نوشته شده توسط : من

 

 مدیر مسئول روزنامه کیهان در برنامه «دیروز، امروز، فردا» به تحلیل بیانات تاریخی رهبر معظم انقلاب در خطبه های نمازجمعه تهران پرداخت.
مرصاد به نقل از  صراط به نقل از «خبرگزاری دانشجو»، حسین شریعتمداری در برنامه شنبه شب «دیروز، امروز، فردا» با اشاره به صحبت های مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران گفت: هر وقت آقا سخنانی از این دست دارند همه این احساس به آنها دست می دهد که این دیگر اوج نگاه حکیمانه و موشکافانه است ولی هر وقت صحبت های بعدی آقا پیش می آید احساس می کنند که باز هم فراز دیگری مطرح شده است.

در فرمایشات آقا حتی حروف اضافه هم اضافه نیست

وی ادامه داد: من معتقد هستم که در فرمایشات آقا حتی حروف اضافه هم اضافه نیست.

۱۰ دقیقه بعد از شروع خطبه دوم، رویترز گزارش داد که قیمت نفت چند دلار افزایش پیدا کرد

مدیر مسئول روزنامه کیهان بیان داشت: سخنرانی رهبر معظم انقلاب در نمازجمعه تهران، بازتاب های بسیار گسترده ای داشت و خیلی از بازتاب ها در همان دقایق اول سخنرانی شروع شد؛ درست ۱۰ دقیقه بعد از شروع خطبه دوم، رویترز گزارش داد که قیمت نفت چند دلار افزایش پیدا کرده است.

بیانات آقا در قدم اول شلیک به پاشنه آشیل آمریکا بود

شریعتمداری تصریح کرد: بیانات حضرت آقا در قدم اول شلیک به پاشنه آشیل آمریکا بود؛ یعنی آنجایی که فرمودند آمریکا وقتی تهدید می کند به ضررش است و وقتی دست به حمله بزند ۱۰ برابر به ضررش است که همه این ها قابل تحلیل است و شواهد موجود و اعترافات خود دشمنان هم همین را نشان می دهد.

وی ادامه داد: حضرت آقا در این سخنرانی نمونه هایی از موفقیت های ما را همراه با ویترینی از شکست های آمریکا ارائه کردند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان یادآور شدند: آقا فرمودند و اعلام کردند که ما در جنگ ۳۳ روزه و ۲۲ روزه از طرفین رژیم صهیونیستی حمایت کردیم و بعد فرموند که هیچ ابایی هم نداریم که بگوییم ما از همه کسانی که با اسرائیل در ستیز و جنگ هستند حمایت می کنیم.

شریعتمداری اظهار داشت: این نکته بسیار حساس و مهمی بود یعنی برای اولین بار بود که با این اقتدار مطرح شد.

وی ادامه داد: این برای اولین بار بود که به این شکل مطرح می شد؛ البته این به این معنی نیست که حضرت آقا پیش از این نظر دیگری ارائه کردند؛ رهبری همانطور که خودشان فرمودند چنان نیستد که در پنهان چیزی بگویند که در بیرون مغایر با آن باشد؛ ممکن است برخی از مسائل را علنی نگویند که باید هم اینظور باشد ولی این طور نیست که آن چیزی که علنی می گویند با آن چیزی که اعلام نمی کنند در تضاد باشد.

مدیر مسئول روزنامه کیهان اظهار داشت: این نکته بسیار حساس و مهمی بود یعنی برای اولین بار بود که با این اقتدار مطرح شد.

شریعتمداری گفت: من فکر می کنم مهمترین بخش در این قسمت این است که آقا ضمن اینکه خطاب به آمریکا گفتند که اگر جنگ بشود ۱۰ برابر به ضررش است نمونه هایی از پیروزی های ما را بر روی میز گذاشتند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نظام چالش هایی را که در این چند ساله با موفقیت از آن گذشته است را برای مردم تشریح کرده و جا انداخته است؟ گفت: اینکه ما در ارائه تابلویی از راهی که طی کرده ایم و عقبه های تند و نفس گیری را که با موفقیت از آن عبور کرده ایم، به مردم سنگ تمام نگذاشته ایم قابل تردید نیست ولی روند انقلاب به گونه ای بوده است که همه نسل ها با آن همراه و هم صدا بوده است.

مدیر مسئول روزنامه کیهان خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های انقلاب ما با توجه به فرمایشات آقا این است که ما از ابتدا با نظام سلطه درگیر بوده ایم.

شریعتمداری افزود: درگیری ما با نظام سلطه دقیقا از زمانی شروع شد که ما به همت امام راحل نسخه اسلام ناب را بر کرسی حاکمیت نشاندیم؛ درست است که اگر نسخه اسلام ناب بر کرسی حاکمیت نمی نشست باز هم نسخه بود و نسخه شفابخش بود ولی در اذهان و کتاب ها.

نسخه اسلام ناب به ویزا نیازی ندارد

وی عنوان داشت: وقتی که نسخه اسلام ناب بر کرسی حاکمیت می نشیند چند اتفاق حتما می افتد چرا که اسلام یک باور است و جای باور هم در درون انسان و قلب انسان هاست.

مدیر مسئول روزنامه کیهان ادامه داد: اولین اتفاقی که می افتد این است که این نسخه به ویزا نیازی ندارد و مرزهای انقلاب فراتر از مرزهای جغرافیایی می شود و هر جا مسلمانی است و هر منطقه ای که مسلمان نشین است در معرض پیداش حرکت های مشابه قرار می گیرد که امروزه شاهد آن هستیم.

شریعتمداری بیان داشت: دومین اتفاق این است که چون اسلام ظلم ستیز است - و اساسا اسلامی که ظلم ستیز نباشد و به فقر محرومان در کنار پرخوری مرفهین بی درد تن بدهد و رضایت بدهد این اسلام نیست – بنابر این وقتی که بر کرسی حاکمیت می نشیند می خواهد که اجرا شود و در این صورت قطعا نظام سلطه در برابرش قد علم می کند که این کار کرده است.

وی خاطرنشان کرد: چند روز بعد از ۲۲ بهمن ۵۷ نگذشته بود که درگیری شروع می شود و این درگیری تا به امروز ادامه دارد همانند؛ چندین کودتای کشف شده، روییدن صدها گروه قارچ گونه، ماجرای طبس، تحریم اقتصادی، جنگ هشت ساله، جنگ نفت کش ها، بمباران مناطق مسکونی، جنگ در خلیج فارس و امروز هم انرژی هسته ای که این هم به نظر من یکی از بهانه هاست که این هم تمام بشود یک چیز دیگری شروع می شود.

درگیری ما با نظام سلطه درگیری ماهوی است

مدیر مسئول روزنامه کیهان در ادامه گفت: در ذیل فرمایشات َآقا باید ذکر شود که علت این دشمنی ها این است که درگیری ما با نظام سلطه درگیری ماهوی است یعنی ما به دلیل ماهیت مان با هم درگیر هستیم.

شریعتمداری ادامه داد: مادامی که ما در حاکمیت بر اسلام ظلم ستیز تاکید داریم و نظام سلطه هم بر خوی غارتگری خودش تاکید دارد این درگیری است مگر اینکه یکی از این دو طرف از ماهیت خودش دست بردارد یا ما باید از مبارزه با نظام سلطه دست برداریم یا به قول امام آمریکا باید از خر شیطان پایین بیاید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: متاسفانه ما رسانه های مان را در اختیار کسانی قرار داده ایم که آنها با ما هم دل نبوده اند؛ حکایت ما با آنها حکایت شتر مجنون بوده است.

مدیر مسئول روزنامه کیهان افزود: چند سال قبل آقا فرمودند که من در بعضی از مطبوعات پایگاه های دشمن را می بینم از همان موقع هم وزیر دوره اصلاحات اعلام کرد که ما این پایگاه های دشمن را شناسایی کرده ایم و بزودی معرفی می کنیم ولی هیچ اتفاقی نیافتاد یا قبلا حضرت امام در این خصوص می فرمودند که قلم ها را بشکنید؛ ولی موج انقلاب به گونه ای بوده است که همه اینها را زیر می گرفته است و از آن رد می شده است.

هاشمی و موسوی گفتند که اگر به عقب بر می گشتیم بعد از فتح خرمشهر جنگ را تمام می کردیم

شریعمتداری در ادامه صحبت های خود خاطرنشان کرد: مثلا در جنگ هشت ساله امام فرمودند که ما حتی از یک لحظه جنگ پشیمان نیست ولی درست زمانی که جنگ تمام شد یک عده ای آمدند و با تعدادی از مسئولان مصاحبه کردند و از آنها پرسیدند اگر شما به دوران بعد از فتح خرمشهر بر می گشتید چه می کردید؟ مصاحبه ای که کاملا حساب شده بود.

فقط آقا بودند که همانند امام فرمودند که یک لحظه از جنگ پشیمان نیستند

وی افزود: پاسخ آن زمان مسئولان همانند هاشمی رفسنجانی و موسوی و همه و همه این بود که اگر برمی گشتیم به آن زمان یک محاسبه ای می کردیم و جنگ را تمام می کردیم؛ فقط آقا بودند که فرمودند که اگر بر می گشتیم به آن موقع دقیقا همان کاری می کردیم که انجام دادیم؛ بعد از این حرکت حضرت امام در سخنانی فرمودند که من از خانواده شهدا و مردم به خاطر تحلیل های غلط این روزها عذر می خواهم.

یکی از ویژگی های اساسی انقلاب غلبه بر چالش هاست

مدیر مسئول روزنامه کیهان تاکید کرد: ماجرای برخورد رسانه ای دشمن با انقلاب و نظام از همان ابتدا بوده است منتها آنقدر انقلاب و این موج عظیم است که همه اینها را در نوردیده است چون یکی از ویژگی های اساسی انقلاب غلبه بر چالش هاست.

شریعتمداری گفت: وقتی اسلام ناب بر کرسی حاکمیت می نشیند از یک سو مرزهای جغرافیایی را در می نوردد و نظام سلطه به شکل ماهوی با ما درگیر می شود و از سوی دیگر محرمان و مستضعفان جهان به ما دل می بندند.

وی بیان داشت: برداشت من این است که آقا در صحبت های خود در خطبه های نماز جمعه اصرار داشتند که یک تابلو را ترسیم کنند یعنی اول باید بدانیم که در کدام نقطه ایستاده ایم.

دشمن اصرار دارد که ما متوجه نشویم که در چه نقطه درخشانی ایستاده ایم

مدیر مسئول روزنامه کیهان ادامه داد: یکی دو ماه قبل آقا فرمودند که این دوره درخشان ترین دوره حیات ایران است و همه شواهد هم همین را نشان می دهد ولی دشمن اصرار دارد که ما متوجه نشویم که در چه نقطه ای ایستاده ایم؛ اگر جایگاه خودمان را همانگونه که هست ببینیم نه آنگونه که برای ما ترسیم می کنند، بسیاری از مسائل حل می شود.

تحلیل دویچه وله از بوسیدن دست رهبرانقلاب توسط نصرالله

شریعتمداری یادآور شد: در جنگ ۳۳ روزه و در روز بیستم جنگ دویچه وله یک تحلیلی داشت و می گفت که وقتی سید حسن نصرالله در کنفرانس سران دست رهبر ایران را می بوسد باور نکنیم که بدون پشتوانه ایران هیچ اقدامی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: واقعیت این است که ما امروزه در بلندا ایستاده ایم که آقا هم به آن اشاره کردند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان یادآور شد: هاآرتص در سال ۲۰۰۹ در مورد جنگ های ۳۳ روزه و ۲۲ روزه می نویسد؛ در ۳۳ روز یک فاجعه ای اتفاق افتاد در ۲۲ روزه یک فاجعه دیگر، اگر همین فرمول را به کار ببریم بعدا ۱۱ روزه است و من نگرانم که این اعداد صفر و صفر شود.

نباید گول اخم ها و خنده های دشمنان را بخوریم

شریعتمداری در بخش دیگری از سخنان گفت: همان طور که آقا اشاره کردند ما نباید گول اخم ها و خنده های دشمنان را بخوریم.

وی افزود: با توجه به این موضوع می توان به دو نوع دیپلماسی اشاره کرد، اولین دیپلماسی، دیپلماسی کلاسیک هست که برای خودش پروتوکل های خاصی دارد، یعنی ما با طرف مقابل در حال مذاکره هستیم و وی می گوید و می خندد در همان حال یک یادداشت به دستش می رسد و وی بلافاصله به شما اخم می کند یعنی نه خنده وی و نه اخم وی از اعماق دلش بر نخواسته است؛ این ها اقتضای دیپلماسی عمومی است.

جمهوری اسلامی دیپلماسی عمومی را جایگزین دیپلماسی کلاسیک کرد

مدیر مسئول روزنامه کیهان بیان داشت: کاری که جمهوری اسلامی کرد این بود که به جای آن دیپلماسی، به سوی دیپلماسی عمومی آمد یعنی به جای این که با دیپلمات ها حرف بزند با مردم حرف زد البته این طرح حضرت امام بود.

واشنگتن پست: ملت های منطقه در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار دارند

شریعتمداری در ادامه گفت: واشنگتن پست تحلیل دقیقی کرده و می گوید مشکل ما در منطقه این است که همه ارتباط مان با دولت ها و حاکمان بوده و تا به امروز با مردم سرکار نداشتیم؛ جمهوری اسلامی برعکس ما با مردم سر کار داشت حالا اتفاقی که افتاده این است که این دولت ها نیستند که در خاورمیانه حرف اول را می زنند بلکه این مردم هستند؛ برای همین در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار دارند.

وی افزود: برداشت من از صحبت های آقا در خطبه های نماز جمعه این است که نباید در پیچ و خم دیپلماسی کلاسیک محصور بمانیم بلکه باید با توده های مردم ارتباط بگیریم؛ همان طور که حضرت امام می فرمودند که دنیا تشنه اسلام ناب محمدی است.

آمریکایی ها در پیام خود تقلب می کنند

مدیر مسئول روزنامه کیهان تاکید کرد: فرق ما با آمریکایی ها و دشمنان این است که ما پیامی داریم که مخاطبان زیادی دارد آنها چون پیام شان مخاطبی ندارد در پیام خود تقلب می کنند.

سوال چالش برانگیز هانتینگتون از اوباما

شریعتمداری در پایان سخنان خود یادآور شد: هانتینگتون خطاب به اوباما گفت؛ اگر در جنگ نرم که جنگ پیام هاست ما پیشرفت داشته و جلوتر از ایران هستیم پس چرا در خاورمیانه همه علیه ما شوریده و همه نگاه شان به ایران است؟ این اساسی ترین نکته است که باید به آن توجه داشت.

 

 

اسد همایون: من با کارشناسان مسائل استراتژیک آمریکا و مراکز تحقیقات استراتژیک ایالات متحده تماس دارم. با بیشترشان که صحبت می کنم معتقد هستند که ایران حتی می تواند سلاح اتمی داشته باشد.
 
 
مرصاد به نقل از جام نیوز، "فرامرز فروزنده" مدیر تلویزیون ماهواره ای اندیشه چهارشنبه اول فوریه (12بهمن) در مصاحبه تلفنی با "اسد همایون" (آگاه سیاسی) این پرسش را مطرح کرد که «افرادی مانند "امیرعباس فخرآور" -دبیرکل گروهک موسوم به کنفرانس دانشجویان ایرانی- هم راستا با تهدیدهای اسرائیل، به تل آویو رفته و مذاکراتی با اسرائیلی ها کرده اند. اصلا شأن نزول این سیاستمداران مورد الطاف وزارت خارجه آمریکا چیست؟ اینها از کجا پیدا می شوند و مأموریتشان چیست؟»
اسد همایون با اشاره به بی تأثیری این عناصر اظهار داشت: «به نظر من اینها با پول خارجی تغذیه می شوند. اینها قدرت اصلی نیستند بلکه قدرت اصلی در داخل ایران است. هیچ قدرت و سازمان و تشکلی در بیرون از ایران وجود ندارد که کاری از دستش بربیاید.»
وی در مورد احتمال برخورد نظامی آمریکا با ایران به بهانه فعالیت های هسته ای گفت: «من با کارشناسان مسائل استراتژیک آمریکا و مراکز تحقیقات استراتژیک ایالات متحده تماس دارم. با بیشترشان که صحبت می کنم معتقد هستند که ایران حتی می تواند سلاح اتمی داشته باشد. به اعتقاد آن ها هرگونه برخورد با ایران هزینه های زیادی به آمریکا تحمیل می کند و مانند حمله به عراق، همانطور که آن حرکت نتیجه ای برای آمریکا نداشت، جنگ با ایران نیز نتیجه ای برای آن ها در بر نخواهد داشت.»

 

 

کسانى هم که در انتخابات رأى نمی‌آورند؛ مواظب باشند کلاهى که بر سر رأی ‌نیاورندگان سال 88 رفت، بر سر آن‌ ها نرود؛ فریب نخورند. همه‌ى کاندیداها و همه‌ هوادارانشان، خودشان را در مقابل توطئه‌ احتمالى مسئول امنیت بدانند. انتخابات را متهم نکنند؛ کسى آب به آسیاب دشمن نریزد.
 
مرصاد به نقل از جام نیوز، سایت تحلیلی تبیینی برهان05 فوریه(16 بهمن) نوشت: «مسوولان از توطئه‌ى دشمن در کار انتخابات غافل نشوند. کسانى هم که در انتخابات رأى نمی‌آورند؛ مواظب باشند کلاهى که بر سر رأی‌نیاورندگان سال 88 رفت، بر سر آن‌ها نرود؛ فریب نخورند. همه‌ى کاندیداها و همه‌ى هوادارانشان، خودشان را در مقابل توطئه‌ى احتمالى مسوول امنیت بدانند.  انتخابات را متهم نکنند؛ کسى آب به آسیاب دشمن نریزد.»
حضرت آیت الله خامنه‌ای در خطبه‌های 14 بهمن 1390 مسوولان، نامزدهای انتخاباتی، هواداران آنان و عموم آحاد جامعه را به هوشیاری در مورد توطئه‌های دشمن در جریان انتخابات پیش رو دعوت نموده و فرمودند: «مسئولان از توطئه‌ى دشمن در کار انتخابات غافل نشوند. آن کسانى هم که در انتخابات رأى نمی‌آورند، مواظب باشند آن کلاهى که بر سر رأی‌ نیاورندگان سال 88 ر فت، بر سر آنها نرود؛ فریب نخورند. همه‌ نامزدهاى انتخابات و همه‌ هوادارانشان،خودشان را در مقابل توطئه‌ى احتمالى دشمن مسوول امنیت بدانند. انتخابات را متهم نکنند؛ کسى آب به آسیاب دشمن نریزد.»
در این چارچوب بایستی نخست به چند سؤال مهم پاسخ داده شود. نخست آن‌ که کلاهی که بر سر کاندیداهای شکست خورده انتخابات 88 یا به تعبیری فتنه‌گران- رفت چه بود و این فریب استراتژیک از چه ناحیه‌ای ساخته و پرداخته شد؟
فریب استراتژیک (Strategic deception) یکی از پیچیده‌ترین ابعاد راهبردی عملیات روانی است که توسط دشمن و در سطح نخبگان و چهره‌های مؤثر -از جمله سیاسیون و ...- طراحی و اجرا می‌گردد، در طی آن با ارایه‌ی مستقیم و غیر مستقیم اطلاعات و تحلیل، به گونه‌ای برای هدف تصمیم‌سازی می‌شود که از یک سو، او خود متوجه این عملیات فریب نگردد و از سوی دیگر، گریزی از افتادن در تله نداشته باشد. در طی این عملیات، گاه شخص هدف که از چهره‌های مؤثر و مسؤولین کشور مقابل است تا آن حد پیش می‌رود که دانسته یا نادانسته علیه منافع ملی کشور خود اقدام می‌کند که این بخشی از پازلی است که توسط کشور مهاجم (فریب دهنده) پیاده و دنبال شده است.
به نظر می‌رسد هشدار رهبر فرزانه انقلاب معطوف به این تهدید جدی است که نمونه‌ی بارز آن در جریان فتنه‌ی88 به وضوح قابل رؤیت بوده است. مروری بر اسناد به دست آمده از فتنه‌گران و تحلیلی بر رویکرد رسانه‌های غربی در جریان فتنه‌ی 88 نشان می‌دهد در طی این سناریو و از چند ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری دهم، ابتدا دشمن با هدف قرار دادن سران فتنه که خود زمانی از مسئولین نظام بودند به هدایت سیاسی مستقیم و غیرمستقیم آنان از طریق اطرافیانی که مجری برنامه‌های دشمن بودند و نیز هدایت روانی و رسانه‌ای شخص آنان از طریق رسانه‌های همسو پرداخته و ذهن آنان را ساخته و پرداخته برای پذیرش یک باور متوهمانه–یعنی پیروزی قطعی در انتخابات- نموده است. در چنین شرایطی روشن است که هر نتیجه ای به جز این، غیرقابل قبول تلقی شده و آماده‌ی پیگیری سناریوهای طراحان اتاق فکر خارجی فتنه خواهد نمود.
با توجه به اهمیت این سناریوی پیچیده و نیز در پیش بودن انتخابات مجلس نهم-که دشمن امیدواری خود به آن را انکار نمی‌کند- این احتمال قوی است که مشابه این عملیات فریب در سطوح گوناگون در طراحی‌های دشمن وجود داشته باشد. با این حال، روشن است که پیچیدگی‌های طراحی دشمن ایجاب می‌نماید که پس از هربار شکست در نقشه‌ی خود تجدیدنظر کند و اساساً این خود بخشی از عملیات فریب است که هدف نبایستی بتواند برنامه‌ی فریب را پیش بینی و خنثی نماید. از این رو پیش بینی می گردد، در جریان انتخابات پیش رو عملیات فریب در سناریوهای جدید در سطوحی متفاوت و متناسب با وضع موجود دنبال گردد.
حال باید بدین پرسش پاسخ داد که قالب، سطوح و سناریوی های دشمن در عملیات فریب احتمالی چگونه خواهدبود و راهبردهای مقابله و مهار این عملیات چیست؟ با توجه به سطوح گوناگون عملیات فریب و نیز پیشینه‌ی دشمن در این نوع کنش و نیز ویژگی‌های انتخابات مجلس، چنین به نظر می‌رسد که فریب احتمالی به صورت چند لایه و در سطوح «جریان های سیاسی و گروه‌های فعال در عرصه انتخابات»، «نامزدهای انتخاباتی»، «هواداران نامزدها» و «عموم رأی دهندگان» طراحی و در دست اجرا باشد.
وجود منازعات سطحی و بی‌پایه در برخی طیف‌های سیاسی، تلاش برای تشتت بیشتر در آرا، تلاش‌های مشکوک برای نزاع بین روحانیت، رقابت های غیراخلاقی و مملو از افترا، تلاش برای بزرگ نمایی برخی امور کم‌اهمیت و در عین حال کم اهمیت جلوه دادن برخی مسایل حیاتی همه و همه می‌تواند قرائنی از تلاش‌های پیگیرانه‌ی دشمن برای فریب استراتژیک جریان‌ها و فعالان سیاسی درگیر در انتخابات در مقطع پیش از برگزاری انتخابات باشد. در مقطع اخذ رأی و پس از آن نیز با توجه به ماهیت و قالب «محلی» انتخابات مجلس هرگونه اشتباه کوچک نامزدهای ناکام می‌تواند به اشتعال منازعات قومی و گروهی در مناطق گوناگون کشور بیانجامد که با توجه به وجود سابقه ی هر چند بسیار اندک این موضوع دقت نظر بیشتر دلسوزان را می طلبد.
وجود منازعات سطحی و بی‌پایه در برخی طیف‌های سیاسی، تلاش‌های مشکوک برای نزاع بین روحانیت، رقابت های غیراخلاقی و مملو از افترا، تلاش برای بزرگ نمایی برخی امور کم‌اهمیت و در عین حال کم اهمیت جلوه دادن برخی مسایل حیاتی همه و همه می‌تواند قرائنی از تلاش‌های پیگیرانه‌ی دشمن برای فریب استراژیک جریان‌ها و فعالان سیاسی درگیر در انتخابات باشد.
آحاد جامعه و رأی دهندگان نیز از عملیات فریب دشمن مصون نیستند. تغییر مطالبات عمومی از نامزدها از مسائل راهبردی و ارزشی به سوی مسایلی با درجه اهمیت پایین تر، ایجاد هیجان کاذب در حمایت از یک نامزد خاص-مشابه آنچه در فتنه‌ی 88 روی داد- خصوصأ در مناطق تک نماینده، بی توجهی به حضور سفید و نامرئی فتنه‌گران و منحرفان و نهایتاً بروز هیجان کاذب در اعتراض به شکست نامزد مورد حمایت بخشی از سناریوهای احتمالی است که دشمن از طریق عملیات ادراکی (Cognitive operations)و عملیات روانی (Psychological Operations) دنبال خواهد نمود.
با توجه به تحلیل پیش گفته می‌توان به راهبردهای مقابله و مهار این ترفند دشمن نیز اشاره نمود. در درجه نخست، پایبندی جریان‌ها و فعالان سیاسی از طیف های گوناگون به «قانون» و راهکارهای قانونی می‌تواند مهم‌ترین مانع بر سر پیش‌برد توطئه‌ی احتمالی دشمن باشد. در جریان فتنه‌ی 88 هم اگر نامزدهای معترض مسیر اعتراض خود را در چارچوب راهکار قانونی آن پیگیری می‌نمودند، قطعا سناریوی دشمن ناکام می‌ماند. اکنون نیز فعالان این عرصه چه در مقطع رقابت انتخاباتی و چه پس از آن، قانون را فصل الخطاب خود بدانند بی‌شک چالش حادّی پدیدار نخواهد شد.
نکته‌ی قابل توجه دیگر توجه به اصول اخلاقی و منطقی در رقابت و فعالیت انتخاباتی است که هم نامزدهای انتخاباتی و هم رسانه‌های حاضر در این عرصه وظیفه‌ای حساس در این میان خواهند داشت. توجه به رفتار اخلاقی و اسلامی در رقابت‌ها و نیز منافع ملی و ارزش‌های نظام بایستی در سرلوحه‌ی اقدامات آنها باشد. نکته بسیار مهمی که می تواند الگوی خوبی از معیار سنجش صحت عمل در اختیار همه قرار دهد توصیه راهبردی امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری است و آن پرهیز از ایجاد رضایت‌مندی برای دشمن و تکمیل پازل آن می‌باشد. جریانات، فعالان و رسانه‌ها باید هوشیار باشند که هیچ‌گاه با اقدامات به ظاهر صلاح خود بخشی از سناریوی دشمن تکمیل نگردد.

 
 

 

یک تحلیلگر سیاسی در مصاحبه با راشاتودی تاکید کرد که بر طبق برخی اسناد ایران صاحب موشک‌هایی است که خاک انگلیس و فرانسه از برد آنان در امان نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، "کریس بامبری"، تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با شبکه خبری راشاتودی تصریح کرد که اروپایی‌ها باید به طرح این سوال بپردازندکه چرا اروپا باید هزینه ماجراجویی‌های آمریکا و اسرائیل را در خصوص ایران بپردازد، آن هم در شرایطی که با انقباض اقتصادی مواجه است.

بنابراین گزارش، ایران اعلام کرده است که صادرات نفت خود را به برخی کشورهای مشخص اروپایی قطع می‌کند و این در حالی است که بحث در خصوص قطع صادرات انرژی به تعداد بیشتری از کشورهای اروپایی نیز ادامه دارد. این اقدام به عنوان پاسخ ایران به تحریم نفتی ایران توسط اتحادیه اروپا که قرار است از اول جولای آغاز شود، انجام خواهد شد.

به گفته بامبری، روشن است که ایران کشورهایی چون فرانسه و انگلیس را به عنوان کشورهای خاص اروپایی مورد تحریم خود مدنظر دارد و این در حالی است که ایران بر اساس برخی اسناد، صاحب موشک‌هایی است که به هر دوی این کشورها خواهد رسید.

این تحلیلگر سیاسی بر این باور است که غرب اصولا از تحریم برای آماده ساختن زمینه برای عملیات نظامی بهره می‌برد. شرایط در خلیج فارس بسیار حساس و شبیه به آن زمانی است که یک رزمناو آمریکایی، یک هواپیمای مسافربری ایرانی را هدف قرار داد. در این حادثه 290 مسافر جان سپردند و ایالات متحده نیز هرگز بخاطر آن عذرخواهی نکرد.

بامبری از مردم اروپا و آمریکا خواست که به دولت‌های خود فشار آورند تا دست از اعمال فشار بر ایران برداشته و با ایران به گفت‌وگو بنشینند، به جای آنکه به این کشور تحریم تحمیل کنند.

این تحلیلگر سیاسی هشدار داده است که تجاوز اسرائیل به ایران با پاسخ فوری ایران مواجه شده و درگیری تمام‌عیار نظامی را به یک واقعیت بدل خواهد کرد. در همین شرایط تحمیل تحریم نفتی به ایران به کشورهای اروپایی بالاخص کشورهایی چون ایتالیا و یونان که با بحران مالی مواجه‌اند، فشار وارد آورده و همچنین قیمت نفت را برای سایر کشورهای اروپایی بالا خواهد برد.

اروپایی‌ها باید از دولت‌های خود بپرسند که چرا باید اروپای بحران‌زده به جنگ تامین‌کننده نفت خود برود؟

اروپا اخیرا در پیروی از ایالات متحده تحریم‌هایی را بر ضد بخش انرژی و بانک مرکزی ایران اعمال کرده است که بسیاری از تحلیلگران آن را بر ضد منافع اروپا دانسته‌اند.


 



در ويژه نامه هاي شبكه جديد الولاده راديو نمايش «كه به مناسبت برگزاري جشنواره فجر «با عنوان» «پرانتر باز» توسط منصور ضابطيان تهيه و روي آنتن مي رود. ابتدا صداي فصلهايي از بازي بهروز وثوقي هنرپيشه فراري و فاسد در فيلم قيصر به گوش مي رسد و بعد بخشي از فيلم «ناصرالدين شاه آكتور سينما» ساخته فيلم ساز ضدانقلاب فراري محسن مخملباف.
مرصاد به نقل از کیهان: حال وهواي برنامه نيز بيشتر از آنكه مربوط به فضاي جشنواره باشد درخدمت افكار مسموم گردانندگان آن قراردارد.

از جمله اينكه دربرنامه مورخه 14/11/1390 گوينده «منصور ضابطيان» موسيقي فيلم گبه مخملباف را پخش مي كند و ضمن ياد كرد فيلمساز فراري آنرا كاري ماندگار مي خواند و در ادامه موسيقي متن خداحافظ رفيق ساخته فيلمساز ترك تابعيت كرده امير نادري مقيم آمريكا را به جاي موسيقي فيلم گوزنها پخش مي كند و در نهايت آنرا اثري مانا از اسفنديار منفردزاده(آهنگساز ضد انقلابي) معرفي مي كند. اما كار به همين جا ختم نمي شود زيرا گوينده از شنوندگان مي خواهد بهترين فيلم دوران زندگي خود را انتخاب كنند و جالب اينكه اين پيامك ها طي چند ثانيه به مقصد مي رسند!! تا گوينده باز از فيلمهاي فيلمسازان فراري ياد كند. بدين ترتيب بايد گفت اين برنامه به نام جشنواره و به كام ضد انقلاب فراري روي آنتن مي رود، زيرا بخش زيادي از وقت اين برنامه صرف تجليل از عناصر ضد انقلاب مي شود.


 



با وجود ثبت نام 700 نفر از افراد شناخته شده وابسته به جبهه اصلاحات در انتخابات، رضا خاتمي مي گويد «اصلاح طلبان در انتخابات شركت نمي كنند. حالا 4 نفر مي گويند ما اصلاح طلب هستيم و شركت مي كنيم اين به معناي حضور جريان اصلاح طلب نيست.»
مرصاد به نقل از کیهان: اين اظهارات رضا خاتمي در حالي عنوان شده كه اغلب اعضاي فراكسيون اقليت (اصلاح طلب) مجلس و از جمله رئيس اين فراكسيون (محمدرضا تابش خواهرزاده خاتمي) نامزد انتخابات شده اند. و از سوي ديگر اعلام شده اصلاح طلبان در تهران با 2 فهرست «جبهه مردم سالاري» و «خانه كارگر» حضور پيدا مي كنند. به گفته كواكبيان، اسامي 15نفر از نامزدهاي اصلاح طلب در تهران و 100نامزد ديگر در شهرهاي ديگر فعلا قطعي شده است. بنابر اظهارات كواكبيان 30 نفر ديگر منتظر اعلام نظر نهايي شوراي نگهبان هستند.
با اين حال، رضا خاتمي در مصاحبه با روزنامه زنجيره اي روزگار ادعا كرده اصلاح طلبان در انتخابات حضور ندارند. هرچند كه از لفظ تحريم نيز استفاده نكرده اند و قهر هم نيستند! وي مي گويد «اصلاح طلبان هنوز انتخابات را راه مي دانند اما انتخابات واقعي را كه حداقل ها را داشته باشد. اصلاح طلبان از واژه تحريم استفاده نكرده اند و گفتند ما شركت نمي كنيم(!)... اصلاح طلبان با انتخابات قهر نيستند(!)
وي در بخش ديگري از اين گفت وگو با بيان اينكه «شما به حرف هاي آقاي مطهري نگاه كنيد. اين گفتمان گفتمان اصولگرايي نيست»، درباره احتمال حمايت از امثال علي مطهري گفت: اصلا ما وارد اين بحث نشده ايم. اينكه بياييم بگوييم كانديداي ما فلان كس است اصلا لزومي ندارد. آنها هم نيازي به حمايت ما احساس نمي كنند. اصلا بحث اينها نيست. هركس بيايد كه مثلا وضعيت ما را از فلان مرحله، فلان مرحله را ارتقا دهد ما از او تشكر مي كنيم. (روز گذشته كواكبيان اعلام كرد در حال مذاكره با برخي افراد نظير علي مطهري هستيم تا از آنها براي حضور در فهرست انتخاباتي خود دعوت كنيم).
وي با بيان اينكه «درون حاكميت كساني هستند كه مي توانند وضعيت را بهتر كنند اما متاسفانه آنها هم كنار زده شده اند»، افزود: مثلا آقاي ناطق كه مدعي اصلاح طلبي نيست يا خود آقاي هاشمي. خيلي ها هستند اما اين دو تا مثال بارز هستند. اينها آلترناتيوهاي قبل از اصلاح طلبي هستند.
در اين ميان خبرنگار از رضا خاتمي پرسيد «اگر ناطق نوري براي انتخابات رياست جمهوري سال 92 فعال شود، شما واقعا حاضر هستيد اين حمايت را بكنيد؟» كه وي پاسخ داد: من نظر شخصي را در مورد اين روند مي گويم. من تابع جريان اصلاح طلبي هستم و ممكن است خيلي از نظرات را كه قبول ندارم، بپذيرم. من مي گويم اگر عقلانيت باشد اين براي ما جريان اصلاح طلبي مهمتر از اين است كه چه كسي بيايد در آينده.
دبيركل سابق حزب (منحله) مشاركت درباره تناقض عقلانيت ادعايي با «آشوب طلبي، زد و بند با بيگانگان، مقابله با جمهوريت و اسلاميت نظام و تبديل شدن به آلت دست سلطنت طلب ها و گروهك هاي تروريستي نظير منافقين» توضيحي نداد اما درباره آشفتگي اصلاح طلبان تصريح كرد: ما در داخل با ضعف سازمان و تشكيلات روبرو هستيم.نكته دوم اينكه خيلي از اصلاح طلب ها معتقد به كار خياباني و ميتينگ و اينها - حالا به هر دليلي- نيستند. سؤال اين است كه چرا اصلاح طلبان از قدرت اجتماعي خودشان استفاده نمي كنند!
وي همچنين در قبال اين پرسش كه «اصلاح طلبان مي خواهند اين را به صورت ميتينگ خياباني ببينند يا مي توانند برنامه هايي داشته باشند كه وقتي زمينه وجود داشته باشد، طوري تعامل شود كه اينها اجرايي شود؟» مي گويد: جرياني از محافظه كاران كه الان حرف هاي اصلاح طلبي مي زنند اين آمادگي را ندارند كه با جريان اصلي اصلاحات تعامل كنند. گفتمان اصلاحات در بحث ها و مصاحبه هايي كه مي شود وجود دارند. اما اينكه بخواهيم بگوييم به عنوان يك تشكيلات بياييد اين كار را بكنيد آن كار را بكنيد نمي شود، جريان هاي اجتماعي زمان لازم دارند؛ اصلاح طلب ها هم بيكار نيستند. همين جريان انتخابات بي عملي و انفعال نيست اينها يك عمل بسيار بزرگ است. عدم شركت، ظاهرش يك كار سلبي است اما در منطق سياسي يك كار سياسي است.
رضا خاتمي در پايان اين مصاحبه گفته است: من نمي خواهم بگويم اصلاح طلبان دست بسته اند. اين نيست كه آنها برنامه هايشان را به گوش كساني كه بايدبرسانند، نرسانده اند. اين نيست.


 


سرويس سياسي-
نيروهاي امنيتي مصر 18 جوان مصري را پس از اجلاس جوانان و بيداري اسلامي به خاطر همراه داشتن كتاب و سي دي بازداشت كردند.
پايگاه خبري «المصري اليوم» در خبري فاش كرد: 18 نفر از جوانان مصري كه براي شركت در اجلاس جوانان و بيداري اسلامي به تهران رفته بودند، هنگام بازگشت از اين اجلاس در فرودگاه قاهره بازداشت شدند.
«طاهر الهاشمي» دبيركل شوراي عالي مجمع «آل البيت» در اعتراض به بازداشت فرزندش كه همراه اين گروه از جوانان بازداشت شده است، در سالن فرودگاه قاهره دست به تحصن زده است.
طاهر الهاشمي تأكيد كرده است كه تا هنگام آزادي فرزندش فرودگاه را ترك نخواهد كرد.
طاهر الهاشمي گفت، بازداشت فرزندش، ادامه تبعيض ها عليه شهروندان شيعه در مصر است، كه مانند شهروندان درجه دو با آنها تعامل مي شود.
در همين حال خبرگزاري آلمان در خبري نوشت علت بازداشت اين 18 نفر همراه داشتن كتاب و سي دي بوده است.
اين خبرگزاري تصريح كرد: منابع آگاه در فرودگاه قاهره اعلام كردند، هنگام اجراي تشريفات گمركي براي مسافران هواپيماي شركت هواپيمايي قطر كه از دوحه وارد قاهره شده بود، ماموران گمرك متوجه وجود متن ها و سي دي هايي همراه با گروه رسانه اي هفت نفره مصري شدند كه از تهران به مصر بازگشته بود. ماموران گمرك مسئولان امنيتي را از اين مسئله آگاه كردند و آنان نيز اعضاي اين گروه رسانه اي را بازداشت كردند تا از محتويات متن ها و سي دي هاي همراه آنان آگاه شوند.
اطلاعات تكميلي نشان مي دهد اين جوانان ساعتي بعد آزاد شده اند.

 


شمار كشته هاي جنگ سرما در اروپا به 260 نفر رسيد.
در حالي كه دماي هوا در برخي مناطق اروپا به 35درجه زير صفر رسيده و سرما همچنان قرباني مي گيرد، 9 كشور عضو اتحاديه اروپا در مورد افت شديد گاز وارداتي از روسيه ابراز نگراني كردند. به گزارش يورونيوز گاز وارداتي ايتاليا، اتريش و اسلواكي از روسيه دچار افت 10 تا 30درصدي شده است. كميسيون اروپا يونان، بلغارستان، مجارستان، لهستان، چك و روماني را هم در ليست كشورهايي كه از كاهش حجم گاز وارداتي از روسيه متأثر شدند قرار داده است.
از آنجايي كه گاز صادراتي روسيه به اروپا از اوكراين مي گذرد، شركت گازپروم روس در واكنش به شكوه كشورهاي اروپايي كاهش حجم گاز را متوجه اوكراين دانست و انگشت اتهام را به سوي اوكراين گرفت. اما شركت نفت و گاز اوكراين اين ادعا را رد كرده و خبر داده كه مطابق با حجم مورد قرارداد گاز روسيه را به اروپا منتقل مي كند.
گفته مي شود يكي از چند دليل عمده تعويق تحريم خريد نفت ايران در اتحاديه اروپا به 6 ماه بعد، اوضاع وخيم سوخت و انرژي در زمستان سرد اروپا بوده است.
خاطرنشان مي شود چند سال پيش به خاطر بحران قيمت نفت، زد و خوردهاي شديدي در پمپ بنزين هاي انگليس رخ داد و بي بي سي ضمن گزارش اين مطلب تصريح كرد حتي بسياري از جنازه ها روي دست صاحبان آنها مانده اند.
برخي كارشناسان و صاحب نظران معتقدند اكنون كه اروپا با انتخاب روش خصومت، به ايجاد شوك عليه ايران مي انديشد، ضرورت دارد وزارت نفت معناي «شوك» را به برخي طرف هاي اروپايي كه گويا هنوز نمي فهمند شوك يعني چه، تفهيم كند. زمستان چند سال پيش وقتي روسيه، فلكه گاز صادراتي به اروپا را براي چند روز بست، مطبوعات و سياستمداران اروپايي تأكيد كردند روسها جنگ جهاني سوم را بدون اينكه حتي گلوله اي شليك كنند، آغاز كرده اند چرا كه قطع گاز در سرماي استخوان سوز اروپا كم از جنگ ندارد.
حالا هم به نظر مي رسد بد نباشد براي انجام برخي تعميرات، ايران صادرات نفت به برخي كشورهاي اروپايي را مثلاً براي يك هفته يا چند روز قطع كند.

 

شبكه تلويزيوني يورو نيوز مشاور سابق رئيس جمهور آمريكا را درباره كارآمدي تحريم هاي ضد ايراني به چالش كشيد.
دنيس راس كه هماهنگ كننده امور ايران در دولت آمريكا، مشاور اوباما بود، داراي گرايش هاي شديد صهيونيستي است به نحوي كه خبرنگار يورو نيوز به وي گفت «حمايت وفادارانه شما از اسرائيل، سياست هاي دولت آمريكا را در قبال ايران و خاورميانه تحت تاثير قرار داده است». راس مشاور بوش پدر و بوش پسر و اوباما بوده است.
خبرنگار يورو نيوز با بي اعتبار خواندن تحريم هاي ضد ايراني، به راس گفت «شما با تلاش در جهت اعمال تحريم هايي كه هرگزكارايي نداشته و نخواهد داشت، اعتبار خود را از دست داده ايد. بعد از آن چه؟». دنيس راس در پاسخي منفعلانه گفت «شما فرض را بر اين مي گذاريد كه تحريم ها هرگز كارايي نداشته اند. با نگاهي تاريخي به تحريم ها، من مطمئن نيستم كه هرگز كارايي نداشته اند.»
اما وي مجددا با اعتراض خبرنگار يورو نيوز مواجه شد كه مي گفت: ايران نزديك به 33 سال زير تحريم هاي آمريكا بوده و قدرتمندتر، پرنفوذتر و ثروتمندتر شده است.

 

 





:: بازدید از این مطلب : 304
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: