نوشته شده توسط : من


گفتگوی اختصاصی جوان آنلاین با یکی از مصدومین حوادث روز گذشته

 


 

گفتگوی اختصاصی جوان آنلاین با یکی از مصدومین حوادث روز گذشته


 

در پایان واجدی متذکر شد این پیغام را از طرف بنده یه کور دلان بدهید که: سر خم می سلامت شکند اگر صبوحی



یکی از مصدومان شب گذشته پروژه آشوب صهیونیستی درگفتگو با خبرنگار«جوان آنلاین»، گوشه ای از اعمال زشت فتنه جویان مدعی را بیان کرد.
شهاب الدین واجدی که به عنوان عکاس خبری در صحنه درگیری های روزگذشته حضور داشت به خبرنگار«جوان آنلاین» گفت: بنا بر رسالت خبری و پوشش اتفاقاتی که در سطح شهر روی داده بود، برای تصویر برداری به مرکز شهر و خیابان انقلاب رفته بودم.اولین صحنه ای که در خیابان جمالزاده مشاهده کردم،سناریوی تکراری آتش زدن سطل آشغالها و خسارت به اموال عمومی بود.
وی ادامه داد: به سمت میدان آزادی که حرکت کردیم در تقاطع نواب موتورسیکلتم خاموش شد که ناگهان عده ای با سنگ و چماق به سمت ما حمله کردند و ما را مورد ضرب و جرح قرار دادند.
وی افزود: از نکاتی که بسیار بنده را متاثر کرد فحاشی های زشتی بود که این افراد به ما می کردند که نشان دهنده اهداف و نیات آنها بود و به خوبی روشن نمود که این مدعیان در چه پایه ای از فهم و شعور قرار دارند.
واجدی ادامه داد:از نکات دیگر آتش زدن موتور شخصی ما و سرقت اموال مان شامل گوشی های موبایل و دوربین عکاسی بنده بود.
در پایان واجدی متذکر شد این پیغام را از طرف بنده یه کور دلان بدهید که:
سر خم می سلامت شکند اگر صبوحی
 

 



 

حرکت امت حزب الله به سوی منزل کروبی و موسوی

 

 


حرکت امت حزب الله به سوی منزل کروبی و موسوی

جمعی از امت حزب الله که در اعتراض به فتنه گران و پادوهای آشوب اسرائیلی در مقابل مسجد ارگ تهران تجمع کرده بودند،به سمت منزل مهدی کروبی جهت بیان اعتراضات خود رهسپار شدند.

این جمع از امت حزب الله که بیش از 2000 نفر می باشند،بر این باورند که موسوی و کروبی متهم اصلی کشته شدگان حوادث پس از انتخابات هستند و باید با آنان برخورد شود.
گفته می شود این جمعیت قرار است به سوی منزل میرحسین موسوی نیز حرکت کنند.



 

حمایت آشکار اوباما از اغتشاشگران تهران
حمایت آشکار اوباما از اغتشاشگران تهران

رئیس جمهوری آمریکا در تداوم مواضع تفرقه جویانه این کشور به طور آشکارا از اغتشاشگران روز گذشته در تهران حمایت کرد.




"باراک اوباما" بار دیگر در خصومت با ایرانیان بر حمایت از آنچه وی ادامه اعتراضات در ایران خواند حمایت کرد.

رئیس جمهوری آمریکا در موضعی تفرقه افکنانه و مداخله گرانه مدعی شد: ایرانی ها باید شجاعت لازم برای بیان آزادی را داشته باشند و به اعتراضات خود ادامه دهند.

وی همچنین در دخالت آشکار در موضوعات منطقه ای و با هدف انحراف انقلاب ملت مصر گفت: نشانه های مثبتی در مصر می بینیم. کشورهای خاورمیانه ضرورت تغییرات را احساس کرده اند.
 


 

نامه شجونی به هاشمی رفسنجانی
نامه شجونی به هاشمی رفسنجانی

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز خطاب به هاشمی رفسنجانی نوشت: آقای هاشمی به سرعت از موسوی و کروبی فتنه‌گر و محارب اعلام برائت کنید.

 حجت‌الاسلام جعفر شجونی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز طی نامه‌ای به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دیگر عضو جامعه روحانیت مبارز نسبت به عدم اعلام برائت وی از سران فتنه هشدار داد.

بر اساس این گزارش، وی در ابتدای این نامه با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی دارای سوابق چشمگیر انقلابی است، خطاب به وی نوشت که اگر می‌خواهد از گذشته خود حراست کند باید همین امروز از فتنه‌گران اعلام برائت کند چرا که موسوی و کروبی دشمنان جهان اسلام هستند و صهیونیست‌ها را خرسند کرده و مسلمانان سراسر جهان را نگران کرده‌اند.

 

شجونی با بیان اینکه آقای هاشمی رفسنجانی آخرین فرصت خود را برای اعلام برائت از موسوی و کروبی نباید از دست بدهد، نوشت: تا زمانی که آقای هاشمی از موسوی و کروبی اعلام برائت نکرده باشد، بنده حساب وی را با سران فتنه‌ جدا نخواهم دانست.

 

دبیر کل جامعه وعاظ با بیان اینکه موسوی و کروبی بدون امید به همراهی هاشمی رفسنجانی جرأت جسارت به ارزش‌های ملت ایران را نداشته و ندارند، به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هشدار داد در صورت عدم اعلام برائت ملت ایران دیگر هاشمی رفسنجانی را به دامن انقلاب جای نخواهنشد داد.

 

وی همچنین در این نامه نوشته است ‌که روحانیت برای فدا شدن در راه ولایت فقیه آمادگی کامل دارند و هر فردی در مقابل نظام اسلامی بایستد با واکنش شدید روحانیت مواجه خواهد شد.

 

شجونی در بخش پایانی نامه خود خطاب به هاشمی رفسنجانی نوشت: آقای هاشمی من با شما دوستی دیرینه دارم و دوستانه می‌گویم که ملت ایران شما را جزو حامیان فتنه ۸۸ می‌داند که البته بنده نیز با ملت ایران هم عقیده هستم؛ اگر شما چنین نظری ندارید فرصت را از دست ندهید و به سرعت با موسوی و کروبی فتنه‌گر و محارب که حق‌شان اعدام در ملاء عام است اعلام برائت کنید. ناگفته نماند که دعا کرده‌ام جان نا قابل خویش را در راه مبارزه با سران فتنه به مقام معظم رهبری هدیه کنم.



 

چه کسی گرای 25 بهمن را داد؟
چه کسی گرای 25 بهمن را داد؟

روز ۲۵ بهمن اگر چه به اذعان رسانه های غربی برای گروهک های ضد انقلاب و فتنه گران دستاورد مشخصی نداشت اما مجموعه ای عوامل حکایت از طراحی ویژه دشمنان تاریخی ملت ایران برای اجرای این سناریو دارد.

به گزارش مهر، بعد از موضع گیری مقامات ارشد ایران پیرامون تحولات مصر ، سخنگوی کاخ سفید در واکنشی اظهار می دارد که وقتی مقامات ایران درباره تظاهرات در مصر چنین اظهاراتی دارند باید دید این حکومت با مخالفان خود چگونه برخورد می کند!

یک روز بعد از این گرا و چراغ سبز سخنگوی کاخ سفید دو نفر از بازیچه های فتنه که حالا به مدد خوش خدمتی در حادثه ۲۵ بهمن به درجه "بازیگری" ارتقا پیدا کرده اند درخواستی برای راهپیمایی در حمایت از مردم مصر صادر میکنند.

نکته عجیب این است که این درخواست راهپیمایی سه روز بعد از راهپیمایی مرسوم و سالانه ۲۲بهمن درخواست شده و نکته سئوال بر انگیز نیز همین بود که چرا اگر هدف راهپیمایی در حمایت از مردم مصر است این حمایت همچون مردم ایران در راهپیمایی ۲۲بهمن اعلام نشد؟

نکته عجیب تر این است که در روز ۲۲ بهمن حکومت دیکتاتوری مبارک در مصر سقوط کرد و اگر بنا بر حمایت از مردم مصر بود چرا تغییری در این درخواست صورت نگرفت؟!

مگر جز این است که طبق اعلام طراحان این سناریو قصد راهپیمایی ۲۵بهمن حمایت از مردم مصر در مقابل رژیم مبارک بوده راس این رژیم که چند روز قبل از قرار ۲۵ بهمن برکنار شد!

اما اگر از زاویه دیگر به این موضوع نگریسته شود مشخص است که هدف اصلی سناریوی حمایت از مردم مصر اعلام وجود مجدد فتنه گران در کشور بود چراکه در راهپیمایی این روز هیچ شعاری در حمایت از مردم مصر سر داده نشد .

ذوق زدگی ضدانقلاب

با اعلام درخواست بازیچه های سابق فتنه برای راهپیمایی در روز ۲۵ بهمن رسانه های ضد انقلاب ذوق زده شده و و با حرارت خاصی اخبار مرتبط با این موضوع را دنبال کردند.

نسخه ای که کاخ سفید پیچید

از سوی دیگر دولت امریکا که تاکنون بی محابا در امور داخلی ایران دخالت کرده و همواره سعی بر سوء استفاده از تحولات ایران را داشته است با دستپاچگی نسبت به درخواست راهپیمایی ۲۵ بهمن واکنش نشان داد و خواستار موافقت با آن شد.

از این گذشته کاخ سفید برای حمایت از راهپیمایی غیر قانونی ۲۵ بهمن در توئیتر صفحه اختصاصی باز کرد و خواستار تاخیر در به روز رسانی این سایت و عدم اختلال در فعالیت آن تا روز چهارشنبه شد.

از این گذشته صفحه جداگانه ای نیز در فیسبوک راه اندازی شد تا شاید امریکا بتواند راحت تر پیاده نظامش را در تهران ارنج کند.

رسانه های بیگانه به نقل از مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا با اشاره به تلاش سران فتنه برای راه اندازی راهپیمایی در ۲۵ بهمن به بهانه حمایت از مردم مصر و تونس و مخالفت وزارت کشور با صدور مجوز در این خصوص نوشتند: حکومت ایران چیزی را برای مردم غیرقانونی می داند که ادعا می کرد برای مردم مصر شرافتنمدانه است.

تام دانیلون، مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری ایالات متحده روز شنبه با صدور بیانیه ای از حکومت ایران خواست به مردم این کشور اجازه دهد همانند معترضان مصری از حق جهانی برگزاری اجتماعات مسالمت آمیز، تظاهرات و ارتباطات برخوردار شوند.

از سوی دیگر رابرت گیبز، سخنگوی کاخ سفید که در واکنش به رخدادهای سیاسی اخیر ایران صحبت می کرد، گفت حکومت این کشور باید به مردم اجازه دهد تظاهرات مسالمت آمیز برگزار کنند. گیبز با اشاره به تحولات اخیر در ایران گفت حکومت این کشور از اراده مردم در هراس است!

جو بایدن، معاون رئیس جمهوری آمریکا هم در سخنانی از حکومت ایران خواست به برای راهپیمایی مجوز بدهد و زندانیان سیاسی را آزاد کند.

تامی ویتور سخنگوی شورای امنیت ملی ایالات متحده نیز گفته است که موج اخیر بازداشت ها و تلاش دولت ایران برای مسدود کردن مجاری بین المللی اطلاع رسانی نشانه دورویی رهبران ایران است.

گفتنی است این اظهارات از سوی مقامات امریکایی در حالی صورت می پذیرد که مهدی کروبی نیز پیش از این در اظهار نظری گفته بود عدم صدور مجوز از سوی نظام در خصوص راهپیمایی ۲۵ بهمن نشانگر فریبکاری در حمایت از مردم مصر و تونس است!

تنفس مصنوعی به بقایای جند الشیطان

البته غیر از رسانه های ضد انقلاب و دولت های معاند با نظام ایران گروهک های تروریستی که آشکارا دست به جنایت و قتل و کشتار می زنند نیز نسبت به راهپیمایی ۲۵ بهمن ابراز احساسات کرده و از آن حمایت کردند تا نشان دهند تا چه اندازه سطح آرمان های آنان با این راهپیمایی هماهنگ است.

گروهک تروریستی ریگی با پخش ویدئویی، ضمن اعلام حمایت از فراخوان اغتشاش در روز ۲۵بهمن اعلام کرد: ما کسانی را داریم که آماده‌اند به سینه‌هایشان بمب ببندند و این جنایتکاران را به سزای اعمال ننگین و منفورشان برسانند.

عملکرد رسانه های بی طرف غربی و طنین صدای ملت ایران!

شبکه خبری بی.بی.سی فارسی وابسته به وزارت خارجه دولت بریتانیا نیز که تنها چند ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ ایران با هدف اطلاع رسانی آزاد(!) در خصوص مسائل ایران راه اندازی شده بود برخلاف برنامه هر روز خود که از ساعت ۱۷ برنامه خود را آغاز می کند از ساعت ۱۵ روز دوشنبه ۲۵ بهمن به پخش تصاویری از حضور نیروهای انتظامی در سطح شهر تهران پرداخته و با به نمایش گذاشتن تصاویر آرشیوی اغتشاشات سال گذشته سعی کرد تا آتشی را که از ۲۳ خرداد سال گذشته برافروخته بودند، شعله ورتر کند.

اما نکته جالب در برنامه های این روز شبکه بی.بی.سی فارسی جدای از پخش تصاویر آرشیوی ارتباط صوتی یکی از ایرانیان معترض با این شبکه بود. وقتی که مجری این شبکه در گفتگو با جوانی ایرانی که مدعی بود "شاهد عینی" تظاهرات میلیونی ملت علیه حکوت ایران است از او خواست تا درخصوص اتفاقات این روز گزارش دهد، جوان تماس گیرنده گفت: من سکوت می کنم تا صدای جمعیت و شعارهایشان را خود شما بشنوید. اینجا بود که مجری همیشه خندان این شبکه با حیرت صدای شعارهای جمعیتی که یکصدا می گفتند: "بی.بی.سی حیا کن مملکتو رها کن" و "مرگ بر انگلیس" را شنید و با دستپاچگی ارتباط را قطع کرد.

له له منافقین برای ابراز وجود

البته منافقین نیز که همواره این نوع تحرکات را فرصتی برای اعلام وجود محدود می دانند و در اغتشاشات قبلی نیش خود را به ملت زده اند در خصوص ۲۵ بهمن هم بیکار ننشسته و ضمن حمایت معنوی از طراحان و فرمانبرداران این قضیه در پس پرده نیز عوامل خود را سازماندهی کردند که نتیجه آن شهادت یک بسیجی و مجروح شدن تعدادی از نیروهای امنیتی در روز ۲۵ بهمن بود.

سلطنت طلبان هم بدشان نیامد!

رسانه ها و چهره های وابسته به رژیم سرنگون شده پهلوی که روابط برادرانه ای با رژیم سادات پدر معنوی حسنی مبارک دیکتاتور تازه مخلوع این کشور داشت هم از راهپیمایی به اصطلاح علیه مبارک اعلام حمایت کردند و رضا ربع پهلوی و مقام‌های ارشد کاخ سفید با حامیان مبارک که قرار بود برای خارج کردن او از انزوا به خیابان بیایند، اعلام حمایت و پیوستگی کردند.

رضا ربع پهلوی فرزند شاه مخلوع ایران با انتشار بیانیه‌ای از فراخوان سران داخلی فتنه برای اغتشاش در روز دوشنبه حمایت کرد و گفت: امیدوارم که رژیم در مخالفت با راهپیمایی مسالمت آمیز شما برای شرکت در شادکامی مردم آزاده و آزاد شده‌ی مصر اصرار نورزد.

حمایت یکپارچه منافقین، گروهک ریگی، سلطنت‌طلبان و مقام‌های کاخ سفید از درخواست عوامل داخلی فتنه در حالی است که آخرین حضور خیابانی جدی این جریان در سطح خیابان در روز عاشورای ۸۸ بود که عوامل میدانی و حرمت‌شکن آن روز نیز عمدتاً از منافقین و بهایی‌ها بودند.

در هر صورت طراحی راهپیمایی ۲۵ بهمن اقدامی ابلهانه بود که تنها دستاورد آن وارد شدن خدشه به جایگاه ایران در منطقه آن هم در شرایط حساس کنونی بود که بسیاری از ملت ها انقلاب مصر و تونس را نشئات گرفته از انقلاب ایران میدانند.


 

سخنان پناهیان درباره حوادث 25 بهمن
سخنان پناهیان درباره حوادث 25 بهمن

استاد حوزه و دانشگاه گفت: ملت ايران به خوبي مي‌دانند سران فتنه و فتنه‌گران هم داستان با آمريكا بوده و به دنبال انقلاب مخملين هستند.
  حجت‌الاسلام والمسلمين عليرضا پناهيان اساتيد حوزه و دانشگاه بعد از اقامه نماز ظهر و عصر امروز (سه‌شنبه) 26 بهمن در مسجد دانشگاه تهران گفت: پست‌ترين منافقان و رذل‌ترين انسان‌ها نيز مي‌توانند تظاهر به اخلاق كنند و با اجراي گزاره‌هاي اخلاقي سعي كنند تا به خود وجاهت ببخشند.

وي با اشاره به اينكه در آخرالزمان تنها يك مبارزه آن هم اخلاق در مقابل ايمان، از سوي دشمنان طرح‌ريزي مي‌شود، افزود: دشمنان اسلام با امام زمان(عج) نيز به وسيله اجراي گزاره اخلاقي سطحي مبارزه خواهند كرد.


پناهيان با بيان اينكه در حال حاضر دشمنان اسلام به وسيله اجراي پروژه اخلاق‌مداري به جنگ با اسلام مي‌پردازند، خاطرنشان كرد: عبدالكريم سروش در دولت خاتمي معتقد بود بايد به سوي جامعه اخلاقي حركت كنيم چون ارزش‌هاي معنوي را در جامعه به خوبي مشاهده مي‌كرد.


اين استاد حوزه و دانشگاه در ادامه تصريح كرد: سروش و حاميان آن معتقد بودند بايد جامعه اخلاقي شود اما سخني از اشاعه جامعه اسلامي به ميان نمي‌آورد.


وي در ادامه گفت: سروش با سخنان خود مبني بر اخلاق‌مداري در جامعه به روشني تاكيد داشت كه پيامبراكرم(ص) دروغگو بوده و نظريه‌هاي ايشان فقط مربوط به خود است و از وحي نيست.


پناهيان تاكيد كرد: همچنين سروش ادعا داشت كه پيامبراكرم(ص) مكار است؛ حال كساني كه زشت‌ترين تهمت‌ها را به اول شخص عالم خلقت مي‌زنند چطور مي‌توانند جامعه را به اخلاق‌مداري دعوت كنند؟


وي با بيان اينكه خاتمي را كه نمي‌توان ميان انديشمندان به حساب آورد و در فرصتي بادآورده رئيس‌جمهور ايران شد، گفت: ايجاد اخلاق در جامعه چه سودي براي فتنه‌گران دارد؟ ايجاد اين اخلاق‌مداري‌ها در فتنه 88 خود را نشان داد و فتنه‌گران فردي را معرفي كردند كه به هيچ عنوان به عزت اسلامي توجهي نداشت و اكنون نيز سعي دارد با گزاره‌هاي اخلاقي به فتنه‌گري‌هاي خود ادامه دهد.


پناهيان اظهار داشت: آيا فتنه‌گران مسئوليت شهادت دانشجوي بسيجي را كه روز گذشته به شهادت رسيد،‌ قبول خواهند كرد؟ حال كه اجازه نداديم اين فتنه‌گران به فتنه‌گري‌هاي خود ادامه دهند ميزان حضور منافقان را در ميان آنها مي‌بينيم.


وي با تاكيد بر اينكه فتنه‌گران بستري را فراهم كردند تا منافقان وارد صحنه شوند، خاطرنشان كرد: فتنه‌گران خانواده زندانيان سياسي را به ديدار با علماي قم بردند تا بتوانند فرد عالم عوامي را پيدا كنند تا از آنها حمايت كند.


پناهيان اظهار داشت: فتنه‌گران خون شهداي انقلاب و جنگ تحميلي را نمي‌بينند اما فقط به فكر زندانيان سياسي خود هستند.


اين استاد حوزه و دانشگاه با بيان اينكه اين وضعيت تا موقعي ادامه دارد كه مصلحت برخورد با آنان باشد، گفت: اساسا انتخاب منتظري به عنوان قائم مقام رهبري نيز مصلحت بود و امام(ره) از ابتدا با انتصاب وي به عنوان قائم مقام رهبري مخالف بودند.


وي افزود: يكي از عوامل پذيرش مصلحت در جامعه جهالت عامه است و عدم تحمل مردم نيز يكي ديگر از عوامل پذيرش مصلحت است اما غير از اين 2 عامل، عامل ديگري مصلحت را بر جامعه تحميل مي‌كند و آن نخبگان جامعه هستند.


پناهيان تاكيد كرد: نه تنها مخالفت خواص جامعه مصلحت را تحميل مي‌كند، گاهي اوقات تحميل مصلحت به جهت سكوت موذيانه نخبگان جامعه است و اگر مصلحت‌هايي را براي محاكمه فتنه‌گران نداريم به جهت سكوت نخبگان جامعه است كه بايد اين سكوت شكسته شود و از آنان سؤال شود كه چرا سكوت مي‌كنند؟


اين استاد حوزه و دانشگاه تصريح كرد: نخبگان جامعه در پاسخ به اين سؤال كه اگر بگويند مخالف محاكمه فتنه‌گران هستند در ميان مردم بي‌آبرو خواهند شد و اگر بگويند موافق محاكمه فتنه‌گران هستند، زمينه عدالت و محاكمه فتنه‌گران فراهم خواهد شد.


وي با بيان اينكه ديدگاه‌هاي بين‌المللي را نمي‌توان از عوامل تحميل مصلحت بر جامعه دانست، اظهار داشت: ملت ايران به خوبي مي‌دانند سران فتنه و فتنه‌گران هم داستان با آمريكا بوده و به دنبال انقلاب مخملين هستند.


پناهيان در پايان خاطرنشان كرد: حمايت آمريكا از فتنه‌گران روشن است و دليل اينكه با آنان برخورد نمي‌شود تنها سكوت نخبگان است.


 

هاشمی برای منافقین پول می فرستاد
هاشمی برای منافقین پول می فرستاد
روز گذشته "محمدحسین صفارهرندی" وزیر فرهنگ و ارشاد دولت نهم و نماینده مجلس در جمع دانشجویان دانشگاه شاهد پیرامون اهمیت و چگونگی شکل گیری انقلاب اسلامی به بحث و گفتگو پرداخت.
 
وی حقیقت شروع انقلاب و شکل گیری آن را از سال 42 دانست و در همین مورد گفت: در سال 1342 مردی از جنس متفاوت در جامعه ظهور کرد
 
وی در تشریح انقلاب گفت: در ابتدای شروع مبارزات امام موجی به مخالفت با ایشان برخاستند که این مخالفت هم زمینه ساز طرفداری بیشتری در مراحل بعدی از امام شد. امام اساسا به مبارزات پارلمانیستی معتقد نبود.
 
به عنوان نمونه دولت مصدق که نمونه ای از دولتهای وفادار به سلطنت بود برداشتشان این بود که می توان شاه را متقاعد کرد که به سلطنت قانع باشد و سیاست را بسپارد به کسانی که می توانند کشور را در حد پارلمانی در دست بگیرند.
 
امام اساسا به مبارزه در چهارچوب رژیم اعتقاد نداشت  و روش امام از نوع مبارزه ی احزاب و گروه ها و گروهک ها نبود .
 
پس از 15خرداد 1432 گروه هایی چون "موتلفه" و "مجاهدین اسلامی" تشکیل شدند. سال44 حزب ملل اسلامی رفت و کادر آن دستگیرشدند که اعضای آن هنوز در قید حیات هستند مثل آقای حجتی کرمانی و آقای منصوری و...
 
در همان زمان گروهای دیگری هم شکل گرفتند که مبارزات زیرزمینی خود را برای تغییر وضع موجود ادامه می دادند به تبع در آمریکای لاتیین هم گروه های مارکسیستی برای تغییر وضع موجود به وجود آمده بودند و در کشور ما هم بچه های مسلمان و مسجدی بودند که پای درس آیت الله طالقانی می رفتند و سیاست ها را در مکتب آزادی آموخته بودند. و بعد ها به گروههایی تبدیل شدند که شیوه ی مارکسیستی  را در دستور کار خود قرار دادند(مجاهدین خلق،فداییان خلق)و در آستانه ی دهه ی   50ضربه ی بزرگی  به این گروه ها وارد شد که کادرها یشان دستگیر شدند دوره ای کار اینها  به صورت زیرزمینی در حد محدود و کار چریک ادامه یافت.

همان اوایل کار مجاهدین خلق اینها در صدد ارتباط  با امام بودند و آقای طالقانی را به وساطت به نجف فرستادند و آقای طالقانی  آز آنها تعریف کرد.


حضرت امام آنها را به حضور پذیرفتند و قرار شده بود سه هفته مواضعشان را برای امام روزی یکی دو ساعت بگویند  و آنها در اغلب این جلسات نهج البلاغه را برای امام می خواندند پس از21روز امام به اینها می گویند راه این نیست که شما در پیش گرفته‌اید و اینگونه به جایی نمی رسید. امام نفوذ زیادی در کشور داشت و آنها نیاز زیادی  به امام داشتند و از طرفی هم امام را برای نیاز مالیشان میخواستند و میخواستند امام را راضی کنند که متدینین به  آنها کمک کنند و از اموال خود برای مبارزه به آنها بدهند.

 در ابتدا که اینها خط اسلام داشتند آقای رفسنجانی رابط اینها با بازار بود و پول سهم امام را به بازار میداد تا برای اینها وسایل مبارزه فراهم کند.

سال 54 عده ای از اعضای مارکسیست بین این سازمان نفوذ کردند.مرحوم لباف زیردست ساواک افتاد وشهید شد و ازاین سازمان چیزی جز سازمانی مارکسیستی با اعلام موضع صریح باقی نماند.


انعکاس این خبرها در جوانان نوعی حالت سرخوردگی و حیرت را به وجود آورد و همچنین بسته شدن حسینیه ارشاد برای افراد مذهبی که روشنفکر بودند هم باعث ناراحتی و سرخوردگی بود(در سال 52).این حسینیه توسط افراد برجسته ای مثل مطهری برپاشده بود وبا پیوستن شریعتی گرمتر شده وباعث جذب جوانان شد. این نحوه ی مبارزه به نوعی ناکام و عقیم ماند از آنجا توجه ها جلب شد به سمتی  که اما به عنوان یک رهبر سازمان دهندگانی که از مکتب وسیع فکری سیراب می شدند و به سمت روحانیت رفت پیوند میان جریان دانشگاهی و حوزوی مقدمات یک روش تازه برای مبارزه با رژیم را فراهم کرد و ...


درسال 56 شهادت فرزند دوم امام به صورت شعله های خشم مردم  خود رانشان داد. اجرای مراسم ختم هرروز درجایی از کشور سبب شد که تفکرات امام خمینی (ره) فرصت بیشتری یابد انتشارنامه های امان با عنوان امام کاشف الخطا به  به طور وسیع بین مردم ((نظریه ولایت فقیه)) این حضور به تدریج جدی تر شد. اتفاقا اولین بار در مسجد ارگ عنوان امام برای رهبر انقلاب  به کاربرده شد آن کسی که این عنوان را مطرح کرد یک طلبه ی جوان و خوش سخن بود مطالعات دانشگاهی اش درحد لیسانس بود و کسی نبود جز دکتر حسن روحانی.


رابطه یک رهبر و امت شکل گرفت برخلاف روش های مبارزاتی سابق که تلاش می شد یک نماینده به مجلس برود یا دولت تشکیل شود این برای انهدام رژیم تلاش می شد نظامی به وجود آمد که از همان ابتدا نشان داد که میخواهد با دشمنی جمهوری اسلامی وارد شود دلیل عمده ی  نوشته شدن آن مطلب حرکت و موجی بود که در استقبال از شخصیت امام در رسانه آغازشده بود و رژیم برای ضربه زدن به امام دستورداده بود آن مطلب را در روزنامه ی اطلاعات بزند.


بعد ازآن مسیر مبارزات در دست کسانی افتاد که خواستار امام بودند شبکه ی وسیع روحانیت در سراسر کشور امکانی بود که در هیچ کجای کشور هیچ حزبی اینگونه نبود از هر مسجدی روحانی بود و این روحانی وصل میشد به مرجعی یا روحانی دیگر.

 پس از ورود امام به ایران در سال 57، در25بهمن بعضی از گروههای سیاسی مثل چریکی و مجاهدین خلق آمدند به سمت خیابان ایران محل استقرار امام و گفتند میخواهیم با امام حرف بزنیم اعلام موضع کنیم و بگوییم ما برای رسیدن به این نقطه شهید دادیم تلاش کردیم  و درتاسیس حکومت جدید ما باید جایگاهی داشته باشیم و حق خود را میخواهیم از همان ابتدا سهم خواهی آغاز شد، درحالی که آنها به این مبارزه اصلا اعتقادی نداشتند و درسرکوب 15خردادطعنه می زدند که مبارزه پیچیدگی هایی دارد که شما نمی دانید.

دوران حکومت شریف امامی و انجام تغییر تاریخ هجری دینی به تاریخ شاهنشاهی  2535.2536رخ داد که دوسال پس از این واقعه شریف امامی تاریخ را به هجری شمسی بازگرداند. یکی ازمراجع وقت اعلام کرد که به حمدالله  به خواستمان رسیدیم و تاریخ عوض شد گویی مردم برای همین فقط خون ریختند.


زمان شاه ساعت12 ظهر اذان میگفتند و ساعت شرعی را متوجه نبودند بعد از مدتی شریف امامی اعلام کرد ساعت شرعی را اعلام میکنیم  و باز این روحانی(منتظری )گفت:خب بحمدالله این هم حل شد.این نشانه ی عدم بصیرت این روحانی است که دلیل مبارزه  را نفهمیده بود.


هر اتفاقی می افتاد مردم نظر امام را از شبکه های روحانی می پرسیدند مسجدها پاتوق وکانون بودند. انقلاب باید نهادسازی می کرد شبکه های حکومتی را کامل میکرد و به واسطه ی فقدان سابقه افراد متدین و کار آمد در حکومت به دلیل کار نکردن آنها در حکومت غاصب. حالا باید کارگزارانی مشخص شوند که حکومت موقت برای همین بود. مثلا داریوش فروهر در دوران مصدق بود. جوان ملی به سرعت جایگاه خود را در دولت تازه تاسیس یافت و فهمید حکومتی که  با خدا تشکیل شده نمیتواند از مشرب غیرخدا سیراب شود و فهمید که این خواسته خیلی زود جواب دارد. زمانی که دولت شهید رجایی شکل میگیرد.2 سال بعداز انقلاب ترکیب دولت از عناصر بی بدیل بود. مثل دکتر قندی مجتهد مسلم  و دکترای  الکترونیک وزیرپست  و تلگراف شهید رجایی بود با سن کمتر از20سال این مسیر متوجه شد. همان موقع بنی صدر رجایی را به خشک مغز بودن  متهم  میکرد و فکرمیکردند مگر می شود درشرایط امروز نظامی را ایجاد کرد و براساس اسلام اداره اش کرد؟ امروز ثابت شده که اگر در سیمای انقلاب امثال شهید رجایی نبودند امروز کسانی نبودند که برای تاسیس نظام اسلامی درجهان اعلام آمادگی میکنیم به نهضت شاب در مصر که رجوع میکنیم  میبینیم که میگویند در ایران یک دوستی پیاده شده که باید آن را اجرا کنیم مارکسیست ها چریک میفرستادند به سبک آقای چه گوارا که برود به عنوان انقلاب معرفی کنند.


درست درشرایطی که ایران جایگاه خود را نشان داده عده ای اعتراض می کنند و آن معنی اش عصا زدن زیر بغل آمریکاست و میخواهند انتقام آمریکایی راکه در قاهره مانده درخیابان آزادی بگیرند وپروژه ی اسب تروایشان را نقش برآب شد.


آقای خاتمی چند روز پیش گفته این بازی که موسوی وکروبی راه انداخته اند دوسر باخت است اگر مجوز بدهند چه زمانی میتوانیم  یک دهم جمعیت 22بهمن را در خیابان جمع کنیم.


ولی آقای موسوی و کروبی مشکل اصلی شان حماقت است. چون خط اصلی را  از آن طرف به آنها میدهند.آن طرف  میگوید چطور خروج مردم مصر از طرف ایران خوب است آن وقت خود مردم اعتراض میکنند به راست؟ شماکه اعتقادی به جهان  وطن در اندیشه ی اسلامی ندارید(نه غزه نه لبنان )وقتی میگویند که ما به حمایت ازمردم مصربه خیابان ها می آییم چه معنی دارد؟ آمریکا در شرایط ویژه واقع شده و کارش ازحد بحران (ICu) گذشته ودر (ccu) رفته و حتی مسکن ها ی قوی کارساز نیست. وقتی همه ی جهان اسلام میگوید ما میخواهیم ازدست آمریکا راحت شویم100هزار نفر بگویند آمریکا. چه دردی از آمریکا دوا میکند؟!

 

نقش VOA و BBCدر آشوب های دیروز
نقش VOA و BBCدر آشوب های دیروز
یک منبع آگاه در گفتگو با «ندای انقلاب» به سردرگمی اولیه و ابتدایی شبکه های تلویزیونی غربی در مواجه با پوشش اخبار راهپیمایی آشوب صهیونیستی اشاره کرد و گفت این سردرگمی که در نهایت به شدت گرفتن تبلیغات آنهم دریک محور مشترک منتهی شد بیش از پیش از وجود یک اتاق فکر عملیاتی مشترک میان این شبکه ها پرده برداشت.

وی دراین زمینه گفت:شبکه های تلویزیونی ای همچون بی بی سی فارسی و VOA در ابتدای پوشش خبری خود از آشوب صهیونیستی 25 بهمن در ابتدا به صورت عادی با رویدادها شکل گرفته برخورد کرده و تصریح می کردند که تجمعات اندک بوده وبه شکل عادی روند خود را طی می کند اما بلافاصله با ورود اتاق فکرعملیات برای هدایت مستقیم تر این آشوب ها این شبکه ها در چرخشی آشکار و با عبور از استراتژی موزائیکی ،به آگراندیسمان رویدادها پرداخته و تصریح کردند که این آشوب ها گسترده،با حمایت های مردمی و در آستانه تبدیل شدن به یک قیام است!

این منبع آگاه در خاتمه تصریح کرد دلایل تاخیر ورود این اتاق فکر به صحنه عملیات را تلاش برای برخی هماهنگی ها با پادوهای داخلی عنوان کرد.





:: بازدید از این مطلب : 425
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 بهمن 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: