نوشته شده توسط : من

طلای سوریان مهمتر است یا اسکار فرهادی؟!

یقین دارم عده ای که می شناسیمشان طلای سوریان را نخواهند دید. طلای سوریان رنگش به چشم آنها نخواهد آمد چون اعتبارش مستقیم به حساب غرور ملی واریز می شود.

 به نقل از محدوده  - یقین دارم عده ای که می شناسیمشان طلای سوریان را نخواهند دید. طلای سوریان رنگش به چشم آنها نخواهد آمد چون اعتبارش مستقیم به حساب غرور ملی واریز می شود. طلای سوریان برای مردم مفهوم دارد. مردم حمید را می شناسند و او را دوست دارند. عکس های حمید را به دیوارهای خانه و مغازه شان می آویزند و برایش آیت الکرسی می خوانند.


اما فرهادی فقط قهرمان قصه های روشنفکری روزنامه هایی بود که سر از آخور آنور آب برنداشته اند هنوز. حتی وقتی مکرر عکسهای تمام قامتش را در قطع بزرگ روی کیوسکها فرستادند هیچکس برایش آیت الکرسی نخواند. فرهادی فیلمساز است و سینما برای ما یک مدیوم دست دوم وارداتی است که هیچ وقت از آن آبی برایمان گرم نشده است. بماند که با آن همیشه تحقیرمان کرده اند.


"روزنامه های آخوری" با عصبانیت آمار داده اند که ایرانیان بطور متوسط هر شش سال یکبار سینما می روند و آمار دادند که فرهادی سال گذشته در رده ی هفتم محبوبترین فیلمسازان ایران قرار گرفت. آنها البته از اول شدن حاتمی کیا هم عصبانی بودند. ولی عصبانی تر اند از اینکه عکس آقا تختی هنوز روی دیوار هاست و حالا عکس سوریان هم به گوشه ی آن چسبانده شده است.


حمید و کشتی از ماست و برای ما خواهد ماند. حتی اگر "آخوری ها" او را دوست نداشته باشند.


پ ن 1: خیلی سعی کردم از فرهادی عکسی با پرچم ایران پیدا کنم. نکردم!
پ ن2: پیشتر گفته بودم از دو دسته خیلی بدم می آید: وطن فروش ها  و وطن فروش ها!
پ ن 3: امیدوارم متوجه باشید که حمله من به فرهادی نیست به روشنفکرهای آخوری است که حرف مردم ایران را سالهاست نمی فهمند. وگرنه فرهادی همین است که در فیلمهایش می بینید.

وحید یامین پور

اعدام کودک شیعه به دست تروریست‌های سوریه

خبرگزاری فارس: تروریست‌های سوریه پس از کشتار اعضای یک خانواده شیعه عراقی، تنها بازمانده آن را که یک کودک خردسال بود، دار زدند.

خبرگزاری فارس: اعدام کودک شیعه به دست تروریست‌های سوریه

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "عراق القانون"، فعالان حقوق بشر عراق اعلام کردند که گروه‌های مسلح در سوریه اقدام به اعدام یک کودک شیعه عراقی کردند.

بر اساس این گزارش، خانواده این کودک در منطقه "سیدة زینب" در ریف دمشق ساکن بودند که تروریست‌های مسلح به منزل این خانواده حمله و پس از کشتار تمام اعضای آن، این کودک را اعدام کردند.

از سوی دیگر شیخ "محمد العریفی" شیخ وهابی سعودی از گروه‌های مسلح ضد نظام "بشار اسد" خواست که مانع انتشار تصاویر حملات خود علیه نیروهای ارتش و شهروندان سوریه و مخالفان خود شوند.

وی در صفحه خود در شبکه اجتماعی "توییتر" از تروریست‌های سوریه خواست که به حملات تروریستی و کشتار و ایجاد رعب و وحشت در میان مردم سوریه ادامه دهند اما مانع انتشار تصاویر جنایات خود شوند.

هیچ چیز نمی‌توانست او را از ذکر خدا باز دارد

خبرگزاری فارس: من از اینکه عباس در خانه بود و بچه‌ها اینطور شلوغ می‌کردند، ناراحت شدم. پس از پایان نماز، از او گله کردم و گفتم: شما در خانه حضور دارید و بچه‌ها این‌طور خانه را به هم می‌ریزند؟!

خبرگزاری فارس: هیچ چیز نمی‌توانست او را از ذکر خدا باز دارد

به گزارش گروه حماسه و مقاومت فارس (باشگاه توانا)، خسته از مدرسه برگشتم. در خانه را که باز کردم، صدایی که از داخل به گوش می‌رسید مرا شگفت‌زده کرد.

سراسیمه به داخل رفتم. دیدم دو پسرم، حسین و محمد با یکدیگر دعوایشان شده و در حال داد و فریاد هستند. در این حال تلویزیون هم با صدای بلند روشن بود. دخترم سلما که بزرگ‌تر از آنهاست، سعی می‌کرد تا برادرانش را ساکت کند؛ ولی موفق نمی‌شد. 

وارد خانه که شدم آنها را ساکت و تلویزیون را هم خاموش کردم. تقریباً آرامشی در خانه پدیدار شد. در این لحظه متوجه شدم عباس در خانه است و در گوشه‌ای از اتاق مشغول نماز خواندن. من از اینکه عباس در خانه بود و بچه‌ها اینطور شلوغ می‌کردند، ناراحت شدم. پس از پایان نماز از او گله کردم و گفتم: شما در خانه حضور دارید و بچه‌ها این‌طور خانه را به هم می‌ریزند؟!

او با مظلومیت تمام از من عذرخواهی کرد؛ ولی من با شناختی که از عباس داشتم دریافتم که شکایتم بی‌مورد بوده است؛ چون عباس در آن موقع آنچنان غرق در نماز بوده که از همه اتفاقاتی که در اطرافش می‌گذشت، بی‌اطلاع بوده است.

راوی: صدیقه حکمت همسر شهید بابایی

پخش درس اخلاق از شبکه ماهواره ای شهرام همایون!

« وقتی که حقوق همسرمان را رعایت نمی کنیم، چطور جلوی دوربین تلویزیون صحبت از آزادی زن می کنیم؟ ما به عنوان انسان آیا در حریم خانه، اداره، کار و رقابت، عدالت را رعایت می کنیم که از دولت و حکومت می خواهیم عدالت را رعایت کند.»

مرصاد به نقل از جام نیوز، "شهرام همایون" مدیر و مجری تلویزیون ماهواره ای "کانال یک" (channelone) در برنامه ثابت خود ریشه بسیاری از مشکلات امروز جامعه را نبود اخلاق دانست.

 

"همایون" در این باره گفت: «همه می دانیم که مسجد یک مکان محترم و مقدس است. تابلویی که از کودکی می دیدم در حیاط مساجد نصب می کردند این بود که از انداختن آب دهان و بینی در حیاط مسجد خودداری کنید. "هرودوت" تاریخ نگار یونانی در توصیف ایرانیان می نویسد، ایرانی ها از انداختن آب دهان روی زمین پرهیز می کنند و آن را بسیار بد می دانند. چگونه یک تغییر و تحول در ما به وجود آمده است که یک صفتی را که ما بد می شمردیم، امروز برای ما عادی شده است. علت این مسئله خیلی روشن است، ما در جامعه مان درس اخلاق نگرفته ایم. ما مدرسه رفته ایم، در مدرسه چه چیزهایی به ما یاد داده اند؟ غیر از الفبای فارسی و چهار عمل اصلی ریاضی سایر چیزهایی که خواندید دو قِران هم نمی ارزد! کجا در مدرسه به ما درس اخلاق داده اند؛ این از مدرسه.

 

در خانه نیز نه تنها درس اخلاق نگرفتیم بلکه درس ضداخلاق آموختیم. مثلا پدر ما به ما می گفت دروغ نگویید و بعد جلوی چشم ما دروغ می گفت. خود ما جلوی دوربین از آزادی صحبت می کنیم بعد در خانه همسرمان را کتک می زنیم. وقتی که حقوق همسرمان را رعایت نمی کنیم، چطور جلوی دوربین تلویزیون صحبت از آزادی زن می کنیم؟ ما به عنوان انسان آیا در حریم خانه، اداره، کار و رقابت، عدالت را رعایت می کنیم که از دولت و حکومت می خواهیم عدالت را رعایت کند.»
 

او در خاتمه گفت: «اما راه حل تمام این مشکلات درس اخلاق است. ما جامعه ای هستیم که آموزش ندیده ایم و آنچه که امروزه به آن احتیاج داریم درس اخلاق و تربیت است؛ البته این حرف هایی که می زنم ابتدا باید در مورد خودم اجرا شود. خانم ها و آقایان دولت و نظام را کنار بگذارید، تا خودمان درست نشویم ایران درست نمی شود ما اول باید خودمان را اصلاح کنیم.»


همایون پس از این نطق اخلاقی چند جلد کتاب معلوم الحال روی میز گذاشت و گفت: « مردم! به شرفم سوگند که خواندن این کتاب ها برای شما از نان شب واجب تر است. برای خرید این کتاب ها با ما تماس بگیرید[!]

 





:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: