نوشته شده توسط : من

عليرضا رجايي بازداشت شد

عليرضا رجايي به دليل ارتكاب جرايم امنيتي بازداشت شد.

عليرضا رجايي به اتهام ارتكاب جرايم امنيتي از سوي مامورين بازدداشت شد.

وي پيش از اين نيز در جريان اغتشاشات پس از انتخابات رياست جمهوري 88 دستگير شده بود.

رجايي كه عضو گروهك موسوم به ملي‌ـ‌مذهبي و نهضت آزادي بوده در سوابق خود دبيري اجتماعي نشريه گروهك نهضت آزادي (ايران فردا) و دبيري سرويس سياسي در روزنامه‌هاي دوم‌خردادي جامعه، توس، خرداد، نشاط و عصر آزادگان را دارد.


سقوط آزاد سران فتنه
یك مجله آمريكايي با نااميدي از دست اندركاران فتنه ۸۸، نام آنان را از فهرست ۱۰۰ نامزد چهره هاي اثرگذار حذف كرد.




مجله تايم در حالي كه سال ۲۰۱۰ نام ميرحسين موسوي، زهرا رهنورد و شيرين عبادي را در شمار نامزدهاي خود گنجانده بود، امسال اسامي آنان را از فهرست شخصيت هاي اثرگذار و پرنفوذ حذف كرد. اين مجله سال گذشته تلاش كرده بود با گنجاندن نام سه تن از فتنه گران ايراني در كنار چهره هاي سياسي جهان، به شارژ روحي عوامل ميداني فتنه بپردازد و در اين راه حتي موسوي، رقيب ليدي گاگا رقاصه مبتذل آمريكايي هم در دور نهايي شد اما از وي عقب افتاد.
اما امسال با توجه به مرگ و فراموشي فتنه سبز، مجله آمريكايي نيز ترجيح داد نام موسوي، رهنورد و عبادي را كلاً از فهرست اسامي خود حذف كند تا ترديدهاي گسترده نسبت به سنديت فهرست اين مجله در افكار عمومي- مانند پارسال- پديد نيايد.


همزمان با حذف نام دست اندركاران فتنه از فهرست مجله تايم، محافل ضد انقلاب نيز معتقدند بانيان فتنه سبز به باد فراموشي سپرده شده اند و از سوي ديگر جريان اپوزيسيون واجد هيچ گزينه درخور ديگري هم نيست.
شبكه مجازي بالاترين در اين زمينه نوشت: پاي حرف هاي رضاپهلوي مي نشيني، ميگن باباش دزد بوده، آدم كشته ، ساواك راه انداخته و و و... مياي از كشتار پادگان اشرف بگي، ميگن ول كن منافقين تروريست را، يا ميگن؛ مگه نديدي مسعود رجوي با صدام ماچ و بوسه كرده و... از خاتمي و اصلاح طلبا ميگي، ميگن بابا خاتمي بي بخاره و بقيه شون با رژيم هماهنگ هستند. اصلاً ميگي گور پدر همه اپوزيسيون، زنده باد موسوي، ميگن تكليف اعدام هاي دهه شصت چي ميشه. بابا آقايان روشنفكر سياسي! يكي تكليف ما را روشن كنه، بالاخره تحت كدوم گروه و اپوزيسيوني بايد با جمهوري اسلامي مبارزه كرد؟


بالاترين در مطلب ديگري با زير سؤال بردن گروه نيمه تعطيلي موسوم به شوراي هماهنگي راه سبز خارج كشور نوشت: اولش همه مي گفتيم جنبش نياز به سر نداره. حالا كه موسوي و كروبي توي حصرند، لينك هايي منتشر مي شود كه كساني كه در آن سوي مرزها به خوبي و خوشي زندگي مي كنند و هر روز براي تفريح و سرگرمي در تلويزيون هاي خود ظاهر مي شوند را به عنوان رهبر قالب جنبش سبز كنند، و برخي با به به و چه چه به آن دامن مي زنند. كساني مي خواهند خود را رهبر جنبش جا بزنند كه به چالش كشيدنشان فحش هاي چاله ميداني است، و كيلومترها دورتر از مردم و كشورشان زندگي مي كنند، و با راه حل هاي نانوايي وارشان مي خواهند بگويند درد مردم را مي فهمند. آيا از چند هزار كيلومتر آن طرف تر مي شود با افكار عمومي ارتباط گرفت؟!
در همين حال نامه ۲۸ وبلاگ نويس و سايت ضدانقلاب در فضاي مجازي و خطاب به شوراي هماهنگي راه سبز منتشر شده كه اين شورا را متهم به بي كفايتي مي كند. در اين نامه آمده است: امروز كه قريب به ۲ ماه از شكل گيري شوراي هماهنگي مي گذرد، امضاكنندگان اين نامه نه در قالب يك تشكل سياسي يكپارچه و در راستاي اهداف سياسي و منافع گروهي بلكه از روي احساس وظيفه و مسئوليت به نقد عملكرد و كارنامه «شوراي هماهنگي راه سبز اميد» مي پردازند. اگر واقع بينانه به عملكرد اين شورا نگاه شود، انفعال و بي تحركي مجموعه مذكور چنان بوده كه كارنامه كاركردش اصولاً خالي تر از آن است كه قابل نقد باشد. اما با درك حساسيت ها و شرايط موجود، مي توان از اين نقدها موقتاً عبور كرد و تنها از منظر عملكرد شورا در مديريت اعتراضات و حوادث پيش روي جنبش سبز به بررسي و نقد شورا و تحرك اعضايش پرداخت. اما متأسفانه در اين سوي داستان نيز چيز چندان قابل عرضي وجود ندارد و بيم آن مي رود كه چنانچه اين سكوت و انفعال ادامه پيدا كند، نه تنها نقش اين شورا در سايه ترديد قرار گيرد، بلكه خلأ رهبري جنبش باعث از هم پاشيدگي و سرخوردگي و يأس و فروپاشي جنبش شود.


در حالي كه بالاترين در مطلبي خطاب به برخي اعضاي لو رفته شورا نظير امير ارجمند و واحدي مي نوشت «آقايان، سكوتتان حال به هم زن است»، يكي از حاميان شورا در پاسخ نوشت: بالاترين زماني رونق داشت و براي داغ شدن يك لينك در اين سايت بايد ۸۰-۷۰ تا رأي مثبت مي گرفتي اما با سياست هاي مديريت سايت، تمام فعالين رفتند سمت سايت هاي ديگر و الان براي داغ شدن يك لينك ۳۰ تا بيشتر رأي مثبت نمي خواد.




نگرانی مجله‌تایم برای سگ‌بازان ایرانی!
خبرنامه دانشجویان ایران: مطرح شدن طرح ممنوعیت نگهداری برخی حیوانات خطرناک و نجس مانند سگ در اماکن و معابر عمومی که این روزها در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است، با واکنش یک مجله معروف امریکایی مواجه شده است.

مجله تایم در شماره جدید خود، این طرح را اقدامی افراطی از سوی سیاسیون ایرانی نامیده که موجب ناراحتی بسیاری از جوانان ایرانی که سگ‌ها بهترین دوستشان هستند، شده است!


برنامه فتنه گران برای انتخابات مجلس
یكی از سایت های جریان فتنه با اذعان به بی برنامگی،احساسی بودن و شعارزدگی مفرط در بین فرقه سبز ،خواستار برنامه ریزی برای بهره گیری از فضای انتخابات مجلس نهم شد.

،سایت جرس در یادداشتی با انتقاد از رویكرد دوگانه اصلاح طلبان مبنی بر «شراكتی- قهری» در فضای سیاسی كشور نوشت:کنش فعال در این هنگامه می‌تواند جنبش سبز را در موضع برتر در این میانه قرار دهد. ماه‌های منتهی به انتخابات مجلس فرصت‌های هرچه بیشتری را در اختیار جنبش قرار خواهد داد تا قدرت، توانایی، و خواسته‌های خویش را تحمیل نماید.

نویسنده این سایت همچنین«شعارزدگی»،« احساسی بودن»،«منفعل بودن» و... را از عواملی دانست كه فرقه سبز با آن درگیر بوده و در این زمینه تصریح كرد كه اصلاح طلبان باید برای مشاركت و یا تحریم انتخابات می بایست تصمیم لازم را اتخاذ كنند



برخورد عجیب با بد‌حجابی + عکس

مسئولین حراست دانشگاه هرمزگان برای مقابله با رواج بد حجابی در این دانشگاه، در اقدامی عجیب علاوه بر تذکر زبانی به دانشجویان بد حجاب، کارت دانشجویی افراد را گرفته و پشت شیشه اتاقک حراست ورودی دانشگاه نصب می کند تا دیگر دانشجویان این کارت ها را ببینند و درس عبرت بگیرند!


به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران، مسئولین حراست دانشگاه هرمزگان برای مقابله با رواج بد حجابی در این دانشگاه، در اقدامی عجیب علاوه بر تذکر زبانی به دانشجویان بد حجاب، کارت دانشجویی افراد را گرفته و پشت شیشه اتاقک حراست ورودی دانشگاه نصب می کند تا دیگر دانشجویان این کارت ها را ببینند و درس عبرت بگیرند!





قرار گرفتن کارت دانشجویی در بر روی شیشه اتاقک به گونه ای است که تمام مشخصات شخصی این دانشجویان در مقابل دیدگان تمام دانشجویان قرار می گیرد.

نکته قابل توجه آنکه نه تنها این اقدام تاثیر مثبتی بر نحوه پوشش دانشجویان نداشته است بلکه با بوجود آوردن وجهه ی بسیار بد در موضوع مقابله با بی حجابی موجبات سوئ استفاده ی برخی افراد سودجو را فراهم کرده است.

این اقدان عجیب و نسنجیده مسئولین حراست این دانشگاه نه تنها به رعایت شئونات کمکی کرده بلکه حواشی مختلفی را هم با خود به دنبال داشته است که می توان از سوء استفاده ی برخی افراد سودجو نسبت به مشخصات نمایان شده ی دانشجویان به عنوان یکی از نمونه های این تبعات منفی نام برد.





تحلیل رسانه‌های ضدانقلاب درباره یک استعفا

رسانه‌های ضدانقلاب در روزهای اخیر تحلیل‌ها و خبرهای متعددی در مورد استعفای وزیر اطلاعات منتشر کرده‌اند، هدفی که توجه به آن موضوعات متعددی را روشن می‌کند.
رسانه‌های ضدانقلاب در روزهای اخیر تحلیل‌ها و خبرهای متعددی در مورد استعفای وزیر اطلاعات منتشر کرده‌اند، هدفی که توجه به آن موضوعات متعددی را روشن می‌کند.
به گزارش فارس، استعفای حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر اطلاعات و پذیرفتن این استعفا از سوی محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان و توصیه رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور درباره ادامه فعالیت وزیر اطلاعات، سوژه‌ای بود که سایت‌های فارسی زبان بیگانه و ضدانقلاب تحلیل‌های گوناگونی در مورد آن به خورد افکار عمومی دادند.
بررسی این تحلیل‌ها همگی نشان از یک هدف دارد و آن اینکه ضد انقلاب با استفاده از رسانه‌های خود قصد القاء وجود اختلاف میان رهبر معظم انقلاب و مسئولان کشور را دارد، ادعای مضحکی که بیشتر شبیه به یک دروغ بزرگ است تا تحلیل و خبر.
در سال‌های اخیر، از محمود احمدی‌نژاد که در سال 84 با شعار عدالت و مهرورزی به میدان مبارزات انتخاباتی وارد شده و با کسب اکثریت آراء در دور دوم به پیروزی رسید و دولت نهم را تشکیل داد و سپس در انتخابات دور دهم ریاست جمهوری نیز باز هم با جذب اکثریت آراء مردم، پیروز انتخابات شد، همواره به عنوان یکی از مصادیق بارز ولایتمداری در میان شخصیت‌ها نام‌ برده شده است.
اکثر کارشناسان سیاسی و مسئولان کشور، احمدی‌نژاد را یکی از ولایتمدارترین و انقلابی‌ترین شخصیت‌های سیاسی می‌دانند چرا که ارادت وی به ولی‌فقیه و موضع‌گیری‌های رئیس جمهور علیه دشمنان در کمین نشسته‌ انقلاب و البته سخنان مکرر وی درباره رهبر معظم انقلاب و تقدیر از ایشان به خاطر زحمات فراونی که در هدایت کشتی انقلاب کشیده‌اند، نشان از اعتقاد قلبی رئیس‌جمهور به "خط نورانی ولایت " دارد، امری که امروز دشمنان درپی لطمه زدن به آن و یا حداقل لکه‌دار کردن آن هستند.
نگاهی اجمالی به موضع‌گیری‌های این رسانه‌ها نشان می‌دهد که آنها چگونه به کمین نشسته‌اند تا در لحظه‌ای به پیکره انقلاب اسلامی ضربه زده و آنرا پاره پاره کنند.

سایت رادیو فردا
این سایت که زیرنظر مستقیم وزارت امور خارجه آمریکا اداره می‌شود یک نظر سنجی با طرح این سوال که «آیا به نظر شما اختلاف‌ها میان نزدیکان محمود احمدی‌نژاد و هواداران آیت‌الله خامنه‌ای به یک رویارویی همه‌ جانبه میان دو طرف منجر خواهد شد؟» در گوشه‌ای از سایتش قرار داده است، امری که القاء بروز اختلاف و درگیری میان مردم را هدف گرفته است.

بی بی سی فارسی
این سایت که در جریان فتنه 88 در پشتیبانی از فتنه‌گران نقش‌آفرینی زیادی داشت، پس از ارائه تحلیل‌های ظاهراً بی‌طرفانه اما در باطن اختلاف افکن و تحریک آمیز پیرامون موضوع استعفای وزیر اطلاعات باز هم از نقش خود یعنی پشتیبانی از ناآرامی در ایران کوتاه نیامد، این سایت با طرح این سوال که "شما درباره اختیارات رهبر و رئیس جمهوری ایران در خصوص تعیین اعضای کابینه دولت چه فکر می کنید؟ " سعی دارد که ادعای مضحک "حاکمیت دوگانه " را همچون هم‌قطاران خود را تکرار کند.

سایت رادیو اسرائیل این سایت که پیش از این در تعیین شعار راهپیمایی روز جهانی یعنی همان شعار "نه غزه، نه لبنان " کوشش فراوانی کرد تا این شعار، شعار پیروان قلیل فتنه در راهپیمایی‌های روزجهانی قدس در ایران باشد، این بار ناچار به تحریف سخنان آیت‌الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری شد.
به این تیتر دقت کنید، "مهدوی کنی: احمدی نژاد اگر لازم باشد باید خودش کنارگیری کند "؛ این تیتر خبر سایت رادیو اسرائیل است. اگر به متن خبر هم دقت شود، مشخص می‌شود که ایراد کار کجاست. "رییس مجلس خبرگان در ایران، در هشداری آشکار به محمود احمدی نژاد گفت: ایشان باید بداند که در صورت لزوم، کناره گیری ایشان هیچ مشکلی ایجاد نمی کند. "، " شیخ محمد رضا مهدوی کنی افزود: هدف اصلی ما حفظ نظام و ولایت فقیه است و در این میان حتی مقام ریاست جمهوری هم اگر احساس کند که رفتنش به مصلحت نظام است، همین الان باید کناره‌گیری کند. "
اما ماجرا از این قرار است که آیت‌الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری اخیراً در دیدار با برخی مسئولان حزب مؤتلفه گفته بود که "هدف اصلی ما حفظ انقلاب و نظام است که امام فرمود حفظ نظام از اوجب واجبات است و حفظ نظام وابسته به حفظ ستون آن است و ستون آن ولایت‌فقیه و ولی فقیه زمان است. "
این همان جمله‌ای است که سایت رادیو اسرائیل در میان آن جمله‌ای را اضافه کرده و آن را به نقل از رئیس مجلس خبرگان منتشر کرده است.

سایت ضد انقلاب اخبار روز

اگر به یکی از جمله‌هایی که در تحلیل‌های این سایت دقت شود، روشن می‌شود که همه این سایت ها زنجیروار مأموریت یافته‌اند که ادعایی مضحک و البته خنده‌دار را پیگیری کنند، این ادعا همان ادعای وجود اختلاف بین مسئولان عالی نظام است.
این سایت در خبری نوشت است که "تلاش برای تسلط بر وزارت اطلاعات به رودرویی بی‌سابقه طرفداران ولی‌فقیه با دولت احمدی‌نژاد انجامیده است.

دانشجو نیوز
این سایت هم که معمولا با انتشار اخباری هدف‌دار درصدد تحریک دانشجویان و قشر تحصیل‌کرده کشور است، این بار با انتشار تحلیلی درباره استعفای وزیر اطلاعات، تحریک حامیان دولت را دنبال کرده و نوشت: "پس از جنجال بر سر انتشار خبر استعفای وزیر اطلاعات در برخی سایت‌های حامی دولت و به دنبال آن حمایت آیت‌الله خامنه‌ای از حیدر مصلحی و ابقای وی به عنوان سرپرست وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی، درگیری‌های لفظی و تهدید به حذف در بین حامیان احمدی‌نژاد و منتقدان حکومتی وی به شدت بالا گرفته است. "

دویچه‌وله این سایت نیز با انتخاب تیتر "پس‌لرزه‌های ماجرای استعفا " به بررسی موضوع از یک زاویه متفاوت پرداخت و نوشت: "نامه نمایندگان مجلس و انتشار علنی نامه آیت‌الله خامنه‌ای به وزیر اطلاعات تازه‌ترین واکنش‌ها به استعفایی است که از روز یکشنبه 28فروردین (17 اوریل) تا کنون در صحنه سیاسی ایران جنجال به‌پا کرده و به عاملی برای اختلافات بیشتر میان آیت‌الله خامنه‌ای و محمود احمدی‌نژاد و نیز گسترش شکاف در جناح اصول‌گرا بدل شده است. "

سایت خودنویس خودنویس نیز همراه با زنجیره سایت‌های ضد انقلاب دیگر، به تحلیل‌های واهی پیرامون استعفای وزیر اطلاعات پرداخت و در مطلبی نوشت: "این هفته، یکی از پرتنش‌ترین هفته‌های تاریخ معاصر ایران بود، هفته‌ای که رئیس دولت وزیری را دور انداخت و حاکم به پشت میز وزارت بازگرداند. "

پیک ایران این سایت هم نوشت: از زمان انتشار اخباری مبنی بر مخالفت آیت‌الله خامنه‌ای با تغییر وزیر اطلاعات، چهره‌ها و وب‌سایت‌های هوادار محمود احمدی‌نژاد، تمایلی به پذیرش این حکم از خود نشان ندادند و علاوه بر خبرگزاری دولتی ایرنا که مخالفت رهبر جمهوری اسلامی با تغییر وزیر اطلاعات را "ادعای " برخی خبرگزاری‌ها خوانده بود، برخی سایت‌های غیررسمی حامی رئیس دولت از اصرار وی بر تغییر وزیر اطلاعات خبر دادند.
سایت مذکور بدون اینکه از سایت‌های حامی دولت که عنوان کرده‌اند که رئیس دولت بر تغییر وزیر اطلاعات اصرار دارد، به ارائه تحلیل پیرامون این مسئله و گمانی‌زنی‌ بی‌پایه در این باره پرداخت.

روز آنلاین
اما سایت هتاک روز آنلاین پا را فراتر گذاشته و خبر از درگیری شدید میان حامیان احمدی‌نژاد و منتقدان وی خبر داد، ادعایی که همچون دیگر سایت‌های هدایت شده توسط وزارت خارجه آمریکا همسو بود.
توجه به این جمله که "برکناری یا کنار رفتن اسفندیار رحیم‌مشایی، مرد جنجالی چهره کابینه احمدی‌نژاد سرآغاز اختلافات و دعواهای جدید شده است و هواداران محمود احمدی‌نژاد، منتقدان محافظه‌کار وی را "ناجوانمرد " خوانده و آنها را به مقابله خونین تهدید کرده‌اند "، نشان می‌دهد که دشمنان درصدد ایجاد درگیری میان مردم هستند.
* این موارد تنها بخشی از مجموعه عظیم تبلیغاتی است که رسانه‌های ضد انقلاب و البته فارسی زبان در مورد یک استعفا در روزهای اخیر منتشر کرده‌اند، موضوعی که رهبر معظم انقلاب در بیانات امروزشان هم به آن اشاره کردند.
حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه ملت و دولت باید این حالت صخره‌گون نظام اسلامی را حفظ کنند، فرمودند: نگذارید اختلاف و شکاف بوجود آید و آنچه را که دشمن در "تبلیغات " و "خباثت‌های سیاسی " خود می‌خواهد، روی دهد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به قضایای چند روز اخیر درباره وزارت اطلاعات افزودند: تبلیغات رسانه‌های بیگانه را در مورد این قضایا که آن‌چنان اهمیتی هم ندارد ببینید، که چه جنجالی به راه انداخته‌اند و در تحلیل‌های خود می‌گویند در جمهوری اسلامی ایران شکاف و حاکمیت دوگانه به‌وجود آمده و رئیس‌جمهور، حرف رهبری را گوش نکرده است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: تبلیغات دشمنان در روزهای اخیر بار دیگر نشان داد که آنها چگونه منتظر بهانه هستند و همچون گرگ برای حمله در کمین نشسته‌اند.






اینبار خاتمی لیدر اپوزیسیون فتنه گر می شود!

شیرین عبادی در تازه ترین مصاحبه با یک رسانه آمریکایی؛ خود را مخالف با قانون اساسی ایران و طرح هدفمندی یارانه ها از یک سو و از سوی دیگر همراه با سران فتنه نامید.
به نقل از وال استریت ژورنال، عبادی در گفتگویی اعلام داشت: من موافق "محمد خاتمی" به عنوان رییس جمهور بودم. وی رییس جمهور خوبی بود و لذا وی بعنوان لیدر ما مطرح است.
بنابر این گزارش، عبادی در این مصاحبه به قانون اساسی کشوری که سال ها در آنجا زندگی نموده بود حمله ور شده و گفت: کاملا موافقم که قانون اساسی ایران اشتباه است.
عبادی همچنین بشدت به طرح هدفمندی یارانه ها حمله ور شده و آرزو نمود تا ایران با تورم شدید مواجه شده و دولت کنونی سقوط نماید.
وکیل مدافع فراریان و بی پروایان جنسی؛ برنامه های هسته ای ایران را نامحبوب بین مردم نامیده و عنوان داشت: ایرانیان به این مسئله توجهی نمی کنند. وی در خاتمه از سران آمریکا درخواست کرد تا امکانات اینترنتی بیشتری برای مخالفان جمهوری اسلامی پدیدار شود.


رهبر انقلاب در دیدار پرشور مردم استان فارس:
تا من زنده هستم نخواهم گذاشت حرکت ملت منحرف شود + فیلم

رهبر معظم انقلاب اسلامی یادآور شدند: تا من زنده هستم، نخواهم گذاشت حرکت ملت منحرف شود.
حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار پرشور هزاران نفر از مردم استان فارس در سخنان بسیار مهمی ضمن تبیین شرایط حساس کنونی دنیا و منطقه، با توجه به بیداری اسلامی، همه مردم و مسئولان را به حفظ اتحاد و انسجام و کار و تلاش بی‌وقفه، و بهانه ندادن به‌دست دشمنان نظام اسلامی توصیه و تأکید کردند: امروز، قوای سه‌گانه به‌ویژه دولت، حقاً و انصافاً در حال خدمت و تلاش هستند و ملت و رهبری همواره از خط کار و خدمت در کشور حمایت خواهند کرد؛ اما هرجا که رهبری احساس کند از مصلحت بزرگی غفلت می شود، وارد خواهد شد و رهبری تا زنده است هیچ‌گاه نخواهد گذاشت در حرکت عظیم ملت ایران به‌سوی آرمان‌ها، ذره‌ای انحراف ایجاد شود.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، ایستادگی ملت ایران بر موضع حق خود و الگو شدن آن را برای ملت‌های منطقه علت اصلی فشارها و تبلیغات خصمانه ضد نظام اسلامی دانستند و افزودند: با وجود همه این فشارها، نظام جمهوری اسلامی محکم ایستاده و کوتاه هم نیامده است و همین استحکام نظام اسلامی موجب شده است تیغ آنها کند شود و بر صخره فرود آید.

ایشان با تأکید بر اینکه ملت و دولت باید این حالت صخره‌گون نظام اسلامی را حفظ کنند، خاطرنشان کردند: نگذارید اختلاف و شکاف بوجود آید و آنچه را که دشمن در تبلیغات و خباثت های سیاسی خود می‌خواهد، روی دهد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به قضایای چند روز اخیر درباره وزارت اطلاعات افزودند: تبلیغات رسانه‌های بیگانه را در مورد این قضایا که آن‌چنان اهمیتی هم ندارد ببینید، که چه جنجالی به راه انداخته اند و در تحلیل‌های خود می‌گویند در جمهوری اسلامی ایران شکاف و حاکمیت دوگانه به‌وجود آمده و رئیس‌جمهور، حرف رهبری را گوش نکرده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: تبلیغات دشمنان در روزهای اخیر بار دیگر نشان داد که آنها چگونه منتظر بهانه هستند و همچون گرگ برای حمله در کمین نشسته‌اند.

ایشان با تأکید بر اینکه اعضای دولت و شخص رئیس جمهور حقاً و انصافاً مشغول خدمت در کشور هستند خاطرنشان کردند: ملت و رهبری همواره از خط کار و خدمت حمایت می کنند و ملاک هم اشخاص نیستند بلکه ملاک اصلی خط کار و خدمت است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مشخص بودن مسئولیت‌ها و وظایف در قانون اساسی افزودند: رهبری هیچ‌گاه بنای دخالت در تصمیم‌ها و کارهای دولت را ندارد، مگر آنجایی که احساس کند مصلحتی مورد غفلت قرار گرفته است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: در قضیه اخیر هم که چندان مهم نیست، احساس شد از مصلحت بزرگی غفلت شده است.

ایشان با توصیه به عناصر داخلی و دلسوزان کشور برای پرهیز از بگومگوها و تحلیل‌های پوچ بر ضد یکدیگر و زمینه ایجاد نکردن برای فضای تبلیغاتی بیگانگان، خاطرنشان کردند: نظام جمهوری اسلامی، دستگاه مقتدری است و رهبری هم محکم در مواضع صحیح خود ایستاده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: تا زمانی‌که من زنده هستم و مسئولیت دارم، نخواهم گذاشت حرکت عظیم ملت ایران به‌سوی آرمان‌ها، ذره‌ای منحرف شود.

ایشان با تأکید بر اینکه تا زمانی‌که مردم با شور، شعور، بصیرت و عزم راسخ در میدان هستند، لطف الهی هم شامل خواهد بود، خاطرنشان کردند: اگر مسئولان به سراغ مسائل شخصی بروند و اهداف را فراموش کنند، کمک الهی هم کم خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: امروز علاوه بر مردم، مسئولان در قوای سه گانه نیز در میدان کار و تلاش و مجاهدت و در حال انجام مسئولیت های سنگین خود هستند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال جهاد اقتصادی، تأکید کردند: همه مردم و مسئولان باید دست به دست هم دهند تا این حرکت آغاز شود زیرا هدف از نامگذاری های هر سال، ایجاد زمینه برای شروع حرکت به سمت شعار و هدف انتخاب شده است.

ایشان با تأکید بر اینکه رؤسای قوا و مسئولان خالی از نقص نیستند، خاطرنشان کردند: باید همواره به خدا پناه ببریم و با شناخت نقص های خود و کاستن از آنها، در مسیر حرکت ملت ایران گره ایجاد نکنیم.

رهبر انقلاب اسلامی در سخنان خود به تحولات کنونی منطقه نیز اشاره کردند و افزودند: امروز به برکت اسلام و انقلاب اسلامی، بیداری عمومی اسلامی درمنطقه روی داده است که قطعاً به نتیجه خواهد رسید، همانگونه که در برخی نقاط تاکنون به نتیجه رسیده است.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: هرچه عزم، ایمان و آمادگی مردم برای فداکاری بیشتر شود، احتمال پیروزی هم بیشتر خواهد شد.

ایشان با اشاره به غافلگیری امریکا، اروپا و صهیونیستها در قبال تحولات منطقه خاطرنشان کردند: تمام تلاش قدرتهای استکباری بر این است که بر تحولات منطقه مسلط شوند اما این بیداری اسلامی تمام شدنی نیست و این حرکت رو به جلو، بازگشتی به عقب نخواهد داشت.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: نهایت و آینده این حرکت، به نفع مردم منطقه خواهد بود اما آنان باید کاملاً هوشیار و مراقب باشند زیرا دشمن برای منحرف کردن این حرکت، در کمین نشسته است.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به ظلم آشکار به مردم بحرین، یمن و لیبی تأکید کردند: داوری منصفانه قضایای کنونی منطقه بویژه در این سه کشور، نشان می دهد، قدرتهای غربی به مردم ظلم کرده اند، و جنایتکار و مقصر غیرقابل اغماض هستند.

ایشان دلیل اصلی ظلم امریکا و غرب به مردم منطقه را، دولت جعلی اسرائیل دانستند و خاطرنشان کردند: در تحولات کنونی منطقه بیشترین ظلم به مردم بحرین شده است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تبلیغات گسترده غرب بر ضد ایران افزودند: از آنجایی که جمهوری اسلامی ایران موضع حقی را انتخاب و صراحتاً آن را اعلام کرده، قدرتهای غربی حملات تبلیغاتی خود را به سمت ایران متمرکز کرده اند.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: جمهوری اسلامی ایران بر خلاف خواسته قدرتهای استکباری، در قبال تحولات منطقه یک تماشاگر بی تفاوت نیست و ملت، دولت و نخبگان سیاسی ایران در برابر این اقدامات ظالمانه مستکبران، تماشاگر نخواهند بود.

ایشان با اشاره به ادعای دخالت ایران در امور منطقه آن را بی اساس خواندند و افزودند: جمهوری اسلامی ایران به غیر از اعلام صریح موضع خود، چه دخالتی در بحرین، یمن و لیبی کرده است.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: جمهوری اسلامی ایران در اعلام نظر حق و صریح خود هیچگاه از اخم قدرتهای پوشالی دنیا نترسیده و نخواهد ترسید و ملاحظه آنها را هم نخواهد کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: اعتراض مردم بحرین بجا و به حق است و اگر وضعیت مردم بحرین و نوع حکومت آنها و نحوه استفاده حاکمان از حکومت برای هر انسان صاحب بینش بیان شود، قطعاً رفتار حکومت بحرین محکوم خواهد شد.

ایشان افزودند: رفتار حکومت بحرین در مواجهه با مردم اشتباه است زیرا اینگونه اقدامات جز افزایش عقده ها و عصبانیت مردم، فایده ای ندارد و ممکن است خشم مردم بار دیگر هنگامی سرباز کند که حکومت نتواند هیچ کاری انجام دهد.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: علاوه بر حکومت بحرین، کسانی هم که از خارج به بحرین نیرو اعزام کردند دچار اشتباه شده اند.
حضرت آیت الله خامنه ای قضایای لیبی را هم نمونه دیگری از ظلم قدرتهای استکباری به مردم برشمردند و افزودند: غربیها نمی خواهند در لیبی که در نزدیکی اروپا قرار دارد و سرشار از نفت است، حکومتی مردمی و مسلمان سرکار بیاید، بنابراین سیاست بازی با ملت لیبی را در پیش گرفته اند اما مردم متوجه این سیاست غربی ها شده اند.

ایشان مجرم اصلی در حوادث اخیر منطقه را مستکبران دنیا و شبکه صهیونیستی بین المللی دانستند و خاطرنشان کردند: آنها با استفاده از شرایط کنونی، در حال فشار آوردن به مردم غزه و به شهادت رساندن روزانه مردم هستند، و باید ملتهای منطقه و دولتها از عملکرد رژیم صهیونیستی غفلت نکنند.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سابقه تاریخی و برجسته علما و مردم استان فارس بویژه شیراز در عرصه های مبارزه، جهاد، تدین، علم، ادب و مسائل سیاسی و اجتماعی افزودند: مردم فارس همواره جزو پیشروها بوده اند، و استان فارس حقاً و انصافاً یک قله است.

حضرت آیت الله خامنه ای اظهار ارادت و اخلاص روزافزون مردم فارس به حرم احمد بن موسی و برادران آن حضرت و همچنین تقدیم چهارده هزار و ششصد شهید در دوران دفاع مقدس را نمونه بارزی از تدین، و ایثار و فداکاری مردم این استان دانستند و تأکید کردند: کلید اصلی پیشرفت ملتها ایستادگی آنان بر سخن حق خود است و ملت ایران با ایستادگی بر راهی که انتخاب کرده، توانسته است علاوه بر پیشرفت روزافزون در زمینه های مختلف، برای دیگر ملتها نیز الگو شود.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین ایمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز در سخنانی، وجود سومین حرم اهل بیت در شیراز، علمای بزرگ استان فارس، نقش مردم در دوران نهضت اسلامی و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، تقدیم چهارده هزار و ششصد شهید در دوران دفاع مقدس را از جمله ویژگیهای برجسته مردم متدین و ادب پرور استان فارس برشمرد.

سردار غیب پرور فرمانده سپاه پاسداران استان فارس هم در سخنانی گزارش از برگزاری کنگره سرداران و چهارده هزار و ششصد شهید استان فارس ارائه کرد.




نباید در مقابل اشتباهات اصولگرایان سکوت کرد

نماینده ولی فقیه در سپاه بر لزوم شناخت و معرفی جریان‌های سیاسی پس از فتنه 88 تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی در همایش اساتید و مربیان عقیدتی، سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که شامگاه شنبه در مجتمع فرهنگی کوثر قم برگزار شد، اظهار كرد: به دو دلیل سپاه از جایگاه ویژه و حساسی در نظام جمهوری اسلامی برخوردار است، نخست این‌که پاسدار انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن است و دیگری تبعیت از ولایت فقیه که ایجاب می‌کند الگو و اسوه باشد.
وی فاصله از جنگ و جهاد، جابجایی نسل‌ها، تحولات سیاسی در عرصه حاکمیت،حضور فراگیر رسانه‌ها و تکنولوژی پیشرفته را از جمله متغیرهای تاثیرگذار بر این نهاد انقلابی عنوان کرد.
سعیدی به آسیب‌هایی که سپاه را از رسالت اصلی خود باز می‌دارد، اشاره کرد و گفت: چرخش سپاه به سمت یک ارتش کلاسیک به نوعی انحراف از اصل هدف تاسیس آن به حساب می‌آید، ارتش حافظ مرزها و سپاه حافظ انقلاب اسلامی است.
وی افزود: درست است که در زمان جنگ سپاه در حفاظت از مرزها وارد می‌شود، اما این تنها رسالتش نیست.
وی ادامه داد: سپاه یک نهاد انقلابی منعطف و سیال است که باید در هر شرایطی خود را منطبق با آن شرایط کند، زمانی نیاز به حضور سپاه در جنگ سخت و امروز نیاز به حضور آن در جنگ نرم است.
نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: امروز پایگاه‌های بسیج به محلی برای فعالیت‌های فرهنگی تبدیل شده است و مهمترین رسالت سپاه و بسیج در این برهه از زمان رسوخ فرهنگی دینی مذهبی در جامعه است.
وی گرایش به درجه و جایگاه سازمانی را یکی از آسیب‌ها عنوان کرد و گفت: این خط و نشان‌ها برای آن است که راه را گم نکنیم، این عناوین و درجات اصل نیست، باید روحیه بسیجی در همه پاسداران موج بزند.
سعیدی ولایت‌مداری، معنویت، بصیرت، جریان شناسی و دشمن شناسی را از الزامات پاسداری عنوان کرد و گفت: برنامه‌های سپاه به گونه‌ای است که علاوه بر افزایش روحیه معنویت، بصیرت و آگاهی لازم را به پاسداران ارائه می‌نماید و البته این به همت اساتید و مربیان عقیدتی، سیاسی می‌باشد.
وی با بیان اینکه روحیه فراقانونی به هیچ عنوان نباید در سپاه مشاهده شود، اظهار كرد: قانون‌گرایی از بایسته‌های سپاه است که از سردار تا سربازش باید در چارچوب قانون حرکت کند.
نماینده ولی فقیه در سپاه تعبد شرعی و رعایت موازین، حفظ حقوق مردم و دولت، حفظ شئون سازمان، رعایت نظم و انضباط، رعایت سلسله مراتب، تدبیر گرایی را از دیگر بایسته‌های سپاه عنوان کرد.
سعیدی شناخت و معرفی جریان‌های سیاسی پس از فتنه 88 را برای پاسداران ضروری دانست و گفت: الان با سخت‌ترین و پیچیده‌ترین شرایط روبرو هستیم، بین اصولگرایان با اصولگرایی تفاوت دارد، باید این تفاوت‌ها برای پاسداران شفاف و روشن بیان شود.
وی افزود: امروز وضعیت اصولگرایان با ابتدای کار تفاوت کرده است، نمی‌توان چشم خود را در برابر اشتباهات برخی از کسانی که با عنوان اصولگرایی وارد عرصه سیاست شده‌اند، بست و چیزی به زبان نیاورد.
سعیدی عنوان كرد: این شرایط نقش مربیان و اساتید عقیدتی و سیاسی را بیش از پیش کرده است و شما باید با بینش و آگاهی بالا، در جهت افزایش بینش و بصیرت سیاسی پاسداران تلاش کنید.





فحش های یک سبز به سران فتنه!
یک هوادارسبز که از پوچ بودن جنبش خسته وازبازی خوردن سران فتنه خشمگین شده است در قلم فرسایی های خوددرفضای مجازی که بیشتر به فحش نامه علیه سران فتنه شبیه است تا نقد و بررسی خطاب به مثلث فتنه اعلام می دارد :
«... ما کم نگذاشتیم ، کم فروشی هم نکردیم ، فرار نکردیم ، شانه هم خالی نکردیم ،هرچه گفتید کردیم ، پس تا اینجا مشخص شد که ما اشکالی نداشته ایم .


اما سئوال اینجاست ، مگر نگفتید با همان شعارهای انقلابی و همان الله اکبر که انقلاب 57 را به پیروزی رساند ، رژیم 88 فروخواهد ریخت ، مگر نگفتید باید جهت ها را تغییر بدهیم و از همان الگو استفاده خواهیم کرد فقط بجای مرگ بر شاه بگوئید مرگ بر دیکتاتور !، مگر نگفتید دنیا مارا قبول کرده است و رژیم با یک تکان دیگر فرو می ریزد وکار تمام است !ما مانده ایم که پس چرا این نسخه جواب نداد !
باید ببینیم اشکال کار از کجا بوده است! ، مطمئنا از ما نبوده ، چرا که دقیقا مثل ..... مارو به اینور و اونور کشاندید ، وق وق کردیم و دم تکان دادیم دست آخر هم ماندیم معطل که این 14 میلیون کذایی چی شد ! واقعا شما اسم خود را گذاشتید رهبران جنبش ، آخه این خنده دارنیست که ما را فرستادید جلو و خودتان نشستید پای مذاکره و چونه زدن برای مثلا مشارکت سیاسی آنهم در چهار چوب همان رژیمی که خودتان نامشروع می دانستید و ....... چطور شد که پای شرط و شروط آقای هاشمی را امضاء کردید و حاضر شدید زیر علم قانون اساسی سینه بزنید !


آقایان ، مسئول همه آنچه به سر ما آمده است شمائید ، خانه نشینی از خیانت شما به آرمانهای جنبش (فتنه) کم نمی کندو مطمئن باشید همین تعداد کمی هم که هنوز پای جنبش ایستاده اند روزی گریبان شمارا خواهند گرفت وپاسخ خیانتتان را خواهند داد.»
سبزهای متوهم تصور می‌کردند که انقلاب اسلامی، با همان شعارهای انقلابی سرنگون می‌شود! خیال می‌کردند چون انقلاب با شعار «الله اکبر» به پیروزی رسیده، پس با همان «الله اکبر» هم فرو می‌ریزد! گمان می‌کردند چون شعار مردم مظلوم و محروم ایران «مرگ بر شاه دیکتاتور» بود، پس جمهوری اسلامی هم با شعار «مرگ بر دیکتاتور» فرو می‌پاشد!

یادمان نمی رود همان روزهای آشوب و اغتشاش، برخی کاربران بالاترین که بدجوری خواب و خیال پیروزی انقلابشان را می‌دیدند، برای تقویت روحیه خود و دوستانشان می‌نوشتند «بچه‌ها نا امید نشوید. انقلاب سال 57 هم از خیابان‌های شمال تهران آغاز شده بود!»





سایت دیگر آل سعود هک شد+تصویر

این اقدام اعلام موجودیت و شروع جنگی تمام عیار در فضای مجازی بر علیه کشور های هدف می باشد برنامه هایی که توضیح آنها در این مجال نمی گنجد اما آنچه مشخص است ما برنامه های خود را بعد و یا در زمان اجرا از طریق سایت خود اعلام میداریم اما این نکته قابل اعلام است که در شب گذشته یک(war) وار گیمی ترتیب داده ایم که حدود 8 گروه هکری ایرانی در این وار گیم انقلابی میهن دوستانه شرکت میکنند


بیش از خواندن مطب باید بدانید ما نیز مخالف فعالیت هکری و هک هستیم اما ظاهرا امروز تعدادی از جوانان ما یکی از راههای نشان دادن مخالفتشان با جنایات آل سعود را فعالیت هکری می دانند.

بدنبال تهدیدات و جنایات وحشیانه آل سعود و حکومت جنایتکار بحرین بر علیه مسلمانان انقلابی بحرینی تعدادی از جوانان انقلابی و مسلمان ایرانی تحت نام کلاه سیاه ها به حمایت از مظلومین تحت ستم بحرینی با نفوذ به سایتهای دولتی حکومتهای آل سعود و بحرینی تعداد بسیاری از آنها را هک نمودند و اعتراض خویش را به جنایات آل سعود بدین شکل به نمایش گذاشتند بعد از این خبر ما بر آن شدیم با ارتباط گیری با این جوانان پرشور انقلابی سوالاتی را از آنها داشته باشیم سوالات خویش را از طریق ایمیل برای آنها ارسال و پاسخ آنها برای ما ارسال گردید در پایان این گروه اعلام کرده بود به زودی تعداد بسیار زیادی از سایتهای دولتی آل سعود و بحرینی را مورد حمله هکری خویش قرار خواهند داد و نوشته بودند سعی می کنند فضای اینترنت را برای دشمنان مردم بحرین ناامن کنند و در نهایت شب گذشته طی خبری به سایت بولتن نیوز اطلاع دادند بیش از یکصد سایت دیگر مورد حمله واقع و هک گردید .

قبل از پاسخ به سوالات می خواستم بدانم با توجه به اینکه هک در جمهوری اسلامی یک تخلف و از جرایم اینترنتی می باشد شما با این مسئله چطور کنار آمده اید ؟

آنچه مشخص است در هر جنگ از 2 تاکتیک استفاده می شود آفند و پدافند ما معتقدیم آنچه امروز پیش رو داریم جنگی تمام عیار ولی اینبار در فضایی جهانی تر و مجازیست آنچنان که نمیتوان فقط پدافند را برای حفظ تمامیت ارضی در دستور کار قرارداد در این فضا نیز نیاز به عکس العملهای آفندی نیز احساس می شود.کشور ما در غالب پدافند ارگانی-سازمانی عمل کرده و هیچ مشکلی نداریم و حال این توان آفندی برای ما و جود دارد و ما از آن استفاده میکنیم .لازم به ذکر این عمل نمیتوان تعبیر به قانون شکنی دانست مگر آنکه آموزشهای نظامی و حتی تولید سلاح را نوعی جرم تلقی نمود این علم فی نفسه مجرمانه نیست و ما نیز این توانایی را در برابر دشمنانمان استفاده می کنیم آنچنان که در آیه 60 سوره انفال آمده است:" و در برابر دشمنان هر قدر توانایی دارید از نیرو و قدرت آماده سازید" ضمناً این توان در برابر سایتهای ایرانی استفاده نمیشود و کلیه اقدامات فرا مرزی است.همچون گذشته ما هیچ انتظاری از ارگانها و سازمانهای داخلی نداریم.



هدف شما از حمله به سایتهای وهابیون چه بود?

گروه کلاه سیاه در پاسخ به تهدیدهای سفیر عربستان مبنی بر حمله نظامی و همچنین جنایات وهابیون حاکم آل خلیفه وآل سعود نسبت به انقلابيون بحريني برنامه ریزی و اجرا شده است.

در این حمله دقیقا چند سایت مورد هدف قرار گرفت؟

حدود 92 سایت عربی و اسرائیلی و تاکید بر سایتهای دولتی و سازمانی

- سایتهایی که مورد حمله قرار گرفت فعالیت خاصی داشتند یا اینکه کلا هر سایتی که مربوط به وهابیون در حکومت آل سعود بود مورد حمله قرار گرفت؟

هدف ما بیشتر هک کردن سایت های دولتی و شخصیتهای حاکم دراین کشور بوده است و در نهایت حدود 80% سایت های هک شده سازمانی بوده اند

-چه تعداد نیرو برای هک این سایتها استفاده شد و رنج سنی این نیروها چقدر است؟

آنچه مشخص است ما تلاش در مدیریت پروژه داشته ایم که می تواند شمار زیادی از همکاران در بر بگیرد ولی مدیریت اصلی تیم ها را 5 نفر به عهده داشته اند .

ما جوانیم و سنی بین 15 تا 20 سال داریم.

-می توانید از اهداف آینده مورد نظرتان برای ما بگویید؟

این اقدام اعلام موجودیت و شروع جنگی تمام عیار در فضای مجازی بر علیه کشور های هدف می باشد برنامه هایی که توضیح آنها در این مجال نمی گنجد اما آنچه مشخص است ما برنامه های خود را بعد و یا در زمان اجرا از طریق سایت خود اعلام میداریم اما این نکته قابل اعلام است که در شب گذشته یک(war) وار گیمی ترتیب داده ایم که حدود 8 گروه هکری ایرانی در این وار گیم انقلابی میهن دوستانه شرکت میکنند و هدف اصلی هک کردن سایت های بیشتری از کشور عربستان می باشد و به محض اتمام این وار گیم اطلاع رسانی از طریق سایت رسمی این گروه به آدرسه security-war.com صورت خواهد گرفت.

بر اساس آخرین اخبار گروه کلاه سیاه ها اعلام کردند :

همانطور که در قبل اعلام شده بود همچنان هک سایت های عربستان ادامه دارد تا کنون بیش از100 سایت که غالبا دولتی و یا مربوط به حاکمان آل خلیفه و آل سعود است هک و این اقدام تا 4 صبح امروز ادامه دارد اینبار گروههای مختلف هکری در یک اقدام هماهنگ و مشترک با عنوان سربازان ایرانی اقدام به این هک نموده است در زیر لینک تایید و لیست سایتها آمده است:






کیفیت حجاب حضرت فاطمه زهرا (س)
حجاب در باورها و ارزش های ما ریشه دارد و رعایت پوشش به ویژه در میان بانوان، ایجاد مصونیت برای جلوگیری از عوارض منفی، مفاسد و ابتذال است. از دیدگاه اسلام، زن، شخصیتی شایسته دارد و می تواند مدارج کمال را بپیماید و به مراتب عالی انسانیت بار یابد. دامن زن، مدرسه بشر است و والایی مردان، بدون زنان ممکن نیست. اصلاح جامعه در گرو پارسایی، حیا و حجاب بانوان خواهد بود. جایگاه والای این گوهر گران بهای آفرینش، می طلبد که در صدف پوشش قرار گیرد تا ارزش هایش حفظ گردد.

حال با نگاهی بر کیفیت حجاب و پوشش حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) به تبیین هر چه بیشتر این موضوع می پردازیم.

اگر چه عمر شریفه حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) از هجده سال تجاوز نکرد، اما در ابعاد مختلف زندگی می تواند الگوی مناسبی برای بانوان باشد. از جمله موارد می توان در مورد حجاب ایشان الگو پذیری داشت. با توجه به منابع تاریخی، پیرامون حجاب حضرت می توان مواردی را به شرح ذیل نام برد:

حضرت در امر حجاب بسیار مواظبت می نمودند، تا آنجا که در مقابل افراد نابینا هم بی مبالاتی نداشتند، مرد نابینایی وارد منزل ایشان شد. حضرت برخاستند و به اتاق دیگر رفتند. پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند: دخترم! این مرد نابیناست.

حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) فرمودند: پدر اگر چه او مرا نمی بیند، ولی من که او را می بینم و او بوی من را استشمام می کند....

همچنین تا آنجایی که ضرورت نداشت، حضرت از خانه خارج نمی شدند. حتی زمانی هم که حضرت برای ایراد خطبه وارد مسجد شدند و برای احقاق حق و ابطال باطل سخن رانی کردند در عین حفظ حریم و عفت بودند. حضرت امام حسن علیه السلام در کیفیت این حضور حضرت در جمع می فرمایند:

مادرم روسری بر سر نمود و چارقد بلند خود را پوشید ... در حال راه رفتن بگونه ای بود که لباسش به پا گیر می کرد (کنایه از این که پوشش کامل رعایت شده بود.) ... او در میان زنان انصار از خانه خارج شد... همچون حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم با وقار و متانت حرکت می نمود ...

وجود این حالات بیان از اهتمام حضرت به مساله حجاب دارد. حضرت در توصیه ای به زنان می فرماید: آنچه برای زنان نیکو است، آن است که مردان را نبینند و مردان هم ایشان را نبینند. (به این معنی که تا موقعی که لزوم ندارد حضور در جمع مردان معنی ندارد.)

لذا در جایی دیگر می فرمایند: نزدیکترین حالت زن به خدا، موقعی است که در خانه بماند.خلاصه این که توجه حضرت به حجاب تا لحظه مرگ هم ادامه داشت، لذا از کیفیت حمل بدن محترمشان به صورتی که آن موقع مرسوم بود ـ حمل بر تابوت بدون پوشش ـ ابراز نگرانی کردند. لذا به همسر خود وصیت نمودند که تابوتی آماده کند، همان گونه که ملائکه شکل آن را به حضرت نشان داده بودند. فرهنگ سخنان فاطمه زهرا (سلام الله علیها)

در قضیه فدک نیز شکل خاص حجاب حضرت زهرا را هنگام خروج از منزل این گونه توصیف نموده است :حضرت زهرا(س) هنگام خروج از منزل مقنعه را محکم به سر بستند و جلباب (چادر) را به گونه ای که تمام بدن آن حضرت را می پوشاند و گوشه های آن به زمین می رسید به تن کردند و به همراه گروهی از نزدیکان و زنان قوم خود به سوی مسجد حرکت کردند. (طبرسی الاحتجاج ج 1 ص 98)

قضیه فوق گویای آن است که حجاب و پوشش بیرون از منزل حضرت در مواجهه با نامحرمان دقیقا همان دو پوشش معروف بانوان در قرآن یعنی خمار(مقنعه ) و جلباب (چادر) بوده است . بنابراین می توان این دو نوع حجاب و پوشش را حجاب و پوشش قرآنی و فاطمی دانست .
 





:: بازدید از این مطلب : 428
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 ارديبهشت 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: