نوشته شده توسط : من

تشديد اعتصاب و اعتراض در يمن براي ساقط كردن رژيم علي عبدالله صالح


سرويس خارجي -
شهرهاي مختلف يمن همچنان شاهد تظاهرات، اعتصابات، نافرماني مدني و ناآرامي است، اين در حالي است كه ديكتاتور علي عبدالله صالح تاكيد كرد كه به هيچ وجه قصد عقب نشيني و كناره گيري از قدرت را ندارد.
هزاران يمني روز گذشته در شهرهاي مختلف استان صعده در شمال يمن تظاهرات كردند و كناره گيري علي عبدالله صالح رئيس جمهور اين كشور را خواستار شدند تظاهركنندگان طرح هاي شوراي همكاري خليج فارس را محكوم و اعلام كردند كه اين طرح ها براي حمايت از عبدالله صالح ارائه مي شود.
در ميدان التغيير شهر صنعا پايتخت يمن نيز انقلابيون تجمع كرده و اعلام كردند كه تا سرنگوني علي عبدالله صالح خيابان ها را ترك نخواهند كرد.
تحصن كنندگان شعارهايي عليه عبدالله صالح سر دادند و تاكيد كردند كه فريب طرح هاي بيگانگان را نخواهند خورد.
شبكه خبري العربيه نيز از اعتصاب هاي عمومي در شهرهاي تعز، عدن و استان هاي جنوبي يمن براي سرنگوني رژيم علي عبدالله صالح خبر داد.
العربيه افزود، اعتصابات و نافرماني مدني يمن را فلج كرده و بسياري از طرح ها را از كار انداخته است.
در همين رابطه وزير نفت و معادن يمن هشدار داد كه كشورش در آستانه فروپاشي كامل اقتصادي است.
وي افزود، فعاليت پالايشگاه ها متوقف شده، شركت هاي نفتي خارجي كشور را ترك كرده اند و خرابكاري در خطوط لوله هاي نفت و برق اوضاع اقتصادي را مختل كرده است و اگر مشكل ادامه يابد دولت نمي تواند نيازهاي اساسي شهروندان را برآورده كند.
سخنگوي نيروهاي نظامي هوادار انقلابيون نيز گفت، هر روز نظاميان بيشتري از دستورات علي عبدالله صالح سرپيچي و به جمع انقلابيون مي پيوندند.
وي افزود، عبدالله صالح مي خواهد بين مردم جدايي بيندازد و كشور را به جنگ و درگيري و خشونت بكشاند ولي نيروهاي مسلح با اين كار مخالفند.
وي تاكيد كرد، هفته آينده تظاهرات سراسري در يمن با عنوان هفته پايداري برگزار خواهد شد و اين تظاهرات تا سقوط نظام عبدالله صالح ادامه خواهد يافت.
اين مقام نظامي همچنين تصريح كرد، مخالفان در مقابل نهادهاي دولتي تظاهرات خواهند كرد ولي به سوي كاخ رياست جمهوري نمي روند.
گفتني است كميسارياي حقوق بشر وابسته به سازمان ملل اعلام كرد كه به زودي يك هيئت حقيقت ياب براي بررسي خشونت عليه تظاهركنندگان يمني به اين كشور اعزام خواهد شد.اين در حالي است كه عبدالله صالح ديكتاتور يمني در واكنش به اصرارها براي كناره گيري از قدرت اعلام كرد كه به هيچ وجه عقب نشيني نخواهد كرد و از قدرت كنار نخواهد رفت.
وي به جاي پذيرش شكست خطاب به مخالفان گفت، با آتش بازي نكنيد و مخالفت هاي خود را پايان دهيد.

كاخ سفيد شوراي انتقالي ليبي را به رسميت شناخت




آمريكا شوراي ملي انتقالي ليبي را به عنوان نماينده مردم اين كشور به رسميت شناخت و اعلام كرد جنگ عليه «معمر قذافي» را تا سقوط وي ادامه مي دهد.
به گزارش واحد مركزي خبر، كاخ سفيد ضمن استقبال از هيئت اعزامي شوراي ملي انتقالي ليبي، اين شورا را نماينده مشروع و مورد اعتماد ملت ليبي دانست، جمعه گذشته هيئتي از شوراي ملي انتقالي ليبي با مشاور امنيت ملي آمريكا در كاخ سفيد ديدار كرده بود. اين شورا دو خواسته داشته است: اول اينكه آمريكا اموال بلوكه شده قذافي و خانواده اش را به شورا تحويل دهد و دوم، شورا را به عنوان نماينده مردم ليبي به رسميت بشناسد. آمريكا با مورد دومي موافقت كرده است. اما در مورد موافقت با تحويل اموال بلوكه شده به انقلابيون، گزارشي نرسيده است.
در همين حال، «باراك اوباما» رئيس جمهوري آمريكا، در ديدار با دبيركل ناتو، اعلام كرد كه جنگ در ليبي ادامه مي يابد. وي بار ديگر، علت آغاز جنگ ناتو در ليبي را حفاظت از جان غيرنظاميان ذكر كرد.
طي آخرين حملات ناتو به ليبي، شش انفجار شديد صبح ديروز در حومه طرابلس شنيده شده است. به گفته شاهدان، در پي اين حمله، دود غليظي از محل هاي هدف قرار گرفته مشاهده شده است. جنگنده هاي ناتو پنجشنبه گذشته يك مجتمع مسكوني متعلق به معمر قذافي را هدف قرار دادند. در پي اين حمله كه به كشته شدن سه نفر و جراحت 27 تن ديگر انجاميد، وزير خارجه ايتاليا مدعي شد قذافي زخمي شده و طرابلس را ترك كرده است. ديكتاتور ليبي نيز به اين اظهارات واكنش نشان داد و گفت: به بزدلان صليبي مي گويم شما هرگز قادر نخواهيد بود به جايي برسيد كه من در آنجا هستم. وي همچنين، گفت كه از طرابلس فرار نكرده است.
«موسي ابراهيم» سخنگوي دولت ليبي نيز اخبار منتشر شده مبني بر اينكه قذافي در حمله نيروهاي ناتو زخمي شده است را رد كرد و گفت: اين اخبار تنها براي ايجاد تشويش است و صحت ندارد.
در ارتباط با درگيري هاي داخل ليبي، «پل گيبسون»، كارشناس نظامي گفت: اوضاع در ليبي به نفع انقلابيون و به ضرر نيروهاي قذافي پيش مي رود.
ساير رويدادها
¤ رهبران مخالف قذافي با نمايندگان 15 شهر ليبي در بنغازي ديدار كردند.
¤ روسيه خواستار انجام مذاكره ميان رژيم قذافي و انقلابيون ليبي شد.

با شنيدن خبر حكم بازداشت همسر حسني مبارك سكته كرد




همسر رئيس جمهور مخلوع مصر به اتهام كسب ثروت نامشروع و فساد مالي به 15 روز حبس محكوم شد و با شنيدن اين خبر، سكته كرد.
به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاري شرق الاوسط، دستگاه قضايي مصر، حكم بازداشت سوزان ثابت همسر حسني مبارك را براي بررسي ثروت و رانت خواري صادر كرده است.
براساس اين گزارش، همسر رئيس جمهور مخلوع مصر، متهم به سوء استفاده از موقعيت خود و ثروت اندوزي از طريق نامشروع است.
همچنين خبرگزاري مصر اعلام كرد: مردم مصر با شنيدن خبر صدور حكم بازداشت سوزان ثابت در ميدان التحرير قاهره ابراز شادماني كردند.
روزنامه عربستاني الوطن نيز نوشت: سوزان ثابت به محض شنيدن خبر حكم بازداشت 15 روزه اش دچار مشكل قلبي شد و دكتر «محمد فتح الله» مدير بيمارستان شرم الشيخ اعلام كرد: مسئولان بيمارستان، سوزان را به بخش مراقبت هاي ويژه منتقل كردند تا تحت مراقبت پزشكي قرار گيرد.
اين در حالي است كه نيروهاي امنيتي به همسر مبارك اجازه دادند تا بهتر شدن حال جسماني اش، در بيمارستان بماند و پس از آن به زندان قناطره در حومه قاهره انتقال داده خواهد شد. جمال و علاءمبارك فرزندان سوزان نيز هم اكنون به جرم اختلاس، حيف و ميل كردن اموال عمومي و تيراندازي به سوي مردم در زندان قناطره به سر مي برند.حسني مبارك رئيس جمهور مخلوع مصر پس از سه دهه حكومت، در روز 25 ژانويه با انقلاب مردمي از قدرت بركنار شد و به شرم الشيخ پناه برد.

مبارزان بحريني عليه آل خليفه و آل سعود مسلح مي شوند




سرويس خارجي -
جوانان انقلابي اعلام كردند كه اگر نيروهاي آل خليفه و آل سعود به كشتار مردم پايان ندهند دست به سلاح مي برند.
انقلابيون بحرين با توجه به ادامه كشتار و سركوب ددمنشانه ملت مظلوم بحرين توسط نيروهاي رژيم آل خليفه و اشغالگران آل سعود اعلام كردند كه ديگر وقت آن رسيده كه ملت نيز دست به سلاح برده و به قيام مسلحانه عليه آل خليفه و آل سعود بپردازند.
فعالان بحرين هنوز دست به اين كار نزده اند ليكن مذاكراتي با رهبران احزاب مخالف و سياستمداران اين كشور به ويژه رهبران شيعه در جريان است تا در صورت توافق نهايي مبارزان دست به اسلحه ببرند.
انقلابيون بحريني از روز آغاز قيام تاكنون به صورت مسالمت آميز قيام و انقلاب خود را ادامه داده اند و تا اين لحظه دست به سلاح نبرده اند ليكن كشتار و سركوب ددمنشانه رژيم آل خليفه باعث شده كه مبارزان به روش هاي ديگر مقاومت نيز بينديشند.
معترضان بحريني در تمامي دوران مبارزه با دست خالي در مقابل گلوله نيروهاي بحريني و سعودي ايستاده اند.
اين در حالي است كه درگيري ها، سركوب ها و شكنجه ها در بحرين همچنان ادامه دارد و نيروهاي آل خليفه با همكاري آل سعود به مردمي كه خواسته هاي خود را به صورت مسالمت آميز بيان مي كنند حمله ور مي شوند و آنها رامورد ضرب و شتم قرار داده و يا به شهادت مي رسانند.
نيروهاي رژيم بحرين براي متفرق كردن تظاهركنندگان به غير از گازهاي اشك آور و خفه كننده از گلوله هاي جنگي نيز استفاده مي كنند و با تيراندازي مستقيم به سوي مخالفان آنها را به خاك و خون مي كشند.
در جريان سركوب هاي خونين بحرين تاكنون ده ها تن از جمله شماري از فعالان حقوق بشر و همچنين شماري از زنان كشته، مفقود، شكنجه و يا زنداني شده اند.
«سعيد الشهابي» مبارز بحريني در اين باره گفت، بيش از 90 زن اعم از دكتر، وكيل و روزنامه نگار در زندان هاي بحرين مورد تجاوز، بي اخلاقي، هتك حرمت و ضرب و شتم قرار گرفته اند.
وي افزود، از زماني كه ارتش وهابي سعودي به بحرين وارد شده جنايات هم بيشتر شده است.
آيت الله شيخ عيسي قاسم از مراجع شيعه بحرين با هشدار به حكومت بحرين اظهار داشت، سياست سركوب و كشتار واكنش شديدي به دنبال دارد كه باعث متشنج شدن اوضاع مي شود و در نهايت به درخواست كمك از خارج براي مداخله در امور كشور منجر مي شود.
وي از ملت بحرين خواست در مقابل مستكبران و هم پيمانان آنها تسليم نشوند و همچنان به مقاومت خود عليه حكومت ظالم آل خليفه ادامه دهند.
نيروهاي بحريني براي تحت فشار قرار دادن معترضان بحريني و همچنين ايجاد فتنه طايفه اي در اين كشور اماكن مذهبي از جمله مساجد و حسينيه ها را تخريب مي كنند از آغاز اعتراض هاي مردمي در بحرين از 14 فوريه نيروهاي بحريني با حمايت نيروهاي عربستاني ده ها مسجد و حسينيه را تخريب و ده ها جلد قرآن كريم را به آتش كشيده اند.
اين در حالي است كه يك عضو مجلس اعيان انگليس گفت، فاجعه در بحرين شديدتر از ليبي است.وي از سازمان ملل و ديگر سازمان هاي بين المللي خواست نسبت به نقض حقوق بشر در بحرين موضع گيري كنند و در قبال اين فجايع و بي تفاوت نباشند.
نماينده دايم پرتغال در سازمان ملل متحد نيز درباره لشكركشي و دخالت نظامي عربستان سعودي در بحرين گفت، به طور يقين در زمان مناسب پاسخ روشني به اين مسئله خواهيم داد.

معترضان در 3 شهر عمان عليه سلطان قابوس شعار دادند




تظاهرات در عمان با دخالت نيروهاي امنيتي به خشونت كشيده شد.
اعتراضات در عمان كه در چند روز گذشته به صورت تجمعات مسالمت آميز صورت گرفت طي دو روز گذشته با دخالت نيروهاي امنيتي به خشونت كشيده شد و شماري از تظاهركنندگان مجروح و يا دستگير شدند.
شهرهاي جنوبي و شمالي عمان روز جمعه و شنبه شاهد تظاهرات گسترده مردمي بود كه به كم كاري دولت در مورد اصلاحات اعتراض كردند.سلطان قابوس پادشاه عمان طي دو ماه گذشته از زمان شروع اعتراضات مردمي وعده داده بود كه اصلاحات سياسي و اقتصادي را به مرحله اجرا درخواهد آورد و براي بيكاران شغل ايجاد و با فساد مالي مقابله خواهد كرد ولي در اين مدت به هيچ يك از وعده هاي خود عمل نكرده است.
به همين دليل معترضان در خيابان هاي شهرهاي صلاله، صحار و مسقط تظاهرات كردند و با نيروهاي امنيتي درگير شدند.
نيروهاي امنيتي عمان براي متفرق كردن تظاهركنندگان از گاز اشك آور و شليك گلوله استفاده كرد كه در جريان اين درگيري عده اي مجروح شدند.
تعداد زيادي از معترضان نيز توسط پليس و نيروهاي امنيتي دستگير شدند.معترضان خواستار اصلاحات دموكراتيك در دولت، كاهش بيكاري و افزايش دستمزد هستند.
ارتش عمان شهر صحار و صلاله را به محاصره خود درآورده است و تردد در سطح شهر به شدت تحت كنترل است.
شبكه هاي اينترنتي و مخابراتي قطع شده و منازل برخي از فعالان سياسي به شدت كنترل مي شود.

كربلا؛ اولين استان عراقي كه عقب‌نشيني آمريكا را جشن گرفت


خبرگزاري فارس: استان كربلا ديروز با تحويل گرفتن آخرين مقر امنيتي از نيروهاي آمريكايي، عقب‌نشيني كامل نيروهاي آمريكايي از اين استان را جشن گرفتند.


به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري "اصوات العراق "، استان كربلا اولين استان عراقي است كه خروج نيروهاي آمريكايي از اين منطقه را جشن گرفت چرا كه ديروز آخرين مقر آمريكايي به نيروهاي ارتش عراق تحويل داده شد. به اين ترتيب كربلا اولين استاني است كه طبق توافقنامه امنيتي بطور كامل از حضور اشغالگران آمريكايي رهايي يافت.

"آمال الدين الهر " استاندار كربلا ديروز در گفت‌وگو با اصوات‌العراق گفت: امروز يك مناسبت ملي به شمار مي‌آيد زيرا كربلا اولين استان عراقي است كه ارتش آمريكا از آن بطور كامل عقب‌نشيني كرده است و تمام مقرهاي امنيتي و نظامي آن بطور كامل در دست ارتش عراق و نيروهاي امنيتي اين كشور است.

وي افزود: كليد مقر نيروهاي آمريكايي در منطقه "الحسينية " واقع در 20 كيلومتري شمال كربلا، به نيروهاي نظامي عراق تحويل داده شده است.

"عثمان الغانمي " فرمانده عملياتي "الفرات " نيز در اين‌باره گفت: اين عقب‌نشيني نيروهاي آمريكايي بيانگر توانمندي نيروهاي امنيتي عراق براي تامين امنيت است و ارتش عراق با تحويل گرفتن اين مقر در كنار نيروهاي امنيتي ديگر عراق مسئول حمايت از امنيت عراق و ملت آن است.

غاني افزود: نيروهاي عراق به خوبي آموزش و دوره ديده‌اند و اين آموزش‌ها همچنان ادامه دارد و مي‌توان گفت كه نيروهاي آمريكايي به خوبي از عهده تامين امنيت كشور و دفع هرگونه تهديدي از سوي دشمنان بر مي‌آيند.

نويسنده و تحليلگر برجسته عرب عنوان كرد:
تشكيل جبهه جديد؛ نقشه شاه عربستان براي مقابله با انقلابهاي منطقه



خبرگزاري فارس: "عبدالباري عطوان " نويسنده و تحليلگر برجسته عرب با اشاره به پيشنهاد تازه سعودي ها براي پيوستن اردن و مغرب به شوراي همكاري خليج فارس گفت كه حمايت از حكام عرب براي مقابله با انقلاب هاي مردمي از جمله اهداف طرح اين پيشنهاد است.


به گزارش فارس، "عبدالباري عطوان " سردبير روزنامه فرامنطقه اي القدس العربي چاپ لندن در سرمقاله‌اي به تلاش رژيم سعودي براي تشكيل جبهه جديدي به منظور مقابله با انقلاب هاي مردمي در جهان عرب پرداخت.

وي در اين مقاله اعزام نيروهاي سعودي به بحرين براي سركوب قيام مردم اين كشور را در همين راستا توصيف كرد.

عبدالباري عطوان به پيشنهاد غيرمنتظره مسئولان سعودي براي پيوستن اردن و مغرب به شوراي همكاري خليج فارس اشاره كرد و نوشت: طرح ها و ايده هاي غيرمنتظره زيادي از شهر "رياض " پايتخت عربستان سعودي مي رسد كه آخرين آن دعوت از اردن و مغرب براي پيوستن فوري و بدون ترديد به شوراي همكاري خليج فارس است.

وي افزود: اين پيشنهاد به منزله صاعقه‌اي در داخل و خارج از اين شورا از نظر زمان مطرح شدن يا اهداف مبهم آن بود.

اين نويسنده و تحليلگر عرب نوشت: خالق اين پيشنهاد شخص شاه سعودي است و او مي خواهد تا با اجراي آن محور جديدي را در منطقه ايجاد كند.

وي افزود: هدف شاه سعودي از تشكيل اين محور جديد در منطقه محافظت از ساختارهاي پادشاهي جهان عرب و در صدر آن عربستان سعودي براي مقابله با انقلاب هاي مردمي است كه خواهان تغييرات هستند.

عبدالباري عطوان گفت: اقدام سعودي ها و سپس برخي ديگر از كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس در اعزام نيروهاي نظامي خود به بحرين براي محافظت از ر‍ژيم اين كشور در برابر انتفاضه مردمي را مي توان در همين راستا تفسير كرد.

وي تاكيد كرد: انتفاضه مردمي در بحرين خواهان اصلاحات در اين كشور مي باشد اما نيروهاي ياد شده به بحرين اعزام شدند تا از ر‍‍ژيم اين كشور در مقابل خواسته هاي مردم محافظت كنند.

عبدالباري عطوان يكي ديگر از اهداف آل سعود از تشكيل اين محور جديد در منطقه را براي مقابله با آنچه سعودي ها "خطر ايران " مي خوانند، دانست و گفت: شاه سعودي مي خواهد با تشكيل اين محور جديد با خطر ناشي از جانب ايران مقابله كند.

اين نويسنده برجسته عرب نوشت: انتخاب اردن و مغرب براي پيوستن به شوراي همكاري خليج فارس بي هدف يا اتفاقي نبوده است زيرا اين دو كشور قويترين دستگاه اطلاعاتي را در خاورميانه و روابط ائتلاف راهبردي را با واشنگتن دارند.

عبدالباري عطوان تصريح كرد: روشن است كه شاه سعودي از موفقيت انقلاب مصر در سرنگوني رژيم "حسني مبارك " ديكتاتور سابق اين كشور ناراضي و از سپرده شدن او و اعضاي خانواده‌اش و همدستانش به دادگاه خشمگين است.

وي در ادامه مقاله خود با برشمردن يك سري دلايل از جمله استقبال سرد مغرب و اختلاف نظر اعضاي شوراي همكاري، بر ناكامي طرح شاه سعودي و به نتيجه نرسيدن آن تاكيد كرد و نوشت: ما از موضع ساير كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس از اين پيشنهاد غيرمنتظره عربستان آگاهي نداريم اما اين را مي دانيم كه برخي كشورهاي اين شورا از اين پيشنهاد ناخرسند هستند و با شتاب كردن در پيوستن اردن و مغرب به شوراي همكاري بدون بررسي جوانب آن مخالفند زيرا اين امر به معناي اضافه شدن يك موضوع اختلاف برانگيز جديد به پرونده اختلافات اعضاي شوراي همكاري خواهد بود چرا كه هم‌اكنون اعضاي اين شورا اختلافاتي نظير اختلاف مرزي امارات و عربستان، اختلاف درباره پول واحد كشورهاي شوراي همكاري و توافقنامه امنيتي و برخي قوانين اقامت و كار دارند.

هاشم صفي‌الدين:
پيشرفت مهمي در تشكيل دولت لبنان حاصل شده است



خبرگزاري فارس: رئيس شوراي اجرايي حزب‌الله لبنان تصريح كرد كه با تلاش‌هاي انجام شده در روزهاي اخير پيشرفت مهمي در زمينه تشكيل دولت لبنان به دست آمده است.


به گزارش فارس به نقل از الانتقاد نت، سيد "هاشم صفي‌الدين " رئيس شوراي اجرايي حزب‌الله لبنان تصريح كرد كه تلاش‌هاي زيادي كه در روزهاي اخير (در زمينه تشكيل دولت آينده لبنان) انجام شده، پيشرفت مهمي را در زمينه حل بسياري از موانع پيش روي اين موضوع صورت داده است.

وي با اشاره به اينكه اوضاع به پيگيري بيشتري نياز دارد، تصريح كرد كه در روزهاي آينده تلاش‌ها براي از بين بردن باقي موانع در اين مسير ادامه دارد تا دولت لبنان تشكيل شود و بتواند به وظايف خود در زمينه‌هاي سياسي و خدماتي و توسعه‌اي عمل نمايد.

صفي الدين كه در مراسم موسسه اسلامي تعليم و تربيت و كميته امداد امام خميني در بيروت سخن مي‌گفت، تاكيد كرد: هر قدر كه غرب سخن از دادگاه بين‌المللي را افزايش دهد و بخواهد آن را به عنوان سلاحي عليه مقاومت استفاده كند، ضعف و وهن اين دادگاه را موجب خواهد شد و آن را در رسوايي‌هاي بيشتري فرو خواهد برد.

اين مقام حزب‌الله تصريح كرد كه دادگاه بين‌المللي ثابت كرده كه يك سناريوي مسخره سياسي و تبليغاتي است و هيچ ارتباطي با مسايل قضايي ندارد، دادخواستي كه اين دادگاه صادر خواهد كرد نيز به نظر نمي‌رسد كه به پايان برسد و معلوم نيست كه در كدام نقطه عطف سياسي ديگري اين دادگاه اقدام به صدور دادخواست جديد بنمايد.

وي با تاكيد بر قدرت مقاومت و ملت لبنان، مقاومت را مبتني بر فرهنگ و ديدگاه اصيلي دانست كه قوي‌تر از هر زمان ديگري است و راه خود را به سوي پيشرفت ادامه خواهد داد.

بر اساس يك نظرسنجي؛
60 درصد انقلابيون يمن در انتظار نتايجي مشابه انقلاب مصر هستند



خبرگزاري فارس: بر اساس يك نظرسنجي در يمن، 60 درصد انقلابيون يمني بر اين باورند كه نتيجه انقلاب كشورشان مشابه انقلاب مصر خواهد بود يعني ديكتاتور بركنار و محاكمه خواهد شد.


به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري "مارب پرس "، بر اساس نتايج يك نظرسنجي كه بطور ميداني در ميدان‌هاي مختلف استان "عدن " انجام شده‌است، 60 درصد جوانان معتقدند كه انقلاب جاري در يمن در مسير انقلاب مصر است و به زودي به ثمر خواهد نشست و ماجراي سقوط ديكتاتور و محاكمه او و زيردستانش در يمن نيز تكرار خواهد شد.

بر اساس اين نظرسنجي، تنها 14 درصد از شركت‌كنندگان در نظرسنجي معتقدند كه جنگ داخلي مشابه جنگ ليبي در يمن نيز محقق خواهد شد و 12 درصد نيز معتقدند كه نتيجه انقلاب يمن مشابه انقلاب تونس خواهد بود يعني فرار رئيس‌جمهور و درخواست‌ها براي تسليم شدن او و محاكمه او و ساير عناصر رژيم حاكم.

اين نظرسنجي بدست "عاد نعمان " فعال حقوقي و "رضوان فارغ " روزنامه‌نگار تحت عنوان "انقلاب در يمن...و روياي تغيير " در ميان 100 جوان انقلابي، تعدادي از رهبران انقلاب مسالمت‌آميز يمن و تعدادي از رهبران احزاب مختلف و ائتلاف‌هاي سياسي متعدد و شخصيت‌هاي مستقل در سراسر استان عدن انجام شد.

بر اساس نتايج اوليه اين نظرسنجي، 48 درصد جوانان انقلابي يمن خواستار تحقق تمام اهداف انقلاب، 36 درصد خواستار تحقق برخي از اهداف، 12 درصد خواستار توافق رژيم حاكم با احزاب ديدار مشترك هستند. 52 درصد خواستار رفتن رئيس‌جمهور و سرنگوني رژيم حاكم، 26 درصد خواستار تشكيل نظامي جديد، 10 درصد خواستار تقسيم قدرت با باقي‌ماندگان رژيم حاكم، 6درصد خواستار رفتن صالح و باقي ماندن رژيم حاكم، 2 درصد خواستار باقي ماندن صالح و سرنگوني رژيم حاكم و 2 درصد خواستار باقي ماندن صالح و رژيمش هستند.

در اين نظرسنجي آمده است كه 48 درصد از جوانان يمني معتقدند كه دو استان صنعا و تعز بطور همزمان از مهمترين استان‌هايي بودند كه انقلاب از آنها شروع شده است و پس از آنها به ترتيب استانهاي عدن، اب، الحديدة، الضالع، ابين و لحج قرار دارند.


جهت اعلام حمايت از انتفاضه سوم ملت فلسطين؛
كاروان آزادي از ميدان تحرير به سمت غزه به حركت درآمد



خبرگزاري فارس: در اعلام حمايت از انتفاضه سوم ملت مظلوم فلسطين و بزرگداشت شصت و سومين سالروز نكبة، جوانان مصري با تشكيل كاروان آزادي در ميدان تحرير قاهره به سمت غزه به حركت درآمدند.


به گزارش فارس به نقل از فلسطين اليوم، روز گذشته جوانان مصري با تشكيل كاروان آزادي در ميدان تحرير قاهره حركت خود را به سمت شمال سينا و از آنجا به غزه آغاز كردند.

اين جوانان به اين وسيله اعلام كردند كه از انتفاضه سوم ملت فلسطين در برابر اشغالگران صهيونيست حمايت مي‌كنند.

سازمان‌دهنده اين كاروان ائتلاف كميته هماهنگي براي حمايت از قضيه فلسطيني است كه چندين جنبش و نيروي سياسي از جمله جنبش 6 آوريل و جمعيت ملي براي تغيير و فعالان در فيس‌بوك و شخصيت‌هاي سياسي مستقل را در برمي‌گيرد.

سازمان‌دهندگان كاروان تاكيد كردند: هدف از تشكيل اين كاروان رساندن اين پيام به جامعه بين المللي و عربي است كه قضيه فلسطيني قضيه تمام مسلمانان و اعراب است و حمايت از آن همواره ذهن انقلاب مصري را به خود مشغول داشته است.

جوانان مصري شركت‌كننده در اين كاروان بامداد امروز و پيش از حركت كاروان بر تحقق خواسته‌هاي خود كه در حمايت از ملت فلسطين و تحقق خواسته‌هاي برحق آنها نمود پيدا مي‌كنند، تاكيد كردند.

همچنين اين جوانان خواستار گشودن دائمي گذرگاه رفح و آزادي تمام زندانيان فلسطيني در داخل و خارج سرزمين‌هاي اشغالي شدند.


در سالروز نكبة؛
لبنان تظاهرات گسترده ضدصهيونيستي برگزار مي‌كند

خبرگزاري فارس: مردم لبنان امروز و در آستانه روز نكبة در مرزهاي فلسطين اشغالي تظاهرات گسترده ضد صهيونيستي برگزار مي‌كنند.


به گزارش فارس به نقل از الجزيره، در آستانه سالروز روز نكبة در سرزمين‌هاي اشغالي آوارگان فلسطيني در اردوگاه‌ها و مردم لبنان امروز در مرزهاي ميان لبنان و سرزمين‌هاي اشغالي تظاهرات گسترده برگزار مي‌كنند.

انتظار مي‌رود در اين تظاهرات جمع زيادي از مردم لبنان و آوارگان شركت كنند و جمعيت حاضر در آن به دهها هزار نفر برسد.

"ياسر عزام " يكي از اعضاي كميته مقدماتي برگزاري اين تظاهرات با اشاره به اينكه تظاهرات در مرزهاي سرزمين‌هاي اشغالي پيش از اين با استقبال خوبي مواجه نمي‌شد، گفت كه اعتقاد دارد با توجه به انقلاب‌هاي عربي در كشورهاي منطقه شاهد حضور گسترده مردم در اين طرح مردمي و جوان پسند باشد.

وي پيش بيني كرد بين 30 تا 50 هزار نفر در اين تظاهرات شركت كنند.


تظاهرات‌كنندگان يمني در نيويورك خواستار شدند؛
تشكيل نشست فوق‌العاده‌ شوراي امنيت درباره جنايات صنعاء



خبرگزاري فارس: يمني‌هاي ساكن نيويورك ديروز با برپايي يك تظاهرات گسترده، خواستار برگزاري نشست فوق‌العاده شوراي امنيت براي توقف جنايات ديكتاتور يمن شدند.


به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري "مارب پرس "، نيويورك ديروز شاهد تظاهرات گسترده‌اي در حمايت از مردم يمن بود. تظاهرات‌كنندگان ديروز حملات وحشيانه رژيم صالح و سرويس‌هاي امنيتي صنعاء عليه انقلابيون را محكوم كردند.

شركت‌كنندگان در اين تظاهرات با در دست داشتن تصاوير شهداي انقلاب مسالمت‌آميز يمن خواستار محاكمه صالح شدند و از "باراك اوباما " رئيس‌جمهور آمريكا خواستند كه از اين سكوت شرم‌آور در قبال جنايات صالح دست بردارد و مانع تداوم كشتار انقلابيون يمني شود.

تظاهرات‌كنندگان همچنين خواستار بلوكه كردن تمام دارايي‌هاي صالح،خانواده‌اش و تمام عاملان كشتار انقلابيون يمني در آمريكا شدند و از شوراي امنيت سازمان ملل خواستند تا نشست فوق‌العاده‌اي را براي بررسي جنايات وحشاينه جاري در استان‌هاي يمني تشكيل دهد.

يمني‌هاي ساكن آمريكا اعلام كردند كه از انقلاب مردمي در يمن و افزايش دامنه اين انقلاب مسالمت‌آميز حمايت مي‌كنند و آنها نيز در حمايت از اين انقلاب به تحصن‌هاي خود در مقابل كنگره آمريكا و كاخ سفيد سپس گسترش اين تحصن‌ها در ساير ايالت‌هاي آمريكا ادامه خواهند داد و اين اقدام تا سرنگوني طاغوت در يمن ادامه خواهد يافت.

بنا بر اين گزارش، شركت‌كنندگان در اين تظاهرات تاكيد كردند كه قصد دارند، دادخواست‌هايي عليه صالح تدوين كنند و به مرجع قضايي تحويل دهند تا هيچ جنايتكار جنگي ديگري مثل صالح از مصونيت برخوردار نشود.

تظاهرات‌كنندگان يمني در آمريكا اعلام كردند كه انقلابيون يمني برغم برخورداري از سلاح، انقلاب مسالمت‌آميز را برگزيده‌اند و با اين‌كار مايه سربلندي و افتخار يمني‌ها در سراسر جهان شدند.
 
استقبال وزير خارجه بحرين از اظهارات صالحي


خبرگزاري فارس: وزير امور خارجه بحرين استقبال همتاي ايراني خود از اظهارات پادشاه بحرين را گامي مثبت و ترغيب‌كننده در پيشبرد و بهبود روابط دوجانبه بين دو كشور همسايه مسلمان اعلام كرد.


به گزارش فارس، شيخ "خالد بن احمد بن محمد آل خليفه " گفت آنچه كه در اظهارات وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران مبني بر استقبال از سخنان حمد بن عيسي آل خليفه پادشاه بحرين آمده، گامي مثبت و ترغيب‌كننده در پيشبرد و بهبود روابط دو جانبه بين دو كشور همسايه مسلمان است.

وزير خارجه بحرين در واكنش به درخواست وزير خارجه ايران از آل خليفه براي پاسخ دادن به خواسته‌هاي مشروع ملت بحرين تاكيد كرد: قانون اساسي جديد بحرين كه محور اصلي طرح اصلاحات در دوره حمد بن عيسي بوده است، درباره تحقق خواسته‌هاي مردم بحرين ضمانت داده است و هر خواسته‌اي در داخل مجلس ملي و مجلس نمايندگان كه اعضاي آن را خود مردم با برگزاري انتخابات آزاد و شفاف انتخاب مي‌كنند، تحقق پيدا مي‌كند.

شيخ خالد بن احمد در پايان اظهارات خود تاكيد كرد: منافع كشورهاي منطقه حفظ ثبات و امنيت آن را مي‌طلبد و اين امر تنها با ايجاد روابط خوب بين همه كشورهاي منطقه، حمايت از اصول احترام متقابل و اعتمادسازي و حسن همسايگي، تحقق اراده صادقانه و جمعي ايجاد مي‌شود تا روابط بين كشورهاي منطقه به ويژه روابط كشورهاي عضو شوراي همكاري با كشور مسلمان ايران تحكيم و تقويت يابد و آينده بهتر سرشار از موفقيت‌ها و پيروزي‌ها محقق شود.

علي اكبر صالحي ديروز شنبه (24 ارديبهشت ماه 90) در حاشيه افتتاح نمايشگاه نقشه‌هاي تاريخي آرشيو وزارت خارجه با استقبال از اظهارات اخير پادشاه بحرين كه خواستار گفت‌وگو با ايران شده است، گفت: ‌اين قدم خوبي است كه برداشته شد و اميدواريم در همين راستا حركت شود و شاهد حل و فصل موضوع بحرين باشيم به نحوي كه مردم بحرين از زير فشار ظالمانه خارج شده و به خواسته‌هاي مشروعش برسند و دولت و ملت بحرين با يكديگر زندگي مسالمت‌آميزي را داشته باشند.

وي افزود: ‌اميدواريم دولت بحرين احساس كند كه اين مردم، مردم خودش است و بايد بر همين مردم حكومت كند.
صالحي پاسخ دادن به خواسته‌هاي مشروع مردم توسط دولت بحرين را باعث نزديكي دولت به ملت دانست و افزود: پاسخ دادن به اين خواسته‌ها باعث مي‌شود كه دولت و مردم از رفاه و زندگي آرامي برخوردار باشند.

وزير خارجه كشورمان تصريح كرد: هيچ دليلي وجود ندارد كه دولت بحرين به گونه‌اي رفتار كند كه مردمش را از خودش دور كند و اين از عقل و حكمت سياسي به دور است.

صالحي اضافه كرد: تمام تلاش ما اين است كه اين موضوع را به دولت بحرين بفهمانيم. تقاضاي مردم بحرين مثل تقاضاي ساير شهروندان در تونس، مصر و .. بوده است و هيچ بحث شيعه و سني، ايراني و بحريني و عرب و فارس مطرح نيست و اينها بهانه‌هايي براي فرافكني است.
وزير خارجه كشورمان با بيان اينكه در حال حاضر قضايا مكشوف شده است، از اظهارات پادشاه بحرين استقبال كرد و گفت:‌ اگر در اين راستا حركت شود اميدواريم مسئله بحرين به خوبي حل و فصل شود.


وزير خارجه فرانسه در مصاحبه با "الحيات ":
قذافي ديگر جايي براي ماندن در قدرت ندارد



خبرگزاري فارس: وزير امور خارجه فرانسه روز گذشته ضمن اشاره به كشتار هزاران نفر از مردم ليبي توسط نيروهاي رژيم "معمر قذافي "، خواستار تشديد فشارهاي نظامي بر اين رژيم شد.


به گزارش فارس، "آلن ژوپه " روز گذشته در گفت‌وگو با روزنامه فرامنطقه‌اي "الحيات " در اظهاراتي اعلام كرد: «فشارهاي نظامي عليه رژيم معمر قذافي بايد تشديد شود زيرا با توجه به شناختي كه از شخصيت قذافي وجود دارد، وي جز زبان زور چيز ديگري را نمي‌فهمد.»

وي افزود: «به موازات اقدامات سياسي شوراي انتقال ملي ليبي، فشارهاي نظامي عليه قذافي نيز بايد تشديد شود. قذافي به پايان راه رسيده و من كاملا به اين موضوع ايمان دارم.»

وزير امور خارجه فرانسه در ادامه خاطرنشان كرد: «در شرايطي كه قذافي هزاران نفر از مردم كشورش را قرباني كرده، وي ديگر جايي براي باقي ماندن بر قدرت ندارد.»

ژوپه افزود: «حملات نظامي سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) عليه قذافي ظرف هفته‌هاي آينده پايان خواهد يافت و ديگر اثري از رژيم او باقي نخواهد ماند.»

آلن ژوپه در پايان تأكيد كرد: «سركوب جنبش‌هاي حامي دموكراسي در جهان عرب غيرقابل قبول است.»

ايتاليا، فرانسه و قطر تنها كشور‌هايي هستند كه شوراي ملي انتقالي ليبي را به رسميت شناختند.

 
بازاريان و ناشران جنايات آل‌سعود و آل‌خليفه را محكوم كردند




خبرگزاري فارس: جامعه انجمن‌هاي اسلامي اصناف و بازار و انجمن اسلامي صنف ناشران با امضاي طوماري جنايات آل‌سعود و آل‌خليفه را محكم كردند.


به گزارش خبرگزاري فارس، سيدمجتبي قائم‌مقامي عضو هيئت عامل جامعه انجمن‌هاي اسلامي اصناف و بازار گفت: اعضاي اين انجمن با امضاي طوماري 7 متري جنايات آل‌سعود و آل خليفه را در كشتار مردم بي‌گناه انقلابي بحرين و تخريب مساجد و حسينيه‌ها و هتك حرمت قرآن كريم محكوم كردند.

در اين طومار آمده است: جنايات آل‌سعود و آل‌خليفه ‌در كشتار مردم بيگناه بحرين و تخريب مساجد و حسينيه‌ها و اهانت به ساحت مقدس قرآن كريم كتاب آسماني مسلمانان جهان و سكوت مجامع بين‌المللي مدعيان حقوق بشر در قبال اين جنايت را محكوم مي‌كنيم و از سازمان ملل متحد انتظار داريم كه بيش از اين چشمان خود را به روي اين جنايت نبندند.

اين طومار كه از سوي جامعه انجمن‌هاي اسلامي اصناف و بازار منتشر شده، در بازار تهران به امضاي بازاريان و مردم رسيده و بيش از 7 متر طول و نيم متر عرض دارد.

قرار است اين طومار به دفتر سازمان ملل متحد در تهران ارسال شود.


مرتضي آخوندي عضو انجمن اسلامي صنف ناشران نيز به خبرنگار فارس گفت: در جريان نمايشگاه بين‌‌المللي كتاب تهران 2 طومار 40 متري و يك بنر 56 متري در حمايت از قيام مردم مسلمان بحرين و جنايات رژيم آل‌خليفه و آل‌سعود امضاء شده كه آن هم به دفتر سازمان ملل ارسال خواهد شد.


جنبش كفايه مصر:
عربستان در امور داخلي مصر دخالت نكند



خبرگزاري فارس: يكي از رهبران جنبش كفايه مصر با بيان اينكه برخي كشورهاي منطقه نمي خواهند كه انقلاب مصر با موفقيت روبرو شود ، به اين كشورها به ويژه به عربستان سعودي درباره دخالت در امور داخلي مصر به شدت هشدار داد.


به گزارش فارس، " جرج اسحاق " در مصاحبه با شبكه خبري العالم ، به رياض درباره هرگونه دخالت در امور داخلي قاهره هشدار داد و گفت: سعودي ها بايد دست از سر مصر بردارند و ما به هيچ وجه به آنان اجازه دخالت در امور كشورمان را نمي دهيم.

وي افزود: ما به هيچ وجه دخالت هيچ يك از كشورهاي منطقه يا دخالت هاي بين المللي را در امور مصر نمي پذيريم و درباره دخالت در امور كشورمان هشدار مي دهيم .

*گذرگاه رفح بايد بازگشايي شود

عضو ارشد جنبش كفايه مصر ضمن تاكيد بر اهميت موضوع فلسطين بر همبستگي با ملت فلسطين و لزوم گشايش گذرگاه مرزي رفح تاكيد كرد.

اسحاق، آشتي ميان فتح و حماس را دستاوردي بزرگ دانست و گفت بايد به اين جنبش ها فرصت دهيم كه مشكلات خود را در آرامش كامل حل كنند.

وي بر لزوم گشايش گذرگاه رفح براي سهولت در رفت و آمد ميان مصر و نوار غزه تاكيد كرد.

اسحاق راهپيمايي اهالي مناطق سينا و العريش به سمت مرزهاي فلسطين به نمايندگي از طرف همه گروه هاي سياسي را اقدامي نمادين و محدود ولي درعين حال ضروري دانست و گفت: ما در مرحله بسيار دشواري قرار داريم و با اوضاع بي ثبات امنيتي روبرو هستيم .

وي تصريح كرد: گروه هاي ترتيب دهنده اين راهپيمايي ها ، درآن شركت خواهند كرد ولي از موضع نيروهاي مسلح و امنيتي ابراز بي اطلاعي كرد.

عضو ارشد جنبش كفايه مصر اظهار داشت: ما مي خواهيم حامل اين پيام جدي باشيم كه تمايلي به درگيري نداريم بلكه مي خواهيم برخواسته خود مبني بر لزوم گشايش گذرگاه رفح تاكيد و با ملت فلسطين اعلام همبستگي كنيم و خرسندي خود را از گفتگوي ميان فتح و حماس و توافق ميان آنان نشان دهيم.

وي افزود: وقتي كه مصر به كشوري قدرتمند تبديل شود ، موضوع فلسطين كه از جمله اولويت ها و خواسته هاي اصلي مردم در انقلاب 25 ژانويه بود ، به قضيه اصلي و محوري اين كشور تبديل خواهد شد.

*لزوم بازنگري در توافقنامه ذلت بار كمپ ديويد

اين مسوول ارشد جنبش كفايه ، توافقنامه كمپ ديويد را ذلت بار و ننگين توصيف كرد و گفت: بعد از ثبات اوضاع مصر بايستي دراين پيمان بازنگري شود زيرا اين پيمان براي مصري ها ذلت آور است و ما انتقادات بسياري از آن داريم چرا كه طرف مقابل بارها آنرا نقض كرده است و مصر بايد به طور كامل بر منطقه سينا تسلط پيدا كند.

اسحاق درباره تظاهرات گسترده ديروز (جمعه) مردم مصر در ميدان التحرير قاهره ، خاطرنشان كرد: اين تظاهرات واكنش شديدي به فتنه گران و برخي از تندروها و عناصر و مزدوران وابسته به رژيم سابق مصر و نيروهاي امنيت سابق بود كه درصدد ايجاد اختلاف و تفرقه ميان امت مصر هستند.

وي با اشاره به حوادث امبابه در قاهره مصر، عناصر رژيم سابق و مزدوران و نيروهاي امنيتي وابسته را عامل اين حوادث معرفي كرد و تصريح كرد: كساني كه اين عمل شنيع را انجام دادند ، عليه منافع ملي مصر اقدام كرده و مي خواهند كه به اين كشور و انقلاب مردم مصر ضربه بزنند.

اسحاق همچنين تظاهراتي را كه با هدف بين المللي كردن حوادث امبابه در قاهره برگزار شد و به سمت سفارت آمريكا ادامه پيدا كرد ، محكوم كرد و گفت: كساني كه درصدد بين المللي كردن اين مساله هستند ، دراشتباهند چرا كه ما مصري هستيم و بايد مشكلاتمان را در داخل كشور حل كنيم و حاضريم براي از بين بردن فتنه جان خود را نيز فدا كنيم.

اتفاق‌نظر انقلابيون يمن براي حركت به‏سمت كاخ عبدالله صالح




خبرگزاري فارس: عضو كميته سازمان‎دهي انقلاب جوانان يمن اعلام كرد كه آنچه مسلم است، اين‎كه تمام جريان‌ها و جناح‌هاي انقلابي براي حركت به‏سمت كاخ رياست جمهوري توافق نظر دارند.


به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري الجزيره قطر، ميليون‌ها يمني روز گذشته با وجود تدابير شديد و بي‌سابقه امنيتي در مناطق مختلف يمن عليه ديكتاتوري علي عبدالله صالح تظاهرات كرده اين هفته را "هفته پاياني زمامداري صالح " ناميدند.

"وسيم القرشي "، عضو كميته سازماندهي انقلاب جوانان يمن در اين‌باره گفت: انقلابيون يمن تصميم گرفتند اين هفته را هفته نهايي زمامداري علي عبد‌الله صالح بنامند.

وي افزود: اين مرحله از انقلاب مردم يمن دو هفته به‏طول خواهد انجاميد و براي آن تدابير و راهبردهاي خاص و دقيقي براي مقابله با رژيم عبدالله صالح در نظر گرفته شده است.

القرشي درباره حركت به سمت كاخ رياست جمهوري در منطقه "النهدين " كه محل اقامت علي عبد‌الله صالح به‏شمار مي‌آيد؛ گفت: اگرچه درباره زمان دقيق اين حركت هنوز تصميمي اتخاذ نشده، اما آنچه مسلم است اين‏كه تمام جريان‌ها و جناح‌هاي انقلابي بر اين حركت توافق نظر دارند و زمان آن متعاقباً به اطلاع عموم خواهد رسيد.

تشكل علماي آزاده (تكتل العلماء الأحرار) نيز با انتشار بيانيه‌اي از ميدان تغيير صنعا پايتخت يمن كشتار تظاهرات كنندگان يمني و ريختن خون بي‌گناهان را محكوم كرد.

اين بيانيه ايستادن كنار علي عبد‌الله صالح و اقدام عليه انقلاب مردمي يمن را همكاري با ظلم، طاغوت و خيانت به ملت يمن برشمرد.


تظاهرات امروز در يمن 7 مجروح به همراه داشت


خبرگزاري فارس: ده‌ها هزار يمني امروز در تظاهراتي عليه ديكتاتور اين كشور، به خيابان‌ها آمدند ولي هفت نفر با شليك افراد مسلح مجروح شدند.


به گزارش فارس، در تظاهرات امروز در شهرهاي يمن عليه علي عبدالله صالح ديكتاتور اين كشور، هفت نفر با شليك افراد مسلح مجروح شدند.

شاهدان عيني به خبرگزاري فرانسه اعلام كردند كه تظاهرات كنندگان در شهرهاي تعز و جنوب صنعاء پايتخت يمن به خيابان‌ها آمدند و عليه عبدالله صالح شعار سر دادند.

تعز دومين شهر بزرگ يمن است كه مردم در آن همزمان با شهرهاي عدن، لحج و شبوه دست به اعتصاب زدند.

در همين خصوص، هزاران تظاهرات‌كننده يمني ديروز جمعه در 17 شهر در سراسر كشورشان عليه رژيم حاكم تظاهرات گسترده برپا كردند و از "علي عبدالله صالح " ديكتاتور يمن خواستند تا هرچه سريع‌تر از قدرت كناره‌گيري كند.


موافقت مالزي با عربستان براي لشكركشي به بحرين




خبرگزاري فارس: همزمان با تلاش عربستان براي همراه كردن مالزي با سياست‌هاي اين كشور در بحرين، نخست‌وزير مالزي پس از ديدار با پادشاه عربستان در رياض از آمادگي كشورش براي لشكركشي به بحرين خبر داد.


به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري "الجزيره "، "نجيب عبدالرزاق "‌ شب گذشته با "ملك عبدالله "‌، پادشاه عربستان در رياض درباره تحولات منطقه و جهان گفت‌وگو كرد.

نخست‌وزير مالزي پس از اين ديدار تاكيد كرد در صورت موافقت دولت منامه، مالزي آماده اعزام نيرو به بحرين به منظور جلوگيري از افزايش تنش‌ها و ناآرامي‌ها در اين كشور است.

عبدالرزاق در ادامه اين اظهارات كه در قالب صدور بيانيه آمده بود گفت: مالزي از طرح گفت‌وگوي ملي كه شيخ سلمان بن حمد آل خليفه براي توقف تنش‌ها پيشنهاد داده است استقبال كرد.

بحرين از چهاردهم فوريه (25 بهمن‌ماه) گذشته صحنه اعتراضات مردمي عليه نظام حاكم و اعمال تبعيض‌هاي مذهبي عليه اكثريت شيعه است و در جريان اين اعتراضات، خاندان حاكم ضمن فراخواندن نيروهايي از كشورهاي امارات عربي متحده و عربستان سعودي، بيش از 35 نفر را كشتند و ده‌ها نفر ديگر را زخمي كردند و بيش از يك هزار نفر را بازداشت كردند كه در اين ميان، بيش از 500 نفر همچنان در بازداشت به سر مي‌برند و حدود 100نفر از آنان زن هستند.

هنيه: مقاومت همچنان ادامه خواهد داشت



خبرگزاري فارس: نخست‌وزير دولت منتخب فلسطين ضمن تقدير از مردم مصر به‎خاطر حمايت از ملت فلسطين بر ادامه مقاومت و عدم چشم‌پوشي از آرمان فلسطين تأكيد كرد.


به گزارش فارس به نقل از رسانه‌هاي فلسطين، "اسماعيل هنيه " ديروز در پيامي به تظاهرات‌كنندگان در ميدان التحرير قاهره از آنها به خاطر حمايت از ملت فلسطين تقدير و تشكر كرد.

وي تصريح كرد: اين‎گونه اقدامات دشمن صهيونيستي را خشمگين مي‌سازد و اركان آن را به لرزه درمي‌آورد.

هنيه همچنين بر عدم به رسميت شناختن رژيم صهيونيستي تاكيد كرد.

هزاران نفر از مردم مصر صبح ديروز در پاسخ به دعوت گروهي از جوانان در سايت فيس بوك براي اقامه نماز در روزهاي جمعه، شنبه و يك‎شنبه آينده با هدف ياري ملت فلسطين نماز صبح موسوم به "نماز صبح ميليوني " برگزار كردند.

بر اساس اين گزارش تنها در مسجد النور حدود 6 هزار نفر در داخل مسجد و خيابان‌هاي اطراف آن نماز صبح به‎جا آوردند و نمازگزاران اعم از جوانان و زنان و مردان بودند و در داخل و محيط اطراف مسجد نيز پرچم‌هاي فلسطين را برافراشته بودند.


ادامه موج بازداشت معترضين در عمان




خبرگزاري فارس: نيروهاي امنيتي عمان در ادامه موج بازداشت معترضين اين كشور كه به منظور سركوب اعتراضات صورت مي‌گيرد، ده‌ها نفر را صبح امروز در شهر صلاله بازداشت كردند.


به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري "رويترز "‌، نيروهاي امنيتي عمان ده‌ها نفر از جوانان اين كشور را كه در جريان تظاهرات اعتراض‌آميز خواهان اشتغال‌زايي و افزايش حقوق بودند صبح امروز شنبه بازداشت كردند.

موج بازداشت معترضين عماني طي روزهاي گذشته در شهرهاي مختلف اين كشور به ويژه در شهر بندري صلاله بالا گرفته است.

نيروهاي امنيتي عمان پنجشنبه گذشته نيز با حمله به معترضين متحصن در برابر دفتر استانداري صلاله، اقدام به شليك هوايي و برچيدن چادرهاي آنها و همچنين بازداشت صدها نفر از آنها كردند.

يك شاهد عيني به رويترز گفت: نيروهاي امنيتي با باتوم به معترضين حمله كرده و آنها را با سه دستگاه اتوبوس حامل ارتش بردند.

درگيري‌هاي شديد بين نيروهاي امنيتي عمان و معترضين تا ساعات اوليه بامداد امروز ادامه داشت و نيروهاي امنيتي همچنان در محل تحصن حضور دارند ت



:: بازدید از این مطلب : 423

|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 ارديبهشت 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: