نوشته شده توسط : من

بی بی سی:هدف تحریم ها براندازی است/تحریم ها بی اثربوده اند

دو تن از کارشناسان بی بی سی فارسی از اهداف اصلی تحریم ها که همان براندازی نظام سیاسی ایران و همچنین بی اثر بودم تحریم ها سخن به میان آوردند.
 به نقل از باشگاه خبرنگاران، متن کامل نشست خبری روز گذشته بی بی سی فارسی به شرح ذیل می باشد:

 [سلطانپور]: انتظار می‌رود طرح افزایش تحریم‌های ایران که دیروز در مجلس‌خبرگان آمریکا به تصویب رسید به زودی به تصویب مجلس سنا هم برسد و روی میز باراک اوباما برود برای امضای نهایی تحریم‌هایی که بعضی نمایندگان شدیدترین تا حالا خوانده‌اند.
[سینا علی‌نژاد]: هشدارای شدید و غلیظ علیه برنامه اتمی ایران در کنگره آمریکا، پیش از تصویب قانون دیگری در این کشور ایلیانا رزلهتینن از طراحان اصلی این قانون تا آنجا پیش رفت که گفت اگر برنامه اتمی ایران مهار نشود امنیت و آینده مردم آمریکا به خطر خواهد افتاد.
[ایلیانا رزلهتینن]: هدف این توافقنامه فراحزبی که توسط دو شاخه کنگره اتخاذ شده، محکم کردن حلقه دور گردن حکومت ایران است.
[سینا علی‌نژاد]: تحریم‌های تازه در کنگره مخالفانی هر چند اندک، ولی صریح‌الهجه داشت.
[دنیس کوسینیچ]: این تحریم‌ها مستقیماً جامعه مدنی ایران را تضعیف می‌کند و به رژیم ایران فرصت می‌دهد نارضایتی داخلی را بیشتر سرکوب کند.
[علی‌نژاد]: بر اساس این طرح شرکت‌ها و افرادی که با صنایع نفت و گاز پتروشیمی و همچنین بانک مرکزی ایران همکاری می‌کنند هدف گرفته خواهند شد، با این حال بعضی نمایندگان می‌گویند این تحریم‌ها هنوز برای منصرف کردن ایران کافی نیست.
[براد شرمن]: امیدی ندارم که این میزان تحریم‌ها کافی باشد. ما در یک دهه اخیر تحریم‌های ضعیف و جسته و گریخته‌ای داشتیم به تحریم‌هایی نیاز داریم که دولت ایران را وادار کند بین برنامه اتمی و بقای خود یکی را انتخاب کند.
[علی‌نژاد]: آقای شرمن در واکنش به اظهارات یک مقام سپاه ‌پاسداران ایران که اخیراً گفته بود هدف تحریم‌ها به خیابان کشیدن مردم علیه حکومت است چنین گفت.
[براد شرمن]: ما مسلماً مایل به سقوط رژیم ایران هستیم. این ممکن است به شکل سقوط شاه باشد که نیازمند حضور میلیونی مردم در خیابان‌های تهران است. بله این یکی از سناریوهایی است که تحریم‌ها قصد به وجود آوردنش را دارند.
[علی‌نژاد]: تحریم‌های تازه در کنگره یک روز پس از تدابیر تازه‌ای که رئیس‌جمهوری آمریکا در نطر گرفت تصویب شد. کنگره و کاخ سفید معمولاً در مورد نحوه برخورد با ایران با همدیگر رقابت دارند، اما گفته می‌شود که این بار همکاری‌های نزدیکی داشتند. مقامات کاخ سفید گفته‌اند که دستور این هفته آقای اوباما برای تحریم ایران در واقع مکمل قانون کنگره است و برای رقابت با آن صادر نشده است. ناظران می‌گویند این که دولت و کنگره‌آمریکا دایم تحریم‌های تازه‌ای را علیه ایران وضع می‌کنند نشان‌دهنده توانایی ایران در دور زدن تحریم‌ها است. به علاوه (نایاک) شورای ملی ایرانیان در آمریکا این تحریم‌ها را زیانبار می‌داند.
[جمال عبدی]: این تحریم‌ها مانعی است بر سر راه پیشرفت اقدامات دیپلماتیک و ایران را به انجام دادن آنچه جامعه جهانی در مورد برنامه اتمی‌اش انتظار دارد تشویق نمی‌کند.

 

مرگ بر اسرائیل باعث میشود تلویزیونت را از دست بدهی!

ظاهرا شبکه نجات و شبان کم تحملش نمی توانند تمایلات درونی و پشت پرده تبلیغات برای اسرائیل را مخفی نگاه دارند.

 به نقل از باشگاه خبرنگاران، رضا صفا که در کارنامه اش انبوهی از توهین ها علیه مردم ایران و اسلام را انبار کرده است ، اینبار نیز مانند دفعات قبل ضمن گدایی از بینندگان شبکه مسیحی اش باردیگر به ستایش رژیم اشغالگر قدس و آمریکا البته با ادبیاتی به مراتب مضحک تر از دفعات قبل پرداخت.

وی در این سخنرانی تلویزیونی پشت پرده مخاطبان 270 نفری اش را بر ملا کرد و بر دروغ های مکرر شبکه های تبلیغاتی مسیحیت صهیونیستی مبنی بر اینکه این گروهها چندین میلیون نفر عضو و هوادار دارند خط بطلان کشید و آمارهای دروغین خودش را تکذیب کرد.

متن کامل اظهارات وی در جانبداری از رژیم اسرائیل و آمریکا و همچنین سخنان متناقض او در برانگیختن احساسات بینندگان تلویزیون نجات به این شرح می باشد:

 

اگر ایران را نگاه کنید، الان می‌گویند، شاید در حدود 6 میلیون نفر به عیسی خداوند ایمان آوردند. اگر 6 میلیون نفر ایمان آوردند، بگویم که حالا این رقم زیاد است، اگر یک میلیون نفر ایمان آوردند اگر این یک میلیون نفری که تلویزیون نجات را نگاه می‌کنند، روزی 10 میلیون تومان بگذارند برای کمک به تلویزیون نجات مثلاً روزی یک دلار بگذارند، اگر یک میلیون نفر این کار را بکنند می‌شود یک میلیون دلار روزانه، ولی ما الان می‌بینیم که من یک‌سال و خرده‌ای است که دارم راجع به بخشش صحبت می‌کنم، راجع به همیاری کمک، ولی الان می‌بینیم که فقط 270 نفر دارند به ما کمک می‌کنند. این در مورد کمبود دانش ما است، چون همان‌طوری که گفتم، جایی که بخشش کم است انجیل کم است، جایی که انجیل کم است برکت کم است، درو کم است، محصول کم است. جایی که انجیل نیست تاریکی است، بدبختی است و مرگ و غیره است.
کشورهای عربی، پولدارترین کشورهای روی زمین هستند. 21 کشور عرب وجود دارد، اگر نگاه کنید، چون انجیل در آنجا کم است مردمش فقیر و در گناه زندگی می‌کنند، بدبخت و بی‌دانش. همه دانشی که تمام عرب‌ها دارند می‌گیرند همه را بایستی بروند از آمریکا و اروپا بگیرند، این ‌همه که شما در ایران می‌گویید، مرگ بر آمریکا، اگر واقعاً‌این‌گونه شود و آمریکا مرگ بگیرد، اولین چیزی که شما از دست می‌دهید، تمام تلویزیون‌تان است، تمام رادیوی‌تان است و تمام این تلفن‌تان است.
این تلفن‌تان و تمام این اجزای گوشی‌تان در اسراییل ساخته می‌شود. اکثر کامپیوترهایی که شما دارید استفاده می‌کنید، وسایل درونی‌اش در اسراییل درست می‌شود. سازمان اینتل که یک سازمان آمریکایی است بیشتر آن در اسراییل انجام می‌شود، این است که به محض این که مرگ بر اسراییل شود، مرگ بر آمریکا شود، شما کامپیوترت را از دست می‌دهی، تلویزیونت را از دست می‌دهی، ماهواره‌ات را از دست می‌دهی، برق‌ات را از دست می‌دهی، کارات را از دست می‌دهی، یعنی هر چه شما داری به جز فرش، همه از اسراییل و آمریکا است.

 

یک سایت ضد انقلاب مدعی شد:صرف افطاری سران فتنه با خانواده هایشان

مهدی کروبی در این دیدار ها با عنوان این نکته که مواضع اخیرم بهترین مواضع طول عمرم بوده است گفته : اجر مبارزه 88 از مقاومت قبل از انقلابم بیشتر است و احساس رضایت زیادی میکنم.

به نقل از صراط  - شنیده شده است که در روز های ماه مبارک رمضان دیدار های سران فتنه با خانواده هایشان شدت گرفته و مواضع جدید از آنان برای هدایت برخی تحرکات جنبش موسوم به سبز در این دیدارها عنوان شده است .

سایت ضد انقلاب "ملی مذهبی" در خبری که صبح امروز منتشر کرد به نقل از خانواده های موسوی و کروبی از چندین ملاقات حضوری و تلفنی سران فتنه در ماه مبارک رمضان با خانواده هایشان خبر داد و اعلام کرد آن دو هنوز بر سر مواضع خصمانه خود علیه نظام و انقلاب ایستاده اند .

شنیده ها حاکی از آن است که مهدی کروبی در این دیدار ها با عنوان این نکته که مواضع اخیرم بهترین مواضع طول عمرم بوده است گفته : اجر مبارزه 88 از مقاومت قبل از انقلابم بیشتر است و احساس رضایت زیادی میکنم.

در دیدار های مذکور که به ادعای سایت ملی مذهبی بخش هایی از آن توسط فرزندان سران فتنه به بیرون درز کرده است تبادل نظر هایی در رابطه با آینده جریان فتنه هم مطرح شده است .

لارم به ذکر است چندی پیش برخی از سیاسیون کشور خواستار آزادی سران فتنه از حصر خانگی به دلیل متنبه شدن آنان از اعمال خود بودند اما به نظر می رسد با انتشار چنین خبر هایی ، آن هم از نزدیکترین افراد خانواده این افراد هیچ نشانه ای  از پشیمانی از اقدامات براندازانه 88 تاکنون در آنها دیده نمی شود .

 

مردم ایران حق رفتن به کافی شاپ و خوردن مرغ را ندارند

به نقل از ندای انقلاب ، همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی موجی از تبلیغات مسموم و سیاه نمایی از وضعیت داخلی جمهوری اسلامی ایران در رسانه های غربی به راه افتاد، اما به نظر می رسد این در ماههای اخیر به نقطه اوج خود رسیده است.
به طوریکه اخیرا ماهنامه آتلانتیک در گزارشی با عنوان « تازه ترین کارهایی که نمی توانید در ایران انجام دهید» به قلم « مکس فیشر» مدعی شده در ایران مردم حق رفتن به کافی شاپ و تماشای مرغ در تلویزیون را ندارند!
در بخشی از این گزارش می خوانیم «مقامات ایرانی دو راه برای سرکوب تعطیلات آخر هفته پیدا کرده اند: ایرانی ها نمی توانند بعد از این در کافی شاپ ها حضور یابند و یا خوردن مرغ در تلویزیون را ببینید.»
نویسنده که تحلیل خود را بر اساس دریافت غلط خود از وضعیت داخلی ایران استوار کرده در ادامه می افزاید « محدودیت های جدید، نامعقول و مضحک به نظر می رسد و واقعا هم همین طور است ولی با توجه به منطق داخلی اعمال فشار و ظلم بر ایرانیان، این محدودیت ها تا حدودی معنادار می شود و نشانه هایی است از این که جامعه ایرانی چه رنج شدیدی در مواجهه و رویارویی کشورش با غرب متحمل می شود!»
اگر این مثال را به عنوان مشتی از خروارها عنوان تلبیغاتی غرب بر علیه ایران بدانیم کاملا مشخص می شود که معنی نقض حقوق بشر در ایران ، حرکت ایران به سمت تولید سلاح های هسته ای و دهها مورد دیگر تا چه اندازه صحت دارد!


 

 

ما چیزی به عنوان کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ نداریم!

 
در آستانه سالروز کودتای 28 مرداد ۱۳۳۲ برخی عناصر سلطنت طلب به دنبال انکار این واقعه تاریخی برآمده اند.
به نقل از ندای انقلاب، همزمان با نزدیک شدن به سالروز کودتای ننگین آمریکایی – انگلیسی ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ که با هدف ساقط کردن دولت ملی دکتر مصدق به وقوع پیوست ، برخی عناصر سلطنت طلب به دنبال انکار این واقعه تاریخی برآمده اند.
اخیرا وبسایت موسوم به ایرانیان در یادداشتی با عنوان «گور خالی» به نقد مواضع ملی گرایان مشروطه طلب حامی دکتر مصدق پرداخته و مدعی شده اساسا شاه مخلوع اقدام به «کودتا» نکرده است.
در بخشی از این یادداشت می خوانیم « دکتر مصدق نخست وزیر وقت به دلیل مخالفتهای مجلس با وی (به هر دلیل) عوض اینکه طبق روشهای دموکراتیک از مجلس تقاضای رای اعتماد کند و در صورت رای نیاوردن استعفاء دهد، با انجام رفراندومی در ۱۶ مرداد ۳۲ مجلس را به بهانه اینکه نمایندگانش نوکر آمریکا و انگلیس و کمپانی های نفتی هستند، منحل میکند تا از شر مخالفتهایش برای همیشه راحت باشد. این کار عملاً ابتکار عمل را در اختیار شاه قرار میدهد. چون طبق اصل ۴۶ متمم قانون اساسی دوران مشروطیت شاه مخیر بود در دوران فترت (نبود مجلس) نخست وزیر را با فرمانی عزل و هر کسی را که مایل بود به صدر اعظمی بر گزیند... بنابراین با وجود تعطیلی مجلس، شاه قانوناً حق داشت با دستخطی دکتر مصدق را عزل و هر کسی را که صلاح میداند (در این مورد سرلشگر فضل ا.. زاهدی) را به نخست وزیری بگمارد! ... بنابراین اطلاق واژه کودتا به حادثه روز ۲۵ مرداد اصلاً درست نیست. خود مصدق ۹ روز قبل از آن با انحلال مجلس عملاً و قانوناً ابتکار عمل را به شاه داده بود.»
این ادعا در شرائطی مطرح می شود که طی ماههای گذشته ورشکستگان سیاسی خارج نشین تلاش گسترده ای برای کنار هم جمع کردن گروهک های اپوزیسیون از جمله ملی گراها و سلطنت طلب ها مبذول کرده بودند که نمونه های آشکار آن را می توان در نشست های واشنگتن ، استکهلم و بروکسل مشاهده کرد. اما گویا دامنه اختلافات درونی این گروهک ها چیزی بیش از یک تفاوت در برداشت است.
 

رئيس گروه تروريستي "موساد" بايد در دادگاه لاهه محاكمه شود

يك وكيل پايه يك دادگستري گفت: مديريت ترورهاي رژيم صهيونيستي به عهده گروه تروريستي موساد است و رئيس موساد بايد در داگاه لاهه محاكمه شود.

 به نقل از باشگاه خبرنگاران: مسعود شفيعي، با اشاره به اعترافات صريح عوامل ترور دانشمندان هسته‌اي كشورمان در مستند "كلوپ ترور" اظهار داشت: اين مستند گوياي حقايقي است كه در مجامع بين‌المللي از تلاش رژيم صهيونيستي در راستاي به شهادت رساندن دانشمندان هسته‌اي كشورمان پرده برمي‌دارد.

اين وكيل پايه يك دادگستري ادامه داد: با پيگيري وزارت اطلاعات عوامل ترور دانشمندان هسته‌اي ايران شناسايي و سرشاخه اصلي اين ترورها يعني موساد و اسرائيل هم بارها به طراحي نقشه‌هاي ترور در اين زمينه تاكيد داشته‌اند.

وي تاكيد كرد: با افشاگري‌هاي مستند "كلوپ ترور" ايران بايد حقوق تضييع شده خود را مبني بر ترور دانشمندان هسته‌اي كشورمان در مجامع بين المللي با جديت پيگري كند.

شفيعي با اشاره به تاكيد رژيم صهيونيستي براي به شهادت رساندن دانشمندان هسته‌اي كشورمان افزود: موساد براي ترور دانشمندان هسته‌اي ايران و اخلال در ادامه فعاليت صلح آميز هسته‌اي كشورمان نقشه‌هاي بسياري طراحي كرده و بارها هم در مجامع بين‌المللي بر اين گستاخي‌ها صحه گذاشته است.

وي تصريح كرد: ايران بايد عليه اسرائيل اعلام جرم كرده و مطالبات خود را از موضع حقوقي در مجامع بين المللي مطرح و پيگيري كند.

شفيعي با بيان اين كه عضويت ايران در سازمان ملل نشان دهنده حقوق ايران در مجامع بين‌المللي است افزود: هر چند كه ايران به دليل دخالت‌هاي آمريكا عضويتي در كنوانسيون حقوق كيفري بين المللي ندارد اما با ارسال اظهار نامه حقوقي و شكايت عليه اسرائيل به سازمان ملل مي‌تواند مساله ترور دانشمندان هسته اي را پيگيري كند.

وي افزود: ترور در تمام جهان جنايتي غير قابل بخشش و مذموم است و اسرائيل بايد در مجامع بين المللي پاسخگوي مديريت ترورها در ايران باشد.

اين وكيل پايه يك دادگستري خاطرنشان كرد: مديريت ترورهاي رژيم صهيونيسيتي به عهده گروه تروريستي موساد است و رئيس موساد بايد در داگاه لاهه محاكمه شود.

 

تسلطي مجدد بر فعاليت سرويس‌هاي جاسوسي موساد،سيا و MI6

سخنگوي كمسيون امنيت‌ملي و سياست‌خارجي مجلس، گفت:عمليات دستگيري عاملان ترور شهداي هسته‌اي كشورمان نشان دهنده اشرافيت نيروهاي امنيتي - اطلاعاتي جمهوري اسلامي ايران بر فعاليت سرويس‌هاي جاسوسي موساد، سيا و MI6 است.
به نقل از باشگاه خبرنگاران: سيدحسين نقوي‌حسيني نماينده مردم ورامين در مجلس، در گفتگو با خبرنگار پارلماني، با اشاره به دستگيري عاملان ترور شهداي هسته‌اي كشورمان كه جزييات آن در مستند كلوپ ترور از شبكه يك سيما پخش شد، گفت: با تلاش نيروهاي امنيتي جمهوري اسلامي ايران، فعاليتهاي خرابكاري - تروريستي سرويس‌هاي جاسوسي موساد، سيا، MI6 و...شناسايي و منهدم شد، كه قابل تحسين و قدرداني از نيروهاي خدوم وزارت اطلاعات است.

وي تصريح كرد: اين عمليات به حدي پيچيده و گسترده بود كه تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در شناسايي و دستگيري عاملان ترور شهداي هسته‌اي كشورمان نشان از توانمندي و قدرت بالاي وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي ايران دارد.

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در ادامه به اعترافات افراد دستگير شده اشاره كرد و گفت: براساس اعترافات افراد دستگير شده برنامه‌ ريزي‌هاي گسترده‌اي در دستور كار سرويس‌هاي جاسوسي موساد، سيا و MI6 قرار داشت تا توطئه و جنايت دولت‌هاي مدعي حقوق بشر را پياده كنند ولي با هوشياري نيروهاي امنيتي كشورمان نقشه آنها نقش بر آب شد.

وي تصريح كرد: نحوه ارتباط دهي و برنامه ريزي پوششي كه افراد بدون ارتباط با يكديگر در حال فعاليت هستند نشان دهنده پيچيدگي و سلولي بودن عمليات آنها بود.

مخبر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي هم چنين به پخش مستند كلوپ ترور كه نحوه دستگيري و اعترافات متهمين را به تصوير كشيده است اشاره كرد و گفت: فعاليت سربازان گمنام امام زمان (عج) كه در اين مستند بخشي از آن پخش شد تحسين اعضاي اين كميسيون را در پي داشت.

نقوي حسيني خاطر نشان كرد: عمليات دستگيري عوامل ترور شهداي هسته اي كشورمان نشان دهنده اقتدار جمهوري اسلامي ايران بوده و قطعا اولين و آخرين افتخار آفريني دستگاه امنيتي كشورمان نخواهد بود.




:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: