نوشته شده توسط : من
 

بعد از انتشار نامه‌ی یکی از دوستان حامد معصومی(داماد عبدالکریم سروش) توسط همین سایت، که در آن از واقعیت‌های زندگی این فرد و دروغ‌های سروش نسبت به شکنجه‌های حامد معصومی پرده برداشت. رسانه‌های ضدانقلاب با واکنش عجولانه همراه با دلایل جالبی به  تکذیب اصل این خبر پرداختند.
نامه‌ی عبدالکریم سروش که در آن مدعی شده بود، دامادش(حامد معصومی) توسط حکومت به شدت مورد شکنجه قرار گرفته شد، با واکنش یکی از دوستان حامد معصومی مواجه شد.

نویسنده این نامه  با بیان دلایل اصلی مشکلات روحی داماد سروش که می گوید: "اما مهم‌تر واقعیتی است که می‌خواهم شما را از آن مطلع کنم و آن اینکه اولا بنده هم دل خوشی از این رژیم ندارم اما اهل جنبش و خیزش هم نیستم همچنانکه حامد هم نبود اما به دلایلی اکنون به این ورطه افتاده است که بنده از آنها آگاهم و می‌خواهم سربسته به شما بگویم تمام آنچه حامد به شما گفته دروغ محض است و او به خاطر ندانم کاری‌هایش وارد یک بازی کثیف شد که فعلا و شاید هم برای همیشه از گفتن آن پرهیز کنم. "

اما مثل اینکه افشای دلایل اصلی مشکلات روحی حامد معصومی به مزاق اصلاح طلبان فراری خوش نیامد و با دلایل جالبی به تکذیب این خبر پرداخت.

سایت سحام نیوز متعلق به مهدی کروبی با واکنش به این خبر "خبرنامه دانشجویان ایران" این طور نوشته است: "دیروز بخش هایی از نامه شما را در خصوص نیات پنهانی حامد! به  دکتر سروش خواندم. چقدر عبارات آشنا بودند! اول فکر کردم همین عبارات را قبلا جای دیگری خوانده ام ولی بیشتر که فکر کردم یادم آمد همین عبارات و حرفها را حتی بدون تغییر در کلمات مورد تاکید مثل «سربسته گفتن»، «بازی کثیف»، «باند خطرناک»، «سرکوب وجدان » «اکس زدن» ، . . . در دوران بازجویی های سروش در ایران از دهان او شنیدم. به نظر شما اینهمه  تشابه کلمات و یکسانی اصطلاحات تعجب آور نیست؟! گویی بازجویی ها و نگارش نامه توسط یک نفر انجام شده است!"
این فرد با یک محاسبه‌ی علمی! و البته از جنس نظریه‌ی "داماد لرستان" زهرا رهنورد، با پیدا کردن واژه‌هایی نظیر سربسته و خطرناک به این نتیجه رسیده است که دوست داماد عبدالکریم سروش، همان بازجو پسر عبدالکریم سروش می باشد.

این فرد در ادامه‌ی مطلب متفکرانه خود، که بیشتر شبیه به ستون طنز سایت‌ها می باشد.اضافه کرده است:" به همین دلایل من واقعا شک کردم که شما دوست حامد باشید. خواستم از خود شما سوال کنم آیا شما و دوستانتان احیانا همان کسانی نیستید که چندین ماه سروش دباغ را بازجویی می کردید؟؟؟"
راستی آیا از کسانی که با بیان نظریه‌ی فرزند آذربایجان و داماد لرستان، انگیزه‌های انتخاب رئیس جمهور را از سطح ملی تا حد انگیزه‌های قومیتی پایین می آورند، جای تعجبی دارد که با پیدا کردن واژه‌های مشترک بین نامه دوست داماد سروش و شکنجه‌گر خیالی فرزند سروش، این دو را یکی پندارد؟


 
 

 

 

پس از آشوب اسرائیلی ۲۵ بهمن که با صحنه گردانی سران ضد انقلاب داخلی صورت گرفت برخی از مشاوران سید محمد خاتمی با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای احیای جریان اصلاحات به وی توصیه کرده بودند که از هرگونه اظهار نظر در خصوص حمایت از موسوی و کروبی پرهیز کند که وی با عدم توجه به این موضوع اقدام به موضع گیری در این زمینه کرد.

درهمین راستا شنیده شده مشاوران خاتمی با یادآوری توصیه خود به وی گفته اند که با این اشتباه استراتژیک تمامی تلاش های آنان نقش بر آب شده است.

گفتنی است این شرایط در حالی بوقوع پیوسته که خاتمی با رد نگرانی های مشاورانش خود را مبرا از اشتباهات و جرایم موسوی و کروبی دانسته و گفته است که وی همچنان یک فعال سیاسی درون نظام بوده و قرار نیست بابت یک موضع گیری !،فتنه گر نامیده شود.در همین حال شنیده شده خاتمی با تاکید بر بی گناهی خود بر احیای جریان اصلاحات و تدوین چشم اندازها تاکید کرده و اقدام به تشکیل جلسات مختلف ، کارگروههای مختلف ، فعال نمودن موسسه باران ، امید و ... نموده بطوری که اینگونه وانمود می کند که می تواند بار دیگر به قدرت بازگردد.


 

 
سایت بالاترین در مطلبی با اشاره به روز زن، از زنان آشوبگر خواست که برای جلوگیری از وخیم‌تر شدن اوضاع جریان آشوب، از کشف حجاب در این روز پرهیز کنند.
 این سایت که به عنوان پایگاه اصلی ساماندهی آشوب‌ها و تحریک اغتشاشگران شناخته می‌شود، همچنین در عین حال رعایت حجاب را نشانه ترس کسانی نامید که آن‌ها را اصلاح‌طلب خوانده است!

گرچه کشف حجاب و اتخاذ مواضع ضداسلامی در روز ۸ مارس سال گذشته انجام شد اما به نظر می رسد اندک جمعیت آشوبگران به ضربه ای بزرگی که از حرکت ضد اسلامی خود خورده آگاه شده است و به همین دلیل درخواست کرده که فعلا کشف حجاب در دستور کار قرار نگیرد.

با این حال برخی معتقدند که احتمال کشف حجاب از سوی آشوبگران همانند آنچه در سال گذشته روی داد، وجود دارد


 

 


 

در حالیکه سایت مسجد مکی زاهدان پس از عدم برگزاری یک مراسم دانشجویی در این مرکز مذهبی پرحاشیه تلاش کرد با انتشار مطلبی دست به تشویش افکار عمومی بزند یک دانشجوی اهل سنت در گفتگو با زاهدان پرس از یک دروغگویی آشکار این سایت پرده برداشت.

 سایت مسجد مکی که توسط افراطیون و زیر مجموعه مستقیم مولوی عبدالحمید اداره می شود پس از عدم برگزاری مراسم دانشجویی در این مرکز مذهبی افراطی مدعی شده بود که این برنامه هر ساله به صورت خودجوش برگزار می شود.

این در حالیست که یک فعال دانشجویی اهل سنت دانشگاه آزاد زاهدان در گفتگو با خبرنگار زاهدان پرس اظهار داشت: از چندی قبل دست اندرکاران مسجد مکی با ارسال پیامک های گسترده به فعالین دانشجویی اهل سنت آنها را ترغیب به شرکت در این مراسم کردند.

این فعال دانشجویی اهل سنت که نخواست نامش فاش شود در ادامه افزود: در همین حال برخی از نزدیکان مولوی عبدالحمید همچنین با تشکیل جلساتی در بیرون دانشگاه با برخی فعالین دانشجویی بر ضرورت حضور پر شور دانشجویان اهل سنت در این مراسم تاکید ویژه می کردند.

وی تصریح کرد: نزدیکان مولوی عبدالحمید در این جلسات به  ددانشجویان اینگونه القا مطلب می کردند که اهل سنت در حال حاضر در شرایط سخت مذهبی قرار دارد و حضور پررنگ دانشجویان می تواند به نوعی فشار به دولت بیاورد و از این طریق فعالین سیاسی و مذهبی وابسته به مسجد مکی می توانند با چانه زنی در بالا امتیازاتی بگیرند.

این فعال دانشجوی اهل سنت افزود: نزدیکان مولوی عبدالحمید در این جلسات دستگیری برخی نزدیکان مولوی عبدالحمید را نشانه نبود آزادی اهل سنت عنوان می کردند و حضور پررنگ دانشجویان را چنین تحلیل می کردند که می تواند نشانه حمایت دانشجویان اهل سنت از عبدالحمید باشد.

وی در ادامه افزود: نزدیکان مولوی عبدالحمید همچنین در این جلسات بر جذب دانشجویان ترکمن ، کرد و.. تاکید ویژه ای داشتند و معتقد بودند مسجد مکی اگر بزرگترین مسجد اهل سنت ایران می باشد پس باید محوریت تجمع دانشجویان اهل سنت سراسر کشور نیز باشد.

این دانشجوی اهل سنت افزود: نزدیکان عبدالحمید همچنین با ذکر دستاوردهای سیاسی این جلسه حضور دانشجویان اهل سنت را به نوعی یک تکلیف دینی می دانستند.

وی خاطرنشان کرد: جای این گلایه نیز از مسئولین مسجد مکی وجود دارد که عدم برگزاری جلسه دانشجویی آنقدر نباید آنها را عصبانی کند که دست به درغگویی بزنند زیرا این موضوع دربلند مدت باعث بدبینی جوانان به مراکز مذهبی می شود.

این فعال دانشجویی اهل سنت در پایان تصریح کرد: متاسفانه برخی جریانات در اهل سنت بدون ملاحظه و مصلحت به صورت ناآگاهانه اهل سنت را قانون گریز نشان می دهند در حالیکه بی شک قوم بلوچ و اهل سنت سیستان و بلوچستان همواره نشان داده اند که به قانون کشور احترام می گذارند.
 

 


 

به گزارش  سایت women deliver موسسه آمریکایی نجات زنان، به مناسبت صدمین سالگرد روز جهانی زن، این موسسه فهرستی صدنفره از زنان و مردانی را منتشر کرده که طی سال‌های گذشته برای بیداری زنان سراسر جهان و همچنین آگاهی دادن به آن‌ها برای احقاق حقوق خود تلاش کرده‌اند.!

 بر اساس گزارش موسسه نجات زنان، هیلاری کلینتون وزیر امورخارجه امریکا، لورا بوش همسر رئیس‌جمهور سابق امریکا، کریستین امان‌پور خبرنگاراز آمریکا، نبیل اسپانیولی رئیس بخش مرکزی زنان اسرائیل و چهره هایی دیگر از کشور های اروپایی به ویژه انگلیس در این  فهرست 100 نفره معرفی شده اند.

 این موسسه آمریکایی، زهرا رهنورد را "هنرمند و فعال اجتماعی ایرانی و رئیس سابق دانشگاه الزهرا" معرفی کرده و او را به دلیل دفاع از حقوق زنان در جریان جنبش سبز شایسته انتخاب دانسته است.

 همچنین این موسسه، شیرین عبادی، ضد انقلاب و فمینیست معروف را چهره‌ای جهانی، وکیل و فعال حقوق بشر معرفی کرده که چندین دهه را به مبارزه برای احقاق حقوق زنان، کودکان و زندانیان سیاسی در ایران صرف کرده است.

 شایان ذکر است، زهرا رهنورد، در فیلم تبلیغاتی میرحسین موسوی به صراحت آیه قرآن را انکار کرده و پرده از چهره ضد اسلامی خود که در زیر چادر مخفی کرده بود برداشت. به نظر می رسد این هدیه آمریکایی ها برای اتخاذ چنین مواضع ضد اسلامی کمترین چیزیست که سردمداران استکبار جهانی می توانند به وی اهدا کنند.

گفتنی است، حضور برخی افراد در این لیست از جمله، کلینتون، بوش و شیرین عبادی نشانگر وابستگی این موسسه است  و احتمال صهیونیست بودن آن را بسیار بالا می برد.


 

بعد از این که همه خدم و حشم وابسته به سبزها مردم را به تظاهرات علیه جمهوری اسلامی دعوت کردند این بار شیرین عبادی، فمنیست فراری که در فضای رسانه ای به «شوهرآزار»، معروف است از مردم خواسته که در روز 8 مارس علیه نظام، تظاهرات خیابانی راه بیاندازند.

این پیرزن که پادوی جریان های ضد ایرانی است این درخواست خود را نه از نوع سیاسی که از نوع حقوقی می داند. البته وی این تظاهرات را برای شروع جنبش حقوق مدنی در ازای تقاضاهای سیاسی مطرح کرده است.

شیرین عبادی که با بکارگیری تلویزیون بی-بی-سی و همچنین صدای امریکا اعلام کرده در این روز "زنان ایرانی" شانه به شانه برادران خود به خیابانها آمده و تقاضاهای دمکراتیک خود را بیان کنند. زیرا بدست آوردن حقوق مساوی فقط در یک سیستم دمکراتیک امکان پذیر است و ما نباید این امکان را به دیگران بدهیم که آنها این تقاضاهای ما را نادیده بگیرند.

در همین حال "هادی قائمی" که از کارگزاران دولت هلند در راه اندازی برخی مراکز جهت بکارگیری پروژه "حقوق بشر غربی" علیه ایران است می گوید که برای ما مشخص نیست چه تعداد افراد به خیابانهای ایران خواهند آمد اما می دانیم که تعداد زیادی از نیروهای پلیس به خیابانها سرازیر خواهند شد که از تظاهرات خودجوش مردم جلوگیری نمایند.

بازار فراخوانهای مختلف برای تظاهرات خیابانی اکنون داغ است و شیرین عبادی که رسما بنیاد جایزه نوبل اعلام کرده که او بخاطر اینکه یک "زن مسلمان ایرانی" است به او جایزه صلح نوبل را داده است اکنون در روز قیام زنان در امریکا در دهه 30 میلادی که برای برابری در تحصیل و آموزش و علوم و تکنولوژی جنبش زنان را در امریکا راه اندازی کردند به استقبال سالروز این جنبش می رود. این درحالیست که روز زن در ایران مصادف با ولادت دختر بزرگوار حضرت رسول الله، فاطمه زهرا (س) است.

از طرف دیگر معلوم نیست که بنیاد نوبل چگونه این پیرزن را مسلمان خطاب می کند در حالی که وی رسما از فرقه ضاله بهائیت و نیز حقوق همجنس بازان بارها و بارها دفاع کرده است.

به نظر می رسد با فرا رسیدن 8 مارس که فردا است و عدم استقبال مردم و به خصوص بانوان فهیم ایرانی از مهملات شیرین خانم، دوباره سوژه طنزی برای رسانه ها و سایت ها فراهم می شود.



 

 

اخیرا فصلنامه "فارین افرز" ارگان شورای روابط خارجی آمریکا در مقاله ای ضمن اعتراف به مرگ جنبش سبز اعلام کرده است: "بسیاری از مقامات آمریکایی معتقدند جنبش سبز مدتهاست که مرده و ارزش ندارد که بیشتر از این ایران را با خود دشمن سازند. در واقع، ممکن است ایرانیان برای مقابله با رژیم خود خیلی بیشتر از مصریان نیازمند حمایت آمریکا باشند. امروز شاید تنها راه آمریکا راه اندازی جنش سبز2 باشد" .

این روش شیطان است که تا وقتی همه بنی بشر به غیر از مخلصین را گمراه نکند از پای نمی نشیند. وقتی شیطان قسم خورد که همه انسانها را گمراه خواهد کرد می دانست که همیشه با ضربه اول پیروز نخواهد شد و ناچارا می بایست به کمک اعوان و انصار خود نقشه های بعدی خود را طراحی و اجرا کند.

از طرفی، مهمترین وظیفه پیامبران و امامان و در امتداد آن زعمای شیعه، تنذیر امت خود از مسائلی است که ضمانت اجرای طرحهای شیطان را بالا می برد. مقام معظم رهبری نیز که به شهادت صلابت کنونی انقلاب اسلامی در جهان از این قاعده مستثنی نیستند همواره با رهنمودهای داهیانه خود سعی در بستن راه های نفوذ یاران شیطان در تمام زمینه ها داشتند. هرچند عده ای کوته فکر که توانایی درک این  نعمت را ندارند، خواسته یا ناخواسته، سعی در فراهم کردن موجبات این نفوذ می کنند.

رهبر انقلاب همواره دو مورد را جهت سربلندی ایران اسلامی متذکر می شوند و رعایت آن را ضامن پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی می دانند. "بصیرت" و "وحدت" دو مفهومی است که درک و عمل به آن توسط معظم له بارها مورد تاکید قرار گرفته است که به مثابه تار و پودی هستند که اگر همزمان وجود داشته باشند، انسجام نظام و به تبع آن ثبات جمهوری اسلامی تقویت خواهد شد.

"عزت و قدرت شما مردم در گرو تمسک به همین وحدت، همین بصیرت و روشن‏بینى است"(خطبه های نماز عید سعید فطر)

"شما جوان‏هاى عزیز بدانیدکه امروز وحدت ملت ایران، وحدت ملت و دولت، اتحاد میان مسئولان کشور، رمز پیروزى است" (در آستانه 13آبان در جمع دانشجویان)

جنبش سبز اول که در دو سال گذشته سعی کرد با حمله به یکی از دو مفهوم مورد تایید رهبر انقلاب یعنی بصیرت و با فراگیر کردن مبانی نظری خود، معیار و شاخص حق و باطل را در اذهان و افواه عمومی جابجا کند، به حول و قوه الهی و با بیداری مردم قبل از تبدیل آن به جریان به گل نشست و استراتژ یهای آن بارها توسط خواص با بصیرت برای مردم روشن و به کمک مردم مهار شد و بالاخره پس از اتفاقات 25 بهمن 1389 برای همیشه مرد.

اما از آنجایی که دشمن هرگز با یک بار شکست عقب نشینی نمی کند، این بار به گفته مقامات آمریکایی به دنبال راه اندازی جنبش سبز دوم است تا بلکه از این طریق بتواند ضربه خود را وارد برپیکره نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد کند.

وحدت، مفهوم دیگری است که حضرت آیت الله خامنه ای در سالهای زعامت خود به مراتب بیشتر از بصیرت به آن پرداخته اند. مفهومی که امام راحل آن را در قالب "وحدت کلمه" بزرگترین رمز پیروزی انقلاب اسلامی اعلام کردند. وحدت اسلامی عامل اقتدار اسلام در برابر کفر و اختلاف آفت بزرگ عزت و استقلال مسلمین است. امیر مومنان نیز موکدا بر ایجاد و حفظ وحدت تاکید داشته و در اهمیت وحدت فرموده اند که: "صلح ذات البین افضل من عامه الصلاه و الصیام " یعنی اصلاح اختلافها از تمامی نمازها و روزه ها برتر است.(نهج البلاغه ، وصیت47)

مقام معظم رهبری در یکی از خطبه های عید سعید فطر 1379 در باب وحدت این چنین فرمودند: "یکى از بزرگترین دشمنیهای هر کسی که با ملت ایران دشمنى مى‏کند عبارت است از این‏که این وحدت عظیمِ ملى و این همدلىِ ملت با مسؤولان را از بین ببرد یا در آن خدشه‏اى به وجود آورد. این دشمنى است؛ بعضیها این دشمنى را مى‏کنند"

البته منظور از وحدت که ضامن پیروزی خواهد بود وحدت استراتژیک است. وحدت و اتفاق نظر در مبانی و اصول یک جریان. اینکه اختلاف را باعث پیشرفت می دانند، منظور اختلاف نظر در سطح تکنیکی و نحوه استفاده از ابزارها است. نداشتن وحدت رویه یعنی وحدت در سطح تاکتیکی هم ممکن است ضمانت پیروزی را از بین نبرد اما اختلاف در مبانی و اصول، قطعا حرکت یک جریان و انقلاب را دچار خدشه خواهد کرد. زیرا برنامه ریزی برای حرکت رو به آینده، در روش و استفاده از ابزار، مبتنی بر اساس اصولی است که مورد توافق افراد و جریانات حامی انقلاب است.

وحدت استراتژیک، بین علمای یک ملت و کارگزاران ملت و آحاد ملت انجام می پذیرد و فقدان هرکدام از این سه حلقه باعث ناکارامدی اصل حرکت خواهد شد. پس دشمن پس از ناکامی در حمله به بصیرت، تمرکز خود در خدشه دار کردن "وحدت" در تمام سطوح آن را در دستور کار خود قرار خواهد داد .

پس هر شخص یا گروهی که با عملکرد و یا با ارائه نظرات خود در بین سه حلقه علمای ملت و کارگزاران ملت و آحاد ملت خلا ایجاد کند و تفرقه بیاندازد، در زمین دشمن بازی می کند و خودی محسوب نمی شود. اما جنبش سبز2 که وحدت را مورد حمله قرار داده است نه به تازگی که قبلا کار خود را آغاز کرده و با اعلان جنگ جدید آمریکا خیلی مباحث قابلیت گفتن پیدا کرده است.

اهمیتی نکته ای که رهبر انقلاب در نامه عزل معاون اول رئیس جمهور اشاره کرده بودند یکی دیگر از پیش بینی های حکیمانه مقام معظم رهبری است. ایشان در نامه متذکر شده بودند که :" انتصاب جناب آقای اسفندیار رحیم مشایی...... موجب اختلاف و سرخوردگی میان علاقمندان به شما است". امید است با تبیین این هشدار و جدی گرفتن آن به پیشگیری قبل از درمان بپردازیم.

مفهوم وحدت مابین علما و مسئولین و مردم یعنی در 6 سطح قابل بررسی است. وحدت بین علما با یکدیگر ،  وحدت علما با مسئولین، وحدت مسئولین با یکدیگر ، وحدت مردم با مسئولین ، وحدت مردم با علما و  بالاخره وحدت مردم با یکدیگر که هر یک را جداگانه در گذر از اتفاقات چند سال اخیر مورد بررسی قرار می دهیم.

1-    وحدت علما با یکدیگر: از آنجایی که جو غالب بر فضای علما تقوا می باشد، هرگز این وحدت شکسته نخواهد شد. البته این به معنی عدم وجود اختلاف در بین علما نیست اما کسانی که اختلافشان با بقیه علما در مبانی مثلا وجوب وجود ولی فقیه در حکومت دینی باشد، نتیجه ای جز انزوا برای آن عالم را در بر نخواهد داشت.
کما اینکه علمایی بودند و هستند که به علت نداشتن بصیرت در امور بعضا سیاسی از جمع علما طرد شده که نتیجه قهری آن نیز عدم مراجعه امت با بصیرت به آن عالم بوده است.

2-    وحدت علما با مسئولین : وقتی کسی در جایگاه رئیس دفتر یک رئیس جمهور و به نمایندگی از وی "مکتب ایرانی" را با علم به این که این بحث تا بحال مطرح نشده است مطرح می کند، قطعا پیش بینی می کرد که با مواضع تندی از طرف علما مواجه شود.
اگر عالمی مانند آیت الله مصباح یزدی جواب مکتب ایرانی را نمی داند، در جامعه حمل بر تایید علما تلقی می شد و اگر موضع می گرفتند که گرفتند، گامی مثبت بود در پیشبرد اهداف جنبش سبز 2 یعنی تفرقه.

3-    وحدت مردم با علما : از آن جایی که در حکومت دینی، مراجع از جایگاه بسیار رفیعی برخوردار هستند، تفرقه میان جوانان و مراجع قطعا مانع شکل گیری وحدت و پیشبرد اهداف نظام خواهد شد.
اختلاف مردم و بالاخص جوانان با علما و مراجع همواره در دستور کار استکبار بوده و بیشترین تمرکز خود را در تهاجم فرهنگی در این قسمت داشته اند البته به واسطه عده ای جاده صاف کن.
این که کسی بیان می دارد:" بعضی موسیقی را درک نمی‌کنند و نمی فهمند و می‌گویند موسیقی حرام است." فقط و تنها فقط یک هدف را دنبال می کند و آن رو در رو قرار دادن جوانان با علما است.
مطرح کردن مباحث سنت و مدرنیزم و تفرقه افکنی بین نسل ها و مخصوصا مراجع و جوانان، حرکتی است زیربنایی که در راستای تخریب ریشه های نظام که همان "وحدت کلمه" است انجام می شود.

4-    وحدت مسئولین با یکدیگر : اختلاف مسئولین با یکدیگر یکی از مهمترین آسیب هایی است که ثبات نظام مقدس جمهوری اسلامی را به مخاطره می اندازد. وقتی شخصی رئیس جمهور را طوری محاصره کند که عده ای به خاطر احترام به حکم رهبری و مخالفت با حضور وی در جایگاه معاون اولی در کابینه مورد مواخذه قرار می گیرند و موجب استعفای چند نفر از اعضای متعهد به انقلاب در آستانه شروع به کار دولت دهم و استعفای عده ای دیگر از اعضای کابینه به خاطر مخالفت با تفکرات وی در ادامه کار دولت می شود، حاکی از پیروزی نسبی این جنبش در گام بعدی خود دارد.

5-    وحدت مردم با مسئولین : مردمی که با انگاره های خود به فردی برای تشکیل دولت رای می دهند اگر در زمان کار دولتمردان با کاری بر خلاف مبانی فکری خود مواجه شوند قطعا وحدتی که نتیجه آن جشنی بزرگ بود را دچار تشکیک می کند.
هرگز امت حزب الله انتظار سازش و تعامل دولتمردان با عناصری را نداشتند که ترویج بی بندوباری و بی حجابی در جامعه متاثر از آثار بازی ایشان در فیلم ها است. هرگز از دولتمردان انتظار موضع گیری هایی که رهبر انقلاب را برآشفته کند نداشتند.
وقتی رهبری در یک سخنرانی می فرمایند :" یک نفر پیدا میشود درباره‏ مردمى که در اسرائیل زندگى میکنند، اظهار نظرى می کند. البته این اظهار نظر، اظهار نظر غلطى است. اینى که گفته شود ما با مردم اسرائیل هم مثل مردم دیگر دنیا دوستیم! این حرف درستى نیست؛" مردمی که دولت را ولایت مدار می دانستند و انتظار چنین مواضعی را نداشتند، به نسبت دولت دچار بدبینی شده و ادامه این مواضع حتما وحدت مردم با مسئولین را دچار چالش جدی خواهد کرد.

6-     وحدت مردم با یکدیگر : حمایت از دولت اصولگرا اتفاق نظر همه مردم ایران بود و هست. این مسئله را می توان به شهادت مسائلی مانند حضور آگاهانه و پرشور خود در راهپیمایی ها، همکاری با طرح های دولت مانند هدفمند کردن یارانه ها و ... به ضرس قاطع اعلام کرد. اما بیم آن می رود که مواضع تشکیک برانگیز فردی در دولت که به نام دولت موضع گیری می کند این اتحاد را بر هم بزند.

رهبر انقلاب نیز نگرانی خود را از این تفرقه به صراحت در نامه ای به رئیس جمهور آورده بودند :" انتصاب جناب آقای اسفندیار رحیم مشایی...... موجب اختلاف و سرخوردگی میان علاقمندان به شما است". زیرا ممکن است از یک طرف عده ای با استنباط اینکه دولت یعنی نظام یعنی ولایت فقیه، حمایت بی چون و چرای خود را از دولت دریغ نکنند و از طرفی دیگر عده ای نیز به منتقدین دولت معروف شوند که دولت یعنی سازش و تعامل با عناصر معلوم الحال یعنی مواضعی که مورد خشم رهبری و علما است. تفرقه بین مردم از خطرناک ترین آسیب هایی است که متوجه یک نظام مردم سالار می شود و این آخرین مرحله از 6 گام تفرقه افکنی است.

  شخصی که شاید بتوان در سالهای آینده به صراحت وی را یکی از سران فتنه جدید خواند، بعد از عزل رهبری بر مسندی سوار شده است که به مراتب آزادی عملش از معاون اول رئیس جمهور بیشتر بوده و البته به هیچ فرد یا گروهی پاسخگو نمی باشد.

از آنجایی که "حمله به استراتژی دشمن به جای حمله به خود دشمن" نشان از عمق تفکر استراتژیک یک رهبر را می رساند، رهبر انقلاب نیز بارها تلویحا بر این نکته تاکید داشتند. اصرار ایشان بر اولویت‌گذاری بر مسائل اصلی و فرعی و حفظ وحدت در دیدار با مردم قم که برای چندین بار از سوی معظم‌له تکرار شد گویای همین مسئله است.

رهبر انقلاب با تاکید بر حفظ وحدت از طرف مردم و مسئولین قصد خنثی کردن استراتژی دشمن که "تشکیک وحدت" است را در دستور کار قرار داده اند و حمله مستقیم یا تخریبی را عاری از هرگونه منفعتی برای نظام جمهوری اسلامی می دانند.

امید است ملت شریف ایران همانطور که جنبش سبز1 را در گرفتن بصیرت از ایشان ناکام گذاشتند، جنبش سبز2 را نیز در مخدوش کردن وحدت بین علما و کارگزاران و مردم با شکست مواجه سازند.



 

 ماموران سازمان سیا در ملاقاتی با برخی اعضای ارشد گروهک تروریستی منافقین در یکی از کشورهای همسایه، آن‏ها را مامور به ایجاد اغتشاش و آشوب در داخل کشور کرده‏اند.

پس از شکست برنامه‌های استکبار در ایجاد اغتشاش و آشوب به بهانه هدفمندکردن یارانه‌ها و عدم موفقیت اقدامات منافقین در تحریک و فضاسازی رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی، اخیرا تعدادی از عوامل سیا با سرکردگان این گروهک در یکی از کشورهای همسایه دیدار داشته‌اند. بر اساس اخبار منتشر شده توسط یکی از رها شدگان از بند منافقین، طرف آمریکایی درخواست تمرکز اقدامات جاسوسی از سوی عوامل گروهک بر نیروهای نظامی کشورمان داشته که این خواسته با موافقت سرکردگان نفاق مواجه شده است.

 

 

یکی از طنزنویسان وابسته به ریان ضدانقلاب که سال گذشته به همراه «ا. ن»، دیگر طنزنویس فراری روزنامه‌های اصلاح‌طلب، از ایران گریخت و به فرانسه پناهنده شد، در مطلبی به تمسخر اقدامات و مواضع اخیر مشاوران میرحسین موسوی در خارج از کشور پرداخته است.

 «ع. ر» در این مطلب تمسخرآمیز، ضمن اعتراف به ناکامی جریان ضدانقلاب داخلی در احیای آشوب‌های خیابانی به بهانه حصر خانگی موسوی و کروبی، این مساله را ناشی از ناکارآمدی مشاوران این افراد در خارج از کشور و گرفتار بودن آن‌ها در توهم دانسته است.

این طنزنویس فراری که سابقه توهین‌های مکرر به مسئولان نظام برای حمایت از این افراد را دارد، خطاب به میرحسین موسوی نوشته است:... البته یک مقداری هم مشاورین و اطرافیان تو روی این ذهنیت‌ها، ما را تحریک می‌کردند و تحریک می‌کنند‌ها‌! من جداً نمی‌دانم تو این‌ها را از تخم مرغ شانسی درآورده‌ای‌؟ این کمیتهٔ اُسکل یابی ستاد تو جداً قوی‌ترین واحد عملیاتی دو سال گذشته بوده و همچنان هم با قدرت خاصی پیش می‌رود. این‌ها وقتی حرف می‌زنند و کاری می‌کنند آدم فکر می‌کند دارد وسط قرون وسطا قدم می‌زند.

گفتنی است «اردشیر امیرارجمند» از مشاوران ارشد موسوی است که اکنون ساکن فرانسه است و ارتباطات گسترده‌ای با اپوزیسیون ایران نظیر «ابوالحسن بنی‌صدر» و همچنین سرکرده گروهک تروریستی منافقین دارد؛ تا جایی که چندی پیش وزیر اطلاعات ایران او را عامل نفوذی منافقین در ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی نامید.



 

 

«به نظر شما دیکتاتوری در چه شرایطی می‌تواند به نفع یک کشور باشد؟» این دقیقاً سؤالی است که وب سایت BBC فارسی (رسانه رسمی دولت انگستان) در تاریخ ۲۸ فوریه ۲۰۱۱ از کاربران خود در بخش نوبت شما پرسیده است.

همچنین این وب سایت در بخش پیشخوان سایت خود (منظور بخشی است که از این موضوع در صفحه اول سایت قرار می‌گیرد) از قول یکی از کاربران این گونه به سؤال پاسخ داده است:

این وب سایت اشاره‌ای به این نکرد که آیا واقعاً از نظر دولت بریتانیا بعضی شرایط وجود دارند که در آن‌ها دیکتاتوری به نفع یک کشور است؟ البته پرسش کننده سعی داشته است که پاسخ این سؤال را از زبان شنوندگانی که حتماً به طور کاملاً منصفانه (که در شأن دولت با صداقت بریتانیاست) پاسخ‌هایشان را انتشار می‌دهد بشنود.

موضوع دومی که باید درباره این سؤال و جواب یادآور شد این است که ظاهراً به نظر طراحان سایت BBC فارسی ملت‌های اروپایی از همه نظر بر‌تر هستند و به همین دلیل شایسته داشتن دموکراسی‌اند ولی ملت‌های بی‌سواد و بی‌فرهنگی مثل ملل خاورمیانه شایسته دیکتاتوری هستند و به همین دلیل است که دولت انگلستان و متحدان آن دست به حمایت همه جانبه از حسنی مبارک و دیگر دیکتاتورهای منطقه زده‌اند و در حقیقت خیر این ملت‌های بی‌فرهنگ را خواسته‌اند. خیری که متأسفانه خود آن ملت‌ها از درک آن عاجزند.

دموکراسی اجباری با طعم تجاوز نظامی

همچنین این وب سایت در طول مدت انقلاب مردم مصر چیزی درباره عدم موضع گیری دولت انگلستان علیه دیکتاتوری ده‌ها ساله بن علی و مبارک منتشر نکرد.

علاوه بر این نویسنده سؤال اشاره‌ای نکرده است که دلیل طرفداری دولت بریتانیا از آنچه جنبش علیه دیکتاتوری در ایران خوانده می‌شود با فرهنگ‌تر و ثروتمند‌تر بودن مردم ایران نسبت به تمام ملت‌های دیگر خاورمیانه است یا به دلیل عدم برآورده شدن منافع بریتانیا در ایران چنین موضعی توسط مقامات آن اتخاذ شده است. همچنین در متن مذکور اشاره‌ای به دلیل حمله امریکا برای ایجاد دموکراسی در کشور عراق و افغانستان نشده است.

گفتنی است هیلاری کلینتون اخیراً در مجلس سنای ایالات متحده عنوان کرده است که از جمهوری اسلامی ایران به طور جدی خواسته‌ایم از تحریک مردم خاورمیانه علیه دولت‌های حاکم بر کشورهای منطقه دست بردارد. اگر چه وی در این اظهار نظر مخالفین دیکتاتوری‌های را مردم خطاب کرد ولی اشاره‌ای به این نکرد که چگونه ملل خاورمیانه را تحریک شده توسط ایران و در حقیقت فاقد توانایی تشخیص درست سرنوشت خود دانسته است.



 

دست اندرکاران این تلویزیون ضد انقلاب مدعی شدند که نامه بین المللی دریافت کردند که در آن از آنها تقاضا شده در چهارچوب پروژه به اصطلاح علاءالدین، این فیلم اساساً جعلی را پخش کنند و آن را نشان اعتبار بین المللی شبکه خود نامیدند(!)

بر اساس این گزارش، دست اندرکاران این شبکه با تایید واقعه جعلی و ساختگی هولوکاست برای اربابان صهیونیستی خود، دمی تکان دادند.

گفتنی است؛ پروژه علاءالدین که شخصیت هایی مثل ژاک شیراک، فرانسوا میتران، گرهارد شرودر صدراعظم اسبق آلمان و شخصیت های دیگری در مدیریت و اداره آن سهم دارند، هدفش به اصطلاح، توجیه افراد در خصوص فاجعه جعلی و ساختگی است که هیچ سند و مدرکی برای اثبات آن وجود ندارد.


 
 

 

ایزوله شدن و از خاصیت افتادن مطلق دو تن از دست اندرکاران فتنه، باعث فشار شدید محافل ضدانقلاب نسبت به خاتمی شده است.

این طیف ها که اغلب در خارج از کشور حضور دارند، خاتمی را به خاطر سردرگمی و انفعال مورد سرزنش شدید قرار می دهند و این در حالی است که خاتمی با وجود ابراز تاسف نسبت به محدودیت های ارتباطی اعمال شده برای موسوی و کروبی، در جلسات محفلی به شدت به این دو نفر به خاطر در بن بست قرار دادن مدعیان اصلاح طلبی حمله کرده است. خاتمی معتقد است موسوی و کروبی با فراخوان بی اثر تحت عنوان حمایت از جنبش مردم مصر و تونس که در عمل به رفتارها و شعارهای ساختارشکنانه جمعی محدود (حداکثر چند صد نفر آن هم به طور پراکنده) انجامید، عرصه را بیش از پیش بر مدعیان «اصلاح طلبی و حرکت در چارچوب انقلاب و قانون اساسی» تنگ کرده اند.

خاتمی گفته است با اتفاقات 25 بهمن هم پایگاه اجتماعی ناچیز ما به رخ کشیده شد و حتی خیلی ها که قبلا از ما حمایت می کردند، حاضر نشدند به خیابان بیایند و هم متهم به براندازی و ساختارشکنی شدیم.
با این وجود خاتمی تحت فشار شدید محافل و رسانه های ضدانقلاب قرار دارد. سایت صهیونیستی بالاترین درباره او نوشت: محمد خاتمی ترسوترین و بی لیاقت ترین سیاستمدار است. ما از حمایت خود نسبت به وی در انتخابات سال 76 بسیار پشیمانیم. او مایه آبروریزی است و پس از 3 هفته، هیچ عکس العملی نسبت به وضعیت موسوی و کروبی نشان نداده است. خاتمی! لااقل از ایران فرار کن که بگوییم فرار کرد.

بالاترین همچنین در مطلب دیگری نوشت: خاتمی فقط ابراز تاسف کرده و جز ابراز تاسف کار دیگری هم از او برنمی آید.
دعوت خاتمی به فرار از کشور در حالی است که عناصر فراری روی دست سرویس های جاسوسی آمریکا و انگلیس و اسرائیل باد کرده اند.


 
 

به گزارش کلمه ، این سایت که به عنوان پایگاه اصلی ساماندهی آشوب‌ها و تحریک اغتشاشگران شناخته می‌شود، همچنین در عین حال رعایت حجاب را نشانه ترس کسانی نامید که آن‌ها را اصلاح‌طلب خوانده است!

گرچه کشف حجاب و اتخاذ مواضع ضداسلامی در روز 8 مارس سال گذشته انجام شد اما به نظر می رسد اندک جمعیت آشوبگران به ضربه ای بزرگی که از حرکت ضد اسلامی خود خورده آگاه شده است و به همین دلیل درخواست کرده که فعلا کشف حجاب در دستور کار قرار نگیرد.

با این حال برخی معتقدند که احتمال کشف حجاب از سوی آشوبگران همانند آنچه در سال گذشته روی داد، وجود دارد.

رادیکالیسم؛ راهی برای فرار از پذیرش ناکامی

دامن زدن به مظاهر تقابل با دین اسلام از جمله رویکردهایی است که جریان فتنه از ابتدای حرکت خود در دستور رسمی قرار داده است؛ دستوری که از هتک حرمت ماه مبارک رمضان در روز قدس 88 آغاز شد و نهایتا به هتک حرمت روز عاشورای در همان سال رسید.


 
 

 

«مهدي هاشمي چندبار به پاريس رفته و با برخي اعضاي شوراي هماهنگي راه سبز اميد كه در اين شهر اقامت دارند ملاقات كرده است. حمزه غالبي، اردشير اميرارجمند و سراج ميردامادي ساكن پاريس هستندو ...

مهدي هاشمي با برخي اعضاي گروه موسوم به شوراي هماهنگي راه سبز در خارج كشور در ارتباط است.

يكي از رسانه هاي ضدانقلاب ضمن انتشار خبر مذكور، تاكيد كرد كه نامبرده با رسانه هاي مخالف در ارتباط است و سعي مي كند هم بر اين رسانه ها و هم «شوراي هماهنگي» تاثير بگذارد. «خودنويس» از قول منابع خود خبر داد: «مهدي هاشمي چندبار به پاريس رفته و با برخي اعضاي شوراي هماهنگي راه سبز اميد كه در اين شهر اقامت دارند ملاقات كرده است. حمزه غالبي، اردشير اميرارجمند و سراج ميردامادي ساكن پاريس هستند. به گزارش خبرنگار ما از پاريس، هاشمي تماس هاي مداومي هم با رسانه هاي منتقد دولت ايران دارد و تلاش كرده روي اين رسانه ها نيز تاثير بگذارد».
اين رسانه ضدانقلابي اضافه كرد: با وجود تلاش شوراي هماهنگي براي پنهان كردن اسامي اعضا، براساس گزارش ها افرادي نزديك به احزاب اصلاح طلب عضو آن هستند. بنابر گزارش ها از بروكسل و پاريس، رجب علي مزروعي كه گفته مي شود نويسنده بيانيه هاي حزب مشاركت است و نيز برخي از همكاران رسانه هاي خارج از كشور از جمله سراج ميردامادي (كارمند سابق سفارت ايران در پاريس و از مقامات وزارت كشور دولت اصلاحات) و حمزه غالبي، مسئول كميته جوانان موسوي از اعضاي اين شورا هستند. دو خبرنگار ما از پاريس گفته اند كه در جلسه مطبوعاتي روز پنجشنبه «امير ارجمند»، ميردامادي سعي كرده مانع انتشار بخشي از پرسش ها و پاسخ ها شود».
خودنويس همچنين عنوان كرده كه مهدي هاشمي قرار بوده ملاقات مشتركي با فرخ نگهدار (از سران چريك هاي فدايي خلق و عضو حلقه لندن) و هوشنگ اميراحمدي در لندن داشته باشد اما اين ملاقات برگزار نشده است. مهدي هاشمي، فرخ نگهدار و عطاءالله مهاجراني (عضو متواري كارگزاران) همگي مقيم لندن هستند.
همزمان با انتشار خبر ياد شده، ابراهيم نبوي از همكاران ارگان حلقه لندن (جرس) كه در بروكسل اقامت دارد، مطلبي كاملا تملق آميز و رپرتاژگونه براي فائزه هاشمي نوشت. ميرزابنويس مهاجراني در جرس كه مهارت خاصي در چرخش هاي 180 درجه اي و ستايش نامه نويسي دارد، درباره فائزه هاشمي نوشت: اين افتخار نصيب من شده بود كه او را در انتشار روزنامه زن همراهي كنم. شخص فائزه هاشمي در اين ميان، مديري با كفايت، با هوش در حد غيرقابل تصور و سياستمداري مصلح بود. مي دانم كه با هزار قرض و قول



:: بازدید از این مطلب : 429

|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 اسفند 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: