نوشته شده توسط : من

جایی که امام حسین-علیه السلام-عرفه خواند+عکس

 

سپیدی کوه در این سرزمین تفتیده جای تعجب است. همین هفته پیش بود که مردم به استغاثه در مسجدالحرام نماز باران خواندند و حالا برف بر کوتاه ترین کوه عرفات باریده؟

به گزارش خبر آنلاین، نزديکتر که مي شوي آدم ها را مي بيني که دسته دسته خود را به قله کوه صعب العبور مي رسانند و آنجا که مي رسي رو به قبله به ياد آدم و حوا ناخودآگاه دست به تضرع و مناجات بلند مي کنند.
 
آدم هاي احرام بسته همچون پدر، خدا را مي خوانند و از خطاها طلب عفو دارند. خودشان غافلند از اينکه از دور چه ديدني هستند و همچون برف سپيدي به چشم مي آيند.
 
جبل الرحمه ظهر عرفه کاملا سپيد پوش خواهد شد. اين کوه همان جايي است که زمزمه جاودانه عرفه امام حسين(ع) به گوش مي رسد. اينجا همان جايي است که سالار شهيدان رو به کعبه از اشک عرفات را سيراب کرد.
 
سپيدي اين کوه از خود نيست، نوري از آن مناجات است.
 








اکبر گنجی: اسرائیل جنایتکار جنگی است یا ایران؟

 

گنجی: اسرائیل می گوید همه دولت های خاورمیانه باید عضو آژانس و تحت نظارت شدید آن سازمان باشند، اما ما استثناء هستیم. اسرائیل می گوید ما حق داریم صدها بمب اتمی داشته باشیم اما دیگر دولت های منطقه حتی حق غنی سازی اورانیوم را ندارند.

"اکبر گنجی" در مقاله ای که سایت بی بی سی فارسی روز جمعه 13 آبان (4 نوامبر) آن را منتشر کرد، نوشت: «طی روزهای اخیر یک بار دیگر احتمال حمله نظامی اسرائیل به تأسیسات هسته ای ایران در رأس اخبار رسانه ها و سخنان سیاستمداران اسرائیل قرار گرفت. مطابق این اخبار، نخست وزیر و وزیر دفاع دولت راست گرای اسرائیل به طور جد به دنبال اخذ رضایت باقی اعضای کابینه برای حمله به ایران هستند، اما رئیس ستاد ارتش و سازمان امنیت آن کشور با این امر مخالفند. اسرائیل یک موشک دوربرد معطوف به ایران را آزمایش کرده و مطابق یک نظر سنجی، چهل و یک درصد مردم آن کشور خواهان حمله نظامی به تأسیسات هسته ای ایران هستند.»


گنجی در ادامه می نویسد: «دولت اسرائیل مدعی خطر اتمی شدن ایران است. در این باره دو نکته قابل ذکر است:
اولاً: ایران از ابتدای تأسیس آژانس بین المللی انرژی اتمی - یعنی سال 1335 یا 1956 میلادی- به عضویت آن درآمد. ایران در سال 1349 یا 1970 پیمان منع ترویج سلاح های هسته ای را امضا کرد. از سال 1372 ایران تحت بازرسی آژانس قرار دارد. اما اسرائیل نه عضو آژانس است، نه امضا کننده پیمان منع گسترش سلاح های اتمی. هیچ نوع بازرسی از تأسیسات اتمی اسرائیل از سوی هیچ نهاد بین المللی صورت نمی گیرد.
ثانیاً: گفته می شود که اسرائیل دارای حدود دویست بمب اتمی است، اما به گفته مقامات اسرائیلی و آمریکایی ممکن است ایران در آینده به بمب اتمی دست یابد. اگر ایران با تمامی فشارها و تحریم های بین المللی موفق به این کار شود، در نهایت دارای یک بمب هشتاد کیلویی خواهد شد. در آن شرایط هم ایران نمی تواند با یک بمب به جنگ دویست بمب اتمی اسرائیل برود.»
وی افزوده است: «پس تا اینجای کار، دولت اسرائیل است که مجامع بین المللی را به رسمیت نمی شناسد و به همه زورگویی می کند. اسرائیل می گوید همه دولت های خاورمیانه باید عضو آژانس و تحت نظارت شدید آن سازمان باشند، اما ما استثناء هستیم. اسرائیل می گوید ما حق داریم صدها بمب اتمی داشته باشیم اما دیگر دولت های منطقه حتی حق غنی سازی اورانیوم را ندارند. این تبعیض و حق ویژه از کجا آمده است؟ آیا جز این است که دولت آمریکا پشتیبان زورگویی های اسرائیل به چند صد میلیون مردم منطقه است؟
دولت ایران تاکنون از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل به جنایات جنگی یا جنایت علیه بشریت متهم یا محکوم نشده است. اما دولت اسرائیل از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل به جنایات جنگی در غزه محکوم شده است.»

مانور مشترک اروپا و آمریکا برای مقابله با حملات سایبری

 

سازمان امنیت بریتانیا به تازگی هشدار داد که موارد حمله اینترنتی در این کشور به حد نگران کننده ای رسیده است. کشورهای دیگر اتحادیه اروپا هم از افزایش حملات مشابه خبر داده اند.

 سایت بی بی سی فارسی روز جمعه 13 آبان (4 نوامبر) نوشت: «مسوولان امنیت سایبری در ایالات متحده و اتحادیه اروپا با برگزاری یک مانور مشترک، قابلیت های خود برای مقابله با حملات اینترنتی را به آزمایش گذاشته اند

این مانور که در بروکسل برگزار شد، نخستین آزمایش مشترک آمادگی دفاعی آمریکا و اروپا در برابر حملات اینترنتی بود.»
بنا بر گزارش بی بی سی؛ اعضای اتحادیه اروپا سال گذشته مانور مشترکی را برگزار کردند که نشان داد این کشورها باید برای مقابله با حملات احتمالی بیشتر تلاش کنند.
سازمان امنیت بریتانیا به تازگی هشدار داد که موارد حمله اینترنتی در این کشور به حد نگران کننده ای رسیده است. کشورهای دیگر اتحادیه اروپا هم از افزایش حملات مشابه خبر داده اند.
بی بی سی در ادامه نوشت: «به گفته "نیلی کروس" -کمیسر برنامه ریزی دیجیتال اتحادیه اروپا- افزایش حملات اینترنتی بیانگر نیاز به اقدام جهانی است. "اودو هلمبرکت" -از محققان موسسه انیسا که مشاور امنیتی اتحادیه اروپاست- نیز گفت: اینترنت ستون فقرات جامعه ماست. ما از آن برای داد و ستد و زندگی خصوصی خود استفاده می کنیم. هر چه بیشتر به آن وابسته تر شویم، باید بیشتر تبادل اطلاعات کنیم تا بتوانیم از زیرساخت های خود دفاع کنیم.»
به گزارش بی بی سی، در مانور روز پنجشنبه، دو سناریو آزمایش شد. اولین مورد آزمایش، سرقت اطلاعات محرمانه سازمان های امنیتی در اروپا و انتشار آن در اینترنت بود. دومین سناریو هم مربوط به حمله خرابکاران اینترنتی به سامانه های کنترل شبکه های توزیع انرژی بود.
این دو آزمایش با هدف افزایش هماهنگی میان سازمان های امنیتی در دو سوی اقیانوس اطلس و آشنایی بیشتر آن ها با قابلیت های یکدیگر انجام شدند.


صدای‌آمریکا:سفارت ما واقعاً لانه‌جاسوسی بود!

 
صدای آمریکا در سالروز اشغال لانه جاسوسی آمریکا در تهران بدست دانش آموزان ایرانی اذعان کرد عملکرد نمایندگان ما در ایران بیشتر اقدامات جاسوسانه بوده تا دیپلماسی.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران به نقل از صدای آمریکا؛ 4 نوامبر مصادف با 13 آبان 32 سال پیش تعدادی از دانش آموزان و دانشجویان پيرو خط امام خمینی در ایران با حمله به سفارت آمریکا در تهران و اشغال آن ،‌ کارکنان سفارت را به اسارت گرفتند .

 اسناد و مدارک موجود در زمینه فعالیت این کارکنان سفارت در ایران نشان داد که آنها بر خلاف قوانين بين المللي عمل كرده و هیچکدام از دستور العمل های آنان مربوط به امور کنسولی و دیپلماسی نبوده است.آمریکایی هايي كه در سفارت توسط دانش آموزان و دانشجویان دستگیر شدند به برخی از فعالیت های جاسوسی خود اعتراف کرده بودند . ایجاد فتنه در میان انقلابیون ، تزریق روحیه ناامیدی از دوام پیروزی انقلاب اسلامي ، انتقال اطلاعات محرمانه داخلی کشور به کاخ سفید و زمینه سازی برای بازگشت قدرت به دولت ایالات متحده در ایران از جمله این فعالیت ها بود.علاوه بر این ، نابود کردن اوراق موجود در سفارتخانه به محض ورود دانش آموزان و انقلابيون ایرانی تأييد دیگری بر اقدامات محرمانه و جاسوسی آمریکا در خاک ایران است. پس از این اقدام رابطه ایران و آمریکا بطور رسمی قطع شد.گفتنی است، مردم ایران بخصوص دانش آموزان و دانشجویان هرساله این روز را بعنوان موفقیتی بزرگ در برابر ایالات متحده جشن می گیرند . برپایی راهپیمایی امسال علاوه بر جشن پیروزی بر سیاست های آمریکا با حمایت از معترضان جنبش وال استریت و نیز بهار عربی همراه بوده است .


آمریکا به جنگ توئیتری با طالبان می‌رود

 

نبرد «توئیتری» میان نیروهای آمریکایی و اعضای طالبان بعد جدیدی از درگیری آمریکا را در افغانستان افشا می‌کند.

به گزارش فارس، «سی ان ان» در مقاله‌ای به قلم «چارلی کیز» نویسنده ارشد «امنیت ملی» به تحلیل جنگ توئیتری میان آمریکا و طالبانو تقابل اطلاعاتی دو طرف با استفاده از این شبکه اجتماعی پرداخت.
 
بیت‌های اطلاعات (و نه تنها گلوله و بمب) در جنگ افغانستان سهیم هستند. نیروهای آمریکایی ترسیدند در جنگ اطلاعاتی علیه طالبانشکست بخورند؛ بنابراین اکنون از طریق «توئیتر» به این جنگ پاسخ می‌دهند: با استفاده از آن پیام‌های کوچک 140 کاراکتری، سوی دیگر داستان را تعریف می‌کنند. سرهنگ دوم «جیمی کامینگز» می‌گوید: «طالبان دائماً اطلاعات و تبلیغات غلط را منتشر می‌کرد. بخشی از این اطلاعات آن چنان اشتباه بود که در نهایت مجبور شدیم [با «طالبان»] درگیر شویم و با حقایق از اطلاعات خود حمایت کنیم.» این وابستگی جدید به همه رسانه‌های اجتماعی، سریع و ارزان است. «کامینگز» در ایمیلی به «سی ان ان» گفت: «این کار باعث می‌شود بتوانیم طرفداران خود را همواره مطلع و همچنین اطلاعات دشمن را محدود کنیم.»
 
* گزارش‌های طالباناز طریق اکانت «توئیتر»
 
مشاهده تأثیر همه روزه این اقدامات آسان است. اکانت «توئیتری»  که مدام گزارش‌هایی را به سود طالبان منتشر و اطلاعاتی را در مورد یک موفقیت بزرگ در میدان جنگ در بوق و کرنا می‌کند. این کاربر می‌نویسد: «مجاهدین در «کنر» یک بالگرد آمریکایی را منهدم کردند.»
 
* پاسخ آمریکا به گزارش‌های «توئیتری»  طالبان
 
اما در سوی دیگر در دفتر «نیروهای بین المللی کمک به امنیت»، متخصصین رسانه‌های اجتماعی نیز این داستان را در اکانت «توئیتر» خود دنبال می‌کنند. «توئیتر» آن‌ها این جواب را می‌نویسد: «هیچ گزارشی از گم شدن یک بالگرد در دست نیست. گزارش‌های طالبان را جدی نگیرید.» و بعدها می‌نویسد: «گزارش‌ها پیرامون سقوط بالگرد [آمریکایی] نادرست بوده است.»
 
* آمار طالباناز تلفات نیروهای آمریکایی
 
«کامینگز» به شوخی می‌گوید که طالبان همواره به انتشار گزارش‌‌های به شدت مبالغه‌آمیز ادامه می‌دهد. «ما به طور معمول هر روز 20 تانک و 30 نفر را از دست می‌دهیم؛ اگر [اخبار] طالبان را دنبال کنید. باید آن چه [اخباری] را که پاسخ می‌دهیم، خود انتخاب کنیم.» حمله ماه گذشته به سفارت‌های آمریکا و «ناتو» در کابل نقطه عطفی بود.
 
* تصمیم آمریکا به مقابله اطلاعاتی با «طالبان»
 
«کامینگز» می‌گوید: «افراد ما در مورد آن چه طالبان می‌نوشت اطلاعاتی را به ما می‌دادند.» سایت‌های تحت رهبری «طالبان»، علاوه بر ادعاهای دروغین در مورد تلفات آمریکا، سربازان این کشور را تجاوزگر و بزدل می‌خواندند. «این اطلاعات بسیار نادرست بود؛ و به ما فهماند که باید درگیر شویم و این اطلاعات را از بین ببریم.»
 
* دفتر «نیروهای بین المللی کمک به امنیت» مسئول پاسخ به پیام‌های «توئیتری»  «طالبان»
 
«کامینگز» می‌گوید او و دیگر اعضای تیم امور عمومی در یک اتاق بزرگ در دفتر «نیروهای بین المللی کمک به امنیت» با هم کار می‌کنند. زمانی که طرف دیگر پیامی را در «توئیتر» منتشر می‌کند، یک بحث عمومی آغاز و در مورد شیوه واکنش به این پیام تصمیم‌گیری می‌شود. سپس دو عضو ارتش که کاملاً مختص رسانه‌های اجتماعی هستند، جوابی را به پیام «توئیتری»  طرف دیگر می‌نویسند و ارسال می‌کنند.
 
«کامینگز» می‌گوید: «توانایی در رسیدن به نسل جوان و آگاه کردن آنان نقش کلیدی دارد. امروزه نسل جوان یکی از سنگ بناهای موفقیت در آینده در افغانستان است.» با این حال برخی متخصیین در مورد دوئل اطلاعاتی میان نیروهای آمریکایی و دشمنانشان مردد هستند.
 
* وجود اطلاعات بیش از حد در «توئیتر» ارزیابی و استفاده از پیام‌ها را دشوار می‌کند
 
«مارتین ایروین» عضو «دانشگاه جورج تاون» می‌گوید ارزیابی این «ارتباطات ریز اجتماعی» دشوار است. وی از دفتر خود در واشینگتن می‌گوید: «آن قدر اطلاعات اضافی در «توئیتر» وجود دارد که مشکل می‌توان فهمید که آیا هیچ مقداری از این اطلاعات به مقصد می‌رسد یا خیر.» «ایروین» استاد ارتباطات، فرهنگ و فناوری است؛ او این سؤال را مطرح می‌کند که چه تعداد از مردم افغانستان صاحب تلفن همراه و یا رایانه‌های دارای اینترنت هستند.
 
* نبرد ساعت به ساعت میان نیروهای آمریکایی و طالبان در «توئیتر» روز به روز شدیدتر می‌شود
 
«نیروهای کمک‌های امنیتی بین‌الملل» ادعا می‌کنند بیش از 14000 کاربر «توئیتر» پیام‌های حسابشان را دنبال می‌کنند؛ آماری که البته شامل اعضای «طالبان»، روزنامه‌نگاران محلی و مردم عادی می‌شود. و این نبرد ساعتی، اگر نگوییم دقیقه به دقیقه، میان نیروهای آمریکایی و دشمنان آن‌ها تازه در حال گرم‌تر شدن است؛ این نبرد درس‌هایی را دربر دارد که می‌توان از آن‌ها در تقابل‌های آینده نیز استفاده نمود. «کامینگز» می‌گوید: «ما معتقدیم که تا کنون در فعالیت‌های اجتماعی روز افزون خود موفق بوده‌ایم. «نیروهای کمک‌های امنیتی بین‌الملل» (ناتو) همچنان به رشد و پیشرفت در این بخش از حوزه ارتباطات ادامه خواهند داد.»


سردار نقدی: اگر خاتمی توبه نکند..

 

سردار نقدی با انتقاد از کسانی که در صحنه سیاسی داخلی و بین‌المللی نمی‌توانند مسائل را به درستی دیده و تحلیل کنند، تصریح کرد: برخی‌ها دچار یک عقب‌ماندگی سیاسی هستند و نمی‌توانند مسائل را به درستی ببینند ولو اینکه 60 سال هم عمر کرده باشند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: آن آقایی که نه حرمت لباس روحانیت و نه حرمت نسب و خاندان شریف خود را و نه حرمت همشهری‌های مومن خود را و نه حرمت ملت ایران را نگه می‌دارد، دیدیم که در انتخابات 88 در مقابل جورج سوروس یهودی زانو می‌زند تا بتواند در انتخابات فائق شود.

نقدی متذکر شد: جورج سوروس همان کسی است که در سرلیست یک درصدی امروز در قیام وال‌آستریت قرار دارد و منفور مردم آمریکاست، ولی این شخص با او دیدار و گفت‌وگو می‌کند. لذا اگر وی توبه نکند به همراه آن یک درصد منفور و با همراهی اطرافیان خود به زباله‌دان تاریخ خواهد رفت. به همین دلیل معتقدم که یک عده کودن هستند و فهم سیاسی ندارند.

وی ادامه داد: در این شرایط که آمریکایی‌ها در نهایت ضعف خود هستند و در حضیض ذلت به سر می‌برند اگر کسی بخواهد به سراغ آنها برود و با آنها گفت‌وگو کند دارای نهایت نفهمی سیاسی است.


نامه دانشجویان‌ایرانی به دانشجویان‌آمریکایی

 

دانشجویان ایرانی به دانشجویان آمریکایی درباره افشای اسناد تروریستی آمریکا نامه ای ارسال کردند.

به نقل از اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور، نامه به این شرح است:
برادران و خواهران دانشجو سلام در این نامه می خواهیم به شما بگوییم، آنچه را که سالها دولتمردان شما در حق ملت ایران روا داشته اند اما معتقدیم خوی دانشجویی متفاوت از خوی دولتمردان شماست.

۳۲ سال پیش دانشجویان ایرانی سفارتخانه منسوب به کشور شما در ایران را اشغال کردند و خواستار رسیدگی به حقوق از دست رفته‌ خود شدند و ما امروز نیز شاهدیم که دانشجویان کشور شما در به همان دسته ای معترض شده اند که سال ۱۹۷۹ دانشجویان ایرانی به انان معترض بودند.

شما دانشجویان آمریکایی امروز در حالی به آن ۱درصد چپاولگر معترض هستید که دانشجویان ایرانی ۳۲ سال پیش به آن معترض بودند اما روی سخن ما چیز دیگری است.

نظریه‌پردازان آمریکایی به درستی دریافتند گفتمانی که می‌تواند در برابر گفتمان لیبرال سرمایه‌داری قد علم کند گفتمانی است که در ایران مدیریت می‌شود؛ گفتمانی که ۲ حرف اصلی داشت: اول؛ "مدل حکومتی" به این معنی که "دین" با فرمول "مردم‌سالاری دینی" جامعه را اداره می‌کند؛ دوم؛ کارآمدی این مدل است که حاکمان آمریکا در طول سالیان پس از انقلاب اسلامی ایران خواسته اند با ترفندهای گوناگونی چون کودتا، جنگ ۸ ساله، تحریم‌های اقتصادی، تحریم های علمی، کودتای مخملی و هجمه‌های فکری آن را به چالش بکشاند.

اکنون جمهوری اسلامی در حال اثبات کارآمدی خود است.
نظام سرمایه داری که می خواست کارآمدی این نظام را زیر سوال ببرد اکنون خود با این علامت سوال بزرگ تجمع کنندگان در خیابان‌های "وال استریت" مواجه است و امروز شما دانشجویان آمریکایی به همان ۱ درصدی معترض شده اید که سال ۵۸ دانشجویان ایرانی به آن معترض بودند.

چندی پیش حاکمان کشور شما به بهانه سرکوب تروریست و در اصل برای منحرف کردن اذهان جهانی از قیام شما دانشجویان، کشور ما را متهم به ترور سفیر عربستان در کشور آمریکا کردند چیزی که بیش تر از هر چیز، مایه خنده‌ی ما و شما شد اما چند روزی است که حاکمان کشور شما صریحا اعلام کرده اند که باید مسئولان کشور ما را ترور کنند و از اعلام صریح آن هم ابایی ندارند! البته تحمیل ۸ سال جنگ به ملت ایران، طراحی ترورهای کور و تقویت گروهک‌های تروریستی همچون سازمان مجاهدین خلق، تحریم‌های اقتصادی پی در پی و متحجرانه، حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایرانی در خلیج فارس و کشتار صدها انسان بی‌گناه و ترور دانشمندان هسته‌ای و اساتید دانشگاهی ما همچون شهیدان علی‌محمدی و شهریاری بدست مجید جمالی فشی که دراعترافات خود از حمایت و طرح‌ریزی مقامات آمریکایی وصهیونیستی موساد و سیا برای این ترور خبر داده بود و اعترافات عبدالمالک ریگی سرکرده گروهک تروریستی جندالشیطان که هزاران زن و کودک را با کمک مقامات کاخ سیاه در ایران، پاکستان و افغانستان و سایر کشورهای منطقه ترور کرد اینها بخشی از هزاران موردی است که ملت ایران با مقاومت بزرگ خود در مقابل تمامی آن‌ها صبورانه ایستادگی کرد و از ارزش‌های خود حتی یک قدم هم عقب‌نشینی نکرد. اما دولتمردان شما چه کردند؟ غیر از اینکه پشت چهره های روشنفکرانه و دلسوز ملت ایران بر عداوت خود افزودند.

ای دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا امروز ما دیگر تاب تحمل تهمت ها و اهانت ها و زورگویی های دولتمردان شما را نداریم و اکنون با انتشار ۱۰۰ سند درباره تروریست بودن دولت مردان آمریکا، آبروی آنها را خواهیم برد و با تمام توان از ۹۹ درصد مخالفان سیاست‌های آمریکا در داخل و خارج این کشور حمایت می‌کنیم و دولتمردان این کشور را تحت تعقیب قرار خواهیم داد چه اینکه آنها نه نزد ما و نه نزد شما و نه نزد هیچ ملت آزاده ای آبرویی ندارند.

ما ۳۲ سال پیش بر اساس اسناد موجود در لانه جاسوسی نشان دادیم که آمریکا به دنبال فروپاشی نظام نوپای اسلامی ما بود و اکنون هم اسنادی داریم که نشان می دهد آمریکا با هدایت تروریست‌ها قصد دارد کشورها و کسانی را که علیه آمریکا هستند هدف قرار دهد.

اسنادی در دست داریم که نشان می دهد نه تنها آمریکا افراد را مدیریت می‌کند بلکه در سندی دیگری مشخص است که دولتمردان آمریکایی با هدایت تروریست‌ها و پشتیبانی مالی از آنان علیه تاسیسات و زیر ساخت‌های کشورها فعال هستند.

دبیر کل سازمان ملل بایستی طبق کنوانسیون این اسناد را در اختیار سایر کشورها قرار دهد و تعقیب دولت آمریکا در دستور کار باشد.

اما ما دانشجویان ایرانی این اسناد را در دانشگاه های خود نیز منتشر می کنیم و از شما نیز می خواهیم تا این اسناد را در دانشگاه های خود منتشر کنید ودراختیار تمامی دانشجویان آزاده خواه جهانی قرار دهید.


موتلفه:موسوی و کروبی باید محاکمه شوند

 

روزنامه اعتماد در مصاحبه​ای با محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی نوشت:

 

 

 

*طرفداران آقای احمدی‌نژاد در درگیری ایشان و آقای هاشمی توقع دارند که ما از موضع آنها علیه آقای هاشمی دفاع کنیم و طرفداران آقای هاشمی هم چنین نظری دارند؛ اما ما حزب موتلفه اسلامی هستیم و بالاخره باید تشکل‌هایی باشند که به تلطیف فضای سیاسی بیندیشند. ما معتقد هستیم که تلطیف فضای سیاسی یک ضرورت دایمی است. اگر صریح‌تر بخواهیم صحبت بکنیم زمانی که بحث شخصیت آقای هاشمی در میان است آنجایی که به نظر ما موضع صحیحی می‌گیرند؛ یعنی وقتی ایشان می‌گویند من سر سه موضوع با هیچ‌کس معامله نمی‌کنم؛ موضوع نظام اسلامی، ولایت فقیه و شخص آیت‌الله خامنه‌ای، ما نیز این موضع را تایید می‌کنیم؛ اما آنجایی که آقای مهندس موسوی را برای تسلیت به خاندان ایشان به علت فوت پدر مهندس موسوی، فردی خدوم تلقی می‌کنند بشدت با نظر آقای هاشمی مخالفت می‌کنیم. آقای احمدی‌نژاد آنجایی که تلاش برای خدمت به مردم دارد ما طرفداری می‌کنیم اما آنجایی که 11 روز قهر می‌کند و به خانه می‌رود ما بشدت به این کار ایشان اعتراض داریم.
*اصلاح‌طلبانی که دغدغه آمدن در فضای سیاسی کشور را دارند به نظر من باید دو کار را انجام دهند؛ اول آنکه داخل نظام باشند یعنی پذیرش اصل نظام یعنی پذیرش قانون اساسی، یعنی پذیرش ولایت فقیه، یعنی پذیرش فصل‌الخطاب بودن ولی فقیه؛ کسی که این چهار مورد را قبول دارد داخل نظام است چه اصولگرا یا اصلاح‌طلب؛ از همه مهم‌تر در مقابل براندازان هم به نظر من باید موضع داشته باشند.
*ما اعتقاد نداریم که از اصلاح‌طلبان باید به عنوان هیزم انتخابات استفاده بشود و از اینکه اصلاح‌طلبان داخل نظام در فضای سیاسی کشور باشند و با هم رقابت کننداستقبال می‌کنیم. اما اصلاح‌طلبان باید باور کنند که به بهانه اصلاح‌طلبی، کارهای براندازانه‌یی در سال 88 انجام شد؛ البته عده‌یی هم با پرچم اصلاح‌طلبی به میدان آمدند؛ اما اصلاح‌طلبانی که داخل نظام هستند باید علیه آن کسانی که پرچم اصلاح‌طلبی را برافراشتند ولی کار براندازانه کردند موضع بگیرند؛ نمی‌شود علیه سران فتنه موضع نگیرند و بگویند ما داخل نظام هستیم.
*من اعتقاد دارم که اتمام حجت‌ها با آقای موسوی و کروبی تمام شد اما به دلیل لجبازی هیچکدام را نپذیرفتند و در مقابل نظام قرار گرفتند؛ ما در موتلفه اسلامی در همان روز‌های بعد از انتخابات طراحی کردیم که هم دیدن آقای موسوی برویم و هم دیدن آقای کروبی و محسن رضایی، اما هرگونه مذاکره که با این افراد انجام شد با پاسخ لجبازانه آنها مواجه شد. بنابراین من معتقد هستم که آقایان موسوی و کروبی تمام پل‌های پشت خود را خراب کردند و به نظر من باید حتما این دو نفر محاکمه بشوند.
*آقای خاتمی می‌خواهد سعی کند که معتدل باشد و فراجناحی عمل بکند اما آقای خاتمی درباره مهم‌ترین حادثه سال 88 که اقدام براندازانه بود چرا تا به حال موضع نگرفتند؟ آقای خاتمی در فتنه 88 هیچ موضعی علیه موسوی و کروبی نگرفتند، منظور از موضع این است که موضع صریح باشد، ممکن است در جلسات خصوصی گفتند که مهندس موسوی چنین کاری را کرد، من اینها را نمی‌گویم اما چرا موضع صریح نداشتند؟



 





:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 آبان 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: