نوشته شده توسط : من

با انتشار پيامي خطاب به تظاهرات‌كنندگان "روز نكبة "؛
سيد حسن نصرالله: فلسطيني‌ها ثابت كردند كه اسرائيل "رو به زوال " است

خبرگزاري فارس: دبيركل حزب‌الله لبنان در پيامي با اشاره به جنايات ديروز صهيونيست‌ها تاكيد كرد كه ملت فلسطين ثابت كرد كه اسرائيل رو به زوال است و قطعنامه‌ها و ابتكارها اين رژيم را حفظ نخواهد كرد.


به گزارش فارس به نقل از الانتقاد نت، سيد "حسن نصرالله " دبيركل حزب‌الله لبنان در پيامي خطاب به تمام كساني كه ديروز در تظاهرات ضد صهيونيستي در مرزهاي سرزمين‌هاي اشغالي و داخل فلسطين شركت كردند، تصريح كرد كه بايد در برابر شجاعت، ايمان و قهرماني تمام اين افراد كه با سينه‌هاي عريان و سر بلند در برابر طغيان ارتش دشمن ايستادند، سر تعظيم فرود بياوريم.

وي ادامه داد: با شهادت دهها نفر از اين تظاهرات كنندگان و زخمي شدن صدها نفر ديگر، آنها موضع قاطع خود را با خون پاك خود با صداي بلند به تمام جهان اعلام كرده و تصريح كردند كه در برابر اين كشتارها كوتاه نخواهند آمد و گذشت سالها و كم بودن ياوران آرمان فلسطين و بالا بودن تعداد توطئه‌چينان عليه اين آرمان آنها را از پا نينداخته است.

دبيركل حزب‌الله خطاب به حاضران در اين تظاهرات گفت: اي مردم شريف، شما ديروز روز نكبت را به روز ديگري تبديل كرديد و معاني آنها را تجديد كرديد، شما به دوست و دشمن ثابت كرديد كه پايبندي به حقوقتان غيرقابل سازش و فراموشي و تضييع است و بازگشتتان به كشور اصلي هدف و يقيني است كه براي آن خونهاي زياد و قربانيان بزرگي داده‌ايد.

نصرالله در اين پيام افزود: شما به دوستان اين پيام قوي را رسانديد كه به يك كشور جايگزين براي فلسطين راضي نشوند و از اسكان دائمي فلسطيني‌ها در كشورهايشان نترسند، چرا كه هدف قطعي شما بازگشت به ميهن است.

وي ادامه داد: ‌پيام محكم شما به دشمنان نيز اين است كه در آزادسازي سرزمينتان هر قدر هم كه پر هزينه باشد مصمم هستيد و سرنوشت رژيم صهيونيستي به سوي زوال است و ابتكارها و توافقنامه‌ها و مرزها آن را از اين سرنوشت قطعي باز نمي‌دارد، شما ثابت كرديد كه حتما به فلسطين باز خواهيد گشت و اين بازگشت از هر زمان ديگري به شما نزديكتر شده است.

نصرالله در ادامه ضمن اعلام همبستگي با ملت فلسطين تاكيد كرد: ما با شما هستيم، با شادي شما شاد و با غم شما غمگين مي‌شويم و همان آرمان‌ها و دردهاي شما را داريم و همراه با شما در مسير مقاومت گام بر مي‌داريم تا درهاي پيروزي را به صورت كامل به روي خود باز كنيم و تمام سرزمين‌ها و مقدسات خود را آزاد نماييم.

دبيركل حزب‌الله لبنان تصريح كرد: ما با همراهي شما وجدان صادق امت را به آنها باز مي گردانيم و خاطرات آنها را زنده كرده و آنها را در برابر آرمان اصلي و مسئوليت تاريخي‌شان قرار مي‌دهيم تا از سردرگمي به جبهه واقعي و مبارزات با نتيجه قاطع وارد شوند.

وي براي شهداي جنايات ديروز صهيونيست‌ها رحمت الهي و علو درجات و براي زخمي‌ها شفاي عاجل را خواستار شد و به خانواده‌هاي شهدا تبريك و تسليت گفت، وي براي ملت مجاهد و مقاوم فلسطين نيز پيروزي نزديك را از خداوند متعال خواستار شد.

در يورش ديروز رژيم صهيونيستي به تظاهرات‌كنندگان خشمگين كه به مناسبت 63 سال اشغال فلسطين در مرزهاي لبنان، سوريه، اردن و داخل سرزمين‌هاي اشغالي تجمع كرده بودند، در مجموع 21 نفر به شهات رسيده و صدها تن ديگر نيز زخمي شدند.
 

يك سازمان حقوقي با انتشار اسنادي خبر داد:
گورهاي جمعي در يمن؛ جنايت جديد ديكتاتور

خبرگزاري فارس: يك سازماني حقوقي در يمن با انتشار اسنادي از اقدام رژيم صالح مبني بر ربودن انقلابيون، شكنجه، كشتن و در نهايت دفن كردن‌ آنها در گورهاي جمعي خبر داد.


به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري "التغيير نت "، سازمان دفاع از حقوق و آزادي‌ها در يمن موسوم به "هود " از وجود اسناد و اطلاعاتي مبني بر وجود گورهاي جمعي براي دفن كردن انقلابيون يمني كه توسط مزدوران صالح كشته مي‌شوند، خبر داد.

اين سازمان طي يك نشست خبري اسناد مختلفي از جنايات رژيم "عبدالله صالح " عليه انقلابيون را فاش كرد كه به شرح زير است.

1- ربودن انقلابيون يمني و دفن آنها در گورهاي جمعي: حقوق‌دانان و انقلابيون يمني همواره اعلام مي‌كردند كه تعداد زيادي از تظاهرات‌كنندگان در تعقيب و گريزهاي نيروهاي امنيتي ناپديد مي‌شدند و بيشترين تعداد ناپديد شدگان مربوط به چهارشنبه گذشته بود كه انقلابيون قصد داشتند به سمت كاخ رياست‌جمهوري يمن پيشروي كنند.
اين منابع اعلام كردند كه 50 جوان انقلابي كه توسط نيروهاي امنيتي و گارد رياصت‌جمهوري ربوده شده‌اند، كشته و دفن شده‌اند.
بر اساس اين اسناد ده‌ها تظاهرات‌كننده يمني در طي چند روز گذشته كشته شده‌اند و در گورهاي جمعي در منطقه "آرتل " دفن شده‌اند. خبرهاي موجود حاكي از آن است نيروهاي امنيتي با نقض تمام قوانين بين‌المللي و قوانين مربوط به حقوق بشر تمام انقلابيون زخمي را كه قادر به فرار نبوده‌اند، دستگير و سپس پاكسازي و دفن كرده‌اند.
طبق اسناد موجود، نيروهاي امنيتي يك جنايت جنگي ديگر در تاريخ 2011/04/09 در مركز صنعاء انجام دادند كه طي آن 8 انقلابي كشته شدند و صدها تن زخمي شدند كه اين 8 نفر به بيمارستان تحويل داده شدند، اما صدهاي زخمي ديگر به مكان‌هاي نامعلومي منتقل شدند و بسياري از آنها پس از شكنجه، به قتل رسيدند و تاكنون معلوم نيست كه پيكرهاي اين انقلابيون در كجا دفن شده‌اند.

2- استفاده از بمب‌هاي دودزاي تاريخ مصرف گذشته عليه انقلابيون: برخي اسناد نيز وجود دارد كه وزير كشور يمن از فرمانده امنيت مركزي يمن خواسته است كه نيروهايش ديگر از بمب‌هاي دودزا عليه تظاهرات‌كنندگان استفاده نكنند زيرا بر اساس آزمايشهاي پزشكي، تاريخ مصرف اين بمب‌ها به پايان رسيده است و پيامدهاي خطرناكي براي كساني كه از اين دودها استشمام مي‌كنندف به همراه دارد.

3- حمله به آمبولانس‌ها و ربودن انقلابيون زخمي: سازمان هود همچنين يك سند ديگر را منتشر كرد كه طي آن اداره كل عمليات در وزارت كشور از مدير امنيتي صنعاء و مقامات امنيتي استانهاي ديگر يمن خواسته است تا به آمبولانسهاي حامل زخمي‌ها حمله كنند و زخمي‌ها را دستگير كنند.

4- تحت تعقيب قرار دادن انقلابيون در هر مكاني: از جمله ديگر اسناد منتشر شده اين است كه اداره عمليات وزارت كشور يمن حكم بازداشت ساكنان "الحدب بني مطر " در هر مكاني صادر كرده است.

5- كمك نظامي آمريكا به صالح براي سركوب انقلابيون: اين سازمان همچنين سندي منتشر كرده است كه بر اساس آن نيروهاي امنيتي صالح از سوي آمريكا تجهيز مي‌شوند و اخيرا يك هواپيما حامل انواع مختلف سلاح براي سركوب تظاهرات‌كنندگان از جمله آر.‌پي.جي، بمب‌هاي ويژه براي نيروهاي امنيتي و سلاح‌هاي سبك ديگر براي تجهيز نيروهاي امنيت مركزي، يگان مبارزه با تروريسم از سوي آمريكا در فرودگاه صنعاء فرود آمده است.
 


مصر حمله رژيم‌صهيونيستي به تظاهرات كنندگان لبناني را محكوم كرد


خبرگزاري فارس: وزير خارجه مصر مسئوليت مستقيم ناامني‌هاي سرزمين‌هاي اشغالي را متوجه رژيم صهيونيستي دانست و حمله نظاميان صهيونيست به تظاهرات‌كنندگان لبناني را محكوم كرد.


به گزارش فارس به نقل از فلسطين اليوم، نبيل العربي روز گذشته تاكيد كرد: مصر كاملا حق ملت فلسطين در مبارزه مسالمت‌آميزش عليه رژيم صهيونيستي و دفاع از قضيه فلسطيني را به رسميت مي‌شناسد.

وزير خارجه مصر همچنين سركوب خشونت‌بار تظاهرات مسالمت‌آميز بزرگداشت سالروز نكبت در مرزهاي لبنان كه منجر به شهادت 10 لبناني شد، را محكوم كرد.

العربي اين اقدام رژيم صهيونيستي را نشات يافته از عدم درك تغيير و تحولات روي داده در منطقه كه فلسطينيان نيز از آن به دور نبوده‌اند، توسط مقامات رژيم صهيونيستي دانست.

وزير خارجه مصر با تاكيد بر اين كه مسئوليت مستقيم ناامني موجود در سرزمين‌هاي اشغالي بر عهده رژيم صهيونيستي است، از رژيم صهيونيستي خواست بر اساس قوانين و موافقتنامه‌هاي بين‌المللي و حقوق بشر با راهپيمايي‌هاي مسالمت‌آميز برخورد و از روي آوردن به خشونت پرهيز كند.

از سوي ديگر "منحه باخوم " سخنگوي وزارت خارجه مصر نيز در گفتگويي مطبوعاتي تاكيد كرد: تظاهرات فلسطيني‌ها با اين شكوه و عظمت پس از گذشت 63 سال از نكبت فقط مي‌تواند يك پيام را به جهانيان برساند، اين كه همه بايد براي پايان دادن به اشغالگري و تجاوز اقدام كنيم.

 

در سايه شكاف در ارتش صنعاء؛
30 نيروي گارد رياست‌جمهوري يمن به انقلابيون پيوستند

خبرگزاري فارس: 30 نيروي گارد رياست‌جمهوري يمن كه تحت فرمان پسر ديكتاتور بودند، ديروز در صنعاء اعلام كردند كه به انقلابيون پيوسته‌اند.


به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري "التغيير نت "، 30 تن از نيروهاي گارد رياست جمهوري كه تحت فرمان "احمد " پسر ديكتاتور يمن بودند ديروز اعلام كردند كه به صف انقلابيون پيوسته‌اند.

اين 30 نيروي گارد رياست‌جمهوري يمن ديروز در ميدان "التغيير " صنعاء حاضر شدند و اعلام كردند كه از انقلابي كه خواستار بركناري صالح و محاكمه او بدليل ارتكاب جنايات جنگي عليه انقلابيون هستند، حمايت مي‌كنند.

اين افراد از همقطاران خود در پايگاه‌هاي نظامي مختلف يمن خواستند تا هرچه سريعتر به صف انقلابيون بپيوندند و يكصدا سرنگوني رژيم حاكم را فرياد بزنند. آنها همچنين اعلام كردند كه براي هرگونه جانفشاني براي انقلاب يمن آماده‌اند و اعلام كردند كه در روز حركت براي تصرف كاخ رياست‌جمهوري در صف نخست انقلابيون قرار خواهند گرفت.

اين نظاميان شعار مي‌دادند كه ملت سرنگوني رژيم حاكم را مي‌خواهد و ملت محاكمه خونريز را مي‌خواهد.

اين پيوستن اعضاي گارد رياست‌جمهوري به صف انقلابيون در سايه ايجاد شكاف و دو دستگي در ارتش يمن صورت مي‌گيرد. از سوي ديگر نيروهاي امنيتي و ارتش تحت فرمان ديكتاتور يمن همچنان در حال آماده‌باش كامل به سر مي‌برند تا مانع پيشروي انقلابيون به سوي كاخ رياست‌جمهوري يا دستيابي به دستاوردهاي بيشتر شوند.

 

خالد‌البطش در گفت‌وگو با فارس:
راه‌حل تشكيل دو دولت تنها به نفع رژيم صهيونيستي است

خبرگزاري فارس: يكي از رهبران برجسته جنبش جهاد اسلامي ضمن مخالفت با طرح تشكيل كشور مستقل فلسطين در مرزهاي سال 1967 بر گزينه "جهاد و مقاومت " براي آزادي اراضي اشغالي تاكيد كرد.


"خالد البطش " در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در غزه گفت: ما اساسا ايده تشكيل كشور فلسطين در اراضي اشغالي سال 1967 را مطرح نكرديم؛ نمي‌توان اين ايده را پذيرفت، ما معتقديم كه كل فلسطين سرزمين عربي و اسلامي است و ملت فلسطين صاحب آن هستند.
وي افزود: اين سرزمين تقسيم‌بردار نيست نه براي دو ملت و نه براي دو دولت؛ ما ملتي اشغال شده هستيم و گزينه ما نيز بازپس‌گيري وطن‌مان از طريق جهاد و مقاومت است بنابراين با هر گونه راه‌حل سياسي كه در نهايت به مسئله به رسميت شناختن "اسرائيل " در مرزهاي سال 1948 منتهي مي‌شود، مخالفيم.

* ايده تشكيل دو دولت اصلا به نفع ملت فلسطين نيست

وي تصريح كرد كه راه‌حل تشكيل دو دولت در درجه نخست به نفع صهيونيست‌ها است و اين طرح اصلا به نفع ملت ما نيست زيرا 78 درصد مساحت فلسطين به نفع دشمن اشغالگر مصادره مي‌شود.
البطش تاكيد كرد كه جهاد اسلامي هرگز اين طرح را نخواهد پذيرفت بلكه خواهان ادامه مبارزه و انتظار كشيدن براي تغيير موازنه قدرت است بنابراين وظيفه مجاهدين در سرزمين فلسطين ادامه راه مقاومت و باقي ماندن ريشه درگيري با اشغالگري است.

*احياي روحيه جهاد و مقاومت با آشتي ملي

وي درباره آشتي ملي فلسطينيان نيز گفت: آشتي بايد بر پايان دادن به دودستگي و اختلافات، بازسازي سازمان آزادي‌بخش فلسطين، توافق بر سر برنامه ملي و سياسي يكپارچه و آماده‌سازي فضاها براي فلسطينيان جهت احياي روحيه مقاومت و جهاد منجر شود.

* نبود شروطي از سوي كميته چهارجانبه عامل آشتي ملي فلسطين

وي تحقق ناگهاني آشتي بين فتح و حماس را به چند عامل مرتبط دانست كه نخستين آن تغيير و تحول بزرگي است كه در مصر رخ داد زيرا پرونده آشتي فلسطينيان در دوره رژيم سابق خوب مديريت نمي‌شد و جانبداري از يك طرف در مقابل طرف ديگر كاملا مشهود بود و از عوامل ديگر نيز تمايل واقعي فتح و حماس به آشتي، فشار مردمي براي پايان دادن به اختلافات و نبودن شروطي براي آشتي از جمله شروط كميته چهارجانبه مبني بر به رسميت شناختن "اسرائيل " از سوي حماس بود.

* مذاكرات سازش اشتباه تاريخي بود كه اعراب گرفتار آن شدند

اين رهبر برجسته جهاد اسلامي در ادامه هشدار داد كه اين آشتي پوششي براي آغاز روند سازش سياسي جديد باشد و تاكيد كرد كه جهاد اسلامي مخالف آن است.
وي افزود: روند سازش سياسي يك اشتباه تاريخي بود كه فلسطينيان و اعراب با پذيرش مذاكره با دشمن و به رسميت شناختن "اسرائيل " گرفتار آن شدند.

*با انقلاب هاي مردمي موازنه قدرت در منطقه تغيير كرده است

البطش در ادامه ضمن ابراز خوش‌بيني نسبت به انقلاب‌هاي عربي گفت: در حال حاضر "موازنه قدرت " تغيير كرده است، شرايط كنوني و انقلاب‌هاي مردمي در جهان عرب خبر از يك تغيير آشكار در مواضع رسمي در قبال قضيه فلسطين مي‌دهد بويژه اينكه سنگرهاي امنيتي رژيم اشغالگر[رژيم حسني مبارك] از هم فروپاشيد و پشت دشمن آشكار شد.

 

درپي جنايت ديروز صهيونيست‌ها؛
لبنان عليه رژيم صهيونيستي به شوراي امنيت شكايت كرد

خبرگزاري فارس: با ادامه بي‌توجهي‌هاي جامعه جهاني و افزايش جنايات صهيونيست‌ها عليه ملت لبنان، اين كشور بار ديگر در سازمان ملل متحد عليه تل‌آويو شكايت كرد.


به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري المنار، نماينده لبنان در سازمان ملل متحد در نيويورك در پي حمله رژيم صهيونيستي به تظاهرات كنندگان لبناني در منطقه مارون الرأس كه ديروز در سالروز روز نكبت انجام شد، عليه اين رژيم شكايت كرد.

لبنان در اين شكايت‌نامه اين اقدام رژيم صهيونيستي را اقدامي تجاوزطلبانه دانست كه بار ديگر بر ناديده گرفتن تماميت ارضي لبنان از سوي تل‌آويو و نقض قطعنامه‌هاي سازمان ملل از سوي اين رژيم تاكيد مي‌كند.

هيئت لبناني از سازمان ملل خواست تا به وظايف خود در زمينه حفظ صلح و امنيت بين‌الملي و فشار بر اسرائيل براي توقف سياست‌هاي تجاوزطلبانه و تحريك‌آميز خود عليه لبنان عمل نمايد و اين رژيم را مسئول كشتار مردم و غيرنظاميان و تجاوز به آنها معرفي كند.

پيشتر دولت لبنان بارها به علت نقض مكرر حريم هوايي ، زميني و فعاليت جاسوسي رژيم صهيونيستي در خاك لبنان، عليه اين رژيم شكايت كرده كه با اهمال و بي توجهي سازمان ملل در اين زمينه مواجه شده است.

در حمله رژيم صهيونيستي به تظاهرات‌كنندگان خشمگين لبناني كه ديروز در مرز اين رژيم در جنوب لبنان واقع در منطقه مارون الرأس تجمع كرده بودند، ده نفر به شهادت رسيده و 112 تن ديگر زخمي شدند. حال برخي از زخمي‌ها وخيم گزارش شده است.

رژيم صهيونيستي حملات مشابهي نيز در مرزهاي سوريه، اردن و داخل سرزمين‌هاي اشغالي عليه تظاهرات كنندگان داشت كه در مجموع 21 نفر در اين حملات به شهات رسيده و صدها تن ديگر نيز زخمي شدند.
 

حمله نيروهاي امنيتي مصر به تظاهرات‌كنندگان حامي ملت فلسطين


خبرگزاري فارس: تلاش نيروهاي امنيتي مصر براي متفرق كردن هزاران تظاهرات ‌كننده در برابر سفارت رژيم صهيونيستي در قاهره 15 مجروح برجاي گذاشت.


به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري الوفد،‌ اقدام نيروهاي امنيتي مصر براي متفرق كردن هزاران تظاهركننده مصري كه روز گذشته براي اعلام حمايت از انتفاضه سوم ملت فلسطين در برابر سفارت رژيم صهيونيستي در قاهره تجمع و تظاهرات كرده بودند، 15 مجروح برجاي گذاشت.

نيروهاي امنيتي مصر براي متفرق كردن تظاهرات كنندگاني كه قصد يورش به سفارت رژيم صهيونيستي و اشغال آن را داشتند، از گاز اشك‌آور و گلوله‌هاي پلاستيكي استفاده كردند كه موجب آسيب ديدن 15 نفر از تظاهرات كنندگان شد.

نيروهاي امنيتي مصر براي ممانعت از يورش تظاهرات كنندگان به سفارت رژيم صهيونيستي در اطراف اين سفارت مستقر هستند.

 

مخالفت نمايندگان كويت با پيوستن اردن به شوراي همكاري خليج‌فارس


خبرگزاري فارس: تعداي از نمايندگان پارلمان كويت ضمن مخالفت با پيوستن اردن و مراكش به شوراي همكاري خليج فارس، خواستار پرسيدن نظر ملت‌هاي عرب خليج فارس در اين زمينه شدند.


به گزارش فارس، نمايندگان پارلمان كويت در آخرين جلسه اين پارلمان ضمن مخالفت با پيوستن اردن و مراكش به شوراي همكاري خليج فارس، اين اقدام را مقدمه‌اي براي عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي اعلام كردند.

"مسلم براك " سخنگوي فراكسيون عمل مردمي پارلمان اردن در هيمن راستا گفت: نمايندگان با پيوستن اردن و مراكش به شوراي همكاري خليج فارس مخالف هستند؛ زيرا اين شورا داراي بعد جغرافيايي و تاريخي است و چنانچه دلايل ديگري در پس اين عضويت وجود دارد، بايد ملت‌ها در جريان آن قرار بگيرند.

"معصومه مبارك " نماينده پارلمان اردن نيز با رد مساله عضويت اردن به شوراي همكاري خليج فارس گفت: عضويت اردن در اين شورا به هيچ وجه پذيرفته نيست؛ زيرا كشورهاي خليج فارس قادر به تامين امنيت خود هستند و عضويت كشورهاي خارج از محدوده خليج فارس، امنيت و وحدت اين منطقه را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

"صالح عاشور " ديگر نماينده پارلمان اردن نيز با ابراز نگراني از پيوستن اردن و مراكش به شوراي همكاري خليج فارس تصريح كرد: اين عضويت بي دليل نبوده و در حقيقت مقدمه اي براي عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي است.

شوراي همكاري خليج فارس در آخرين نشست خود در هفته گذشته با درخواست اردن جهت پيوستن به اين شورا موافقت كرد و از وزراي خارجه خود خواست تا جهت پذيرفتن شروط عضويت، با "امان " وارد مذاكره شوند.

اردن نيز ضمن استقبال از پذيرفته شدن در شوراي همكاري خليج فارس، اعلام كرد كه به زودي "ناصر جوده " وزير امور خارجه اين كشور جهت بررسي شروط عضويت، با وزراي خارجه شوراي مذكور وارد مذاكره خواهد شد.
 

سوزان مبارك زير تيغ عمل جراحي


خبرگزاري فارس: معاون وزير بهداشت مصر اعلام كرد، در صورت عدم بهبودي دردهاي قفسه سينه سوزان مبارك همسر حسني مبارك، وي تحت عمل جراحي قبل باز قرار خواهد گرفت.


به گزارش فارس به نقل از الاهرام،‌ عادل العدوي تاكيد كرد، يك تيم پزشكي متخصص قلب شب گذشته اقدام به معاينه وضعيت رگ‌هاي قلب سوزان مبارك در بيمارستان بين المللي شرم الشيخ كردند.

وي افزود: در كنار اين تيم پزشكي يك تيم پزشكي ديگر نيز حضور داشت تا در صورت وجود مشكل جدي در قلب سوزان مبارك وي را تحت عمل قلب باز قرار دهد.

العدوي گفت: معاينات انجام شده با اين كه نشان مي‌داد، لخته‌هاي خوني در رگ‌هاي قلب سوزان تشكيل شده اما با مرتقع نمودن و از بين بردن آنها نياز به عمل قلب باز فعلا درباره وي مرتفع شده است.

معاون وزير بهداشت مصر افزود: سوزان مبارك پيش از با ناراحتي خوني دست به گريبان بود و اكنون از درد در قفسه سينه و فشار خون و تنگي نفس شكايت مي‌كند.

العدوي با اشاره به آمادگي بيمارستان بين المللي شرم الشيخ گفت: درصورت تشديد اين دردها و تشخيص پزشكان سوزان مبارك تحت عمل جراحي قلب باز در اين بيمارستان قرار خواهد گرفت.

العدوي گفت: حال سوزان مبارك رو به بهبود بود، اما به محض اين كه از خبر انتقالش به زندان القناطره مطلع شد، حالش رو به وخامت گذاشت.
 

 
استمداد عبدالله صالح از متحدين غربي خود


خبرگزاري فارس: رئيس رژيم يمن در حالي كه مدعي بود خطر القاعده در اين كشور تشديد شده از دوستان غربي‌اش خواست تا براي كمك به ثبات در يمن وارد عمل شوند.


به گزارش مانيتورينگ فارس، علي عبدالله صالح رئيس رژيم يمن در گفت‌وگو اختصاصي با شبكه بي‌بي‌سي عربي با تكرار ادعاهاي سابق خود درباره انقلاب مردم اين كشور بر ضد رژيم وي، اعلام كرد كه آماده كناره گيري از قدرت است ولي تنها از طريق صندوق‌هاي راي كناره‌گيري مي‌كند.

وي در ادامه غرب را مورد انتقاد قرار داد و تصريح كرد كه رويكرد رسانه‌هاي غربي نسبت به يمن تغيير كرده است.

علي عبدالله درحالي كه معيارهاي غربي را دوگانه توصيف مي‌كرد، مدعي شد كه غرب شورش را خواست مردم مي‌نامند.

وي طرح شوراي همكاري خليج فارس براي مصالحه در يمن را معالجه‌اي موقت ناميد و تصريح كرد كه در صورتي كه ساز و كارهايي مناسب در طرح شوراي همكاري خليج فارس ارائه شود از آن استقبال مي‌كند.

رئيس رژيم يمن در ادامه ادعاهاي خود از جوانان يمني خواست تا حزب جديدي را تشكيل دهند و در مسير گفت‌وگو وارد شوند.

وي در ادامه تلاش براي ايجاد اختلاف بين مخالفانش احزاب يمن را متهم كرد كه بر موج اعتراضات جوانان سوار شده‌اند.

علي عبدالله مدعي شد كه همزمان با آشفته شدن اوضاع در يمن گروه القاعده توانسته بر تعدادي از پايگاه‌هاي نظامي اين كشور مسلط شود و خطر مستقيمي وجود دارد.

وي در پايان از دوستان غربي خواست تا براي كمك به آنچه حفظ ثبات در يمن ناميد وارد عمل شوند.
 
عمليات شهادت طلبانه در مركز تل آويو


سرويس خارجي-
در جريان يك عمليات شهادت طلبانه در مركز تل آويو يك صهيونيست به هلاكت رسيد و 16 تن ديگر زخمي شدند.
بر اثر حمله دو دستگاه كاميون فلسطيني در مركز شهر تل آويو تعدادي از صهيونيست ها را زير گرفت كه در جريان آن يك صهيونيست به هلاكت رسيد و 16 تن ديگر مجروح شدند.
يكي از اين كاميون ها با يك دستگاه اتوبوس حامل شهرك نشينان صهيونيست برخورد كرد و كاميون ديگر صهيونيست ها را زير گرفت و باعث مجروح شدن تعدادي از آنها شد.
اين عمليات شهادت طلبانه در سالگرد روز نكبت (فاجعه اشغال فلسطين) صورت گرفت.
پليس رژيم صهيونيستي پس از اين حادثه به تعقيب و گريز رانندگان كاميون ها پرداخت و آنها را دستگير كرد.
منابع پزشكي اسرائيل پس از انتقال مجروحان به بيمارستان اعلام كردند كه حال برخي از مجروحان وخيم است.


اعتراض حزب الله به مداخلات واشنگتن در امور لبنان


سرويس خارجي -
حزب الله لبنان دخالت آشكار واشنگتن در امور داخلي لبنان و مانع تراشي در راه تشكيل دولت جديد را محكوم كرد.
حزب الله لبنان در واكنش به ديدار اخير سفير آمريكا در بيروت با نجيب ميقاتي نخست وزير لبنان و دخالت اين كشور در امور داخلي لبنان تاكيد كرد، بهتر است آمريكا به جاي دخالت در امور داخلي ديگر كشورها براي مشكلات داخلي خود راه چاره اي پيدا كند.
«محمد يزبك» عضو شوراي مركزي حزب الله گفت، دولت جديد نتيجه راي اكثريت است و آمريكا بايد به اراده لبناني ها و نظام دموكراسي آنها احترام بگذارد.
وي افزود، آمريكا و غرب در لبنان دخالت مي كنند و اگر اين فشارها نبود تاكنون شاهد تشكيل دولت بوديم.
عضو شوراي مركزي حزب الله در مورد جايگاه مقاومت در كشور نيز گفت، اگر مقاومت نبود اكنون لبنان از آرامش و استقلال برخوردار نبود.
گفتني است «مورا كانلي» سفير آمريكا در بيروت در ديدار با نجيب ميقاتي نخست وزير جديد لبنان اظهار داشت كه آمريكا روابط خود را با دولت جديد لبنان براساس تركيب كابينه و برخورد با دادگاه حريري تنظيم خواهد كرد.
وي از ميقاتي خواسته بود دست از حمايت مقاومت بردارد و به دادگاه حريري پايبند باشد.
لبنان حدود چهار ماه است كه دولت ندارد و نجيب ميقاتي مامور تشكيل كابينه به دليل كارشكني هاي آمريكا و جريان غربگراي 14 مارس نتوانسته دولت را تشكيل دهد.

با شكست مزدوران قذافي در مصراته انقلابيون ليبي به 150 كيلومتري پايتخت رسيدند


با شكست مزدوران قذافي در اطراف مصراته، انقلابيون ليبي، پيشروي خود را به سوي غرب اين كشور آغاز كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، انقلابيون ليبي با شكست دادن مزدوران قدافي در اطراف مصراته، به سمت شهر «زليتن» در غرب اين كشور پيشروي كرده و در الجبل الغربي در 150 كيلومتري طرابلس مستقر شدند. به گزارش شبكه خبري «الجزيره» شهر زليتن و منطقه سوق الجيشي الجبل الغربي داراي اهميت خاصي براي نيروهاي قذافي است و به شدت از آن محافظت مي كنند. براساس اين گزارش، فرماندهي مزدوران قذافي براي تحكيم موقعيت خود و جلوگيري از پيشروي انقلابيون به سمت پايتخت، اقدام به جابجايي 500 تن از اعضاي گردان هاي امنيتي قذافي از منطقه سراج در طرابلس به منظور استقرار آنها در استحكامات اطراف الجبل الغربي و زليتن كردند.
در همين حال نيروهاي تونسي با عناصر گردان هاي قذافي كه وارد خاك تونس شده بودند، مقابله كردند، چرا كه هدف عناصر قذافي از ورود به خاك تونس، دور زدن انقلابيوني بود كه گذرگاه «وازن» را تحت سيطره خود دارند.
كشته شدن جلاد زاويه
منابع آگاه از كشته شدن «سرهنگ ميلاد حسين الفقهي» سخنگوي نظامي ليبي كه به جلاد شهر زاويه معروف است در جريان بمباران ساختمان اطلاعات در طرابلس خبر دادند.
الفقهي كه به گفته انقلابيون مسئول جنايت هاي قذافي در جريان درگيري هاي شهر زاويه است، در هنگام بمباران ساختمان اطلاعات ليبي در آن قرار داشت و در دم كشته شد.
به گفته مخالفان قذافي وي از 35 سال پيش تاكنون به عنوان يكي از اركان اساسي رژيم ليبي و از وزنه هاي مهم در تصميمات نظامي قذافي بود و خارج شدن وي از صحنه سياسي و نظامي ليبي تأثير زيادي بر روند امور خواهد داشت. دولت ليبي هنوز هم خبر كشته شدن الفقهي را تأييد نكرده و در اين مورد سكوت اختيار كرده است.
حمله ناتو به طرابلس
خبرگزاري آلمان گزارش داد هواپيماهاي سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) روز شنبه به مخفيگاهي در شهر البريقه در شرق ليبي حمله كردند.
دولت ليبي پس از اين حمله در روز يكشنبه مدعي شد كه 16 غير نظامي كشته و تعدادي نيز مجروح شدند.
البريقه كه بندرگاهي نفتي به حساب مي آيد، در حال حاضر تحت كنترل نيروهاي معمر قذافي قرار دارد و حمله هوايي ناتو تأثيري در معادلات نظامي منطقه نداشته است.
همچنين هواپيماهاي جنگنده ناتو مناطق «بئرالغنم»، «نجيله»، و العزيزيه واقع در جنوب غرب طرابلس را بمباران كردند و يك منبع نظامي بدون ذكر جزئيات بيشتر گفت: افراد نظامي و غير نظامي در اين حمله كشته شده و خسارات مادي و جاني فراواني برجا مانده است.
اين در حالي است كه ناتو از ماه مارس تاكنون با هدف قرار دادن اهدافي در ليبي و پايتخت آن طرابلس مدعي است معمر قذافي را هدف قرار داده است، اما شاهدان عيني از كشته شدن ده ها شهروند غير نظامي در اثر اين بمباران ها خبر دادند.
خبرگزاري فرانسه نيز گزارش داد: ژنرال «ديويد ريچارد» فرمانده ستاد كل ارتش انگليس در مصاحبه اي با روزنامه «ساندي تلگراف»، تشديد بمباران هاي هوايي در ليبي را با هدف افزايش فشار بر معمر قدافي خواستار شد.
ريچارد گفت: از آغاز بمباران هاي ناتو در خاك ليبي، عرصه بر قذافي تنگ شده است و ما قصد داريم با افزايش بمباران ها، حلقه فشار را بر او تنگ تر كنيم.
رئيس ستاد كل ارتش انگليس افزود: ناتو مستقيم قذافي را هدف قرار نمي دهد، اما ممكن است وي در يك مركز فرماندهي و كنترل باشد كه در هنگام حمله براثر بمباران ها كشته شود.
شوراي انتقالي
به دنبال كسب مشروعيت
پس از سفر دوره اي «مصطفي عبدالجليل» و به رسميت شناخته شدن شوراي ملي انتقالي ليبي از سوي كاخ سفيد، «محمود جبرئيل» مرد شماره 2 مخالفان قذافي، در كاخ «اليزه» با «نيكلا ساركوزي» رئيس جمهور فرانسه ديدار و درباره چشم انداز انتقال قدرت در ليبي با وي گفت وگو كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني «روماندي نيوز» محمود جبرئيل كه سمت نخست وزير شوراي انتقالي مخالفان قذافي را برعهده دارد، در اليزه علاوه بر ديدار با ساركوزي، با «فرانسوفيون» نخست وزير و آلن ژوپه وزير خارجه فرانسه ملاقات و رايزني هايي را برگزار كرده است.
فرانسه پيش از اين نيز شوراي انتقالي ليبي را به عنوان طرف مورد مذاكره پذيرفته و به طور غير رسمي تماس هايي با مسئولان آن داشته بود.
خبر ديگر اينكه «عبدالله خطيب» فرستاده ويژه دبير كل سازمان ملل روز يكشنبه به ليبي سفر كرد.
خطيب در چارچوب تلاش هاي سازمان ملل براي ارسال كمك هاي انساندوستانه به آوارگان و مردم محاصره شده ليبي به طرابلس سفر كرده است، اما هنوز نه سازمان ملل و نه دولت ليبي در اين مورد جزئيات بيشتري منتشر نكرده اند.
همچنين روزنامه «مصري اليوم» به نقل از «عبدالقادر محمد بن مسعود» سخنگوي رسمي جبهه «انقلابيون 17 فوريه» اعلام كرد: «فرج العريبي» يكي از نزديكان به كنسولگري ليبي در قاهره از رژيم قذافي جدا شده و روز يكشنبه به بنغازي رفت.
براساس خبرهاي تأييد نشده از سوي انقلابيون، احتمالاً العريبي در شوراي انتقالي ليبي مشاركت خواهد داشت، اما هنوز مشخص نيست كه چه پستي را خواهد داشت.

همزمان با آغاز هفته سرنوشت ساز
مردم يمن : بزودي دنيا را غافلگير مي كنيم

سرويس خارجي ـ
تظاهرات معترضان يمني در هفته سرنوشت ساز با تيراندازي لباس شخصي ها به خاك و خون كشيده شد.
ده ها هزار تن از معترضان يمن با برگزاري تظاهرات گسترده در 17 شهر يمن در هفته سرنوشت ساز سرنگوني علي عبدالله صالح را يكصدا فرياد زدند.
اين در شرايطي است كه بر اثر حمله لباس شخصي ها و نيروهاي امنيتي به تظاهركنندگان و تيراندازي مستقيم به سوي آنان دست كم پنج نفر كشته و حدود 40 نفر ديگر مجروح شدند.
انقلابيون يمني با اعلام اين كه هيچ طرحي را نمي پذيرند و به غير از بركناري علي عبدالله صالح ديكتاتور يمن خواسته اي ندارند تاكيد كردند كه؛ در روزهاي آينده جهان را غافلگير خواهيم كرد.
علماي يمن نيز با صدور فتوا از جوانان و مردم يمن خواستند بيش از پيش در برابر رژيم مقاومت كنند.
علماي ديني يمن همچنين طرح شوراي همكاري خليج فارس را فريبكارانه و سازشكارانه توصيف كرده و اعلام كردند كه اين طرح توطئه اي با صحنه گرداني آمريكا براي نجات ديكتاتور يمن است.
اين در حالي است كه همزمان با ادامه اعتراضات مردمي در يمن فرستاده ويژه شوراي همكاري خليج فارس روز گذشته وارد صنعا پايتخت اين كشور شد.
هدف از سفر فرستاده ويژه شوراي همكاري خليج فارس به يمن گفت وگو براي يافتن راه حلي به منظور پايان بخشيدن به وضع موجود در اين كشور اعلام شده است ليكن معترضان با سفر فرستاده ويژه شوراي همكاري مخالف هستند و اعلام كردند كه وضعيت يمن در خيابان ها تعيين خواهد شد، نه پاي ميز مذاكره.
معترضان يمني همچنين تاكيد كردند كه در هفته سرنوشت ساز تظاهرات و اعتراضات خود را افزايش خواهند داد. هفته سرنوشت ساز از روز شنبه آغاز شده است.


مردم مصر : اسرائيل را به رسميت نمي شناسيم


هزاران تن از جوانان مصري با تجمع در ميدان مركزي قاهره از آرمان هاي مردم فلسطين حمايت كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، تجمع كنندگان مصري كه در ميدان التحرير گرد هم آمده بودند، با شركت در تجمع شكستن محاصره نوار غزه، حمايت هاي مادي و معنوي خود را از ملت فلسطين در برابر رژيم صهيونيستي اعلام كردند. به گزارش ايرنا، در اين تجمع كه همه احزاب و گروه هاي مصري حضور داشتند، «تشكل جوانان انقلاب 25 ژانويه» با انتشار اطلاعيه اي با عنوان «اسرائيل را به رسميت نمي شناسيم و فلسطين را فراموش نخواهيم كرد، بر حمايت خود از مبارزات ملت فلسطين عليه اشغالگران رژيم صهيونيستي تاكيد كردند.»
بر پايه اين گزارش، شركت كنندگان در اين تجمع، خواستار آزادي زندانيان مصري از زندان هاي رژيم صهيونيستي شدند.
 

 





:: بازدید از این مطلب : 430
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 ارديبهشت 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: