نوشته شده توسط : من

 

یکی از ضاربین روحانی ایثارگر دستگیر شد


 

یک نفر از عوامل اصلی ضرب و جرح روحانی امر به ‌معروف و نهی از منکر دستگیر شد.

به گزارش پخش اخبار چند رسانه ای واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه خبری پلیس ، اداره اجتماعی پلیس امنیت عمومی نیروی انتظامی اعلام کرد : یک نفر از عوامل اصلی ضرب و جرح روحانی آمر به ‌معروف و ناهی از منکر دستگیر شد.

حجت الاسلام فرزاد فروزش امام جماعت دانشگاه علوم پزشکی تهران که 2 شب گذشته برای نجات یک دختر جوان از چنگال 2 نفر از اراذل و اوباش از جان‌گذشتگی کرد، در آستانه نابینایی چشم راست خود قرار گرفت ولی با عمل جراحی چشم در بیمارستان رسول‌ اکرم(ص) خطر تخلیه چشم او برطرف شد.

حجت الاسلام فروزش در تشریح این واقعه به خبرنگار پلیس گفت: ساعت 22 شب سه‌شنبه در خیابان شریعتی، پائین‌تر از خیابان ملک به همراه 2 نفر همراه داخل خودروی خود در حال عبور بودیم که ناگهان صدای فریادهای دختر جوان را شنیدیم.

وی افزود: بلافاصله پس از شنیدن این فریادها به سمت صدا حرکت و مشاهده کردیم که 2 نفر از اراذل و اوباش سوار بر یک موتور برای ربایش یک دختر جوان اقدام کرده‌اند. این اراذل و اوباش قصد داشتند به زور، دختر جوان را سوار بر موتور کرده و با خود ببرند اما این دختر با فریادهای خود درخواست کمک کرده و از سوار شدن خودداری می‌کرد و 2 پسر جوان نیز وی را ضرب و شتم کرده و مورد هتاکی قرار می‌دادند.

حجت‌الاسلام فروزش ادامه داد: با مشاهده این صحنه برای نجات دادن دختر به سمت اراذل و اوباش مهاجم یورش بردیم، اما با مقاومت این مهاجمان روبه‎رو شده و درگیر شدیم. در هنگام درگیری، یکی از آنها که شیشه نوشابه‌ای در دست داشت، این شیشه را با زدن به بدنه موتور شکست و سپس با آن چندین ضربه به چشم راست من وارد کرد .



 



 


آیت‌الله العظمی خامنه‌ای نعمت بزرگی برای مردم ایران است

   

 

سخنگوی جامعه روحانیت گفت: جامعه روحانیت مبارز، حضرت آیت‌الله العظمی‌خامنه‌ای این مرد الهی را یک نعمت بزرگ می‌داند، لذا بر ما مردم و همه خواص وظیفه است که قدر این نعمت را دانسته و با تبعیت و اطاعت محض از مقام عظمای ولایت این نعمت را حفظ کنیم و شکر آن را به جا آوریم.

حجت‌الاسلام سالک سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با فارس ضمن عرض تبریک به مناسبت آغاز ولایت رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در طول این 22 سال با تدبیر، شجاعت، مدیریت و با حکمت که همواره با تواضع و فروتنی همراه با اقتدار بوده است، سکانداری کشتی انقلاب اسلامی را بعد از ارتحال حضرت امام(ره) با همه سختی‌هایش به عهده داشتند.

وی گفت: جامعه روحانیت مبارز، حضرت آیت‌الله العظمی‌خامنه‌ای این مرد الهی را یک نعمت بزرگ می‌داند، لذا بر ما مردم و همه خواص وظیفه است که قدر این نعمت را دانسته و با تبعیت و اطاعت محض از مقام عظمای ولایت این نعمت را حفظ کنیم و شکر آن را به جا آوریم.

عضو ارشد شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: ما شک نداریم که تبعیت از رهبر معظم انقلاب به عنوان عمود خیمه انقلاب مهمترین عامل برای پیروزی علیه فتنه‌گران و معاندان نظام و رفع توطئه‌های پیچیده آنها است، بنابراین ما معتقدیم هر مقدار ما قدرشناس عملی این نعمت الهی باشیم خداوند نیز برکات خود را بر ملت و کشور ما نازل خواهد کرد.

حجت الاسلام سالک با بیان اینکه نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی ما 15 خرداد است، یادآور شد: امام(ره) در سال 42 بر سلطه 2500منحوس ساله شاهنشاهی پایان داد و حیات واقعی ملت ایران و آزادیخواهان جهان را رقم زد که نتیجه فداکاری،‌ از خود گذشتگی و عمل به تکلیف الهی حضرت امام(ره) بود که ندای حق را در گوشه‌ای از جهان احیا کرد تا کلام خالص الهی و اسلامی به گوش جهانیان برسد.

وی بیان داشت: امروز افتخار ملت ایران این است که در زیر سایه قرآن و حکومت اسلام در حال زندگی هستند، بنابراین مسولان و مردم در کنار هم باید تلاش کنند که این انقلاب را با حفظ امانت به آیندگان تحوی دهند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز یکی از مسائل مهم در حفظ ارکان انقلاب اسلامی را " انتخابات " دانست وافزود: ما در آخر امسال انتخابات مجلس شورای اسلامی را خواهیم داشت، انتخابات یکی از نمادهای مردم سالاری در نظام جمهوری اسلامی ایران است که باید با انتخاب افراد صالح موجب ادامه مسیر صحیح انقلاب شویم.

حجت الاسلام سالک با اشاره به جمله معروف امام که فرمودند "چه من باشم و چه نباشم اجازه ندهید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد " تاکید کرد: بی‌شک رهنمودهای امام (ره) چراغ راه ملت بزرگ ایران است.

وی ادامه داد: ملت بزرگ ایران همواره باید با بصیرت در طول مسیر خود در انقلاب، نااهلان و نامحرمان را شناسایی کند، زیرا ممکن است افرادی با ظاهر اسلامی در دل جامعه ما حرکت خزنده خود را داشته باشند تا اهداف شیطانی خود را عمل کنند، بنابراین ضرورت دارد که جریان‌های نااهل و نامحرم شناخته و به مردم معرفی شود.

عضو ارشد شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: در طول انقلاب همواره برخی نامحرمان سعی داشتند در عرصه انتخابات خود را به بدنه نظام نفوذ دهند. لذا وقتی بستر نفاق و دورویی در جامعه آماده شد، شیطان سر از مخفیگاه خود بیرون آورده و با حضور در نقاط حساس یاران خود را برای تبعیت از خود دعوت می‌کند.

حجت‌الاسلام سالک با اشاره به خطبه‌ای از امیرالمومنین علی(ع) تصریح کرد: امروز شیطان حزب، افراد و لشکر خود را جمع کرده و برای برخورد با سربازان دین با رنگ و لعابی خاص به صحنه آمده است که در این میان هوشیاری نخبگان، دین‌شناسان و زمان‌شناسان بسیار حائز اهمیت است.

وی در ادامه سخنان خود یه نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره و تاکید کرد: اصولگرایان حرکتی را از اوایل سال 89 شروع کردند که ثمره آن در محور قرار گرفتن جامعتین شکل گرفت و نتیجه آن بیانیه‌ای 8 ماده‌ای به نام «منشور اصولگرایی» شد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه محوری‌ترین موضوع اصولگرایان " ولایت فقیه " بوده است، به کمیته سه نفره اصولگرایان اشاره و افزود: بی‌تردید چه گروه سه نفره و چه مجموعه دیگر اصولگرایان رمز موفقیتشان دو چیز است که اولین آن، "حفظ وحدت " و دیگری "تبعیت کامل از ولایت فقیه " است.

حجت‌الاسلام سالک در ادامه با بیان اینکه هرچه به سمت انتخابات نزدیک ‌تر می‌شویم فعالیت‌های اصولگرایان بیشتر خواهد شد، گفت: اما دو جریان دیگر نیز فعالیت خود را آغاز کرده است؛ یکی جریان انحرافی است که متأسفانه در بخشی از دولت نفوذ کرده است و هزینه‌های سنگینی را انجام داده است و از طرفی دیگر جریان دوم خرداد و اصلاحات هستند که تلاش می‌کنند عناصر سفید خود را برای مجلس بفرستند لذا این بار انتخابات این دوره مجلس بسیار حساس و مهم است.

وی در پاسخ به این سؤال که برای پرهیز از شعارگرایی در خصوص منشور اصولگرایی چه راهکارهایی در نظر گرفته‌اید که مجموع اصولگرایان فقط در شعار از آن حرف نزنند، بیان داشت: کاملاً درست است، در این شرایط نباید با شعار با مسائل برخورد کرد، لذا این مسئله از جهاد مختلف قابل توجه است. اول اینکه باید با سینه گشاده و باز سلایق مختلف اصولگرایی را به رسمیت شناخت، چرا که اصول و پایه‌های اصلی نظام را قبول دارند که در این بخش الحمدالله سران اصولگرایی موافقت خود را با منشوراصولگرایی اعلام داشتند و نکته دوم اینکه باید میدان مبارزات انتخاباتی را در نظر بگیرند که در میدان دشمن‌بازی نکنند.

عضو ارشد شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: باید با هوشیاری آن‌چه را که در محیط پیرامونی ما می‌گذرد به دقت و با هوشیاری رصد کنیم. همه اصولگرایان باید با دلسوزی و خالصانه التزام عملی خود را به مبانی اصولگرایی نشان دهند که بستگی به اخلاق، تدین و نوع بینش آنان دارد.

حجت الاسلام سالک تاکید کرد که سران اصولگرا و مجموعه آنها در این زمینه وظایفی به دوش دارند، لذا ما مطمئن هستیم که اصولگرایان به دلیل التزامشان به مبانی مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده‌اند در زمان‌های حساس تکالیف خود را انجام ‌می‌دهند، اما در شرایط کنونی این هوشیاری و بصیرت باید دو چندان شود، یعنی آنچه را که جامعتین به عنوان منشور اصولگرایی عنوان کرده است قلباً پذیرفته و با تبعیت و اطاعت تشکیلاتی زمینه‌های گسترش اتحاد هر چه بیشتر فراهم شود.





 


شجونی: گردن منحرف کنندگان انقلاب را می‌شکنیم


 

حجت الاسلام شجونی گفت: پای ولایت فقیه ایستاده‌ایم و نمی‌گذاریم در جریان انقلاب، انحراف ایجاد شود و گردن کسانی که بخواهند انحراف ایجاد کنند را می‌شکنیم.

 حجت‌الاسلام جعفر شجونی در جلسه هفتگی جمعیت حامیان انقلاب اسلامی (جبهه حامیان ولایت) با بیان اینکه پای خون شهدا ایستاده‌ایم، اظهارداشت: رسول خدا صلی الله علیه و‌آله وسلم روزی بر بالای منبر سه پله‌ای ایستاد و دو دست خود را به صورت چپ و راست از گردن آویختند؛ چند دقیقه‌ای اینگونه بودند تا اینکه مردم علت رفتار ایشان را پرسیدند؛ فرمودند "مغلولة یَدیه عَلی عُنِقه " این حالت آدم درمانده‌ای است که دو دستش را به گردنش می‌اندازد.

وی بیان کرد: ایشان در تشریح این رفتار فرمودند "حالت فوق، وضعیت مسئولانی است که در روز قیامت پریشان و پشیمان ایستاده‌اند و امکان جبران هیچ کاری را هم ندارند " و در ادامه با این مضمون می‌فرمایند "شهدا مقابل این‌ها می‌ایستند و می‌گویند: با آرمان و اهداف ما چه کردی؟ از نردبان ما در دنیا بالا رفتی و در آخر هم آن را شکستی! ".

حجت‌الاسلام شجونی به سؤال مردم از پیامبر (ص) که در آن وضعیت چه اتفاقی‌ می‌افتد؟ اشاره کرد و افزود: ایشان در پاسخ به مردم فرمودند "شهدا انتقامشان را از این مسئولان ‌می‌گیرند "؛ سؤال کردند "یا رسول‌الله چگونه انتقام می‌گیرند؟ " فرمودند "شهدا یکی یکی جلو می‌آیند و دست آن مسئول را می‌کَنند؛ دست دیگر برایش رشد می‌کند، گوشش را می‌کَنند؛ گوش دیگر می‌روید و همینطور دیگر اعضاء بدنش را دائم برمی‌دارند و بعد از تکمیل شدن دوباره از او جدا می‌کنند و اینگونه او را عذاب می‌کنند! "

وی با اشاره به اینکه شهدا نوکر ما نبوده‌‌اند که در عمق 15 کیلومتری خاک عراق بروند تا من نوعی وکیل، نماینده و شهردار شوم، ابراز داشت: برخی با ادعای اینکه نسبتی با شهدا دارند، شعار شهید پروری سر داده و در پی گرفتن سمت هستند، البته نماینده و وزیر شدن ما بستگی به نیت ما دارد آیا برای کسب مقام نماینده و وزیر می‌شویم یا برای خدمت به مردم و آرمان‌‌های امام (ره) و شهداء.

دبیر جامعه وعاظ تهران با اشاره به اینکه برخی‌ها به محض رسیدن به قدرت، اسلام، مملکت و اهداف‌شان را فراموش می‌کنند، گفت: آنها می‌گویند جنگ چیست؟ خیبر کدام است؟ 17 رمضان چیست؟ جگر عمومی رسول خدا، فرق شکافته علی و دیگر قضایا چیست؟ رفتار عملی رسول‌خدا (ص) تأکیدی بر اوضاع مسئولان در روز قیامت دارد یعنی این رفتار برای ما احساس مسئولیت می‌آورد که خشت اول در جمهوری اسلامی کج گذاشته نشود که هیچگاه به منزل نخواهد رسید.

حجت‌الاسلام شجونی عنوان کرد: ما چه کسی هستیم؟ ما باید از یکدیگر در جلسه‌ها تعریف کنیم و دائم بگوییم امام مرد خوبی بود، رهبر مرد زاهدی است که بعد از دو نیمه شب، به منزل شهدا می‌رود و به خانواده شهدا رسیدگی می‌کند پس ما در اینجا چه کاره‌ایم؟! با این صحبت‌ها چه چیزی نصیب ما خواهد شد، ما مثل کسی هستیم که آه در بساط ندارد و دائم از بانک پر از ارز و ریال همسایه صحبت می‌کند.

دبیر جامعه وعاظ تهران،‌ با انتقاد به ارائه تسهیلات بانکی دور از نظارت‌های قانونی، گفت: باید بازی را کنار بگذاریم؛ متأسفانه خبر 1200 میلیارد تومان وام هم به آن اضافه شده که ثروت و بودجه مملکت را به حرّاج گذاشته‌اند این یعنی اقتصاد مرده است.

وی در ادامه سخنرانی خود با عنوان اینکه طلحه عده‌ای را گمراه کرد و پیشانی باد کرده جمع کثیری را به ضلالت کشاند، تصریح کرد: اما امروز این‌گونه نیست و ما با این سن و سال‌ پای ولایت فقیه ایستاده‌ایم و نمی‌گذاریم در جریان انقلاب، انحراف ایجاد شود و گردن کسی را که بخواهد انحراف ایجاد کند، می‌شکنیم.

دبیر جامعه وعاظ تهران با سؤال از اینکه ما این انقلاب را به چه کسی تحویل دهیم، گفت: مگر آنکه همه ما بمیریم، سپاه بمیرد، بسیج بمیرد، روحانی‌ها بمیرند،‌ خانواده شهدا تار و مار شوند که این انقلاب از دست ما برود؛ البته این آرزو را دشمن به گور خواهد برد.

حجت‌‌الاسلام شجونی با تأکید بر اینکه من و شما همگی باید ستون بر سقف انقلاب بگیریم، گفت: نباید بگذاریم این سقف سقوط کند. اگر هر کسی بگوید به من چه؟ یکی دزدی کند؛ دیگری چشم‌چرانی؛ آن یکی هم خون شهدا را فراموش کند؛ سقف فرو خواهد ریخت.

وی با اشاره به فریاد الله‌اکبر نواب صفوی در بالای دار،‌ گفت: آن موقع کسی شعار الله‌اکبر سر نمی‌داد که این شهید موقع تیرباران فریاد "الله‌اکبر "ش بلند شد.

حجت‌الاسلام شجونی با اشاره به خیانت جبهه ملی و نهضت آزادی همانند حزب توده تأکید کرد: این‌ها از روحانیت سوءاستفاده کرده و بقیه را خانه‌نشین، ذلیل، زندانی و اعدام کرده‌اند. باید حواس‌تان جمع باشد این انقلاب مثل دیگر انقلا‌ب‌ها نشود.

وی با اشاره به داستان‌های فوق، گفت: اینها برای این بود که مردم بعد از پیامبر، اسلام را فراموش کردند. هر بلایی سر اسلام آمد تحمل کرده و گفتند به ما چه مربوط؟ از این اتفاق به حزب ما چه می‌رسد؟ چه چیزی عاید گروه ما می‌شود؟ و امیرالمؤمنین (ع) سه نفر از اینها را نفرین کرد که چرا به یاری ایشان نمی‌شتابند؟ البته شما در انقلاب اینگونه نبوده و نخواهید بود.

حجت‌الاسلام شجونی تصریح کرد: باید بایستیم و با چنگ و دندان انقلاب را نگهداریم و عیب‌هایش را برطرف کنیم. هر کس بگوید این انقلاب عیب ندارد، چاپلوسی می‌کند. انقلاب را باید آفت‌زدایی کرد؛ من و شما به خودمان ضدآفت بزنیم تا از آنها دور شویم. البته این کار را با حذف منافقین، بنی‌صدر، سلامتیان، غضنفرپور، قطب‌زاده، شریعت‌مداری، منتظری و ... چند بار انجام داده‌ایم و باید ادامه دهیم.




 



 


سخنرانی مشاوران موسوی و کروبی در آمریکا


 

اردشیر امیر ارجمند و مجتبی واحدی مشاوران میرحسین موسوی و مهدی کروبی این هفته برای سخنرانی به آمریکا خواهند رفت.

گفته می شود این دو قراراست شنبه آینده در دانشگاه جورج واشنگتن با موضوع «نگاهی به تحولات پیش روی جنبش سبز» سخنرانی کنند.




 


پخش انیمیشن ضد ایرانی از تلویزیون


 

 


شبکه 5 سیما یکشنبه گذشته، آنتن خود را به پخش انیمیشنی اختصاص داد که به بازخوانی تاریخ یهود با رویکردی صهیونیستی ـ ضد ایرانی پرداخت.

 در حالیکه برخی مضامین غیرقابل قبول مجموعه فیلم‌های خارجی پخش شده در ایام نوروز و همچنین تغییر رویکرد مدیریت رسانه ملی و دست کم سهل انگاری گسترده در این زمینه وضعیت هشدارگونه‌ای را در این رسانه بوجود آورده است، در ایام تعطیل خرداد نیز سیاست جدید رسانه ملی در نمایش برخی مجموعه‌های خارجی مسئله‌دار ادامه داشته است به نحوی که شبکه تهران اقدام به پخش انمیشین صهیونیستی «استر» در باکس برنامه‌های صبحگاهی خود نمود.
 
انیمیشن «استر» که قسمت چهاردهم از سری انیمیشن 46 قسمتی «داستان سبزیجات» است، در آمریکا و با تم مسیحی-یهودی برای کودکان تولید شده است.
 
صراحت داستان انیمیشن استر، نام کاراکترها، روند داستان، ترانه ای که بر اساس ملودی سرود ملی اسرائیل در جای جای انیمیشن از زبان استر خوانده می شود و بسیاری از دیگر نشانها، تنها یک تصور را به ذهن متبادر می کند: مکانیزم انتخاب برنامه های خارجی در رسانه ملی به اندازه ای ناتوان و ناکارآمد است که گروهی می توانند چنین اثر تماماً صهیونیستی را در یکی از بزرگترین روزهای مقدس جمهوری اسلامی ایران در برابر دید مخاطبان کودک ایرانی قرار دهند.
 
اسطوره و انیمیشن استر نه تنها یک انیمیش صهیونیستی- توراتی بلکه اساساً یک انیمیشن ضد ایرانی است. هیمن نمادی از ایرانیان است که در داستان توراتی استر با یهودیان عناد دارد. حادثه پوریم یا ایرانی کشی که هر ساله سالروز آن توسط یهودیان جشن گرفته می شود جانمایه داستان استر است. و اکنون این داستان از رسانه ملی جهوری اسلامی ایران برای کودکان شیعه ایرانی پخش شده است.
 
اختصاص آنتن رسانه ملی در نیمه خرداد و سالروز ارتحال حضرت امام به تبلیغ یک اسطوره توراتی- صهیونیستی برای کودکان مسلمان ایرانی را یا باید به حساب فقدان روشمندی گزینش و پخش فیلم در رسانه ملی و عدم استفاده از کارشناسان این حوزه دانست و یا به توطئه ای جهت خدشه دار نمودن این روز بزرگ قائل شد. در هر حال نتیجه عملی این اقدام تنها یک رسوایی بزرگ برای رسانه ملی است.
 
داستان از این قرار است که خانواده ای تنها و بی پناه، از بد روزگار در بارگاه پادشاهی ساکن هستند که وزیر اعظم آن به دلایلی نامعلوم و به هر شیوه ای قصد بیرون راندن آنها را از کاخ دارد.
 
نماینده این خانواده ی تنها و بی کس، دختری است به نام «استر» و پسرعمویش «مورتیکای» ؛ انسانهای زیرک و مظلوم و خداجو! آنها اسیر بدبینی و تنگ نظری وزیر اعظم، «هیمن» شده اند و عن قریب است که به سرزمینی دور تبعید شوند.
 
آن ها می خواهند به هر ترتیب به شاه ثابت کنند که وزیر او شیاد و توطئه گر است. استر که حالا ملکه قصر شده قصد دارد به گونه ای که مورد سوء ظن قرار نگیرد، میخواهد شاه را از خیانت وزیر آگاه نماید. برای این کار به توصیه مورتیکای، شاه را به ضیافتی دعوت می نماید و تمام شجاعت خود را بخاطر حفظ خانواده اش جمع می کندو بالاخره ماجرا را به شاه می گوید.
 
شاه که ظاهرا انسان کودن و بی خردی است موضوع را می پذیرد و «هیمن » را از قصر بیرون می کند و مورتیکای را به جای او می نشاند. و هر آنچه این وزیر دانا، مورتیکای، به شاه می گوید او با حماقت می پذیرد و لبخند می زند.
در این انیمیشن، شخصیتها با رویکرد مدنظر این مجموعه، نامگذاری شده اند؛ «استر»، «مورتیکای» یا همان «مردخای» ، «هیمن» یا «هامان»!
 
در کاخی که شاه در لیوانی با نقوشی از خط میخی نوشابه می خورد و خانم استر روی فرشی راه میرود که نقوش ایرانی آن زیر پایش فریاد می کشد؛ دیگر شکی نمی ماند که اینجا ایران است و این شخصیت ابله سبزه که روی گونه اش زگیل دارد خشایار شاه.
 
استر تنها نقطه تأمل برانگیز در کارنامه گروه انتخاب فیلم در شبکه پنج سیما و دیگر شبکه های تلویزیون نیست. شاید زمان آن فرا رسیده باشد که مدیر محترم رسانه ملی توجه دوباره ای به این بخش از مجموعه تحت مدیریت خود داشته باشد.


 


یعنی اپوزیسیون تا این حد احمق است؟


 

یکی از عناصر سابقه دار ضدانقلاب، «نقابداری» شورای هماهنگی سبز را توهین به شعور مخاطبان ارزیابی و اعلام کرد: ما را دست کم گرفته اید که خیال می کنید مشتی نادان و جاهل هستیم، ما عروسک کوکی نیستیم.

مهرانگیز کار (همسر سیامک پورزند) با اشاره به بیانیه های گاه و بیگاه گروه موسوم به شورای هماهنگی راه سبز، در «روز نت» نوشت: به محتوای بیانیه تان کاری نداریم. به این که فراخوان حضور خیابانی می دهید هم کاری نداریم. اما به این کار داریم که ترکیب انسانی «شورای سبز امید» که زیر آن پنهان شده اید چگونه است؟ آیا این حق را برای مردم قبول دارید که بخواهند شما را بشناسند و بر پایه عقل و شعور اقدام کنند؟ منظورم که روشن است... در 100 سال گذشته همه رهبران نام و نشان و شناسنامه سیاسی داشته اند الا این شورای سبز امید که بی نیاز از معرفی، آموزش سیاست می دهد آن هم برای حضور خیابانی! و ما را می ترسانند که مبادا به صورت جدی از نام و نشان اعضا سؤال کنید که در این صورت به همسوئی با جمهوری اسلامی متهم می شوید. این تهدید گاهی ضمیمه می شود به این دستور عامیانه سیاسی که خب شما می توانید شورا را قبول نداشته باشید. بقیه اش که به شما مربوط نیست. این هم توضیح بی ارزش و بی اعتباری است که بی اندازه مبتذل و غیرسیاسی است. ما سکوت نمی کنیم و غلاف نمی کنیم و دربست و بی اختیار تبدیل نمی شویم به عروسک های کوکی در دست جوان هایی که آنها را در شبکه های اینترنتی کاشته اند. از شور و انرژی سیاسی که یک شورای موهوم و ناشناس را تبلیغ می کنند، سوءاستفاده می شود.

وی همچنین می نویسد: آنها (شورا) ما را دست کم گرفته اند و خیال می کنند با مشتی نادان و جاهل در عرصه سیاست های اعتراضی طرف هستیم و خیال می کنند ایرانیان همه صدسالی که در راه آزادی خون داده اند چشم به راه مجهولی بوده اند از جنس بی نام و نشان شورای سبز امید که خود را بر بال های اینترنت به آنها تحمیل می کنند. انتظار این است که مردم این مجهول را روی سر بگذارند و حلوا حلوا کنند که اگر چنین بشود و ایرانیان هنوز به این درجه از عقل سیاسی نرسیده باشند که به افراد بی هویت تکیه کنند چیزی دستشان را نمی گیرد و بلکه بسیار چیزها از دست می دهند. جالب است کسانی که دنبال راه موهوم و وجود مجهول راه افتاده اند در پاسخ به کسانی که چندین پیراهن بیشتر از آنها در کار سیاسی پاره کرده اند می گویند: اعضای شورا فعالان سیاسی شناخته شده ای هستند که اگر خود را معرفی کنند دستگیر می شوند! شگفتا از این آموزه های سیاسی که به جوان های کم تجربه داده اید و دریغا که تلویحا یادآور می شوند مهم نیست جان و امنیت کسانی که به فراخوان یک شورای ناشناس گوش می سپارند و احیانا قربانی می شوند.

«کار» اضافه می کند: «بر بیانیه صادره جهل حاکم است. ظریفی که از من هم نسبت به موضوع حساس تر بود می گفت از کجا بدانیم که کار عوامل رژیم نیست و می خواهند سرکوب را به کمک جمعی که خارج از کشور وقت و نیرو می گذارند تا شاید از راه دور کاری کرده باشند، بهتر به سامان برسانند و جمعی را که هنوز تن به خطر می دهند زیر نام موهومی طعمه کنند. اینک ما از محافلی که هر یک به خود سمتی داده اند و با سوءاستفاده از نبود موسوی و کروبی به نام آنها بازی های خطرناک می کنند و تازه از خود هم مایه نمی گذارند و با امتناع از معرفی خودشان تن به ریسک نمی دهند احساس خطر می کنیم.»

یادآور می شود شورای کذایی پس از افتضاح 25 بهمن اعلام موجودیت کرد و طراحان این سیاه بازی با وجود حضور در اروپا همچنان ادعا می کنند که اعضای شورا در ایران هستند و به همین دلیل برای حفظ امنیت آنها، اعلام اسامی اعضا صلاح نیست. اخیرا هم که امیر ارجمند و مزروعی و واحدی به عنوان تنها اعضا واقعی شورای مذکور به تیپ هم زده اند. مزروعی و امیر ارجمند مایلند ژستی اصلاح طلبانه به خود بگیرند اما هر یک ساز خود را می زنند در حالی که واحدی به خاطر دست کم گرفته شدن از ابتدا ساز مخالف می زند تا بیشتر دیده شود.
 


 


هاشمی:حضرت‌آیت‌الله‌جناب‌آقای‌صانعی


 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور پیامی مصیبت وارده به آقای صانعی را تسلیت گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آقای هاشمی رفسنجانی متن کامل این پیام بدین شرح است :

حضرت آیت‌الله جناب آقای صانعی

مصیبت وارده به خاندان معظم جنابعالی موجب تأثر و تألم خاطر گردید.

از درگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید رحمت واسعه و برای بازماندگان به ویژه بیت محترم جنابعالی صبر جمیل و اجر جزیل مسألت می‌نمایم.



 



 


تجمع اعتراض آمیز اساتید حوزه


 


 

در پی برکناری معاون آموزش حوزه های علمیه روز گذشته تجمع اعتراض آمیزی توسط مدیران،اساتید و فضلای حوزه در دفتر مدیر حوزه های علمیه برگزار شد.


 

در این تجمع که ده ها تن از مدیران، اساتید حوزه ، فضلاء و نمایندگان مجمع طلاب در آن حضور داشتند، شرکت کنندگان ضمن اعتراض به برکناری غیرمسئولانه حجه الاسلام والمسلمین علی عباسی معاون انقلابی و تحول گرای آموزش حوزه های علمیه، خواستار لغو سریع حکم برکناری وی شدند.
 آیت الله مقتدایی مدیر حوزه های علمیه نیز در گفتگو با تجمع کنندگان ضمن تایید وجود برخی فشارها برای برکناری حجت الاسلام عباسی ایشان را شخصیتی فاضل صاحب فکر و باتقوا دانسته و عنوان کرد: فشار دو تن از بزرگان حوزه و تهدید آنها به تحریم امتحانات پایان سال حوزه، ما را مجبور به نوشیدن جام زهر و برکناری جناب آقای عباسی کرد.
 تجمع کنندگان در این دیدار ضمن حمایت از مقاومت مدیران حوزه در برابر فشارهای بیرونی بر عزم جدی و پی گیری خود تا لغو این حکم غیرمسئولانه تاکید کردند.
 لازم به ذکر است حجت الاسلام عباسی از فعال ترین چهره های حوزوی در برابر فتنه اخیر بود و به دلیل خدمات ارزنده ای که در عرصه آموزش حوزه داشتند، در سفر اخیر مقام معظم رهبری به قم مورد تمجید صریح معظم له قرار گرفتند.


 



 


زیادی جنبش کردیم، شورش درآمد!


 

 



ترکیدن حباب ایجاد جنبش به واسطه فضای مجازی موجب بالا گرفتن انتقادها در محافل اپوزیسیون شده است. تندروترین و جوگیرترین عناصر فعال در این عرصه اکنون می گویند القای توهمی به نام جنبش سبز به اعتبار فضای مجازی چیزی جز «بلوف» نبوده است. نیک آهنگ کوثر، کاریکاتوریست خارج نشین نشریات زنجیره ای که در فقدان تحلیلگران جدی در میان محافل اپوزیسیون، مدت ها در حال جنب و جوش و جنبش بود اکنون پس از چند سال جوزدگی می نویسد: من هیچ گاه کسی را به رفتن در خیابان و حتی رأی دادن نخواهم خواند. هرگز کسی را به تحریم انتخابات و یا خانه نشینی هم تشویق نمی کنم! من «اکتیویست» نیستم، سیاست مدار هم نیستم. یک ناظرم، ناظری که مقایسه کردن هم اندکی بلد است... تعارف را کنار بگذاریم؛ همین چند ماه پیش که شایعه دستگیری سران جنبش سبز مطرح بود و دیدیم که عملی شد، دوستان «آنلاین» شعار می دادند «موسوی دستگیر بشه؛ ایران قیامت می شه». از دستگیری میرحسین موسوی و مهدی کروبی بیش از 100 روز گذشته است. اگر چیزی که تا الان دیده ایم اسم اش «قیامت» باشد، پس نباید چندان از دوران زندگی پس از مرگ ترسید! به عبارت دیگر، تهدیدهای آنلاین هیچ گاه خارج از محیط «وب» عملی نشد. سخن من به معنای این نیست که باید گروهی جان خود را به خطر می انداختند تا سران جنبش آزاد می شدند؛ به هیچ عنوان! اما وقتی شعاری داده می شود که در عالم واقع نمودی از آن نمی بینیم، گویندگان عملاً زمین جنگ را به حریف تقدیم کرده اند؛ یک «بلوف» با تاریخ مصرف.

عباس عبدی عضو ظاهراً مستعفی حزب مشارکت نیز با اشاره به بازی ناکامی که شبکه های اینترنتی ضد انقلاب برای تحریم فیلم پرفروش اخراجی های 3 و متقابلاً جا زدن یک فیلم شبه روشنفکری به عنوان فیلم بزرگ جهانی! راه انداختند، نوشت: این تحرک فاقد مبنا بود اما چرا اتفاقی که دلایل کافی برای غلط بودن آن وجود داشت؛ رخ داد؟ به نظر من دلیل اصلی آن اینترنت است. فضای اینترنت به معنای واقعی، مجازی است. هر چند اینترنت این امکان را فراهم می کند که افراد ناشناخته، ایده ها را فارغ از محدودیت های پیشین ارایه کنند، در عین حال ممکن است ایده هایی غیر مسئولانه و غیر جامع و فکر نشده نیز مطرح شود و براساس فضای اینترنت بسط یابد، بدون اینکه زمینه های لازم را دارا باشد. حضور پررنگ جوانان در اینترنت و تبدیل این فضا به میدان مبارزه طلبی و ابراز وجود، موجب شکل گیری طرح هایی می شود که در فضای واقعی اجتماعی چندان مورد توجه نیست، اما در فضای مجازی خیلی اهمیت پیدا می کند، ولی هنگامی که در واقعیت اجتماعی با نتایج این طرح ها مواجه شوند، چیزی جز یأس و نا امیدی درو نخواهند کرد. یقین دارم که اکثریت قاطع مردمی که این دو فیلم را دیده اند، اصولاً اعتنایی به این تحریم مجازی نداشته اند، بنابراین بهتر است که از این پس درباره پیشنهادهای غیر دقیق و احساسی که در فضای مجازی طرح می شود حساب چندانی را باز نکرد.

با مزه تر از همه تقلاهای شبکه به بن بست رسیده و تاریخ مصرف گذشته بالاترین است که از یک سو اذعان می کند « برخی از ما فکر می کنیم با گذاشتن چند لینک تزئینی به وظیفه خود در قبال جنبش عمل کرده ایم و لینک الله اکبر گفتن را در بالاترین می گذاریم اما آیا شده که خودمون هم بریم و الله اکبر بگیم؟» و از طرف دیگر به اعتبار اینکه ترک عادت موجب مرض است، می نویسد «چرا هیچ کس پیشنهادی، طرحی چیزی نمی ده و همه نشستن ببینن فیس بوک 25 بهمن یا شورای هماهنگی سبز کی بیانیه می ده؟ با هر کس که صحبت می کنی بهانه ای برای نیامدن به خیابان داره».



 



 


چراغ سبز برخورد با جریان انحرافی


 

 

چراغ سبز برخورد با جریان انحرافی، جدی‌ترین پیام نشست خبری احمدی‌نژاد؟

دومین نشست خبری رئیس‌جمهور در سال 90 در حالی برگزار شد که نسبت به مصاحبه قبلی وی با خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی تمایز چندانی نداشت و دکتر احمدی‌نژاد نیز مواضع خود را که اغلب آن‌ها را در همان نشست خبری و گفت‌وگوی تلویزیونی یک ماه قبل با مردم بیان کرده بود، تکرار کرد.

  پرسش‌های مطرح شده از سوی خبرنگاران در این نشست خبری عمدتاً تکراری، غیرچالشی و سفارشی بود و در مواردی هم که سؤال‌ها به جریان انحرافی مربوط بود، احمدی‌نژاد این موارد را پیش‌بینی کرده بود و با ابداع تعبیر "وحدت الهام‌بخش"  تأکید می‌کرد که برای حفظ این نوع از وحدت سکوت خواهد کرد.

در زمینه سیاست خارجی شاید جدیدترین خبر رئیس‌جمهور، تهیه یک طرح از سوی جمهوری اسلامی در مورد بحران بحرین بود. وی همچنین به صراحت هر گونه توافق برای تشکیل دولت‌های مستقل فلسطینی و اسرائیلی را رد کرد و گفت که دولت فلسطینی متعلق به تمام سرزمین فلسطین باید باشد.

اما در موضوع‌های داخلی همان‌طور که انتظار می‌رفت، تعداد زیادی از سؤال‌ها به جریان انحرافی و حاشیه‌های آن مربوط بود که احمدی‌نژاد با پاسخ‌های سطحی از کنار آن‌ها عبور کرد و تنها در یک مورد که خبرنگار خبرگزاری دانشجو با قرائت سؤال نسبتاً طولانی خود، این جریان را به‌طور جدی‌تری به چالش کشید، رئیس‌جمهور نتوانست به سیاق سؤال‌های قبل با طعنه و خنده از کنار آن عبور کند و با تفصیل بیشتری به آن پاسخ گفت.

خبرنگار خبرگزاری دانشجو خطاب به رئیس جمهور گفت: افرادی از منسوبان شما هستند که با طرح مسائلی موجب تشنج در جامعه و در میان هواداران شما می شوند ازجمله ارائه نظرات شاذ در مباحث تخصصی دینی و اینکه روحانیت از شریعت می گوید، و ما از حقیقت، و وقتی با مخالفت ما روبرو می شوند می گویند شما چهار میلیون نفر بیشتر نیستید.

این خبرنگار ادامه داد: برای رئیس جمهور جلساتی گزینشی در نهاد ریاست جمهوری با دانشجویان خاص در نظر می گیرند، طوری که به صورت تلفنی افراد مورد نظر را دعوت می کنند، در مراسم سؤالات از پیش هماهنگ شده می پرسند، اجازه ارتباط میان ما و شما را نمی دهند و کوچک‌ترین انتقاد از دولت را نفی کامل خدمات دولت مطرح می کنند.

خبرنگار خبرگزاری دانشجو گفت: آقای رئیس جمهور، ما رأی ندادیم که بعد از چهار سال کنج خانه بنشینیم چرا که به فرموده مولای متقیان "بالاترین امر به معروف نسبت به حاکمان است" و از شما تقاضا داریم با این افراد ساده لوح و مغرض که سخنان‌شان هر روز بهانه تخریب دولت را به مخالفان شما می دهد و موجب سرخوردگی هواداران شما می شود، برخورد و یا آنها را از این کار نهی کنید.

این خبرنگار افزود: آقای رئیس جمهور از شما تقاضا می کنم به کمک دستگاه مسئول، به صورت شفاف از پرونده معاون اول شبهه زدایی کنید، ما طرفدار شما بوده و هستیم اما مخالف عده ای ساده و یا مغرض در نهاد ریاست جمهوری هستیم، البته امیدوارم طرح مطالبات دانشجویی موجب نشود که از حضور در کنفرانس های بعدی محروم شویم.

رئیس جمهور از این خبرنگار پرسید: شما جزو گزینشی ها بودید یا غیرگزینشی ها؟ که این خبرنگار گفت: غیرگزینشی و رئیس جمهور به وی گفت: شما جواب خود را دادید.

احمدی نژاد با کنایه افزود: این حرف هایی که زدید، قرار است جدیداً به صحنه بیاید و یا از فردا پخش شود؟ رئیس جمهور گفت: فکر می کنم خواسته شما مخالف اصول اولیه انسانی است، شما می خواهید ما از کسانی بخواهیم که حرف نزنند و اظهار نظر نکنند، این خیلی بد است و فکر نمی کنم در کشور ما دانشجویی مخالف آزادی بیان باشد، حتماً این طور نیست و به نظر من اینجا اشتباهی اتفاق افتاده است.

احمدی نژاد با خنده گفت: دانشجو (وزیر علوم) هر روز در دولت حضور دارد، دانشجو باید پرچمدار فضا و گفتگوی آزاد و اظهار نظر باشد، هنوز سه- چهار روز از صحبت های رهبری نگذشته که گفتند "به خاطر اظهار نظر، کسی را منکوب نکنید"، به صراحت گفتند "چرا به خاطر اظهار نظر به افراد توهین و اهانت می کنید؟" وی افزود: انتظار ندارم یک نفر به عنوان نماینده دانشجویان بگوید که نگذارید عده ای حرف بزنند، چرا نگذاریم؟ بعداً می گویید دولت با کسانی که انتقاد می کنند، بد برخورد می کند، آیا واقعاً با منتقدان بد برخورد کردیم، آیا حتی یک پاسخ هم دادیم؟

رئیس جمهور گفت: من گفتم سکوت، اگر فکر می کنید بالاتر از سکوت کاری می توانیم انجام دهیم، بفرمایید حتماً انجام می دهیم اما خواهش می کنم به دنبال این نباشید که جلوی اندیشه و اظهار نظر بسته شود، این خیلی بد است، باید هر کسی مطلبی دارد اظهار کند، دیگران هم بگویند، باید حق را با حق بشناسیم نه با اشخاص، چون فلان آقا مخالفت کرده بگوییم حتماً چیز بدی است، چرا این طوری است؟

احمدی نژاد افزود: اتفاقاً‌ در فضای دانشجویی باید محیط کرسی های آزاداندیشی و نظریه پردازی را فراهم کنیم و افراد بیایند ایده های خود را مطرح کنند، دیگران هم جواب دهند، همفکری شود تا رشد در جامعه اتفاق بیفتد. یکی از دلایلی که ما سنگین ترین حملات و بی انصافی ها را تحمل می کنیم این است که می خواهیم بگذاریم حرف بزنند، شاید از صد تای آن یک حرف، خوب درآمد نباید در جامعه را بست.

رئیس جمهور افزود: احتمال می دهم اشتباهی شده و اطلاعات نادرستی رسیده است، من با کسی گزینشی ملاقات نکرده ام، من که در خیابان ها چهار ساعت راه می روم، یعنی مردم شهرهای گوناگون گزینش شده می آیند؟ در سفر اخیر به استان مرکزی چند هزار دانشجو آمدند، عده ای هم بیرون بودند که من رفتم و با آنها احوال‌پرسی کردم و گفتم حرفی دارید بزنید. احمدی نژاد گفت: این دولت مردمی ترین دولت و سطح تماس ما با توده های مردم بسیار گسترده است، معمولاً حرفهایی که در جامعه رد و بدل می شود می شنوم، نمی خواهم بگویم همه تصمیمات من درست است، هرگز دولت چنین ادعایی نکرده است اما سعی می کنیم تصمیمات درست باشد و همه دانشجویان و نماینده آنها را دوست داریم.

اما جدی‌ترین پیام نشست خبری احمدی‌نژاد را شاید بتوان پاسخ وی به سؤال خبرنگار روزنامه قدس دانست. خبرنگار روزنامه قدس گفت: جنابعالی دو سال پیش در ورزشگاه تختی ارومیه اعلام کردید که مفسدان اقتصادی را معرفی خواهید کرد و در همین خصوص فهرستی 250 نفره را به قوه قضائیه ارسال کردید. این خبرنگار در ادامه پرسید: هم اکنون در قوه قضائیه و دستگاه های نظارتی پرونده های مشابهی در خصوص مسائل اقتصادی مطرح است که به برخی نزدیکان شما در دولت منتسب شده است؛ آیا شما به این پرونده ها هم حساسیت دارید؟

رئیس جمهور در پاسخ گفت: فهرست اعلامی ما به قوه قضائیه شامل 312 نفر بوده که یا زمینی از دولت تصرف کرده و یا منابع بانکی را بازنگردانده اند. اینکه اینها متخلف هستند یا نه بر عهده قاضی است و ما مرجع قضاوت نیستیم.

وی گفت: برای چندمین بار می گویم که تنها رئیس جمهوری هستم که اعلام کرده ام هر گونه تخلف از بنده، خانواده و نزدیکانم دیده شد، باید طبق قانون رسیدگی شود و باز این را اعلام می کنم. این موضوع اصولی ما از روز نخست بوده است و بر این موضع هستیم.

احمدی نژاد ابراز امیدواری کرد: هر جا کوچکترین تعدی به حقوق ملت صورت گرفت با دقت رسیدگی و حقوق ملت بازگردانده شود چرا که این از آرزوهای ما و جزو پیگیری های دائمی ماست. وی گفت: بخشی از کارهای دائمی ما در شبانه روز، تنظیم امور به گونه ای است که فرصتی برای کسانی که می خواهند دست اندازی به حقوق مردم کنند به وجود نیاید و شاید بخش مهمی از فشارها بر ما، ناشی از همین اصرار ماست.

این اظهارنظر احمدی‌نژاد در حالی است که تا پیش از این، در پاسخ به این سؤال که چرا مراجع قضایی با جریان انحرافی و ب



:: بازدید از این مطلب : 405
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 خرداد 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: