نوشته شده توسط : من

آقاتهراني: برخی خواص در فتنه در زمره خواص بی‌خاصیت بودند

 

 دبیرکل جبهه پایداری گفت: کسی را از قم به مجلس بفرستید که آبروی حوزه علمیه باشد نه اینکه حوزه بخواهد برای او هزینه بدهد، برخی می‌گویند نمی‌شود، به ولای علی می‌شود، ولی بی‌عرضگی ما نمی‌گذارد.

مرصاد به نقل از رجا به گزارش خبرگزاری فارس ، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی در دومین نشست از نشست‌های جبهه پایداری که شنبه شب در حسینیه شهدا قم برگزار شد، با اشاره به وقایع و شرایط دوران فتنه سال 88 تاکید کرد: در قم فتنه خود را آنقدر نشان نمی‌داد، ولی بیشتر در تهران به راه افتاده و فوق‌العاده آزار دهنده بود.
 
وی تصریح کرد: در آن زمان هر روز اطلاعیه و بیانیه از سوی کسانی که تعهدی نداشتند، صادر می‌شد و هر روز عده‌ای از جوانان را به خیابان کشیده و نظام اقتصادی را به دنبال نظام سیاسی مختل کرده بودند.
 
دبیرکل جبهه پایداری گفت: رهبر انقلاب در آن شرایط همواره در هر هفته سخنرانی کرده و به داستان فتنه و فتنه‌گران اشاره کرده و تاکید داشتند که فتنه بی‌پیرایه و شفاف برای مردم تبیین شود.
 
وی با اشاره به موضع‌گیری خواص در جریان فتنه تاکید کرد: برخی خواص در فتنه در زمره خواص بی‌خاصیت بودند که این سخن لفظ خوبی است ولی گاهی اوقات خواص خاصیت عکس داشتند.
 
به گفته آقاتهرانی، فتنه‌گران بیشتر از ساختمان‌های سبحان، زندان کهریزک و از خوابگاه دانشگاه سخن گفته و برخی مسائل را مطرح می‌کردند، این سه نقطه محلی بود که در آن فتنه‌گران ادعای مظلومیت می‌کردند.
 
وی با اشاره به اینکه فتنه‌گران شیپور را از طرف گشاد آن می‌نواختند، اضافه کرد: باید به موقع عملکرد درستی داشت و موقعیت برای عملکرد درست شرایط انتخابات است.
 
دبیرکل جبهه پایداری با اشاره به اینکه در شرایط کنونی باید دید وظیفه چیست، بیان کرد: برخی کسانی که ادعای اصولگرایی می‌کنند در دوران فتنه ساکت بودند، سکوت در شرایط فتنه ممنوع است چه برسد به اینکه فردی با موضع‌گیری خود به فتنه کمک کرده باشد.
 
وی با اشاره به برگزاری دادگاه فساد اقتصادی تاکید کرد: این مسائل و اقدامات در زندگی مردم و اقتصاد کشور تاثیر جدی می‌گذارند، شما اختلاس به این بزرگی را متوجه چه کسی می‌دانید؟
 
آقاتهرانی افزود: بروز چنین مشکلاتی به خواص برمی‌گردد، خواصی که تعهد نداشته و مسلمانی نمی‌کنند.
 
وی با اشاره به اهمیت انتخاب اصلح در انتخابات تاکید کرد: مومن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود، به کسی رای بدهید که برای شما حجت باشد.
 
نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب نسبت به نظارت بر مجلس تاکید دارند ولی باید دید چه کسی با این نظارت مخالفت می‌کند؟ کسی که در امتحان هر بار رفوزه می‌شود قاعدتا از امتحان بدش می‌آید.
 
وی خاطرنشان کرد: یک رای باید حساب شده باشد و شرعا، عقلا و قانونا هرکسی نسبت به رای خود مسئولیت دارد.
 
آقاتهرانی گفت:‌ برخی از اوقات ما می‌دانیم هدف چیست و ما از آنهایی نیستیم که سکولار باشیم و اسلامی که در وادی سیاست حرفی برای گفتن نداشته باشد را اسلامی ناقص می‌دانیم.
 
وی با اشاره به اینکه باید سیاست اسلامی را در جامعه وضع کنیم، بیان کرد: من خدمت آقا گفتم هدف ما معلوم است و چون هدف وسیله را توجیه نمی‌کند یک راه بیشتر نداریم که در پیش بگیریم.
 
عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس ادامه داد: امروز ببنید وزرای دولت‌های غربی کجا هستند، صدای آنها از انگلیس به گوش می‌رسد و ایدئولوگ آنها در آمریکا مستقر است.
 
وی با اشاره به اینکه جبهه پایداری به دنبال این است که لیست داده و آدم‌های خوب را معرفی کند،‌ افزود: رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند که بصیرت‌دهی داشته باشیم و ما می‌خواهیم این سخن را عملی کنیم.
 
آقاتهرانی با اشاره به اینکه وقتی نوبت بصیرت‌دهی شده همه از راست و چپ شروع به زدن می‌کنند، یادآور شد: مردم باید حجت را بدانند و به وظیفه خود عمل کنند.
 
وی با اشاره به اینکه برخی خواص یا اهل فتنه بوده و یا ساکت فتنه بودند، خاطرنشان کرد: زمانی ما در رقابت با کسانی بودیم که اصلا سیاست را قبول نداشتند، ولی اکنون جامعه رشد کرده و رقابت بین اصولگرایان مطرح است و البته رقابت بین اصولگرایان هم خوب است.
 
دبیرکل جبهه پایداری با اشاره به اینکه این جبهه به دنبال این است که انقلاب رشد کرده و بهترین‌ها به مجلس راه پیدا کنند، بیان کرد: نباید کسانی به مجلس بیایند که به دنبال منافع شخصی و حزبی بوده و وابسته به این و آن باشند.
 
وی اضافه کرد: باید کسانی به مجلس بیایند که مقام ولایت فقیه حرف آخر را برای آنها می‌زند و اگر ما جدی در صحنه حضور داشته باشیم این مهم دست یافتنی است.
 
آقاتهرانی افزود: ممکن است در این دوره رای را به دست نیاوریم، ولی اگر این فرهنگ نهادینه شود که همه به دنبال بهترین بروند، موفقیت است.
 
دبیرکل جبهه پایداری تصریح کرد: اگر تقوای جمعی به دست آمد مجلس و دولت آباد شده و مردم درست می‌شوند و آن وقت مشاهده می‌کنیم که چقدر جو سالم می‌شود.
 
وی با تاکید بر حضور آگاهانه مردم در صحنه افزود: باید در برابر کاری که فکر می‌کنیم درست است و در راه آن شهید دادیم، ایستادگی کنیم.
 
آقاتهرانی با اشاره به اینکه جهاد هر روز شرایط خود را دارد، یادآور شد: کسی را از قم به مجلس بفرستید که آبروی حوزه علمیه باشد نه اینکه حوزه بخواهد برای او هزینه بدهد، برخی می‌گویند نمی‌شود، به ولای علی می‌شود، ولی بی‌عرضگی ما نمی‌گذارد.
 
وی با اشاره به اینکه حجت برای ما شخص ولی فقیه است، اظهار داشت: ایشان تاکید دارند که از رای دادن به کسانی که به کانون‌های قدرت و ثروت متصل هستند، پرهیز شود.

 

قالیباف: حوادث سال 88 یک کدورت بود/ جلودارزاده: حوادث سال 88 یک سوءتفاهم بود

پس از آنکه چند ماه پیش، شهردار تهران حوادث سال 88 را "کدورت" نامید، یک کاندیدای اصلاح طلب مدعی شد فتنه ۸۸ تنها یک سوءتفاهم است، تا کی می‌خواهیم یک اختلاف کوچک را که فقط دشمنان از آن سود می برند ادامه دهیم.

مرصاد به نقل از رجا به گزارش مهر برنامه دیروز امروز فردا با موضوع تفاوت برداشت ها و دیدگاهها از سیاست خارجی و مسئله هسته‌ای، ارزیابی سیاست خارجی دولت فعلی، اقدامات مجلس در فتنه ۸۸ و نقش حضور گسترده مردم در انتخابات با حضور سهیلا جلودارزاده به عنوان نماینده جبهه اصلاحات، محمد اسماعیل کوثری نماینده جبهه پایداری و پرویز سروری نماینده جبهه متحد اصولگرایان برگزار شد.

در ابتدای این برنامه سهیلا جلودارزاده رئیس اتحادیه کارگری زنان، سیاست خارجی ایران را در اوایل انقلاب نشات گرفته از روحیه حب و بغض مردم و مکتب اسلام دانست و گفت: سیاست خارجی ایران با محور عزت، حکمت و مصلحت در اوایل انقلاب تدوین شد اما به شیوه‌ها و تاکنون به شکل‌های مختلف مدیریت شده است.

وی افزود: امام خمینی(ره) هم متناسب با شرایط مختلف، نرمش‌هایی را در سیاست خارجی جایز می دانستند که نمونه بارز آن پذیرش قطعنامه ۵۹۸ بود.

وی ادامه داد: عزت، حکمت و مصلحت باید شیوه عمل ما باشد اما به طوری که ما را به عقب برنگرداند و ارتباطاتمان هم با دوستانمان قطع نشود.

این کاندیدای اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گروههای سیاسی، سیاست خارجی را بر اساس منافع ملی اتخاذ می کنند گفت: برداشت از سیاست خارجی برای کسب موفقیت‌های داخلی یک خیانت است.

وی همچنین با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران گفت: اشتباهاتی که در مدیریت روابط خارجی داشته‌ایم در مذاکرات هسته‌ای نیز اعمال شده است.

جلودارزاده افزود: ما در سیاست خارجی اگر به وسیله ملتها حمایت می شدیم اما در دایره دولت‌ها ابتکار عمل را از دست داده‌ایم.

کاندیدای اصلاح طلب نهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ ایرانی نمی‌گوید انرژی هسته‌ای حق ما نیست، خاطرنشان کرد: اما می توانیم رسیدن به انرژی هسته‌ای خود را از طریق دیگری پیگیری کنیم و آن را به شکل دیگری در دنیا مطرح کنیم.

وی تاکید بر اینکه اگر قرار است با دشمن مبارزه کنیم نباید دوستانمان را از دست بدهیم، گفت: می‌توانستیم در زمینه پیگیری مطالبات هسته‌ای مان بهتر از این عمل کنیم.

دبیرکل اتحادیه کارگری زنان با بیان اینکه من از جناح اصلاح طلب پاسخگوی شما نیستم، اظهار داشت: ما در بخش روابط خارجی تندروی‌هایی داشتیم که دوستانمان را از دست داده‌ایم.

کاندیدای اصلاح طلب نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما می‌دانیم که غربی‌ها دنبال منافع خودشان هستند اما باید در برخورد با آنها نهایت زیرکی و هوشیاری را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ما نیز اعتقاد به حذف در نظام سلطه نداریم گفت: بچه‌های ما از کوچکی با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس بزرگ شده اند بنابراین صحبت از حذف در نظام سلطه هیچگاه در میان نبوده است.

دبیرکل اتحادیه کارگری زنان همچنین با اشاره به وقایع پس از انتخابات سال ۸۸ افزود: تخلفات قبل از انتخابات بخصوص از سوی رقیب کاندیدای اصلاح طلبان موجب بی قانونی های بعد از انتخابات شده است.

جلودارزاده با بیان اینکه واکاوی مسائل گذشته ما را در شرایط سخت امروز به جایی نمی‌رساند گفت: هر انتخابات یک دوره جدیدی برای انقلاب است. بنابراین ما باید این انتخابات را خوب برگزار کنیم چرا که تکثر از مصلحت‌اندیشی خود امام خمینی(ره) بوده است و ما هم باید طوری رفتار کنیم که مردم اعتماد کنند.

این کاندیدای اصلاح‌طلب نهمین دوره مجلس با بیان اینکه وقتی بر قانون‌مداری تاکید می‌شود حتی اگر رئیس جمهوری نیز قانون‌شکنی کند باید پاسخگو باشد تاکید کرد: ما تا کی می‌خواهیم یک اختلاف را که فقط دشمنان ما از آن سود می‌برند ادامه دهیم و ما نباید این سوءتفاهم ادامه دهیم و نسل به نسل منتقل کنیم چرا که فقط ملت هزینه آن را می پردازد.


 

فتنه 88 یک سوءتفاهم بود!

 

یک کاندیدای اصلاح طلب مجلس نهم فتنه 88 را یک سوءتفاهم دانست و گفت: تا کی می‌خواهیم یک اختلاف کوچک را که فقط دشمنان از آن سود می‌برند ادامه دهیم.
مرصاد به نقل از رجا به نقل از مهر: برنامه دیروز امروز فردا با موضوع تفاوت برداشت ها و دیدگاهها از سیاست خارجی و مسئله هسته‌ای، ارزیابی سیاست خارجی دولت فعلی، اقدامات مجلس در فتنه 88 و نقش حضور گسترده مردم در انتخابات با حضور سهیلا جلودارزاده به عنوان نماینده جبهه اصلاحات، محمد اسماعیل کوثری نماینده جبهه پایداری و پرویز سروری نماینده جبهه متحد اصولگرایان برگزار شد.

در ابتدای این برنامه سهیلا جلودارزاده رئیس اتحادیه کارگری زنان، سیاست خارجی ایران را در اوایل انقلاب نشات گرفته از روحیه حب و بغض مردم و مکتب اسلام دانست و گفت: سیاست خارجی ایران با محور عزت، حکمت و مصلحت در اوایل انقلاب تدوین شد اما به شیوه‌ها و  تاکنون به شکل‌های مختلف مدیریت شده است.

وی افزود: امام خمینی(ره) هم متناسب با شرایط مختلف، نرمش‌هایی را در سیاست خارجی جایز می دانستند که نمونه بارز آن پذیرش قطعنامه 598 بود.

وی ادامه داد: عزت، حکمت و مصلحت باید شیوه عمل ما باشد اما به طوری که ما را به عقب برنگرداند و ارتباطاتمان هم با دوستانمان قطع نشود.

این کاندیدای اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گروههای سیاسی، سیاست خارجی را بر اساس منافع ملی اتخاذ می کنند گفت: برداشت از سیاست خارجی برای کسب موفقیت‌های داخلی یک خیانت است.

وی همچنین با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران گفت: اشتباهاتی که در مدیریت روابط خارجی داشته‌ایم در مذاکرات هسته‌ای نیز اعمال شده است.

جلودارزاده افزود: ما در سیاست خارجی اگر به وسیله ملتها حمایت می شدیم اما در دایره دولت‌ها ابتکار عمل را از دست داده‌ایم.

کاندیدای اصلاح طلب  نهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ ایرانی نمی‌گوید انرژی هسته‌ای حق ما نیست، خاطرنشان کرد: اما می توانیم رسیدن به انرژی هسته‌ای خود را از طریق دیگری پیگیری کنیم و آن را به شکل دیگری در دنیا مطرح کنیم.

وی تاکید بر اینکه اگر قرار است با دشمن مبارزه کنیم نباید دوستانمان را از دست بدهیم، گفت: می‌توانستیم در زمینه  پیگیری مطالبات هسته‌ای مان بهتر از این عمل کنیم.

دبیرکل اتحادیه کارگری زنان  با بیان اینکه من از جناح اصلاح طلب پاسخگوی شما نیستم، اظهار داشت: ما در بخش روابط خارجی تندروی‌هایی داشتیم که دوستانمان را از دست داده‌ایم.

کاندیدای اصلاح طلب نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما می‌دانیم که غربی‌ها دنبال منافع خودشان هستند اما باید در برخورد با آنها نهایت زیرکی و هوشیاری را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ما نیز اعتقاد به حذف در نظام سلطه نداریم گفت: بچه‌های ما از کوچکی با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس بزرگ شده اند بنابراین صحبت از حذف در نظام سلطه هیچگاه در میان نبوده است.

دبیرکل اتحادیه کارگری زنان همچنین با اشاره به وقایع پس از انتخابات سال 88 افزود: تخلفات قبل از انتخابات بخصوص از سوی رقیب کاندیدای اصلاح طلبان موجب بی قانونی های بعد از انتخابات شده است.

جلودارزاده با بیان اینکه واکاوی مسائل گذشته ما را در شرایط سخت امروز به جایی نمی‌رساند گفت: هر انتخابات یک دوره جدیدی برای انقلاب است. بنابراین ما باید این انتخابات را خوب برگزار کنیم چرا که تکثر از مصلحت‌اندیشی خود امام خمینی(ره) بوده است و ما هم باید طوری رفتار کنیم که مردم اعتماد کنند.

این کاندیدای اصلاح‌طلب نهمین دوره مجلس با بیان اینکه وقتی بر قانون‌مداری تاکید می‌شود حتی اگر رئیس جمهوری نیز قانون‌شکنی کند باید پاسخگو باشد تاکید کرد: ما تا کی می‌خواهیم یک اختلاف را که فقط دشمنان ما از آن سود می‌برند ادامه دهیم و ما نباید این سوءتفاهم ادامه دهیم و نسل به نسل منتقل کنیم چرا که فقط ملت هزینه آن را می پردازد.


 
 
 
  
اگر در برخی امور مثل کارگردانی و نویسندگی و ... سررشته ای نداری اما در افعالی همچون مدیریت چند همسر و...متخصص هستی!

در ادامه سلسله نامه های یکی از دوستان نوری زاد به وی نامه جدیدی به دست ندای انقلاب رسیده که به شرح زیر است:
آقای نوری زاد، سلام
در ابتدا می خواهم خبری به شما بدهم. دشمنان مصلحتی دیروز و دوستان قطعی امروزت آنقدر با نامه و نوشته هایت ذوق زده می شوند که عکس و نام و مطالبت جزء لاینفک رسانه های آنها شده است و برخی رسانه ها مثل سایت صدای اسرائیل هر هفته اقدام به انتشار نامه هایت می نماید که این نشان از رضایت اربابان امروز جنابعالی دارد. و اما بعد...
در نامه هایت شرایط حاکم بر کشور را به گونه ای ترسیم می کنی که گویا ترس از شکنجه و زندان و محکومیت جلوی هرگونه نقد و گله به رهبری را گرفته و هر کس دست به چنین اقدامی بزند پستوهای زندان اوین در انتظارش است.
این نوع نگاه سطحی شما به موضوع مهمی مثل نقد و گله به رهبری جای تعجب دارد چون در فضای هدایت شده حاکم بر رسانه های متنوع امروز، نه تنها انواع نقد های منصفانه و غیرمنصفانه نسبت به رهبر معظم انقلاب و جایگاه ایشان مطرح می شود بلکه در بسیاری از موارد توهین و افترا و تهمت های ناروا نیز به ایشان نسبت داده می شود و این در حالی است که افرادی همچون خود شما به عنوان مهره ای بس ناچیز در این سناریوی حمله به رهبری و جایگاه ولایت فقیه نقش به سزایی داری و از نوع بیانت نیز کاملا مشخص است که از ترس شکنجه و زندان و محکومیت هیچگونه لکنتی بر زبان و قلمت ایجاد نشده است. البته بگذریم که این موضوع جای بسی تأمل دارد که برای علت آن قضاوت را به مخاطبین می سپاریم.
با تمام این احوال بیان این موضوع از سوی شما که با عفو رهبری از زندان آزاد شده ای، برداشتی جز بی حرمتی به نمکدانی که از آن سالها ارتزاق کردی نمی توان داشت. 


آقای کارگردان و بازیگر !
به حق اگر در برخی امور مثل کارگردانی و نویسندگی و ... سررشته ای نداری اما در افعالی همچون مدیریت چند همسر، مغلطه و دروغ بافی بسیار متخصص هستی و باید به شما دست مریزاد گفت.
انتقادات شما به رهبر معظم انقلاب، انسان را یاد مریض بی سوادی می اندازد که نزد پزشک متخصصی می رود و قبل از اینکه پیرامون علائم مریضی خود حرفی به دکتر بزند و دکتر نیز دارویی تجویز کند، شروع به توهین و فحاشی به پزشک معالج نماید و تخصص و سطح علمی و نحوه درمان بیمارانش را به باد انتقاد بگیرد و از دست خط تا نوع پوشش ظاهری و داروهای تجویزی احتمالی او را مورد هجمه قرار دهد.
قطعا آن پزشک متخصص با درک و فهم و سعه صدر خود، پاسخی جز لبخند بر لب و آهی بر دل برای آن مریض که دیگر امیدی به بهبود آن نیست، نخواهد داشت.
آقای نوری زاد
در لابلای نوشته هایت صحبت از مال پاک و حساب دنیا و آخرت و حساسیت به بیت المال می کنی. می دانی چرا نامه ها و دست نوشته هایت هیچ اثری بر هیچ کس و هیچ چیز نمی گذارد زیرا رطب خورده نمی تواند منع رطب کند.
نمی خواهم بگویم که خدای ناکرده مال حرام می خوری یا مال حرام خورده ای اما در احادیث و روایات اشارات فراوانی به تأثیرات مال شبهه ناک و حرام بر زندگی و فرزندان و عاقبت انسان شده است و به همین علت چند سئوال از شما دارم: حال و احوال فرزند بزرگت اباذر چطور است؟ هنوز با در آغوش گرفتن دخترهای نیمه عریان جلوی دوربین می رقصد؟ تکلیف آن ۵ میلیاردی که از سپاه برای ساخت فیلم ۲۰۰ میلیونی ۴۰ سرباز گرفتی چه شد؟ آیا آپارتمان های قیطریه را با حقوق بازنشستگی خود می سازی؟
برادر عزیز! طوری از مرگ و زندگی حرف می زنی که انگار قرار است عمر نوح(ع) داشته باشی و مرگ، پیشروی شما نیست. آیا به قبر و قیامت خودت فکر کرده ای؟ آیا برای پاسخ به نکیرین جواب قانع کننده ای داری؟ یا اینکه اگر آنجا هم نتوانی جواب نکیرین را بدهی، نعوذ بالله نحوه برخورد ملائک عذاب با خودت را متوجه خداوند متعال می کنی و با نامه نگاری به حضرت حق، عدالتش را زیر سئوال می بری؟! و یا اینکه اصلا به این چیزها اعتقادی نداری که اگر اینطور باشد از نوشته خود پشیمانم چون دیگر امیدی به بازگشت نخواهد بود.
آقای نوری زاد از آنجایی که پوشاندن نفاق در پس پرده در بلند مدت امکان پذیر نیست، چه زیبا در لابلای نوشته هایت چهره واقعی خود را هویدا می کنی که البته این کار، نه توسط شما، بلکه به واسطه لطف الهی برای رسوایی بیشتر تحقق می یابد.
این را نیز بدان که دوست داشتن دوستان الهی و شنیدن و تأثیر پذیرفتن از سخن حق، توفیقی می خواهد که از شما و امثال شما سلب شده است و این هیچ دلیلی جز جمله معروف سیدالشهدا یعنی «ملئت بطونهم من الحرام» نداشته و ندارد.
والسلام

نوشته شده توسط مصطفی در 16:26 |  لینک ثابت   •  نظر بدهید

یکشنبه سی ام بهمن 1390

ایران با پیشرفت های بزرگ در آستانه یک جهش هسته ای* سند

ایران به پیشرفت‌های هسته‌ای فراوانی دست یافته و در آستانه یک جهش هسته‌ای است. مرصاد به نقل از جام نیوز، خبرگزاری آسوشیتدپرس روز یکشنبه 19فوریه (30بهمن) به نقل از برخی دیپلمات‌ها نوشته است تاسیسات فردو نماد تصمیم ایران برای پیگیری قاطع برنامه هسته‌ای خود است. آسوشیتدپرس ادعا کرده است که این تاسیسات می‌تواند برای مصارف غیرصلح‌آمیز نیز کاربرد داشته باشد. رویترز افزود: «این دیپلمات‌ها همچنین گفته‌اند که حتی سانتریفیوژهای کنونی ایران نیز از آنجا که می‌توانند اورانیوم را تا 20 درصد غنی کنند، پس توانایی غنی‌سازی بیش از آن را نیز دارند.» بر پایه این گزارش، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار است روز یکشنبه وارد ایران شوند. این دومین سفر بازرسان آژانس به ایران طی ماه جاری است. ایران بارها بر ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای خود تاکید کرده است. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز علی‌رغم آنکه در گزارش ماه نوامبر، ادعاهایی را علیه برنامه هسته‌ای ایران مطرح کرده بود اما تاکنون شاهدی قطعی بر انحراف این برنامه از مسیر خود ارائه نکرده است. در همین حال، ایالات متحده و اتحادیه اروپا با اعمال تحریم‌هایی ضد ایران قصد دارند ایران را مجبور به عقب‌نشینی از حقوق هسته‌ای خود کنند. ایران تاکید کرده است که در خصوص برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز خود، تسلیم فشارها نخواهد شد. این گزارش آسوشیتدپرس در تناقض جدی با ادعاهای مقامات آمریکایی است که پیشرفت‌های اخیر هسته‌ای ایران را غیرواقعی و کم‌تاثیر دانسته بودند. این در حالی است که سخنگوی کاخ سفید دستاوردهای هسته ای ایران را اغراق آمیز توصیف کرد که نشان دهنده شدت عصبانیت مقامات رسمی ایالات متحده از پیش دستی ایران قبل از مذاکرات با 1+5 دارد.

 

واشنگتن تایمز: نفوذ به درون برنامه هسته ای ایران بسیار سخت است*سند

 

واشنگتن تایمز: «اطلاعات سری ما در مورد برنامه هسته ای ایران بسیار ضعیف است و نفوذ درون برنامه هسته ای این کشور برای مقامات و مسئولان امنیتی بسیار سخت است.سپاه سال گذشته چندین عامل نفوذی آمریکا را دستگیر کرد.»

مرصاد به نقل از جام نیوز، روزنامه واشنگتن تایمز، روز شنبه 18 فوریه(19 بهمن) نوشت: «اگر ایران هم اکنون یک یا چند سلاح هسته ای داشته و قادر به حمله اتمی به آمریکا باشد، چه اتفاقی رخ خواهد داد. اگر این امر درست باشد، آن وقت محاسبات مردم آمریکا که از حمله به ایران حمایت می کنند، تغییر خواهد کرد و ریسک آمریکا و اسرائیل برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران به شدت افزایش می یابد.»

این روزنامه آمریکایی ادامه داد: «حقیقت این است که هیچ کس، به طور کامل و مطمئن نمی داند ایران تا چه حد در برنامه هسته ای خود پیشرفت کرده است. دلایلی وجود دارد که مقامات واشنگتن بنابر آنها معتقدند هنوز ایران به سلاح هسته ای دست نیافته است و نمی تواند به آمریکا حمله اتمی داشته باشد.»
واشنگتن تایمز افزود: «ایران تاکنون به جهان به واسطه آزمایش هسته ای هشداری نداده است اما آمریکا هم پیش از حمله اتمی به هیروشیما، آزمایش هسته ای انجام نداده بود. تخمین ها حاکی از آن است که اسرائیل 200 کلاهک هسته ای دارد. خب، بنابر تجربه ایران هم می تواند هم اکنون سلاح هسته ای داشته باشد. اطلاعات سری ما در مورد برنامه هسته ای ایران بسیار ضعیف است و نفوذ درون برنامه هسته ای این کشور برای مقامات و مسئولان امنیتی بسیار سخت است. سپاه سال گذشته چندین عامل نفوذی آمریکا را دستگیر کرد.»
این روزنامه افزود: «ایران دلایل زیادی دارد که اطلاعات غلطی را به غرب بدهد و آمریکا و متحدان آن را متقاعد کند که هنوز سلاح هسته ای تولید نکرده است. شاید هم اکنون ایران سلاح هسته ای داشته باشد و در آینده همچون کره شمالی آن را آشکار کند. شاید هم دولت اوباما می داند که ایران سلاح هسته ای به دست آورده است اما نمی خواهد در چنین شرایطی آن را عمومی کند.»
واشنگتن تایمز در پایان، با تاکید بر پروژه ایران هراسی غرب، به نوعی پشت پرده فشار غرب علیه سوریه را فاش ساخته و نوشت: «بنابر تخمین ها، در صورت پرتاب یک سلاح کوچک اتمی از سوی ایران به یکی از شهرهای بزرگ آمریکا حداقل 200 نفر کشته خواهند شد. تغییر رژیم در ایران تنها با تغییر رژیم در سوریه آغاز می شود.»

 



:: بازدید از این مطلب : 305
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : من

درخواست كمك سبزها از شبكه غرب گراي الجزيره

 

http://snn.ir/pic/13901125043_2010362139e.jpg

 

سبزها براي پوشش اغتشاش برنامه 25 بهمن خود كه ديروز ناكام ماند، از شبكه الجزيره درخواست كمك كرده بودند.

 

سبزها و بازماندگان جريان فتنه 88 پس از اعلام فراخوان براي تجمع در خيابان ها در روز 25 بهمن، از صبح ديروز در شبكه هاي اجتماعي همچون فيس بوك، تويتر و يوتيوب از شبكه تلويزيوني الجزيره درخواست كردند تا تجمع 25 بهمن سبزها را پوشش خبري دهند.
برپايه اين گزارش، دستور برگزاري اين تجمع كه با بي ميلي و عدم استقبال در تهران و شهرهاي ديگر روبه رو شد از تلاويو و بازيگردانان خارجي صادر شده بود.
البته گردانندگان اين برنامه و برنامه هاي مشابه قبل از 25 بهمن پيش بيني كرده بودند كه ممكن است نتوانيم كسي را به خيابان ها بكشانيم: اما هدفمان ايجاد جو امنيتي در كشور است.
 

کارشناسان اقتصادی: اظهارات هاشمی بی پایه و اساس است

 

 

هاشمی با بیان این که این طرح مورد موافقت رهبری قرار نگرفت و از سوی ایشان رد شد ادامه داد: دولت خاتمی این طرح را از مجلس پس گرفت. اصلاحاتی هم در آن صورت شد، ولی منابع آنها، مورد موافقت رهبری قرار نگرفت و گفتند که به مردم فشار می‌آید.

altمصاحبه اخیر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با روز نامه شرق حاوی اظهاراتی بود که واکنش نخبگان و سیاسیون کشور را برانگیخت.

آقای هاشمی رفسنجانی در بخشی از این مصاحبه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا در دوران ریاست جمهوری تان کاری بود که شما حسرت به پایان رساندن آن را داشته باشید؛ با مطرح کردن موضوع طرح تأمین اجتماعی اظهار داشت: چند مورد از کارهای من ناتمام ماند که هنوز هم هیچ کاری نشده و من هنوز برای عدم انجام آنها حسرت می‌خورم. فکر کردیم که باید سیستم تامین اجتماعی کاملی برای مردم درست کنیم و همه امکانات کشور آماده شده بود. فکر کردیم باید تامین اجتماعی باشد و مردم در حدمعقول تامین زندگی خودشان را داشته باشند. از جمله غذا، دارو، کار، درمان و تحصیل فرزندانشان، اشتغال یا اشتغال موثر یا بیمه اجتماعی، بیمه کار که حقوق بیکاری بگیرند. 

وی با بیان اینکه این طرح را به صورت لایحه 60 صفحه ای به مجلس فرستادیم ولی به دوران بنده نرسید ادامه داد: آن موقع منبع درآمد خوبی که ما پیدا کرده بودیم، مخابرات بود. آقای غرضی خیلی به سرعت توسعه مخابرات را پیش می‌برد. سیستم موبایل‌ها و خطوط تلفن درآمدزایی داشت و بخش عمده این درآمد را به تامین اجتماعی اختصاص دادیم که تحمیل هم نشود و مخابرات کمتر سود ببرد. من به مجلس دادم که تصویب کند که دوره من تمام شد. آقای خاتمی که آمد، خواستند آن را متناسب با روز اصلاح کنند.

هاشمی با بیان این که این طرح مورد موافقت رهبری قرار نگرفت و از سوی ایشان رد شد ادامه داد: دولت خاتمی این طرح را از مجلس پس گرفت. اصلاحاتی هم در آن صورت شد، ولی منابع آنها، مورد موافقت رهبری قرار نگرفت و گفتند که به مردم فشار می‌آید. 

وی در ادامه مصاحبه خود ضمن ربط دادن مشکلات کنونی جامعه به رد لایحه تأمین اجتماعی تلویحا مقصر را رهبری دانسته و می گوید: به خاطر رد این لایحه هنوز که هنوز است با وجود شعارهایی هم که داده می‌شود، انجام نشد. الان تامین اجتماعی جامعی برای مردم نداریم. اگر آن بیمه اجتماعی کامل برقرار شود، مردم از زمان تولد تا آخر عمر حد معقولی از امکانات برای معاش دارند.

این در حالی است که برخی از کارشناسان و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس نظر متفاوتی در این رابطه مطرح می کنند.

برهمین اساس عبدالرضا ترابی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به خبرنگار عصر امروز گفت:طرح تأمین اجتماعی به دلیل عدم توجیه اقتصادی و تأمین نشدن منابع مالی آن پیگیری نشده است.

نماینده مردم گرمسار و عضو فراکسیون اصولگرای مجلس با بیان اینکه طرح تأمین اجتماعی به دلیل عدم شفافیت در تأمین منابع و همچنین هنگفت بودن هزینه های تأمین بودجه آن عملیاتی نبود تأکید کرد: اظهارات آقای هاشمی مبنی بر اینکه رد طرح مذکور توسط مقام رهبری سبب بوجود آمدن وضعیت کنونی مالی و اقتصادی کشور شده است بی پایه و اساس است.

این اولین بار نیست که هاشمی در مواجهه با انتقادات نسبت به دو دوره مسئولیت اجرایی خود تلویحا دیگران را مقصر می کند و کاستی ها را به گردن رهبری می اندازد. او پیش تر از این نیز درباره تورم 50 درصدی دولت دوم موسوم به سازندگی جواب روشنی به این انتقاد نداده بود.

 

متهم به قتل ندا آقا سلطان در تل آويو

 
 

کیهان: يك كلاهبردار متهم به مشاركت در قتل ندا آقاسلطان، همچنان مشغول كاسه ليسي و شيادي است.
كاسپين ماكان كه براي دومين بار و به فاصله دو سال به تل آويو رفته بود، نامزد ندا آقاسلطان بود و بعد همراه فردي به نام آرش حجازي كه سرصحنه قتل حاضر بود، متهم اين جنايت هستند. اين دو نفر با فاصله اندكي از ايران گريختند و از انگليس سردرآوردند. چند ماه بعد كاسپين ماكان به فلسطين اشغالي رفت و با پرز رئيس كودك كش رژيم صهيونيستي ملاقات كرد. پرز علناً گفته بود كه اپوزيسيون سبز به نيابت از اسرائيل با ايران مي جنگد.
اين كلاهبردار متواري در مصاحبه با راديو اسرائيل ادعا كرده كه در تورنتو به سر مي برد اما به خاطر عوامل حكومت ايران در اين شهر، از وضعيت خود چندان راضي نيست. وي مي گويد «تورنتو به جايگاه دوم عوامل و مزدوران حكومت تبديل شده است. اعتراض برخي روشنفكران عليه سفر من به اسرائيل و ملاقات با شيمون پرز خيلي عجيب نيست. آنها عوامل رژيم هستند.
يادآور مي شود كاسپين ماكان به خاطر كلاهبرداري هايش به شدت از سوي طيفي از گروه هاي اپوزيسيون خارج كشور مورد انتقاد و اعتراض قرار گرفت. 

مغزهای الکلی و آفت دیده فهمیدند در ایران چه خبر است/ انتخابات پرشور ضربه‌ای سخت به دشمن


رهبر معظم انقلاب صبح امروز در دیدار هزاران نفر از علماء، مسئولان و قشرهای مختلف مردم آذربایجان، با اشاره به حضور دهها میلیونی و بسیار پرشورتر و با نشاط تر مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال، چرائی این عظمت ملت عزیز ایران را، بصیرت و موقع شناسی بی نظیر آنان دانستند و تأکید کردند: ملت ایران با این بصیرت، ایستادگی و حضور به هنگام در صحنه، هیچگاه شکست نخواهد خورد و در انتخابات 12 اسفند نیز ملت بار دیگر هوشیاری و موقع شناسی خود را نشان خواهد داد و با حضور پرشور و فراوان خود در انتخابات مجلس نهم، ضربه سخت دیگری به دشمن خواهد زد.
  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(چهارشنبه) در دیدار هزاران نفر از علماء، مسئولان و قشرهای مختلف مردم آذربایجان، با اشاره به حضور دهها میلیونی و بسیار پرشورتر و با نشاط تر مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال، چرائی این اعجاب آفرینی و عظمت ملت عزیز ایران را، بصیرت و موقع شناسی بی نظیر آنان دانستند و تأکید کردند: ملت ایران با این بصیرت، ایستادگی و حضور به هنگام در صحنه، هیچگاه شکست نخواهد خورد و در انتخابات 12 اسفند نیز ملت بار دیگر هوشیاری و موقع شناسی خود را نشان خواهد داد و با حضور پرشور و فراوان خود در انتخابات مجلس نهم، ضربه سخت دیگری به دشمن خواهد زد.

در این دیدار که در آستانه 29 بهمن، سالروز قیام مردم تبریز بر ضد رژیم ستم شاهی در سال 1356، برگزار شد، رهبر انقلاب اسلامی حوادث مهم انقلاب اسلامی را درس آموز و شاخص های عمده در مسیر حرکت بسوی قله ها و اهداف برشمردند و با اشاره به راهپیمایی عظیم ملت ایران در 22 بهمن افزودند: امسال همه تأکید داشتند که حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن در سراسر کشور، نسبت به سالهای قبل، پرشورتر و با نشاط تر بوده است اما سؤال مهم این است که چرا امسال شاهد چنین حضور با عظمت تری بودیم؟

حضرت آیت الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: پاسخ به این سؤال جز به بصیرت و موقع شناسی کم نظیر مردم بر نمی گردد زیرا ملت ایران امسال احساس کرد که کشور و نظام و اسلام به این حضور نیازمند است.

ایشان با اشاره به تبلیغات پرحجم و گسترده رسانه ها و دستگاههای تبلیغاتی جبهه دشمن عنود و شریر، تحت هدایت شبکه صهیونیستی جهانی، تأکید کردند: هدف اصلی تبلیغات متراکم، القای این دروغ بزرگ بود که ملت شجاع، مؤمن و امتحان داده ایران، نسبت به انقلاب، اسلام و اهداف والای خود سست و بی انگیزه شده است.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: تمرکز این تبلیغات هم برروی راهپیمایی 22 بهمن بود تا شاید حضور مردم کمرنگ و بی رونق شود اما ملت ایران با بصیرت و موقع شناسی اعجاب برانگیز ، متوجه این ترفند دشمن شد و با حضور عظیم خود در راهپیمایی 22 بهمن امسال، به دهان دشمن کوبید.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به گزارشهای موثق درخصوص حضور بسیار پرشور و گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن در هشتصد و پنجاه شهر کشور خاطرنشان کردند: این ملت ایران است. این ملت با چنین بصیرت و موقع شناسی و حضور در صحنه، شکست نخواهد خورد.

ایشان تأکید کردند: آنهایی که باید پیام این حضور با عظمت مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن را بگیرند، گرفتند و آنهایی که در مغزهای الکلی و آفت دیده خود، خیالاتی در سر می پروراندند، متوجه شدند که در ایران چه خبر است و ملت قهرمان ایران چگونه در صحنه حاضر است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش دستگاههای تبلیغاتی جبهه استکبار برای منعکس نشدن حقیقت و عظمت حضور مردم افزودند: کسانی که مدعی آزادی اطلاعات و اخبار هستند، اخبار مربوط به این راهپیمایی را سانسور کردند و راهپیمایان میلیونی تهران را هزاران نفر و جمعیت دهها میلیونی کشور در راهپیمایی را صدها هزار نفر عنوان کردند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای تأکید کردند: دشمن همواره از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، انواع شیوه های دروغ پردازی، تقلب، خدعه و تزویر را بکار گرفته است اما هنگامی که پیام صادقانه یک ملت از دل برآید، کار خود را خواهد کرد و احساس حضور و انقلابی گری و حرکت همراه با عزم راسخ، همچون هوای خوش بهاری در همه جا نفوذ و همه را بهره مند خواهد کرد.

ایشان افزودند: نمونه آشکار این واقعیت، تحولات اخیر در شمال آفریقا، و کشورهای عربی و دنیای اسلام و فراگیر شدن شعارهایی است که روزی ملت ایران، مظلومانه آنها را سر می داد.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: اسلام در حرکت عظیم خود به نقطه حساسی رسیده است و نسلهای آینده شاهد حوادث مهمی خواهند بود که دنیا را دگرگون خواهد کرد و سیاستهای مسلط مادی مستکبرانه را نیز از بین خواهد برد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: کانون اصلی این حرکت، جمهوری اسلامی ایران است و جوشش اولیه آن هم از ایران بوده و ملت ایران همچنان ایستاده است.

ایشان، ایستادگی ملت ایران را رمز موفقیت و دستاوردهای بزرگ نظام اسلامی دانستند و افزودند: هنگامی که ملتی می ایستد و در مقابل شبکه پرهیمنه و پرهیاهو دشمن به خود ترس و واهمه راه نمی دهد، در عرصه های علم و فناوری، اقتصاد، مسائل اجتماعی، سیاست ورزی بین المللی و تأثیرگذاری بر ملتها، پیشرفت خواهد کرد و تفکر، دین و شعارش فراگیر خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: به لطف خداوند و به برکت این ایستادگی و استحکام درونی ملت ایران، جوانان ، با همت ها و استقامت خود کشور را همانند دسته گل خواهند ساخت و آن را تبدیل به یک الگوی موفق و پیشرفته برای جهان اسلام خواهند کرد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای لازمه پیشرفت و سازندگی کشور را، استمرار حرکت در مسیر صراط مستقیم الهی و راه اسلام، دیانت و شریعت و حفظ هوشیاری و بصیرت و عمل به وظیفه دانستند و با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس نهم افزودند: دستگاههای تبلیغاتی و رسانه های جبهه استکبار و عوامل همیشگی آنها، تلاش گسترده ای را آغاز کرده اند تا انتخابات مجلس، انتخابات بی رونقی باشد اما همه باید بدانند که حضور مردم در انتخابات، کشور را به پیش خواهد برد و دشمن را در اجرای توطئه هایش دچار تردید و تزلزل و وادار به عقب نشینی خواهد کرد.

ایشان تأکید کردند: انتخابات پرشور ضربه سختی به دشمن خواهد بود.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه دلهای مردم در دست خدا است، افزودند: با عنایت و کمک خداوند متعال، انتخابات مجلس نهم پرشور و با احساس و همراه با بصیرت و حضور فراوان مردم، برگزار خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی اظهار امیدواری کردند نتیجه انتخابات دوازدهم اسفند، انتخاب مجلس و نمایندگانی خوب برای ورود به عرصه کار و خدمت باشد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش و جایگاه  آذربایجان و بویژه تبریز در حوادث و تحولات یکصد سال گذشته کشور، افزودند: مهمترین ویژگی قهرمانان و نام آوران تبریز همچون ستارخان و باقرخان، تدین و حرکت در مسیر دین و پیروی از علمای دین بوده است.

ایشان همچنین با اشاره به نقش آفرینی علما و مردم آذربایجان و تبریز در نهضت اسلامی و حوادث مربوط به پیروزی انقلاب اسلامی  و بعد از آن ،خاطر نشان کردند: تقدیم دو شهید محراب از میان پنج شهید محراب ، و شجاعت و خط شکنی لشکر دلاور و قهرمان عاشورا در دوران دفاع مقدس نمونه هایی از کارنامه درخشان و برجسته مردم آذربایجان است.

در ابتدای این دیدار آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز در سخنانی ضمن گرامیداشت قیام 29 بهمن در سال 1356، به پیشگامی مردم آذربایجان در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مردم غیور و با بصیرت آذربایجان، در انتخابات 12 اسفند نیز حماسه ای فراموش نشدنی خلق خواهند کرد. 

راستی تهران روز25بهمن چه خبر بود

 
 
گروههاي ضدانقلاب و فتنه گر كه از يك ماه گذشته تبليغات وسيعي را براي راه انداختن يك آشوب خياباني در 25 بهمن ماه در تهران تدارك ديده بودند با بي اعتنايي مردم مواجه شدند.
به گزارش کیهان، از يك ماه پيش گروههاي فتنه گر در لندن و واشنگتن همراه با رسانه هاي سايبري و تلويزيونهاي ماهواره اي پروژه اي چند مرحله اي را براي ايجاد اغتشاش در آستانه انتخابات كليد زدند كه بايد دو مرحله آن در 24 و 25 بهمن در دانشگاهها و خيابانهاي تهران آغاز مي شد، اما بي اعتنايي مردم به اين درخواست گروههاي فتنه گر باعث شد كه يا در مقابل اين موضوع كه بارها وعده آن را داده بودند سكوت كنند و يا به برجسته سازي موضوعات انحرافي بپردازند.
پايگاه اطلاع رساني بي بي سي اين خبر را به عنوان تيتر يك خود انتخاب كرد؛ «اسرائيل: ايران در انفجارهاي بانكوك دست داشت». راديو فردا هم در حالي كه از روزهاي گذشته اطلاعيه درخواست تجمع را بر روي وبگاه خود گذاشته بود به آرامي از كنار اين موضوع گذشت و در تيتر اول خود نوشت: بمب گذار ايراني چهار نفر را در بانكوك زخمي كرد.
پيش از اين راديو فردا در اطلاعيه خود براي برگزاري تجمع چنين نوشته بود؛ «شوراي هماهنگي راه سبز اميد، در سالگرد راهپيمايي 25 بهمن 89، و با گذشت يكسال از حصر خانگي ميرحسين موسوي و مهدي كروبي، از مردم خواسته است روز 25 بهمن امسال در تهران و ديگر شهرهاي بزرگ در يك پياده روي سكوت شركت كنند.»
راديو فردا در ادامه نوشته است: در يكسالي كه از حبس خانگي اين چهره هاي شاخص اعتراض ها در ايران مي گذرد، تنها برخي از اعضاي خانواده هاي آنها به صورت محدود توانسته اند با آنان ديدار داشته باشند.
در همين حال در روزهاي اخير، همزمان با اعلام فراخوان شوراي هماهنگي راه سبز اميد، شماري از نيروهاي سياسي و فعالان مدني در داخل و خارج از كشور خواهان آزادي اين دو رهبر مخالفان شده اند.
رسانه هاي ضدانقلاب كه گويا از قبل نيز آمادگي اين وضعيت و آرامش در ايران را داشتند، در اخبار جسته و گريخته خود به شكل مضحكي سعي كردند شلوغي عادي و هميشگي پايتخت و ترافيك سنگين آن را در ساعات شامگاهي به فراخوان خود نسبت دهند.
«بي بي سي» در اين زمينه شمار افراد تجمع كننده را كمتر از 25 بهمن سال پيش خواند و البته به اين سؤال پاسخ نداد كه اساساً از كدام تجمع سخن مي گويد!
اوضاع براي آنهايي كه در خارج نشسته و چشم به فضاي مجازي دوخته بودند چنان نااميد كننده بود كه اغلب مجبور شدند در لابه لاي اخبار و گزارش هاي خود تأكيد كنند كه حتي همين چند خط خبر آبكي را نيز نمي توانند رسماً تأييد كنند.
گفتني است عناصر ضدانقلاب از مدت ها قبل حتي با تماس تلفني از خارج، از مردم خواسته بودند در روز 25 بهمن براي اعتراض به نظام جمهوري اسلامي به خيابان آمده و دست به تظاهرات بزنند.
 

 



:: بازدید از این مطلب : 277
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : من

بيانيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي به مناسبت يوم الله 22 بهمن
جبهه پايداري انقلاب اسلامي در آستانه سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي، ضمن تجديد ميثاق با آرمان هاي بلند بنيانگذار راحل نظام مقدس جمهوري اسلامي حضرت امام خميني (ره)، شهداء گلگون كفن انقلاب و رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت الله خامنه اي (مد ظله العالي)، از آحاد ملت شهيد پرور ايران دعوت مي نمايد همچون گذشته با حضور وحدت بخش خود در راهپيمايي يوم الله 22 بهمن، مشت محكم ديگري بر دهان استكبار جهاني كوبيده و اميد تازه اي را در دل هاي امت اسلامي زنده نمايند. ان شاء الله اعضاي جبهه پايداري انقلاب اسلامي نيز همراه و همدل با مردم و تمامي گروه ها و جريانات، در صفوف به هم فشرده ملت حضور خواهند داشت و وحدت ملي حول محور ولايت فقيه را به رخ دشمنان و بدخواهان خواهند كشيد. و من الله التوفيق جبهه پايداري انقلاب اسلامي
ملت مومن و انقلابي ايران اسلامي؛ يوم الله 22 بهمن، يادآور سال ها مجاهدت و مبارزه ملت شريف ايران به رهبري حضرت امام خميني (ره) است كه در نهايت منجر به پيروزي مردم خداجوي ايران بر رژيمي شد كه پشتيباني مالي، نظامي، رسانه اي، سياسي، امنيتي و اقتصادي استكبار جهاني را با خود به همراه داشت و در جهان آن روز كه همه چيز تنها در پارادايم دوقطبي ليبراليسم - كمونيسم به رهبري امريكا و شوروي قابل فهم و تحليل بود، ناگهان نظامي منبعث از انقلاب اسلامي و مبتني بر آموزه هاي اسلام ناب محمدي (ص) پا به عرصه جهاني گذاشت كه شعار آن " نه شرقي، نه غربي، جمهوري اسلامي" به معناي نفي هر دو گفتمان چپ و راست متداول آن روز دنيا بود.

خواست تاريخي ملت ايران جهت برپايي نظام مردمسالاري ديني تحت عنوان جمهوري اسلامي، آغازگر تحولات بزرگ در قرن بيستم گشت و اسلام ناب مجددا به عنوان محور تعيين كننده مناسبات جهاني و بين المللي، همه نظام هاي اجتماعي آن روز دنيا را به چالش كشيده و متاثر نمود؛ اينچنين بود كه تمامي كشورهاي بلوك غرب و شرق آن روز، عليرغم اختلافات ظاهري، جبهه اي متحد عليه نظام نوپاي اسلامي در ايران تشكيل داده و جنگ ناجوانمردانه و ظالمانه 8ساله را به ملت ايران تحميل نمودند.

دفاع مقدس گرچه منشاء خيرات و بركات عظيم و رويش هاي مبارك در كشور گشت، لكن سندي محكم و انكارناپذير از ظلم نهادهاي بين المللي – به ويژه سازمان ملل- بر ايران بود و يقينا وجدان هاي بيدار و حقيقت جو در مورد آن قضاوت خواهند نمود.

از زمان پايان جنگ تا امروز نيز همان جبهه استكبار جهاني به سركردگي امريكا و اسرائيل، انواع توطئه ها و نيرنگ ها براي به زانو درآوردن ملت ايران را در داخل و خارج كشور به كار بسته است، اما بحمد الله، به واسطه نعمت بزرگ و ميراث جاويدان حضرت امام خميني (ره) يعني ولايت مطلقه فقيه، ملت ايران از همه گردنه ها و كوران حوادث عبور كرده و به فضل الهي قله هاي تعالي را يكي پس از ديگري فتح نموده است.

اين رهبري حكيمانه حضرت آيت الله خامنه اي (مدظله العالي) و پايداري و استقامت مردم بر اصول انقلاب و پيروي از فرامين و رهنمودهاي ولايت فقيه بود كه نظام از فتنه هاي بزرگي همچون فتنه سال هاي 78 و 88 به سلامت عبور نمود و تهديد ها و تحريم هاي اقليت زورگو و ظالم حاكم بر منابع و ثروت هاي ملت هاي دنيا، نه تنها هيچ تاثيري بر مسير حركت ملت ايران نگذاشت، بلكه روز به روز بر صلابت و استحكام اين حركت الهي افزود.

آنچه بيش از هرچيز مايه مباهات و افتخار ملت ايران مي باشد، اين است كه عليرغم همه دشمني ها و خصومت ها، پيشرفت هاي چشم گير و حيرت انگيز ملت ايران – به خصوص جوانان- در عرصه هاي گوناگون علم و فناوري، لحظه به لحظه بر اقتدار انقلاب اسلامي افزوده و قلوب ملت هاي مسلمان و مستضعفان و آزاديخواهان دنيا را اميدوار و مشعوف نموده است.

ملت غيور ايران امسال در حالي بزرگداشت سي و سومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي را جشن مي گيرد كه شرايط منطقه خاورميانه و جهان در نقطه عطف تاريخي قرار داشته و مناسبات جهان در حال دگرگوني مي باشد.

ملت هاي مسلمان، به مدد مكتب رهايي بخش و انسان ساز اسلام، بيدار گشته اند و امواج طوفنده بيداري اسلامي، رژيم هاي جبار و مستبد منطقه را در هم كوبيده است؛ انقلاب هاي مردمي در مصر، تونس، ليبي، يمن، بحرين وساير كشورهاي منطقه، خواب را از چشمان اربابان امريكايي و صهيونيستي حاكمان منطقه ربوده و اين جوانان و توده هاي مردم مسلمان هستند كه نظام هاي اجتماعي و سياسي جديد را در منطقه خاورميانه حول محور اسلام و اراده ملت ها شكل خواهند داد. چقدر زيبا و دلنشين بود ديدار با شكوه و كم نظير جوانان بيداري اسلامي با رهبري فرزانه انقلاب اسلامي ، كه اشك هاي شوق بر رخسار عاشقان ولايت نشاند و نشان داد كه انقلاب اسلامي ايران و مكتب امام (ره) چگونه در عمق جان ملت هاي مسلمان نفوذ نموده و الهام بخش حركت هاي انقلابي در اين كشورها شده است.

از سوي ديگر مقاومت اسلامي در فلسطين و لبنان به عنصري جدانشدني از اين ملت ها تبديل گشته و تلاش هاي حزب الله لبنان، حماس ،جهاد اسلامي فلسطين و ساير گروه هاي مقاومت، نابودي اسرائيل و آزادي قدس شريف را به امت اسلامي نويد مي دهد. امريكا و رژيم صهيونيستي درمانده تر از هر زمان ديگري به اين صحنه ها مي نگرند و خشمگين از اراده ملت ها، تنها به ياوه گويي و تهديدهاي توخالي روي آورده اند.

اما اين تنها چالش امريكا و اسرائيل و هم پيمانان اروپايي شان نيست؛ قيام توده هاي مردم عليه نظام سرمايه داري و مبارزه عملي مردم با تبعيض و فساد رژيم هاي حاكم بر اروپا و امريكا، امواج بيداري اسلامي را به داخل كشورهاي مذكور رسانده و صحنه هايي بي بديل را رقم زده است. جنبش تسخير وال استريت در امريكا و جنبش هاي مشابه در انگليس و فرانسه و آلمان و ... تنها نمونه اي از اين قيام ها است كه يقينا ابعاد اصلي آن همراه با ساير قيام هاي مردمي زير تيغ سانسور و بايكوت رسانه هاي به اصطلاح مستقل دولت هاي استكباري پنهان مانده است.

امروز ايران اسلامي در اوج اقتدار و ثبات است و بر خلاف ادعاي عده معدودي كج انديش و مرعوب كه تلاش مي نمايند شرايط كشور را بحراني القاء نمايند، به سرعت به مسير متعالي خود ادامه ميدهد؛ البته حافظه تاريخي ملت ايران گذشته اين گروه اندك را خوب به ياد دارد؛ سرخط بحراني نشان دادن وضعيت كشور، همان گروهي است كه در جنگ تحميلي با مردم و حضرت امام (ره) همراهي نكرد و همان گروهي است كه در مسائل بين المللي همچون انرژي هسته اي خواستار عقب نشيني و رها كردن حقوق ملت بود؛ در يك جمله "گروه ما نمي توانيم" شرايط كشور را بحراني نشان مي دهد و بر طبل نا اميدي و ياس مي كوبد.

لكن اعتقاد و حرف قاطبه ملت، همان است كه پيشوا و مقتدايمان حضرت آيت الله خامنه اي (مدظله العالي)  در نماز جمعه 14 بهمن ماه سال جاري فرمودند: ((ملت ايران با قوت و پر اميد، با اتكا به توان و اراده داخلي و با استفاده از ظرفيت هاي بسيار عظيم انساني و علمي، به حول و قوه الهي برگ ديگري از تاريخ پر افتخار ايران را رقم خواهد زد) ).

جبهه پايداري انقلاب اسلامي در آستانه سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي، ضمن تجديد ميثاق با آرمان هاي بلند بنيانگذار راحل نظام مقدس جمهوري اسلامي حضرت امام خميني (ره)، شهداء گلگون كفن انقلاب و رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت الله خامنه اي (مد ظله العالي)، از آحاد ملت شهيد پرور ايران دعوت مي نمايد همچون گذشته با حضور وحدت بخش خود در راهپيمايي يوم الله 22 بهمن، مشت محكم ديگري بر دهان استكبار جهاني كوبيده و اميد تازه اي را در دل هاي امت اسلامي زنده نمايند. ان شاء الله اعضاي جبهه پايداري انقلاب اسلامي نيز همراه و همدل با مردم و تمامي گروه ها و جريانات، در صفوف به هم فشرده ملت حضور خواهند داشت و وحدت ملي حول محور ولايت فقيه را به رخ دشمنان و بدخواهان خواهند كشيد. و من الله التوفيق جبهه پايداري انقلاب اسلامي
 

گرامیداشت سی وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی







 

ابراز شگفتی خبرنگاران خارجی از حضور گسترده تهرانی‌ها در راهپیمایی 22 بهمن
جشن بزرگ ۳۳ سالگی انقلاب اسلامی در عصر بیداری اسلامی- 7
ابراز شگفتی خبرنگاران خارجی از حضور گسترده تهرانی‌ها در راهپیمایی 22 بهمن

  ‌حضور گسترده مردم تهران در راهپیمایی ۲۲ بهمن خبرنگاران خارجی را شگفت‌زده کرد.

خبرگزاری فارس: ابراز شگفتی خبرنگاران خارجی از حضور گسترده تهرانی‌ها در راهپیمایی 22 بهمن

  همزمان با یوم‌الله 22 بهمن و حضور گسترده مردم در راهپیمایی امروز برای تجدید میثاق دوباره با آرمان‌های امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی تعداد زیادی از خبرنگاران داخلی و خارجی مسیر‌های منتهی به خیابان آزادی تهران مشغول پوشش خبری مراسم امروز هستند.

200 خبرنگار خارجی و 1500 خبرنگار داخلی، عکاس و تصویر‌بردار در تهران و اکثر شبکه‌های صدا و سیما از جمله 300 گروه خبری و تمام شبکه‌های برون مرزی و جام‌جم در تهران و تمام استان‌های کشور در مسیر‌های راهپیمایی، مراسم 22 بهمن را پوشش خبری و تصویری می‌دهند.

یکی از خبرنگاران خارجی در گفت‌و‌گو با فارس، بهت و حیرت خود را از حضور مردم در خیابان‌ها اعلام کرد و افزود که تاکنون در هیچ جای دنیا چنین مسئله‌ای را شاهد نبوده است.

وی حضور مردم در خیابان‌های شهر تهران را به دلیل دلبستگی آنها به نظام و کشورشان دانست و گفت که مردم ایران بعد از گذشت بیش از 30 سال از انقلاب‌شان هنوز هم پای ارزش‌های خود مانده‌اند.


 

 
حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای به مناسبت ایام دهه فجر و یوم الله 22 بهمن اعلام کرد: حضور پرشور مردم عزیز ما در راهپیمایی 22 بهمن، می‌تواند نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کند.

* متن این بیانیه به شرح زیر است:

ایام‌الله دهه فجر یادآور حماسه‌های عظیم و احساسات جوشان ملت شریف ایران برای رهایی از تاریکی طاغوت و رسیدن به قله‌های سراسر نور انقلاب اسلامی است.

ایام‌الله دهه فجر یادآور حماسه‌های عظیم و احساسات جوشان ملت شریف ایران برای رهایی از تاریکی طاغوت و رسیدن به قله‌های سراسر نور انقلاب اسلامی است. ایام‌الله دهه فجر، یادآور تلاش‌های مردان و زنان ایرانی برای برپایی حکومت اسلامی و برپاداری ارزش‌ها و خوبی‌هاست.

ایام‌الله دهه فجر یاد‌آور حضور پرشور مردمی است که همه هستی خویش را نثار اسلام عزیز کردند و از خون جوانان خویش مزرعه دین را آبیاری کردند.

ایام الله دهه فجر یاد‌آور لحظه‌های فراموش ناشدنی ورود امام عزیز به میهن اسلامی و بیانات پرشور ایشان در بهشت زهرا برای نابودی طاغوت و طاغوتیان و احیای کلمه الله است و ایام الله دهه فجر یاد‌آور همه نیکی‌ها، ارزش‌ها و آرمان هاست.

مروری بر کارنامه درخشان نظام مقدس جمهوری اسلامی در طی سی و سه سال گذشته، خود زمینه شکر این نعمت بزرگ الهی را فراهم می‌آورد. کشوری که در عصر طاغوت از کمترین امکانات علمی و فناوری رنج می‌برد و برای تهیه ضروری‌ترین کالاهای مورد نیاز خود به بیگانگان وابسته بود، امروز با استقلال همه جانبه، یک به یک پله‌های ترقی را می‌پیماید.

کشوری که تا دیروز می‌بایست برنامه‌های قدرت‌های استکباری را اجرا کند، امروز با اعتماد به نفس ملی، عزت و افتخارات خود را به رخ دشمنان خود می‌کشد، و سرانجام کشوری که بیگانگان می‌کوشیدند با طرح‌هایی همچون کشف حجاب، اسلام را در آن منزوی کنند، امروز مرکز اسلام‌خواهی و اسلام‌دوستی در جهان اسلام است و ارزش‌های دینی مهم‌ترین رکن آن به شمار می‌رود.

آری، امروز ایران اسلامی، دارای ملتی آگاه، مستقل، آزاد، مؤمن و دارای بصیرت است و خار چشم دشمنان انسانیت به شمار می‌رود ‌و با همان شعارهای روزهای نخستین انقلاب،‌ به حرکت پرشتاب خود ادامه می‌دهد و بر همه توطئه‌ها‌، غلبه پیدا می‌کند.

پیشرفت‌های کم‌نظیر جوانان انقلابی در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها و نیز رشد روزافزون علمی و فناوری، آینده را روشن‌تر از امروز خواهد کرد. پیشرفت‌های شگفت‌آور در عرصه انرژی صلح‌آمیز هستهِ‌ای،‌ پزشکی، سلول‌های بنیادی و داروسازی و نیز پیروزی دانشجویان ایرانی در المپیاد‌ها و رقابت‌های جهانی در عرصه علوم، بخشی از این پیشرفت‌هاست.

بیخود نیست که دشمنان انقلاب با ترور دانشمندان جوان کشورمان، سعی در خاموش ساختن چراغ فناوری و علم در ایران هستند و آنان به خوبی می‌دانند که این رشد چشمگیر در شرایط تحریم و شدت دشمنی با جمهوری اسلامی شکل گرفته و خود، خط بطلانی بر برنامه‌ریزی‌های کینه توزانه بوده است.

در عرصه سیاست خارجی نیز اوضاع چنین است. طاغوت‌های منطقه یک به یک نابود می‌شوند و رژیم صهیونیستی روز به روز در انزوای بیشتر قرار می‌گیرد. مردم کشورهای اسلامی،‌ هر روز به خیابان‌ها می‌آیند و شعارهای اسلام خواهانه سر می‌دهند و استقلال و آزادی در پناه حاکمیت اسلام را مطالبه می‌کنند. امواج خروشان بیداری اسلامی خاورمیانه و شمال آفریقا را فرا گرفته و به زودی به قلب اروپا نیز نفوذ خواهد کرد، کما این‌که کشورهایی چون آمریکا و انگلیس که روزگاری خود عامل بحران آفرینی در دیگر کشورها شده بودند، امروز در بحران‌های شدید به سر می‌برند و دولت‌های خودکامه آنان،‌ توان مبارزه با اعتراض‌ها را ندارند. این مسائل حقایق روشنی است که سال‌ها پیش امام عظیم شأن ما و نیز مقام معظم رهبری حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای(دامت‌برکاته) آن‌ها را پیش بینی و اعلام کرده بودند.

آری امواج خروشان بیداری اسلامی در سایه انقلاب شکوهمند اسلامی شکل گرفته و عرصه را بر دشمنان اسلام تنگ کرده است.

آنچه در این میان اهمیت فراوان دارد لزوم وحدت و همدلی، شرکت پرشور در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی، هوشیاری در برابر توطئه‌ها و لبخندهای فریبنده دشمن،‌ بصیرت افزایی و درک شرایط کشور و جهان اسلام و تقویت روح خودباوری و تلاش برای فتح قله‌های علمی و معنوی است چیزی که در بیانات مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه تهران در چهاردهم بهمن ماه سال جاری موج می‌زد. سخنان پرشور و دشمن شکن معظم له در خطبه‌های نماز جمعه، ‌روح دیگری در کالبد جهان اسلام دمید و توطئه‌های دشمنان را یک به یک خنثی کرده و پاسخ کوبنده‌ای به تهدیدها و تحریم‌ها بود. از این رو راهپیمایی 22 بهمن امسال اهمیت ویژه‌ای دارد و حضور پرشور مردم عزیز ما در آن، می‌تواند نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ‌و نیز اعلام حمایت از بیانات مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران، ‌همگان را به شرکت پرشور در راهپیمایی 22‌بهمن ماه دعوت می‌کند. یاد امام عزیز و شهیدان گلگون کفن انقلاب در سالگرد پیروزی انقلاب گرامی باد.


 

 
نماینده حماس در بیروت در گفت‌وگو با فارس:
پیروزی انقلاب ایران تحول بزرگی در منطقه ایجاد کرد

  نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیروت، پیروزی انقلاب ملت ایران به رهبری امام خمینی (ره) را نقطه روشنی در تاریخ امت اسلامی خواند و گفت: انقلاب اسلامی ایران ثابت کرد که ملت‌ها توان پیروزی و به سرانجام رساندن انقلاب‌های خود را دارند.

خبرگزاری فارس: پیروزی انقلاب ایران تحول بزرگی در منطقه ایجاد کرد

"اسامه حمدان" از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل فارس با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به ملت ایران گفت: بی شک پیروزی انقلاب ملت ایران و همچنین سالروز این پیروزی یک مناسبت با سعادتی برای همه مسلمانان و آزادگان جهان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب ملت ایران بر رژیم نزدیک به آمریکا و رژیم صهیونیستی،‌ حلاوت و شیرینی این پیروزی را صد چندان کرده است، افزود: رژیم شاهنشاهی همپیمان با استکبار جهانی که از بهانه‌ای برای به ذلت نشاندن ملت ایران دریغ نمی کرد و همواره سعی داشت وفاداری خود را به واشنگتن و صهیونیسم ثابت کند؛ در نهایت در برابر موج عظیم جنبش مردمی کاملا از درون فرو پاشید.

نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیروت پیروزی انقلاب ملت ایران به رهبری امام خمینی (ره) را نقطه روشنی در تاریخ امت اسلامی خواند و افزود: انقلاب اسلامی ایران ثابت  کرد که ملت‌ها توان پیروزی و به سرانجام رساندن انقلاب‌های خود را دارند.

وی پیروزی جانفشانی‌ها در مقابل دستگاه‌های طاغوتی را یکی از درس‌های انقلاب اسلامی ملت ایران برشمرد و  تصریح کرد: انقلاب ملت ایران ثابت کرد که اراده ملت‌هادر صورتی ایستادگی و غلبه بر ترس بر ابزار آلات نظامی پیروز می‌شود و در نهایت طاغوتیان چاره‌ای جز سر فرود آوردن در مقابل عزم و اراده ملت‌ها نخواهند داشت و از عرش به فرش خواهند نشست.

حمدان با بیان اینکه ملت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی آرمان فلسطین را در صدر اولویت‌های سیاست‌ خارجی خود قرار داد، به موضوع تبدیل سفارت رژیم صهیونیستی به سفارت فلسطین در تهران پرداخت و نظام جمهوری اسلامی ایران را نظام نوینی در سیاست خواند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران الگوی جدیدی در سیاست داخلی و خارجی به جهانیان ارائه داد، گفت: تهران پس از پیروزی انقلاب قضایای مهم امت اسلامی بویژه آرمان فلسطین را بر عهده گرفت و به وزنه بسیار مهمی در محور مقاومت تبدیل شد و از این طریق توانست بسیاری از معادلات را بر هم بزند.

حمدان پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تحول بزرگی در منطقه خاورمیانه خواند و  تاکید کرد: نتایج انقلاب ایران را امروزه در پیروزی‌های مقاومت اسلامی فلسطین و لبنان در مقابل رژیم صهیونیستی می‌بینیم.

وی یادآور شد که روند جمهوری اسلامی که از بیش از سه دهه گذشته آغاز شده است، افق و چشم انداز روشنی فرا روی خود دارد و ابراز امیدواری کرد که تحولات اخیر منطقه سرعت زوال و نابودی دشمن صهیونیستی را بیش از پیش بیشتر کند.


 

آغاز راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن در تهران و بیش از 5000 شهر، بخش و روستا
جشن بزرگ ۳۳ سالگی انقلاب اسلامی در عصر بیداری اسلامی- 2
آغاز راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن در تهران و بیش از 5000 شهر، بخش و روستا

 راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن دقایقی پیش در تهران و همزمان در بیش ار ۱۰۰۰ بخش، شهر و شهرستان و ۴۰۰۰ روستای کشور ‌آغاز شد.

خبرگزاری فارس: آغاز راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن در تهران و بیش از 5000 شهر، بخش و روستا

  راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن همزمان با سی و سومین سالروز پیروزی انقلاب ‌اسلامی ایران دقایقی پیش در تهران و همزمان در بیش ار ۱۰۰۰ بخش، شهر و شهرستان و ۴۰۰۰ روستای کشور ‌آغاز شد.

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور و اسماعیل هنیه نخست‌وزیر دولت قانونی فلسطین سخنرانان ویژه مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در میدان آزادی هستند.

مسیرهای راهپیمایی 22 بهمن در تهران که از سوی ستاد مرکزی دهه فجر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اعلام شد‌ه است،  به شرح ذیل است:

 

مسیر شماره یک: مسجد امام حسین (ع)، میدان امام حسین (ع)، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی.

 

مسیر شماره دو: مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید آیت‌الله سعیدی، میدان بزرگ آزادی.

 

مسیر شماره سه: مسجد امام هادی(ع)، خیابان شهید حیدری، میدان معلم، خیابان تختی، خیابان شهید آیت‌الله سعیدی، میدان بزرگ آزادی.

 

مسیر شماره چهار: مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان شهید معیری، خیابان کارگر، میدان انقلاب، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی.

 

مسیر شماره پنج: مسجد الجواد، میدان هفتم تیر، خیابان شهید آیت‌الله دکتر مفتح، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی.

 

مسیر شماره شش: مسجد حضرت امیر(ع)، خیابان کارگر شمالی، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی.

 

مسیر شماره هفت: مسجد المهدی(عج)، خیابان ستارخان، خیابان شادمهر، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی.

 

مسیر شماره هشت: مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، خیابان ستارخان، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی.

 

مسیر شماره نه: مسجد امام سجاد(ع)، خیابان آیت‌الله اشرفی اصفهانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان بزرگ آزادی.

 

مسیر شماره ده : مسجد امام جعفر صادق(ع)، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان بزرگ آزادی.

 


 

 
جبهه مردمی اصلاحات در راهپیمایی پرشکوه 22 بهمن حضور پیدا می کند

 

 رئیس جبهه مردمی اصلاحات از آحاد مردم شریف،احزاب و گروه‌ها دعوت کرد که برای پشتیبانی از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه و ادامه راه انقلاب اسلامی در راهپیمایی 22بهمن حضور بهم رسانند.

حجت‌الاسلام محمد زارع فومنی، رئیس جبهه مردمی اصلاحات که چندی پیش در عرصه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی  اعلام حضور کرد،  گفت که لیست جبهه مردمی اصلاحات توانسته‌ است کاندیداهای خوبی را در لیست خود جذب کند و اوایل هفته آینده لیست رسمی خود را در تهران و سراسر کشور منتشر خواهد کرد.alt

وی گفت: ما از همه گروه‌های معتدل، مستقل و اصلاح‌طلبان معتقد به ولایت و پایبند به چهارچوب‌های نظام جمهوری اسلامی ایران در لیست خود قرار خواهیم داد و در این زمینه رایزنی‌ها ادامه دارد.

رئیس جبهه مردمی اصلاحات ادامه داد: ما با حدود 300 نفر از افراد رایزنی کرده‌ایم و گروه‌های مختلف نیز آمادگی خود را برای پیوستن به ما اعلام کرده‌اند.

زارع فومنی گفت: هرچند ما در این روزها تحت فشار برخی از طیف‌های تندروی اصلاح‌طلب هستیم اما با این وجود در صحنه انتخابات با قدرت حاضر خواهیم شد چرا که معتقدیم اصلاح‌طلبان خط امام و معتقد به ولایت باید در خدمت کشور و مردم خود باشند، بنابراین هیچ توجهی به سخنان این مدعیان نداریم.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن راهپیمایی22بهمن به سخنان امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب همواره تأکید داشتند که مردم در راهپیمایی 22بهمن در صحنه حاضر باشند، ما نیز معتقدیم که مردم همچون همیشه طبق رهنمود مقام عظمای ولایت فقیه در راهپیمایی 22بهمن در صحنه حاضر
:: بازدید از این مطلب : 278

|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : من

سی و سه سالگی انقلاب اسلامی

 

 

 

22 بهمن...

22 بهمن امسال را همچون 22 بهمن سال گذشته و پر افتحار تر از هر زمان دیگری برگزار خواهیم کرد تا افکار فتنه گون سران فتنه برای تحرکات بهدی در نطفه خشکانده شود.

امت حزب الله همیشه در صحنه بار دیگر پاسخ دندان شکنی به فتنه گران لجنی خواهد داد و خواهند دید که با تحریکات گوشه و کنار خود هرگز بجایی نرسیده و نخواهند رسید.

 

 

 

 


 

بیست و دوم بهمن ماه 13۹۰

 


جشن پیروزی


روز هر ایرانی


روز من و تو


 


 


 


 

 


 


http://mohammadrezaabbasloo.persiangig.com/Copy%20of%2022%20bahman.jpg


 


 

فراخوان عمومی برای راهپیمایی ۲۲ بهمن


 

http://www.mim.gov.ir/parameters/mim.gov/modules/admin_news/store_folder/%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%864.jpg


در آستانه فرارسیدن سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

 عموم ملت شهیدپرور و همیشه در صحنه ایران اسلامی

با حضور پرشور و حماسی خود

در راهپیمایی سراسری روز شنبه ‌٢٢/١١/١٣۹۰

یوم‌الله بیست و دوم بهمن،

ضمن تجدید بیعتی دوباره با انقلاب اسلامی و نظام اسلامی

برخاسته از آرمان‌های والای امام و شهدا

بار دیگر همبستگی و عشق به ارزش‌های الهی را

در مقابل دیدگان حیرت‌زده جهانیان به نمایش می گذارد.

 

رهبر معظم انقلاب با عفو و تخفیف مجازات 761 محکوم موافقت کردند

 
در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب و میلاد پیامبراعظم(ص)؛
رهبر معظم انقلاب با عفو و تخفیف مجازات 761 محکوم موافقت کردند

  مقام معظم رهبری با عفو و تخفیف مجازات هفتصد و شصت و یک نفر از محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی موافقت کردند.

خبرگزاری فارس: رهبر معظم انقلاب با عفو و تخفیف مجازات 761 محکوم موافقت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در آستانه سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و میلاد با سعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص)، رهبر معظم انقلاب اسلامی با عفو و تخفیف مجازات هفتصد و شصت و یک نفر از محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی موافقت کردند.

 

آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و میلاد پیامبر اعظم(ص) طی نامه ای به رهبر انقلاب اسلامی پیشنهاد عفو و تخفیف مجازات 761 نفر از محکومان را که در کمیسیون مربوط واجد شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند ارائه کرده بود، که مورد موافقت مقام معظّم رهبری قرار گرفت.

 

ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن حضور در انتخابات را فریاد می‌زند

 

خبرگزاری فارس: قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: امتحان بزرگ پیش روی ملت عزیز ایران، برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی است، لذا ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن آمادگی خود را برای حضور در انتخابات فریاد می زند..

خبرگزاری فارس: ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن حضور در انتخابات را فریاد می‌زند
گزارش تصويري مرتبط

-------------------------------

 

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، نشست خبری اصغر آب خضر قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در آستانه راهپیمایی 22 بهمن با حضور رسانه های داخلی و بین المللی پیش از ظهر امروز در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

آب خضر در این نشست خبری اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن ۱۳۵۷، به واقع انفجار نوری بود که در ایران و منطقه به حقیقت پیوست.

وی گفت: فریاد عدالت‌طلبی، اسلام‌خواهی و آزادگی ملت ایران به رهبری بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) که از نیمه خرداد ۱۳۴۲ آغاز شده بود، در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به ثمر نشست و نظام جمهوری اسلامی در سرزمین ایران مستقر شد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی  ادامه داد: بزرگداشت این ایام‌الله به ویژه گرامیداشت یوم‌الله ۲۲ بهمن، در حقیقت فرصتی دوباره است تا ملت سرافراز ایران به عنوان صاحب واقعی و عاشقان انقلاب اسلامی دیگر بار، عشق و علاقه و محبت و ارادت خود را نسبت به این ودیعه الهی پاس دارند.

آب خضر بیان داشت: همان‌گونه که در سه دهه گذشته به اثبات  رسیده، این بار نیز ملت فهیم و با بصیرت ایران، ۲۲ بهمن ۱۳۹۰ را به برگ زرینی دیگر در تاریخ پر افتخار ایران اسلامی تبدیل خواهند کرد و این بار نیز بانشاط‌تر، مقتدرتر، امیدوارتر از همیشه، به افق‌های آینده به ویژه به حرکت‌های اسلام‌خواهی و بیداری اسلامی ملت‌های منطقه چشم امید دارد.

وی خاطرنشان کرد: امسال نیز باشکوه‌تر، پرشور‌تر از سال‌های قبل، با حضوری انقلابی، پاسخ دندان‌شکنی به دشمنان قسم‌خورده این مرز و بوم به ویژه به آمریکای مستکبر و کشورهای اروپایی که کورکورانه دنباله‌روی استکبار جهانی شده‌اند، داده خواهد شد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تاکید کرد: ۲۲ بهمن امسال، بار دیگر نمایش اقتدار ملی بیش از ۷۰ میلیون مردم ایران است. ۲۲ بهمن، روز ایستادگی و دفاع از آرمان‌های شهیدان سرفراز و ایثارگران سال‌های دفاع مقدس و ارزش‌های انقلاب اسلامی خواهد بود.

آب خضر افزود: ۲۲ بهمن، تجدید بیعت دوباره ملت ایران با آرمان‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای است. ۲۲ بهمن باز هم فریاد «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» و شکست هیمنه ابرقدرت‌ها رقم خواهد خورد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه سخنان خود به تبیین  ویژگی‌های ۲۲ بهمن ۱۳۹۰پرداخت و اظهار داشت: مراسم بزرگداشت ۲۲ بهمن امسال، چند ویژگی خاص دارد؛ ویژگی اول آنکه دهه فجر انقلاب اسلامی و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پس از هست سال از ماه‌های محرم و صفر خارج شده و با ورود به ماه مبارک ربیع، میلات پیامبر عظیم‌الشأن اسلام، حضرت محمد مصطفی(ص) و میلاد پربرکت امام جعفر(ع) و هفته وحدت را به عنوان برکت این دهه پذیرفته و عموم برنامه‌های امسال به سمت شور و شعف و شادمانی ملت همراه است.

آب خضر ادامه داد: ویژگی دوم ،تقارن اولین سالگرد سقوط دیکتاتوری حسنی مبارک و پیروزی انقلاب مردم مصربا ظهور بیداری اسلامی در کشورهای منطقه و سرنگونی دیکتاتور مصر، حسنی مبارک در ۲۲ بهمن ۱۳۸۹است.

وی اضافه کرد: امسال سالگرد سرنگونی آن دیکتاتور  مقارن با ۲۲ بهمن ۱۳۹۰ بوده و شاهد سرنگونی سه دیکتاتور دیگر منطقه در فاصله دو فجر پیروزی بوده‌ایم. به همین مناسب، شعار دهه فجر امسال با عنوان «انقلاب اسلامی سرآغاز بیداری اسلامی» نامگذاری شده و ویژه برنامه‌هایی در این دهه برگزار شده و خواهد شد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ویژگی سوم را "در پیش بودن انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی" دانست و تاکید کرد: امتحان بزرگ پیش روی ملت عزیز ایران، برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی است، به همین جهت در ۲۲ بهمن ۱۳۹۰ با حضور حماسی ملت ایران در راهپیمایی باشکو، آمادگی و عزم ملت در ایجاد حماسه‌ای ماندگار و حضور حداکثری در روز انتخابات را فریاد خواهند کرد.

آب خضر ویژگی چهارم را «تجلیل از شهدای علم و فناوری» عنوان کرد و کفت: در آستانه برپایی سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد حرکت ناجوانمرده‌ در ترور یکی دیگر از اژجوانان غیور و دانشمند هسته‌ای، شهید مصطفی احمدی روشن به دست عوامل استکبار جهانی بوده‌ایم. امسال نیز تجلیل از شهدای علم و فناوری، شهیدان والامقام "علیمحمدی"، "شهریاری"، "رضایی‌نژاد"، "احمدی روشن" و همچنین شهید عزیز سردار حسن تهرانی مدم و یادکرد شهیدان، زمزمه ملت شریف ایران به همراه تصاویرشان در ۲۲ بهمن ۱۳۹۰ است.

 

برنامه‌های مراسم ویژه میدان آزادی در یوم الله 22 بهمن اعلام شد

 

خبرگزاری فارس: قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برنامه‌های مراسم ویژه میدان آزادی تهران در یوم الله 22 بهمن را اعلام کرد.

خبرگزاری فارس: برنامه‌های مراسم ویژه میدان آزادی در یوم الله 22 بهمن اعلام شد

 

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، برنامه‌های مراسم ویژه میدان آزادی تهران در یوم الله 22 بهمن طی یک نشست خبری در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اعلام شد.

 

بر اساس اعلام اصغر آب خضر ، مراسم رسمی یوم‌الله ۲۲ بهمن در میدان آزادی، رأس ساعت ۱۰ صبح با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط یکی از قاریان ممتاز بین‌المللی و اجرای سرود رسمی جمهوری اسلامی ایران و با حضور خانواده معظم شهیدان، ایثارگران، جانبازان و مردم فهیم و همیشه در صحنه و مسئولین لشکری و کشوری، سفرا، کارداران و وابستگان نظامی کشورهای خارجی مقیم و میهمانان خارجی به ویژه جوانان کشورهای بیداری اسلامی و علما و شخصیتهای فرهیخته، فرهنگی، سیاسی کشورهای اسلامی در تهران آغاز خواهد شد.

 

وی افزود:ویژه برنامه‌های میدان آزادی تهران عبارتند از: سقوط چتربازان نیروهای مسلح و انجام عملیات نمایشی هوایی، اجرای سرود توسط رزم‌نوازان دژبان ارتش جمهوری اسلامی ایران، اجرای سرود توسط گروه سرود ۲۲ هزار نفری جوانان دانش‌آموز، قرائت قطعنامه سراسری یوم‌الله ۲۲ بهمن ۱۳۹۰.

 

به گفته آب خضر علاوه بر این سخنرانی اسماعیل هنیه نخست‌وزیر منتخب مردم فلسطین در غزه به عنوان میهمان ویژه مراسم جزو برنامه‌های ویژه در میدان آزادی است.

 

گفتنی است که سخنران مراسم یوم الله 22 بهمن محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری اسلامی ایران است.

 

همچنین مراسم گلباران مردم توسط بالگردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود.

 

 


حضور با شکوه در راهپیمایی 22 بهمن مشتی کوبنده بر چهره استکبار است

 

خبرگزاری فارس: سازمان بسیج دانش آموزی و فرهنگیان در بیانیه‌ای تاکید کرد: حضور با شکوه در راهپیمایی 22 بهمن مشتی کوبنده بر چهره پر تزویر استکبار و تجدید میثاقی مجدد با نایب امام زمان، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای عزیز و آرمانهای بزرگ انقلاب اسلامی است.

خبرگزاری فارس: حضور با شکوه در راهپیمایی 22 بهمن مشتی کوبنده بر چهره استکبار است

 

به گزارش خبرگزاری فارس، سازمان بسیج دانش آموزی و فرهنگیان به مناسبت 22 بهمن بیانیه‌ای صادر کرده که متن کامل آن در ذیل آمده است.

 

در اهتزاز باد پرچم عزت ملتی که ایمان زینت بخش پیشانی بند اراده آنان، بصیرت و معرفت روزانه نشانه گیری سلاح استواری و مقاومتشان و شهادت و اشتیاق به لقاء حق زیبنده دل‌های مؤمنشان گردیده است. خوار باد دشمنی که دستار فریب بر سر و آوای خدعه بر لب، هر صبح و شام در کمین نشسته تا اراده‌ای را بلغزاند و غافلی را به اردوگاه خفّاشان شب پرست و دل آلودگان خالی از معنا و معرفت بکشاند.

 

سرافرازی همواره قرین اراده و عزم مردان و زنانی است که جامعه سخت کوشی برتن دارند و چراغ بصیرتشان پیوسته روشن افزای طریقت وصال و محراب معرفت و اتکالشان می‌باشد. پرفروغ باد جلوه‌های منوری که شما فرهنگیانِ معروف فرشتگان مقرب الهی بر تارک حیات ملت ما می بخشد و شما دانش آموزانی که چشمه های خروش و جوشش و اشتیاق و ایمان در دل های پاکتان رونق بخش تلاش تعالی جویانه ملت بزرگ ماست.

 

سازمان بسیج دانش آموزی و فرهنگیان در آستانه سی و چهارمین بهار آزادی و سرافرازی با تبریک میلاد با سعادت پیامبر اعظم ( ص) و ابراز امیدواری بمناسبت این ایام خجسته برای توجهات عمیق تر به اتکال قلوب ملت بزرگ و مؤمن ایران به نصرت الهی و عنایت حضرت صاحب الزمان ( عج) به نمایندگی از میلیون ها فرهنگی و دانش آموز بسیجی اعلام می دارد:

 

اکنون پس از 33 سال از پیروزی انقلاب اسلامی با نثار هزاران شهید و جانباز و به پشتوانه ملتی ایثارگر و شجاع که اوج  مقاومت و پایداری خود را در صحنه های متعدد رویارویی با دشمن خصم زبون به اثبات رسانده اند، این انقلاب به دست با کفایت رهبری فهیم، حکیم و فرزانه است که بارها ایمان وتقوا، صداقت و خلوص، علم و عمل و ایمان و تدبیر او کشتی عظیم  انقلاب اسلامی را از گذرگاه های سخت و دشوار عبور داده تا به سر مقصد منظور برساند بر این اساس حضور با شکوه در راهپیمایی 22 بهمن مشتی کوبنده بر چهره پر تزویر استکبار و تجدید میثاقی مجدد با نایب امام زمان، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای عزیز و آرمانهای بزرگ انقلاب اسلامی است.

 

پیشتازی ملت بزرگ ایران اسلامی در قیام شکوهمندشان بر علیه سلطه جهانی چپاولگران لیبرالیزم و صهیونیسم جنایتکار که با درایت و قاطعیت رهبری خردمندانه حضرت امام خمینی (ره) و خلف صالحشان امام خامنه ای (مدظله العالی) و وفاداری و بصیرت امت حقیقت جو محقق گشته است همچنان تا اضمحلال نظام سلطه ادامه خواهد داشت.

 

راهپیمایی 22 بهمن 90 که توأم با شرایط خاص جهانی؛ بیداری ملت های مسلمان و مستضعفان دنیا علیه نظام سرمایه داری و سلطه جهانی از یک سو و تلاش و تبلیغات و توطئه چینی عوامل و بازیگران بازیچه صحنه گردانان چپاول از سوی دیگر، برگزار می شود از اهمیت مضاعفی نسبت به سال های گذشته برخوردار می باشد که آثار حضور ملت بزرگ ما را نیز در قبال موفقیت ملت های بپا خاسته و ناکامی دشمنان حیله گر، گسترده تر و عمیق تر به ارمغان خواهد آورد.

 

در دهه چهارم پس از انقلاب اسلامی که با عنوان دهه پیشرفت و عدالت نامگذاری شده است، وحدت و یکپارچگی و انسجام ملی را می طلبد تا با تأسی به شهدای عزیز انقلاب اسلامی و تکریم جانبازان و ایثارگران و همه ی کسانی که بدون چشم داشت در کمال تواضع در خدمت انقلاب اسلامی بوده اند، همه با هم تحت رهبری خردمندانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تلاش نمائیم و قله های رفیع علم و دانش و پیشرفت را همراه با عدالت اسلامی تسخیر  و مدال زرین دیگری بر تارک نظام مبتنی بر آموزه های دینی نمایان کنیم.

 

به فضل الهی امید آن داریم که حضور شاداب و روحیه بخش در راهپیمایی 22 بهمن سرآغاز پرشوری باشد که مردم بصیر ایران اسلامی بار دیگر در انتخابات مجلس شورای اسلامی عمق درکشان را از شرایط ملی و بین المللی نشان بدهند و عزم و اراده خود را در ادامه راه و آرمان های امام راحل عظیم الشان دگر باره به رخ جهانیان بکشانند و دشمن پر آوازه ی تو خالی را مجبور به ندامت و پشیمانی نمایند.

 

راهپیمایی عظیم 22 بهمن خنثی‌کننده تهدیدات داخلی و خارجی است

 

خبرگزاری فارس: راهپیمایی عظیم 22 بهمن خنثی‌کننده تهدیدات داخلی و خارجی است

 

 

هامون به نقل از خبرگزاری فارس:

متن این بیانیه به شرح زیر است:

یوم‌الله 22 بهمن تجلی وعده الهی در خصوص پیروزی مستضعفین بر مستکبرین و سرآغاز دوران جدیدی در تاریخ اسلام و حیات ملت مظلوم و مسلمان ایران است.

این روز بزرگ که آن را می‌توان روز احیای اسلام ناب محمدی(ص) و لیله القدر انقلاب اسلامی نامید، فرصتی گرانبها برای بازخوانی بزرگ‌ترین حماسه تاریخ ملت ایران و تجدید عهد و پیمان با آرمانها و ارزشهای انقلاب اسلامی است.

انقلاب اسلامی ایران را می‌توان مولود فرهنگ ناب اسلامی و مکتب جهاد و شهادت دانست، رویدادی که ندای بازگشت به ریشه‌ها، معنویت و عدالت‌خواهی، ظلم‌ستیزی و استقلال طلبی را در جهان برانگیخت.امروزه جهان شاهد است آرمانهایی که ملت ایران طی چهاردهه گذشته منادی آن بوده است؛ به منبع الهام بخش بیداری اسلامی در ملل خاورمیانه بدل شده است و می‌رود که پایه گذار خاورمیانه‌ای اسلامی، مستقل و آزاد باشد.

امروز در حالی به استقبال سی و سومین سالروز پیروزی انقلابمان می‌رویم که نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و حضور ملت شریف ایران اسلامی، در اوج شکوفایی و خودباوری قرار دارد. هنگامی که با شاخص آرمانهای انقلاب اسلامی به مسیر طی شده نگاه می‌کنیم،علیرغم برخی چالشهای  سال های اخیر می‌توان با قاطعیت از کارنامه درخشان انقلاب و نظام دفاع کرد. همین مسئله موجب شده است که دشمنان این انقلاب و نظام نیز بر حجم تهدیدات خود بیفزایند و با تشدید تحریم به گمان خود در پی وادار کردن نظام اسلامی و ملت ایران به تسلیم و سازش باشند. در چنین شرایطی یگانه راه غلبه ملت ایران بر توطئه‌های دشمنان تکیه بر همان وحدت کلمه‌ای است که توصیه همیشگی امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است.

راهپیمایی عظیم 22 بهمن می‌تواند به عنوان تجلی بارز وحدت و همدلی ملت ایران، خنثی کننده تمام تهدیدات داخلی و خارجی باشد.

جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی با تبریک فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمنداسلامی ایران، ملت عزیزمان را به خلق حماسه‌هایی دیگر در دفاع از آرمانها و ارزشهای انقلاب و نظام اسلامی فرا می‌خواند. راهپیمایی عظیم 22 بهمن و انتخابات مهم و سرنوشت ساز نهمین دوره مجلس شورای اسلامی دو عرصه‌ای هستند که می‌توانند با حضور و مشارکت عظیم مردمی به حماسه‌هایی دیگر در تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی تبدیل شوند و زمینه تحقق اولویت اساسی و محوری امروز جامعه ما یعنی پیشرفت و عدالت بر مدار اصول و ارزشها را هموارتر کنند. در این میان وظیفه همگان به ویژه نخبگان و فعالان سیاسی آن است با مراجعه‌ای دائمی به آرمانهای بزرگ انقلاب اسلامی، نقش خود را در حرکت پیش رونده انقلاب و نظام ایفا کنند. ارزشگرایی، درک ضرورتهای کنونی حرکت انقلاب، پرهیز از سیاست‌زدگی و اخلاق‌مداری را می‌توان چارچوب‌هایی دانست که ایفای نقش موثر نخبگان و فعالان سیاسی در قالب آنها تحقق خواهد یافت.

در آستانه سی و سومین بهار آزادی یاد و خاطره رهبر کبیر انقلاب اسلامی و بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را گرامی می‌داریم و از خداوند متعال می‌خواهیم تا ملت ایران را همواره قدردان نعمت امامت و پاسدار حریم ولایت قرار دهد. همچنین گرامی می‌داریم یاد و خاطره پرستوهای خونین بالی را که بهارآوران مظلوم و بی‌ادعای این سرزمین بودند. در این ایام مقدس بر ارواح مطهر همه شهیدان بزرگوار انقلاب اسلامی درود می‌فرستیم و با آنها پیمان می‌بندیم که با تاسی به فرهنگ و روحیه جهادی تا آخرین توان در جهت تحقق اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی بکوشیم


 
 

 "22 بهمن‌ماه امسال  روز تجلی اتحاد ملی و انسجام اسلامی و وحدت اقشار مردم با گرایش‌های مختلف سیاسی و سلایق متفاوت است که حول محور ولایت فقیه، برای حفظ "استقلال، ‌آزادی و جمهوری اسلامی" در حرکت و تکاپو است."


 

"اینک با ورود به دهه چهارم از حیات پربرکت و طیبه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران "دهه پیشرفت و عدالت" و در سی و دومین سالگرد فجر پیروزی، پیام انقلاب اسلامی ایران در گوش میلیون‌ها آزاده حقیقت‌جو در سرتاسر گیتی طنین‌انداز می‌شود."


 

****


 

"22 بهمن‌ماه، روز حرکت در رودخانه جوشان و توفنده وحدت و پیوستن به اقیانوس بی‌کران اراده و اقتدار ملی است و فرصتی برای سنجش حرکت انقلاب اسلامی و هموار کردن مسیر آن در جهت نیل به اهداف والای اسلامی - انسانی است."

"22 بهمن‌ماه نقطه عطفی در دفتر قطور خاطرات و افتخارات ملت آگاه ایران است که در بسیج تمامی نیروها و ظرفیت‌های انقلاب اسلامی نقش بسزایی دارد."


فراخوان ملت براي حضور در راهپيمايي 22 بهمن

شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي اعلام كرد:
فراخوان ملت براي حضور در راهپيمايي 22 بهمن
جام جم آنلاين: ستاد مركزی دهه فجر انقلاب اسلامی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای ضمن بزرگداشت سی و سومین سالگرد پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی، از آحاد ملت ایران برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن دعوت به عمل آورد.

 در این اطلاعیه آمده است :اینك كه با آغاز دهه‌ چهارم از حیات پربركت و طیبه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، 'دهه‌ پیشرفت و عدالت '، و در سی و سومین سالگرد فجر پیروزی انقلاب اسلامی ، پیام انقلاب اسلامی ایران در گوش میلیون‌ها آزادهِ حقیقت‌جو سرتاسر گیتی طنین‌انداز شده و انعكاس آن در میان ملت‌های مسلمان و كشورهای منطقه خاورمیانه ( مصر ، لبنان ، یمن ، فلسطین و ... ) لرزه‌ای بزرگ بر اندام نحیف استكبارجهانی انداخته است، ملت شریف ایران با حضور در همایشی بزرگ و به یادمانی افتخار دیگری را رقم خواهد زد.

پیروزی انقلاب اسلامی در ایران ، ملت ما را به یك ملت آگاه و سیاسي در سطح جهان بدل ساخت و به عنوان مدل حكومتی برتر و الگویی بی‌بدیل در نظام‌های سیاسی مطرح جهانی معرفی كرد.

در پایان این اطلاعیه آمده است :ستاد مركزی دهه فجرانقلاب اسلامی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بار دیگر از امت همیشه در صحنه و بیدار ایران اسلامی، همه گروه‌ها، جریان‌ها، احزاب سیاسی و آحاد، اقشار و اصناف مردم شریف، وفادار و انقلابی با تمامی سلایق و گرایش‌‌هایی سیاسی كه در مسیر پیشرفت و عدالت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام برمی‌دارند، می‌خواهد تا با حضور حماسی، آگاهانه، انقلابی، پرشور و گسترده خود در صفوفی متحد و یكپارچه با بانگ رسای 'الله اكبر'و 'مرگ بر آمریكا' و 'مرگ بر اسرائیل' در راهپیمایی مردمی یوم‌الله 22 بهمن ماه وحدت و اقتدار ملی خود را به منصه‌ ظهور رسانده و با حضور انبوه و به موقع خود ضمن حمایت از رویش جوانه‌های قیام ملت مسلمانان منطقه ، مشت محكمی بر دهان مستكبرین جهانی و مزدوران داخلی آنها كه با چهره نفاق ، جبهه جدیدی در رویارویی با اسلام و ملت بزرگ ایران گشوده‌اند بكوبند و بار دیگر با نمایش وحدت ملی خود در راهپیمایی عظیم 22 بهمن ، دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی را رسوا و زبون سازند.

 



:: بازدید از این مطلب : 304
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : من

 

 مدیر مسئول روزنامه کیهان در برنامه «دیروز، امروز، فردا» به تحلیل بیانات تاریخی رهبر معظم انقلاب در خطبه های نمازجمعه تهران پرداخت.
مرصاد به نقل از  صراط به نقل از «خبرگزاری دانشجو»، حسین شریعتمداری در برنامه شنبه شب «دیروز، امروز، فردا» با اشاره به صحبت های مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران گفت: هر وقت آقا سخنانی از این دست دارند همه این احساس به آنها دست می دهد که این دیگر اوج نگاه حکیمانه و موشکافانه است ولی هر وقت صحبت های بعدی آقا پیش می آید احساس می کنند که باز هم فراز دیگری مطرح شده است.

در فرمایشات آقا حتی حروف اضافه هم اضافه نیست

وی ادامه داد: من معتقد هستم که در فرمایشات آقا حتی حروف اضافه هم اضافه نیست.

۱۰ دقیقه بعد از شروع خطبه دوم، رویترز گزارش داد که قیمت نفت چند دلار افزایش پیدا کرد

مدیر مسئول روزنامه کیهان بیان داشت: سخنرانی رهبر معظم انقلاب در نمازجمعه تهران، بازتاب های بسیار گسترده ای داشت و خیلی از بازتاب ها در همان دقایق اول سخنرانی شروع شد؛ درست ۱۰ دقیقه بعد از شروع خطبه دوم، رویترز گزارش داد که قیمت نفت چند دلار افزایش پیدا کرده است.

بیانات آقا در قدم اول شلیک به پاشنه آشیل آمریکا بود

شریعتمداری تصریح کرد: بیانات حضرت آقا در قدم اول شلیک به پاشنه آشیل آمریکا بود؛ یعنی آنجایی که فرمودند آمریکا وقتی تهدید می کند به ضررش است و وقتی دست به حمله بزند ۱۰ برابر به ضررش است که همه این ها قابل تحلیل است و شواهد موجود و اعترافات خود دشمنان هم همین را نشان می دهد.

وی ادامه داد: حضرت آقا در این سخنرانی نمونه هایی از موفقیت های ما را همراه با ویترینی از شکست های آمریکا ارائه کردند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان یادآور شدند: آقا فرمودند و اعلام کردند که ما در جنگ ۳۳ روزه و ۲۲ روزه از طرفین رژیم صهیونیستی حمایت کردیم و بعد فرموند که هیچ ابایی هم نداریم که بگوییم ما از همه کسانی که با اسرائیل در ستیز و جنگ هستند حمایت می کنیم.

شریعتمداری اظهار داشت: این نکته بسیار حساس و مهمی بود یعنی برای اولین بار بود که با این اقتدار مطرح شد.

وی ادامه داد: این برای اولین بار بود که به این شکل مطرح می شد؛ البته این به این معنی نیست که حضرت آقا پیش از این نظر دیگری ارائه کردند؛ رهبری همانطور که خودشان فرمودند چنان نیستد که در پنهان چیزی بگویند که در بیرون مغایر با آن باشد؛ ممکن است برخی از مسائل را علنی نگویند که باید هم اینظور باشد ولی این طور نیست که آن چیزی که علنی می گویند با آن چیزی که اعلام نمی کنند در تضاد باشد.

مدیر مسئول روزنامه کیهان اظهار داشت: این نکته بسیار حساس و مهمی بود یعنی برای اولین بار بود که با این اقتدار مطرح شد.

شریعتمداری گفت: من فکر می کنم مهمترین بخش در این قسمت این است که آقا ضمن اینکه خطاب به آمریکا گفتند که اگر جنگ بشود ۱۰ برابر به ضررش است نمونه هایی از پیروزی های ما را بر روی میز گذاشتند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نظام چالش هایی را که در این چند ساله با موفقیت از آن گذشته است را برای مردم تشریح کرده و جا انداخته است؟ گفت: اینکه ما در ارائه تابلویی از راهی که طی کرده ایم و عقبه های تند و نفس گیری را که با موفقیت از آن عبور کرده ایم، به مردم سنگ تمام نگذاشته ایم قابل تردید نیست ولی روند انقلاب به گونه ای بوده است که همه نسل ها با آن همراه و هم صدا بوده است.

مدیر مسئول روزنامه کیهان خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های انقلاب ما با توجه به فرمایشات آقا این است که ما از ابتدا با نظام سلطه درگیر بوده ایم.

شریعتمداری افزود: درگیری ما با نظام سلطه دقیقا از زمانی شروع شد که ما به همت امام راحل نسخه اسلام ناب را بر کرسی حاکمیت نشاندیم؛ درست است که اگر نسخه اسلام ناب بر کرسی حاکمیت نمی نشست باز هم نسخه بود و نسخه شفابخش بود ولی در اذهان و کتاب ها.

نسخه اسلام ناب به ویزا نیازی ندارد

وی عنوان داشت: وقتی که نسخه اسلام ناب بر کرسی حاکمیت می نشیند چند اتفاق حتما می افتد چرا که اسلام یک باور است و جای باور هم در درون انسان و قلب انسان هاست.

مدیر مسئول روزنامه کیهان ادامه داد: اولین اتفاقی که می افتد این است که این نسخه به ویزا نیازی ندارد و مرزهای انقلاب فراتر از مرزهای جغرافیایی می شود و هر جا مسلمانی است و هر منطقه ای که مسلمان نشین است در معرض پیداش حرکت های مشابه قرار می گیرد که امروزه شاهد آن هستیم.

شریعتمداری بیان داشت: دومین اتفاق این است که چون اسلام ظلم ستیز است - و اساسا اسلامی که ظلم ستیز نباشد و به فقر محرومان در کنار پرخوری مرفهین بی درد تن بدهد و رضایت بدهد این اسلام نیست – بنابر این وقتی که بر کرسی حاکمیت می نشیند می خواهد که اجرا شود و در این صورت قطعا نظام سلطه در برابرش قد علم می کند که این کار کرده است.

وی خاطرنشان کرد: چند روز بعد از ۲۲ بهمن ۵۷ نگذشته بود که درگیری شروع می شود و این درگیری تا به امروز ادامه دارد همانند؛ چندین کودتای کشف شده، روییدن صدها گروه قارچ گونه، ماجرای طبس، تحریم اقتصادی، جنگ هشت ساله، جنگ نفت کش ها، بمباران مناطق مسکونی، جنگ در خلیج فارس و امروز هم انرژی هسته ای که این هم به نظر من یکی از بهانه هاست که این هم تمام بشود یک چیز دیگری شروع می شود.

درگیری ما با نظام سلطه درگیری ماهوی است

مدیر مسئول روزنامه کیهان در ادامه گفت: در ذیل فرمایشات َآقا باید ذکر شود که علت این دشمنی ها این است که درگیری ما با نظام سلطه درگیری ماهوی است یعنی ما به دلیل ماهیت مان با هم درگیر هستیم.

شریعتمداری ادامه داد: مادامی که ما در حاکمیت بر اسلام ظلم ستیز تاکید داریم و نظام سلطه هم بر خوی غارتگری خودش تاکید دارد این درگیری است مگر اینکه یکی از این دو طرف از ماهیت خودش دست بردارد یا ما باید از مبارزه با نظام سلطه دست برداریم یا به قول امام آمریکا باید از خر شیطان پایین بیاید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: متاسفانه ما رسانه های مان را در اختیار کسانی قرار داده ایم که آنها با ما هم دل نبوده اند؛ حکایت ما با آنها حکایت شتر مجنون بوده است.

مدیر مسئول روزنامه کیهان افزود: چند سال قبل آقا فرمودند که من در بعضی از مطبوعات پایگاه های دشمن را می بینم از همان موقع هم وزیر دوره اصلاحات اعلام کرد که ما این پایگاه های دشمن را شناسایی کرده ایم و بزودی معرفی می کنیم ولی هیچ اتفاقی نیافتاد یا قبلا حضرت امام در این خصوص می فرمودند که قلم ها را بشکنید؛ ولی موج انقلاب به گونه ای بوده است که همه اینها را زیر می گرفته است و از آن رد می شده است.

هاشمی و موسوی گفتند که اگر به عقب بر می گشتیم بعد از فتح خرمشهر جنگ را تمام می کردیم

شریعمتداری در ادامه صحبت های خود خاطرنشان کرد: مثلا در جنگ هشت ساله امام فرمودند که ما حتی از یک لحظه جنگ پشیمان نیست ولی درست زمانی که جنگ تمام شد یک عده ای آمدند و با تعدادی از مسئولان مصاحبه کردند و از آنها پرسیدند اگر شما به دوران بعد از فتح خرمشهر بر می گشتید چه می کردید؟ مصاحبه ای که کاملا حساب شده بود.

فقط آقا بودند که همانند امام فرمودند که یک لحظه از جنگ پشیمان نیستند

وی افزود: پاسخ آن زمان مسئولان همانند هاشمی رفسنجانی و موسوی و همه و همه این بود که اگر برمی گشتیم به آن زمان یک محاسبه ای می کردیم و جنگ را تمام می کردیم؛ فقط آقا بودند که فرمودند که اگر بر می گشتیم به آن موقع دقیقا همان کاری می کردیم که انجام دادیم؛ بعد از این حرکت حضرت امام در سخنانی فرمودند که من از خانواده شهدا و مردم به خاطر تحلیل های غلط این روزها عذر می خواهم.

یکی از ویژگی های اساسی انقلاب غلبه بر چالش هاست

مدیر مسئول روزنامه کیهان تاکید کرد: ماجرای برخورد رسانه ای دشمن با انقلاب و نظام از همان ابتدا بوده است منتها آنقدر انقلاب و این موج عظیم است که همه اینها را در نوردیده است چون یکی از ویژگی های اساسی انقلاب غلبه بر چالش هاست.

شریعتمداری گفت: وقتی اسلام ناب بر کرسی حاکمیت می نشیند از یک سو مرزهای جغرافیایی را در می نوردد و نظام سلطه به شکل ماهوی با ما درگیر می شود و از سوی دیگر محرمان و مستضعفان جهان به ما دل می بندند.

وی بیان داشت: برداشت من این است که آقا در صحبت های خود در خطبه های نماز جمعه اصرار داشتند که یک تابلو را ترسیم کنند یعنی اول باید بدانیم که در کدام نقطه ایستاده ایم.

دشمن اصرار دارد که ما متوجه نشویم که در چه نقطه درخشانی ایستاده ایم

مدیر مسئول روزنامه کیهان ادامه داد: یکی دو ماه قبل آقا فرمودند که این دوره درخشان ترین دوره حیات ایران است و همه شواهد هم همین را نشان می دهد ولی دشمن اصرار دارد که ما متوجه نشویم که در چه نقطه ای ایستاده ایم؛ اگر جایگاه خودمان را همانگونه که هست ببینیم نه آنگونه که برای ما ترسیم می کنند، بسیاری از مسائل حل می شود.

تحلیل دویچه وله از بوسیدن دست رهبرانقلاب توسط نصرالله

شریعتمداری یادآور شد: در جنگ ۳۳ روزه و در روز بیستم جنگ دویچه وله یک تحلیلی داشت و می گفت که وقتی سید حسن نصرالله در کنفرانس سران دست رهبر ایران را می بوسد باور نکنیم که بدون پشتوانه ایران هیچ اقدامی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: واقعیت این است که ما امروزه در بلندا ایستاده ایم که آقا هم به آن اشاره کردند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان یادآور شد: هاآرتص در سال ۲۰۰۹ در مورد جنگ های ۳۳ روزه و ۲۲ روزه می نویسد؛ در ۳۳ روز یک فاجعه ای اتفاق افتاد در ۲۲ روزه یک فاجعه دیگر، اگر همین فرمول را به کار ببریم بعدا ۱۱ روزه است و من نگرانم که این اعداد صفر و صفر شود.

نباید گول اخم ها و خنده های دشمنان را بخوریم

شریعتمداری در بخش دیگری از سخنان گفت: همان طور که آقا اشاره کردند ما نباید گول اخم ها و خنده های دشمنان را بخوریم.

وی افزود: با توجه به این موضوع می توان به دو نوع دیپلماسی اشاره کرد، اولین دیپلماسی، دیپلماسی کلاسیک هست که برای خودش پروتوکل های خاصی دارد، یعنی ما با طرف مقابل در حال مذاکره هستیم و وی می گوید و می خندد در همان حال یک یادداشت به دستش می رسد و وی بلافاصله به شما اخم می کند یعنی نه خنده وی و نه اخم وی از اعماق دلش بر نخواسته است؛ این ها اقتضای دیپلماسی عمومی است.

جمهوری اسلامی دیپلماسی عمومی را جایگزین دیپلماسی کلاسیک کرد

مدیر مسئول روزنامه کیهان بیان داشت: کاری که جمهوری اسلامی کرد این بود که به جای آن دیپلماسی، به سوی دیپلماسی عمومی آمد یعنی به جای این که با دیپلمات ها حرف بزند با مردم حرف زد البته این طرح حضرت امام بود.

واشنگتن پست: ملت های منطقه در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار دارند

شریعتمداری در ادامه گفت: واشنگتن پست تحلیل دقیقی کرده و می گوید مشکل ما در منطقه این است که همه ارتباط مان با دولت ها و حاکمان بوده و تا به امروز با مردم سرکار نداشتیم؛ جمهوری اسلامی برعکس ما با مردم سر کار داشت حالا اتفاقی که افتاده این است که این دولت ها نیستند که در خاورمیانه حرف اول را می زنند بلکه این مردم هستند؛ برای همین در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار دارند.

وی افزود: برداشت من از صحبت های آقا در خطبه های نماز جمعه این است که نباید در پیچ و خم دیپلماسی کلاسیک محصور بمانیم بلکه باید با توده های مردم ارتباط بگیریم؛ همان طور که حضرت امام می فرمودند که دنیا تشنه اسلام ناب محمدی است.

آمریکایی ها در پیام خود تقلب می کنند

مدیر مسئول روزنامه کیهان تاکید کرد: فرق ما با آمریکایی ها و دشمنان این است که ما پیامی داریم که مخاطبان زیادی دارد آنها چون پیام شان مخاطبی ندارد در پیام خود تقلب می کنند.

سوال چالش برانگیز هانتینگتون از اوباما

شریعتمداری در پایان سخنان خود یادآور شد: هانتینگتون خطاب به اوباما گفت؛ اگر در جنگ نرم که جنگ پیام هاست ما پیشرفت داشته و جلوتر از ایران هستیم پس چرا در خاورمیانه همه علیه ما شوریده و همه نگاه شان به ایران است؟ این اساسی ترین نکته است که باید به آن توجه داشت.

 

 

اسد همایون: من با کارشناسان مسائل استراتژیک آمریکا و مراکز تحقیقات استراتژیک ایالات متحده تماس دارم. با بیشترشان که صحبت می کنم معتقد هستند که ایران حتی می تواند سلاح اتمی داشته باشد.
 
 
مرصاد به نقل از جام نیوز، "فرامرز فروزنده" مدیر تلویزیون ماهواره ای اندیشه چهارشنبه اول فوریه (12بهمن) در مصاحبه تلفنی با "اسد همایون" (آگاه سیاسی) این پرسش را مطرح کرد که «افرادی مانند "امیرعباس فخرآور" -دبیرکل گروهک موسوم به کنفرانس دانشجویان ایرانی- هم راستا با تهدیدهای اسرائیل، به تل آویو رفته و مذاکراتی با اسرائیلی ها کرده اند. اصلا شأن نزول این سیاستمداران مورد الطاف وزارت خارجه آمریکا چیست؟ اینها از کجا پیدا می شوند و مأموریتشان چیست؟»
اسد همایون با اشاره به بی تأثیری این عناصر اظهار داشت: «به نظر من اینها با پول خارجی تغذیه می شوند. اینها قدرت اصلی نیستند بلکه قدرت اصلی در داخل ایران است. هیچ قدرت و سازمان و تشکلی در بیرون از ایران وجود ندارد که کاری از دستش بربیاید.»
وی در مورد احتمال برخورد نظامی آمریکا با ایران به بهانه فعالیت های هسته ای گفت: «من با کارشناسان مسائل استراتژیک آمریکا و مراکز تحقیقات استراتژیک ایالات متحده تماس دارم. با بیشترشان که صحبت می کنم معتقد هستند که ایران حتی می تواند سلاح اتمی داشته باشد. به اعتقاد آن ها هرگونه برخورد با ایران هزینه های زیادی به آمریکا تحمیل می کند و مانند حمله به عراق، همانطور که آن حرکت نتیجه ای برای آمریکا نداشت، جنگ با ایران نیز نتیجه ای برای آن ها در بر نخواهد داشت.»

 

 

کسانى هم که در انتخابات رأى نمی‌آورند؛ مواظب باشند کلاهى که بر سر رأی ‌نیاورندگان سال 88 رفت، بر سر آن‌ ها نرود؛ فریب نخورند. همه‌ى کاندیداها و همه‌ هوادارانشان، خودشان را در مقابل توطئه‌ احتمالى مسئول امنیت بدانند. انتخابات را متهم نکنند؛ کسى آب به آسیاب دشمن نریزد.
 
مرصاد به نقل از جام نیوز، سایت تحلیلی تبیینی برهان05 فوریه(16 بهمن) نوشت: «مسوولان از توطئه‌ى دشمن در کار انتخابات غافل نشوند. کسانى هم که در انتخابات رأى نمی‌آورند؛ مواظب باشند کلاهى که بر سر رأی‌نیاورندگان سال 88 رفت، بر سر آن‌ها نرود؛ فریب نخورند. همه‌ى کاندیداها و همه‌ى هوادارانشان، خودشان را در مقابل توطئه‌ى احتمالى مسوول امنیت بدانند.  انتخابات را متهم نکنند؛ کسى آب به آسیاب دشمن نریزد.»
حضرت آیت الله خامنه‌ای در خطبه‌های 14 بهمن 1390 مسوولان، نامزدهای انتخاباتی، هواداران آنان و عموم آحاد جامعه را به هوشیاری در مورد توطئه‌های دشمن در جریان انتخابات پیش رو دعوت نموده و فرمودند: «مسئولان از توطئه‌ى دشمن در کار انتخابات غافل نشوند. آن کسانى هم که در انتخابات رأى نمی‌آورند، مواظب باشند آن کلاهى که بر سر رأی‌ نیاورندگان سال 88 ر فت، بر سر آنها نرود؛ فریب نخورند. همه‌ نامزدهاى انتخابات و همه‌ هوادارانشان،خودشان را در مقابل توطئه‌ى احتمالى دشمن مسوول امنیت بدانند. انتخابات را متهم نکنند؛ کسى آب به آسیاب دشمن نریزد.»
در این چارچوب بایستی نخست به چند سؤال مهم پاسخ داده شود. نخست آن‌ که کلاهی که بر سر کاندیداهای شکست خورده انتخابات 88 یا به تعبیری فتنه‌گران- رفت چه بود و این فریب استراتژیک از چه ناحیه‌ای ساخته و پرداخته شد؟
فریب استراتژیک (Strategic deception) یکی از پیچیده‌ترین ابعاد راهبردی عملیات روانی است که توسط دشمن و در سطح نخبگان و چهره‌های مؤثر -از جمله سیاسیون و ...- طراحی و اجرا می‌گردد، در طی آن با ارایه‌ی مستقیم و غیر مستقیم اطلاعات و تحلیل، به گونه‌ای برای هدف تصمیم‌سازی می‌شود که از یک سو، او خود متوجه این عملیات فریب نگردد و از سوی دیگر، گریزی از افتادن در تله نداشته باشد. در طی این عملیات، گاه شخص هدف که از چهره‌های مؤثر و مسؤولین کشور مقابل است تا آن حد پیش می‌رود که دانسته یا نادانسته علیه منافع ملی کشور خود اقدام می‌کند که این بخشی از پازلی است که توسط کشور مهاجم (فریب دهنده) پیاده و دنبال شده است.
به نظر می‌رسد هشدار رهبر فرزانه انقلاب معطوف به این تهدید جدی است که نمونه‌ی بارز آن در جریان فتنه‌ی88 به وضوح قابل رؤیت بوده است. مروری بر اسناد به دست آمده از فتنه‌گران و تحلیلی بر رویکرد رسانه‌های غربی در جریان فتنه‌ی 88 نشان می‌دهد در طی این سناریو و از چند ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری دهم، ابتدا دشمن با هدف قرار دادن سران فتنه که خود زمانی از مسئولین نظام بودند به هدایت سیاسی مستقیم و غیرمستقیم آنان از طریق اطرافیانی که مجری برنامه‌های دشمن بودند و نیز هدایت روانی و رسانه‌ای شخص آنان از طریق رسانه‌های همسو پرداخته و ذهن آنان را ساخته و پرداخته برای پذیرش یک باور متوهمانه–یعنی پیروزی قطعی در انتخابات- نموده است. در چنین شرایطی روشن است که هر نتیجه ای به جز این، غیرقابل قبول تلقی شده و آماده‌ی پیگیری سناریوهای طراحان اتاق فکر خارجی فتنه خواهد نمود.
با توجه به اهمیت این سناریوی پیچیده و نیز در پیش بودن انتخابات مجلس نهم-که دشمن امیدواری خود به آن را انکار نمی‌کند- این احتمال قوی است که مشابه این عملیات فریب در سطوح گوناگون در طراحی‌های دشمن وجود داشته باشد. با این حال، روشن است که پیچیدگی‌های طراحی دشمن ایجاب می‌نماید که پس از هربار شکست در نقشه‌ی خود تجدیدنظر کند و اساساً این خود بخشی از عملیات فریب است که هدف نبایستی بتواند برنامه‌ی فریب را پیش بینی و خنثی نماید. از این رو پیش بینی می گردد، در جریان انتخابات پیش رو عملیات فریب در سناریوهای جدید در سطوحی متفاوت و متناسب با وضع موجود دنبال گردد.
حال باید بدین پرسش پاسخ داد که قالب، سطوح و سناریوی های دشمن در عملیات فریب احتمالی چگونه خواهدبود و راهبردهای مقابله و مهار این عملیات چیست؟ با توجه به سطوح گوناگون عملیات فریب و نیز پیشینه‌ی دشمن در این نوع کنش و نیز ویژگی‌های انتخابات مجلس، چنین به نظر می‌رسد که فریب احتمالی به صورت چند لایه و در سطوح «جریان های سیاسی و گروه‌های فعال در عرصه انتخابات»، «نامزدهای انتخاباتی»، «هواداران نامزدها» و «عموم رأی دهندگان» طراحی و در دست اجرا باشد.
وجود منازعات سطحی و بی‌پایه در برخی طیف‌های سیاسی، تلاش برای تشتت بیشتر در آرا، تلاش‌های مشکوک برای نزاع بین روحانیت، رقابت های غیراخلاقی و مملو از افترا، تلاش برای بزرگ نمایی برخی امور کم‌اهمیت و در عین حال کم اهمیت جلوه دادن برخی مسایل حیاتی همه و همه می‌تواند قرائنی از تلاش‌های پیگیرانه‌ی دشمن برای فریب استراتژیک جریان‌ها و فعالان سیاسی درگیر در انتخابات در مقطع پیش از برگزاری انتخابات باشد. در مقطع اخذ رأی و پس از آن نیز با توجه به ماهیت و قالب «محلی» انتخابات مجلس هرگونه اشتباه کوچک نامزدهای ناکام می‌تواند به اشتعال منازعات قومی و گروهی در مناطق گوناگون کشور بیانجامد که با توجه به وجود سابقه ی هر چند بسیار اندک این موضوع دقت نظر بیشتر دلسوزان را می طلبد.
وجود منازعات سطحی و بی‌پایه در برخی طیف‌های سیاسی، تلاش‌های مشکوک برای نزاع بین روحانیت، رقابت های غیراخلاقی و مملو از افترا، تلاش برای بزرگ نمایی برخی امور کم‌اهمیت و در عین حال کم اهمیت جلوه دادن برخی مسایل حیاتی همه و همه می‌تواند قرائنی از تلاش‌های پیگیرانه‌ی دشمن برای فریب استراژیک جریان‌ها و فعالان سیاسی درگیر در انتخابات باشد.
آحاد جامعه و رأی دهندگان نیز از عملیات فریب دشمن مصون نیستند. تغییر مطالبات عمومی از نامزدها از مسائل راهبردی و ارزشی به سوی مسایلی با درجه اهمیت پایین تر، ایجاد هیجان کاذب در حمایت از یک نامزد خاص-مشابه آنچه در فتنه‌ی 88 روی داد- خصوصأ در مناطق تک نماینده، بی توجهی به حضور سفید و نامرئی فتنه‌گران و منحرفان و نهایتاً بروز هیجان کاذب در اعتراض به شکست نامزد مورد حمایت بخشی از سناریوهای احتمالی است که دشمن از طریق عملیات ادراکی (Cognitive operations)و عملیات روانی (Psychological Operations) دنبال خواهد نمود.
با توجه به تحلیل پیش گفته می‌توان به راهبردهای مقابله و مهار این ترفند دشمن نیز اشاره نمود. در درجه نخست، پایبندی جریان‌ها و فعالان سیاسی از طیف های گوناگون به «قانون» و راهکارهای قانونی می‌تواند مهم‌ترین مانع بر سر پیش‌برد توطئه‌ی احتمالی دشمن باشد. در جریان فتنه‌ی 88 هم اگر نامزدهای معترض مسیر اعتراض خود را در چارچوب راهکار قانونی آن پیگیری می‌نمودند، قطعا سناریوی دشمن ناکام می‌ماند. اکنون نیز فعالان این عرصه چه در مقطع رقابت انتخاباتی و چه پس از آن، قانون را فصل الخطاب خود بدانند بی‌شک چالش حادّی پدیدار نخواهد شد.
نکته‌ی قابل توجه دیگر توجه به اصول اخلاقی و منطقی در رقابت و فعالیت انتخاباتی است که هم نامزدهای انتخاباتی و هم رسانه‌های حاضر در این عرصه وظیفه‌ای حساس در این میان خواهند داشت. توجه به رفتار اخلاقی و اسلامی در رقابت‌ها و نیز منافع ملی و ارزش‌های نظام بایستی در سرلوحه‌ی اقدامات آنها باشد. نکته بسیار مهمی که می تواند الگوی خوبی از معیار سنجش صحت عمل در اختیار همه قرار دهد توصیه راهبردی امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری است و آن پرهیز از ایجاد رضایت‌مندی برای دشمن و تکمیل پازل آن می‌باشد. جریانات، فعالان و رسانه‌ها باید هوشیار باشند که هیچ‌گاه با اقدامات به ظاهر صلاح خود بخشی از سناریوی دشمن تکمیل نگردد.

 
 

 

یک تحلیلگر سیاسی در مصاحبه با راشاتودی تاکید کرد که بر طبق برخی اسناد ایران صاحب موشک‌هایی است که خاک انگلیس و فرانسه از برد آنان در امان نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، "کریس بامبری"، تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با شبکه خبری راشاتودی تصریح کرد که اروپایی‌ها باید به طرح این سوال بپردازندکه چرا اروپا باید هزینه ماجراجویی‌های آمریکا و اسرائیل را در خصوص ایران بپردازد، آن هم در شرایطی که با انقباض اقتصادی مواجه است.

بنابراین گزارش، ایران اعلام کرده است که صادرات نفت خود را به برخی کشورهای مشخص اروپایی قطع می‌کند و این در حالی است که بحث در خصوص قطع صادرات انرژی به تعداد بیشتری از کشورهای اروپایی نیز ادامه دارد. این اقدام به عنوان پاسخ ایران به تحریم نفتی ایران توسط اتحادیه اروپا که قرار است از اول جولای آغاز شود، انجام خواهد شد.

به گفته بامبری، روشن است که ایران کشورهایی چون فرانسه و انگلیس را به عنوان کشورهای خاص اروپایی مورد تحریم خود مدنظر دارد و این در حالی است که ایران بر اساس برخی اسناد، صاحب موشک‌هایی است که به هر دوی این کشورها خواهد رسید.

این تحلیلگر سیاسی بر این باور است که غرب اصولا از تحریم برای آماده ساختن زمینه برای عملیات نظامی بهره می‌برد. شرایط در خلیج فارس بسیار حساس و شبیه به آن زمانی است که یک رزمناو آمریکایی، یک هواپیمای مسافربری ایرانی را هدف قرار داد. در این حادثه 290 مسافر جان سپردند و ایالات متحده نیز هرگز بخاطر آن عذرخواهی نکرد.

بامبری از مردم اروپا و آمریکا خواست که به دولت‌های خود فشار آورند تا دست از اعمال فشار بر ایران برداشته و با ایران به گفت‌وگو بنشینند، به جای آنکه به این کشور تحریم تحمیل کنند.

این تحلیلگر سیاسی هشدار داده است که تجاوز اسرائیل به ایران با پاسخ فوری ایران مواجه شده و درگیری تمام‌عیار نظامی را به یک واقعیت بدل خواهد کرد. در همین شرایط تحمیل تحریم نفتی به ایران به کشورهای اروپایی بالاخص کشورهایی چون ایتالیا و یونان که با بحران مالی مواجه‌اند، فشار وارد آورده و همچنین قیمت نفت را برای سایر کشورهای اروپایی بالا خواهد برد.

اروپایی‌ها باید از دولت‌های خود بپرسند که چرا باید اروپای بحران‌زده به جنگ تامین‌کننده نفت خود برود؟

اروپا اخیرا در پیروی از ایالات متحده تحریم‌هایی را بر ضد بخش انرژی و بانک مرکزی ایران اعمال کرده است که بسیاری از تحلیلگران آن را بر ضد منافع اروپا دانسته‌اند.


 



در ويژه نامه هاي شبكه جديد الولاده راديو نمايش «كه به مناسبت برگزاري جشنواره فجر «با عنوان» «پرانتر باز» توسط منصور ضابطيان تهيه و روي آنتن مي رود. ابتدا صداي فصلهايي از بازي بهروز وثوقي هنرپيشه فراري و فاسد در فيلم قيصر به گوش مي رسد و بعد بخشي از فيلم «ناصرالدين شاه آكتور سينما» ساخته فيلم ساز ضدانقلاب فراري محسن مخملباف.
مرصاد به نقل از کیهان: حال وهواي برنامه نيز بيشتر از آنكه مربوط به فضاي جشنواره باشد درخدمت افكار مسموم گردانندگان آن قراردارد.

از جمله اينكه دربرنامه مورخه 14/11/1390 گوينده «منصور ضابطيان» موسيقي فيلم گبه مخملباف را پخش مي كند و ضمن ياد كرد فيلمساز فراري آنرا كاري ماندگار مي خواند و در ادامه موسيقي متن خداحافظ رفيق ساخته فيلمساز ترك تابعيت كرده امير نادري مقيم آمريكا را به جاي موسيقي فيلم گوزنها پخش مي كند و در نهايت آنرا اثري مانا از اسفنديار منفردزاده(آهنگساز ضد انقلابي) معرفي مي كند. اما كار به همين جا ختم نمي شود زيرا گوينده از شنوندگان مي خواهد بهترين فيلم دوران زندگي خود را انتخاب كنند و جالب اينكه اين پيامك ها طي چند ثانيه به مقصد مي رسند!! تا گوينده باز از فيلمهاي فيلمسازان فراري ياد كند. بدين ترتيب بايد گفت اين برنامه به نام جشنواره و به كام ضد انقلاب فراري روي آنتن مي رود، زيرا بخش زيادي از وقت اين برنامه صرف تجليل از عناصر ضد انقلاب مي شود.


 



با وجود ثبت نام 700 نفر از افراد شناخته شده وابسته به جبهه اصلاحات در انتخابات، رضا خاتمي مي گويد «اصلاح طلبان در انتخابات شركت نمي كنند. حالا 4 نفر مي گويند ما اصلاح طلب هستيم و شركت مي كنيم اين به معناي حضور جريان اصلاح طلب نيست.»
مرصاد به نقل از کیهان: اين اظهارات رضا خاتمي در حالي عنوان شده كه اغلب اعضاي فراكسيون اقليت (اصلاح طلب) مجلس و از جمله رئيس اين فراكسيون (محمدرضا تابش خواهرزاده خاتمي) نامزد انتخابات شده اند. و از سوي ديگر اعلام شده اصلاح طلبان در تهران با 2 فهرست «جبهه مردم سالاري» و «خانه كارگر» حضور پيدا مي كنند. به گفته كواكبيان، اسامي 15نفر از نامزدهاي اصلاح طلب در تهران و 100نامزد ديگر در شهرهاي ديگر فعلا قطعي شده است. بنابر اظهارات كواكبيان 30 نفر ديگر منتظر اعلام نظر نهايي شوراي نگهبان هستند.
با اين حال، رضا خاتمي در مصاحبه با روزنامه زنجيره اي روزگار ادعا كرده اصلاح طلبان در انتخابات حضور ندارند. هرچند كه از لفظ تحريم نيز استفاده نكرده اند و قهر هم نيستند! وي مي گويد «اصلاح طلبان هنوز انتخابات را راه مي دانند اما انتخابات واقعي را كه حداقل ها را داشته باشد. اصلاح طلبان از واژه تحريم استفاده نكرده اند و گفتند ما شركت نمي كنيم(!)... اصلاح طلبان با انتخابات قهر نيستند(!)
وي در بخش ديگري از اين گفت وگو با بيان اينكه «شما به حرف هاي آقاي مطهري نگاه كنيد. اين گفتمان گفتمان اصولگرايي نيست»، درباره احتمال حمايت از امثال علي مطهري گفت: اصلا ما وارد اين بحث نشده ايم. اينكه بياييم بگوييم كانديداي ما فلان كس است اصلا لزومي ندارد. آنها هم نيازي به حمايت ما احساس نمي كنند. اصلا بحث اينها نيست. هركس بيايد كه مثلا وضعيت ما را از فلان مرحله، فلان مرحله را ارتقا دهد ما از او تشكر مي كنيم. (روز گذشته كواكبيان اعلام كرد در حال مذاكره با برخي افراد نظير علي مطهري هستيم تا از آنها براي حضور در فهرست انتخاباتي خود دعوت كنيم).
وي با بيان اينكه «درون حاكميت كساني هستند كه مي توانند وضعيت را بهتر كنند اما متاسفانه آنها هم كنار زده شده اند»، افزود: مثلا آقاي ناطق كه مدعي اصلاح طلبي نيست يا خود آقاي هاشمي. خيلي ها هستند اما اين دو تا مثال بارز هستند. اينها آلترناتيوهاي قبل از اصلاح طلبي هستند.
در اين ميان خبرنگار از رضا خاتمي پرسيد «اگر ناطق نوري براي انتخابات رياست جمهوري سال 92 فعال شود، شما واقعا حاضر هستيد اين حمايت را بكنيد؟» كه وي پاسخ داد: من نظر شخصي را در مورد اين روند مي گويم. من تابع جريان اصلاح طلبي هستم و ممكن است خيلي از نظرات را كه قبول ندارم، بپذيرم. من مي گويم اگر عقلانيت باشد اين براي ما جريان اصلاح طلبي مهمتر از اين است كه چه كسي بيايد در آينده.
دبيركل سابق حزب (منحله) مشاركت درباره تناقض عقلانيت ادعايي با «آشوب طلبي، زد و بند با بيگانگان، مقابله با جمهوريت و اسلاميت نظام و تبديل شدن به آلت دست سلطنت طلب ها و گروهك هاي تروريستي نظير منافقين» توضيحي نداد اما درباره آشفتگي اصلاح طلبان تصريح كرد: ما در داخل با ضعف سازمان و تشكيلات روبرو هستيم.نكته دوم اينكه خيلي از اصلاح طلب ها معتقد به كار خياباني و ميتينگ و اينها - حالا به هر دليلي- نيستند. سؤال اين است كه چرا اصلاح طلبان از قدرت اجتماعي خودشان استفاده نمي كنند!
وي همچنين در قبال اين پرسش كه «اصلاح طلبان مي خواهند اين را به صورت ميتينگ خياباني ببينند يا مي توانند برنامه هايي داشته باشند كه وقتي زمينه وجود داشته باشد، طوري تعامل شود كه اينها اجرايي شود؟» مي گويد: جرياني از محافظه كاران كه الان حرف هاي اصلاح طلبي مي زنند اين آمادگي را ندارند كه با جريان اصلي اصلاحات تعامل كنند. گفتمان اصلاحات در بحث ها و مصاحبه هايي كه مي شود وجود دارند. اما اينكه بخواهيم بگوييم به عنوان يك تشكيلات بياييد اين كار را بكنيد آن كار را بكنيد نمي شود، جريان هاي اجتماعي زمان لازم دارند؛ اصلاح طلب ها هم بيكار نيستند. همين جريان انتخابات بي عملي و انفعال نيست اينها يك عمل بسيار بزرگ است. عدم شركت، ظاهرش يك كار سلبي است اما در منطق سياسي يك كار سياسي است.
رضا خاتمي در پايان اين مصاحبه گفته است: من نمي خواهم بگويم اصلاح طلبان دست بسته اند. اين نيست كه آنها برنامه هايشان را به گوش كساني كه بايدبرسانند، نرسانده اند. اين نيست.


 


سرويس سياسي-
نيروهاي امنيتي مصر 18 جوان مصري را پس از اجلاس جوانان و بيداري اسلامي به خاطر همراه داشتن كتاب و سي دي بازداشت كردند.
پايگاه خبري «المصري اليوم» در خبري فاش كرد: 18 نفر از جوانان مصري كه براي شركت در اجلاس جوانان و بيداري اسلامي به تهران رفته بودند، هنگام بازگشت از اين اجلاس در فرودگاه قاهره بازداشت شدند.
«طاهر الهاشمي» دبيركل شوراي عالي مجمع «آل البيت» در اعتراض به بازداشت فرزندش كه همراه اين گروه از جوانان بازداشت شده است، در سالن فرودگاه قاهره دست به تحصن زده است.
طاهر الهاشمي تأكيد كرده است كه تا هنگام آزادي فرزندش فرودگاه را ترك نخواهد كرد.
طاهر الهاشمي گفت، بازداشت فرزندش، ادامه تبعيض ها عليه شهروندان شيعه در مصر است، كه مانند شهروندان درجه دو با آنها تعامل مي شود.
در همين حال خبرگزاري آلمان در خبري نوشت علت بازداشت اين 18 نفر همراه داشتن كتاب و سي دي بوده است.
اين خبرگزاري تصريح كرد: منابع آگاه در فرودگاه قاهره اعلام كردند، هنگام اجراي تشريفات گمركي براي مسافران هواپيماي شركت هواپيمايي قطر كه از دوحه وارد قاهره شده بود، ماموران گمرك متوجه وجود متن ها و سي دي هايي همراه با گروه رسانه اي هفت نفره مصري شدند كه از تهران به مصر بازگشته بود. ماموران گمرك مسئولان امنيتي را از اين مسئله آگاه كردند و آنان نيز اعضاي اين گروه رسانه اي را بازداشت كردند تا از محتويات متن ها و سي دي هاي همراه آنان آگاه شوند.
اطلاعات تكميلي نشان مي دهد اين جوانان ساعتي بعد آزاد شده اند.

 


شمار كشته هاي جنگ سرما در اروپا به 260 نفر رسيد.
در حالي كه دماي هوا در برخي مناطق اروپا به 35درجه زير صفر رسيده و سرما همچنان قرباني مي گيرد، 9 كشور عضو اتحاديه اروپا در مورد افت شديد گاز وارداتي از روسيه ابراز نگراني كردند. به گزارش يورونيوز گاز وارداتي ايتاليا، اتريش و اسلواكي از روسيه دچار افت 10 تا 30درصدي شده است. كميسيون اروپا يونان، بلغارستان، مجارستان، لهستان، چك و روماني را هم در ليست كشورهايي كه از كاهش حجم گاز وارداتي از روسيه متأثر شدند قرار داده است.
از آنجايي كه گاز صادراتي روسيه به اروپا از اوكراين مي گذرد، شركت گازپروم روس در واكنش به شكوه كشورهاي اروپايي كاهش حجم گاز را متوجه اوكراين دانست و انگشت اتهام را به سوي اوكراين گرفت. اما شركت نفت و گاز اوكراين اين ادعا را رد كرده و خبر داده كه مطابق با حجم مورد قرارداد گاز روسيه را به اروپا منتقل مي كند.
گفته مي شود يكي از چند دليل عمده تعويق تحريم خريد نفت ايران در اتحاديه اروپا به 6 ماه بعد، اوضاع وخيم سوخت و انرژي در زمستان سرد اروپا بوده است.
خاطرنشان مي شود چند سال پيش به خاطر بحران قيمت نفت، زد و خوردهاي شديدي در پمپ بنزين هاي انگليس رخ داد و بي بي سي ضمن گزارش اين مطلب تصريح كرد حتي بسياري از جنازه ها روي دست صاحبان آنها مانده اند.
برخي كارشناسان و صاحب نظران معتقدند اكنون كه اروپا با انتخاب روش خصومت، به ايجاد شوك عليه ايران مي انديشد، ضرورت دارد وزارت نفت معناي «شوك» را به برخي طرف هاي اروپايي كه گويا هنوز نمي فهمند شوك يعني چه، تفهيم كند. زمستان چند سال پيش وقتي روسيه، فلكه گاز صادراتي به اروپا را براي چند روز بست، مطبوعات و سياستمداران اروپايي تأكيد كردند روسها جنگ جهاني سوم را بدون اينكه حتي گلوله اي شليك كنند، آغاز كرده اند چرا كه قطع گاز در سرماي استخوان سوز اروپا كم از جنگ ندارد.
حالا هم به نظر مي رسد بد نباشد براي انجام برخي تعميرات، ايران صادرات نفت به برخي كشورهاي اروپايي را مثلاً براي يك هفته يا چند روز قطع كند.

 

شبكه تلويزيوني يورو نيوز مشاور سابق رئيس جمهور آمريكا را درباره كارآمدي تحريم هاي ضد ايراني به چالش كشيد.
دنيس راس كه هماهنگ كننده امور ايران در دولت آمريكا، مشاور اوباما بود، داراي گرايش هاي شديد صهيونيستي است به نحوي كه خبرنگار يورو نيوز به وي گفت «حمايت وفادارانه شما از اسرائيل، سياست هاي دولت آمريكا را در قبال ايران و خاورميانه تحت تاثير قرار داده است». راس مشاور بوش پدر و بوش پسر و اوباما بوده است.
خبرنگار يورو نيوز با بي اعتبار خواندن تحريم هاي ضد ايراني، به راس گفت «شما با تلاش در جهت اعمال تحريم هايي كه هرگزكارايي نداشته و نخواهد داشت، اعتبار خود را از دست داده ايد. بعد از آن چه؟». دنيس راس در پاسخي منفعلانه گفت «شما فرض را بر اين مي گذاريد كه تحريم ها هرگز كارايي نداشته اند. با نگاهي تاريخي به تحريم ها، من مطمئن نيستم كه هرگز كارايي نداشته اند.»
اما وي مجددا با اعتراض خبرنگار يورو نيوز مواجه شد كه مي گفت: ايران نزديك به 33 سال زير تحريم هاي آمريكا بوده و قدرتمندتر، پرنفوذتر و ثروتمندتر شده است.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 294
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : من

رئيس گروهك منحله فدائيان خلق اذعان كرد امام خميني براي همه ايرانيان نقش يك اسطوره را داشت و سد شكست ناپذير رژيم وابسته به آمريكا را شكست.
مرصاد به نقل از کیهان: فرخ نگهدار كه اكنون از چپ هاي آمريكايي به شمار مي رود و در لندن اقامت دارد، درباره نقش بي بديل حضرت امام خميني(ره)، با رد نفوذ بقيه گروه ها و احزاب گفت: من از سال هاي 41 و 42 شاهد مواضع آقاي خميني بودم. البته در جريان وقايع 15 خرداد دانش آموز دبيرستاني بودم و در ده سال بعد از آن كه عمدتا در زندان بودم از نزديك در جريان مبارزات طرفداران آيت الله خميني قرار گرفتم و فهميدم آيت الله خميني يكي از شخصيت هايي است كه در كشور نفوذ فوق العاده دارد و تكيه او بر مردم و به خصوص توده هاي تهيدست كشور هست و براي اين كه امر خود را پيش ببرد اتكايي به منابع خارجي ندارد. در مقابل چنين شخصيتي، من هميشه شاه را مقابل چشمم مجسم مي كردم كه تكيه گاه وسيعي در ميان مردم كشور خودش نداشت و قدرت خود را ناشي از حمايت خارجي مي ديد.
وي در گفت وگو با سايت اپوزيسيوني ميهن درباره نفوذ شخصيت امام افزود: اين نگاه كه آيت الله خميني در فضاي سياسي كشور ناشناخته بود، بيشتر ناشي از نگاه افراد متجدد است نه واقعيت. من به خاطر دارم در سال 49 در اطراف دهات بين قم و كاشان همراه با دوستم احمد اشرف سفر مي كرديم و مي ديديم در خانه روستائيان آنجا عكس آقاي خميني بر ديوار بود و سخنش اعتبار داشت.
نگهدار همچنين گفته است: اعتبار آيت الله خميني به دو خصوصيت نخست بازمي گردد. تصور عمومي اين بود كه شاه قدرت خود را مديون حمايت قدرت هاي غربي است و نه راي مردم و رضايت عمومي. اين باور را روشنفكران نيز تقويت كرده بودند. آيت الله خميني در برابر اين فشارها معتقد به مقاومت و ايستادگي بود و راي او مبني بر مخالفت با فرمان كاپيتولاسيون در ميان همه فعالان سياسي آشنا بود. يك علت اعتبار سخن آيت الله، ستيز او با نيروهايي بود كه فعالان سياسي و قشرهاي عادي جامعه آن را مطامع سلطه جويانه مي ديدند كه بر ما تحميل شده است. خاطره تلخ 28 مرداد در ايجاد اين تصور نقش تعيين كننده داشت و آيت الله خميني وقتي در برابر اين فشارها مي ايستاد و اعتراض مي كرد همين به او اعتبار و وجهه مي بخشيد.
وي اضافه كرد: تمايز و خصوصيت ديگر ايشان در ابزاري بود كه در اختيار داشتند. ايشان به وسيله دستگاه روحانيت و تكيه بر ارزش هاي ديني و بنابر شناخت فرهنگ ديني و سنت هاي جامعه ما پيوند بسيار نزديكتري با مردم داشتند و سخن شان در ذهن و دل جامعه ايراني بيشتر رسوخ مي كرد به نسبت حرف ها و نشانه هايي كه ما با خود حمل مي كرديم. مثلا ما داس و چكش رو به خيابان مي برديم و آنها پرچم امام حسين را به صحنه مي آوردند. پايگاه اجتماعي آيت الله خميني اكثريت بزرگ شهرهاي ايران محسوب مي شد.
عضو حلقه لندن درباره عنوان «امام» نيز مي گويد: من كاملا اين عنوان را انتظار داشتم و برايم دور از ذهن نبود. آيت الله خميني براي همه ايرانيان كسي بود كه سد بزرگ شكست ناپذير شاه را شكست و اين قدرت تلالويي را براي او ساخت كه چشم ها را به سوي ايشان خيره كرد. اين روانشناسي ايجاب مي كرد براي ايشان هم نامي مثل رهبر، پيشوا يا امام انتخاب شود.
رئيس گروهك منحله فدائيان درباره اين سؤال كه چرا آيت الله خميني با دولت بختيار كنار نيامد، گفت: دولت بختيار به معناي واقعي كلمه صاحب اختيار كامل نبود و اقتدار واقعي در دست آيت الله خميني بود. دو تا سه سال بعد هم همچنان اوضاع اينگونه است. آقاي بني صدر به همراهي مجاهدين دولت ملي تشكيل داد ولي باز اقتدار لازم را نداشتند گرچه منابعي را در اختيار داشتند ولي منابع فائقه نبوده. آقاي بختيار هم وقتي فرمان نخست وزيري را مي پذيرد كه نه تاك بوده و نه تاك نشان. نمونه ديگر آقاي بازرگان است كه مي گفت من دسته چاقو در دست دارم و تيغه اش در دست من نيست. يعني تيغ من نمي برد و اقتدار واقعي در دست من نيست.
وي با اشاره به گفت وگوهايش با مسعود رجوي در اول انقلاب گفت: ما معتقد بوديم ارزيابي آنها از تناسب نيروها نادرست است و ما نيروي سازماندهي براي مقاومت و ايستادگي را نداريم... ما نفهميديم كه اين درگيري يك چالش اجتماعي بود و راه تقابل، راه خير نيست و در مقابل استقرار نظام نبايد ايستاد.

 

مشاور سیاسی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: پاسخ ایران در برابر تحریم نفتی بستن تنگه هرمز است.

مرصاد به نقل ازبولتن به نقل از فارس از همدان، یدالله جوانی صبح امروز در ادامه همایش انس و مودت و نهضت روشنفکری بازنشستگان سپاه همدان در پاسخ به سؤالی مبنی بر محتوای نامه رئیس جمهور آمریکا به مقام معظم رهبری اظهار داشت: نامه مذکور با وجود تبلیغ رسانه‌های غربی مبنی بر تهدید‌آموز بودن با ادبیاتی ملایم و باطرح برقراری امنیت با کمک سایر کشورها در خلیج فارس و همچنین ضرورت باز ماندن مسیر انتقال انرژی از خلیج فارس و تنگه هرمز به آب‌های آزاد از سوی رئیس جمهور آمریکا مطرح شده بود.

وی افزود: ایالات متحده خیال می‌کرد که بستن تنگه هرمز تنها در زمان جنگ اتفاق می‌افتد اما با مطرح شدن موضوع تحریم نفتی ایران پاسخ تهدید‌آمیز ایران نیز مبنی بر بستن تنگه هرمز مطرح شد.

مشاور سیاسی نماینده ولی‌فقیه در سپاه اضافه کرد: با مطرح شدن موضوع تحریم نفتی ایران و بانک مرکزی توسط آمریکا، جریان انحرافی با در پیش‌گرفتن رویکردهای جریان دوم خردادی بحث مذاکره با امریکا را در پیش گرفت در حالی که سیاست‌های راهبردی کشور ضد آمریکایی و ضد استکباری است.

وی در ادامه سخنان خود در ارتباط با مواضع متناقض ترکیه در قبال سوریه گفت: دولت فعلی ترکیه با حمایت اسلام‌گراها به قدرت رسید اما در ادامه به سمت معامله‌گری با آمریکا و فاصله گرفتن از ارزش‌های واقعی و اصیل رفت با این تصور که می‌تواند احیا کننده امپراطوری عثمانی و همچنین جایگزین ایران به عنوان قدرت منطقه باشد.

جوانی با بیان اینکه ترکیه ادعای حمایت از ملت فلسطین را دارد، تصریح کرد: طی 60 سال اخیر تنها کشوری که در میان دولت‌های عربی همراه با مقاومت و حامی ملت فلسطین بوده تنها سوریه است.

وی اضافه کرد: امروز جبهه‌ای با مشارکت اتحادیه عرب، رژیم صهیونیستی، اردن، برخی از کشورهای اروپایی و ترکیه برای انتقام گرفتن سوریه شکل گرفته است.

مشاور سیاسی نماینده ولی‌فقیه در سپاه با تأکید بر اینکه سوریه تاکنون مقاومت خوبی را از خود نشان داده است، افزود: ایجاد جنگ داخلی و پیاده کردن الگوی لیبی در سوریه با فراهم آوردن امکانات توسط کشورهای منطقه و ترکیه از اهداف ایالات متحده در این کشور محسوب می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با فعالیت‌های جریان انحرافی افزود: تبعیت از مکتب اسلام، ولایت و رهبری راه مستقیم نظام تلقی می‌شود و مباحثی که امروز از زبان برخی مطرح می‌شود با گفتمان انقلاب همخوان نبوده و در مسیر اصلی انقلاب نیست.

جوانی ادامه داد: مطرح کردن برخی مباحث که با روح نظام و آرمان‌های امام (ره) و مکتب ناب و فاخر اسلام تناقض دارد موجب سوء استفاده دشمن می‌شود.

وی گفت: سیاست نظام و خط ولایت‌فقیه در راستای مقابله با آمریکا و بر محور مقاومت و ایستادگی تعریف شده است بنابراین هرکس با هر پیشینه‌ای مذاکره با آمریکا را تجویز کند انحراف آشکار است.

جوانی در ادامه سخنان خود با اشاره به اختلاس اخیر بانکی در کشور گفت: قوه قضائیه به شدت در حال پیگیری پرونده است و طبق آخرین اطلاعات اواخر بهمن نیز دادگاه متهمان تشکیل خواهد شد.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا سران فتنه محاکمه نمی‌شوند، خاطرنشان کرد: عدم محاکمه سران فتنه به دلیل ضعف نیست بلکه تدبیر نظام شفاف‌سازی کامل فضا، نشستن گردو غبار فتنه و علنی شدن دروغ‌گویی اصحاب فتنه در جریان انتخابات 88 قبل از اعمال مجازات است.

مشاور سیاسی نماینده ولی‌فقیه در سپاه در خصوص حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش رو افزود: اصلاح‌طلبان به ظاهر در انتخابات شرکت نمی‌کنند ولی نیروهای خود را با چهره‌های سفید و تابلوی مستقل وارد میدان می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه سیاست‌های علنی جریان اصلاح‌طلب متفاوت از سیاست‌های اعلامی آنها خواهد بود، گفت: جریان انحرافی نیز به دنبال معرفی افرادی است که آنها را حامی دولت معرفی کند و با این روش مخالفان خود را مخالف دولت نشان دهد.

جوانی در خصوص وحدت اصولگرایان و همین طور ائتلاف جریان انحراف و فتنه گفت: اصولگرایانی که در جبهه پایداری و متحد اصولگرایان شکل گرفته‌اند به لحاظ سازمانی واحد نیستند اما در بسیاری از حوزه‌های انتخابیه لیست مشترکی دارند.

وی تأکید کرد: از پیچیده‌ترین مسائل سیاسی امروز کشور ائتلاف جریان فتنه و انحراف است و این دو به خاطر مقابله با رقیب اصلی خود یعنی اصولگرایان ولایی و واقعی هم‌گرا هستن


 

علی اکبر خوئینی: کمیته بانکی سنا لایحه ای را تصویب کرد که رئیس جمهور آمریکا را موظف می کند استراتژی جامعی را برای دسترسی مردم ایران به اینترنت و دسترسی به رسانه های ماهواره ای تدوین کند.
 
مرصاد به نقل از جام نیوز، شبکه صدای آمریکا 3 فوریه (13بهمن) در برنامه افق به بررسی وضعیت اینترنت پرداخت.
"علی اکبر موسوی خوئینی" از نمایندگان اصلاح طلب مجلس ششم و از دوستان "محمد خاتمی" رئیس جمهوری پیشن، خبر از تصویب لایحه ای در کمیته بانکی سنا در مورد افزایش فشار بر جمهوری اسلامی داد و عنوان کرد: ابتدا تصویب لایحه، در کمیته بانکی سنا صورت گرفت و بعد این طرح برای تصویب نهایی به صحن سنا خواهد رفت. این طرح رئیس جمهور آمریکا را موظف می کند استراتژی جامعی را برای دسترسی مردم ایران به اینترنت و دسترسی به رسانه های ماهواره ای تدوین کند.
در این راستا زمان پخش برنامه های ماهواره ای از جمله صدای آمریکا و رادیو فردا 24 ساعته خواهد شد.
گفتنی است ایالات متحده پس از ناکامی های متعدد در مواجهه با جمهوری اسلامی از جمله تحریم نفتی و بانکی، امیدوار است بتواند با فشار رسانه ای گسترده جامعه را ملتهب کرده و فاز جدیدی از فشار را به وسیله پروپاگاندای رسانه ای بر افکار عمومی وارد کند.
این تلاش ها که هر روز بر حجمش افزوده می شود نشان از استیصال غرب در برابر استقامت ملت ایران دارد.

 
 
واشنگتن پست نوشت: «مقامات آمریکایی گفتند شواهدی برای اثبات اینکه ایران فعالانه در حال برنامه ریزی حملاتی در خاک آمریکا در دست نیست. با این وجود جیمز کلاپر، رئیس سازمان امنیت ملی آمریکا گفت توطئه خنثی شده ایران 'نشان می دهد که مقامات ایرانی مسیر خود را عوض کرده اند و اکنون در فکر حملاتی در خاک آمریکا هستند.»
 
مرصاد به نقل ازجام نیوز، به نقل از سایت روز آنلاین، روزنامه واشنگتن پست چهارشنبه 1 فوریه (12بهمن) در راستای اجرای سیاست ایران هراسی و اتهام پراکنی علیه مقامات جمهوری اسلامی نوشت: «برآوردهای سازمان های اطلاعاتی آمریکا حاکی از آن است که ایران در حال آماده شدن برای اقدامات تروریستی درخاک آمریکاست؛ چیزی که تهدیدی جدید برای دولت اوباما به شمار می آید. روز سه شنبه در جلسه بررسی کنگره آمریکا مقامات اطلاعاتی آمریکا گفتند ایران در روابط خصمانه خود با آمریکا از مرز جدیدی عبور کرده است.»
این روزنامه آمریکایی با اعتراف بر واهی بودن این اتهامات خاطر نشان کرد: «ضمنا مقامات آمریکایی گفتند شواهدی برای اثبات اینکه ایران فعالانه در حال برنامه ریزی حملاتی در خاک آمریکا در دست نیست. با این وجود جیمز کلاپر، رئیس سازمان امنیت ملی آمریکا گفت توطئه خنثی شده ایران "نشان می دهد که مقامات ایرانی مسیر خود را عوض کرده اند و اکنون در فکر حملاتی در خاک آمریکا هستند.»
واشنگتن پست اضافه کرد: «واشنگتن برنامه هسته ای ایران را، که سال هاست آن را به دقت زیر نظر دارد، با فوریت جدیدی نگاه می کند. گزارشات حاکی از آن است که ایران به تولید سلاح هسته ای نزدیک تر شده است. اما ایران می گوید برنامه هسته ای این کشور برای مقاصد صلح آمیز دنبال می شود و آمریکا و اسرائیل را به دست داشتن در قتل کارشناسان هسته ای خود متهم کرده است. تهران همچنین آمریکا و اسرائیل را مسئول حمله سایبری به تاسیسات اتمی خود می داند.»

 
 
فالگیر شبکه تصویر ایران با انتقاد شدید از فالگیر شبکه پن و لایو به اظهار وجود پرداخت!
 
مرصاد به نقل ازجام نیوز، هرچند انتشار برنامه های خرافی از سوی شبکه های لس آنجلسی اعتراض بینندگان را در پی داشته است اما انتقاد فالگیران این شبکه ها نسبت به هم حکایتی دیگر دارد!
در این زمینه فالگیر شبکه تصویر ایران ضمن انتقاد از همکار فالگیرش در شبکه لایو به اظهار وجود پرداخت و گفت: «من خانم مینا نیستم. من یک روانشناس هستم که ویزیتم 300 دلار است. من که اینجا برنامه اجرا می کنم و مشکل شما را حل می کنم پولی از شما نمی گیرم. البته اگر لازم باشد که کار دیگری را برای شما انجام دهم مقداری اجرت از شما می گیرم! من نه برای مردم کیسه دوخته ایم و نه به دنبال این هدف هستم!»
این فالگیر در ادامه تلاش کرد که خدمت خالصانه اش! را اینگونه به بینندگانش نشان دهد: «من از خداوند خواسته ام که تا جان در بدن دارم به شما کمک کنم. شما راحت می توانید با من تماس بگیرید و حرفتان را بزنید و هیچ انتظاری هم از شما ندارم مگر اینکه یک مشکلی داشته باشید که استاد من در حل آن کمک کند و لازم باشد که یک خرج کوچکی برای شما انجام دهد!»
گفتنی است، پیش از این مدیران شبکه ها در مقابل اعتراض بینندگانشان به خاطر پخش برنامه های خرافی واکنش نشان دادند و به حمایت از فالگیرانشان پرداختند اما به نظر می رسد این بار خود فالگیران وسط میدان آمدند تا با متهم کردن همکارانشان در دیگر شبکه ها از شدت این اعتراضات کم کنند!
اما نکته جالب اینجاست که یکی از مجریان شبکه تصویر ایران از اینکه ایرانیان به خرافات و حقه بازی های فالگیران شبکه های لس آنجلسی توجه می کنند ابراز تأسف کرده بود. البته ایشان منظورشان فالگیران دیگر شبکه ها بوده است نه فالگیر شبکه تصویر ایران!
 

مجری شبکه پن: «متأسفانه در آمریکا برای اجرای برنامه از کسی پیشینه روانی نمی خواهند. خیلی ها که شایستگی جلوی دوربین قرار گرفتن را ندارند در شبکه ها برنامه اجرا می کنند و خیلی ها هم که شایسته هستند برنامه اجرا کنند این موقعیت را دراختیارشان قرار نمی دهند!»
 
مرصاد به نقل از جام نیوز، مجری شبکه پن که در مورد بی محتوایی شبکه های لس آنجلسی صحبت می کرد با بیان اینکه: «من در کشور سوئد برای راه اندازی یک رادیو می بایست ابتدا ثابت کنم که پیشینه روانی ندارم و در تیمارستان بستری نبوده ام» تصریح کرد: «اما متأسفانه در آمریکا برای راه اندازی تلویزیون و کسی که می خواهد برنامه ای را اجرا کند این پیشینه را نمی خواهند.»
وی علت بی محتوایی و عدم استقبال از این شبکه ها را اینگونه بیان کرد: «هر کسی که گفت من می توانم برنامه ای را اجرا کنم آدم نباید دوربین را دراختیارش بگذارد. خیلی ها که شایستگی جلوی دوربین قرار گرفتن را ندارند در این شبکه ها برنامه اجرا می کنند و خیلی ها هم که شایسته هستند برنامه اجرا کنند این موقعیت را دراختیارشان قرار نمی دهند!»

 


 

 

مدیر شبکه او آی پی ان: «مدیران شبکه های لس آنجلسی کلاهبردار هستند و آنها با خوردن پول مردم و کارمندان خود شبکه هایشان را اداره می کنند!»
 
مرصاد به نقل از جام نیوز، مدیر شبکه او آی پی ان ضمن اعتراف به کلاهبرداری عوامل شبکه های لس آنجلسی با بیان اینکه:" مدیران این شبکه ها با سوءاستفاده از احساسات مردم به دنبال جلب حمایت آن ها هستند" تصریح کرد: «بعضی از مدیران کلاهبردار هستند و در کارشان شریک می گیرند و پول مردم و کارمندانشان را می خورند و اینگونه شبکه شان را مدیریت می کنند!»
مدیر این شبکه لس آنجلسی افزود: «بعضی دیگر نیز ادعای ایران پرستی و ایران دوستی و مردم دوستی کرده و از احساسات مردم سوءاستفاده می کنند! عده ای نیز علاوه بر این کارها جنس و کالایی که تبلیغ می کنند را 2-3 برابر قیمت بازار به شما می فروشند! و کالای 100دلاری را 200 - 300 دلار به فروش می رسانند!»
گفتنی است، علی رغم کلاهبرداری های مدیران شبکه های لس آنجلسی اما شنیدن این سودجویی ها از زبان خود این کلاهبردارها شنیدنی است. مدیران این شبکه ها برای اینکه خود را از اتهامات دور نگه دارند رقیبانشان را به باد انتقاد می گیرند تا بلکه شاید کسی متوجه کلاهبرداری خودشان نشود
 
 


 

یک فیلم انگلیسی که به دلیل توهین به مقدسات 20 سال اجازه اکران نیافته بود، بالاخره مجوز دریافت کرد.
 
مرصاد به نقل از جام نیوز به نقل از روزنامه دیلی میل؛ فیلمی توهین آمیز در مورد حضرت مسیح که 20 سال در توقیف بود بالاخره اجازه نمایش یافت.
به نوشته دیلی میل؛ تنها فیلمی که تاکنون به دلیل محتوای توهین آمیز به مقدسات توقیف شده بود، سرانجام اجازه نمایش گرفت.
این فیلم طبق رای هیات رده‌بندی سنی فیلم‌های انگلیس، بعد از 20 سال اجازه نمایش خود را بدست آورده است.
فیلم کوتاه "عکاسی از اکستازی" که تصویر حضرت مسیح (ع) را به نمایش گذاشته در حالی که مورد اغفال و فریب واقع شده است، در ابتدا به دلیل مغایرت آن با قانون توهین به مقدسات، مورد تائید هیات رده‌بندی سنی فیلم‌های انگلیس قرار نگرفته بود.
اما اکنون، این هیات اجازه نمایش این فیلم را با رتبه بالای 18 سال، داده است.
کارگردان این فیلم، "درک جارمن" است که اکنون فوت کرده است.
 


مرصاد به نقل از صراط به نقل از فردا، در پی اطلاع‌رسانی دقیق سایت دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری از اجلاس جهانی جوانان و بیداری اسلامی و در آستانه اقامه نماز جمعه توسط ایشان، مسئولین عربستانی این سایت را از دسترس کاربران عربستانی خارج کردند.
آگاهان معتقدند که به دلیل شرایط ویژه منطقه در پی بیداری اسلامی و بهار عربی، خطبه‌های نماز جمعه آتی که توسط مقام معظم رهبری اقامه خواهد شد حاوی پیام‌های ویژه‌ای به ملت‌های مسلمان است. از این رو و در پی انعکاس ابراز ارادت ویژه جوانان مسلمان شرکت کننده در اجلاس اخیر بیداری اسلامی که نشان از تاثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران در روند بیداری اسلامی دارد، دولت عربستان محدودیت ویژه‌ای را برای انتشار اخبار مربوط به بیانات مقام معظم رهبری تدارک دیده است.

 



:: بازدید از این مطلب : 315
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : شنبه 15 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : من

وزیر خارجه سابق اسرائیل؛ رهبر افتخاری جنبش سبز + عکس


قتلی که موسوی باید پاسخگو باشد

این خونها دامن فتنه گران را خواهد گرفت
موسوی ،کروبی و خاتمی که پی ریز توهم تقلب در افکار برخی هوادارانشان بودند امروز باید پاسخ این مادر را بدهند.

http://www.nedayeenghelab.com/images/docs/000030/n00030816-b.jpg شبهه ایجاد تقلب در انتخابات ۸۸ از آن دست موضوعاتی است که سران فتنه تاکنون از پاسخگویی به آن فرار کرده اند . توهم ایجادتقلب در انتخابات که برای اولین بار توسط موسوی قبل از شمارش آرای مردم مطرح شد در روزهای پس ازانتخابات موجی از ناامنی و حرکات ضد امنیتی در سطح شهر را سبب شد. ناامنی که موجبات ازبین رفتن برخی افراد را سبب شد.
یکی از افرادی که این روزها به بهانه سالگرد تولدش در رسانه های ضد انقلاب سروصدایی به پا کرده جوانی به نام اشکان سهرابی است که بر اثرتوهم تقلب که در ذهنش بنابر سخنان موسوی و امثالهم شکل گرفته بود در روز ۳۰ خرداد در سالروز حرکت مسلحانه منافقین به خیابان رفت. روزی که با آتش افروزی اصحاب ثقیفه(مجمع روحانیون مبارز)و کشاندن مردم به خیابنها شکل گرفت و گروهی از منافقین که در این روز دست به اسلحه بردند و دست به کشته سازی جهت استفاده های آتی! زدند. افرادی که در این روزها جانشان را ازدست دادند در اصل جانشان فدای دروغ گویی و قدرت طلبی سران فتنه شد و این افراد باید پاسخگوی خون کشته شدگان باشند.
مروری بر گفته های مادر اشکان سهرابی نشان می دهد که توهم تقلبی که موسوی ایجاد کرد چگونه جان شیرین یک نفر را می گیرد:"....با هم حرف زدیم و من خیلی نصیحتش کردم که نرود. همه جا خیلی شلوغ بود. گفتم اشکان تو را به خدا کاری نکنی که پشیمانی به بار بیاید. سی ام خرداد بود و فضا سنگین. حس خوبی نداشتم. گفتم اشکان امروز را نرو، مطمئنم که امروز شلوغ می شود. گفت مامان! من نروم آن یکی هم نرود اون یکی هم باز نرود. چه کسی پس باید برود؟ پس رای ما چه می شود؟ چه کسی باید جواب رای ما را بدهد؟ ...."
این گفته ها نشان از چه چیز دارد؟ موسوی ،کروبی و خاتمی که پی ریز توهم تقلب در افکار برخی هوادارانشان بودند امروز باید پاسخ این مادر را بدهند.
وضعیتی که امروز ۲تن از سران فتنه در آن قرار دارند تنها بخش بسیار کوچکی از عقوبتی است که مردم برای آنها در نظر گرفته اند و خواستار اجرای آن توسط دستگاه محترم قضایی هستند.امروز این ۳تن (که یک نفرشان تاکنون توانسته به لطایف الحیلی خود را از موسوی و کروبی جدا کند!)باید پاسخگوی خونهای ریخته شده از هر دو طرف باشند. خونهایی که منافقین مسلح حامی موسوی ، کروبی و خاتمی به بهانه هواداری از فتنه گران به کف خیابانها ریختند. این خونها به زودی دامن فتنه گران را خواهد گرفت ،هرچند که این خونها هم اکنون نیز گریبان آنها را گرفته و رفتن آبروی نداشته شان نزد ملت انقلابی تنها گوشه ای از نتایج این خون ریزیهاست. 


صبح امروز در آستانه دهه مبارک فجر صورت گرفت


 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز در مرقد مطهر امام راحل و گلزار شهدای بهشت زهرا(س) حضور یافتند.

خبرگزاری فارس: حضور رهبر معظم انقلاب در مرقد ‌امام راحل و ‌‌بهشت زهرا(س)

پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی سیدعلی خامنه‌ای، در آستانه ایام الله دهه مبارک فجر رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در مرقد مطهر امام راحل و گلزار شهدای بهشت زهرا(س) حضور یافتند.

+ نوشته شده در  سه شنبه یازدهم بهمن 1390ساعت 23:49  توسط آزاد  |  نظر بدهید

نماز جمعه اين هفته تهران به امامت رهبر معظم انقلاب اقامه مي‌شود

همزمان با ايام‌الله دهه فجر همزمان با ايام‌الله دهه فجر و سي و سومين سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي نماز جمعه اين هفته تهران به امامت رهبر معظم انقلاب حضرت آيت الله خامنه اي اقامه مي‌شود. همزمان با ايام‌الله دهه فجر و سي و سومين سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي، نماز جمعه اين هفته تهران به امامت رهبر معظم انقلاب حضرت آيت الله خامنه اي اقامه مي‌شود. 

بیداری اسلامی نتیجه تلاش امام خمینی و امام خامنه‌ای است


 

نخستین همایش بین‌المللی "جوانان و بیداری اسلامی" روز گذشته در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار شد. در این اجلاس 1129 نفر از کشورهای مختلف اسلامی و غیر اسلامی (اقلیت های اسلامی) و همچنین 170 نفر از فعالان دانشگاهی و حوزوی ایرانی حضور به عمل رساندند. خبرنگار  با حضور در این اجلاس با بسیاری از نمایندگان کشورهای شرکت کننده به گفت و گو نشسته است.


 

نقش محوری جمهوری اسلامی و به خصوص انقلاب اسلامی در 3 دهه گذشته را چگونه ارزیابی می کنید؟

انقلاب اسلامی در 30 سال گذشته و آغاز آن، موجب شد که موجی در جهان اسلام ایجاد شود، و تاثیرات خود را در طول این 30 سال به جای گذاشت و ما بیداری اسلامی فعلی را نتیجه تلاش امام راحل و امام خامنه ای می دانیم که موجب یک حرکت در میان جوانان کشورهای اسلامی شدند.

 بسیاری از غربی ها، جمهوری اسلامی را به شیعه گری و تلاش در جهت تحقق حقوق شیعه می دانند، پاسخ شما به این اتهام ناروا چیست؟

کافی است که به فرمایشات امام خمینی و امام خامنه ای رجوع کرد تا دید که هدف جمهوری اسلامی بحث شیعه گرایی نیست بلکه بحث از اسلام گرایی است. با تحقق پروژه اسلامی است که در جهان اسلام، قوت و مودت و همکاری و هم سویی ایجاد می شود.

بولتن نیوز: به نظر شما مهم ترین آسیبی که بیداری اسلامی را در تمام جغرافیای آن تهدید می کند چیست؟ اختلاف بین شیعه و سنی و یا فقدان رهبری واحد؟

آسیب های متعددی بیداری اسلامی را تهدید می کند اما خطرناک ترین آن دور زدن بیداری اسلامی توسط کشورهای استکباری است و اینکه بدین وسیله حرکت های بیداری اسلامی را محدود نمایند و در این راستا ترفندهای متعددی دارند که یکی از این ترفندها به وجود آوردن فتنه قوم گرایی و طائفه گرایی است.

بولتن نیوز: به نظر شما امام خامنه ای به خوبی توانستند جای امام راحل را پر کنند؟

الحمدلله ایشان با فرمایشات عمیق و رهبری حکیمانه خود توانستند رهبری و هدایت متمایزی در جمهوری اسلامی و جهان اسلام داشته باشتند. ایشان نظراتی ژرف و عمیق و طرح هایی مهمی را برای جمهوری اسلامی و جهان اسلام عرضه داشته اند. 


ربع پهلوی و ادعای ارتباظ با جنبش سبز

 

 آقا رضا ربع پهلوي: من با جنبش سبز در تماس هستم (خبر ويژه)

رضا ربع پهلوي گفت: من در اين دو سال با خيلي از نمايندگان جنبش سبز تماس داشتم.
وي در گفت وگو با صداي آمريكا اشاره اي به هويت افراد ياد شده نكرد اما گزارش ها حاكي است كساني چون اردشير اميرارجمند و سازگارا زد و بندهاي ويژه اي با سلطنت طلبان پيدا كرده اند. ربع پهلوي مي گويد با اين طيف ها درباره سكولاريسم به نتيجه رسيده است. شاهزاده ناكام پهلوي همچنين مي گويد نظام پادشاهي را به جمهوري ترجيح مي دهد(!)
در حالي كه برخي سران نظامي رژيم شاه پس از فرار از كشور، با رژيم صدام ارتباط گرفتند، ربع پهلوي ادعا كرده است: من وطن پرستم حتي داوطلب شدم عليه صدام و قواي متجاوز بجنگم(!)
 

خنده بازار و مرده باد مخالف من!

در حالی که تمامی آمارهای رسمی و غیر رسمی از کاهش معنادارِ مخاطبین سریال های تلویزیونی و نارضایتی جدی نخبگان و دیگر بینندگان تلویزیون از محتوای آنها (علی الخصوص سریال های ماه رمضانی سیما) حکایت می کرد، معاونت سیما ترجیح داد با برگزاری جلسات متعدد «خود تشکری» امید منتقدان و مخاطبان برای هر گونه «خود ارزیابی» عالمانه را در نطفه خفه کند. مدیران شبکه های سیما نیز، پس از انتقادات و نارضایتی های گسترده از سریال های ماه رمضان در اقدامی کم سابقه، بیانیه ای تبلیغاتی و پرطمطراق صادر کردند که محتوای کلی اش این بود: «مخاطبان محترم! پیام سریال های ما «امید»، «آگاهی» و«اخلاق» بود! محدثه پیرهادی: تمام افراد، چهره ها و گروه های متفاوت منتقد تلویزیون، اکنون در یک دیدگاه مشترکند: «در تلویزیون گوشی برای شنیدن انتقادها و اراده ای برای بهبود اوضاع وجود ندارد.» مدیران تلویزیون، از سطح مدیران ارشد تا مدیران شبکه ها و گروه ها همگی متفق القولند که از هیچ انتقاد بنیادین و به دردبخوری نباید استقبال کرد؛ یا باید منتقدین را ساکت کرد و یا با تکنیک های مختلف آنان را به جبهه ی مدافعان تلویزیون و یا ساکتین در برابر آن ملحق کرد. و اگر این هر دو جواب نداد راه سوم، نادیده گرفتن منتقدان و انتقاد های آنان است. این منش، البته در سال های اخیر پیشرفت های قابل توجهی نیز داشته است. اوج این ترقی را می توان در نحوه ی مواجهه ی معاونت سیما با عدم استقبالِ مخاطبین از اکثرِ سریال های تلویزیونیِ سال 90 دانست؛ در حالی که تمامی آمارهای رسمی و غیر رسمی از کاهش معنادارِ مخاطبین سریال های تلویزیونی و نارضایتی جدی نخبگان و دیگر بینندگان تلویزیون از محتوای آنها (علی الخصوص سریال های ماه رمضانی سیما) حکایت می کرد، معاونت سیما ترجیح داد با برگزاری جلسات متعدد «خود تشکری» امید منتقدان و مخاطبان برای هر گونه «خود ارزیابی» عالمانه را در نطفه خفه کند. مدیران شبکه های سیما نیز، پس از انتقادات و نارضایتی های گسترده از سریال های ماه رمضان در اقدامی کم سابقه، بیانیه ای تبلیغاتی و پرطمطراق صادر کردند که محتوای کلی اش این بود: «مخاطبان محترم! پیام سریال های ما «امید»، «آگاهی» و«اخلاق» بود! لطفا سریال های ما را دقیق ببینید و همان پیام هایی را از آنها دریافت کنید که ما نیت کرده ایم!!» این بیانیه ها و رفتارهای تبلیغاتی نشان داد تصور مدیران تلویزیون از سازمان متبوع شان در حدّ و قواره ی یک بنگاه سیاسی است که می توان آن را با بخشنامه و آیین نامه اداره و هدایت کرد! با پذیرش این چارچوب تحلیلی، از پخش مجدد «خنده بازار» نباید تعجب کرد! خنده بازاری که در دوره ی اول پخش، با انتقادات و اعتراضات گسترده و دامنه داری مواجه شد، بدون این که شایسته ی حمایت باشد بارها و بارها از سوی مدیر شبکه سوم و معاونت سیما مورد تفقد وحمایت ویژه قرار گرفت. عوامل تولید برنامه که هفته های متوالی مهمان برنامه ی زنده ی «نیمروز» شبکه سوم سیما بودند، بارها و با زبان های مختلف از مدیران ارشد تلویزیون به پاس حمایت های بی دریغ شان تشکر کردند و اعلام کردند اگر این حمایت های آشکار و نهان نبود برنامه شان خیلی زودتر از این حرف ها به تعطیلی کشانده می شد. این حمایت های بی دریغ مدیران، البته منحصر به عوامل تولیدی برنامه نماند. دکتر دارابی در جلسه ی تقدیر از «خنده بازاری ها»، از فریدون جیرانی و عادل فردوسی پور (مجریان محبوب مدیر شبکه سه) نیز به دلیل عدم ابراز ناراحتی از «مسخره شدن»، با سکه و لوح تقدیر تشکر کرد تا به همه اثبات کند خیلی بیشتر از آن چه تصور می شود هوای «خنده بازار» را دارد. دکتر دارابی یقینا هیچ گاه جواب این سوال را نخواهد داد که تلخی، سیاهی، مصیبت و بلایای عظیم متنوع که در سریال های تلویزیونی بر سر مخاطب آوار می شود و دقایقی سرشار از دلهره و اضطراب را برای وی رقم می زند، چگونه با لودگی، «ادا درآوردن» و مسخره کردن افراد (در یک برنامه ی اصطلاحا طنز) از ذهن و روح مخاطبین پاک می شود؟! هم چنین هیچ گاه برای این پرسش پاسخی نخواهد داشت که بر اساس کدام معیارها، مجموعه ای مانند «خنده بازار» شایستگی تقدیر، توجه و حمایت ویژه ی مدیریتی را یافته است و ناخودآگاه (یا خودآگاه!) به عنوان تراز و معیار مجموعه ی طنز به مخاطبان و برنامه سازان تلویزیونی ارائه می گردد؟! اگر معیار عمل مدیران سازمان صدا و سیما، راهبرد های رهبری است و اگر در برابر انتقادها و اعتراض ها به عملکرد این سازمان رسانه ای، پشت انتصاب ریاست این سازمان به رهبری پنهان می شوند، چرا نشانه ای از توجه به رهنمود های روشن رهبر معظم انقلاب پیرامون رسانه، در عملکرد مدیریتی مدیران و خروجی محتوایی تلویزیون دیده نمی شود؟ ((يكى از مقوله‏هاى بسيار مهم و يقيناً يكى از ضرورتهاى جامعه، لبخند است. لبخند يكى از نيازهاى زندگى انسان است. زندگىِ بى‏شادى و بى‏لبخند، زندگى دوزخى است. زندگى بهشتى، زندگى با لبخند است. حضرت على فرمود: «المؤمن بشره فى وجهه و حزنه فى قلبه»؛ اگر غصه‏يى داريد، بايد در دلتان نگه داريد؛ مؤمن اين‏طورى است. لبخند و شادى مؤمن در چهره‏ى اوست. اصلاً چهره‏ها بايد شاد باشد. اگر با چهره‏ى خودتان مى‏توانيد به جامعه شادى بدهيد، بايد اين كار را بكنيد. شادى لازم است و بايد آن را براى مردم تأمين كرد؛ منتها اين كار برنامه‏ريزى مى‏خواهد. البته شماها برنامه‏ريزى كرده‏ايد. اين مواردى كه من مى‏گويم «بايد»، معنايش اين نيست كه شما نكرده‏ايد. شما كارهاى زياد و خوبى كرده‏ايد و من مى‏خواهم بر ادامه‏ى آنها تأكيد كنم. مراقب باشيد شادى در مردم با لودگى و ابتذال و بى‏بندوبارى همراه نشود؛ از اين طريق به مردم شادى داده نشود. همه‏جور مى‏شود به مردم شادى داد؛ از نوع صحيح آن شادى داده شود. گاهى اوقات يك لطيفه يا يك تعبيرِ بجا مخاطب را شاد و خوشحال مى‏كند؛ گاهى هم ممكن است يك آدم لوده با ده جور ادا درآوردن، نتواند آن‏طور شادى را ايجاد كند. شادى كردن و شادى دادن به مردم، به‏معناى لودگى نيست. يكى از آقايانى كه در صدا و سيما گاهى صحبت مى‏كند و مصاحبه‏هاى خوب و صحبتهاى خوبى دارد - من گاهى گوش كرده‏ام - اصلاً شوخى نمى‏كند؛ اما تعبيرات و كيفيت بيانش طورى است كه انسان گاهى بى‏اختيار لبخند به لب مى‏آورد؛ اين‏طور خوب است. طنز فاخر و برجسته، يكى از هنرهاست. طنز، هنر خيلى بزرگى است. بنده با مرحوم صابرى شوخى مى‏كردم و مى‏گفتم «طنازها!» طنازهاى واقعى را تقويت كنيد، پرورش دهيد و كمك كنيد تا طنز بياورند. طنز، يعنى مطلب مهمِ جدى كه با زبان شوخى بيان مى‏شود؛ محتوا و معنايى در آن هست، منتها به زبان شوخی.)) ( بیانات رهبر انقلاب در دیدار رییس و مدیران سازمان صدا وسیما-89/09/11 ) 

گلشيفته، دختري كه نشان داد اپوزيسيون لخت است

 

همه‌ي اقدامات مثلا مبارزه‌جويانه‌ي اپوزسيون، خلاصه شده يا به فحش و بد و بيراه گفتن به انقلاب اسلامي و مسئولين آن، يا شركت در سمينارها و كنفرانس‌هاي ضد ايراني و ضد اسلامي و براي يكديگر كف و هورا كشيدن، يا برداشتن روسري از سر و برهنه و لخت شدن، و يا منتظر...

احتمالا همه‌ي شما ماجراي آن پادشاه جاه‌طلب اما ساده و خياط فقير اما زيرك را شنيده‌ايد. خياط با اين بهانه كه براي اعلي‌حضرت لباسي خواهم دوخت كه تا به حال كسي مانند آن را نديده باشد، ‌حسابي سر پادشاه را كلاه گذاشت و دستمزد خوبي به جيب زد. بعد هم گفت پارچه‌ي اين لباس آن‌قدر لطيف و نازك است كه با چشم قابل ديدن نيست و پادشاه بيچاره را مُجاب كرد تا براي نشان دادن لباس جديدش به مردم، لخت و عور ميان مردم برود.

پادشاه ساده‌لوح هم كه غرق در سرور و غرور بود به ميان مردم رفت و به جمعيتي كه از تعجب، هاج و واج به او خيره شده بودند نگاه مي‌كرد و تصور مي‌كرد كه حتما همه‌ي مردم دارند به لباس او غبطه مي‌خورند. در نهايت پسر بچه‌اي كه بي خبر از عالم بود با ديدن پادشاه لخت، زد زير خنده و فرياد ‌زد: پادشاه لخت است... پادشاه لباسي نپوشيده... پادشاه لخت است...

حكايت آن پادشاه بيچاره و پسركي كه لخت بودن او را فرياد زد، چيزي شبيه حكايت اين روزهاي اپوزيسيون و دختركي چون گلشيفته فراهاني است. اگر چه گلشيفته اولين كسي نبود كه دست به عملي اين چنين وقيح زد اما او بار ديگر با عمل اخير خودش به همه‌ي جهان ثابت كرد كه اپوزيسيون ايران لخت است. برهنگي گلشيفته در حقيقت لباس از بدن و بدنه‌ي اپوزيسيون خارج‌نشين در آورد و نشان داد كه اپوزيسيون‌ بيش از آن‌كه فكرش را مي‌كرديم لخت و عور است.



برهنه شدن گلشيفته ثابت كرد كه منتهي آمال همه‌ي آن‌هايي كه در خارج از ايران به سر برده و پز اپوزيسيون و قمپزيسيون و مبارزه عليه جمهوري اسلامي سر مي‌دهند چيزي جز ابتذال و حرف مفت زدن و رويگرداني از هويت خود نيست. اگر قبول نداريد نگاهي كنيد به عملكرد اپوزيسيون و ضد انقلاب در طول اين سه دهه از عمر انقلاب. واقعا چه كار مفيدي تا به حال از اين جماعت ديده‌ايد؟ چه اقدام در خور تحسيني اين جماعت انجام داده‌اند؟

همه‌ي اقدامات مثلا مبارزه‌جويانه‌ي اپوزسيون، خلاصه شده يا به فحش و بد و بيراه گفتن به انقلاب اسلامي و مسئولين آن، يا شركت در سمينارها و كنفرانس‌هاي ضد ايراني و ضد اسلامي و براي يكديگر كف و هورا كشيدن، يا برداشتن روسري از سر و برهنه و لخت شدن، و يا منتظر فرصتي نشستن تا شخصي داخل ايران حرفي بزند و فورا بخشي از آن را تقطيع كرده و در جهت منافع خود استفاده كنند. خيلي كه هنر كردند فتنه‌ي 78 و 88 را طراحي كردند كه آن هم باز بر ضرر خودشان تمام شد. جز اين آيا كاري ديگري از آن‌ها سراغ داريد؟!

اپوزيسيون ايران بيش از آن‌چه تصورش را مي‌كنيد بيچاره و مفلس و سر در گم است. نه تاكتيك و استراتژي مشخصي دارد و نه نيرو مادي و معنوي كافي. البته يك استراتژي ثابت دارد. و آن ‌هم اين‌كه: «هر تصميمي كه جمهوري اسلامي گرفت، شما عكس آن تصميم صحبت كنيد». اگر جمهوري اسلامي گفت الان روز است - و واقعا هم روز بود- بگوييد جمهوري اسلامي اشتباه مي‌كند، الان شب است. باور كنيد همه‌ي استراتژي اپوزيسيون همين است. «مخالفت با جمهوري اسلامي به هر قيمتي». حتي به قيمت زير پا گذاشتن اصول پوشالي خود. في‌المثل نگاه كنيد به اعمال و اظهار نظرهاي اين پيرزنك فرتوت مثلا حقوق بشري، شيرين عبادي. جايزه‌ي «صلح» نوبل را گرفته (حالا بماند كه چرا و چگونه) و بعد از «تحريم» و «حمله‌ي نظامي» عليه ايران حمايت مي‌كند. جايزه‌ي صلح كجا و حمله‌ي نظامي كجا؟ اصلا با هم جور در مي‌آيند؟!

مابقي اپوزيسيون هم بايّ نحو كان. و اين البته يكي از وجوه مظلوميت انقلاب اسلامي است كه از نعمت داشتن مخالفاني قَدَر و قدرتمند هم محروم است. آخر مخالف و حريف قدرتمند داشتن، خود عامل پيشرفت و تعالي بيشتر است. چرا كه با انتقادات و مخالفت‌هاي علمي و منطقي خود موجب تحرك و سعي و تلاش بيشتر و مضاعف مي‌شود. اما متأسفانه انقلاب اسلامي از اين هم محروم است. اپوزيسيون انقلاب اسلامي را «لخت»‌ها تشكيل مي‌دهند.

آري، گلشيفته لخت شد چون اپوزيسيون لخت بود. چون اپوزيسيون هدف ديگري ندارد جز برهنه شدن. برهنگي بدني، برهنگي فرهنگي، برهنگي سياسي و برهنگي فكري- عقلاني. و برهنگي پيامدي ندارد جز مأيوس شدن و نااميدي و سر در گمي. بنابراين اگر تا چند وقت ديگر شنيديد فلان شخص اپوزيسيون دست به خودكشي زد هم اصلا تعجب نكنيد. كه اپوزيسيون آن زماني خودكشي كرد كه به هويت خود پشت كرد و به خارج پناهنده شد. 
 

حاشیه‌ دیدار جوانان انقلابی با رهبر انقلاب

دیدار پرشور صبح امروز اعضای شرکت کننده اجلاس جهانی جوانان و بیداری اسلامی با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب حاشیه‌های دیدنی و مثال زدنی داشت.

به گزارش مهر روز دهم بهمن هزار و سیصد نود، نقطه عطفی بر نقش آفرینی جوانان مسلمان، فرهیخته و انقلابی در سراسر دنیاست و صدور انقلاب اسلامی ایران، به گوش زنگار بسته دیکتاتورها، مستکبران و سرسپردگان رسیده و اکنون دق‌الباب می‌کند.

ملت های مسلمان غیرتمندانه پای در رکاب رهوار عزت و کرامت انسانی نهاده‌اند و جوانان پرشور و انقلابی از کشورهای تحت ستم و از خلال ملت‌های عدالت طلب دنیا با تکیه بر روح خود باوری و همت پولادین از کشورهای تحت ستم و از خلال ملت های عدالت طلب دنیا با تکیه بر روح خود باوری و همت پولادین خود، ندای آزادی خواهی و استقلال‌طلبی را سر داده‌اند و امروز همان روزی است که در قلوب آزادی خواهان عالم نسیم بیداری اسلامی وزیده و جوانان هدایت گر و با ایمان در محضر ولی امر مسلمین و رهبر هدایت آموز جهان اسلام حاضر شده‌اند تا در راه پرالتهاب و امید بخش خود ارشادات علمدار هدایت و ولایت را سرلوحه جهاد و مبارزه با استکبار جهانی قرار دهند.

وارد حسینیه می‌شوم، رزمندگان جبهه ضد استکبار، حمایل بسته و در صف مقدم پیکار ایستاده‌اند. جمع کثیری از جوانان مسلمان در حالی که حرارت و شوق وصف ناپذیرشان را با تبسمی آذین بسته اند و حلاوت نگاهشان را نثارت می‌کنند، در انتظار مقتدای خویش نشسته‌اند و طلیعه بدر انقلاب را انتظار می‌کشند. آن وقت است که احساس می‌کنی آشناتر از هر کس و برادرتر از همیشه جمع مشتاق آنان را به نظاره نشسته‌ای. انگار سینه‌های مالامال از شوق همرزمان جوان انقلابی وجودت را روح تازه می‌بخشند. سیمای شاداب و پر نشاط آنها یاس را از دل هر بیننده ای بیرون و امید به آینده را خلق می کنند.

امروز بیش از یکسال از خیزش مردمی در تونس می گذرد و موج بیداری اسلامی شتابان از تونس به مصر، لیبی و یمن سرایت کرد و "الشعب یرید اسقاط النظام" شعار محوری مردم در همه کشورهای انقلابی است.

۱۲۰۰ تن از جوانان ۷۳ کشور و از پنج قاره دنیا در تهران و حسینیه امام گرد آمده اند تا چشم انداز موج بیداری اسلامی را از زبان رهبر جهان اسلام بشنوند.

امروز نگاه غرب به سرکردگی آمریکا و عملگی رژیم های مرتجع عرب، حسینیه امام(ره) را رصد می کند و می داند که ملتهای مسلمان و روح پاک جوانان در اوج اقتدار و خودباوری با تکیه بر تجربیات نظام اسلامی ایران حلقه وصل را در تهران و در بیانات روشنگرانه آقا یافته اند.

حسینیه امام خمینی آغوش گشوده است تا جوانانی که از خط قرمز آمریکاو استکبار گذشته و پیروزمندانه صحنه پیکار با بتهای پوشالی استکبار را در نوردیده اند در قرارگاه بدر و برای برپایی خیبری دیگر پیمان حلف الفضول را احیا نموده و قافله سالار هدایت و زعامت، رمز عملیات جبهه توحید را در گوش جانشان زمزمه کند.

بیدارگری وجه تشابه همه آنهاست و خط روشن ولایت قدمگاه نخستین آنان را ترسیم می کند. حجم تحولات دنیای اسلام آنان را بر آن داشته است تا ایران اسلامی و حسینیه امام خمینی را میعادگاه اندیشه ها و افکارشان با اهداف بلند امام شهدا بدانند و ندای کشتی بان اسلام ناب را لبیک بگویند.

حلاوت حضورشان در دلم نشسته است و می دانم که تا دقایقی دیگر شوق انگیزترین لحظات در قاب چشمان منتظر آنان حلقه های اشک را می آفریند.

همهمه ای در فضای حسینیه برپاست. زبانهای مختلف. سیاه و رنگین و سفید پوست . متحد و یکپارچه زبان قرآن را برای شعارهای خود برگزیده اند و با زبان عربی شعارهایی را سر می دهند.

درخشش آیه مبارکه "و انتم الاعلون ان کنتم مومنین" که با خط زیبایی خودنمایی می کند بیانگر درستی راه و هدف امت اسلامی است.

انگار آمده اند تا در پای درس استاد به دنیا اغوا غرب بیاموزند که انقلابهای ملتهای مسلمان ، انقلاب نان و ... نیست. انقلاب اندیشه و هدف است و پایه های لرزان حکومت های مرتجع و خود فروخته دیکتاتورهای عربی را نشانه رفته است.

در بین شخصیت های حاضر، ابراهیم جعفری و عمار حکیم از عراق را به خوبی می شناسم. برخی از اندیشمندان حوزه فرهنگ نیز در جلسه حضور دارند و دست به قلم شده و مطالبی را یادداشت می کنند.

مجری پشت تریبون می رود و حاضران را به رعایت نظم دعوت می کند.

آقا، در میان احساسات پرحرارت جوانان انقلابی وارد می شوند و رو در روی حاضران به ابراز احساسات آنان پاسخ می دهند. لحظات پرشوری است. جوانی ۲۵ ساله که از لبنان آمده ، نزدیک من نشسته و به شدت گریه می کند. طوری که دیگران را هم به گریه درآورده.

شعارهای" کلا! کلا! اسرائیل" و "کلا! کلا! آمریکا"، فضا را پر کرده و صدای یکی از حاضران که در ردیف اول نشسته است به گوش می رسد. با زبان عربی عباراتی را به کار می برد و آقا را مخاطب قرار داده و در نطق آتشین خود پایبندی جوانان انقلابی را به ارزشهای اسلامی یادآور می شود و شعار "هیهات منا الذله" او جمعیت را دوباره به وجد می آورد.

جوانان انقلابی دست نوشته های خود را که بر روی تکه های کاغذ نوشته اند روی دست گرفته و کوبنده شعار می دهند. شعار الله اکبر و لا اله الاالله. و لبیک یا خامنه ای ما همه سرباز توایم خامنه ای، بر فراز دستان آنها و با مشتهای گره کرده به حرکت درآمده و انگار برای موج احساسات آنان پایانی نیست.

آقا روی صندلی نشسته اند.

قاری شروع می کند (............ و توکل علی الله و کفا بالله وکیلا) صدای دلنشین قرآن و قرائت زیبای او حال و هوای جلسه را عوض می کند. حضار که پیام آیه را به خوبی درک کرده اند. قاری را تشویق می کنند و او با فراز و فرودهای جذاب خود حلاوت کلام وحی را در دلهای مشتاقان می نشاند.

گروه همخوانی رسالات از لبنان شروع می کند (هل من ناصر فدایی. لبیک . خامنه‌ای) جمع حاضر با آنان همصدا می شود و با این شعار بیعت خود را ابراز می کنند. مسئول گروه از سوی رزمندگان مقاومت لبنان و سید حسن نصرالله سلامی را به محضر ولی امر مسلمین جهان ابلاغ می کند و نام سید حسن نصرالله صلوات قراء حضار را به همراه دارد.

دکتر ولایتی پشت تریبون حاضر می شود و خلاصه ای از فعالیت های همایش جوانان و بیداری اسلامی را در ۶ محور بیان می کند. او همایش جوانان و بیداری اسلامی را فرصتی برای اتحاد و همدلی امت اسلامی و محوری ترین موضوعات را موضوع فلسطین می داند.

جمعی از نمایندگان جوانان بیدار و بصیر امت اسلامی از تونس و مصر و لیبی و ... مطالبی را در محضر آقا عنوان می کنند.

تعبیر سخنرانی که از مصر آمده بود برایم جالب بود. او در خلال سخنانش به فتح مکه اشاره کرد و پخش صدای اذان در هنگام سقوط نامبارک را با صدای بلال در هنگام فتح مکه قیاس می کند و به این وسیله اسلام خواهی مردم مصر را یادآور می شود.

در سخنان احساسی و پرشور و اشعار احمد حسن از بحرین که با جمله (السلام علیک یابن رسول الله ، روحی فداک) آمیخته است اشک همه را در می آورد.

و آخرین سخنران دختر عماد مغنیه شهید مجاهد مقاومت لبنان است. حضور فاطمه مغنیه پشت تریبون فضا را آنچنان تحت تاثر قرار می دهد که تقریبا اکثر حضار گریه می کنند. بغض راه گلوی مرا هم گرفته است. شعارهای پی در پی حضار قوت قلبی است برای فاطمه تا در محضر ولی امر مسلمین رشادتهای پدرش را بازگو کند. در خلال صحبتهای فاطمه، نام سید حسن نصرالله برده می شود و حضار کوبنده شعار می دهند (لبیک یا نصرالله. لبیک یا نصرالله) او خطاب به آقا می گوید (انا بنتکم فاطمه بنت شهید عماد مغنیه.....). من دختر شما فاطمه دختر شهید عماد مغنیه هستم و ادامه می دهد، که پیروزی انقلاب اسلامی سرآغاز بیداری اسلامی است.

صدای غران تکبیر و شعارهای کوبنده حاضران هر از گاهی طنین انداز می شود.

آقا جوانان انقلابی را حاملان بشارتهای بزرگ نامید و فرمود هر کدام از شما حامل یک بشارت بزرگ برای ملتها هستید.

آقا بیداری را شاخص جوانان مسلمان و غیور و بلند همت جهان اسلام معرفی کردند و فرمودند دوران جدیدی در همه عالم آغاز شده و بشریت از مکاتب و ایدئولوژی های مادی عبور کرده است. رهبر عزیز انقلاب لیبرال دموکراسی غربی و مارکسیسم و ناسیونالیست ها ی سکولار را فاقد جاذبه دانستند و گفتند . امروز میان امت اسلامی بیشترین جاذبه متعلق به اسلام، قرآن و مکتب وحی است که خدای متعال وعده داده است.

ایشان قیام بر علیه دیکتاتورهای منطقه را مقدمه قیام بر علیه دیکتاتوری جهانی و بین المللی و شبکه فاسد صهیونیستی و آمریکای مستکبر دانستند و جوانان را به وعده نصرت الهی توجه دادند.

آقا خطاب به جوانان فرمودند: آینده متعلق به شماست و این کاری که انجام گرفته کار بزرگی است ولی این آغاز راه است و ..

مراسم رو به پایان است. آقا مهیای رفتن می شوند. آقا لحظاتی ایستادند و احساسات پرشور حاضران را پاسخ می دهند. چشمان مشتاق حاضران آقا را بدرقه می کند. اما آقا برای لحظاتی به سمت جمعیت آمدند. حلقه ای از جوانان ایشان را احاطه کرده است و موج جمعیت طوری است که حفاظت از آقا مشکل شده. چند نفری که جلوتر بودند فرصت را غنیمت دانسته و چفیه های خود را متبرک می کنند. یک نفر هم چفیه آقا را برداشت. تبسم از لبان آقا برداشته نمی شود. انگار همه وجودش از محبت جوانان انقلابی امت اسلام موج می زند.

یاد جمله ای افتادم که ایشان در پاسخ فرزند شهید احمدی روشن فرمودند (القلب یهدی الی القلب) و دانستم که جوانان نیز دلهایشان مالامال محبت آقاست.

آقا رفتند: جمعیت که از ملاقات مولای خویش سیر نشده‌اند هنوز حضور دارند. جوانی که از کشور مالی به این ملاقات آمده بود دست و پاشکسته عربی و فارسی را به هم آمیخته بود و با فریاد بلند می گفت (لبیک یا خامنه ای). دیگران هم دورش جمع شده بودند و اقامه نماز ظهر در حسینیه. 


دوغ (گفت و شنود)



گفت: يك سايت وابسته به رضا ربع پهلوي به مردم ايران پيشنهاد كرده است كه «تا مي توانيد ريال هاي خود را به سكه و دلار تبديل كنيد و تا مي توانيد مواد غذايي بخريد و انبار كنيد»!
گفتم: حيوون زبون بسته، عجب خل و چليه؟!
گفت: اتفاقا يكي از كاربران فيس بوك خطاب به ربع پهلوي نوشته «مرتيكه...(براي احترام به حيوان چهارپاي زحمتكش اين كلمه حذف شده است) مگه ما مثل تو و پدرت و پدربزرگت...(براي احترام به برخي از مشاغل زشت اين كلمه نيز حذف شده است) هستيم كه....
گفتم: چه عرض كنم؟! يارو يك كاسه ماست ريخته بود توي اقيانوس و با قاشق آن را به هم مي زد. پرسيدند چه مي كني؟ گفت دارم دوغ درست مي كنم. گفتند؛ عقلت كجا رفته مگه ميشه؟! گفت فكرش رو بكن اگه بشه، چي ميشه؟!
 

  



:: بازدید از این مطلب : 302
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : من

وزیر خارجه سابق اسرائیل؛ رهبر افتخاری جنبش سبز + عکس


قتلی که موسوی باید پاسخگو باشد

این خونها دامن فتنه گران را خواهد گرفت
موسوی ،کروبی و خاتمی که پی ریز توهم تقلب در افکار برخی هوادارانشان بودند امروز باید پاسخ این مادر را بدهند.

http://www.nedayeenghelab.com/images/docs/000030/n00030816-b.jpg شبهه ایجاد تقلب در انتخابات ۸۸ از آن دست موضوعاتی است که سران فتنه تاکنون از پاسخگویی به آن فرار کرده اند . توهم ایجادتقلب در انتخابات که برای اولین بار توسط موسوی قبل از شمارش آرای مردم مطرح شد در روزهای پس ازانتخابات موجی از ناامنی و حرکات ضد امنیتی در سطح شهر را سبب شد. ناامنی که موجبات ازبین رفتن برخی افراد را سبب شد.
یکی از افرادی که این روزها به بهانه سالگرد تولدش در رسانه های ضد انقلاب سروصدایی به پا کرده جوانی به نام اشکان سهرابی است که بر اثرتوهم تقلب که در ذهنش بنابر سخنان موسوی و امثالهم شکل گرفته بود در روز ۳۰ خرداد در سالروز حرکت مسلحانه منافقین به خیابان رفت. روزی که با آتش افروزی اصحاب ثقیفه(مجمع روحانیون مبارز)و کشاندن مردم به خیابنها شکل گرفت و گروهی از منافقین که در این روز دست به اسلحه بردند و دست به کشته سازی جهت استفاده های آتی! زدند. افرادی که در این روزها جانشان را ازدست دادند در اصل جانشان فدای دروغ گویی و قدرت طلبی سران فتنه شد و این افراد باید پاسخگوی خون کشته شدگان باشند.
مروری بر گفته های مادر اشکان سهرابی نشان می دهد که توهم تقلبی که موسوی ایجاد کرد چگونه جان شیرین یک نفر را می گیرد:"....با هم حرف زدیم و من خیلی نصیحتش کردم که نرود. همه جا خیلی شلوغ بود. گفتم اشکان تو را به خدا کاری نکنی که پشیمانی به بار بیاید. سی ام خرداد بود و فضا سنگین. حس خوبی نداشتم. گفتم اشکان امروز را نرو، مطمئنم که امروز شلوغ می شود. گفت مامان! من نروم آن یکی هم نرود اون یکی هم باز نرود. چه کسی پس باید برود؟ پس رای ما چه می شود؟ چه کسی باید جواب رای ما را بدهد؟ ...."
این گفته ها نشان از چه چیز دارد؟ موسوی ،کروبی و خاتمی که پی ریز توهم تقلب در افکار برخی هوادارانشان بودند امروز باید پاسخ این مادر را بدهند.
وضعیتی که امروز ۲تن از سران فتنه در آن قرار دارند تنها بخش بسیار کوچکی از عقوبتی است که مردم برای آنها در نظر گرفته اند و خواستار اجرای آن توسط دستگاه محترم قضایی هستند.امروز این ۳تن (که یک نفرشان تاکنون توانسته به لطایف الحیلی خود را از موسوی و کروبی جدا کند!)باید پاسخگوی خونهای ریخته شده از هر دو طرف باشند. خونهایی که منافقین مسلح حامی موسوی ، کروبی و خاتمی به بهانه هواداری از فتنه گران به کف خیابانها ریختند. این خونها به زودی دامن فتنه گران را خواهد گرفت ،هرچند که این خونها هم اکنون نیز گریبان آنها را گرفته و رفتن آبروی نداشته شان نزد ملت انقلابی تنها گوشه ای از نتایج این خون ریزیهاست. 


صبح امروز در آستانه دهه مبارک فجر صورت گرفت


 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز در مرقد مطهر امام راحل و گلزار شهدای بهشت زهرا(س) حضور یافتند.

خبرگزاری فارس: حضور رهبر معظم انقلاب در مرقد ‌امام راحل و ‌‌بهشت زهرا(س)

پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی سیدعلی خامنه‌ای، در آستانه ایام الله دهه مبارک فجر رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در مرقد مطهر امام راحل و گلزار شهدای بهشت زهرا(س) حضور یافتند.

+ نوشته شده در  سه شنبه یازدهم بهمن 1390ساعت 23:49  توسط آزاد  |  نظر بدهید

نماز جمعه اين هفته تهران به امامت رهبر معظم انقلاب اقامه مي‌شود

همزمان با ايام‌الله دهه فجر همزمان با ايام‌الله دهه فجر و سي و سومين سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي نماز جمعه اين هفته تهران به امامت رهبر معظم انقلاب حضرت آيت الله خامنه اي اقامه مي‌شود. همزمان با ايام‌الله دهه فجر و سي و سومين سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي، نماز جمعه اين هفته تهران به امامت رهبر معظم انقلاب حضرت آيت الله خامنه اي اقامه مي‌شود. 

بیداری اسلامی نتیجه تلاش امام خمینی و امام خامنه‌ای است


 

نخستین همایش بین‌المللی "جوانان و بیداری اسلامی" روز گذشته در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار شد. در این اجلاس 1129 نفر از کشورهای مختلف اسلامی و غیر اسلامی (اقلیت های اسلامی) و همچنین 170 نفر از فعالان دانشگاهی و حوزوی ایرانی حضور به عمل رساندند. خبرنگار  با حضور در این اجلاس با بسیاری از نمایندگان کشورهای شرکت کننده به گفت و گو نشسته است.


 

نقش محوری جمهوری اسلامی و به خصوص انقلاب اسلامی در 3 دهه گذشته را چگونه ارزیابی می کنید؟

انقلاب اسلامی در 30 سال گذشته و آغاز آن، موجب شد که موجی در جهان اسلام ایجاد شود، و تاثیرات خود را در طول این 30 سال به جای گذاشت و ما بیداری اسلامی فعلی را نتیجه تلاش امام راحل و امام خامنه ای می دانیم که موجب یک حرکت در میان جوانان کشورهای اسلامی شدند.

 بسیاری از غربی ها، جمهوری اسلامی را به شیعه گری و تلاش در جهت تحقق حقوق شیعه می دانند، پاسخ شما به این اتهام ناروا چیست؟

کافی است که به فرمایشات امام خمینی و امام خامنه ای رجوع کرد تا دید که هدف جمهوری اسلامی بحث شیعه گرایی نیست بلکه بحث از اسلام گرایی است. با تحقق پروژه اسلامی است که در جهان اسلام، قوت و مودت و همکاری و هم سویی ایجاد می شود.

بولتن نیوز: به نظر شما مهم ترین آسیبی که بیداری اسلامی را در تمام جغرافیای آن تهدید می کند چیست؟ اختلاف بین شیعه و سنی و یا فقدان رهبری واحد؟

آسیب های متعددی بیداری اسلامی را تهدید می کند اما خطرناک ترین آن دور زدن بیداری اسلامی توسط کشورهای استکباری است و اینکه بدین وسیله حرکت های بیداری اسلامی را محدود نمایند و در این راستا ترفندهای متعددی دارند که یکی از این ترفندها به وجود آوردن فتنه قوم گرایی و طائفه گرایی است.

بولتن نیوز: به نظر شما امام خامنه ای به خوبی توانستند جای امام راحل را پر کنند؟

الحمدلله ایشان با فرمایشات عمیق و رهبری حکیمانه خود توانستند رهبری و هدایت متمایزی در جمهوری اسلامی و جهان اسلام داشته باشتند. ایشان نظراتی ژرف و عمیق و طرح هایی مهمی را برای جمهوری اسلامی و جهان اسلام عرضه داشته اند. 


ربع پهلوی و ادعای ارتباظ با جنبش سبز

 

 آقا رضا ربع پهلوي: من با جنبش سبز در تماس هستم (خبر ويژه)

رضا ربع پهلوي گفت: من در اين دو سال با خيلي از نمايندگان جنبش سبز تماس داشتم.
وي در گفت وگو با صداي آمريكا اشاره اي به هويت افراد ياد شده نكرد اما گزارش ها حاكي است كساني چون اردشير اميرارجمند و سازگارا زد و بندهاي ويژه اي با سلطنت طلبان پيدا كرده اند. ربع پهلوي مي گويد با اين طيف ها درباره سكولاريسم به نتيجه رسيده است. شاهزاده ناكام پهلوي همچنين مي گويد نظام پادشاهي را به جمهوري ترجيح مي دهد(!)
در حالي كه برخي سران نظامي رژيم شاه پس از فرار از كشور، با رژيم صدام ارتباط گرفتند، ربع پهلوي ادعا كرده است: من وطن پرستم حتي داوطلب شدم عليه صدام و قواي متجاوز بجنگم(!)
 

خنده بازار و مرده باد مخالف من!

در حالی که تمامی آمارهای رسمی و غیر رسمی از کاهش معنادارِ مخاطبین سریال های تلویزیونی و نارضایتی جدی نخبگان و دیگر بینندگان تلویزیون از محتوای آنها (علی الخصوص سریال های ماه رمضانی سیما) حکایت می کرد، معاونت سیما ترجیح داد با برگزاری جلسات متعدد «خود تشکری» امید منتقدان و مخاطبان برای هر گونه «خود ارزیابی» عالمانه را در نطفه خفه کند. مدیران شبکه های سیما نیز، پس از انتقادات و نارضایتی های گسترده از سریال های ماه رمضان در اقدامی کم سابقه، بیانیه ای تبلیغاتی و پرطمطراق صادر کردند که محتوای کلی اش این بود: «مخاطبان محترم! پیام سریال های ما «امید»، «آگاهی» و«اخلاق» بود! محدثه پیرهادی: تمام افراد، چهره ها و گروه های متفاوت منتقد تلویزیون، اکنون در یک دیدگاه مشترکند: «در تلویزیون گوشی برای شنیدن انتقادها و اراده ای برای بهبود اوضاع وجود ندارد.» مدیران تلویزیون، از سطح مدیران ارشد تا مدیران شبکه ها و گروه ها همگی متفق القولند که از هیچ انتقاد بنیادین و به دردبخوری نباید استقبال کرد؛ یا باید منتقدین را ساکت کرد و یا با تکنیک های مختلف آنان را به جبهه ی مدافعان تلویزیون و یا ساکتین در برابر آن ملحق کرد. و اگر این هر دو جواب نداد راه سوم، نادیده گرفتن منتقدان و انتقاد های آنان است. این منش، البته در سال های اخیر پیشرفت های قابل توجهی نیز داشته است. اوج این ترقی را می توان در نحوه ی مواجهه ی معاونت سیما با عدم استقبالِ مخاطبین از اکثرِ سریال های تلویزیونیِ سال 90 دانست؛ در حالی که تمامی آمارهای رسمی و غیر رسمی از کاهش معنادارِ مخاطبین سریال های تلویزیونی و نارضایتی جدی نخبگان و دیگر بینندگان تلویزیون از محتوای آنها (علی الخصوص سریال های ماه رمضانی سیما) حکایت می کرد، معاونت سیما ترجیح داد با برگزاری جلسات متعدد «خود تشکری» امید منتقدان و مخاطبان برای هر گونه «خود ارزیابی» عالمانه را در نطفه خفه کند. مدیران شبکه های سیما نیز، پس از انتقادات و نارضایتی های گسترده از سریال های ماه رمضان در اقدامی کم سابقه، بیانیه ای تبلیغاتی و پرطمطراق صادر کردند که محتوای کلی اش این بود: «مخاطبان محترم! پیام سریال های ما «امید»، «آگاهی» و«اخلاق» بود! لطفا سریال های ما را دقیق ببینید و همان پیام هایی را از آنها دریافت کنید که ما نیت کرده ایم!!» این بیانیه ها و رفتارهای تبلیغاتی نشان داد تصور مدیران تلویزیون از سازمان متبوع شان در حدّ و قواره ی یک بنگاه سیاسی است که می توان آن را با بخشنامه و آیین نامه اداره و هدایت کرد! با پذیرش این چارچوب تحلیلی، از پخش مجدد «خنده بازار» نباید تعجب کرد! خنده بازاری که در دوره ی اول پخش، با انتقادات و اعتراضات گسترده و دامنه داری مواجه شد، بدون این که شایسته ی حمایت باشد بارها و بارها از سوی مدیر شبکه سوم و معاونت سیما مورد تفقد وحمایت ویژه قرار گرفت. عوامل تولید برنامه که هفته های متوالی مهمان برنامه ی زنده ی «نیمروز» شبکه سوم سیما بودند، بارها و با زبان های مختلف از مدیران ارشد تلویزیون به پاس حمایت های بی دریغ شان تشکر کردند و اعلام کردند اگر این حمایت های آشکار و نهان نبود برنامه شان خیلی زودتر از این حرف ها به تعطیلی کشانده می شد. این حمایت های بی دریغ مدیران، البته منحصر به عوامل تولیدی برنامه نماند. دکتر دارابی در جلسه ی تقدیر از «خنده بازاری ها»، از فریدون جیرانی و عادل فردوسی پور (مجریان محبوب مدیر شبکه سه) نیز به دلیل عدم ابراز ناراحتی از «مسخره شدن»، با سکه و لوح تقدیر تشکر کرد تا به همه اثبات کند خیلی بیشتر از آن چه تصور می شود هوای «خنده بازار» را دارد. دکتر دارابی یقینا هیچ گاه جواب این سوال را نخواهد داد که تلخی، سیاهی، مصیبت و بلایای عظیم متنوع که در سریال های تلویزیونی بر سر مخاطب آوار می شود و دقایقی سرشار از دلهره و اضطراب را برای وی رقم می زند، چگونه با لودگی، «ادا درآوردن» و مسخره کردن افراد (در یک برنامه ی اصطلاحا طنز) از ذهن و روح مخاطبین پاک می شود؟! هم چنین هیچ گاه برای این پرسش پاسخی نخواهد داشت که بر اساس کدام معیارها، مجموعه ای مانند «خنده بازار» شایستگی تقدیر، توجه و حمایت ویژه ی مدیریتی را یافته است و ناخودآگاه (یا خودآگاه!) به عنوان تراز و معیار مجموعه ی طنز به مخاطبان و برنامه سازان تلویزیونی ارائه می گردد؟! اگر معیار عمل مدیران سازمان صدا و سیما، راهبرد های رهبری است و اگر در برابر انتقادها و اعتراض ها به عملکرد این سازمان رسانه ای، پشت انتصاب ریاست این سازمان به رهبری پنهان می شوند، چرا نشانه ای از توجه به رهنمود های روشن رهبر معظم انقلاب پیرامون رسانه، در عملکرد مدیریتی مدیران و خروجی محتوایی تلویزیون دیده نمی شود؟ ((يكى از مقوله‏هاى بسيار مهم و يقيناً يكى از ضرورتهاى جامعه، لبخند است. لبخند يكى از نيازهاى زندگى انسان است. زندگىِ بى‏شادى و بى‏لبخند، زندگى دوزخى است. زندگى بهشتى، زندگى با لبخند است. حضرت على فرمود: «المؤمن بشره فى وجهه و حزنه فى قلبه»؛ اگر غصه‏يى داريد، بايد در دلتان نگه داريد؛ مؤمن اين‏طورى است. لبخند و شادى مؤمن در چهره‏ى اوست. اصلاً چهره‏ها بايد شاد باشد. اگر با چهره‏ى خودتان مى‏توانيد به جامعه شادى بدهيد، بايد اين كار را بكنيد. شادى لازم است و بايد آن را براى مردم تأمين كرد؛ منتها اين كار برنامه‏ريزى مى‏خواهد. البته شماها برنامه‏ريزى كرده‏ايد. اين مواردى كه من مى‏گويم «بايد»، معنايش اين نيست كه شما نكرده‏ايد. شما كارهاى زياد و خوبى كرده‏ايد و من مى‏خواهم بر ادامه‏ى آنها تأكيد كنم. مراقب باشيد شادى در مردم با لودگى و ابتذال و بى‏بندوبارى همراه نشود؛ از اين طريق به مردم شادى داده نشود. همه‏جور مى‏شود به مردم شادى داد؛ از نوع صحيح آن شادى داده شود. گاهى اوقات يك لطيفه يا يك تعبيرِ بجا مخاطب را شاد و خوشحال مى‏كند؛ گاهى هم ممكن است يك آدم لوده با ده جور ادا درآوردن، نتواند آن‏طور شادى را ايجاد كند. شادى كردن و شادى دادن به مردم، به‏معناى لودگى نيست. يكى از آقايانى كه در صدا و سيما گاهى صحبت مى‏كند و مصاحبه‏هاى خوب و صحبتهاى خوبى دارد - من گاهى گوش كرده‏ام - اصلاً شوخى نمى‏كند؛ اما تعبيرات و كيفيت بيانش طورى است كه انسان گاهى بى‏اختيار لبخند به لب مى‏آورد؛ اين‏طور خوب است. طنز فاخر و برجسته، يكى از هنرهاست. طنز، هنر خيلى بزرگى است. بنده با مرحوم صابرى شوخى مى‏كردم و مى‏گفتم «طنازها!» طنازهاى واقعى را تقويت كنيد، پرورش دهيد و كمك كنيد تا طنز بياورند. طنز، يعنى مطلب مهمِ جدى كه با زبان شوخى بيان مى‏شود؛ محتوا و معنايى در آن هست، منتها به زبان شوخی.)) ( بیانات رهبر انقلاب در دیدار رییس و مدیران سازمان صدا وسیما-89/09/11 ) 

گلشيفته، دختري كه نشان داد اپوزيسيون لخت است

 

همه‌ي اقدامات مثلا مبارزه‌جويانه‌ي اپوزسيون، خلاصه شده يا به فحش و بد و بيراه گفتن به انقلاب اسلامي و مسئولين آن، يا شركت در سمينارها و كنفرانس‌هاي ضد ايراني و ضد اسلامي و براي يكديگر كف و هورا كشيدن، يا برداشتن روسري از سر و برهنه و لخت شدن، و يا منتظر...

احتمالا همه‌ي شما ماجراي آن پادشاه جاه‌طلب اما ساده و خياط فقير اما زيرك را شنيده‌ايد. خياط با اين بهانه كه براي اعلي‌حضرت لباسي خواهم دوخت كه تا به حال كسي مانند آن را نديده باشد، ‌حسابي سر پادشاه را كلاه گذاشت و دستمزد خوبي به جيب زد. بعد هم گفت پارچه‌ي اين لباس آن‌قدر لطيف و نازك است كه با چشم قابل ديدن نيست و پادشاه بيچاره را مُجاب كرد تا براي نشان دادن لباس جديدش به مردم، لخت و عور ميان مردم برود.

پادشاه ساده‌لوح هم كه غرق در سرور و غرور بود به ميان مردم رفت و به جمعيتي كه از تعجب، هاج و واج به او خيره شده بودند نگاه مي‌كرد و تصور مي‌كرد كه حتما همه‌ي مردم دارند به لباس او غبطه مي‌خورند. در نهايت پسر بچه‌اي كه بي خبر از عالم بود با ديدن پادشاه لخت، زد زير خنده و فرياد ‌زد: پادشاه لخت است... پادشاه لباسي نپوشيده... پادشاه لخت است...

حكايت آن پادشاه بيچاره و پسركي كه لخت بودن او را فرياد زد، چيزي شبيه حكايت اين روزهاي اپوزيسيون و دختركي چون گلشيفته فراهاني است. اگر چه گلشيفته اولين كسي نبود كه دست به عملي اين چنين وقيح زد اما او بار ديگر با عمل اخير خودش به همه‌ي جهان ثابت كرد كه اپوزيسيون ايران لخت است. برهنگي گلشيفته در حقيقت لباس از بدن و بدنه‌ي اپوزيسيون خارج‌نشين در آورد و نشان داد كه اپوزيسيون‌ بيش از آن‌كه فكرش را مي‌كرديم لخت و عور است.



برهنه شدن گلشيفته ثابت كرد كه منتهي آمال همه‌ي آن‌هايي كه در خارج از ايران به سر برده و پز اپوزيسيون و قمپزيسيون و مبارزه عليه جمهوري اسلامي سر مي‌دهند چيزي جز ابتذال و حرف مفت زدن و رويگرداني از هويت خود نيست. اگر قبول نداريد نگاهي كنيد به عملكرد اپوزيسيون و ضد انقلاب در طول اين سه دهه از عمر انقلاب. واقعا چه كار مفيدي تا به حال از اين جماعت ديده‌ايد؟ چه اقدام در خور تحسيني اين جماعت انجام داده‌اند؟

همه‌ي اقدامات مثلا مبارزه‌جويانه‌ي اپوزسيون، خلاصه شده يا به فحش و بد و بيراه گفتن به انقلاب اسلامي و مسئولين آن، يا شركت در سمينارها و كنفرانس‌هاي ضد ايراني و ضد اسلامي و براي يكديگر كف و هورا كشيدن، يا برداشتن روسري از سر و برهنه و لخت شدن، و يا منتظر فرصتي نشستن تا شخصي داخل ايران حرفي بزند و فورا بخشي از آن را تقطيع كرده و در جهت منافع خود استفاده كنند. خيلي كه هنر كردند فتنه‌ي 78 و 88 را طراحي كردند كه آن هم باز بر ضرر خودشان تمام شد. جز اين آيا كاري ديگري از آن‌ها سراغ داريد؟!

اپوزيسيون ايران بيش از آن‌چه تصورش را مي‌كنيد بيچاره و مفلس و سر در گم است. نه تاكتيك و استراتژي مشخصي دارد و نه نيرو مادي و معنوي كافي. البته يك استراتژي ثابت دارد. و آن ‌هم اين‌كه: «هر تصميمي كه جمهوري اسلامي گرفت، شما عكس آن تصميم صحبت كنيد». اگر جمهوري اسلامي گفت الان روز است - و واقعا هم روز بود- بگوييد جمهوري اسلامي اشتباه مي‌كند، الان شب است. باور كنيد همه‌ي استراتژي اپوزيسيون همين است. «مخالفت با جمهوري اسلامي به هر قيمتي». حتي به قيمت زير پا گذاشتن اصول پوشالي خود. في‌المثل نگاه كنيد به اعمال و اظهار نظرهاي اين پيرزنك فرتوت مثلا حقوق بشري، شيرين عبادي. جايزه‌ي «صلح» نوبل را گرفته (حالا بماند كه چرا و چگونه) و بعد از «تحريم» و «حمله‌ي نظامي» عليه ايران حمايت مي‌كند. جايزه‌ي صلح كجا و حمله‌ي نظامي كجا؟ اصلا با هم جور در مي‌آيند؟!

مابقي اپوزيسيون هم بايّ نحو كان. و اين البته يكي از وجوه مظلوميت انقلاب اسلامي است كه از نعمت داشتن مخالفاني قَدَر و قدرتمند هم محروم است. آخر مخالف و حريف قدرتمند داشتن، خود عامل پيشرفت و تعالي بيشتر است. چرا كه با انتقادات و مخالفت‌هاي علمي و منطقي خود موجب تحرك و سعي و تلاش بيشتر و مضاعف مي‌شود. اما متأسفانه انقلاب اسلامي از اين هم محروم است. اپوزيسيون انقلاب اسلامي را «لخت»‌ها تشكيل مي‌دهند.

آري، گلشيفته لخت شد چون اپوزيسيون لخت بود. چون اپوزيسيون هدف ديگري ندارد جز برهنه شدن. برهنگي بدني، برهنگي فرهنگي، برهنگي سياسي و برهنگي فكري- عقلاني. و برهنگي پيامدي ندارد جز مأيوس شدن و نااميدي و سر در گمي. بنابراين اگر تا چند وقت ديگر شنيديد فلان شخص اپوزيسيون دست به خودكشي زد هم اصلا تعجب نكنيد. كه اپوزيسيون آن زماني خودكشي كرد كه به هويت خود پشت كرد و به خارج پناهنده شد. 
 

حاشیه‌ دیدار جوانان انقلابی با رهبر انقلاب

دیدار پرشور صبح امروز اعضای شرکت کننده اجلاس جهانی جوانان و بیداری اسلامی با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب حاشیه‌های دیدنی و مثال زدنی داشت.

به گزارش مهر روز دهم بهمن هزار و سیصد نود، نقطه عطفی بر نقش آفرینی جوانان مسلمان، فرهیخته و انقلابی در سراسر دنیاست و صدور انقلاب اسلامی ایران، به گوش زنگار بسته دیکتاتورها، مستکبران و سرسپردگان رسیده و اکنون دق‌الباب می‌کند.

ملت های مسلمان غیرتمندانه پای در رکاب رهوار عزت و کرامت انسانی نهاده‌اند و جوانان پرشور و انقلابی از کشورهای تحت ستم و از خلال ملت‌های عدالت طلب دنیا با تکیه بر روح خود باوری و همت پولادین از کشورهای تحت ستم و از خلال ملت های عدالت طلب دنیا با تکیه بر روح خود باوری و همت پولادین خود، ندای آزادی خواهی و استقلال‌طلبی را سر داده‌اند و امروز همان روزی است که در قلوب آزادی خواهان عالم نسیم بیداری اسلامی وزیده و جوانان هدایت گر و با ایمان در محضر ولی امر مسلمین و رهبر هدایت آموز جهان اسلام حاضر شده‌اند تا در راه پرالتهاب و امید بخش خود ارشادات علمدار هدایت و ولایت را سرلوحه جهاد و مبارزه با استکبار جهانی قرار دهند.

وارد حسینیه می‌شوم، رزمندگان جبهه ضد استکبار، حمایل بسته و در صف مقدم پیکار ایستاده‌اند. جمع کثیری از جوانان مسلمان در حالی که حرارت و شوق وصف ناپذیرشان را با تبسمی آذین بسته اند و حلاوت نگاهشان را نثارت می‌کنند، در انتظار مقتدای خویش نشسته‌اند و طلیعه بدر انقلاب را انتظار می‌کشند. آن وقت است که احساس می‌کنی آشناتر از هر کس و برادرتر از همیشه جمع مشتاق آنان را به نظاره نشسته‌ای. انگار سینه‌های مالامال از شوق همرزمان جوان انقلابی وجودت را روح تازه می‌بخشند. سیمای شاداب و پر نشاط آنها یاس را از دل هر بیننده ای بیرون و امید به آینده را خلق می کنند.

امروز بیش از یکسال از خیزش مردمی در تونس می گذرد و موج بیداری اسلامی شتابان از تونس به مصر، لیبی و یمن سرایت کرد و "الشعب یرید اسقاط النظام" شعار محوری مردم در همه کشورهای انقلابی است.

۱۲۰۰ تن از جوانان ۷۳ کشور و از پنج قاره دنیا در تهران و حسینیه امام گرد آمده اند تا چشم انداز موج بیداری اسلامی را از زبان رهبر جهان اسلام بشنوند.

امروز نگاه غرب به سرکردگی آمریکا و عملگی رژیم های مرتجع عرب، حسینیه امام(ره) را رصد می کند و می داند که ملتهای مسلمان و روح پاک جوانان در اوج اقتدار و خودباوری با تکیه بر تجربیات نظام اسلامی ایران حلقه وصل را در تهران و در بیانات روشنگرانه آقا یافته اند.

حسینیه امام خمینی آغوش گشوده است تا جوانانی که از خط قرمز آمریکاو استکبار گذشته و پیروزمندانه صحنه پیکار با بتهای پوشالی استکبار را در نوردیده اند در قرارگاه بدر و برای برپایی خیبری دیگر پیمان حلف الفضول را احیا نموده و قافله سالار هدایت و زعامت، رمز عملیات جبهه توحید را در گوش جانشان زمزمه کند.

بیدارگری وجه تشابه همه آنهاست و خط روشن ولایت قدمگاه نخستین آنان را ترسیم می کند. حجم تحولات دنیای اسلام آنان را بر آن داشته است تا ایران اسلامی و حسینیه امام خمینی را میعادگاه اندیشه ها و افکارشان با اهداف بلند امام شهدا بدانند و ندای کشتی بان اسلام ناب را لبیک بگویند.

حلاوت حضورشان در دلم نشسته است و می دانم که تا دقایقی دیگر شوق انگیزترین لحظات در قاب چشمان منتظر آنان حلقه های اشک را می آفریند.

همهمه ای در فضای حسینیه برپاست. زبانهای مختلف. سیاه و رنگین و سفید پوست . متحد و یکپارچه زبان قرآن را برای شعارهای خود برگزیده اند و با زبان عربی شعارهایی را سر می دهند.

درخشش آیه مبارکه "و انتم الاعلون ان کنتم مومنین" که با خط زیبایی خودنمایی می کند بیانگر درستی راه و هدف امت اسلامی است.

انگار آمده اند تا در پای درس استاد به دنیا اغوا غرب بیاموزند که انقلابهای ملتهای مسلمان ، انقلاب نان و ... نیست. انقلاب اندیشه و هدف است و پایه های لرزان حکومت های مرتجع و خود فروخته دیکتاتورهای عربی را نشانه رفته است.

در بین شخصیت های حاضر، ابراهیم جعفری و عمار حکیم از عراق را به خوبی می شناسم. برخی از اندیشمندان حوزه فرهنگ نیز در جلسه حضور دارند و دست به قلم شده و مطالبی را یادداشت می کنند.

مجری پشت تریبون می رود و حاضران را به رعایت نظم دعوت می کند.

آقا، در میان احساسات پرحرارت جوانان انقلابی وارد می شوند و رو در روی حاضران به ابراز احساسات آنان پاسخ می دهند. لحظات پرشوری است. جوانی ۲۵ ساله که از لبنان آمده ، نزدیک من نشسته و به شدت گریه می کند. طوری که دیگران را هم به گریه درآورده.

شعارهای" کلا! کلا! اسرائیل" و "کلا! کلا! آمریکا"، فضا را پر کرده و صدای یکی از حاضران که در ردیف اول نشسته است به گوش می رسد. با زبان عربی عباراتی را به کار می برد و آقا را مخاطب قرار داده و در نطق آتشین خود پایبندی جوانان انقلابی را به ارزشهای اسلامی یادآور می شود و شعار "هیهات منا الذله" او جمعیت را دوباره به وجد می آورد.

جوانان انقلابی دست نوشته های خود را که بر روی تکه های کاغذ نوشته اند روی دست گرفته و کوبنده شعار می دهند. شعار الله اکبر و لا اله الاالله. و لبیک یا خامنه ای ما همه سرباز توایم خامنه ای، بر فراز دستان آنها و با مشتهای گره کرده به حرکت درآمده و انگار برای موج احساسات آنان پایانی نیست.

آقا روی صندلی نشسته اند.

قاری شروع می کند (............ و توکل علی الله و کفا بالله وکیلا) صدای دلنشین قرآن و قرائت زیبای او حال و هوای جلسه را عوض می کند. حضار که پیام آیه را به خوبی درک کرده اند. قاری را تشویق می کنند و او با فراز و فرودهای جذاب خود حلاوت کلام وحی را در دلهای مشتاقان می نشاند.

گروه همخوانی رسالات از لبنان شروع می کند (هل من ناصر فدایی. لبیک . خامنه‌ای) جمع حاضر با آنان همصدا می شود و با این شعار بیعت خود را ابراز می کنند. مسئول گروه از سوی رزمندگان مقاومت لبنان و سید حسن نصرالله سلامی را به محضر ولی امر مسلمین جهان ابلاغ می کند و نام سید حسن نصرالله صلوات قراء حضار را به همراه دارد.

دکتر ولایتی پشت تریبون حاضر می شود و خلاصه ای از فعالیت های همایش جوانان و بیداری اسلامی را در ۶ محور بیان می کند. او همایش جوانان و بیداری اسلامی را فرصتی برای اتحاد و همدلی امت اسلامی و محوری ترین موضوعات را موضوع فلسطین می داند.

جمعی از نمایندگان جوانان بیدار و بصیر امت اسلامی از تونس و مصر و لیبی و ... مطالبی را در محضر آقا عنوان می کنند.

تعبیر سخنرانی که از مصر آمده بود برایم جالب بود. او در خلال سخنانش به فتح مکه اشاره کرد و پخش صدای اذان در هنگام سقوط نامبارک را با صدای بلال در هنگام فتح مکه قیاس می کند و به این وسیله اسلام خواهی مردم مصر را یادآور می شود.

در سخنان احساسی و پرشور و اشعار احمد حسن از بحرین که با جمله (السلام علیک یابن رسول الله ، روحی فداک) آمیخته است اشک همه را در می آورد.

و آخرین سخنران دختر عماد مغنیه شهید مجاهد مقاومت لبنان است. حضور فاطمه مغنیه پشت تریبون فضا را آنچنان تحت تاثر قرار می دهد که تقریبا اکثر حضار گریه می کنند. بغض راه گلوی مرا هم گرفته است. شعارهای پی در پی حضار قوت قلبی است برای فاطمه تا در محضر ولی امر مسلمین رشادتهای پدرش را بازگو کند. در خلال صحبتهای فاطمه، نام سید حسن نصرالله برده می شود و حضار کوبنده شعار می دهند (لبیک یا نصرالله. لبیک یا نصرالله) او خطاب به آقا می گوید (انا بنتکم فاطمه بنت شهید عماد مغنیه.....). من دختر شما فاطمه دختر شهید عماد مغنیه هستم و ادامه می دهد، که پیروزی انقلاب اسلامی سرآغاز بیداری اسلامی است.

صدای غران تکبیر و شعارهای کوبنده حاضران هر از گاهی طنین انداز می شود.

آقا جوانان انقلابی را حاملان بشارتهای بزرگ نامید و فرمود هر کدام از شما حامل یک بشارت بزرگ برای ملتها هستید.

آقا بیداری را شاخص جوانان مسلمان و غیور و بلند همت جهان اسلام معرفی کردند و فرمودند دوران جدیدی در همه عالم آغاز شده و بشریت از مکاتب و ایدئولوژی های مادی عبور کرده است. رهبر عزیز انقلاب لیبرال دموکراسی غربی و مارکسیسم و ناسیونالیست ها ی سکولار را فاقد جاذبه دانستند و گفتند . امروز میان امت اسلامی بیشترین جاذبه متعلق به اسلام، قرآن و مکتب وحی است که خدای متعال وعده داده است.

ایشان قیام بر علیه دیکتاتورهای منطقه را مقدمه قیام بر علیه دیکتاتوری جهانی و بین المللی و شبکه فاسد صهیونیستی و آمریکای مستکبر دانستند و جوانان را به وعده نصرت الهی توجه دادند.

آقا خطاب به جوانان فرمودند: آینده متعلق به شماست و این کاری که انجام گرفته کار بزرگی است ولی این آغاز راه است و ..

مراسم رو به پایان است. آقا مهیای رفتن می شوند. آقا لحظاتی ایستادند و احساسات پرشور حاضران را پاسخ می دهند. چشمان مشتاق حاضران آقا را بدرقه می کند. اما آقا برای لحظاتی به سمت جمعیت آمدند. حلقه ای از جوانان ایشان را احاطه کرده است و موج جمعیت طوری است که حفاظت از آقا مشکل شده. چند نفری که جلوتر بودند فرصت را غنیمت دانسته و چفیه های خود را متبرک می کنند. یک نفر هم چفیه آقا را برداشت. تبسم از لبان آقا برداشته نمی شود. انگار همه وجودش از محبت جوانان انقلابی امت اسلام موج می زند.

یاد جمله ای افتادم که ایشان در پاسخ فرزند شهید احمدی روشن فرمودند (القلب یهدی الی القلب) و دانستم که جوانان نیز دلهایشان مالامال محبت آقاست.

آقا رفتند: جمعیت که از ملاقات مولای خویش سیر نشده‌اند هنوز حضور دارند. جوانی که از کشور مالی به این ملاقات آمده بود دست و پاشکسته عربی و فارسی را به هم آمیخته بود و با فریاد بلند می گفت (لبیک یا خامنه ای). دیگران هم دورش جمع شده بودند و اقامه نماز ظهر در حسینیه. 


دوغ (گفت و شنود)



گفت: يك سايت وابسته به رضا ربع پهلوي به مردم ايران پيشنهاد كرده است كه «تا مي توانيد ريال هاي خود را به سكه و دلار تبديل كنيد و تا مي توانيد مواد غذايي بخريد و انبار كنيد»!
گفتم: حيوون زبون بسته، عجب خل و چليه؟!
گفت: اتفاقا يكي از كاربران فيس بوك خطاب به ربع پهلوي نوشته «مرتيكه...(براي احترام به حيوان چهارپاي زحمتكش اين كلمه حذف شده است) مگه ما مثل تو و پدرت و پدربزرگت...(براي احترام به برخي از مشاغل زشت اين كلمه نيز حذف شده است) هستيم كه....
گفتم: چه عرض كنم؟! يارو يك كاسه ماست ريخته بود توي اقيانوس و با قاشق آن را به هم مي زد. پرسيدند چه مي كني؟ گفت دارم دوغ درست مي كنم. گفتند؛ عقلت كجا رفته مگه ميشه؟! گفت فكرش رو بكن اگه بشه، چي ميشه؟!
 

 



:: بازدید از این مطلب : 294
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : من

اگر چيز قابل افتخاري داشتيم براي فيلم درجه چندم فرهادي هورا نمي كشيديم



هامون به نقل از کیهان:

سايت ميهن وابسته به علي كشتگر (از سران گروهك منحله فدائيان خلق) و گروهي از روزنامه نگاران زنجيره اي فراري نوشت: جايزه گلدن گلوب به فيلم اصغر فرهادي مبارك است اما... هيجان و هلهله و برخود تبريك گفتن و از خود متشكر بودن ما در اين ماجرا از چه حكايت مي كند؟ از فقدان مطلق تفكر انتقادي تا جايي كه منتقدي مي نويسد «چه اشكالي دارد جوگير شديم ها». خوب، انتظار از روشنفكر اين است كه جوگير نشود. هلهله ها همچنين از تك صدايي كاذب حكايت مي كند و اينكه هيچ كسي ننوشت كه شايد اين جايزه آن قدر هم مهم نبود. اين كه مقدمه اسكار است، تا چند سال پيش خود اسكار هم جدي گرفته نمي شد. صفت اسكاري و هاليوودي تا مدت ها صفت هاي منفي تلقي مي شدند و حالا چطور مظهر افتخار شده اند.
در ادامه اين تحليل قيد شده است: هيجان و هلهله ما از اين حكايت مي كند كه چقدر نيازمند تأييد ديگرانيم؛ از بذل و بخشش صفات حسنه بدون انديشيدن به معني كلمات. يكيش سينماي مستقل. هم اسكاري و هم مستقل. اصلاً اين اصطلاح مستقل با چه منطقي به فيلم «جدايي نادر از سيمين» يا سينماي فرهادي اطلاق مي شود؟ استقلال اقتصادي؟ اين طوري بايد نصف فيلم هاي سينماي ايران را مستقل به حساب آورد و بيشتر از همه فيلم هاي بازاري را. استقلال سبكي و گرايش به سينماي آوانگارد و تماشاگر خاص؟ كه فيلم «جدايي نادر از سيمين» آن هم نيست. هيجان ما از اين هم حكايت مي كند كه ما چه قدر نياز داريم به چيزي افتخار كنيم و روحيه بگيريم و به همين دليل نيز ماجراهايي كه آن قدر مهم نيست، مهم مي شود.
«ميهن» تصريح كرده كه اعطاي اين جايزه به نوعي سياسي بوده و براي زنده نگاه داشتن حوادث پس از سال 1388 اعطا شده حالا آن كه فيلم ربطي به آن ندارد.
در همين حال هوشنگ اسدي در گويانيوز انتقادهاي ديگري را از جوگيري اپوزيسيون سرخورده مطرح كرده و نوشت: در خلوت گلوي هم مي دريديم. جوري مي دريديم كه كيهان تهران حيرت مي كرد و طائب از سرخوشي بر صندلي تاب مي خورد. به جان هم افتاده بوديم. تا... ناگهان نجات بخش از راه رسيد. فيلمي كه رسماً از طرف جمهوري اسلامي براي اسكار معرفي شده بود، صعود براي فتح اولين اسكار را شروع كرد. و «ما» دست كوبان و شادمان براه افتاديم. نه نگاه كرديم، نه شك و نه حتي سؤالي ناچيز كه «اين فيلم چه ربطي و جايي در مبارزه ما دارد؟ شهرتش و موفقيتش به سود منافع ملي ايران است يا آب به آسياب جمهوري اسلامي مي ريزد؟» نه به بانك سرمايه گذار فيلم توجهي كرده بوديم، نه به پخش كننده كه همان دفتر پخش «اخراجي هاي 3» بود. انگار كسي متوجه نشد اين هر دو فيلم بدون كمترين ايراد و سانسور مجوز گرفته اند و ساخته شده اند. از همين وزارت ارشادي كه كارگردان چشم و چراغش زنان سينماي ايران را «روسپي» خوانده، سياست هايش بهرام بيضايي را به آنسوي آبها رانده، جعفر پناهي را به زندان خانگي نشانده، اجازه سفر از بهمن فرمان آراء ستانده و وزير محترمش روز روشن در خانه سينما را بسته است.
وي ادامه مي دهد: موج زده نشويم... هيبيب هورا!... ما دوباره به خلوت برمي گرديم. خنجر بر گلوي خود مي كشيم. راه هم را مي بنديم. آه مي كشيم. ]...[ ناله مي كنيم و عزا مي گيريم و به انتظار مي نشينيم تا كدام هنرپيشه برهنه شود يا... 


منتظر شهادت مصطفی بودم


 

 

//
که
پدر شهید احمدی روشن گفت: من همیشه هر وقت قد و بالای مصطفی را نگاه می‌کردم، احساس می‌کردم ‌آخرین دفعاتی است که پسرم را می‌بینم و واقعیت این است که به عنوان پدر من منتظر شهادت او بودم.

پدر، مادر و همسر شهید مصطفی احمدی روشن میهمان این هفته برنامه "دیروز، امروز، فردا" بودند و در یک برنامه معنوی به ابعاد شخصیتی و فکری این شعید عرصه جهاد علمی پرداختند.

از نکات قابل توجه در این برنامه حس و حال ‌معنوی برنامه و بغض‌های عاشقانه و اشک‌های پنهان پدر شهید احمدی روشن ‌بود.

پدر شهید احمدی‌روشن در این برنامه با قرائت آیه‌ای از قرآن کریم گفت: مصطفی دارای روحیه مذهبی بود و در فعالیت‌های بسیج شرکت می‌کرد و بارزترین ویژگی‌ شخصیتی او خوشرویی از کودکی بود.

مادر شهید احمدی‌روشن نیز از همه مردم ایران و شهرهای مختلف تشکر کرد و گفت: خداوند از سر لطف مصطفی را به خانواده ما داد و این لطف خداوند بود که چنین نعمتی به من داده بود و من همیشه شکرگزار خداوند بوده و هستم.

وی افزود: پدر مصطفی به حلال و حرام توجه خاص داشت و ‌مصطفی را در فضای مذهبی برزگ کرده بودیم. مصطفی بسیار جلسات هیات را دوست داشت و آرزو داشت خانه‌ای بزرگ داشت باشد تا هیات‌های مذهبی امام حسین (ع) در آن رفت و آمد کنند.

همسر شهید احمدی‌روشن در ادامه گفت: مصطفی در دانشگاه صنعتی شریف معاون فرهنگی بسیج بودند. من مسئولیت خاصی نداشتم ولی به بسیج رفت و آمد می‌کردم و بسیار علاقمند بودم که با بچه‌های بسیج باشم. مصطفی بسیار در جهت تحقق اهداف بسیج فعال بود و من مصطفی را رو در رو خیلی نمی‌شناختم اما ‌از شخصیت‌‌ مذهبی و پایبندی به اعتقاداتش شنیده بودم. تا قبل‌ از ازدواج نمی‌دانستم که مصطفی شوخ‌طبع، شاد و انسان خوشرویی است و برخی از ظاهر وی گمان می‌کردند‌ شخص عنقی باشد ولی با شناختی که در زندگی مشترک از او دارم، خوشرویی فوق‌العاده مهربان بود.

پدر شهید در ادامه در پاسخ به این سؤال که روزهای پس شهادت مصطفی را چگونه دیدید و آیا فکر چنین روزهایی را می‌کردید، گفت: تقریبا به گونه‌ای به من الهام شده بود که مصطفی بالاخره به درجه شهادت خواهد رسید. من همیشه هر وقت قد و بالای مصطفی را نگاه می‌کردم، احساس می‌کردم ‌آخرین دفعاتی است که پسرم را می‌بینم و واقعیت این است که به عنوان پدر من منتظر شهادت او بودم.

مادر شهید در همین زمینه گفت: دو سه ماه بود که این مسئله از ذهن من گذشت و هر بار سعی می‌کردم با ذکر صلوات خود را آرام کنم. من حتی در خواب یک لحظه دوری از مصطفی را نمی‌توانستم تحمل کنم. گاهی روحیات او را می‌دیدم و فکر می‌کردم که خداوند که همواره گل‌ها را برای خود انتخاب می‌کند اما چگونه او را هنوز نگه داشته است.

وی در پاسخ به این سؤال که کدام همدردی‌ها بیشتر موجب تسکین شما شده است؟ گفت: همدردی همه مردم در جای خود قابل تقدیر است ولی همدردی مقام معظم رهبری رهبری و سخنان ایشان بسیار برای ما تسکین دهنده بود. من حضور ایشان عرض کردم آقا من جلوی دشمنان گریه نمی‌کنم که آنها شاد شوم اما آقا فرمودند دشمنان غلط می‌کنند شاد شوند، شما هر چه دلتان می‌خواهد گریه کنید.

مجری برنامه پرسید اینکه بسیاری از دانشجویان برای ادامه راه شهید احمدی روشن خواهان تغییر رشته و ادامه راه آن شهید شده‌اند، چه حسی به شما دست می‌دهد؟ که مادر شهید پاسخ داد: با دیدن این شور و شوق بسیار خوشحال می‌شوم چراکه مصطفی دارای هدف مقدس و والایی بود و من به عنوان مادر او دوست دارم که هدفش پر رهرو باشد و راهش ادامه پیدا کند. پست‌های بسیار مهمی به مصطفی پیشنهاد می‌شد، ولی قبول نمی‌کرد اما برای ورود به این کار آنقدر زحمت کشید که بی‌حساب است، بنابراین وقتی می‌‌بینم که دانشجویان می‌خواهند هدف و راه او را ادامه دهند، بسیار خرسند می‌شوم.

همسر شهید احمدی روشن درباره نامه‌ای که از سوی خانواده احمدی روشن نوشته شد، گفت: مصطفی خیلی اهل شعار و تظاهر نبود. وی از صمیم قلب حضرت آقا را قبول داشتند ولی در این زمینه تظاهر نمی‌کرد. وقتی از او سؤال می‌کردم که درباره فلان مسئله نظرت چیست، می‌گفت که هرچه آقا بگوید. یعنی هیچوقت وابسته به فرقه و حزب خاصی نبود هرچند دوستان متعددی از وجهه‌های متعدد داشت ولی وابسته به هیچکدام از آنها نبود و فقط چشم به سخنان مقام معظم رهبری داشت. از آنجا که رهبر معظم انقلاب برای راه‌اندازی سایت نطنز تاکید داشتند، عشق مصطفی این بود که با تمام تلاش برای راه‌اندازی این سایت فعالیت کند و رضایت امام زمان و رهبر معظم انقلاب را کسب کند و این از اعتقاد قلبی او نشأت می‌گرفت.

مادر شهید احمدی روشن درباره سخنرانی خود در روز تشییع شهید احمدی روشن گفت: مصطفی راه والایی را رفته بود و این درست نبود که مادر او بخاطر از دست دادنش در گوشه‌ای بنشیند و فقط بگرید، لذا وظیفه خود دانستم که در جمع تشییع‌کنندگان مصطفی آن سخنان را بگویم. مصطفی با طبقه‌بندی کردن شهدا بسیار مخالف بود و معتقد بود که خداوند می‌داند که هر شهید در چه مقامی قرار دارد، علاوه بر این مصطفی با اینکه پشتوانه دولت محترم بود و برای موفقیت آن هرکاری می‌کرد، اما مقتدا و پیشوای او رهبر معظم انقلاب بود و من باید این را می‌گفتم. 


2تن از نامزدها وابستگي خود به حلقه انحرافي را تكذيب كردند


هامون به نقل از کیهان:

نزديك به جريان متبوع خود دانسته بود، دو تن از آنها با ارسال نمابرهاي جداگانه به كيهان، هرگونه رابطه خود با حلقه انحرافي و شبكه و روزنامه ايران را تكذيب كرده اند.
آقايان فياضي و حسين عادلي سعدآباد در نمابرهاي خود به كيهان مراتب انزجار و تبري شديد خود نسبت به جريان انحرافي را اعلام داشته اند.
گفتني است كه خبر ياد شده به نقل از شبكه ايران وابسته به روزنامه ايران بوده است و شايسته بود اين تكذيبيه ها به جاي كيهان براي سايت مورد اشاره كه منبع خبر بوده است ارسال شود. 


پوزيسيون: پرگويي تنها تخصص خاتمي است!


هامون به نقل از کیهان:

پايگاه اينترنتي روز آنلاين در ارزيابي دعوت طيف افراطيون مدعي اصلاحات به تحريم انتخابات نوشت: خوب يا بد، با توجه به جميع شرايط در حال حاضر، هم چنان اصلاح طلبان تنها نيروهايي هستند كه به عنوان موجوداتي دو زيست در جغرافياي جمهوري اسلامي، رشته هايي هر چند نازك در پيوند با حاكميت دارند كه حاشيه امنيتي، هر چند بسيار كوچك، برايشان فراهم مي كند و هم به دليل نزديك به 30 سال فعاليت در عرصه سياسي، از توان اجرايي و لجستيكي بيشتري براي پيشبرد طرح ها برخوردارند. اما عرصه سياست، عرصه سير در خيالات نيست، تحليل و تصميم گيري براساس آرزوها، نيروي سياسي را به واكنش هاي انفعالي و شكست در برنامه ها مي رساند. اين همان اتفاقي است كه در چند ماه گذشته براي بسياري از اصلاح طلبان و در راس آنها خاتمي، رخ داده است. شكي نيست كه جنبش سبز، جنبشي انتخاباتي بوده اما نكته آن است كه نمي توان و نبايد نام آرزوها و اميدهاي خود را تحليل گذاشت و سپس با باور كردن اين مساله، بر پايه آن به كنش سياسي پرداخت. از همان روز نخستي كه خاتمي و ديگر اصلاح طلبان، شروط خود را براي حضور در انتخابات اعلام كردند، تقريبا همگان متفق القول بودند كه هيچ نشاني در حاكميت براي پذيرفتن اين شروط وجود ندارد.
نويسنده اين تحليل اضافه مي كند: خاتمي و ديگر همراهانش با تاكيد يك جانبه بر شروط خود، سوي ديگر قضيه را فراموش كردند. هرگز پاسخي به اين سوال داده نشد كه اگر حاكميت، اين شروط را قبول نكرد، چه بايد كرد؟ جواب البته روشن، اما به همان اندازه نامشخص بود؛ شركت نمي كنيم! اين كار البته دو ضرر عمده داشت- و دارد؛ نخست آنكه كنش سياسي اصلاح طلبان در انتخابات پيش رو را به چيزي جز قهر سياسي تبديل نمي كند. همان قهري كه اصلاح طلبان پيش از آن با عنوان انفعال آن را نفي كرده بودند. از سوي ديگر، باعث اين نمي شد كه در آستانه انتخابات، با در دست گرفتن كاسه چه كنم، در پي اكسيري براي تاثيرگذاري بر انتخابات باشند. دوستان آن قدر بر آرزوهاي خود به عنوان تحليل تاكيد كردند كه از ياد بردند حاكميتي كه به طور رسمي از اسفند سال 81 پروژه اخراج اصلاح طلبان از حاكميت را رقم زده و در خرداد 88 آن را به ثمر رسانده، صرفا با چند سخنراني و بيانيه، حاضر نيست از پروژه خود دست بكشد.
روز آنلاين ادامه مي دهد: عدم آمادگي لازم براي حالتي كه حاكميت شروط اصلاح طلبان را رد كند، باعث آن شده است كه هر روز بيانيه هاي شداد و غلاظ در ستايش تحريم فعال از سوي گروه هاي مختلف صادر شود. اين بيانيه ها با كلي گويي، پرگويي و لحني شعارگونه- آفاتي كه بلاشك در دوره رياست خاتمي دامنگير نيروهاي سياسي شد- خواستار در پيش گرفتن استراتژي تحريم فعال شده و بر فرمايشي بودن آن تاكيد مي ورزند. اما سوال اساسي در اين ميان، هم چنان مطرح است كه اين تحريم فعال قرار است چگونه و از چه راهي صورت گيرد؟ با كدام پيش زمينه و با كدام آمادگي ذهني؟ و اساسا قرار است چگونه ذهن مردمي را كه تا چندي پيش سخنراني ها و نوشته هاي پرملاط درباره لزوم حضور در انتخابات به عنوان تنها راه رسيدن به دموكراسي را مي خواندند، اكنون به سمت تحريم فعال برد؟ سوگمندانه، با وجود گذشت بيش از دو سال از آغاز جنبش سبز، برخي نيروهاي سياسي، هم چنان در محيط ذهني خودساخته باقي مانده اند و تصور مي كنند كه افكارعمومي، همچون مومي همواره در دست آنهاست و با چند بيانيه، مي توان به آن هر شكلي داد. خطاهاي اصلاح طلبان از فرط تكرار، از حد كمدي و تراژدي نيز گذر كرده است. 


ما اپوزيسيون نيستيم قمپزيسيونيم!


هامون به نقل از کیهان:

نيك آهنگ كوثر با اشاره به سالهاي اقامت خود در خارج كشور، از موضوعي «بسيار عذاب آور» در ميان نيروهاي اپوزيسيون خبر داد و نوشت: آنها فكر مي كنند خبر زماني رخ مي دهد و بايد پوشش داده شود كه از مجراي رأي ملوكانه و تاييد آنها گذشته باشد. وقتي چنين افرادي جرات ندارند درباره كارهاي عادي خود مثل تشكيل جلسه در پاريس و لندن و استكهلم و واشنگتن حرف بزنند- كاري كه براي فعالان سياسي يك امر متداول است و فعال سياسي مگر در جلسه خارج از كشور چه مي كند؟- و فقط خبرنگاراني را دعوت مي كنند كه «همراه» باشند و به جاي انعكاس واقعيت، محرم راز بمانند، به نظر من يك جاي كار ايراد دارد.
وي با لو دادن جلسات سازگارا و مجتبي واحدي با سلطنت طلبان و افراد نزديك رضا ربع پهلوي در پاريس نوشت: آيا كسي به ريشه هاي اين سوالات و مشكلات منطقي و اصولي كه از اين نوع نگاه به اين موضوع ها وجود دارد سخني گفت و در پي رفع آن برآمد به جاي متهم كردن بقيه؟ وقتي مثلا مي فهمي كه قرار است در واشنگتن جلسه اي برگزار شود و يكي منكر مي شود و ديگري تاييد مي كند و بعد متوجه مي شود كه نبايد تاييد مي كرده و قسم و آيه مي آورد كه در «ژنو» برايم ماجرا را خواهد گفت و بعد خودش نمي آيد و نمي گويد، خب آدم حس مي كند يك جاي كار مي لنگد. پاي صداقت مي لنگد، پاي پايبندي به اصول و ارزش هاي اوليه دموكراتيك مي لنگد. پاي احترام بحق دانستن مردم مي لنگد و هزار و يك چيز ديگر.
نيك آهنگ كوثر با هشدار نسبت به تبديل شدن اپوزيسيون به يك فراموشخانه جديد و پر از اسرار منتشر ناشدني و جايي براي پاپوش دوختن نوشت: اينكه مي شنوم در اين جلسات، خبرنگاران متعددي بوده اند اما خبري بيرون نيامده، اين سوال به ذهنم مي رسد كه جايگاه اين دوستان را بازتعريف كنيم. يا روزنامه نگارند، يا نيستند. لابي ايست هستند يا مشاور سياسي يا بازيگر؟ به عنوان منتقد دعوت شده اند كه مباحث را بررسي و عيب يابي كنند يا...؟ مرا ببخشيد، اما به مخالفاني كه پز مي دهند كه چنين مي كنيم و چنان اما هنوز نتوانسته اند برنامه اي داشته باشند، مي گويم «قمپزيسيون».
وي در پايان تاكيد كرد: اين جلسات بايد ساز و كار شفاف داشته باشد نه اينكه تا خبر برگزاري يك جلسه به دنبال جلسه پاريس و ديگر جلسات (مثلا در آوريل) در آمريكا و اسامي دعوت شدگان آمد بيرون، ايميل و تلفن پشت سر هم بيايد كه نه تكذيب مي كنند و نه تاييد و فقط مي خواهند كور باشي و ناشنوا و ناگويا! اپوزيسيوني كه از يك خبر ساده بترسد، كارش زار است. 


تماس منافقین با خانواده برخی از دانشمندان هسته‌ای کشور


هامون به نقل از رجانیوز:

این گزارش حاکی است پس از شهادت شهید شهریاری برنامه‌های ویژه‌ای برای حفاظت از این دانشمندان در نظر گرفته شد و قرار بوده برای این نخبگان جوان از کشور آلمان مرسدس بنزهای ضد گلوله آورده شود اما این موضوع مورد پیگیری قرار نگرفته و بودجه لازم توسط دولت بدان اختصاص نیافته است.

غفلت دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی در حفاظت از این سرمایه‌های گرانقدر، خسارات‌ جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت. همچنین همین گزارش حاکی است منافقین کوردل پس از ترور شهید روشن، ضمن برقراری تماس با خانواده برخی از دانشمندان هسته‌ای کشور در تلاش هستند در دل آنها موجی از رعب و وحشت ایجاد کنند که ممکن است شوهران آنها نیز ترور شوند که البته این تماس‌ها با واکنش های دندان شکن و مثال زدنی خانواده‌های دانشمندان جوان کشور مواجه شده است. 


روزنامه‌نگاراني كه دنبال اغتشاش بودند نه اطلاع‌رسانی!


هامون به نقل از بولتن نیوز:

کاوه قریشی، روزنامه نگار مقیم اروپا در گزارشی که در سایت ضد انقلابی روز آنلاین، با عنوان «ایران در پایین‌ترین رده‌بندی سالانه گزارشگران بدون مرز» منتشر کرده، به تکرار ادعاهای قبلی جریان فتنه و جریان ضد انقلاب در مورد وضعیت آزادی بیان و روزنامه نگاران و وب نگارها در ایران پرداخته و نتیجه گرفته که تعداد زندانیان روزنامه نگار در ایران از هر کشوری بیشتر است.


در پاسخ به این ادعاها، ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که با گسترش امکانات اینترنت و رسانه‌هاي سايبري، افزایش کمی و تعداد روزنامه ها و هفته نامه ها و امکان انتشار روزنامه توسط گروه های سیاسی اصلاح طلب در دو دهه اخیر، باید شاخص ها و تعاریف اولیه از روزنامه نگار در ذهن ما و همچنین در گزارش نهادهای مرتبط با روزنامه نگاران تغییر کند.





زیرا کسانی که امروز جزو عناصر اصلی جریان جنبش سبز یا فتنه به شمار می روند و یا حامی جریان های ضد انقلاب و گروهک های تروریستی چون سازمان منافقين هستند، را نمی توان در تعریف روزنامه نگار گنجاند. زیرا هر هوادار یا فعال سیاسی و عضو یک حزب و گروه سیاسی به راحتی می تواند ظرف چند دقیقه خود را از طریق اینترنت به یک سایت خبری، وبلاگ یا روزنامه متصل کند و روزنامه ها نیز که تشنه اطلاعات و تحلیل های سیاسی هستند با انتشار مطالب آنها، این امکان را به مخاطبان می دهند که عکس و تحلیل سیاست ورزان را مشاهده کنند.

با این اوصاف، چگونه سازمان های گزارشگر آزادی بیان در جهان، نام بسیاری از افرادی که به بمب گذاری و مبارزه مسلحانه یا عضویت در یک گروه سیاسی اعتقاد دارند و شغل اصلی آنها و محل کسب روزی وارتزاق آنها کاری به غیر از روزنامه نگاری است را "روزنامه نگار" معرفی می کند!

وقتی در ارائه تعریف صنفی از روزنامه نگار، محل ارتزاق و کسب روزی و 6 ساعت حضور در حوزه های خبری و محل روزنامه را در نظر می گیریم، بر چه اساس افرادی که در سال های اخیر در جریان جنبش سبز دستگیر شده اند یا هوادار سازمان ها و گروه های تروریستی بوده اند را روزنامه نگار معرفی می کنیم!

نکته دیگر این که در گزارش "روز آنلاین" به این موضوع اشاره شده که وضعیت روزنامه نگاران در کشورهای روسیه، چین، ترکیه و ایران بدتر شده و با توضیحاتی که ارائه کرده اند به مخاطب روز آنلاین و گزارشگران بدون مرز این پیام را منتقل می کنند که به خاطر تحولات سیاسی این کشورها، وضعیت روزنامه نگاران نیز بدتر شده است. اما جالب این است که با وجود چنین تعریفی و با وجود ارائه تعریف اشتباه از روزنامه نگار و فعال سیاسی، چرا گزارشگران بدون مرز، دیده بان حقوق بشر و کمیته دفاع از روزنامه نگاران و سایر سازمان ها، به مسائل تحولات سیاسی در اروپا و آمریکا و دستگیری های سال های اخیر در پاریس، لندن، نیویورک و شهرهای مختلف آمریکا و اروپا اشاره ندارند، چرا انبوه جوانانی که در اینترنت به اطلاع رسانی، وبنگاری، روزنامه نگاری و... مشغول بوده اند و در جریان اعتراضات اخیر دستگیر شده اند، علاقه مند نیستند؟!



اگر روزنامه نگاران با تعریف گزارشگران بدون مرز در ایران، روسیه، چین، ترکیه و سوریه با محدودیت بیشتری مواجه شده اند، چرا به مسائل این قشر با این تعریف متاثر از دنیای سیاست در اروپا و آمریکا اشاره نمی شود؟


براین اساس، نتیجه می گیریم که دنیای غرب که منتقد و رقیب کشورهای چین و ایران و روسیه و.. است و دشمنان جمهوری اسلامی ضد انقلاب و حامیان جنبش سبز، از هر گزارش و نکته ای که در ارتباط با ایران باشد، پرچمی می سازند تا لیست سیاه نمایی خود را تکمیل کنند و هر سال تکرار کنند.

و گرنه کسانی که در ایران در سه دهه گذشته به انتشار روزنامه مشغول بوده اند و در چارچوب قانون حرکت کرده اند، با وجود مشکلات مالی و محدودیت های موجود، چنین تعریفی در ذهن خود ندارند که محدودتر از آمریکا و اروپا هستند و طبق اظهار نظری که همکاران روزنامه نگار در لندن، نیویورک و واشنگتن از روش کار خود ارائه می دهند، تفاوت زیادی بین فعالیت روزنامه نگار در ایران و کشورهای دیگر نیست. اما به خاطر تفاوت ساختاری در تعریف سیاست ورزی با روزنامه نگاری در کشورهای مختلف، در کشوری مانند ایران، ارتباط روزنامه ها با احزاب و فعالان سیاسی، بیشتر است و همین امر باعث شده که روزنامه ها به تریبون احزاب و حزب حاکم و حزب منتقد دولت تبدیل شوند و در نتیجه بسیاری از فعالان سیاسی، روزنامه نگار معرفی می شوند.

کاوه قریشی و بسیاری از همکاران ایشان به خوبی آگاه هستند که در سال های اخیر بسیاری از سیاست ورزان ایران از سال های قبل و بعد از انقلاب، صاحب روزنامه بوده اند و در کنار کسب و کار و فعالیت سیاسی خود، به روزنامه علاقه مند بوده اند و تحریریه و شورای سردبیری بسیاری از روزنامه ها به گواهی بسیاری از روزنامه نگاران مستقل از سیاست، مملو از حضور وزرا، معاونان وزیر، پدران معنوی جریان های سیاسی، نمایندگان مجلس و... بوده است.

با این تعریف و این شرایط، آیا انصافا می توان وضعیت سیاست مداران و معترضان و کسانی که پس از جریان جنبش سبز و تحولاتی که کشور را به آشوب و فتنه ای بزرگ هدایت کرد، معادل وضعیت روزنامه نگاران در ایران معرفی کرد.

در گزارش روز آنلاین آمده، که روسیه به علت خشونت‌های پس از انتخابات مورد مناقشه ریاست جمهوری با قرار گرفتن در جایگاه ۱۶۸‌ام جدول، ۱۴ رتبه نسبت به سالهای گذشته سقوط کرده است.

ترکیه به عنوان دیگر همسایه ایران در جدول بندی جدید رتبه ۱۴۸ را به دست آورده است که گزارشگران بدون مرز آن را یک "پس رفت فاحش" دانسته است: "برخلاف وعده‌های اصلاحات، دستگاه قضایی دستور بازداشت جمعی روزنامه‌نگاران را صادر می‌کند، امری که از زمان کودتا و حکومت نظامی بر ترکیه بی‌سابقه بود."

اما اگر به تحولات سه سال اخیر در ایران و سوریه توجه کنیم، وضعیت پیش آمده برای رسانه ها نیز متاثر از تحولات سیاسی است و البته همین وضعیت برای انگلستان، آمریکا و فرانسه و.... نیز پیش آمده و جنبش وال استریت و بهار عربی و موج اعتراضات در کشورهای جهان کمتر از تحولات جنبش سبز ایران نبوده است، حال عجیب است که شاخص های گزارشگران بدون مرز، بازهم نوک حملات خود را متوجه ایران و سوریه و چین ساخته و منتقدان سرسخت آمریکا در این موضوع، بیش از سایر کشورها مورد توجه بوده اند.

اما آیا وضعیت لیبی، مصر، یمن، عربستان، عراق، و کشورهای اروپایی و... انصافا کمتر از وضعیت ایران قابل توجه است؟! آيا به راستي وضعيت روزنامه‌نگاران مستقل در اروپا و آمريكا وضعيت خوبي است؟ آيا به محض اينكه از سياست‌هاي دولت ليبرال سرمايه داري انتقاد مي كنند مورد بدترين هجمه ها قرار نمي گيرند؟ ماجراي مايكل مور و برخورد فاشيستي با نظريات او از سوي دولت ايالات متحده ك يادتان هست؟!

بر این اساس، روشن است که گزارشگران بدون مرز و سازمان های نظیر آن مقبولیت و شاخص های شفاف برای بررسی وضعیت روزنامه نگاران در جهان را ندارند زیرا سیاسی برخورد می کنند و فشار برایران و روسیه و چین و سوریه و ترکیه و.... برنامه آنهاست. اگر اين نيست پس چرا تمامي كشورهايي كه باسياست هاي سلطه طلبانه غرب مخالف هستند در ليست بدترين هاي اين گزارش قرار گرفته اند؟!

سایت روز آنلاین و ضد انقلاب و مخالفان نظام نیز با چنین تحلیل هایی، به دنبال افزایش فشار و سیاه نمایی بیشتر هستند و طبیعی است که وقتی مبنا غلط باشد، شایستگی و صلاحیت برای بررسی یک موضوع میدانی و علمی و حرفه ای مانند وضعیت روزنامه نگاری در ایران از بین می رود و نمی توان روی چنین گزارش هایی حساب باز کرد.



از سوی دیگر روزنامه نگارانی مانند کاوه قریشی بهتر است که وضعیت هر فعال سیاسی یا آشوبگری را که ادعا می کنند روزنامه نگار است بررسی کنند تا مشخص شود که واقعا تعریف روزنامه نگار به آنها اطلاق می شود یا حامی یک گروهک یا جریان سیاسی خاص هستند

البته روزنامه نگار بدون موضع سیاسی نیست اما حداقل یک تعریف دارد که از این راه ارتزاق می کند یا مشغله اصلی و تعداد ساعت کار عمده او مربوط به روزنامه نگاری است و اگر نماینده مجلس بوده یا یک فعال سیاسی، و حالا به خاطر حوادث بعد از انتخابات 88 در زندان است نمی توان به او لقب روزنامه نگار داد.

روز آنلاین همچنین به روند صعودی خروج روزنامه نگاران اشاره کرده است، در حالی که بسیاری از این روزنامه نگاران معتقدند که خروج آنها باعث وضعیت بهتری نشده و از نظر جایگاه اجتماعی، فعالیت روزنامه نگاری و کسب درآمد و زندگی به مراتب شرایط پایین تری نسبت به داخل ایران دارند و برخی به این بهانه تقاضای پناهندگی و مهاجرت داشته اند. بنابراین نمی توان خروج بسیاری از افراد با عنوان روزنامه نگار به این بهانه را شاخصی برای وضعیت روزنامه نگاری دانست. زیرا ما بسیاری از این افراد را که ادعا می کنند روزنامه نگار هستند را می شناسیم و سابقه و نحوه فعالیت بسیاری از آنها را به یاد داریم که اکثر آنها با چند مقاله در روزنامه ها حالا ادعای روزنامه نگاری کرده اند و به این بهانه خود را ساکن یکی از کشورهای اروپایی و آمریکایی کردند. از طرفي ديگر بايد اين سؤال را پرسيد كه اين روزنامه نگاران به چه دليلي از كشور خارج شده اند؟ آيا جز اين است كه بعد از فتنه 88 دست بسياري از اين روزنامه نگاران رو شده و مشخص شد كه دست آنها در دست رسانه هاي بيگانه و چشم آنها در چشم نيروهاي مخالف جمهوري اسلامي بوده است؟ آيا هيچ نظامي اجازه فعاليت به روزنامه نگاراني از اين دست را مي دهد آن هم با وجودي كه مي داند هدف اين اشخاص از روزنامه نگاري، نه يك فعاليت رسانه اي و فرهنگي كه مخالفت و ضربه زدن به نظام است؟ كدام سيستم و نظامي حاضر است به چنين افرادي اجاز جولان بدهد؟

روز آنلاین ادعا کرده که ۴۲ ایرانی در میان ۱۷۹ زندانی مطبوعات جهان حضور دارند و 30 روزنامه نگار و 22 وبنگار اکنون در ایران بازداشت و زندانی هستند. در حالی که اگر نگاهی به لیست این افراد بیندازیم خواهیم دانست که اکثر آنها ارتباط تنگاتنگی با فعالیت های سیاسی و احزاب و گروهک ها دارند و عنوان روزنامه نگار در اولویت کاری دوم و چندم آنها بوده است و حرفه اصلی آنها روزنامه نگار نیست.

کاوه قریشی در گزارش خود به اسامی وافرادی اشاره داشته که در سال های اخیر به همکاری با ضد انقلاب و دشمنان کشور مشغول بوده اند و آنها را در ردیف روزنامه نگاران قرار داده است. در حالی که همکاری با ضد انقلاب و احزاب و گروهک ها را نمی توان یک فعالیت روزنامه نگاری و اطلاع رسانی صرف دانست و بسیاری از افرادی که در سال های اخیر در ایران بازداشت یا زندانی بوده اند و گزارشگران بدون مرز یا دیده بان حقوق بشر یا کمیته "حمایت از روزنامه‌نگاران" به آنها اشاره کرده اند، اکثرا در رابطه با اعمال ضد انقلاب، گروهک های تروریستی، جریان فتنه و... به تخلفات آشکار و خلاف قانون و مغایر با امنیت ملی مشغول بوده اند. 


ژنرال دمپسي: درگيري با ايران يعني اثرات بسيار منفي بر اقتصاد و امنيت آمريكا


رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا تصريح كرد: درگيري نظامي با ايران در مقطع فعلي توجيه پذير نيست و مي تواند اثرات بسيار منفي اقتصادي و امنيتي براي آمريكا داشته باشد.
ژنرال مارتين دمپسي كه اخيراً سفري به تل آويو داشت، درگفت وگو با مجله «نشنال جورنال» تصريح كرد: جنگ با ايران به تزلزل در منطقه مي انجامد و تأثيرات منفي شديد بر اقتصاد آمريكا خواهد داشت.
وي گفت: درگيري نظامي با ايران حقيقتاً براي آمريكا بي ثبات كننده خواهد بود. من فقط از ديدگاه امنيتي حرف مي زنم بلكه بي ثباتي اقتصادي هم مي تواند پيامد اين درگيري باشد. من پيامي مشابه را به مقامات ارشد اسرائيل دادم و مذاكراتي صريح با آنها داشتم.
دمپسي همچنين گفته است: بايد به فشار اقتصادي فرصت داد و اولويت اصلي ما پيشگيري است.
گفتني است بنابر اظهارات لئون پانه تا وزير دفاع آمريكا، پنتاگون نيروهاي نظامي خود را به ميزان يكصد هزار نفر كاهش مي دهد. همچنين بودجه دفاعي آمريكا طي 10 سال ، حدود 500 ميليارد دلار كاهش خواهد يافت. اين تصميمات به خاطر گسترش بحران كسري بودجه آمريكا و با فشار كنگره اتخاذ شده است. 

اسكوبار: با هر گام ايران به جلوآمريكا خط قرمز خود را عقب مي كشد



«انزواي ايران به واسطه تحريم ها افسانه است و تمام تلاش آمريكا اين است كه به اين بهانه ارزش دلار را در برابر يورو و پول چين حفظ كند».
پيه اسكوبار در روزنامه آسيا تايمز نوشت: انزواي ايران به اين سادگي ها نيست. بگذاريد اول از خط قرمزها شروع كنيم. خط قرمز نهايي واشنگتن را مستقيماً از دهان خودش بشنويم. به تازگي لئون پانه تا وزير دفاع آمريكا گفت: «خط قرمز ما براي ايران اين است كه سعي نكند سلاح هسته اي بسازند. اين براي ما خط قرمز است». و چه عجيب است كه اين خطوط قرمز مرتب عقب تر مي روند. روزگاري خط قرمز براي واشنگتن «غني سازي» اورانيوم بود. حالا خط قرمز به رخ كشيدن سلاح هسته اي است. به ياد داشته باشيد كه از سال 2005، رهبر ايران تأكيد كرده است كه اين كشور در پي ساختن سلاح هسته اي نيست. تازه ترين ارزيابي اطلاعاتي ملي درباره ايران كه از سوي جامعه امنيتي آمريكا تهيه شده است تأكيد مشابهي دارد كه ايران در واقع در حال ساختن سلاح هسته اي نيست. اما اگر هيچ «خط قرمز»ي در ميان نباشد بلكه پاي چيزي يكسره متفاوت در ميان باشد چه؟ اسم اش را بگذاريد خط دلارهاي نفتي.
آسيا تايمز با اشاره به تحريم هاي مصوب كنگره آمريكا عليه ايران نوشت: آمريكا در موقعيتي نيست كه به ايران حمله نظامي كند. اين كار همه ايراني ها را پشت حكومت متحد مي كند. علاوه بر اين، درباره برنامه هسته اي، پاي غرور ملي در ميان است. انتظار آمريكا براي اينكه تحريم ها ممكن است باعث عقب نشيني ايران شود، به خيال واهي نزديك تر است. اما از سوي ديگر تحريم هاي نفتي مي تواند باعث تقويت صادرات غيرنفتي و رونق صنايع در ايران شود.
اين روزنامه چاپ هنگ كنگ با مرور مفصل روابط گسترده ايران با روسيه و چين و كشورهاي شرق آسيا و آمريكاي لاتين انزوا را بي معنا خوانده و نوشت: ايران مدام از مبادلات دلاري خود با كشورها كم مي كند از جمله در مناسباتش با چين و هند و روسيه. از آن سو دنياي در حال توسعه به بحران عميق غرب آتلانتيك نگاه مي كند و چيزي كه مي بيند بدهي هاي عظيم آمريكاست و چاپ دلارهاي بي پشتوانه. منطقه يورو هم بحراني است. خط پولي را دنبال كنيد و تحريم ها و حوادث تنگه هرمز را كنار بگذاريد. يك دليل كليدي براي بالا گرفتن بحران همين حركت بر زمين زدن دلار نفتي به عنوان ارز مبادله كالاهاست. اين حركت به رهبري ايران جلو مي رود و نهايتاً واشنگتن نگران است كه نه فقط با ايران بلكه با روسيه و چين به عنوان رقباي راهبردي طرف شده است. البته تعهد چند دهه برخي كشورهاي جنوب خليج فارس براي استفاده از دلارهاي نفتي، اين كشورها را تبديل به ضميمه فرافكني قدرت پنتاگون در سراسر خاورميانه كرده است.
پيه اسكوبار در پايان نوشت: ماشيني جهنمي به آهستگي دلار يعني همه ارز ذخيره جهاني را خرد مي كند و ايران در اين ماشين نقش يك چرخ دنده را ايفا مي كند كه واشنگتن روي آن متمركز شده است. درام رواني بزرگ تر به سقوط دلار مربوط مي شود نه به خليج فارس يا بمب اتمي ناموجود ايران.
 

 



:: بازدید از این مطلب : 310
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : من

رمزگشايي از سناريوي ۵‌حلقه‌اي فتنه


جريان اصلاحات با تاكيد بر عدم مشاركت در انتخابات از هم اكنون به دنبال زير سوال بردن سلامت در انتخابات است.
آمدن و نيامدن.بودن و نبودن.اين واژه ها بي ترديد پربسامدترين واژه هادر باره رفتار انتخاباتي اصلاح طلبان بوده است.
به گزارش«نداي انقلاب»،اصلاح طلبان كه پس از فراز و نشيب هاي مختلف براي ورود به نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي حضور خاموش اما هدفمندي رامورد تاكيد و توجه خود قرار داده اند،سناريويي چند لايه را هدف فعاليت هاي خودقرار داده اند.
در اين ميان براي بررسي سناريوي چند لايه اصلاح طلبان در ابتدا بايدتاكيد كرد كه اين جريان :
الف- به دليل ضعف تشكيلاتي،ريزش در بدنه و عدم انسجام نيروها در زيريك چتر تصميم گرفت كه با تابلو در انتخابات شركت نكند.
ب- با توجه به پيامي كه از غرب دريافت كرده مي كوشد تا اين انتخابات رابا چالش مواجه سازد.پس تحريم انتخابات در ظاهر و حضور خاموش بخشي از بازي اصلاح طلبان است.

حال با توجه به ۲ نكته ذكر شده مي توان نگاه دقيق و روشن تري نسبت به سناريوي اصلاح طلبان در مواجه با نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي داشت.

لايه هاي اين سناريو عبارتند از:
۱- جريان اصلاحات با تاكيد بر عدم مشاركت در انتخابات از هم اكنون به دنبال زير سوال بردن سلامت در انتخابات است.
۲- اين جريان با عدم معرفي كانديداي برجسته در شهرهاي بزرگ به دنبال القاي كاهش مشاركت اجتماعي در حوزه هاي نمايان و مهم مي باشد.
۳- اصلاح طلبان با تكيه بر اصل گريز از مركز به دنبال مشاركت گسترده در حوزه هاي كوچك هستند.
۴- اين جريان با تاكيد چند باره از سوي نحله هاي مختلف خود مبني برعدم مشاركت در انتخابات تحت آن چه كه آنان « تضييع حق شهروندي » مي نامند به دنبال مستند كردن نقض حقوق بشر در ايران براي ايراد فشار بيشتر بر نظام مي باشد.
۵- اين جريان با طرح برخي موارد مي كوشد تا ضمن تحريك قوميت ها آشوبهاي جزيره اي را رقم بزند.

در مجموع با توجه به نكات مطرح شده بايد تصريح كرد كه هدف نهايي اين سناريو نشان دادن تزلزل دروني نظام براي فعال شد در عرصه بين المللي است.چيزي كه آمريكايي در آستانه انتخابات و تصميمات بزرگ در كشورهاي منطقه آن را شكستن تصويري مطلوب از ايران به عنوان مدل كارآمد نام مي برند. 

حماس: اسرائیل جرات حمله به ایران را ندارد

 


عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش حماس در گفتگو با خبرگزاری مهر اظهار داشت: با توجه به درگیری آمریکا با بحرانهای داخلی و فرامنطقه ای، اسرائیل توان برداشتن گام بزرگی همچون حمله به ایران را ندارد.

"محمود الزهار" در گفتگو با خبرنگار مهر در نوارغزه در پاسخ به این سوال که تهدیدات اخیر علیه ایران را چگونه ارزیابی می کنید، اظهار داشت: دور از ذهن می دانم که اسرائیل اقدام به حمله ایران کند چون اتخاذ چنین تصمیمی بدون حضور واشنگتن در کنار تل آویو عملی نیست.

وی تاکید کرد: وضعیت آمریکا در افغانستان هم اکنون بحرانی است، نظامیان آمریکایی به تازگی با شکستی بزرگ عراق را ترک کرده اند و از طرفی کاخ سفید این روزها با بحران اقتصادی بزرگی دست و پنجه نرم می کند. در واقع تمامی این مسائل باعث می شود واشنگتن رغبتی به انجام ماجراجویی جدید در منطقه نداشته باشد.

الزهار با اشاره به اینکه تل آویو جرات حمله به ایران را ندارد، افزود: گزینه نظامی علیه تهران دور از ذهن است و تهدیدات اسرائیل نیز عملی نخواهد شد.

وی تاکید کرد: جنبش حماس با هرگونه حمله نظامی به جمهوری اسلامی ایران مخالف است و پاسخگویی ایران به چنین تهدیدی را با تمامی ابزارهای در دسترس، حق تهران می داند.

این مقام ارشد فلسطینی در پاسخ به سوالی درباره آینده آشتی ملی فلسطین اظهار داشت: عدم نتیجه گیری کامل از این مسئله به علت روی آوردن تشکیلات خودگردان و جنبش فتح به دور جدیدی از مذاکرات سازش با همکاری اردن بوده است.

وی با اشاره به سوء استفاده تشکیلات خودگردان از فضای آشتی ملی در جهت انجام دور جدیدی از مذاکرات تاکید کرد: در حالی که حماس به 80 تن از اعضای فتح اجازه بازگشت به نوارغزه را داده است اما جنبش فتح تاکنون هیچ یک از تصمیمات کمیته های زیر مجموعه آشتی ملی را عملی نکرده و حتی به جای آزادی بازداشت شدگان سیاسی، تعداد دیگری از اعضای حماس در کرانه باختری را دستگیر کرده است.

الزهار در پاسخ به سوالی درباره نزدیک شدن مواضع جنبش جهاد اسلامی و جنبش حماس در برهه اخیر و احتمال ادغام این دو جنبش اظهار داشت: ما (حماس) در مرحله بهبود روابط با جهاد هستیم، در این مسئله اختلافاتی وجود داشت که به طور گسترده ای از بین رفته اند. البته همچنان سخن گفتن از ادغام زود است و به وقت بیشتری نیاز دارد.

وی درباره احتمال نامزدی خود برای ریاست دفتر سیاسی حماس پس از موضع اخیر "خالد مشعل" که از عدم نامزدی مجدد خود برای این سمت خبر داده بود، اظهار داشت: انتخاب رئیس دفتر سیاسی حماس نیازی به اعلام نامزدی ندارد بلکه شورای جنبش حماس و اعضای کادر آن هستند که فرد موردنظر برای ریاست بر دفتر سیاسی را انتخاب می کنند. 

ولتر از خانواده سلطنتی بریتانیا پول گرفته است

 


یکی از 14 نامه نویافته از ولتر فاش کرده که این فیلسوف معروف فرانسوی 200 لیره استرلینگ از خانواده سلطنتی بریتانیا به عنوان خلعتی و هدیه دریافت کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از PNA، «نیکولا کرونک» پژوهشگر دانشگاه آکسفورد در بریتانیا به تازگی 14 نامه فلسفی از ولتر فیلسوف معروف فرانسوی را یافته است.

همه این نامه‌ها به زبان فرانسوی هستند و در یکی از آنها آشکار شده است که ولتر 200 لیره استرلینگ از خانواده سلطنتی بریتانیا به عنوان خلعتی و هدیه دریافت کرده است.

این مسئله در یکی از این 14 نامه که امضای ولتر هم پای آن است و تاریخ آن به قرن 18 میلادی بازمی‌گردد، مشخص است.

در همین نامه همچنین آشکار شده است که ولتر تاثیر زیادی بر آثار فلسفی و علمی آن روز بریتانیا داشته است.

کرونک که مسئول بنیاد ولتر در دانشگاه آکسفورد نیز هست، اشاره کرده به این نکته که این 14 نامه را چندی پیش در کتابخانه‌ای در ایالات متحده یافته است.

فرانسوا ماری آروئه که بعدها به ولتر معروف شد در 21 نوامبر 1694 در پاریس به دنیا آمد و در 30 می 1778 درگذشت. او از نامدارترین فیلسوفان و نویسندگان فرانسوی عصر روشنگری است. 

Press TV قربانی درماندگی انگلیس از اشغال سفارتش در تهران شد

 




وبلاگ خیزران در جدیدترین مطلب خود نوشته است:

ظاهرا سوزش اشغال سفارت انگلستان در تهران آن قدر برای اربابان سابق دنیا، یعنی انگلیسی ها شدید بوده است که برای جبران آن در لندن دست به تلافی زده اند و بعد از مدت ها کش و قوس و اذیت کردن، که خاص سیستم حقوقی و قضائی انگلستان است، مجوز پرس تی وی را لغو کرده اند.

پرس تی وی مدتها بود که در انگلستان خار چشم بود و بالاخره باید این خار چشم را می کندند. استدلال های حقوقی به کار رفته و رویه اعمال شده خاص پرس تی وی، همان رویه حقوقی معمول انگلیسی هاست که همچنان خودشان را آقای دنیا می دانند. احتمالا برای کشف این که چطور می توانند یک رویه حقوقی بر علیه پرس تی وی ایجاد کنند، وکلایی با دستمزد ساعتی هزاران پوند استخدام کرده اند و آنها در نهایت به استدلال نیم بندی رسیده اند!

بر این اساس اگر پرس تی وی می خواست در انگلستان بماند، باید مدیریت شبکه را به انگلستان انتقال می داد و یا ناظرینی از انگلستان برای نظارت بر مدیریت شبکه در ایران حاضر می شدند! یکی نیست بگوید این استدلال را از کجایتان درآورده اید! آیا جرات می کنید برای شبکه های اروپایی و امریکایی هم این استدلال را به کار ببرید؟

این استدلال با قوانین اتحادیه اروپا نیز در تناقض است. در واقع چنین رویه ای در صورت شکایت به دادگاه اروپایی حقوق بشر قابل شکستن است اما انگلیسی ها می دانند که این دادگاه، یک پروسه زمانبر است و حکم غیر الزام آورش برای انگلستان قابل شکستن است. این یعنی یکه تازی دولت انگلستان را مخالفی نیست.

به نظر من بهتر است مدیر کل رسانه های خارجی وزارت ارشاد، آقای آقاجری، نسبت به در پیش گرفتن چنین رویه ای در مورد دفتر بی بی سی در ایران اقدام کند. بالاخره بی بی سی هم یک شبکه تلویزیونی دارد که اتفاقا درباره ایران مدام اخبار نادرست و جهت دار منتشر می کند و به استناد قوانین فعلی ایران، جمع کردن جل و پلاس آنها از تهران، کار آسانی نیست.

هیچ چیز دم و دستگاه این روباه پیر را بیش از قطع کردن اعصاب ارتباطی اش اذیت نمی کند. 

تشکیل بنیاد مردمی حمایت از قربانیان دموکراسی

 

خون شهدای علم و دانش مجددا این فعالیت را احیا نمود که درخواست رسمی جهت اخذ مجوز به مراجع قانونی اعلام گردیده است.

هامون به نقل از بولتن نیوز:

در پی خبر مندرج در رسانه های داخلی و خارجی در خصوص تلاش گروه های مردمی برای تشکیل (بنیاد حمایت از قربانیان دموکراسی) با دکتر رضا آقانوری در دبیرخانه پیگیری تشکیل این بنیاد مصاحبه ای به انجام رسیده است که مشروح آن بدین شرح است:

جناب آقای دکتر منظور از (قربانیان دموکراسی) چیست؟
دشمن در سناریوی فروپاشی از درون که پس از سناریوی نبرد سخت علیه نظام جمهوری اسلامی ایران توسط موسسات بین المللی توسعه دموکراسی به سبک آمریکایی تولید شده بود، فعالیت های سازمان یافته سیاسی(تحزب)را در پیش گرفت که در ایران به دلیل عدم سازمان یافتگی جمعیت ها موثر نبود. لذا به نبرد نرم و فعالیت در غالب مولکول های اجتماعی روی آورد که لازمه آن رها سازی هر مولکول اجتماعی (مردم ایران) از وابستگی های اجتماعی رایج در جامعه ایرانی - اسلامی و قراردادن آن در غالب اجتماعی جدید بود که این امر در سه فرآیند شبیخون فرهنگی، تهاجم فرهنگی و نبرد نرم عملیاتی شد که در آن قرار بود بال سبز مهدویت، بال سرخ عاشورا و عمود ولایت فقیه هدف قرار گیرد تا به اصطلاح بتوان بستر توسعه دموکراسی غربی را فراهم آورد.
لذا به دنبال تئوری سازی جین شارپ (پدر انقلاب های رنگی و عضو موسسه آلبرت انیشتین) دیالوگ جدیدی برای توسعه دموکراسی غربی در ایران پدیدار شد که کمیته ای به نام (کمیته اعلان خطر جاری) به سرپرستی مارک پالمر و اعضایی چون: مارگرت گرچت، کندولیزا رایس، داگلاس فیس، پل ولفوویتس و...) سرپرستی تولیدات تاکتیکی آن را برعلیه نظام جمهوری اسلامی ایران برعهده گرفتند. این کمیته در دهه ۸۰ شمسی رسما فعالیت نموده و با ابزار سازمان های جاسوسی سیا و موساد به اقدامات گسترده فرامنطقه ای در جهت بر اندازی نرم نظام جمهوری اسلامی ایران دست زده است که نمونه بارز آن در فتنه ۸۸ و نیز عملکرد جریان انحرافی ملاحظه می نمایید و یکی پلان های عملیاتی کمیته اعلان خطر جاری، طرحی به نام طرح دلتا بوده است. در پلان های تولیدی این کمیته موضوع اعتلاف جهانی علیه ایران، گسترش تحریم ها و عبور از مفاد ۳۹ ،۴۰ و۴۱ منشور شورای امنیت سازمان ملل، حمله به ایران و فروپاشی از درون در دستور کار قرار گرفته است.
در هر یک از این فرآیندها یک ارزش در جامعه اسلامی بعنوان آپوزیت و دموکراسی غربی بعنوان آنتی آپوزیت یا پوزیت در نظر گرفته شده است. متاسفانه دشمن به همین بهانه به اقدامات گسترده فرهنگی، اجتماعی، اطلاعاتی و حتی حمله نظامی دست زده و در جریان این باصطلاح توسعه دموکراسی غربی، عده ای کثیر در کشورهای مختلف از جمله کشور ما توسط اقدامات دشمن آسیب دیده و قربانی شده اند که معنای واقعی (قربانیان دموکراسی غربی) هستند.

علت و موضوع تشکیل بنیادی برای حمایت از این قربانیان در چیست؟
چند علت زمیه ساز این فعالیت مردمی گردیده است:
الف) موجودیت هر انقلابی وابسته به حضور مرم در عرصه های ملی و بین المللی مرتبط با انقلاب است.
ب) در میان عوامل ناقض حقوق ملت ایران و توسعه دموکراسی غربی اجزاء و عناصری مانند دولت اسرائیل وجود دارند که ایران اسلامی آن ها را به رسمیت نمی شناسد. لذا برای پیگیری حقوق قربانیان دموکراسی در محاکم بین المللی مانند دیوان لاهه لازم است خود مردم از حقوق حقه خود دفاع کنند.
ج) اصل پانزدهم دکترین دلتا که توسط دشمن طراحی شد به صراحت اشاره دارد که سپاه و بسیج باید تضعیف گردیده و وزارت اطلاعات یا باید از بین برود و یا بسیار ضعیف گردد. در جریان فتنه ۸۸ دشمن توانست سناریوئی را کلید بزند و با ایجاد اختلاف استراتژیک و با استفاده از شکاف امنیتی پدید آمده به اقدامات گسترده خرابکارانه ای علیه ملت و نظام اسلامی دست زند که در جریان این اقدات عده قابل توجهی از مردم، اقشار بسیجی، نیروهای انتظامی، کسبه، نخبگان، دانشمندان و ...آسیب دیده و بعضا در نهایت مظلومیت به شهادت رسیدند. دشمن هم اکنون نیز در فضای این شکاف به اقدام سخت اطلاعاتی دست زده و با نقض حقوق ملی ایران اسلامی به ترور هدفمند نخبگان هسته ای دست می زند. لذا برای پیگیری این حقوق ملی یک فعالیت جهادی مردمی مورد نیاز است. د) در چهار مرجله هر جنگ (نبرد ایدئولوژیک، نبرد اطلاعاتی، نبرد مهندسی و عملیات نظامی) بخش ایدئولوژیک نبرد مهمترین قسمت هر جنگ است و بزرگترین قربانی دموکراسی در کشور ما و سایر کشورهای مسلمان هدف تهاجم، اسلام و ولایت مطلقه فقیه است. لذا با صیانت از ارزش های اسلامی و تبیین دیدگاه های ولایت مطلقه فقیه می توان باب جدیدی را در مصاف ایدئولوژیک علیه دشمن گشوده و تحرک دشمن را در فضای نبرد کاهش داد که این امر نیز از اهدف این بنیاد است.

در خصوص ایجاد این تشکل تا کنون چه فعالیت هائی انجام شده است؟
در سال ۸۷ مکاتباتی با برخی مراجع عظام تقلید، خبرگان و نخبگان انجام شده بود که بسیار استقبال گردیده و حتی دو تن از مراجع عظام جهت حضور در هیات امناء این مجموعه کتبا موافقت خود را اعلام نمودند که این امر به اهمیت این فعالیت باز می گردد. متاسفانه با قرار گرفتن در فضای فتنه ۸۸ و پدید آمدن الویت های فوری دیگر، بالاجبار این فعالیت مدتی متوقف گردیده و هم اکنون خون شهدای علم و دانش مجددا این فعالیت را احیا نمود که درخواست رسمی جهت اخذ مجوز به مراجع قانونی اعلام گردیده است که با توجه به اهمیت مطلب و ضرورت های موجود امید است مسئولان در این خصوص اقدام سریع و لازم را به انجام برسانند. 

ديكتاتور يمن به امریکا فرار کرد

 



علي عبدالله صالح، ديكتاتور مخلوع يمن ضمن "عذرخواهي از هرگونه كوتاهي" در دوران حكومت 33 ساله‌اش يمن را به مقصد آمريكا ترك كرد.


هامون به نقل از بولتن نیوز:

علي عبدالله صالح در يك سخنراني تلويزيوني قبل از ترك يمن خطاب به مقام‌هاي دولتي و اعضاي ارشد حزبش گفت: به خواست خدا من براي انجام معاينات پزشكي به آمريكا مي‌روم و پس از بهبودي به عنوان رئيس حزب كنگره عمومي مردم به صنعا بازمي‌گردم.

براساس گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، خروج صالح از يمن به دنبال تصويب قانون مصونيت قضايي رئيس‌جمهوري و معاونانش در پارلمان اين كشور صورت گرفت.

تصويب اين قانون، يکي از شروطي بود که عبدالله صالح حاضر شده بود قدرت را ترک کند.

احمد الصوفي، يکي از سخنگويان صالح، گفت که وي عصر روز يکشنبه به عمان پرواز کرده است تا از اين کشور عازم آمريكا شود.

همزمان واشنگتن اعلام كرد كه دولت آمريكا با سفر عبدالله صالح به آمريکا "براي درمان" موافقت کرده است.

وزارت خارجه آمريکا در بيانيه‌اي اعلام كرد: عبدالله صالح تا زماني در آمريکا مي‌ماند که درمانش در جريان است.

عبدالله صالح در پيامش هنگام خروج از يمن گفت: "از تمام مردم کشورم، مردان و زنان، به دليل هر قصوري در دوره زمامداري 33 ساله‌ام عذر مي‌خواهم."

يک مقام يمني که در مراسم خداحافظي علي عبدالله صالح حاضر بود، گفت که در مراسمي با حضور سران سياسي و نظامي و امنيتي کشور، عبدالله صالح خطاب به حاضران گفته که "امروز من کشور را به دستان شما مي‌سپارم."

وي پيش از ترک کشور، معاونش را به جاي خود منصوب كرده و به وي مقام ارتشبدي اعطا کرد.

همزمان با خروج صالح از يمن و پايان دوران رياست جمهوري‌اش، معترضان بار ديگر به خيابان‌ها آمده و خواهان دستگيري و محاکمه رئيس جمهوري شدند.

معترضان همچنين پلاکاردهايي در دست داشتند که از نمايندگان مجلس مي‌خواستند تا قانون مصونيت قضايي صالح را لغو کنند.

معترضان شعار مي‌دادند: "اين وظيفه ماست که قصاب را محاکمه کنيم."

به موجب قانوني كه پارلمان يمن تصويب كرد، عبدالله صالح از هرگونه تعقيب قضايي و حقوقي مصون خواهد ماند، اما مسئولاني كه با رئيس جمهوري يمن در موسسات مدني ، نظامي و دولتي همكاري كرده‌اند ، فقط از تعقيب كيفري درخصوص اقداماتي كه با اهداف و انگيزه‌هاي سياسي درهنگام انجام ماموريت آنان صورت گرفته ، مصون خواهند ماند.

به موجب اين قانون، اين مصونيت شامل حال همدستان صالح كه در اقدامات تروريستي دست داشته‌اند، نمي شود.

معاون رييس جمهوري يمن قدرت اجرايي را تا زمان انتخاب شدن بر اساس انتخابات زودهنگام بدست مي گيرد. 

خودزنی BBC با فحش به پونه قدوسی

 


فیلم تاثیرگذاری مستند صدا و سیما به حدی بود که بی بی سی فارسی مجبور به خود زنی شد.

هامون به نقل از صراط:

شبکه بی بی سی فارسی برنامه "نوبت شما"ی یکشنبه ۲۲ ژانویه (۲ بهمن) خود را به موضوع تغییر رئیس دانشگاه آزاد اختصاص داد.
بعد از پخش مستندی توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران علیه برنامه " نوبت شما"، بی بی سی در تکاپو بود که وجهه ی خود را بهبود بخشد. لذا در این برنامه سعی کرد تا تماس های برنامه ریزی شده ای را به اجرا در آورد.
یکی از مسائلی که در مستند صدا و سیما در راستای روشنگری افکار عمومی پخش شد تماس های محدود این برنامه از ایران بود. بی بی سی نیز به فکر افتاد تا برای این عمل خود دلیل بیاورد تا بتواند آنرا توجیه کند.
در این راستا بی بی سی سعی کرد تا تماسی را وصل کند که در آن تماس مخاطب مورد نظر به مجری برنامه"خانم پونه قدوسی" که هنوز مساله تجاوز به ایشان از ذهن بینندگان پاک نشده بود، فحاشی کند تا در آینده بی بی سی با استناد به آن حرفی برای گفتن داشته باشد و مدعی شود که برخی از مخاطبانی که از ایران تماس می گیرند در راستای تخریب این شبکه صحبت می کنند و این مساله دلیل فیلتر شدن تماس ها از ایران می باشد.
نکته جالب این است که بی بی سی برای رسیدن به خواسته خود اقدام به پخش کلماتی خلاف عفت عمومی کرد و نشان داد برای اثبات حقی برای خود، برای هیچ مرزی حتی مرزهای اخلاقی احترامی قائل نیست.
اما پونه قدوسی، مجری این برنامه، نتوانست سناریوی طراحی شده شبکه را اجرایی کند و تمام نقشه های بی بی سی را نقش بر آب کرد و آن کلمه ای را که نباید بیان می کرد، گفت.
مجری برنامه هنگام خداحافظی با این مخاطب که به ظاهر از ایران تماس گرفته بود، گفت: « معذرت می خواهم از بی ادبی این همکار! ....»
و این جمله دقیقا جمله ای بود که مستند صدا و سیمای ایران نیز به آن اشاره کرده بود که تماس های شبکه بی بی سی توسط عوامل خود شبکه و همکاران این برنامه گرفته می شود.
 

بالاترین: جنبش سبز يعني كشك !

 


«وقتي اين خبر را ديدم كه آقاي اوباما براي ]آيت الله[ خامنه اي پيام فرستاده است، احساس كسي را داشتم كه در يك روز سرد زمستاني، لخت و عريان وسط يكي از خيابان هاي لندن ايستاده است و در حالي كه از سوز و سرما به خود مي پيچد يك سطل آب يخ روي سرش ريخته اند»

هامون به نقل از صراط:

سايت ضدانقلابي بالاترين كه از سوي «منوشه امير» مديريت مي شود با تشبيه فوق درباره چگونگي تاثير پيام اوباما به رهبر معظم انقلاب نوشت؛ وقتي آقاي رئيس جمهور آمريكا براي حل مشكلات ايالات متحده از رهبر ايران درخواست مذاكره مي كند، ديگر به جنبش سبز(!) و فعاليت اپوزيسيون چه اميدي مي توان داشت؟ البته واشنگتن پست و نيويورك تايمز نوشته اند اوباما به ]آيت الله[ خامنه اي نامه نوشته و تهديد كرده است كه چنانچه تنگه هرمز بسته شود آمريكا ساكت نمي نشيند و اين تنگه را براي عبور و مرور نفتكش ها و كشتي هاي تجاري باز خواهد كرد. اما مقامات رژيم مي گويند نامه نبوده بلكه يك پيام بوده كه از سه كانال ارسال شده و محور اصلي آن درخواست مذاكره است.
بالاترين در ادامه مي نويسد «از لحن سردمداران رژيم مي شود فهميد كه آنها گوششان به اين تهديدها بدهكار نيست و به قول روزنامه فاشيستي كيهان براي تهديد اوباما تره هم خرد نمي كنند.
سايت وابسته به منوشه امير مي نويسد؛ «اگر اوباما قصد مقابله جدي با رژيم را داشت، براي رهبر رژيم ايران پيام نمي فرستاد و به جاي درخواست مذاكره، اعلام مي كرد براي حمله نظامي به ايران آماده است.» بالاترين در پايان خطاب به اپوزيسيون مي نويسد؛ پيام اوباما را بايد پيام به اپوزيسيون و جنبش سبز هم دانست. آقاي اوباما مي خواهد بگويد كه از دست آمريكا براي براندازي رژيم اسلامي ايران كاري ساخته نيست. ترجمه پيام اوباما براي ما اين است كه «اپوزيسيون و جنبش سبز يعني كشك».
گفتني است روزنامه آمريكايي واشنگتن پست نيز طي مقاله اي در شماره پنجشنبه خود -19ژانويه- پيام اوباما به رهبر معظم انقلاب را نشانه نااميدي آمريكا از توان برخورد نظامي با جمهوري اسلامي ايران ارزيابي كرده و نوشته بود، اگرچه نتانياهو و ايهود باراك اصرار دارند كه گزينه نظامي عليه ايران نبايد از روي ميز برداشته شود ولي به نظر مي رسد اسرائيل هم از پي آمدهاي شكننده حمله نظامي به ايران باخبر است و نامه اوباما- پيام شفاهي- احتمالا بدون مشورت با مقامات اسرائيلي ارسال نشده است.
 

 



:: بازدید از این مطلب : 330
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 بهمن 1390 | نظرات ()