نوشته شده توسط : من


آمریکا چگونه بوسیله گردشگری قلب ها و ذهن ها را تصرف می کند
آمریکا چگونه بوسیله گردشگری قلب ها و ذهن ها را تصرف می کند

 

نشریه فارن سرویس اعلام کرد که 300 فارغ التحصیل برنامه 'مدیریت بازدیدکنندگان بین‌المللی' آمریکا مانند سارکوزی و کرزای رئیس دولت یا مقام بلند پایه هستند.
 
 
 

  نشریه "فارین سرویس" در جدیدترین شماره خود نوشت: برنامه مدیریت بازدیدکنندگان بین‌المللی آمریکا "به مدت60 سال در تلاش است تا از طریق قدرت نرم احساس و منطق افراد را نسبت به ایالات متحده آمریکا تغییر دهد."
این گزارش می افزاید: این برنامه  فرصت تجربه کردن بی‌واسطه زندگی در یک دوره اقامت سه هفته‌ای در آمریکا را برای بازدیدکنندگان خارجی فراهم می‌سازد و به شهروندان آمریکا نیز این امکان را می‌دهد تا با بازدیدکنندگانی از سرتاسر جهان ملاقات داشته باشند که این خود به مثابه ابزاری مهم برای دیپلماسی "قدرت نرم" آمریکاست.

 "دیپلماسی نفر به نفر ، ابزاری قوی برای توانمندسازی گروههای مختلف است تا با درک جدیدی از آمریکا به کشورهای خود بازگردند– نه براساس  اقدام نظامی یا شایعات و اطلاعات غلط بلکه برپایه دیده‌های خود و ملاقات بی‌واسطه با شهروندان حقیقی آمریکا.

کسب اطلاعات بیشتر از آمریکا در کار حرفه‌ای این افراد نیز موثر خواهد بود و امید است که اثرات بلندمدتی بر روابط بین‌الملل داشته باشد."
نشریه فارین سرویس ادامه می دهد: تقریباً 300 نفر از فارغ‌التحصیلان این دوره هم‌اکنون رئیس کشور یا دولت هستند از جمله نیکولاس سارکوزی رئیس‌جمهور فرانسه؛ فیلیپ کالدرون رئیس‌جمهور مکزیک و حامد کرزی رئیس‌جمهور افغانستان.
نویسنده مقاله اعتقاد دارد که هزینه این برنامه  در مقایسه با بودجه دفاعی کشور بسیار اندک است{اما} نتیجه آن احتمالاً همیشگی و چندین برابر است البته حتی پیش از آنکه بتوان تاثیر آنرا در زندگی فرد بازدیدکننده کاملاً ارزیابی کرد."

 


 

آموزش نظامیان آمریکا با بازی های رایانه ای
آموزش نظامیان آمریکا با بازی های رایانه ای

 

شما در این بازی که حوادث آن در عراق و افغانستان روی می دهد ، نقش سرباز آمریکایی را دارید که باید با عراقی ها و افغان ها به تعامل بپردازید.
 
 
 

 ستاد آموزش و دکترین نیروی زمینی آمریکا برای آموزش حساسیت‌های فرهنگی به نیروهای آمریکایی،‌ به کمک محققان دانشگاه تگزاس دالاس اقدام به ساخت بازی ای با نام «آموزش فرهنگ اول شخص»  نموده است.

این بازی یک بازی سه‌بعدی است که حوادث آن در عراق و افغانستان روی می‌دهد و در آن شما نقش سرباز آمریکایی را دارید که سعی می‌کند با شهروندان عراقی و افغانی به تعامل بپردازد.
دانشگاه تگزاس سه سال بر روی این پروژه کار کرده و در ساخت آن از داده‌های فرهنگی تهیه‌شده توسط ارتش آمریکا استفاده کرده است. هدف این بازی ورود به یک روستا، شناخت ساختارهای اجتماعی و مسائل مرتبط با آن و سپس همکاری با مردم روستا به منظور اتمام موفقیت‌آمیز مأموریت‌های تعیین‌شده می‌باشد.
در این بازی اگر روستاییان از شما خوششان نیاید، در میان خودشان شروع به خبرپراکنی درباره شما می‌کنند. شخصیت‌های موجود در این بازی می‌توانند احساساتی چون خشم، ترس، شادی، و بی‌تفاوتی را از خود نشان دهند. اگر شما شخصی را به اشتباه مورد اذیت و آزار قرار دهید، بازی تمام می‌شود.
مسائل فرهنگی یکی از مهم‌ترین و مشکل‌ترین مقوله‌هایی است که دولت آمریکا سعی دارد آنها را از طریق ساخت بازی‌های رایانه‌ای به سربازان خود آموزش دهد تا نیروهای آمریکایی بتوانند در مواجه با فرهنگ‌های مختلف عکس‌العمل‌های مناسبی را از خود نشان داده و وجه آمریکا را حفظ نمایند.
 


 
 

وقتی غرب وحشی دم از حقوق بشر می زند
 
جالب است که در این میان، پیرزنکی که به «شوهرآزار» معروف است و حتی عرضه ی رعایت حقوق شوهر خود را هم نداشته و ندارد، حال، جمهوری اسلامی را به نقض حقوق بشر متهم می کند! و این یعنی این که غرب در چنته چیزی برای رو کردن ندارد جز همین چند تا پیرزنک بزک کرده ی سرخاب سفیدآب...
 
1- چند وقت پیش «مرتضی غرقی» که به برنامه ی «راز» آمده بود درباره ی محدودیت های کار خبری در ایالات متحده صحبت کرد. می گفت مقامات آمریکایی نمی گذارند که خبرنگاران ایرانی از محدوده ای چند کیلومتری در شهر نیویورک آن ور تر بروند و گزارش تهیه کنند. می گفت ایالات متحده حتی به سناتورها و مقامات دولتی خود اجازه ی مصاحبه با خبرنگاران ایرانی را نمی دهد.

چند روز پیش هم احتمالا همه ی شما خبر اخراج کامران نجف زاده از فرانسه را به دستور نیکلا سارکوزی شنیده اید. نجف زاده را به جرم «تشویش اذهان عمومی» اخراج کرده اند. نجف زاده در بازگشت به کشور در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: اين براي من تجربه بسيار خوبي بود و حداقل خودم فهميدم كه فرانسه با وجود اينكه مدعي دمكراسي و جهان آزاد رسانه‌ها است، در عمل چه مقدار به آن اعتقاد داشته و چقدر مي‌تواند به آن پاي‌بند باشد.

وي تاكيد كرد: اگر من دوباره به فرانسه برگردم مجددا در مورد موزه لوور فرانسه گزارش تهيه مي‌كنم و مي‌گويم كه اين اشياء عتيقه را چگونه دزديده‌اند؟، مجددا در مورد نيروگاه هسته‌اي اوريدف كه 50 درصد سهام آن متعلق به ايران است گزارش تهيه مي‌كنم و اين سوال را مطرح مي‌كنم كه سهم ايران كجاست؟!

نجف‌زاده ادامه داد: مجددا گزارش تهيه مي‌كنم و ماجراي خون‌هاي آلوده به ويروس ايدز را كه براي اولين بار از فرانسه به ايران وارد شد را مورد بررسي قرار داده و مي‌گويم فرانسوي‌ها هنوز غرامت آن را به ما نداده‌اند؛ اينها سوال‌هايي است كه وظيفه من است كه به عنوان خبرنگار بپرسم.

حالا فکرش را بکنید که اگر یکی از این موضوعات در مقیاسی خیلی کوچک تر برای خبرنگار مثلا BBC یا CNN یا France Presse اتفاق می افتاد، چه الم شنگه ای که به پا نمی کردند و ایران را به سانسور خبری و جلوگیری از دسترسی آزاد به اطلاعات و اخبار متهم نمی کردند!


2- بر خلاف تصور رایج که بسیاری بر این عقیده اند که تمدن غرب در مرحله ی اوج است و در دوران مدرنیته و پست مدرنیته قرار دارد به نظر می رسد در عصر انحطاط و زوال قرار داشته باشد. «توحّش» از سر و روی تمدن اومانیته ی غرب می بارد. به این موضوع اندیشمندانی چون بتیستا ویکو هم اشاره کرده اند. ویکو معتقد است که یک تمدن حتی اگر در دوران مدرن خود هم قرار داشته باشد باز می توان در آن جلوه هایی از «توحش» را دید. ما امروز جلوه هایی بی شماری از این توحش را در مغرب زمین می بینیم.

اساسا بعد از جریان رنسانس که آن را به غلط دوران شکوفایی و نوزایی غرب می نامند ما شاهد دوران انحطاط غرب بوده ایم. در همین دوره بود که به بهانه ی پیشرفت و توسعه علمی و اقتصادی، بزرگ ترین جنایات بشری رقم خورد. جنگ های سی ساله و صد ساله ی مذهبی، جنگ های امپراطوری های بزرگ، جنگ های استعماری و رواج دوباره و مضاعف برده داری نوین، زیر پا گذاشتن حقوق طبیعی زنان و کودکان و به کار گرفتن آنان در کارخانجات نوپای بورژوایان اروپایی، به راه انداختن دو جنگ جهانی بزرگ و کشتن و آواره کردن میلیون ها میلیون انسان و با خاک یکسان شدن بسیاری از شهرهای بزرگ جهان و بالاخره برای اولین بار استفاده از بمب هسته ای برای مقابله با دشمن که هنوز هم اثرات سوء آن از بین نرفته است، همه و همه محصول همین دوران جدید غرب است.

حتی انقلاب فرانسه که به عنوان سرفصل جدیدی در تمدن غرب به حساب می آید و همواره غربیان آن را به عنوان آغازگر مسائلی چون آزادی و حقوق بشر و دموکراسی و برابری می دانند نیز عملا چیزی نبود جز کشتار دسته جمعی انسان ها. برای این کار حتی ابزار جدیدی به نام «گیوتین» خلق کردند. انقلابیون فرانسه سرهای بی شماری از افراد را به بهانه ی مخالفت با انقلاب فرانسه با گیوتین از تن جدا کردند. و در آخر نیز خروجی این انقلاب ختم به دیکتاتوری و پادشاهی مستبد و روی کار آمدن قاتلی به نام «ناپلئون بناپارت» شد.


3- اندیشمندان غربی به نام «علم گرایی» به جنگ با خدا رفتند و ابتدا خداوند (دین) را از صحنه ی امور اجتماعی حذف کردند و پس از آن فلسفه را. آنان معتقد بودند که در دوران «ساینتیسیسم» اصلا نیازی به خدا نیست. انسان می تواند بر اساس تولیدات و استدلالات علمی و بدون نیاز به خداوند، آینده ی خود را رقم بزند. هنگامی که خدا از صحنه ی امورات انسان کنار گذاشته شد همه ی اعمال انسان تبدیل شد به «امر مباح». و این یعنی همان «لیبرالیسم». لیبرالیسم یعنی «اباحه گری». در تمدن غرب همه ی اعمال مباح ند. از همین روی مسائلی چون هم جنس بازی، سوء استفاده ی جنسی از کودکان، سکس با محارم و حتی با حیوانات، حمله به سایر کشورها و تاراج اموال مادی و معنوی آنان و... خیلی راحت به وقوع پیوست و کک کسی هم نگزید.


4- و حالا این تمدن وحشی و با چنین اعمال حیوانی، جمهوری اسلامی را متهم به نقض حقوق بشر می کند. به چه دلیل؟ به این دلیل که مثلا چرا یک زنی را که به شوهر خود خیانت کرده و با مردی دیگر عمل شنیع زنا را انجام داده و بعد هم با هم دستی آن مرد، شوهر خود را کشته است، به زندان انداخته و می خواهد او را مجازات کند! ببینید اوج توحش آنان تا کجاست که حتی مسأله ی خیانت به شوهر و زنای محصنه را هم مباح می دانند و ایران را برای مجازات چنین فردی متهم می کنند!

و یا آن مردک مجری آمریکایی وقتی می خواهد ایران را به نقض حقوق بشر متهم کند به رئیس جمهور کشورمان می گوید که شما چرا حقوق هم جنس بازان را به رسمیت نمی شناسید! و اصلا فراموش می کند که تا همین سه دهه ی قبل در همین کشور ایالات متحده، نه تنها حقوق آنان را قبول نداشتند که به شدت هر چه تمام تر با هم جنس بازان مقابله کرده و بسیاری از آنان را کشتند. بعدتر هم بنا به دلایل سیاسی و اجتماعی که فعلا محل بحث آن در این مجال نیست، اختیارات و آزادی هایی به آنان دانند.


5- اصلا با چه رویی آنان از حقوق بشر دم می زنند در حالی که فجیع ترین جنایات را در افغانستان و عراق و پاکستان و کشورهای آفریقایی انجام داده اند! در همین روزها که ارتش آمریکا به بهانه ی مقابله با قذافی هواپیماهای خود را وارد سرزمین لیبی کرده اخبار رسیده حاکی از این امر است که ارتش آمریکا از بمب های اورانیومی استفاده کرده است!

کشورهای اروپایی چون فرانسه که مثلا خود را مهد دموکراسی می دانند بهترین محل امن برای اسکان گروه های تروریستی چون سازمان منافقین شده اند. و جالب آن که نام این سازمان جنایتکار را هم از لیست سازمان های تروریستی جهان خارج کرده اند! و یا صدای آمریکا که تا همین چندی پیش در کنار شبکه العربیه تبدیل شده بود به بلندگوی تبلیغاتی شخص جنایتکاری چون «عبدالمالک ریگی» و گروه «جند الشیطان»!


6- اصلا بزرگ ترین ناقض حقوق بشر، بزرگ ترین سازمان بین المللی یعنی «سازمان ملل» است. اگر حقوق همه ی افراد و ملت ها محترم است و یکسان، چرا باید 5 کشور از این کشورها همواره عضو شورای امنیت باشند؟! چرا باید فقط این 5 کشور دارای «حق وتو» باشند؟! مگر چه فرقی بین این کشورها و مردمان آنان با سایر ملت ها است؟! اصلا در ابتدا باید از این ها سوال پرسید که مراد شما از کلمه ی «بشر» چیست؟ «بشر» به زعم  شما مدعیان رعایت حقوق آن، شامل کدام دسته از انسان ها می شود؟ آیا «بشر» تنها شامل همین چند کشور غربی است؟ آیا مردم افغانستان، عراق، فلسطین، لبنان، پاکستان، بحرین، لیبی و... «بشر» نیستند؟ و اگر آری، پس چگونه است که بزرگ ترین و وحشیانه ترین اعمال را برای پیشبرد اهداف خود در این کشورها انجام می دهید؟!


7- واقعیت این است که غرب در مقابل عظمت انقلاب اسلامی کم آورده و حسابی گاوگیجه گرفته است. آنان به خوبی دریافته اند که نه «تحریم های اقتصادی» برای از پا در آوردن این انقلاب کارساز است و نه «برنامه ریزی های سیاسی و فرهنگی». بنابراین دوباره به همان حربه ی قدیم و از کارفتاده خود یعنی مسائل حقوق بشری روی آورده اند. جالب است که در این میان، پیرزنکی که به «شوهرآزار» معروف است و حتی عرضه ی رعایت حقوق شوهر خود را هم نداشته و ندارد، حال، جمهوری اسلامی را به نقض حقوق بشر متهم می کند! اصلا برای حقارت غرب همین بس که به شیرین عبادی جایزه نوبل می دهد و از او به عنوان مخالف جمهوری اسلامی حمایت می کند. و این یعنی این که غرب در چنته چیزی برای رو کردن ندارد جز همین چند تا پیرزنک بزک کرده ی سرخاب سفیدآب. و همه ی اینها یعنی این که حقوق بشر غربی یعنی کشک. یعنی بگذار در کوزه آبش را بخورد. مثل همه ی مفاهیم خررنگ کن دیگر چون آزادی و صلح و دموکراسی.

و تو ای انقلاب اسلامی!

هیچ غم به دل راه مده و بتاز. با قدرت هر چه تمام تر هم بتاز. که آینده از آن تو و از آن مستضعفان جهان است.

 



 

شعار بحرینی ها علیه آل‌خلیفه و آل‌سعود
 
تظاهرکنندگان بحرینی در مراسم تشییع جنازه یکی از شهدای نا آرامی های اخیر همچنان بر سرنگونی رژیم حاکم بر این کشور تاکید کردند.
 
 حرینی ها درمراسم تشییع جنازه یک صدا شعارهایی همچون سرنگون باد حمد ال خلیفه ، الله اکبر، لا اله الا الله ، مرگ بر ال سعود و مرگ بر خاندان سلطنتی بحرین سر می دادند.

یکی از شرکت کنندگاندر تظاهرات دولتی بحرین گفت ما اینجا به عنوان روزنامه نگار یا مداح نیامده ایم بلکه به این کار را به عنوان یک اقدام انسان دوستانه انجام داده ایم.

وی با بیان اینکه جمعیت زیادی که امروز امدند جمعیتی محزون و گریان و در عین حال خشمگین هستند افزود: و ظیفه ما این است که راهپیمایی را هدایت کنیم تا از کنترل خارج نشود زیرا افرادی که اینجا امده اند افرادی خشمگین هستند.


 

محمدرضا پهلوی سوژه خنده شد
 
پس از آنکه فرزند شاه مخلوع در یک برنامه تلویزیونی پخش شده از شبکه صدای آمریکا، از خروج 62 میلیون دلار توسط پدرش هنگام فرار از کشور خبر داد، مورد حملات شدید بسیاری ازطرفداران خود قرار گرفت.
 

پس از آنکه رضا پهلوی فرزند شاه مخلوع در یک برنامه تلویزیونی پخش شده از شبکه صدای امریکا از ثروت 62 میلیون دلاری پدرش در هنگام فرار از کشور خبر داد، در روزهای اخیر بسیاری از کاربران سایت اینترنتی بالاترین را به اعتراضات گسترده نسبت به خود و خانواده‌اش وا داشته است.

رضا پهلوی در برنامه «پارازیت» در پاسخ به سوالی مدعی شد: «پدرم در هنگام مرگ 62 میلیون دلارداشت و همان 62 میلیون دلار را از کشور خارج کرده و اسنادش نیز موجود است که چقدرش به من رسیده است[!]»

این در حالی است که روزنامه فایننشال تایمز چندی پیش در گزارشی به مناسبت قیام‌های مردم کشورهای عربی علیه دیکتاتورها ، میزان دارایی‌های خارج شده از سوی دیکتاتورهای فراری را بررسی کرده بود که بر اساس آن محمد رضا پهلوی به عنوان یکی از این دیکتاتورها،  35 میلیارد دلار دارایی را از ایران خارج کرده بود.

با این حال اگرچه میزان مبلغ مورد اشاره از سوی رضا پهلوی کمتر از میزان مورد اشاره روزنامه فایننشال تایمز است اما اعتراف رسمی به خروج این مبلغ هنگفت در 30 سال قبل، حتی مورد اعتراض بسیاری از طرفداران وی قرار گرفته است.

یکی از کاربران بالاترین در این راستا نوشته است:«رضا پهلوی گفت: ثروت پدر من هنگام خروج از کشور 62 میلیون دلار بود!! چنان با خضوع و خشوع گفت 62 که فکر کردم الان می‌گوید 62 هزار دلار و نه 62 میلیون دلار! این همه پول (نه غیررسمی!!) را از کجا آوردند؟»

یکی دیگر از کاربران این سایت ضد انقلاب نیز خواستار آن شده که فرزند شاه مخلوع برای اثبات حسن نیت خود معادل این مبلغ را به ملت ایران بازگرداند.

با این حال پس از این حملات، طرفداران خاندان سلطنتی نتوانسته بودند معترضان را توجیه کنند اقدام به ساخت نام کاربری برای رضا پهلوی در سایت بالاترین کرده‌اند و از او دعوت به عمل آورده‌اند تا بلکه خود او بتواند گاف خود را به نحوی توجیه کند 

 

ترویج فمینیسم با ادعای توانمندسازی دختران
 
وزارت خارجه آمریکا تلاش می کند تا با طرح' توانمندسازی زنان و دختران از طریق تبادلات بین‌المللی' فمینیسم را در میان کشورها ترویج کند.
 

 سایت وزارت خارجه آمریکا از اجرای "ابتکارعمل 100 زن: توانمندسازی زنان و دختران از طریق تبادلات بین‌المللی " خبر داد.

دفتر آموزش و امور فرهنگی وزارت خارجه آمریکا به منظور بزرگداشت یکصدمین سالگرد روز بین‌المللی زن، طرح "توانمندسازی زنان و دختران از طریق تبادلات بین‌المللی" را آغاز کرده است، طرحی که یکصد رهبر زن از 92 کشور را در آمریکا گردهم می‌آورد.
وزارت خارجه آمریکا مدعی است که ابتکارعمل یکصد زن به نگرش "قدرت هوشمند" هیلاری کلینتون که پذیرای استفاده از گستره کاملی از ابزار دیپلماتیکی در این مورد از تبادلات بین‌المللی است، اعتبار می‌بخشد تا افراد را گردهم آورد و درک بالاتری در میان مردم و فرهنگ‌ها پرورش دهد.
 

100 زن تحسین شده از هر منطقه از جهان، شامل روسای دانشگاهها، مدیران و رهبران تجارتخانه‌ها، جامعه مدنی، دولت، اجرای قانون، رسانه‌ها و بخش‌های خصوصی می‌شوند. این رهبران جهان از خود تعهدی طولانی مدت برای توانمندسازی جامعه‌ خود از جمله زنان و دختران نشان داده‌اند.
این گزارش می افزاید: 100 زن از سراسر جهان به مدت 3 هفته در مجموعه‌ای از فعالیت‌های این نشست مشارکت دارند که شامل دیدار با رهبران دولت آمریکا و تعامل با رهبران جامعه محلی که در زمینه موضوعات مشابه در شهرهای کوچک و بزرگ سراسر آمریکا فعالیت‌ می‌کنند، ‌می‌شود.
این زنان به شهرهای "بوزمن"، "مونتانا"، "شیکاگو"،"ایلینویز"، "دسمونس"، "آیوا"، "ایندیاناپلیس"، "ایندیانا"، "کانزاس سیتی"، "میسوری"، "لوئیس ویل"، "کنتاکی"، "منچستر"، "نیوهمپشایر"، "میناپلیس"، "میناسوتا"، "نئواورلئان"، "لوئیزانا" "نیویورک"، "رالیگ" (Raleigh)، "کارولینای شمالی"، "ساکرامنتو"، "کالیفرنیا"، "سان فرانسیسکو"، "تامپا"، فلوریدا" و "واشنگتن" سفر خواهند کرد.
برنامه بازدیدکنندگان بین المللی هم‌اکنون برنامه برتر و حرفه‌ای تبادلی وزارت خارجه آمریکا محسوب می‌شود که رهبران کنونی خارجی را با همتایان آمریکایی آنها از طریق برنامه‌های کوتاه‌مدت متصل می‌کند تا درک متقابلی در زمینه موضوعات سیاست خارجه به وجود آورد.
نزدیک به 200 هزار افراد برجسته در این برنامه شرکت می‌کنند که شامل بیش از 320 تن از روسای کنونی و سابق کشورها و سران دولت‌ها و هزاران نفر از رهبران بخش‌های دولتی و خصوصی می‌شود.



 
 

انتقاد شديد آلمان از جنگ‌افروزي ساركوزي
 
وزير امور خارجه آلمان، سخنان رئيس‌جمهور فرانسه مبني بر تهديد نظامي ديگر كشورهاي عربي را به شدت به باد انتقاد گرفت.
  " گوئيدو وستروله "‌ با اشاره به سخنان اخير "نيكلا ساركوزي " مبني بر تهديد به اقدام نظامي عليه ديگر كشورهاي عرب پس از ليبي، چنين رويكردي را خطرناك توصيف كرد.

براساس اين گزارش، وي در گفت‌وگو با راديو برلين گفت: من از سخناني كه به تازگي توسط شركاي اروپايي ما مطرح شده‌اند و علاوه بر ليبي سران ديگر كشورهاي عربي را خطاب قرار داده‌اند، بسيار نگرانم و نسبت به هرگونه مذاكراتي درباره مداخله نظامي در شمال آفريقا و جهان عرب كه (اقدامي) غيرقانوني است هشدار مي‌دهم.

وستروله افزود: از ديد من چنين مذاكراتي واقعا خطرناك هستند و پيامدهاي بدي براي منطقه و جهان عرب دارند. ضمن اينكه ما فكر نمي‌كنيم كه تهديد گاه‌و‌بي‌گاه سران عرب به اقدام نظامي با همراهي جامعه‌جهاني راه حلي (براي مسايل موجود) باشد.

ساركوزي پيش از اين طي سخناني در بروكسل دولتهاي عربي را به اقدام نظامي مشابه تهديد كرده بود وي در اين اظهارات كه از آن به عنوان نوعي آتش‌افروزي تعبير شده است گفت: هر حكمراني از جمله حكام عرب بايد اين موضوع را بفهمند كه واكنش جامعه جهاني در اين موارد مشابه خواهد بود و ما از مردمي كه بدون اعمال خشونت تظاهرات مي‌كنند، جانبداري مي‌كنيم.

رئيس جمهور فرانسه همچنين ضمن حمايت از اقدام نظامي نيروهاي پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) عليه دولت ليبي گفت: اگر ائتلاف (كشورهاي غربي) وارد عمل نمي‌شد، مردم بنغازي قرباني يك نسل‌كشي مي‌شدند. همچنين پايان عمليات نظامي نيز فعلا مدنظر نيست و عامل تعيين‌كننده در اين مورد امنيت مردم ليبي است.


 

امام موسی صدر زنده است
 
یک منبع مطلع آفریقایی ادعا کرد که امام موسی صدر، در قید حیات بوده و دو ماه پیش در لیبی رؤیت شده است.
 

امام موسی صدر در لیبی مشاهد ه شده است

این منبع از قول تعدادی از نظامیان لیبیایی ادعا کرد که امام موسی صدر، در قید حیات بوده و دو ماه پیش در لیبی رؤیت شده است.

این نظامیان تأکید دارند که امام صدر هم‏اکنون نیز همچنان زنده می‏باشد.

شایان ذکر است که در ابتدای خیزش مردم لیبی نیز اعلام شده بود که شخصی شبیه امام صدر با هواپیمایی کوچک، به مکانی نامعلوم منتقل شده است.

امام موسی صدر درسال 1979 در پی دعوت رسمی «معمر قذافی» به لیبی سفر کرد اما نظام لیبی وی و دو همراهش را پس از رسیدن به آن کشور ربود و مدعی شد این سه نفر اصلا وارد لیبی نشده‏اند!



 
 

شیوه‌های گوگل برای اداره جهان
 
شرکت گوگل که بازوی سازمان سیا است با نفوذ به حریم خصوصی و نقض آزادی اطلاعات به کنترل اطلاعات کاربران پرداخته و از این طریق به اداره جهان می پردازد.
 
  سایت "خانه شفاف سازی اطلاعات" (information clearing house) در مطلبی در خصوص شرکت گوگل و نقش آن برای کنترل و اشراف اطلاعاتی آمریکا به جهان می نویسد: از زمانی که میلیون‌ها شرکت با دولت‌ها همدست شدند، شرکت گوگل در صدر این دسته از شرکت‌ها قرار گرفت. این شرکت توسط سازمان سیا پایه‌ریزی شد و در واقع بازوی شرکتی سازمان اطلاعات است.
ده واقعیتی که در ادامه می‌آید نشان می‌دهد که تا چه اندازه گوگل تأثیرگذار بوده و چگونه این شرکت شعار خود، یعنی «بد نبودن» را رها کرده است.
1- گوگل پیوند نزدیک و دیرپایی با شبکه‌های جاسوسی دولتی دارد.
شرکت گوگل رابطه کاری نزدیکی با آژانس امنیت ملی، واحد جاسوسی دولت که پس از 11 سپتامبر مسئول نظارت بدون مجوزِ تلفن‌ها و ایمیل‌های آمریکایی‌ها است، برقرار کرده است. گوگل فراهم کننده‌ی نرم‌افزار، سخت افزار و پشتیبان تکنولوژیکی آژانس‌های اطلاعاتیِ آمریکا در ایجاد پایگاه‌های اطلاعاتی عظیم برای شبکه‌های جاسوسی جهانی و اشتراک اطلاعات است.
همکاری گوگل با شبکه‌های جاسوسی امر جدیدی نیست. همانطور که در اواخر سال 2006 گزارش کردیم، یکی از عوامل سابق سیا، دیوید استیل مدعی شد که منابعی به او گفته‌اند که کمک‌های مالی سیا به موفقیت شرکت گوگل کمک کرده است.
افشاگری‌های اخیر نشان داده است که دولت فدرال چندین قرارداد با شبکه‌های اجتماعی همچون یوتیوب که متعلق به گوگل است، دارد. این قراردادها شامل عبور از قوانین در مورد نظارت بر کاربران و اجازه دادن به شرکت‌ها جهت دنبال کردن کاربران مراجعه کننده به وبسایت‌های دولتی به منظور اهداف تبلیغاتی بوده است.




:: بازدید از این مطلب : 461
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 فروردين 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: