نوشته شده توسط : من

تمام داشته‌های دشمنان در منطقه ‌در تیررس نیروهای مسلح ایران است

 
 

سردار حجازی:
تمام داشته‌های دشمنان در منطقه ‌در تیررس نیروهای مسلح ایران است

دشمنان مطمئن باشند اگر علیه ایران دست به تعرضی بزنند داشته‌های آنها در منطقه در تیررس نیروهای مسلح ما خواهد بود و در کوتاه‌ترین زمان آنها را از کرده خود پشیمان می‌کنیم.
، سردار سیدمحمد حجازی معاون آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح، با اشاره به برگزاری رزمایش بزرگ موشکی پیامبراعظم (ص)6 گفت: این رزمایش حامل پیام صلح و دوستی برای کشورهای منطقه و نشان دهنده اقتدار دفاعی و توان بازدارندگی مطلوب جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: کشورهای همسایه می‌توانند از الگوی کشورمان برای دست یافتن به اقتدار دفاعی درس بگیرند و به جای اینکه امنیت خود را در وابستگی به قدرت‌های بیگانه و تکیه بر آنها جست‌وجو کنند، برقراری آن ‌را در مسیری که جمهوری اسلامی طی کرده، یافته و دنبال کنند.

حجازی ادامه داد: جمهوری اسلامی درصدد تامین، حفظ و حراست از منافع ملی و تمامیت ارضی خود است و در این راه به ماجراجویان و دشمنان فرامنطقه‌ای هشدار جدی می‌دهد.

معاون آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه سخنانش اظهار داشت: رزمایش پیامبر اعظم (ص)6 به منظور ارتقای توانمندی‌های دفاعی، آمادگی نیروها و آزمایش و عملیاتی کردن سامانه‌های جدید نیروی هوافضای سپاه انجام شد و به هیچ وجه جنبه تهاجمی نداشت.

حجازی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه چشم‌داشتی به منافع سایر کشورهای منطقه ندارد، تصریح کرد: برگزاری این‌گونه رزمایش‌ها اطمینان خاطری برای کشورهای همسایه بوده و نشان می‌دهد جمهوری اسلامی قادر است در کنار آن‌ها با همدلی و تفاهم امنیت منطقه را حفظ کند؛ بدون آنکه نیازی به حضور نیروهای بیگانه احساس شود.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح در پایان سخنانش گفت: دشمنان و نیروهای فرامنطقه‌ای مطئمن باشند اگر علیه جمهوری اسلامی ایران دست به تعرضی بزنند، تمام داشته‌های آن‌ها در منطقه در تیررس نیروهای مسلح ما خواهد بود و در کوتاه‌ترین زمان آن‌ها را از کرده خود پشیمان می‌کنیم.

 


 
کنایه کوچک‌زاده به ادعای ترور افروغ!

 

مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتشار یادداشتی در وبلاگ شخصی خود به اظهارات و ادعاهای عجیب عماد افروغ نماینده مجلس هفتم واکنش نشان داد.
 
 در این نوشته که با عنوان "من نمی آیم! ولی ناز امثال من! را بکشید تا مردم در انتخابات شرکت کنند" منتشر شده، آمده است:
 
سایت خبرآنلاین تحت نفوذ معنوی علی لاریجانی یک مصاحبه واقعا خواندنی را از یک استاد 54 ساله نخبه و روشنفکر و شانه خمیده از ستم بد اندیشان و... را با سه تیتر مختلف به شرح زیر و از سه طریق لینک کرده.
 
1- عماد افروغ: درنشست های مختلف ازمن پرسیده می شود که حمایت​های رهبری از دولت، از سر مصلحت بوده یاحقیقت؟
 
2- روایت افروغ از کاسه​های داغ​تر از آشی که زمینه پذیرش سخنان رهبری را تنگ می​کنند
3- افروغ: تهدید به ترور شدم/ اسناد این تهدیدها را به وزارت اطلاعات دادم
 
این استاد 54 ساله نخبه روشنفکر... در آن مصاحبه با تخصصی که دارد به زمین و زمان ایراد گرفته و پیش بینی کرده که انتخابات بعدی چون نخبه های امثال او در آن شرکت نمی کنند و در نتیجه مردم هم آدم نخبه ای برای رای دادن پیدا نمی کنند با اقبال مواجه نخواهد شد مگر آنکه افراد معدودی که مثل ایشان هستند و آسان هم به دست نیامده اند را برویم و پیدا کنیم و نازشان را بکشیم تا به عرصه انتخابات بیانید.
 
او البته گفته چون احساس امنیت نمی کند، حاضر نیست در انتخابات نامزد شود (حتی اگر سایت خبرآنلاین و علی لاریجانی و... اصرار خیلی خیلی خیلی زیاد هم بکنن) و گفته که در رد صلاحیت ها نباید نماز جماعت رفتن افراد ملاک قرار بگیرد!
 
وی مدعی شده کسانی می خواسته اند او را ترور کنند و برایش پیامک فرستاده اند و او نام و شماره تلفن آنها را که پیامک داده اند نیز به اطلاعات داده. و البته اینکه نتیجه این اطلاع رسانی ایشان در مورد ترور خودش به اطلاعات چه بوده را مسکوت گذاشته و فکر نکرده خوانندگان ممکن است تصور کنند اطلاعات هم با تروریست‌هایی که قصد سر به نیست کردن این نخبه نایاب(!) را داشته اند، همدست بوده و خلاصه خودتان بروید مصاحبه این روشنفکر نخبه را حتما بخوانید. پیدا کردنش هم خیلی راحت است چون از هر سه لینک بالا گرچه با سه تیتر مختلف هم درج شده اند، به یک جا بیشتر نمی رسید و آن‌هم مصاحبه این استاد 54 ساله نخبه روشنفکر دارای دل پر درد و شانه خمیده از بدگویی ها و..... است!

 

 
بنی‌صدر:اروپا برای حفظ نظام ایران،اصلاح طلبان را تقویت می‌کند

 

بنی صدر: «اروپا بر حفظ جمهوری اسلامی، برروی اصلاح‌طلبان سرمایه‌گذاری کرده است؛ چرا که اروپا در جمهوری اسلامی منافع زیادی دارد و اصولا خواهان سقوط نظام جمهوری اسلامی نیست، بلکه بر حفظ جمهوری اسلامی از طریق جریان اصلاح‌طلب درون رژیم سرمایه‌گذاری کرده است.»
 
 ابوالحسن بنی صدر، امروز 10 جولای(19تیر) در مصاحبه ای با رادیو فرانسه در مورد علاقه کشورهای غربی به اردشیر امیر ارجمند، سخنگوی میر حسین موسوی در خارج کشور و بی توجهی این کشورها به مجتبی واحدی، سخن گوی مهدی کروبی گفت: «دلیلش روشن است. برای اینکه این محافل برروی جریان اصلاح‌طلب در درون رژیم سرمایه‌گذاری کرده‌اند. تغییر رژیم چیزی است که تصور آن در ذهن آنها بعید به نظر می رسد؛ افزون بر اینکه آنها منافع‌شان هم همین را اقتضا دارد.»
 
وی ادامه داد: «آنها به دنبال دموکراسی در کشور ما نیستند. آنها به دنبال رژیم هایی هستند که منافع آنها را تامین کند، همین و بس؛ صورت ظاهری هم داشته باشد چه بهتر، اما نداشت هم نداشت. مثل عربستان که الان دارد نقش ضد انقلاب را بازی می‌کند. در یمن، در بحرین، در مصر، در سوریه، در لیبی، هیچکس هم نمی‌گوید چرا بالای چشمت ابروست!»
 
بنی صدر که عامل نفوذی غرب در جمهوری اسلامی بوده ودر همان ابتدای انقلاب با کمک منافقان ازکشور گریخته است، افزود: «آنها به دنبال رژیمی هستند که حافظ منافع آنها باشد. خوب آقای واحدی از آن خط دور شد و خطی در پیش گرفته که تغییر رژیم را ایجاب می‌کند. حال آنکه آن یکی ماندن در رژیم و اصلاح کردن آن را می خواهد؛ به ترتیبی که توقعات غرب هم برآورده شود.»
 
البته ناگفته پیداست که این تحلیل بنی صدر هم در راستای اهداف غرب صورت می گیرد.در حقیقت غرب درپی آن است که بخشی از اصلاح طلبان را که به سبب فتنه 88 از سوی مردم ایران طرد شده اند، دوباره به عرصه سیاسی ایران بازگردانند تا به وسیله آنها، نقشه های شوم خود برای جمهوری اسلامی را اجرا کنند. وگرنه همه می دانند که این افراد در فتنه 88، تنهادرپی براندازی جمهوری اسلامی بودند.

 

 
سخنگو علیه قائم مقام!!

 
 

به دنبال اظهارات صریح و بی پرده منتجب نیا در انتقاد از جنبش سبز و رهبران آن، سخنگوی حزب اعتماد ملی و رسانه های حامی جریان سبز حمله به او را آغاز کردند.

 

 
 //


به دنبال اظهارات صریح و بی پرده منتجب نیا در انتقاد از جنبش سبز و سران آن و منحرف خواندن این حرکت، رسانه های حامی جریان سبز حمله به وی را آغاز کردند، منتجب نیا طی اظهاراتی اقدامات جریان سبز و رهبران آن را فتنه انگیز، ساختار شکنانه، ضد انقلابی، هتاکانه و آشوبگرانه خوانده بود.
به گزارش جرس ، سایت خود نویس در خبر امروز 9 جولای (18 تیر) نوشت: «در حالیکه افراد مختلف نزدیک به مهدی کروبی، ایده‌های مختلفی برای شرکت در انتخابات در رسانه‌ها منتشر می‌کنند، حجت‌الاسلام منتجب‌نیا، قائم مقام مستعفی حزب اعتماد ملی سخنانی گفته که هم برای همراهان پیشین او در مجمع روحانیون سنگین است و هم برای برخی اعضای حزب اعتماد ملی.»
اسماعیل گرامی مقدم، سخنگوی حزب اما مقابل این روحانی شیرازی سکوت نکرده است. منتجب‌نیا البته از مخالفان شعار «نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران» بوده، است.
خود نویس افزود: «منتجب‌نیا گفته بود که جریان خط امام بعد از انتخابات سال 76با تغییر نام به اصلاحات به انحراف رفته است و او به دلیل منحرف شدن حزب اعتماد ملی از آن جدا شده است. او همچنین به نحوه اداره سایت سحام نیوز تاخته بود و گفت که سحام نیوز به محلی برای ادامه فتنه انگیزی‌ها تبدیل شده است!»
خود نویس در ادامه مدعی شد: «منتجب‌نیا که یکی از دلایل استعفای خود از حزب را «انحراف سیاسی» کروبی و گرامی‌مقدم خوانده با پاسخ گرامی مقدم روبرو شده است. سخنگوی حزب می‌گوید: سایت سحام نیوز بعد از انتخابات سال 88 توسط آقای کروبی و من راه اندازی نشده است که بعد از آن اختلاف بوجود آمده باشد! بلکه سایت سحام نیوز یک سال قبل از انتخابات توسط آقای کروبی راه اندازی و 6 ماه بعد یعنی در مهرماه 87 مدیر مسئولی آن به حکم ایشان به اینجانب ابلاغ گردید. بعد از انتخابات من از آقای کروبی خواستم که فرد دیگری را جایگزین اینجانب نماید چون با تغییر قوانین وزارت علوم قادر نبودم بصورت ترددی در خارج از کشور تحصیل نمایم و به همین دلیل باید در کشور محل تحصیلم اقامت می کردم. آقای کروبی هم از من خواستند تا شهریور 88 مسئولیت سحام نیوز را داشته باشم و با انتصاب سردبیر سایت مذکور اختلاف میان آقای منتجب نیا و اینجانب آغاز گردید. در حقیقت اختلاف ما بر سر تفسیر آئین نامه ی داخلی حزب بود و در این میان آقای کروبی با تفسیر من از آئین نامه موافق بودند. به همین دلیل بنده کار را ادامه دادم. بنابراین انحراف حزبی وسیاسی وجود نداشته است[!!!] صرفا” یک مسئله شخصی بود که آقای منتجب نیا با سردبیر آن زمان سحام نیوز مخالف بود .
حتما” ایشان فراموش نکرده اند پس از انتخابات 88 هنگامی که در شورای مرکزی حزب برای صدور بیانیه ، مذاکره می شد در مقابل یکی از اعضای روحانی حزب که مخالف صدور بیانیه جهت محکوم کردن بازداشت ها و سرکوب ها بود با فریاد گفتند “مردم را دارند می کشند شما اینجا نشسته اید و می گویید بیانیه صادر نکنیم” و سپس ایشان و دو نفر از اعضای حزب مسئولیت نوشتن اولین بیانیه حزب اعتماد ملی پس از انتخابات را بر عهده گرفتند؛ پس در این به اصطلاح انحراف سیاسی ایشان شریک بودند و اینگونه نبود که از اول مخالف باشد.»
خود نویس در آخر افزود: «پاسخ‌گویی گرامی مقدم به منتجب‌نیا فراتر از این‌هاست، اما به نظر می‌رسد تا زمان برگزاری انتخابات مجلس، با تلاش‌های منتجب‌نیا برای حضور مجدد در میدان سیاست، تبادل سخنان نسبتا تند افزایش یابد.»

طرح سؤال از رئيس‌‌جمهور رسماً منتفي شد

 
 

30 ‌نماينده متقاضي سؤال از رئيس‌جمهور در نامه‌اي به هيئت‌رئيسه، امضاي خود را پس گرفتند كه بر اين اساس طرح مذكور با نرسيدن به حد نصاب قانوني، رسماً منتفي شد.

 

 


به گزارش جرس ، علي مطهري نماينده مردم تهران در مجلس‌ به همراه ‌99 نماينده ديگر مجلس طرح سؤال از رئيس‌جمهور ‌را مطابق با اصل 88 قانون اساسي تهيه و در مورخ شنبه 90/04/05 به هيئت رئيسه مجلس ارائه كرد تا طبق آئين‌نامه داخلي مجلس اين طرح ‌در دستور كار قرار گيرد.

اما برخي نمايندگان مجلس كه طرح سؤال را امضا كرده‌ بودند، به خبرنگاران پارلماني خبرگزاري فارس گفتند: "‌امضاي ما مشروط به ‌شروط خاصي بود و در زمان فعلي حاضر به عملي شدن اين طرح نيستيم ".

بر اساس اين گزارش، طي روزهاي اخير 30 ‌نماينده مجلس در نامه‌اي به هيئت رئيسه، نسبت به پس گرفتن امضاي خود اقدام كردند تا تعداد امضا‌كنندگان اين طرح حداكثر به عدد "70 " كه نشانگر منتفي شدن طرح است، برسد.

به گزارش فارس، براساس اصل هشتاد و هشتم (88) قانون اساسي، درصورتي كه حداقل يك‌چهارم كل نمايندگان بخواهند درباره يكي از وظايف رئيس‌جمهور سؤال كنند، بايد سؤال خود را به‌طور صريح و روشن و مختصر همگي امضا و به رئيس مجلس تسليم كنند. رئيس مجلس موضوع را در اسرع‌ وقت به كميسيون تخصصي ارجاع مي‌كند. كميسيون موظف است حداكثر ظرف يك هفته با حضور نماينده معرفي شده رئيس جمهور و نماينده ‌منتخب سؤال‌كنندگان تشكيل جلسه دهد. در اين جلسه، نماينده رئيس جمهور پاسخ مقتضي را از طرف رئيس جمهور ارائه خواهد كرد تا به نمايندگان‌ سؤال كننده گزارش شود.


 
از نگاه تاج زاده انتخاباتي آزاد است که اصلاح طلبان پيروز آن باشند

 

 

يکي از کاربران سايت بالاترين با اشاره به نامه اخير تاج زاده در مورد انتخابات آتي مجلس، انتقاداتي شديد را به اصلاح طلبان بخاطر دورويي و انحصارطلبي آنها مطرح کرد.

 

 
يکي از کاربران سايت بالاترين، در واکنش به نامه اخير تاج زاده پيرامون انتخابات که در آن آمده است: "آيا در همين قانون اساسي مي توان به انتخابات آزاد رسيد؟بله، در همين قانون اساسي دوم خرداد و شوراهاي اول و دوم شکل گرفت" نوشت: «ببينيد چطور به ما دروغ مي فروشند. از نظر تاج زاده دوم خرداد يه انتخابات آزاد بود. يعني تمام پيش شرط هاي اساسي انتخابات آزاد از آزادي بيان و گروهها و اصناف گرفته تا قوانين انتخاباتي سالم و دموکراتيک و ... که بعضي از آنها را در قسمتي از صحبتهايش مطرح کرده بود، همه فراموش مي شوند و به يکباره دوم خرداد تنها به دليل حضور اصلاح طلبان انتخابات آزاد به حساب مي آيد. کسي هم نميگه که انتخاباتي که حتي از نظر بخشي از اصلاح طلبان، قسمت بزرگي از موجوديتش را وامدار "نه به جريان رقيبه" و نامزدهاي انتخاباتي از فيلتر شوراي نگهبان عبور کردن و بر مبناي قوانين غير دموکراتيک انتخاباتي جمهوري اسلامي مبارزه کردن، چطوري انتخابات آزاد حساب ميشه؟ اهميت اين حرف تاج زاده در اين است که فردا(چه انتخابات مجلس و چه رياست جمهوري) اگر شرايطي مشابه دوم خرداد پيش بياد، بنا به همين تعريف تاج زاده، اين انتخابات آزاد و مي شود در آن شرکت کرد.»

وي ادامه داد: «دقت کنيد تاج زاده، شروط خاتمي را در ادامه چه جملاتي به کار برده:"از اين رو اگر آنان احساس کنند که ما شرکت نمي کنيم مجبور مي شوند تصميمي استراتژيک بگيرند بدين معني که يا بايد اصلاح طلبان را حذف کنند و يا تن به اختلاف گسترده داخلي دهند. از آنجا که حريم ها و حرمت ها را نيز رعايت نمي کنند و از خدا، شرع و اسلام مايه مي گذارند و انواع تهمت ها و اتهام را متوجه هم مي کنند و به اين ترتيب اين وضعيت براي آنان مشکل ساز خواهد بود. و اگر غير از اين نيز بخواهند رفتار کنند بايد اصلاح طلبان را وارد بازي کنند، آن هم تمام و کمال، همان طور که هستند و نبايد چاره ايي غير از اين بگذاريم. من صحبت هاي آقاي خاتمي را هم در همين راستا مي بينيم."
تمام حرف، حضور اصلاح طلبانه. يکي ميگه اصلاح طلبان معتدل، اون يکي ميگه تمام اصلاح طلبان. بگذريم که شرط هاي خاتمي هم شرط هايي مبهم بودن:
"آزادي زندانيان و ايجاد فضاي آزاد براي همه و گروه‌ها، پايبندي مسئولان به قانون اساسي و فراهم آوردن سازوکاري براي برگزاري انتخابات سالم و آزاد"
غير از آزادي زندانيان(که در واقع منظور خاتمي زندانيان اصلاح طلبه) به مرور داره معني کلماتي مثل "همه، گروهها، انتخابات سالم و آزاد" روشن ميشه.»


 


 
پروژه آمريكا براي حمايت از فتنه گران

 
 
سخنگوي وزارت خارجه آمريكا از ادامه تلاشهاي آمريكا از طريق مقامات رده بالاي اين كشور براي ايجاد اختلال و ناامني در ايران و كمك به جريان هاي مخالف نظام به بهانه دموكراسي خبر داد.

 

 

خانم نولاند، سخنگوي وزارت خارجه آمريكا در پاسخ به پرسش خبرنگاري راجع به نحوه فعاليت هاي ضد ايراني اين وزارت خانه بر عليه جمهوري اسلامي گفت: همينطور كه مي دانيد ما خود در واشنگتن مشغول فعاليت دائمي جهت حمايت از ايرانيان مخالف هستيم و سفارتخانه هاي ما نيز در اين باره بطور مستمر مشغول مي باشند.
بنابراين گزارش، نولاند در ادامه از حضور مقامات رده بالاي آمريكايي در تجمعات احتمالي اپوزيسيون در يكي از شهرهاي آمريكا (لس آنجلس) خبر داد و آن را حمايت از دموكراسي و مردم ايران (فتنه گران) ناميد.
اين گزارش حاكيست، سخنگوي ياد شده از كمك سفارتخانه هاي آمريكا در خارج به جريان هاي مخالف در راستاي پروژه آمريكايي «برقراري دموكراسي» خبر داد.
همچنين وزارت امور خارجه آمريكا در اقدامي ديگر از اعمال محدوديت هاي صدور ويزا براي رهبران ايراني و ساير حاميان نقض حقوق بشر در ايران توسط آمريكا و انگليس خبر داد.
«هيلاري كلينتون»، وزير امور خارجه آمريكا در قالب بيانيه اي اعلام كرد: اقدامات امروز يادآوري مهمي به ايران است مبني بر اينكه جامعه بين الملل آن دسته از مقامات را كه حقوق بشر را نقض مي كنند و آرمان هاي دموكراتيك شهروندان خود را سركوب مي كنند، مسئول مي داند.
از جمله مقامات ايراني مشمول اين محدوديت ويزايي، وزراي دولتي، ارتش و مأموران اجراي قانون و همچنين مقامات قوه قضائيه و زندان ها هستند.
وزارت خارجه آمريكا اعلام كرده است: علاوه بر اين، كانادا از تشديد اقدامات عليه عاملان سوء استفاده اعلام حمايت كرده است.
كلينتون در ادامه بيانيه خود گفته است: تا زماني كه دولت ايران، متجاوزان به حقوق بشر را دادگاهي و از شهروندانش حمايت نكند، آمريكا، انگليس، كانادا و ساير شركا به نمايندگي از مردم ايران ايستادگي خواهند كرد.
ادعاي وزارت خارجه آمريكا از نقض حقوق بشر در ايران در شرايطي گزارش مي شود كه وضعيت حقوق بشر در آمريكا بسيار نگران كننده تر از آن چيزي است كه مقامات و رسانه هاي اين كشور مدعي آن هستند. همه روزه در كشور آمريكا شاهد رويدادهاي ناگواري در زمينه نقض حقوق بشر هستيم؛ رويدادهايي كه رسانه هاي جريان مسلط در آمريكا از پوشش اخبار مربوط به آن ها خودداري مي ورزند.
وزارت امور خارجه روسيه چندي پيش با استناد به گزارش نهايي كارگروه شوراي حقوق بشر سازمان ملل، از توصيه هاي سازمان ملل به مقامات آمريكا در رابطه با رعايت حقوق بشر و رفع مشكلات داخلي اين كشور خبر داده بود و خود واشنگتن نيز در گزارشي به سازمان ملل اعتراف كرد كه سوابق آمريكا از لحاظ حقوق بشر پايين تر از حد ايده آل بين المللي است.
خبرگزاري فرانسه نيز گزارش داد: جان بيرد- وزير امور خارجه كانادا- گفت كه كانادا، انگليس و آمريكا براي جلوگيري از ورود مقامات ايران به خاك اين كشورها با يكديگر هماهنگي خواهند كرد.
وزير امور خارجه كانادا كه كشورش تحت فشار براي نقض كردن حقوق بوميان كانادا قرار دارد، درباره پيام اين محدوديت گفت: پيام ما اين است كه «ايران به جايگاهش به عنوان عضو كامل و محترم جامعه بين المللي تا زماني كه به تعهدات بين المللي و داخلي اش عمل نكند دست نخواهد يافت.»
همچنين انگليس اعلام كرد كه اسامي دانشمندان و مهندسان در ميان بيش از 50 نفري هستند كه هدف محدوديت و ممنوعيت صدور ويزا قرار مي گيرند اما افزود كه هيچ نامي را در اين رابطه منتشر نخواهد كرد.
ويليام هيگ- وزير امور خارجه انگليس- نيز با ايراد اتهاماتي عليه ايران افزود: انگليس با شركايش براي جلوگيري از ورود طيفي گسترده از افراد مرتبط با برنامه هاي غني سازي و هسته اي ايران به كشورهاي شان همكاري نزديكي خواهد داشت. اين شامل دانشمندان، مهندسان و آن هايي است كه آن تجهيزات را تهيه مي كنند.
هيلاري كلينتون- وزير امور خارجه آمريكا- نيز گفت كه فهرستي از افرادي كه هدف قرار گرفته اند شامل «وزيران دولت، افسران نظامي و مجري قانون و مقامات قضايي و زندان ها» است.

 

 


 
اجرلو: ‌اهانت‌هاي خاتمي به فرمانده سپاه اقدامي براي زنده‌كردن فتنه‌گران بود

 
 

نماينده كرج با تأکيد بر دفاع سپاه از انقلاب اسلامي درهركجاي جهان و با هرنوع وسيله گفت: خاتمي با انتشار نامه توهين‌آميز به فرمانده سپاه قصد داشت فتنه‌گران‌ را كه مردگان سياسي هستند، زنده كند.

 

 


فاطمه ‌آجرلو نماينده مردم كرج در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس با اشاره به نامه محمدرضا خاتمي دبيركل حزب منحله مشاركت به فرمانده سپاه گفت: توصيه مي‌كنم كه خاتمي به ابتداي انقلاب و زماني كه مباحث زيادي در رابطه با تشكيل سپاه توسط شهيد بهشتي مطرح مي‌شد، بازگشته آن مباحث را مطالعه كند.

وي افزود: آن زمان بحث تشكيل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در ميان بود، يعني نهادي كه بايد از انقلاب اسلامي در هر كجاي جهان و با هر نوع وسيله دفاع كند.

نماينده مردم كرج در مجلس تصريح كرد: امروز متأسفانه ورشكسته‌هاي سياسي عقد‌ه‌گشايي ‌كرده مي‌خواهند با ‌فضاسازي، دوباره حرف بزنند اما بنده آنها را دعوت مي‌كنم به زماني بازگردند كه جهاد سازندگي و وزارت كشاورزي را ادغام كرده گام در مسير ادغام سپاه با ارتش برداشتند.

آجرلو ادامه داد: همان زمان مطرح شد كه نفس تشكيل سپاه، دفاع از انقلاب اسلامي در همه عرصه‌هاست و اين سپاه است كه هركجا كه احساس كند عليه نظام در هر جبهه‌اي اقدام شده، بايد بر اساس مأموريت ذاتي خود ورود و با ايادي داخلي و خارجي دشمنان و استكبار جهاني مقابله كند.

وي در ادامه گفت‌وگوي خود خطاب به اصلاح‌طلبان گفت: اين آقايان مي‌خواهند فضايي براي خود فراهم كنند تا مجدداً به عرصه سياسي بازگردند؛ شكست‌خوردگاني كه دستشان براي مردم رو شده و نقاب فتنه از چهره‌هاي آنها افتاده است، مي‌خواهند براي تنفس خود راهي پيدا كنند اما بايد بدانند كه سپاه مقتدرانه فعاليت فتنه‌گران را رصد مي‌كند.

نماينده مردم كرج در مجلس با بيان اين نكته: "فتنه‌گران كه در جريان فتنه 88 ذات خود را رو كردند، امروز با درخواست‌هاي مردمي براي محاكمه سران خود مواجه هستند "، تأكيد كرد: فتنه‌گران بايد بدانند كه فرزندان ملت به آنها اجازه نخواهند داد كه فتنه 88 را مجددا تكرار كنند.

آجرلو ادامه داد: خاتمي به عنوان يكي از سران فتنه با انتشار نامه توهين‌آميز خطاب به فرمانده سپاه فرار رو به جلو و در واقع راه مهلكي را انتخاب كرده است؛ سپاه به خاطر انتخاب ابزار درست عليه فتنه‌گران، آنها را نااميد كرده و آنها براي زنده ماندن به هر اقدامي حتي نگاشتن نامه‌هاي توهين‌آميز هم دست مي‌زنند.

وي در پايان ضمن تقدير از مواضع تيزهوشانه فرمانده سپاه، اظهار داشت: خاتمي با انتشار نامه توهين‌آميز به فرمانده سپاه قصد داشت ‌فتنه‌گران‌ را كه مردگان سياسي هستند، زنده كند.


 


 
مصباحي‌مقدم: ‌با اصرار يكي از اعضاي مؤتلفه كنار خاتمي نشستم

 

 

عضو جامعه روحانيت مبارز با تكذيب خوش و بش خود با خاتمي، گفت: با اصرار يكي از اعضاي شوراي مركزي حزب مؤتلفه كنار خاتمي كه خالي بود، نشستم.

 

 


حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحي‌مقدم نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس در خصوص خوش ‌و بش كردنش با محمد خاتمي در مراسم ختم امام جمعه يزد، اظهار داشت: در اين مجلس كه نمايندگان استان، جامعه روحانيت مبارز و شوراي مركزي ائمه جمعه آن‌را برگزار كردند، شركت كردم.

عضو جامعه روحانيت مبارز ادامه داد: وقتي وارد مجلس شدم، مجلس شلوغ بود و سرپا ايستادم تا اينكه با اصرار يكي از اعضاي شوراي مركزي حزب مؤتلفه كنار خاتمي كه خالي بود، نشستم.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با تكذيب خوش‌وبش خود با خاتمي، گفت: خوش‌ و بشي با وي نداشتم.


 
واکنش گنجی به شایعه نفوذی بودنش !

 

واكنش سرآسيمه گنجي به شايعاتي مبني بر نفوذي بودن وي در بين ضد انقلاب خارج نشين، گمانه هاي مربوط به همكاري اين كارمند سابق جمهوري اسلامي با وزارت اطلاعات را تقويت كرد.

 

 

 

بعد از اجراي پروژه موفق نفوذ سردار مدحي بين ضد انقلاب خارج نشين كه منجر به شناسايي شبكه ها و عناصر كليدي برانداز و مخالف نظام مقدس جمهوري اسلامي گرديد، برخي گمانه ها از همكاري افراد ديگري همانند مهاجراني، كديور، گنجي، امير ارجمند ، محمد حسيني و... با وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي حكايت مي كرد.
در همين حال واكنش اكبر گنجي، يكي از كساني كه از نظر خارج نشينان در مظان اتهام همكاري با جمهوري اسلامي است ،گمانه هاي مربوط به نفوذي بودن وي را تقويت كرد.
بر اساس اين گزارش، وي با درج مقاله ايي در يكي از سايتهاي ضد انقلابي در واكنشي تلويحي به شايعات اخير پيرامون نفوذ وي از سوي دستگاه اطلاعاتي جمهوري اسلامي بين ضد انقلاب نوشت: دشنام دهی، دروغ گویی، تهمت زنی، ترور شخصیت و خیانتکار معرفی کردن را باید تعطیل کرد.
وي در اين مقاله با انتقاد از كساني كه بدون "شواهد و قراين كافي" ديگران را به خيانت متهم مي كنند و در سخني كه مي توان آن را فرار به جلو و تلاش براي رفع اتهام از خود تعبير كرد، افزود: تردیدی وجود ندارد که هدف اصلی وزارت اطلاعات و رسانه های اقتدارگرایان از پروژه ی مدحی، بدبین کردن مخالفان به یکدیگر و "متهم کردن بلادلیل" چهره هایی است که می توانند موثر باشند.
گنجي با ابراز نگراني از تخريب شخصيت كساني كه وي آنها را "شخصيت هاي ملي " ناميد و دشنام تهمت و ترور شخصيت ايشان، اظهار داشت: شرایطی پدید می آورند که در آن فضای ناسالم، تنها راه اثبات بی گناهی کشته شدن به دست "سربازان گمنام امام زمان" است. همه متهم اند تا وقتی کشته شوند.
وي همچنين با انتقاد از دروغ، تهمت بدون سند ، دشنام ، فحاشي و لجن مال كردن ديگران تصريح كرد: آن که دشنام می دهد، آن که دروغ می گوید، آن که بدون سند تهمت می زند، آنکه با لجن مال کردن دیگران ترور شخصیت می کند؛ دموکرات نیست و برای نظام دموکراتیک ملتزم به آزادی و حقوق بشر مبارزه نمی کند.
گفتني است بدنبال اجراي پروژه نفوذ سردار مدحي كه از قدرت دستگاه اطلاعاتي جمهوري اسلامي حكايت مي كند،بسياري از عناصر فعال و رسانه ايي خارج نشين از سوي ضد انقلاب به همكاري با جمهوري اسلامي با انگيزه هاي مختلف از جمله انگيزه مالي متهم شده اند.
همچنين عليرغم دلسوزي و مرثيه سرايي گنجي براي اخلاقيات و نصايح وي به رفقاي خود مبني بر پرهيز از اتهام و فحاشي، مقاله اخير وي كه مملو از فحاشي و اتهامات گوناگون به مقامات نظام مقدس جمهوري اسلامي است، در راستاي تلاش وي براي رفع اتهامات وارده از سوي ضد انقلاب خارج نشين به وي قابل ارزيابي است.


 
حمله سازمان یافته به منتجب‌نیا

 

 

درگیری‌های داخلی اردوگاه اصلاحات رسول منتجب‌نیا را هم درگیر خود کرده تا جایی که امروز اصلاح‌طلبان او را "غضنفر" خود می‌خوانند!

 

 

 

قائم مقام مهدی کروبی در حزب اعتماد ملی که طی دوسال گذشته سعی کرد هم خود را از دبیرکل اعتمادملی جدا نکند و هم اینکه خود را درون نظام جا دهد! در مصاحبه‌ اخیرش با یکی از سایت‌های خبری مواضع شفاف‌تری اتخاذ کرده که به مذاق فتنه‌گران خوش نیامده است.

منتجب نیا گفته بود: باید ولایت فقیه را فصل الخطاب دانست. آقای کروبی دچار انحراف شده است.
به همین خاطر است که او از سوی اطلاح‌طلبان "متخصص خراب کردن دیوار خودی‌ها" نامیده می‌شود و "غضنفر".
"خودنویس" درباره منتجب نیا نوشته: "انتشار سخنان منتجب‌نیا علیه دست‌اندرکاران سایت سحام نیوز و همچنین منحرف خواندن جریان اصلاح‌طلبی تنها چند ماه پیش از انتخابات مجلس ۱۳۹۰، برای بسیاری هیچ معنایی جز فراهم کردن شرایط «ویژه» ندارد.

یک منبع مطلع نزدیک به حزب اعتماد ملی به خودنویس گفت که "حدس بر اين است كه حكومت منتجب‌نیا را تهدید كرده كه هم حوزه امام صادق و هم مديريت دانشگاه شاهد را از دست خواهد داد و عملا خانه نشين خواهد شد" این منبع همچنین گفت که به نظر می‌رسد گفتگوی منتجب‌نیا با یک سایت خبری نوشتاری باشد و نه شفاهی که بعد از پیاده شدن درج شود."

منتجب‌نیا گفته بود که جریان خط امام بعد از انتخابات سال ۷۶با تغییر نام به اصلاحات به انحراف رفته است و او به دلیل منحرف شدن حزب از آن جدا شده است. او همچنین به نحوه اداره سایت سحام نیوز تاخته بود و گفت که سحام نیوز به محلی برای ادامه فتنه انگیزی‌ها تبدیل شده است.

این اظهارات منتجب‌نیا باعث شده تا باردیگر نظریه بازگشت طیفی از اصلاحات به نظام قوت بگیرد.

 

 
رهنورد به رستوران 'ت' اجازه برگزاري عروسي در دانشگاه هم داده بود

 

معاون دانشجويي دانشگاه الزهرا (س) درباره فعاليت رستوران (ت) و حضور مهمانان اين رستوران با شرايط نامناسب تا نيمه شب در داخل دانشگاه گفت: ضمن دقت مسئولان دانشگاه، حراست دانشگاه الزهرا (س) نيز بر عملكرد رستوران (ت) نظارت دارد.

شهين قهرمان ‌ايزدي، معاون دانشجويي دانشگاه الزهرا(س) با بيان اينكه رستوران (ت) از زمان مديريت خانم زهرا رهنورد در اختيار دانشگاه قرار گرفته است، افزود: طبق قراردادهايي كه در زمان مديريت خانم رهنورد منعقد مي‌شد مسئول رستوران حتي اجازه برگزاري مراسم عروسي در اين رستوران را نيز داشت اما در قرارداد جديدي كه منعقد شده است حتي موسيقي زنده هم وجود ندارد.

 وي با تأكيد بر اينكه مسئولان دانشگاه درباره عملكرد رستوران (ت) حساسيت دارند، گفت: دانشجويان دانشگاه الزهرا (س) 9 شب به بعد حق تردد در بيرون از فضاي خوابگاه را ندارند، ضمن اينكه بين اين رستوران و خوابگاه دانشجويي نيز فاصله وجود دارد.

معاون دانشجويي دانشگاه الزهرا (س) با بيان اينكه ضمن دقت مسئولان دانشگاه، حراست دانشگاه الزهرا (س) نيز بر عملكرد رستوران (ت) نظارت دارد، افزود: فردي كه در حال حاضر رستوران (ت)را اجاره كرده است، فرد معتقدي است و بر عملكرد اين رستوران حساسيت دارد.

وي ادامه داد: مسئولان فعلي رستوران (ت) مي‌دانند كه اگر اين رستوران كوچكترين مشكلي داشته باشد يا مراسم عروسي در آن برگزار شود، قرارداد يك طرفه باطل مي‌شود.

قهرمان‌ايزدي درباره پوشش مهمانان رستوران (ت) گفت: نمي‌گويم پوشش مهمانان اين رستوران 100 درصد خوب است اما بهتر از وضع جامعه است.

 


 
آیا انجمن حجتیه با ساواک در ارتباط بود؟ + اسناد

نام كامل انجمن حجتيه كه به انجمن ضدبهائيت نيز مشهور بوده، «انجمن خيريه حجتيه مهدويه» است. اين انجمن مقارن با كودتاي آمريكايي 28 مرداد 1332 تأسيس شد. مؤسس اين گروه آقاي شيخ محمود ذاكرزادة تولايي است كه به نام شيخ محمود حلبي شناخته شده بود. وي تا پيش از كودتا هر روز برنامه هاي سخنراني در راديو مشهد داشت.

 

در خصوص علت و هدف تشكيل انجمن نظرات مختلفي وجود دارد اما گذشته از علت شكل گيري انجمن حجتيه آنچه كه با قاطعيت ميتوان گفت اين است كه انجمن برخلاف حركت اسلام سياسي و انقلابي حركت كرده و با جدايي دين از سياست نيروي خود را مصروف عوامل فرعي كرده، از مبارزه با اصل و ريشه فساد غافل ماند و به همين جهت مورد استقبال دربار قرار گرفت.

شیخ محمود حلبي به تشكيلات خود رسميت داد و نهايتاً در سال 1336 آن را به نام انجمن حجتيه مهدويه به ثبت رساند. اين انجمن داراي يك هيأت مديره بود كه فعاليتهاي انجمن زيرنظر اين هيأت مديره انجام مي گرفت. شيخ محمودحلبي رياست هيأت مديره را بر عهده داشت و اعضاي اين هيأت مديره عبارت بودند از: حاج سيد رضا رسول، سيد حسن سجادی، محمد حسين غلام حسين، حاج محمد تقي تاجر.

اساسنامه انجمن داراي يك فصل، دو ماده، هشت بند و دو تبصره بود؛ تبصره يك عبارت است از اين كه، هدف انجمن تا ظهور قائم موعود غيرقابل تغيير است. در تبصره دو آمده است: «انجمن به هيچ وجه در امور سياسي مداخله نخواهد داشت و نيز مسئوليت هرنوع دخالتي را در زمينه سياسي كه از طرف افراد منتسب به انجمن صورت گيرد بر عهده نخواهد داشت.»

انجمن حجتيه به زودي موفق شد در اكثر شهرهاي ايران گروههايي را سازمان بدهد و از تهران فعاليت آنها را هدايت كند. از آنجا كه هر نوع فعاليت سياسي از طرف اعضاي انجمن ممنوع بود عملاً حمايت دستگاه امنيتي دوره حكومت محمد رضا شاه را به خود جلب كرده بودند. آقا علي اكبر پرورش از فعالان اوليه و سابق انجمن حجتيه مي گويد: «از برادران و خواهران انجمن نوشته مي گرفتند كه در امور سياسي دخالت نكنند و انجمن شديداً از درگير شدن با مسائل سياسي اجتناب مي كرد.»

به دليل گرفتن تعهد كتبي مبني بر عدم مبارزه و عدم دخالت در امور سياسي از اعضا بود كه انجمن، نه تنها كوچكترين تهديدي از جانب رژيم منحوس پهلوي نشد بلكه بعضاً مورد حمايت آنان نيز قرار گرفت. از طرف ديگر چون متظاهر به مذهب و مطيع مرجعيت هم بود نزد روحانيان هم توانست مشروعيت لازم جهت حمايت را كسب كند.

دیدگاههای موجود در مورد روابط انجمن با ساواک

در مورد روابط انجمن حجتیه با رژیم پهلوی چند دیدگاه مطرح است:

یک دیدگاه این است که انجمن حجتیه هیچ ارتباطی با رژیم نداشته و اصلا مورد تایید رژیم نبوده است و اگر رژیم شاهنشاهی در برهه ای از زمان آنان را تایید کرده به جهت مصالح آن دوره اقدام به این کار نموده است.

دیدگاه دوم به ارتباط نزدیک و تنگاتنگ انجمن و ساواک تاکید داشته و آنان را نفوذی های ساواک در میان متدنیان تلقی می کند.

دیدگاه سوم حالتی بینابین دو دیگاه قبلی است و معتقد است انجمن به طور مطلق مورد تایید ساواک نبوده اما وجود این نوع انجمن ها در آن برهه نوعی کشاندن جوانان مذهبی طرفدار انقلاب و معارضان رژیم به جلسات بی خاصیت یا حداقل آرام و سخنرانی های بی خطر انجمن و سوق دادن روحیه مبارزه جویی جوانان متدین به سوی مبارزه با بهائیت و انصراف آنان از مخالفت صریح با رژیم است. لذا اگر مواردی انجمنی ها مورد تایید رژیم بودند از آنان استفاده ابزاری شده است و یا خود انجمنی ها توجهی به جایگاه خود در پیش ساواک نداشتند و نمی دانستند ساواک از آنان بهره برداری می کند. چون انجمن حجتیه با همه مدیران کشوری رژیم پهلوی ارتباط داشت آنها امکانات خوبی برای رفت و آمد به شهرستانها جهت تبلیغ داشتند بنابراین خیلی ها دوست داشتند که به آنها نزدیک شوند. چرا که یک طلبه جوان در آن زمان اصلا نمی توانست به مسئولان کشوری نزدیک شود و با آنها ارتباط برقرار کند.

اسناد و مدارک بدست آمده از ساواک ثابت می کند که انجمن حجتیه روابط نزدیکی با ساواک داشته است که در ذیل به آنها پرداخته خواهد شد.

انتخاب مسئولان انجمن با موافقت ساواک

برخی سندهای به دست آمده نشان می دهد که علاوه بر وابستگی انجمن حجتیه به رژیم، مسئولان و متصدیان انجمن نیز توسط ساواک انتخاب می شدند. به عنوان نمونه می توان ازتایید ساواک در انتخاب قربانعلی مقدم برای ریاست انجمن حجتیه بجنورد نام برد.


 

 

گزارش جلسات انجمن به ساواک

در گزارش ساواک خراسان راجع به سید حسین سجادی معروف به مهندس آمده است که نامبرده به تعهد خود در برابر ساواک پایبند بوده و اطلاعات لازم را درباره جریانهای درونی انجمن حجتیه به طور پیوسته در دسترس ساواک قرار می داده است . سرتیپ بهرامی رئیس ساواک خراسان در پاسخ ریاست سازمان اطلاعات و امنیت کشور با پشتیبانی اضمنی از نامبرده اطمینان می دهد که او در امور سیاسی به هیچ وجه دخالتی نمی نمایند و ساواک از تشکیل جلسات مرتب با اطلاع  است»

عدم موضع گیری سیاسی شیخ محمود حلبی و اعضای انجمن

 انجمن حجتیه تا واپسین روزهای سلطنت خاندان پهلوی به تلاش بی درنگ خود در راه پاسداری از تز استعماری جدایی دین از سیاست و مخالفت با خط و راه امام راحل و وفاداری به رژیم طاغوتی ادامه می داد و این حقیقت نکته دیگر در خور نگرش این است که یکی از سران فریب خورده انجمن حجتیه در دیدار با برخی از مقامات ساواک به خود می بالد که :«... با تمام قوا کوشش نموده که کوچکترین قائله سیاسی در جلسات انجمن حجتیه مطرح نشود و اجازه ورود یک نفر از روحانیون به جلسات و دخالت آنان را در این زمینه نداده است».


 

 

تأیید انجمن توسط شاه

در گزارش یکی از منابع ساواک آشکارا آمده است :«... این انجمن یک سازمان سیاسی نیست و دولت نیز آن را تایید نموده و شاهنشاه آریا مهر هم از تشکیل آن ابراز رضایت فرموده اند».





:: بازدید از این مطلب : 341
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 تير 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: