نوشته شده توسط : من

محسن رضایی فعالیت انتخاباتی را تکذیب کرد

دبیر مجمع تشخص مصلحت نظام در اولین نشست کارگروه جهاد اقتصادی در دانشگاه تهران گفت: در انتخابات پیش رو هم راستا با منشور جامعتین حرکت می کنم.





محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: اصولگرایان برای پیروزی در انتخابات مجلس نهم بایستی در راستای منشور جامعتین و پیروی از آن گام بردارند.

رضایی افزود: روحانیت باید به عنوان یک جریان موثر و ارزشمند در نظام جمهوری اسلامی ایران همواره مدنظر باشد، لذا جریان اصولگرایی بایستی با اتخاذ برنامه های منسجم و پیروی از منشور جامعتین که در راستای نظام و ارزش های آن تدوین شده است، گام بردارند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: پیروزی جریان اصولگرایی در انتخابات مجلس نهم در گرو پیروی از منشور جامعتین و حرکت در راستای آن می باشد.

رضایی در خصوص شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و تشکیل ستاد انتخاباتی از سوی خود گفت: اخبار و مطالب منتشر شده در این خصوص صحت ندارد و تاکنون هیچ فعالیتی از سوی من در راستای انتخابات مجلس نهم صورت نگرفته است.

نشست مشترک مجاهدین و مشارکت برای انتخابات مجلس


شماري از احزاب و گروه هاي عضو شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات نشست مشتركي برگزار كردند. اين نشست در حالي برگزار شد كه دو حزب مشاركت و سازمان مجاهدين انقلاب به اعتبار عملكرد خيانت بارشان در فتنه سال ۸۸ منحل شده اند.

فرج كميجاني دبير كل مجمع فرهنگيان كه رياست ادواري «شورا» را از حزب جوانان ايران اسلامي تحويل گرفته، درباره تركيب شركت كنندگان در جلسه عصر يكشنبه توضيحي نداد اما تصريح كرد «حاضران شركت در انتخابات مجلس را بررسي كردند و مقرر شد همه احزاب و گروه ها تحليل خود درباره نحوه مواجهه با انتخابات را تا پايان ارديبهشت به شورا ارائه دهند.»
نشست ياد شده در حالي برگزار شده كه گروه هاي مذكور هنوز موضع خود را با فتنه و آشوب آفريني افراطيون جبهه اصلاحات و سران اين حركت كه هماهنگي كاملي با آمريكا و رژيم صهيونيستي داشتند، روشن نكرده اند.
همزمان انتشار گزارش مبهم نشست گروه هاي اصلاح طلب، برخي خبرها از رايزني پنهان فتنه گراني چون خاتمي در مجمع روحانيون با برخي چهره هاي سياسي به اصطلاح خاكستري و كم حاشيه تر براي حضور در انتخابات حكايت مي كند. گفته مي شود افراد ياد شده از جمله (ح-خ) تشويق به نامزدي در انتخابات شده اند.
هدفگذاري طيفي از اعضاي جبهه نيمه تعطيل اصلاحات براي حضور در انتخابات، در حالي است كه اين محافل مورد انتقاد شديد جريان هاي برانداز و ضد انقلاب بدون نقاب قرار دارند. سايت ضدانقلابي بالاترين كه در جريان فتنه گري و آشوب طلبي سال ۸۸، همكاري كاملي با احزاب افراطي و ساختارشكن مدعي اصلاحات داشت، خطاب به جبهه اصلاحات مي نويسد: شما خجالت نمي كشيد كه باز هم دعوت به رأي و انتخابات مي كنيد؟ شما چقدر فراموشكاريد. يادتون نيست گفتيم رأي ما رو دزديدند. آقاي خاتمي يادت نيست ما را دعوت به اعتراض كردي. ندا را يادت رفت!؟ [بنا به گفته مادر ندا آقا سلطان، وي اساساً در انتخابات رياست جمهوري شركت نكرده بود]. از ما چي مي خواي آقاي خاتمي، كتك خور؟ تا موسوي و كروبي آزاد نشوند، ما حتي به انتخابات فكر هم نمي كنيم. فقط يك كمي خجالت بكشيد. آنها در حصر و زندان و شما ساكت به دنبال انتخابات؟
در همين حال بيانيه اي با امضاي جبهه مشاركت در پايگاه هاي اينترنتي ضد انقلاب منتشر شده است. اين بيانيه هاي جعلي نوعاً توسط رجب مزروعي و پسر وي كه هر دو از كشور گريخته اند، منتشر مي شود. نويسندگان خارج نشين بيانيه بدون اينكه توضيح دهند چرا خود در كشور نمانده و به كشورهاي بيگانه پناهنده شده اند ادعا كرده اند؛ نبايد گذاشت زندان خانگي آقايان موسوي و كروبي در گذر زمان به موضوعي عادي و كم هزينه براي حاكميت اقتدارگرا تبديل شود. موج دموكراسي خواهي و تغييرات در كشورهاي منطقه جاي هيچ ترديدي باقي نمي گذارد كه سرانجام پيروزي با جنبش هاي مردمي است». مزروعي و پسرش البته بهتر از هر كسي مي دانند كه نمي توان زير خيمه آمريكا و انگليس رفت و دم از مردم زد و ملت هاي منطقه نيز به دنبال انقلاب اسلامي ملت ايران بر عليه رژيم ها و جريان هاي آمريكايي رو به انقلاب كرده اند، همچنان كه در ايران، جريان هاي وابسته به غرب را از عرصه سياست پاكسازي كردند.





برگی از خاطرات سید مهدی طاهری خرم آبادی
خاطراتی از امام خمینی در نجف

جذابیتی که امام خمینی بر روح حساس من داشت، هنوز هم در خود حس می کنم. آن زمان تمام محاسن ایشان سفید نشده بود. امام در مدرسه آیت الله بروجردی نجف اشرف نماز مغرب و عشا را به جماعت اقامه میکردو طلاب مدرسه و فضلا به ایشان اقتدا می نمودند. من هم با پدرم به نماز آن مسجد می رفتم. مدرسه آیت الله بروجردی در نجف درست شبیه همین مدرسه ای بود که ایشان در قم بازسازی کرده بودند...


سید مهدی خرم آبادی در خاطرات خود به شرح اولین دیدارش با امام خمینی اشاره کرده و می گوید:

اواخر سال 1347 پنج سالم تمام شده بود. سه چهار ماهی از شش سالگی ام می گذشت که به همراه پدر و مادرم به زیارت عتبات عالیات رفتم. از تهران سوار اتوبوس شدیم و به مقصد عراق سفر کردیم. یک شب در کرمانشاه ماندیم و روز بعد یا شب بعدش وارد عراق شدیم و به شهر مقدس کاظمین رفتیم. چند روزی در کاظمین مشغول زیارت بودیم. در روز عید غدیر (18 ذیحجه 1389) وارد نجف اشرف شدیم و حرم مولا امیرالمؤمنین (ع) را زیارت کردیم.
من در این سفر برای اولین بار امام خمینی را دیدم. قبل از آن، در چند سال ابتدای کودکی ام همواره عکس امام را در طاقچه ی خانه مان در قم دیده بودم.



جذابیتی که امام خمینی بر روح حساس من داشت، هنوز هم در خود حس می کنم. آن زمان تمام محاسن ایشان سفید نشده بود. امام در مدرسه آیت الله بروجردی نجف اشرف نماز مغرب و عشا را به جماعت اقامه میکرد و طلاب مدرسه و فضلا به ایشان اقتدا می نمودند. من هم با پدرم به نماز آن مسجد می رفتم. مدرسه آیت الله بروجردی در نجف درست شبیه همین مدرسه ای بود که ایشان در قم بازسازی کرده بودند: مدرسه خان. تمام شوق و اشیاق من در آن سنین این بود که بعد از نماز جماعت در مدرسه آیت الله بروجردی دست امام را ببوسم. گفتنی است در آن سال، اولین بار حجاج ایرانی موفق شده بودند بعد از اتمام مراسم حج، به زیارت کربلا و عتبات عالیات تیز مشرف شوند، لذا ازدهام جمعیت در نماز جماعت امام و اطراف ایشان زیاد بود. اکثر این جمعیت شرکت کننده در نماز در لحظاتی که امام مشغول تعقیبات نماز بودند، دست ایشان را می بوسیدند.



امام خمینی حدود ساعت 9 شب به حرم جدش، امیرالمؤمنین (ع) مشرف می شد، در جای معینی می نشست و زیارتنامه می خواند. این موضوع در خاطرات پدرم نیز امده است.
من با مادر و خواهرم ساعت 9 صبح به حرم حضرت علی (ع) می رفتیم. دم در ورودی حضرت امیرالمؤمنین (ع) جایی مخصوص (دفتر حرم) وجود داشت که راه ورودی را تنگ می کرد. من هر شب آنجا می ایستادم تا امام تشریف بیاورند و به ایشان سلام کنم. البته تعداد زیادی از زائران به امام سلام می کردند و امام فقط به جواب سلام اکتفا می کرد و میگفت: سلام، سلام علیکم، علیکم السلام. ایشان با هیئت پرشکوه و متواضعی وارد حرم می شدند و پشت سر ایشان جمعیتی هجوم می آورد... .
امام خمینی در مدرسه شیخ انصاری تدریس می کرد و پدرم در دو سه ماهی که مقیم نجف بودیم، به کلاس درس امام می رفت و ظهرها هم در نماز امام، در همان مسجد شرکت می کرد. وقتی امام وارد مسجد می شدف چند دقیقه ای می نشست بعد از درس هم که از منبر پایین می آمد، باز هم چند دقیقه ای توقف می کرد.
در آن حال من که ایشان را تماشا می کردم، تصور می نمودم سیمای ایشان عین همان عکسی است که در قم گرفته شده است. در آن عکس به چند بالش تکیه داده بود که یک قطعه از آن عکس در خانه ی ما در قم وجود داشت و من همیشه نگاهش می کردم.
سال 1347 به پایان خود نزدیک می شد و سال 1390 قمری با ماه محرم و ایام عاشورا فرا می رسید. لذا دروس حوزه نجف تعطیل می شد. ما چند روز مانده به عاشورا از نجف به کربلا می رفتیم و آستان سالار شهیدان، اباعبدالله الحسین (ع) و یارانش را زیارت کردیم. عاشورا گذشت و چند روز دیگر در کربلا بودیم وبا شروع درس های حوزه علمیه به نجف برگشتیم. پدرم در یکی از کوچه پس کوچه های نجف خانه ای اجاره کرده بود که در آن اسکان داشتیم و ایشان از آنجا به درس امام می رفت.
یک روز عصر، طبق معمول همراه پدرم به مدرسه ایت الله بروجردی رفتیم تا در نماز امام شرکت کنیم. همه منتظر ماندیم، ولی امام نیامد. جماعت کم کم نگران شدند که یکدفعه بلند گو اعلام کرد: «امشب اقا تشریف نمی آورد». همه تعجب کردیم، زیرا امام خیلی منظم و حساس بود و هرگز برنامه اش را به هم نمی زد. وقتی از علت نیامدن ایشان سؤال شد. اعلام کردند که امام به خاطر کشیدن دندانشان نمی توانند امشب به نماز جماعت بیایند و استراحت می کنند.
آن شب با پدرم به نماز جماعت یکی از علمای نجف رفتیم . سه ماه در عتبات و نجف اشرف بودیم. خاطرات این سفر زیارتی و معنوی مثل رؤیایی شیرین و صادق بر لوح دلم نقش بسته است.


پذیرش دانشجوی پولی از دکتری کلید خورد!




بولتن نیوز :کاش این موضوع زمینه ای برای پولی کردن همه مقاطع تحصیلی نشود و اصول قانون اساسی را برای تحصیل رایگان را به فراموشی نسپرند لازم بذکر است اصل 30 قانون اساسی بر تحصیل رایگان برای عموم مردم ایران تصریح دارد در حالیکه امروزه شاهد اوج گرفتن مدارس غیرانتفاعی ،دانشگاههای غیرانتفاعی و امروز هم خبر پدیرش دانشجوی پولی توسط آموزش عای کشور هستیم آیا این موضوع نمی تواند موجب گسترش بی عدالتی تحصیلی در کشور گردد!!!
پذیرش دانشجوی پولی از دکتری کلید خورد/ مرجع تعیین شهریه دانشجوی پولی
مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی از تدوین آئین نامه پذیرش دانشجوی پولی در خردادماه خبر داد و مرجع تعیین میزان شهریه افرادی که در قالب این شیوه دانشجو می شوند را اعلام کرد.

ابوالفضل حسنی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره شیوه پذیرش دانشجوی پولی که در برنامه پنجم توسعه مصوب شده است، گفت: در حال تدوین دستورالعمل پذیرش دانشجوی پولی هستیم تا در اسرع وقت ابلاغ شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا شیوه پذیرش دانشجوی پولی از کنکور سال 90 اعمال می شود، گفت: فعلا در مرحله بحث بر روی پذیرش دانشجوی پولی در مقطع دکتری هستیم برای پذیرش دانشجوی پولی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد هم باید جلساتی برگزار و جزئیات آن را تعیین کنیم.

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی درباره نحوه اجرایی شدن پذیرش دانشجوی پولی در مقطع دکتری گفت: روند پذیرش دانشجوی پولی در مقطع دکتری به این صورت است که به فرض یک گروه آموزشی در یک دانشگاه 10 نفر ظرفیت پذیرش دارد، وقتی از میان قبول شدگان آزمون نیمه متمرکز دکتری به اندازه سه برابر این ظرفیت برای مصاحبه معرفی می شوند، پس از مصاحبه به اندازه ظرفیت اعلام شده پذیرش می شوند.

وی اظهار داشت: اگر گروه تشخیص دهد نفر یازدهم و دوازدهم از نظر علمی اعتبار دارند و مصاحبه را جواب داده اند، می توانند پیشنهاد دهند که آن دو نفر به صورت دانشجوی پولی ثبت نام کنند.

حسنی افزود: از سال آینده تصمیمی اتخاذ خواهیم کرد که وقتی دانشجویان برای ثبت نام در آزمون نیمه متمرکز دکتری اقدام می کنند یک بخش در زمان ثبت نام پیش بینی شود که اگر ثبت نام کنندگان تمایل به تحصیل به شیوه دانشجوی پولی را داشتند در آن بخش آمادگی خود را اعلام کنند.

وی درباره پذیرش دانشجوی پولی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز گفت: فعلا برنامه ای برای پذیرش دانشجوی پولی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نداریم. برای پذیرش دانشجوی پولی در این دو مقطع باید جلساتی برگزار کنیم که اگر نیاز باشد و نیازش را احساس کنیم به این سمت می رویم.

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی افزود: بحث پذیرش دانشجوی پولی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در شرایط فعلی ضروری نیست چرا باید در مقطع کارشناسی پذیرش دانشجوی پولی داشته باشیم در حالی که 200 هزار صندلی خالی داریم اما برنامه پذیرش دانشجوی پولی را برای مقطع دکتری آغاز کرده ایم و به تدریج به سمت اجرای این برنامه برای مقاطع دیگر می رویم.

حسنی مرجع تعیین شهریه دانشجوی پولی را هیئت های امنای دانشگاهها اعلام کرد و در پاسخ به اینکه شهریه دانشجوی پولی در قیاس با شهریه ای که دانشجویان دوره های شبانه یا دانشجویان دانشگاههای غیرانتفاعی پرداخت می کنند چگونه است به مهر گفت: کم و زیاد کردن شهریه افرادی که در قالب دانشجوی پولی ثبت نام می کنند در اختیار هیئت امنای هر دانشگاه است.

به گزارش مهر، "دانشجوی پولی" در دو مقطع به طور جدی وارد ادبیات آموزش عالی کشورمان شد؛ یکی در اوایل دهه 80 و دیگری در اوایل دهه 90 . مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی در پاسخ به اینکه تفاوت دیدگاه برنامه ریزان در وارد کردن عنوان "دانشجوی پولی" در آموزش عالی کشورمان در این دو مقطع زمانی چیست، گفت: در برنامه چهارم توسعه دچار کمبود صندلی در آموزش عالی کشورمان بودیم. پیش بینی برنامه ها در آن مقطع چنین بود که با ایجاد شیوه پذیرشی جدید با عنوان دانشجوی پولی بتوان ظرفیتی جدید ایجاد کرد.

ابوالفضل حسنی افزود: اما در برنامه پنجم توسعه برنامه مان این است که آموزش کم هزینه تری نسبت به کشورهایی که استانداردهایشان نیز از ما کمتر است برگزار کنیم وزارت علوم این هزینه را می دهد تا افراد بتوانند در کشور خودشان ادامه تحصیل دهند.

نقش بنی صدر در پناهندگی سبزها

در این خصوص شخصی بنام لوران به عنوان دیپلمات دوم این کنسولگری مسئولیت انتقال عناصر فرار فتنه سبز را بر عهده دارد.

به تازگی برخی از عناصر فتنه سبز که در اغتشاشات سال 88 و 89 شرکت داشتند به کشور عراق فرار نموده و اغلب توسط کنسولگری فرانسه در اربیل عراق به اروپا اعزام می گردند.

در این خصوص شخصی بنام لوران به عنوان دیپلمات دوم این کنسولگری مسئولیت انتقال عناصر فرار فتنه سبز را بر عهده دارد.

برای انجام پناهندگی عناصر فتنه سبز ، نیاز به تأیید شخص بنی صدر می باشد که بعد از تأیید کتبی نامبرده مراحل پناهندگی به فرد اجراء می شود.


نقشه فتنه و اصالت اصول


ميدان رزم و جبهه جنگ را تصور كنيد. با چند روش مي توان وارد اين ميدان شد. غريب ترين شيوه آن است كه انسان با مقتضيات بزم وارد ميدان رزم شود! دو روش ديگر را نيز براي ورود به جبهه جنگ مي توان سراغ گرفت، يكي بدون نقشه و اطلاعات و ديگري با شناسايي منطقه و اقتضائات آن. فرجام ورود بدون نقشه و اطلاعات به منطقه جنگي به احتمال قريب به يقين، غافلگيري و شكست است. اما جبهه اي كه مصمم به پيروزي است، قطعا شناسايي ظرفيت ها و موانع موجود در منطقه و استعداد نيروي دشمن و ميدان مين و تله هاي كار گذاشته شده را اولويت خود قرار مي دهد. جهان و جامعه بشري بي شباهت به اين ميدان رزم نيست. قواعد و قوانيني آن را احاطه كرده كه تخلف ناپذير است. مردماني در اين پهنه پيروزند كه اولا فرمول ها و قواعد حاكم را بشناسند و ثانيا به آن قوانين جاري ملتزم باشند.
كساني در گذار پرپيچ و خم زندگي سالم و غانم به مقصد مي رسند كه تابلوهاي راهنما- چه قرمز و چه آبي، چه به نشانه ممنوعيت و چه به علامت مجاز بودن يك رفتار- را رصد كنند و پايبند باشند. بله، راننده اي هم مي تواند «غفلت» كند يا «لجاجت» به خرج دهد و مثلا وقتي به تابلوي خطر و گردش به راست رسيد، به جاي پيچيدن به سمت راست، به چپ بپيچد يا اصلا مطابق اقتضاي جاده نپيچد؛ صاف به عمق دره پرواز كند! هستي و حيات انساني به غايت قاعده مند است، مجموعه اي از بايدها و نبايدها، بشارت ها و خطرها و هشدارها. و خدا مي داند كه اين قاعده مندي هستي وحيات بشري چه نعمت بزرگ اما مغفولي است. فرض كنيد اين قاعده مندي حيات طبيعي و انساني نبود. آتش كه نوبتي به كار پختن مي آمد، نوبت ديگر ناگهان منجمد مي كرد. يا آب يخ به جاي فرونشاندن آتش عطش، ناگهان تا عمق جان آدمي را مي سوزاند. از بزرگ ترين موهبت هاي پروردگار به آدمي، همين قاعده مند ساختن طبيعت و حيات انساني از يك طرف و ارائه «نقشه زندگي» از طرف ديگر است. نقشه اي كه مقصد، مسير، امكانات و خطرها و كمين ها و ميادين مين را يكجا در خود دارد. و شگفتا از خيل بني آدم كه به اين كليدها و فرمول هاي طلايي نجات و تجارت پرسود، پشت پا زدند. شنيدند و به كار نبستند. ديدند و نديدند. ديدند و عبرت نياندوختند. و شگفت تر و باورنكردني تر از همه، اهل ايماني بودند كه در اين مسابقه عقبگرد انساني، تنه به تنه بي ايمان ها زدند و روي دست آنان بلند شدند. اين قدر پرت؟! آيا ارتفاع اين دره سقوط را مي توان متر زد؟ برخي صحابه پيامبر اعظم(ص) كه دل هاشان بيمار بود - تا آنجا كه شمشير بر جانشين او كشيدند و هلاك شدند- از پرتگاهي به ارتفاع چند هزار كيلومتر پرت شدند؟
عبارتي دارد امير ايمان و كلام، علي ابن ابيطالب عليه السلام درباره برپاكنندگان فتنه جمل كه به غايت عبرت آموز است. قانوني طلايي براي امروز و فرداي ماست. با همه اختصار، يك نقشه كامل است براي هركس كه بخواهد اصول گرايانه مشي كند و به فلاح برسد. اميرمؤمنان قاعده زاد و ولد و تكثير شيطان- دشمن بزرگ انسان- را در متن تحليل فتنه گران جبهه جمل يادآور شده و مي فرمايد «آنان شيطان را تكيه گاه (ملاك) كار خويش گرفتند و شيطان نيز آنها را به عنوان شريكان و دام هاي خود قرار داد. بدين ترتيب در سينه آنها تخم گذاشت و جوجه درآورد و باليد و تدريجا در آغوش آنان جاي گرفت. پس با چشم آنها نگريست و با زبان آنان سخن گفت و بر آنها سوار شد و به سوي لغزشگاه ها راند و خطا و انحراف را براي آنها آراست، رفتار كسي كه شيطان در قدرت او شريك شده و با زبان او به باطل سخن مي راند» (خطبه 7 نهج البلاغه). شيطان در ذات خود عقيم و نازاست اما رمز موفقيت او در اين است كه سينه هايي براي القائات خود و رحم هايي براي پروراندن جنين خيانت و انحراف پيدا مي كند. موجهيني پيدا مي كند كه حاملان بار انحراف و اغوا مي شوند. جماعتي را مي جويد كه چشم و ذهن و جان و زبان خود را به اجاره مي دهند و به نام اجاره، صاحب خانه و مالك وجود آنان مي شود. اگر متذكر نشدند و بازنگشتند، تسخيرشان مي كند. از آن پس مي شوند جن زده. و چه تعبير نغزي است سرزنش امير مؤمنان خطاب به آن كه شب هنگام براي حضرتش به نام ارمغان، رشوه آورده بود؛ «أمختبط انت ام ذوجن ّه ام تهجر؟ آيا خرد آشفته اي يا جن زده و يا هذيان مي گويي؟» (خطبه 422 نهج البلاغه). ديوانه و جن زده و پريشان گو! كدام غفلت باعث مي شود آدمي رشوه را هديه پندارد، بوي تعفن را از مشورت مسموم نشنود و نصيحت خيال كند و... تا به خود آيد ببيند دور تا دورش را شيطانك هايي چون وليد و مروان و... يا رجوي و مهدي هاشمي معدوم- و جوجه هاي امروزي تر شيطان- گرفته اند.
آيات 25 تا 55 سوره حج در تبيين نقشه شيطان و نقش فتنه در چالش با تمام انبياي الهي است، آنجا كه مي فرمايد: «هيچ پيامبري را پيش از تو نفرستاديم مگر اينكه هرگاه آرزو مي كرد (و طرحي براي پيشبرد اهداف الهي مي ريخت) شيطان القائاتي در آن مي كرد اما خداوند القائات شيطان را از ميان مي برد، سپس آيات خود را استحكام مي بخشد... هدف اين بود كه خداوند القائات شيطان را فتنه و آزموني قرار دهد براي آنها كه در دل هاشان بيماري است، و آنها كه سنگ دلند... و هدف اين بود كه عالمان بدانند اين حقي از سوي پروردگار توست، بنابراين ايمان بياورند و دل هايشان در برابر آن خاشع شود. و خداوند كساني را كه ايمان آوردند، به سوي صراط مستقيم هدايت مي كند.» اگر دل بيمار علاج نشد، سرانجام، همان گفتار و رفتاري از آن برمي خيزد كه از سنگدلان اهل قساوت. ناگهان چشم باز مي كني و مي بيني از مقام «زبير منّا اهل البيت» رسيده اي به هم اردوگاهي با منافقين لجوج عنود و كيسه دوختگان بيت المال و جبهه اي كه مي خواهند انتقام نبي اعظم(ص) را از وليّ اعظم بگيرند! يا گيج و گنگ كه باشي، تازه مي شوي حارث بن حوط- خوارج بعدي- كه در ميانه كارزار جمل به علي(ع) مي گويد «پس من اكنون كه متحيرم كناره مي گيرم از جنگ همراه سعيدبن مالك و عبدالله بن عمر» و پاسخ مي شنود «آن دو هرگز حق را ياري نكردند و هيچگاه باطل را خوار نساختند». (كلمه قصار 262 نهج البلاغه).
فتنه سبز سال 88 در چنين بستري باليد و برآمد. و پس از اين نيز شياطين هر فتنه ديگري تدارك كنند، از همان مسير، جوجه كشي و يارگيري خواهند كرد. شياطين روزگار ما به سان بزرگ خود يقين دارند بي آيندگي و نازايي و ميرايي خود را، و مدام به جست وجوي سينه هايي براي تخم گذاشتن- بخوانيد رحم هاي اجاره اي- در تب و تاب و تقلا هستند. شوخي نيست، بازي مرگ و زندگي براي آنهاست. اگر ديرباوري هنوز فرمول فتنه در كلام اميرمؤمنان را يقين نكرده، به هزاران اظهارنظري مراجعه كند كه در اردوگاه دشمنان جمهوري اسلامي، درباره لزوم پرورش جنين براندازي در آغوش منافقين جديد گفته شد. يكي از آنها اين تحليل پايگاه ضدانقلابي راهبرد به قلم «حبيب-ت» (هوادار گروهك تروريستي منافقين، مقيم سوئد) كه در تاريخ 12 مرداد 8813 منتشر شده است: «ما بايد از موسوي و اصلاح طلبان دفاع كنيم. بايد با رويكرد تاكتيكي جنبش سبز مبني بر دفاع از جمهوري اسلامي، از ظرفيت ريزش نيرو در طرف رژيم و درون ساختار قدرت بهره گرفت. جلب حمايت يا حتي بي طرفي و انفعال برخي روحانيون و اصولگرايان در اين رويارويي از اهميت استراتژيك برخوردار است و نبايد فعلا در دام شعار عبور از جمهوري اسلامي افتاد. فراموشي اين واقعيت كه موازنه نيرو به نفع ما نيست، به ضررمان تمام مي شود... بايد توجه داشت كه تقويت نقش نيروهايي چون موسوي و كروبي و خاتمي و... به معناي تخريب يا تضعيف نيروهاي تحول طلب معارض رژيم نيست زيرا در گفتمان افراد مذكور ظرفيت پيشرفتي [!؟] ماوراي تصور به چشم مي خورد. تقويت نقش اين افراد به سود كل اپوزيسيون است. نمي توان مسئله را از اين ساده تر توضيح داد؛ كوشش براي بديل سازي يا جلو افتادن از آنها، جز كمك به سقط اين جنين بسته نيست».
حقيقتاً هم نمي توان مسئله را ساده تر از اين توضيح داد. مؤمن و جامعه ديني مگر چند بار مي تواند از يك سوراخ گزيده شود؟ آيا غير از اين است كه غفلت هاي بزرگ برخي مدعيان همراهي با خط امام، مجال تباهي مصلحت ها- بخوانيد نشستن مفسده جاي مصلحت- را فراهم كرد و آيا جز اين است كه در القا و دميدن بر اين غفلت، نفوذي هاي زنجيره اي نقش آفرين اصلي بودند؟ خطاي بزرگ آن طيف كه به تدريج تبديل به خط شد، اباحي گري و وسوسه يارگيري بي پروا و رقابت به هر قيمت- بدون رعايت اصول و موازين شرعي و اخلاقي و مصالح عاليه- بود. و اگر بعد از اين هم انحرافاتي بزرگ از خطاهايي به ظاهر كوچك پديد آيد، از همين گارد باز خواهد بود، آنجا كه دافعه هاي مبتني بر اصول، كمرنگ و جاذبه هاي معارض با اصول پررنگ شود. هرجا كه وسوسه ها و غفلت ها، عرصه را بر اخلاص تنگ كند، شيطان سر از مخفي گاه بيرون مي آورد و فرامي خواند و جواب مي گيرد.
اصالت اصول ما و اصلي ترين اصل اصولگرايي، «ولايت» است و اقتضاي ولايت، «برائت» از هرچه غير آن است. ملت ما با همين فرمول طلايي كمر شيطان را شكست تا امروز كه از هر گوشه خاورميانه، ناله شياطين به گوش مي رسد. مشاهده نصرت هاي بزرگ الهي، جايي براي كمترين ترديد و تزلزل يا تحيّر و نااميدي باقي نمي گذارد. اما غفلت و بي احتياطي- ولو در بحبوحه جنگ پيروز احد- ممنوع است. حقيقت آن است كه در اين 23سال به يك معنا و در 2 ساله اخير به يك معناي ديگر، پاي برخي همراهان جبهه بزرگ انقلاب به اعتبار غفلت از تابلوها لغزيد، برخي جنبيدند و از سقوط جستند و حرّيت و آزادگي را معنا كردند و شماري، براي مدتي كه به قيمت تباهي آنان سپري شد، اسباب زحمت و كاستن از سرعت شتابان كاروان انقلاب را فراهم كردند. تكليف ملت روشن ضمير و اصولگرايان تراز انقلاب در اين ميان همواره روشن بوده است، از دوران دفاع مقدس و سازندگي تا اصلاحات و عدالتخواهي. هر جا رويكرد و عملكردها مبني بر شعارها و آرمان هاي انقلاب بود، پاي مسئولان و سينه سپر آنان در دفاع از آنان با افتخار ايستاديم و هر جا خطايي ديديم، مشفقانه تذكر داديم و اگر انحراف و خيانتي پديد آمد، در مواجهه با آن ترديد نكرديم. كه شنيده بوديم خطاب عتاب آميز اميرمؤمنان درباره جماعت متحير آوردگاه جهل و از جمله حارث بن حوط را؛ «تو پيش پاي خود را ديدي و سربلند نكردي تا افق دورتر را ببيني و گمراه و متحير ماندي. تو حق را نشناخته اي تا ياران آن را بشناسي و باطل را نشناخته اي تا بداني اهل آن چه كساني هستند». شعار صحابه بصير اميرمؤمنان(ع) پرچم هميشگي ماست كه «صحابه شما محترميد، اما حق محترم تر است». صاحب منصبان و تريبون داران در نظام اسلامي محترم و معززند، بي ترديد. دست خدمت خدمتگزاران در هر موقعيتي كه باشند، بوسيدني است اما از غفلت بزرگان به سادگي نمي توان گذشت چندان كه غفلت يك راكب دوچرخه با غفلت يك خلبان يا لكوموتيوران برابر نيست. اولي به خود آسيب مي زند و دومي و سومي به صدها نفر.
يك نكته را به اجمال بايد گفت و گذشت. اختلاف سليقه سياستمداران امري طبيعي است. تا هر جا هم كه به حريم ها و قوانين آسيب وارد نشود، حق دارند به رقابت سياسي سالم- از جمله در مقاطع انتخابات- بپردازند. اما به اقتضاي عقل و شرع و قانون، هيچ كس مجاز نيست اولا اين اختلاف ها و دلخوري ها را بر سر سفره مردم بگذارد و ثانياً براي فيصله اختلاف يا پيروزي در رقابت هاي انتخاباتي و غير آن، از اغيار و نامحرمان و بدنامان يارگيري كند. چه آن كه خود را حامي خاص دولت و مجلس و مجمع تشخيص معرفي كند و چه ديگري كه خود را اصولگراي منتقد مي نامد، حق ندارد به واسطه جماعت فرصت طلب و بدسابقه و خيانت پيشه يا منافق «دوپينگ» كند. اگرچه كم اما متأسفانه بعضاً مواردي از اين دوپينگ ها در تشكيل حلقه هاي سياسي و راه اندازي روزنامه و سايت ديده مي شود. به خدمت گرفتن برخي عناصر ورشكسته زنجيره اي- كه اگر شفا مي دادند احزاب و رسانه هاي زنجيره اي شبه اصلاح طلب را به انتحار نمي كشاندند- از سوي برخي محافل و رسانه ها، جاي سؤال و ملامت جدي دارد، فرقي هم نمي كند در روزنامه ها و سايت هاي منتسب به مجلس و دولت باشد يا مجمع تشخيص و شهرداري. و شگفت اينكه اجاره اي هاي زنجيره اي هر از چند گاهي از سايت و روزنامه يك رقيب به سايت و روزنامه رقيب ديگر در جبهه اصولگرايان اسباب مي كشند، همچنان كه برخي از آنان در ميان اضلاع اين رقابت ها و اختلاف ها پراكنده شده اند و داغ تر از رئوس آن اضلاع، با توسن قلم مي تازند. جز اختلاف، بدگماني، شك، يأس، تفرقه و تحريف و انحراف بار اين قلم ها نيست. آنها كارفرمايان و راكبان خود را جز به جانب بن بست و گرفتاري نمي برند.
محمد ايماني

نگرانی شیرین عبادی ازگسترش نفوذ ایران




به گزارش جام نیوز شیرین عبادی در مصاحبه ای با شبکه سی ان ان با ابراز نگرانی از قدرت روز افزون جمهوری اسلامی ایران بین کشورهای اسلامی گفت:« مشخص است که وقتی مردم یمن و بحرین به قدرت برسند، ایران نفوذ بسیاری بر روی آنها خواهد داشت. بهترین راه برای غرب، خصوصاً برای آمریکا، این است که در قبال سرکوب مردم در بحرین و یمن بی تفاوت باقی نماند.»

شیرین عبادی با اشاره به حمایتهای ایران از حرکت های آزادی خواهانه مردمی منطقه اعتراف کرد:« شیعیان در بحرین و یمن به اعتراض پرداخته اند زیرا با تبعیض روبرو هستند و شرایط آنها خوب نیست.
شیعیان کشته می شوند و این باعث جلب حمایت ایران از آنها شده است. ایران حتی نامه ای هم به سازمان ملل نوشت و خواستار طرح این موضوع در شورای امنیت سازمان ملل شد. غرب سکوت پیشه کرده درحالیکه ایران به شیعیان می گوید همانطور که مشاهده می کنید، ما تنها کشوری هستیم که از شما پشتیبانی می کند.»

وی در ادامه با اشاره به روابط رو به بهبود ایرن ومصر تلاش کرد با طرح مسئله شیعی و سنی دوستی بین این دو کشور را در نهایت غیر ممکن جلوه دهد وافزود :« اسلام گراها در مصر قدرتمند هستند و این احتمال هست که در ابتدا به دولت ایران خیلی نزدیک شوند،ولی هیچ منافع مشترکی میان ایران و مصر وجود ندارد زیرا آنها سنی هستند درحالیکه ایرانی ها شیعه هستند و احساس نژادپرستی میان دولت های ایران و عربی وجود دارد. »

او همچنین افزود :«مصر خود را برادر بزرگ کشورهای اسلامی و عربی می داند و ایران هم خود را رهبر کشورهای اسلامی می بیند... بنابراین اگر مصر و ایران روابط سیاسی خود را بهبود بخشند، مصر مطمئناً به عروسک ایران تبدیل نخواهد شد.


اعتراف‌مجری BBCبه‌داشتن‌رابطه‌نامشروع

اندرو مار از مجریان مشهور تلویزیون 'بی بی سی' به برقراری رابطه نامشروع با یکی از خبرنگاران زن اعتراف کرد.

ايرنا:

وی در مصاحبه ای با روزنامه 'دیلی میل' لندن که بازتاب گسترده ای در دیگر رسانه های انگلیس داشت، اعتراف کرد که حدود هشت سال پیش و زمانی که سردبیر سیاسی 'بی بی سی' بوده با یکی از خبرنگاران زن همکار خود ارتباط جنسی داشته است.
وی گفت: من در سال 2008 میلادی و برای جلوگیری از انتشار اخبار این رابطه به دادگاه مراجعه کردم و حکمی را برای ممنوعیت انتشار این خبر از دادگاه دریافت کردم.
'اندرو مار' که متاهل می باشد با ابراز تاسف از این مساله گفت: من به هرحال مجبور بودم که به فکر خانواده خودم باشم.


وی افزود: البته من با هدف جلوگیری از انتشار خبر توسط دیگر روزنامه نگاران وارد این حرفه نشده ام... ولی معتقد بودم که این موضوع یک مساله خصوصی است و ارتباطی به دیگران و منافع عموم ندارد و به همین دلیل با حکم دادگاه جلوی انتشار خبر را گرفتم.
این مجری مشهور 'بی بی سی' در این گفت و گو اعتراف کرد که از این پیشامد شرمسار است.
بر اساس گزارش رسانه های انگلیس، اندرو مار از این رابطه نامشروع که تاکنون پنهان بوده، صاحب فرزند نیز شده است.
'ایان هیسلاپ' یک فعال مدنی و سردبیر نشریه 'چشم خصوصی' در مصاحبه ای با شبکه 4 رادیو 'بی بی سی' گفت: من هفته گذشته ممنوعیت انتشار خبر روابط نامشروع اندرو مار را در دادگاه به چالش کشیدم چون معتقدم کسی که به عنوان خبرنگار فعالیت می کند نباید خودش مانع انتشار اخبار به بهانه حفاظت از حریم خصوصی شود.
وی افزود: وقتی آقای مار به عنوان مجری تلویزیون افراد مختلف را به چالش می کشد باید اجازه دهد که دیگران هم او را نقد کنند... گرفتن حکم ممنوعیت انتشار خبر از دادگاه توسط چنین فردی نشانگر دو رویی است.


گفتنی است طی هفته های اخیر تعدادی از افراد مشهور بویژه فوتبالیست ها و بازیگران سینما و تلویزیون با مراجعه به دادگاه احکامی را برای جلوگیری از انتشار اخبار و گزارش های مربوط به روابط غیراخلاقی و نامشروع خود دریافت کرده اند.
صدور چنین احکامی که معمولا نیازمند صرف هزینه های هنگفتی است، انتقادات گسترده ای را در میان مقامات و افکار عمومی انگلیس برانگیخته است.
منتقدان می گویند: دادگاه نباید به بهانه حفاظت از حریم خصوصی، اجازه دهد رفتارهای غیراخلافی افراد مشهور از دید عموم پنهان بماند.

مردمسالاری دینی بن‌بست ندارد




عضو کابینه احمدی‌نژاد در دولت نهم تأکید کرد: به‌خلاف نظام‌های به ظاهر دموکراتیک غربی، در نظام مردمسالاری دینی به دلیل محوریت ولی‌فقیه بن‌بستی وجود ندارد.
کامران باقری لنکرانی عضو کابینه دولت نهم و استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه امروز اجرایی کشور طبیعتاً دارای فراز و نشیب‌هایی است، اظهار داشت:‌ آنهایی که دلشان برای انقلاب می‌تپد تلاش می‌کنند این فراز و نشیب‌ها باعث اختلاف و جدایی نشود و برعکس دشمنان سعی دارند که از هر اختلاف و فراز و نشیبی سوء‌استفاده کرده و مسیر وحدت آفرین انقلاب را مخدوش کنند که وقایع اخیر نیز از این قاعده کلی مستثنی نیست.
وی با اشاره به اینکه در چند روز اخیر بیش از همه دشمنان انقلاب تلاش کردند از اتفاقات و شایعات برای القای نوعی ناکارآمدی یا احیانا اختلافن‌ظر در درون نظام سوءاستفاده کنند، تأکید کرد: مهمترین چیزی که باید بدان توجه کنیم این است که نظام ما یک نظام ولایی است و مشروعیتش به ولایت فقیه است و این موضوع نقش اساسی و زیربنایی در همه ارکان نظام دارد.
این عضو کابینه احمدی‌نژاد در دولت نهم خاطرنشان کرد: خوشبختانه مسئولان کشورمان از جمله ریاست محترم جمهوری در عمل نشان داد‌ه‌اند که محوریت ولایت فقیه را از عمق جان قبول دارند و با شناختی که از ریاست محترم داریم این خط و مسیر را همیشه پیگیری خواهند کرد.
باقری‌لنکرانی ادامه داد: باید تلاش کنیم از این اتفاقاتی که در چند روز اخیر افتاد این درس را بگیریم که دشمن هیچ وقت غافل نیست و از کوچکترین مسائل بیشتری سوء استفاده‌ها را می‌کند لذا باید در حفظ وحدت و نمایش عمومی آن بیش از همیشه هوشیار باشیم چرا که ایام کنونی ایامی نیست که بخواهیم با اختلاف‌نظر‌ها آب به آسیاب دشمن بریزیم.
وی درباره برخی هوچی‌گری‌های رسانه‌های بیگانه در ماجراهای اخیر و 'القای مضحک' حاکمیت دوگانه در ایران خاطرنشان کرد:‌ احتمالاً این رسانه‌ها از ولایت فقیه و نقش مهم آن و ابعادش غافل هستند؛ ولی فقیه حافظ آرمان‌ها و ارزش‌ها و جهت‌گیری‌های کلی نظام است و وقتی بین قوای مختلف اختلاف نظر هست رسیدگی کرده و جلوی ناکارآمدی‌ها را می‌گیرد.
وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه نقش ولی فقیه در نظام مردمسالاری دینی هم محافظتی و هم تضمین‌کننده جهت‌گیری الهی و هم راهگشایی و تضمین کارآمدی است که اختلاف‌نظرها منجر به ناکارآمدی نشود، اظهار داشت: نظام مردمسالاری ما برخلاف نظام‌های دیگر بن‌بست ندارد.
باقری لنکرانی در همین زمینه به مثالی از ناکارآمدی و بن‌بست در نظام دموکراسی غربی موجود در آمریکا اشاره کرد و گفت: چند وقت پیش در دموکراسی آمریکایی به دلیل اختلاف‌نظری که بین کنگره و رئیس‌جمهورشان به وجود آمد، اعلام کردند دولت تعطیل خواهد شد و تنها با عوارض جدی که منجر به فجایع اقتصادی در آمریکا می‌شود این عدم تعطیلی دولت محقق نشد.
وی افزود: این قبیل بن‌بست ها در اکثر کشورها رخ می‌دهد اما نظام ما با محوریت ولی فقیه با این بن‌بست‌ها روبرو نیست و این بن‌بست‌ها به راحتی قابل حل و رفع است.
این عضو کابینه احمدی‌نژاد در دولت نهم در ادامه با اشاره به حمایت‌های رهبر معظم انقلاب از دولت‌ها و بخصوص دولت احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: آنچه که رهبر معظم انقلاب تاکید فرمودند این است که رهبری همواره حامی دولت‌ها بوده‌اند و همانطور که رهبر معظم انقلاب تأکید کردند رئیس‌جمهور محترم انصافا به صورت شبانه‌روزی کار می‌کند و از این جهت کمتر شخصیت اجرایی در کشور را می‌توان با وی مقایسه کرد.
باقری‌لنکرانی در پایان حمایت‌های رهبر معظم انقلاب از دولت کنونی را یکی از مدال‌های افتخار برای رئیس‌جمهور دانست.



دختری که بخاطر حفظ دین کچل کرد


اخبار رسیده از پاریس پایتخت فرانسه حاکی از آن است که "سنیت دوجانی" دختر جوان 15 ساله فرانسوی ترک تبار که از دختران محجبه در فرانسه به شمار می رود، پس از صدور قوانین جدید علیه حجاب، از حضور در مدرسه منع شده بود.
به گزارش شیعه آنلاین، فرانسه یکی از کشورهای اروپایی است که نسبت قابل توجهی از جمعیتش را مسلمانان تشکیل می دهند اما در همین حال یکی از بیشترین کشورهایی است که با دین مبین اسلام و به ویژه مسأله حجاب و ساخت مساجد مخالفت می ورزد.

در همین حال اخیرا چندین قانون علیه حجاب و نقاب صادر شده که موجب محدود شدن زنان و دختران محجبه در این کشور گردیده است.

اخبار رسیده از پاریس پایتخت فرانسه حاکی از آن است که "سنیت دوجانی" دختر جوان 15 ساله فرانسوی ترک تبار که از دختران محجبه در فرانسه به شمار می رود، پس از صدور قوانین جدید علیه حجاب، از حضور در مدرسه منع شده بود.

گفته می شود وی که از یکسو مصمم به ادامه تحصیل بوده و از سوی دیگر حاضر به کنار گذاشتن حجاب و نشان دادن موی خود به نامحرمان نبوده، در اقدامی جالب و اعتراضی تمام موی سر خود را تراشیده و با چهره جدید خود در مدرسه حاضر شد.

این اقدام وی جنجالی گسترده در فرانسه به وجود آورده و اعتراض برخی سازمان ها و مؤسسات مدافع حقوق بشر را برانگیخته است. در همین حال بحث و جدل های وسیعی در فضای مجازی و سایت های اجتماعی و تالارهای گفتگو به وجود آورده است.

گفتنی است "سنیت دوجانی" دانش آموز مدرسه "لویس پاستیر" در شهر "استراس بورگ" در منطقه "آلزاس" در شمال فرانسه است.

مقامات این مدرسه به وی اطلاع داده بودند که قرار است بر اساس قانون جدید صادر شده، حجاب او را در مقابل دید همگان از سرش بردارند، همین امر موجب شد که وی پیش از این اقدام، موهای سر خود را بتراشد تا وقتی حجابش را بر می دارند، مویی بر سر وی نباشد.

'ثمره هاشمي' خبر استعفايش را تكذيب كرد

سيدمجتبي ثمره هاشمي مشاور ارشد رييس جمهوري برخي اخبار منتشره مبني بر استعفاي او از اين سمت را تكذيب كرد.

ثمره هاشمي عصر سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا گفت: 'اخبار منتشره در مورد استعفاي بنده صحت ندارد.'

خاطرنشان مي سازد، برخي رسانه ها امروز گزارش دادند كه ثمره هاشمي از سمت خود به عنوان مشاور ارشد رييس جمهوري استعفا كرده است.

شرمندگي همكاري با سران فتنه يا خجالت حضور در انتخابات؟

شماري از احزاب و گروه هاي عضو شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات نشست مشتركي برگزار كردند. اين نشست در حالي برگزار شد كه دو حزب مشاركت و سازمان مجاهدين انقلاب به اعتبار عملكرد خيانت بارشان در فتنه سال 88 منحل شده اند.

فرج كميجاني دبير كل مجمع فرهنگيان كه رياست ادواري «شورا» را از حزب جوانان ايران اسلامي تحويل گرفته، درباره تركيب شركت كنندگان در جلسه عصر يكشنبه توضيحي نداد اما تصريح كرد «حاضران شركت در انتخابات مجلس را بررسي كردند و مقرر شد همه احزاب و گروه ها تحليل خود درباره نحوه مواجهه با انتخابات را تا پايان ارديبهشت به شورا ارائه دهند.»

نشست ياد شده در حالي برگزار شده كه گروه هاي مذكور هنوز موضع خود را با فتنه و آشوب آفريني افراطيون جبهه اصلاحات و سران اين حركت كه هماهنگي كاملي با آمريكا و رژيم صهيونيستي داشتند، روشن نكرده اند.

همزمان انتشار گزارش مبهم نشست گروه هاي اصلاح طلب، برخي خبرها از رايزني پنهان فتنه گراني چون خاتمي در مجمع روحانيون با برخي چهره هاي سياسي به اصطلاح خاكستري و كم حاشيه تر براي حضور در انتخابات حكايت مي كند. گفته مي شود افراد ياد شده از جمله (ح-خ) تشويق به نامزدي در انتخابات شده اند.

هدفگذاري طيفي از اعضاي جبهه نيمه تعطيل اصلاحات براي حضور در انتخابات، در حالي است كه اين محافل مورد انتقاد شديد جريان هاي برانداز و ضد انقلاب بدون نقاب قرار دارند. سايت ضدانقلابي بالاترين كه در جريان فتنه گري و آشوب طلبي سال 88، همكاري كاملي با احزاب افراطي و ساختارشكن مدعي اصلاحات داشت، خطاب به جبهه اصلاحات مي نويسد: شما خجالت نمي كشيد كه باز هم دعوت به رأي و انتخابات مي كنيد؟ شما چقدر فراموشكاريد. يادتون نيست گفتيم رأي ما رو دزديدند. آقاي خاتمي يادت نيست ما را دعوت به اعتراض كردي. ندا را يادت رفت!؟ [بنا به گفته مادر ندا آقا سلطان، وي اساساً در انتخابات رياست جمهوري شركت نكرده بود]. از ما چي مي خواي آقاي خاتمي، كتك خور؟ تا موسوي و كروبي آزاد نشوند، ما حتي به انتخابات فكر هم نمي كنيم. فقط يك كمي خجالت بكشيد. آنها در حصر و زندان و شما ساكت به دنبال انتخابات؟

در همين حال بيانيه اي با امضاي جبهه مشاركت در پايگاه هاي اينترنتي ضد انقلاب منتشر شده است. اين بيانيه هاي جعلي نوعاً توسط رجب مزروعي و پسر وي كه هر دو از كشور گريخته اند، منتشر مي شود. نويسندگان خارج نشين بيانيه بدون اينكه توضيح دهند چرا خود در كشور نمانده و به كشورهاي بيگانه پناهنده شده اند ادعا كرده اند؛ نبايد گذاشت زندان خانگي آقايان موسوي و كروبي در گذر زمان به موضوعي عادي و كم هزينه براي حاكميت اقتدارگرا تبديل شود. موج دموكراسي خواهي و تغييرات در كشورهاي منطقه جاي هيچ ترديدي باقي نمي گذارد كه سرانجام پيروزي با جنبش هاي مردمي است». مزروعي و پسرش البته بهتر از هر كسي مي دانند كه نمي توان زير خيمه آمريكا و انگليس رفت و دم از مردم زد و ملت هاي منطقه نيز به دنبال انقلاب اسلامي ملت ايران بر عليه رژيم ها و جريان هاي آمريكايي رو به انقلاب كرده اند، همچنان كه در ايران، جريان هاي وابسته به غرب را از عرصه سياست پاكسازي كردند.



مخالفت بدنه اعتماد ملی با مواضع کروبی




تلاش کمیسیون برای بازگرداندن حزب اعتماد ملی به عرصه سیاسی، ادامه فعالیت رایحه خوش خدمت و لزوم ساماندهی فعالیت حامیان دولت و جزییات حزبی که از ابتدای تشکیل کنگره‌ای برگزار نکرده از محورهای گفتگوی مشروح با مدیر کل سیاسی وزارت کشور است.


محمود عباس زاده مشکینی به تشریح برنامه کمیسیون ماده ده احزاب در سال ۹۰ و تلاش این کمیسیون برای برگزاری مستمر جلسات در سال جاری پرداخت.

وی همچنین در خصوص تعداد احزاب فعال در کشور گفت که هم اکنون ۲۳۰ حزب مجوز دار در کشور وجود دارد و ۹ حزب نیز در شرف تاسیس است .

عباس زاده مشکینی به تشکل انشعابی از جامعه وعاظ تهران اشاره کرد و درباره جزئیات روند بررسی صدور مجوز آن در وزارت کشور توضیح داد .

وی در این مصاحبه به صراحت در خصوص آینده برخی احزاب اظهار نظر کرد و معتقد بود که کمیسیون ماده۱۰ احزاب علاقه مند به حضور همه احزاب و همه سلیقه ها در کشور بوده و از جمله با سعه صدر به دنبال این است تا بسترهای فعالیت آنان را فراهم آورد.

مدیر کل سیاسی وزارت کشور در این گفتگو در خصوص رویکرد دولت به احزاب، فعالیت رایحه خوش خدمت بدون دریافت مجوز و دیگر مسائل مطرح در حوزه احزاب به اظهارنظر پرداخت.

به گفته وی در حال حاضر نزدیک به ۲۳۰ حزب دارای مجوز در کشور وجود دارد و از سال گذشته نیز ۹ درخواست تاسیس گروه سیاسی در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب آماده رسیدگی و صدور است .

بخش اول گفتگوی مهر با مدیر کل سیاسی وزارت کشور و دبیرکل کمیسیون ماده ده احزاب به شرح زیر است:

* رویکردهها و محورهای جلسه کمیسیون ماده ده احزاب در سال ۹۰ در دوره جدید چگونه است؟
عباس زاده مشکینی: از اوایل دولت نهم سیاست ما در دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب این بوده است که با برگزاری مستمر و منظم جلسات کارها را به روز کنیم و به درخواست‌های مجوز تشکل ‌های صنفی – سیاسی و تشکل‌های مربوط به اقلیت‌های دینی به موقع پاسخگو باشیم و بتوانیم بر رفتار و عملکرد تشکل‌های سیاسی نظارت کنیم و لذا تصمیم بر این شد که جلسات به صورت مداوم و حتی المقدور هر هفته در هر شرایطی تشکیل شود.
شاید برای اولین بار است که پرونده‌ای در نوبت رسیدگی نداریم و اگر پرونده و درخواستی به موقع به نتجیه نمی‌رسد به دلیل اشکالاات و ایرادهای قانونی موجود و یا نقایص مدارک و مستندات است.
 





:: بازدید از این مطلب : 422
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 ارديبهشت 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: