نوشته شده توسط : من

حجت‌الاسلام آقا تهرانی در مسجد اهل‌بیت قم

شاخص انقلاب ولایت فقیه است

 

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی در سلسله نشست‌های بصیرت در مسجد اهل‌بیت قم با اشاره به مسایل دنیوی گفت: نباید بنده دنیا شد زیرا انسان را به تباهی خواهد کشاند.


وی تصریح کرد: تمام دوستان ما كه اشتباه رفتند به چیزی مثل دسته‌ای، حزبی و گروهی وابستگی پیدا كردند كه این وابستگی موجب شد راه را اشتباه بروند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به شاخص ها گفت: نباید شاخص ها را فراموش یا اینکه آنها را به اشتباه انتخاب کرد.

آقاتهرانی اذعان داشت: شاخص انقلاب ما ولایت فقیه است که باید توجه داشته و مردم نیز به حمد الهی محکم پای رکاب ولایت ایستاده اند.

وی با اشاره به حرکت مصر گفت: در مصر عدم وجود یک رهبر مشکل آفرین شده و اگر در این کشور نیز یک سید حسن نصرالله بود امروز حرکت مردمی مصر به پیروزی می گرایید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید همیشه مطیع امر مقام عظمای ولایت باشیم تا بتوانیم موفق در کارها بوده و کشور و نظامی اسلامی داشته باشیم.

آقاتهرانی با اشاره به برخی ریزش ابراز داشت: تصور نمی شد تا افرادی ریزش داشته باشند، اما مشاهده شد که وضعیت آنها به چه منوال شد که باید ما مراقب بوده و مانند آنها گرفتار نشویم.

 

 

هستیم برآن عهد که بستیم

 


 

برخي سوابق سوابق مشاور فراري موسوی

 

 اردشیر امیر ارجمندی مسئول حقوقی ستاد موسوی در سال 88 بود که به اروپا نزد برادرش منصور امیرارجمندی  گریخته است.

وی پیش از این به یک سرویس اروپایی وصل بوده که با توجه به وسایل جاسوسی کشف شده از وی این اطلاعات را به خارج کشور منتقل می‌کرده است .

امیر ارجمندی مدتی در استراسبورگ فرانسه و بعد پاریس مستقر شد. مادر و برادر این شخص از اعضا و سمپات‌های منافقین بوده و خود وی نیز اخیرا به دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی وصل شده است.



 

حضور گسترده مردم در راهپيمايي 22 بهمن ؛حمايت از خيزش‌هاي ملل مسلمان

جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي تاكيد كرد:
حضور گسترده مردم در راهپيمايي 22 بهمن ؛حمايت از خيزش‌هاي ملل مسلمان

خبرگزاري فارس: جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي با صدور بيانيه‌اي از مردم مسلمان و انقلابي كشورمان خواست تا با حضور گسترده در راهپيمايي 22 بهمن امسال، از خيزش ها و بيداري اسلامي كشورهاي منطقه اعلام حمايت كنند.


 

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي، اعضاي اين جمعيت با صدور اطلاعيه‌اي اعلام كردند كه جهت پاسداري از دستاوردهاي انقلاب اسلامي و حمايت از خيزش‌ها و بيداري اسلامي كشورهاي منطقه، همراه با خيل عظيم امت حزب‌الله، روز جمعه در راهپيمايي پرشكوه يوم‌‌الله 22 بهمن شركت خواهند كرد.

در اطلاعيه جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي آمده است:

انقلاب اسلامي ايران حقيقتي برخاسته از يك سنت الهي است. ميليون‌ها مردم خداجوي و شيفته ارزش‌هاي انقلاب اسلامي، همه ساله در 22 بهمن در سراسر كشور، همچون رودي خروشان به خيابان‌ها مي‌آيند و شكوه انقلاب اسلامي را جشن مي‌گيرند و با آرمان‌هاي امام(ره) و رهبر تجديد ميثاق مي‌كنند. پيام روشن اين حضور گسترده مردم اين است كه انقلاب اسلامي بر عمق ايمان‌هاي آحاد مردمي استوار است، مردم همچنان مصمم به صيانت و استمرار آرمان و راه امام راحل و شهداي گرانقدر اسلامي در پرتو هدايت‌هاي الهي رهبر معظم و فرزانه انقلاب اسلامي هستند.

اكنون در آستانه روز باشكوه 22 بهمن، بر اين باوريم كه انقلاب اسلامي ايران نهالي پربار و پرثمر است كه هر چه از عمر پربركت آن گذشته است ثمرات آن بيشتر شده است. بسياري از انقلاب‌هاي جهان با اين پديده مواجه هستند كه ابتداي انقلاب با حمايت پرشور مردم مواجه مي‌گردند و با گذر عمر اين حمايت و پشتيباني كاسته مي‌شود. اما انقلاب اسلامي ايران، انقلاب بي‌نظير است. انقلاب اسلامي ايران با ايجاد حكومت اسلامي با توجه به عنصر نوانديشي ديني توانست دين مبين اسلام را با مقتضات زمان و مكان هم‌راستا سازد و الگويي نوين از حكومت ديني را ارايه دهد كه خود الهام بخش دولت‌ها و ملت‌هاي دنياي اسلام بوده است. به طوري كه پژواك شعارهاي انقلاب ايران از لسان ديگر ملت‌هاي مسلمان منطقه هر روز پرشورتر به گوش مي‌رسد. شعار استكبارستيزي، عدالت‌خواهي، ظلم‌ستيزي و اسلام خواهي هم اكنون از دهان ملت‌هاي مصر، تونس، يمن و اردن قابل شناسايي است.

جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي روز جمعه همچون قطره‌اي در اقيانوس بيكران ملت شريف ايران به منظور پاسداشت خون شهداي انقلاب اسلامي، دستاوردهاي اين انقلاب عظيم و تجديد ميثاق با آرمان‌هاي والاي امام راحل، شهداي گرانقدر و مقام معظم ر هبري، همراه با خيل عظيم ملت شهيدپور و انقلابي ايران اسلامي در راهپيمايي پرشكوه 22 بهمن شركت خواهد كرد و حمايت خود را از خيزش‌ها و بيداري اسلامي كشورهاي منطقه اعلام خواهد كرد.
 

 

مسلمانان جهان در شب 22 بهمن الله‌اکبر می‌گویند

 

 

به گزارش کلمه ،‌ اتحادیه دانشجویان مسلمان جهان از همه مسلمانان دنیا خواسته است تا روز پنجشنبه (21 بهمن) راس ساعت 17:30 به وقت گرینویچ، همزمان با الله‌اکبر ایرانیان به مناسبت 22 بهمن و پیروزی انقلاب اسلامی ایران، با آمدن بر پشت‌بام‌ها و سر دادن فریاد الله‌اکبر حمایت جهانی خود را از مردم مصر، تونس، اردن و یمن اعلام کنند.
بر اساس گزارش پرس تی‌وی، تظاهرات‌های دموکراسی‌خواهانه مردم کشورهای عربی ابتدا از تونس آغاز شد که منجر به پیروزی انقلاب مردمی در این کشور و پایان حکومت دیکتاتوری 23 ساله زین‌العابدین بن علی، رئیس جمهوری پیشین تونس و فرار وی به عربستان سعودی شد.
مردم مصر نیز با الهام از انقلاب مردمی تونس از 4 بهمن تا کنون با آمدن به خیابان‌ها تظاهرات‌های گسترده‌ای را علیه رژیم حسنی مبارک برگزار کرده‌اند.
مردم مصر خواهان کناره‌گیری حسنی مبارک از قدرت پس از 30 سال حکمرانی بر این کشور هستند.
این در حالی است که قیام‌های گسترده مردمی در مصر روز چهارشنبه (20 بهمن) وارد شانزدهمین روز خود شد.
این اعتراضات در حالی به شانزدهمین روز خود رسیده است که دولت در تلاش برای حفظ قدرت، اصلاح در قانون اساسی و افزایش حقوق کارمندان را وعده داده است.
با این حال، معترضان سوگند یاد کرده‎اند تا زمانی که مبارک از قدرت کناره‎گیری نکند، خیابان‎ها را ترک نکنند.
گزارش‌ها حاکی از آن است که هزاران تن از معترضان همچنان در میدان آزادی قاهره تجمع کرده‌اند.
صدها تن از مردم اردن نیز در حمایت از قیام مردمی مصر علیه رژیم حسنی مبارک، در خیابان‌های امان، پایتخت آن کشور، تظاهرات برگزار کردند.
عبدالله دوم، شاه اردن، پس از سه هفته تظاهرات‌های دموکراسی‌خواهانه مردمی این کشور، روز پنجشنبه (14 بهمن) سمیر الرافعی را از سمت خود برکنار و معروف بخیت را به عنوان نخست وزیر جدید اردن منصوب کرد.
ده‌ها هزار تن از مردم یمن نیز تخت تاثیر جنبش‌های آزادی‌خواهانه مردم مصر و تونس با برگزاری تظاهرات گسترده‌خواهان برکناری علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری یمن و پایان حکومت 30 ساله او شدند.
این تظاهرات‌ها پس از تصویب قانون ریاست جمهوری مادام‌العمر علی عبدالله صالح ‌برگزار شد. اعتراضات مردم یمن بدون همچنان ادامه دارد.


 
 

آخرین سوال کاخ سفید از سالیوان در سال 57

کلمه: با تلاش برخی از دوستان بختیار و نیز نزدیکان مهندس بازرگان، بنا شد جلسه‌ای با حضور بازرگان، بختیار و قره‌باغی تشکیل گردد. عباس امیرانتظام درباره این جلسه می‌گوید: قبل از جلسه، بختیار به من تلفن زد و گفت استعفای خود را در جلسه تسلیم خواهد کرد. لیکن بختیار در جلسه حاضر نشد و تنها استعفا نامه خود را برای جلسه فرستاد. واحدهای نظامی چند شهر، از جمله لشگر زرهی قزوین، به سوی تهران روانه شدند. مردم، جاده تهران ـ کرج را به منظور جلوگیری از ورود واحدهای نظامی، مسدود کردند. نبرد شدید مردم با نیروی گارد در خیابان‌های تهران شدت بیشتری پیدا کرد.

در پی درگیری‌های اخیر، پزشکی قانونی مملو از شهدایی است که در چند روز اخیر کشته و شناسایی نشده‌اند. تسلیحات ارتش، زندان اوین، ساواک سلطنت‌آباد، مجلسین سنا و شورا،‌ رادیو و تلویزیون، نخست وزیری، ژاندارمری و شهربانی، به دست مردم تصرف شد. نصیری، رئیس ساواک، سالار جاف، قاتل مردم کردستان و سپهبد رحیمی، توسط مردم بازداشت شدند. همچنین سپهبد بدره‌ای، فرمانده نیروی زمینی، محمد امین و بیگلری، جانشین فرماندهان گارد، به هلاکت رسیدند. فرماندهان نیروهای سه گانه ارتش با حضور در خدمت امام خمینی، استعفای خود را تقدم کردند. با مراجعه به منزل حضرت امام، گروه‌های مسلح پشتیبانی خود را از امام اعلام کردند.

حضرت امام به دنبال سقوط نهادهای اصلی رژیم شاه و عقب‌نشینی ارتش از مردم خواستند که آرامش و نظم را مجدداً برقرار کنند. رئیس ستاد کل ارتش از جمله مواردی که موجب شد ارتش اعلام بی‌طرفی کند، اینها بود: رییس ستاد شهربانی به کلانتری‌ها گفته بود مقاومت نکنند؛ در حالیکه این خلاف دستور بود. اعزام نیروهای زبده کمکی برای افسران محاصره شده در مسلسل‌سازی به جهت تمرد آنها بی‌نتیجه ماند. سربازان به طور دسته جمعی فرار می‌کردند و بدون اجازه به پادگان‌ها بر‌می گشتند. نیروهای زرهی به علت سد شدن راه آنها توسط مردم و تیر خوردن سرلشکر ریاحی، موفق به کار نشدند. نیروی هوایی به علت پیوستن افسران و همافران به مردم، قدرت انجام پرواز نداشت. بی‌نظمی عمومی، نافرمانی و اعلام همبستگی افسران عالی رتبه با کمیته امام خمینی همه‌گیر شده بود.

انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی، نظام دو هزار و پانصد ساله شاهنشاهی را سرنگون کرد. امام خمینی طی پیام دیگری خطاب به مردم گفتند: توجه داشته باشید که انقلاب ما از نظر پیروزی بر دشمن هنوز به پایان نرسیده است. دشمن از انواع وسایل و دسایس بهره‌مند است و توطئه‌ها در کمین است. تنها هوشیاری و انضباط انقلابی و اطاعت از فرمان‌های رهبری و دولت موقت اسلامی است که توطئه‌ها را نقش بر آب می‌سازد ... با دولت موقت اسلامی همکاری نمایید تا با حول و قوه الهی هر چه زودتر با همکاری یکدیگر ایران اسلامی آباد و آزاد را مورد غبطه جهانیان بسازیم.

مهندس بازرگان طی یک نطق تلویزیونی، ضمن تشکر از آحاد مختلف مردم و خصوصاً از اعلام بیطرفی ارتش در مسائل سیاسی گفت: تیمسار قره‌باغی در ملاقات حضوری، همکاری خود را با دولت موقت اینجانب اظهار نموده است. از سوی حضرات آیات مرعشی نجفی و شیرازی، اعلامیه‌های جداگانه‌ای خطاب به ملت ایران منتشر گردید و پیروزی انقلاب اسلامی تبریک گفته شد. پس از سقوط رژیم سلطنتی، همافران نیروی هوایی که در حرکت نظامی مردم نقش مهمی داشتند‌، از همکاری و مدد رسانی به موقع مردم تشکر کردند.

به مناسبت سقوط رژیم شاه، از سوی یاسر عرفات پیام تبریکی خطاب به حضرت امام فرستاده شد. آیت‌الله خویی با ارسال تلگرافی برای حضرت امام، ورود ایشان را به ایران تبریک گفت. در همه شهرها و بخش‌های کشور، مردم با رهبری روحانیان مبارز محلی، مراکز اداری و دولتی مانند شهربانی، ساواک، استانداری‌، فرمانداری و غیره را به تصرف خود در می‌آورند و کمیته‌های مسلح انقلابی تشکیل می‌دهند. وقایع انقلاب آن قدر سریع بود که حتی مقامات امریکایی در آخرین روزها نمی‌دانستند انقلاب پیروز شده است. اتاق عملیات کاخ سفید از طرف برژینسکی، تلفنی از سالیوان می‌پرسید: آیا هنوز امکان کودتا وجود دارد؟


 
 

قاب نبنديد... انقلاب است هنوز (يادداشت روز كيهان)

قالب شكني و انبساط و انتشار، جوهره انقلاب اسلامي است. راهبرد قدرت هاي جهاني در برابر انقلاب ايران اين بود كه آن را دست كم به مهار كشند، بپوشانند و سانسور كنند. انقلاب اسلامي با اين وجود، پر و بال گشود و جا باز كرد و آوازه جهاني يافت. اين روزها كافي است VOA و BBC و دويچه وله و تلويزيون هاي فرانسه را رصد كنيد و ببينيد به اعتبار حوادث خاورميانه و شمال آفريقا چه قدر پيام مي پراكنند و تحليل ارائه مي دهند تا شايد انقلاب اسلامي ايران را بپوشانند و آثار امروزين آن در دومينوي خيزش ملت هاي مسلمان را انكار و كتمان كنند. آيا همين خود نشانه سيطره گفتمان انقلاب اسلامي نيست؟ انقلاب اسلامي با اين همه خود را هرچه بيشتر به پهنه رسانه تحميل مي كند. اين انبساط و انتشار اكنون چنان سرعتي پيدا كرده كه اگر روزي نه چندان دور شنيديد يا ديديد VOA و BBC آهنگ هاي انقلابي يا كليپ حماسي «ايران كه كوفه نيست» را پخش مي كند، نبايد جا بخوريد.
شاهد و سند اگر مي خواهيد، گفت وگوي اخير ديويد اوئن با تلويزيون دولتي انگليس. او كه وزيرخارجه انگلستان در روزگار وقوع انقلاب اسلامي بود ناچار مي شود بر استواري و ظفرمندي توام با مظلوميت ملت ايران شهادت دهد. بخوانيد: «از تابستان 1978 ظرف يك سال تقريبا همه در ايران درباره بيزاري از شاه يكصدا شدند... ممكن است بسياري از ايرانيان فكر كنند سازمان اطلاعاتي مخفي MI6 از حد اعلاي قدرت برخوردار است چون به كمك سازمان سيا مصدق را برانداختيم... [در انقلاب اسلامي] دير شده بود، نمي شد شاه را از آن ورطه نجات داد. ما چاره-اي نداشتيم جز آن كه تحولي را كه رخ مي داد بپذيريم. ما تا ماه نوامبر 1978 هنوز اميد داشتيم كه بتوان جريان انقلاب را متوقف كرد. من در سپتامبر همان سال در تلويزيون كوشيدم مردم را متقاعد كنم كه انقلاب راه حل نيست. انقلاب واكنشي بود كه مي شد انتظارش را داشت... آيا ما بايد از شاه دست بر مي داشتيم؟ به عقيده من به هيچ وجه نمي شد چنين انتظاري داشت. هيچ يك از ما چنين نكرديم، نه آمريكا، نه فرانسه، نه آلمان. من از گفته هاي آن روزم بر نمي گردم... در عين حال اين هم درست است كه ما اشتباهات بزرگي مرتكب شديم. ما حاضريم به اشتباهاتمان اعتراف كنيم... چنان كه مي دانيد ايران يك قدرت منطقه اي است. ايراني ها توانستند با دليري بسيار و با از خودگذشتگي در برابر حمله هاي عراق ايستادگي كنند. ايراني ها اين كار را به تنهايي و با تكيه بر خودشان انجام دادند. جهان غرب آن زمان به گونه اي عمل كرد كه در خور تقبيح است. ما عملا ايران را به حال خود گذاشتيم تا از خود دفاع كند و اميد داشتيم كه در آن ميان شور و غيرت انقلابي اسلامي رو به زوال رود. اين كار غلط بود. ايران هدف تجاوز قرار گرفته بود و سازمان ملل در خصوص تجاوز قواعد مشخصي دارد. به همان گونه كه ما در برابر تجاوز عراق به كويت در سال 1991 چنان كه بايد و شايد واكنش نشان داديم، مي بايستي در سال 1982 هم وارد عمل مي شديم تا از تجاوز عراق به ايران مانع شويم. براي ما مايه شرمساري است كه چنين نكرديم. اين ماجرايي بسيار بسيار ناپسند است». او البته وقتي به ستم هاي متاخر و امروزي تر غرب در حق ملت ايران مي رسدكه هنوز پرونده گشوده اي دارد، ترجيح مي دهد سكوت كند.
اين عزت و ظفر از كجا آمد كه امروز وزير يك دولت حامي ديكتاتورهايي چون محمدرضا پهلوي و صدام حسين مجبور است بر عظمت شاهكارهاي ملت ايران گواهي دهد؟ دشمنان ملت ايران كجاها زانوي ماتم در بغل گرفتند و فسردند و در چه مقاطعي روحيه و جرئت يافتند كه مي توان كاري كرد و ضربه اي زد؟ اگر تمام مقاطع ياس و جرئت دشمنان را يكجا گرد آوريم و بخواهيم قاعده و فرمول استخراج كنيم، آن قاعده همانا وفاي به عهد ملت ايران يا پيمان شكني و عقبگرد طوايفي از نخبگان و خواص خواهد بود. هر جا حلقه هايي از خواص پيدا شدند كه خواسته يا ناخواسته، رشته ها را پنبه كردند و نقض غرض انقلاب نمودند، دشمن براي شبيخون جان گرفت. خداوند در سوره نحل از مومنان مي خواهد كه به عهد خويش وفا كنند و پيمان هاي خود را پس از آن كه محكم ساختند، نشكنند. سپس ماجراي زن سبك مغز قريش را يادآور مي شود كه ساعتي مي رشت و ساعتي ديگر، رشته ها را مي گشود. «رابطه »كسي است كه با كنيزان خود مي نشست و تا ظهر پشم مي تابيد اما بعدازظهر دستور مي داد همه رشته ها را واتابند و بگشايند! او به همين دليل به «حمقاء» معروف شد.
خداوند با اشاره به اين ماجرا به مومنان هشدار مي دهد «ولاتكونوا كالتي نقضت غزلها من بعد قوه انكاثا... و همانند آن زن نباشيد كه پشم هاي تابيده را پس از استحكام، وا مي تابيد! سوگند و پيمان خود را وسيله خيانت و فساد قرار مي دهيد به خاطر اينكه گروهي [دشمن] جمعيتشان از گروه ديگر [مومنان] بيشتر است. يقينا خداوند شما را با همين آزمايش مي كند... سوگندها و پيمان هايتان را وسيله فساد و خيانت قرار ندهيد كه بعد از ثبات قدم بلغزيد و آثار سوء آن را به خاطر بازداشتن مردم از راه خدا بچشيد» (آيات 29 و 49 سوره نحل). اگر متن حركت رو به تعالي انقلاب اسلامي و ملت ايران، پايبندي به عهد و ثبات قدم بود، برخي حواشي از عقبگرد و ارتجاع حكايت مي كرد كه نامي جز حماقت و بي وفايي بر آن نمي شد گذاشت. دو گروه، يكي با دشمن ساخته و ديگري در خود گرفتار و مهياي بازي در زمين دشمن، به هم رسيدند تا رشته هاي انقلاب را پنبه كنند. سست عنصراني پيدا شدند كه «ربنا الله» گفتند اما «استقامت» نتوانستند و به كجي هاي فتنه و انحراف تن دادند.
آنها به چشم آمدند چون خلاف متن حركت ملت و انقلاب اسلامي راه پيمودند و اسباب مزاحمت و هزينه را براي كشور فراهم كردند. به چشم آمدند و انگشت ها به سوي آنان نشانه رفت، نه به خاطر كرامتشان بلكه از آن جهت كه خواسته و ناخواسته، زمينه انقلاب در انقلاب (ارتجاع) را- در همان نقشه موردنظر آمريكا و اسرائيل و انگليس- فراهم كردند. اگر انسان بي خرد در بزرگراهي كه همه با شتاب رو به جلو حركت مي كنند، دنده عقب بگيرد يا دور بزند و خلاف جهت حركت كند، به چشم نمي آيد؟ آيا اين نشانه بزرگي اوست كه باعث تصادم و خسارت يا دست كم كندي حركت شود؟ آنها كه در بزرگراه انقلاب چنين كردند، رگ و ريشه حيات سياسي خويش را زدند اما برخلاف ماجراي بزرگراه، اين خودزني به افتادن برگ و شاخه خشكي مي ماند كه درخت بالنده را از شر خود خلاص مي كند و باعث رشد مضاعف مي شود. همين فتنه 88 مگر كم بركتي براي كشور و انقلاب داشت؟ جراحي غده سازمان يافته و عود كرده نفاق كه 52سال تمام در زواياي نظام ريشه دوانده و به هم پوشاني كامل با دشمنان رسيده بود، مگر موفقيت كوچكي بود؟ امت امام خميني و امام خامنه اي در اين مسير پرفراز و نشيب 23ساله كاري كرد كارستان، چندان كه فقط از تبار سلمان فارسي برمي آمد، مردي تربيت شده مكتب پيامبر(ص) كه مي گفت «تهلك هذه الامه بنقض مواثيقها. اين امت با نقض ميثاق ها هلاك مي شوند.» امت تنيده در امامت، در فقدان امام(ره) چنان كرد كه رسم مردان صادق بر سر پيمان بود.
با تو آن عهد كه بستيم خدا مي داند- بي تو پيمان نشكستيم خدا مي داند
با تو هر بندگره گير گشوديم ز دست- بي تو از پا ننشستيم خدا مي داند
با تو در ميكده خورديم مي از جام ولا- بي تو با ياد تو مستيم خدا مي داند
حالي اي روح خدا لطف خدا ياور ماست- پرتو روي نبي پور علي رهبر ماست
آن روز كه صحابه رسول خدا(ص) در خانه خدا نشسته بودند و از حسب و نسب و تبار و طايفه خويش مي گفتند و فخر مي فروختند، تنها سلمان فارسي بود كه سخن به شايستگي و ادب و از سر قدرشناسي و فروتني گفت؛ ديگران را نخوت و غرور و تعصب و حميت جاهلي به ريسمان كشيده بود. گفتند سلمان! حالا تو خود را معرفي كن! عباراتي گفت كه حديت نفس امروز ملت ايران در قبال انقلاب اسلامي و فرزند رسول خدا خميني عزيز است. گفت «من سلمانم فرزند عبداله. برده و بنده بودم، خداوند به بركت محمد(ص) آزادم كرد. گمشده و گمراه بودم، خداوند به بركت محمد(ص) هدايتم كرد. و فقير بودم، خداوند به بركت محمد(ص) توانگرم ساخت.»
اين شناخت عميق و از سر فروتني بود كه «سلمان منا اهل اهل بيت» را عاقبت به خير كرد. اما زبير چرا فرجام نيكويي نيافت؟ او هم كه «منا اهل البيت» بود به شهادت اميرمؤمنان(ع). او نيز مانند سلمان جزو معدود صحابه اي بود كه روز شوم سقيفه پاي ولايت علي ايستاد. با اين وجود چرا او عاقبت به خير نشد و نظام امت- امامت را به چالشي انداخت كه آن چالش، زخمي عميق در تاريخ شد؟ پيمان شكست مردي كه با اصرار خويش دست بيعت به علي داده بود. غرور و عصبيت و جاه طلبي و امتيازخواهي، او را در برابر جبهه اي نرم كرد كه تا ديروز به درستي دشمنشان مي شمرد. زبير به اردوگاهي پيوست كه روزي با همانان بر سر رويارويي ايمان و كفر مي جنگيد و با كساني هم جبهه شد كه همين چند ماه پيش عليه اشرافيگري و تبعيض طلبي و باندبازي و زراندوزي آنها شوريده بود. آن روز كه سيف الاسلام به اردوگاه كفر و نفاق و اشرافيت پيوست، به اصرار، جامه دوستي اهل بيت را از تن به در آورده و سپر بلاي دشمنان قسم خورده اي چون مروان و وليد شده بود.او و طلحه رشته هاي 35-03 ساله را يكجا پنبه كردند. تمام آبرو و اعتبار 04ساله را يكجا جمع كردند و در برابر نگاه كنجكاو مردمان، به آتش كشيدند. چه دير به فكر افتادي جناب طلحه! تير مروان- دست يهوديه- كه بر پيكرت نشست و تاب از تو ستاند چه سود اگر مويه كني كه «خون هيچ بزرگي مانند من به هدر نريخت.»
براي ملت ايران تلخ بود مشاهده بي وفايي و كژتابي آن چند رجل سياسي كه تمام نام و اعتبار خود را بدهكار انقلاب بودند اما آبروي خويش را هيزم آتش فتنه دشمن كردند. با اين همه ايران، كوفه روزگار امام علي و حسنين عليهم السلام نبود. و در گوش روزگار جاودانه شد طنين حماسه اي كه امت امام خامنه اي در 9دي و 22بهمن 88 سرود. به فضل خدا دور نيست روزي كه طنين سرود وفا و عاشقي، قاب و قالب صداي آمريكا و بي بي سي را بشكند.
ايران كه كوفه نيست، مگر مرده ايم ما؟
ما عهد بسته ايم، قسم خورده ايم ما
روز نخست چون دم رندي زديم و عشق
راهي به جز ولاي تو نسپرده ايم ما
ما با امام، عهد وفاي تو بسته ايم
با او بگو كه عهد تو چون برده ايم ما
بر ما بسي كمان ملامت كشيده اند
اين فخر ماست، تيري اگر خورده ايم ما
گر سنگ هاي كينه اين نابرادران
و، بار جور اجنبيان، گرده ايم ما
امروز نيست دشنه و دشناممان نصيب
از طعنه رقيب نيازرده ايم ما
دست تو باد بر سر ما باقي اي خدا
دست دعا نگر كه برآورده ايم ما
فردا كه سي وسومين فجر انقلاب بدمد، امواج خروشان انقلاب ماست كه قاب و قالب تنگ ابرسانسورچي ها را خواهد شكست. اين هنر نوين انقلاب ماست. اكنون گوشه اي از تصوير بي قاب و قالب شكن انقلاب ما در لبنان و فلسطين و مصر و اردن افتاده است. و جهان اندك اندك باور مي كند كه قاب VOA و BBC و CNN وSKY NEWS و FOX NEWS چه قدر تنگ است.
رسانه هاي غرب قاب و كادر نبندند براي انقلاب ما... هنوز انقلاب است، انقلاب قاب و قالب شكن.
محمد ايماني
 
 
 


گفت: يك سايت ضدانقلابي وابسته به منوشه امير خطاب به مردم مصر نوشته است، اگر مبارك برود، حكومت اسلامي برقرار مي شود و ديگر از «زن و شراب» خبري نيست!
گفتم: حالا انگار مردم مصر منتظر نشسته اند تا اين ضدانقلاب حامي فتنه براي آنها تكليف تعيين كند!
گفت: حيوونكي ها، مي خواهند بگويند كه ما هم هستيم!!
گفتم: خدا اين سران فتنه و حاميانشان را از اين ستون نگيرد!
گفت: كدام ستون؟ ستون گفت و شنود؟!
گفتم: آره! براي اين كه اگر اينها نباشند، قحطي جوك مي شود!

 


 





:: بازدید از این مطلب : 452
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 بهمن 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: