نوشته شده توسط : من

انتقاد ضدانقلاب از شرایط فوق العاده رفاهی تاج زاده در زندان

انتشار مقالات مفصل و مسلسل از مصطفي تاج زاده، محافل ضد انقلاب را درباره ادعاي حبس و شكنجه نامبرده به ترديد انداخت.

 

 

اين ترديد از آن جهت جدي است كه سال گذشته يك ويدئو از اظهارات وي خطاب به صفايي فراهاني و رمضان زاده منتشر شد و تاج زاده در اين ويدئو، تصريح مي كند به عنوان فردي با سابقه كارشناسي يقين دارد كه تقلب در انتخابات امكانپذير نبوده است.
به تازگي و در پي انتشار چند مقاله از تاج زاده از جمله در سايت جرس، سايت ضد انقلابي خودنويس نسبت به راحتي و آزادي عمل تاج زاده مشكوك شده و نوشته است: طرح مسئله اخلاق از جانب آقاي تاج زاده و نوشتن مقاله در زندان باعث نوشتن اين تحليل شد تا بعضي عزيزان فكر نكنند كه خوانندگان خداي ناكرده از پشت كوه مي آيند! ادعاهاي ايشان انسان را ياد مثل معروف مي اندازد كه «خط غلط، املاء غلط، انشاء غلط». از چند و چون ادعا و تحليل براستي سطحي و گمراه كننده ايشان كه بگذريم، اين مطلب بسيار قابل تعمق است كه ايشان (جرس) با طرح اين ادعا كه اين نوشته را تاج زاده، با خيال راحت در زندان نوشته و به بيرون فرستاده، نشان داده اند كه گروه «خودشاني ها» كه در ظاهر در زندان بسر مي برند، نه تنها به نوشت افزار دسترسي كامل دارند، بلكه به راحتي نوشته هاي خود را به بيرون زندان هم منتقل مي كنند! آن هم در زماني كه مدت هاي مديدي است كه از زندانيان واقعي در نامه كه هيچ، بعضاً حتي خبر زنده بودن هم بخارج درز نمي كند!
خودنويس مي افزايد: هر كس مقاله آقاي تاج زاده را بخواند، ناخودآگاه از خود مي پرسد شرايط زندان ايشان چطور است كه تا اين حد از وقايع با خبرند و اطلاعاتشان چگونه به اين خوبي بروز مي شود؟ چرا كه ايشان از ديدارهاي رؤساي كشورها، آزادي دو آمريكايي و... سخن به ميان مي آورد كه خود اين مسئله نشان دهنده دسترسي آزاد اين عزيزان «در بند» به اخبار است! امري كه به نوبه خود و به صورت ناخودآگاه، اين سؤالات را در ذهن شنونده عاقل مطرح مي كند كه آيا به راستي زندان هاي ج.ا براي زندانيان تا اين حد مجهز و مرفه شده؟ اگر آري، پس يا فقط ايشان و ديگر «خودشاني ها» سرويس خوب مي گيرند و يا داستان كهريزك و مسائلي كه همه ما شنيديم از بيخ دروغ بوده و يكسري از عزيزان ما هم بيخود خودكشي كرده اند!
اين سايت ضدانقلابي همچنين نوشت: آيا بايد فكر كرد كه ايشان تافته جدا بافته هستند كه اين طور از امكانات برخوردارند؟ آيا آقاي تاج زاده و ديگر «خودشاني ها»، ما را چيز ديگري تصور مي كنند كه به اين راحتي زيگزاگ مي روند و جولان مي دهند و از پشت ميله هاي زندان هاي تخيلي و نمادين، مقاله و نقد در خصوص اخلاق صادر مي كنند؟ جا دارد ايشان فراموش نكنند عكس دفعه پيش شان كه بعد از مرخصي واقعي، از زندان و شكنجه و اعتصاب غذا (روزه هاي اعتراضي) نمادين گرفته اند، هنوز بر روي اينترنت موجود است و ايرانيان هم خوب خاطرشان هست كه چگونه ايشان به اتفاق يك «خودشاني» ديگر بنام جناب آقاي امين زاده، با لپ هاي گلي و شكم بر آمده جلوي دوربين ايستاده بودند و پز و ژست فتوژنيكي مي گرفتند و توقع داشتند كه دل مادر سهراب ها و نداها به حال ايشان و داستان اسارت ايشان كباب بشود!
نويسنده تصريح مي كند: باور كنيد بنده به عنوان يك خارج نشيني كه بارها مسافرت مي روم، كمتر توريستي را مي بينم كه به اين سر حالي عكس يادگاري بياندازد. خارجي ها يه مثل دارن كه مي گن يك عكس از هزار تا كلمه بيشتر حرف مي زنه! براي من عكس اين آقا اصلاً به شكنجه شده نمي خوره!


 

بیماری فراموشی و تحرکات تازه ربع پهلوی!

رضا پهلوی فرزند شاه مخلوع ایران محمدرضا پهلوی و نوه رضا قلدر، کسی که ننگ کشف حجاب و کشیدن چادر از سر زنان ایرانی را به نام خود ثبت کرد، اگر چه در فضای سیاسی ضدانقلاب خارج‌نشین هم شبیه داخل کشور مورد توجه قرار نمی‌گیرد اما کماکان طوری رفتار می‌کند که گویی همگان در انتظار او لحظه‌شماری می‌کنند!

 

 

rob-pahlavi-1

رضا پهلوی فرزند شاه مخلوع ایران محمدرضا پهلوی و نوه رضا قلدر، کسی که ننگ کشف حجاب و کشیدن چادر از سر زنان ایرانی را به نام خود ثبت کرد، اگر چه در فضای سیاسی ضدانقلاب خارج‌نشین هم شبیه داخل کشور مورد توجه قرار نمی‌گیرد اما کماکان طوری رفتار می‌کند که گویی همگان در انتظار او لحظه‌شماری می‌کنند!

از جمله کارهایی که وی در همین راستا و در طول مدت یک هفته اخیر انجام داده است، ارسال دو پیام خطاب به ملت ایران است.

پیام نخست وی بعد از پیروزی 6 بر صفر تیم ملی فوتبال کشورمان بر تیم ملی بحرین منتشر شد و طی آن تلاش کرد تا خود را در این پیروزی سهیم کرده و از نتیجه این بازی ابراز شادمانی کند!

نکته جالب در این پیام، اثبات بروز فراموشی در ذهن این به اصطلاح شاهزاده بود. وی نه تنها به کشتار مردم مظلوم و شعیان بی‌پناه بحرین طی ماه‌های اخیر از سوی رژیم حاکم این کشور موسوم به آل خلیفه و دخالت جنایتکارانه آل سعود حاکمان عربستان کمترین اشاره‌ای نکرده است، بلکه کمترین سخنی از خیانت پدر خود در موضوع جدا شدن این بخش از خاک کشورمان و تقدیم آن به گماشتگان استعمار پیر به میان نیاورده است.

البته وی چند روز بعد و به مناسبت روز جهانی مبارزه با حکم اعدام هم یک پیام دیگر فرستاده و علیه اجرای این حکم الهی در حق قاتلان، متجاوزان و مفسدان فی الارض سخن‌ها گفته. این در حالی است که اعدام‌های  سیاسی در دوران حکومت منحوس پدر وی هرگز از یاد و خاطره ملت ایران پاک نمی‌شود.

نکته جالب توجه دیگر آن است که وی در آمریکا ساکن بوده و در این کشور سالانه هزاران نفر به دلایل مختلف و با روش‌های گوناگون اعدام شده و موجب اعتراض بسیاری از انسان‌ها در کشورهای مختلف جهان از جمله خود آمریکا می‌شوند.

در چنین شرایطی، ربع پهلوی بدون اشاره به وقوع این اتفاق در آمریکا، چنان بیانیه‌ای فرستاده که گویی به عنوان نماینده خوش سابقه‌ترین خاندان از محل کشوری که اعدام‌های پرشمار و خارج از منطق و عقل انجام نمی‌دهد در حال سخن گفتن است.

آگاهان سیاسی معتقدند که این رفتارهای وی در جلب کمک‌های مالی غرب برای دخالت و ایجاد اغتشاش از سوی وی و بعضی وابستگان وی، در ایران موثر است.


 

هذیان‌گویی جرس در مورد اتهامات آمریکایی

بعد از انتشار اخبار ایراد اتهام تازه دولتمردان آمریکایی علیه ایران مبنی بر ظرح توظئه ترور سفیر عربستان سعودی در آمریکا، سایت‌های ضدانقلاب در حرکتی هماهنگ و همه‌جانبه کوشیدند تا به هر نحو ممکن این اتهام مضحک را اثبات کنند.

 

 

jaras-1

بعد از انتشار اخبار ایراد اتهام تازه دولتمردان آمریکایی علیه ایران مبنی بر ظرح توظئه ترور سفیر عربستان سعودی در آمریکا، سایت‌های ضدانقلاب در حرکتی هماهنگ و همه‌جانبه کوشیدند تا به هر نحو ممکن این اتهام مضحک را اثبات کنند.

در این بین، موضوع بی‌خبری مسئولان رده بالای کشور از این مسئله نیز یکی از خطوط تبلیغی این سایت‌ها برای توجیه وجود سوالات منطقی در مورد صحت و سقم این اتهام غیرعقلانی است.

سایت جرس که از سوی مهاجرانی کدیور و با نظارت دستگاه‌های امنیتی انگلیس اداره می‌شود، ضمن درج نوشته‌ای به قلم (م. ش) سخنانی نامربوط و پراکنده‌ای را که بی‌شباهت به هذیان‌گویی نیست منتشر کرده است.

در این مطلب ادعا شده است: «عاملین خودسر! در سپاه قصد شان ترور نبوده، بلکه فقط می خواستند این عملیات لو برود. نتایجی که از لو رفتن عملیات بدست می آید نفع آن بیشتر از ترور سفیر است!!»

در ادامه مطلب فوق آمده است:«آنچه از افشای این عملیات منتج می شود بدست آوردن افکارعمومی علیه ایران و احتمالاً اقدام برای شروع یک جنگ تازه است.»

 

 

نظام جمهوری اسلامی بعد از تسخیر سفارت آمریکا در دام یک جنگ سرد بی حاصل افتاد و همزمان 8 سال جنگ بی نتیجه، رمق وتوان اقتصادی کشور را گرفت. و بعد ازآن هم تمام تلاشها به سمت تقویت لجستیک نظامی رفت تاعمران کشور؛ و صد البته انرژی هسته ای و حواشی آن!

 

نویسنده این مطلب خود نیز به صحت ادعای آمریکا اعتقاد نداشته و نمی‌تواند این اتهام بی‌اساس را تأیید کند، ضمن تلاش برای جا زدن خود به عنوان یک فرد دلسوز نظام جمهوری اسلامی ایران نوشته است:«اگر عملیات ترور سفیرعربستان مستند به واقعیات باشد، باید گفت این افراد همان مارقین های انقلاب هستند که مستقیم و غیرمستقیم آلت دست عوامل صیهونیسم جهانی می شوند!»

در ادامه این پراکنده‌گویی‌ها ضمن توصیه اشاره به اوباما و توصیه‌هایی به وی آمده است:

«اوباما باید هوشیارتر از این باشد که در دام یک جنگ قرار بگیرد!» این در حالی است که آمریکا علاوه بر درگیر بودن با مسائل ومشکلات فراوان داخلی، هنوز از مهلکه افغانستان جان سالم به در نبرده و در همین حال نیز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در بهترین حالت از آمادگی طی دوران بعد از انقلاب اسلامی به سر می‌برند.

 

در انتهای این سخنان آشفته که مصداق بارز از این شاخه به آن شاخه پریدن یود چنین نوشته شده است:«دولتمردان ایران، کاسه داغ تر از آش شدند و از فلسطینی ها فلسطینی تر و از پاپ کاتولیک تر و خودشان نیز بدون هیچ سابقه مبارزاتی، (با حمایت از حقوق ملت فلسطین) و بر طبل جنگ می کوبند.

این سخنان مضحک اگر چه همواره از سوی این سایت‌ها بیان می‌شود اما تکرار آن در زمان حال، یقیناً نشان دهنده هماهنگی آنها با پروژه‌های تبلیغاتی رسانه‌ای غرب است.



 
 

خشم "فتنه‌گر بزرگ" از آرامش حاكم بر ايران

شيرين عبادي فتنه گر خارج نشين، در آخرين دوره گردي غربي خود در مصاحبه اي در پاريس نتوانست خشم خود را از آرامش حاكم بر ايران پنهان كند و به اظهار نظر در اين مورد پرداخت.

 

 

"شيرين آمريكايي" كه براي اغتشاشات سال 88 تلاش بسياري كرده بود و گمان نمي كرد توطئه شومش شكست بخورد، از آرامش كنوني حاكم بر ايران سخت خشمگين است.

وي در مصاحبه با نشريه فرانسوي "چلنج" اذعان كرد: پس از اغتشاشات سال 2009،  مردم ديگر در خيابانها حضور نيافتند و ناآرامي ها ديگر در خيابانها به چشم نمي خورد.

وي در ادامه از دوستان غربي اش خواست براي از بين بردن آرامش كنوني ايران به قول خودش "بسيج گسترده غربي" تشكيل دهند و به دخالت در امور ايران به بهانه حقوق بشر بپردازند.

عبادي در ادامه به انتقاد از زناني پرداخت كه در بهار عربي نقش بسزايي داشتند و آنها را بي برنامه خواند.

گفتني است، عبادي در دوره گردي جديدش براي شرکت در همايش زنان به شهر دوويل فرانسه رفته است./ا


 



لابد شنيده ايد كه مي گويند «از سر لاعلاجي، گربه شده خان باجي»؛ حالا حكايت فتنه گران شكست خورده جنگ احزاب و رضا ربع پهلوي است.
پايگاه اينترنتي ايران گلوبال وابسته به اپوزيسيون مقيم خارج با اشاره به مرگ كامل فتنه سبز نوشت: بيش از 7 ماه از حصر موسوي و كروبي مي گذرد. شايد هيچگاه تصور نمي كرديم كه حاكميت جرات به خود دهد و اين دو را بازداشت كند، اما جسارت نشان داد و اقدام به حصر موسوي و شيخ شجاع كرد. شايد خيلي ها تصور مي كرديم كه بعد از اين اقدام، فاتحه حكومت خوانده مي شود، چرا كه خود را شجاع و غيرتمند مي پنداشتيم. متاسفانه پس از بازداشت چهره هاي شناخته شده، حركت آنچناني از ما سر نزد؛ باعث اين امر را هم بسياري ترمزهاي جنبش يا بي عرضگي ما يا دلايلي ديگر مي دانند... اما در اين ميان در اين ماه ها، چهره واقعي خيلي ها روشن شد. يك نمونه جناب مهاجراني كه با وقاحت تمام شروع به تعريف از رژيم كرد، آقاي امير ارجمند هم مدت ها است سكوت اختيار كرده؛ آقاي سخنگوي شوراي هماهنگي راه سبز اميد، راستي كسي از شورا خبري دارد!!؟ ما هم شورا داريم، سوري ها و ليبيايي ها هم شوراي مخالفان دارند. چرا ما بايد از هر طرف بكشيم؟؟؟ عده اي در اين برهه از تاريخ نشان دادند كه مصداقي تمام عيار از مگسان دور شيريني هستند.
اين سايت ضدانقلابي اضافه مي كند: از آن سمت وقتي همه ساكت شده اند، جناب رضا پهلوي نمونه خوبي براي مثال زدن هستند. به عنوان يك اپوزيسيون سبز لذت بردم از نوشته هاي ايشان، از كساني دفاع كردند كه باعث شدند حكومت پدريشان سقوط كند و پادشاهي را از ايشان گرفتند. از او تشكر مي كنم كه در اين زمان كه حتي بسياري ميرحسين و شيخ را فراموش كرده اند، يادي از اينها كرد.


 

 

لپ هاي گل انداخته و شكم برآمده يعني شكنجه و زندان؟!



انتشار مقالات مفصل و مسلسل از مصطفي تاج زاده، محافل ضد انقلاب را درباره ادعاي حبس و شكنجه نامبرده به ترديد انداخت.
اين ترديد از آن جهت جدي است كه سال گذشته يك ويدئو از اظهارات وي خطاب به صفايي فراهاني و رمضان زاده منتشر شد و تاج زاده در اين ويدئو، تصريح مي كند به عنوان فردي با سابقه كارشناسي يقين دارد كه تقلب در انتخابات امكانپذير نبوده است.
به تازگي و در پي انتشار چند مقاله از تاج زاده از جمله در سايت جرس، سايت ضد انقلابي خودنويس نسبت به راحتي و آزادي عمل تاج زاده مشكوك شده و نوشته است: طرح مسئله اخلاق از جانب آقاي تاج زاده و نوشتن مقاله در زندان باعث نوشتن اين تحليل شد تا بعضي عزيزان فكر نكنند كه خوانندگان خداي ناكرده از پشت كوه مي آيند! ادعاهاي ايشان انسان را ياد مثل معروف مي اندازد كه «خط غلط، املاء غلط، انشاء غلط». از چند و چون ادعا و تحليل براستي سطحي و گمراه كننده ايشان كه بگذريم، اين مطلب بسيار قابل تعمق است كه ايشان (جرس) با طرح اين ادعا كه اين نوشته را تاج زاده، با خيال راحت در زندان نوشته و به بيرون فرستاده، نشان داده اند كه گروه «خودشاني ها» كه در ظاهر در زندان بسر مي برند، نه تنها به نوشت افزار دسترسي كامل دارند، بلكه به راحتي نوشته هاي خود را به بيرون زندان هم منتقل مي كنند! آن هم در زماني كه مدت هاي مديدي است كه از زندانيان واقعي در نامه كه هيچ، بعضاً حتي خبر زنده بودن هم بخارج درز نمي كند!
خودنويس مي افزايد: هر كس مقاله آقاي تاج زاده را بخواند، ناخودآگاه از خود مي پرسد شرايط زندان ايشان چطور است كه تا اين حد از وقايع با خبرند و اطلاعاتشان چگونه به اين خوبي بروز مي شود؟ چرا كه ايشان از ديدارهاي رؤساي كشورها، آزادي دو آمريكايي و... سخن به ميان مي آورد كه خود اين مسئله نشان دهنده دسترسي آزاد اين عزيزان «در بند» به اخبار است! امري كه به نوبه خود و به صورت ناخودآگاه، اين سؤالات را در ذهن شنونده عاقل مطرح مي كند كه آيا به راستي زندان هاي ج.ا براي زندانيان تا اين حد مجهز و مرفه شده؟ اگر آري، پس يا فقط ايشان و ديگر «خودشاني ها» سرويس خوب مي گيرند و يا داستان كهريزك و مسائلي كه همه ما شنيديم از بيخ دروغ بوده و يكسري از عزيزان ما هم بيخود خودكشي كرده اند!
اين سايت ضدانقلابي همچنين نوشت: آيا بايد فكر كرد كه ايشان تافته جدا بافته هستند كه اين طور از امكانات برخوردارند؟ آيا آقاي تاج زاده و ديگر «خودشاني ها»، ما را چيز ديگري تصور مي كنند كه به اين راحتي زيگزاگ مي روند و جولان مي دهند و از پشت ميله هاي زندان هاي تخيلي و نمادين، مقاله و نقد در خصوص اخلاق صادر مي كنند؟ جا دارد ايشان فراموش نكنند عكس دفعه پيش شان كه بعد از مرخصي واقعي، از زندان و شكنجه و اعتصاب غذا (روزه هاي اعتراضي) نمادين گرفته اند، هنوز بر روي اينترنت موجود است و ايرانيان هم خوب خاطرشان هست كه چگونه ايشان به اتفاق يك «خودشاني» ديگر بنام جناب آقاي امين زاده، با لپ هاي گلي و شكم بر آمده جلوي دوربين ايستاده بودند و پز و ژست فتوژنيكي مي گرفتند و توقع داشتند كه دل مادر سهراب ها و نداها به حال ايشان و داستان اسارت ايشان كباب بشود!
نويسنده تصريح مي كند: باور كنيد بنده به عنوان يك خارج نشيني كه بارها مسافرت مي روم، كمتر توريستي را مي بينم كه به اين سر حالي عكس يادگاري بياندازد. خارجي ها يه مثل دارن كه مي گن يك عكس از هزار تا كلمه بيشتر حرف مي زنه! براي من عكس اين آقا اصلاً به شكنجه شده نمي خوره!
 

ما گروه 2 نفره نيستيم، بلكه 3 نفر و شايد هم 4 نفريم!



اعضاي سرخورده اپوزيسيون خارج كشور از سر بيكاري با يكديگر گلاويز شده اند.
گويانيوز اخيرا درباره «اسماعيل- ن» (سلطنت طلب سابق) كه سايت نيمه تعطيل سكولاريسم نو را مديريت مي كند و دچار انواعي از توهم زدگي است نوشت: يكي از مشخصات اين آقا آن است كه پشتكار [!] خوبي دارد. به طوري كه توانسته در دو سال گذشته حدود 23 گروه كوچك سكولار سبز را در شهرهاي اروپا و آمريكا و كانادا تاسيس كند، گرچه تعداد كلي آنها چندان نيست ولي افراد فعال بسيار محدودي دارند. ايشان كه تلاش فراوان داشت سابقه سياسي ضد رژيم در دوران سلطنت براي خود دست و پا كند، هرچند نتوانست به اين امر نايل گردد ولي در چند سال اخير توانست به كمك نشريه سكولار نو، خود و گروه سكولار سبز را به عنوان گروهي ضد رژيم معرفي نمايد. او با قلم غامض خود كه گاها فهم نوشته هايش را براي هواداران و خوانندگانش مشكل مي سازد، همواره تلاش مي كند كه نشان دهد حرف جديدي براي اختراع دارد كه تا به حال به فكر ساير روشنفكران و انديشمندان خطور نكرده است. كما اينكه براي جاانداختن كلمات سكولار نو، انحلال و آلترناتيو (نوع نوري علا) و بعضي كلمات ديگر، تلاش دارد كه القا كند كه آنها را خود ابداع كرده است.
گويانيوز تاكيد مي كند كه نامبرده مايل است خود را به عنوان اپوزيسيون در تبعيد جا بزند هرچند كه حتي بعضي از اعضاي سكولار سبز نيز تفاوت انحلال و سقوط رژيم را درك نكرده و قادر به توضيح اظهارات وي نبودند.
اين رسانه هرچند كه خود متهم به همكاري با سازمان سيا مي باشد اما طيف هايي از اپوزيسيون را مايل به همكاري با بيگانگان معرفي مي كند و مي نويسد: طبيعي است اپوزيسيون هايي مورد تاييد و حمايت غرب و ناتو قرار مي گيرند كه منافع آنها را پس از تخريب منابع اقتصادي كشورشان در نتيجه جنگ تامين كنند و طبعا گروههايي خود را زير حمايت قرار مي دهند كه تنها گرفتن قدرت پس از سقوط ديكتاتور براي آنها اهميت دارد، نه گفتار جذاب در مورد سكولاريسم، دموكراسي، حقوق بشر و غيره! بي جهت نيست كه سكولار سبزها صحبت از اين مي كنند كه قبل از اينكه دير شود، بهتر است كه آلترناتيو را در خارج تشكيل دهيم كه غرب وادار شود آن را در معادلات خود درنظر بگيرد.
گويانيوز با تمسخر گروهك هاي 2، 3 نفره كه خود را آلترناتيو مي پندارند يا وانمود مي كنند، نوشت: به نظر مي رسد اين گروهها تفاوت آزادي ايجاد يك گروه سياسي را با ايجاد آلترناتيو درك نمي كنند، اينكه هر تعدادي با تفكر مشابه آزادند كه يك گروه را تشكيل دهند، ولي اين به مفهوم آن نيست كه اين گروهها كيفيت يك آلترناتيو براي يك نظام را پيدا خواهند كرد! در جايي از آقاي [ن] سؤال مي شد كه نقش نيروهاي داخل كشور در كنگره شما چيست، جواب كه بايد آن را تفكر غالب دانست، چنين بود كه عكس 20 نفري

اتحاديه پادوها به شرف عرض مي رساند كه...!



شماري از اعضاي گروهك هاي نهضت آزادي، ملي- مذهبي، و مشاركت در نامه مشتركي خطاب به خاتمي هشدار دادند كه حداقل شرايط شركت در انتخابات وجود ندارد و بنابراين نبايد در انتخابات مجلس شركت كرد.
اين نامه پس از آن منتشر شده كه خبرهايي مبني بر تقلاي خاتمي و برخي همراهان وي در جبهه اصلاحات براي بازگشت به فضاي سياسي و انتخاباتي انتشار يافته است. اين نگراني در ميان گروه هايي از اپوزيسيون وجود دارد كه انشقاق بيشتر در جبهه فتنه گران، رمق جبهه ضد انقلاب را هرچه بيشتر بگيرد به همين دليل نيز تلاش هايي در جريان است تا خاتمي به گونه اي رفتار نكند كه بوي پشيماني و عقب نشيني و خالي كردن پشت فتنه گران را بدهد.
پاي نامه ياد شده اين امضاها ديده مي شود: ابراهيم يزدي، ابوالفضل بازرگان، حبيب پيمان، وفا تابش، تاج زاده، جلايي پور، نجفقلي حبيبي، محمود حجتي، صفدر حسيني، سيدمحمود حسيني، هادي خانيكي، خليل اردكاني، محمدعلي دادخواه، تقي رحماني، رئيس طوسي، محمد ستاري فر، عبدالفتاح سلطاني، داود سليماني، سعيد شيركوند، احمد شيرزاد، هاشم صباغيان، محسن ميردامادي، محمد نعيمي پور، سعيد مدني، شمس الدين وهابي، علوي تبار، شكوري راد، رمضان زاده و...
يادآور مي شود حزب مشاركت و سازمان مجاهدين (انقلاب) از چند سال پيش به ائتلاف كامل با جريان هاي نفاق نظير نهضت آزادي رسيده اند و همين انحلال و انفعال در برابر گروهك ها بود كه باعث شد پادويي سرويس هاي جاسوسي بيگانه در فتنه و آشوب 88 را برعهده بگيرند.
 

اينطوري بود كه آنطوري شد!



وزير دفاع سرشكسته انگليس كه به دليل سوءاستفاده از موقعيت اداري خود بركنار شده، داراي مواضع شديد ضد ايراني بود.
ليام فاكس وزير دفاع دولت ائتلافي محافظه كار-ليبرال، كه به تازگي مجبور به استعفا شد، داراي سوابق فساد اخلاقي و هم جنس گرايي بود و به همين دليل طرف فساد خود را در 18 سفرخارجي مهم! در پوشش مشاور به همراه برده بود! وي مي گويد اشتباها اجازه داده علايق شخصي اش درباره «آدام واريتي» وارد محدوده فعاليت هاي حرفه اي او شود. واريتي پس از چندبار مسافرت به همراه فاكس، اقدام به چاپ كارت ويزيت تحت عنوان «مشاور وزير دفاع انگليس» كرده بود.
يادآور مي شود وزير دفاع رسوا و بركنار شده انگليس پيش از اين بارها از تهديد نظامي عليه ايران دفاع كرده و تصريح كرده بود گزينه نظامي عليه ايران روي ميز است و بايد اين گزينه را مدنظر داشت.
وي همچنين حامي حمله به عراق و افغانستان و از حاميان سرسخت رژيم صهيونيستي بود چنان كه گفته بود دشمن اسرائيل دشمن ماست.
حضور سياستمداران فاسدالاخلاق و به معناي واقعي كلمه «اراذل و اوباش» در برخي حكومت هاي غربي، تبديل به چالشي مهم و انزجار برانگيز نزد افكارعمومي اين كشورها شده است.
 

چاه وال استريت همه ما را مي بلعد

«جنبشي كه در آمريكا، نظام سرمايه داري جهاني را نشانه گرفته، مراحل ابتدايي را طي مي كند و شباهت زيادي با حركت هاي اعتراضي لندن دارد.»
پايگاه اينترنتي راديو زمانه ضمن انتشار اين تحليل يادآور شد: جنبش وال استريت را اشغال كنيد، نمادي از مقاومت است و بانكداري جهاني و سرمايه داري و نماد عيني آنها در وال استريت را نشانه گرفته است. اين بحران از سال 2008 كه موسسات بزرگ مالي ورشكسته شدند و دولت مداخله كرد، پيش آمده و حتي كمك 2 هزار ميليارد دلاري دولت نيز نتوانست مشكلات را حل كند.
اين پايگاه اينترنتي اضافه كرد: در طول سال هاي اخير ما با يك نوع «اضطراب عمومي» مواجه بوديم. به اين معنا كه هر كدام از شهروندان اين جوامع، صبح به صبح وقتي از خواب بيدار شده اند، اخبار مربوط به «بحران» را شنيده اند. منتها اينها بيشتر در سطح انتزاعي بوده است تا عيني اما اكنون به حالت عيني تبديل مي شود. افراد دارند در زندگي عادي و روزمره خودشان بحران را حس مي كنند. شورش هاي چند ماه پيش لندن هم واجد همين زمينه ها و خواست هاي مشترك بود. در شورش هاي لندن، آن دسته از افرادي كه به واقع محرومان جامعه اند، بي كارند، حتي «كارگر» نيز محسوب نمي شوند (تا از اين طريق بتوانند به اتحاديه يا سنديكاي محل كار خود متصل شوند) و راه و كانال ديگري براي بيان اعتراض خود در چهارچوب يك شرايط بحراني و خاص پيدا نمي كنند، در قالب خشمي انفجاري، اعتراض و نارضايتي خودشان را از وضعيت و تبعيض هاي موجود نشان مي دهند.
راديو زمانه افزود: بايد اضافه كرد كه اين بحران اقتصادي در حال گره خوردن و همراه شدن با چيزي است كه آن را «به خود آمدن در باب بحران دموكراسي» مي ناميم. در تمامي اين اشكال مقاومت، چه در اسپانيا و چه در وال استريت و لندن، وقتي مردم مي نشينند روي زمين و مي گويند كه ما مي خواهيم يك «ميدان تحرير» ديگر ايجاد كنيم، به اين معناست كه ما مي خواهيم به طور مستقيم و بدون هيچ واسطه ديگر، نماينده و وكيل خودمان باشيم. اعتراض به اين بحران، به نوعي نشانگر جوانه زدن خواست «دموكراسي واقعي و محتوايي» است، اما اين كه اين حركت هاي اعتراضي به كجا خواهد انجاميد، بايد صبور بود و منتظر شد.
اين تحليل در پايان تاكيد مي كند: در 30 سال گذشته، حضيض مقاومت مردمي در غرب ديده مي شد. پس از اين دوره ما شاهد اگرهاي مقاومت هستيم كه از مقاومت براي بقا آغاز مي شود و بازي تازه آغاز شده است.
 




:: بازدید از این مطلب : 373
|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 مهر 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: