نوشته شده توسط : من

مرصاد به نقل از پرونده سیاه

جناب کمسیرعالی پناهندگان ملل متحد با عرض سلام
احتراماً باستحضار جنابعالی بعنوان یک مقام عالی امور پناهندگان می رساند، اینجانب یک جداشده از تشکیلات مخوف رجوی در اشرف و سایر همرزمانم سالهای سال در این قلعه مخوف در حبس و زندانی بودیم و از تمامی حقوق انسانی وعرفی و بین المللی محروم بودیم، این سازمان که امروز بعنوان یک فرقه مخوف تروریستی در جهان شناخته شده است، ید طولایی در نقض حقوق بشر دارد.

جناب کمیسرعالی باید به اطلاع شما برسانم بر اساس افشاگری هایی که دوستانم در گذشته و حال انجام داده اند، این سازمان افراد و اعضایش را خصوصاً در کمپ (عراق جدید) سالهای سال است، مورد بهره کشی و برده داری وحشیانه قرار می دهد. بیشترین افراد استثمار شده زنان عضو این سازمان می باشند که سالهاست از همسران و فرزندان و خانواده خود جدا شده اند و تمامی حقوق انسانی از آنها سلب شده است و این زن های نگونبخت حتی از آرایش کردن ساده و هرگونه ارتباط با جنس مخالف بشدت محروم هستند و در قدم بعدی مردان و جوانان پیوسته به این سازمان هستند که آنها نیز بطور مضاعف مورد استثمار و بهره کشی و برده داری نوین قرار می گیرند.

سازمان تروریستی و ضد بشری مجاهدین با شیوه های پیچیده و پیشرفته روانی و مغزشویی و... بهره می گیرد و این افراد را وادار به همکاری با خود می کند.

جناب کمیسرعالی پناهندگان:
این سخنان از کسی به اطلاع شما رسانده می شود که خود سالهاست درعضویت این سازمان بوده و صدها نفر مانند من در سراسر اروپا و آمریکا و ایران گواه این مطالب می باشند.

بنابراین:
1- در خواست استاتوی پناهندگی در اشرف و نامه نگاری از طرف اعضای سازمان در اشرف (عراق جدید) به شما اساساً واقعی نمی باشد و یا از اعتبار ساقط است، زیرا در اشرف هیچ کس نمی تواند و مجاز نیست غیر از فکر کردن به سازمان و اهداف آن اندیشه دیگری داشته باشد.

2- این حق مسلم دولت عراق است که این سازمان را بعنوان یک سازمان تروریستی که در جنایات صدام حسین و حزب سابق حاکم درعراق شریک بوده از کشور خود اخراج کند و اگر تابحال هم تحمل کرده است باید به صبر و خویشتن داری آنان تبریک گفت.

3- علاوه بر دولت عراق افکارعمومی درعراق و خصوصاً استان دیالی و شهر خالص ماندن این سازمان را در اراضی خود قبول نمی کند.

4- بنابر اسناد و مدارک روشن و موجود و قابل دسترسی، صدها نفر از تشکیلات سازمان جداشده اند که در سراسر اروپا و آمریکا و بدون هیچ مزاحمتی به زندگی عادی خود برگشته اند.

5- تعداد قابل توجهی (بیش از1000 نفر) به ایران برگشته اند که آنها نیز بدون هیچگونه مزاحمتی و تهدیدی به زندگی عادی خود برگشته اند و برخلاف ادعاهای سازمان اعدام نشده اند و مورد تهدید قرار نگرفته اند.

بنابراین هرگونه فشار آوردن به دولت عراق و آقای نوری مالکی خیانت به دولت عراق و مردم آن و اعضای دربند اشرف است و تنها نفع آن کمک به تشکیلات فرقه ای مجاهدین برای ادامه حیات است. لذا از جنابعالی بعنوان یک جداشده از فرقه رجوی درخواست داریم که مراحل انتقال افراد به ایران و یا یک کشور ثالث را فراهم کنید.


با تشکر یکی از افراد جداشده از سازمان


 

برای مجاهدین لیست تروریستی به مثابه ورود آسان به دهانه قیف و خروج غیرممکن و محال از لوله آن است. روزی که اروپا و آمریکا به بهانه عملیات تروریستی یا ساختگی11 سپتامبر مجاهدین را به روانه فهرست تروریست های خطرناک کردند، رجوی در بیهوشی کامل و سرمست روزها رقص و پایکوبی به مناسبت شکستن شاخ آمریکا و فروپاشی برج های دوقلوی نیویورک بود. هنوز شیرینی کیک و نقل و نبات ها در دهان اشرفی های بخت برگشته و بعثی های صدام زده نرفته بود که ماشین جنگی مشترک پنتاگون و ناتو در جستجوی کشف و نابودی تسلیحات کشتار جمعی عراق ، خود را به بغداد رساندند. خیلی زود رژیم بعثی صدام سقوط کرد و رجوی ها بی ارباب و پدر شدند و چاره ای جز تغییر و تعویض ارباب از صدام به بوش را نداشتند.

مرصاد به نقل از پرونده سیاه:می دانیم عوارض و عواقب ورود به لیست تروریستی حاصل چند دهه خشونت و ترور مجاهدین در ایران و عراق است، یعنی برچسب و بهانه، تهمت ناروا و تصمیم مغرضانه نیست. اسناد و مدارک اعترافات علنی و رسمی مجاهدین در نشریات و رادیو تلویزیون های وابسته به آنها بر تروریست بودنشان گواهی می دهند.

 بگذریم که آنها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی 57 در راستای مبارزه ضد امپریالیستی علیه آمریکا شش نفر از مستشاران آمریکایی را ترور کرده اند، ولی آمار قربانیان عملیات های تروریستی مجاهدین در ایران و عراق به چند ده هزار نفر می رسد، پس قرار گرفتن مجاهدین در لیست تروریستی حداقل واکنشی بر عملکرد سیاه فرقه تروریستی رجوی است، خواه از جانب آمریکا و یا دیگر کشورهای منطقه و جهان. البته فراموش نشود اروپایی های معامله گر و سوداگران مرگ از اقدام نمایشی خود عقب نشینی کرده و خروج مجاهدین از لیست تروریستی اروپا را سیاسی کردند و به استناد رأی و نظر دادگاه و سفارش لابی صهیونیسم حامی رجوی، مجاهدین را از لیست تروریستی خود حذف کردند، که با واکنش ایران و قربانیان ترور و حیرت جهانیان مواجه شد.

حال اوضاع وخامت بار مجاهدین و شورا تا بدانجا رسیده که بودن یا نبودن آنها در لیست تروریستی چندان تأثیری به حالشان ندارد. دولت و مردم عراق مصمم اند تا اشرف را منحل و مجاهدین را از خاک کشورشان اخراج کنند. هیچ کشوری حتی اروپایی های بظاهر حامی مجاهدین اجازه ورود اعضای فرقه رجوی به خاکشان را نمی دهند.

آمریکا نیز با برخورد دوگانه ای که با تروریست ها بالاخص مجاهدین دارد، از حمایت علنی و پذیرش آنها خودداری می کند، حتی به مریم قجرعضدانلو ویزای ورود به آمریکا را نمی دهد؛ هرچند سالهاست که مثل گاری و درشکه از رجوی ها کار و بار و سواری می کشند و به مشتی جو قانع اشان کرده است. حداقل ارفاقی که آمریکا به مجاهدین می کند این است که به عده ای از اعضای آنها اجازه داده تا خود را جلوی کاخ سفید برسانند و با لابی صهیونیستشان همصدا شوند.

رجوی در حسرت ذره ای موفقیت و پیروزی سیاسی روزگار می گذراند، برای خروج از لیست تروریستی آمریکا با چنگ و دندان و هزینه نجومی دلار گروه حامیان اجازه ای و استیجاری را تشکیل داد و امیدوار بود تا آنها بتوانند مجاهدین را از لیست تروریستی آمریکا خارج کنند، ولی عاقبت مال و آبرو باخته شکست خورد و بار دیگر در لیست تروریستی آمریکا ابقاءِ شد. این است حاصل و نتیجه چند دهه خشونت و کشتار مردم بی گناه ایران و بی دفاع و مظلوم عراق، آیا می شود هم تروریست بودن را انکار کرد و هم خارج از لیست تروریستی مشوق و مروج تروریست و ترور بود؟

اوباما به جیغ و دادهای گوش خراش هواداران اجاره ای مریم قجر توجهی نمی کند، حقیقت این است که آمریکایی ها حسابی در باتلاق عراق و افغانستان گرفتار آمده اند و بفکر رهایی و نجات خود از بحران و بن بست خاورمیانه اند. لذا توجهی جدای از سوءِ استفاده سیاسی نظامی از فرقه رجوی به آنها ندارند. مجاهدین در عراق باشند و یا اخراج و آواره شوند، مهم نیست، فقط رجوی است که فکر می کند اشرف و ساکنانش قطب و مرکز ثقل عالمند، اگر اشرف بجنبد جهان می جنبد و به تلاطم می افتد و یک مشت اباطیل و خیالبافی های کاذب و فریبنده.


 

صبح روز دوشنبه 8 آذر ماه 89 بود که در بلوار ارتش اتفاقی افتاد و کشور مبهوت این واقعه شد.

مرصاد به نقل از رجابه گزارش خبرنامه دانشجویان ایران،استاد فیزیک دانشگاه شهید بهشتی پس از شهید علیمحمدی دومین محقق جمهوری اسلامی ایران به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

 دکتر مجید شهریاری استاد تمام دانشکده مهندسی هسته ای دانشگاه شهید بهشتی صبح دوشنبه 8 آذر ماه 89 در حالی که با خودروی شخصی خود عازم به دانشگاه شهید بهشتی بود توسط دشمنان قسم خورده انقلاب از طریق بمبگذاری مورد سوء قصد قرار گرفت و به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

 3 تن از دانشمندان بزرگ هسته اي كشور طي 3 سال پي در پي با توطئه كور دشمنان نظام اسلامي توسط ایادی آمریکا و اسرائیل به شهادت رسيدند و این در حالی است که آمریکا و اسرائیل اخیرا در راستای فشار بر ایران پروژه مضحک ترور سفیر عربستان در آمریکا توسط ایران را مطرح می کنند.

با گذشت مدت زماني از اين داغ بر پيكره علمي كشور، حركتي در خور اين عزيزان صورت نگرفت. تا آنجا كه رهبر انقلاب زبان به گلايه گشود و در نهم ماه مبارك رمضان سال جاري در جمع فرزندان دانشجوي خود فرمودند "فرض بفرمائيد در كشور ترور اتفاق مي افتد. شهيد علي محمدي، شهيد شهرياري، شهيد رضائي نژاد را ترور مي كنند. خب، اين يك كار تروريستي است.

...حالا در همين قضيه اين ترورها، من عقيده ام اين است كه بچه هاي تشكل هاي دانشجوئي در اين قضيه كوتاه آمدند؛ يعني كم عملي نشان دادند. بايد اين قضيه را بزرگ مي كرديد. البته نه اينكه بزرگ كنيد – چون خودش بزرگ است – همان جور كه هست، منعكس مي كرديد.

ما حتّي نديديم تشكل هاي ما پوستر اين شهدا را هم چاپ كنند، منتشر كنند، پخش كنند، يادمان اينها را نگه دارند. نه، اين موضوع اصلاً نبايد فراموش شود؛ اين كار كوچكي نيست."


 

فیلم جدایی‌نادر از سیمین از رسانه دولتی انگلیس هم جایزه گرفت.

مرصاد به نقل از صراط به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران، "جدایی نادر از سیمین" که پیش از این مورد استقبال حامیان سینمای شبه روشنفکری غربی واقع شده شده بود این بار توسط رسانه ضدانقلاب ایران تقدیر شد.


 جدایی نادر از سیمین در شصت و یکمین دوره جشنواره بین المللی فیلم برلین جایزه خرس طلایی بهترین فیلم و دو جایزه خرس نقره ای بهترین بازیگر زن و بهترین بازیگر مرد این جشنواره آلمانی را دریافت کرده بود.
 
این فیلم که به صورت آشکارا جوانان ایرانی را به خروج از ایران تشویق می کند بارها مورد حمایت سینمای شبه روشنفکری قرار گرفته است تا جائی که بی بی سی رسانه دولتی انگلیس به حمایت تمام قد از این فیلم و سازندگانش می پردازد.
 
بی‌بی‌سی‌۴ جدایی نادر از سیمین را برنده 'جایزه سینمای جهان' معرفی کرد و نگار اسکندرفر، سرمایه گذار این فیلم که شامگاه پنجشنبه، این جایزه را دریافت می کرد گفت که اصغر فرهادی از اینکه این فیلم به صورت جهانی مورد استقبال قرار گرفته خشنود است.
 
«جدايي نادر از سيمين» طي هفته‌هاي گذشته جايزه بزرگ بهترين فيلم بخش مسابقه جشنواره‌ سن پترزبورگ روسيه، جايزه اول جشنواره‌ «زردآلوي طلايي» ارمنستان و جايزه‌ اول جشنواره‌ كرواسي را دريافت كرده است.
 
کارشناسان سینمایی معتقدند علت استقبال سینمای غرب از این فیلم آن است که جدایی نادر از سیمین دقیقا همان چیزی را ترویج می کند که مطابق میل و سلیقه سینمای غربی است.
 
نقد ساختاری فرهادی به جمهوری اسلامی و ترویج "نسبیت گرایی" مفاهیمی است که فرهادی در "جدایی نادر از سیمین" دنبال می کند.

 

مسأله اصلی مخالفت اسرائیل با برنامه های هسته ای به این معنا نیست که ایران باید به دنبال استفاده صلح آمیز هسته ای باشد بلکه می خواهد فقط خودش بتواند استفاده کند.

مرصاد به نقل از جام نیوز، در برنامه "راه" که یکشنبه 20 نوامبر (29آبان) از شبکه اندیشه پخش شد، "اکبرگنجی" در سخنانی گفت:«17 نهاد دولتی در آمریکا گزارش دادند و هنوز هم معتبر است که ایران به دنبال استفاده صلح آمیز هسته ای است. آیا دولت اسرائیل پذیرفت؟ دولت های دیگر پذیرفتند؟ نپذیرفتند.

مسأله اصلی مخالفت اسرائیل با برنامه های هسته ای به این معنا نیست که ایران باید به دنبال استفاده صلح آمیز هسته ای باشد بلکه می خواهد فقط خودش بتواند استفاده کند کما اینکه در مورد عراق هم که تأیید شد استفاده اتمی نمی کرده و می خواسته استفاده صلح آمیز هسته ای کند اسرائیل رفت و بمباران کرد، سوریه را هم بمباران کرد. به لیبی اجازه ندادند و به ایران هم اجازه نمی دهند. حتی اگر ایران بخواهد استفاده صلح آمیز هم بکند، دولت آمریکا هم تأیید کند و تمامی نهادهای امنیتی آمریکا از جمله سیا هم تأیید کنند که ایران استفاده نظامی نمی کند، باز هم اسرائیل این مسأله را نمی پذیرد.»


 

 

مجری شبکه سلطنت طلب 'ایران آریایی' در برنامه خود زبان به انتقاد از کسانی گشود که سال هاست در خارج از ایران زندگی می کنند و خود را از اپوزیسیون می دانند و به نوعی ادعای روشنفکری دارند.
 

مرصاد به نقل از جام نیوز، مجری شبکه سلطنت طلب "ایران آریایی" 19 نوامبر (28 آبان) در برنامه خود زبان به انتقاد از کسانی گشود که سال هاست در خارج از ایران زندگی می کنند و خود را از اپوزیسیون می دانند و به نوعی ادعای روشنفکری دارند.


"خسرو فروهر" مجری برنامه گفت: «آقای "عباس میلانی" (فعال سیاسی، نویسنده و کارشناس صدای آمریکا) کتاب می نویسد و یکدفعه متخصص روانشناسی می شود! ایشان بهتر است به جای اینکه دیگران را روانکاوی و روانشناسی کند اول خودش را روانشناسی بکند. خودش به روانشناسی بیشتر نیاز دارد تا دیگران. همین طور آقای "بهرام مشیری"؛ این دو نفر هر چقدر هم در شبکه ها روشنفکرانه صحبت کنند، باز هم به ملت ایران خیانت می کنند.»
وی در ادامه راجع به "بهرام مشیری" (مجری شبکه پارس و مخالف شدید اسلام و روحانیت) افزود: «این آقا حرف های متناقض و دروغ زیاد می گوید، از طرفی خاندان پهلوی را میهن پرست می داند، از طرف دیگر آن ها را مبتذل و ترسو معرفی می کند؛ از طرفی "آتاتورک" را دوست دارد اما "رضاشاه" را نکوهش می کند و می گوید رضا شاه اسلام را رواج داد، اما نمی داند که دقیقا رضا شاه نیز مثل آتاتورک مخالف حجاب و اسلام بود.»

 

 

 


نماینده ویژه سازمان ملل در عراق از مذاکرات مقامات اتحادیه اروپا، آمریکا و سازمان ملل دولت عراق برای تعطیلی اردوگاه اشرف در عراق که جایگاه مجاهدین است، خبر داد.

مرصاد به نقل از فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، اتحادیه اروپا همچنین خواستار همکاری میان مذاکره‌کنندگان سازمان ملل و مقامات عراقی به منظور تعطیل کردن اردوگاه اشرف که از دهه ۱۹۸۰ تاکنون جایگاه مجاهدین است، شده است.



بر اساس این گزارش، مقامات عراقی تصمیم گرفته‌اند تا پایان سال ۲۰۱۱ این اردوگاه را تعطیل کنند.

"مارتین کوبلر" نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل برای عراق تصریح کرد: مسئولیت کلی و اصلی مواجهه با وضعیت اردوگاه اشرف بر عهده دولت عراق است. ما در توافق با دولت عراق در حال تماس با تمامی احزاب از جمله ساکنان اردوگاه و اعضای جامعه بین‌المللی هستیم تا یک راه‌حل صلح‌آمیز و بادوام تعبیه شود.

وی در ادامه افزود: در راستای تحقق این امر، من بر همکاری کامل دولت عراق، ساکنان اردوگاه اشرف و جامعه بین‌الملل حساب می‌کنم. استانداردهای بین‌المللی انساندوستانه و حقوق بشر باید رعایت شود. ما آماده کمک هستیم. به نفع همه است تا یک راه‌حل صلح‌آمیز پیدا شود.

به گفته یکی از مقامات عراقی، هدف از تعطیلی اردوگاه اشرف، انتقال ساکنان این اردوگاه به محلی دیگر است و سپس سازمان ملل آندسته از اعضای این اردوگاه که شهروندی دو کشور را در دست دارند، می خواهد به کشور دوم خود بازگردند و باقی به ایران و کشوری دیگر فرستاده می‌شوند.

"کاترین اشتون" رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: اتحادیه اروپا از نزدیک مذاکرات کنونی میان سازمان ملل، آژانس پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) و دولت عراق در خصوص اردوگاه اشراف را دنبال می‌کند.
 


ايران از اواخر جنگ جهاني دوم به يك هدف مهم امپرياليسم غربي تبديل شده است.

مرصاد به نقل از کیهان:نشريه فرانسوي «لوپست» با انتشار اين تحليل، تصريح كرد تهديدهاي گاه به گاه آمريكا و اسرائيل و انگليس عليه ايران يادآوري مي كند كه اين كشور، همواره هدف امپرياليسم بوده است. به عنوان مثال سازمان سيا در اوت 1953 با ترتيب دادن كودتا عليه ملي كردن صنعت نفت در ايران، دولت مصدق را سرنگون كرد. 2 سال پيش از آن، مجلس ايران نفت را ملي كرده بود و از نظر استعمارگر پير (انگليس)، ايرانيان مي بايست بهاي اين اقدام را بپردازند.
اين نشريه مي نويسد: انگليس و آمريكا آن زمان نفت ايران را تحريم كردند و در نهايت در سال 1953 تصميم گرفتند كه دولت ملي را سرنگون كنند. آنها اجراي اين عمليات مخفي [عمليات آژاكس] را به عهده سازمان سيا گذاشتند.
لوپست همچنين تصريح كرد: شاه در سال 1979 پس از سال ها سركوب خونين عليه مخالفان به وسيله انقلاب اسلامي سرنگون گرديد. او به آمريكا پناهنده شد. دو سال بعد صدام به ايران حمله كرد و جنگي 8 ساله را آغاز نمود كه دخالت غرب به ويژه فرانسه در آن محرز و مسلم بود. فرانسه از همان آغاز جنگ، در كنار عراق قرار گرفت. فرانسه در تاريخ 18 نوامبر 1975 قراردادي را با صدام مبني بر انتقال دانش هسته اي امضاء كرده بود. 14 كيلوگرم اورانيوم 235 در سال 1981 تحويل عراق شد. پاريس همچنين از سال 1972 تا 1988 به ارتش عراق هواپيماهاي جنگنده، هلي كوپتر، نفربر، توپ هاي اتوماتيك و بيش از 15 هزار انواع راكت و موشك به ارزش حدود 20 ميليارد دلار فروخت. بين سال هاي 1983 تا 1985 پنج جنگنده سوپراتاندارد مجهز به موشك هاي اگزوست كه براي از بين بردن تجهيزات نفتي به كار مي رفت به ارتش عراق فروخته شد.
اين گزارش حاكي است علي رغم اينكه پروتكل بين المللي 1925 فروش تسليحات شيميايي و بيولوژيكي را ممنوع كرده بود، عراق از سال 1983 از اين گونه تسليحات عليه ارتش ايران استفاده كرد. بكارگيري و استفاده از اين تسليحات شيميايي و بيولوژيكي تنها به كمك كشورهاي غربي امكان پذير بود؛ اولا كشت بيولوژيكي آزمايشگاهي تحت نظارت شديد ارتش آمريكا به عراق ارسال گرديد؛ ثانيا كارخانه توليد گازهاي شيميايي در عراق ساخته شد، يكي توسط شركت چند مليتي آمريكايي هاليبرتون و ديگري توسط يك شركت فرانسوي-آلماني. در عين حال، ايالات متحده تمامي قطعنامه هاي سازمان ملل را كه جنايات جنگي عراق را محكوم مي كردند وتو كرد.
نشريه فرانسوي اضافه مي كند: آمريكا در جنگ صدام عليه ايران به طور مستقيم در كنار صدام بود.


 

 

دولت آمریکا اسنادی محرمانه متعلق به دهه هفتاد را فاش کرد که چهره دیگری از 'هنری کیسینجر' وزیر امور خارجه اسبق این کشور نشان می دهد.

مرصاد به نقل ازجام نیوز، الجزیره یکشنبه 20 نوامبر (29 آبان) در خبری اعلام کرد: «دولت آمریکا اسنادی محرمانه متعلق به دهه هفتاد را فاش کرد که چهره دیگری از "هنری کیسینجر" وزیر امور خارجه اسبق این کشور نشان می دهد. بنابر محتویات این اسناد ، وی صهیونیست ها را "فرومایه" می خواند.»


اسنادی که دولت آمریکا منتشرکرده، نشان دهنده میزان فشار إعمال شده بر کیسینجر از سوی گروه های فشار یهودی در آمریکا است . این اسناد همچنین نشان دهنده روابط وی با این گروه ها در زمان جنگ "العبور" در دهه هفتاد میلادی است.
کیسینجر در دوره ریاست جمهوری "ریچارد نیکسون" و "جرالد فورد" در مهم ترین سمت های اداری از جمله مشاور امنیت ملی خدمت کرده و بیش از هشت سال نیز وزیر امور خارجه آمریکا بوده است.
وی دراین مدت، طراح اصلی سیاست خارجه آمریکا بوده است. او در تعامل با اتحاد جماهیر شوروی، سیاست "درهای باز" را در پیش گرفت و تماس با جمهوری خلق چین را آغاز کرد و در مذاکرات صلح پاریس که به پایان یافتن جنگ ویتنام منجر شد، مذاکره کننده اصلی بود.
اسنادی که آمریکا فاش کرده است، نشان می دهد که کیسینجر برای طرح تجزیه سینا به مناطق امنیتی قبل از وقوع جنگ سال 1973 تلاش و در این زمینه تبلیغ کرده است.
این اسناد همچنین نشان می دهد کیسینجر می خواسته اسراییل را از نظر اقتصادی و اخلاقی تحت فشار قرار دهد و لابی های فشار یهودی در کاخ سفید را افرادی "پست" و "خودخواه" نامیده بود.
از جمله اسنادی که منتشر شده است، گفت و گوی میان وی و یکی از مشاوران نیکسون (لئونارد گارمنت) است که در آن "کیسینجر" می پرسد: «آیا خودخواه تر از لابی یهود (صهیونیست) وجود دارد؟» گارمنت در جواب وی می گوید: «در دنیا خودخواه تر از آنان وجود ندارد.» و کیسینجر ادامه می دهد: «آن ها (یهودیان صهیونیست) خیال می کنند چه کاره اند؟ هیچ اطلاعاتی را نمی شود در اختیارشان قرار داد چون این فرومایگان آن را لو می دهند.»
اسناد فاش شده همچنین در زمینه طرح کیسینجر که مبتنی بر تقسیم سینا به "مناطق امنیتی" است، از جلسات وی با "اندری گرومیکو" وزیر امور خارجه وقت اتحاد جماهیر شوروی در واشنگتن پرده برمی دارد.
طبق این اسناد، کیسینجر در این نشست ها بر لزوم شروع تلاش برای حل موضوع سینا و توجه به خواسته مصر سخن می گوید.
وی اظهار می دارد: «هر قدر که این مشکل مدت بیشتری بدون راه حل بماند، دستیابی به راه حل برای آن در آینده مشکل تر خواهد بود.»
پیشنهاد کیسینجر این بود که این مشکل فقط از نظر امنیتی و بدون توجه به موضوع حاکمیت حل و فصل شود اما "گرومیکو" اظهار داشت که حل و فصل این موضوع بدون درنظر گرفتن کانال سوئز و موضوع فلسطین امکان پذیر نیست.
اما کیسینجر می گوید: ما ترجیح می دهیم که موضوع کانال سوئز را از این قضیه جدا کنیم؛ علیرغم این که این دو مساله به هم مرتبط هستند اما به نظر من باید در زمینه سازش به پیشرفت دست یافت و اگر بتوانیم حمایت بین المللی را در این زمینه جلب کنیم، باید این کار را انجام دهیم.

 



:: بازدید از این مطلب : 303
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 آبان 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : من

حادثه خونین شهادت عناصر ممتاز سپاه و سردار مقدم دانشمند بی ادعا واقعیتی تلخ بود

 

خبرگزاری فارس: حضرت آیت الله خامنه‌ای در پیامی خاطر نشان کردند: حادثه خونین در یکی از مراکز پشتیبانی سپاه پاسداران که به شهادت جمعی از عناصر ممتاز آن سازمان و در پیشاپیش آنان سردار عالی قدر، دانشمند برجسته و پارسای بی ادعا، سردار حسن مقدم انجامید، واقعیتی تلخ و اندوهبار بود.

خبرگزاری فارس: حادثه خونین شهادت عناصر ممتاز سپاه و سردار مقدم دانشمند بی ادعا واقعیتی تلخ بود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام مقام معظم رهبری به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون


حادثه خونین در یکی از مراکز پشتیبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به شهادت جمعی از عناصر ممتاز آن سازمان و در پیشاپیش آنان سردار عالی قدر، دانشمند برجسته و پارسای بی ادعا، سردار حسن مقدم انجامید، واقعیتی تلخ و اندوهبار بود.

آن جان بر کفان نستوه با سینه گشاده و عزم راسخ همواره به پیشباز خطر شتافته و در دوران دفاع مقدس و پس از آن، هرگز احساس خستگی به خود راه ندادند. شهادت، بی شک برترین آرزوی آنان بود. لیکن فقدان مردان بزرگ در هر کشور و جامعه ئی برای آن مردم و آن کشور خسارت و تأسف بار است.
 
ما همه در غم این عزیزان با خانواده های گرامی آنان شریک و همدردیم. خدا را شکر که محصول تلاشهای آنان هم‌اکنون در اختیار مردان جهاد است و تربیت شدگان آن مجموعه، از کفایت لازم برای ادامه ی آن خط نورانی برخوردارند.

عزیزان من؛ امیدوار به تفضل بی انقطاع حضرت حق، و با استمداد از ارواح شهیدانتان، تلاش و همت را دو چندان کنید تا همه بیش از پیش بدانند که شهادت برای ما توفیق الهی و مایه ی برکت و عروج برتر است.

تسلیت صمیمانه ی خود را به بازماندگان و دوستان و همکاران این شهدا تقدیم می دارم.

سیدعلی خامنه ای
25/آبان/1390

 

محاکمه سازگارا در شبکه سلطنت طلب پارس

 

فخرآو ر: آقای سازگارا! تمامیت خواهی شما پایان ندارد و همیشه در حال حذف دیگران هستید. شما که هنوز قدرت ندارید این طور رفتار می کنید وای به روزی که قدرت داشته باشید! آن وقت چه بلایی بر سر مردم خواهید آورد؟
 

مرصاد به نقل از جام نیوز، دوشنبه 14 نوامبر(23 آبان) برنامه "اینجا واشنگتن" با اجرای "امیرعباس فخرآور" در تلویزیون فارسی زبان پارس، به صحنه محاکمه محسن سازگارا تبدیل شد.


"امیرعباس فخرآور" در این برنامه اظهار داشت: «یکی از کسانی که در اول انقلاب از طرفداران نظام اسلامی بود و هم اکنون در امریکا ساکن است، می خواست نقش پدرخواندگی را در شبکه "صدای آمریکا" برای خود تعریف کند. او پسرش را به نوعی به این شبکه تحمیل و استخدام کرد و در پشت پرده صدای آمریکا عده ای را دور خودش جمع کرد. او سوء استفاده های زیادی در این شبکه انجام داده و اخیرا هم تهدیدهای زیادی متوجه بنده کرده است؛ اما من به سازگارا می گویم بیاید در صدای آمریکا یا شبکه پارس شرکت کند یا تماس بگیرد و در مورد اسناد و مدارکی که علیه او وجود دارد توضیح بدهد، اگر هم نقدی به بنده دارد مطرح کند.»
وی در ادامه گفت: «وقتی سازگارا فهمید من قرار است در برنامه اش (برنامه تفسیرخبرشبکه صدای آمریکا) به عنوان کارشناس شرکت کنم گفت فخرآور در اندازه ای نیست که من با او در یک برنامه حضور داشته باشم. او می خواست بنده را حذف کند اما من می گویم آقای سازگارا! تمامیت خواهی شما پایان ندارد و همیشه در حال حذف دیگران هستید. شما که هنوز قدرت ندارید این طور رفتار می کنید وای به روزی که قدرت داشته باشید! آن وقت چه بلایی بر سر مردم خواهید آورد؟»
ظاهرا ضد انقلاب ها خودشان را بهتر از دیگران می شناسند و می دانند اگر روزی قدرت را به دست بگیرند چه بلایی بر سر مردم خواهند آورد. این ها که به خاطر رفتن و نرفتن به شبکه دولتی امریکا این طور به هم می پرند، اگر به قدرت برسند چه خواهند کرد؟!

خاتمی: در صورت دخالت خارجی، «اصلاح طلب» و «غیراصلاح طلب» با آن مقابله خواهند کرد

 

دارند افکار عمومی را آماده می کنند که اگر یک روزی خدایی نکرده ‏بخواهند یک کاری بکنند این افکار عمومی آماده باشند.‏ اگر روزی و روزگاری خارجی بخواهد بیاید و دخالتی انجام ‏بدهد اصلاح طلب و غیراصلاح طلب با آن مقابله خواهند کرد.‏
 

مرصاد به نقل ازجام نیوز، سایت بی بی سی فارسی روز دوشنبه 14 نوامبر(23 آبان ماه) از سخنرانی تازه خاتمی در جمع اصلاح طلبان آذرباییجان خبر داد.


ای سایت به نقل از خاتمی نوشت: «رئیس جمهور سابق ایران، جمهوری اسلامی و ملت ایران از سه نقطه هسته ای، حقوق بشر و مساله ترور در معرض فشار هستند.
محمد خاتمی با تاکید بر فعالیت های مثبت انجام شده در راستای هسته ای شدن ایران گفت: «در این مدت هم تلاش های خوبی شده و اصلا ‏مسیر حرکت، به سوی بمب هسته ای نبوده و نیست.‏»
آقای خاتمی با اشاره به گزارش سال 2008 آمریکا که در آن ذکر شده بود از سال 2003 به این طرف ایران فعالیت نظامی ‏هسته ای ندارد، اظهار داشت: «البته من هم آن روز رئیس جمهور نبودم ولی موضع گرفتم، که ‏قبل از 2003 هم فعالیت نظامی نبوده، حالا چطور شد در سال 2011 یک دفعه ‏ادعا می کنند فعالیت ها جهت نظامی پیدا کرده است؟»
خاتمی با اشاره به نیات غرب در فشارهای اقتصادی و سیاسی بر ایران ادامه داد: «پیداست یک فکر بدی پشت این قضیه است که می گویند فعالیت نظامی داریم. می ‏خواهند فشار را روی ایران زیادتر بکنند. البته که رفتار و مواضع و گفتار ما ممکن ‏است اثر هم داشته باشد، ولی پیداست یک طرح دیگری است برای فشار. بی خود ‏می گویند ولی می گویند.‏»
محمد خاتمی ادعای ترور سفیر عربستان از سوی آمریکا را نقشه ای علیه ایران خواند و گفت: «وزارت دادگستری آمریکا، ماه گذشته از بازداشت یک شهروند ایرانی تبار این کشور به نام "منصور ارباب سیر" خبر داد که به طراحی ترور "عادل الجبیر"، سفیر عربستان سعودی در واشنگتن متهم شده است.
رئیس جمهور سابق ایران سخنان مقامات اسرائیلی و غربی ها را جنگ روانی و بلوف دانست و گفت: «دارند افکار عمومی را آماده می کنند که اگر یک روزی خدایی نکرده ‏بخواهند یک کاری بکنند این افکار عمومی آماده باشند.‏ اگر روزی و روزگاری خارجی بخواهد بیاید و دخالتی انجام ‏بدهد اصلاح طلب و غیراصلاح طلب با آن مقابله خواهند کرد.‏
خاتمی در پایان توصیه ای به اوباما کرد و گفت: «هم در ایران و هم در آمریکا کسانی هستند که بدشان نمی آید قضیه به خشونت کشیده شود اما امیدوارم آقای اوباما تحت تاثیر آنها ‏قرار نگیرد و از راه و روش آقای بوش درس بگیرد.»

بی بی سی؛ «دوکو» ویروسی برای جمع آوری اطلاعات هسته ای

 

 

بی بی سی: «طراحان 'استاکس‌نت' هنوز شناسایی نشده‌اند، اما آن طور که روزنامه آمریکایی 'نیویورک‌تایمز' گزارش داد، مظنونان اصلی، سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل و آمریکا هستند.»
 

مرصاد به نقل ازجام نیوز، سایت بی بی سی فارسی روز دوشنبه 14نوامبر (23 آبان) نوشت: «رئیس سازمان پدافند غیر عامل ایران از آغاز روند مقابله با ویروس کامپیوتری "دوکو"، سومین ویروس جاسوسی در فضای مجازی ایران خبر داده و گفته است: نرم‌افزار کنترل‌کننده این ویروس تولید شده و در اختیار سازمان‌ها و دستگاه‌ها قرار گرفته است.»
بنا بر گزارش بی بی سی؛ "سرتیپ غلامرضا جلالی" گفت: «هنوز گزارشی که نشان دهد این ویروس در چه مراکزی گسترش یافته و چه عملکردی داشته تهیه نشده است، اما همه مراکز و دستگاه‌های مشکوک به آلودگی به این ویروس کنترل می شوند.»
بر اساس گزارش‌ها وجود ویروس کامپییوتری "دوکو" نخستین بار در اواسط ماه اکتبر (حدود یک ماه پیش) توسط شرکت "سیمانتک" گزارش شد. این شرکت امنیت کامپیوتری در آن زمان اعلام کرد که این ویروس در ده‌ها کشور از جمله هند، فرانسه، بریتانیا و ایران شناسایی شده است.
به گفته "سیمانتک" این کد در شماری از سازمان ها از جمله آنهایی که در تولید سیستم های کنترل صنعتی تخصص دارند پیدا شده است.
"گِرِگ دِی" مدیر ارشد فناوری "سیمانتک" پیش از این در گفتگو با بی‌بی‌سی گفته بود: «کد "دوکو" بسیار پیشرفته است و به صورت تفننّی طراحی نشده، بلکه توسط کسی که هدف خاصی در ذهن داشته طراحی شده است.»
بنا بر اعلام شرکت "مایکروسافت" این ویروس با بهره گیری از یک حفره امنیتی سابق در سیستم عامل "ویندوز" کد مورد نظر طراحان این کرم را در قلب سیستم کامپیوتری جای می دهد.
بی بی سی در ادامه نوشت: «رئیس سازمان پدافند غیر عامل ایران با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی قرارگاه دفاع سایبری برای مقابله با نفوذ ویروس‌های جاسوس گفته که هنوز در مراحل اولیه مقابله با ویروس "دوکو" قرار داریم و به جمع‌بندی نهایی در این زمینه نرسیده‌ایم.»
بنا بر گزارش بی بی سی؛ شباهت‌های موجود میان ویروس "دوکو" و "استاکس‌نت" این احتمال را مطرح کرده که طراحان "استاکس‌‌نت" در ساخت این بدافزار کامپیوتری جدید نقش داشته‌اند. با این حال هنوز مدرکی مبنی بر وجود ارتباط بین این دو ویروس ارائه نشده است.»
بی بی سی نوشت: «"استاکس‌نت" یک بدافزار کامپیوتری بسیار پیچیده بود که با هدف اصلی تجسس و مختل کردن برنامه اتمی ایران نوشته شده بود. طراحان "استاکس‌نت" هنوز شناسایی نشده‌اند، اما آن طور که روزنامه آمریکایی "نیویورک‌تایمز" گزارش داد، مظنونان اصلی، سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل و آمریکا هستند.»
بی بی سی در ادامه به نقل از شرکت "سیمانتک" نوشت: «"دوکو" برخلاف "استاکس‌نت" حاوی هیچ کدی برای تخریب سیستم‌های کنترل صنعتی نیست و خود به خود تکثیر نمی‌شود. به عبارت دیگر احتمالا "دوکو" برای حمله به سیستم‌های صنعتی مانند تاسیسات اتمی ایران طراحی نشده بلکه کار آن جمع‌آوری اطلاعات برای حملات آینده است.»

پادوهاي جريان فتنه به حرف آمدند: اگر امریکا مردم را بکشد، مقصر جمهوری اسلامی است!

 

همان‌طور كه سه روز پيش رجانيوز با استناد به اظهارات وزير دفاع امريكا خبر داد، در ادامه جنگ رواني و تبليغاتي در زمينه تهاجم نظامي به كشور، پادوهاي جريان فتنه به‌عنوان يكي از ابزارهاي اين جنگ رواني با دو بيانيه به ميدان آمدند.

مرصاد به نقل از رجا به گزارش رجانیوز، سایت رسمی یکی از سران فتنه که از انگليس به‌روز می‌شود، بیانیه‌ای را تحت عنوان "جمعی از فعالان سیاسی، مدنی، دانشجویی، دانشگاهی و روزنامه نگاران در مخالفت فعال با جنگ" منتشر كرد که در آن، به جای تقبیح جنگ‌طلبی غرب و تهدید مردم ایران به تجاوز نظامی، جمهوری اسلامی ایران مسبب جنگ احتمالی معرفی شده و از مسئولان خواسته شده که هر چه سریع‌تر، در اقدامی داوطلبانه تمامی فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز خود را تعطیل کند! رویکردی که حتی تندروترین مخالفان ایران در کشورهای غربی نیز جرات بیان صریح آن را ندارند و اینک از زبان ضد انقلاب مطرح شده است.


در این بیانیه که نام تعدادی از فعالان ضد انقلاب به عنوان امضا کننده در آن دیده می‌شود، صراحتا سرنوشت جریان موسوم به سبز در گروي موفقیت غرب در افزایش فشارها علیه پیشرفت علمی و تاسیساتی ایران خوانده شده و آمده است: «مدارا با جهان و احیاي حقوق شهروندان ایرانی  به یکدیگر پیوند خورده است. شهروندان ایرانی در کنار مطالبه حقوق اساسی می بایست در حرکت خویش فقدان درک و آمادگی حاکمان در حل اختلافات جهانی از این جنس را زیر سوال ببرند.»

این افراد همچنین با استفاده از ادبیات سران کاخ سفید، فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را به "ماجراجویی و بلندپروازی هسته‌ای" تعبیر کرده و خواستار آن شده‌اند که جمهوری اسلامی برای جلب رضایت کشورهای غربی و برخی نهادهای بین‌المللی نظیر آژانس انرژی اتمی و شورای امنیت سازمان ملل، به صورت فوری اقدام به تعطیلی کامل فعالیت‌های هسته‌ای خود کند، اقدامي كه در واقع مطالبه صريح طرف غربي است و در طي سال‌هاي دولت موسوم به اصلاحات تا تعطيلي كامل تمام فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران پيش رفت و طرف مقابل باز هم اصرار داشت كه حتي اين تأسيسات بايد از داخل كشور هم جمع شود.

نویسندگان این بیانیه که افرادی مانند علی افشاری، مهدی جامی، آرش نراقی، احمد باطبی، فريبا داودي مهاجر نيز در ميان آن‌ها هستند، در پایان صراحتا خود را در جایگاه سخنگوی کابینه رژیم صهیونیستی قرار داده و با بیان این مطلب که "جمهوری اسلامی ایران یک عامل تهدید جدی برای صلح و امنیت جهانی است"، خواستار همگرایی نیروهای ضدانقلاب داخلی با دشمنان خارجی ایران شده و آورده‌اند: «وظیفه نیروهای معتقد به دموکراسی و منافع ملی- سرزمینی ایران همسو کردن فشار های خارجی و مبارزات داخلی است. در این میان، تنزه‌طلبی اخلاقی هم چاره ساز نیست!»

این هم‌صدايي آشكار با دشمنان ملت ايران درحالی است که بيانات روشن و صريح رهبر انقلاب كه واكنش منفعلانه وزير دفاع امريكا را نيز برانگيخت، اين سناريو را كور كرده و با توجه به رويكرد مؤثر و تهاجمي دولت و مجلس در زمينه سياست خارجي و مشخصاً موضوع هسته‌اي و منزوي شدن عناصر متمايل به غرب كه در مقاطعي در مديريت اين پرونده‌ها نقش داشته‌اند، سطح اميدواري آن‌ها به رخنه در اجماع مسئولان نظام را به‌شدت كاهش داده است.

علاوه بر بيانيه فوق كه عنوان آن صراحتاً درخواست قطعنامه‌هاي شوراي امنيت و امريكا و رژيم صهيونيستي است: "با توقف غني‌سازي از حمله به ايران پيشگيري كنيد"، يك گروه موهوم با عنوان شاخه خارج سازمان مجاهدين انقلاب نيز در بيانيه‌اي، با بحران نمايي از شرايط خارجي در قبال كشور، مي‌نويسد:

«راه پایان دادن به وضعیت وخامت بارکنونی را هنوز به روی مسؤلان کشور باز می‌بیند. به باور ما عذرخواهی از رفتارهای پیشین و تمکین در برابر اراده ملت و پایان دادن به روش‌های استبدادی در اداره کشور و مشارکت دادن ملت در اداره امور خود از طریق پذیرش انتخابات آزاد و سالم و منصفانه و در نتیجه افزایش ضریب وحدت و همبستگی ملی تنها راه برون رفت از وضعیت مخاطره آمیز جاری است. ما مشفقانه و دلسوزانه به حاکمان توصیه می‌کنیم از اصرار لجوجانه بر ادامه مسیر نافرجام کنونی دست بردارند و از فرصت‌های محدود باقیمانده هوشمندانه بهره برداری نمایند. فرصتی که بی شک وحدت و همراهی مردم در آن جایی برای بازی های فرصت جویانه ی و تهدیدات و طمع های کشورهای دیگر باقی نخواهد گذاشت.»

گفتنی است رجانیوز پیش از این نیز یادآور شده بود که مهم‎ترين هدف از جنگ رواني در زمینه القای اقدامی نظامی علیه ایران، ايجاد اختلاف ميان مسئولان كشور در مواجهه با يك بحران خيالي و احياي جريان فتنه به‌عنوان جرياني كه ظرفيت همكاري دو سويه را دارد و مي‌تواند در اين شرايط منجي كشور باشد.

در اين شرايط معمولاً عناصري از اين جريان نيز شروع به ارسال پالس‌هايي را مبني بر بحراني بودن شرايط، در لبه پرتگاه قرار گرفتن كشور، آسيب ديدن مردم از تهديدها و محدوديت‌ها و ادعاي شرايط بحراني كشور در اثر تحريم‌ها، متهم كردن مسئولان كشور به ناتواني در مديريت مسائل با كمترين هزينه و بيشترين فايده و تئوريزه كردن روند مطلوب غرب مبني بر عقب‌نشيني مي‌كنند و خود را به‌عنوان منجي اين بحران خيالي در آستانه انتخابات مجلس معرفي مي‌كنند.

در پاييز سال 87 نيز كه چند ماه به انتخابات رياست جمهوري دهم مانده بود، مشابه همين سناريو عليه كشورمان اجرا شد و با صدور قطعنامه 1835، شرايط كاملاً مشابهي ايجاد شد. در عين حال، غربي‌ها كه در طي شش سال گذشته متوجه شده‌اند كه رفتار ايران تابعي از الگوي فشار نيست، به نظر مي‌رسد علي‌رغم تجربه ناموفق قطعنامه 1835 و متعاقب آن قطعنامه 1929 (خرداد سال 89) همچنان از ناكارآمدي تاكتيك "صدور قطعنامه با مصرف داخلي ايران و احياي جريان فتنه" درس نگرفته‌اند و ممكن است در اين شرايط بخواهند بار ديگر تحريم‌هاي جديدي اعمال كنند.

تایید کامل صلح‎آمیز بودن فعالیت‎های اتمی ایران توسط رادیو فردا!

 

 

 

 کارشناس مجله خبری رادیو فردا ضمن تشریح نحوه عملکرد ویروسهای وارد شده به سیستمهای اداری ایران، بی آنکه خود متوجه باشد، ایران را از هرگونه تلاش برای دستیابی به بمب اتم مبرا دانست، و علاوه بر آن اذعان نمود هیچ فعالیت مشکوک دیگری در ایران انجام نمی‌شود!

مرصاد به نقل از رجابه گزارش رادیودیروز، رادیوفردا در مجله خبری شامگاه روز 23 آبانماه (ساعت 22) با حضور یک کارشناس به نحوه عملکرد 3 ویروسی که دشمنان ایران موفق به آلوده نمودن شبکه های اداری جمهوری اسلامی به آن گردیده اند پرداخت.

سوالات مکرر و حاکی از ذوق زدگی مجری برنامه و آقای کارشناس هر دوی آنها را آنقدر در لذت توان بالای عملکرد قوی ویروسها، و به زعم آنان انفعال نظام در برابر این ویروسها فرو برد که اگر اندک تاملی انجام شود، به استناد و با پذیرش همین گزارش، حاصل تلاش چند ساله فردا در راستای القای خطر هسته ای ایران و بسیاری فعالیتهای مشکوک دیگری که ایران را به آن متهم می نموده اند، بر باد میرود.

کارشناس برنامه تصریح نمود که ویروسهایی مانند استاکس نت به این شکل عمل می نمایند که تا 6 ماه الی یک سال هیچ علامتی در سیستم نشان داده نمیشود و در یک روز معین بدون اینکه کسی متوجه آلوده شدن سیستم شده باشد، تمام اطلاعات جمع آوری شده توسط ویروس با اتصال به سرورهایی در خارج از کشور به آن سِروِرها منتقل میگردد. مجری برنامه می پرسد آیا درست است که استاکس نت راه اندازی نیروگاه بوشهر را برای مدتی به تعویق انداخت؟ که با پاسخ مثبت کارشناس مواجه میشود.

در ادامه کارشناس میگوید زمانی ایرانیها متوجه وجود استاکس نت شدند که دیگر کار از کار گذشته بود و تمام ایمیلهایی که سران سپاه و کارکنان ادارات، خصوصا در بخشهای دولتی برای هم ارسال نموده بودند توسط ویروس به بیرون انتقال یافته بود. وی سپس می افزاید ایران به دلیل ضعف بالای خود در عدم توانایی مهار چنین مشکلاتی، و به علت قادر نبودن به ارائه حتی یک برنامه ساده کامپیوتری برای مبارزه با ویروس، دست به دامان شرکتهای خارجی شده تا ویروس را مهار نماید.

رادیو دیروز اصلا به این کار ندارد که بلافاصله در گزارش بعدیِ فردا که در مورد سانسور در ایران از همین رادیو پخش شد، ایران کشوری قدرتمند در زمینه سایبری معرفی شد که میتواند اینترنت ملی راه اندازی نماید تا اطلاعات را قبل از رسیدن به دست افراد، در مرکزی داخلی کنترل نماید که به گفته کارشناس برنامه رادیو فردا، این امر در هیچ کشور دیگری رخ نمیدهد! اما آنچه برای دیروز حائز اهمیت است این است که این کارشناس دانشمند چگونه نمیداند که برای چک کردن اطلاعات ایمیل افراد اصلا نیازی به ویروس سازی برای یک کشور خاص و جار وجنجال و موجبات سرافکنده شدن نزد جهانیان، وجود ندارد. ایمیل افراد به طور عادی هم قابل دسترسی برای گرداننده گان و کنترل کننده گان اینترنت در آمریکا و نیز اروپا هست!

اما حرف آخر: آمریکا قادر است با به ادعای خودش، شنود مکالمه یک قاچاقچی معتاد، سناریوی قتل صفیر عربستان را بنویسد وآبرویِ نداشته  این کشور را به صخره بگیرد، و آنگاه بدون ارائه حتی یک سند فقط ادعا نماید مدارک زیادی در دست دارد! ارگان رسمی سازمان جاسوسی سیا، رادیو فردا هم مکررا از اینکه وی به دوستانش گفته قرار است همین روزها به پول هنگفتی برسد به عنوان تنها سر نخ و سند ارتباط وی با ترور استناد میکند.

حال چگونه ممکن است پس از حد اقل یک سال رصد کلیه وقایع ادارات و سازمانها و خصوصا تاسیسات هسته ای، یک سند برای اثبات مقاصد غیر صلح آمیز فعالیتهای هسته ای ایران یافت نشود؟ اینجاست که یا باید به این مجله خبری و برنامه کارشناسی شک کرد، یا به اتهامات واهی وارده به ایران در مورد فعالیتهای غیر صلح آمیز، یا به عقل کارشناس ومجری ومدیر رادیو فردا و آمریکاییهایی که پول 99% ملتشان را در شک این جماعت می ریزند!

نوشته شده توسط مصطفی در 11:48 |  لینک

اسرائیل به صحنه اعتراضات تبدیل شد

 

 

 

بسیاری از ساکنان صهیونیست سرزمین های اشغالی در اعتراض به قوانین جدید رژیم صهیونیستی که نسبت به حقوق زنان ظالمانه می نگرد، دست به تظاهرات زدند.

جام نیوز به نقل از خبر 12 نوامبر(21 آبان) روزنامه هاآرتص؛ صدها نفر از صهیونیست های ساکن در سرزمین های اشغالی علیه تبعیض نسبت به حقوق زنان دست به تظاهرات زدند.


افراد معترض که در چندین نقطه پراکنده در سرتاسر سرزمین های اشغالی به نشانه اعتراض نسبت به زیر پاگذاشتن حقوق زنان تجمع کرده بودند سپس دست به تظاهرات زدند.
این حرکت اعتراضی در واکنش به قوانین جدید رژیم صهیونیستی در خصوص نوع جدائی زنان و مردان صورت گرفت. تظاهرکنندگان خشمگین فریاد می زدند: «جلوی افراط گرائی را بگیرید.»
رژیم صهیونیستی همواره بر اتخاذ مواضع تندرو گرایانه و افراطی معروف است، همچنین این رژیم به هیچ یک از اصول و ارزش های انسانی پایبند نیست.

تحقير سران فتنه و توجيه خيانت در گويا نيوز

 

 

 

 

تحولات یک صد سال گذشته این آب و خاک هیچ تغیير و تحولی بدون دخالت جامعه بین المللی به ثمر ننشسته و این حقیقتی است که با همه فراموشی ما ایرانیان گاهی بد نیست آن را بیاد بیاوریم

سايت ضد انقلابي گويا نيوز ضمن اعتراف به شكست ناپذيري جمهوري اسلامي ايران به توجيه همكاري با دشمنان ملت ايران براي وارد كردن ضربه به نظام جمهوري اسلامي پرداخت .

 مرصاد به نقل ازصراط، گويا نيوز در مقاله ايي ضمن دادن نسبت دروغ رعايت نكردن قواعد بين المللي از سوي كشورمان نوشت: جمهوری اسلامی با همه فشار های بین المللی تا کنون همچنان با تمکین نکردن از قواعد مورد قبول جامعه بین الملل بر اریکه قدرت تکیه دارد.

نويسنده اين مقاله كه به نظر مي رسد با ناديده گرفتن جنگ رواني هفته هاي اخير مقامات آمريكايي و رژيم صهيونيستي در خصوص حمله به ايران بخوبي در پي اداي دين به سران رسواي اين دو رژيم  متجاوز است، افزود:اجماع جهانی بر این باور است تا برای رام کردن این اسب چموش از روش های دیپلماتیک و صدور قطنامه های تادیبی بهره باید برد و نه با جنگ وستیز.

گويا نيوز در ادامه در دروغي آشكار و عجيب ضمن نسبت دادن ترويج موضوع حمله به ايران به مقامات كشور ،سخنان انفعالي وزير دفاع آمريكا بعد از هشدار قاطع رهبر انقلاب مبني بر  پاسخ كوبنده به هر تجاوز را ، نشانه اجماع جامعه جهاني بر پرهيز از جنگ با ايران خواند و خاطر نشان كرد: وزیر دفاع امریکا ، بعنوان یکی از دو کشور مورد اتهام حمله به جمهوری اسلامی در تازه ترین واکنش به این توهم رواج داده شده از سوی نظام ولايي صراحتا اعلام میدارد "هرگونه حمله احتمالی به ايران می‌تواند برای منطقه پيامدهای جدی در پی داشته باشد، بدون اين که بتواند برنامه هسته‌ای اين کشور را متوقف کند ".

اين سايت ضد انقلابي كه در كارنامه آن انتشار آگهي براي جذب جاسوس براي سازمان سيا بچشم مي خورد،در پايان در تلاشي رسوا براي شكستن قبح جاسوسي ، خيانت به كشور و همكاري با بيگانگان ضمن ابراز نا اميدي از جنبش سبز و سران فتنه اظهار داشت: در تحولات یک صد سال گذشته این آب و خاک هیچ تغیير و تحولی بدون دخالت جامعه بین المللی به ثمر ننشسته و این حقیقتی است که با همه فراموشی ما ایرانیان گاهی بد نیست آن را بیاد بیاوریم و دراستيصالی که برای بر چیدن خیمه ظلم از وطن به آن گرفتاریم به راه کارهایی جز اتکا به رهبران دورغین و یا جنبش های یک شبه و يك ماهه به آن بيانديشيم.

 



:: بازدید از این مطلب : 318
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 آبان 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : من

آغازبرنامه زندهBBCيك ساعت پيش ازمعمول


شبكه دروغ پراكني BBC با هدف فضاسازي درباره حادثه انفجار زاغه مهمات در شهر بيدگنه ملارد از توابع شهريار از دقايقي پيش برنامه زنده خود را آغاز كرده است.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران شبكه دروغ پراكني BBC با هدف فضاسازي درباره حادثه انفجار زاغه مهمات در شهر بيدگنه ملارد از توابع شهريار از دقايقي پيش برنامه زنده خود را آغاز كرده است.

اين در حالي است كه زمان آغاز برنامه زنده اين شبكه ساعت 17 هر روز بوده است.

بر اساس اين گزارش در حال حاضر بنگاه خبرپراكني بي بي سي فارسي تلاش دارد با انتشار اخبار كذب درباره حادثه انفجار امروز اين حادثه را خرابكاري و اوضاع امنيتي كشور را مخدوش جلوه دهد.

در همين حال كوثري عوض كميسيون امنيت ملي مجلس تاكيد كرد؛ انفجار امروز ناشي از خرابكاري نبوده است


بیلوکس حیاط خلوت ضدانقلاب و مفاسد


دیگر اتاقهای فعال این مسنجر اتاقهای ترویج کننده فرق ضاله ازجمله بهاییت و وهابیت ومسیحیت تبشیری وانصار یمانی قلابی است که به فعالیت مستمرعلیه اسلام راستین میپردازندوبا راه های مختلف جوانان کم اطلاع را به خود جذب میکنند.

ظهور12:

اگر ازشما بخواهند یک محیط فاسد وضد ارزشی را در محیط مجازی نام ببرید اولین نامی که به ذهن شما می اید سایت بالاترین ویا سایتهای غیراخلاقی وپورنواست وکمتر افرادی هستند که به نقش مسنجرها در ترویج ابتذال اشاره کنند.


وقتی شما با یک فضای ناهنجار مثلا یک سایت پورنو ویایک سایت ضد انقلاب در محیط اینترنت مواجه میشوید اگر انسان متعهدی باشید اولین کاری که میکنید گزارش دادن این سایت به فیلترینگ است.

مسئولین فیلترینگ هم با بررسی ان سایت را فیلتر میکنند و با مسدود کردنش دسترسی به انرا تقریبا غیر ممکن میسازند.هرچندبافیلترشکن ویا پی وی ان میشود به نوعی فیلترینگ را دور زد.

اما وقتی یک نرم افزار مثل مسنجر که بعد از دانلود از سایت مربوطه روی کامپیوتر نصب میشود وکاربران با ساختن ای دی و وارد شدن در ان میتوانند هر فعالیتی اعم ازارزشی ویا ضد ارزشی انجام دهند دیگر فیلتر شدن معنایی ندارد.

حتی اگرشما باز هم سایت مخصوص مسنجر را فیلتر کنید باز هم به راحتی میشود وارد مسنجرها شد زیرا مسنجرها نرم افزار هستند ونرم افزار را نمیشود فیلتر کرد.

برای روشن شدن فضای مسنجرها به یک نمونه اشاره میکنیم:

مسنجر بیلوکس (beyluxe)که چهارسال پیش توسط یک شخص ضدانقلاب ایرانی مقیم ایتالیا (محمدجعفر ازهری)با نام مستعار امیرساخته شد وتوسط خود اواداره میشود توانسته است توجه کاربران زیادی را مخصوصا در ایران به خود جلب کند.

این مسنجر توانسته درقبال دادن امکاناتی از قیبل رنگی کردن ای دی ها ودریافت مبالغی بین۴۰هزارتومان تا۱یک میلیون تومان منبع درامد ایده الی از ایران داشته باشدووحتی حساب بانکی هم در ایران افتتاخ نماید!

این مسنجر در ایام انتخابات ریاست جمهوری نقش عمده ای در سازماندهی ضد انقلاب داشت بطوری ضدانقلاب ومنافقین شبانه روز به فعالیت علیه نظام وتوهین به مقدسات وحتی اموزش بمب گزاری میپرداختند.

ودعوت از سران اپوزسیون ازجمله نوری زاده وسازگارا ورضا پهلوی نیز ازبرنامه های دائم انها بوده وهست.

دیگر اتاقهای فعال این مسنجر اتاقهای ترویج کننده فرق ضاله ازجمله بهاییت و وهابیت ومسیحیت تبشیری وانصار یمانی قلابی است که به فعالیت مستمرعلیه اسلام راستین میپردازندوبا راه های مختلف جوانان کم اطلاع را به خود جذب میکنند.

اما مهمترین اتاقهای این مسنجر که کاربران بیشماری در ان حضور پیدا میکنند اتاقهای مبتذل اخلاقی است که کاربران با سنین پایینتر هم از ان استقبال میکنند میباشد.

این اتاق ها با فریب جوانان واستفاده از راه هایی چون دادن ای دی های رنگی رایگان وکارت شارژاز کاربران برای حضور در این اتاقها دعوت میکنند که عمدتا پرده حیا در این اتاقها دریده شده بکار بردن الفاظ رکیک جنسی ودادن وبکم نقل محفل انهاست.

(شایان ذکراست تشویق ودادن ای دی های رنگی توسط شخص مدیر مسنجر انجام میگیرد)

مدیر مسنجر شخصی است که ادعا دارد دوره ضدبهاییت دیده است این درحالیست که اگر کسی اتاقی بر علیه اسرائیل بزندویا شعاری علیه اسرائیل بدهد او را از مسنجر اخراج میکند واجازه فعالیت به او نمیدهد.ویا کمتر اجازه فعالیت مذهبی وسیاسی به کاربران ارزشی را میدهد وبا کوچکترین بهانه ای انها را از مسنجر اخراج میکند.این درحالیست که این شخص با حضور در اتاقهای ضد انقلاب که محتوای انها توهین به اسلام ونظام است برای بر اندازی نظام راهکار هم میدهد.

لازم به ذکر است حتی اگر کاربری علیه مسنجر واسرائیل در پیامها واتاقهای خصوصی مطلبی بر زبان اورد در کمترین زمان ممکن از مسنجر اخراج میشود و این نشان دهنده این است که این مسنجر هیچ امنیتی برای کاربران ندارد وتمام کاربران خود را تحت نظر کامل دارد.

به گفته مدیراین مسنجرضداخلاقی ۹۰درصدکاربران فارسی زبان این مسنجر از ایران به مسنجر متصل میشوند.

که میانگین سنی انها کمتر از۲۴سال است.

کارشناسان عقیده دارند تنها راه مقابله با مسنجر مسدود کردن ان در ایران است که کسی نتواند ازایران وارد این محیط خطرناک شود.

با این حال این مسئولین و متولیان اینترنت در ایران هستند که باید تصمیم بگیرند با این محیط خطرناک چه اقدامی انجام دهند

تصمیمی مهم که میتواند که صد ها جوان کم سن وسال را از خطر انحراف نجات دهد.


رسوايي جديد براي گزارش آژانس درباره سوابق دانشمند روس/ متخصص نانوالماس، پدر هسته‌اي ايران شد!

 


استناداتی که در گزارش اخیر یوکیو آمانو رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر تلاش ایران برای استفاده نظامی و تسلیحاتی از برنامه هسته‌ای خود به آنها مطرح شده، به‌قدري ضعیف و انتقال و ارائه آن توسط امريكا و رژیم صهیونیستی واضح است که برای اولین بار، حقوقدانان و روزنامه‌نگاران جهان نیز نسبت به ان واکنش نشان دادند و صراحتا از "بی ارزش" و "خیالی" بودن این مدارک سخن می‌گویند.

به گزارش رجانیوز، به جز بخش‌هایی از این گزارش که به مساله منطقه پارچین می‌پردازد و با توجه به رفع تمامی ابهامات این منطقه در زمان ریاست محمد البرادعی بر آژانس، ادامه انتقال دعاوی کاخ سفید به گزارش آمانو ارزیابی شده، سايت امريكایی "کانتر پانچ" در گزارشی با عنوان "آیا اسرائیل اطلاعات غلط به آژانس انرژی اتمی داده است؟"، به بررسی یکی دیگر از استنادات آمانو در گزارش اخیر خود پرداخته و صراحتاً از رژیم صهیونیستی به عنوان تامین کننده این اطلاعات و استنادات نام برده است؛ استنادهايی که البته یک جستجوی ساده اینترنتی هم بنیان استدلالی آن را به‌هم می‌ریزد.

دراين گزارش كه به قلم "گرث پورتز" گزارش نويس معروف امريكايي كه در زمينه مسائل ايران گزارش‌هايي منتشر مي‌كند، آمده است: «گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که توسط یک اتاق فکر در واشنگتن به صورت عمومی منتشر شده، بیشتر از آنکه محتوی یک ادعانامه حقوقی علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران باشد، تکرار ادعاهای احساسی و البته هیجانی رسانه‌های خبری جهان مبنی بر همکاری یک دانشمند هسته‌ای اتحاد جماهیر شوروی سابق که متخصص ساخت سیستم انفجار هسته‌ای است، با ایران برای ساخت و تجهیز سلاح اتمی است.

اگرچه اسم این فرد در گزارش آژانس نیامده اما مراکز خبری جهان از "ویاچسلاو دانیلکو" به عنوان این فرد نام برده‌اند؛ فردی که اساسا ارتباطی با فعالیت‌های هسته‌ای و این مسائل ندارد و صرفا یک دانشمند برجسته در عرصه تولید نانو الماس‌های نوین از طریق انفجار مواد منفجره است. وی در واقع یکی از دانشمندان مستقلی است که بارها مقالات علمی او در زمینه نانو الماس‌ها در مجلات معتبر علمی جهان منتشر شده است.

به همین دلیل است که به نظر می‌رسد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و همچنین دیوید آلبرایت مدیر موسسه علوم و امنیت بین‌المللی در واشنگتن که منبع اصلی اطلاعات مندرج در اين گزارش بوده، هرگز خودشان را برای بررسی سابقه فعالیت علمی و اجرایی این فرد که نامش را در گزارش آورده‌اند، به زحمت نیانداخته‌اند و تنها با بیان اینکه "این دانشمند هسته‌ای خواهان پنهان ماندن نامش شده است"، ادعای خود مبنی بر برنامه نظامی ایران در زمینه هسته‌ای را عنوان کرده‌اند.»

این سايت امريكایی همچنین به جلسات مخفی و پشت پرده با محوریت برنامه هسته‌ای ایران اشاره و اضافه کرده است: «بر همین اساس بود که آلبرایت هفته گذشته یک جلسه توجیهی خصوصی برای فعالان اطلاعاتی امريكا برگزار کرد و در آن، دانیلکو را به عنوان کارشناس خارجی که توسط مرکز تحقیقات فیزیک ایران در اواسط دهه 90 میلادی به کار گرفته شده، معرفی کرد؛ داستانی که اکنون و پس از انتشار رسمی گزارش آژانس، در سراسر جهان پخش شده است.»

"گرث پورتز" سپس به سراغ بررسی صحت این ادعا رفته و با بیان پیشینه فعالیت این دانشمند روسی، ضمن رد هرگونه دخالت وی در برنامه توسعه فعالیت هسته‌ای ایران، نوشت: «گزارش آژانس می‌گوید که "نشانه‌های قوی وجود دارد که ایران توسعه یک سیستم شروع انفجار از بالا را در دستور کار خود دارد که تکنولوژی این فرآیند توسط یک کارشناس خارجی به ایران منتقل شده است و این موضوع را یکی از کشورهای عضو به آژانس اطلاع داده است؛ فرایندی که می‌تواند مبدایی برای تولید سلاح هسته‌ای باشد."

به جز این، در هیچ جای دیگری از گزارش آژانس هیچ مدرکی مبنی بر مشارکت دانیلکو با برنامه هسته‌ای ایران ارائه نشده است. البته این مدعا می‌تواند از آن‌جایی مطرح شود که دانیلکو در دوران شوروی سابق در بخش فیزیک موسسه‌ای فعالیت می‌کرده که به تلاش برای توسعه صنعت موشکی و هسته‌ای روسیه شناخته می‌شده است اما با این حال، تحقیقات بیشتر نشان می‌دهد که او از ابتدای آغاز به کار خود تنها در بخشی از این مؤسسه فعالیت داشته که به بررسی نانو الماس‌ها می‌پرداخته و یکی از پایه‌گزاران مطالعات تخصصی بر روی فرآیند سنتز الماس بوده است؛ موضوعی که از روی کتاب خاطرات دانیلکو هم قابل بررسی و تایید است.

از آنجایی که جمهوری اسلامی ایران هم دارای یک برنامه ویژه برای توسعه فعالیت‌های علمی خود در عرصه علم نانو است و به‌ویژه در زمینه نانو الماس‌ها تمرکز خاصی دارد، توجه این دانشمند روس به فعالیت‌های علمی ایران جلب شده و به گفته خودش برای کمک به توسعه این صنعت در ایران اعلام آمادگی کرده است.

با توجه به درنظر گرفتن وضعیت تکنولوژی در ایران و فعالیت‌های نظامی و غیرنظامی مرسوم این کشور برای فعالیت‌های دفاعی، تقریبا به طور قطع می‌توان گفت کشوری که از آن به عنوان منبع اطلاعاتی در این زمینه نام برده شده، اسرائیل است؛ کشوری که در یک دهه گذشته به طور کامل تمامی اطلاعاتی را که ادعا می‌شد ایران به سمت تولید سلاح هسته‌ای حرکت می‌کند، پشتيبانی کرده است.

البته اسرائیل تاکنون منابع اطلاعاتی خود را به صورت کاملاً محرمانه معرفی کرده و تنها به ذکر نام دو خبرنگار ساده که برای سرویس اطلاعاتی این کشور فعالیت می‌کنند، بسنده کرده است و در اين زمينه، دست به انتشار و انتقال آن چيزي زده است كه مطالعات ادعایی علیه فعالیت‌های نظامی برنامه هسته‌ای ایران" می‌نامد.»

گرث پورتز در پایان گزارش خود دست به یک افشاگری ديگر هم زده و با يادآوري سوابق اظهارات یکی از مدیران ارشد آژانس، آورده است: «این موضوع وقتی جالب‌تر می‌شود که به مصاحبه اويلی هاینونن معاون سابق پادمان‌ها در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سپتامبر سال 2008 با آلبرایت رجوع کنیم؛ جایی که او می‌گوید یکی از کشورهای عضو، او را متقاعد کرده که مطالعات ادعایی علیه ایران اسناد واقعی هستند و از البرایت پاسخ شنیده بود که این کشور احتمالا اسرائیل بوده است.

روزنامه اسرائیلی "جروزالم پست" هم امضای نهایی را پای تایید این تحلیل زده است؛ آنجایی که درباره علت ارائه اطلاعات حساس در مورد استفاده سیاسی و اقتصادی از گزارش اخیر آژانس توسط اسرائیل، "فشارهای مضاعف روی ایران و دور جدید تحریم‌ها" را عامل این اقدامات عنوان می‌کند.»

برخی منابع در تهران معتقدند ضمیمه 16 صفحه‌ای گزارش آمانو در واشنگتن نوشته شده است، به‌طوري كه "گلن دیویس" نماينده امريكا در آژانس متن این ضمیمه را قبل از آنکه گزارش در بین کشورهای عضو توزیع شود، در اختیار داشته و آن را به برخی از رسانه‌ها داد.


هاآرتص: باید از هرگونه فکر درباره حمله به ایران جلوگیری کرد

 

 

 

هاآرتص: «امواج سهمگین که عملیات نظامی اسرائیل می‌تواند در منطقه به وجود بیاورد، ممکن است منافع حیاتی اسرائیل را در آینده به خطر بیاندازد پس باید از هرگونه فکری درباره آن جلوگیری به عمل آید.»

مرصاد :روزنامه هاآرتص، روز جمعه 11 نوامبر(20 آبان) نوشت: «فاز جدیدی از حمله علیه تهدیدات برنامه هسته‌ای ایران، روز پنج‌شنبه با انتشار گزارش آژانس انرژی اتمی شروع شد. این گزارش به وضوح حاکی از آن است که ایران در حال انجام آزمایشاتی است که به منظور ساخت سلاح‌های اتمی به کار می‌رود.اما رضایتی که اسرائیل می‌تواند از این گزارش عمومی مبنی بر تائید هراسش بگیرد، نباید اهمیت استراتژی جنگ را تحت الشعاع قرار دهد. اکنون زمان آن فرا رسیده که تمام کشورهای جهان نسبت به مقررات و سیاست ‌هایشان در مورد ایران تجدید نظر کنند.»


این روزنامه صهیونیستی، با هشدار به سران رژیم صهیونیستی مبنی بر تنها شدن در برابر ایران، ادامه داد: «در واقع اسرائیل باید قدرت‌های بزرگ را برای استفاده از قدرت و نفوذشان تحریک نماید و بر این کار اصرار نماید، اما نباید این تهدید عملیات نظامی باشد. امواج سهمگین که عملیات نظامی اسرائیل می‌تواند در منطقه به وجود بیاورد، ممکن است منافع حیاتی اسرائیل را در آینده به خطر بیاندازد پس باید از هرگونه فکری درباره آن جلوگیری به عمل آید. باید به جامعه بین‌الملل اجازه داده شود که کار خود را انجام بدهد، بدون اینکه مشکل ایران را تبدیل به مشکل اسرائیل نماید.»
البته ناگفته نماند که منظور از کشورهای جهان، چند کشوری که در شورای امنیت حق وتو دارند و خود دارای سلاح هسته ای هستند!

اصرار انگلیس بر حمله رژیم صهیونیستی به ایران

 

 

 

یک مسئول عالی رتبه انگلیسی گفته است: دولت انگلیس انتظار دارد اسرائیل ظرف 2 ماه آینده به ایران حمله کند!
 

مرصاد به نقل ازجام نیوز، شبکه الجزیره 11 نوامبر (20آبان) به نقل از روزنامه "هاآرتص" از قول یک مسئول عالی رتبه انگلیسی گفت: دولت انگلیس انتظار دارد اسرائیل ظرف 2 ماه آینده به ایران حمله کند.»


این مسئول انگلیسی گفته است: «اسرائیل طی دو ماه آینده یا زودتر به تاسیسات هسته ای ایران حمله خواهد کرد تا از ادامه فعالیت های هسته ای این کشور جلوگیری به عمل آورد.»
روزنامه هاآرتص به نقل از این مقام انگلیسی نوشت: « دولت انگلیس به اعضای کابینه اعلام کرده است که اسرائیل طی دو ماه آینده به ایران حمله خواهد کرد و بهتر است که این حمله قبل از شروع تعطیلات سال جاری میلادی یا بعد از آن، در اوائل سال بعد صورت بپذیرد.»
با وجود مواضع محکم رهبر و مسئولان ارشد ایران مبنی بر پاسخ قاطعانه و کوبنده به تهدیدات بیگانگان که به عقب نشینی مسئولان اسرائیلی و آمریکایی انجامید، به نظر می رسد هنوز استعمار پیر دست از شیطنت برنداشته است.
به احتمال فراوان التهاب و تشنج در فضای منطقه، منافع خاصی برای دولت انگلیس دارد که همچنان به کوبیدن بر طبل جنگ اصرار دارند. 

مصاحبه نماینده مجلس باسایت ضدانقلاب

 

 

درحالی که بارها سایت های ضدانقلاب فارسی زبان بارها از چهره های سیاسی کشور سواستفاده کرده اند بار دیگر دو عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با یک سایت تابلو دار وابسته به سازمان جاسوسی امریکا گفتگو کرده اند.

اعضای کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با "روز" تازه ترین گزارش آژانس بین المللی اتمی درباره فعالیت های هسته ای را مغرضانه و دارای اهداف سیاسی خوانده و گفته اند این گزارش غیر حقوقی و غیر واقع بینانه است و توسط امریکایی ها و اسرائیلی ها تنظیم و به وسیله یوکیا آمانو منتشر شده است.

alt


هرچند روزانلاین نتوانسته است از این دو نماینده موضوعی علیه کشورمان استخراج کند ولی اصل مصاحبه با یک سایت ضدانقلاب تایید آن رسانه است.

به خصوص آنکه کاریکاتورهای موهن این سایت ضدانقلاب بارها مقدسات مردم ایران را به تمسخر گرفته است و اگر آقایان "حسن ابراهیمی" و " سیدحسین نقوی حسینی" مسئولیتشان "نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس و دبیر و سخنگوی کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی مجلس" نبود بازهم می شد توجیحی مبنی بر عدم شناختن ماهیت این سایت ضدانقلاب تراشید ولی حالا دیگر این امر هم ممکن نیست!

ابراهیمی و تقوی در حالی برای امریکا در گفتگو با روزآنلاین شاخه و شانه کشیدند که این سایت می خواهد با گفتگو گرفتن با چهره های درون نظام و انتشار آن برای خودش اعتبار کسب کند، اعتباری که بعد از فتنه 88 به پایین ترین حد ممکن رسیده است.

پیش از این نیز چند بار چند نماینده مجلس با سایت های ضدانقلاب نظیر روز مصاحبه کرده بودند و بعد از آنکه نشانه های سواستفاده از حرفهایشان را دیدند تکذیبیه ای صادر کردند.

برای نمونه سایت روزآنلاین 6 ژولای (15 تیر) نوشت: «نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با "روز" اعلام کردند تخلف انتخاباتی دولت و همچنین عدم بی طرفی شورای نگهبان در انتخابات 88 باید مورد بررسی قرار گیرد».

روزآنلاین افزود: «عوض حیدرپور، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به "روز" می گوید تخلف انتخاباتی دولت در پرداخت سهام عدالت باید مورد بررسی قرار گیرد و بعد از اعلام نتیجه هیات تحقیق و تفحص، اگر تخلف احراز شود به قوه قضائیه ارجاع شود».

در ادامه این گزارش آمده است: «سید سلمان ذاکر، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نیز به "روز" می گوید شورای نگهبان باید در مورد کاندیداها به صورت یکسان و عادلانه وارد شود و تبعیضی صورت نگیرد و سخنان آقای فولادگر مبنی بر عدم رعایت بی طرفی هم نیاز به بررسی و تحقیق دارد؛ نمیتوان بدون بررسی حرف زد».

روزآنلاین با سوء استفاده از سخنان این دو نفر، نوشت: «با گذشت دوسال از انتخابات مخدوش ریاست جمهوری دهم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر نکاتی دست می گذارند که پیش از این از سوی میرحسین موسوی و مهدی کروبی به عنوان برخی نشانه های تقلب در انتخابات 22 خرداد اعلام شده بود».

گفتنی است، مصاحبه با رسانه های ضدانقلاب و معاند به نفع آن رسانه هاست، بنابراین آقایان حیدر پور و ذاکر باید درصورت انجام چنین مصاحبه ای کاملا مواظب باشند تا دیگر به گونه ای سخن نگویند تا مورد سوء استفاده دشمنان قرار بگیرد. در ضمن طرح این مطالب در شرایط کنونی چیزی جز آب به آسیاب دشمن ریختن نیست.

قابل توجه اینکه این ادعاهای کذب پیشتر هم از سوی سران فتنه مطرح شده بود اما نتوانستند دلیلی بر آن ارائه دهند.

 

بحث هاي سري كابينه يا شوي تلويزيوني اسرائيل؟!

 

نتانياهو درباره تهديد نظامي عليه ايران بلوف مي زند. هدف اسرائيل طبق معمول، فشار براي تشديد تحريم ها عليه ايران است.
سي ان ان ضمن انتشار تحليل فوق، تصريح كرد: همان گونه كه اسناد ويكي ليكس نشان مي دهد، مقامات آمريكايي، تهديدهاي اسرائيل را به عنوان تاكتيكي جهت فشار به آمريكا و اروپا براي اعمال اقدامات شديدتر و خودداري از مصالحه با تهران بر سر مسائل هسته اي قلمداد مي كنند. اين تهديدها معمولاً با بحث هاي اعمال تحريم هاي اضافي بر تهران همزمان شده است. بدون شك اين آخرين اعلام جنگ نيز متفاوت از تهديدهاي قبلي نيست.
سي ان ان ادامه مي دهد: هدف از طرح اين موضوع، متقاعد كردن جامعه شكاك بين المللي است كه با تحريم هاي جديد موافقت نمايد براي اسرائيل تاكتيك تهديد به شروع جنگ، روشي است كه اعمال تحريم ها را تضمين كند. دولت اسرائيل، آمريكا و اتحاديه اروپا را تحت فشار قرار داده كه تحريم هاي بيشتري وضع كنند. اسرائيل همواره مطرح نموده كه بدون اقدامات توبيخي جديد، مجبور خواهد بود يكجانبه به ايران حمله كند. واشنگتن نيز از تهديدات اسرائيل استفاده كرده و به روسيه و چين و مابقي جامعه بين المللي فشار آورده تا براي حفظ صلح، تحريم هاي جديدي اعمال كنند. در اين تاكتيك تلاش شده بين تحريم و جنگ يكي را انتخاب كرده و نه آن كه بين درگيري و ديپلماسي يكي را برگزينند. براي حفظ حداقل اعتبار، اسرائيل مجبور است هر تهديدي را با مشخصات جديدي مطرح سازد كه آن را متفاوت از تحركات قبلي جلوه دهد. در اين دفعه حكايت از اين قرار است كه مباحثات شديدي در داخل كابينه دولت اسرائيل بين طرفداران و مخالفين حملات يكجانبه در جريان است. آنچه كه قرار بوده سري و بحث هاي داخلي باشد هم اكنون به خارج درز يافته و كل جهان در جريان اين مباحثات بر سر جنگ و صلح قرار گرفته و مانند يك شو عجيب و غريب تلويزيوني در معرض ديد همگان قرار گرفته است.
بسياري از تحليل گران در غرب معتقدند اسرائيل همواره نگران تسليم آمريكا در برابر ايران هسته اي بوده و اكنون تخليه توأم با شكست عراق در كنار سقوط برخي متحدان آمريكا در منطقه به واسطه انقلاب ملت ها، واشنگتن را براي انفعال بيشتر آماده كرده است.


بالاترين: آقاي واحدي! بهتر است يك قل دو قل بازي كني!

 

«اصلاح طلبان به محض آمدن به خارج كشور چهره عوض مي كنند. نمونه اش جناب آقاي واحدي كه خيلي دير آمده اند- البته آمدنش هم حكايتي دارد كه جاي گفتنش اينجا نيست- و خيلي زودتر هم مي خواهند تشريف ببرند».
يك پايگاه اينترنتي وابسته به اپوزيسيون مقيم آلمان، با انتشار تحليل فوق نوشت: اين طيف اصلاح طلبان، اول از همه تلاششان اين است كه در كنگره آمريكا جاي پا باز كنند و از امكانات مالي و فقط هم مالي نهادهاي دولت آمريكا (از همان هفتاد و پنج ميليون دلار معروف) البته جهت مبارزه سود (منفعت) ببرند و تازه دو قورت و نيمشان هم باقي است و به ديگران مي تازند كه چرا بعضي افراد از اين فرصت استفاده نمي برند هيچ، مخالفت هم مي كنند. اين آقاي واحدي كه خودش را نماينده آقاي كروبي مي نماياند- و اميد است كه بدترين و نه بهترين نماينده كروبي باشند- در گويانيوز مقاله اي منتشر كرده كه بايد به نكاتي از آن پرداخت. اينها چون در دولتهاي غرب تنيده و جا خوش كرده اند سعي مي كنند مسير را به جهتي بكشانند كه خوشايند دولتهاي غرب و در پيشاپيش آن آمريكا و همچنين دولت اسرائيل است.
«رنگين كمان» اضافه مي كند: قديم ها فعالان سياسي به اينگونه نظرات مي گفتند نوكري و يا مزدوري در برابر بيگانه كه البته امروز گفتن اين كلمات خطرناك است و شما را به دادگاه هايي مي كشانند كه بايد 000/250 يورو خسارت بپردازيد. به همين روي نبايد چنين عملي را نوكري و يا مزدوري خواند شايد بهتر باشد كه بگوييم پا در مياني براي اهداف بيگانه(!) اين رفتار در امتداد جنايت هاي غرب است.
نويسنده كه خود مقيم فرانكفورت است در عين حال مشاور فرصت طلب و معزول كروبي را تازه به دوران رسيده اي توصيف كرد كه «مي كوشد خود را پرچمدار مبارزه با جمهوري اسلامي معرفي كند و هنوز از گرد راه نرسيده طلبكار شده و حامي حمله نظامي به ايران است» اما خطاب به وي نوشت: اينجا بيهوده ژست روشنفكرانه و غربي به خودتان نگيريد كه بازار ندارد و اگر هم بازار داشته باشد، از دست شما خريدار ندارد.
گفتني است يكي از كاربران سايت ضدانقلابي بالاترين خطاب به مجتبي واحدي گفته است: «آيا بهتر نيست حالا كه به آمريكا پناهنده شده اي به جاي حرفهاي سياسي، روزي يكساعت يك قل دوقل بازي كني»؟


حمايت روزنامه ايران از حاميان اسرائيل!

 

طي ماه گذشته مجوز برگزاري دو كنسرت در تهران لغو شد.
به گزارش يك سايت خبري در پي افشاگري روزنامه كيهان با عنوان «پادوي حسني مبارك و بگين در عرصه هنر» حضور رهبر مصري اركستر سمفونيك قطر منتفي شد، در خبري ديگر نيز سايت مشرق و روزنامه كيهان پرده از وابستگي و همكاري «ريچارد كلايدرمن»، موزيسين آلماني برداشت تا وي نيز از سفر به ايران بازماند.
كلايدرمن كه در سال هاي 98 و 1991 اثرهايي را با عنوان «يهودي تنهاي اسرائيل و 50 سال براي اسرائيل» عرضه كرده و براي اجراي كنسرت به اسرائيل سفر كرده است، متهم است كه از معدود موزيسين هاي آشكار حامي اسرائيل است.
برخي رسانه ها نيز درباره «نادر عباسي» هم نوشتند كه وي از بوق هاي تبليغاتي دولت مبارك در مصر و از همراهان رژيم صهيونيستي در منطقه به شمار مي رود.
در حالي كه اقدام متعهدانه وزارت ارشاد در لغو اين كنسرت ها با تقدير افراد و محافل متعهد هنري روبرو شده بود، روزنامه ايران در تاريخ 18/8/90 با دروغ خواندن گزارش هاي افشاگرانه رسانه ها، به دفاع جانانه اي از اين دو به اصطلاح هنرمند حامي رژيم صهيونيستي پرداخت.
در حالي كه مدير برنامه هاي ريچارد كلايدرمن «اوليورتوسانت» با ارسال نامه اي موضوع كنسرت كلايدرمن در سرزمينهاي اشغالي (اسرائيل) در سال 1981 و همچنين انتشار آلبومي با عنوان «طپش قلب» در اسرائيل از وي را كاملاً تأييد كرده، جاي تعجب است كه روزنامه ايران به جاي قدرداني از اخبار افشاگرانه رسانه ها درصدد انتقاد و تخريب و كذب دانستن اين اخبار بر آمد.
روزنامه ايران در اين يادداشت خبري، با طرح اين مسئله كه «هنر مرز نمي شناسد» با اشاره به نگهداري آثار ارزشمند تمدن اسلامي در موزه هاي جهان درصدد شبيه سازي هنر با هنر برمي آيد!؟ هنري كه فارغ از هنرمند بايد در تالارهاي موسيقي ايران گرامي داشته شود!
و اما، شايد كه هنر مرز نشناسد؟ اما هنرمند چطور؟ او كه تابع زمان و مكان و مرز است، چگونه مي تواند در دنيايي فارغ از عقيده شخصي درباره جهان و رويدادهايش زندگي كند؟ آيا چنين بي تفاوتي ارزش آن را دارد كه وقت و سرمايه جوانان ايران را به پايش هزينه كنيم؟
اما كلايدرمن به طور قطع اين گونه نيست، او كه توانسته فارغ از آن همه كشتاري كه هر روز در فلسطين اتفاق مي افتد، در اسرائيل و براي اسرائيل كنسرت اجرا كند، حتماً توانسته بر اين بي تفاوتي غالب شود و براي رژيم غاصب اسرائيل هويتي فارغ از تجاوزگري آشكارش تعريف كند.
روزنامه ايران بعد از دفاع مشمئز كننده از اين به اصطلاح هنرمند كه حمايت تلويحي از اسرائيل نيز هست، پرسيده است: «چه كساني قرار است بر ادعاي غيرمستند و بعضاً نادرست اين رسانه ها رسيدگي كند و آنان را به پاسخ وادار كند»، اكنون كه كلايدرمن خود معترف به حقايق است، وقتش رسيده كه ما هم بپرسيم: «بالاخره چه زماني قرار است، دست بدخواهاني كه از سر فساد و با اهدافي خاص روزنامه را تريبون عقايد ضدنظام كرده اند، از سر اين مردم كوتاه شود؟»


انفجار زاغه مهمات؛ خوراك تازه بي‌بي‌سي

 

 

http://snn.ir/pic/13900821181_2011316142e.jpgيكي از خبرنگاران زن بي‌بي‌سي در تلاش است تا با سوء استفاده از شبكه هاي اجتماعي مجازي و با محوريت انفجار امروز شهر تهران، دست به جاسوسي بزند.

انفجار زاغه مهمات يكي از پادگان‌هاي نظامي اطراف تهران، خوراك تبليغاتي تازه‌اي براي شبكه دولتي انگلستان،‌ بي‌بي‌سي شده است.

بر اساس گزارش جريده اينترنتي، تلاش همه جانبه خبرنگاران اين بنگاه پراكني حتي به محدوده شبكه‌هاي اجتماعي مجازي همچون فيسبوك،‌فرندفيد، توئيتر و گوگل پلاس هم كشيده شده است.

بر همين اساس يكي از خبرنگاران زن بي‌بي‌سي ضمن تلاش براي استفاده از شبكه‌هاي اجتماعي جهت كسب اطلاعات و جاسوسي عليه جمهوري اسلامي ايران، به بهانه اين انفجار، ضمن درج يك آدرس ايميل اعلام كرده است كه در يكي از برنامه‌هاي امشب اين شبكه، قصد پرداختن به اين ماجرا را دارد.

وي در ادامه نوشته است كه همه مي توانند ضمن تماس با اين ايميل، ‌اطلاعات خود در اين زمينه را در اختيار اين بنگاه خبرپراكني قرار دهند!

جاسوسي آشكار خبرنگاران بي‌بي‌سي از طريق شبكه‌هاي اجتماعي مجازي در حالي ادامه دارد كه مسئولان امنيتي بارها در مورد امكان درز اطلاعات محرمانه از طريق اينترنت به كاربران اين شبكه هشدار داده و اخيراً نيز تعدادي از مستندسازان كه به دام اين شبكه افتاده بودند، دستگير شدند.
منبع:خبر دانشجو

 



:: بازدید از این مطلب : 1642
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 آبان 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : من

خطاب به کلیه برادران و خواهران اسیر و گرفتار در زندان اشرف (2)

 

با سلام و درود فراوان و آرزوی سلامتی و رهایی شما از قید و بند و اسارت رجوی.
ما خانواده ها از اینکه در آینده نزدیک وضعیت شما با اقدام دولت عراق مشخص خواهد شد، خوشحالیم و برای آزادی شما دعا می کنیم.

در چنین شرایطی مبرم ترین وظیفه تاریخی شما بیداری از خواب غفلت، تصمیم قاطع، حرکتی سرنوشت ساز، اقدامی منطقی و عاقلانه در راستای نجات خود و همراهان است، پس از شما حرکت، از خدا هم خیر و برکت و آزادی. الحق که هیچکدام از شما مستحق اسارت و بردگی و سزاوار اینهمه مجازات و تنبیه و شکنجه و نقض حقوق اولیه زندگی نیستید. ای خفتگان بیدار شوید. ای بیدارشدگان بپاخیزید. بر علیه نظام برده داری، ظلم آشکار علیه خود و دیگر اسیران اشرف قیام کنید. تا وصال آزادی، شهر آزادی و رهایی، تا میدان خانواده ها چند ده متری بیشتر راه نمانده و نیست، بر خیزید.

برادر و خواهر اسیرم با نام و یاد خدا در مسیر بازگشت پرستوهای مهاجر پرواز کنید. پرستوهایی که روزگاری از خاک میهن به پرواز درآمدند و بر ویرانه اشرف فرود آمده و همنشین بوم و جغد شوم شدند. بیایید همچون کبوتران نامه رسان، چون قاصدکی که بر نسیم و وزش باد سوار و از هر رهگذر می گذرد تا به سرزمین عشق و بهار برسد. بیایید ای خستگان و بردگان مظلوم تاریخ، صبح رهایی در راه است. صدای پیک بهاری و پیام آزادی را بشنوید. خانواده های بی صبرانه منتظر در آغوش گرفتن شما عزیزان و بوسه داغ بر گونه و پیشانی نجات یافتگان از فرقه مافیایی رجوی هستند. پس به نام خدا و به نام آزادی با فریاد رهایی برخیزید و حرکت کنید که صبح رهایی نزدیک است.

به امید دیدار
جمعی از خانواده های مستقر در اضلاح زندان اشرف – تابستان 90

ببين آمريكا چه قدر بدبخت است كه...(



حامي هميشگي گره زدن زلف اپوزيسيون با دخالت هاي آمريكا، درباره تبليغات حمله به ايران تصريح كرد: اين موضوع، هياهو براي هيچ است و رفتن به سمت چنين هياهوهايي، مانند گره زدن بر باد جز اتلاف وقت و نيرو ثمره ديگري ندارد.
علي افشاري با اشاره به برخي لفاظي هاي غربي درباره تهديد نظامي عليه ايران، نوشت: زمزمه هايي از اين دست بيشتر به جنگ لفظي و كارزار رواني شبيه است. مسئولان ناتو صراحتاً درگيري نظامي با سوريه را تكذيب كردند چه رسد به ايران كه هيچ زمينه اي ندارد و اعتراض ملموسي در آن ديده نمي شود. پيشنهاد ترور فرماندهان سپاه تندترين حرف ها بوده كه آن هم در محافل افراطي و حاشيه اي آمريكا به گوش رسيده و از سوي افراد غيرمسئول بوده و فاقد ارزش سياسي و امنيتي است. صحبت هاي محفلي، آرزوهاي خيال پردازانه و سخنان درگوشي در بين اپوزيسيون را نيز نمي توان جدي گرفت.
وي در اين مطلب كه از سوي روزنت منتشر شده، تصريح مي كند: بنابراين در ماجراي اخير بزرگ نمايي و اغراق زيادي صورت گرفته و هياهو براي هيچ، بهترين عنواني است كه مي توان به آن اطلاق كرد. اين تصور كه با درست كردن شورايي از نمايندگان چند جريان سياسي در خارج از كشور مي توان آغازگر تجربه مشابه ليبي در ايران شد، نهايت سطحي نگري و خيالبافي است. در غياب مخالفان، چنين شورايي يك نمايش كاريكاتوري از شوراي ملي انتقال قدرت ليبي است كه توجه هيچ جريان داخلي و خارجي جدي را برنمي انگيزد. رفتن به سمت چنين ايده هايي مانند گره زدن بر باد جز اتلاف نيرو و وقت ثمره ديگري ندارد.
هر چند كه كساني چون افشاري حتي نوچه گروهك هاي سياسي ورشكسته نيز حساب نمي شوند، اظهارات آنان به خودي خود فاقد ارزش سياسي است اما اينكه حتي ترويج كنندگان علني دريوزگي آمريكا نيز هارت و هورت آمريكا و اسرائيل را بي ارزش مي شمارند، نكته قابل تأملي است.
 

تير خلاص آمانو به حيثيت آژانس


سرويس سياسي-
يوكيا آمانو مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي درحالي گزارش آژانس درباره برنامه هسته اي كشورمان را سه شنبه منتشر كرد كه علي رغم همكاري حداكثري با آمريكا نتوانست خواسته واشنگتن و يكي، دو كشور همپيمان او را برآورده سازد.
آمانو پيش از انتشار اين گزارش به آمريكا سفر كرده بود و بنابر گزارش هاي منتشره درباره چگونگي محتواي گزارش آژانس عليه جمهوري اسلامي ايران رايزني هاي پيدا و پنهاني صورت گرفته بود.
اما با همه تحركات آمانو و آمريكا براي انتشار گزارشي كه كاملا ايران را به دستيابي به سلاح اتمي متهم كند گزارش منتشر شده آژانس حكايت از آن دارد كه اين خواسته شوم و خصمانه محقق نشده است.
ناكامي آمانو و آمريكا براي منظوري كه از گزارش آژانس دنبال مي كردند به اين خاطر است كه گزارش آژانس نمي گويد ايران در حال ساخت سلاح هسته اي است.
گزارش آمانو بيانگر آن است كه ايران فعاليت هايي مانند شبيه سازي هاي كامپيوتري و طراحي براي آزمايش هاي انفجاري با قدرت بالا انجام داده كه همه آنها اقدامات متعارف نظامي است اما مي تواند بخشي از پروژه ساخت سلاح هسته اي هم باشد.
نكته كليدي در اينجا اين است كه آژانس به هيچ وجه نمي گويد اين فعاليت هاي متعارف حتما بخشي از يك پروژه نظامي ساخت سلاح هسته اي است بلكه فقط تاكيد مي كند احتمال دارد چنين باشد و ايران بايد براي روشن شدن اين موضوع به سوال هاي آژانس پاسخ بدهد.
در همين حال، فرانس 24 در پي انتشار گزارش آمانو درباره برنامه هسته اي ايران تصريح كرد اين گزارش باعث نااميدي غربي ها شده است.
خبرنگار روزنامه ليبراسيون فرانسه در وين اتريش در ارتباط زنده تلفني با شبكه تلويزيوني فرانس بيست و چهار گفت: غربي ها از اينكه در گزارش آژانس بين المللي انرژي اتمي به صراحت به تلاش ايران براي دستيابي به سلاح اتمي تاكيد نشده است نااميد شده اند.
بلز گوكلن خبرنگار ليبراسيون در وين دراين باره كه آيا گزارش آژانس بين المللي انرژي اتمي به طور رسمي حاكي از تلاش ايران براي دستيابي به سلاح هسته اي است يا نه گفت: در اين گزارش به صراحت گفته نشده است كه ايران براي دستيابي به سلاح اتمي تلاش مي كند و اين امر باعث نااميدي غربي ها شده است.
اين گزارش با اعلام اين نكته اضافه مي كند كه برخي ها دوست داشتند در گزارش آمانو به صراحت به تلاش ايران براي دستيابي به سلاح اتمي تاكيد مي شد.
نكته ديگري كه در اين گزارش از قول خبرنگار ليبراسيون تاكيد شده اين است كه بيشتر اطلاعاتي كه فرضيه برنامه هسته اي نظامي ايران را تقويت مي كند در پيوست گزارش آژانس بين المللي انرژي اتمي گنجانده شده است. به عنوان مثال اسناد مربوط به ساز و كار انفجار هسته اي در پيوست قرار داده شده است و به عبارت ديگر اين موارد در گزارش رسمي جايي ندارد زيرا اين اسناد را سرويس هاي اطلاعاتي غربي در اختيار آژانس قرار داده اند و چين و روسيه معتقدند كه اين اسناد جايگاهي در گزارش ندارد.
از سوي ديگر، برخي از منابع غربي اعتبار گزارش آژانس را بخاطر ملاحظات سياسي زيرسوال مي دانند.
از جمله پايگاه اينترنتي گلوبال ريسرچ طي گزارشي به قلم ميخائيل چسود فسكي نوشت: آمريكا در تلاش است براي توجيه حملات پيشگيرانه بر ضد ايران، اطلاعات كذب تازه اي درخصوص برنامه هسته اي اين كشور جعل كند. تهديدها بر ضد ايران در طول هشت سال گذشته ادامه داشته و از اطلاعات جعلي براي توجيه اين تهديدها استفاده شده است.
در همين زمينه خبرگزاري فرانسه نيز بر بي اعتباري گزارش آژانس عليه فعاليت هاي هسته اي كشورمان انگشت گذاشت و نوشت: آژانس اين گزارش را براساس منابع اطلاعاتي خارجي تهيه كرده است، نه براساس گزارش هاي بازرسان آژانس.
جالب اينجاست كه رسانه هاي اسرائيلي هم از ارتباط دستگاههاي اطلاعاتي صهيونيستي، آمريكا و غرب در تهيه گزارش جديد آژانس بين المللي انرژي اتمي در مورد فعاليت هاي هسته اي ايران پرده برداشتند.
گزارش هاي رسانه هاي صهيونيستي حاكي از آن است كه سازمان هاي جاسوسي اسرائيل نقش مهمي در تهيه گزارش جانبدارانه آژانس انرژي اتمي در مورد فعاليت هاي هسته اي ايران داشته است.
روزنامه جروزالم پست روز سه شنبه و ساعاتي قبل از انتشار گزارش سياسي آژانس در زمينه فعاليت هاي هسته اي ايران نوشت كه علاوه بر سازمان هاي جاسوسي اسرائيل تعداد ديگري از كشورها نظير آمريكا و اروپا نيز در تهيه اين گزارش عليه ايران دست داشته اند.
اين روزنامه مي افزايد اسرائيل اميدوار است كه آمريكا رهبري تلاش هاي پيگير در سازمان ملل و شوراي امنيت براي اعمال تحريم هاي جديد عليه ايران در پي انتشار اين گزارش را در دست گيرد.
اعتراض شديد روسيه
به گزارش آژانس
از سوي ديگر به دنبال انتشار گزارش آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره برنامه هسته اي كشورمان وزارت خارجه روسيه در بيانيه اي تاكيد كرد گزارش آژانس براساس سوءنيت هاي سياسي تنظيم شده است.
وزارت خارجه روسيه در بيانيه خود با بيان اينكه به صحت گزارش آمانو مشكوك است خاطرنشان كرد: محتواي اين گزارش مي تواند مانع از مذاكرات با ايران درباره مسئله هسته اي اين كشور شود. در بيانيه وزارت خارجه روسيه آمده است: مسكو درباره سوء نيت سياسي نويسندگان برخي از مطالب و اظهارنظرها در گزارش آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره ايران، ترديد دارد و احتمال مي دهد اين افراد به دنبال اهدافي هستند كه هيچ ارتباطي با برطرف كردن نگراني ها درباره برنامه هسته اي ايران ندارد. وزارت خارجه روسيه همچنين اضافه كرد: ادعاهاي مطرح شده در اين گزارش درباره يك دانشمند روس به ده سال پيش بازمي گردد و هيچ چيز جديد و حساسي نيست. وزارت خارجه روسيه در بيانيه خود اعلام كرد علني شدن رايزني هاي چند هفته اخير درباره گزارش آژانس، باعث بروز تنش هايي بين قدرت هاي بزرگ جهاني و ايران شده است. دراين بيانيه آمده است: مسكو به شدت در اين باره اظهار تأسف مي كند و اوضاع اخير را نمي تواند درك كند زيرا گزارش آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره ايران كه طي روزهاي گذشته مطالب بسياري درباره آن گفته و نوشته شده است، به عامل جديدي براي افزايش تنش ها درباره مشكلات مرتبط با برنامه هسته اي ايران تبديل شده است.
ديميتري مدودف رئيس جمهور روسيه هم كه در برلين به سر مي برد شخصاً به گزارش جديد آمانو واكنش نشان داد و تأكيد كرد استفاده از زور عليه ايران فاجعه آميز خواهد بود. به گزارش آسوشيتدپرس رئيس جمهور روسيه آرامش و تداوم مذاكرات براي حل موضوعات مهم منطقه از جمله برنامه هسته اي ايران را خواستار شد.
اعتراض مقامات روسي به محتواي گزارش آژانس به گونه اي بود كه روزنامه ليبراسيون فرانسه گزارش داد: موضع روسيه در قبال گزارش آژانس، آب سردي بر روي غربي ها بود.
گفتني است؛ علي باقري معاون سياست خارجي و امنيت بين الملل دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي هم اكنون در روسيه به سر مي برد.
چين: فقط مذاكره
علاوه بر روسيه، چين ديگر عضو دايم شوراي امنيت سازمان ملل نسبت به گزارش آژانس واكنش نشان داد و خواستار راه حل مسالمت آميز در خصوص برنامه هسته اي ايران شد.
به گزارش رويترز، هونگ لي سخنگوي وزارت امور خارجه چين در پي انتشار گزارش آژانس در ارتباط با برنامه هسته اي ايران گفت: پكن به واقع حامي راه حل صلح آميز در مورد برنامه هسته اي ايران است.
گفتني است؛ جنبش عدم تعهد هم همچون روسيه و چين به گزارش جديد آمانو درباره برنامه هسته اي ايران انتقاد كردند.
واكنش آمريكا
وزارت امور خارجه آمريكا از اظهار نظر فوري درباره گزارش آژانس درباره برنامه هسته اي ايران كه تحت فشارهاي مضاعف واشنگتن تهيه شده است، خودداري كرد.
خبرگزاري آسوشيتدپرس گزارش داد: ويكتوريا نولاند، سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا روز سه شنبه اعلام كرد كه گزارش آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره ايران در دست بررسي وزارت امور خارجه اين كشور قرار دارد و تا پايان مطالعات هيچ اظهار نظري درباره آن صورت نخواهد گرفت.
نولاند افزود كه آمريكا هميشه با يافته هاي آژانس موافق نبوده است.
البته در همين حال يك مقام آمريكايي در پي انتشار گزارش آمانو درباره برنامه هسته اي ايران گفت كه بخاطر مخالفت روسيه و چين، احتمال اين كه شوراي امنيت سازمان ملل قطعنامه تحريم هاي جديد را عليه برنامه هسته اي ايران اعمال كند بسيار كم است.
به گزارش رويترز، اين مقام آمريكايي كه خواست نامش فاش نشود تصريح كرد كه اگرچه آمريكا ممكن است تحريم هاي بيشتري را عليه ايران اعمال كند اما احتمال ندارد گام هاي بيشتري را عليه صنعت نفت و گاز ايران بردارد يا به سراغ بانك مركزي برود.
در اين بين، فرانسه در ادامه سياست هاي خصمانه اش خواستار ارجاع موضوع هسته اي ايران به شوراي امنيت شد.
به گزارش العربيه، وزارت خارجه فرانسه ادعا كرد كه اكنون زمان آن رسيده تا پرونده هسته اي ايران به شوراي امنيت سازمان ملل منتقل شود و در اين باره هيچ مانع ديگري وجود ندارد.
اتحاديه اروپا هم گزارش جديد آژانس را سبب تشديد نگراني ها ادعا كرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از بروكسل، سخنگوي كاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا روز چهارشنبه ادعا كرد گزارش آژانس بين المللي انرژي اتمي به طور جدي نگراني ها را در مورد ماهيت برنامه هسته اي ايران تشديد مي كند.
هشدار سلطانيه نسبت به عواقب گزارش آمانو
نماينده كشورمان در آژانس بين المللي انرژي اتمي نسبت به گزارش جديد آمانو درباره برنامه هسته اي كشورمان تاكيد كرد: آمانو عواقب اشتباه تاريخي خود را خواهد ديد.
علي اصغر سلطانيه گزارش آژانس را سياسي خواند و گفت: آمانو با تكرار ادعاهاي قبلي، فضاي سازنده ايجاد شده به ويژه در چند ماه گذشته ميان ايران و آژانس را خدشه دار كرد.
وي گفت: گزارش آمانو درباره ايران غيرحرفه اي، غيرمتوازن و سياسي است.
وي ادامه داد: مدير كل آژانس تحت فشار چند كشور غربي از جمله آمريكا، اين گزارش را به اين شكل منتشر كرده است.
نماينده دائم ايران در آژانس گفت: مطلب جديدي درباره ادعاي ابعاد احتمالي نظامي در اين گزارش نيست و صرفا مطالب تكراري گذشته كه عمدتا ذيل مطالعات ادعايي مطرح مي شده در اين گزارش آمده است.
وي ادامه داد: جمهوري اسلامي ايران پيش از اين در 117 صفحه با ارائه پاسخ هاي دقيق ثابت كرده است كه اسناد اين ادعاها بي اساس و جعلي است. آژانس در سال 2007 به دليل ممانعت آمريكا در ارائه اصل اسناد به ايران، به اين اقدام آمريكا اعتراض كرد. آژانس ارائه نشدن اصل اسناد به ايران را موجب خدشه دار شدن وظيفه و اعتبار آژانس عنوان كرد. همچنين آژانس اصالت نداشتن اين اسناد را اعلام كرده بود، اين در حالي است كه يوكيا آمانو، اين مسايل مهم را از ديدگاه آژانس به كلي ناديده گرفته است.
وي اظهار كرد: يك هفته قبل از انتشار گزارش مدير كل آژانس برخلاف اساسنامه آژانس، نسخه اي از ضميمه پيوست شده به گزارش را در اختيار پنج عضو دائم شوراي امنيت قرار داده است كه اين اقدام تخلفي آشكار از روح اساسنامه آژانس است كه همه اعضا را برابر مي داند و در واقع هيچ امتياز خاصي براي گروهي از كشورها قايل نيست. وي اين اقدام مدير كل آژانس را بدعتي خطرناك دانست و گفت: بدون شك اكثريت كشورهاي عضو آژانس نسبت به اين اقدام به شدت اعتراض كرده و چالش جدي را روبه روي مدير كل قرار خواهد داد.
نماينده دائم ايران در آژانس با بيان اين كه ادعاهاي مطرح شده در گزارش اخير عليه ايران با توجه به اين واقعيت كه فعاليت هاي هسته اي ايران كاملا تحت نظارت آژانس است و صدها بازرسي سرزده از مراكز و فعاليت هاي هسته اي ايران صورت مي گيرد، بي اعتباري آن ها را ثابت مي كند افزود: اين گزارش با روند بازرسي ها و نظارت هاي آژانس در ايران در تناقض آشكار است.
سلطانيه تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران به عنوان كشوري مسئول به طور مستمر به فعاليت هاي صلح آميز خود ادامه مي دهد و قطعا همان طور كه بي اساس بودن ادعاهاي بي شمار قبلي ثابت شد اين بار هم راه به جايي نخواهند برد.
همچنين نماينده دائم ايران در آژانس از نامه فريدون عباسي رئيس سازمان انرژي اتمي در هفته گذشته به يوكيا آمانو مدير كل آژانس خبر داد و به ايسنا گفت: ايران در اين نامه بار ديگر آمادگي خود را براي انجام مباحث كارشناسي در رفع ابهامات اعلام كرده است، اما اقدام مدير كل در انتشار ضميمه نشان مي دهد برخي كشورها با فشار سياسي، مانع انجام فعاليت و وظيفه حرفه اي آژانس مي شوند.
گفتني است؛ سلطانيه روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در وين نيز اتهامات مطرح شده در گزارش جديد آژانس درباره برنامه هسته اي ايران را رد كرد و اين گزارش را مغرضانه دانست.
گزارش چه مي گويد؟
تازه ترين گزارش يوكيا آمانو از دو بخش تشكيل شده است. در بخش اول آمانو در 58 بند وضعيت جاري برنامه هسته اي ايران را تشريح كرده است. اين بخش به خوبي نشان دهنده آن است كه اولاً برنامه هسته اي ايران بدون هرگونه تأثيرپذيري از فشارهاي غرب طبق برنامه ادامه دارد و ثانياً تمام فعاليت هاي ايران زيرنظر آژانس و تحت پادمان ها قرار دارد.
در اين بخش آژانس اعلام مي كند4922 كيلوگرم مواد 5/3 درصد توليد كرده و همچنين اندازه مواد20درصد آن 4/120كيلوگرم است.
علاوه بر اين آژانس تاييد مي كند ايران در آستانه تزريق گاز به ماشين هاي سانتريفيوژ در فردو بوده و نسل هاي 2 و 3 ماشين هاي سانتريفيوژ در نطنز با موفقيت در حال تست است.
اما بخش دوم اين گزارش كه تحت عنوان ضميمه (ANNEX) به بخش اول اضافه شده و داراي 65 پاراگراف است به توصيف آن چيزي مي پردازد كه آژانس ابعاد احتمالي نظامي در برنامه هسته اي ايران مي خواند. آژانس در اين بخش مجموعه اي از اطلاعات را مرور مي كند كه ادعا شده از جانب كشورهاي عضو در اختيار آن قرارگرفته ولي مطلقا هيچ استدلالي ارائه نمي كند كه ثابت نمايد اين اطلاعات «واقعي ومعتبر» است.
ايران پيش تر در مي 2008 جعلي بودن تمام اين اطلاعات را اثبات كرده است. آمانو در اين بخش كه گفته مي شود در آمريكا نوشته شده ادعا مي كند ايران مشغول فعاليت هاي متعارفي (conventional) است كه «مي تواند» در ساخت بمب هسته اي هم به كار برود اما هرگز ادعا نمي كند كه اين اتفاق رخ داده است.
 

رئيس ستاد انتخابات كشور: شوراي نگهبان فراتر از 3 قوه است



رئيس ستاد انتخابات كشور گفت: شوراي نگهبان فراتر از قواي سه گانه است.
سيدصولت مرتضوي در همايش سراسري آموزشي توجيهي دست اندركاران انتخابات مجلس استان هاي فارس و بوشهر، در شيراز افزود: مردم خودشان در صحنه حضور دارند و مشاركت حداكثري آنان را خواهيم ديد، آن قدر داراي شعور هستند كه حركات مسئولان را برنمي تابند.
معاون سياسي وزير كشور گفت: ساز و كارهاي قانوني براي انتخابات پيش رو ديده شده و امكان اين كه احدي بتواند در سرنوشت راي مردم اثر بگذارد وجود ندارد.
رئيس ستاد انتخابات كشور گفت: علاوه بر ظرفيت هاي موجود، سيستمي طراحي كرده ايم كه نظارت را به صورت دقيق دنبال كنيم، يكي از اين موارد در احراز هويت كانديداها است كه در سه بخش، چشمي و سنتي، سيستم آف لاين و سيستم آن لاين انجام خواهد شد.
مرتضوي با تأكيد بر اين كه «شوراي نگهبان فراتر از قواي سه گانه است» انتخاب فقها توسط مقام معظم رهبري و حقوق دانان توسط قوه قضائيه و مقننه را نشان دهنده استقلال كامل اين شورا دانست و گفت: هيئت اجرايي برگزاركننده اصلي انتخابات و وزارت كشور پشتيباني كننده است.
وي با اشاره به حساسيت انتخابات مجلس از منظر بين المللي تصريح كرد: مشاركت حداكثري مردم، دشمن را نااميد خواهد كرد.
معاون سياسي وزير كشور، در بخش ديگري از سخنان خود، انقلاب و نظام اسلامي ايران را تجربه موفقي در ارائه نسخه عملي حكومت اسلامي بعد از ولايت نبي مكرم اسلام و امام علي(ع) در جهان دانست و گفت: امام(ره) طرحي نو درانداختند و نظريه متعالي ولايت فقيه و حكومت مردم سالاري مبتني بر دين را طراحي كرده و ارائه دادند كه نه تنها در ايران اسلامي نيازهاي ملت را مديريت كرد بلكه براي تمام ملت ها پايه گذار حركتي جديد بود.
مرتضوي با تصريح اين كه «وقايع امروز در جهان هر ريشه اي كه داشته باشد، در ام القراي جهان، ايران اسلامي است» گفت: اين تحولات هر ريشه سياسي، مذهبي يا اقتصادي كه داشته باشد از ايران است، امروز در آفريقاي عرب و در كشورهاي حاشيه خليج فارس موج عظيمي شروع شده و مي رود كه زنجير از پاي غلامان بركند.
همايش توجيهي- آموزشي فرمانداران و دست اندركاران انتخابات استان هاي فارس و بوشهر به مدت دو روز در شيراز برگزار مي شود.
وزير كشور نيز با اشاره به برنامه هاي وزارت كشور در آموزش مجريان و دست اندركاران برگزاري انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي اظهار كرد: برنامه ريزي خوبي را براي انتخابات مجلس انجام داده ايم؛ چرا كه اين انتخابات براي مردم بسيار مهم است.
وي ادامه داد: در وزارت كشور چند اقدام خوب انجام شده است كه يكي از آن ها تهيه و ارسال لايحه اصل 64 قانون اساسي به مجلس بود كه با تصويب اين لايحه 20 نماينده به تعداد نمايندگان مجلس اضافه مي شود كه اميدواريم تا انتخابات اين لايحه تصويب شود.
وزير كشور همچنين از برنامه ريزي منظم اين وزارتخانه براي ايجاد آمادگي در انجام مراحل انتخابات خبر داد و تصريح كرد كه اين كار از سال قبل با هماهنگي شوراي نگهبان و ساير دستگاه هاي مربوطه انجام شده و درتقويم زمان بندي الان در مرحله آموزش هستيم.
 

توپ (گفت و شنود)



گفت: رجزخواني هاي مقامات اسرائيلي درباره احتمال حمله نظامي به ايران، بد جوري اوضاع رژيم صهيونيستي را آشفته كرده و به هم ريخته است.
گفتم: عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد. و حالا كه مي بيني، خدا هم خواسته است.
گفت: به گزارش رسانه هاي غربي و روزنامه هاي اسرائيلي، صهيونيست هاي ساكن فلسطين اشغالي، اين تهديدها را جدي گرفته اند و از ترس شروع جنگ و نابودي اسرائيل، پا به فرار گذاشته اند.
گفتم: ديروز هاآرتص با عصبانيت خطاب به نتانياهو و ايهود باراك نوشته بود؛ «بهتر است خفه شويد و اينهمه درباره حمله به ايران لاف نزنيد»!
گفت: ديروز ايهود باراك هم كه از نتيجه معكوس تهديدهاي توخالي شوكه شده بود ادعا كرد كه تهديدي در كار نبوده و اساسا حمله نظامي به ايران يك «هذيان» است!
گفتم: ميرزا آغاسي به ناصرالدين شاه قول داده بود يك توپ قوي بسازد كه از تهران بتواند به مسكو شليك كند! و هنگام آزمايش آن، گلوله درون توپ منفجر شد و خدمه آن را لت و پار كرد. ميرزا آغاسي خطاب به ناصرالدين شاه كه در محل حضور داشت گفت؛ اين توپ كه خودي ها را اينجور لت و پار مي كند، تصور بفرمائيد كه با دشمن چه خواهد كرد؟!
 

خوابی که به واقعییت پیوست!

 

 

با سلام و درود به اشرف نشینان خسته، امیدواران از بند رسته، خواهرانی که به بیرون زندان چشم دوخته و برادرانی که شب و روز خواب خانه و خانواده را می بینند؛ سالهاست برای رهایی از جهنم اشرف لحظه شماری می کنند.

 روزی که آماده حرکت بودیم و برای چندمین بار عزم سفر به سوی عراق و آمدن به دیالی ، خالص ، بعقوبه ، زندان اشرف و نهایتا قرار گرفتن در جوار شما را داشتیم، از قبل می دانستم و می دانستیم که به برکت مکان و لطف زمان و خواست خدای بیخدای فرقه یعنی رجوی و رجویه، از ملاقات حضوری و در آغوش گرفتن یاران عزیز سفر کرده ام خبری نیست.



بیجا نگفته و غیب نمی گویم و قصاص قبل از جنایت هم نمی کنم، واقعیت همین است، رجوی با خانه و خانواده ها در ستیز و دشمن است. چون خود را مالک اصلی و مطلق کلیه اعضای فرقه می داند، گاه فراموش می کند که همین زنان و مردان روزگاری عضو کانون گرم خانواده ای در جنوب و پدر فرزندی در شمال، مادر دختری از سرزمین آفتاب و عزیز و دلبند پیرزنی در مغرب زمین ایران بوده اند. پس بی دلیل نیست که از کرد و لر و ترک و بلوچ تا دختران قالیباف و زعفران کاران خراسان، همه و همه خود را به جلوی زندان اشرف رسانده و در مراسم اشک ریزان سهیم و شریکند. همه در کنار هم با درد و رنجی مشترک، مساوی که از سوی خدای بیخدای فرقه برایمان رقم زده و روا داشته اند. همدل و همصدا فریاد میزنند، فرزندم بیا، برادر و خواهر ، پدر و مادرم بیا .

راستی جرم ما چیست؟ گناه ما چیست؟ مگر پدر و مادر ، برادر و خواهر یا فامیل بودن جرم است؟ آری در فرقه رجوی جرم بدتر از گناه و ظلم سخت تر از جفاست، چون خانواده ها مزاحم و قلوس ( انگشت ششم) تشکیلات رجوی اند؛ همان فریاد و پرخاشی که بر علیه خانواده ها تکرار می کرد و می گفت: خانواده ها قلوس یعنی انگشت ششم و مزاحم تشکیلات هستند. همین تحصن و تجمع و حضور دو ساله اشان در اطراف اشرف و فریاد گوشخراش و پیام سوزانشان دلیل دشمنی مسعود و مریم قجرند.

و اما فرصت را غنیمت شمرده و چند لحظه ای به سوی رؤیاهایم سفر می کنم و بار دیگر از خوابی که قبل از آمدنم به اشرف دیدم برای شما تعریف می کنم، قبل از شرح خواب و تعبیر آن و تفسیر آنچه بین من و رجوی گذشت یادآوری می کنم که هر آنچه در خواب دیدم بدون ذره ای کم و کاست برایتان بازگو می کنم. ببینید خواب من چگونه به واقعیت پیوست.

بله، در خواب دیدم که در جمع خانواده های جلوی زندان حضور داشتم و آنگاه که نوبت صحبت کردن به من رسید، میکروفن را بدست گرفتم و فریاد زدم "رجوی پدر سوخته دست از سر این بچه ها بردار" و باز تکرار کردم " رجوی پدر سوخته دست از سر این بچه ها بردار، بگذار آزاد شوند." در همین لحظه بود که از خواب پریدم و از شدت عصبانیت به خود لرزیدم که خدایا باز خواب زندان اشرف و فریاد اعتراض و انتقاد از رجوی با زندانش. چند هفته ای گذشت، از آنجا که من می بایست سایه به سایه خواب و رؤیاهایم حرکت کنم، روزی آماده سفر شده اسباب هجرت بستم تا هر چه زودتر خود را به چند قدمی زندانیان اشرف برسانم. من و خواب تلخ و رؤیای بهاری ام سایه به سایه همدیگر را تعقیب کردیم و منتظر تحقق عالم خواب و واقعیت بیداری شدیم تا امروز و این ساعت که زمان و مکان بر وفق مراد ما شد و اکنون در ضلع غربی زندان اشرف ( باب الاسد) ، میکروفن بدست گرفته و فریاد می زنم " رجوی پدر سوخته دست از سرعزیزانم بردار"، بگذار خودشان به اختیار و آزادانه فکر کنند و تصمیم بگیرند و مسیر ادامه زندگی اشان را انتخاب کنند، رجوی سی سال حصار و دیوار و سیم خاردار و سیاج کشیدن بر گرد عزیزان ما بس است، از خدا بترس و ذره ای شرم و حیا کن، آزادی را به زنجیر کشیدن رسم دد و دیوان و دشمنان آزادی است. " رجوی پدر سوخته دست از سر این بچه ها بردار".

فتبارک ا... احسن الخالقین
بالاخره خواب و رؤیایم به واقعیت پیوست.
تابستان 90 - عراق ، زندان اشرف


:: بازدید از این مطلب : 316
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 آبان 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : من

جایی که امام حسین-علیه السلام-عرفه خواند+عکس

 

سپیدی کوه در این سرزمین تفتیده جای تعجب است. همین هفته پیش بود که مردم به استغاثه در مسجدالحرام نماز باران خواندند و حالا برف بر کوتاه ترین کوه عرفات باریده؟

به گزارش خبر آنلاین، نزديکتر که مي شوي آدم ها را مي بيني که دسته دسته خود را به قله کوه صعب العبور مي رسانند و آنجا که مي رسي رو به قبله به ياد آدم و حوا ناخودآگاه دست به تضرع و مناجات بلند مي کنند.
 
آدم هاي احرام بسته همچون پدر، خدا را مي خوانند و از خطاها طلب عفو دارند. خودشان غافلند از اينکه از دور چه ديدني هستند و همچون برف سپيدي به چشم مي آيند.
 
جبل الرحمه ظهر عرفه کاملا سپيد پوش خواهد شد. اين کوه همان جايي است که زمزمه جاودانه عرفه امام حسين(ع) به گوش مي رسد. اينجا همان جايي است که سالار شهيدان رو به کعبه از اشک عرفات را سيراب کرد.
 
سپيدي اين کوه از خود نيست، نوري از آن مناجات است.
 








اکبر گنجی: اسرائیل جنایتکار جنگی است یا ایران؟

 

گنجی: اسرائیل می گوید همه دولت های خاورمیانه باید عضو آژانس و تحت نظارت شدید آن سازمان باشند، اما ما استثناء هستیم. اسرائیل می گوید ما حق داریم صدها بمب اتمی داشته باشیم اما دیگر دولت های منطقه حتی حق غنی سازی اورانیوم را ندارند.

"اکبر گنجی" در مقاله ای که سایت بی بی سی فارسی روز جمعه 13 آبان (4 نوامبر) آن را منتشر کرد، نوشت: «طی روزهای اخیر یک بار دیگر احتمال حمله نظامی اسرائیل به تأسیسات هسته ای ایران در رأس اخبار رسانه ها و سخنان سیاستمداران اسرائیل قرار گرفت. مطابق این اخبار، نخست وزیر و وزیر دفاع دولت راست گرای اسرائیل به طور جد به دنبال اخذ رضایت باقی اعضای کابینه برای حمله به ایران هستند، اما رئیس ستاد ارتش و سازمان امنیت آن کشور با این امر مخالفند. اسرائیل یک موشک دوربرد معطوف به ایران را آزمایش کرده و مطابق یک نظر سنجی، چهل و یک درصد مردم آن کشور خواهان حمله نظامی به تأسیسات هسته ای ایران هستند.»


گنجی در ادامه می نویسد: «دولت اسرائیل مدعی خطر اتمی شدن ایران است. در این باره دو نکته قابل ذکر است:
اولاً: ایران از ابتدای تأسیس آژانس بین المللی انرژی اتمی - یعنی سال 1335 یا 1956 میلادی- به عضویت آن درآمد. ایران در سال 1349 یا 1970 پیمان منع ترویج سلاح های هسته ای را امضا کرد. از سال 1372 ایران تحت بازرسی آژانس قرار دارد. اما اسرائیل نه عضو آژانس است، نه امضا کننده پیمان منع گسترش سلاح های اتمی. هیچ نوع بازرسی از تأسیسات اتمی اسرائیل از سوی هیچ نهاد بین المللی صورت نمی گیرد.
ثانیاً: گفته می شود که اسرائیل دارای حدود دویست بمب اتمی است، اما به گفته مقامات اسرائیلی و آمریکایی ممکن است ایران در آینده به بمب اتمی دست یابد. اگر ایران با تمامی فشارها و تحریم های بین المللی موفق به این کار شود، در نهایت دارای یک بمب هشتاد کیلویی خواهد شد. در آن شرایط هم ایران نمی تواند با یک بمب به جنگ دویست بمب اتمی اسرائیل برود.»
وی افزوده است: «پس تا اینجای کار، دولت اسرائیل است که مجامع بین المللی را به رسمیت نمی شناسد و به همه زورگویی می کند. اسرائیل می گوید همه دولت های خاورمیانه باید عضو آژانس و تحت نظارت شدید آن سازمان باشند، اما ما استثناء هستیم. اسرائیل می گوید ما حق داریم صدها بمب اتمی داشته باشیم اما دیگر دولت های منطقه حتی حق غنی سازی اورانیوم را ندارند. این تبعیض و حق ویژه از کجا آمده است؟ آیا جز این است که دولت آمریکا پشتیبان زورگویی های اسرائیل به چند صد میلیون مردم منطقه است؟
دولت ایران تاکنون از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل به جنایات جنگی یا جنایت علیه بشریت متهم یا محکوم نشده است. اما دولت اسرائیل از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل به جنایات جنگی در غزه محکوم شده است.»

مانور مشترک اروپا و آمریکا برای مقابله با حملات سایبری

 

سازمان امنیت بریتانیا به تازگی هشدار داد که موارد حمله اینترنتی در این کشور به حد نگران کننده ای رسیده است. کشورهای دیگر اتحادیه اروپا هم از افزایش حملات مشابه خبر داده اند.

 سایت بی بی سی فارسی روز جمعه 13 آبان (4 نوامبر) نوشت: «مسوولان امنیت سایبری در ایالات متحده و اتحادیه اروپا با برگزاری یک مانور مشترک، قابلیت های خود برای مقابله با حملات اینترنتی را به آزمایش گذاشته اند

این مانور که در بروکسل برگزار شد، نخستین آزمایش مشترک آمادگی دفاعی آمریکا و اروپا در برابر حملات اینترنتی بود.»
بنا بر گزارش بی بی سی؛ اعضای اتحادیه اروپا سال گذشته مانور مشترکی را برگزار کردند که نشان داد این کشورها باید برای مقابله با حملات احتمالی بیشتر تلاش کنند.
سازمان امنیت بریتانیا به تازگی هشدار داد که موارد حمله اینترنتی در این کشور به حد نگران کننده ای رسیده است. کشورهای دیگر اتحادیه اروپا هم از افزایش حملات مشابه خبر داده اند.
بی بی سی در ادامه نوشت: «به گفته "نیلی کروس" -کمیسر برنامه ریزی دیجیتال اتحادیه اروپا- افزایش حملات اینترنتی بیانگر نیاز به اقدام جهانی است. "اودو هلمبرکت" -از محققان موسسه انیسا که مشاور امنیتی اتحادیه اروپاست- نیز گفت: اینترنت ستون فقرات جامعه ماست. ما از آن برای داد و ستد و زندگی خصوصی خود استفاده می کنیم. هر چه بیشتر به آن وابسته تر شویم، باید بیشتر تبادل اطلاعات کنیم تا بتوانیم از زیرساخت های خود دفاع کنیم.»
به گزارش بی بی سی، در مانور روز پنجشنبه، دو سناریو آزمایش شد. اولین مورد آزمایش، سرقت اطلاعات محرمانه سازمان های امنیتی در اروپا و انتشار آن در اینترنت بود. دومین سناریو هم مربوط به حمله خرابکاران اینترنتی به سامانه های کنترل شبکه های توزیع انرژی بود.
این دو آزمایش با هدف افزایش هماهنگی میان سازمان های امنیتی در دو سوی اقیانوس اطلس و آشنایی بیشتر آن ها با قابلیت های یکدیگر انجام شدند.


صدای‌آمریکا:سفارت ما واقعاً لانه‌جاسوسی بود!

 
صدای آمریکا در سالروز اشغال لانه جاسوسی آمریکا در تهران بدست دانش آموزان ایرانی اذعان کرد عملکرد نمایندگان ما در ایران بیشتر اقدامات جاسوسانه بوده تا دیپلماسی.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران به نقل از صدای آمریکا؛ 4 نوامبر مصادف با 13 آبان 32 سال پیش تعدادی از دانش آموزان و دانشجویان پيرو خط امام خمینی در ایران با حمله به سفارت آمریکا در تهران و اشغال آن ،‌ کارکنان سفارت را به اسارت گرفتند .

 اسناد و مدارک موجود در زمینه فعالیت این کارکنان سفارت در ایران نشان داد که آنها بر خلاف قوانين بين المللي عمل كرده و هیچکدام از دستور العمل های آنان مربوط به امور کنسولی و دیپلماسی نبوده است.آمریکایی هايي كه در سفارت توسط دانش آموزان و دانشجویان دستگیر شدند به برخی از فعالیت های جاسوسی خود اعتراف کرده بودند . ایجاد فتنه در میان انقلابیون ، تزریق روحیه ناامیدی از دوام پیروزی انقلاب اسلامي ، انتقال اطلاعات محرمانه داخلی کشور به کاخ سفید و زمینه سازی برای بازگشت قدرت به دولت ایالات متحده در ایران از جمله این فعالیت ها بود.علاوه بر این ، نابود کردن اوراق موجود در سفارتخانه به محض ورود دانش آموزان و انقلابيون ایرانی تأييد دیگری بر اقدامات محرمانه و جاسوسی آمریکا در خاک ایران است. پس از این اقدام رابطه ایران و آمریکا بطور رسمی قطع شد.گفتنی است، مردم ایران بخصوص دانش آموزان و دانشجویان هرساله این روز را بعنوان موفقیتی بزرگ در برابر ایالات متحده جشن می گیرند . برپایی راهپیمایی امسال علاوه بر جشن پیروزی بر سیاست های آمریکا با حمایت از معترضان جنبش وال استریت و نیز بهار عربی همراه بوده است .


آمریکا به جنگ توئیتری با طالبان می‌رود

 

نبرد «توئیتری» میان نیروهای آمریکایی و اعضای طالبان بعد جدیدی از درگیری آمریکا را در افغانستان افشا می‌کند.

به گزارش فارس، «سی ان ان» در مقاله‌ای به قلم «چارلی کیز» نویسنده ارشد «امنیت ملی» به تحلیل جنگ توئیتری میان آمریکا و طالبانو تقابل اطلاعاتی دو طرف با استفاده از این شبکه اجتماعی پرداخت.
 
بیت‌های اطلاعات (و نه تنها گلوله و بمب) در جنگ افغانستان سهیم هستند. نیروهای آمریکایی ترسیدند در جنگ اطلاعاتی علیه طالبانشکست بخورند؛ بنابراین اکنون از طریق «توئیتر» به این جنگ پاسخ می‌دهند: با استفاده از آن پیام‌های کوچک 140 کاراکتری، سوی دیگر داستان را تعریف می‌کنند. سرهنگ دوم «جیمی کامینگز» می‌گوید: «طالبان دائماً اطلاعات و تبلیغات غلط را منتشر می‌کرد. بخشی از این اطلاعات آن چنان اشتباه بود که در نهایت مجبور شدیم [با «طالبان»] درگیر شویم و با حقایق از اطلاعات خود حمایت کنیم.» این وابستگی جدید به همه رسانه‌های اجتماعی، سریع و ارزان است. «کامینگز» در ایمیلی به «سی ان ان» گفت: «این کار باعث می‌شود بتوانیم طرفداران خود را همواره مطلع و همچنین اطلاعات دشمن را محدود کنیم.»
 
* گزارش‌های طالباناز طریق اکانت «توئیتر»
 
مشاهده تأثیر همه روزه این اقدامات آسان است. اکانت «توئیتری»  که مدام گزارش‌هایی را به سود طالبان منتشر و اطلاعاتی را در مورد یک موفقیت بزرگ در میدان جنگ در بوق و کرنا می‌کند. این کاربر می‌نویسد: «مجاهدین در «کنر» یک بالگرد آمریکایی را منهدم کردند.»
 
* پاسخ آمریکا به گزارش‌های «توئیتری»  طالبان
 
اما در سوی دیگر در دفتر «نیروهای بین المللی کمک به امنیت»، متخصصین رسانه‌های اجتماعی نیز این داستان را در اکانت «توئیتر» خود دنبال می‌کنند. «توئیتر» آن‌ها این جواب را می‌نویسد: «هیچ گزارشی از گم شدن یک بالگرد در دست نیست. گزارش‌های طالبان را جدی نگیرید.» و بعدها می‌نویسد: «گزارش‌ها پیرامون سقوط بالگرد [آمریکایی] نادرست بوده است.»
 
* آمار طالباناز تلفات نیروهای آمریکایی
 
«کامینگز» به شوخی می‌گوید که طالبان همواره به انتشار گزارش‌‌های به شدت مبالغه‌آمیز ادامه می‌دهد. «ما به طور معمول هر روز 20 تانک و 30 نفر را از دست می‌دهیم؛ اگر [اخبار] طالبان را دنبال کنید. باید آن چه [اخباری] را که پاسخ می‌دهیم، خود انتخاب کنیم.» حمله ماه گذشته به سفارت‌های آمریکا و «ناتو» در کابل نقطه عطفی بود.
 
* تصمیم آمریکا به مقابله اطلاعاتی با «طالبان»
 
«کامینگز» می‌گوید: «افراد ما در مورد آن چه طالبان می‌نوشت اطلاعاتی را به ما می‌دادند.» سایت‌های تحت رهبری «طالبان»، علاوه بر ادعاهای دروغین در مورد تلفات آمریکا، سربازان این کشور را تجاوزگر و بزدل می‌خواندند. «این اطلاعات بسیار نادرست بود؛ و به ما فهماند که باید درگیر شویم و این اطلاعات را از بین ببریم.»
 
* دفتر «نیروهای بین المللی کمک به امنیت» مسئول پاسخ به پیام‌های «توئیتری»  «طالبان»
 
«کامینگز» می‌گوید او و دیگر اعضای تیم امور عمومی در یک اتاق بزرگ در دفتر «نیروهای بین المللی کمک به امنیت» با هم کار می‌کنند. زمانی که طرف دیگر پیامی را در «توئیتر» منتشر می‌کند، یک بحث عمومی آغاز و در مورد شیوه واکنش به این پیام تصمیم‌گیری می‌شود. سپس دو عضو ارتش که کاملاً مختص رسانه‌های اجتماعی هستند، جوابی را به پیام «توئیتری»  طرف دیگر می‌نویسند و ارسال می‌کنند.
 
«کامینگز» می‌گوید: «توانایی در رسیدن به نسل جوان و آگاه کردن آنان نقش کلیدی دارد. امروزه نسل جوان یکی از سنگ بناهای موفقیت در آینده در افغانستان است.» با این حال برخی متخصیین در مورد دوئل اطلاعاتی میان نیروهای آمریکایی و دشمنانشان مردد هستند.
 
* وجود اطلاعات بیش از حد در «توئیتر» ارزیابی و استفاده از پیام‌ها را دشوار می‌کند
 
«مارتین ایروین» عضو «دانشگاه جورج تاون» می‌گوید ارزیابی این «ارتباطات ریز اجتماعی» دشوار است. وی از دفتر خود در واشینگتن می‌گوید: «آن قدر اطلاعات اضافی در «توئیتر» وجود دارد که مشکل می‌توان فهمید که آیا هیچ مقداری از این اطلاعات به مقصد می‌رسد یا خیر.» «ایروین» استاد ارتباطات، فرهنگ و فناوری است؛ او این سؤال را مطرح می‌کند که چه تعداد از مردم افغانستان صاحب تلفن همراه و یا رایانه‌های دارای اینترنت هستند.
 
* نبرد ساعت به ساعت میان نیروهای آمریکایی و طالبان در «توئیتر» روز به روز شدیدتر می‌شود
 
«نیروهای کمک‌های امنیتی بین‌الملل» ادعا می‌کنند بیش از 14000 کاربر «توئیتر» پیام‌های حسابشان را دنبال می‌کنند؛ آماری که البته شامل اعضای «طالبان»، روزنامه‌نگاران محلی و مردم عادی می‌شود. و این نبرد ساعتی، اگر نگوییم دقیقه به دقیقه، میان نیروهای آمریکایی و دشمنان آن‌ها تازه در حال گرم‌تر شدن است؛ این نبرد درس‌هایی را دربر دارد که می‌توان از آن‌ها در تقابل‌های آینده نیز استفاده نمود. «کامینگز» می‌گوید: «ما معتقدیم که تا کنون در فعالیت‌های اجتماعی روز افزون خود موفق بوده‌ایم. «نیروهای کمک‌های امنیتی بین‌الملل» (ناتو) همچنان به رشد و پیشرفت در این بخش از حوزه ارتباطات ادامه خواهند داد.»


سردار نقدی: اگر خاتمی توبه نکند..

 

سردار نقدی با انتقاد از کسانی که در صحنه سیاسی داخلی و بین‌المللی نمی‌توانند مسائل را به درستی دیده و تحلیل کنند، تصریح کرد: برخی‌ها دچار یک عقب‌ماندگی سیاسی هستند و نمی‌توانند مسائل را به درستی ببینند ولو اینکه 60 سال هم عمر کرده باشند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: آن آقایی که نه حرمت لباس روحانیت و نه حرمت نسب و خاندان شریف خود را و نه حرمت همشهری‌های مومن خود را و نه حرمت ملت ایران را نگه می‌دارد، دیدیم که در انتخابات 88 در مقابل جورج سوروس یهودی زانو می‌زند تا بتواند در انتخابات فائق شود.

نقدی متذکر شد: جورج سوروس همان کسی است که در سرلیست یک درصدی امروز در قیام وال‌آستریت قرار دارد و منفور مردم آمریکاست، ولی این شخص با او دیدار و گفت‌وگو می‌کند. لذا اگر وی توبه نکند به همراه آن یک درصد منفور و با همراهی اطرافیان خود به زباله‌دان تاریخ خواهد رفت. به همین دلیل معتقدم که یک عده کودن هستند و فهم سیاسی ندارند.

وی ادامه داد: در این شرایط که آمریکایی‌ها در نهایت ضعف خود هستند و در حضیض ذلت به سر می‌برند اگر کسی بخواهد به سراغ آنها برود و با آنها گفت‌وگو کند دارای نهایت نفهمی سیاسی است.


نامه دانشجویان‌ایرانی به دانشجویان‌آمریکایی

 

دانشجویان ایرانی به دانشجویان آمریکایی درباره افشای اسناد تروریستی آمریکا نامه ای ارسال کردند.

به نقل از اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور، نامه به این شرح است:
برادران و خواهران دانشجو سلام در این نامه می خواهیم به شما بگوییم، آنچه را که سالها دولتمردان شما در حق ملت ایران روا داشته اند اما معتقدیم خوی دانشجویی متفاوت از خوی دولتمردان شماست.

۳۲ سال پیش دانشجویان ایرانی سفارتخانه منسوب به کشور شما در ایران را اشغال کردند و خواستار رسیدگی به حقوق از دست رفته‌ خود شدند و ما امروز نیز شاهدیم که دانشجویان کشور شما در به همان دسته ای معترض شده اند که سال ۱۹۷۹ دانشجویان ایرانی به انان معترض بودند.

شما دانشجویان آمریکایی امروز در حالی به آن ۱درصد چپاولگر معترض هستید که دانشجویان ایرانی ۳۲ سال پیش به آن معترض بودند اما روی سخن ما چیز دیگری است.

نظریه‌پردازان آمریکایی به درستی دریافتند گفتمانی که می‌تواند در برابر گفتمان لیبرال سرمایه‌داری قد علم کند گفتمانی است که در ایران مدیریت می‌شود؛ گفتمانی که ۲ حرف اصلی داشت: اول؛ "مدل حکومتی" به این معنی که "دین" با فرمول "مردم‌سالاری دینی" جامعه را اداره می‌کند؛ دوم؛ کارآمدی این مدل است که حاکمان آمریکا در طول سالیان پس از انقلاب اسلامی ایران خواسته اند با ترفندهای گوناگونی چون کودتا، جنگ ۸ ساله، تحریم‌های اقتصادی، تحریم های علمی، کودتای مخملی و هجمه‌های فکری آن را به چالش بکشاند.

اکنون جمهوری اسلامی در حال اثبات کارآمدی خود است.
نظام سرمایه داری که می خواست کارآمدی این نظام را زیر سوال ببرد اکنون خود با این علامت سوال بزرگ تجمع کنندگان در خیابان‌های "وال استریت" مواجه است و امروز شما دانشجویان آمریکایی به همان ۱ درصدی معترض شده اید که سال ۵۸ دانشجویان ایرانی به آن معترض بودند.

چندی پیش حاکمان کشور شما به بهانه سرکوب تروریست و در اصل برای منحرف کردن اذهان جهانی از قیام شما دانشجویان، کشور ما را متهم به ترور سفیر عربستان در کشور آمریکا کردند چیزی که بیش تر از هر چیز، مایه خنده‌ی ما و شما شد اما چند روزی است که حاکمان کشور شما صریحا اعلام کرده اند که باید مسئولان کشور ما را ترور کنند و از اعلام صریح آن هم ابایی ندارند! البته تحمیل ۸ سال جنگ به ملت ایران، طراحی ترورهای کور و تقویت گروهک‌های تروریستی همچون سازمان مجاهدین خلق، تحریم‌های اقتصادی پی در پی و متحجرانه، حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایرانی در خلیج فارس و کشتار صدها انسان بی‌گناه و ترور دانشمندان هسته‌ای و اساتید دانشگاهی ما همچون شهیدان علی‌محمدی و شهریاری بدست مجید جمالی فشی که دراعترافات خود از حمایت و طرح‌ریزی مقامات آمریکایی وصهیونیستی موساد و سیا برای این ترور خبر داده بود و اعترافات عبدالمالک ریگی سرکرده گروهک تروریستی جندالشیطان که هزاران زن و کودک را با کمک مقامات کاخ سیاه در ایران، پاکستان و افغانستان و سایر کشورهای منطقه ترور کرد اینها بخشی از هزاران موردی است که ملت ایران با مقاومت بزرگ خود در مقابل تمامی آن‌ها صبورانه ایستادگی کرد و از ارزش‌های خود حتی یک قدم هم عقب‌نشینی نکرد. اما دولتمردان شما چه کردند؟ غیر از اینکه پشت چهره های روشنفکرانه و دلسوز ملت ایران بر عداوت خود افزودند.

ای دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا امروز ما دیگر تاب تحمل تهمت ها و اهانت ها و زورگویی های دولتمردان شما را نداریم و اکنون با انتشار ۱۰۰ سند درباره تروریست بودن دولت مردان آمریکا، آبروی آنها را خواهیم برد و با تمام توان از ۹۹ درصد مخالفان سیاست‌های آمریکا در داخل و خارج این کشور حمایت می‌کنیم و دولتمردان این کشور را تحت تعقیب قرار خواهیم داد چه اینکه آنها نه نزد ما و نه نزد شما و نه نزد هیچ ملت آزاده ای آبرویی ندارند.

ما ۳۲ سال پیش بر اساس اسناد موجود در لانه جاسوسی نشان دادیم که آمریکا به دنبال فروپاشی نظام نوپای اسلامی ما بود و اکنون هم اسنادی داریم که نشان می دهد آمریکا با هدایت تروریست‌ها قصد دارد کشورها و کسانی را که علیه آمریکا هستند هدف قرار دهد.

اسنادی در دست داریم که نشان می دهد نه تنها آمریکا افراد را مدیریت می‌کند بلکه در سندی دیگری مشخص است که دولتمردان آمریکایی با هدایت تروریست‌ها و پشتیبانی مالی از آنان علیه تاسیسات و زیر ساخت‌های کشورها فعال هستند.

دبیر کل سازمان ملل بایستی طبق کنوانسیون این اسناد را در اختیار سایر کشورها قرار دهد و تعقیب دولت آمریکا در دستور کار باشد.

اما ما دانشجویان ایرانی این اسناد را در دانشگاه های خود نیز منتشر می کنیم و از شما نیز می خواهیم تا این اسناد را در دانشگاه های خود منتشر کنید ودراختیار تمامی دانشجویان آزاده خواه جهانی قرار دهید.


موتلفه:موسوی و کروبی باید محاکمه شوند

 

روزنامه اعتماد در مصاحبه​ای با محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی نوشت:

 

 

 

*طرفداران آقای احمدی‌نژاد در درگیری ایشان و آقای هاشمی توقع دارند که ما از موضع آنها علیه آقای هاشمی دفاع کنیم و طرفداران آقای هاشمی هم چنین نظری دارند؛ اما ما حزب موتلفه اسلامی هستیم و بالاخره باید تشکل‌هایی باشند که به تلطیف فضای سیاسی بیندیشند. ما معتقد هستیم که تلطیف فضای سیاسی یک ضرورت دایمی است. اگر صریح‌تر بخواهیم صحبت بکنیم زمانی که بحث شخصیت آقای هاشمی در میان است آنجایی که به نظر ما موضع صحیحی می‌گیرند؛ یعنی وقتی ایشان می‌گویند من سر سه موضوع با هیچ‌کس معامله نمی‌کنم؛ موضوع نظام اسلامی، ولایت فقیه و شخص آیت‌الله خامنه‌ای، ما نیز این موضع را تایید می‌کنیم؛ اما آنجایی که آقای مهندس موسوی را برای تسلیت به خاندان ایشان به علت فوت پدر مهندس موسوی، فردی خدوم تلقی می‌کنند بشدت با نظر آقای هاشمی مخالفت می‌کنیم. آقای احمدی‌نژاد آنجایی که تلاش برای خدمت به مردم دارد ما طرفداری می‌کنیم اما آنجایی که 11 روز قهر می‌کند و به خانه می‌رود ما بشدت به این کار ایشان اعتراض داریم.
*اصلاح‌طلبانی که دغدغه آمدن در فضای سیاسی کشور را دارند به نظر من باید دو کار را انجام دهند؛ اول آنکه داخل نظام باشند یعنی پذیرش اصل نظام یعنی پذیرش قانون اساسی، یعنی پذیرش ولایت فقیه، یعنی پذیرش فصل‌الخطاب بودن ولی فقیه؛ کسی که این چهار مورد را قبول دارد داخل نظام است چه اصولگرا یا اصلاح‌طلب؛ از همه مهم‌تر در مقابل براندازان هم به نظر من باید موضع داشته باشند.
*ما اعتقاد نداریم که از اصلاح‌طلبان باید به عنوان هیزم انتخابات استفاده بشود و از اینکه اصلاح‌طلبان داخل نظام در فضای سیاسی کشور باشند و با هم رقابت کننداستقبال می‌کنیم. اما اصلاح‌طلبان باید باور کنند که به بهانه اصلاح‌طلبی، کارهای براندازانه‌یی در سال 88 انجام شد؛ البته عده‌یی هم با پرچم اصلاح‌طلبی به میدان آمدند؛ اما اصلاح‌طلبانی که داخل نظام هستند باید علیه آن کسانی که پرچم اصلاح‌طلبی را برافراشتند ولی کار براندازانه کردند موضع بگیرند؛ نمی‌شود علیه سران فتنه موضع نگیرند و بگویند ما داخل نظام هستیم.
*من اعتقاد دارم که اتمام حجت‌ها با آقای موسوی و کروبی تمام شد اما به دلیل لجبازی هیچکدام را نپذیرفتند و در مقابل نظام قرار گرفتند؛ ما در موتلفه اسلامی در همان روز‌های بعد از انتخابات طراحی کردیم که هم دیدن آقای موسوی برویم و هم دیدن آقای کروبی و محسن رضایی، اما هرگونه مذاکره که با این افراد انجام شد با پاسخ لجبازانه آنها مواجه شد. بنابراین من معتقد هستم که آقایان موسوی و کروبی تمام پل‌های پشت خود را خراب کردند و به نظر من باید حتما این دو نفر محاکمه بشوند.
*آقای خاتمی می‌خواهد سعی کند که معتدل باشد و فراجناحی عمل بکند اما آقای خاتمی درباره مهم‌ترین حادثه سال 88 که اقدام براندازانه بود چرا تا به حال موضع نگرفتند؟ آقای خاتمی در فتنه 88 هیچ موضعی علیه موسوی و کروبی نگرفتند، منظور از موضع این است که موضع صریح باشد، ممکن است در جلسات خصوصی گفتند که مهندس موسوی چنین کاری را کرد، من اینها را نمی‌گویم اما چرا موضع صریح نداشتند؟



 



:: بازدید از این مطلب : 302
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 آبان 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : من

چرا غرب از آزادشدن و فیلم ساختن جعفر پناهی چیزی نمی گوید؟


هفته نامه نیویورکر همان رسانه ای است که گزارش شکنجه زندانیان ابوغریب در عراق را به اطلاع جهان رساند و جنجال عظیمی را در رسانه های جهان راه انداخت اما جالب این است که غرب به اخبار آزادی پناهی و فعالیت او که در رسانه های ایران منتشر شده و حتی نسبت به گفت وگوی نیویورکر با کیارستمی در این زمینه بی توجه است...
بولتن نیوز: عباس کیارستمی در گفت و گو با هفته نامه آمریکایی "نیویورکر" در خصوص فعالیت جعفر پناهی گفت: وقتی می بینم که غرب توجه نمی کند که پناهی دیگر در زندان نیست عصبانی می شوم.



به گزارش خبری که روزنامه بانی فیلم در تاریخ چهارشنبه 11 آبان ماه به نقل از سایت انتخاب و هفته نامه نیویورکر منتشر کرده، این کارگردان مشهور تصریح کرد: چیزی که مراعصبانی می کند واکنش غرب و واکنش پناهی به این موضوع است. مثل این است که کسی نمی خواهد اعلام کند که پناهی خیلی وقت است که از زندان آزاد شده و آزاد است و حتی فیلمی ساخته که در جشنواره کن به نمایش درآمد.



وی گفت : او در حال حاضر درحال مذاکره برای ساخت فیلم های بعدی اش است. من واقعا نمی فهمم که چرا کسی در مورد این موضوع آشکارا صحبت نمی کند. وقتی می بینم که غرب توجه نمی کند که پناهی دیگر در زندان نیست عصبانی می شوم. من نسبت به این قضیه واقعا عصبانی هستم چون دائما این سوال از من پرسیده می شود. هیچ کس نمی گوید که آقای پناهی دیگر در زندان نیست. انگار که چیزی اتفاق نیافتاده است


واکنش عباس کیارستمی به خوبی نشان می دهد که رسانه های غرب و محافل سیاسی و حقوق بشری این کشورها با وجود آن که هر تحول ریز و درشتی را در هر نقطه جهان که لازم بدانند تحت پوشش قرار می دهند اما در مقابل خبر آزادی جعفر پناهی سکوت سنگین خود را ادامه می دهند و طوری وانمود می کنند که وی هنوز در حبس به سر می برد و قادر به فعالیت اجتماعی نیست تا از این طریق بهانه ای برای پرداختن به موضوعات مورد علاقه خود داشته باشند.



رسانه ای غرب ومحافل حقوق بشری وسیاسی این کشورها اگر لازم بدانند خود را در توهم و خیال مشغول می کنند و از همه می خواهند که در تخیل آنها غرق شوند و واقعیت ها را نادیده بگیرند و البته این موضوع از چشم تیزبین و واقع نگر بسیاری از مردم جهان و هنرمندانی مانند کیارستمی دور نمی ماند وآنها باتعجب از رسانه های غربی می پرسند که چرا غرب نمی خواهد باور کند و اطلاع رسانی کند که پناهی آزاد است و در حال مذاکره برای فیلم های بعدی خود است.
جالب این است که نشریه نیویورکر همان نشریه ای است که اخبار جنجالی شکنجه زندانیان عراق در زندان ابوغریب را به اطلاع مردم جهان رساند و با جنجال و هیاهوی زیادی همراه بود و حال سوال این است که وقتی نیویورکر چنین گفت وگویی را با کیارستمی منتشر می کند، چرا اخبار آزادی جعفر پناهی و فعالیت وی بازهم مورد توجه محافل ورسانه های غرب قرار نمی گیرد.


 

 

همه گفتنی ها را رفسنجانی گفته است


همه گفتنی و هر آنچه که هاشمی نیازمند گفتنش بوده است را قطعا در 30 سال بعد از انقلاب بیان کرده است و هر دستاویز و مستمسکی هم که می توانسته برایشان مورد استفاده قرار بگیرد، بعد از انتخابات 88 استفاده شده است. اینها شگردهایی هست برای اثبات وجود و حضور در عرصه سیاسی کشور...

بولتن نیوز-نمایشگاه مطبوعات : شکست حجت اسلام اکبر هاشمی رفسنجانی در انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری و ظهور گفتمانی متفاوت با آنچه هاشمی رفسنجانی و محمدرضا خاتمی در پیش گرفتند، دستاویزی شد برای هاشمی تا موج انتقادات خود را بر علیه دولت نهم آغاز کند. این انتقادات در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با نامه بی ادبانه وی به مقام معظم رهبری، شکل هدفمند تری به خود گرفت و اکنون با نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی به طریق دیگری این مشی هاشمی ادامه پیدا کرده است.

اصلا گویی فعالیتهای انتخاباتی با سخنان و یا نامه های هاشمی رفسنجانی به نوعی علت و معلول هم گشته اند. آغاز فعالیتهای انتخاباتی سیاسیون برای مجلس نهم، حربه ای شد برای این پیر سیاست تا بلکه بتواند در این فضای سیاسی کشور، باز هم در راستای آنچه که اصلاح طلبان می خواهند گام بردارد. اظهارات تازه هاشمی، چینش کاندیداهای مجلس نهم و افول مجلس هشتم به نسبت مجلس هفتم، موضوعاتی بود که با "محمد ودود حیدری" مدیر مسئول روزنامه جوان به گفتگو نشستیم.



آقای هاشمی این اواخر صحبتهایی کرده که مسائلی را بعدا مطرح می کنم آیا این پروژه ورود هاشمی برای تاثیر گذاری در انتخابات نیست؟

فکر می کنم ناگفتنی واقعا وجود ندارد. همه گفتنی و هر آنچه که هاشمی نیازمند گفتنش بوده است را قطعا در 30 سال بعد از انقلاب بیان کرده است و هر دستاویز و مستمسکی هم که می توانسته برایشان مورد استفاده قرار بگیرد، بعد از انتخابات 88 استفاده شده است. اینها شگردهایی هست برای اثبات وجود و حضور در عرصه سیاسی کشور. من فکر می کنم مردودین فتنه 88 به هیچ عنوان سهمی از فضای سیاسی آینده کشور ندارد چرا که مردم نمی خواهند.یعنی کسی، گروهی و یا دسته ای که حضور حداکثری مردم این نقطه قوت نظام انقلاب اسلامی را تبدیل به نقطه ضعف کرده اصالتا اقبال مردمی هم بهشان نیست. ممکن است به لحاظ قانونی برخی گروهها منع حضور داشته باشند ولی بدون تردید این گروهها اگر حضور هم پیدا کنند، قطعا با اقبال عمومی مواجه نمی شوند.



چینش انتخابات چگونه خواهد بود و آیا استارت شبهه افکنی در انتخابات زده شده است یا خیر؟

به نظر من چینش انتخاباتی از اهمیت زیادی برخوردار نیست.ولی یک نکته مهم است که باید کسانی که در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 فتنه انگیزی کردند، لگد پرانی کردند و امنیت کشور را به مخاطره انداختند به حسابشان رسیدگی شود. هر چند که ملت ایران فراموش نکرده است که این افراد از ملاک کیفیتی در آرا دم می زدند و همین توهمات به اضافه فتنه انگیزی شان اقبال عمومی را از اینها رویگردان کرد.ولی ایده آل ما رسیدن به وحدت در حوزه اصولگرایی است یعنی رسیدن به وحدت مصلحتی است که خیلی از مصلحتهای دیگر را می توان در پای او قربانی کرد و باید این اتفاق بیفتد. درست است که گفتمانهای اصیلی در گردونه جریانهای انتخاباتی اصولگرایی وارد شده اند و از قبل نیز حضور داشتند.چندین گفتمان اصیل ما داریم که هر کدام از یک زاویه به موضوع نگاه می کنند. اینها بایستی مد نظر قرار گرفته باشد که بهشان بها داده شود و اصراری برای یکی شدن همه جریانات اصولگرایی در انتخابات پیش رو نداریم.اما در این که اصولگرایان بایستی به وحدت برسند و حول لیست و محور مشترکی بتوانند به جمع بندی نهایی برسند، این یک اصل است که اگر کسی از آن عدول کند و باعث بهم خوردن بازی شود، قطعا نتیجه انتخابات بر علیه این جریان خواهد بود و قطعا مردم اقبال خودشان را به جریاناتی که بر هم زننده بازی اصولگرایی باشد قطعا نشان نخواهند داد.عرض آخر در این حوزه این هست که در بعد ایجابی حتما باید دقت شود در حضور مشارکت احزاب، گروهها و طیفهای مختلفی که در چهارچوب قانون می گنجند و در حوزه صلبی هم بدون تعارف حتما باید تکلیف گروهها و احزاب مردود در انتخابات 88 در موضوع 88 و یا گروهها افراد و جریاناتی که در موردشان حداقل علامت سوال وجود دارد، اینها بایستی در میان مردم و در میان فضای سیاسی کشور حتما رفع ابهام بکنند و بعد اجازه حضور در انتخابات را پیدا بکنند.

برخی اظهارنظرهایی وجود دارد که مجلس هشتم نسبت به مجلس هفتم افول کرده است. نظر شما دراین باره چیست؟

هر مجلسی نقاط ضعف و قوتی دارد که در جای خودش تحلیل است. در مجموع بعضی دوره ها مجلس فعالتر، انقلابی تر، مردمی تر و پیگیرتر عمل کرده و در بعضی از مقاطع به این شکل نبوده اما من این مقایسه را خیلی درست نمی دانم .من مجلس هشتم را مجلسی می دانم که علی رغم نقاط مثبت زیادی که در همراهی با دولت در حوزه های مختلف مشارکت مردم در پیگیری موضوعات مختلف داشته اما علامت سوالهای جدی در عملکرد مجلس هشتم وجود دارد که از آن نمی توان صرفنظر کرد. مجلس هشتم در مقوله دانشگاه آزاد نشان داد که یک مجلس مستقل مردمی آزاد به مفهوم تمام کلمه خیلی نیست.مجلس هشتم با ورود به مقوله دانشگاه آزاد نشان داد که خیلی از مناسبات خارج مجلس برایش اهمیت و جایگاه ویژه ای دارد امیدواریم مجلس آینده مان مجلسی باشد که بتواند اگر چه حتی مجلس یکدستی هم نباشد، بتواند مجلسی باشد که به شکل منطقی و منصفانه ورود پیدا بکند.تجربه سی سال گذشته مجلس نشان داده که اگر مجلسی منطقی و منصفانه ورود پیدا بکند و اگر مجلسی به احزاب و گروههای مختلف برایشان شان قائل باشند برای حضورشان و منطقی و منصفانه بهشان نگاه کنند قطعا مجلسی موفقی می تواند باشد امیدواریم مجلس آینده مان مجلسی باشد اصولگرا به مفهوم پیگیری شاخصهای اصلی گفتمان انقلاب اسلامی
 

 

بی اخلاقی در ورزش تا کجا؟


قهرمانی یا پهلوانی؟ سوالی که این روزها جدی تر از گذشته در جامعه ورزشی کشور مطرح می شود. سالهاست اخلاق و جوانمردی درورزش جای خود را به بی اخلاقی و پول داده اند و نتیجه گرایی و قهرمان پروری پایه های فرهنگی ورزش کشور را متزلزل کرده است. به راستی مشکل از کجا اغاز شد؟ چه کسانی در بروز بی اخلاقی ها مقصرند و برای برون رفت از این فضا چه باید کرد؟
به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، گفتگوی ویژه خبری چهارشنبه شب شبکه 2 به بررسی افول اخلاق در ورزش پرداخت. در این گفتگو سعید مدنی کارشناس مسایل جامعه شناسی در ورزش با حضور در استودیوی گفتگوی ویژه خبری به بررسی مشکلات فرهنگی ورزش کشور پرداخت. مجید جلالی یکی از سرمربیان باسابقه و اخلاق مدار فوتبال کشور نیز به همراه محمدرضا یزدانی خرم رئیس فدراسیون کشتی و مهدی تاج نایب رئیس فدراسیون فوتبال نیز از طریق تلفن در این گفتگو شرکت کردند.

سعید مدنی در ابتدای بحث در پاسخ به این سوال که بروز چنین آشفته بازاری در ورزش کشور ماحصل چیست اظهار داشت: سوال شما کوتاه است ولی پاسخی مفصل و پیچیده دارد.

وی با نقل سخنی از امیرالمومنین علی (ع) که می فرمایند: "دشمن ترین دشمن تو نفس توست و نفس تو در درون توست" گفت: این سخن در خصوص اخلاق فردی است ولی می توان آنرا به اجتماع نیز تعمیم داد. سوال شما را که می پرسید چرا بدین جا رسیده ایم را باید اینگونه پاسخ داد؛ در درون ورزش ما چه می گذرد؟ آشفتگی ها و بداخلاقی ها درحوزه ورزش نتیجه چیست؟ باید تمامی این عوامل را بررسی کرد. بسیاری از مردم معتقدند عدم برخورد قاطع با رفتارهای مشابه گذشته باعث شده تا این رفتارها ادامه دار شوند. پس می توان اینگونه نتیجه گیری کرد که این اتفاقات معلول بعضی کوتاهی ها در دوران گذشته است.

مدنی درجواب مجری برنامه که از او درخواست کرد کوتاهی های صورت گرفته را ذکر کند گفت: در ابتدا باید متذکر شوم ما اینجا برای تبرئه افراد متخلف نیامده ایم ولی باید به این مهم نیز توجه کنیم که علاوه بر افراد متخلفی که تصاویرشان را نشان می دهیم و در مطبوعات از آنها می نویسیم، افرادی هم که در ماجرا پنهان هستند و مجهول نیز وجود دارند. ما باید به دنبال این افراد هم بگردیم.

وی خاطرنشان کرد: بداخلاقی اخیر باعث شد تا مباحث اخلاقی که خیلی کم رنگ در رسانه ها مطرح می شد نیز مطرح شود. تمامی اعضای جامعه ورزشی ما اینگونه نیستند، ما در ورزش مردان بزرگی را هم داریم که باید به سراغشان برویم افرادی مانند حمید سوریان که 5سال قهرمانی جهان را در کارنامه خود دارد و در کنارش زندگی سالمی نیز داشته است.

مجری برنامه برای دومین بار از مدنی خواست تا به کم کاری های صورت گرفته اشاره کند که وی نیز در جواب گفت: مهمترین عامل، عدم ثبات مدیریت در ورزش است. طی 30 سال گذشته 7یا 8 مدیر به عنوان رئیس سازمان تربیت بدنی بر سرکار آمده اند که اکثر آنها غیرورزشی بوده اند. در سیستمی که مدیریت آن بی ثبات باشد کارها قائم به فرد اداره می شود و مباحث کلان گم می شوند اخلاق فرهنگ نادیده انگاشته می شوند و نتیجه گرایی به عنوان یک اصل مدنظر قرار می گیرد. درچنین سیستمی علاوه بر از بین رفتن شایسته سالاری، بازیکن سالاری نمودار می شود و بازیکن برای مدیر غیرورزشی تعیین تکلیف می کند.

این کارشناس مسایل ورزشی تاکید کرد: در شرایط فعلی باید به سمت تربیت مدیران ورزشی برویم مدیران ورزشی اخلاق مدار. البته چنین افرادی در سیستم ما کم نیستند ولی متاسفانه از آنها در مدیریت ورزشی استفاده نمی شود افرادی مانند رسول خادم ، امیررضا خادم و هادی ساعی.

وی تاکید کرد اگر مدیری توانمند بر پرسپولیس مدیریت می کرد این اتفاق رخ نمی داد.

مدنی درجواب سوال دیگری مبنی براینکه چه کارهایی باید در حوزه ورزش انجام می گرفت که دراین مدت نسبت به آنها کوتاهی شده است نیز گفت: سالها پیش افراد دردمندی که دغدغه پهلوانی و اخلاق در ورزش را داشتند نسبت به این اتفاقات تذکر داده بودند ولی نه تنها به صحبتهایشان توجهی نشد بلکه آنها افرادی اخمو و سنتی معرفی شدند.

وی تصریح کرد: انصاف نیست که امروز تمامی تقصیرها را به گردن حلقه آخر بیندازیم و البته نباید از مجازات آنها نیز غافل شویم. مدنی در ادامه این سوال را مطرح کرد که باید در برنامه ریزیهای ورزشی خود به این نتیجه برسیم که ما از ورزش چه می خواهیم؟ فرهنگ و اخلاق یا قهرمانی و یا هردوی این مولفه ها را؟

وی در ادامه تاکید کرد: کسب مدال در میادین جهانی با اهمیت است ولی هدف اصلی روح ورزش است و ورزش ما باید به اخلاق و انسان سازی ختم شود چرا که ورزشی که به انسان سازی ختم نشود به هدف اصلی خود دست نیافته است.

مدنی در ادامه صحبتهای خود بر ثبات مدیران ورزشی تاکید کرد و گفت: مدیریت در ورزش کشور نباید با عوض شدن دولتها تغییر کند چرا که در این تغییرها و رفت و آمدها مدیرورزشی فرصت انجام کارهای فرهنگی را ندارد و تنها به نتیجه گرفتن فکر می کند. چنین وضعیتی تنها به نفع کسانی است که به دنبال سواستفاده های مالی خود از ورزش هستند.

مدنی در بخش دیگری از صحبتهای خود ورزش را صحنه نقش آفرینی جوانها دانست و اظهارداشت: در میادین ورزشی امکان برخورد و تلاطم ها وجود دارد که البته این برخوردها طبیعی است اما نکته حائز اهمیت این است که مسئولان ورزشی نباید به راحتی از کنار چنین صحنه ها و برخوردهایی بگذرند. به عنوان مثال چند سال پیش وقتی افنبرگ بازیکن آلمانی تیم بایرن مونیخ با لباس چرمی سرتاپا قرمز در یک میهمانی حاضر شد از طرف مسئولان باشگاه توبیخ شد و هیچ رسانه ای در آلمان هم از او دفاع نکرد و این کار را دخالت در زندگی شخصی یک ورزشکار ندانست.

این کارشناس مسایل اجتماعی و ورزشی درمواجهه بااین سوال مجری برنامه که از ارتباط تزریق بی رویه پول به ورزش و بروز بی اخلاقی در آن می پرسید اینگونه اظهارداشت که: نحوه استفاده از پول در ورزش ما اشتباه است. پس از پایان دفاع مقدس عده ای برای دوباره ساختن ورزش بحث تزریق منابع مالی را مطرح کردند و پول زیادی وارد ورزش شد؛ پولی که به جای آبادانی ورزش ریشه آنرا هم از بین برد.

وی خاطرنشان کرد: بر سردر تمامی باشگاههای ما کلمه فرهنگی ورزشی نقش یافته ولی ما پس از گذشت سی سال هنوز موفق نشده ایم تکلیف دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را مشخص کنیم. اگر نظام باشگاه داری در کشور حاکم میشد و هرکس جایگاه خود را پیدا می کرد ورزش ما به چنین شرایطی دچارنمی شد.

وی تزریق بی رویه پول به ورزش را باعث ایجاد تاثیرات منفی در ورزش دانست و تنها راه علاج بیماری ورزش را برنامه ریزی فارغ از شتابزدگی عنوان کرد و گفت: باید کارها براساس برنامه ریزی و بدون شتاب جلو برود.

مجید جلالی کارشناس و مربی فوتبال نیز که به صورت تلفنی در این بحث شرکت می کرد در جواب به سوال مجری برنامه که علت بداخلاقی و نزول فرهنگی در ورزش را جویا شد اظهار داشت: برای پرداختن به این موضوع باید از منظر بالاتری به قضیه نگریست و تنها افراد حلقه آخر را قربانی نکرد.

وی تصریح کرد: مقولات فرهنگی به سیاستگذاری احتیاج دارند که می توان در سه محور به این سیاستگذاریها پرداخت. ساختارنظری، ساختار اجرایی و ساختار عینی و بازخوردی. در ساختار نظری باید ارزشها و ضد ارزشهای کلی مشخص شوند و در ساختار اجرایی سیاستهای تخصصی و چگونگی اجرای آنها مشخص شوند؛ دربخش سوم نیز باید در رفتار عوامل بازخوردها را دید.

وی افزود: در بخش ساختار نظری مراجع سیاستگذار مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجمع تشخیص و مجلس شورای اسلامی سیاستها را تدوین کرده اند ولی آنچه دردآور است این است که در بخش اجرایی هیچ سیاستی برای اجرا وجود ندارد. مربی نمونه و بازیکن نمونه مشخص نیستند و وقتی چنین مواردی مشخص نشوند در بخش سوم خروجی مناسبی از رفتارها نخواهیم دید.

جلالی تاکید کرد: متاسفانه در بخش فرهنگی ورزش شکست خورده ایم چرا که در حوزه اجرا متخصص نداریم و افراد غیرمتخصص با نگاهی صرفا نتیجه محور برای مدت زمان کوتاه بر بخشهای مختلف ورزشی مدیریت کرده اند.

وی درجواب به این سوال که نتیجه گرایی آنهم به هرقیمتی یعنی چه گفت: وقتی یک مدیر ورزشی با یک دولت می آید و با همان دولت هم باید برود برای اثبات خود تنها به نتیجه فکر می کند و در این راه به برخی آلودگی ها که خود نیز اعتقادی به آنها ندارد تن می دهد.

اما راه برون رفت از این وضعیت چیست؟ سوالی که جلالی درجواب به آن گفت: ما الان مشکل را می دانیم کجاست و می دانیم که باید برای حل آن از کجا شروع کنیم. ما باید مدیران متخصص در امور ورزشی را که اخلاق مدار نیز باشند به صحنه بیاوریم.

محمدرضا یزدانی خرم رئیس فدراسیون کشتی نیز از پشت خطوط تلفن در این گفتگوی ویژه شرکت کرد تا به بررسی علل افول اخلاقی در ورزش بپردازد.

وی درابتدای صحبتهای خود بر لزوم بکارگیری مدیران کارنامه دار و بااخلاق در ورزش تاکید کرد و گفت: در مدت 22سال حضورم در صحنه مدیریت ورزشی آنچه بصورت ملموس با آن برخورد کرده ام بر سر کار گماردن اقوام و آشنایان در پست های مدیریتی ورزش بوده است.

وی بااشاره به بی اخلاقی های صورت گرفته در میادین ورزشی اظهار داشت: فدراسیونهای جهانی در رشته های مختلف مقررات خاصی را برای برخورد با بی اخلاقی های ورزشی تدوین کرده اند و این قوانین در تمامی کشورها ثابتند مقرراتی که متاسفانه به خوبی درکشور ما اجرا نمی شوند.

وی تصریح کرد: برای هرحرکت توهین آمیز درفوتبال فدراسیون جهانی مجازاتی را تعیین کرده که برای اجرای آن حتی نیاز به کمیته انظباطی نیز نیست.

یزدانی خرم عدم ثبات مدیران و جابجایی های مکررشان را باعث بروز چنین رفتارهایی دانست و افزود: محمد بنا که به عنوان برترین مربی کشتی جهان معرفی شد یک الگوی اخلاقی نیز هست و باید توجه داشت امثال مرحوم تختی نه به خاطر قهرمانی بلکه به علت اخلاق نیکشان الگو شدند.

وی درجواب به این سوال که چرا با وجود چنین سرمایه هایی در ورزش کشور اوضاع ورزش اینگونه شده است گفت: چنین اتفاقاتی جزئی است و ممکن است در تمامی میادین ورزشی رخ دهد.

مجری برنامه در مواجهه با این صحبت یزدانی خرم از تبعات چنین رفتارهایی پرسید که رئیس فدراسیون کشتی در پاسخ به آن گفت: بله تبعات دارد ولی اگر مربیان، داوران و مسئولان ورزشی ما قبل از کار درکلاسهای اخلاق شرکت کنند چنین رفتارهایی هم کمتر بروز می کند.

آیا از خروجی های کارهای فرهنگی در فدراسیون کشتی راضی هستید؟ یزدانی خرم درجواب به این سوال گفت: با توجه به امکاناتی که در اختیار داریم بله، ولی به این نکته نیز توجه داشته باشید که 8ماه اردوی فشرده فشار بالایی به ورزشکار وارد می کند و باید برای کم کردن این فشارکاری کرد.اجازه دهید به خاطره ای از بازدید وزیر ورزش و جوانان از اردوی تیم ملی اشاره کنم. پس از بازدید دکتر عباسی از اردو و صحبت ایشان با تیم ملی محمد بنا سرمربی تیم به من گفت پس از صحبتهای وزیر تحولی عظیم در من ایجاد شد و روحیه جنگندگی به تیم القا شد. خب باید این قبیل کارها در ورزش ادامه دار شود.

میهمان بعدی گفتگوی ویژه خبری چهارشنبه شب مهدی تاج نایب رئیس فدراسیون فوتبال بود. نایب رئیس فدارسیونی که بی اخلاقی اخیر توسط بازیکنان تحت نظارت آن مجموعه صورت گرفته است. وی درمقام پاسخگویی به این سوال که فدراسیون در مواجهه با چنین رفتارهایی چه برخوردی می کند گفت: سابقه چنین تخلفاتی در فوتبال بوده و ممکن است در آینده نیز چنین حوادثی تکرارشود به همین منظور برای برخورد با چنین تخلفاتی سه کمیته تحت عنوان کمیته انظباطی، کمیته استیناف و کمیته اخلاق پیش بینی شده است.

مجری برنامه درمیانه صحبتهای تاج این سوال را مطرح کرد که برخی اخبار نشان از وساطت برخی مدیران ورزشی هنگام مواجهه با چنین رفتارهایی دارد، آیا این موضوع صحت دارد؟ تاج نیز بی آنکه پاسخی به سوال مجری برنامه دهد بر لزوم سرمایه گذاری فرهنگی در باشگاهها تاکید کرد و گفت: شاید یکی از علتهای بروز چنین رفتارهایی به تصویر کشیدن آنها توسط ما و رسانه ها به عنوان موضوعات جذاب برای مردم باشد. ما درفدراسیون این مشکل را قبول می کنیم که خود ذائقه مردم را به این سمت سوق داده ایم. به عنوان مثال علی دوستی را به عنوان یک مربی اخلاقی کمتر به رسانه ها کشانده ایم و در عوض برخی دعواها و افراد جنجالی را به دلیل جذابیت به رسانه ها آوردیم.

مجری برنامه به عکس العمل علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال در مواجهه با رسوایی اخلاقی اخیر و صحبتش مبنی بر اینکه این کار یک "شوخی" بوده است اشاره کرد و پرسید به نظر شما وقتی رئیس فدراسیون چنین رفتاری را به یک شوخی تعبیر می کند باعث نمی شود تا چنین رفتارهایی قبح خود را در جامعه ورزشی از دست دهند؟

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در مواجهه با این سوال گفت: من خود این سخن را از زبان کفاشیان نشنیده ام و مطمئن نیستم رئیس فدراسیون چنین صحبتی کرده باشد. مجری برنامه نیز در پاسخ گفت صحبتهای کفاشیان بارها از بخشهای مختلف خبری پخش شده است. نایب رئیس فدراسیون فوتبال در جواب اظهار داشت: به عقیده من این کار تخلفی جدی است و فدراسیون فوتبال باید به صورت جدی با آن برخورد کند.

وی یادآور شد اگر همین فرد متخلف در دفعات گذشته تنبیه می شد امروز با چنین رفتاری از سوی او مواجه نمی شدیم.

وی تاکید کرد :هم فدراسیون به دلیل عدم برخورد قاطع و هم کسانی که از این شخص در تیمشان استفاده کرده اند مقصرند.
 

 

درج آگهی فروش آثار شجریان درروزنامه ..


این روزنامه این آگهی را که به فروش پیامکی آخرین اثر این خواننده اختصاص دارد، در یک چهارم صفحه منتشر کرده است...

به گزارش خبرنگار فرهنگی- اجتماعی شبکه خبری آتی نیوز؛ روزنامه هفت صبح که شایعه است به جریان انحرافی وابسته است، آگهی فروش اثر شجریان را منتشر کرد.

این روزنامه این آگهی را که به فروش پیامکی آخرین اثر این خواننده اختصاص دارد، در یک چهارم صفحه منتشر کرده است. این در حالی است که دیگر روزنامه ها به دلیل اقدامات ضد امنیتی این خواننده از درج این آگهی امتناع کرده بودند.
این خواننده تاکنون در حمایت از جریان اغتشاش گر، دو اثر نیز منتشر کرده بود.

چندی قبل نیز عکسهای شجریان با زنان بی حجاب از جمله گوگوش واکنشهایی را در بر داشت.


 

 

31شهیدی که لانه جاسوسی راتسخیرکردند


خبرنامه دانشجویان ایران: 13 آبان یادآور حماسه بزرگی است که دانشجویان و دانش آموزان ایرانی آن را آفریده اند و توانستند با تسخیر لانه جاسوسی گام بزرگی را در راه پیشبرد شعارهای انقلاب بردارند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ افراد زیادی در آفریدن این حماسه نقش داشته اند که تعدادی از آنها توانستند با ادامه راه خود در 8 سال جنگ تحمیلی به فیض شهادت برسند.

10 صبح 13 آبان 1358 کمتر از یکسال پس از پیروزی انقلاب ، دانشجویان پیرو خط امام که در حدود 400 دانشجو از دانشگاههای شریف و پلی تکنیک(امیرکبیر) و ملی(شهید بهشتی) و تهران بودند،‌ در یک حرکت هماهنگ با شعار «الله اکبر» به سوی ساختمان سفارت آمریکا در تهران حرکت کردند و جاسوس خانه آمریکا را تصرف کرده و حماسه عظیمی آفریدند که حضرت امام خمینی آن را، انقلاب دوم و انقلابی بزرگتر از انقلاب اول نامیدند تا این روز، روز مبارزه با استکبار باشد.

در جريان تصرف سفارت آمريکا، 52 کارمند و ديپلمات حاضر در اين سفارتخانه، به مدت 444 روز گروگان گرفته شدند که به ابتکار امام خمینی پس از چندی زنان و پس ازآن سیاه پوستانی که در میان گروگان ها بودند آزاد شدند دانشجویان سرانجام به دستور رهبر کبیرانقلاب اسلامی، جاسوسان را تحویل دولت دادند و مقرر شد که مجلس شورای اسلامی در باره آنان تصمیم بگیرد.

از حدود 400 نفر این دانشجویان اكنون تنها 47 تا 50 نفر از اسامي آنها موجود است و 350 نفر دیگر گمنام اند و اسامی آنها مشخص نیست.

اما از این 50 نفر که اسامی آنها مشخص است، عده ای با شروع جنگ تحمیلی به میدان های جنگ شتافتند و به شهادت رسیدند که از آنها می توان به محسن وزوایی، حسین علم الهدی، مهدی رجب بیگی، عباس ورامینی و... نام برد و تعدادی هم در حال حاضر از مواضع خود عدول کرده اند و از گذشته خود اظهار ندامت می کنند.

به مناسبت 13 آبان اسامی شهدای دانشجویان پیرو خط امام را متذکر می شویم:
1- غلامحسین احمدی
2- حبیب برادران توکلی
3- محمد بهبهانی
4- محمد بولوردی
5- غلامحسین بسطامی
6- حسین بهادری فر
7- هوشنگ ترکاشوند
8- علی حاتمی
9- جعفر ذاکر
10- مهدی رجب بیگی
11- سید احمد رحیمی
12- بهروز سلطانی
13- حسن سیف
14- جلیل شرفی
15- اسدالله شیران
16- حسین شوریده
17- علی صبوری
18- آفریدون صبری
19- فضل الله عابدینی
20- حسین علم الهدی
21- محمد فاضلی
22- ناصر فولادی
23- کدخدا زاده
24- محسن وزوایی
25- محسن ماندگار
26- مجید موذن صفایی
27- حسن میر سلطانی
28- عباس ورامینی (فرمانده)
29- جمال امیرخانی
30- رحمان یا علی مددی
31- علیرضا هادی پور
 

 

جنبش وال استریت مدیون فداکاری دانشجویان در ۱۳ آبان است



خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه جنبش وال استریت و تمام جنبش‌‌های دنیا مدیون فداکاری دانش‌آموزان و دانشجویان انقلابی در ۱۳ آبان ۵۷ و ۵۸ است، گفت: تکرار این درس و واقعیت اکنون به خود آمریکا رسیده است.


سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبری فارس «توانا» با اشاره به همزمانی روز استکبارستیزی و بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر وجود ۱۰۰ سند غیرقابل خدشه از تروریست بودن آمریکا، اظهار داشت: فرمایشات روز گذشته رهبر معظم انقلاب مستند به اسناد محکمه‌ پسند حقوقی است و این اسناد جمع‌آوری شده و موجود است.

وی با بیان اینکه این ۱۰۰ سند سناریوسازی محسوب نمی‌شود، عنوان کرد: مردم دنیا نیز با این اقدامات آمریکا که سند آن نیز موجود است، آشنایی دارند.

سردار نقدی در خصوص نقش استکبارستیزی ملت ایران در شکل‌گیری جنبش ضد سرمایه‌داری، تصریح کرد: جنبش وال استریت و تمام جنبش‌هایی که در دنیا علیه نظام سرمایه‌داری راه افتاده است، مدیون فداکاری دانش‌آموزان و دانشجویان ایران در ۱۳ آبان ۵۷ و ۵۸ است و در واقع این جنبش‌ها ادامه حرکت آنها محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه دانشجویان و دانش‌آموزان در ۱۳ آبان هیمنه استکبار را شکستند، افزود: آنها با این کار خود به مردم دنیا نشان دادند که آمریکا و استکبار سرمایه‌داری شکست‌پذیر و در هم ریختنی است؛ تکرار این درس و واقعیت اکنون به خود آمریکا رسیده است.
 

 

۱۳ آبان ۵۸ سرآغاز سقوط رژیم آمریکا بود




خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج دانشجویی گفت: سیزده آبان 58 سرآغاز سقوط رژیم آمریکا بود و امیدواریم نتیجه حرکت انقلاب پس از ۳۰ سال استقرار حکومت مردمی در جهان باشد.


حسین قدیانی رئیس سازمان بسیج دانشجویی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبری فارس «توانا»، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر وجود ۱۰۰ سند غیر قابل خدشه از جنایات آمریکا، اظهار داشت:‌ اتفاقات خاورمیانه، اروپا و آمریکا نشان‌دهنده بیداری مردم جهان و آگاه شدن آنها از تروریست بودن سردمداران نظام سلطه است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی از سال ۴۲ تاکنون مظلوم و مورد هجمه همه تروریست‌های رژیم آمریکا و اذناب آن بوده است، تصریح کرد: اسناد متعددی در این زمینه وجود دارد؛ با اقدامات دانشجویان انقلابی و تسخیر لانه جاسوسی اسناد غیر قابل خدشه‌ای به دست آمد که نشان می‌دهد آمریکا در گذشته و حال همواره به دنبال مطامع خود بوده است.

قدیانی تأکید کرد:‌ آمریکا اگر نتواند اهداف خود را از روند عادی تأمین کند با روش‌های تروریستی آنها را پیگیری می‌کند که ماحصل اقدام اخیر این کشور نیز ترور دانشمندان جمهوری اسلامی ایران بود.

وی در خصوص تأثیر استکبارستیزی ملت ایران و همزمانی این روز با جنبش تسخیر وال استریت، عنوان کرد: ۱۳ آبان 58 سرآغاز سقوط رژیم آمریکا بود و امیدواریم نتیجه حرکت انقلاب پس از ۳۰ سال استقرار حکومت مردمی در جهان باشد.
 

 

تجارب بعد از پیروزی انقلاب را باید در اختیار ملت‌های منطقه قرار دهیم



خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ما باید سختی‌ها را تحمل کنیم و از فشارها نهراسیم گفت: ما باید تجربه بعد از پیروزی انقلاب را به ملت‌های منطقه صادر کنیم و به آنها بگوییم که چگونه می‌توانند از انقلاب خود حفظ و حراست کنند.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، غلامعلی حداد عادل، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که در اولین همایش مجمع ادوار بسیج دانشجویی استان تهران در مرکز فرهنگی بسیج دانشجویی (لانه جاسوسی سابق) سخن می‌گفت، اقدام دانشجویان جهت تسخیر لانه جاسوسی را اقدامی" شجاعانه"خواند و اظهار داشت: این اقدام فصل جدیدی را در تاریخ جهان بوجود آورد.

وی تشیکل مجمع اداره بسیج دانشجویی را اقدامی "مبارک" خواند و از ایجاد کنندگان تقدیر و تشکر کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود به نقش بسج اشاره و در این باره گفت: بنده بسیج را تداوم سازمان یافته حرکت انقلابی مردم می‌دانم، بنابراین بینش بسیج، روحیه انقلابی و شور و حرکت انقلابی مردم که از 33 سال قبل در سال 57 اوج گرفت باید حفظ شود.

حداد عادل با ذکر خاطراتی از همکاری و کمک جوانان متدین و مردمی به مردم در دوران شرایط سخت انقلاب گفت: روحیه بسیجی در طول انقلاب و در برهه‌های مختلف بسیار موثر بود که این روحیه بسیجی باید سازماندهی شده و نیازهای انقلاب اسلامی را برآورده کند تا نظام حفظ شود.

وی مشخصات روحیه بسیجی را اخلاص، بی‌ریا کار کردن و داشتن بصیرت و به موقع عمل کردن دانست و افزود: باید آن را به عنوان یک اهرم نیرومند در خدمت انقلاب قرار داد.

مشاور رهبر معظم انقلاب ادامه داد: معمولا دانشجویان تا دانشجو هستند دارای روحیه انقلابی هستند ولی بعد از دوران دانشجویی به اصطلاح "اهل زندگی" می‌شوند، حتی برخی اوقات می‌بینم که حتی برخی از آنها از آرمانهایشان دست برمی‌دارند و مغایر با اهداف دانشجویی‌شان عمل می کنند.

حداد عادل به روند بخشی از جریان دفتر تحکیم وحدت اشاره کرد و افزود: بخشی از تشکل در سال‌های بعد از فتنه 78 و 88 مواضع غلطی داشتند و حتی با آمریکا رابطه داشتند. برخی از آنهایی که امروز در بی بی سی فارسی علیه نظام حرف می‌زنند، ببینید زمانی کجا بودند و امروز کجایند؟ لذا تشکیل این مجمع به عنوان ادوار بسیج دانشجویی سبب می‌شود این بسیج دانشجویی از این آفات به دور باشد در ضمن باعث می‌شود اهداف به هدر نرود و افراد همدیگر را گم نکرده و فراموش نکنند.

وی تاکید کرد: ما باید در انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان نسل بسیجی را تربیت کنیم تا زمانی که وارد دانشگاه می‌شوند تمام انرژی و استعدادهای خود را در مسیر اهداف بلند نظام و انقلاب اسلامی به کار بگیرند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: در مرحله بعد و بعد از فارغ‌التحصیل شدن نیز باید با سازماندهی منسجم، تقوا و اخلاص حرکت در مسیر رهبر معظم انقلاب را با همان عشق به امام(ره) و رهبر معظم انقلاب و شهدا ادامه داده و این نظام را حفظ کرد.

حداد عادل در ادامه سخنان خود به خیزش‌های اسلامی منطقه اشاره کرد و گفت: امروز چشم دنیا به این انقلاب و نظام ما دوخته شده است، ملت‌ها حرکت ایستادگی ملت ایران را الگوی خود قرار دادند. لذا تاثیر حرکت و مقاومت مردم ایران در ملت‌های منطقه غیرقابل باور است. واقعا من به چشم خود دیده‌ام که عشق ملت‌های منطقه به آرمان‌های انقلاب اسلامی غیرقابل باور است، زیرا به نام اسلام و با دست خالی در مقابل استکبار و صهیونیسم ایستاد و 8 سال در مقابل جنگ همه جانبه مقاومت کرد و این برای آنها نور امید و مژده و پیام دلگرم کننده است.

وی افزود: دیدیم که حرکتی که در منطقه شروع شده کاملا الگو گرفته از سبک مبارزه رزمندگان ایران اسلامی بود و این طور نبود که به سبک‌های مارکسیستی و پارتیزانی گرایش پیدا کنند.امروز همه مردم اسلام را می‌خواهند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: هر کجای جهان انتخابات آزاد برگزار شود، مردم به اسلام رای خواهند داد و امروز این را به چشم خود در منطقه می بینیم.

حداد عادل متذکر شد: دشمن، کانون حرکت اسلامی را در منطقه و جهان، جمهوری اسلامی ایران می‌داند، بنابراین به هر وسیله تلاش دارد این کانون و تصویر انقلاب اسلامی را ناکارآمد نشان دهد، لذا در این راه از انواع فشارها و توطئه‌ها در عرصه سیاسی، اقتصادی ... خوداری نمی‌کند.

وی تاکید کرد: ما باید سختی‌ها را تحمل کنیم و از فشارها نهراسیم تا ملت‌های دیگر از ما الگو بگیرند. ما باید تجربه بعد از پیروزی انقلاب را به ملت‌های منطقه صادر کنیم و به آنها بگوییم که چگونه می‌توانند از انقلاب خود حفظ و حراست کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هرگز سابقه نداشته است که اشخاصی مانند امام(ره) و رهبر معظم انقلاب اختیار کشور ما را به دست گرفته باشند، گفت: ایشان اشخاصی هستند که دنیا در نظر آنها هیچ و خدا و مردم برای آنها بسیار پرارزش‌اند.

حداد عادل خطاب به دانشجویان و فارغ التحصیلان حاضر در نشست گفت: شما که فارغ‌التحصیل شده‌اید مبادا فارغ از آرمان، روحیه بسیجی و روحیه دانشجویی شوید. همیشه باید دلتان را جوان نگه دارید و اخلاص و کار برای خدا را هرگز فراموش نکنید، حتی اگر 70 ساله شده باشد.تا پرچم این انقلاب به همت شما جوانان به دست صاحب اصلی‌اش حضرت مهدی (عج) سپرده شود.
 

 

از موسوي و كروبي و خاتمي بپرسيد!?


پدر يكي از بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات 88 كه در گذشته از همكاران تاج زاده در وزارت كشور بوده با انتشار نامه اي، به عملكرد منافقانه تاج زاده و همدستانش در طول چند سال گذشته و دروغهاي بزرگ آنها اعتراض كرد.
به گزارش كلمه نيوز وي در اين نامه خطاب به تاج زاده نوشته است: من يكي از فعالين سياسي در زمان مسئوليت شما در وزارت كشور و شايد بهتر است بگويم يكي از آسيب ديدگان حوادث پس از انتخابات سال 88 هستم، پسر 24 ساله من كه بخاطر دروغ بزرگ شماها به خيابان رفته بود تا به اصطلاح حق خود، يعني رأي دزديده شده اش! را باز پس گيرد و مدتي در بازداشت بسر برده. او كه روزي جنبش سبزي 2 آتشه بود امروز بطور افراطي از هر سبزي متنفر است. چرا؟ مي گويم، روزها و هفته هاي اول كه شما و دوستان داخلي و خارجي شما مانند BBC و VOA و راديو اسرائيل توانسته بوديد به عده اي القاء كنيد كه در انتخابات تقلب شده پسر من نيز جزو فريب خوردگان بود و هر شب با كوله پشتي پر از سنگ و قمه از منزل خارج مي شد و پاسي از شب گذشته خسته و كوفته به خانه برمي گشت و استراحت مي كرد تا شب بعد بتواند با انرژي بيشتر به صحنه درگيريها برگردد.
وي مي افزايد: «در آن ايام گاهي برادر من به منزل ما مي آمد و با پسرم بحث مي كرد برادرم مي گفت، بايد صبر كرد تا مستندات دال بر تقلب ارائه شود.اما صرف يك ادعا نبايد چنين انتخابات پرشكوهي را كه در دنيا بي نظير است زير سوال برد. پسرم مي گفت، يعني شما مي گوئيد نخست وزير امام دروغ مي گويد؟ برادرم در جواب مي گفت، آيا نخست وزير امام بالاتر است يا خود امام؟ آيا امام نگفته تخلف از قانون حرام است؟ آيا مملكت قانون ندارد؟ مگر نخست وزير امام در همين چارچوب قانوني كانديدا نشده است اگر اين چهارچوب را قبول نداشت نبايد در انتخابات وارد مي شد. وقتي وارد شده يعني قبول دارد خب همين چهارچوب قانوني براي ابراز اعتراض نسبت به نتايج انتخابات نيز ساز و كار لازم را ديده است. وانگهي نامه اي كه آقاي ميرحسين به شوراي نگهبان نوشت يا دلائلي كه همسر وي اقامه كرد مانند آنكه گفت مگر مي شود مردم تبريز به فرزند خود و مردم لرستان به دامادشان رأي ندهند آنقدر مضحك و بي پايه و اساس بود كه حتي از سوي برخي از جنبش سبزيهاي منصف هم نقد شد.
اين پدر آرزده خاطر همچنين نوشت: آقاي تاج زاده! برادر من كه بهترين دوران جواني خود را در جبهه ها گذرانده خود به ميرحسين رأي داده بود چرا كه او را يادگار روزهاي آرماني انقلاب مي شمرد اما پس از رفتارهاي غيرقانوني و هنجارشكن وي نظرش كاملا از او برگشت. او امروز مانند گذشته از مخالفان سرسخت احمدي نژاد است اما مي دانيد مهمترين مساله اي كه نظر برادر مرا از شما و دوستانتان برگردانده چيست؟ حمايت صريح مقامات جنايتكار آمريكا، اسرائيل و انگليس از جنبش سبز و عدم اعلان برائت شما از آنها. او مي گويد امام مي گفت اسرائيل اگر دست به دريا بزند دريا نجس مي شود ضمن اينكه امام گفت اگر دشمن از كسي تعريف كرد او بداند حتما غلطي كرده است كه دشمن از او تعريف كرده است.در ادامه اين نامه آمده است: مردم ما سالهاي مديدي است كه از شما خوانده اند و شنيده اند كه اين نظام استبدادي است و انتخابات آن هم فرمايشي است، حال سوال اين است كه چرا شما و دوستانتان در اين نظام استبدادي! و انتخابات فرمايشي! براي حضور در قدرت سرو دست مي شكنيد. چرا هر بار با هزينه اي بيشتر در انتخابات شركت مي كنيد و در همين مصاحبه اخيرتان نيز براي چندمين بار ضمن كودتا خواندن انتخابات سال 88، آنهم بدون ارائه حتي يك برگ سند دال بر تقلب يا كودتا، زمزمه حضور اصلاح طلبان را در انتخابات آتي مجلس سر داده ايد. ثانياً، بهتر است بگوئيد اين نظام از چه زماني استبدادي شده است؟ آيا در دوره چندين ساله حاكميت شما هم بويژه در دوره اصلاحات كه دو قوه از سه قوه و مجمع تشخيص مصلحت نظام در دست شما بود نظام استبدادي بود؟
كشورهاي عربي كه در مصاحبه خود نام برديد و رژيمهاي سابقشان را ديكتاتور خوانديد، سابقا دوستان شما بودند و شما هزينه هاي انتخاباتي خود را از ايشان مي گرفتيد و آنها شركاي تجاري شما بودند اگر باور نداريد از كروبي و موسوي و خاتمي بپرسيد ايشان با جزئيات تمام به شما خواهند فهماند هر چند كه بعيد است كه شما ندانيد و خبر نداشته باشيد. مگر مي شود يار غار مهدي [هـ ] باشيد و از اين ماجراهاي پشت پرده بي اطلاع باشيد. راستي آقاي تاج زاده شما هزينه هاي صدها روزنامه، هفته نامه و ماهنامه زنجيره اي دوره اصلاحات و همچنين هزينه هاي صدها دفاتر حزب مشاركت و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي را از كجا مي آورديد؟
وي در اين نامه از تاج زاده و دوستانش خواست از طرف خانواده هاي برخي جوانان ساده دل كه فريب آنها را خورده بودند، حرف نزند چرا كه ماهيت فرصت طلبان آشكار شده است.

 



:: بازدید از این مطلب : 333
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : جمعه 13 آبان 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : من

 

پس از فروپاشي شوروي سابق و نظام كمونيستي و سوسياليستي، سران غرب به ويژه آمريكايي ها با ادعاي تك الگوبودن نظام سرمايه داري تلاش كردند تا حاكميت خود بر جوامع غربي و سپس سراسر جهان را اجرايي سازند. پس از دو دهه مردم غرب دريافته اند كه اين ادعا نه تنها كارايي نداشته، بلكه صرفاًبراي اعمال ديكتاتوري حاكمان بر آنها بوده است كه موجب شده، آنها حاكميت طبقه اي محدود بر سراسرجامعه را بپذيرند.

مقام معظم رهبری :

مردم آمريكا در واقع به حاكميت اقليت يك درصدي بر اكثريت نود و نه درصدي  معترض هستند كه ماليات و پول مردم آمريكا را هزينه براه انداختن جنگ در افغانستان و عراق و حمايت از رژيم صهيونيستي ميكنند.

ممكن است حكومت آمريكا با شدت عمل، اين جنبش اعتراضي را سركوب كند اما نمي تواند ريشه هاي آن را از بين ببرد.

ريشه هاي اين حركت در آينده آن چنان گسترش خواهد يافت كه نظام سرمايه داري آمريكا و غرب را زمين خواهد زد.

جنبش وال استریت  چیست؟

جنبش " وال استریت را اشغال کنید " ، متاثر از اوضاع نامساعد کنونی آمریکا است و به سرعت در میان برخی گروه های سیاسی و اجتماعی جا باز کرده است . اولین نشانه ظهور این جنبش به روز 17 سپتامبر باز می گردد که تعدادی از فعالان در برابر ساختمان بورس اوراق بهادار نیویورک در خیایان وال استریت تجمع کردند و اعلام کردند تا زمانی که به خواسته هایشان رسیدگی نشود ، به تجمع خود پایان نخواهند داد .  خواسته‌هایی که گستردگی آنها از بیمه تامین اجتماعی هست تا پایان بخشیدن به جنگ‌های آمریکا در جهان و ایجاد شغل برای جوانان. آنچه که این خواسته‌های گوناگون را به هم وصل کرده، این است که این گروه‌ها اعتقاد دارند مدیران مالی در وال استریت هستند که مسبب همه این مشکلات هستند.


و در این میان:

بازارهاي بورس آمريكا و اروپا  با سقوط ناگهاني ارزش سهام، شوك تازه اي را در كنار ضرر 800 ميليارد دلاري تجربه كردند. اين اتفاق با وجود مجوز كنگره براي افزايش دو هزار و چهارصدميليارد دلاري سقف بدهي هاي دولت آمريكا رخ داد. قرار بود مصوبه كنگره، آرامش را به اقتصاد آمريكا و اروپا برگرداند اما چنين نشد و سرمايه گذاران نتوانستند اطمينان خود به بهبود وضعيت اقتصادي آمريكا را احيا كنند. آنها منطبق با آمار اقتصادي، كاهش نرخ رشد و بازگشت ركود 2سال پيش را پيش بيني مي كنند. از نگاه تحليل گران اقتصادي و سرمايه گذاران، اقتصاد ايالات متحده اكنون تنه به تنه اقتصاد ورشكسته يونان مي زند كه به واسطه حمايت هاي مالي (اعانه) ديگر كشورها سرپا مانده است. در بحران 2سال پيش، با انتقال بدهي شركت هاي خصوصي بزرگ به دولت و پرداخت بدهي كلان سرمايه داران از خزانه عمومي، بيماري موقتاً تسكين يافت اما اكنون آن عارضه با ابعادي بزرگ تر و اين بار از درون دولت سر برآورده است.

حالا دولت آمريكا بدهكارترين دولت دنياست، آمريكا در دور باطل بدهي ها افتاده و با شعبده بازي هايي نظير افزايش سقف بدهي ها تا مرز 7/16 تريليون (16هزار و هفت صد ميليارد) دلار، اعلام رسمي ورشكستگي را به تأخير مي اندازد. آيا با كاغذبازي و صورت سازي دروغين كنگره مي شد آرامش را به وال استريت نيويورك و ساير بازارهاي مهم برگرداند؟
پاسخ بازار مطلقاً منفي بود. با وضع پیش آمده  اعتراضهای مردمی شکل گسترده ای به خود گرفت هر چند كه در گذشته نيز اين اعتراض هایی صورت گرفته بود، امااعتراض هاي اخير داراي ويژ گي هاي خاصي بود كه در گذشته مشاهده نشده است. محور قرار گرفتن منطقه وال استريت به عنوان مركز فرماندهي نظام سرمايه داريو صاحبان ثروت و قدرت به عنوان محل تجمع اعتراض كنندگان، گسترش دامنه اعتراض هابه اكثر مناطق آمريكا، تأكيد مردم به اصل الگوگيري از قيام هاي مردمي در كشورهاي عربي و اسلامي ، تبديل اعتراض هاي مردمي از بعد اقتصادي به مقابله با نظام سرمايه داري با اصل 99 درصد در برابر يك درصدثروتمند، انسجام سراسري مردم به جاي تمركز ايالتي و ... از جمله ويژگي هاي اين حركت است. گسترد گي اين اعتراض ها سوالات بسياري در اذهان تداعي كرده است. ريشه اين اعتراض ها چيست؟ خواست و مطالبه اصلي مردم چه مي باشد؟ چرا محافل رسانه اي و سياسي غرب به دنبال سانسور حقايق آن مي باشند؟ تأثير اين تحولات بر آينده آمريكا ونظام سرمايه داري چه خواهد بود؟ از جمله اين سوالات است كه در نوشتار ذيل به اختصار به آن پرداخته مي شود

ريشه هاي قيام مردمي وال استریت:

در باب دلايل و رويكرد مردمي به انجام اعتراض هاي سراسري عليه نظام سرمايه داري در آمريكا كه در قالب جنبش تسخير وال استريت آغاز و با عناوين ديگر در ساير شهرها گسترش يافته، ديدگاه هاي مختلفي مطرح مي شود. برخي، تغييرات در ساختار فرهنگي و دروني جامعه آمريكا و برخي فوران ناهمگوني اجتماعي را مطرح مي كنند، برخي بر شرايط اقتصادي حاكم بر كشور و افزايش روز افزون فقر و گرسنگي و نياز 46 میلیون آمريكايي به كمك هاي دولتي را اولويت دانسته اند، برخي گسست ميان مردم و دولتمردان آمريكا را دليل اعتراض هادانسته و برخي نيز سياست خارجي و نارضايتي مردم از جنگ طلبي هاي دولتمردان و تزلزل موقعيت جهاني آمريكا را دليل اين اعتراض ها عنوان كرده اند. برخي نيز اين اعتراض ها را ادامه سياست هاي جدايي طلبانه برخي ايالت ها مانند تگزاس و ويسكانسين مي دانندكه در ماه هاي اخير، مطالبات جدايي طلبانه خود را تشديد كرده اند و اكنون در قالب اعتراض هاي سراسري ادامه مي دهند. برخي نيز بر افزايش فقر در جامعه و فاصله شديدطبقاتي تأكيد دارند، چنانكه مردم در شعار خود تأكيد دارند كه ما،99 درصد فقير در برابر يك درصدثروتمند مي باشيم. با توجه به ديدگاه ها و نظريه هاي مطرح شده و سيرتحولات سياست داخلي و خارجي آمريكا در چند دهه اخير،ريشه هاي شكل گيري جنبش وال استريت وسقف مطالبات مردم آمريكا كه البته برخي از آنها با مطالبات مردم اروپا يكسان است، در چند محور قابل بررسي مي باشد.


اعتراض به خروج از چارچوب ها:

بررسي تاريخي آمريكا نشان مي دهد كه ريشه اصلي ايجاد ايالات متحده و پذيرش تشكيل آن از سوي ايالت هاي مختلف، رسيدن به رفاه سراسري و به نوعي همگرايي ميان مردم ودولتمردان بود. در ساختار تعريفي آنها مردم و دولتمردان در كنار يكديگر براي رسيدن به جامعه آرماني نظير؛ رفاه سراسري، ترويج برابري و آزادي در داخل آمريكا و عرصه بين الملل و.... تلاش مي كردند. اين امر چنان نمود داشته كه ايالت ها هنگام پيوستن به ايالات متحده در قرن هفدهم از شروط ادامه پيوست به ايالات متحده را توانايي دولت فدرال در تأمين نيازهاي مردمي و همراهي آن با خواسته هاي مردم عنوان كرده اند. هر چند كه اين اصول به صورت كج دار و مريز در گذشته اجرا شده، امادر چند دهه اخير مشاهده مي شود كه ساختارسياسي آمريكا به مرور از اين امر عدول كرده و از رويكردهاي مردمي فاصله گرفته است. ساختار سياسي و اقتصادي آمريكا نشانگر آن است كه سياستمداران شامل سناتورها ونمايندگان كنگره، فرمانداران و صاحبان قدرت در بخش هاي مختلف ايالتي دركنار سران كاخ سفيد به جاي رويكردهاي مردمي در كنار صاحبان ثروت قرار گرفته و در نهايت به حاميان ومجريان خواست هاي ثروتمندان مبدل شدند، چنانكه مردم آمريکا در شعارهاي خود تأكيد دارند كه دولتمردان صرفاً حامي يك درصدجامعه كه شامل ثروتمندان است، مي باشند و 99 درصد ديگر سهمي از ساختار سياسي و اقتصادي كشورشان ندارند. تأكيدبر اموري مانند حذف وال استريت به عنوان مركز سرمايه داريدر آمريكا و حتي نظام سرمايه داري در جهان،تأكيد بر عدم پذيرش نظام دو حزبي جمهوريخواه و دموكرات و معرفي آنها به عنوان دست نشاندگان مشترك نظام سرمايه داري، اصراربر لزوم قطع كمك هاي دولتي به صاحبان ثروتو ... از نشانه هاي بيزاري مردم از وابستگي دولتمردان به صاحبان ثروت و جدايي آنها از ملت است. نمود عيني، قرار گرفتن سياستمداران و تصميم گيرندگان ارشد آمريكا در كنار طبقه خاص ثروتمندان را در ارائه بسته هاي اقتصادي براي خروج از بن بست اقتصادي مي توان مشاهده كرد. چنانكه جرج بوش در سال2008، 700 ميليارد دلار و اوباما در سال 2009، 800 براي مردم، دستاوردي نداشت. مجموع اين فرايند چنان بوده كه «چامسكي» نويسنده و تحليلگر بزرگ آمريكايي تأكيد مي كند، سياستهاي دولتمردان موجب گسست اجتماعي شده كه در كنار بحران اقتصادي، طغيان مردم آمريكا عليه سرمايه داري و دولتمردان به همراه داشته است

از هم پاشیده شدن روياهاي مردمي:

پس از فروپاشي شوروي سابق و نظام كمونيستي و سوسياليستي، سران غرب به ويژه آمريكايي ها با ادعاي تك الگوبودن نظام سرمايه داري تلاش كردند تا حاكميت خود بر جوامع غربي و سپس سراسر جهان را اجرايي سازند. پس از دو دهه مردم غرب دريافته اند كه اين ادعا نه تنها كارايي نداشته، بلكه صرفاًبراي اعمال ديكتاتوري حاكمان بر آنها بوده است كه موجب شده، آنها حاكميت طبقه اي محدود بر سراسرجامعه را بپذيرند. اين حقارت در چند بعد بر مردم غرب از جمله مردم آمريكا تحميل شده است از جمله:

الف) در حوزه داخلي مردم دريافته اند كه نظام سرمايه داري بر خلاف ادعاي رفاه، كاركردي براي آنها نداشته و چنانكه ذكر شد، طبقه ثروتمند محدود بر كل جامعه حاكم بوده اند. در اين ميان، نظام سرمايه داري با اعمال ديكتاتوري انحصاري قدرت با تركيبياز يك يا دو حزب نظير، ساختار آمريكا با محوريت جمهوريخواه و دموكرات،خواسته هاي سرمايه داران را بر جامعه تحميل كرده اند. نكته اساسي آنكه، اين سرمايه داري نه تنهادستاوردي براي رفاه مردمي نداشته، بلكه به گسست بنياد خانواده ها وساختار اجتماعي و تبديل مردم به افرادي صرفاًمادي بدون توجه به حقوق انساني و متعالي منجر شده است.

ب) در صحنه بين الملل در حالي كه سران آمريكا با ادعاي رفاه جهاني و كمك به ملت هابه اشغال ساير كشورها پرداخته اند اما در عمل همچناناز برخي حاكمان ديكتاتور حمايت كردهو حتي در اين راه، در برابر ملت ها قرار گرفته اند. اكنون ملت هاي غربي دريافته اندكه اين ادعاها، صرفاً فريبي براي تأمين منافع سرمايه دارانبوده و نه براي ارتقاي جايگاه جهاني ملتآمريكا و يا كمك به ساير ملت ها. چنانكه نمود آن را در جنايات صورت گرفته دركشورهاي تحت اشغال و بي تفاوتي غرب در برابر جنايات اشغالگرانقدس مي توان مشاهده كرد. تحولاتاخير خاورميانه و شمال آفريقا نيز نشان داد كه سران آمريكا براي منافع سرمايهداران از حاكمان ديكتاتوري حمايت كرده اند كه صرفاً تأمين كنندهمنافع نظام سرمايه داري بوده اند. اينديكتاتوري كه برگرفته از عملكردهاي سران غرب بوده اكنون به حقارتي براي مردم آمريكامبدل شده است به ويژه كه اين امر تزلزل جايگاه جهاني آنها را به همراه داشته است.

گسترش نهضت بيداري اسلامي ذر سراسر جهان:

بيداري اسلامي در كشورهاي عربي خاورميانه و شمال آفريقا، تحولات اروپا و اكنون آمريكا نشان مي دهد كه فرهنگي جديد در ساختار نظام بين الملل در حالشكل گيري است و آن رويكرد ملت ها به مقابله با ساختارهاي غير مردمي و وابسته به نظام سرمايه داري است. در دو دهه گذشته، نظام سرمايه داري با عناوين مختلف اقتصادي، سياسي، نظامي و حتي ايجاد و حفظ حاكمان دست نشانده نظير آنچه در كشورهاي عربي حامي غرب وجود دارديا ساختارهاي دو حزبي و تك محوري نظير دو حزبي آمريكا و بسياري از كشورهاي اروپايي به دنبال حاكميت بر جهان بوده است، روند تحولات، نشانگر رويكرد مردمي دراكثر نقاط جهان به مقابله با اين ساختار است. نكته مهم در اين عرصه آنكه، بر اساس پيشينه هاي تاريخي، تمدن همواره از شرق به غرب گسترش يافته است و اين حقيقتي است كه جهانيان به آن اذعان دارند. در مقطع كنوني نيز مي توان گفت كه بيداري اسلامي در خاورميانه و شمال آفريقا به الگويي براي مردم اروپا و آمريكا مبدل شده و به نوعي به آنها نشان داده كه مي توان با وحدت و يكپارچگي به مقابله با حاكمان و نظام ديكتاتوري برگرفته از منافع سرمايه داري پرداخت. در اين بيداري سراسري نيز نكته مهمي نهفته است و آن تأثيرگذاري و تأثيرپذيري ملت ها از يكديگر بدون نقش دولت ها است؛ فرايندي كه دولت ها در آن نقشي نداشته وحتي خود به دنبال ممانعت از تحقق آن مي باشند. به عبارتي ديگر،مي توان گفت كه صحنه بين الملل از ديپلماسي دولت ها به سمت ديپلماسي ملت هادر حال گسترش است واكنون اين ملت ها هستند كه براي جهان تصميم مي گيرند و نه دولت ها.


و شعری از علیرضا قزوه اندر حکایت قیام مردمی در وال استریت و نقش سپاه قدس

 

وال استرست و سپاه قدس

 

اینها که ایستاده اند در وال استریت
و داد می زنند 99 درصد ما

 

اینها هم از سپاه قدس اند؟!

 

یازده سپتامبر هم لابد
کار سپاه قدس بود!
و کسری بودجه امریکا

 

سقوط ارزش آقای اوباما...
حتّی گرسنگی سومالی
سقوط بورس لندن
کوررنگی سازمان ملل
و سونامی هایی که در راه اند...
تمام شان کار سپاه قدس است!
دمپایی یی که رد شد روزی

 

از کنار گوش آقای بوش
کار سپاه قدس بود!
و مردمی که می جنگند در لیبی
تمام شان عضو سپاه قدس اند!
جوانان میدان التحریر
زنان بحرینی

 

که خواب شاه عربستان را آشفته کرده اند
یک شعبه از سپاه قدس اند

 

اسناد ویکی لیکس

 

ترور مالکم ایکس هم لابد کار سپاه قدس بود

 


با این همه
عالی جناب اوباما!
حکایتی ست که می گوید

 

هیچ شیری
موش مرده نمی گیرد
لااقل می گفتی گاوی،
بوفالویی
پرزیدنت صهیونیستی...
شما که در هالیوودتان
گنجشک را با هواپیما عوض می کنید
آدمها را با روبات
غول هایی می سازید
که هرچه تیر می خورند نمی میرند
شما که می توانید از یک موش مرده
یک شیّاد بسازید
و هر لحظه از دوربین هایتان

 

یک فاحشه بیرون بیاورید

 

می توانید از ترکیب کوکائین و کوکاکولا

 

جاسوس بسازید

 

اماّ

 

ما هم بیکار نبودیم
گیرم به طنز در نطنز
یا به جد در نجد
عشق را غنی سازی کردیم با عقل
پیوند زدیم شعر را با فریاد

 

عالی جناب اوباما !

 

با همان دماغ پینوکیویی ات
از زیر دشداشه ی شیخ نفت
بیرون بیا لطفا ...
حالا نوبت توست
یا حبیبی...
تکان نخور که منفجر خواهی شد
در زیر کلاه کوچک شیمون پرز!
- انفجار پشت انفجار-
تکان نخور آقای پرز!
که متّصل شده با فیبر نوری
به دمت

 

بچه های سرراهی بالاترین...

 

و متصل شده اند به تو
جرسی ها و چرسی ها
با تمام تخس هایی

 

که پستان مادرشان را گاز گرفته اند

 

که متصل شده اند به تو جیرجیرک ها و قورباغه ها

 

و متصل شده است به تو خبرگزاری بی بی سی
با تمام نوه ها و نتیجه هایش
تکان نخورید!
تمام تان در محاصره ی سپاه قدس اید!
لبخند بزنید
قطعنامه صادر کنید
و شکلک در بیاورید
شما در مقابل دوربین مخفی مردم قرار دارید...

حسینی

 

با توجه به فرمایشات صریح رهبر معظم انقلاب در عدم ادامه جنجال و هیاهو در پرونده فساد بانکی و اینکه بعضی‌ها هم بخواهند در اين بين استفاده‌هاى ديگرى از اين مسائل بكنند - هيچ مصلحت نيست، نمایندگان ملت به دنبال چه چیزی در این پرونده می گردند؟ آیا برآیند این اقدام نمایندگان آب در آسیب ریختن در آسیاب دشمن نیست؟
 

 مجلس شورای اسلامی باز نیز در خصوص امور اقتصادی دست به عملیات انتحاری و عجولانه زد. از  وقف دانشگاه آزاد اسلامی با بیش از 250 میلیارد تومان سرمایه گرفته تا تشکیل کمیسیون ویژه جهاد اقتصادی با 15 عضو و یا اینکه ورود ناشیانه به پروژه بزرگ فساد بانکی. این اواخر نیز  مجلس با «طرح استیضاح وزیر اقتصاد» شاه بيت غزل خداحافظي آرامش و ثبات در اقتصاد كشور را توسط تعدادی از نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي سرود.

 
 

در كنار فراز و نشيب‌هاي زيادي كه در ماه‌هاي اخير دامن‌گير اقتصاد کشورمان گرديد، به‌طور قطع، خبر منتشره التهاب آفریتی است در فضای بحرانی اقتصاد کشور. هر چند که بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مقوله های اقتصادی مردمی نبودنشان را به اثبات رسانده اند ولیکن پرونده فساد بانکی، آزمون دوباره ولایت پذیری نمایندگانی است که در«طرح نظارت بر نمایندگان» مردود شده اند.

 

 

 
 

براساس این گزارش، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با کارگزاران حج برای رسیدگی سریعتر به پرونده فساد بانکی و کمتر شدن تبعات آن توصیه هایی را بیان نمودند. حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند: »البته حالا هم من اين را عرض بكنم، مردم عزيزمان بدانند؛ خوشبختانه مسئولين كشور در هر سه قوه، هم با اين حادثه، هم ان‌شاءالله با حوادث ديگر مبارزه ميكنند و پيشگيرى ميكنند؛ بايد هم بكنند، وظيفه‌شان است كه مقابله و مبارزه كنند. هر سه قوه دارند تلاش ميكنند. يك عده‌اى ميخواهند از اين حوادث استفاده كنند براى زدن توى سر مسئولين كشور. مسئولين كشور دارند كار ميكنند؛ هم مجلس، هم دولت، هم قوه‌ى قضائيه.

 

 خب، البته خبررسانى شد؛ مطبوعات، ديگران، كارهائى كردند، خبررسانى كردند، ايرادى ندارد؛ اما ديگر نبايد قضيه را خيلى كش بدهند. بگذاريد مسئولين كارشان را بكنند؛ عاقلانه، مدبرانه، قوى و با دقت قضايا را دنبال كنند. جنجال و هياهو تا يك مقدارى براى آگاهى‌ها لازم است؛ ديگر همين طور هى ادامه دادن - بخصوص كه اگر بعضى‌ها هم بخواهند در اين بين استفاده‌هاى ديگرى از اين مسائل بكنند  - هيچ مصلحت نيست. بايد مراقبت بشود. البته مسئولين دنبال كنند. مردم هم بدانند كه اين چيزها دنبال ميشود و متوقف نميشود و ان‌شاءالله به توفيق الهى دستهاى خائن قطع خواهد شد».

 

 

 

در بین تلاشهای عده ای معدود از نمایندگان، اخبار جسته و گريخته‌اي مبنی بر اینکه تعدادی از نمایندگان مجلس مخالف نفس استیضاح هستند، نیز منتشر گردید. هر چند که در بین این همه مواضع تاریک، این مخالفت نقطه روشنی به حساب می آید که هنوز هم كم نيستند سياست‌مرداني كه فراموش نكرده‌اند سال جهاد اقتصادي ،  سال تقويت بنيه اقتصادي كشور و حمايت همه‌جانبه قواي مملكتي از دولتمردان عرصه اقتصاد است .
نمایندگانی كه به‌خوبي مي‌دانند استيضاح دراين حال‌وهوا، بارسنگين و كمرشكني است كه بر دوش نظام آوارخواهد شد و نقشه‌راهي است براي نيل دشمنان داخلي و بين‌المللي به اهداف شوم و پليد خود .

 

 

 

این واکنش یهانه جویانه نمایندگان در حالی است که  با توجه به خلأهاي قانوني در نظام بانكي كشور و ضعف‌هاي موجود در سيستم‌هاي كنترلي و نظارتي موجود، اینکه فساد و اخلال در سيستم پولي و بانكي صورت پذيرفته شكي نيست. این در حالی است که مجلس باید به عنوان قانونگذار، ضعفهای قانونی موجود در سیستم اقتصاد را مرتفع کند. اما جای سوال اینجاست که نمایندگانی که دانشگاه آزاد را یکروزه وقف می کنند، توانایی تصویب قواانین صحیح و بازدارنده در اقتصاد کشور را دارند؟

 

 

 
 
 

اما با توجه به این تلاش نمایندگان كه طرح استيضاح را عجولانه مطرح نمودند، ذکر چند سوال قابل تامل است

 
 
 
 

1-با توجه به اینکه رهبر انقلاب به صراحت اعلام فرمودند که اگر مسئولین به توصیه موکد 10 سال پیش ایشان راجع به مقابله با فساد اقتصادی عمل می کردند،دیگر اقتصاد کشور دچار این حوادث نمی شد.حال سوال این است که بسیاری از کسانی که اکنون به دنبال طرح استیضاح هستند، 10 سال گذشته مسئولیتی در دستگاههای دولتی داشته اند. آنها درباره توصیه های رهبری چه کرده اند؟

 

2- چرا نمایندگانی که به دنبال تصویب قوانین کارآمد نبوده اند و سخن رهبر انقلاب را بر زمین گذاشته اند،اکنون استعفا نمی دهند؟

 

3- آیا برکناری وزیر اقتصادی که از ابتدای دولت دهم روی کار آمده و اینکه این فساد بانکی از سالهای قبل آغاز شده بود،راه‌كار هوشمندانه و كارساز ترميم جراحت وارده به پيكر اقتصاد كشور است ؟

 

4-  آيا عملكرد آقاي وزير اقتصاد در زمان تصدي پست وزارت، در بسياري از موارد مورد تحسين عمومي و حاكي از جسارت خاص ايشان و تأييدي بر دلسوزي و عِرق ملّي او نبوده‌است ؟  
5-  آيا اقدام قاطع و به‌هنگام وزير اقتصاد در عزل و بركناري مديراني كه هر يك به نوعي در آفرينش فاجعه موصوف دخيل بود‌ه‌اند، حاكي از سلامت و صلابت وي و هم‌چنين كمك شايان توجه وي به سيستم قضايي كشور و كوتاه شدن بازه زماني مقابله با فساد مالي به حساب نمي‌آيد ؟

 


6-  آيا وزير اقتصاد همان دولتمردي نيست كه بالاترين رأي اعتماد را از مجلس گرفته و با بيش از 12 بار سؤال ، همواره رأي مثبت نمايندگان محترم خانه ملّت را به دست آورده است ؟

 


7-  آيا سست نمودن بنيان اقتصادي كشور، در شرايطي كه كشورهاي توسعه‌يافته در حال تجربه كردن يكي از حساس‌ترين برهه‌هاي زماني خود از حيث آشفتگي‌هاي اقتصادي هستند، اظهار لطف به ايشان محسوب نمي‌گردد ؟

 

8- آیا نمایندگان مجلس که خود در مباحث اقتصادی نشان داده اند ابه مناسبات بیرونی توجه دارند، باز هم در این مسیر حرکت خواهند نمود؟

 

9- حضرت آیت الله خامنه ای سالها پیش تاکید فرمودند که با دستمال کثیف نمی توان شیشه را پاک کرد. آیا اکنون می شود با دستمالی که نمایندگان در حمایت از جاسبی، آن را کثیف کرده اند، می توان شیشه اقتصاد مملکت را تمیز کرد؟

 


با توجه به فرمایشات صریح رهبر معظم انقلاب در عدم ادامه جنجال و هیاهو در پرونده فساد بانکی و اینکه بعضی‌ها هم بخواهند در اين بين استفاده‌هاى ديگرى از اين مسائل بكنند  - هيچ مصلحت نيست، نمایندگان ملت به دنبال چه چیزی در این پرونده می گردند؟ آیا برآیند این اقدام نمایندگان آب ریختن در آسیاب دشمن نیست؟

 



 

به نظر می رسد، با توجه به مصاحبه هاي اخير آقاي هاشمي رفسنجانی و تمايل وي به كوتاه آمدن در برابر آمريكا و تاكيد مطلب روزنامه شرق در نقش آقاي هاشمي براي اين كار كه دقیقا مخالف سياست هاي اصولي نظام است؛ نظريه پردازي این روزنامه را «فيل شناسي در تاريكي» برآورد کرد.

در حاشیه ادعای مضحک آمریکا در خصوص طرح ترور سفیر عربستان سعودی توسط ایران، برخی رسانه های داخلی که کارکرد و اهداف فعالیت آنان کاملا مشخص است با انتشار مطالبی، حواشی این طرح ترور خیالی را به سوی خاصی هدایت می کنند.

به گزارش خبرنگار بولتن نیوز؛ چندی پیش، روزنامه شرق كه زماني در ترويج نظريات ليبرال دمكراتي در دوران اصلاحات در اوج خود بود و افرادي فعلا خارج نشين بر طبل اين حركت مي نواختند؛ به بهانه ادعاي طرح ترور سفير عربستان در آمريكا؛ در نسخه ای به احياي آقاي هاشمي در صحنه سياست خارجي پرداخت و از او بعنوان منجي هياهوي تازه آمريكا عليه ايران نام برد تا این موضوع با بهره گيري از لابي آقاي هاشمي با آل سعود به پایان برسد!

بنابر این گزارش، به نظر می رسد، با توجه به مصاحبه هاي اخير آقاي هاشمي رفسنجانی و تمايل وي به كوتاه آمدن در برابر آمريكا و تاكيد مطلب روزنامه شرق در نقش آقاي هاشمي براي اين كار كه دقیقا مخالف سياست هاي اصولي نظام است؛ نظريه پردازي این روزنامه را «فيل شناسي در تاريكي» برآورد کرد.


 


از سوی دیگر شنیده ها حاکیست، از چندی پیش، هیاهو و دغدغه در خصوص حوزه سیاست خارجی کشور در مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام بالا گرفته تا آنجا كه خانم ف.ه. كه گاه و بيگاه با مصاحبه هايش با رسانه هاي ضد انقلاب، آب به آسیاب دشمن ریخته و موجب ذوق مرگی دشمنان ايران می گردد، در اين جلسات شركت كرده و از سياه نمائي هاي عناصر ناراضي و بعضا" معاند بهره برداري مي نمايد.

بررسی ها در خصوص تحرکات آقای هاشمی رفسنجانی و تلاش های مکمل رسانه های همسو با وی مشخص می کند، انتشار اين نوع مطالب در این رسانه ها با اهداف خاصي از جمله بزرگ نشان دادن نقش هاشمي در حوزه سياست خارجي (علي رغم غير واقعي بودن اين ادعا) مطرح مي شود تا بلكه از اين كلاه؛ نمدي براي طيف سیاسی متبوع حاصل شود.

 


 

 

 

 

 

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(یکشنبه) در دیدار آقای مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق با اشاره به استقرار و استقلال کنونی عراق تأکید کردند: ایستادگی یکپارچه همه اقوام و مذاهب عراق در برابر فشارهای امریکا و مخالفت با مصونیت قضایی نظامیان اشغالگر و در نهایت مجبور شدن امریکا به خروج از عراق، یک صفحه زرین در تاریخ این کشور است.
ایشان افزودند: با وجود حضور نظامی و سیاسی امریکا در عراق و فشارهای این کشور، اما همه عراق اعم از کرد و عرب و شیعه و سنی، به امریکا «نه» گفتند که این موضوع بسیار مهمی است.
رهبر انقلاب اسلامی همزیستی مسالمت آمیز اقوام و مذاهب مختلف در عراق را مغتنم شمردند و خاطرنشان کردند: شرایط کنونی ثبات و استقرار در عراق مایه خرسندی جمهوری اسلامی ایران است و همه اق

:: بازدید از این مطلب : 306

|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 آبان 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : من

پاسخی به یک ادعا

 


 

http://www.bultannews.com/files/fa/news/1390/8/3/66528_205.jpg

این تلاشهای حزب دموکرات برای ارتباط با غرب با رویکرد دیگری از سوی آمریکا مواجه شده است. آمریکا که به بی وزنی این حزب و بی اطلاعی دبیر کل آن در فضای سیاسی ایران واقف بود، در مدت 3 ماه اقامت مصطفی هجری دبیر کل حزب حتی تدارک دیدار وی با یک منشی ساده آمریکایی را نیز نداد.

وابستگی احزاب و گروهکهای معاند به دولتهای غربی و استعمارگران، امری مسبوق به سابقه است. در تاریخ انقلاب اسلامی کم گروهکهای معاند نبوده که با آمریکا و انگلیس رابطه داشته باشد و از آنها کمکهای مالی و تسلیحاتی دریافت کند. گروهک تروریستی منافقین و یا پژاک نمونه های ملموسی از این وابستگی ها هستند؛ چه اینکه منافقین اکنون تحت حمایت سیاسی و مالی آمریکا هستند و پژاک تحت حمایت تسلیحاتی و مالی. این در حالی است که گروهکهای معاند سعی بر این دارند که هرگونه ارتباط با سرویسهای اطلاعاتی- امنیتی غرب را رد کرده و بر طبل استقلال ایدئولوژیکی خود بکوبند. در همین راستا به تازگی خالد عزیزی از رهبران حزب دموکرات کردستان  اعلام کرده است که در تاریخ 66 ساله حزب دموکرات، برای اولین بار دبیر کل این حزب، با وزارت خارجه بریتانیا دیدار داشته است و از آنها درخواستهایی داشته است.

در حالی عزیزی این سخنان را در سایت تجزیه طلبان و ضد ایران و ایرانی - رۆژهه‌ڵات تایمز - اعلام کرده است که با نگاهی به گذشته و تعاملات و مراودات این حزب با غرب، ماهیت ادعاهای وی زیر سوال خواهد رفت.

قاضی محمد روحانی سنی مذهب و رهبر سیاسی حزب دموکرات کردستان و جمهوری مهاباد بود.وی در سپتامبر ۱۹۴۵ همراه  عده‌ای دیگر از کردها به شوروی دعوت شدند و با جعفر باقراف نخست وزیر جمهوری آذربایجان شوروی دیدار کردند. این گروه خواهان دولت خودمختار كردستان در ايران بودند و امیدوار بودند از شوروی کمک مالی و تسلیحاتی دریافت کنند. وی همچنین با فرستاده وزارت خارجه انگلیس دیدار کرد.

دیدارهای سران این حزب با دولتهای و سرویسهای اطلاعاتی غرب  پس از این نیز تا انقلاب اسلامی ادامه داشت.پس از اینکه جنگ تحمیلی عراق علیه ایران پایان رسید و قاسملو دبیرکل وقت حزب دموکرات کردستان ایران بود، به جهت اینکه به صدام حسین باور نداشت ،  با نماینده سازمان اطلاعاتی انگلیسMI6 و فرستاده وزارت خارجه این کشور به طور مخفیانه دیدار کرد. در این دیدار مسئولین انگلیسی از نزدیکی وی به آمریکا احساس نگرانی می کردند. ولی وی بدون توجه به این مطلب در حالی که برای نخستین بار ویزای آمریکا را دریافت کرده بود ، در میز گفتگو در 13 ژوئیه 1989 ترور شد

قاسملو که در آن زمان ناامید شده بود و تصور می کرد که به ایران باید نزدیک شد و به هر قیمت راه حلی برای کردها بیابد، از سوی جلیل گادانی و سازمان مسعود رجوی و حتی کردها ،به سازشکاری متهم شد و مورد تسویه حساب درون گروهی قرار گرفت. به گزارش ایندیپندنت در نامهMI6 به وزارت خارجه انگلستان در سپتامبر 1989 درباره اظهارات قاسملو آمده است که وی معتقد است برای حل مشکل کردها باید با جناح معتدل ایران- هاشمی رفسنجانی- ارتباط برقرار کرد.

براساس این گزارش،بعد از اینکه سعید شرفکندی دبیر کل بعدی حزب دموکرات در 17 سپتامبر 1992 در برلین ترور شد ، در آوریل و ژوئن 1993 مصطفی هجری به طور علنی به آمریکا و انگلیس سفر کرد تا به قول کریس کوچرا کرد شناس فرانسوی در  کتاب جنبش کردها، بنویسد که شرفکندی " دست به اقدامی زد که تاکنون هیچ یک از اسلاف وی به ان مبادرت نکرده اند. انگلیس به جهت اینکه نمی خواست رابطه اش با ایران مخدوش شود،وی را به صورت رسمی نپذیرفت و پس از این دیدار بود که جمهوری اسلامی ایران پایگاه حزب در قندیل را مورد توپ باران قرار داد "

به گزارش روزنامه البعث عبدالله حسن زاده ( حیاکی ) دبیر کل اسبق این حزب نیز دیدارهایی با مقامات اطلاعاتی غرب داشته است.

این وابستگی و سرسپردگی حزب معاند دموکرات کردستان در حالی است که دبیر کل کنونی این حزب مدعی اولین دیدار با مسئولین اطلاعاتی غربی شده است. وی در حالی این اظهارات را مطرح کرده است که زمانی خواهان حمله بوش به ایران و زمانی دیگر خواهان تکرار ماجرای لیبی در ایران بود.

هر چند که اسلاف قبلی عزیزی با سرویسهای امنیتی اطلاعاتی غرب در ارتباط بوده اند که این رابطه در دوره عزیزی با تغییری اساسی در رویکرد و دریچه باز به سوی غرب همراه بوده است. عزیری و مولود سواره - نماینده حزب دموکرات در لندن - با یکی از کارشناس امنیتی خاورمیانه در سالن معاونت 3 وزارت خارجه دیدار می کند ولی MI6 از سال 1991 به بعد موضوع قومیت ها و تحریک قومی را در ایران جدی نگرفت و این نکته را نیز به وی گوشزد کرد. در همین راستا چتم هاوس در لندن نوشت ، انگلیس شما را صرفا نماینده یک سازمان سیاسی کردی می داند که دور از جامعه کردستان داخل ایران هستید و نماینده ای هم در مرکز حکومت ایران ندارید بنابراین شما را نماینده جامعه کردها نمی داند که پرونده کردها را برای شما بگشاید.

این تلاشهای حزب دموکرات برای ارتباط با غرب با رویکرد دیگری از سوی آمریکا مواجه شده است. آمریکا که به بی وزنی این حزب و بی اطلاعی دبیر کل آن در فضای سیاسی ایران واقف بود، در مدت 3 ماه اقامت مصطفی هجری از دبیر کل های سابق حزب حتی تدارک دیدار وی با یک منشی ساده آمریکایی را نیز نداد. و وی با خواهش و تمنا از علی جوانمردی – کرد زبان صدای امریکا – توانست چند دقیقه ای از این شبکه سخن بگوید.. 

 

 

حریم حرم امام رضا(ع)راشکستند/تصاویر

حرم آستان قدس رضوی، این روزها در محاصره برجهایی است که با شکستن خط آسمان حرم، حریم آن را شکسته اند و صد افسوس که مسوولین کشور همت مضاعفی برای حمایت از آن حرم ندارند!

همه بناهایی که میراث فرهنگی هر کشوری محسوب می شوند، مشمول قوانین حمایتی میراث فرهنگی هستند و بخصوص آنها شاهکارهای تاریخ معماری جهان محسوب می شوند ثبت جهانی شده و تابع مقررات حمایتی یونسکو می شوند.

یکی از این قوانین حمایتی حفظ حریم بناهاست که شهروندان ایرانی به خوبی اجرای این قانون را در مورد برج جهان نمای اصفهان در نزدیکی میدان نقش جهان مشاهده نمودند و با آن آشنا شدند.

برج جهان‌ نما يک مرکز تجاري و فرهنگي (!) است که درسال 1375 از سوي شهرداري اصفهان پيشنهاد شد. ساختماني به ارتفاع 50 متر که در 700 متري ميدان امام (نقش جهان) اصفهان و در پي تخريب کاروانسراي صفوي"حديد" ساخته شد.

با حضور بازرسان يونسکو درسال1380 ميدان نقش جهان اصفهان در شمار آثار تاريخي در معرض خطر"مطرح شد و آنها که از پله سوم مسجد شيخ لطف‌الله انتهاي برج جهان‌نما را از ميدان نقش جهان مشاهده کردند،هشدار دادند که خط آسمان و منظر تاريخي و فرهنگي ميدان نقش جهان با وجود اين برج مخدوش شده است و در صورتي که دولت ايران نسبت به تعديل ارتفاع برج اقدام نکند، ميدان نقش جهان در فهرست ميراث در معرض خطر قرار مي‌گيرد.

"خط آسمان" مشخص کننده حریم یک بناست. این موضوع حتی برای پادگان های نظامی نیز کاربرد دارد. به عنوان مثال پادگان نیروی هوایی که در منطقه 13 شهر تهران واقع شده است حریمی دارد و براساس قوانین شهرداری منطقه 13 تهران، هیچ بنای مسکونی بیشتر از 2.5 طبقه در محدوده مشخصی از پادگان نظامی، (مثلا به شعاع 500 متر) آن ساخته نمی شود. یعنی حریم پادگان هم باید رعایت شود!

آستان قدس رضوی در معرض خطر!

حرم آستان قدس رضوی، نه تنها از آثار ارزشمند معماری است و نمونه ای کامل از همه هنرهای معماری، خط، آجرکاری، کاشیکاری معرق، آینه کاری، قلم زنی، مینیاتور، تذهیب، خاتم کاری، سنگ تراشی و... می باشد؛ بلکه از محبوبیت و ارزش معنوی و تقدس بسیاری برخوردار است. اما صد افسوس که اگر یونسکو دلش برای حرم امام رضا (ع) نمی سوزد (و چه بسا از نقض حریم آن خوشنود هم می شود)؛ خاطر مسوولین امر نیز هرگز راهی به حریم آن حرم ندارد!

زایران حرم قدس امام رئوف، این روزها در صحن جامع رضوی (ورود از باب الرضا) شاهد آسمان خراشهایی هستند که با محاصره ی محل پرواز فرشته ها، سربه فلک کشیده اند و حریم آن را خراشیده اند.

در تصاویر زیر، نقض خط آسمان حریم حرم امام رضا، به خوبی مشهود است. وقتی همه همت سازمان میراث فرهنگی، اماکن متبرکه حج و اوقاف، تولیت آستان قدس و شهرداری ها صرف کار سیاسی و اقتصادی می شود؛ این اتفاق عجیبی نیست:

 

گفتنش خالی از لطف نیست که ماجرای "نقض حریم" و "شکستن خط آسمان"این روزها در اماکن متبرکه و مقدس اسلامی بازار داغی دارد. حریم مسجدالحرام که مهم­ترین آنهاست، در سرزمین تحت سلطه سعودی­ها، به همت شبکه وهابیت و با حمایت سازمان های بین المللی و طراحی معماری شرکت های انگلیسی، تبدیل به بُرجستانی شده که با طرحی خاص کعبه را تحقیر می کند؛ گویی این کعبه است که در آستان کبریایی بیت الابراج و برج ساعت به سجده افتاده و سربه آستان نمادهای ماسونی می ساید.

پیام تسلیت برای یک قاتل، چرا؟ و به چه قیمتی؟

 


http://snn.ir/pic/13900803002_2011298013e.jpg


سوال اینجاست که اگر سیاست ایران در این چند سال گذشته مبتنی بر دیپلماسی عمومی بوده است، چه اصراری است که دولت جمهوری اسلامی به این شکل مرگ ولیعهد سعودی را به پادشاه آن کشور که دست هر دوی آنها به خون بسیاری از مسلمانان آغشته است، تسليت بگوید؟

 

محمد حسين زاده؛ ما به عرف دیپلماتیک مرسوم بین کشورها کاری نداريم ولی می دانيم که شیعیان مظلوم عربستان چشم امیدشان به ایران است.
امام جمعه یکی از شهرهای استان قطیف عربستان برایم می گفت روز عید فطر، نماز عیدشان بسیار خلوت بوده، چون مردم همه در خانه پای تلویزیون نشسته بودند تا خطبه های عید رهبر انقلاب را گوش دهند؛ می گفت سفر به ایران برای آنها بسیار سخت و دشوار است و در دوره ای حتی مجازاتش زندان بوده است.

سران عربستان در حق ایران و شیعه و حتی اهل سنت هم کم ظلم نکرده اند، از تخریب قبور ائمه بقیع گرفته تا کشتار حجاج ایرانی در مکه! حمایت از صدام در تجاوز به ایران تا پشتیبانی و حمایت از رژیم صهیونیستی در جنگ های 33 روزه و 22 روزه علیه شیعیان حزب الله و برادران اهل سنت حماس، ترویج اسلام خشونت گرا در قالب وهابیت و القاعده و کشتار مردم در عراق و افغانستان و تکمیل پازل غرب برای اسلام هراسی؛ این روزها هم در فصل بیداری اسلامی در منطقه حمایت از دیکتاتورها و آخرین توطئه شان هم همکاری با آمریکا در نقشه اتهام زنی به ایران برای ترور سعودی در واشنگتن.

سوال اینجاست که اگر سیاست ایران در این چند سال گذشته مبتنی بر دیپلماسی عمومی بوده است، که به حق هم کار درستی است، یعنی ارتباط با آحاد ملت های منطقه بجای ارتباط با سران دیکتاتور و خودفروخته آنها! که نتیجه اش همین بس که در کشورهایی که انقلاب شد تمایلات ضد صهیونسیتی در کنار علاقه به ایران موج می زند چه اصراری است که دولت جمهوری اسلامی به این شکل مرگ ولیعهد سعودی را به پادشاه آن کشور که دست هر دوی آنها به خون بسیاری از مسلمانان آغشته است تسليت بگوید؟

زمانی که رئیس جمهوری ایران در نامه ای رسمی پادشاه ظالم عربستان را خادم الحرمين الشريفين می نامد؛
مردم مظلوم بحرین که توسط سربازان سعودی به خاک و خون کشیده شده اند چه حالی پیدا می کنند؟
مردم تونس که دیکتاتور فراری شان در پشت آل سعود مخفی شده است چه؟
مردم یمن که دیکتاتورشان مستقیما توسط آل خبیث سعود پشتیبانی می شود چه؟
مردم سوریه که کشورشان توسط آل سعود تهدید شده چه؟
مردم لبنان و سوریه که این روزها خبر دخالت مستقیم عربستان در جریان ترور رفیق حریری و عماد مغنیه را در کنار پیام تسلیت ایران به سعودی خائن می شنوند چه؟
مردم مصر که بعد از اشغال سفارت رژیم منحوس صهیونیستی در مقابل سفارت خانه های آمریکا و سعودی تظاهرات کردند چه؟
مردم فلسطین که هنوز داغ جنگ 22 روزه که با حمایت سعودی انجام شد، چه؟
مردم مظلوم عربستان که سال هاست در اختناق حاکمان مستبد خود در رنج و محنت زندگی می کنند و حتی از عزاداری برای سالار شهیدان محروم اند چه؟
و مردم ایران و خانواده شهدا که هنوز خاطره کشتار حجاجشان را فراموش نکرده اند چه؟

چرا مرگ ولیعهد عربستان بايد برای ملت عربستان جانگداز باشد؟ ملتی که هم اکنون نیز در شدیدترین اختناق حاکم هم به خیابان ها آمده اند و فریاد آزادی خود را سر داده اند!

اینکه چه مصلحتی حکم کرده است چنین پیام تسلیتی صادر شود جای خود دارد ولی آنچه مشخص است ملت های مظلوم منطقه که چشم امیدشان به ایران اسلامی است از این چنین حرکاتی دلسرد و مایوس می شوند.
کاش می شد که دولت جمهوری اسلامی همان قدر که اهتمام دارد وزیر خارجه اش، همتای بحرینی اش را در بغل بگیرد و به پادشاه عربستان پیام تسلیت بدهد همان قدر هم در فکر رساندن پیام حمایت از مردم مظلوم آن دو کشور  به آنها باشد و در عرصه بین الملل از حقوق اولیه از دست رفته آنها دفاع کند.

همه آنچه درباره دولت گفته شد می شود در مورد پیام تسلیت هاشمی رفسنجانی هم بايد گفت ولی چون سالیانی است که ایشان پیام هایشان دیگر از موضع نظام نیست نقد پیام ایشان محلی از اعراب ندارد؛ هر چند که عده ای معتقدند به دلیل ارتباطات حسنه هاشمی با آل سعود نقش وی بعد از این در تعاملات ایران با عربستان پر رنگ تر می شود.

گشایش نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها

 

http://www.iribnews.ir/News%5CPhoto%5C310431_c001c835.jpgهجدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها با حضوروزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، صاحب نظران رسانه ای داخلی و خارجی و نمایندگان600 نشریه ، خبرگزاری و پایگاه اطلاع رسانی گشایش یافت.

این نمایشگاه که در فضایی به مساحت90 هزار مترمربع برپا شده ازامروز تا دهم آبان پذیرای عموم علاقه مندان است.
درنمایشگاه هجدهم مطبوعات وخبرگزاری ها که با شعار«جهاد اقتصادی ، توسعه کیفی و تهذیب رسانه» برپا شده است علاوه بر غرفه های نمایشگاهی ،12 نشست و کارگاه علمی آموزشی با موضوعات مختلف برگزار می شود که از آن جمله می توان به کارگاه های تیتر نویسی، احساس امنیت در رسانه و فضای مجازی، نقش مطبوعات در پیشبرد شاخص های جهاد اقتصادی و گزارش نویسی اشاره کرد.
همچنین نشست های تخصصی با موضوع رسانه های اجتماعی و انتخابات، چالش های روزنامه نگاری سایبری در ایران، نقش مطبوعات در مبارزه با فساد اقتصادی و رسانه و اسلام هراسی در مدت برگزاری نمایشگاه درسالن شبستان مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.
امسال بیش از500 عنوان کتاب حوزه رسانه و علوم ارتباطات در غرفه ای با نام «کتب رسانه» عرضه می شود و مراجعه کنندگان می توانند با تخفیف20 تا 30 درصدی این کتاب ها را خریداری کنند.
همچنین امسال نمایشگاه جانبی در سرای روزنامه نگاران ایران، برپا  شده که درآن اولین های مطبوعات ایران که جلوه ای ازتاریخ مطبوعات کشور است به بازدید کنندگان معرفی می شود.

مصاحبه بازیکنان تیم ملی بارسانه ضدانقلاب+تصاویر

 
در فدراسیون تیراندازی با کمان چه خبر است؟
اعضای تیم ملی ايران که با يك مدال برنز كامپوند تيمي مردان، در مكان هفتم جام جهاني تيراندازي با كمان قرار گرفتند در پایان این رقابت ها در یک گفت و گوی اختصاصی با صدای آمریکا شرکت کردند!
 مسابقات جام جهانی تیراندازی با کمان چندی پیش در شهر اوگدن آمریکا برگزار شد که برای تیم ملی ایران در بخش ريكرو مردان: ميلاد وزيري، كيوان رياضي‌‌مهر، ازبين نادر منوچهري و مجيد ميررحيمي، ريكرو زنان: زهرا شمس، زهرا دهقان، نجمه آبتين، كامپوند مردان: مجيد قيدي، امير كاظم‌پور، بهزاد پاكزاد و كاپموند زنان: مهتاب پارسامهر، ويدا حليميان، انسيه حاجي‌انزهايي شرکت داشتند.
در روز پاياني اين مسابقات و در ديدار رده بندي كامپوند تيمي مردان، تيم كشورمان با كه با تركيب مجيد قيدي، امير كاظم پور و بهزاد پاكزاد برابر فرانسه به ميدان رفته بود با نتيجه 232 بر 231 به برتري رسيد و مدال برنز را از آن خود كرد و به مقام هفتم دست یافت.
اما در پایان این مسابقات برخی از اعضای تیم ملی در گفت و گوی اختصاصی با ارگان مطبوعاتی وزارت امور خارجه آمریکا(VOA) شرکت کردند! در حالی که صدای آمریکا مشهورترین شبکه ضد انقلاب است و از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران کوتاهی نمی کند.
 
 
 
 

عجیب اینکه برخی اعضای تیم ملی نه تنها در حین بازی ها و در ورزشگاه با خبرنگار این شبکه مصاحبه کردند، بلکه در گفت و گوی اختصاصی این رسانه نیز حضور یافتند.
 

با توجه به سابقه کاملا روشن این شبکه در اجرای اهداف سیاسی ایالات متحده آمریکا بر علیه جمهوری اسلامی ایران، باید از رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان پرسید چرا ملی پوشان اعزامی اجازه چنین اقدامی را به خود داده اند و مگر در این مجموعه ابزارهای نظارتی برای مصاحبه اعضای تیم ملی وجود ندارد؟ 
البته با پرونده ای که صدای آمریکا در مخالفت و مشارکت در طرح های براندازی نظام جمهوری اسلامی دارد، کمانداران تیم ملی باید این موضوع را در نظر می گرفتند و از مصاحبه با این رسانه ضد انقلاب خودداری می کردند که نکردند.
چندی قبل نیز، نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه در قانون مجازات اسلامی همکاری با شبکه‌ و رسانه‌های معاند و وابسته به دشمنان نظام جرم است، تأکید کرد: مجازات همکاری و کمک به رسانه‌های ضد انقلاب براساس نوع همکاری انجام شده حبس و محکومیت‌های سنگین است.
حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی نماینده مردم بم گفته بود: در قانون مجازات اسلامی کسانی که از شبکه‌های تلویزیونی معاند و وابسته به دشمنان نظام حمایت و به آنها کمک کنند، باید در دادگاه حاضر شده و نهایتاً بنا بر نوع همکاری انجام‌شده، محاکمه و مجازات خواهند شد.
باید دید وزارت ورزش و فدراسیون تیر و کمان چه برخوردی با خاطیان این اقدام خواهد داشت و مسئولان نظارتی برای پیش گیری از این رفتارها در فدراسیون های دیگر چه تدابیری خواهند اندیشید. 

هدايت خواه خطاب به شجريان ؛ربنا همان اسلام 1400 سال پيش است

 

 

سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در واكنش به اظهارات ضد اسلامي شجريان گفت:آقاي ‌شجريان تمام معروفيتت به دليل ربنايي است كه به مناسبت ماه مبارك رمضان خوانده اي و اين ربنا همان اسلام 1400 سال پيش است.

هدايت خواه خطاب به شجريان ؛ربنا همان اسلام 1400 سال پيش است

ستار هدايت خواه نماينده مردم بويراحمد و دنا  با اشاره به حضور محمدرضا شجريان در بي‌بي‌سي فارسي و ديدار با عوامل اين رسانه دولت انگليس و ايرانيان فراري خارج كشور افزود: اصل مصاحبه شجريان با بنگاه‌هاي استعماري بي‌بي‌سي عامل رسوايي وي است.

هدايت خواه با بيان اينكه شجريان سالها عليه ملت ايران توطئه كرده است اظهار داشت: وي در فتنه‌هاي اخير كشور نقش به سزايي ايفا كرده است.

سخنگوي كميسيون فرهنگي با بيان اينكه شجريان همه معروفيتش به دليل ربنايي است كه به مناسبت ماه مبارك رمضان خوانده و اين ربنا همان اسلام 1400 سال پيش است، اظهار داشت: اسلام با آن هنري كه در خدمت حيوانيت و نفسانيت بشر باشد و با آن هنري كه در خدمت قدرت‌هاي طاغوتي و جباران باشد، مسئله دارد.

نماينده مردم بوير‌احمد و دنا اضافه كرد: موسيقي كه باعث تعالي انسان شود و آدمي را در مقابل ستمگران و دروغ‌گويان مقاوم سازد، مطلوب است.

وي با اشاره به اينكه هنري كه منجر به خضوع و خشوع انسان در مقابل خداوند باشد همواره در كشور مورد حمايت قرار مي‌گيرد گفت: تفكر اسلامي 1400 سال پيش از بستر‌هاي اصلي رشد هنر است.

سخنگوي كميسيون فرهنگي افزود: اگر شجريان معروفيت پيدا كرد، به بركت همين تفكر 1400 ساله است،‌ تفكري كه به ويژه پس از انقلاب اسلامي بستر را براي وي فراهم كرد


 

سکوت ۷ ماهه کروبی و موسوی مشکوک است

يك پايگاه خبري وابسته به ضد انقلاب معتقد است حصر موسوي و كروبي و سكوت ۷ماهه آنها مشكوك است و به نظر مي رسد اين دو خود از حصر استقبال كرده اند.

به گزارش کیهان «ايران گلوبال» با اشاره به انتشار مواضع برخي زندانيان حتي از انفرادي نوشت: حصر و سكوت ادامه دار موسوي و كروبي سؤال برانگيز و مشكوك است و به قول معروف بو مي دهد. حضور اين دو بدون هيچ سابقه مبارزه با جمهوري اسلامي در رأس جنبش سبز محصول شرايط ويژه از جمله غيبت ۳۰ ساله نيروهاي مخالف رژيم و خروج از كشور و فقدان امكانات در داخل بود و اين در حالي بود كه اصلاح طلبان با سازماندهي و امكانات و توان مالي و نفوذ در ساختار قدرت توانستند ديدگاه خود را به گفتمان مسلط در ميان اپوزيسيون تبديل كنند. اين گره خوردگي و پيوند سرنوشت اصلاح طلبان و اپوزيسيون از همان ابتدا ماهيتي مغشوش و مبهم بر جنبش اعتراضي دارد. البته امكانات آنها براي بسط مبارزه مفيد و ضروري بود. اما اصلاح طلبان نمي توانند علنا از افق تغيير رژيم دفاع كنند.

اين پايگاه اينترنتي ادامه مي دهد: به دنبال ماجراي روز عاشورا و همچنين شعار جمهوري ايراني احتمال دستگيري كروبي و موسوي قوت گرفت اما عجيب بود كه براي اولين بار گفته مي شد مقامات نظام دستگيري اين دو را صلاح نمي دانند. مخالفان رژيم فكر كردند رژيم هراس دارد اما از اين امر غافل بودند كه رژيم تشخيص داده بهتر است هدايت مخالفان در چنگال همين دو نفر اسير بماند و راديكال تر نشود.

اين رسانه ضد انقلابي همچنين مدعي شد: پس از حوادث ۲۵ بهمن رژيم احساس كرد اين دو نمي توانند از جنبش حمايت نكنند يا عليه آن موضع بگيرند پس بهتر است با حصر خانگي، به شيوه اي آبرومندانه راه كروبي و موسوي از مخالفان جدا شده و پرونده جنبش به تدريج بسته شود. نهايتا در توافقي بيان نشده با حاكميت، اين دو به حصر خانگي رفتند و جنبش را قرباني و ذبح نمودند. اين دو خسته و فرسوده و عاجز از تداوم مديريت اپوزيسيون كه سوداي سرنگوني داشت، بودند. موسوي و كروبي تن به حصر خانگي سپردند تا بتوانند با بهانه ظاهرا موجه حصر، از اعلام موضع يا دعوت به راهپيمايي و اعتراض معاف شوند.

ايران گلوبال همچنين نوشت: مدت كوتاهي بعد از اين ماجرا و بعد از گرفتن «روزه سكوت» توسط آنان، ارگان بي بو و خاصيتي بنام «شوراي هماهنگي راه سبز» به جاي سران نمادين جنبش به ميدان آمد تا هم از بار رواني سكوت و غيبت موسوي و كروبي بكاهد و هم ديگر تكاپوهاي مخالفان به گونه اي هدايت شود كه ساختارشكنانه نباشد؛ ارگاني كه جز درخواست هايي براي سر دادن شعار «الله اكبر» در تاريكي و يا «راهپيمايي سكوت در پياده رو» چيزي در كارنامه خود ندارد. اميدواريم و آرزو مي كنيم اين تحليل درست نباشد ولي اگر غير از اين است؛ ۷ ماه سكوت آقايان موسوي و كروبي چرا؟ بگوييد نمي توانند؛ كه اگر مي خواستند مي توانستند. چند بار هم امكان آن را داشتند كه حرفي و پيامي به مخالفان برسانند ولي اين كار را نكردند. در ضمن مگر رهبران يك جنبش اجتماعي كار ديگري غير از اين كه در شرايط سخت و در بن بست ها راه بگشايند و سنگ ها و موانع پيش روي جنبش را بردارند- برعهده دارند؟ چرا در حالي كه زندانيان سياسي قهرمان در سلول هاي انفرادي در بسته و زير كنترل و شكنجه و فشار مستمر در زندان، با ابتكارات و ريسك هاي بالا سوراخي براي تماس با بيرون پيدا مي كنند و مي توانند با ارسال نامه و پيام، فرياد اعتراض را ندا دهند، ولي موسوي و كروبي با امكانات بيشمار بجا مانده از دوران قدرت و هواداران بيشمار در داخل و حمايت هاي جهاني از آنان نمي توانند روزني و مكانيزمي براي تماس و ارسال پيام بيابند؟ نگوييد نمي توانند.



 

 


:: بازدید از این مطلب : 1141
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 آبان 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : من

زاد روز کعبه مبارک

25ذی القعده روز دحو الارض یا گسترش زمین است که کعبه به عنوان اولین نقطه از آب بیرون آمد.
حجت الاسلام سید حسن معین شیرازی در مکه مکرمه در جمع حجاج بیت الله الحرام با یاد آوری 25 ذی قعده به عنوان دحو الارض گفت: روزه گرفتن در این روز بسیار ثواب دارد و آن ثواب در حد 60 ماه یا 5 سال روزه در روایات ذکر شده است.

 

وی افزود: در این شب یا روز علاوه بر دحو الارض،حضرت آدم ابو البشر هم از بهشت به زمین هبوط کرد،حضرت ابراهیم خلیل الله و حضرت عیسی روح الله علی نبینا و آله و علیهم السلام نیز در این روز زاده شدند.
حجت الاسلام معین شیرازی با یادآوری تولد حضرت علی (ع) و حضرت عیسی (ع) گفت: از امام صادق(ع) روایت شده که فرمودند جدم امیر المومنین علی (ع) افضل از انبیا است، موقع ولادت عیسی مادرش در مسجد الاقصی بود خطاب آمد مسجد خانه خدا جای زایمان نیست برو بیرون زیر درخت به دنیا بیاور ولی زمان تولد امام علی(ع) فاطمه بنت اسد مادرش در رکن یمانی کعبه پرده را گرفت و گفت، ای خدای من و پدران من ای خدای ابراهیم و اسماعیل کمک کن، ناگهان کعبه شکافت و ایشان داخل کعبه شد و امام علی (ع) در کعبه به دنیا آمدند.
مسئول امور روحانیون معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری یاد آور شد: هر رکعت نماز در مسجد الحرام بر اساس روایات بهتر از 100 هزار رکعت در هر مسجد دیگری است.
حجت الاسلام معین شیرازی با بیان قرآنی گسترش زمین(والارض و ما طحیها) گفت: دلایل علمی هم گسترش زمین را ثابت کرده و قبلا دانشمندان با کشف سنگهایی در آفریقا عمر زمین را 4.5 میلیارد سال ذکر می کردند، اما اخیرا با کشف برخی سنگها در اطراف مدینه پی برده اند که عمر زمین بیش از این است و این سنگها قدیمی ترند.
مسئول امور روحانیون معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری گفت: دحو الارض از زیر کعبه شروع شد طبق آیه قرآن «ان اول بیت وضع للناس للذی ببکه مبارکه» یعنی محل خانه خدا و روز تولدش همین 25 ذی قعده است.
حجت الاسلام معین شیرازی درباره اهمیت 25 ذی قعده گفت: یکی از اصحاب امام رضا به نام حسن بن علی الوشاء به همراه پدرش علی بن الوشاء در چنین شبی میهمان امام رضا(ع) بودند که امام فرمود: شب 25 ذی قعده ابراهیم(ع) و عیسی(ع) متولد شده و دحو الارض است و هرکس در این روز روزه بگیرد، انگار 60 ماه روزه گرفته است.
وی با یادآوری حدیث دیگری از امام سجاد(ع) گفت: طبق فرمایش امام زین العابدین« صیام یوم بمکه یعدل صیام سنه فیما سواها» یعنی روزه یک روز در مکه به قدر روزه یک سال در غیر این شهر است و اگر در 25 ذی قعده باشد، این ثواب 365 روز سال در 60 ماه ضرب شود.بنابر این حجاج بیت الله الحرام از این روزه غافل نشوند که خداوند دنبال بهانه ای است که شما را وارد بهشت کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به زائران ایرانی حاضر در مکه گفت: نمازهای خود را حتی الامکان در مسجد الحرام به جماعت بخوانید و هرگز قرآن کلام الهی را روی زمین نگذارید که این عربها آن را توهین به کتاب خدا می دانند.
وی یاد آور شد: هرگز کفشهای خود را روی فرش مسجد نگذارید، بلکه داخل کیسه ای همراه داشته و قرآن را هم را روی کفش یا زیر آن قرار ندهید.
به گزارش خبرنگار فارس، والأرض و ما طحیها: قسم به زمین و آن کس که زمین را گسترانیده است.
زمین گهواره انسان و تمام موجودات زنده است. کوه ها و دریاها، دره ها ، جنگل ها ، چشمه ها و معادن گرانبهای زمین هر کدام به تنهایی آیتی از آیات حق و نشانه ای از نشانه های خالق آن است.
" طحیها" از ریشه " طحو" هم به معنی انبساط و گستردگی و هم به معنی" راندن ، دورکردن و از میان بردن" آمده و در اینجا به معنای گستردن به کار رفته است . چرا که:
اولاً زمین در آغاز پوشیده از آب بود، به تدریج آب ها در مناطق پست زمین جمع شد و خشکیها سربرآورد و گسترده شد ؛ از این رویداد به " دحوالارض" تعبیر شده است .
ثانیاً زمین در آغاز به صورت پستی ها و بلندی های غیرمسکون بود، باران های سیلابی به طورمداوم باریدند، ارتفاعات زمین را شسته و رسوبات آن را در دره ها گستردند ؛ به این ترتیب زمین های مسطح و قابل کشت به وجود آمد.
بعضی از مفسران معتقدند که در این تعبیر اشاره اجمالی به حرکت زمین نیز وجود دارد، چرا که یکی از معانی" طحو"راندن است که ممکن است، به حرکت انتقالی زمین به دور خورشید ، یا حرکت وضعی آن حول محورخود و یا هر دو اشاره داشته باشد.

اعلام ورشكستگي رسانه هاي سبز در لندن و پاريس



سايت نيمه تعطيل «جرس» اعلام كرد اگر مشكلات مالي آن حل نشود، از 25 آبان به طور كامل تعطيل خواهد شد.
«جرس» 29 تير 88 در اوج آشوب هاي خياباني و در حالي راه افتاد كه گروه 5 نفره اي شامل مهاجراني، سروش، كديور، گنجي و بازرگان خود را به عنوان سخنگويان جنبش سبز در خارج كشور و اتاق فكر اين جريان آشوبگر معرفي كرده بودند. با شكست فتنه سبز به تدريج سروش و گنجي و سپس مهاجراني خود را از جرس كنار كشيدند و عملا كار به دست محسن كديور و طنزنويس باني افتضاح «درازگوش تروا» (ابراهيم نبوي) و چند تن از روزنامه نگاران فراري كه با اسم مستعار مطلب مي نوشتند، افتاد. با اين حال جرس طي 6 ماه اخير در ركود كامل به سر مي برد و به زحمت به روز مي شود. برخي افتضاحات جرس (جنبش راه سبز) نظير جعل نامه به اسم رئيس قوه قضائيه، باعث بي اعتباري اين سايت اينترنتي شده و عملا آن را از موضوعيت انداخت ضمن اينكه سفارش دهندگان انگليسي- آمريكايي نيز از كار اين شبكه و حلقه از هم پاشيده پشت صحنه آن نيز راضي نبودند.
جرس در اطلاعيه اي با كتمان اين وضعيت توأم با ابتذال و ناكارآمدي، ادعا كرده كه چون منبع مالي خاصي ندارد و از «هموطنان»(!؟) تامين مي شود، در صورت عدم تامين مالي، رسما در تاريخ 25 آبان به فعاليت خود خاتمه خواهد داد. اين ادعا در حالي است كه كساني چون امير ارجمند، مزروعي، كديور و نظاير آنها در بخش خارجي فتنه سبز، پول هاي هنگفتي را به بهانه اينكه مبارزه عليه جمهوري اسلامي خرج دارد، از طرف هاي غربي دريافت كرده اند. آمريكايي ها بارها كمك هاي مالي 50 و 70 ميليون دلاري به رسانه هاي مخالف جمهوري اسلامي اختصاص داده اند.
همزمان با جرس، شبكه تلويزيوني رسا (راه سبز اميد!) نيز كه از لندن و پاريس مديريت مي شود با صدور بيانيه اي نوشت: رسا اين روزها حال خوبي ندارد. حاكميت راه هاي تامين مالي رسا را بسته [!؟] و با كار اطلاعاتي شناسايي كرده است و از آنجا كه رسا از هيچ دولتي كمكي نمي گيرد، ادامه فعاليتش در گرو حل معضل مالي است.
تلويزيون «رسا» از همان ابتداي راه اندازي هيچ حرفي براي گفتن نداشت و صرفا به مصاحبه ها «گاهانه»! با امير ارجمند و مزروعي و... بسنده كرده است. بنابراين گردانندگان رسا نيز مانند گردانندگان جرس ترجيح مي دهند فقر سوژه و محتوا و مخاطب را با ادعاي مظلوم نمايانه و فريبكارانه مشكل مالي بپوشانند و به شكلي محترمانه كركره را پايين بكشند. «شوراي هماهنگي راه سبز اميد» (لابد شهرسا!) هم كه توسط اردشير امير ارجمند راه اندازي شده، مدت هاست تعطيل شده است.

تجمع دانشجويان تهراني مقابل سفارت سوئيس



دانشجويان با تجمع در مقابل سفارت سوئيس با تظاهرات كنندگان جنبش وال استريت اعلام همبستگي كردند.
ديروز مراسم اعلام حمايت دانشجويان از تظاهرات كنندگان جنبش وال استريت در مقابل سفارت سوئيس برگزار شد.
در اين مراسم تجمع كنندگان با شعارهاي پايان سرمايه داري، مرگ بركاپيتاليزم ، مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل حمايت خود را از تظاهرات كنندگان جنبش مردمي ضد سرمايه داري اعلام كردند.
گفتني است، در اين مراسم دروغ بزرگ آمريكا يي ها مبني بر ترور سفير عربستان در آمريكا به شدت محكوم و پرچم منحوس رژيم صهيونيستي به آتش كشيده شد.
شايان ذكر است،در اين مراسم كه با حضور پرشور دانشجويان و دانشگاهيان انجام شد تعدادي از فعالان دانشجويي به سخنراني پرداختند.
ايزدي: معترضان وال استريت خواهان سقوط نظام كاپيتاليستي آمريكا هستند
عضو هئيت علمي دانشگاه تهران با اشاره به آينده قيام وال استريت گفت: اين معترضان خواهان دمكراسي واقعي و اسقاط نظام كاپيتاليستي آمريكا هستند.
فوائد ايزدي عضو هيئت علمي دانشگاه تهران با حضور در جمع تجمع كنندگان ديروز كه در حمايت از قيام مردمي وال استريت در مقابل سفارت سوئيس تجمع كرده بودند با بيان اينكه هزينه برگزاري انتخابات در آمريكا در سال 2005 پنج هزار ميليارد بود گفت: اين هزينه در سال 2008 در انتخابات آمريكا 6 ميليون دلار ارزيابي شد و پيش بيني مي شود در انتخابات آتي آمريكا به ميلياردها دلار افزايش يابد.
اين استاد دانشگاه با بيان اينكه هزينه انتخابات را در كشور آمريكا مردم اين كشور مي پردازند گفت: سرمايه داران اين كشور در حالي كه تنها يك درصد از جمعيت آمريكا را تشكيل مي دهند در سيستم سياسي و اقتصادي آمريكا حضور داشته وآنها را به نفع خود رقم مي زنند.
ايزدي با تأكيد بر اينكه اين يك درصد را صهيونيست ها تشكيل داده اند گفت: مردمي كه در وال استريت حضور دارند حركت خود را ادامه بهار عربي مي دانند.
ايزدي ادامه داد: يك درصد سرمايه دار كشور هاي آمريكا مسلمانان را تروريست مي دانند و در رسانه هاي خود به آنها انگ تروريستي مي زنند در حالي كه حاضران در حركت وال استريت خود را مخالف اين نگاه و ديدگاه معرفي مي كنند.
در پايان اين مراسم هم بيانيه دانشجويان در حمايت از جنبش مردمي ضد سرمايه داري ( وال استريت) قرائت شد.
 

بز (گفت و شنود)



گفت: يكي از عوامل سرشناس فتنه 88 در مرخصي از زندان به چند تن از دوستان و خانواده خود گفته است؛ نظام براي وابستگي جنبش سبز(!) به آمريكا و انگليس دهها سند ارائه مي كند ولي ما براي تقلب در انتخابات هيچ سند و نشانه اي نداريم.
گفتم: پس چرا به بهانه تقلب در انتخابات با آمريكا و اسرائيل و انگليس همدست شدند و عليه اسلام و انقلاب و مردم دست به جنايت و خيانت زدند؟
گفت: به دوستانش گفته است وقتي تاجزاده گفت كه تقلب امكان پذير نبوده است، با همه وجود او را لعنت كردم و اگر در دسترسم بود سيلي محكمي بيخ گوشش مي زدم و مي گفتم مردك... پس چرا به بهانه تقلب زندگي ما را به باد داديد؟
گفتم: حالا چرا همين حرفها را به طور علني نمي زند؟ و از فتنه 88 اعلام برائت نمي كند؟
گفت: از كجا معلوم كه ابراز ندامت و برائت نخواهد كرد؟! گفته است بزودي نشان مي دهم كه خاتمي و موسوي و كروبي بويي از جوانمردي و انسانيت نبرده اند و نمي دانند انسانيت را با «سين» مي نويسند يا با «صاد»!
گفتم: يارو به مطب پزشك متخصص پوست مراجعه كرد و گفت؛ ببخشيد، شما متخصص پوست هستيد؟ و پزشك جواب داد؛ بله! بفرماييد. و يارو گفت؛ مي خواستم بدونم مظنه پوست بز چنده؟!
 

گلایه رهبر انقلاب از بنرهای تبلیغاتی در سطح کرمانشاه/ اگر حركت ملت ايران دچار ركود شده بود دشمن اين‌


 

رهبر معظم انقلاب اسلامي در نهمين و آخرين روز سفر به استان كرمانشاه، در جمع مسئولان، مديران و كاركنان دستگاه‌هاي مختلف استان، خدمت صادقانه و خالصانه در نظام اسلامي را، توفيقي الهي و باعث "جلب رضايت پروردگار؛ كمك به مردم و استحكام بيشتر نظام "دانستند و تأكيد كردند: كيفيت كار مسئولان ملي و محلي در سراسر كشور مي‌تواند موجب افزايش يا خداي نكرده كاهش آبروي نظام شود بنابراين مسئولين تا سر حد ممكن، كيفيت كار و خدمت افتخار آميز خود را افزايش دهند.

حضرت آيت الله خامنه اي، آمادگي هميشگي ملت را براي حضور در عرصه هاي مورد نياز انقلاب و كشور، شگفت آور خواندند و افزودند: زبان، براي تشكر از مردم واقعاً قاصر است و آنان با وجود مشكلات و كاستي هاي موجود، همواره در دفاع از اسلام و انقلاب، از همه مسئولان جلوتر هستند.

ايشان، مجاهدتهاي مستمر مردم استان كرمانشاه، وفاداري آنان به اسلام و انقلاب و ابراز لطف و محبت عميق آنان را، باعث سنگين تر شدن تعهد مسئولان كشور و استان دانستند و خطاب به مسئولان ملي و محلي افزودند: در هر جا هستيد نقش خود را در خدمت به اين مردم عزيز، شريف، نجيب و صبور، به بهترين وجه انجام دهيد.

رهبر انقلاب اسلامي، ظرفيت هاي استان كرمانشاه را براي پيشرفت و توسعه خوب دانستند و افزودند: دولت نيز مصوبات مهمي براي عمران و آباداني استان و دستيابي مردم به سطح ممتاز زندگي و رفاه داشته است كه بايد با همت دستجمعي و كار گسترده همه مسئولان كشوري و محلي ،بدرستي اجرا شود.

حضرت آيت الله خامنه اي از قول مساعد هيأت وزيران براي پيگيري جدي و اجراي كامل مصوبات تشكر كردند و افزودند: مسئولان محلي نيز با انجام دادن تكاليف خود و جذب درست و عقلاني بودجه هاي تخصيص يافته، اجراي مصوبات را ،بطور مستمر،پيگيري كنند تا حركت عمومي و برنامه ريزي شده براي حل مشكلات استان بويژه مشكل اشتغال، همواره از شتاب لازم برخوردار باشد.

رهبر انقلاب اسلامي با قدرداني و تشكر از "صفا و محبت شيرين و بي دريغ"مردم استان و زحمات مسئولان محلي، از افراط مراكز مسئول در نصب عكس ها و تابلوهاي تبليغاتي در استان گله و خاطر نشان كردند: اين گونه "تبليغات هزينه بر و پُر رنگ و لعاب"، متناسب با شأن طلبگي ما و درخور نظام اسلامي نيست و از لحاظ علمي نيز اثر بخشي مناسبي نخواهد داشت.

رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنان‎شان استمرار توطئه هاي دشمنان ملت را نشان دهنده حركت رو به جلو جمهوري اسلامي برشمردند و خاطر نشان كردند: لشكركشي مداوم تبليغاتي، سياسي، اقتصادي و امنيتي جبهه استكبار، دليل روشني بر حركت پُر سرعت ملت ايران در مسير تحقق اهداف و آرمان‌هاست چرا كه اگر حركت ملت دچار ركود و عقب ماندگي و ضعف شده بود دشمن اين همه خود را به آب و آتش نمي زد.

ايشان با اشاره به بيداري اسلامي ملت‌هاي منطقه، استقبال و پيروي ملت‌ها از گفتمان ملت ايران يعني "گفتمان اسلام و پيروي از شريعت"را، نشانه توجه ملتها به الگوي جمهوري اسلامي برشمردند.

حضرت آيت الله خامنه اي خاطر نشان كردند: در اين شرايط حساس كه ملت ايران به الگو و نمونه اي براي منطقه تبديل شده است همه بايد مراقبت كنيم كه چهره اي زيباتر، جذاب تر و هماهنگ تر از ايران عزيز در ذهن ملتهاي منطقه ترسيم شود تا تلاش مستمر دشمنان براي تخريب اين چهره بي اثر بماند.

در ابتداي اين ديدار استاندار كرمانشاه با اشاره به حضور درخشان مردم مقاوم و رزمندگان سلحشور استان كرمانشاه در 8 سال حماسه دفاع مقدس گفت: چهره كنوني استان در پرتو خدمات نظام اسلامي، با قبل از انقلاب قابل مقايسه نيست.

آقاي هاشمي با تشريح خدمات دولت نهم در عرصه هاي مختلف گفت: با وجود همه تلاش‌ها، استان درگير مشكلات مختلفي است كه با توجه به تأكيد مكرر جنابعالي، انشاءالله با تحرّك جدي مسئولان و پيگيري و اجراي كامل مصوبات ويژه جلسه ديشب هيأت وزيران، گام‌هاي بلندي در زمينه حل اين مشكلات برداشته خواهد شد.

معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور نيز در اين ديدار با اشاره به منابع خدادادي و سرمايه هاي انساني استان كرمانشاه، برنامه هاي دولت را براي ارتقاء شاخص هاي استان تشريح كرد.

آقاي عزيزي تدوين سند پيشرفت جامع استان را از برنامه هاي ويژه دولت اعلام كرد و افزود: خدمت به مردم شريف و ولايتمدار استان، افتخار دولت است.



موسوی: اگر در انتخابات مجدد هم رأی نیاورم، باز نتیجه را نمي‌پذيرم


 

 "گناه اصلي آتش افروزان فتنه 88، تمكين نكردن به قانون و رأي مردم بود." این یکی از مهم ترین تعابیری است که رهبر معظم انقلاب در طی سفر چند روزه خود به کرمانشاه بیان کردند و با يادآوري حوادث سال88، قانون شکنی و بی‌توجهی به آرای ملت را گناه اصلی "آتش افروزان فتنه 88" خواندند.

اما در حالي كه چهار ماه تا انتخابات مجلس نهم مانده است و جريان فتنه علي‌رغم ژست تحريم و شرط گذاري براي انتخابات، درصدد حضور آرام و چراغ خاموش در انتخابات هستند و محمد خاتمی و محمد موسوي خوييني‌ها نيز در اين زمينه فعال هستند.

در عین حال، بازخوانی روند اقدامات غیرقانونی و هنجارشکنانه فتنه گران در سال 88 که عملا منجر به ایستادگی آنان در برابر تمام نهادهای قانونی کشور و در نهایت نظام جمهوری اسلامی شد، از آن رو می تواند مثمر ثمر باشد که طی ماه های پیش رو عوامل اصلی و پشت پرده های فتنه 88 مجددا سعی دارند با نقاب "قانون‌گرایی و تعیین شرط برای نظام" حیاتی دوباره به خود در عرصه سیاسی کشور ببخشند.

از این رو رجانیوز همان گونه که در گزارش قبلی اقدامات غیرقانونی حد فاصل 22 خرداد  تا 2 تیر فتنه گران را مورد بازخوانی قرار داد، طی گزارش حاضر به ادامه این روند طی روزهای دوم الی 25 تیر می پردازد:

پاسخ حقوقی و و جامع وزارت کشور به ادعاهای مطرح شده ازسوی کروبی و موسوی

2 تیر ماه 88، پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور در گزارش تفصیلی، به تمام موارد اعتراضی نسبت به نتایج انتخابات از سوی مهندس موسوی پاسخ مشروح داد و موارد مطروحه از سوی وی را حاوی "تناقضات آشکار" و فاقد "مستندات عینی و حقوقی" دانست.

در این نامه به مواردی همچون پلمپ صندوق‌های رأی، صندوق های سیار، میزان تعرفه‌ها، محدود کردن زمان رأی‌گیری، انتقال صندوق ها به فرمانداری، نسبت دادن آرایش سبد آرا و... پاسخ داده شد.

رهبر انقلاب: بی توجهی به قانون، آغاز دیکتاتوری است/ نظام زیر بار حرف زور نخواهد رفت

در شرایطی که موسوی و کروبی همچنان با کلی گویی و ادعاهای فاقد سند سعی داشتند نظام را متهم به تقلب در انتخابات کنند، رهبر معظم انقلاب اسلامي 3 تیر ماه در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی تأكيد كردند: «من در مسائل اخير مربوط به انتخابات رياست جمهوري، مُصّر به اجراي قانون بوده و خواهم بود و نظام اسلامي و مردم نيز به هيچ قيمتي زير بار زور نخواهند رفت.» ایشان با تصریح بر اينكه نقطه مقابل قانون گرايي و انقياد در مقابل قانون، ديكتاتوري است، فرمودند: «در زمينه‌ى روحىِ همه‌ى ما يك ميل به ديكتاتورى وجود دارد؛ اين را بايد سركوب كنيد. همين طور كه عرض كرديم، اين فيلِ مستِ درون را با چكش قانون و دين و تعبد دائماً سر به راه نگه داريم. اگر خود ما علاج نكنيم، علاجش مشكل خواهد شد. اگر انقياد به قانون نبود، روح ديكتاتورى يواش يواش بروز خواهد كرد. در جوامع، ديكتاتورى همين جور به وجود مى‌آيد.»

ایشان افزودند: «قانون بايد در تمام امور كشور فصل الخطاب باشد تا زندگي مردم و امور جامعه روان شود.» ايشان، بي قانوني را موجب پايمال شدن مصالح مردم دانستند و تاكيد كردند: «اصرار بر رعايت نكردن قانون موجب گره خوردن كارها خواهد شد بنابراين همه بايد قانون را محترم بشمارند.»

ایشان خاطرنشان كردند: «فرهنگ قانون گرايي همانند مسائل ديگر بايد از نخبگان به بدنه جامعه سرريز شود زيرا اگر نخبگان جامعه قانون را رعايت نكنند نمي توان از مردم انتظار عمل به قانون داشت... اگر رعايت قانون شد، كارها روان مي‌شود، اگر بى‌قانونى آمد وسط ميدان - كه هر كسى هم براى بى‌قانونىِ خودش بالاخره يك توجيهى دارد، يكى ميگويد آقا اين قانون حق من را ضايع كرد، اين قانون نميدانم چنين بود، اين قانون چنان بود، اما اين توجيه‌ها قابل قبول نيست - كارها مختل مي‌شود.»

کروبی: کسانی که به احمدی نژاد رای دادند در اقلیت هستند/ وزارت کشور به دو طرف اجازه تجمع در تهران بدهد تا معلوم شود کدام بیشتر هستیم!

اما در حالی که افکار عمومی بیش از هر چیز از موسوی و کروبی انتظار داشت با ارائه اسناد متقن و دلایل منطقی، ادعای تقلب در انتخابات را ثابت کنند، مهدی کروبی در جلسه شورای سیاست‌گذاری روزنامه اعتمادملی حرف‎های عجیبی مطرح کرد که بیش از هر چیز حاکی از دروغ بودن ادعای تقلب در انتخابات بود. کروبی (طبق گزارش 3 تیر 88 روزنامه اعتمادملی) گفت: «هنگامی كه انتخابات برگزار شد و چنان نتیجه‌ای بر آن رقم خورد من همواره تاكید می‌كردم كه ما به شورای نگهبان حرفی نخواهیم زد و به آن اعتراضی نداریم بلكه ما نسبت به عملكرد قوه مجریه و وزارت كشور معترض هستیم.»

وی در ادامه نیز گفت: «البته كسانی كه به آقای احمدی‌نژاد هم رای داده‌اند، متعلق به این نظام هستند ولی آنها در اقلیت حضور دارند و نمی‌توان نظر اقلیتی را به اكثریت تحمیل كرد.»

 وی در پایان تاکید کرد: «ما كارمان را در چارچوب نظام انجام می‌دهیم البته حق‌مان تضییع شده است كه باید پیگیری كنیم. ما در چارچوب خط جمهوری اسلامی مبتنی بر تفكر حضرت امام(ره) كه معتقد بود میزان رأی ملت است، حركت می‌كنیم و به آن اعتقاد داریم.» کروبی در ادامه گفت: «من پيشنهادي براي آقاي احمدي‌نژاد دارم. وزارت كشور اجازه برگزاري يك تجمع را به ما بدهد بعد ما در يك نقطه تهران تجمع برگزار مي‌كنيم، ايشان نيز همزمان در نقطه ديگر تجمعي برگزار كند. آن وقت ايشان ببيند كه مردم از كداميك استقبال مي‌كنند. از آنها يا از اصلاح‌طلبان(!)»

کدخدایی: خوشان می گویند به فضای قبل انتخابات اعتراض داریم

در بحبوبحه ای که همچنان موسوی و کروبی بر طبل تقلب در انتخابات می کوبیدند و کروبی در اثبات این ادعا می گفت باید به هر دو طرف در تهران مجوز تجمع داده شود تا معلوم شود کدام طرف بیشتر است، آنچه که بیش از پیش به چشم می آمد، ارائه اسناد و دلایل متقن از سوی سران فتنه برای اثبات ادعای تقلب در انتخابات بود.

در همین راستا 5 تیرماه، کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد: «آقای موسوی از همان ابتدا، موارد بسیار اندكی را برای ما ارسال كردند. بسیاری از آنها ناظر به روند اجرایی انتخابات بود كه مثلاً در فلان صندوق، تبلیغات یكی از نامزدها وجود دارد. ما دستور دادیم آنها را بررسی كردند و معلوم شد كه بسیاری از آنها صحت ندارد و آنهایی هم كه صحت داشت تذكر داده شد و بلافاصله مشكل برطرف شد. یا ادعا شده كه نمایندگان‌شان از برخی صندوق‌ها اخراج شده‌اند كه پس از بررسی، معلوم شد چنین چیزی اتفاق نیفتاده است و اصولا نمایندگان این كاندیدا در صندوق‌های ادعا شده، حضور نداشتند. بنابراین بسیاری از این موارد جزیی بود كه ما در همان روز انتخابات به آنها رسیدگی و با آنها برخورد كردیم و آنهایی هم كه صحت نداشته است در پایان فرصت رسیدگی به شكایات، گزارش آن را به نامزدها ارسال خواهیم كرد.»

وی افزود: «بر اساس مواردی كه نامزدهای محترم به شورای نگهبان ارسال كرده‌اند، ادعایی مبنی بر تخلف و تقلب در رای‌گیری وجود ندارد همانگونه كه خود آنها در برخی از جاها اشاره كرده‌اند كه ما با صندوق‌های رای مشكلی نداریم بلكه به فضای قبل از انتخابات اعتراض داریم. هيچ‌كدام از ادعاهاي موسوي درست نبود و سالم ترين انتخابات را داشتيم.»

کدخدایی: تشکیل هیئت ویژه برای رسیدگی به ادعاهای موسوی و کروبی/ تمدید پنج روزه برای ارائه شکایات/ بازشماری صندوق ها در برابر خبرنگاران

وی همچنین در همین شب در گفت‌وگو با اخبار شبکه اول سیما از تصمیم شورای نگهبان برای تشکیل یک هیئت ویژه رسیدگی یه شکایات معترضین انتخابات خبر داد. وی با اعلام این خبر افزود: «شورای نگهبان با توجه به تمدید مهلت رسیدگی به شکایات مربوط به انتخابات ریاست جمهوری به مدت پنج روز از سوی مقام معظم رهبری، تصمیم به تشکیل این هیئت ویژه گرفته است. اعضای این هیئت ویژه عبارتند از آقایان گودرز افتخارجهرمی، محمد حسن ابوترابی‌فرد، قربانعلی دری نجف آبادی، غلامعلی حدادعادل، علی اکبر ولایتی و محمد حسن رحیمیان که به اتفاق نمایندگان کاندیداها به بررسی شکایات مربوط به انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری می‌پردازند.» کدخدایی در 6 تیر ماه نیز در گفت‌وگو با فارس گفت: «بازشماري 10 درصد اتفاقي آرا صندوق‌هاي اخذ رأي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با دعوت از رسانه‌ها و در حضور خبرنگاران صورت مي‌گيرد.»

رهبر انقلاب: دشوارترین بخش اجرای عدالت، مواجهه با زورگویان متوقع است

در برهه ای که موسوی و کروبی همچنان از ارائه اسناد و دلایل منطقی برای اثبات ادعای تقلب در انتخابات خودداری می کردند و سعی داشتند با توسل به اردوکشی های خیابانی، نتیجه انتخابات را ابطال کنند، رهبر معظم انقلاب در 7 تیر ماه  در ديدار رئيس و مسئولان قوه قضاييه با اشاره به موانع پيش روي تحقق عدالت فرمودند: «دشوارترين بخش اجراي عدالت، آنجايي است كه طرف مقابل اقويا و زورگويان متوقع هستند كه بايد در برابر آنها ايستادگي كرد و فقط خداوند متعال و مُر قانون را در نظر گرفت.» و در ادامه نیز بر "عدم تحریک احساسات از سوی نخبگان سیاسی جناح های مختلف" تاکید کردند.

ایشان با اشاره به اظهارات مداخله‌جویانه برخی مقامات امریکایی و اروپایی درخصوص مسائل داخلی ایران تأکید کردند: «این سردمداران با اظهارنظر سخیف درباره ایران به گونه‌ای صحبت می‌کنند که گویا همه مشکلات‌شان تمام شده و فقط مشکل ایران باقی مانده است در حالی که آنها غافل از این هستند که هر جا از نظر مواضع سیاسی پا بگذارند، آنجا از نظر ملت ایران نجس خواهد شد.»

کروبی و موسوی: انتخابات باید ابطال شود

در عين حال میرحسین موسوی در نامه ای سرگشاده خطاب به شورای نگهبان، ضمن کلی گویی و امتناع مجدد از دلایل متقن برای اثبات تقلب در انتخابات مدعی شد: «گستره تخلفات و تقلبات انجام شده در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و موارد نقض قوانین از سوی دولت و وزارت کشور به حدی است که منحصر کردن رسیدگی به شکایات مربوط به تخلفات انتخاباتی به بازشماری 10 درصد صندوق های رأی نمی تواند به جلب اعتماد و اطمینان مردم کمک کند و افکار عمومی را در خصوص نتایج اعلام شده اقناع نماید.» وی مجددا خواستار ابطال انتخابات شد و تشکیل هیئت ویژه شش نفره شورای نگهبان جهت بررسی اعتراض نامزدها را مفید ندانست.

مهدی کروبی نیز در اقدامی مشابه در نامه ای سرگشاده خطاب به شورای نگهبان تاکید کرد: «تنها راه اعاده اعتماد از دست رفته مردم نسبت به حق آنان در تعيين سرنوشت شان ابطال انتخابات است.»

تجمع غیرقانونی در حوالی مسجد قبای تهران/ آتش زدن مجدد سطل های زباله و درگیرشدن با نیروی انتظامی

به موازات نامه های سرگشاده موسوی و کروبی به شورای نگهبان مبنی بر لزوم ابطال انتخابات، همچنان اردوکشی های خیابانی و تلاش برای باج گیری از نظام ادامه داشت. در این روز (7 تیر) رادیو زمانه گزارش داد:

«پیام تلفنی میرحسین موسوی از طریق یک بلندگوی دستی برای جمعیتی که در مقابل مسجد قبا جمع شده بودند، پخش شد. نزدیکان آقای موسوی می‌گویند که وی تا نزدیکی مسجد آمده بود و به دلیل ازدحام جمعیت نتوانست در این برنامه شرکت کند.

گزارش‌ها حاکی از شرکت مهدی کروبی در این مراسم است. هادی غفاری، علی مطهری، مصطفی ملکیان، کامبیز نوروزی، فائزه هاشمی و عفت مرعشی همسر هاشمی رفسنجانی از دیگر شرکت‌کنندگان در این برنامه بودند. خانواده محمدحسین بهشتی، اعلام کرده بودند که امروز هفتم تیرماه مراسم سالگرد کشته شدن آیت‌الله بهشتی، در مسجد قبا برگزار می‌شود. سید علیرضا حسینی بهشتی، پسر آیت‌الله بهشتی از مشاوران آقای موسوی و مدیر مسئول روزنامه کلمه سبز است.»
 
همچنین رسانه های دیگر نیز از آشوب های خیابانی هوداران موسوی و کروبی در حوالی مسجد قبا، آتش زدن سطل های زباله و درگیری با نیروهای انتظامی خبر داد.

موسوی گفت اگر بعد از ابطال انتخابات بازهم رای نیاورم، دوباره نتیجه انتخابات را نمی پذیرم!/ روایت کروبی از صندوق‌های دوجداره و تقلب در انتخابات!

محسنی اژه ای وزیر اطلاعات با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری هفتم تیرماه شبکه دوم سیما، جزئيات مهمی از ديدار خود با موسوی را بيان كرد و گفت: «به آقاي موسوي گفتم كه بر فرض محال اگر انتخابات ابطال شد و شما دوباره راي نياورديد، مي‌خواهيد چه كار كنيد؛ اگر بر فرض دوباره رأي نياوريد، باز هم اين وضع تكرار مي‌شود؛ شما دو روز قبل نامه به شوراي نگهبان نوشتيد، حالا اگر شوراي نگهبان رسيدگي كرد و به نتيجه نرسيد و انتخابات را ابطال نكرد، شما مي‌پذيريد يا خير؟ گفت: نه!»

اژه اي با بيان اينكه نمي‌شود انسان از اول بگويد ابطال و آن را از طريق مجاري قانوني پيگيري نكند، تصريح كرد: «به آقاي موسوي گفتم كه شما گفتيد ابطال، حالا بر فرض اگر ابطال شد، دوباره بايد انتخابات برگزار شود؛ شما كه مي‌گوييد وزارت كشور و شوراي نگهبان تخلف كرده به چه صورت بايد انتخابات برگزار كنند؟» موسوي پاسخ داد: «بعد كه ما نمي‌گوييم از طريق اين مجرا انتخابات برگزار شود.»

وزير اطلاعات به موضوع ديدار خود با يكي از كانديداهای دیگر اشاره كرد و گفت: «به واسطه آشنايي با اين كانديدا از وي خواستم كه اگر مطلبي و يا خواسته‌اي دارند، در اختيار ما قرار دهند تا ما پيگيري كنيم و ايشان هيچ موردي را حداقل به من نگفتند و ايشان هيچ مورد كدداري را بيان نكرد و مي‌گفت مگر مي‌شود بالاخره يك ميزان از رأي را نداشته باشد! اما من از وي خواستم كه اگر موردي سراغ دارد، آن را بيان كند و وي بيان كرد اين موضوع را شنيده كه با كمك ديگران صندوق‌هايي ساخته شده كه دو جداره‌اند كه يك طبقه‌اي زير دارد و يك طبقه‌اي روي آن قرار دارد و در آن طبقه زير قبلاً اينها برگه رأي‌ها را پر كردند و در آن طبقه زيرين قرار دادند و بعد مردم وقتي مي‌آيند در آن طبقه بالا رأي خود را مي‌ريزند و وقتي درب صندوق باز مي‌شود، طبقه بالا به زير مي‌رود و طبقه زير به بالا مي‌آيد و لذا رأي‌ها به اين ترتيبي كه اكنون وجود دارد، ديده مي‌شود.»

اژه‌ای ادامه داد: «من حقيقتاً به اين موضوع خنديدم و اصلا كسي كه تا به حال در انتخابات شركت نكرده باشد، و اصلاً خبري از انتخابات نداشته باشد، و اصلاً صندوق راي نديده باشد، مي شد يك مقداري اين حرف را پذيرفت. اما من از اين كانديدا سوال كردم كه اين موضوعي كه شما بيان مي‌كنيد، در مورد چند صندوق وجود داشته است كه وي گفت در مورد چند صندوق اين چنين بوده و من به وي گفتم كه شما فرض بگيريد كه همه اين صندوق‌ها اينچنين باشد و مثلا بيش از 45 هزار صندوق چنين وضعيتي را داشته باشند اما طبقه پايين صندوق‌ها از كجا اين را‌ي‌ها را درون آن قرار دادند و اينكه آيا صندوق درب ديگري دارد؟ و اين طبقاتي كه در صندوق‌ها بيان مي‌كنيد به چه گونه و فرمي بوده كه ديده نمي شده اما حجم وسيعي از آرا به صورت صاف و اتوكشيده در كمترين حجم در آن قرار داده شده و وقتي درب صندوق باز مي‌شود آنها بالا بيايد و با ديگر آرا مخلوط شود؛ من از اين كانديدا خواستم كه بگويد اين موضوع را از چه كسي و از چه طريقي شنيده و اصلا اين كار به چه شيوه‌اي ممكن است كه ما آن را پيگيري كنيم كه وي حاضر به اين موضوع نشد. اصلاً برخي مسائل با عقل جور درنمي‌آيد.»

سخنگوی شورای نگهبان: همچنان منتظریم پیشنهادات موسوی به هیئت ویژه ارائه شود

8 تیر ماه 88،  كدخدايي سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با فارس با اشاره به ارائه پيشنهادات جديد موسوي به این شورا گفت: "شوراي نگهبان در راستاي جلب اعتماد بيشتر فرصت ديگري را به موسوي داده است. قرار بود تا امروز صبح دوشنبه پيشنهادات ميرحسين موسوي به هيئت ويژه بررسي روند انتخابات داده شود كه ظاهرا به ساعت 11 امروز موكول شده است و همچنان منتظريم كه اين پيشنهادات به دست ما برسد تا در هيئت ويژه مورد بررسي قرار گيرد."

تایید صحت دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پس از 17 روز مهلت به موسوی و کروبی

* آيت‌ا... جنتي دبير شوراي نگهبان قانون اساسي در نامه‌اي به وزارت كشور اعلام كرد كه اين شورا پس از بررسي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، صحت اين انتخابات را تائيد كرد.

پاسخ های موردی و تفصیلی کدخدایی به شبهات مطرح شده پیرامون انتخابات

* عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه 2 سیما گفت: "امروز پس از اين‌كه نتوانستيم با نامزدهاي معترض به توافقي برسيم تصميم گرفتيم براي اطمينان بيشتر بين هواداران كانديداها و مردم كار بازشماري 10 درصد از صندوق‌هاي رأي در سراسر كشور را از ساعت يك بعدازظهر تا 8 شب و در حضور معتمدين محل و ائمه جماعات انجام دهيم و براي اين كار از نمايندگان نامزدها دعوت كرديم در جريان بازشماري حضور داشته باشند كه برخي از آنها شركت كردند."

وي در خصوص نتيجه بازشماري 10 درصد تصادفي صندوق‌ها گفت: "با توجه به اينكه از قبل نيز پيش‌بيني مي‌كرديم تغيير محسوسي در شمارش آرا نبود البته خطاي انساني وجود داشت كه يك امر طبيعي است. در انتخاب صندوق‌ها براي بازشماري سعي كرديم قرعه‌كشي از طريق رايانه‌ايي باشد كه شبهه‌اي در ميان نباشد به گونه‌اي كه بازشماري شعب اخذ رأي در همه استانها و شهرستانها به صورت تصادفي انجام گرفت."

كدخدايي در پاسخ به شبهه عدم حضور نمايندگان كانديداها در روز رأي‌گيري انتخابات و نيز پلمپ صندوق‌ها اظهار داشت: "حضور ناظرين و مجريان طبق قانون در پاي صندوق‌هاي رأي الزامي است و براساس قانون سال 79 نمايندگان كانديداها مي‌توانند در پاي صندوق‌هاي رأي حضور داشته باشند و البته الزامي در اين باره نيست چرا كه اگر خود نمايندگان نخواهند حضور داشته باشند ما نمي‌توانيم آنان را ملزم به حضور در پاي صندوق‌ها بكنيم. خود نامزدها در معرفي نمايندگان براي استقرار در صندوق‌هاي اخذ رأي به تعداد مورد نياز 46 هزار صندوق اخذ رأي مسئله را رعايت نكردند به گونه‌ايي كه يكي از كانديداها حداكثر 40 هزار نفر، ديگري 33 هزار و ديگري 5 هزار نماينده معرفي كرده بودند كه البته در برخي از صندوق‌ها معرفي‌ شدگان نيز حضور نيافتند بنابراين عدم حضور آنان به اين معنا نيست كه صندوق‌‌هاي اخذ رأي مخدوش بوده است."

سخنگوي شوراي نگهبان افزود: "براساس گزارش‌ها نمايندگان نامزدها در اكثريت صندوق‌ها حضور داشتند و نبود نمايندگان در تعداد اندك صندوق‌ها به مفهوم تقلب در انتخابات نيست." كدخدايي در پاسخ به ابهام اضافه بودن تعداد رأي‌دهندگان نسبت به آمار واجدين شرايط در برخي از حوزه‌هاي انتخابيه بيان داشت: "اين يك امر طبيعي در انتخابات رياست جمهوري و در مورد افراد با حرفه و مشاغل دانشجويي، كارگري و تفريحي و مناطق ييلاقي است. اين ادعا كه اين موضوع در تعداد كثيري از شهرستان‌ها اتفاق افتاده صحت ندارد بلكه در برخي موارد محدود مثل شميرانات كه با مناطق يك و سه تهران از نظر جمعيتي و جغرافيايي قابل تفكيك نيست مصداق دارد."

وي درباره خريد رأي نيز گفت: "خريد رأي در اين انتخابات مصاديق نداشته است ؛به جر 3 مورد شكايت در روز رأي‌گيري كه پس از مطرح شدن بلافاصله مورد رسيدگي قرار گرفت كه صحت نداشت. بنابراين اينكه وظايفي كه دولت داشته تلقي خريد راي باشد از نظر شوراي نگهبان مردود است."

وی درباره نظارت بر تجميع آرا نيز گفت: "وزارت كشور مرجع اعلام آمار و اجراي سيستم تجميع آرا است و شوراي نگهبان از بُعد نظارت چه قبل و چه پس از رأي‌گيري در توزيع تعرفه، استقرار شعب، شمارش آرا و امضاي صورتجلسه نظارت كاملي بر اين روند داشته و كاملاً آمار وزارت كشور را با آمار خود مطابقت داده كه مغايرتي در اين باره وجود نداشته است."

كدخدايي درباره شبهه كمبود تعرفه در روز رأي‌‌گيري در شعب اخذ رأي نيز گفت: "مطابق يك دستورالعمل اجرايي هر زمان يك سوم تعرفه در شعب باقي مانده باشد مسئول شعبه بايد بلافاصله موضوع را براي ارسال تعرفه‌هاي جديد اعلام كند و طبق گزارشي كه داشتيم شعبي كه موضوع را اعلام كرده‌اند تعرفه‌ رأي در كمترين زمان ممكن برايشان رسيده است. البته در چندين مورد محدود تعرفه رأي با 20 دقيقه تاخير به صندوق‌ها رسيده است و لذا به هيچ عنوان اين موضوع صحت ندارد كه تعرفه رأي به صندوق‌ها با تاخير زياد رسيده باشد. هم چنین علت كمبود تعرفه رأي در برخي حوزه‌ها نه به دليل كمبود تعرفه بلكه به خاطر استقبال بي‌سابقه مردم بوده است به طوري كه در تهران تا ساعت يك و نيم بامداد و در برخي شهرستان‌ها زمان رأي‌گيري به دليل استقبال مردم تا چند ساعت بعد از بامداد ادامه شده است و قاطعانه مي‌توان گفت كه هيچ صندوقي نبوده كه مردم نتوانند در رأي‌گيري شركت كنند مگر اينكه خود افراد نخواسته باشند."

كدخدايي در ادامه با اشاره به تمديد زمان 5 روزه بررسي شكايات با موافقت مقام معظم رهبري گفت: "پس از آن هيئت ويژه بررسي روند انتخابات با حضور مقامات تشكيل شد و نامه‌هايي را براي 2 نامزد معترض فرستاديم اما متأسفانه اين 2 نامزد همچنان بر ادعاهاي قبلي خود اصرار ورزيده و مطالبي را مطرح مي‌كردند كه پاسخ آن بارها داده شده بود و آنان راهي را مطرح مي‌كردند كه به هيچ عنوان قانون اجازه آن را به شوراي نگهبان نداده بود. شب يكشنبه برخي اعضاي هيئت ويژه پيشنهادهاي از سوي يكي از كانديداها كه مطرح كرده بود دريافت كردند كه در آن براي بازشماري صندوق‌هاي چند استان خاص پيشنهاد شده بود و تطبيق تعرفه همراه با سريال شناسنامه‌ها و بررسي خط نوشته شده بر روي تعرفه‌ها يكي از جزئيات آن پيشنهاد بود كه اين پيشنهاد علي‌رغم اينكه مستلزم صرف وقت و نيروي انساني زياد بود شوراي نگهبان براي حسن نيت آن را پذيرفت اما وقتي درخواست كرديم جزئيات بيشتر را مشخص كنند و ملاقات‌هايي صورت گرفت نهايتاً اين كانديدا دوباره بر خواسته‌هاي قبلي كه غيرقانوني و خارج از اختيارات شورا بود اصرار ورزيد و ما نپذيرفتيم. شوراي نگهبان تا اين اندازه به دنبال اين بود كه دغدغه‌هاي كانديداها را برطرف كند اما به دليل طرح برخي موارد غيرقانوني و خارج از اختيار، شوراي نگهبان نهايتاً براي حل مشكل پيشنهاد اوليه بازشماري 10 درصد صندوق‌ها را اجرايي كرد."

وي در پایان تأكيد كرد: پرونده انتخابات با نامه رسمي دبير شوراي نگهبان به وزير كشور و تأييد صحت نهايي انتخابات رياست جمهوري از سوي شوراي نگهبان قانون اساسي بسته شد و از این پس قانون هيچ اجازه‌اي به شوراي نگهبان براي بررسي موارد مطرح شده درباره انتخابات نداده است. تا زماني كه قانون به ما اجازه مي داد تلاش كرديم در چارچوب قانون و تائيد رهبري معظم انقلاب موارد و اعتراض ها را بررسي و پاسخگو باشيم ولي از اين تاريخ قانون دست شوراي نگهبان را بسته و پرونده انتخابات مختومه مي شود."

محتشمی پور و موسوی لاری گفتند نماینده موسوی نیستیم

9 تیرماه 88 ابوترابی نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي و عضو هيئت ويژه بررسي روند انتخابات دهم رياست جمهوري در برنامه‌ی گفت‌وگوي ويژه خبري شبکه دوم سیما حاضر شد تا به‌عنوان از هیئت ویژه که بر بازشماری آرای 10 درصد صندوق‌ها در روز دوشنبه نظارت داشته است، به توصیف آنچه منجر به تأیید انتخابات شد، و چگونگي تشكيل و فعاليت هیئت ويژه بررسي انتخابات بپردازد. ابوترابی گفت:

«علاوه بر 6 نفر پيشنهادي (شامل دکتر ولايتي، دکتر حدادعادل، دکتر گودرز افتخارجهرمي و حجج اسلام آقايان دري نجف‌آبادي، رحيميان و ابوترابي) قرار بود كه از دكتر تابش، دبیر فراکسیون اقليت مجلس و همچنين دكتر خباز، در جناح ديگر هم دعوت شود كه آن‌ها حضورشان را منوط به نماينده بودن از طرف كانديداهاي معترض كردند.»

وی ادامه داد: «در ديدارهايي كه با مهندس موسوي انجام شد، وي گفت كه با حجت‌الاسلام محتشمي صحبت خواهد كرد و ما هم با او به يك راهكار برسيم، كه ما هم جلسه اي را برگزار کردیم و چارچوب‌هاي عملياتي از جمله تعيين ميزان دقيق تعرفه‌هاي چاپ شده و در اختيار نهادن مازاد تعرفه‌ها به دست هيئتي مورد اعتماد، مقايسه اطلاعات ثبت شده در ته برگ‌های تعرفه با اطلاعات پايگاه جمعيتي كشور در يك سوم صندوق‌هاي سيار و معدل كسري از آن مثلاً 20 درصد صندوق‌هاي غيرسيار به شكل تصادفي و بازشماري صندوق‌هاي مراكزي كه بيش از واجدان شرايط در آنها رأي داده شده بود، تعيين شد.»

وي افزود: «پيگيري‌هايی انجام و جلسه ديگري هم با محتشمي برگزار و پيشنهادهاي من هم از جمله اين كه شايد بررسي همه ته برگ‌ها خيلي قابل دفاع نباشد و بهتر است با رئيس ثبت احوال مشورت شود، مطرح شد.» ابوترابي‌فرد با اشاره به اين كه در مهلت تعيين شده شوراي نگهبان، نمايندگان كانديداهاي معترض معرفي نشدند، گفت: «قرار بود كه يكشنبه شب اعلام شود كه اين نمايندگان معرفي نشده اند و شوراي نگهبان رأساً به اقدام به بازشماري خواهد كرد، كه با خواهش بنده و موافقت آيت‌الله جنتي، مصاحبه انجام نشد. دوشنبه صبح پيشنهادي با امضاي آقايان محتشمي و موسوي لاري كه مقداري متفاوت بود دريافت شد ولي آقاي محتشمي آن را پيشنهاد خود و آقاي موسوي لاري به عنوان شخص حقيقي و كارشناس عنوان كردند، نه به نمايندگي از طرف مهندس موسوي، از اين رو با يكي از شخصيت‌هاي برجسته نظام مذاكره شد تا اين حركت تداوم يابد ولي نتيجه لازم حاصل

:: بازدید از این مطلب : 324

|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 آبان 1390 | نظرات ()