نوشته شده توسط : من

آقاتهراني: برخی خواص در فتنه در زمره خواص بی‌خاصیت بودند

 

 دبیرکل جبهه پایداری گفت: کسی را از قم به مجلس بفرستید که آبروی حوزه علمیه باشد نه اینکه حوزه بخواهد برای او هزینه بدهد، برخی می‌گویند نمی‌شود، به ولای علی می‌شود، ولی بی‌عرضگی ما نمی‌گذارد.

مرصاد به نقل از رجا به گزارش خبرگزاری فارس ، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی در دومین نشست از نشست‌های جبهه پایداری که شنبه شب در حسینیه شهدا قم برگزار شد، با اشاره به وقایع و شرایط دوران فتنه سال 88 تاکید کرد: در قم فتنه خود را آنقدر نشان نمی‌داد، ولی بیشتر در تهران به راه افتاده و فوق‌العاده آزار دهنده بود.
 
وی تصریح کرد: در آن زمان هر روز اطلاعیه و بیانیه از سوی کسانی که تعهدی نداشتند، صادر می‌شد و هر روز عده‌ای از جوانان را به خیابان کشیده و نظام اقتصادی را به دنبال نظام سیاسی مختل کرده بودند.
 
دبیرکل جبهه پایداری گفت: رهبر انقلاب در آن شرایط همواره در هر هفته سخنرانی کرده و به داستان فتنه و فتنه‌گران اشاره کرده و تاکید داشتند که فتنه بی‌پیرایه و شفاف برای مردم تبیین شود.
 
وی با اشاره به موضع‌گیری خواص در جریان فتنه تاکید کرد: برخی خواص در فتنه در زمره خواص بی‌خاصیت بودند که این سخن لفظ خوبی است ولی گاهی اوقات خواص خاصیت عکس داشتند.
 
به گفته آقاتهرانی، فتنه‌گران بیشتر از ساختمان‌های سبحان، زندان کهریزک و از خوابگاه دانشگاه سخن گفته و برخی مسائل را مطرح می‌کردند، این سه نقطه محلی بود که در آن فتنه‌گران ادعای مظلومیت می‌کردند.
 
وی با اشاره به اینکه فتنه‌گران شیپور را از طرف گشاد آن می‌نواختند، اضافه کرد: باید به موقع عملکرد درستی داشت و موقعیت برای عملکرد درست شرایط انتخابات است.
 
دبیرکل جبهه پایداری با اشاره به اینکه در شرایط کنونی باید دید وظیفه چیست، بیان کرد: برخی کسانی که ادعای اصولگرایی می‌کنند در دوران فتنه ساکت بودند، سکوت در شرایط فتنه ممنوع است چه برسد به اینکه فردی با موضع‌گیری خود به فتنه کمک کرده باشد.
 
وی با اشاره به برگزاری دادگاه فساد اقتصادی تاکید کرد: این مسائل و اقدامات در زندگی مردم و اقتصاد کشور تاثیر جدی می‌گذارند، شما اختلاس به این بزرگی را متوجه چه کسی می‌دانید؟
 
آقاتهرانی افزود: بروز چنین مشکلاتی به خواص برمی‌گردد، خواصی که تعهد نداشته و مسلمانی نمی‌کنند.
 
وی با اشاره به اهمیت انتخاب اصلح در انتخابات تاکید کرد: مومن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود، به کسی رای بدهید که برای شما حجت باشد.
 
نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب نسبت به نظارت بر مجلس تاکید دارند ولی باید دید چه کسی با این نظارت مخالفت می‌کند؟ کسی که در امتحان هر بار رفوزه می‌شود قاعدتا از امتحان بدش می‌آید.
 
وی خاطرنشان کرد: یک رای باید حساب شده باشد و شرعا، عقلا و قانونا هرکسی نسبت به رای خود مسئولیت دارد.
 
آقاتهرانی گفت:‌ برخی از اوقات ما می‌دانیم هدف چیست و ما از آنهایی نیستیم که سکولار باشیم و اسلامی که در وادی سیاست حرفی برای گفتن نداشته باشد را اسلامی ناقص می‌دانیم.
 
وی با اشاره به اینکه باید سیاست اسلامی را در جامعه وضع کنیم، بیان کرد: من خدمت آقا گفتم هدف ما معلوم است و چون هدف وسیله را توجیه نمی‌کند یک راه بیشتر نداریم که در پیش بگیریم.
 
عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس ادامه داد: امروز ببنید وزرای دولت‌های غربی کجا هستند، صدای آنها از انگلیس به گوش می‌رسد و ایدئولوگ آنها در آمریکا مستقر است.
 
وی با اشاره به اینکه جبهه پایداری به دنبال این است که لیست داده و آدم‌های خوب را معرفی کند،‌ افزود: رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند که بصیرت‌دهی داشته باشیم و ما می‌خواهیم این سخن را عملی کنیم.
 
آقاتهرانی با اشاره به اینکه وقتی نوبت بصیرت‌دهی شده همه از راست و چپ شروع به زدن می‌کنند، یادآور شد: مردم باید حجت را بدانند و به وظیفه خود عمل کنند.
 
وی با اشاره به اینکه برخی خواص یا اهل فتنه بوده و یا ساکت فتنه بودند، خاطرنشان کرد: زمانی ما در رقابت با کسانی بودیم که اصلا سیاست را قبول نداشتند، ولی اکنون جامعه رشد کرده و رقابت بین اصولگرایان مطرح است و البته رقابت بین اصولگرایان هم خوب است.
 
دبیرکل جبهه پایداری با اشاره به اینکه این جبهه به دنبال این است که انقلاب رشد کرده و بهترین‌ها به مجلس راه پیدا کنند، بیان کرد: نباید کسانی به مجلس بیایند که به دنبال منافع شخصی و حزبی بوده و وابسته به این و آن باشند.
 
وی اضافه کرد: باید کسانی به مجلس بیایند که مقام ولایت فقیه حرف آخر را برای آنها می‌زند و اگر ما جدی در صحنه حضور داشته باشیم این مهم دست یافتنی است.
 
آقاتهرانی افزود: ممکن است در این دوره رای را به دست نیاوریم، ولی اگر این فرهنگ نهادینه شود که همه به دنبال بهترین بروند، موفقیت است.
 
دبیرکل جبهه پایداری تصریح کرد: اگر تقوای جمعی به دست آمد مجلس و دولت آباد شده و مردم درست می‌شوند و آن وقت مشاهده می‌کنیم که چقدر جو سالم می‌شود.
 
وی با تاکید بر حضور آگاهانه مردم در صحنه افزود: باید در برابر کاری که فکر می‌کنیم درست است و در راه آن شهید دادیم، ایستادگی کنیم.
 
آقاتهرانی با اشاره به اینکه جهاد هر روز شرایط خود را دارد، یادآور شد: کسی را از قم به مجلس بفرستید که آبروی حوزه علمیه باشد نه اینکه حوزه بخواهد برای او هزینه بدهد، برخی می‌گویند نمی‌شود، به ولای علی می‌شود، ولی بی‌عرضگی ما نمی‌گذارد.
 
وی با اشاره به اینکه حجت برای ما شخص ولی فقیه است، اظهار داشت: ایشان تاکید دارند که از رای دادن به کسانی که به کانون‌های قدرت و ثروت متصل هستند، پرهیز شود.

 

قالیباف: حوادث سال 88 یک کدورت بود/ جلودارزاده: حوادث سال 88 یک سوءتفاهم بود

پس از آنکه چند ماه پیش، شهردار تهران حوادث سال 88 را "کدورت" نامید، یک کاندیدای اصلاح طلب مدعی شد فتنه ۸۸ تنها یک سوءتفاهم است، تا کی می‌خواهیم یک اختلاف کوچک را که فقط دشمنان از آن سود می برند ادامه دهیم.

مرصاد به نقل از رجا به گزارش مهر برنامه دیروز امروز فردا با موضوع تفاوت برداشت ها و دیدگاهها از سیاست خارجی و مسئله هسته‌ای، ارزیابی سیاست خارجی دولت فعلی، اقدامات مجلس در فتنه ۸۸ و نقش حضور گسترده مردم در انتخابات با حضور سهیلا جلودارزاده به عنوان نماینده جبهه اصلاحات، محمد اسماعیل کوثری نماینده جبهه پایداری و پرویز سروری نماینده جبهه متحد اصولگرایان برگزار شد.

در ابتدای این برنامه سهیلا جلودارزاده رئیس اتحادیه کارگری زنان، سیاست خارجی ایران را در اوایل انقلاب نشات گرفته از روحیه حب و بغض مردم و مکتب اسلام دانست و گفت: سیاست خارجی ایران با محور عزت، حکمت و مصلحت در اوایل انقلاب تدوین شد اما به شیوه‌ها و تاکنون به شکل‌های مختلف مدیریت شده است.

وی افزود: امام خمینی(ره) هم متناسب با شرایط مختلف، نرمش‌هایی را در سیاست خارجی جایز می دانستند که نمونه بارز آن پذیرش قطعنامه ۵۹۸ بود.

وی ادامه داد: عزت، حکمت و مصلحت باید شیوه عمل ما باشد اما به طوری که ما را به عقب برنگرداند و ارتباطاتمان هم با دوستانمان قطع نشود.

این کاندیدای اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گروههای سیاسی، سیاست خارجی را بر اساس منافع ملی اتخاذ می کنند گفت: برداشت از سیاست خارجی برای کسب موفقیت‌های داخلی یک خیانت است.

وی همچنین با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران گفت: اشتباهاتی که در مدیریت روابط خارجی داشته‌ایم در مذاکرات هسته‌ای نیز اعمال شده است.

جلودارزاده افزود: ما در سیاست خارجی اگر به وسیله ملتها حمایت می شدیم اما در دایره دولت‌ها ابتکار عمل را از دست داده‌ایم.

کاندیدای اصلاح طلب نهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ ایرانی نمی‌گوید انرژی هسته‌ای حق ما نیست، خاطرنشان کرد: اما می توانیم رسیدن به انرژی هسته‌ای خود را از طریق دیگری پیگیری کنیم و آن را به شکل دیگری در دنیا مطرح کنیم.

وی تاکید بر اینکه اگر قرار است با دشمن مبارزه کنیم نباید دوستانمان را از دست بدهیم، گفت: می‌توانستیم در زمینه پیگیری مطالبات هسته‌ای مان بهتر از این عمل کنیم.

دبیرکل اتحادیه کارگری زنان با بیان اینکه من از جناح اصلاح طلب پاسخگوی شما نیستم، اظهار داشت: ما در بخش روابط خارجی تندروی‌هایی داشتیم که دوستانمان را از دست داده‌ایم.

کاندیدای اصلاح طلب نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما می‌دانیم که غربی‌ها دنبال منافع خودشان هستند اما باید در برخورد با آنها نهایت زیرکی و هوشیاری را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ما نیز اعتقاد به حذف در نظام سلطه نداریم گفت: بچه‌های ما از کوچکی با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس بزرگ شده اند بنابراین صحبت از حذف در نظام سلطه هیچگاه در میان نبوده است.

دبیرکل اتحادیه کارگری زنان همچنین با اشاره به وقایع پس از انتخابات سال ۸۸ افزود: تخلفات قبل از انتخابات بخصوص از سوی رقیب کاندیدای اصلاح طلبان موجب بی قانونی های بعد از انتخابات شده است.

جلودارزاده با بیان اینکه واکاوی مسائل گذشته ما را در شرایط سخت امروز به جایی نمی‌رساند گفت: هر انتخابات یک دوره جدیدی برای انقلاب است. بنابراین ما باید این انتخابات را خوب برگزار کنیم چرا که تکثر از مصلحت‌اندیشی خود امام خمینی(ره) بوده است و ما هم باید طوری رفتار کنیم که مردم اعتماد کنند.

این کاندیدای اصلاح‌طلب نهمین دوره مجلس با بیان اینکه وقتی بر قانون‌مداری تاکید می‌شود حتی اگر رئیس جمهوری نیز قانون‌شکنی کند باید پاسخگو باشد تاکید کرد: ما تا کی می‌خواهیم یک اختلاف را که فقط دشمنان ما از آن سود می‌برند ادامه دهیم و ما نباید این سوءتفاهم ادامه دهیم و نسل به نسل منتقل کنیم چرا که فقط ملت هزینه آن را می پردازد.


 

فتنه 88 یک سوءتفاهم بود!

 

یک کاندیدای اصلاح طلب مجلس نهم فتنه 88 را یک سوءتفاهم دانست و گفت: تا کی می‌خواهیم یک اختلاف کوچک را که فقط دشمنان از آن سود می‌برند ادامه دهیم.
مرصاد به نقل از رجا به نقل از مهر: برنامه دیروز امروز فردا با موضوع تفاوت برداشت ها و دیدگاهها از سیاست خارجی و مسئله هسته‌ای، ارزیابی سیاست خارجی دولت فعلی، اقدامات مجلس در فتنه 88 و نقش حضور گسترده مردم در انتخابات با حضور سهیلا جلودارزاده به عنوان نماینده جبهه اصلاحات، محمد اسماعیل کوثری نماینده جبهه پایداری و پرویز سروری نماینده جبهه متحد اصولگرایان برگزار شد.

در ابتدای این برنامه سهیلا جلودارزاده رئیس اتحادیه کارگری زنان، سیاست خارجی ایران را در اوایل انقلاب نشات گرفته از روحیه حب و بغض مردم و مکتب اسلام دانست و گفت: سیاست خارجی ایران با محور عزت، حکمت و مصلحت در اوایل انقلاب تدوین شد اما به شیوه‌ها و  تاکنون به شکل‌های مختلف مدیریت شده است.

وی افزود: امام خمینی(ره) هم متناسب با شرایط مختلف، نرمش‌هایی را در سیاست خارجی جایز می دانستند که نمونه بارز آن پذیرش قطعنامه 598 بود.

وی ادامه داد: عزت، حکمت و مصلحت باید شیوه عمل ما باشد اما به طوری که ما را به عقب برنگرداند و ارتباطاتمان هم با دوستانمان قطع نشود.

این کاندیدای اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گروههای سیاسی، سیاست خارجی را بر اساس منافع ملی اتخاذ می کنند گفت: برداشت از سیاست خارجی برای کسب موفقیت‌های داخلی یک خیانت است.

وی همچنین با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران گفت: اشتباهاتی که در مدیریت روابط خارجی داشته‌ایم در مذاکرات هسته‌ای نیز اعمال شده است.

جلودارزاده افزود: ما در سیاست خارجی اگر به وسیله ملتها حمایت می شدیم اما در دایره دولت‌ها ابتکار عمل را از دست داده‌ایم.

کاندیدای اصلاح طلب  نهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ ایرانی نمی‌گوید انرژی هسته‌ای حق ما نیست، خاطرنشان کرد: اما می توانیم رسیدن به انرژی هسته‌ای خود را از طریق دیگری پیگیری کنیم و آن را به شکل دیگری در دنیا مطرح کنیم.

وی تاکید بر اینکه اگر قرار است با دشمن مبارزه کنیم نباید دوستانمان را از دست بدهیم، گفت: می‌توانستیم در زمینه  پیگیری مطالبات هسته‌ای مان بهتر از این عمل کنیم.

دبیرکل اتحادیه کارگری زنان  با بیان اینکه من از جناح اصلاح طلب پاسخگوی شما نیستم، اظهار داشت: ما در بخش روابط خارجی تندروی‌هایی داشتیم که دوستانمان را از دست داده‌ایم.

کاندیدای اصلاح طلب نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما می‌دانیم که غربی‌ها دنبال منافع خودشان هستند اما باید در برخورد با آنها نهایت زیرکی و هوشیاری را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ما نیز اعتقاد به حذف در نظام سلطه نداریم گفت: بچه‌های ما از کوچکی با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس بزرگ شده اند بنابراین صحبت از حذف در نظام سلطه هیچگاه در میان نبوده است.

دبیرکل اتحادیه کارگری زنان همچنین با اشاره به وقایع پس از انتخابات سال 88 افزود: تخلفات قبل از انتخابات بخصوص از سوی رقیب کاندیدای اصلاح طلبان موجب بی قانونی های بعد از انتخابات شده است.

جلودارزاده با بیان اینکه واکاوی مسائل گذشته ما را در شرایط سخت امروز به جایی نمی‌رساند گفت: هر انتخابات یک دوره جدیدی برای انقلاب است. بنابراین ما باید این انتخابات را خوب برگزار کنیم چرا که تکثر از مصلحت‌اندیشی خود امام خمینی(ره) بوده است و ما هم باید طوری رفتار کنیم که مردم اعتماد کنند.

این کاندیدای اصلاح‌طلب نهمین دوره مجلس با بیان اینکه وقتی بر قانون‌مداری تاکید می‌شود حتی اگر رئیس جمهوری نیز قانون‌شکنی کند باید پاسخگو باشد تاکید کرد: ما تا کی می‌خواهیم یک اختلاف را که فقط دشمنان ما از آن سود می‌برند ادامه دهیم و ما نباید این سوءتفاهم ادامه دهیم و نسل به نسل منتقل کنیم چرا که فقط ملت هزینه آن را می پردازد.


 
 
 
  
اگر در برخی امور مثل کارگردانی و نویسندگی و ... سررشته ای نداری اما در افعالی همچون مدیریت چند همسر و...متخصص هستی!

در ادامه سلسله نامه های یکی از دوستان نوری زاد به وی نامه جدیدی به دست ندای انقلاب رسیده که به شرح زیر است:
آقای نوری زاد، سلام
در ابتدا می خواهم خبری به شما بدهم. دشمنان مصلحتی دیروز و دوستان قطعی امروزت آنقدر با نامه و نوشته هایت ذوق زده می شوند که عکس و نام و مطالبت جزء لاینفک رسانه های آنها شده است و برخی رسانه ها مثل سایت صدای اسرائیل هر هفته اقدام به انتشار نامه هایت می نماید که این نشان از رضایت اربابان امروز جنابعالی دارد. و اما بعد...
در نامه هایت شرایط حاکم بر کشور را به گونه ای ترسیم می کنی که گویا ترس از شکنجه و زندان و محکومیت جلوی هرگونه نقد و گله به رهبری را گرفته و هر کس دست به چنین اقدامی بزند پستوهای زندان اوین در انتظارش است.
این نوع نگاه سطحی شما به موضوع مهمی مثل نقد و گله به رهبری جای تعجب دارد چون در فضای هدایت شده حاکم بر رسانه های متنوع امروز، نه تنها انواع نقد های منصفانه و غیرمنصفانه نسبت به رهبر معظم انقلاب و جایگاه ایشان مطرح می شود بلکه در بسیاری از موارد توهین و افترا و تهمت های ناروا نیز به ایشان نسبت داده می شود و این در حالی است که افرادی همچون خود شما به عنوان مهره ای بس ناچیز در این سناریوی حمله به رهبری و جایگاه ولایت فقیه نقش به سزایی داری و از نوع بیانت نیز کاملا مشخص است که از ترس شکنجه و زندان و محکومیت هیچگونه لکنتی بر زبان و قلمت ایجاد نشده است. البته بگذریم که این موضوع جای بسی تأمل دارد که برای علت آن قضاوت را به مخاطبین می سپاریم.
با تمام این احوال بیان این موضوع از سوی شما که با عفو رهبری از زندان آزاد شده ای، برداشتی جز بی حرمتی به نمکدانی که از آن سالها ارتزاق کردی نمی توان داشت. 


آقای کارگردان و بازیگر !
به حق اگر در برخی امور مثل کارگردانی و نویسندگی و ... سررشته ای نداری اما در افعالی همچون مدیریت چند همسر، مغلطه و دروغ بافی بسیار متخصص هستی و باید به شما دست مریزاد گفت.
انتقادات شما به رهبر معظم انقلاب، انسان را یاد مریض بی سوادی می اندازد که نزد پزشک متخصصی می رود و قبل از اینکه پیرامون علائم مریضی خود حرفی به دکتر بزند و دکتر نیز دارویی تجویز کند، شروع به توهین و فحاشی به پزشک معالج نماید و تخصص و سطح علمی و نحوه درمان بیمارانش را به باد انتقاد بگیرد و از دست خط تا نوع پوشش ظاهری و داروهای تجویزی احتمالی او را مورد هجمه قرار دهد.
قطعا آن پزشک متخصص با درک و فهم و سعه صدر خود، پاسخی جز لبخند بر لب و آهی بر دل برای آن مریض که دیگر امیدی به بهبود آن نیست، نخواهد داشت.
آقای نوری زاد
در لابلای نوشته هایت صحبت از مال پاک و حساب دنیا و آخرت و حساسیت به بیت المال می کنی. می دانی چرا نامه ها و دست نوشته هایت هیچ اثری بر هیچ کس و هیچ چیز نمی گذارد زیرا رطب خورده نمی تواند منع رطب کند.
نمی خواهم بگویم که خدای ناکرده مال حرام می خوری یا مال حرام خورده ای اما در احادیث و روایات اشارات فراوانی به تأثیرات مال شبهه ناک و حرام بر زندگی و فرزندان و عاقبت انسان شده است و به همین علت چند سئوال از شما دارم: حال و احوال فرزند بزرگت اباذر چطور است؟ هنوز با در آغوش گرفتن دخترهای نیمه عریان جلوی دوربین می رقصد؟ تکلیف آن ۵ میلیاردی که از سپاه برای ساخت فیلم ۲۰۰ میلیونی ۴۰ سرباز گرفتی چه شد؟ آیا آپارتمان های قیطریه را با حقوق بازنشستگی خود می سازی؟
برادر عزیز! طوری از مرگ و زندگی حرف می زنی که انگار قرار است عمر نوح(ع) داشته باشی و مرگ، پیشروی شما نیست. آیا به قبر و قیامت خودت فکر کرده ای؟ آیا برای پاسخ به نکیرین جواب قانع کننده ای داری؟ یا اینکه اگر آنجا هم نتوانی جواب نکیرین را بدهی، نعوذ بالله نحوه برخورد ملائک عذاب با خودت را متوجه خداوند متعال می کنی و با نامه نگاری به حضرت حق، عدالتش را زیر سئوال می بری؟! و یا اینکه اصلا به این چیزها اعتقادی نداری که اگر اینطور باشد از نوشته خود پشیمانم چون دیگر امیدی به بازگشت نخواهد بود.
آقای نوری زاد از آنجایی که پوشاندن نفاق در پس پرده در بلند مدت امکان پذیر نیست، چه زیبا در لابلای نوشته هایت چهره واقعی خود را هویدا می کنی که البته این کار، نه توسط شما، بلکه به واسطه لطف الهی برای رسوایی بیشتر تحقق می یابد.
این را نیز بدان که دوست داشتن دوستان الهی و شنیدن و تأثیر پذیرفتن از سخن حق، توفیقی می خواهد که از شما و امثال شما سلب شده است و این هیچ دلیلی جز جمله معروف سیدالشهدا یعنی «ملئت بطونهم من الحرام» نداشته و ندارد.
والسلام

نوشته شده توسط مصطفی در 16:26 |  لینک ثابت   •  نظر بدهید

یکشنبه سی ام بهمن 1390

ایران با پیشرفت های بزرگ در آستانه یک جهش هسته ای* سند

ایران به پیشرفت‌های هسته‌ای فراوانی دست یافته و در آستانه یک جهش هسته‌ای است. مرصاد به نقل از جام نیوز، خبرگزاری آسوشیتدپرس روز یکشنبه 19فوریه (30بهمن) به نقل از برخی دیپلمات‌ها نوشته است تاسیسات فردو نماد تصمیم ایران برای پیگیری قاطع برنامه هسته‌ای خود است. آسوشیتدپرس ادعا کرده است که این تاسیسات می‌تواند برای مصارف غیرصلح‌آمیز نیز کاربرد داشته باشد. رویترز افزود: «این دیپلمات‌ها همچنین گفته‌اند که حتی سانتریفیوژهای کنونی ایران نیز از آنجا که می‌توانند اورانیوم را تا 20 درصد غنی کنند، پس توانایی غنی‌سازی بیش از آن را نیز دارند.» بر پایه این گزارش، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار است روز یکشنبه وارد ایران شوند. این دومین سفر بازرسان آژانس به ایران طی ماه جاری است. ایران بارها بر ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای خود تاکید کرده است. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز علی‌رغم آنکه در گزارش ماه نوامبر، ادعاهایی را علیه برنامه هسته‌ای ایران مطرح کرده بود اما تاکنون شاهدی قطعی بر انحراف این برنامه از مسیر خود ارائه نکرده است. در همین حال، ایالات متحده و اتحادیه اروپا با اعمال تحریم‌هایی ضد ایران قصد دارند ایران را مجبور به عقب‌نشینی از حقوق هسته‌ای خود کنند. ایران تاکید کرده است که در خصوص برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز خود، تسلیم فشارها نخواهد شد. این گزارش آسوشیتدپرس در تناقض جدی با ادعاهای مقامات آمریکایی است که پیشرفت‌های اخیر هسته‌ای ایران را غیرواقعی و کم‌تاثیر دانسته بودند. این در حالی است که سخنگوی کاخ سفید دستاوردهای هسته ای ایران را اغراق آمیز توصیف کرد که نشان دهنده شدت عصبانیت مقامات رسمی ایالات متحده از پیش دستی ایران قبل از مذاکرات با 1+5 دارد.

 

واشنگتن تایمز: نفوذ به درون برنامه هسته ای ایران بسیار سخت است*سند

 

واشنگتن تایمز: «اطلاعات سری ما در مورد برنامه هسته ای ایران بسیار ضعیف است و نفوذ درون برنامه هسته ای این کشور برای مقامات و مسئولان امنیتی بسیار سخت است.سپاه سال گذشته چندین عامل نفوذی آمریکا را دستگیر کرد.»

مرصاد به نقل از جام نیوز، روزنامه واشنگتن تایمز، روز شنبه 18 فوریه(19 بهمن) نوشت: «اگر ایران هم اکنون یک یا چند سلاح هسته ای داشته و قادر به حمله اتمی به آمریکا باشد، چه اتفاقی رخ خواهد داد. اگر این امر درست باشد، آن وقت محاسبات مردم آمریکا که از حمله به ایران حمایت می کنند، تغییر خواهد کرد و ریسک آمریکا و اسرائیل برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران به شدت افزایش می یابد.»

این روزنامه آمریکایی ادامه داد: «حقیقت این است که هیچ کس، به طور کامل و مطمئن نمی داند ایران تا چه حد در برنامه هسته ای خود پیشرفت کرده است. دلایلی وجود دارد که مقامات واشنگتن بنابر آنها معتقدند هنوز ایران به سلاح هسته ای دست نیافته است و نمی تواند به آمریکا حمله اتمی داشته باشد.»
واشنگتن تایمز افزود: «ایران تاکنون به جهان به واسطه آزمایش هسته ای هشداری نداده است اما آمریکا هم پیش از حمله اتمی به هیروشیما، آزمایش هسته ای انجام نداده بود. تخمین ها حاکی از آن است که اسرائیل 200 کلاهک هسته ای دارد. خب، بنابر تجربه ایران هم می تواند هم اکنون سلاح هسته ای داشته باشد. اطلاعات سری ما در مورد برنامه هسته ای ایران بسیار ضعیف است و نفوذ درون برنامه هسته ای این کشور برای مقامات و مسئولان امنیتی بسیار سخت است. سپاه سال گذشته چندین عامل نفوذی آمریکا را دستگیر کرد.»
این روزنامه افزود: «ایران دلایل زیادی دارد که اطلاعات غلطی را به غرب بدهد و آمریکا و متحدان آن را متقاعد کند که هنوز سلاح هسته ای تولید نکرده است. شاید هم اکنون ایران سلاح هسته ای داشته باشد و در آینده همچون کره شمالی آن را آشکار کند. شاید هم دولت اوباما می داند که ایران سلاح هسته ای به دست آورده است اما نمی خواهد در چنین شرایطی آن را عمومی کند.»
واشنگتن تایمز در پایان، با تاکید بر پروژه ایران هراسی غرب، به نوعی پشت پرده فشار غرب علیه سوریه را فاش ساخته و نوشت: «بنابر تخمین ها، در صورت پرتاب یک سلاح کوچک اتمی از سوی ایران به یکی از شهرهای بزرگ آمریکا حداقل 200 نفر کشته خواهند شد. تغییر رژیم در ایران تنها با تغییر رژیم در سوریه آغاز می شود.»

 





:: بازدید از این مطلب : 312
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: