نوشته شده توسط : من

پليس قطعه گمشده پازل طرح عفاف وحجاب

برخي صاحب‌نظران معتقدند 2 سال قبل نيروي انتظامي كاري را در بحث امنيت اخلاقي آغاز كرد اما پس از يك دوره كوتاه كار را نيمه تمام گذاشت. آيا پليس قطعه گمشده پازل طرح عفاف و حجاب و امنيت اخلاقي است؟


به گزارش بولتن به نقل از فارس، تابستان نيامده اما بهار بدحجابي‌ها آغاز شده، فصل بهار و تابستان مصادف با خودنمايي مانكن‌هاي بزك كرده با لباس‌ها تنگ و نامناسب در خيابان‌هاي شهر است. گرماي هوا بهانه‌اي مي‌شود تا عده‌اي به خود اجازه دهند لباس‌هاي نامناسب و آرايش هاي جلفي انجام دهند و به خيابان بيايند، اين روزها خيابان هاي شهر به نمايشگاه مد و آرايش تبديل شده است.

تابستان بدحجاب با لباس‌هاي داغ فرصتي براي عرض اندام عده‌ قانون شكن است كه براي آزادي و راحتي خود، به قانون، عرف و حتي آزادي ديگر شهروندان دهن كجي مي‌كنند. اين افراد به مقطعي بودن مبارزه با بدحجابي عادت كرده‌اند و با مشاهده حضور پررنگ پليس در خيابان‌ها پنهان مي‌شوند و منتظر فرصت دوباره‌اي مي‌شوند.

بدحجابي مردان و زنان به معضل تبديل شده، اين وضعيت باعث نگراني بسياري از مردم شده و آنها خواهان اجراي قانون طرح حجاب و عفاف در جامعه هستند‌. مردم از مقطعي و فصلي بودن مبارزه با بدحجابي و همچنين از شعارزدگي و بي‌توجهي مسئولان نسبت به فرهنگ عفاف و حجاب سخت گله مند هستند.

اين روزها حجاب مردان نيز دست كمي از زنان بدحجاب ندارد، پسران بزك كرده با ابرهاي نازك شده، رژ لب و گونه و روسرها و شال‌هايي كه به گردن بسته‌اند در جاي جاي شهر خودنمايي مي‌‌كند.

به راستي كدام نهاد و سازمان متولي اصلي حجاب و عفاف در كشور است و اساساً‌ براي جلوگيري از عرضه و فروش لباس‌هاي نامناسب بايد پليس وارد عمل شود يا ساير نهادهاي نظارتي و صنفي نيز در اين زمينه نقش دارند. حضور افراد بدپوشش و بدحجاب در خيابان‌ها خود گوياي عدم نظارت كافي بر توليد و عرضه لباس در كشور است.

* برخي مأمور ترويج بي‌بندوباري و فرهنگ بدحجابي هستند


عضو كميسيون امنيت ملي مجلس با تأكيد بر اين‌كه نيروي انتظامي مأموريت ذاتي خود را در زمينه گسترش فرهنگ حجاب انجام دهد و كوتاه نيايد،‌ مي‌گويد: برخي مأمور ترويج بي‌بندوباري و فرهنگ بدحجابي هستند.آرايش و پوشش نامناسب كه برخي مأمور به اجراي آن هستند، مشخصاً براي ترويج بي‌بند وباري و فرهنگ بدحجابي است تا به مرور جامعه را دچار استحاله كنند.

محمد كرمي‌راد معتقد است: حجاب عميقاً ريشه در آيات نوراني قرآن و روايات ائمه دارد و براي گسترش حجاب كار فرهنگي نياز است. انتظار مي‌رفت پس از پيروزي انقلاب اسلامي پوشش اسلامي زنان به نحو شايسته‌اي حفظ شود اما متأسفانه رفته رفته دست‌هاي بيگانگان و تهاجم فرهنگي براي اين منظور برنامه‌هاي خود را اجرا كردند، همچنين در دولت‌هاي گذشته نيز شاهد برخي ناهنجاري‏ها در مسئله بدحجابي بوديم.

نماينده مردم كرمانشاه در مجلس افزود: زن در اسلام به حجاب و عفاف سفارش شده است و بايد قداست خود را حفظ كند، فرهنگ عفاف و حجاب بايد در جامعه گسترش يافته تقويت شود. همه متعهدين به انقلاب بايد رسالت ترويج فرهنگ عفاف و حجاب را به‏عهده بگيرند و تمامي سازمان‌ها و نهادها نيز بي‌چون و چرا وارد عرصه شوند.

وي اظهار داشت: اين‌كه فقط پليس با استفاده از روش‌هاي فيزيكي يا دستگيري بدحجابان بخواهد وارد عمل شود و در كنار آن اقدامات فرهنگي انجام نشود، شايد نتيجه عكس داشته باشد. بايد اقدامات و برنامه‌هاي فرهنگي و ارشادي به نحو شايسته‌اي اجرا شوند و اگر به قانون نياز است مجلس آمادگي بررسي آن را دارد. نيروي انتظامي نيز مي‌تواند با كسب تجربه از طرح‌هاي قبلي خود يك راهكار قوي را در دستور كار خود قرار داده با هنجارشكنان برخورد قانوني كند.

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس تأكيد كرد: نيروي انتظامي وظايف و مأموريت ذاتي خود را در زمينه گسترش فرهنگ عفاف و حجاب انجام دهد و كوتاه نيايد و در كنار آن نگاه و بعد فرهنگي اين اقدام را نيز تقويت كند.


* نيازمند تصويب قانون درباره حجاب و مقابله با بدحجابي هستيم

خليل حيات مقدم در گفت‌گو با فارس درباره پديده بدحجابي و همچنين عملكرد دستگاه انتظامي در برخورد با اين پديده مي‌گويد: در باب مقوله بدحجابي هيچ‌گونه تعريفي در قانون نداريم. ما در قانون تعريفي مبني بر اينكه چه لباسي نشان از حجاب دارد و چه لباسي بي‌حجابي است نداريم اما عرف و قوانين شرع اين را براي ما مشخص كرده است.

عضو كميسيون قضايي مجلس تصريح كرد: البته برخي از لباس‌ها در عرف به عنوان حجاب برتر شناخته مي‌شود و برخي ديگر به عنوان بدپوششي نام برده مي‌شود.

وي ادامه داد: البته درست است كه در مورد حجاب در قانون ماده‌اي وجود ندارد اما نبايد از اين نكته غافل شد كه در قانون آمده است كه اگر فردي كاري انجام شود كه عفت عمومي را جريحه دار كند مرتكب خطا شده و مي‌توان وي را كيفر كرد.

نماينده مردم ماهشهر تصريح كرد: بايد به اين نكته توجه داشت كه در برخورد با بدحجابي نمي‌توان صرفاً نيروي انتظامي را مسئول و موظف دانست بلكه اين موضوع حمايت همه دستگاه‌ها را مي‌طلبد.

حيات مقدم در پاسخ به اين پرسش كه آيا ما امروز به تصويب قانون و همچنين الگوسازي براي حجاب نيازمنديم يا خير مي‌گويد: بدون شك امروز نيازمند تصويب قانون و مشخص كردن الگوها هستيم. در مسير الگوسازي صدا و سيما و رسانه‌ها مي‌توانند نقش خوبي را ايفا كنند و به مقابله با بدحجابي كمك كنند.

*نيروي انتظامي اصلاً قوانين مربوط به مبارزه با بي‌حجابي را اجرا نمي‌كند

ابوطالب كوشا معتقد است: نيروي انتظامي به هيچ عنوان قوانين مربوط به مبارزه با بي‌حجابي را اجرا نمي‌كند.برخي از روي جهل و ناداني بي‌حجاب هستند اما برخي ديگر بدحجابي مي‌كنند كه امنيت جامعه را به خطر بيندازند و به اين ترتيب جامعه را با خطر روبه‌رو مي‌كنند.

رئيس سابق دانشگاه علوم قضايي كشور با اشاره به اين مطلب كه هدف برخي از بي‌حجابان اخلال در جامعه و ضربه زدن است مي‌گويد: عمل فردي برخي از بي‌حجابان به صرف خوش نيامدن از حجاب نيست بلكه بعد از تذكرات و ارشادات باز هم عناد پيشه مي‌كنند و اصرار مي‌كنند.

وي ادامه داد: در قانون حدود و صغور حجاب مشخص شده است و در قانون معلوم است كه ما به چه‎چيزي مي‌گوييم بي‌حجاب و به اين ترتيب پذيرفته نيست كه دستگاه انتظامي با اين موضوع برخورد نكند. ما نه‎تنها قانون در اين زمينه كم نداريم بلكه قوانين خوبي هم داريم اما متأسفانه اين قوانين اجرا نمي‌شود.در اين موارد قانون‎گذار اجرا شدن يا نشدن را تعيين مي‌كند اما متأسفانه امروز شاهد آن هستيم كه نيروي انتظامي خودش با ميل خود از اعمال قانون تخطي مي‌كند.

* پليس طي 2 سال گذشته هيچ كاري براي برخورد با بي‌حجابي انجام نداد

موسي قرباني در گفت‌وگو با خبرنگار قضايي فارس با اعلام اين مطلب افزود: متأسفانه ظرف 2 سال اخير نيروي انتظامي هيچ‌گونه كاري براي برخورد با بدحجابي انجام نداده است. 2 سال قبل نيروي انتظامي كاري را شروع كرد اما پس از يك دوره كوتاه كار را نيمه تمام رها كرد و بايد اذعان كرد كه اين نوع كار كردن 2 ضرر عمده دارد.

عضو كميسيون قضايي مجلس شوراي اسلامي تأكيد كرد: اولين ضرر رها شدن كار است كه با انجام ندادن آن هم رديف است اما ضرر دوم كه اهميت بيشتري دارد و مهم‌تر است آثار بد ذهني آن روي جامعه است. در اين نوع كار كردن شهروندان به اين نتيجه مي‌رسند كه نيروي انتظامي بعد از 2 روز كار را رها كرده و دوباره براي بدحجابان حاشيه امني ايجاد مي‌شود.

نماينده مردم قائنات در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: نيروي انتظامي بايد يك كار تعريف شده براي خود معين كند، توقع نداريم كاري كه براي خودشان تعريف مي‌كنند حداكثري اما منقطع باشد بلكه حداقلي اما مستمر باشد. در اين زمينه قانون كم نداريم و كسي نمي‌تواند ادعا كند كه با كمبود قانون مواجه هستيم.

موسي قرباني افزود: در آيين نامه تعزيرات براي بد حجابي تعزير در نظر گرفته شده كه به مثابه قانون است و اين در حالي است كه ما در آيين نامه ابلاغي شوراي عالي انقلاب فرهنگي نيز براي برخورد با بدحجابي طرح و برنامه داريم.

برخي آمارها و شرايط نشان مي‌دهد كه فرهنگ عفاف و حجاب در ايران نشانه گرفته شده تا با گسترش بي‌بندوباري و فساد اخلاقي، بنيان‌هاي اجتماعي و فرهنگي را ويران كنند، به آمار زير توجه كنيد:

* ايران بازار مصرف لوازم آرايشي

بر اساس آماري كه سال 2008 مركز تحقيقات بين‌الملل وابسته به اتحاديه اروپا منتشر كرد ايران با واردات و مصرف سالانه 1.2 ميليارد دلار لوازم آراشي، مقام هفتم را از اين حيث در جهان دارد. اين مركز گزارش مي‌دهد: «كل مصرف مواد آرايشي در خاورميانه در سال 2008 حدود 3.7 ميليارد دلار بوده كه تقريبا 29 درصد كل مصرف آنها، سهم 14 ميليون خانم ايراني است. دليل اين حجم مصرف هم به جوان بودن جمعيت زنان ايران برمي‌گردد.»

موسسه تحقيقات بين‌المللي وابسته به مركز صادرات كانادا در گزارش سال 2007 خود، اندازه بازار لوازم آرايشي ايران را 2.1 ميليارد دلار و مركز تحقيقات بهارات در لندن اين اندازه را 2 ميليارد دلار اعلام كرده است. ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز ايران نيز ورود 750 ميليون دلار لوازم آرايشي قاچاق به كشور در ماه‌هاي اخير را تأييد كرد.

* پوشش‌هاي بدن نما مانع پيشرفت زنان است

طبق آخرين تحقيقات انجام شده در دانشگاه لارنس آمريكا پوشش‌هاي مستهجن و بدن نما در محيط هاي كاري مي‌تواند تأثيرات منفي روي پيشرفت و طي كردن پله‌هاي ترقي توسط زنان داشته باشد.

پروفسور "پيتر گليك " كه در رأس اين پژوهش‌ها قرار دارد در اين باره گفت: پوشش‌هاي تحريك كننده در محيط كاري براي زنان مناسب نيست زيرا بررسي‌ها نشان مي‌دهد زنان كارمند يا مديري كه اين طريق پوشش را انتخاب كرده‌اند از ديدگاه ديگران توان و هوش كمتري دارند. اين در حالي است كه يك كارمند ساده زن در صورت داشتن پوششي ساده احمق يا بدون قابليت به نظر نمي‌رسد.

مطالعات نشان مي‌دهد آنچه باعث شده زنان به پوشش‌هاي نامناسب روي آورند برنامه‌ها و تبليغات تلويزيوني است كه زنان را به فرهنگ برهنگي سوق مي‌دهد. گاهي مواقع پوشش بي‌بند و بار كارمندان زن در محيط كار باعث اخراج‌شان شده است. نمونه اين افراد، مسئول آزمايشگاه دانشگاه هاروارد بود كه به خاطر پوشش و آرايش‌هاي تند و زننده‌اش 16 مرتبه از كسب رتبه كاري بالاتر بازماند.

امروزه، تقريباً مي توان گفت: 50 درصد محيط هاي كاري را زنان تشكيل مي‌دهند و تنها سوالي كه ذهن بسياري از افراد جامعه را اشغال كرده اينست كه چرا يك زن با نشان دادن جذابيت هاي جنسي خود كه ربطي به كارايي ها يا ناكارامدي او ندارند باعث تضعيف و خراب شدن مسير پيشرفت‌شان مي شوند.

چه درست و چه غلط، مردم از روي لباس افراد به قضاوت مي نشينند حال اگر كسي در يك محيط رسمي مانند بانك يا در يك مصاحبه با پوششي جلف ظاهر شود ديگران چقدر كار او را جدي مي‌گيرند و براي تلاشش ارزش قائلند.


* بهار و تابستان فصلي براي لباس‌هاي داغ و بدن نما

انگار موضوع مبارزه با بدحجابي فصلي شده و همه بهار و تابستان را فصل مبارزه با بدپوششي مي‌دانند. اين تصور غلط يك بار براي هميشه بايد از بين برود و مبارزه با معضل بدپوششي در تمام فصول سال به اجرا درآيد.
اين روزها بسياري از زنان اين شهر براي يافتن لباس مناسب، بايد فروشگاه‌هاي شهر را بگردند و هزينه و وقت خود را براي رسيدن به لباس مناسب هدر دهند اما همچنان لباس ساده و مناسب در بازار نيافتني است.

* گشتيم نبود، نگرد نيست!

حضور در مراكز خريد لباس زنانه فرصتي است براي گفت‌وگو با زناني كه هر چه مي‌گردند لباس مناسبي پيدا نمي‌كنند، زني 35 ساله‌ مي‌گويد: ‌مانتوهاي موجود در مغازه‌ها اصلاً مناسب نيست، اين مانتوها بيش از حد كوتاه هستند و بدن نما. راه رفتن با اين مانتوها دشوار است! اينجا كشور اسلامي است اما گويا نظارتي بر توليد و عرضه لباس وجود ندارد، به جاي اين‌كه لباس براي بدحجاب‌ها به سختي پيدا شود، يافتن لباس مناسب براي زنان محجبه دشوار شده است.

كافي است در مراكز فروش لباس مدانه و زنانه قدم بزنيد و نگاهي به لباس‌هاي عرضه شده بيندازيد، لباس‌هاي مردانه و زنانه اين روزها به طور عجيبي نامناسب هستند، اكثر لباس‌هاي عرضه‌شده در فروشگاه‌هاي مردانه و زنانه، بدن‌نما و نازك هستند.

اشكان جوان 25 ساله كه براي خريد لباس با مشكل مواجه شده مي‌گويد: براي خريد يك شلوار جين مناسب اكثر مراكز خريد لباس را گشته‌ام، اين روزها شلوارهاي جين بدن نما هستند و شكل‌هاي عجيب و غريبي بر روي‌شان طراحي شده است، خم شدن با اين شلوارها يا پريدن كار مشكلي است.

البته بايد به ويژگي شلوار‌هاي جين جديد، پاره بودن و كوتاهي را نيز اضافه كرد، اين روزها پارگي شلوار جين مد است و هر چه شلوار پاره تر باشد گران‌تر و با كلاس تر است، ايام كودكي وقتي شلوارمان پاره مي‌شد، براي پوشيدن شلوار رفو شده كلي خجالت مي‌كشيديم. اما اين روزها پوشيدن شلوار پاره كلاس دارد!

مجيد كه همراه همسرش براي خريد لباس آمده، از وضعيت لباس نامناسب فروشندگان گلايه دارد و مي‌گويد: فروشنده لباس شلوار و پيراهنش به حدي تنگ و كوتاه بود كه براي خم شدن يا بر داشتن لباس از قفسه‌هاي بالايي مشكل داشت و نيمي از بدنش مشخص مي‌شد، وقتي اعتراض كردم، جنس ها را برداشت و از من خواست مغازه‌اش را ترك كنم، گويا نظارتي بر وضعيت ظاهري فروشندگان هم نيست.‌

* مانتو‌ها بدن‌نما و آستين كوتاه

زن ميانسالي كه براي خريد مانتو آمده است، حرف‌هاي جالبي مي‌زند، حميده مي‌گويد: هر چه مي‌گذرد، ‌از عرض و طول مانتوها و لباس ها كمتر مي‌شود، اين روزها كوتاه شدن آستين مانتوها نيز به شرايط نامناسب اضافه شده است.

حميده كه مادر 2 دختر جوان است مي‌گويد: طرح مبارزه با بدحجابي را بايد از توليدكنندگان و فروشندگان آغاز كرد، وقتي لباس مناسبي نيست و شرايط براي عرض اندام بدحجاب‌ها فراهم است، هر اقدام ديگري نتيجه نخواهد داد، چند سال پيش سخت‌گيري‌ها شد اما بعداً موضوع را رها كردند.

اين روزها هر روز شاهد كوتاهتر شدن و تنگ شدن لباس‌ها هستيم، فقط كافي است براي خريد لباس به فروشگاه‌هاي لباس مراجعه كنيد، امكان پيدا كردن لباسي ساده كه خيلي باعث جلب توجه نشود، كار آساني نيست. اين موضوع دغدغه جديد خانواده‌هاست، گويا آزادي فقط براي بدحجاب‌ها و بدپوشش‌ها معنا دارد، واقعا پيدا كردن لباس‌هاي مرتب، شيك و ساده، كاري سخت شده است.

حفظ و تقويت حجاب يكي از خواسته‌هاي به حق مردم پس از انقلاب اسلامي است. پس از سال‌هاي پيروزي انقلاب موضوع حجاب اسلامي و بدحجابي يكي از مباحث مهم و اساسي در حوزه مسائل اجتماعي، فرهنگي و سياسي بوده است.

اين در حالي است كه پيش از اين قانون گسترش راهكارهاي اجرايي عفاف و حجاب در 13 دي 1384 به تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي رسيد. بدون ترديد رعايت حجاب و عفاف يك مسئله كاملا قانوني، شرعي و از ضروريات دين است و از سويي ديگر بي حجابي و بدحجابي در قانون جرم است.

در ماده 638 قانون مجازات اسلامي آماده است هر كس عملاً در انظار، اماكن عمومي و معابر تظاهر به عمل حرامي كند علاوه بر كيفر عمل به حبس از 10 روز تا دو ماه يا 74 ضربه شلاق جريمه مي‌شود و اگر مرتكب عملي شود كه نفس آن عمل داراي كيفر نباشد ولي عفت عمومي را جريحه دار كند فقط به حبس از 10 روز تا دو ماه يا 74 ضربه شلاق محكوم مي شود.

بر اساس بندي از قانون مجازات‌هاي اسلامي مصوب سال 1365 (قانون نحوه رسيدگي به تخلفات مجازات فروشندگان لباس‌هايي كه استفاده از آنها در ملا عام خلاف شرع بوده و يا عفت عمومي را جريحه دار مي‌كند) نحوه مجازات توليد كنندگان، وارد كنندگان، توزيع كنندگان و استفاده كنندگان لباس‌هاي غير شرعي اول تذكر و ارشاد، دوم توبيخ و سرزنش، سوم تهديد، چهارم تعطيلي محل كسب به مدت سه تا 6 ماه براي فروشندگان و توزيع كنندگان البسه و جريمه نقدي براي وارد كننده و توليد كننده و 10 تا 20 ضربه شلاق يا جريمه نقدي براي استفاده كننده از البسه غير شرعي است.

* گشت‌هاي ارشادي كه ديگر نيستند

اين روزها دوباره بدپوششي و بدحجابي جامعه را مبتلا كرده است و مردم از مسئولان و نيروي انتظامي مي‌خواهند اقدامي قاطع و بلند مدت را در دستور كار قرار دهند.

گشت‌هاي ارشاد توسط پليس امنيت اخلاقي اداره مي‌شوند و بنا به تدابيري نام ارشاد از روي خودروهاي پليس حذف شد، اين جملات را سردار روزبهاني در آخرين نشست خبري خود با خبرنگاران در زمستان سال 89 اعلام كرد.

سردار روزبهاني گفت: كمافي‌السابق گشت‌هاي پليس امنيت اخلاقي در سراسر كشور وظايف محوله خود را انجام مي‌دهند. ماموريت گشت‌هاي پليس امنيت اخلاقي برخورد با بدپوششي، برخورد را اراذل و اوباش برخورد با مزاحمان خياباني، آلودگي صوتي و ديگر موارد اخلاقي است.

اين مقام نيروي انتظامي درباره برخود با بدپوششي، افزود: گشت پليس امنيت اخلاقي با افرادي كه به صورت مانكني‌گونه ظاهر مي‌شوند و در رابطه با نوع پوشش و آرايش افراد آنان را به مقر پليس هدايت مي‌كنند. اين افراد در مقر پليس تحت مشاوره قرار گرفته و خانواده‌هايشان توسط پليس به مقر دعوت مي‌شوند تا در صورت لزوم لباس مناسبي براي اين افراد تهيه كنند.

سردار روزبهاني تصريح كرد: افراد بدپوشش و مانكن‌گونه به دليل اينكه در اولين فرصت پس از خروج از منزل ظاهر خود را تغيير مي‌دهند، خانواده‌هاي اين افراد پس از مراجعه به مقر پليس از وضعيت آنان اظهار بي‌اطلاعي مي‌كنند.

رئيس پليس امنيت اخلاقي گفت: براي گشت‌هاي پليس امنيت اخلاقي دستورالعملي تهيه شده و اين گشت‌ها بايد براساس ضوابط و مصاديقي كه اعلام كرده‌ايم عمل كنند.اين گشت‌ها از برخورد به صورت كلي منع شدند و بايد طبق ضوابط و مصاديق عمل كنند.

سردار روزبهاني در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه پوشش افراد به خودشان ارتباط دارد و جزيي از حقوق شهروندي است گفت: حقوق شهروندي در چارچوب قانون معنا مي‌يابد و نبايد خارج از آن باشد. حقوق شهروندي به معناي قانون شكني نيست.

دوباره بهار از راه رسيد و بدحجاب‌ها براي رژه در خيابان‌هاي شهر فرصت پيدا كرده اند، گشت ارشاد نيز تغيير نام داده و نامحسوس فعاليت مي‌كند. اما شهروندان از دهن كجي بخش اندكي به ارزش‌ها و اخلاقيات جامعه گلايه دارند.





قهرمان‌خیالی‌آمریکا به‌یاری‌جریان‌آشوب آمد!

دولت آمریکا برخلاف سکوتی که در قبال جنایات وابستگان خود در بحرین و یمن اتخاذ کرده، در سال‌های اخیر حمایت‌های سیاسی و حتی مالی گسترده‌ای را از جریان ضدانقلاب داخلی و خارجی به عمل آورده است.
دولت آمریکا در ادامه حمایت های ویژه خود از جریان ضدانقلاب و آشوب داخلی، این بار دست به انتشار یک سری "کتاب مصور اکشن" زده اند.
این سری کتاب که هفته جاری به بازار آمریکا می آید، بر اساس نقش آفرینی سوپرمن(قهرمان اسطوره ای آمریکا) تهیه و تدوین شده است.
در سری جدید از کتاب مصور سوپرمن، وی به ایران می آید تا به جریان آشوب در مبارزه با جمهوری اسلامی کمک کند.
مقامات آمریکایی و دولت این کشور برخلاف سکوتی که در قبال جنایات علیه مردم بحرین و یمن اتخاذ کرده اند، در سال های اخیر حمایت های سیاسی و حتی مالی گسترده ای را از جریان ضدانقلاب داخلی و خارجی کرده است.
محبوبیت سوپرمن شخصیت در فرهنگ آمریکا و نگرانی بسیاری از آمریکایی ها از کاهش قدرت و نفوذ این کشور، دو موضوعی است که رسانه دولتی انگلیس(بی بی سی فارسی) آن را علت انتشار سری جدید داستان این قهرمان خیالی آمریکا بیان کرده است.
گفتنی است، ناظران بین المللی رویدادها و تحولات کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا را موج بیداری اسلامی علیه استکبار جهانی و از نشانه های ضعف و کاهش قدرت آمریکا توصیف کرده اند.



شباهت شهربازی پینوکیو و اصلاح‌طلبان


همكار نشريات اصلاح طلب كه چند سالي است در آمريكا اقامت دارد، معتقد است اقامت در غرب به خاطر خودباختگي و شيفتگي، همان حكايت سفر پينوكيو به جزيره خوشي و درازگوش شدن در پايان ماجرا است.

داريوش سجادي در مطلبي با عنوان پينوكيوها در لندن به جنجال اخير عروسي شاهزاده ويليام در انگليس و هيجان كاذب حواشي آن در رسانه هاي شبه روشنفكري مي پردازد و مي نويسد: در داستان مشهور پينوكيو سرزميني تحت عنوان pleasure island يا جزيره خوشي وجود دارد كه پينوكيو با اغواي گربه نره و روباه مكار مفتون آن جزيره شده و با شوق و ابتهاج عازم آن «خوش باشي» مي شود. خوش باشي كه پينوكيو بعد از رسيدن به آن pleasure island با تلخي توام با تاخير متوجه توهمي بودن آن مي گردد. پينوكيو بعد از ورود به «جزيره خوشي» و چند روز خوشگذراني و خوش باشي تدريجاً با دراز شدن گوش ها و دم درآوردن متوجه «خر شدنش» مي شود. خريتي كه اينك صرفاً و بمنظور بقا در آن «جزيره موسوم به خوشي» ايشان را ملزم و محكوم به آن كرده و مي كند تا نه «مثل خر» بلكه «عين خر» كار كند. كار كردني براي زنده ماندن.

در واقع «كارلو كلودي» نويسنده و خالق پينوكيو زبردستانه به مخاطب تفهيم مي كند براي تن دادن به اين سفر توهمي و بمنظور رسيدن به جزيره خوش باشي ابتدا بايد «عقلا خر» شويد تا در انتها «واقعا خر» شويد.

سجادي ادامه مي دهد: توهمي عام كه در حال حاضر گريبان گير كسر بزرگي از خودباختگان و غرب شيفتگان در جهان شده تا ضمن باور چنين توهمي از غرب به عنوان «جزيره خوشبختي» خود را به آب و آتش براي رسيدن به آن شادكامي موهوم زده و بعد از رسيدن به آن با واقعيت تلخ آشنا شده و ضمن به رسميت شناختن اجتناب ناپذير آن «خريت توهمي» ناگزير و ناگريز براي تداوم بقاي خويش ملزم به تن دادن «كار خري» و «خركاري» در چنان ناكجا آبادي خواهند شد. تن دادن به مشاغل و حرفه هايي كه در اوطان خود هرگز حاضر نبوده و نيستند از كنارشان هم بگذرند. هرچند اكنون نيز ناصادقانه خود و حرفه خود در خارج از كشور را براي هموطنان و اقوام و دوستان شان در وطن كمتر از دكتري و مهندسي و ميليونر و تاجر و هنرمند موفق بودن، معرفي و ترسيم نمي كنند.

وي با ذكر برخي مثالها مي نويسد: «شهره دختري 28 ساله با مدرك كارشناسي از تهران است كه تقريبا دو سالي مي شود از ايران به آمريكا آمده. او اكنون در يكي از فروشگاه هاي زنجيره اي غرب آمريكا كارگري ساده است. شهره اي كه در ايران با پسر شاه نيز با اكراه پالوده مي خورد و در ايران از كنار شاغلين به شغل فعلي خود با افاده و تفرعن رد مي شد اكنون ولو، به اكراه امر بر صاحب كار آمريكائي اش شده. كار شهره از خالي كردن ظروف زباله تا تميز كردن دستشوئي و مبال هاي عمومي در كنار چيدن كالا در قفسه ها و صندوق داري را شامل مي شود. يا آن ديگري جواني حدودا 25 ساله است كه در يكي ديگر از فروشگاه هاي آمريكا به اتفاق چند جوان و ميان سال هم وطنش اشتغال به حرفه كارگري دارد. يك بار در يكي از فرصت هاي استراحت با ايشان هم نشين شدم و در حين صحبت با ايشان ناگهان مديريت آمريكائي فروشگاه به محوطه بيروني آمد و جواد و يارانش بلافاصله خود را پنهان كردند! وقتي از ايشان چرائي اين كار را پرسيدم گفتند چون تنها دو نوبت حق استراحت بين كار دارند و آنها دو نوبت خود را قبلا مصرف كرده اند اين بار خارج از نوبت مشغول استراحت بوده اند. آنها استفاده اين بنده هاي خدا در مورد استفاده غيرمجاز از يك فرصت استراحت 10 دقيقه اي در حين فعلگي كردن براي آمريكائي ها، آن هم علي رغم برخورداري از تحصيلات عاليه را زرنگي و باج ندادن معنا مي كردند!».




امروز تمام نقشه های دشمنان را نقش بر آب می کنم

دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور صبح امروز در دیدار عزت الله ضرغامی رئیس رسانه ملی با اشاره به شایعه های رخ داده در هفته گذشته گفت : مطالب مستندی درباره خرسندی دشمنان وسناریوهای خباثت آمیزرسانه های بیگانه وجریانهای معاند وضد انقلاب از حضور نیافتن رئیس جمهور در چند جلسه هیات وزیران مطرح شده است و من در نظر دارم در سخنان امروز خود در هیات وزیران تمام نقشه های دشمنان اسلام وانقلاب را نقش بر آب کنم ونشان خواهم داد که دشمنان ملت ایران از درک رابطه پدر وفرزندی رهبر انقلاب ورئیس جمهور عاجز وناتوانند وهمچون گذشته آب در هاون می کوبند .

همچنین رئیس جمهور با اشاره به اینکه در جلسه هیئت وزیران در بعد از ظهر امروزحتما حضور می یابد اضافه کرد : من جانم را براي ولايت گذاشتم و اعتقاداتم به ولايت فقيه قوي‌تر از گذشته شده است.
پس از غیبت یک هفته ای رئیس جمهور در جلسات هیئت دولت و برگزاری این جلسات به ریاست محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور جلسه امشب هیئت دولت با حضور تمامی وزرای کابینه به ریاست شخص رئیس جمهور برگزار می شود . رئیس جمهور امشب با حضور خود در کابینه به یک هفته شایعه سازی های رسانه های بیگانه پایان خواهد داد و باز هم با قدرت به کار و تلاش شبانه روزی در راستای فرامین رهبری خواهد پرداخت .

یک منبع آگاه نزدیک به رئیس جمهور در این زمینه به خبر نگار ما گفت رئیس جمهور امشب در هیئت وزیران با بررسی روال کاری دستگاه های اجرایی در سال جاری روند تصویب بودجه و اختصاص ردیف دستگاه های اجرایی را بررسی می کند و سپس با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات آنان پاسخ خواهد داد و باز هم مثل گذشته مردم را به اطاعت از رهبری و داشتن اتحاد دعوت خواهد کرد .



گفتنی است از یک هفته گذشته رسانه های بیگانه با شانتاژ تبلیغاتی سعی داشتند موضوع رفتن وزیر اطلاعات از این وزاتخانه و بازگشت وی با دستور رهبر معظم انقلاب را به نوعی ایجاد حاکمیت دوگانه در مسیر انقلاب نشان دهند و حضور نیافتن رئیس جمهور در این جلسات را به این موضوع نسبت دهند که با روشنگری های رهبری گرانقدر در این کار خود ناکام ماندند . همچنین شب گذشته نیز محمود احمدی نژاد در دیدار جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جانم را برای ولایت گذاشته ام گفت که اعتقادم به ولایت فقیه از قبل بیشتر شده است .




توهین مفتی سعودی به امام زمان(عج)

مفتي سعودي در خطبه هاي نماز جمعه شهر رياض، ضمن حمله شدید به شیعیان، وجود امام زمان (عج) را دروغي بزرگ دانست.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه خبري العالم،"شيخ عبدالعزيز آل الشيخ" مفتي و رئيس کميته علماي ارشد عربستان سعودي، در خطبه هاي نماز جمعه شهر رياض، وجود امام زمان(عج) را دروغي بزرگ توصيف کرد و گفت: کساني که اعتقاد دارند امام غايبي وجود دارد که با ظهور خود اوضاع را تصحيح و احکام شرعي جديدي را برپا مي کند دروغگو و مغالطه گر هستند، اينان بايد بدانند دين ما دين کاملي است و پيامبر اکرم(ص) ، همه رسالت را به طور کامل تبيلغ کرد و اسلام ديگر نيازي به اضافه چيزي ندارد.

به نوشته پايگاه اينترنتي التوافق مفتي عربستان افزود: کساني که ادعا مي کنند دين داراي نقص است و شخصيت هاي خيالي غايب به تصحيح آن خواهند پرداخت دروغگو هستند و راه آنان سراسر کذب، افترا و گمراهي و به دور از صراط مستقيم است.

شيخ آل الشيخ به هجمه شدید عليه شيعيان پرداخت و تصريح کرد: همه مسلمانان، دوست دار پيامبر(ص) و خاندانش هستند و کساني که خود را عاشق اهل بيت(ع) جلوه داده و عقايدشان را مرتبط با آنان مي دانند دروغگوياني هستند که در پي باطلند و سعي مي کنند تا فساد را در ميان امت ترويج داده و خون مسلمانان را جاري سازند. اهل بيت(ع) هيچ رابطه اي با اينان ندارند و مسلمانان بايد نسبت به اين فتنه گران هوشيار باشند.

مفتي عربستان بدون ارائه هيچ شاهدي بر سخنان کذبش، مدعي شد: پيروان اين مذهب گمراه، شريعت اسلامي را منحصر به گذشته مي دانند و اعتقاد دارند که احکام شرعي در زمان کنوني کاربردي ندارند و امت نيازمند نظم جديدي در شريعت است.

وي که به شدت تلاش مي کرد شيعيان را معتقد به وجود نقص در دين جلوه دهد، تاکيد کرد: اين افراد اعتقاد دارند که آموزه هاي مرتبط با اسلام و عقايدي که امت اسلامي دنبال مي کند از منابع تروريسم هستند، در حالي که امتي که بر پايه اخلاق و آموزه هاي ديني پرورش مي يابد از تروريسم و فتنه کاملا به دور است، زيرا دين اسلام، مردم را بر اساس وحدت کلمه، اخلاص، صداقت و همکاري متقابل پرورش مي دهد و کسي که ادعا مي کند شيوه هاي اسلامي، منبع فساد و تروريسم است سخت در اشتباه بوده و از بصيرت به دور است.

سخنان بزرگ ترين مرجع ديني وهابي ها در حالي صادر شده است که همه مسلمانان اعم از شيعه و سني بر وجود امام زمان(عج) اتفاق نظر دارند و تنها اختلاف آنان در اين است که شيعيان معتقد به غيبت اين امام هستند، ولي اهل سنت اعتقاد دارند که امام زمان هنوز به دنيا نيامده است.اظهارات مفتي عربستان نشان مي دهد که وهابيت به هيچ وجه با عقايد شيعيان آشنايي ندارند و تنها هم و غم آنان، سرکوب پيروان اهل بيت(ع) است.

وهابي ها که تلاش مي کنند خود را به اهل سنت نسبت دهند از زمان تاسيس تا عصر حاضر به دشمني شديد با شيعيان پرداخته اند که مي توان از کشتار شيعيان در عراق، پاکستان، هند و ساير کشورهاي اسلامي، اشغال نظامي بحرين و کشتار شهروندان بي گناه اين کشور، تخريب مساجد و حسينيه هاي شيعه به عنوان نمونه هاي برجسته از اين کينه و نفرت در حال حاضر ياد کرد.




حضور جمعي از كارگران در جلسه علني مجلس


همزمان با روز كارگر جمعي از كارگران در جلسه علني مجلس حضور يافتند.




جمعي از كارگران امروز يكشنبه همزمان با روز كارگر در جلسه علني پارلمان حضور يافتند.

‌نادر قاضي‌پور نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي نيز در قالب تذكري از سخنان ابتداي جلسه رئيس مجلس درباره ‌روز كارگر ‌تشكر و قدرداني كرد.

وي افزود: از اينكه اجازه داديد كارگران اولين بار در مجلس حضور داشته باشند، از شما تشكر مي‌كنم.

اين نماينده مجلس همچنين از ساير همكاران خود خواست ‌در بودجه سال 90 از محل درآمدهاي مازاد نفتي مبلغي را براي بيكاران كشور اختصاص دهند.

همچنين محمد دهقان عضو هيئت رئيسه مجلس نيز طي سخناني ضمن خيرمقدم‌گويي به كارگران براي حضور در صحن مجلس از زحمات آنان قدرداني و تشكر كرد



تغییر در سازمان سیا آغاز دور جدید اقدامات ضد ایرانی

رئیس جمهور آمریکا در دور جدید تغییرات خود اقدام به بزرگترین جا به جایی در تیم نظامی و امنیتی کابینه خود کرده است که با توجه به بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا و نزدیک شدن به زمان خروج سربازان آمریکا یی از عراق همه تحلیل گران احتمال تغییراتی را در تیم کاخ سفید پیشبینی می کردند .

پیش از این نیز رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا سخن رفتن از پنتاگون را علام کرده بود و اوباما به فکر جایگزین مناسبی برای او بود بهترین شخص که در این شرایط دشوار می تواند بر صندلی این وزارت خانه قرار بگیرد لئون پانتا رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) می باشد تا با داشتن تجربه امنیتی و اطلاعاتی خود هدایت نیروهای آمریکا را در افغانستان و عراق بر دست بگیرد و شاید بتواند با فشار بر مقامات عراقی زمینه تمدید حضور نیروهای این کشور را برای چندین سال دیگر بدست آورد .
اوباما برای ریاست سازمان سیا ژنرال دیوید پترائوس را بهترین گزینه در حال حاضر می داند به دلیل فرماندهی این فرد در دو جنگ عراق و افغانستان و آشنایی نسبتا خوبی که به منطقه حساس خاورمیانه در طی زمان خدمت در این بخش بدست آورده است می تواند برنامه های کاخ سفید را به راحتی در منطقه اجراء کند به صورتی که حتی قبل از تکیه زدن بر صندلی سازمان سیا طرحی را برای سرکوب مردم بحرین به رژیم آل خلیفه ارسال نموده است و این اقدام از برنامه ریزی کامل در تغییرات در کاخ سفید حکایت دارد.
با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا اوباما برای پیروزی مجدد نیاز به یک پیروزی چشمگیر دارد و با توجه به شکست های برنامه های اقتصادی دموکرات های حاکم بر کاخ سفید در مهار بحران اقتصادی این کشور جمهوری خواهان با تمام توان وارد میدان نبرد های انتخاباتی شده اند تا دموکراتها را از کاخ سفید همانند مجلس نمایندگان بیرون نمایند و در این میان تنها راهی که برای اوباما باقی مانده است راضی نگاه داشتن کارتل های نفتی و صنایع نظامی می باشد که این امر فقط در صورتی امکان دارد : اولین گام بتواند قیمت نفت خام را پایین نگاه دارد تا با این کار به اقتصاد نیمه جان آمریکا روح جدیدی دمیده شود و صنایع داخلی این کشور را که نیز فشار ناشی از بحران اقتصادی تا مرز ورشکستگی رفته است نجات بدهد در این صورت خواهد توانست تا حدی شاخص های اقتصادی را مثبت یا حداقل برای مدتی ثابت نگاه دارد .
دومین گام این خواهد بود که صنایع نظامی را فعال نگاه دارد، به دلیل اینکه از هر 10 فرد آمریکایی 1 نفر در صنایع نظامی مشغول به کار می باشند برای همین یکی از اولویت های تمامی روسای جمهور آمریکا فعال نگاه داشتن بخش نظامی و امنیتی این کشور بوده و خواهد بود و تنها راه برای حیات آمریکا و این بخش وجود درگیری و جنگ در نقاط گوناگون جهان برای فروش این تسلیحات می باشد و امروز با درگیر بودن مستقیم آمریکا و چندین کشور اروپایی در عراق و افغانستان مقامات آمریکای به راحتی این بازار ها را برای فروش تجهیزات و تسلیحاتی نظامی از دست نخواهند داد و با توجه به درگیرشدن کشورهای اروپایی (ناتو) و آمریکا در لیبی بهترین زمان برای فروش تسلیحاتی نظامی آمریکا یی به هر دو طرف درگیری ها می باشد مقامات آمریکا یی به خوبی می دانند شلیگ هر یک از موشک های کروز به سمت لیبی باعث اشتغال برای حداقل 100 آمریکایی خواهد بود و در شرایط بحران اقتصادی یک جنگ محدود در یک منطقه دور از خاک آمریکا یعنی سرازیر شدن خون تازه به رگ های صنایع آمریکا خواهد بود.
یکی دیگر از دلایل انتخاب دیوید پترائوس به عنوان رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) شناخت و فعایت وی درباره جمهوری اسلامی ایران می باشد این ژنرال با تجربه که در عراق با گروهک های ضد نظام جمهوری اسلامی ایران مذاکرات گسترده ای را با هدف نا امن کردن مناطق غربی کشور انجام داده است و به دستور مستقیم او نیروهای آمریکایی اقدام به آموزش این تروریست ها برای انجام حملات تروریستی در غرب کشوراقدام کردند و با همایت مستقیم نیروهای بیگانه گروهک های پژواک و منافقین به اقدامات گسترده بر ضد نظام جمهوری اسلامی دست زده اند . این ژنرال آمریکایی با انجام مذاکراتی با نیروهای سپاه طّیبه پاکستان برای انجام عملیات هایی در عمق ایران بر ضد صنایع حساس انجام دهند که نمونه این اقدامات خراب کاری در بعضی خطوط انتقال گاز و نفت در نقاط مختلف کشور دست زده اند.
بعد از انتقال ژنرال پترائوس به افغانستان به عنوان فرمانده نیروهای نظامی آمریکا و ناتو در افغانستان تیمی از نیروهای امریکایی به صورت ویژه مسئول حمایت از بازماندهگان گروه تروریستی ریگی را بر عهده گرفتند که زیر نظر مستقیم ژنرال فعالیت میکردند و آخرین اقدام این فرد همکاری و مدیریت بخشی از برنامه ویروس اسکای نت با هدف ضربه زدن به برنامه غنی سازی هسته ای جمهوری اسلامی ایران بوده که با همکاری سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی موساد و شرکت زیمنس آلمان طراحی شود بود که با هوشیاری دانشمندان جوان ایران زمین این تیر دشمن نیز به سنگ نشست . مقامات کاخ سفید امروز به این نتیجه رسیده اند که بهترین فرد برای ریاست سازمان سیا ژنرال دیوید پترائوس می باشد تا بتواند برنامه های کاخ سفید را بر ضد ایران و دیگر کشور های هدف اجراء نماید و باید در آینده نزدیک منتظر اقدامات ژنرال با تجربه برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی ایران بود.





هدفمندي يارانه‌ها بسيار بهتر از حد تصور اجرا شد


محمد شريعتمداري با تأكيد بر اينكه اوضاع را رصد و از روند كارها به خوبي مطلع است، گفت: اصول و اساس كار هدفمندي يارانه‌ها كامل و درست ‌پيش رفته و نحوه اجراي كار از آن‌چيزي كه تصور مي‌شد، بسيار بهتر بوده است.

"محمد شريعتمداري " وزير بازرگاني در دولت اول و دوم محمدخاتمي و عضو شوراي راهبرد روابط خارجي در بخش پاياني گفت‌و‌گويي تفصيلي خود با فارس به تبيين ابعاد گوناگون قانون هدفمندي يارانه‌ها پرداخت؛ متن كامل اين بخش به شرح ذيل است.

- شريعتمداري: بنده به عنوان يك عضو دولت خاتمي هزار و يك نقد در مورد خودم وارد است، ‌بنده از نقد نمي‌ترسم اما نگاه دولت دهم و نهم به سفرهاي استاني واقعا نگاهي بي‌بديل است. بنده خودم هم به سفرهاي استاني مي‌رفتم و حدود دو هزار و 400 يا 500 كيلومتر در عمق برخي مناطق خشكسالي‌زده كشور كه حتي بعضاً خودرو هم در آن بخش‌ها امكان عبور و مرور نداشت، رفته و به مردم سر مي‌زديم؛ اما به اين شكل كه دولت به صورت جمعي به مناطق مختلف سفر كند، چنين چيزي در دولت اصلاحات وجود نداشت؛ لذا چنين اقدامي واقعاً بديع است.

البته گاهاً چنين اقداماتي انجام مي‌شد، مثلا در دوره دفاع مقدس در مورد خرمشهر چنين سفرهايي انجام گرفت؛ اما در مجموع اقداماتي اين چنيني بسيار اندك هستند كه دولت به صورت منظم به مناطق مختلف كشور سفر كند؛ بنابراين انتقاد و نقد در مورد سفرهاي استاني را مي‌توان در مورد همه دولت‌هاي قبل از دولت نهم وارد دانست؛ چراكه در آن دولت‌ها چنين اقدامي انجام نمي‌شد.

يكي از نقدهايي كه به آن دوران (اصلاحات) صرفنظر از ديدگاه‌هاي سياسي وارد مي‌دانم، اين است كه از زماني كه رهبر معظم انقلاب فرمودند كه مهمترين عامل توسعه سياسي كشور "فقر، تبعيض و فساد " ‌است، به اين مسئله توجهي نشد؛ مثلاً اگر همان زمان به تبعيض توجه مي‌كرديم، آيا امروز بدنام مي‌شديم؟‌ نه اينكه ما بي‌توجه بوديم؛ اما ما هم بايد همانند امروز براي از بين بردن تبعيض برنامه ريزي مي‌كرديم. يا اگر مثلا براي ريشه‌كني فقر فكري مي‌كرديم، بهتر نبود؟

دولت هشتم زماني كه پايان يافت‌ و مسئولان دولت را به احمدي نژاد تحويل دادند، صندوق ذخيره ارزي حدودا 15 ميليارد دلار پول داشت، ممكن است كه برخي از وزراي صنعتي ما هم خوشحال بودند از اينكه تمام تلاش خود را براي سرمايه‌گذاري و خرج نكردن صرف كردند؛ اما مهمتر از آن اين بود كه چرخ‌هاي توسعه وقتي مي‌چرخد كه مردم احساس كنند ‌كرامتشان حفظ و به فقر آنها توجه شده است.

امروز مردم يارانه‌هاي مستقيم را مي‌گيرند و اين خيلي خوب است، لذا اين انتقاد به دولت اصلاحات وارد است. من اين حرف‌هايي كه عده‌اي با اغراض مي‌گويند و از كلماتي مانند گداپروري استفاده مي‌كنند را درست نمي‌ دانم؛ همفكران ما مي‌گفتيم اين اقتصاد گداپروري بوده ولي بعد كه مردم به اينها رأي دادند انتظار داشته باشيم به دولت فعلي فحش بدهند و به ما آفرين بگويند. من مي‌‌گويم حداقل تامين معيشت براي افرادي كه زير چرخ دنده‌هاي زندگي له مي‌شوند، اين به معناي گداپروري و اقتصاد صدقه‌اي نيست، به كار بردن اين الفاظ توهين به مردم است و نبايد اين حرف‌ها را بزنند و من خودم هيچ وقت از اين كلمه استفاده نكرده‌ام.

توضيح بيشتري مي‌دهيد؟
- شريعتمداري: مي‌خواستند با دادن القاباتي مثل اقتصاد پويوليستي و ... بار ارزشي كارهاي دولت احمدي نژاد را مخدوش كنند و طوري بگويند كه اينها عوام‌فريبانه است. لذا منصفانه است بگويم علاوه بر رسيدگي به مردم به سرمايه‌گذار هم بايد بپردازيم. لذا من نمي‌فهمم چرا برخي اين حرف‌ها را مي‌زنند؛ توجه به حداقل‌هاي زندگي مردم يك امر ضروري بود و من خودم با يكي از آقايان كه در دولت فعلي مؤثر است چندي پيش ملاقات كرديم، به او گفتم بارك‌الله خوب كاري كرديد به مردم محروم توجه كرديد خدا پدرتان را بيامرزد؛ اما حالا كه اين كار خوب را كرديد، در توانمندسازي مردم هم قدم‌هاي بزرگ برداريد.

از آنجا كه دولت نهم و دهم دست به كارهاي بزرگ زده، اين‌بار نهضت توانمندسازي مردم را انجام دهيد. مثلا افزايش مهارت‌هاي شغلي در روستاها بوسيله جذب بدون كنكور دانشجو انجام دهيد؛ لذا از آنجا كه حوزه اقتصادي مراكز اصلي توليد كشور روستا است، بايد جوانان در آنجا بمانند و توليد كنند و به سمت شهرها روي نياورند و به جامعه مصرفي شهري اضافه نشوند؛ لذا براي اينكار بايد زيرساخت را فراهم، مهارت‌هاي ايشان را افزايش داده و تسهيلات ارزشمند را در اختيار آنها قرار دهيم تا اين نهضت بوجود آيد.

آقاي شريعتمداري! نمي‌ترسيد برخي به شما بگويند اين حرف‌ها را براي هدف ديگري مي‌زنيد؟
- شريعتمداري: من در مصاحبه‌هام اصلا قصد ندارم مجيز كسي را بگويم و بي جهت از كسي تمجيد بيهوده كنم، والله هرچه مي‌گويم از موضع انصاف، منافع ملي ايران و مردم متدين كشورم است؛ چراكه جمهوري اسلامي ايران را شجره طيبه مي‌دانم كه من مكلف به تقويت آن هستم.

من 30 سال در رده‌هاي بالاي حكومت كاركرده‌ام و به جاهايي كه بايد رسيده‌ام، لذا نيازي به هيچ چيز ندارم و هرچه بلد بوديم انجام داده‌ايم و گفته‌ايم ولي امروز نيز از موضع مشورت و كمك هر آنچه را كه احساس كنم لازم است خواهم گفت.

چه علتي وجود داشت كه دولت‌هاي هاشمي و خاتمي نتوانستند اين طرح(هدفمندي يارانه‌ها) را انجام دهند؟
- شريعتمداري: آقاي خاتمي در پايان دولتشان اظهار تاسف كردند كه يكي از كارهاي خوبي كه من مي‌توانستم انجام بدهم و ندادم همين طرح هدفمندي يارانه‌ها بود. در دولت آقاي هاشمي طرحي را اجرا كردند تحت عنوان «طرح تك نرخه كردن ارز ايران»؛ اما از آنجا كه كار كارشناسي دقيقي انجام نشده بود و نقاظ ضعف و قوت آن حتي در كلياتش، مطرح نشده بود، رقم قابل توجهي رشد نقدينگي براي اجراي اين طرح تك نرخي كردن ارز به وجود آمد و دولتي كه مي‌خواست تعزيرات حكومتي را منحل كند، قيد بندها را از اقتصاد كشور بردارد و رقابت‌پذيري را در اقتصاد حاكم و نظام عرضه و تقاضا را سامان دهد؛ مجبور شد در نهايت اقدام به ايجاد سازمان بازرسي و نظارت در وزارت بازرگاني كرده و براي جلوگيري از صدمات همين كاري كه درست انجام نداد صدها كار را جبراني و اصلاحي انجام دهد.

در دولت خاتمي و با حضور آقاي نوربخش در جلسات طولاني و مداوم مشغول هماهنگي اجراي كارها مي‌شديم و نتايج خوبي هم داشت يك طرح ديگري نيز انجام شد به عنوان "برداشتن نرخ يارانه مرغ "، دادن كوپن ريالي به جاي آن بود، كه مشكلات عجيب و غريبي در كشور به وجود آورد كه هر وقت صحبت از هدفمند كردن يارانه‌ها مي‌كرديم، مي‌گفتند مثل همان ماجراي مرغ مي‌شود، لذا اين دو موضوع باعث شده بود
 





:: بازدید از این مطلب : 366
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 ارديبهشت 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: