نوشته شده توسط : من

پيوستن 30 عضو گارد علي عبدالله صالح به معترضان در يمن


سرويس خارجي-
با پيوستن 30 نيروي گارد رياست جمهوري كه تحت فرمان پسر ديكتاتور يمن بود انقلاب يمن وارد مرحله تازه اي شد.
30 تن از نيروهاي گارد رياست جمهوري كه تحت فرمان «احمد» پسر علي عبدالله صالح بودند اعلام كردند كه از انقلابي كه خواستار بركناري ديكتاتور يمن و محاكمه وي به دليل ارتكاب جنايات جنگي عليه انقلابيون است حمايت خواهند كرد.
اين افراد از ديگر نيروهاي گارد رياست جمهوري و ديگر نهادهاي نظامي يمن خواستند هر چه سريع تر به صف انقلابيون بپيوندند و يكصدا سرنگوني رژيم حاكم را فرياد بزنند.
نيروهاي گارد رياست جمهوري همچنين اعلام كردند كه براي هرگونه جانفشاني و تصرف كاخ رياست جمهوري آمادگي دارند.
اين پيوستن در حالي صورت مي گيرد كه كليه نيروهاي نظامي كاخ رياست جمهوري يمن در حالت آماده باش كامل قرار دارند تا از تصرف كاخ به دست انقلابيون جلوگيري كنند.
از سوي ديگر، يك فعال سياسي يمني از پيوستن قشر عظيمي از استادان، معلمان و دانشگاهيان به صفوف انقلاب خبر داد و گفت، با پيوستن بخش عظيم آموزشي كشور به انقلابيون مسير انقلاب تغيير خواهد كرد.
گفتني است در ميدان التغيير صنعا پايتخت يمن خيمه هاي متعددي نصب شده و معترضان يمني متشكل از اقشار مختلف جامعه به تحصن و اعتراض خود عليه رژيم حاكم ادامه مي دهند.
مخالفان يمني اعلام كرده اند كه تا سرنگوني عبدالله صالح به اعتراضات خود ادامه مي دهند و خيابان ها را ترك نخواهند كرد.
سخنگوي مخالفان دولت نيز اظهار داشت، طرح شوراي همكاري خليج فارس براي حل بحران يمن مرده است و در واقع انقلابيون نه تنها هيچ طرحي را نمي پذيرند بلكه شوراي همكاري خليج فارس را در جنايات ديكتاتور يمن سهيم مي دانند.
وي افزود، اظهارات اخير علي عبدالله صالح مبني بر كنار نرفتن از قدرت به مفهوم اعلان جنگ است ولي مخالفان فريب توطئه وي را نمي خورند و خواسته هاي خود را از راه هاي مسالمت آميز دنبال مي كنند.
سخنگوي انقلابيون درباره گام هاي بعدي مخالفان گفت، انقلاب مسالمت آميز به زودي وارد ابعاد جديدي خواهد شد و نافرماني هاي مدني فراگير و روند تحصن، اعتراض و تظاهرات افزايش خواهد يافت تا ديكتاتور سرنگون شود.
گفتني است حضور ميليوني تظاهركنندگان يمني در شهرهاي مختلف اين كشور تعجب ناظران سياسي را برانگيخته است.
بسياري از تحليلگران حضور گسترده معترضان را غيرمنتظره توصيف و آن را نشان دهنده عمق نارضايتي مردمي از حكومت علي عبدالله صالح ارزيابي كرده اند.
حضور گسترده زنان يمن در تظاهرات نيز بسيار قابل تعمق است و نشان مي دهد كه اين قشر از جامعه نيز از بي عدالتي هاي رژيم حاكم بي بهره نبوده اند.
از سوي ديگر، كشف گورهاي دسته جمعي در يمن پرده از جنايات ديگري از حكومت علي عبدالله صالح برداشت.
براساس اسناد امنيتي كه پايگاه خبري «صحوه نت» منتشر كرد حكومت علي عبدالله صالح معترضاني را كه خواهان كناره گيري وي از قدرت بوده اند كشته و سپس اجساد آنان را در گورهاي جمعي دفن كرده است.
برخي از افرادي كه در زندان هاي امنيتي- سياسي يمن زنداني و شكنجه شده بودند جنايات نظام حاكم بر يمن را افشا كردند.
اين افراد در ميدان التغيير جنايات و شكنجه هاي غيرانساني مزدوران علي عبدالله صالح را براي مردم تشريح و تاكيد كردند كه برخي از معترضان به زندان ها برده نمي شدند بلكه بلافاصله كشته و در گورهاي دسته جمعي دفن مي شدند.


انقلابيون ليبي : پيشنهاد آتش بس را نمي پذيريم قذافي بايد محاكمه شود









انقلابيون ليبي ضمن رد درخواست ديكتاتور ليبي براي برقراري آتش بس اعلام كردند كه قذافي بايد محاكمه شود.
به گزارش خبرگزاري ها، «بغدادي المحمودي» نخست وزير «معمر قذافي» طي ديدارش با «عبدالله الخطيب» فرستاده ويژه سازمان ملل، به وي اطلاع داد كه قذافي مايل به آتش بس است. اين مقام وابسته به قذافي پيشنهاد پذيرش آتش بس توسط قذافي را به توقف حملات ناتو مشروط كرده بود. اين درحالي است كه به محض بازگشت الخطيب از طرابلس، شهر «لزواره» در غرب ليبي و در نزديكي مرزهاي تونس هدف بمباران ناتو قرار گرفت.
در پي درخواست آتش بس توسط قذافي،«هادي شلوف»، رئيس حزب «عدالت و دموكراسي» ليبي، كه از مخالفان قذافي محسوب مي شود، با رد پيشنهاد ديكتاتور ليبي، اعلام كرد كه تنها راه باقي مانده براي سرهنگ قذافي اين است كه خود را به دادگاه جنايي بين المللي بسپارد و به خاطر جنايت عليه بشريت محاكمه شود. مردم ليبي هيچ پيشنهاد ديگري را از جانب قذافي نمي پذيرند. المحمودي در مورد نظام پس از قذافي نيز گفت كه تنها ملت ليبي بايد در مورد نوع نظام آينده بر اين كشور تصميم بگيرد.
حكم بازداشت قذافي
واحد مركزي خبر نيز گزارش داد، دادستان ديوان جنايي بين المللي ديروز حكم جلب سه ليبيايي متهم به جنايت عليه بشريت را صادر كرد. نام قذافي نيز در اين فهرست سه نفره قرار دارد.
بمباران پايانه نفتي
رأس لانوف
به گزارش خبرگزاري كار ايران، جنگنده هاي ناتو پايانه نفتي شهر «رأس لانوف» در غرب ليبي را بمباران كردند. در مورد تلفات احتمالي اين بمباران، گزارشي نرسيده است.
انقلابيون ليبيايي نيز شهر «تاورغا» را در شرق مصراته به تصرف درآوردند و مواضع خود را در شهرك «الدافنيه» مستحكم كردند. جنگنده هاي ناتو در روز يكشنبه نيز مواضع نيروهاي قذافي در «طرابلس»، «الزنتان» و «الزواره» را بمباران كردند. در همين حال، «ديويد ريچاردز»، رئيس ستاد مشترك ارتش انگليس اعلام كرد كه اقدامات ناتو در ليبي بايد گسترش يابد. به گفته وي، جنگنده هاي ناتو بايد اهداف زيربنايي ليبي را هم هدف قرار دهند.
خبر ديگر از ليبي اينكه «محمود جبريل»، فرد شماره دو شوراي ملي انتقالي ليبي با «نيكلا ساركوزي»، رئيس جمهوري فرانسه در پاريس ديدار و گفت وگو كرد.

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه بیست و هفتم اردیبهشت 1390 توسط رزمنده
نظر بدهید
وزير خارجه مصر دبيركل اتحاديه عرب شد


وزير خارجه مصر به عنوان دبيركل جديد اتحاديه عرب انتخاب شد.
به گزارش خبرگزاري ها، ديپلمات هاي عرب با اعلام خبر انتخاب «نبيل العربي» به عنوان دبيركل اتحاديه عرب تاكيد كردند كه وزير خارجه مصر، تنها دقايقي پيش از آغاز راي گيري از سوي مصر به عنوان نامزد اين سمت اعلام شد.
در حالي كه وزيران خارجه كشورهاي عضو اتحاديه عرب از ساعت هاي آغازين روز يكشنبه در قاهره گرد آمده بودند تا دبيركل جديد را انتخاب كنند، دولت مصر به ناگاه با معرفي نبيل العربي، مصطفي الفقي يكي از مسئولان وزارت خارجه مصر را از گردونه انتخاب كنار زد.
عمرو موسي دبيركل اتحاديه عرب روز دوشنبه رسما به كار خود پايان داد و قصد دارد كانديداي انتخابات رياست جمهوري مصر شود.
همچنين در نشست وزيران خارجه اتحاديه عرب، توافق شد كه قطر از نامزدي «عبدالرحمن العطيه» انصراف دهد و مصر نيز، نامزد سابق خود را پس بگيرد.
وزير خارجه قطر گفت: قطر به نشانه تقدير از انقلاب مصر، از نامزدي براي اين پست انصراف داد.
جابه جايي رياست اتحاديه عرب ماه ژوئيه (تيرماه) انجام مي شود و تا آن تاريخ عمروموسي به كار خود ادامه خواهد داد.
نبيل العربي نيز به عنوان دبيركل جديد از دوران تصدي اين اتحاديه توسط عمرو موسي تشكر كرد و گفت: انتخاب من به قدري سريع بود كه من غافلگير شدم و متني براي سخنراني تهيه نكردم.

مردم پاكستان عليه آمريكا به خيابان ها ريختند




مردم پاكستان در اعتراض به عمليات آمريكايي ها عليه بن لادن و نقض حاكميت پاكستان، در شهرهاي لاهور و كراچي تظاهرات كردند.
به گزارش واحد مركزي خبر، هزاران شهروند پاكستاني در اعتراض به عمليات آمريكايي ها در خاك اين كشور، در شهرهاي لاهور و كراچي تظاهرات كردند. كماندوهاي آمريكايي اوايل ارديبهشت طي عملياتي در شهر «ابيت آباد»، فردي را كشتند و با خود بردند. آمريكايي ها بعدا مدعي شدند كه اين فرد، «اسامه بن لادن» سركرده شبكه «القاعده» بوده است.
تظاهركنندگان در لاهور و كراچي، شعارهايي مثل «الله اكبر» و «مرگ بر آمريكا» سر دادند.
آنها حمله به ابيت آباد توسط آمريكايي ها را نقض حاكميت و استقلال پاكستان دانستند.
عمليات مذكور روابط سياسي ميان واشنگتن و اسلام آباد را نيز تيره كرده است. در ارتباط با همين موضوع، سناتور «جان كري» از آمريكا روانه پاكستان شد تا به اين تيرگي پايان دهد. برخي مقامات واشنگتن مدعي شدند ميان بن لادن و بعضي از رهبران سياسي و نظامي پاكستان ارتباط وجود داشته و بن لادن از حمايت آنها برخوردار بوده است.
جان كري در ديدار با «اشفق كياني»، فرمانده ارتش پاكستان از وي در مورد وجود اين ارتباطات، سؤالاتي را مطرح كرد.
در همين حال، يك مقام بلندپايه دولت پاكستان كه خواست نامش فاش نشود گفت؛ به رغم تنش هاي موجود، همكاريهاي نظامي ميان اسلام آباد و واشنگتن ادامه مي يابد.

ديپلمات سعودي را افراد ناشناس در كراچي ترور كردند

يك ديپلمات ارشد عربستان سعودي با تيراندازي افراد ناشناس در كراچي پاكستان كشته شد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، «حسن الاتاني» ديروز در كراچي هدف گلوله مهاجمان ناشناس قرار گرفت و كشته شد. هنوز هيچ گروهي مسئوليت اين حمله را برعهده نگرفته است.
هفته گذشته نيز كنسولگري عربستان در كراچي با پرتاب نارنجك هدف قرار گرفته بود.
دستگاه اطلاعاتي عربستان طي سه دهه اخير ترورهاي ضد شيعي را در پاكستان مديريت مي كرده است، و اين براي نخستين بار است كه يك ديپلمات سعودي در كراچي پاكستان ترور مي شود.
در مورد جزئيات اين ترور نيز خبر رسيد كه افراد مسلح با نزديك كردن اتومبيل خود به اين ديپلمات، وي را هدف چندين گلوله قرار دادند. كراچي با بيش از 14 ميليون نفر جمعيت، يكي از ناآرام ترين شهرهاي پاكستان است.

تحركات جديد انقلابيون بحرين براي مقابله با نيروهاي امنيتي آل خليفه




سرويس خارجي -
تحركات جديد انقلابيون بحرين براي مقابله با نيروهاي امنيتي خاندان آل خليفه آغاز شد.
جوانان انقلابي بحرين از مردم اين كشور خواستند براي مقابله با توطئه جديد نيروهاي امنيتي آل خليفه در حمله شبانه به مبارزان بحريني چراغ هاي خانه هاي خود را خاموش كنند تا شهر تاريك شود و امكان شناسايي انقلابيون و معترضان وجود نداشته باشد.
جوانان بحريني هدف ديگر اين اقدام را آماده بودن محيط براي به دام انداختن نيروهاي آل خليفه عنوان كردند.
گفتني است مزدوران آل خليفه در پي تلاش ناموفق خود براي سركوب راهپيمايان و تظاهركنندگان بحريني با حمله شبانه به منازل معترضان و شليك گاز اشك آور و بمب هاي صوتي سعي در ارعاب و ترساندن معترضان دارد.

براي سرپوش گذاشتن بر جنايات و فرار از مجازات؛
حسني مبارك از ملت مصر عذرخواهي مي‌كند



خبرگزاري فارس: حسني مبارك تصميم دارد با عذرخواهي از ملت مصر و بخشيدن دارايي‌ها و املاك خود بر جنايات خود سرپوش بگذارد و از چنگال عدالت فرار كند.


به گزارش فارس به نقل از الشروق، منابع رسمي مصري و عربي اعلام كردند كه يكي از روزنامه‌نگاران معروف مصر كه پيش از اين با رژيم سابق مصر و شخص حسني مبارك همكاري داشته و در ارتباط بوده، در حال نگارش متن عذر خواهي حسني مبارك و خانواده‌اش از ملت مصر است.

اين منابع در ادامه گفتند: قرار است مبارك پس از آماده شدن متن آن خوانده و پيام ضبط شده از رسانه‌هاي عربي و مصري پخش و به اطلاع مردم رسانده شود.

اين روزنامه‌نگار مصري همان كسي است كه متن سخنراني مبارك در شب اول فوريه و معروف به "شب حادثه جمل " را نگارش كرده بود.

انتظار مي‌رود، در اين سخنراني مبارك و همسرش بر سپردن اموال و املاك خود به ملت مصر و تمايل آنها به يادآوري اين نكته به ملت مصر كه مبارك زماني سربازي در صف نيروهاي مسلح مصر براي دفاع از كشور بوده تاكيد كند.

مبارك و همسرش به اين ترتيب تلاش دارند، با تحريك احساسات مردم مصر بر سه دهه جنايات خود در مصر سرپوش گذاشته و از چنگال عدالت بگريزند.


مردم يمن: تسليم نمي‌شويم
قطع برق پايتخت يمن براي سركوب انقلابيون



خبرگزاري فارس: ادامه تظاهرات گسترده انقلابيون در شهرهاي مختلف يمن، به آتش كشيدن مقر حزب حاكم و قطعي برق شهرهاي مهم يمن از جمله صنعا پايتخت اين كشور از مهم‌ترين تحولات اين كشور به‎شمار مي‌رود.


به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري "الجزيره "، نيروهاي امنيتي يمن روز گذشته پس از چندين ساعت تيراندازي نزديك ميدان محل تحصن انقلابيون شهر "المعلا " در استان جنوبي عدن با پشتيباني تانك‌ها و خودروهاي زرهي به اردوگاه محل تجمع انقلابيون حمله كردند و ميدان را به محاصره خود درآوردند.

هنوز آماري از شمار قربانيان حملات در اين شهر گزارش نشده است.
اين در حالي است كه مقامات اين كشور برق شهرها را از 12ديشب از جمله در شهرهاي عدن، صنعا و حضرموت قطع كردند.
كميته ساماندهي انقلاب مردمي جوانان يمن نيز اعلام كرد كه حركت به سوي كاخ‌هاي رياست جمهوري همچنان گزينه پابرجا و قطعي است.

*ادامه تظاهرات در شهرهاي مختلف يمن

خيابان‌هاي چندين شهر يمن از جمله تعز، اب، صعده و الضالع ديروز دوشنبه نيز شاهد تظاهرات هزاران نفري بود كه خواستار سرنگوني علي عبدالله صالح هستند.
تظاهرات ‌كنندگان با سر دادن شعارهايي هرگونه ابتكار مطرح در داخل و خارج يمن را رد كرده و تاكيد كردند كه به سوي كاخ رياست جمهوري حركت خواهند كرد.
اين در حالي است كه نيروهاي وابسته به گارد رياست جمهوري يمن ديروز اعلام كردند كه به انقلابيون متحصن در ميدان التغيير در صنعا،‌ پايتخت يمن پيوسته‌اند و خواستار سرنگوني حكومت صالح هستند.
در شهر تعز تظاهرات‌كنندگان يك ساختمان دولتي را به محاصره خود درآورده و چند مركز پليس و مقر متعلق به حزب كنگره مردمي حاكم در يمن را نيز تحت كنترل گرفتند.
به گفته شاهدان عيني، هزاران نفر به سوي ساختمان دولتي حركت كردند و با بستن درِ ساختمان پلاكاردي را سر در آن نصب كردند كه روي آن نوشته شده بود: اين اداره تا سقوط نظام تعطيل است.
انقلابيون در مقر حزب حاكم نيز با پاره كردن و پايين كشيدن تصاوير علي عبدالله صالح و شعارهاي اين حزب آنجا را به آتش كشيدند.

*علي عبدالله صالح همچنان طرح شوراي همكاري را امضا نمي‌كند

اين در حالي است كه عبداللطيف الزياني، دبيركل شوراي همكاري خليج فارس كه با طرح ابتكاري اين شورا به صنعا رفته است روز گذشته ديدارهاي جداگانه را با رهبراني از جريان معارض و حزب حاكم يمن داشته است.
يك مسئول جريان معارض گفت "محمد باسندوه "، يك معارض برجسته يمن در ديدار ديروز خود با الزياني تاكيد كرد كه فراكسيون ديدار مشترك هر طرحي را كه بر اساس آن خواستار ادامه كار حكومت كنوني باشد، نمي‌پذيرد.
الزياني نيز به يك مقام معارض يمني گفته است كه حزب حاكم مهلتي را براي دوره انتقالي خواسته است تا در اين مدت به حل درگيري درازمدت خود‌ با الحوثي‌ها در شمال و با جنبش جدايي‌طلب الحراك در جنوب بپردازد و قبول اين طرح را مشروط به پايان اعتراضات مي‌داند.
دبيركل شوراي همكاري خليج فارس همچنين از تمايل حزب حاكم براي استعفا همزمان با توقف اعتراضات خبر داد.
طارق الشامي، سخنگوي حزب حاكم گفت اين حزب خواستار ساز و كار براي اجراي شفاف طرح شوراي همكاري است به گونه‌اي كه تضمين‌دهنده پايان بحران باشد نه اينكه خلق بحران جديدي باشد.

بر اساس طرح شوراي همكاري خليج فارس دولت وحدت ملي به رياست معارضان تشكيل مي‌شود و صالح اختيارات خود را به معاونش واگذار مي‌كند كه ظرف 30 روز استعفاي خود را به پارلمان ارائه مي‌دهند مشروط بر اينكه علي عبدالله صالح و معاونان ارشدش پس از بركناري از مصونيت برخوردار باشند و تحت محاكمه قرار نگيرند و پس از دو ماه در يمن انتخابات رياست جمهوري برگزار شود.


با اشاره به جايگاه ايران در تحولات منطقه؛
هيكل: مصر براي نزديك شدن به ايران "فوزيه " را به همسري شاه درآورد



خبرگزاري فارس: نويسنده سرشناس مصري با اشاره به جايگاه ايران در منطقه گفت: سران سابق مصر نيز به خوبي از جايگاه و موقعيت ايران در منطقه آگاه بودند و به همين دليل ملك فاروق، فوزيه را به همسري شاه ايران درآورد تا مصر را بيش از پيش به ايران نزديك كند.


به گزارش فارس، محمد حسنين هيكل نويسنده و روزنامه‌نگار مشهور مصري در گفت‌وگو با روزنامه الاهرام با اشاره به اينكه ايران، مصر و تركيه سه قدرت منطقه‌اي را در خاورميانه تشكيل مي‌دهند، گفت: به دليل اين كه در جواني به عنوان روزنامه‌نگار در ايران و تركيه مشغول بكار بودم به خوبي با اين دو كشور آشنا هستم.

هيكل با اشاره به جايگاه و موقعيت راهبردي ايران در منطقه افزود: سران گذشته مصر نيز به خوبي از جايگاه و موقعيت ايران در منطقه آگاه بودند و به همين دليل ملك فاروق، فوزيه را به همسري شاه ايران درآورد تا مصر را بيش از پيش به ايران نزديك كند.

اين نويسنده و روزنامه‌نگار مشهور مصري سپس با اشاره به روي كار آمدن رژيم مبارك و پيروزي انقلاب اسلامي در ايران گفت: از جمله مهمترين دلايل دوري مصر از ايران در اين دوره سياست مصر در برابر رژيم صهيونيستي بود كه در تعارض با سياست تهران در قبال رژيم صهيونيستي قرار داشت.

وي با تاكيد بر اينكه ايراني‌ها هيچ‌گاه درصدد خصومت و دشمني با مصري‌ها نبودند، گفت: من شخصا ديدارهاي بسياري با مقامات و سران ايراني داشته‌ام و آنها هميشه نسبت به رابطه با مصر ابراز علاقه‌مندي كرده‌اند، درحالي كه اين ما بوديم كه از در خصومت و دشمني با آنها وارد شديم.

هيكل با اشاره به ديدار پر خاطره‌اش با حضرت امام خميني(ره) گفت: [امام] خميني در آن ديدار از موضع‌گيري‌هاي خصمانه الازهر و دولتمردان مصري در برابر جمهوري اسلامي ايران ابراز تعجب كرده بودند.

وي تاكيد كرد: بحث و گفت‌وگو درباره روابط ايران و مصر نيازمند مباحثات و مذاكرات طولاني است و سياست خارجي مصر نيازمند برقراري چنين روابطي با كشورهاي قدرتمند منطقه است.

عضو فراكسيون مستعفي "الوفاق " در پارلمان بحرين در گفت‌وگو با فارس:
انقلابيون بحرين به درگيري مسلحانه روي نمي‌آورند



خبرگزاري فارس: عضو بزرگترين فراكسيون شيعي در پارلمان بحرين انقلاب مردم اين كشور را مسالمت‌آميز دانست و گفت كه توسل به خشونت به طرف مقابل اين فرصت را مي‌دهد كه انقلاب مردم را سركوب كند.


به گزارش فارس، "هادي الموسوي " نماينده فراكسيون مستعفي الوفاق در پارلمان اين كشور است، فراكسيون الوفاق بزرگ‌ترين جريان شيعي معارض كه 18نماينده در پارلمان بحرين دارد در اعتراض به اقدامات سركوبگرانه رژيم حاكم عليه معترضين رسما استعفاي خود را از پارلمان اعلام كرد.

*تظاهرات انقلابيون تا تحقق پيروزي "مسالمت‌آميز " ادامه خواهد يافت

موسوي در گفت‌وگو با خبرنگار بين‌الملل خبرگزاري فارس درباره اينكه آيا احتمال مسلح شدن انقلابيون بحرين همچون معترضين در ليبي در برابر دولت وجود دارد، گفت: اعتراضات در بحرين كاملا مسالمت‌آميز است و انقلابيون خواسته‌هاي خود را در چارچوب شيوه‌هاي مسالمت‌آميز مطرح مي‌كنند.
عضو فراكسيون مستعفي الوفاق با تاكيد بر اينكه به دو دليل انقلابيون بحرين به سلاح متوسل نمي‌شوند، افزود: نخست اينكه انقلابيون سلاح در اختيار ندارند و دوم اعتقاد واقعي انقلابيون اين است كه كشور نبايد به جنگ داخلي سوق داده شود.
وي تصريح كرد: "ادامه اعتراضات مسالمت‌آميز خواهد بود چون بقاي ما را تضمين و پيروزي را دير يا زود براي ما محقق مي‌كند ما مي‌خواهيم حق خود را با عالي‌ترين شيوه‌هاي صلح‌آميز و نه با خشونت و درگيري محقق كنيم. "
موسوي افزود: به كارگيري خشونت به طرف مقابل نه فقط اجازه سركوب بلكه مخدوش كردن چهره انقلاب را مي‌دهد و ما اين را نمي‌خواهيم.

*گفت‌وگو با رژيم حاكم در شرايط كنوني، هرگز

نماينده مستعفي پارلمان بحرين گفت‌وگوي انقلابيون با رژيم حاكم در شرايط كنوني و در سايه سركوب اعتراضات را بي‌مورد دانست و تاكيد كرد: اين گفت‌وگو يك سويه خواهد بود چون حكومت بحرين با نقض بي‌سابقه حقوق بشر همه اقشار جامعه از جمله معلمان، پزشكان، بازرگانان، كارمندان، دانشجويان و رانندگان را به دليل اينكه خواهان ايجاد اصلاحات در كشورشان هستند مجازات مي‌كند و بيش از همه شيعيان را هدف گرفته‌اند.
وي در عين حال تاكيد كرد كه شيعيان و اهل تسنن در بحرين با يكديگر دوست و برادر هستند و پيوندهاي خويشاوندي و تجاري بين آنها برقرار است و اين تنها حكومت سني بحرين است كه با جانبداري از اهل تسنن تلاش مي‌كند آنها را در برابر شيعيان قرار دهد.

*خواسته‌هاي ملت بحرين از آزادي بيان تا سرنگوني نظام پادشاهي

هادي الموسوي خواسته‌هاي مردم بحرين از زمان آغاز اعتراضات در 14فوريه گذشته را به دو بخش خواسته‌هاي سياسي و حقوقي تقسيم كرد و گفت: مردم در زمينه سياسي خواهان اجراي قانون اساسي و برخورداري از دولت منتخب و تشكيل سلطنت مشروعه در كشورشان هستند به گونه‌اي كه شاه حكومت كند نه اينكه دولت را در كنترل كامل خود داشته باشد و در زمينه حقوقي نيز مي‌خواهند از آزادي بيان برخوردار باشند و بين شيعيان و اهل تسنن تبعيضي وجود نداشته باشد.

* تلاش عربستان و جناح تندرو راديكالي در بحرين براي شكست گفت‌وگو

وي ادامه داد: در ابتدا گفت‌وگوهايي بين جمعيت شيعي الوفاق و ديگر جمعيت‌هاي بحريني با شيخ سلمان بن حمد، ولي‌عهد بحرين صورت گرفت اما يك جناح راديكال و تندرو مي‌خواهد اين گفت‌وگوها به شكست منجر شد به همين منظور در سيزدهم مارس گذشته نيروهاي عربستاني و اماراتي در قالب نيروهاي سپر جزيره به بحرين لشكركشي كردند تا سلاح جاي گفت‌وگو را بگيرد.

*650 انقلابي همچنان در بازداشت و تحت شكنجه نيروهاي آل خليفه

هادي الموسوي با اشاره به حربه مقامات بحريني براي ايجاد فضاي رعب و وحشت در جامعه تاكيد كرد از زمان شروع اعترضات هزاران نفر بازداشت و پس از تشكيل پرونده و گرفتن تعهد از آنها آزاد شدند اما همچنان 650 نفر در بازداشت و تحت شكنجه به سر مي‌برند.

* ايران هيچ دخالتي در اراده ملت بحرين براي تحقق خواسته‌هايشان ندارد

نماينده مستعفي پارلمان همچنين از اعلام همبستگي مردم بسياري از كشورها از جمله ايران، تركيه، هند، عراق و پاكستان با ملت مظلوم بحرين قدرداني كرد.
وي در عين حال ادعاي كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس را درباره دخالت ايران در امور منطقه از جمله بحرين را تلاش براي انحراف افكار عمومي دانست و تاكيد كرد: ايران چه در سطح رهبري و چه در سطح مردمي هيچ دخالتي در اراده ملت بحرين نداشته و نخواهد داشت.
موسوي درباره استقبال مقامات رسمي ايران و بحرين براي گفت‌وگو با يكديگر گفت: پيشرفت در روابط تهران منامه به نفع ما است چون ما نمي‌خواهيم متهم به حمايت از سوي ايران شويم همچنان كه در طول 30 سال گذشته از پيروزي انقلاب اسلامي مقامات بحرين شيعيان اين كشور را متهم به حمايت از ايران مي‌كردند.
وي در عين حال تاكيد كرد: اگر روابط ايران و بحرين به بالاترين سطح نيز برسد ما ملت بحرين همچنان صاحب حقيم و مي‌خواهيم حقوقمان محقق شود و اين هيچ تاثيري در مقاومت مردم بحرين براي دستيابي به حقوق سياسي و مدني خود ندارد.

* نگراني آل سعود از رسيدن موج انقلاب بحرين به عربستان

نماينده مستعفي پارلمان بحرين با اشاره به نگراني شديد عربستان از رسيدن موج انقلاب بحرين به اين كشور گفت: از زمان شروع اعتراضات در بحرين مقامات سعودي همه تلاش خود را به كار بسته‌اند تا علاوه بر ممانعت از به پيروزي رسيدن انقلاب بحرين مانع رسيدن موج اعتراضات به كشورشان به ويژه در مناطق شرق عربستان شوند.

* با اعلام حالت فوق‌العاده فعاليت‌ سياسي در بحرين ممنوع شد

موسوي گفت: از 15مارس 2011 به دنبال صدور دستور پادشاه براي ايجاد حالت فوق‌العاده در كشور همه درها براي انجام فعاليت‌هاي سياسي بسته شد اما جمعيت الوفاق از هيچ اقدام قانوني حقوقي فروگذاري نكرد و برنامه‌هاي متنوعي را براي اعلام همبستگي با مردم انقلابي بحرين و خانواده‌هاي شهدا برگزار مي‌كند از جمله اينكه يك هفته را هفته بزرگداشت پزشكان يا هفته دانشجويان و معلمان قرار مي‌دهد.

*بيش از 40درصد مردم هر روز به خيابان‌ها آمدند

وي با اشاره به حضور گسترده مردم بحرين در خيابان‌ها به رغم وسعت و جمعيت اندك اين كشور گفت: بحرين 706 كيلومتر مربع مساحت دارد كه كوچك‌تر از كوچك‌ترين استان ايران است و از هفتصد كيلومتر مربع مساحت اين كشور نزديك به چهارصد كيلومترمربع آن بياباني است اما با اين وجود حضور بيش از 40 درصد مردم اعم از كوچك ، بزرگ و پير و جوان در خيابان‌هاي منامه و ديگر شهرها و در ميدان اللؤلؤة بسيار بي‌نظير بود و در تاريخ ثبت خواهد شد.

نماينده جوانان فعال صلح كانادا در گفت‌وگو با فارس:
فرانسه براي منافع اقتصادي خود در جنگ ليبي شركت كرده است



خبرگزاري فارس: نماينده جوانان فعال صلح كانادا انگيزه رئيس‌جمهور فرانسه از مشاركت كشورش در جنگ ليبي را كسب منافع اقتصادي و افزايش محبوبيت از دست رفته خود در آستانه انتخابات رياست جمهوري 20102 فرانسه ارزيابي كرد.


"سهيل مأنوسي " نماينده جوانان فعال صلح كانادا در جريان برگزاري كنفرانس "ائتلاف جهاني عليه تروريسم براي صلح عادلانه " در تهران در گفت‌وگو با خبرنگار بين‌الملل خبرگزاري فارس در خصوص جنگ ليبي و مشاركت فرانسه در اين جنگ اعلام كرد: «همانطور كه مي‌دانيد فرانسه نخستين كشوري بود كه انقلابيون ليبي و مخالفان رژيم قذافي را به رسميت شناخت و نخستين كشوري بود كه بحث ضرورت مداخله نظامي بين‌المللي در ليبي را مطرح كرد.»

وي در توضيح علت مشاركت فرانسه در جنگ ليبي عليرغم هزينه‌هاي بالاي نظامي آن افزود: «مشاركت در جنگ‌هاي پر هزينه مختلف در سراسر جهان همواره براي كشورهاي درگير در آن منفعت‌هايي دارد كه مطمئنا فرانسه هم از اين قاعده مستثني نيست. فرانسه در ليبي منافع اقتصادي دارد. همانطور كه مي‌دانيد ليبي يك كشور بسيار نفت‌خيز است كه درآمدهاي نفتي بسيار بالايي دارد و به همين دليل امكان سرمايه‌گذاري و انعقاد قراردادهاي پرسود براي فرانسه در اين كشور وجود دارد. فرانسه در اقدامي آينده‌نگرانه به عنوان نخستين كشور اروپايي شوراي مخالفان ليبي را به رسميت شناخت چرا كه اگر در آينده اين دولت در ليبي روي كار بيايد، اين مخالفان روابط خوبي با فرانسه برقرار خواهند كرد.»

نماينده جوانان فعال صلح كانادا در ادامه تصريح كرد: «با توجه به اوضاع ناآرام جهان عرب و كشورهاي آفريقايي فرانسه مي‌توانست كشورهاي ديگري نظير بحرين و سوريه را نيز براي مداخله نظامي انتخاب كند اما از اين ميان تنها ليبي را براي مداخله انتخاب كرد چرا كه اين كشور از بزرگ‌ترين صادر كنندگان نفت جهان است و بزرگ‌ترين ذخاير نفت خام در آفريقا را در اختيار دارد و مهم‌ترين منبع تأمين كننده نفت اروپا به ويژه فرانسه محسوب مي‌شود.»

سهيل مأنوسي همچنين در پاسخ به اين سؤال كه "چرا آمريكا پاي خود را از جنگ ليبي كنار كشيده و آن را جنگ اروپا مي‌داند "، افزود: «آمريكا پيش از اين سال‌هاي سال در جنگ‌هاي كشورهاي مختلف نظير جنگ عراق و افغانستان مشاركت داشته و دارد كه مشاركت در اين جنگ‌ها هزينه‌ها و مخارج سنگيني را به دوش آن نهاده است و در شرايط كنوني و با توجه به بحران اقتصادي اين كشور، مشاركت در جنگ ليبي نيز هزينه‌هايي جديد را براي آمريكا به دنبال خواهد داشت.»

وي در خصوص وجود ارتباط احتمالي ميان انتخابات رياست جمهوري 2012 فرانسه و مشاركت اين كشور در جنگ ليبي گفت: «همانطور كه مي‌دانيد در حال حاضر محبوبيت مردمي "نيكلا ساركوزي " رئيس‌جمهور فرانسه به شدت كاهش يافته است. در چنين شرايطي ساركوزي اعلام كرد كه بنا به دلايل انساني و حفاظت از جان شهروندان ليبيايي قصد مداخله در اين كشور عليه رژيم قذافي را دارد و به اين ترتيب تلاش كرد تا به گونه‌اي در ذهن فرانسويان القا كند كه در بحران كنوني ليبي اين تنها فرانسه است كه به كمك مردم ليبي شتافته و آمريكا و انگليس نقشي را در اين زمينه ايفا نكرده‌اند و اين مسئله بسيار مهمي است كه البته اين مشاركت تا حدي نيز در افكار عمومي فرانسه نسبت به ساركوزي تأثير مثبت داشته و ساركوزي در القاي اين مطلب كه فرانسه نخستين كشور حامي مردم ليبي در اين جنگ بوده، تاحدودي موفق عمل كرده است.»

كنفرانس بين‌المللي "ائتلاف جهاني عليه تروريسم براي صلح عادلانه " با حضور بيش از يك‌هزار نفر از نخبگان علمي و فرهنگي و اعضاي سازمان‌هاي مردم نهاد ضدتروريسم از ايران و بيش از 60 كشور جهان 24 و 25 ارديبهشت با محوريت "صلح عادلانه " در سالن اجلاس سران برگزار شد.

 
درخواست سوزان مبارك براي لغو حكم بازداشت وي




خبرگزاري فارس: يكي از كارمندان مركز ثبت اسناد مصر گفت، سوزان مبارك از تمام دارايي‌هاي خود چشم‌پوشي كرد و با بازگرداندن آنها به ملت مصر خواهان لغو حكم بازداشتش شد.


به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري الوفد، سوزان ثابت همسر حسني مبارك روز گذشته از تمام املاك و دارايي‌هاي خود صرف‌نظر كرد.

محمد احمد حامد،‌ يكي از كارمندان مركز ثبت اسناد شهر طور مركز استان سينا گفت: روز گذشته به بيمارستان شرم‌الشيخ رفته و وكالتنامه‌هايي را تنظيم كرده كه بر اساس آن سوزان مبارك اختيار تصرف در اموال و املاك خود را به دولت مصر مي‌دهد.

وي افزود: تنظيم وكالتنامه‌ها و امضاي آنها توسط سوزان مبارك ده دقيقه بيشتر طول نكشيد و سوزان بسيار خسته و افسرده به نظر مي‌رسيد.

اما منابع آگاه اعلام كردند: سوزان مبارك طي سه سند اختيار تصرف در دارايي‌ها و املاك خود را كه شامل دو حساب بانكي در دو بانك مصري و فروش يك ويلا در قاهره است، به دادگاه مصر داد.

اين منابع مي‌گويند: سوزان مبارك با هدف چشم پوشي از حكم بازداشتش اقدام به تحويل دارايي‌هاي خود كرده است كه برآورد مي‌شود ميليون‌ها دلار باشد.

واكنش‌ها به اعزام 2 كشتي ايراني به بحرين




خبرگزاري فارس: اعزام كشتي كمك‌رسان به مردم بحرين كه تحت سركوب رژيم آل‎خليفه و آل‎سعود قرار دارند، واكنش‌هاي متفاوتي در بر داشته است.


به گزارش فارس، روز گذشته دو كشتي از جنوب ايران براي كمك‌رساني به مردم تحت ستم رژيم آل خليفه در بحرين به سوي آب‌هاي اين كشور حركت كرد.

فرماندار «دير» در استان بوشهر روز گذشته اعلام كرد: كاروان همبستگي با مردم بحرين كه حركت خود را از تهران آغاز كرده بود، يك‎شنبه به بندر دير استان بوشهر رسيد و عصر دوشنبه با دو كشتي عازم بحرين شد.

علي بحراني افزود: اين دوكشتي كه كاروان همبستگي با مردم بحرين را اعزام مي‌كند با نام‌هاي شاعره بحريني "آيات القرمزي " و كشتي دوم با نام "سفينة النجاة " است.

اين اقدام ايران تاكنون واكنش‌هاي مختلف و بازتاب‌هاي گوناگوني در پي داشته است.

«شيخ فواز بن محمد آل خليفه» رئيس هئيت امور اطلاع‌رساني بحرين در اين خصوص مدعي شد كه اين اقدام ايران دخالت در امور داخلي بحرين است و كشورش اجازه ورود اين كشتي به آب‌هاي بحرين را نمي‌دهد.

وي در حالي اعزام كشتي كمك رسان را دخالت ايران مي‌خواند، كه عربستان سعودي و امارات عربي متحده هم‌اكنون با اعزام نيروي نظامي به اين كشور در حال سركوب كردن مردم بي‌دفاع بحرين هستند.

خبرگزاري رويترز در اين خصوص اعلام كرد: ايران روز دوشنبه براي ابراز همبستگي خود با معترضان، يك كاروان همبستگي به بحرين اعزام كرد.

رويترز مدعي شد كه اين اقدام ايران به احتمال فراوان مناسبات ايران و بحرين را كه ميزبان ناوگان پنجم دريايي آمريكاست، دچار تنش خواهد كرد.

پايگاه خبري روزنامه لبناني الانتقاد نيز اعلام كرد: جمهوري اسلامي ايران براي اعلام همبستگي خود با معترضان بحريني روز گذشته يك كاروان دريايي به اين كشور اعزام كرد.

پايگاه خبري راديوي آمريكايي سوا نيز با اشاره به اين خبر تلاش كرد معترضان بحريني را فقط افرادي شيعه بنامد كه ايران در حال كمك رساني به آنان است.

روزنامه الانباء كويت به نقل از مسئولاني كويتي كه در نيروي‌هاي مداخله‌جوي موسوم به «سپر جزيره» در آب‌هاي بحرين مستقر هستند، كمك‌رساني ايران را سنجش قدرت نيروهاي بحرين و شوراي همكاري خواند و اعلام كرد كه آنان به ايران احترام مي‌گذارند ولي از ايران مي‌خواهند كه قدرت نظامي نيروهاي سپر جزيره را سنجش نكند.

روزنامه الاقتصاديه عربستان سعودي نيز در پايگاه خبري خود بدون اشاره به اقدام نيروهاي نظامي اين كشور در كشتار مردم بحرين و دخالت در امور داخلي كشوري ديگر، اين اقدام ايران را دخالت آشكار ناميد و اعلام كرد كه ايران بر اين كار خود اصرار دارد ولي بعيد است كه مقامات بحرين اجازه ورود كشتي ايراني را به حريم آبي خود بدهند.

بنا بر گزارش‌هاي خبري هنوز روشن نيست كه بحرين اجازه ورود اين كشتي به آب‌هاي خود را خواهد داد يا خير.


هنيه: تظاهرات «يوم‌النكبه» آغاز فروپاشي رژيم‌صهيونيستي است




خبرگزاري فارس: نخست وزير دولت منتخب فلسطين (حماس) تظاهرات مردم عرب در سراسر مرزهاي فلسطين اشغالي و محاصره رژيم صهيونيستي را آغاز فروپاشي اين رژيم اعلام كرد.


به گزارش فارس، «اسماعيل هنيه» تظاهرات مردم عربي در مرزهاي فلسطين اشغالي و محاصره رژيم صهيونيستي را آغاز فروپاشي رژيم دانست.

به گزارش پايگاه خبري "اليوم السابع "، هنيه در مراسمي با اشاره به سالروز اشغال فلسطين، تصريح كرد كه حركت جوانان فلسطيني و عربي اجراي فوري توافقنامه آشتي ملي فلسطين بود.

يكشنبه در سالروز اشغال فلسطين، مردم فلسطين در غره و كرانه باختري و قدس اشغالي همزمان با آوارگان فلسطيني و مردم عربي در مرزهاي سوريه در جولان اشغالي، اردن، مصر و لبنان در مرز فلسطين اشغالي تظاهرات كردند و خواستار آزادي فلسطين شدند.

هنيه با اشاره به محاصره غزه تصريح كرد: غزه چهار سال است كه در محاصره رژيم صهيونيستي است ولي ما در سالروز اشغال فلسطين شاهد بوديم كه اين رژيم محاصره شده است و اين محاصره فلسطيني عربي آغاز فروپاشي اين رژيم است.

نخست وزير دولت منتخت مردم فلسطين (حماس) افزود: ما در لحظه پايان محاصره غزه به سر مي‌بريم... ما در آغاز فروپاشي اشغالگري در سرزمين فلسطين هستيم و آنچه در سالروز اشغال فلسطين (يوم النكبة) شاهد بوديم نشانه بزرگي است كه روح آن به همه جهان عرب تسري پيدا خواهد كرد.

هنيه تصريح كرد: در سالروز اشغال فلسطين ما يوم النكبة را دفن كرديم و ان‌شاء الله فلسطين را باز خواهيم گرداند... همچنان‌كه مصيبت منطقه و ملت فلسطين و ملت عرب همه در اشغالگري اسرائيل در سرزمين فلسطين است.


با انتشار پيامي خطاب به تظاهرات‌كنندگان "روز نكبة "؛
سيد حسن نصرالله: فلسطيني‌ها ثابت كردند كه اسرائيل "رو به زوال " است



خبرگزاري فارس: دبيركل حزب‌الله لبنان در پيامي با اشاره به جنايات ديروز صهيونيست‌ها تاكيد كرد كه ملت فلسطين ثابت كرد كه اسرائيل رو به زوال است و قطعنامه‌ها و ابتكارها اين رژيم را حفظ نخواهد كرد.


به گزارش فارس به نقل از الانتقاد نت، سيد "حسن نصرالله " دبيركل حزب‌الله لبنان در پيامي خطاب به تمام كساني كه ديروز در تظاهرات ضد صهيونيستي در مرزهاي سرزمين‌هاي اشغالي و داخل فلسطين شركت كردند، تصريح كرد كه بايد در برابر شجاعت، ايمان و قهرماني تمام اين افراد كه با سينه‌هاي عريان و سر بلند در برابر طغيان ارتش دشمن ايستادند، سر تعظيم فرود بياوريم.

وي ادامه داد: با شهادت دهها نفر از اين تظاهرات كنندگان و زخمي شدن صدها نفر ديگر، آنها موضع قاطع خود را با خون پاك خود با صداي بلند به تمام جهان اعلام كرده و تصريح كردند كه در برابر اين كشتارها كوتاه نخواهند آمد و گذشت سالها و كم بودن ياوران آرمان فلسطين و بالا بودن تعداد توطئه‌چينان عليه اين آرمان آنها را از پا نينداخته است.

دبيركل حزب‌الله خطاب به حاضران در اين تظاهرات گفت: اي مردم شريف، شما ديروز روز نكبت را به روز ديگري تبديل كرديد و معاني آنها را تجديد كرديد، شما به دوست و دشمن ثابت كرديد كه پايبندي به حقوقتان غيرقابل سازش و فراموشي و تضييع است و بازگشتتان به كشور اصلي هدف و يقيني است كه براي آن خونهاي زياد و قربانيان بزرگي داده‌ايد.

نصرالله در اين پيام افزود: شما به دوستان اين پيام قوي را رسانديد كه به يك كشور جايگزين براي فلسطين راضي نشوند و از اسكان دائمي فلسطيني‌ها در كشورهايشان نترسند، چرا كه هدف قطعي شما بازگشت به ميهن است.

وي ادامه داد: ‌پيام محكم شما به دشمنان نيز اين است كه در آزادسازي سرزمينتان هر قدر هم كه پر هزينه باشد مصمم هستيد و سرنوشت رژيم صهيونيستي به سوي زوال است و ابتكارها و توافقنامه‌ها و مرزها آن را از اين سرنوشت قطعي باز نمي‌دارد، شما ثابت كرديد كه حتما به فلسطين باز خواهيد گشت و اين بازگشت از هر زمان ديگري به شما نزديكتر شده است.

نصرالله در ادامه ضمن اعلام همبستگي با ملت فلسطين تاكيد كرد: ما با شما هستيم، با شادي شما شاد و با غم شما غمگين مي‌شويم و همان آرمان‌ها و دردهاي شما را داريم و همراه با شما در مسير مقاومت گام بر مي‌داريم تا درهاي پيروزي را به صورت كامل به روي خود باز كنيم و تمام سرزمين‌ها و مقدسات خود را آزاد نماييم.

دبيركل حزب‌الله لبنان تصريح كرد: ما با همراهي شما وجدان صادق امت را به آنها باز مي گردانيم و خاطرات آنها را زنده كرده و آنها را در برابر آرمان اصلي و مسئوليت تاريخي‌شان قرار مي‌دهيم تا از سردرگمي به جبهه واقعي و مبارزات با نتيجه قاطع وارد شوند.

وي براي شهداي جنايات ديروز صهيونيست‌ها رحمت الهي و علو درجات و براي زخمي‌ها شفاي عاجل را خواستار شد و به خانواده‌هاي شهدا تبريك و تسليت گفت، وي براي ملت مجاهد و مقاوم فلسطين نيز پيروزي نزديك را از خداوند متعال خواستار شد.

در يورش ديروز رژيم صهيونيستي به تظاهرات‌كنندگان خشمگين كه به مناسبت 63 سال اشغال فلسطين در مرزهاي لبنان، سوريه، اردن و داخل سرزمين‌هاي اشغالي تجمع كرده بودند، در مجموع 21 نفر به شهات رسيده و صدها تن ديگر نيز زخمي شدند.


يك سازمان حقوقي با انتشار اسنادي خبر داد:
گورهاي جمعي در يمن؛ جنايت جديد ديكتاتور



خبرگزاري فارس: يك سازماني حقوقي در يمن با انتشار اسنادي از اقدام رژيم صالح مبني بر ربودن انقلابيون، شكنجه، كشتن و در نهايت دفن كردن‌ آنها در گورهاي جمعي خبر داد.


به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري "التغيير نت "، سازمان دفاع از حقوق و آزادي‌ها در يمن موسوم به "هود " از وجود اسناد و اطلاعاتي مبني بر وجود گورهاي جمعي براي دفن كردن انقلابيون يمني كه توسط مزدوران صالح كشته مي‌شوند، خبر داد.

اين سازمان طي يك نشست خبري اسناد مختلفي از جنايات رژيم "عبدالله صالح " عليه انقلابيون را فاش كرد كه به شرح زير است.

1- ربودن انقلابيون يمني و دفن آنها در گورهاي جمعي: حقوق‌دانان و انقلابيون يمني همواره اعلام مي‌كردند كه تعداد زيادي از تظاهرات‌كنندگان در تعقيب و گريزهاي نيروهاي امنيتي ناپديد مي‌شدند و بيشترين تعداد ناپديد شدگان مربوط به چهارشنبه گذشته بود كه انقلابيون قصد داشتند به سمت كاخ رياست‌جمهوري يمن پيشروي كنند.
اين منابع اعلام كردند كه 50 جوان انقلابي كه توسط نيروهاي امنيتي و گارد رياصت‌جمهوري ربوده شده‌اند، كشته و دفن شده‌اند.
بر اساس اين اسناد ده‌ها تظاهرات‌كننده يمني در طي چند روز گذشته كشته شده‌اند و در گورهاي جمعي در منطقه "آرتل " دفن شده‌اند. خبرهاي موجود حاكي از آن است نيروهاي امنيتي با نقض تمام قوانين بين‌المللي و قوانين مربوط به حقوق بشر تمام انقلابيون زخمي را كه قادر به فرار نبوده‌اند، دستگير و سپس پاكسازي و دفن كرده‌اند.
طبق اسناد موجود، نيروهاي امنيتي يك جنايت جنگي ديگر در تاريخ 2011/04/09 در مركز صنعاء انجام دادند كه طي آن 8 انقلابي كشته شدند و صدها تن زخمي شدند كه اين 8 نفر به بيمارستان تحويل داده شدند، اما صدهاي زخمي ديگر به مكان‌هاي نامعلومي منتقل شدند و بسياري از آنها پس از شكنجه، به قتل رسيدند و تاكنون معلوم نيست كه پيكرهاي اين انقلابيون در كجا دفن شده‌اند.

2- استفاده از بمب‌هاي دودزاي تاريخ مصرف گذشته عليه انقلابيون: برخي اسناد نيز وجود دارد كه وزير كشور يمن از فرمانده امنيت مركزي يمن خواسته است كه نيروهايش ديگر از بمب‌هاي دودزا عليه تظاهرات‌كنندگان استفاده نكنند زيرا بر اساس آزمايشهاي پزشكي، تاريخ مصرف اين بمب‌ها به پايان رسيده است و پيامدهاي خطرناكي براي كساني كه از اين دودها استشمام مي‌كنندف به همراه دارد.

3- حمله به آمبولانس‌ها و ربودن انقلابيون زخمي: سازمان هود همچنين يك سند ديگر را منتشر كرد كه طي آن اداره كل عمليات در وزارت كشور از مدير امنيتي صنعاء و مقامات امنيتي استانهاي ديگر يمن خواسته است تا به آمبولانسهاي حامل زخمي‌ها حمله كنند و زخمي‌ها را دستگير كنند.

4- تحت تعقيب قرار دادن انقلابيون در هر مكاني: از جمله ديگر اسناد منتشر شده اين است كه اداره عمليات وزارت كشور يمن حكم بازداشت ساكنان "الحدب بني مطر " در هر مكاني صادر كرده است.

5- كمك نظامي آمريكا به صالح براي سركوب انقلابيون: اين سازمان همچنين سندي منتشر كرده است كه بر اساس آن نيروهاي امنيتي صالح از سوي آمريكا تجهيز مي‌شوند و اخيرا يك هواپيما حامل انواع مختلف سلاح براي سركوب تظاهرات‌كنندگان از جمله آر.‌پي.جي، بمب‌هاي ويژه براي نيروهاي امنيتي و سلاح‌هاي سبك ديگر براي تجهيز نيروهاي امنيت مركزي، يگان مبارزه با تروريسم از سوي آمريكا در فرودگاه صنعاء فرود آمده است.
 
مصر حمله رژيم‌صهيونيستي به تظاهرات كنندگان لبناني را محكوم كرد




خبرگزاري فارس: وزير خارجه مصر مسئوليت مستقيم ناامني‌هاي سرزمين‌هاي اشغالي را متوجه رژيم صهيونيستي دانست و حمله نظاميان صه



:: بازدید از این مطلب : 403

|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 ارديبهشت 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: