نوشته شده توسط : من

درخواست كمك سبزها از شبكه غرب گراي الجزيره

 

http://snn.ir/pic/13901125043_2010362139e.jpg

 

سبزها براي پوشش اغتشاش برنامه 25 بهمن خود كه ديروز ناكام ماند، از شبكه الجزيره درخواست كمك كرده بودند.

 

سبزها و بازماندگان جريان فتنه 88 پس از اعلام فراخوان براي تجمع در خيابان ها در روز 25 بهمن، از صبح ديروز در شبكه هاي اجتماعي همچون فيس بوك، تويتر و يوتيوب از شبكه تلويزيوني الجزيره درخواست كردند تا تجمع 25 بهمن سبزها را پوشش خبري دهند.
برپايه اين گزارش، دستور برگزاري اين تجمع كه با بي ميلي و عدم استقبال در تهران و شهرهاي ديگر روبه رو شد از تلاويو و بازيگردانان خارجي صادر شده بود.
البته گردانندگان اين برنامه و برنامه هاي مشابه قبل از 25 بهمن پيش بيني كرده بودند كه ممكن است نتوانيم كسي را به خيابان ها بكشانيم: اما هدفمان ايجاد جو امنيتي در كشور است.
 

کارشناسان اقتصادی: اظهارات هاشمی بی پایه و اساس است

 

 

هاشمی با بیان این که این طرح مورد موافقت رهبری قرار نگرفت و از سوی ایشان رد شد ادامه داد: دولت خاتمی این طرح را از مجلس پس گرفت. اصلاحاتی هم در آن صورت شد، ولی منابع آنها، مورد موافقت رهبری قرار نگرفت و گفتند که به مردم فشار می‌آید.

altمصاحبه اخیر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با روز نامه شرق حاوی اظهاراتی بود که واکنش نخبگان و سیاسیون کشور را برانگیخت.

آقای هاشمی رفسنجانی در بخشی از این مصاحبه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا در دوران ریاست جمهوری تان کاری بود که شما حسرت به پایان رساندن آن را داشته باشید؛ با مطرح کردن موضوع طرح تأمین اجتماعی اظهار داشت: چند مورد از کارهای من ناتمام ماند که هنوز هم هیچ کاری نشده و من هنوز برای عدم انجام آنها حسرت می‌خورم. فکر کردیم که باید سیستم تامین اجتماعی کاملی برای مردم درست کنیم و همه امکانات کشور آماده شده بود. فکر کردیم باید تامین اجتماعی باشد و مردم در حدمعقول تامین زندگی خودشان را داشته باشند. از جمله غذا، دارو، کار، درمان و تحصیل فرزندانشان، اشتغال یا اشتغال موثر یا بیمه اجتماعی، بیمه کار که حقوق بیکاری بگیرند. 

وی با بیان اینکه این طرح را به صورت لایحه 60 صفحه ای به مجلس فرستادیم ولی به دوران بنده نرسید ادامه داد: آن موقع منبع درآمد خوبی که ما پیدا کرده بودیم، مخابرات بود. آقای غرضی خیلی به سرعت توسعه مخابرات را پیش می‌برد. سیستم موبایل‌ها و خطوط تلفن درآمدزایی داشت و بخش عمده این درآمد را به تامین اجتماعی اختصاص دادیم که تحمیل هم نشود و مخابرات کمتر سود ببرد. من به مجلس دادم که تصویب کند که دوره من تمام شد. آقای خاتمی که آمد، خواستند آن را متناسب با روز اصلاح کنند.

هاشمی با بیان این که این طرح مورد موافقت رهبری قرار نگرفت و از سوی ایشان رد شد ادامه داد: دولت خاتمی این طرح را از مجلس پس گرفت. اصلاحاتی هم در آن صورت شد، ولی منابع آنها، مورد موافقت رهبری قرار نگرفت و گفتند که به مردم فشار می‌آید. 

وی در ادامه مصاحبه خود ضمن ربط دادن مشکلات کنونی جامعه به رد لایحه تأمین اجتماعی تلویحا مقصر را رهبری دانسته و می گوید: به خاطر رد این لایحه هنوز که هنوز است با وجود شعارهایی هم که داده می‌شود، انجام نشد. الان تامین اجتماعی جامعی برای مردم نداریم. اگر آن بیمه اجتماعی کامل برقرار شود، مردم از زمان تولد تا آخر عمر حد معقولی از امکانات برای معاش دارند.

این در حالی است که برخی از کارشناسان و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس نظر متفاوتی در این رابطه مطرح می کنند.

برهمین اساس عبدالرضا ترابی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به خبرنگار عصر امروز گفت:طرح تأمین اجتماعی به دلیل عدم توجیه اقتصادی و تأمین نشدن منابع مالی آن پیگیری نشده است.

نماینده مردم گرمسار و عضو فراکسیون اصولگرای مجلس با بیان اینکه طرح تأمین اجتماعی به دلیل عدم شفافیت در تأمین منابع و همچنین هنگفت بودن هزینه های تأمین بودجه آن عملیاتی نبود تأکید کرد: اظهارات آقای هاشمی مبنی بر اینکه رد طرح مذکور توسط مقام رهبری سبب بوجود آمدن وضعیت کنونی مالی و اقتصادی کشور شده است بی پایه و اساس است.

این اولین بار نیست که هاشمی در مواجهه با انتقادات نسبت به دو دوره مسئولیت اجرایی خود تلویحا دیگران را مقصر می کند و کاستی ها را به گردن رهبری می اندازد. او پیش تر از این نیز درباره تورم 50 درصدی دولت دوم موسوم به سازندگی جواب روشنی به این انتقاد نداده بود.

 

متهم به قتل ندا آقا سلطان در تل آويو

 
 

کیهان: يك كلاهبردار متهم به مشاركت در قتل ندا آقاسلطان، همچنان مشغول كاسه ليسي و شيادي است.
كاسپين ماكان كه براي دومين بار و به فاصله دو سال به تل آويو رفته بود، نامزد ندا آقاسلطان بود و بعد همراه فردي به نام آرش حجازي كه سرصحنه قتل حاضر بود، متهم اين جنايت هستند. اين دو نفر با فاصله اندكي از ايران گريختند و از انگليس سردرآوردند. چند ماه بعد كاسپين ماكان به فلسطين اشغالي رفت و با پرز رئيس كودك كش رژيم صهيونيستي ملاقات كرد. پرز علناً گفته بود كه اپوزيسيون سبز به نيابت از اسرائيل با ايران مي جنگد.
اين كلاهبردار متواري در مصاحبه با راديو اسرائيل ادعا كرده كه در تورنتو به سر مي برد اما به خاطر عوامل حكومت ايران در اين شهر، از وضعيت خود چندان راضي نيست. وي مي گويد «تورنتو به جايگاه دوم عوامل و مزدوران حكومت تبديل شده است. اعتراض برخي روشنفكران عليه سفر من به اسرائيل و ملاقات با شيمون پرز خيلي عجيب نيست. آنها عوامل رژيم هستند.
يادآور مي شود كاسپين ماكان به خاطر كلاهبرداري هايش به شدت از سوي طيفي از گروه هاي اپوزيسيون خارج كشور مورد انتقاد و اعتراض قرار گرفت. 

مغزهای الکلی و آفت دیده فهمیدند در ایران چه خبر است/ انتخابات پرشور ضربه‌ای سخت به دشمن


رهبر معظم انقلاب صبح امروز در دیدار هزاران نفر از علماء، مسئولان و قشرهای مختلف مردم آذربایجان، با اشاره به حضور دهها میلیونی و بسیار پرشورتر و با نشاط تر مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال، چرائی این عظمت ملت عزیز ایران را، بصیرت و موقع شناسی بی نظیر آنان دانستند و تأکید کردند: ملت ایران با این بصیرت، ایستادگی و حضور به هنگام در صحنه، هیچگاه شکست نخواهد خورد و در انتخابات 12 اسفند نیز ملت بار دیگر هوشیاری و موقع شناسی خود را نشان خواهد داد و با حضور پرشور و فراوان خود در انتخابات مجلس نهم، ضربه سخت دیگری به دشمن خواهد زد.
  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(چهارشنبه) در دیدار هزاران نفر از علماء، مسئولان و قشرهای مختلف مردم آذربایجان، با اشاره به حضور دهها میلیونی و بسیار پرشورتر و با نشاط تر مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال، چرائی این اعجاب آفرینی و عظمت ملت عزیز ایران را، بصیرت و موقع شناسی بی نظیر آنان دانستند و تأکید کردند: ملت ایران با این بصیرت، ایستادگی و حضور به هنگام در صحنه، هیچگاه شکست نخواهد خورد و در انتخابات 12 اسفند نیز ملت بار دیگر هوشیاری و موقع شناسی خود را نشان خواهد داد و با حضور پرشور و فراوان خود در انتخابات مجلس نهم، ضربه سخت دیگری به دشمن خواهد زد.

در این دیدار که در آستانه 29 بهمن، سالروز قیام مردم تبریز بر ضد رژیم ستم شاهی در سال 1356، برگزار شد، رهبر انقلاب اسلامی حوادث مهم انقلاب اسلامی را درس آموز و شاخص های عمده در مسیر حرکت بسوی قله ها و اهداف برشمردند و با اشاره به راهپیمایی عظیم ملت ایران در 22 بهمن افزودند: امسال همه تأکید داشتند که حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن در سراسر کشور، نسبت به سالهای قبل، پرشورتر و با نشاط تر بوده است اما سؤال مهم این است که چرا امسال شاهد چنین حضور با عظمت تری بودیم؟

حضرت آیت الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: پاسخ به این سؤال جز به بصیرت و موقع شناسی کم نظیر مردم بر نمی گردد زیرا ملت ایران امسال احساس کرد که کشور و نظام و اسلام به این حضور نیازمند است.

ایشان با اشاره به تبلیغات پرحجم و گسترده رسانه ها و دستگاههای تبلیغاتی جبهه دشمن عنود و شریر، تحت هدایت شبکه صهیونیستی جهانی، تأکید کردند: هدف اصلی تبلیغات متراکم، القای این دروغ بزرگ بود که ملت شجاع، مؤمن و امتحان داده ایران، نسبت به انقلاب، اسلام و اهداف والای خود سست و بی انگیزه شده است.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: تمرکز این تبلیغات هم برروی راهپیمایی 22 بهمن بود تا شاید حضور مردم کمرنگ و بی رونق شود اما ملت ایران با بصیرت و موقع شناسی اعجاب برانگیز ، متوجه این ترفند دشمن شد و با حضور عظیم خود در راهپیمایی 22 بهمن امسال، به دهان دشمن کوبید.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به گزارشهای موثق درخصوص حضور بسیار پرشور و گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن در هشتصد و پنجاه شهر کشور خاطرنشان کردند: این ملت ایران است. این ملت با چنین بصیرت و موقع شناسی و حضور در صحنه، شکست نخواهد خورد.

ایشان تأکید کردند: آنهایی که باید پیام این حضور با عظمت مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن را بگیرند، گرفتند و آنهایی که در مغزهای الکلی و آفت دیده خود، خیالاتی در سر می پروراندند، متوجه شدند که در ایران چه خبر است و ملت قهرمان ایران چگونه در صحنه حاضر است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش دستگاههای تبلیغاتی جبهه استکبار برای منعکس نشدن حقیقت و عظمت حضور مردم افزودند: کسانی که مدعی آزادی اطلاعات و اخبار هستند، اخبار مربوط به این راهپیمایی را سانسور کردند و راهپیمایان میلیونی تهران را هزاران نفر و جمعیت دهها میلیونی کشور در راهپیمایی را صدها هزار نفر عنوان کردند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای تأکید کردند: دشمن همواره از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، انواع شیوه های دروغ پردازی، تقلب، خدعه و تزویر را بکار گرفته است اما هنگامی که پیام صادقانه یک ملت از دل برآید، کار خود را خواهد کرد و احساس حضور و انقلابی گری و حرکت همراه با عزم راسخ، همچون هوای خوش بهاری در همه جا نفوذ و همه را بهره مند خواهد کرد.

ایشان افزودند: نمونه آشکار این واقعیت، تحولات اخیر در شمال آفریقا، و کشورهای عربی و دنیای اسلام و فراگیر شدن شعارهایی است که روزی ملت ایران، مظلومانه آنها را سر می داد.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: اسلام در حرکت عظیم خود به نقطه حساسی رسیده است و نسلهای آینده شاهد حوادث مهمی خواهند بود که دنیا را دگرگون خواهد کرد و سیاستهای مسلط مادی مستکبرانه را نیز از بین خواهد برد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: کانون اصلی این حرکت، جمهوری اسلامی ایران است و جوشش اولیه آن هم از ایران بوده و ملت ایران همچنان ایستاده است.

ایشان، ایستادگی ملت ایران را رمز موفقیت و دستاوردهای بزرگ نظام اسلامی دانستند و افزودند: هنگامی که ملتی می ایستد و در مقابل شبکه پرهیمنه و پرهیاهو دشمن به خود ترس و واهمه راه نمی دهد، در عرصه های علم و فناوری، اقتصاد، مسائل اجتماعی، سیاست ورزی بین المللی و تأثیرگذاری بر ملتها، پیشرفت خواهد کرد و تفکر، دین و شعارش فراگیر خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: به لطف خداوند و به برکت این ایستادگی و استحکام درونی ملت ایران، جوانان ، با همت ها و استقامت خود کشور را همانند دسته گل خواهند ساخت و آن را تبدیل به یک الگوی موفق و پیشرفته برای جهان اسلام خواهند کرد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای لازمه پیشرفت و سازندگی کشور را، استمرار حرکت در مسیر صراط مستقیم الهی و راه اسلام، دیانت و شریعت و حفظ هوشیاری و بصیرت و عمل به وظیفه دانستند و با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس نهم افزودند: دستگاههای تبلیغاتی و رسانه های جبهه استکبار و عوامل همیشگی آنها، تلاش گسترده ای را آغاز کرده اند تا انتخابات مجلس، انتخابات بی رونقی باشد اما همه باید بدانند که حضور مردم در انتخابات، کشور را به پیش خواهد برد و دشمن را در اجرای توطئه هایش دچار تردید و تزلزل و وادار به عقب نشینی خواهد کرد.

ایشان تأکید کردند: انتخابات پرشور ضربه سختی به دشمن خواهد بود.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه دلهای مردم در دست خدا است، افزودند: با عنایت و کمک خداوند متعال، انتخابات مجلس نهم پرشور و با احساس و همراه با بصیرت و حضور فراوان مردم، برگزار خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی اظهار امیدواری کردند نتیجه انتخابات دوازدهم اسفند، انتخاب مجلس و نمایندگانی خوب برای ورود به عرصه کار و خدمت باشد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش و جایگاه  آذربایجان و بویژه تبریز در حوادث و تحولات یکصد سال گذشته کشور، افزودند: مهمترین ویژگی قهرمانان و نام آوران تبریز همچون ستارخان و باقرخان، تدین و حرکت در مسیر دین و پیروی از علمای دین بوده است.

ایشان همچنین با اشاره به نقش آفرینی علما و مردم آذربایجان و تبریز در نهضت اسلامی و حوادث مربوط به پیروزی انقلاب اسلامی  و بعد از آن ،خاطر نشان کردند: تقدیم دو شهید محراب از میان پنج شهید محراب ، و شجاعت و خط شکنی لشکر دلاور و قهرمان عاشورا در دوران دفاع مقدس نمونه هایی از کارنامه درخشان و برجسته مردم آذربایجان است.

در ابتدای این دیدار آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز در سخنانی ضمن گرامیداشت قیام 29 بهمن در سال 1356، به پیشگامی مردم آذربایجان در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مردم غیور و با بصیرت آذربایجان، در انتخابات 12 اسفند نیز حماسه ای فراموش نشدنی خلق خواهند کرد. 

راستی تهران روز25بهمن چه خبر بود

 
 
گروههاي ضدانقلاب و فتنه گر كه از يك ماه گذشته تبليغات وسيعي را براي راه انداختن يك آشوب خياباني در 25 بهمن ماه در تهران تدارك ديده بودند با بي اعتنايي مردم مواجه شدند.
به گزارش کیهان، از يك ماه پيش گروههاي فتنه گر در لندن و واشنگتن همراه با رسانه هاي سايبري و تلويزيونهاي ماهواره اي پروژه اي چند مرحله اي را براي ايجاد اغتشاش در آستانه انتخابات كليد زدند كه بايد دو مرحله آن در 24 و 25 بهمن در دانشگاهها و خيابانهاي تهران آغاز مي شد، اما بي اعتنايي مردم به اين درخواست گروههاي فتنه گر باعث شد كه يا در مقابل اين موضوع كه بارها وعده آن را داده بودند سكوت كنند و يا به برجسته سازي موضوعات انحرافي بپردازند.
پايگاه اطلاع رساني بي بي سي اين خبر را به عنوان تيتر يك خود انتخاب كرد؛ «اسرائيل: ايران در انفجارهاي بانكوك دست داشت». راديو فردا هم در حالي كه از روزهاي گذشته اطلاعيه درخواست تجمع را بر روي وبگاه خود گذاشته بود به آرامي از كنار اين موضوع گذشت و در تيتر اول خود نوشت: بمب گذار ايراني چهار نفر را در بانكوك زخمي كرد.
پيش از اين راديو فردا در اطلاعيه خود براي برگزاري تجمع چنين نوشته بود؛ «شوراي هماهنگي راه سبز اميد، در سالگرد راهپيمايي 25 بهمن 89، و با گذشت يكسال از حصر خانگي ميرحسين موسوي و مهدي كروبي، از مردم خواسته است روز 25 بهمن امسال در تهران و ديگر شهرهاي بزرگ در يك پياده روي سكوت شركت كنند.»
راديو فردا در ادامه نوشته است: در يكسالي كه از حبس خانگي اين چهره هاي شاخص اعتراض ها در ايران مي گذرد، تنها برخي از اعضاي خانواده هاي آنها به صورت محدود توانسته اند با آنان ديدار داشته باشند.
در همين حال در روزهاي اخير، همزمان با اعلام فراخوان شوراي هماهنگي راه سبز اميد، شماري از نيروهاي سياسي و فعالان مدني در داخل و خارج از كشور خواهان آزادي اين دو رهبر مخالفان شده اند.
رسانه هاي ضدانقلاب كه گويا از قبل نيز آمادگي اين وضعيت و آرامش در ايران را داشتند، در اخبار جسته و گريخته خود به شكل مضحكي سعي كردند شلوغي عادي و هميشگي پايتخت و ترافيك سنگين آن را در ساعات شامگاهي به فراخوان خود نسبت دهند.
«بي بي سي» در اين زمينه شمار افراد تجمع كننده را كمتر از 25 بهمن سال پيش خواند و البته به اين سؤال پاسخ نداد كه اساساً از كدام تجمع سخن مي گويد!
اوضاع براي آنهايي كه در خارج نشسته و چشم به فضاي مجازي دوخته بودند چنان نااميد كننده بود كه اغلب مجبور شدند در لابه لاي اخبار و گزارش هاي خود تأكيد كنند كه حتي همين چند خط خبر آبكي را نيز نمي توانند رسماً تأييد كنند.
گفتني است عناصر ضدانقلاب از مدت ها قبل حتي با تماس تلفني از خارج، از مردم خواسته بودند در روز 25 بهمن براي اعتراض به نظام جمهوري اسلامي به خيابان آمده و دست به تظاهرات بزنند.
 

 





:: بازدید از این مطلب : 283
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: