نوشته شده توسط : من

چرا غرب از آزادشدن و فیلم ساختن جعفر پناهی چیزی نمی گوید؟


هفته نامه نیویورکر همان رسانه ای است که گزارش شکنجه زندانیان ابوغریب در عراق را به اطلاع جهان رساند و جنجال عظیمی را در رسانه های جهان راه انداخت اما جالب این است که غرب به اخبار آزادی پناهی و فعالیت او که در رسانه های ایران منتشر شده و حتی نسبت به گفت وگوی نیویورکر با کیارستمی در این زمینه بی توجه است...
بولتن نیوز: عباس کیارستمی در گفت و گو با هفته نامه آمریکایی "نیویورکر" در خصوص فعالیت جعفر پناهی گفت: وقتی می بینم که غرب توجه نمی کند که پناهی دیگر در زندان نیست عصبانی می شوم.



به گزارش خبری که روزنامه بانی فیلم در تاریخ چهارشنبه 11 آبان ماه به نقل از سایت انتخاب و هفته نامه نیویورکر منتشر کرده، این کارگردان مشهور تصریح کرد: چیزی که مراعصبانی می کند واکنش غرب و واکنش پناهی به این موضوع است. مثل این است که کسی نمی خواهد اعلام کند که پناهی خیلی وقت است که از زندان آزاد شده و آزاد است و حتی فیلمی ساخته که در جشنواره کن به نمایش درآمد.



وی گفت : او در حال حاضر درحال مذاکره برای ساخت فیلم های بعدی اش است. من واقعا نمی فهمم که چرا کسی در مورد این موضوع آشکارا صحبت نمی کند. وقتی می بینم که غرب توجه نمی کند که پناهی دیگر در زندان نیست عصبانی می شوم. من نسبت به این قضیه واقعا عصبانی هستم چون دائما این سوال از من پرسیده می شود. هیچ کس نمی گوید که آقای پناهی دیگر در زندان نیست. انگار که چیزی اتفاق نیافتاده است


واکنش عباس کیارستمی به خوبی نشان می دهد که رسانه های غرب و محافل سیاسی و حقوق بشری این کشورها با وجود آن که هر تحول ریز و درشتی را در هر نقطه جهان که لازم بدانند تحت پوشش قرار می دهند اما در مقابل خبر آزادی جعفر پناهی سکوت سنگین خود را ادامه می دهند و طوری وانمود می کنند که وی هنوز در حبس به سر می برد و قادر به فعالیت اجتماعی نیست تا از این طریق بهانه ای برای پرداختن به موضوعات مورد علاقه خود داشته باشند.



رسانه ای غرب ومحافل حقوق بشری وسیاسی این کشورها اگر لازم بدانند خود را در توهم و خیال مشغول می کنند و از همه می خواهند که در تخیل آنها غرق شوند و واقعیت ها را نادیده بگیرند و البته این موضوع از چشم تیزبین و واقع نگر بسیاری از مردم جهان و هنرمندانی مانند کیارستمی دور نمی ماند وآنها باتعجب از رسانه های غربی می پرسند که چرا غرب نمی خواهد باور کند و اطلاع رسانی کند که پناهی آزاد است و در حال مذاکره برای فیلم های بعدی خود است.
جالب این است که نشریه نیویورکر همان نشریه ای است که اخبار جنجالی شکنجه زندانیان عراق در زندان ابوغریب را به اطلاع مردم جهان رساند و با جنجال و هیاهوی زیادی همراه بود و حال سوال این است که وقتی نیویورکر چنین گفت وگویی را با کیارستمی منتشر می کند، چرا اخبار آزادی جعفر پناهی و فعالیت وی بازهم مورد توجه محافل ورسانه های غرب قرار نمی گیرد.


 

 

همه گفتنی ها را رفسنجانی گفته است


همه گفتنی و هر آنچه که هاشمی نیازمند گفتنش بوده است را قطعا در 30 سال بعد از انقلاب بیان کرده است و هر دستاویز و مستمسکی هم که می توانسته برایشان مورد استفاده قرار بگیرد، بعد از انتخابات 88 استفاده شده است. اینها شگردهایی هست برای اثبات وجود و حضور در عرصه سیاسی کشور...

بولتن نیوز-نمایشگاه مطبوعات : شکست حجت اسلام اکبر هاشمی رفسنجانی در انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری و ظهور گفتمانی متفاوت با آنچه هاشمی رفسنجانی و محمدرضا خاتمی در پیش گرفتند، دستاویزی شد برای هاشمی تا موج انتقادات خود را بر علیه دولت نهم آغاز کند. این انتقادات در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با نامه بی ادبانه وی به مقام معظم رهبری، شکل هدفمند تری به خود گرفت و اکنون با نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی به طریق دیگری این مشی هاشمی ادامه پیدا کرده است.

اصلا گویی فعالیتهای انتخاباتی با سخنان و یا نامه های هاشمی رفسنجانی به نوعی علت و معلول هم گشته اند. آغاز فعالیتهای انتخاباتی سیاسیون برای مجلس نهم، حربه ای شد برای این پیر سیاست تا بلکه بتواند در این فضای سیاسی کشور، باز هم در راستای آنچه که اصلاح طلبان می خواهند گام بردارد. اظهارات تازه هاشمی، چینش کاندیداهای مجلس نهم و افول مجلس هشتم به نسبت مجلس هفتم، موضوعاتی بود که با "محمد ودود حیدری" مدیر مسئول روزنامه جوان به گفتگو نشستیم.



آقای هاشمی این اواخر صحبتهایی کرده که مسائلی را بعدا مطرح می کنم آیا این پروژه ورود هاشمی برای تاثیر گذاری در انتخابات نیست؟

فکر می کنم ناگفتنی واقعا وجود ندارد. همه گفتنی و هر آنچه که هاشمی نیازمند گفتنش بوده است را قطعا در 30 سال بعد از انقلاب بیان کرده است و هر دستاویز و مستمسکی هم که می توانسته برایشان مورد استفاده قرار بگیرد، بعد از انتخابات 88 استفاده شده است. اینها شگردهایی هست برای اثبات وجود و حضور در عرصه سیاسی کشور. من فکر می کنم مردودین فتنه 88 به هیچ عنوان سهمی از فضای سیاسی آینده کشور ندارد چرا که مردم نمی خواهند.یعنی کسی، گروهی و یا دسته ای که حضور حداکثری مردم این نقطه قوت نظام انقلاب اسلامی را تبدیل به نقطه ضعف کرده اصالتا اقبال مردمی هم بهشان نیست. ممکن است به لحاظ قانونی برخی گروهها منع حضور داشته باشند ولی بدون تردید این گروهها اگر حضور هم پیدا کنند، قطعا با اقبال عمومی مواجه نمی شوند.



چینش انتخابات چگونه خواهد بود و آیا استارت شبهه افکنی در انتخابات زده شده است یا خیر؟

به نظر من چینش انتخاباتی از اهمیت زیادی برخوردار نیست.ولی یک نکته مهم است که باید کسانی که در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 فتنه انگیزی کردند، لگد پرانی کردند و امنیت کشور را به مخاطره انداختند به حسابشان رسیدگی شود. هر چند که ملت ایران فراموش نکرده است که این افراد از ملاک کیفیتی در آرا دم می زدند و همین توهمات به اضافه فتنه انگیزی شان اقبال عمومی را از اینها رویگردان کرد.ولی ایده آل ما رسیدن به وحدت در حوزه اصولگرایی است یعنی رسیدن به وحدت مصلحتی است که خیلی از مصلحتهای دیگر را می توان در پای او قربانی کرد و باید این اتفاق بیفتد. درست است که گفتمانهای اصیلی در گردونه جریانهای انتخاباتی اصولگرایی وارد شده اند و از قبل نیز حضور داشتند.چندین گفتمان اصیل ما داریم که هر کدام از یک زاویه به موضوع نگاه می کنند. اینها بایستی مد نظر قرار گرفته باشد که بهشان بها داده شود و اصراری برای یکی شدن همه جریانات اصولگرایی در انتخابات پیش رو نداریم.اما در این که اصولگرایان بایستی به وحدت برسند و حول لیست و محور مشترکی بتوانند به جمع بندی نهایی برسند، این یک اصل است که اگر کسی از آن عدول کند و باعث بهم خوردن بازی شود، قطعا نتیجه انتخابات بر علیه این جریان خواهد بود و قطعا مردم اقبال خودشان را به جریاناتی که بر هم زننده بازی اصولگرایی باشد قطعا نشان نخواهند داد.عرض آخر در این حوزه این هست که در بعد ایجابی حتما باید دقت شود در حضور مشارکت احزاب، گروهها و طیفهای مختلفی که در چهارچوب قانون می گنجند و در حوزه صلبی هم بدون تعارف حتما باید تکلیف گروهها و احزاب مردود در انتخابات 88 در موضوع 88 و یا گروهها افراد و جریاناتی که در موردشان حداقل علامت سوال وجود دارد، اینها بایستی در میان مردم و در میان فضای سیاسی کشور حتما رفع ابهام بکنند و بعد اجازه حضور در انتخابات را پیدا بکنند.

برخی اظهارنظرهایی وجود دارد که مجلس هشتم نسبت به مجلس هفتم افول کرده است. نظر شما دراین باره چیست؟

هر مجلسی نقاط ضعف و قوتی دارد که در جای خودش تحلیل است. در مجموع بعضی دوره ها مجلس فعالتر، انقلابی تر، مردمی تر و پیگیرتر عمل کرده و در بعضی از مقاطع به این شکل نبوده اما من این مقایسه را خیلی درست نمی دانم .من مجلس هشتم را مجلسی می دانم که علی رغم نقاط مثبت زیادی که در همراهی با دولت در حوزه های مختلف مشارکت مردم در پیگیری موضوعات مختلف داشته اما علامت سوالهای جدی در عملکرد مجلس هشتم وجود دارد که از آن نمی توان صرفنظر کرد. مجلس هشتم در مقوله دانشگاه آزاد نشان داد که یک مجلس مستقل مردمی آزاد به مفهوم تمام کلمه خیلی نیست.مجلس هشتم با ورود به مقوله دانشگاه آزاد نشان داد که خیلی از مناسبات خارج مجلس برایش اهمیت و جایگاه ویژه ای دارد امیدواریم مجلس آینده مان مجلسی باشد که بتواند اگر چه حتی مجلس یکدستی هم نباشد، بتواند مجلسی باشد که به شکل منطقی و منصفانه ورود پیدا بکند.تجربه سی سال گذشته مجلس نشان داده که اگر مجلسی منطقی و منصفانه ورود پیدا بکند و اگر مجلسی به احزاب و گروههای مختلف برایشان شان قائل باشند برای حضورشان و منطقی و منصفانه بهشان نگاه کنند قطعا مجلسی موفقی می تواند باشد امیدواریم مجلس آینده مان مجلسی باشد اصولگرا به مفهوم پیگیری شاخصهای اصلی گفتمان انقلاب اسلامی
 

 

بی اخلاقی در ورزش تا کجا؟


قهرمانی یا پهلوانی؟ سوالی که این روزها جدی تر از گذشته در جامعه ورزشی کشور مطرح می شود. سالهاست اخلاق و جوانمردی درورزش جای خود را به بی اخلاقی و پول داده اند و نتیجه گرایی و قهرمان پروری پایه های فرهنگی ورزش کشور را متزلزل کرده است. به راستی مشکل از کجا اغاز شد؟ چه کسانی در بروز بی اخلاقی ها مقصرند و برای برون رفت از این فضا چه باید کرد؟
به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، گفتگوی ویژه خبری چهارشنبه شب شبکه 2 به بررسی افول اخلاق در ورزش پرداخت. در این گفتگو سعید مدنی کارشناس مسایل جامعه شناسی در ورزش با حضور در استودیوی گفتگوی ویژه خبری به بررسی مشکلات فرهنگی ورزش کشور پرداخت. مجید جلالی یکی از سرمربیان باسابقه و اخلاق مدار فوتبال کشور نیز به همراه محمدرضا یزدانی خرم رئیس فدراسیون کشتی و مهدی تاج نایب رئیس فدراسیون فوتبال نیز از طریق تلفن در این گفتگو شرکت کردند.

سعید مدنی در ابتدای بحث در پاسخ به این سوال که بروز چنین آشفته بازاری در ورزش کشور ماحصل چیست اظهار داشت: سوال شما کوتاه است ولی پاسخی مفصل و پیچیده دارد.

وی با نقل سخنی از امیرالمومنین علی (ع) که می فرمایند: "دشمن ترین دشمن تو نفس توست و نفس تو در درون توست" گفت: این سخن در خصوص اخلاق فردی است ولی می توان آنرا به اجتماع نیز تعمیم داد. سوال شما را که می پرسید چرا بدین جا رسیده ایم را باید اینگونه پاسخ داد؛ در درون ورزش ما چه می گذرد؟ آشفتگی ها و بداخلاقی ها درحوزه ورزش نتیجه چیست؟ باید تمامی این عوامل را بررسی کرد. بسیاری از مردم معتقدند عدم برخورد قاطع با رفتارهای مشابه گذشته باعث شده تا این رفتارها ادامه دار شوند. پس می توان اینگونه نتیجه گیری کرد که این اتفاقات معلول بعضی کوتاهی ها در دوران گذشته است.

مدنی درجواب مجری برنامه که از او درخواست کرد کوتاهی های صورت گرفته را ذکر کند گفت: در ابتدا باید متذکر شوم ما اینجا برای تبرئه افراد متخلف نیامده ایم ولی باید به این مهم نیز توجه کنیم که علاوه بر افراد متخلفی که تصاویرشان را نشان می دهیم و در مطبوعات از آنها می نویسیم، افرادی هم که در ماجرا پنهان هستند و مجهول نیز وجود دارند. ما باید به دنبال این افراد هم بگردیم.

وی خاطرنشان کرد: بداخلاقی اخیر باعث شد تا مباحث اخلاقی که خیلی کم رنگ در رسانه ها مطرح می شد نیز مطرح شود. تمامی اعضای جامعه ورزشی ما اینگونه نیستند، ما در ورزش مردان بزرگی را هم داریم که باید به سراغشان برویم افرادی مانند حمید سوریان که 5سال قهرمانی جهان را در کارنامه خود دارد و در کنارش زندگی سالمی نیز داشته است.

مجری برنامه برای دومین بار از مدنی خواست تا به کم کاری های صورت گرفته اشاره کند که وی نیز در جواب گفت: مهمترین عامل، عدم ثبات مدیریت در ورزش است. طی 30 سال گذشته 7یا 8 مدیر به عنوان رئیس سازمان تربیت بدنی بر سرکار آمده اند که اکثر آنها غیرورزشی بوده اند. در سیستمی که مدیریت آن بی ثبات باشد کارها قائم به فرد اداره می شود و مباحث کلان گم می شوند اخلاق فرهنگ نادیده انگاشته می شوند و نتیجه گرایی به عنوان یک اصل مدنظر قرار می گیرد. درچنین سیستمی علاوه بر از بین رفتن شایسته سالاری، بازیکن سالاری نمودار می شود و بازیکن برای مدیر غیرورزشی تعیین تکلیف می کند.

این کارشناس مسایل ورزشی تاکید کرد: در شرایط فعلی باید به سمت تربیت مدیران ورزشی برویم مدیران ورزشی اخلاق مدار. البته چنین افرادی در سیستم ما کم نیستند ولی متاسفانه از آنها در مدیریت ورزشی استفاده نمی شود افرادی مانند رسول خادم ، امیررضا خادم و هادی ساعی.

وی تاکید کرد اگر مدیری توانمند بر پرسپولیس مدیریت می کرد این اتفاق رخ نمی داد.

مدنی درجواب سوال دیگری مبنی براینکه چه کارهایی باید در حوزه ورزش انجام می گرفت که دراین مدت نسبت به آنها کوتاهی شده است نیز گفت: سالها پیش افراد دردمندی که دغدغه پهلوانی و اخلاق در ورزش را داشتند نسبت به این اتفاقات تذکر داده بودند ولی نه تنها به صحبتهایشان توجهی نشد بلکه آنها افرادی اخمو و سنتی معرفی شدند.

وی تصریح کرد: انصاف نیست که امروز تمامی تقصیرها را به گردن حلقه آخر بیندازیم و البته نباید از مجازات آنها نیز غافل شویم. مدنی در ادامه این سوال را مطرح کرد که باید در برنامه ریزیهای ورزشی خود به این نتیجه برسیم که ما از ورزش چه می خواهیم؟ فرهنگ و اخلاق یا قهرمانی و یا هردوی این مولفه ها را؟

وی در ادامه تاکید کرد: کسب مدال در میادین جهانی با اهمیت است ولی هدف اصلی روح ورزش است و ورزش ما باید به اخلاق و انسان سازی ختم شود چرا که ورزشی که به انسان سازی ختم نشود به هدف اصلی خود دست نیافته است.

مدنی در ادامه صحبتهای خود بر ثبات مدیران ورزشی تاکید کرد و گفت: مدیریت در ورزش کشور نباید با عوض شدن دولتها تغییر کند چرا که در این تغییرها و رفت و آمدها مدیرورزشی فرصت انجام کارهای فرهنگی را ندارد و تنها به نتیجه گرفتن فکر می کند. چنین وضعیتی تنها به نفع کسانی است که به دنبال سواستفاده های مالی خود از ورزش هستند.

مدنی در بخش دیگری از صحبتهای خود ورزش را صحنه نقش آفرینی جوانها دانست و اظهارداشت: در میادین ورزشی امکان برخورد و تلاطم ها وجود دارد که البته این برخوردها طبیعی است اما نکته حائز اهمیت این است که مسئولان ورزشی نباید به راحتی از کنار چنین صحنه ها و برخوردهایی بگذرند. به عنوان مثال چند سال پیش وقتی افنبرگ بازیکن آلمانی تیم بایرن مونیخ با لباس چرمی سرتاپا قرمز در یک میهمانی حاضر شد از طرف مسئولان باشگاه توبیخ شد و هیچ رسانه ای در آلمان هم از او دفاع نکرد و این کار را دخالت در زندگی شخصی یک ورزشکار ندانست.

این کارشناس مسایل اجتماعی و ورزشی درمواجهه بااین سوال مجری برنامه که از ارتباط تزریق بی رویه پول به ورزش و بروز بی اخلاقی در آن می پرسید اینگونه اظهارداشت که: نحوه استفاده از پول در ورزش ما اشتباه است. پس از پایان دفاع مقدس عده ای برای دوباره ساختن ورزش بحث تزریق منابع مالی را مطرح کردند و پول زیادی وارد ورزش شد؛ پولی که به جای آبادانی ورزش ریشه آنرا هم از بین برد.

وی خاطرنشان کرد: بر سردر تمامی باشگاههای ما کلمه فرهنگی ورزشی نقش یافته ولی ما پس از گذشت سی سال هنوز موفق نشده ایم تکلیف دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را مشخص کنیم. اگر نظام باشگاه داری در کشور حاکم میشد و هرکس جایگاه خود را پیدا می کرد ورزش ما به چنین شرایطی دچارنمی شد.

وی تزریق بی رویه پول به ورزش را باعث ایجاد تاثیرات منفی در ورزش دانست و تنها راه علاج بیماری ورزش را برنامه ریزی فارغ از شتابزدگی عنوان کرد و گفت: باید کارها براساس برنامه ریزی و بدون شتاب جلو برود.

مجید جلالی کارشناس و مربی فوتبال نیز که به صورت تلفنی در این بحث شرکت می کرد در جواب به سوال مجری برنامه که علت بداخلاقی و نزول فرهنگی در ورزش را جویا شد اظهار داشت: برای پرداختن به این موضوع باید از منظر بالاتری به قضیه نگریست و تنها افراد حلقه آخر را قربانی نکرد.

وی تصریح کرد: مقولات فرهنگی به سیاستگذاری احتیاج دارند که می توان در سه محور به این سیاستگذاریها پرداخت. ساختارنظری، ساختار اجرایی و ساختار عینی و بازخوردی. در ساختار نظری باید ارزشها و ضد ارزشهای کلی مشخص شوند و در ساختار اجرایی سیاستهای تخصصی و چگونگی اجرای آنها مشخص شوند؛ دربخش سوم نیز باید در رفتار عوامل بازخوردها را دید.

وی افزود: در بخش ساختار نظری مراجع سیاستگذار مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجمع تشخیص و مجلس شورای اسلامی سیاستها را تدوین کرده اند ولی آنچه دردآور است این است که در بخش اجرایی هیچ سیاستی برای اجرا وجود ندارد. مربی نمونه و بازیکن نمونه مشخص نیستند و وقتی چنین مواردی مشخص نشوند در بخش سوم خروجی مناسبی از رفتارها نخواهیم دید.

جلالی تاکید کرد: متاسفانه در بخش فرهنگی ورزش شکست خورده ایم چرا که در حوزه اجرا متخصص نداریم و افراد غیرمتخصص با نگاهی صرفا نتیجه محور برای مدت زمان کوتاه بر بخشهای مختلف ورزشی مدیریت کرده اند.

وی درجواب به این سوال که نتیجه گرایی آنهم به هرقیمتی یعنی چه گفت: وقتی یک مدیر ورزشی با یک دولت می آید و با همان دولت هم باید برود برای اثبات خود تنها به نتیجه فکر می کند و در این راه به برخی آلودگی ها که خود نیز اعتقادی به آنها ندارد تن می دهد.

اما راه برون رفت از این وضعیت چیست؟ سوالی که جلالی درجواب به آن گفت: ما الان مشکل را می دانیم کجاست و می دانیم که باید برای حل آن از کجا شروع کنیم. ما باید مدیران متخصص در امور ورزشی را که اخلاق مدار نیز باشند به صحنه بیاوریم.

محمدرضا یزدانی خرم رئیس فدراسیون کشتی نیز از پشت خطوط تلفن در این گفتگوی ویژه شرکت کرد تا به بررسی علل افول اخلاقی در ورزش بپردازد.

وی درابتدای صحبتهای خود بر لزوم بکارگیری مدیران کارنامه دار و بااخلاق در ورزش تاکید کرد و گفت: در مدت 22سال حضورم در صحنه مدیریت ورزشی آنچه بصورت ملموس با آن برخورد کرده ام بر سر کار گماردن اقوام و آشنایان در پست های مدیریتی ورزش بوده است.

وی بااشاره به بی اخلاقی های صورت گرفته در میادین ورزشی اظهار داشت: فدراسیونهای جهانی در رشته های مختلف مقررات خاصی را برای برخورد با بی اخلاقی های ورزشی تدوین کرده اند و این قوانین در تمامی کشورها ثابتند مقرراتی که متاسفانه به خوبی درکشور ما اجرا نمی شوند.

وی تصریح کرد: برای هرحرکت توهین آمیز درفوتبال فدراسیون جهانی مجازاتی را تعیین کرده که برای اجرای آن حتی نیاز به کمیته انظباطی نیز نیست.

یزدانی خرم عدم ثبات مدیران و جابجایی های مکررشان را باعث بروز چنین رفتارهایی دانست و افزود: محمد بنا که به عنوان برترین مربی کشتی جهان معرفی شد یک الگوی اخلاقی نیز هست و باید توجه داشت امثال مرحوم تختی نه به خاطر قهرمانی بلکه به علت اخلاق نیکشان الگو شدند.

وی درجواب به این سوال که چرا با وجود چنین سرمایه هایی در ورزش کشور اوضاع ورزش اینگونه شده است گفت: چنین اتفاقاتی جزئی است و ممکن است در تمامی میادین ورزشی رخ دهد.

مجری برنامه در مواجهه با این صحبت یزدانی خرم از تبعات چنین رفتارهایی پرسید که رئیس فدراسیون کشتی در پاسخ به آن گفت: بله تبعات دارد ولی اگر مربیان، داوران و مسئولان ورزشی ما قبل از کار درکلاسهای اخلاق شرکت کنند چنین رفتارهایی هم کمتر بروز می کند.

آیا از خروجی های کارهای فرهنگی در فدراسیون کشتی راضی هستید؟ یزدانی خرم درجواب به این سوال گفت: با توجه به امکاناتی که در اختیار داریم بله، ولی به این نکته نیز توجه داشته باشید که 8ماه اردوی فشرده فشار بالایی به ورزشکار وارد می کند و باید برای کم کردن این فشارکاری کرد.اجازه دهید به خاطره ای از بازدید وزیر ورزش و جوانان از اردوی تیم ملی اشاره کنم. پس از بازدید دکتر عباسی از اردو و صحبت ایشان با تیم ملی محمد بنا سرمربی تیم به من گفت پس از صحبتهای وزیر تحولی عظیم در من ایجاد شد و روحیه جنگندگی به تیم القا شد. خب باید این قبیل کارها در ورزش ادامه دار شود.

میهمان بعدی گفتگوی ویژه خبری چهارشنبه شب مهدی تاج نایب رئیس فدراسیون فوتبال بود. نایب رئیس فدارسیونی که بی اخلاقی اخیر توسط بازیکنان تحت نظارت آن مجموعه صورت گرفته است. وی درمقام پاسخگویی به این سوال که فدراسیون در مواجهه با چنین رفتارهایی چه برخوردی می کند گفت: سابقه چنین تخلفاتی در فوتبال بوده و ممکن است در آینده نیز چنین حوادثی تکرارشود به همین منظور برای برخورد با چنین تخلفاتی سه کمیته تحت عنوان کمیته انظباطی، کمیته استیناف و کمیته اخلاق پیش بینی شده است.

مجری برنامه درمیانه صحبتهای تاج این سوال را مطرح کرد که برخی اخبار نشان از وساطت برخی مدیران ورزشی هنگام مواجهه با چنین رفتارهایی دارد، آیا این موضوع صحت دارد؟ تاج نیز بی آنکه پاسخی به سوال مجری برنامه دهد بر لزوم سرمایه گذاری فرهنگی در باشگاهها تاکید کرد و گفت: شاید یکی از علتهای بروز چنین رفتارهایی به تصویر کشیدن آنها توسط ما و رسانه ها به عنوان موضوعات جذاب برای مردم باشد. ما درفدراسیون این مشکل را قبول می کنیم که خود ذائقه مردم را به این سمت سوق داده ایم. به عنوان مثال علی دوستی را به عنوان یک مربی اخلاقی کمتر به رسانه ها کشانده ایم و در عوض برخی دعواها و افراد جنجالی را به دلیل جذابیت به رسانه ها آوردیم.

مجری برنامه به عکس العمل علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال در مواجهه با رسوایی اخلاقی اخیر و صحبتش مبنی بر اینکه این کار یک "شوخی" بوده است اشاره کرد و پرسید به نظر شما وقتی رئیس فدراسیون چنین رفتاری را به یک شوخی تعبیر می کند باعث نمی شود تا چنین رفتارهایی قبح خود را در جامعه ورزشی از دست دهند؟

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در مواجهه با این سوال گفت: من خود این سخن را از زبان کفاشیان نشنیده ام و مطمئن نیستم رئیس فدراسیون چنین صحبتی کرده باشد. مجری برنامه نیز در پاسخ گفت صحبتهای کفاشیان بارها از بخشهای مختلف خبری پخش شده است. نایب رئیس فدراسیون فوتبال در جواب اظهار داشت: به عقیده من این کار تخلفی جدی است و فدراسیون فوتبال باید به صورت جدی با آن برخورد کند.

وی یادآور شد اگر همین فرد متخلف در دفعات گذشته تنبیه می شد امروز با چنین رفتاری از سوی او مواجه نمی شدیم.

وی تاکید کرد :هم فدراسیون به دلیل عدم برخورد قاطع و هم کسانی که از این شخص در تیمشان استفاده کرده اند مقصرند.
 

 

درج آگهی فروش آثار شجریان درروزنامه ..


این روزنامه این آگهی را که به فروش پیامکی آخرین اثر این خواننده اختصاص دارد، در یک چهارم صفحه منتشر کرده است...

به گزارش خبرنگار فرهنگی- اجتماعی شبکه خبری آتی نیوز؛ روزنامه هفت صبح که شایعه است به جریان انحرافی وابسته است، آگهی فروش اثر شجریان را منتشر کرد.

این روزنامه این آگهی را که به فروش پیامکی آخرین اثر این خواننده اختصاص دارد، در یک چهارم صفحه منتشر کرده است. این در حالی است که دیگر روزنامه ها به دلیل اقدامات ضد امنیتی این خواننده از درج این آگهی امتناع کرده بودند.
این خواننده تاکنون در حمایت از جریان اغتشاش گر، دو اثر نیز منتشر کرده بود.

چندی قبل نیز عکسهای شجریان با زنان بی حجاب از جمله گوگوش واکنشهایی را در بر داشت.


 

 

31شهیدی که لانه جاسوسی راتسخیرکردند


خبرنامه دانشجویان ایران: 13 آبان یادآور حماسه بزرگی است که دانشجویان و دانش آموزان ایرانی آن را آفریده اند و توانستند با تسخیر لانه جاسوسی گام بزرگی را در راه پیشبرد شعارهای انقلاب بردارند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ افراد زیادی در آفریدن این حماسه نقش داشته اند که تعدادی از آنها توانستند با ادامه راه خود در 8 سال جنگ تحمیلی به فیض شهادت برسند.

10 صبح 13 آبان 1358 کمتر از یکسال پس از پیروزی انقلاب ، دانشجویان پیرو خط امام که در حدود 400 دانشجو از دانشگاههای شریف و پلی تکنیک(امیرکبیر) و ملی(شهید بهشتی) و تهران بودند،‌ در یک حرکت هماهنگ با شعار «الله اکبر» به سوی ساختمان سفارت آمریکا در تهران حرکت کردند و جاسوس خانه آمریکا را تصرف کرده و حماسه عظیمی آفریدند که حضرت امام خمینی آن را، انقلاب دوم و انقلابی بزرگتر از انقلاب اول نامیدند تا این روز، روز مبارزه با استکبار باشد.

در جريان تصرف سفارت آمريکا، 52 کارمند و ديپلمات حاضر در اين سفارتخانه، به مدت 444 روز گروگان گرفته شدند که به ابتکار امام خمینی پس از چندی زنان و پس ازآن سیاه پوستانی که در میان گروگان ها بودند آزاد شدند دانشجویان سرانجام به دستور رهبر کبیرانقلاب اسلامی، جاسوسان را تحویل دولت دادند و مقرر شد که مجلس شورای اسلامی در باره آنان تصمیم بگیرد.

از حدود 400 نفر این دانشجویان اكنون تنها 47 تا 50 نفر از اسامي آنها موجود است و 350 نفر دیگر گمنام اند و اسامی آنها مشخص نیست.

اما از این 50 نفر که اسامی آنها مشخص است، عده ای با شروع جنگ تحمیلی به میدان های جنگ شتافتند و به شهادت رسیدند که از آنها می توان به محسن وزوایی، حسین علم الهدی، مهدی رجب بیگی، عباس ورامینی و... نام برد و تعدادی هم در حال حاضر از مواضع خود عدول کرده اند و از گذشته خود اظهار ندامت می کنند.

به مناسبت 13 آبان اسامی شهدای دانشجویان پیرو خط امام را متذکر می شویم:
1- غلامحسین احمدی
2- حبیب برادران توکلی
3- محمد بهبهانی
4- محمد بولوردی
5- غلامحسین بسطامی
6- حسین بهادری فر
7- هوشنگ ترکاشوند
8- علی حاتمی
9- جعفر ذاکر
10- مهدی رجب بیگی
11- سید احمد رحیمی
12- بهروز سلطانی
13- حسن سیف
14- جلیل شرفی
15- اسدالله شیران
16- حسین شوریده
17- علی صبوری
18- آفریدون صبری
19- فضل الله عابدینی
20- حسین علم الهدی
21- محمد فاضلی
22- ناصر فولادی
23- کدخدا زاده
24- محسن وزوایی
25- محسن ماندگار
26- مجید موذن صفایی
27- حسن میر سلطانی
28- عباس ورامینی (فرمانده)
29- جمال امیرخانی
30- رحمان یا علی مددی
31- علیرضا هادی پور
 

 

جنبش وال استریت مدیون فداکاری دانشجویان در ۱۳ آبان است



خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه جنبش وال استریت و تمام جنبش‌‌های دنیا مدیون فداکاری دانش‌آموزان و دانشجویان انقلابی در ۱۳ آبان ۵۷ و ۵۸ است، گفت: تکرار این درس و واقعیت اکنون به خود آمریکا رسیده است.


سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبری فارس «توانا» با اشاره به همزمانی روز استکبارستیزی و بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر وجود ۱۰۰ سند غیرقابل خدشه از تروریست بودن آمریکا، اظهار داشت: فرمایشات روز گذشته رهبر معظم انقلاب مستند به اسناد محکمه‌ پسند حقوقی است و این اسناد جمع‌آوری شده و موجود است.

وی با بیان اینکه این ۱۰۰ سند سناریوسازی محسوب نمی‌شود، عنوان کرد: مردم دنیا نیز با این اقدامات آمریکا که سند آن نیز موجود است، آشنایی دارند.

سردار نقدی در خصوص نقش استکبارستیزی ملت ایران در شکل‌گیری جنبش ضد سرمایه‌داری، تصریح کرد: جنبش وال استریت و تمام جنبش‌هایی که در دنیا علیه نظام سرمایه‌داری راه افتاده است، مدیون فداکاری دانش‌آموزان و دانشجویان ایران در ۱۳ آبان ۵۷ و ۵۸ است و در واقع این جنبش‌ها ادامه حرکت آنها محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه دانشجویان و دانش‌آموزان در ۱۳ آبان هیمنه استکبار را شکستند، افزود: آنها با این کار خود به مردم دنیا نشان دادند که آمریکا و استکبار سرمایه‌داری شکست‌پذیر و در هم ریختنی است؛ تکرار این درس و واقعیت اکنون به خود آمریکا رسیده است.
 

 

۱۳ آبان ۵۸ سرآغاز سقوط رژیم آمریکا بود




خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج دانشجویی گفت: سیزده آبان 58 سرآغاز سقوط رژیم آمریکا بود و امیدواریم نتیجه حرکت انقلاب پس از ۳۰ سال استقرار حکومت مردمی در جهان باشد.


حسین قدیانی رئیس سازمان بسیج دانشجویی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبری فارس «توانا»، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر وجود ۱۰۰ سند غیر قابل خدشه از جنایات آمریکا، اظهار داشت:‌ اتفاقات خاورمیانه، اروپا و آمریکا نشان‌دهنده بیداری مردم جهان و آگاه شدن آنها از تروریست بودن سردمداران نظام سلطه است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی از سال ۴۲ تاکنون مظلوم و مورد هجمه همه تروریست‌های رژیم آمریکا و اذناب آن بوده است، تصریح کرد: اسناد متعددی در این زمینه وجود دارد؛ با اقدامات دانشجویان انقلابی و تسخیر لانه جاسوسی اسناد غیر قابل خدشه‌ای به دست آمد که نشان می‌دهد آمریکا در گذشته و حال همواره به دنبال مطامع خود بوده است.

قدیانی تأکید کرد:‌ آمریکا اگر نتواند اهداف خود را از روند عادی تأمین کند با روش‌های تروریستی آنها را پیگیری می‌کند که ماحصل اقدام اخیر این کشور نیز ترور دانشمندان جمهوری اسلامی ایران بود.

وی در خصوص تأثیر استکبارستیزی ملت ایران و همزمانی این روز با جنبش تسخیر وال استریت، عنوان کرد: ۱۳ آبان 58 سرآغاز سقوط رژیم آمریکا بود و امیدواریم نتیجه حرکت انقلاب پس از ۳۰ سال استقرار حکومت مردمی در جهان باشد.
 

 

تجارب بعد از پیروزی انقلاب را باید در اختیار ملت‌های منطقه قرار دهیم



خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ما باید سختی‌ها را تحمل کنیم و از فشارها نهراسیم گفت: ما باید تجربه بعد از پیروزی انقلاب را به ملت‌های منطقه صادر کنیم و به آنها بگوییم که چگونه می‌توانند از انقلاب خود حفظ و حراست کنند.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، غلامعلی حداد عادل، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که در اولین همایش مجمع ادوار بسیج دانشجویی استان تهران در مرکز فرهنگی بسیج دانشجویی (لانه جاسوسی سابق) سخن می‌گفت، اقدام دانشجویان جهت تسخیر لانه جاسوسی را اقدامی" شجاعانه"خواند و اظهار داشت: این اقدام فصل جدیدی را در تاریخ جهان بوجود آورد.

وی تشیکل مجمع اداره بسیج دانشجویی را اقدامی "مبارک" خواند و از ایجاد کنندگان تقدیر و تشکر کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود به نقش بسج اشاره و در این باره گفت: بنده بسیج را تداوم سازمان یافته حرکت انقلابی مردم می‌دانم، بنابراین بینش بسیج، روحیه انقلابی و شور و حرکت انقلابی مردم که از 33 سال قبل در سال 57 اوج گرفت باید حفظ شود.

حداد عادل با ذکر خاطراتی از همکاری و کمک جوانان متدین و مردمی به مردم در دوران شرایط سخت انقلاب گفت: روحیه بسیجی در طول انقلاب و در برهه‌های مختلف بسیار موثر بود که این روحیه بسیجی باید سازماندهی شده و نیازهای انقلاب اسلامی را برآورده کند تا نظام حفظ شود.

وی مشخصات روحیه بسیجی را اخلاص، بی‌ریا کار کردن و داشتن بصیرت و به موقع عمل کردن دانست و افزود: باید آن را به عنوان یک اهرم نیرومند در خدمت انقلاب قرار داد.

مشاور رهبر معظم انقلاب ادامه داد: معمولا دانشجویان تا دانشجو هستند دارای روحیه انقلابی هستند ولی بعد از دوران دانشجویی به اصطلاح "اهل زندگی" می‌شوند، حتی برخی اوقات می‌بینم که حتی برخی از آنها از آرمانهایشان دست برمی‌دارند و مغایر با اهداف دانشجویی‌شان عمل می کنند.

حداد عادل به روند بخشی از جریان دفتر تحکیم وحدت اشاره کرد و افزود: بخشی از تشکل در سال‌های بعد از فتنه 78 و 88 مواضع غلطی داشتند و حتی با آمریکا رابطه داشتند. برخی از آنهایی که امروز در بی بی سی فارسی علیه نظام حرف می‌زنند، ببینید زمانی کجا بودند و امروز کجایند؟ لذا تشکیل این مجمع به عنوان ادوار بسیج دانشجویی سبب می‌شود این بسیج دانشجویی از این آفات به دور باشد در ضمن باعث می‌شود اهداف به هدر نرود و افراد همدیگر را گم نکرده و فراموش نکنند.

وی تاکید کرد: ما باید در انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان نسل بسیجی را تربیت کنیم تا زمانی که وارد دانشگاه می‌شوند تمام انرژی و استعدادهای خود را در مسیر اهداف بلند نظام و انقلاب اسلامی به کار بگیرند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: در مرحله بعد و بعد از فارغ‌التحصیل شدن نیز باید با سازماندهی منسجم، تقوا و اخلاص حرکت در مسیر رهبر معظم انقلاب را با همان عشق به امام(ره) و رهبر معظم انقلاب و شهدا ادامه داده و این نظام را حفظ کرد.

حداد عادل در ادامه سخنان خود به خیزش‌های اسلامی منطقه اشاره کرد و گفت: امروز چشم دنیا به این انقلاب و نظام ما دوخته شده است، ملت‌ها حرکت ایستادگی ملت ایران را الگوی خود قرار دادند. لذا تاثیر حرکت و مقاومت مردم ایران در ملت‌های منطقه غیرقابل باور است. واقعا من به چشم خود دیده‌ام که عشق ملت‌های منطقه به آرمان‌های انقلاب اسلامی غیرقابل باور است، زیرا به نام اسلام و با دست خالی در مقابل استکبار و صهیونیسم ایستاد و 8 سال در مقابل جنگ همه جانبه مقاومت کرد و این برای آنها نور امید و مژده و پیام دلگرم کننده است.

وی افزود: دیدیم که حرکتی که در منطقه شروع شده کاملا الگو گرفته از سبک مبارزه رزمندگان ایران اسلامی بود و این طور نبود که به سبک‌های مارکسیستی و پارتیزانی گرایش پیدا کنند.امروز همه مردم اسلام را می‌خواهند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: هر کجای جهان انتخابات آزاد برگزار شود، مردم به اسلام رای خواهند داد و امروز این را به چشم خود در منطقه می بینیم.

حداد عادل متذکر شد: دشمن، کانون حرکت اسلامی را در منطقه و جهان، جمهوری اسلامی ایران می‌داند، بنابراین به هر وسیله تلاش دارد این کانون و تصویر انقلاب اسلامی را ناکارآمد نشان دهد، لذا در این راه از انواع فشارها و توطئه‌ها در عرصه سیاسی، اقتصادی ... خوداری نمی‌کند.

وی تاکید کرد: ما باید سختی‌ها را تحمل کنیم و از فشارها نهراسیم تا ملت‌های دیگر از ما الگو بگیرند. ما باید تجربه بعد از پیروزی انقلاب را به ملت‌های منطقه صادر کنیم و به آنها بگوییم که چگونه می‌توانند از انقلاب خود حفظ و حراست کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هرگز سابقه نداشته است که اشخاصی مانند امام(ره) و رهبر معظم انقلاب اختیار کشور ما را به دست گرفته باشند، گفت: ایشان اشخاصی هستند که دنیا در نظر آنها هیچ و خدا و مردم برای آنها بسیار پرارزش‌اند.

حداد عادل خطاب به دانشجویان و فارغ التحصیلان حاضر در نشست گفت: شما که فارغ‌التحصیل شده‌اید مبادا فارغ از آرمان، روحیه بسیجی و روحیه دانشجویی شوید. همیشه باید دلتان را جوان نگه دارید و اخلاص و کار برای خدا را هرگز فراموش نکنید، حتی اگر 70 ساله شده باشد.تا پرچم این انقلاب به همت شما جوانان به دست صاحب اصلی‌اش حضرت مهدی (عج) سپرده شود.
 

 

از موسوي و كروبي و خاتمي بپرسيد!?


پدر يكي از بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات 88 كه در گذشته از همكاران تاج زاده در وزارت كشور بوده با انتشار نامه اي، به عملكرد منافقانه تاج زاده و همدستانش در طول چند سال گذشته و دروغهاي بزرگ آنها اعتراض كرد.
به گزارش كلمه نيوز وي در اين نامه خطاب به تاج زاده نوشته است: من يكي از فعالين سياسي در زمان مسئوليت شما در وزارت كشور و شايد بهتر است بگويم يكي از آسيب ديدگان حوادث پس از انتخابات سال 88 هستم، پسر 24 ساله من كه بخاطر دروغ بزرگ شماها به خيابان رفته بود تا به اصطلاح حق خود، يعني رأي دزديده شده اش! را باز پس گيرد و مدتي در بازداشت بسر برده. او كه روزي جنبش سبزي 2 آتشه بود امروز بطور افراطي از هر سبزي متنفر است. چرا؟ مي گويم، روزها و هفته هاي اول كه شما و دوستان داخلي و خارجي شما مانند BBC و VOA و راديو اسرائيل توانسته بوديد به عده اي القاء كنيد كه در انتخابات تقلب شده پسر من نيز جزو فريب خوردگان بود و هر شب با كوله پشتي پر از سنگ و قمه از منزل خارج مي شد و پاسي از شب گذشته خسته و كوفته به خانه برمي گشت و استراحت مي كرد تا شب بعد بتواند با انرژي بيشتر به صحنه درگيريها برگردد.
وي مي افزايد: «در آن ايام گاهي برادر من به منزل ما مي آمد و با پسرم بحث مي كرد برادرم مي گفت، بايد صبر كرد تا مستندات دال بر تقلب ارائه شود.اما صرف يك ادعا نبايد چنين انتخابات پرشكوهي را كه در دنيا بي نظير است زير سوال برد. پسرم مي گفت، يعني شما مي گوئيد نخست وزير امام دروغ مي گويد؟ برادرم در جواب مي گفت، آيا نخست وزير امام بالاتر است يا خود امام؟ آيا امام نگفته تخلف از قانون حرام است؟ آيا مملكت قانون ندارد؟ مگر نخست وزير امام در همين چارچوب قانوني كانديدا نشده است اگر اين چهارچوب را قبول نداشت نبايد در انتخابات وارد مي شد. وقتي وارد شده يعني قبول دارد خب همين چهارچوب قانوني براي ابراز اعتراض نسبت به نتايج انتخابات نيز ساز و كار لازم را ديده است. وانگهي نامه اي كه آقاي ميرحسين به شوراي نگهبان نوشت يا دلائلي كه همسر وي اقامه كرد مانند آنكه گفت مگر مي شود مردم تبريز به فرزند خود و مردم لرستان به دامادشان رأي ندهند آنقدر مضحك و بي پايه و اساس بود كه حتي از سوي برخي از جنبش سبزيهاي منصف هم نقد شد.
اين پدر آرزده خاطر همچنين نوشت: آقاي تاج زاده! برادر من كه بهترين دوران جواني خود را در جبهه ها گذرانده خود به ميرحسين رأي داده بود چرا كه او را يادگار روزهاي آرماني انقلاب مي شمرد اما پس از رفتارهاي غيرقانوني و هنجارشكن وي نظرش كاملا از او برگشت. او امروز مانند گذشته از مخالفان سرسخت احمدي نژاد است اما مي دانيد مهمترين مساله اي كه نظر برادر مرا از شما و دوستانتان برگردانده چيست؟ حمايت صريح مقامات جنايتكار آمريكا، اسرائيل و انگليس از جنبش سبز و عدم اعلان برائت شما از آنها. او مي گويد امام مي گفت اسرائيل اگر دست به دريا بزند دريا نجس مي شود ضمن اينكه امام گفت اگر دشمن از كسي تعريف كرد او بداند حتما غلطي كرده است كه دشمن از او تعريف كرده است.در ادامه اين نامه آمده است: مردم ما سالهاي مديدي است كه از شما خوانده اند و شنيده اند كه اين نظام استبدادي است و انتخابات آن هم فرمايشي است، حال سوال اين است كه چرا شما و دوستانتان در اين نظام استبدادي! و انتخابات فرمايشي! براي حضور در قدرت سرو دست مي شكنيد. چرا هر بار با هزينه اي بيشتر در انتخابات شركت مي كنيد و در همين مصاحبه اخيرتان نيز براي چندمين بار ضمن كودتا خواندن انتخابات سال 88، آنهم بدون ارائه حتي يك برگ سند دال بر تقلب يا كودتا، زمزمه حضور اصلاح طلبان را در انتخابات آتي مجلس سر داده ايد. ثانياً، بهتر است بگوئيد اين نظام از چه زماني استبدادي شده است؟ آيا در دوره چندين ساله حاكميت شما هم بويژه در دوره اصلاحات كه دو قوه از سه قوه و مجمع تشخيص مصلحت نظام در دست شما بود نظام استبدادي بود؟
كشورهاي عربي كه در مصاحبه خود نام برديد و رژيمهاي سابقشان را ديكتاتور خوانديد، سابقا دوستان شما بودند و شما هزينه هاي انتخاباتي خود را از ايشان مي گرفتيد و آنها شركاي تجاري شما بودند اگر باور نداريد از كروبي و موسوي و خاتمي بپرسيد ايشان با جزئيات تمام به شما خواهند فهماند هر چند كه بعيد است كه شما ندانيد و خبر نداشته باشيد. مگر مي شود يار غار مهدي [هـ ] باشيد و از اين ماجراهاي پشت پرده بي اطلاع باشيد. راستي آقاي تاج زاده شما هزينه هاي صدها روزنامه، هفته نامه و ماهنامه زنجيره اي دوره اصلاحات و همچنين هزينه هاي صدها دفاتر حزب مشاركت و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي را از كجا مي آورديد؟
وي در اين نامه از تاج زاده و دوستانش خواست از طرف خانواده هاي برخي جوانان ساده دل كه فريب آنها را خورده بودند، حرف نزند چرا كه ماهيت فرصت طلبان آشكار شده است.

 





:: بازدید از این مطلب : 354
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : جمعه 13 آبان 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: