نوشته شده توسط : من

شیپور مرگ در امریکا دمیده شد

 

 

پس از آن که وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد کشورمان با تحریم ها خداحافظی کرده است وزیر خزانه داری امریکا بغض خود را شکست و گفت با این روند اقتصاد امریکا به گل خواهد نشست.

altبه گزارش "محدوده" رسانه ها ی غربی نیز از شکست کامل غرب در تحریم نف ایران خبر می دهند. سی ان ان در گزارشی اعلام کرد تحریم های غرب بر ضد ایران طی ماههای اخیر موجب رشد فزاینده قیمت نفت شده است و این مساله موجب بحران انرژی سوخت در کشورهای غربی شده است.

نفت خوشبخت

بهای هر بشکه نفت خام سبک ایران در بازارهای آسیایی، با افزایش حدود 2 دلار و 12 سنتی به 125 دلار و 22 سنت به مشتریان آسیایی تحویل داده شده است.

مدیریت امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران هم با انتشار گزارشی درباره آخرین وضعیت قیمت فروش نفت خام سبک و سنگین صادراتی ایران، اعلام کرد: سوم ماه آوریل سالجاری میلادی نفت خام سبک ایران برای عرضه در بازارهای شمال غرب اروپا، حوزه مدیترانه و آفریقای جنوبی به ترتیب به 121 دلار و 74 سنت، 120 دلار و 35 سنت و 121 دلار و 75 سنت به مشتریان خارجی تحویل داده شده است.

میانگین قیمت نفت خام سبک صادراتی ایران از ابتدای ماه آوریل 2012 میلادی تاکنون، حدود 124 دلار و هشت سنت به مشتریان خارجی تحویل داده شده است.

در همین حال، بهای نفت خام سنگین ایران هم پس از کاهش چند دلاری در بازارهای چهار گوشه جهان بار دیگر در معاملات سوم آوریل حدود دو دلار افزایش یافت؛ به طوری که نفت خام سنگین ایران با بهای 123 دلار و 10 سنت به مشتریان آسیایی فروخته شده است.

قیمت نفت خام سنگین ایران برای عرضه در بازارهای شمال غرب اروپا، حوزه مدیترانه و آفریقا به ترتیب به 124 دلار و 74 سنت، 120 دلار و 35 سنت و 121 دلار و 75 سنت معامله شده است.

ذخایر استراتژیک

در این میان، امریکا قصد دارد با آزاد کردن بخشی از ذخایر استراتژیک خود قیمت ها را کاهش دهد که با موضع گیری غیر رسمی غول های نفتی جهان رو به رو شده است. به همین علت هیلاری کلینتون از سعودی ها خواسته تا اگر چنین اتفاقی افتاد تولید خود را کاهش ندهد تا مسکن موقت بازار نفت را خنثی نکند. منابع آگاه صنعت نفت گفتند که عربستان سعودی حتی در صورت عرضه ذخایر استراتژیک از سوی کشورهای مصرف کننده نفت، احتمالا تولید بالای خود را حفظ خواهد کرد، ولی دیگر به مشتریان تخفیف نخواهد داد.

منبع آگاه دیگری گفت که حتی در صورت عرضه ذخایر استراتژیک تولید عربستان بعید است که نسبت به سطح کنونی تغییر کند زیرا عرضه این ذخایر تاثیر چندانی نخواهد داشت.

این در شرایطی است که کشورهایی همچون ایران،ونزوئلا و الجزایر ممکن است صادرات نفت خود را کاهش دهند تا قیمت های بالا از بین نرود. روسیه هم بارها نشان داده است در موقعیت های مشابه تولید را کاهش می دهد تا در رقابت اقتصادی خود با کشورهای صنعتی نهایت بهره را ببرد.

بدهی نفتی

همچنین شنیده می شود با افزایش بدهی نفتی شرکت شل به بیش از یک میلیارد دلار، ایران خواستار وصول این بدهی‌ها شده است و پیش بینی می شود در صورت ادامه شرایط موجود، فروش نفت توسط ایران به این شرکت انگلیسی – هلندی متوقف شود.

شرکت انگلیسی- هلندی شل یکی از بزرگترین خریداران نفت خام ایران است به طوری که تا پیش از افزایش تحریمها به طور متوسط روزانه بین 150 تا 200 هزار بشکه نفت ایران به این شرکت چند ملیتی فروخته شده است.

در همین حال اخیرا یکی از مدیران شل به رویترز گفته است: شل به سختی در جست و جوی راهی برای پرداخت بدهی خود به شرکت ملی نفت ایران است.

معاون وزیر نفت درباره شرایط فروش نفت به شرکت‌های انگلیسی همچون شل و bP انگلیس تاکید کرده بود: اگر این شرکت‌ها خواستار خرید نفت خام از ایران باشند و تعهد دهند که نفت ایران را به فرانسه و انگلیس منتقل نکنند حاضر به امضای قراردادهای نفتی با آنها هستیم.

در همین حال، ایران در روزهای اخیر صادرات نفت به شرکتهای بزرگ نفتی یونان را به دلیل عدم توانایی در پرداخت پول قطع کرده است.

این در حالی است که رستم قاسمی با بیان اینکه ذخایر نفت و گاز آمریکا و اروپا با جمهوری اسلامی ایران قابل مقایسه نیست، اظهار داشت: هم اکنون 600 میلیارد بشکه نفت درجا داریم که اگر به روش فعلی برداشت شود تا یکصد سال آینده ایران غنی از منابع نفتی خواهد بود.وی با اشاره به اینکه ایران اکنون به عنوان صادرکننده شایسته فرآورده های نفتی در جهان تبدیل شده، از ادامه صادرات نفت ایران به برخی کشورهای اروپایی در سالجاری خبر داد.

 

حتي حمله نظامي نيز مانع دستيابي ايران به فناوري هسته‌اي نخواهد شد

 

 

پوشکوف که شکل‌گیری سامانه دفاع موشکی مشترک آمریکا و شش کشور عرب خلیج فارس را نشانه امکان حمله نظامی به ایران دانسته بود، حتي حمله نظامي به ايران را نيز مانع از دستيابي ايران به فناوري هسته‌اي ندانسته و تاكيد كرد: «با فرض این‌که ایران یک برنامه گسترده اتمی دارد که تقریبا هم کامل شده است، هیچ کارشناسی این استدلال را باور ندارد که حمله نظامی...

بولتن نيوز: آلکسی پوشکوف، رئیس کمیته امور بین‌الملل در دومای دولتی روسیه روز جمعه، ۱۸ فروردین ماه در سخناني به صورت تلويحي به قدرت نظامي ايران در مقابله با تهديدات نظامي اشاره كرد و گفت: «من فکر می‌کنم ایران جدی بودن تهدید نظامی را دست کم می‌گیرد.»

پوشکوف که شکل‌گیری سامانه دفاع موشکی مشترک آمریکا و شش کشور عرب خلیج فارس را نشانه امکان حمله نظامی به ایران دانسته بود، حتي حمله نظامي به ايران را نيز مانع از دستيابي ايران به فناوري هسته‌اي ندانسته و تاكيد كرد: «با فرض این‌که ایران یک برنامه گسترده اتمی دارد که تقریبا هم کامل شده است، هیچ کارشناسی این استدلال را باور ندارد که حمله نظامی علیه تأسیسات اتمی ایران، پایان بخش برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی خواهد بود.»

alt


وی افزود: «کارشناسان معتقدند که حمله نظامی تنها برای سه سال این برنامه را به حال تعلیق در می‌آورد و پس از آن ایران بار دیگر تلاش‌های خود را از سر می‌گیرد.»

وی با تأکید بر این‌که حمله به ایران می‌تواند به جنگ منطقه‌ای منجر شود گفت که آمریکا به وضوح از این خطر اطلاع دارد.

در همين حال سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ضمن رد كردن هرگونه گزينه نظامي عليه ايران خطاب به دشمنان جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: شرایط جهان و منطقه و اقتدار و بازدارندگی جمهوری سالامی ایران، ‌اهریمن جنگ را از فضای این کشور عبور داده است سخن از جنگ جز هذیان صهیونیستهای اشغالگر قدس که در صف مرگ بسر می‌برند از کسی شنیده نمی‌شود.

فیروزآبادی تاکید کرد: ما به عنوان سربازان ولی امر و سیاستگذاران دفاع از سرزمین ایران و اسلام ناب محمدی(ص) ضمن اینکه باور داریم اهریمن جنگ از محیط امنیتی ایران بزرگ دور شده است لیکن به همه اعلام می‌کنیم نیروهای مسلح مقتدر جمهوری اسلامی ایران همیشه بر اساس وظیفه ذاتی خود در حال آمادگی بسر می‌برند و ما دائماً حیله‌ها، توطئه‌ها و اتاق‌های فکر و هرزه‌گویی‌های جنگ طلبان را رصد می‌کنیم بهتر است مقامات صهیونیستی، به حرف رئیس خود گوش بدهند و دست از هذیان‌گویی بردارند اگر اسرائیل دست از پا خطا کند ما بسیاری از نقاط مهم سرزمین‌های اشغالی را که محمل صهیونیست‌های غارتگر و جنایت‌کار است شخم خواهیم زد.

alt

به گزارش بولتن نيوز استفاده رواني از گزينه حمله نظامي به ايران به حدي است كه حتي سياسيون و اساتيد آكادميك غرب نيز به آن اشاره كرده اند. براي مثال چندي پيش اندیشکده انگلیسی «چتم هاوس» مصاحبه‌ای را با 3 تن از کارشناسان مسائل ایران و خاورمیانه انجام داد و به بررسی راهبرد ایران در خصوص تحریم‌ها علیه این کشور، انقلاب‌های عربی و برنامه هسته‌ای خود پرداخت. در اين مصاحبه، دکتر شهرام چوبین مدیر تحقیقاتی مرکز سیاست امنیت مرکز ژنو و کارشناس امور خاورمیانه و ایران عنوان کرد: در مورد مسئله ایران، چند سوال وجود دارد. آیا ایران با وجود این تفکر که قدرت غرب در سراشیبی قرار گرفته و رو به کاهش است، و بیشتر تهدیدهای آن‌ها بلوف است، تهدید نظامی از سوی غرب را جدی تلقی می‌کند؟ از نظر من پاسخ این سوال منفی است. سوال دیگر اینکه آیا ایران برای جلوگیری افزایش تحریم‌ها حاضر به امتیازدهی می‌شود؟ در این رابطه ایران باید یک تصمیم گیری راهبردی انجام دهد، آن هم تصمیم گیری فراتر از صرفا مسئله هسته‌ای. جواب من به این سوال هم منفی است.

چوبین در ادامه به ذکر این سوال پرداخت که عکس العمل ایران در برابر «انقلاب‌های عربی»، تهدید به حمله نظامی، و تحریم‌ها چیست؟ وی در پاسخ گفت: به نظر من پاسخ ایران، گسترش حضور در منطقه و متنوع کردن این نوع سرمایه‌گذاری‌هاست.

alt

به نظر من، سیاست خارجی ایران از سال 2005 به بعد و با روی کار آمدن احمدی‌نژاد، با تغییرات عمده روبرو شد و از حالت تدافعی و عقب نشینانه سابق که به زمان تصدی‌گری خاتمی نسبت داده می‌شد، حالتی پیشرو و فعال به خود گرفت. در این روند جدید، ایران عنوان می‌کند که باید سیاست خارجی فعال داشته باشد، به نحوی که بتواند نقاط قوتی برای ایران خلق کند. هیچ مسئله منطقه‌ای نباید بدون حضور و در نظر گرفتن نقش ایران، مطرح شود. همچنین مسئله فلسطین، به عنوان مسئله‌ای راهبردی برای ایران در نظر گرفته شد. بر این اساس مردم فلسطین به عنوان خط اول مقاومت در برابر اسرائیل مطرح می‌شوند.

نکته بعد واکنش ایران در برابر انقلاب‌های عربی است. ایران در برابر این پدیده سه واکنش اصلی انجام داد. اولین واکنش ایران، به کار بردن عبارت «بیداری اسلامی» و اشاره به مبدا اسلامی قیام‌های مردمی در منطقه بود. ثانیا ایران از مداخله مستقیم در اوضاع این کشورها خودداری کرد؛ و در نهایت سومین واکنش ایران افزایش سرمایه‌گذاری‌هایی بود که انجام داده بود. قدرت و نقش ایران را می‌توان در نقاط مختلف نظیر یمن، سودان، و سوریه مشاهده کرد.

 

نقش خانواده هاشمی در فتنه ۸۸ در قلاده های طلا

 

 

روانبخش گفت : حقیقت دیگری که در این فیلم به تصویر کشیده شده است نافذ بودن کلام رهبری در آحاد مردم ایران و همچنین با اهمیت بودن ترس دشمن از نفوذ کلام رهبر انقلاب در بین مردم ایران می باشد.

یکی از نکاتی که فیلم قلاده های طلا بیان می دارد در خصوص کشته سازی ها در حوادث سال ۸۸ بود که نقش عوامل دشمن در این کشته سازی ها به خوبی نشان داده می شود. همچنین نکته ی دیگری که در این فیلم به درستی نشان داده شده است نقش خانواده آقای هاشمی در حوادث فتنه ۸۸ می باشد که خود آقای هاشمی با نامه سرگشاده اش و خانواده ایشان، همسر آقای هاشمی و فائزه هاشمی در این فتنه نقش داشتند. 

به نقل از 598 ،  شرايط فتنه شرايطي است كه حق بودن طرف حق و باطل بودن طرف باطل بنابه دلايلي از شفافيت افتاده و تشخيص دشوار گردیده است . فتنه ۸۸ به عنوان نمود بارز این غبار آلودگی فضای سیاسی و هجمه همه جانبه دشمنان انقلاب اسلامی که با مدیریت و درایت رهبر فرزانه انقلاب و همچنین بصیرت مردم کشورمان، دقیقا خلاف خواست دشمنان این نظام رقم خورد.

حال با گذشت بیش از دو سال از وقایع پس از انتخابات سال ۸۸، ابولقاسم طالبی کارگردان انقلابی و خوش ذوق سینمای ایران با ساخت فیلم قلاده های طلا توانسته است سیاسی ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را به نام خود رقم بزند.

حال در پی اکران این فیلم و استقبال کم نظیر مردم ایران از قلاده های طلا به منظور نقد و بررسی ساخته ابوالقاسم طالبی خبرنگار پایگاه ۵۹۸ در مصاحبه ای با حجت الاسلام و المسلمین قاسم روان بخش عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) و همچنین عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی به گفتگو نشسته ایم .

حجت الاسلام روانبخش در خصوص آخرین ساخته ابوالقاسم طالبی اظهار داشت: باید از کارگردان فیلم قلاده های طلا، جناب آقای ابوالقاسم طالبی تشکر کرد که فیلم جدی را در خصوص فتنه ۸۸ و زمینه های این فتنه را به تصویر کشیدند. از جهات مختلفی می توان فیلم قلاده های طلا را نقد و بررسی کرد و با توجه به نظر کارشناسان کلیت فیلم قلاده های طلا از لحاظ فاکتورهای سینمایی قوی و هنرمندانه به نظر می رسد و سوژه بسیار سوژه ای خوبی است.

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی (ره) افزود: یک نکته ای که در فتنه ۸۸ به وضوح دیده می شد و مقام معظم رهبری هم بارها به آن اشاره فرمودند حضور دست های خارجی در فتنه ۸۸ و مشخص شدن نحوه دخالت بیگانگان در آینده نزدیک و پس از خوابیدن غبار فتنه است که در این دوسال گذشته اعتراف هایی را از سوی بیگانگان در این خصوص را شاهد بودیم و نقش انگلستان در این بین و سرویس هاس جاسوسی بریتانیا بسیار پررنگ بود که این نکته در فیلم قلاده های طلا به خوبی نشان داده شده است.

وی گفت: البته نقدی را که می توان در خصوص نکته مذکور به این فیلم داشت که چرا فقط به MI۶ اشاره می شود و از نقش آفرینی مستقیم سازمان سیا نشان داده نمی شود البته می توان عامل تاکید آقای طالبی بر نقش MI۶ را بنا بر مجری بودن سفارت انگلیس در ایران در حوادث فتنه سال ۸۸ دانست.

alt



عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در تحلیل فیلم قلاده های طلا بیان داشت: نکته ی دیگری که در قلاده های طلا به آن پرداخته شده است این است که سرویس های جاسوسی به تنهایی نمی توانند کاری را انجام دهند و نیاز به عوامل داخلی که به مزدوری بیگانگان مشغول اند نیاز دارند مانند سلطنت طلب ها و سازمان منافقین و گروه های دیگر معاند. عوامل داخلی مذکور که به کمک انگلستان در این فتنه نقش آفرینی می کنند بدون کمک عوامل نفوذی در ارگان های نظام همانند وزارت اطلاعات ، نیروی انتظامی و ... نمی توانند به موفقیت های مقطعی دست پیدا کنند و بنابراین کمک های عناصر خود فروخته زمینه را برای فعالیت عناصر خارجی را فراهم می کند.

روانبخش افزود: حقیقت دیگری که فیلم قلاده های طلا بیان می دارد در خصوص کشته سازی ها در حوادث سال ۸۸ بود که نقش عوامل دشمن در این کشته سازی ها به خوبی نشان داده می شود و همان که امام خمینی می فرمودند که منافقین خودشان کشته درست می کنند و یا با فیلم از شکنجه هایشان تهیه می کنند و آن را برای مظلوم نمایی این کشتار و شکنجه ها را به نظام اسلامی نسبت می دهند و این امر در این فیلم به خوبی به تصویر کشیده شده است.

دبیر سیاسی هفتنه نامه پرتو اظهار داشت: نکته ی دیگری که در این فیلم به درستی نشان داده شده است نقش خانواده آقای هاشمی در حوادث فتنه ۸۸ می باشد که خود آقای هاشمی با نامه سرگشاده اش و خانواده ایشان، همسر آقای هاشمی و فائزه هاشمی در این فتنه نقش داشتند و حتی متروی تهران که در آن زمان توسط یکی از فرزندان آقای هاشمی اداره می شود نقش خوبی را برای اغتشاشگران ایفا می کند که در فیلم نیز به تصویر کشیده شده است.

وی گفت: البته حقیقت فتنه را نمی توان در یک فیلم سینمایی کاملا به تصویر کشید و نیاز به دها و صدها ساعت تولید فیلم دارد ولی با توجه به تهیه تنها یک اثر در خصوص فتنه ۸۸ بهتر بود از زمینه های پیشین این فتنه هم چیزی به میان می آمد. در این فیلم عناصر وزارت اطلاعات به دنبال دستگیری عاملان نفوذی و عوامل بیگانه هستند ولی عناصر داخلی که پیدا و هویدا هستند همانند کسانی که فرمان حمله را صادر می کنند کسی به سراغ آنها نمی رود و برخوردی با آنها صورت نمی گیرد و در واقع عوامل اصلی داخلی فتنه را رها کرده و عوامل اجرایی درجه چندم را دنبال می کنند.

روانبخش در ادامه بیان داشت: حقیقت دیگری که در این فیلم به تصویر کشیده شده است نافذ بودن کلام رهبری در آحاد مردم ایران و همچنین با اهمیت بودن ترس دشمن از نفوذ کلام رهبر انقلاب در بین مردم ایران می باشد. حتی درگیری هایی که بین اعضای خانواده ها بر سر مسائل و حوادث انتخابات سال ۸۸ به وجود آمده است با سخنان فصل الخطاب رهبری معظم پایان می پذیرد.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با توجه به کمبود فیلم های سینمایی با محوریت موضوع انقلاب اسلامی افزود: در عصه سینما افرادی کمی را می توان یافت که دغدغه هایشان متناسب با دغدغه های انقلاب باشد و حتی نیروهای انقلابی هم که به این عرصه ورود پیدا می کنند چندان مورد حمایت مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد واقع نمی شوند و لذا می بینیم با گذشت سال ها از جنگ هنوز در ساخت فیلم هایی با موضوع دفاع مقدس دچار کاستی های فراوانی هستیم.

وی گفت: پول های هنگفتی که وزارت ارشاد هزینه می کند در حمایت از فیلم های سینمایی باید در جهت حمایت از فیلم های تاثیر گذار و با محتوا باشد نه اینکه مروج پوچی و نا امیدی باشد.

قاسم روان بخش در ادامه سخنانش اظهار داشت: جبهه پایداری انقلاب اسلامی زمانی که گفتمان انقلاب اسلامی را مطرح می کند شعار نمی دهد بلکه هدف دارد در حوزه های مختلف با این گفتمان ورود پیدا کند و از امکاناتی که در کشور وجود دارد در جهت ترویج این گفتمان تلاش شود و مردم هم دوستدار این گفتمان هستند و مردم بر گفتمان امام و انقلاب پایداراند. حضور نمایندگان آرمانگرا انشاء الله می تواند در مجلس حرکت های جدی را در خصوص ترویج این گفتمان در عرصه فرهنگ و هنر صورت دهد.

 

دور جدید فعالیت مسیحیان تبشیری در روستا و شهر های کوچک ایران

 

 

چندى است که فرقه یا گروهای جدید مسیحیان تبشیری مشغول فعالیت در روستاها و شهرستان های کوچک ایران هستند.

altبه گزارش خبرنگار «محدوده» ، این تیم های تبلیغی که با حمایت فکرى و مالى مؤسسات آمریکایى و غربى در کشور ارمنستان سازمان دهی می شوند ، بعد از محدود شدن در شهرهای بزرگ ایران ، به روستاها و شهرستان های کوچک روی آورده اند تا ضمن تبلیغ برنامه‏ها و ایده‏هاى خود ، در جذب نیروهاى جدید از دل مردم کم سواد تلاش کنند.
به نظر می رسد دور جدید فعالیت مبلغان تبشیری در ایران ، در راستای دستورات مدیران شبکه ای آنها در کشور هایی نظیر ارمنستان صورت می گیرد که با هدف افزایش یارگیری از میان مسلمانان و تخریب این دین در میان مردم جهان پی ریزی شده است .
تبلیغات مذکور که در قالب توزیع جزوه، کتاب، CD ، کلیساهای خانگی و غیره توسط این افراد صورت می‌گیرد، طی چند ماه اخیر در برخی روستاهای شمالی و شمال غربی کشور به اوج خود رسیده است .
گزارش های رسیده از فعالیت این گروه های زنجیره ای نشان می دهد که ، غالب نیرو های انسانی این پروژه را ، زنان مبلغ تشکیل می دهند که با حضور در مراکز تجمع زنان و مردان ، با سخنرانی و دعوت به جلسات محفلی ، آنان را به این گرایش دین مسیح تشویق می کنند  .
گفتنی است ، فعالیت های چند ساله اخیر مسحیان تبشیری با بودجه مستقیم کنگره آمریکا برای پیگیری جنگ نرم علیه اسلام و ایران در کشورمان به اوج خود رسیده است و کلید آن با تاسیس چندین شبکه ماهواره ای فارسی زبان در فضای رسانه و تاسیس صفحات فیس بوک و ... زده شد و با پیاده و روانه سازی مبلغان به داخل کشور با مدیریت و کنترل ارمنستان به اوج خود رسید .

لازم به ذکر است تا کنون اقدامات زیادی برای متوقف کردن اینگونه فعالیت‌ها صورت گرفته که به تعطیلی چند کلیسایی خانگی در تهران و چند شهر بزرگ دیگر نیز انجامیده است اما به نظر می رسد ، با شناسایی و رسیدن خبر های جدید از فعالیت این گروها در روستا و شهر های کوچک کشور به دامنه فعالیت این گروه های منحرف روز به روز گسترده تر شود.

 





:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: