و قضايي فارغ از مسئوليت دادستاني خود نظرش درباره اجراي احكام در ملاء عام و تأثير آن در پيشگيري از وقوع جرم چيست؟ گفت: به نظر من اجراي حكم در ملاء عام پيشگيري صد در صدي در وقوع جرم دارد.

وي گفت: البته بايد به اين نكته توجه كرد كه اجراي يك حكم در ملاء عام منوط به حكم دادگاه است و مترصد اذن رئيس قوه قضائيه است اما معتقديم كاملا جنبه پيشگيري دارد مگر آن دسته از جرائمي كه بر اساس قوانين موجود نبايد در ملأ عام احكام آنها اجرا شود.

*جرائم اقتصادي عموماً جرائم سازمان يافته هستند
----------------------------------------------------------

جعفري دولت‌آبادي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه امسال سال جهاد اقتصادي نامگذاري شده دستگاه قضايي براي برخورد با مفسدان اقتصادي چه برنامه‌اي در دست اجرا دارد؟ گفت: جرائم اقتصادي امروز چند ويژگي بزرگ دارند كه يكي از آنها سازمان يافته بودن آنهاست.

وي افزود: عامل ديگر در وقوع اين جرائم اين است كه عمدتا متهمان اينگونه پرونده‌ها كساني هستند كه در بخشهاي مختلف داراي نفوذ هستند البته اين به معناي آن نيست كه اينگونه مجرمان با دولت زد و بند دارند بلكه راه‌هاي نفوذي دارند كه از آنها استفاده مي‌كنند.

وي با اشاره به اين مطلب كه يكي ديگر از ويژگي‌هاي اينگونه جرائم تخصصي بودن وقوع اين پرونده‌ها است، گفت: نمي‌شود اينگونه پرونده‌ها را با پرونده‌هاي عادي مقايسه كرد. اينها نيازمند قضات متخصص و شجاع هستند زيرا در مرحله اول متهمان اين پرونده دست به تطميع زده و در مرحله بعد اقدام به تهديد مي‌كنند.

دادستان عمومي و انقلاب تهران گفت: براي قضات سخت است كه به چنين پرونده‌هايي رسيدگي كند اما خوشبختانه در تهران دادسراي ويژه وجود دارد و به همه مجرمان هشدار مي‌دهيم كه به دنبال سفارش و پارتي‌بازي نباشند.

* سياستمان پذيرش گزارشگر ويژه نيست
------------------------------------------------

جعفري دولت آبادي در بخش پاياني سخنان خود درباره اين پرسش كه در چند هفته اخير رسانه‌هاي غربي اقدامات دستگاه قضايي در برخورد با جرائم خاص و برخي جرائم ديگر را به عنوان مصاديقي از نقض امور بشر عنوان كردند و برخي از سازمان‌هاي بين‌المللي نيز تلاش مي‌كنند تا نماينده‌اي را به ايران بفرستند، دستگاه قضايي چه واكنشي نسبت به اين موضوع خواهد داشت؟ گفت: غربي‌ها بعد از آنكه در موضوع هسته‌اي موفقيت‌هاي لازم را به دست نياوردند به دنبال راهكاري بودند تا جبران خسارت‌هاي خود را كرده باشند.

وي افزود: آمريكا و انگليس خودشان بزرگترين ناقضان حقوق بشر هستند در حالي كه ما معتقديم حقوق محكومان مورد احترام است و اين فريب‌كاري‌هايي كه غرب با نام حقوق بشر مي‌كند به واسطه شكست خوردن آنها در موضوع هسته‌اي و پس از آن فتنه 88 است.

دادستان عمومي و انقلاب تهران تأكيد كرد: سياست ما پذيرش گزارشگر ويژه نخواهد بود زيرا معتقديم هدف از ورود اين نوع گزارشگران صرفا دخالت در امور كشورمان است.

جعفري دولت آبادي در خاتمه دغدغه بزرگ خودش را اعتماد مردم به دستگاه قضايي خواند و گفت: اميدواريم مردم ما را به عنوان ياوران خودشان پذيرا باشند و هر كجا از ما نقصي مي‌بينند از طريق دفترمان مطلب را به ما ارجاع بدهند زيرا مردم بزرگترين ياور ما خواهند بود.



 


 


اقدامات شبکه ای و هماهنگ فتنه گران با غرب

 


با تلاش های غرب برای فرستادن نماینده حقوق بشر به ایران و فعال شدن فتنه گران و رسانه های غربی در این زمینه ،اقداماتی شبکه ای برای فشار به جمهوری اسلامی ایران قابل مشاهده و رصد است.

در همین زمینه روند شکل گیری و اقدام این شبکه در محورهای زیر قابل بررسی است:
- انتشار اخبار و شایعاتی در زمینه رفتار نامناسب با زندانیان حوادث بعد از انتخابات در سایت های فتنه و اپوزیسیون
- تعیین گزارشگر ویژه حقوق بشر برای اعزام به ایران
- برنامه ویژه نوبت شما بی بی سی برای نظر خواهی از مخاطبان برای تعیین اولویت ها برای گزارشگر ویژه
- اعتصاب غذای زندانیان حواث بعد از انتخابات(روزه ای که در شانتاژ خبری به اعتصاب غذا تبدیل شده است)
- پیام های فتنه گران از جمله خاتمی به زندانیان حوادث بعد از انتخابات برای شکستن اعتصاب غذا در چارچوب پیغام به غرب برای وضعیت بغرنج نشان دادن شرایط زندانیان
- حمایت فتنه گران خارجی از زندانیان حوادث بعد از انتخابات و تاکید بر آزادی آنان
- شرط گذاری لایه های بالادستی فتنه گران برای نظام از جمله برگزاری آزاد انتخابات،رفع حصر سران فتنه و آزادی زندانیان حوادث بعد از انتخابات
گفتنی است مجموعه این اقدامات نشان می دهد که این اتفاقات از یک سناریوی هماهنگ برای ایجاد دالانی جهت فعال کردن و رفع فشارها بر فتنه گران حکایت دارد.

 


 


بی‌بی‌سی: اینترنت برای ضدانقلاب «سم» است

 

کیهان نوشت: در حالي كه آمريكا تلاش مي كند فتنه گران را با دوپينگ اينترنت زنده نگه دارد و در هفته پيش پروژه اينترنت چمداني را براي حمايت از فتنه گران كليد زد، پايگاه انگليسي بي بي سي خواهان عبور فتنه گران از جنگ اينترنتي و رسيدن به «عمل سياسي» و مخالفت خياباني شد.

بي بي سي فارسي كه طي دو سال گذشته تلاش كرده بود از خاكستر فتنه براي نظام طوفان بسازد و فقط ناكامي درو كرده است، روز گذشته به ناكارآمدي استفاده فتنه گران از اينترنت اعتراف كرد و نوشت: «افراد معترض به انتخابات رياست جمهوري دو سال پيش در ايران و منتقدان حكومت اين كشور، تاكنون از روش هاي مختلفي، از تظاهرات خياباني گرفته تا كمپين هاي اينترنتي، وبلاگ نويسي، تهيه و انتشار فايل هاي ويديويي با موبايل، براي اعتراض استفاده كرده اند، اما گروهي از منتقدان تاكيد مي كنند كه اين كار بيشتر موجب بي عملي معترضان شده، به طوري كه آنها را صرفا به يك كاربر معترض در مقابل كامپيوترها بدل كرده است و فوايد آن بسيار كمتر از زيانش در پيشبرد اهداف معترضان بوده است.»

بخش فارسي بي بي سي كه به شيوه موذيانه اي مخالفان را به عمل سياسي دعوت كرده و قصد آمدن مردم به كف خيابان ها آن هم در آستانه انتخابات مجلس را دارد اين پرسش را مطرح كرد كه: نظر شما در اين باره چيست؟ آيا شما با اين نظر موافقيد كه بهره گيري از فضاهاي مجازي و شبكه هاي اجتماعي معترضان را به كاربران بي عمل اينترنتي تبديل كرده است.

گفتني است روزنامه آمريكايي «يو.اس.اي.تودي» طي مقاله اي به قلم رابرت آدامز اعتراف كرده بود كه به علت وفاداري مردم ايران به نظام حكومتي خود، حضور اپوزيسيون در خيابان ها ناممكن است ولي تهيه گزارش و خبر از طريق سايت هاي اينترنتي ايرانيان مقيم آمريكا و اروپا- بخوانيد گزارش هاي جعلي- مي تواند براي افكار عمومي منطقه كه به ايران چشم دوخته اند مفيد باشد!!


 


 


رقص برهنه زنان اشرف جلوی مسعود رجوی

 

 عضو سابق شوراي رهبري منافقين در ديدار با دختر بني صدر كه زماني همسر رجوي بوده است، گوشه اي از جنايات وي عليه زنان اين گروهك را افشا كرد. بتول سلطاني در اين ديدار گفت: «مسعود رجوي بعد از دادن هژموني به زنان و بركناري مردان در سطح كل شوراي رهبري و تصميم گيري هاي سازمان به مرور و بعد از طلاق هاي اجباري در اين سازمان اقدام به راه انداختن «حوض» و «رقص رهايي» كه رقص برهنه اعضاي زن شوراي رهبري در حضور وي مي باشد، پرداخت. خانم سلطاني براي خانم فيروزه بني صدر تشريح كرد كه مسعود رجوي حتي به تجاوز جنسي به زنان در سطوح بالاي فرماندهي و لايه اول زنان شوراي رهبري بعد از مريم و ادامه دادن اين روند با ساير زنان پرداخته است.»

گفتني است رجوي پس از فرار فضاحت بار به همراه بني صدر، در اقدامي فريبكارانه با فيروزه بني صدر ازدواج كرد. و با غروري احمقانه اعلام كرد كه مهريه اين ازدواج استقلال و آزادي ايران است!! اما چندي بعد رجوي راهي عراق شد و رسما به صورت مزدور در اختيار صدام قرار گرفت و به عنوان بخشي از ابواب جمعي ارتش عراق به جنايت آشكار عليه هموطنان خود دست زد.


 


هيچ مصلحتي ريختن آبروي افراد را توجيه نمي‌كند

 

حجت‌الاسلام پناهيان در گفت‌وگو با فارس:
هيچ مصلحتي ريختن آبروي افراد را توجيه نمي‌كند

خبرگزاري فارس: يك فعال سياسي و مذهبي با تأكيد بر اينكه مي‌توان بدون پا گذاشتن بر امور شرعي، جامعه را اصلاح كرد، گفت: هيچ مصلحتي ريختن آبروي افراد را توجيه نمي‌كند.


 

حجت‌الاسلام والمسلمين عليرضا پناهيان استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس تصريح كرد: استفاده از راه حل‌هاي عجولانه همواره منجر به بروز خطاهايي در رفتارهاي انسان مي‌شود و اگر كسي قصد دارد مشكلات جامعه را حل و به مردم خدمت كند، بايد بداند كه جز با رعايت موازين اخلاقي، اين كار ممكن نيست.

وي افزود: حتي اگر در اين كار خدمتي هم باشد، خطاهاي بسياري در كنار آن رخ خواهد داد.

اين استاد دانشگاه با بيان اينكه به هيچ وجه هيچ مصلحتي توجيه كننده خطاها نمي‌شود، ادامه داد: اگر هم در جايي بين دو حكم خدا ضرورت پرداختن به حكم مهمتر، بيشتر باشد، اين مسئله نيز بسيار نادر است و اصلاً به آن اندازه گستردگي ندارد كه سبب بي‌اخلاقي در جامعه شود.

حجت‌الاسلام پناهيان با اشاره به فرازي از بيانات مقام معظم رهبري پيرامون ضرورت حفظ آبروي افراد گفت: هيچ مصلحتي آبروريزي از افراد را توجيه نمي‌كند و بايد اين نكته را همواره به ياد داشت كه مي‌شود بدون پا گذاشتن روي موازين شرعي، جامعه را اصلاح كرد.

وي با بيان اينكه حتي در قرآن كريم نيز نامي از منافقان برده نمي‌شود، تصريح كرد: نظر دين بر اين است كه مردم به وسيله بصيرت، منافقين و جريانات منافقانه را بشناسند و ائمه هدي نيز اين مسئله را رعايت مي‌كردند.

اين مبلغ ديني ادامه داد: درجه امنيت و آبرو در جامعه بايد بالا حتي در مورد خطاكاران نيز بالا برود.

وي افزود: در بحث انتقاد نيز بايد گفت كه گاهي فردي سخني را به صورت علني مطرح كرده و رفتاري آشكار داشته است كه مي‌توان اين صحبت يا رفتار آشكار او را نقد كرد و اين مجاز هم هست اما اگر خطاي كسي علني نبوده چرا بايد اين خطا در برخي نقدها برملا شود؟

حجت‌الاسلام پناهيان خاطرنشان كرد: حتي اگر با يك جاسوس يا منحرف فكري نيز مواجه مي‌شويم، چه دليلي دارد كه غير از رفتارهاي علني او‌ بياييم و خصوصيات اخلاقي و شخصي‌اش را نيز بيان كنيم؟

اين استاد دانشگاه با تأكيد بر اينكه براي هر نوع افشاگري و نام بردن از افراد متهم يا مجرم بايد منتظر تصميم بالاترين قواي نظام باشيم، گفت: در جامعه‌اي كه حفظ آبروي مردم حرمت نداشته باشد، نمي‌توان عدالت را برقرار كرد.

وي در همين زمينه با اشاره به روايتي از صدر اسلام گفت: هنگاميكه حضرت اميرالمؤمنين(ع) بر عمر بن عبدود پيروز شدند، حتي با وجود اصرار برخي ياران، حاضر نشدند زره گرانقيمت اين مشرك را از بدنش خارج كنند و به عنوان غنيمت بردارند و هنگاميكه رسول خدا(ص) علت اين اقدام ايشان را جويا شدند، فرمودند كه به اين دليل كه عمر رئيس قبيله‌اش بوده و حرمت دارد، نخواستم حرمتش با اين كار بشكند.

حجت‌السلام پناهيان با بيان اينكه همين‌گونه رفتارهاي اخلاقي اميرالمؤمنين(ع) و رسول گرامي اسلام(ص) بوده كه سبب بنيان‌گذاري دين اسلام شده است، خاطرنشان كرد: با تمسك به اصول اخلاقي پيش رفتن دشوار است و در ظاهر انسان را ديرتر به مقصد مي‌رساند اما اين روش پايدار و داراي كمترين آسيب است.
 

 


 


«پيدا و پنهان» با موضوع امنيت ملي بازنويسي شد

 

براي توليد در مركز سيمافيلم؛
«پيدا و پنهان» با موضوع امنيت ملي بازنويسي شد

خبرگزاري فارس: سه فيلمنامه از مجموعه اپيزوديك «پيدا و پنهان» با موضوع امنيت ملي بازنويسي شد.


 

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از سايت خبري سيمافيلم، حسين تراب‌نژاد، نويسنده اين اثر با بيان اين مطلب، افزود: بازنويسي دو فيلمنامه «چراغ‌ها را تو خاموش كردي» و «مترجم» همراه با مهدي محمدنژاديان، امين بهروزي و فروغ فروهيده را به‌تازگي به پايان رسانديم.
او افزود: در اين دو داستان تلاش شده تا از منظر متفاوتي بازنويسي شده حتي يك سكانس اكشن هم وجود ندارد.
تراب‌نژاد ادامه داد: داستان ديگري از اين مجموعه كه بازنويسي آن به اتمام رسيده، «ثانيه‌هاي جهنمي» نام دارد كه طرح اوليه آن را خودم ارائه داده‌ام. اين قصه روايت‌گر ماجراي گروهي از سربازان حزب بعث عراق است كه مأموريت پيدا مي‌كند تا در زمان سفر نخست وزير عراق به ايران، با ترور او ثابت كنند كه در ايران امنيت وجود ندارد.
اين فيلمنامه‌نويس اظهار داشت: هر سه فيلمنامه با مشاوره «مهدي ارگاني» نوشته شده و براي اعلام‌نظر نهايي و دريافت كد توليد به مركز سيمافيلم ارائه شده است. همچنين براي بازنويسي دو داستان ديگر از اين مجموعه به نام‌هاي «نقب شب» و «پشت دروازه‌هاي شهر»، منتظر نظر گروه هستيم.
مجموعه «پيدا و پنهان» به تهيه‌كنندگي محمدرضا عباسيان در گروه علمي-فرهنگي مركز سيمافيلم تهيه و توليد مي‌شود.
 

 


 


اشميت تأثير مشكلات اقتصادي اروپا بر خانواده‌ها را تصوير مي‌كند

 

در پروژه «همه‌اش همين است»؛
اشميت تأثير مشكلات اقتصادي اروپا بر خانواده‌ها را تصوير مي‌كند

خبرگزاري فارس: هانس كريستيان اشميت فيلمساز آلماني فيلم جديد خود «همه‌اش همين است» را با حمايت مالي دولت مركزي جلوي دوربين مي‌برد. اين فيلم تأثير مشكلات اقتصادي اروپا بر روي خانواده‌هاي معمولي را به نمايش مي‌گذارد.


 

به گزارش خبرگزاري فارس، نهاد سينمايي BKM كه وابسته به دولت آلمان است يك كمك مالي 200 هزار يورويي به فيلم تازه اشميت مي‌كند.
رقم دقيق هزينه‌هاي توليد فيلم به صورت رسمي اعلام نشده ولي گفته مي‌‌شود اشميت فيلم خود را با هزينه‌اي 4 ميليون دلاري مي‌سازد.
با آن كه رقم كمك نهاد سينمايي BKM بالا نيست، ولي سازندگان آن از همكاري و همراهي مثبت دولت ابراز رضايت كرده‌اند.
قصه اين درام اجتماعي درباره خانواده‌اي است كه هنگام ديدار پسر جواني از خانواده‌اش در حومه شهر از هم پاشيده مي‌شود.
اين قصه تلاش دارد تأثير مشكلات اقتصادي اروپا پس از بحران بين‌المللي دو سال قبل را بر روي خانواده‌هاي معمولي به نمايش بگذارد.
كمك مالي BKM بخشي از طرح اين نهاد براي كمك به توليد حدود 10 فيلم سينمايي داستاني و مستند است.
رقم كلي حمايت اين نهاد از محصولات سينمايي در هر سال حدود 3 ميليون دلار خواهد بود.
اشميت كار فيلمسازي را از سال 1989 با ساخت چند مجموعه تلويزيوني و فيلم مستند شروع كرد.
او كه بيشتر در رشته مستند كار و فعاليت كرده،‌اولين فيلم بلند داستاني خود «23» را در سال 1998 كارگرداني كرد.
اشميت تا به حال 11 كار سينمايي و تلويزيوني داشته كه 5 تاي آنها فيلم‌هاي بلند داستاني بوده‌اند.
آخرين كار سينمايي او تا به امروز مستندي درباره محيط زيست است كه در سال 2009 ساخت.
 

 


 


بحران آموزشي اخير آمريكا روي پرده سينما

 

دانيل بارنز «من هنوز بلند مي‌شوم» را مي‌سازد
بحران آموزشي اخير آمريكا روي پرده سينما

خبرگزاري فارس: «من هنوز بلند مي‌شوم» درام اجتماعي و پرورشي جديد صنعت سينماست كه قصد دارد مشكلات و بحران آموزشي اخير آمريكا را مورد بحث و بررسي قرار دهد.


 

به گزارش خبرگزاري فارس، فيلم‌نامه اين فيلم با الهام از بحران آموزشي اخير كشور آمريكا نوشته شده و به عنوان يك فيلم مستقل جلوي دوربين مي‌رود.
ويولا ديويس بازيگر رنگين پوست سينما و مگي گيلنهال در اين فيلم در نقش مادراني سخت‌كوش و گرفتار بازي مي‌كنند كه عليه سيستم‌آموزشي موضع مي‌گيرند. هدف آن‌ها ايجاد تغيير در سيستم اداره‌ي مدرسه فرزندانشان در يك شهر كوچك است اما تلاش سرسختانه اين دو مادر براي ايجاد تغييرات در سيستم آموزشي با موانع و دست‌اندازهاي متعددي روبرو مي‌شود. در اين رابطه تعددي از معلم‌هاي مدرسه هم با دو شخصيت اصلي قصه فيلم همراه مي‌شوند و موج اعتراضي به شهرهاي بزرگ‌تر هم مي‌رسد.
دانيل بارنز فيلم‌ساز مستقل سينما «من هنوز بلند مي‌شوم» را كارگرداني مي‌كند. فيلم‌نامه اريژينال فيلم را برين هيل نوشته است.
بخش مهمي از قصه فيلم اختصاص به تبعيضاتي دارد كه نسبت به دانش‌آموزان رنگين پوست در مدارس آمريكا اعمال مي‌شود.
به همين دليل ، تعداد زيادي از بازيگران فيلم از بين هنرمندان سياه‌پوست انتخاب شده‌اند.
كمپاني فوكس قرن بيستم «من هنوز بلند مي‌شوم» را در آمريكاي شمالي پخش خواهد كرد.
 

 


 

 



:: بازدید از این مطلب : 425
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 تير 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : من

طرح عدالت‌محور ايجاد هشت منطقه فرهنگي در كشور به كجا رسيد؟

 

پيگيري وعده دو سال قبل؛
طرح عدالت‌محور ايجاد هشت منطقه فرهنگي در كشور به كجا رسيد؟

خبرگزاري فارس: با گذشت كمتر از دو سال از طرح وزارت ارشاد و معاونت سينمايي اين وزارتخانه مبني بر ايجاد هشت منطقه فرهنگي در كشور، هنوز اتفاق شايان ذكري در اين حوزه نيفتاده و اين طرح همانند بسياري از طرح‌ها، به اجرا درنيامده است.


 

به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، سال 88 با سر كار آمدن معاونت سينمايي فعلي، يكي از برنامه‌هاي كلان اين معاونت در راستاي عدالت‌محوري دولت دهم و سياست‌هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، ايجاد هشت منطقه فرهنگي در كشور عنوان و كم و بيش صحبت‌هايي درباره چگونگي اجراي اين طرح مطرح شد.
«جواد شمقدري» معاون سينمايي وزارت ارشاد سال 88 نيز پيرو برنامه‌هاي وزارت ارشاد در اين زمينه، درباره اين طرح گفته بود: «بسياري از فيلم‌هاي توليد شده، فيلم‌هاي ارزشمند و خوبي هستند و نمره خوبي هم مي‌گيرند اما مشكل مردم بيرجند يا ايذه نيستند و حتي براي شهرستان‌هاي بزرگ نيز گرفتاري‌ها و مشكلات و سوژه‌هاي استفاده شده در اين فيلم‌ها آن‌چنان فراگير نيستند و ما نبايد 40 ميليون مخاطب ديگر خود را فراموش كنيم.
وي راهكار حل اين مشكل را هم بيان كرد و‌ افزود: بايد عرصه‌اي ايجاد كنيم كه افراد بومي هر منطقه در خلق يك اثر سينمايي مشاركت داشته باشند.
اين خبر براي علاقه‌مندان سينما در شهرستان‌هاي مختلف كشور كه با كمترين امكانات فعاليت مي‌كنند، خبري خوشحال‌كننده‌ و نويدبخش تحول در حوزه سينما بود.
معاونت امور سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي،‌ حدود 3 ماه پس از اين گفت‌وگوي شمقدري، مباني اصلي طرح را هم به شرح ذيل اعلام كرد:

تشكيل شوراي طرح و برنامه‌ريزي در هر منطقه با حضور كارشناسان فرهنگي جهت تصويب فيلمنامه، برآورد بودجه و صدور مجوز توليد.

الف) توليد يك يا دو فيلم سينمايي بر اساس توافق معاونت با استان‌ها
ب) توليد3 تا 5 فيلم سينمايي (نمايش خانگي) بر اساس توافق معاونت با استان‌ها
ج) توليد 5 تا 8 فيلم مستند بر اساس توافق معاونت با استان‌ها
د) توليد 7 تا 12 فيلم كوتاه داستاني بر اساس توافق معاونت با استان‌ها

در اين طرح پيش‌بيني بودجه هم شده است كه طي آن 60 درصد تعهدات توسط معاونت امور سينمايي و 40 درصد توسط استانداران مناطق پرداخت خواهد شد.
موضوعات و طرح‌هاي فيلم‌هاي توليدي هم داراي شرايطي چون نيروي بومي در هر منطقه، لوكيشن بومي در هر منطقه و در مناطق مرزي توليد مشترك با كشورهاي همسايه عنوان شده بود.
با اين وجود پس از گذشت كمتر از دو سال از ارائه اين طرح، هنوز اتفاق خاصي در اين حوزه نيفتاده و گويا اصلا شوراي طرح و برنامه‌ريزي هر منطقه تشكيل نشده كه بخواهد فيلمي توليد كند.
بر اساس گزارش فارس، اگر قرار باشد يك يا دو فيلم سينمايي، 3 تا 5 فيلم ويديويي، 5 تا 8 فيلم مستند و 7 تا 12 فيلم كوتاه داستاني [با اين قيد كه نيرو و لوكيشن بومي در آن مورد استفاده قرار گيرد] توليد شود، اتفاقات خوبي خواهد افتاد و عدالت‌محوري به معناي واقعي در حوزه سينما ايجاد مي‌‌شود.
از طرف ديگر با اجراي اين طرح، شاهد اشتغال‌زايي در شهرستان‌ها هم خواهيم بود اما اينكه چرا اين طرح تاكنون به مرحله اجرا نرسيده، سوالي است كه بايد مسئولان معاونت سينمايي به آن پاسخ دهند.
از سوي ديگر «جواد آرين‌منش» عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي چندي پيش در گفت‌وگويي اعلام كرده بود كه تنها 25 درصد از بودجه‌اي كه براي ارتقاي فرهنگ در استان‌ها اختصاص پيدا كرده، در استان‌ها هزينه شد و مابقي به پرداخت يارانه‌ها تخصيص پيدا كرد.
شايد يكي از دلايل اين امر هم بحث هميشگي نبود «بودجه» است كه مديران پيش از هر چيزي آن را مطرح مي‌كنند تا توجيه كارهاي نكرده‌شان باشد.
احتمالا اين بار هم همين جواب شنيده مي‌‌شود كه استانداران و يا حتي خود معاونت سينمايي به دليل نبود بودجه و اختصاص پيدا كردن آن به پرداخت يارانه‌ها نتوانستند وارد حوزه اجرا شوند و همانند بسياري از طرح‌هاي ديگر كه فقط اخبار اوليه آن به گوش‌مان مي‌رسد، اين طرح هم فقط در حد حرف باقي مي‌ماند و به فراموشي سپرده مي‌شود.
گويا باز آش همان آش و كاسه همان كاسه است و بايد بار ديگر شاهد تفكر فيلمسازان تهراني در لوكيشن‌هاي آپارتماني باشيم.
 


 

بهزاد: كودك در سينماي ايران دست كم گرفته مي‌شود

 

تابستان و علت‌يابي خلأ اكران فيلم كودك/6
بهزاد: كودك در سينماي ايران دست كم گرفته مي‌شود

خبرگزاري فارس: كارگردان فيلم‌هاي «دره شاپرك‌ها» و «كاكلي» گفت: در سينماي ايران كودك دست كم گرفته مي‌شود، اين در حالي است كه آينده‌سازان سينماي ايران همين كودكاني هستند كه كمترين بها به آنها داده مي‌شود.


 

فريال بهزاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار سينمايي باشگاه خبري فارس "توانا "‌، در پاسخ به اين سؤال كه با توجه به فعاليت ناتمام گروه سينمايي كودك و نوجوان در دهه 60 و زنگ سينما در سال گذشته، در خصوص ركود اكران سينماي كودك و راهكارهاي احياي اين سينما بيان داشت: به طور كلي در دنيا، سينماي كودك ازاهميت خاصي برخورداراست چراكه اهميت به كودك يعني اهميت به نسل آينده يك مملكت است، اما اين اواخر در ايران توجه‌ خاصي به سينماي كودك ديده نمي‌شود.
وي در ادامه خاطر نشان كرد: زماني قراربود، سازمان آموزش و پرورش يك روز در هفته "زنگ سينما " و "زنگ تئاتر " را در دروس دانش‌آموزان جاي دهد اما اين اتفاق نيافتد، ‌در ضمن بسياري از صاحبان فيلم هاي كودك نيز اظهار آمادگي كرده بودند كه در سانس‌هاي صبح براي كودكان اكران نيم بها، يك سوم قيمت و حتي رايگان داشته باشند تا حداقل مخاطبان اصلي اين نوع فيلم‌ها به ديدن آثار بنشينند اما متأسفانه آموزش و پرورش هماهنگي‌هاي لازم را انجام نداد و اين اتفاق خوشايند انجام نشد.
كارگردان فيلم «دره شاپرك‌ها» اظهار داشت: هم اكنون فيلم‌هايي كه در ژانر كودك ساخته مي‌شوند به دليل اينكه هيچ اكراني به آن داده نمي‌شود و اكثر اكران‌ها به سينماي بزگسال اتخصاص مي يابد، از يادها رفته‌اند.
بهزاد تأكيد كرد: زماني كه گروه سينمايي كودك و نوجوان وجود داشت، شور و حال خاصي در كل جريان اكران حاكم بود، حتي داخل و بيرون اين سالن‌هاي سينما مطابق با روحيات كودكان تزئين مي شد.
وي درادامه گفت: اما هم اكنون در برپايي جشنواره كودك و نوجوان نيز ترديد وجود دارد و اگر سينماگري درباره كودكان فيلم مي‌سازد تمام تلاش وي، رساندن فيلم به جشنواره است و بس و اميدي براي اكران آن ندارد و بسياري از فيلمسازان كودك، به ژانرهاي ديگر سينما تمايل پيدا كرده‌اند.
كارگردان «كاكلي» در ادامه اذعان داشت: نكته قابل بحث ديگر عامل عدم تكنولوژي لازم در سينماي كودك است چراكه فيلمسازان بايد توجه داشته باشند كودكاني مخاطب فيلم‌هاي آنان هستند كه فيلمي چون «هري پاتر» را ديده‌اند و فيلم‌هاي سينماي كودك ما بايد پاسخگوي نسلي كه در قرن بيست‌و‌يكم زندگي مي كنند باشد اما حقيقتاً سينماي كودك ايران در خصوص تكنولوژي درجا مي‌زند.
اين كارگردان در ادامه بيان داشت: راهكاريي نيز در احياي سينما كودك وجود دارد، مي توان فيلم‌هاي خوش ساخت قديمي مانند «اشك‌ها و لبخند‌ها»، «گلنار» و ... را دوباره، براي نسل جديد اكران كرد و يقيناً، اين فيلم‌ها به دليل خوش ساخت بودن و تاريخ مصرف نداشتن آثار كودك با استقبال خوبي مواجه خواهند شد.
وي در ادامه گفت: بنده به خاطر دارم گروه جديد سينمايي كه وارد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي شد روزنامه‌ها تيتر بزرگي مبني بر ساخت هزار سالن سينما زدند اما نه تنها اين تعداد سالن سينما ساخته نشد، در حق سينما نيز كار چندان مهمي انجام نشد، حال با وجود اين شرايط مي‌توان از سالن‌هاي زيادي كه آموزش و پروش دارد براي اكران فيلم‌هاي كودك استفاده كرد و حتي با ويدئو پروژكتور فيلم كودك را براي مخاطبان اصلي آن به نمايش در آورد.
كارگردان «مرد نامرئي» در پايان گفت: متأسفانه در سينماي ايران كودك دست كم گرفته مي‌شود و هر زماني كه فيلمي قرار است در خصوص كودك ساخته شود اين طور تصور مي‌شود كه هيچ توليد فكر و تجهيزات خاصي لازم نيست و كسري بودجه‌ها نيز به اين بخش اختصاص مي‌يابد و متأسفانه سيما و سينما در عرصه كودك در ورطه تكرار و تلقيد گرفتار است اين در حالي است كه آينده‌سازان سينماي ايران همين كودكاني هستند كه كمترين بها به آنها داده مي‌شود.
 



 

ضرغامي «راديو نمايش» را فردا افتتاح مي‌كند

 

به همراه قدرداني از هنرمندان راديو نمايش؛
ضرغامي «راديو نمايش» را فردا افتتاح مي‌كند

خبرگزاري فارس: شبكه راديويي نمايش فردا (6 تيرماه) توسط ضرغامي(رئيس رسانه ملي) افتتاح مي‌شود.


 

به گزارش خبرگزاري فارس، محمود زنده‌نام رييس مركز هنرهاي نمايشي و راديو نمايش با بيان اين مطلب افزود: امسال در آستانه عيد مبعث، راديو نمايش به مشتاقان و علاقه‌مندان هنرهاي نمايشي اهدا خواهد شد.
وي گفت: ساختار پيچيده و جذاب نمايش در شبكه راديويي به گونه‌اي است كه ذهن خيال‌انگيز مخاطب را به دنياي جديدي دعوت مي‌كند كه در هيچ كجاي ديگر و با هيچ رسانه ديگري نمي‌توان به آن رسيد.
بر اساس اين خبر؛ راديو نمايش دوشنبه 6 تير ماه 1390، با حضور رئيس رسانه ملي، معاون صدا، اساتيد دانشگاه، هنرمندان، معاونين و مديران سازمان در استوديو شماره 1 واقع در ساختمان شهداي راديو، افتتاح خواهد شد.
برنامه‌هاي راديو نمايش هر روز از ساعت 17 تا 24 و تكرار آن از ساعت 12 شب الي 6 صبح روز بعد روي موج اف ام، فركانس 5/107 پخش خواهد شد.
 


 

تصويربرداري اپيزود دوم «مانده از آسمان» آغاز شد

 

با روايتي از راهيان نور؛
تصويربرداري اپيزود دوم «مانده از آسمان» آغاز شد

خبرگزاري فارس: تصويربرداري اپيزود دوم «مانده از آسمان» با روايتي از راهيان نور آغاز شد.


 

به گزارش خبرگزاري فارس، مجري طرح تله فيلم سينمايي «مانده از آسمان» با بيان اينكه تصويربرداري داستان دوم اين تله فيلم سينمايي از اول تيرماه امسال آغاز شده است،‏ گفت: از نيمه دوم خردادماه تصويربرداري اپيزود اول در آبادان و يادمان‌هاي راهيان نور و منطقه اروند كنار و ديگر لوكيشن‌ها تصويربرداري شد و تصويربرداري اپيزود دوم و سوم تا 25 تير ماه به طول مي‌انجامد.
بنابراين گزارش، تله فيلم سينمايي مانده از آسمان با نام اوليه "آخرين وصيت " به سفارش سازمان اردويي راهيان نور و گردشگري بسيج، اواخر اسفند 1389 مجوز توليد گرفت و از نيمه دوم خرداد ماه در آبادان و يادمان‌هاي راهيان نور و منطقه اروند كنار و ديگر لوكيشن‌هاي ديده شده در حال تصويربرداري است و تا 25 تير ماه تصويربرداري آن به طول مي‌انجامد.
يوسف خزايي ادامه داد: سياست‌هاي چهارگانه‌اي كه از سوي رهبر فرزانه انقلاب اسلامي براي دوره جديد مديريت سازمان صداوسيما طرح شده به طور جامع در برنامه‌سازي‌هاي مربوط به راهيان نور وجود دارد و همان سياست‌ها‏، سياست اصلي و راهبردي راهيان نور كه اميد، آگاهي، دين و اخلاق است، از ويژگي‌هاي ارزشمند و بارز كاروان راهيان نور است.
وي افزود: راهيان نور از حركت‌هاي فرهنگي موثر در ساليان اخير بوده كه با استفاده از گنج عظيم دفاع مقدس توانسته جاي خود را در ميان گروه‌هاي مختلف اجتماعي باز كند. بنا بر اين به نظر مي‌رسد اين حركت تاثيرگذار فرهنگي هنوز گوشه‌ها و عرصه‌هاي ناشناخته‌اي دارد و هنوز نتوانسته به عنوان يك حركت اجتماعي موثر و ناب فرهنگي و لايي همه ظرفيت‌هاي خود را آزاد سازند.
وي اضافه كرد: راهيان نور كه بنا به فرمايش رهبر فرزانه انقلاب از اثرگذارترين حركت‌هاي فرهنگي كشور است بايد به لحاظ فرآيند تبليغات و انتشار آن مورد آسيب شناسي قرار گيرد كه توليد فيلم‌هاي سينمايي و سريال‌هاي تلويزيوني ابزار مناسبي براي انتقال صحيح فرهنگ راهيان نور است.
مجري طرح اين تله فيلم خاطرنشان كرد: توليد فيلم سينمايي مانده از آسمان كه با رويكرد عميق به دستاوردهاي فردي و اجتماعي كاروان‌هاي راهيان نور مي‌پردازد، مي‌تواند گامي موثر در اصلاح فرآيند تبليغات و نشر ترويج ارزش‌هاي دفاع مقدس به شمار آيد.
بنا بر اين گزارش، اين تله فيلم به كارگرداني محمدرضا آهنج و تهيه‌كنندگي محمدرضا شرف‌الدين، از نيمه دوم خردادماه كليد خورده و به مناسبت فرارسيدن هفته دفاع مقدس از شبكه يك سيما‏، شبكه جام جم و المنار پخش خواهد شد.
اين تله فيلم با اجراي عوامل زير ساخته مي‌شود:
نويسنده فيلم‌نامه: هومان فاضل، كارگردان: محمدرضا آهنج، بازيگران: اپيزود اول: پژمان بازغي، ماه‌چهره خليلي، اپيزود دوم: بهرام ابراهيمي، بهناز توكلي، اپيزود سوم: امير آقايي، آتنه فقيه‌نصيري، اميررضا آهنج، هستي مهدوي‌فر، مدير توليد: فرحناز حسيني، برنامه‌ريز و دستيار اول كارگردان: شكيل مظفري، مدير تصويربرداري: فرشاد گل‌سفيدي، طراح صحنه: ولي خزايي، طراح لباس: شهين صالحي، مدير گريم: مهري شيرازي، مدير تداركات: شهرام صمدي، منشي صحنه: ليلا ستايش، دستيار دوم كارگردان: عليرضا فرد، تهيه كننده: محمدرضا شرف الدين، مجري طرح: يوسف خزايي، سفارش دهنده: سازمان اردويي راهيان نور و گردشگري بسيج، شبكه پخش كننده: شبكه اول سيما، شبكه جام جم، شبكه المنار.
 




 

«مهمان ويژه» 20 تير ماه كليد مي‌خورد

 

با بازي جعفردهقان، مهدي اميني خواه، زهرا اويسي و...
«مهمان ويژه» 20 تير ماه كليد مي‌خورد

خبرگزاري فارس: پيش توليد فيلم ويدئويي «مهمان ويژه» به كارگرداني سيداسماعيل جلالي آغاز شد و 20 تيرماه فيلم در خانه‌اي ويلايي جلوي دوربين مي‌رود.


 

سيد اسماعيل جلالي كارگردان در گفت‌وگو با خبرنگار راديو و تلويزيون فارس گفت: به تازگي پيش توليد فيلم را آغاز كرديم و با انتخاب ويلايي در منطقه كامرانيه اميدواريم بتوانيم 20 تيرماه فيلم را جلوي دوربين ببريم.
وي درباره داستان فيلم توضيح داد: فيلم داستاني معمايي دارد و روند داستان به گونه‌اي است كه تا آخرين لحظات مخاطب را به خوبي با خود درگير مي‌كند.
فيلمنامه فوق‌العاده سختي است حدود 90 درصد داستان در يك خانه‌اي ويلايي و كاخ مانند خواهد گذشت و ما با حضور راننده آژانس و مسافر با 5 زوج ساكن اين خانه آشنا خواهيم شد.
طبق برنامه‌ريزي انجام شده تصويربرداري در تهران و حدود 20 جلسه به طول خواهد انجاميد. حدود 12 روز گروه در ويلا مشغول تصويربرداري خواهند بود و مابقي صحنه‌ها در خانه راننده آژانس (مهدي اميني خواه) و خيابان‌هاي تهران ضبط خواهد شد.
فيلمنامه «مهمان ويژه» توسط سينا سعيد وزيري نوشته شده و داستانش درباره راننده آژانسي است كه يك مسافر مهم را به يك ويلا مي‌رساند، وقتي مسافر از او كمكي مي‌خواهد در مقابل يك عمل انجام شده قرار مي‌گيرد و...
در اين فيلم جعفر دهقان، مهدي اميني‌خواه، زهرا اويسي، شهراد وثوقي، پرستو صالحي، ليلا بوشهري، كامران دهقان، سيما مطلبي، جواد عاقبت‌بين، اكبر آبديده و... با معرفي وحيد وفايي به ايفاي نقش مي‌پردازند.
تعدادي از عواملي كه در ساخت فيلم همكاري دارند، عبارتند از:
نويسنده فيلمنامه: سينا سعيد وزيري/ تهيه‌كنندگان: مجيد وعلي پاكدامن/ كارگردان: سيد اسماعيل جلالي /مجري طرح: محمدتقي كاسه ساز (موسسه طلوع سبز انتظار)/ مديرتصويربرداري: هومن سلماسي/ مديرصدابرداري: آرش برومند/ موسيقي: اميد رهبران/ دستيار اول كارگردان و برنامه‌ريز: امين اقبال‌زاده/ طراح صحنه و لباس: مصطفي منفرد/ طراح گريم: مرتضي زاهدي/ منشي صحنه: سميه شهرابي/ مديرتوليد: حسن پاكدامن/ مديرتداركات: مرتضي خسروي‌مجد
سيد اسماعيل جلالي پيش از اين ساخت دو تله فيلم «جورچين» و «دنياي گمشده» را تجربه كرده است.
 



 

تصويربرداري فيلم ويدئويي «آشيانه در باد» به پايان رسيد

 

خبرگزاري فارس: تصويربرداري فيلم ويدئويي «آشيانه در باد» به كارگرداني منوچهر مصيري و تهيه‌كنندگي سيد جواد قاضي روز گذشته به پايان رسيد.


 

به گزارش خبرنگار راديو و تلويزيون فارس، تصويربرداري فيلم ويدئويي «آشيانه در باد» روز گذشته با ضبط تصاويري در اتوبان پاك‌نژاد به پايان رسيد هنوز تدوين‌گري براي فيلم مشخص نشده است.
در آخرين روز تصويربرداري مهدي سلوكي و مليحه رخشاني جلوي دوربين رفتند.
طبق برنامه ريزي انجام شده تصويربرداري طي 27 جلسه در تهران و در لوكيشن‌هاي مختلف از جمله خانه، بيمارستان، مغازه و خيابان‌هاي تهران به طول انجاميد.
فيلمنامه توسط عباس نادري نوشته شده و داستان دختر و پسري جوان را روايت مي‌كند كه قصد ازدواج با يكديگر را دارند اما در آزمايشات ازدواج مشخص مي‌شود آنها نمي‌توانند با يكديگر ازدواج كنند...
در اين فيلم كاوه سماك باشي، مريم سلطاني، عنايت بخشي، صديقه كيانفر، مليحه رخشاني و با حضور مهدي سلوكي به ايفاي نقش مي‌پردازند.
تعدادي از عواملي كه در ساخت فيلم همكاري دارند، عبارتند از:
نويسنده فيلمنامه: عباس نادري/ كارگردان: منوچهر مصيري/ تهيه‌كننده: سيد جواد قاضي/ مديرتصويربرداري: سيد محمد قاضي/ صدابردار: حميد اسلامي/ طراح گريم: حسين صالحيان/ طراح صحنه و لباس: صفورا صفاري/ مديرتوليد: هوشنگ حمزه‌اي/ دستيار اول كارگردان و برنامه‌ريز: حميد كاوياني/ جانشين توليد: حيدر يزدان خواه/ مدير تداركات: احد شيرين زاده / منشي صحنه: نسيم مرادي.
 



 

81 کاندیدای مشترک انحرافی‌ها با فتنه گرها

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه شاخص‌های جریان فتنه با 100 نفر برای انتخابات آینده مجلس مذاکره کرده‌اند، اظهار داشت: 81 نفر از این 100 نفر اعلام کرده‌اند که رئیس جریان انحرافی نیز با آنها مذاکراتی داشته که  رئیس جریان انحرافی نیز با آنها مذاکراتی داشته که این نشانگر یکی بودن اهداف مشترک آنها است.
  حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور، عصر دیروز در نشست تیرماه جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی و اسلام در اهداف خود ثابت هستند و تغییر هدف نداده‌اند،‌ اظهار داشت: اگر تغییری باشد در عرصه استراتژی و تاکتیک است.
وی افزود: اگر دیدگاه جمهوری‌خواهان و دموکرات‌‌ها در آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی ایران را بررسی کنیم، ممکن است در بعد عملی و برخورد تفاوت‌هایی باشد ولی در اسقاط نظام تردیدی ندارند.
جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به تحریک منافقین توسط غرب گفت: آنها گروهک‌هایی را به جان مردم انداختند که در ترورهای مختلفی نقش داشتند.


16 هزار و 800 شهید ترور داریم

ذوالنور با بیان اینکه در کشور 16 هزار و 800 شهید ترور داریم، تصریح کرد: وقتی به ماهیت جریان‌های ترور نگاه می‌شود، همه سر در توبره غرب و بعضا شرق دارند.
وی تلاش دشمن برای براندازی نظام از طریق تهدیدات سخت، تحمیل جنگ هشت ساله، ‌عملیات روانی گسترده و تحریم اقتصادی را از جمله اقدامات دشمن برشمرده و گفت: بعد از 32 سال اگر نتوانستند تغییر از برون را محقق کنند با توجه به اینکه اهدافشان ثابت است، سقوط نظام از درون را هدف قرار داد‌ه‌اند.
جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه گستردگی جبهه علیه نظام جمهوری اسلامی ایران فراتر از جنگ فرهنگی است، اظهار داشت: در جنگ تحمیلی دو نوع جنگ داشتیم یکی جنگ رو در رو بود که نمونه آن را در عملیات بدر و والفجر داشتیم و نوع دوم جنگ برون مرزی بود که در آن از علائم و نشانه‌های دشمن برای نفوذ استفاده می‌شد. 

دشمن از تغییر از برون نتیجه نگرفته است

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: دشمن از تغییر از برون نتیجه نگرفته و تغییر از درون را در دستور کار خود قرار داده است و با ژست طرفداری از مردم، کلمات جذاب و دلنشین وارد میدان می‌شود.
وی ادامه داد: آنها از الفاظ و شیوه‌هایی استفاده می‌کنند که مردم آنها را از خود ببینند و بپذیرند، بنابراین نفاق و دورویی روش جدید دشمن است. 

امام زمان‌ها و "خدا "های زیادی در زندان‌ داریم

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه با رشد فناوری‌های جدید گروه‌ها می‌توانند قدرت پیشروی خود را افزایش دهند، تصریح کرد: در عرصه فرقه‌سازی شاهد تجدید حجتیه هستیم و اکنون امام زمان‌ها و خداهای زیادی داریم که در زندان‌ها هستند.
ذوالنور ادامه داد: برای نمونه فردی که از نیروهای مسلح اخراج شده با ادعای امام زمانی مریدان زیادی را به خود جذب کرده و بعد از آن با ادعای خدایی آدم‌هایی را اطراف خود دارد که جلوی وی هفت الی هشت ساعت سجده می‌کنند.
وی افزود: برخی سی‌دی ظهور را می‌سازند و می‌گویند مقام معظم رهبری سید خراسانی است در حالی که کسی نمی‌تواند به قطع بگوید ایشان سید خراسانی است. 

پیشگویان زمان ظهور امام زمان، دروغگو هستند

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه کسانی که وقت ظهور را پیش‌بینی می‌کنند دروغگو هستند، گفت: در یکی از کتاب‌های انحرافی از علائم ظهور این گونه بیان شده که در منطقه دو عبدالله خواهد بود که اکنون نیز دو عبدالله داریم یکی در اردن و دیگری در عربستان است.
جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به تلاش عده‌ای برای دعوت از ملک عبدالله، پادشاه اردن به ایران گفت: آنها تلاش می‌کردند با جاذبه‌های گردشگری رغبتی در وی ایجاد کنند و در آبگرم سرعین ببینند که آیا وی دارای علایم سفیانی است یا نه؟ 

جریان انحرافی خطرناک‌تر از همه جریانات تاریخ انقلاب است

ذوالنور با بیان اینکه جریان انحرافی در تاریخ انقلاب اسلامی بی‌سابقه بوده و خطرناک‌تر از همه جریانات است، گفت: این جریان حتی از جریان‌هایی مثل ملی مذهبی‌ها، حاکمیت افراطیون در دوره اصلاحات، منافقین و حجتیه‌ها، خطرناک‌تر است.
وی ادامه داد: بر اساس مبنای فکری حجتیه در دوران ظهور هر نوع حکومتی جائر است لذا برای حفظ ظاهر هم که شده باید از حکومت فاصله بگیرند ولی جریان انحرافی علاوه بر همه انحرافات حجتیه قدرت و ثروت را نیز در اختیار دارد.
جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه ادعا می‌کنم در دوران اصلاحات هیچ یک از آرمان‌های انقلاب، اهداف امام و ارزش‌های انقلاب از حمله محفوظ نماند، گفت: در دوران اصلاحات 8 هزار ساعت سخنرانی دارم که در آنها به حملاتی که به ارزش‌ها شده پاسخ داده‌ام. 

خاتمی گفت که بهترین مکتب برای حکومت لیبرالیسم است
وی با بیان اینکه مبنای فکری اصلاح طلبان لیبرالیستی بود، اظهار داشت: رحیم پور ازغدی در رابطه با دیدار خود با خاتمی می‌گوید که دفتر خاتمی از من دعوت کرد و و در دیداری که با خاتمی داشتم وی به من گفت که مباحث شما ریشه در سوسیالیسم دارد.
وی افزود: ‌ازغذی در پاسخ خاتمی گفته بود بحث شما یکطرفه است تفکرات شما نیز لیبرالیستی است و خاتمی گفته بود به یقین و باور رسیده‌ام که تنها مکتبی که می‌توانددر حکومت‌ها جوابگو باشد لیبرالیسم است.
این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه راس تابلوی اصلاح طلبان ناکارآمدی دین در جامعه بود، اظهار داشت: مردم اصلاح‌طلبان را زودتر می‌شناختند ولی جریان انحرافی شعارها و اقداماتی پررنگ‌تر از انحرافات اصلاح طلبان را دارد و از طرفی دیگر رنگ دین به خود زده است.
وی افزود: جریان انحرافی ژست دین دارد، نمی‌خواهم جسارت به رئیس جمهور کنم و علیرغم اینکه از حامیان دولت هستم ممکن است رئیس جمهور در جایی سخنرانی کند و بگوید من مخالف ولایت فقیه نیستم و نمی‌شود چنین انگی به من زد. 

جریان انحرافی منکر ولایت فقیه نیست

ذوالنور تصریح کرد: ولایت فقیه دارای ابعاد اعتقاد نظری و التزام عملی است، آقایان منکر ولایت فقیه نیستند و راس جریان انحرافی نیز منکر ولایت فقیه نیست بلکه آنها معتقند با توجه به غیبت صغری که در آن حضرت ولیعصر (عج) رخ می‌نماید نیابت بی‌معنی است.
وی اضافه کرد: جریان انحرافی معتقد است دوران ظهور اصغر که علائم آن اشکار شده است کسانی می‌توانند با امام زمان(عج) ارتباط داشته باشند، لذا معتقدند رئیس جریان انحرافی با امام زمان(عج) ارتباط دارد.
جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: برخی در سالگرد رحلت امام سر و دست می‌شکستند تا به عربستان بروند و از غافله امام زمان جا نمانند کما اینکه رئیس جریان انحرافی در اظهار نظری گفت که در 14 خرداد اتفاقی می‌افتد که دهن منتقدین بسته می‌شود.
وی با بیان اینکه جریان انحرافی منکر ولایت فقیه در نظر نیست، گفت: آقای صفار هرندی می‌گوید در جلسه‌ای بحث می‌شد که ادغام در فلان جا خلاف نظر رهبری است ولی رئیس جمهوری گفت این حکم است، این حکم را راس جریان انحرافی از امام زمان می‌گرفت. 

جریان انحرافی مردم را به سه دسته تقسیم کرده‌اند

ذوالنور با بیان اینکه فضای جامعه ظرفیت طرح مسائلی را ندارد، تصریح کرد: جریان انحرافی معتقد است که مردم سه دسته هستند گروه اول ولایتی‌ها و همان 7 میلیون رایی هستند که به ناطق نوری رای دادند، این سخن صددرصد غلط است برای اینکه رسانه‌های بیگانه اقرار داشتند که در 9 دی بیش از 40 میلیون به خیابان‌ها آمده و از ولایت حمایت کردند. 

کسی که رای می‌دهد مشروعیت نظام را قبول دارد

وی با اشاره به اینکه کسی که رای می‌دهند مشروعیت نظام را قبول دارد، گفت: گروه دوم از نظر این جریان ضدانقلابی‌ هستند که عده‌شان کم نیست ولی این حرف نیز غلط است چون در مقایسه با انبوه مردم عددی نیستند.
جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه گروه سوم را عامه مردم عنوان کرد و گفت: جریان انحرافی می‌گوید عامه مردم به انقلاب معتقدند ولی در عمل می‌خواهند مشروبات الکلی مصرف کنند با حجاب خانم‌ها کاری نباشد و به طور کلی حکومتی می‌خواهند که کاری به کارشان نداشته باشند.
وی افزود: این‌ها با این نوع نگاه به گروه سوم، دیگر نیازی به ولایت فقیه ندارند و متاسفانه نوع حرکتی که اکنون می شود در این راستا است.
ذوالنور ادامه داد: این جریان سه سال پی‌در‌پی است که تصمیم گرفته می‌شود سران کشورهای فارسی زبان به برای جشن نورزو به تخت جمشید دعوت شوند و سه سال است که رهبری باید مخالفت کنند تا این اتفاق نیفتد؛ در مورد تحولات منطقه نظر رهبری بیداری اسلامی است و این جریان بیداری مردمی را در مقابل نظر رهبری مطرح می کنند. 

در آینده حلقه وحدت جریان انحرافی و فتنه شکل می‌گیرد

وی با بیان اینکه متاسفانه یک گره تلخ در آینده شکل خواهد گرفت، گفت: این گره تلفیق و جوش جریان انحرافی با جریان فتنه است.
جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه شاخص‌های جریان فتنه با 100 نفر برای انتخابات آینده مجلس مذاکره کرده‌اند، اظهار داشت: 81 نفر از این 100 نفر اعلام کرده‌اند که رئیس جریان انحرافی نیز با آنها مذاکراتی داشته که این نشانگر یکی بودن اهداف مشترک آنها است.
وی ادامه داد: آقای زیبا کلام اخیرا گفته که مشایی با جریان اصولگرایی فرسنگ‌ها فاصله دارد و درباه فتنه چیزی نگفته و شخصیتی قابل احترام است؛ سعید حجاریان نیز گفته که اگر احمدی‌نژاد مشایی را برای انتخابات آتی ریاست جمهوری کاندید کند ما مشکلی برای ائتلاف نداریم.
ذوالنور با بیان اینکه این دو جریان به هم نزدیک می‌شوند، تصریح کرد: فکر می کنم در آینده نزدیک به هم خواهند رسید و ممکن است شرایط غیرعلنی خود را علنی کنند.

اصلاح‌طلبان با تاکتیک‌های مختلفی به دنبال ایفای نقش در مجلس آینده هستند

وی افزود: اصلاح‌طلبان با تاکتیک‌های مختلفی به دنبال این هستند تا در مجلس آینده نقش ایفا کنند.
جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه بیان داشت: تفرقه در اصولگرایی، متعدد کردن کاندیداها، به میدان آوردن افراد ناشناخته و نسوخته و مطرح کردن دانه درشت‌ها در شهرهای کوچک از جمله برنامه‌های اصلاح طلبان برای تسلط بر مجلس آینده است.

عزل وزیر اطلاعات به منظور بستن کانال شورای نگهبان بود

وی با اشاره به برنامه جریان انحرافی برای فرستادن 150 نماینده به مجلس آینده، گفت: عزل وزیر اطلاعات به منظور بستن کانال شورای نگهبان بود.
ذوالنور ادامه داد: برخی از مسئولان استانی در دیدار با بنده اظهار داشته‌اند که ارقام ده‌ها میلیاردی برای کارهای فرهنگی استان‌ها تخصیص یافته ولی به استان ها واریز نشده و معلوم نیست در کجا خرج شده است که در این زمینه سئوالاتی از مسئولان مطرح است.
وی همچنین گفت: هزینه کردن برای مجلس آینده برای این است تا از امکانات مجلس استفاده شود. دلیل اینکه رهبری در دیدار با نمایندگان فرمودند نمایندگان از کانون‌های قدرت و ثروت فاصله بگیرند این است که ایشان این خطر را احساس می‌کنند.
جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه این جلسه با تایید سئوال یکی از اعضا مبنی بر برنامه جریان انحرافی برای تشکیل ارتش 20 میلیونی اظهار داشت: در عرصه بسیج دارند پیش‌آهنگی را تقویت می‌کنند که کارکردش برای انتخابات است.
وی درباره اظهارات آیت‌الله عبدالنبی نمازی، امام جمعه کاشان با بیان اینکه وی فردی عادل، متقی و صادق است، گفت: تردیدی در صداقت ایشان نیست و مطالب از منابع مختلف به وی می‌دهند و ایشان مطالب را نقل کرده و خیلی از حرف‌ها درست، ولی بخشی که نقل شده بود رهبری فرموده با همه برخورد شود ولی با رئیس جریان انحرافی کاری نداشته باشید درست نیست. 

وزن جریان انحرافی در دولت سنگین نیست

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه درباره میزان همراهی وزرای دولت دهم با رئیس جمهور، تصریح کرد: وزن این جریان در دولت خیلی سنگین نیست، بدنه کلی دولت با نظام و ولایت است در دوران دورکاری رئیس جمهور خیلی از وزراء به دنبال نظر رهبری بودند که اگر آقا اذن بدهند در مسئولیت خود بمانند.
وی در پاسخ به سئوالی پیرامون اتحاد فتنه گران با جریان انحرافی، اظهار داشت: فضای فعلی کشور به نفع جریان انحرافی و جریان فتنه نیست و این دو در بدنه مردم نفوذی ندارد.
ذوالنور اضافه کرد: اگر خاتمی مقابل ولی فقیه می‌ایستاد یا کروبی و موسوی رئیس جمهور می‌شدند و قهر 11 روزه می‌شد همان روز اول کشور را به آشوب می‌کشاندند ولی این اتفاق نیفتاد و نگاه مردم به این بود که رهبری چه مسیر‌ی را ترسیم می‌کنند. 

در صورت آغاز سفرهای استانی، شعارهای مردم جور دیگری خواهد بود

وی تصریح کرد: دلیل اینکه رئیس جمهور نمی‌تواند به سفرهای استانی برود این است که شعارهای مردم جور دیگری خواهد بود و در صورت استقبال نیز مردم شعارهای بصیرت و رها کردن مشایی را خواهند داد.
جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران درباره تفاوت سرعت برخورد نظام با دو جریان انحرافی و فتنه نیز تاکید کرد: جریان فتنه به مرده‌های سیاسی تبدیل شده‌اند و سران فتنه این را می‌خواستند که دستگیر شده و تبدیل به قهرمان شوند، ولی جریان انحرافی چون قدرت و ثروت را در دست دارند اگر نظام وارد نمی‌شد اختاپوس‌وار همه جا را در دست می‌گرفت. 

رضایی در انتخابات با اقبال اجتماعی روبه‌رو نبود

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اشتباه اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری نهم، اظهار داشت: به هیچ وجه اشتباه نشده، برای اینکه 4 گزینه بیشتر نداشتیم یک گزینه رضایی بود که بارها خود را آزموده و فضای اجتماعی به گونه‌ای نبود که با اقبال صندوق‌ها روبه رو شوند و اگر افراد سرمایه‌گذاری می‌کردند شانس کسانی را که در جبهه اصولگرایی نبود را تقویت می‌کرد و دو گزینه دیگر نیز در نطق‌های تبلیغاتی خود پایه‌های انقلاب را هدف قرار دادند. 

80 درصد برنامه‌های احمدی نژاد در مسیر انقلاب بود

وی تصریح کرد: 80 درصد برنامه‌های احمدی نژاد در مسیر انقلاب بوده هرچند در مسیر، انحرافاتی نیز داشته است.
جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: دلیل حمایت مقام معظم رهبری از ایشان نیز این بود که ایشان این روزها را می‌دیدند و در اوج فتنه 88 فرمودند فتنه‌های عمیق‌تری در راه است ولی در هر حال میزان حال فعلی افراد است و انتخاب بین افسد و فاسد جزء اصول دین است.
وی درباره شماتت اصولگرایان توسط اکثر مردم، تصریح کرد: این درست نیست مردم هر جا لازم باشد اشتباهی را اصلاح می‌کنند.




 


باید مراقب مصادره حرکت‌های مردمی در منطقه بود

حضرت آیت الله خامنه‌ای تاکید کردند: بیداری اسلامی در مصر، تونس و لیبی، حرکتهای اخیر مردمی در منطقه برخلاف خواست و منافع امریکا، غرب و صهیونیستهاست و باید مراقب هرگونه انحراف و یا مصادره حرکتهای مردمی در منطقه بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز در دیدار آقای عمرالبشیر رئیس جمهور سودان و هیأت همراه، حرکتهای مردمی اخیر در منطقه را سرآغاز یک تحول اساسی در کشورهای اسلامی و منطقه خواندند و اظهار امیدواری کردند: در آینده نزدیک شاهد یک پیمان قوی اسلامی در شمال افریقا باشیم.
رهبر انقلاب اسلامی با اظهار خرسندی از بیداری اسلامی در مصر، تونس و لیبی، حرکتهای اخیر مردمی در منطقه را برخلاف خواست و منافع امریکا، غرب و صهیونیستها دانستند و افزودند: برهمین اساس باید هوشیار بود که امریکا و غرب، مانع از ادامه مسیر طبیعی این حرکتهای مردمی نشوند و آنها را مصادره نکنند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: البته امریکا و غرب، در کوتاه مدت کاری از پیش نخواهند برد ولی بهرحال باید مراقب هرگونه انحراف و یا مصادره حرکتهای مردمی در منطقه بود.
ایشان موضوع مصر را در تحولات منطقه بسیار مهم ارزیابی کردند و افزودند: پایگاه مستحکم امریکا و رژیم صهیونیستی در مصر، اکنون فروریخته است و امریکا و برخی حکومت های وابسته، در تلاش هستند که شاید در بلندمدت، مسیر را به سمت و سوی دیگری تغییر دهند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سابقه تغییر تدریجی افراد و حرکتهای انقلابی در طول زمان تأکید کردند: نباید گذاشت چنین اتفاقی در مورد مسائل منطقه روی دهد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای درخصوص مسائل لیبی هم افزودند: ما در مورد اوضاع لیبی بشدت نگران هستیم زیرا حرکت مردم لیبی یک قیام جدی و واقعی است و غربی ها مصمم هستند تا نگذارند این حرکت واقعی مردم به سرانجام برسد.
ایشان علت دخالت نظامی غرب در لیبی را همین موضوع دانستند و خاطرنشان کردند: غربیها از تشکیل یک حکومت با گرایش های اسلامی در لیبی و در یک قدمی اروپا به شدت هراس دارند و می‌خواهند مانع از این کار شوند.
رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل سودان و فشارهای غرب به این کشور اشاره و تأکید کردند: جمهوری اسلامی ایران از حکومت اسلامی، دولت و ملت سودان که مصمم به حفظ استقلال، اسلامیت و یکپارچگی سرزمین خود هستند، حمایت می‌کند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای افزودند: ایستادگی و مقاومت دولت و ملت سودان در برابر توطئه‌ها و فشارهای امریکا، رژیم صهیونیستی و غرب قابل قدردانی است.
ایشان تأکید کردند: در شرایط کنونی باید تمام جناحها و گروهها در سودان، هوشیار و متحد باشند.
در این دیدار که آقای احمدی‌نژاد رئیس جمهور نیز حضور داشت، آقای عمرالبشیر رئیس جمهور سودان روابط ایران و سودان را مستحکم و خوب ارزیابی کرد و ضمن قدردانی از حمایتهای جمهوری اسلامی ایران گفت: با وجود فشارهای غرب، دولت و ملت سودان در مقابل این فشارها ایستادگی کرده اند و به آینده امیدوار هستند.
رئیس جمهور سودان همچنین تحولات منطقه را مثبت و به نفع کشورهای اسلامی دانست و گفت: قطعاً شرایط منطقه به دوران قبل از حرکتهای مردمی باز نخواهد گشت و امریکا و رژیم صهیونیستی ضرر کنندگان اصلی از تحولات منطقه خواهند بود.


 


راز يك نامه بي‌سلام

 



انتشار عمومي نامه آيت‌‌الله هاشمي رفسنجاني خطاب به رهبر معظم انقلاب سه روز قبل از برگزاري انتخابات رياست جمهوري دهم از جمله رخدادهاي مهم اين انتخابات به شمار مي‌آيد كه تحليل آن مي‌تواند در ارزيابي وقايع پس از انتخابات نيز مؤثر واقع شود.

نامه هاشمي رفسنجاني به مقام معظم رهبري در وهله اول، واكنش وي به موضعگيري احمدي‌نژاد ـ در مناظره با موسوي ـ عليه او و فرزندانش تلقي مي‌شود. همانگونه كه عنوان شد، نام بردن احمدي نژ اد از برخي شخصيت‌ها مانند آقايان هاشمي رفسنجاني و ناطق نوري و ايجاد شبهه درباره آنان ـ بدون ارائه سند و در غياب آنان ـ از جمله بداخلاقي‌هاي صورت گرفته در مناظره‌ها بود. رهبر معظم انقلاب نيز در نماز جمعه تاريخي 29 خرداد، صراحتاً اين اقدام احمدي‌نژاد را تقبيح و از شخصيت و سوابق هاشمي رفسنجاني و ناطق در انقلاب تجليل به‌عمل آوردند.

با اين وجود، به نظر مي‌رسد نامه هاشمي رفسنجاني به رهبري انقلاب، در سطحي فراتر از واكنشي صرف به موضع احمدي‌نژاد قابل تحليل باشد. فارغ از ادبيات نامه و چرايي انتشار عمومي آن ـ كه براي بسياري از تحليلگران عجيب مي‌نمود ـ برخي سيگنال‌هاي موجود در آن، نشانه‌هايي از آغاز يك مسير جديد داشت.

هاشمي رفسنجاني در اين نامه تأكيد كرده بود كه به دليل مسئوليت‌هاي رسمي خود از موضعگيري رسانه‌اي درباره كانديداها و جريان‌هاي دخيل در انتخابات خودداري نموده، اما در عين حال اذعان مي‌كند كه همگان نظر او را مبني بر به صلاح نبودن ادامه وضع موجود ـ يعني دولت احمدي‌نژاد ـ مي‌دانند.

عدم رسانه‌اي شدن نظر هاشمي رفسنجاني درباره كانديداها حرف درستي است، اما رسانه‌اي شدن نظر ايشان به معناي عدم ورود و دخالت وي در سازماندهي انتخابات نيست. اخبار و گزارش‌هاي متعدد و تكذيب نشده‌اي از ماه‌ها قبل از شروع رسمي روند انتخابات وجود داشت كه بيانگر محوريت هاشمي رفسنجاني براي ساماندهي به ائتلاف «نه احمدي‌نژاد » بود.

همانگونه كه در مقدمه اين مطلب بيان شد انتخابات دهم رياست جمهوري، به نوعي ادامه انتخابات نهم بود و هاشمي در اين انتخابات نيز همچنان نقش كليدي و محوري داشت. نقش ايشان براي ساماندهي ائتلاف مقابل احمدي‌نژاد به گونه‌اي بود كه برخي رسانه‌ها از وي با عنوان بازيگر پنهان ياد مي‌كردند.

تلاش‌هاي هاشمي و اطرافيان وي در حمايت از ميرحسين موسوي و نيز عليه احمدي‌نژاد چيزي نبود كه از ديده‌ها پنهان بماند. هاشمي شخصاً در رسانه‌ها مطلبي بيان نمي‌كرد، اما تقريباً تمامي افراد، جريان‌ها و دستگاه‌هاي منتسب به ايشان با تمام قوا عليه احمدي‌نژاد و در حمايت از موسوي ـ و بعضاً كروبي ـ وارد عرصه شدند. تند‌ترين مواضع عليه احمدي‌نژاد مدت‌ها قبل از مناظره تلويزيوني او از سوي فائزه هاشمي و حسين مرعشي (از منسوبين نزديك هاشمي) اتخاذ شد. به عنوان مثال فائزه هاشمي طي سخناني در اجتماع هواداران موسوي در روز دوم خرداد88 با نام بردن از دوره رياست جمهوري احمدي‌نژاد با عنوان «دوران نكبت» ادعا نمود كه اگر وي دوباره انتخاب شود ادعاي امام زماني خواهد كرد!

مهدي هاشمي رفسنجاني ديگر فرزند هاشمي نيز در ماه‌هاي منتهي به انتخابات، به عنوان موتور محركه و عامل اصلي سازماندهي‌هاي كلان عليه احمدي‌نژاد و به نفع ميرحسين موسوي بود كه براي اين منظور از ظرفيت دانشگاه آزاد نيز در حد وسيعي استفاده مي‌كرد.

فشارهاي پنهان و پيداي هاشمي بر جوامع و تشكل‌هاي مختلف اصولگرا براي عدم حمايت از احمدي‌نژاد نيز چيزي نبود كه از ديده‌ها پنهان بماند. نمونه آشكار آن، اعمال نفوذ وي براي عدم حمايت دو تشكل مهم روحاني يعني جامعه مدرسين حوزه علميه قم و جامعه روحانيت مبارز تهران براي عدم حمايت از احمدي‌نژاد بود كه نهايتاً نيز سران اين دو تشكل روحاني مجبور شدند به‌صورتي ناقص ا

:: بازدید از این مطلب : 417

|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 تير 1390 | نظرات ()