نوشته شده توسط : من

آنچه که ائمه اطهار همیشه از خدا طلب مى‌کردند

 
 

یقین، مراتبى دارد و هر مرتبه‌اى از آن که فرض شود، مرتبه بالاترى براى آن وجود دارد، لذا ائمه اطهار علیهم السلام با اینکه در مراتب عالیه یقین بودند، باز هم از خدا طلب یقین مى‌کردند.

هامون به نقل از خبرگزاری دانشجو:

مقام معظم رهبری شخصیتی نادر و برجسته است که بهره‌مندی از دانش و حکمت ایشان برای رهروان انقلابی بسیار کارگشاست.

کلاس‌های درس خارج فقه ساعت هفت صبح برگزار می‌شود و ایشان قبل از درس چند دقیقه‌ای بحث اخلاقی دارند که در این سلسله نوشتارها به بیان این نکات می‌پردازیم.

از امتیازات درس مقام معظم رهبری آن است که اجازه می‎دهند شاگردان بدون هیچ ترس یا احساس ابهتی به راحتی سوالاتشان را بپرسند و ایشان نیز با صبوری پاسخ می‌دهند؛ همچنین در این کلاس حضور و غیاب جدی وجود دارد.


ایشان در این جلسه به شرح حدیثی از امیرالمومنین پرداختند.


من خطبة علی علیه السلام المعروفة بالدیباج:


عباداللّه، سلوااللّه الیقین، فإنّ الیقین رأس الدّین وارغبوا الیه فی العافیة فإنّ أعظم النعمة العافیة فاغتنموها للدنیا والآخرة. (1)

 

یقین در دین چون سر در بدن است


یقین، مراتبى دارد و هر مرتبه‌اى از آن که فرض شود، مرتبه بالاترى براى آن وجود دارد، لذا ائمه اطهار علیهم السلام با اینکه در مراتب عالیه یقین بودند، باز هم از خدا طلب یقین مى‌کردند.


در این حدیث، یقین به رأس تشبیه شده؛ چون همان طور که سر منشأ هدایت حرکات و سکنات آدمى است، یقین هم در دین انسان چنین نقشى را دارد.


راه‌های تحصیل یقین


تحصیل یقین از دو راه ممکن است: یکى تأمل و تفکر در دلایل و مبادى دین و حقانیت شرع مقدس اسلام و دیگرى توجه به ذات مقدس الهى و تضرع و خضوع در پیشگاه باعظمت او.


عافیت که در روایات آمده، آن چیزى نیست که ما در عرف خودمان از آن تعبیر به عافیت‌طلبى مى‌کنیم، که انسان در کنجى خزیده و در میدان جهاد وارد نشده و با وظایف بزرگِ زندگى مواجه نشود، بلکه مراد، عافیت در اعتقاد و عمل و محفوظ ماندن از وساوس شیطانى و نفسانى است.


انسان در میدان جنگ هم باید از پروردگار طلب عافیت کند؛ یعنى از او بخواهد که دچار شک و ترس و تزلزل نشود. امام سجاد علیه السلام در دعاى بیست‌ و سوم صحیفه سجادیه به ابعاد مختلف عافیت اشاره کرده و آن را از پروردگار طلب کرده‌اند(2) .


پی‌نوشت:1- اى بندگان خدا، از خداوند یقین بخواهید؛ زیرا یقین اصل دین است و از او عافیت جویید که بزرگترین نعمت است و آن را براى دنیا و آخرت غنیمت شمارید.

تحف العقول، حسن بن شعبه حرانی، ص 150 و بحارالانوار، علامه مجلسی، ج 74 ، ص 291؛


2- اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ أَلْبِسْنِی عَافِیَتَکَ، وَ جَلِّلْنِی عَافِیَتَکَ، وَ حَصِّنِّی بِعَافِیَتِکَ، وَ أَکْرِمْنِی بِعَافِیَتِکَ، وَ أَغْنِنِی بِعَافِیَتِکَ، وَ تَصَدَّقْ عَلَیَّ بِعَافِیَتِکَ، وَ هَبْ لِی عَافِیَتَکَ وَ أَفْرِشْنِی عَافِیَتَکَ، وَ أَصْلِحْ لِی عَافِیَتَکَ، وَ لَا تُفَرِّقْ بَیْنِی وَ بَیْنَ عَافِیَتِکَ فِی الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ. اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ عَافِنِی عَافِیَةً کَافِیَةً شَافِیَةً عَالِیَةً نَامِیَةً، عَافِیَةً تُوَلِّدُ فِی بَدَنِی الْعَافِیَةَ، عَافِیَةَ الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ. وَ امْنُنْ عَلَیَّ بِالصِّحَّةِ وَ الْأَمْنِ وَ السَّلَامَةِ فِی دِینِی وَ بَدَنِی، وَ الْبَصِیرَةِ فِی قَلْبِی، وَ النَّفَاذِ فِی أُمُورِی، وَ الْخَشْیَةِ لَکَ، وَ الْخَوْفِ مِنْکَ، وَ الْقُوَّةِ عَلَى مَا أَمَرْتَنِی بِهِ مِنْ طَاعَتِکَ، وَ الِاجْتِنَابِ لِمَا نَهَیْتَنِی عَنْهُ مِنْ مَعْصِیَتِکَ ...»


بار خدایا بر محمد و آل او درود فرست، و عافیتت را بر من بپوشان، و مرا به عافیتت فرو بر، و به عافیتت نگاهدار، و به عافیتت گرامى‏ام فرما، و به عافیتت بى نیازم گردان، و عافیتت را به من عطا کن، و عافیتت را به من ببخش، و عافیتت را برایم بگستران، و عافیتت را به من شایسته نما، و میان من و عافیتت در دنیا و آخرت جدایى مینداز. بار خدایا بر محمّد و آل او درود فرست، و مرا عافیتی ده عافیتى که (از پزشکان یا از درخواست) بى‏نیاز کننده و (بیماری هاى ظاهرى و باطنى را) بهبودى دهنده و بالاتر و برتر (از بیماری ها به طوری که بر هر مرض تسلّط داشته) و افزون شنونده باشد، عافیتى که در تنم عافیت دنیا و آخرت بیاورد و بر من منت گذار به عافیت و ایمنى (از هر پیش‌آمدى) و سلامتى و رهایى (از هر آفت و بلایى) در دین و بدنم، و بینایى در دلم، و پیشرفت در کارهایم، و ترس براى تو، و بیم از تو، و توانایى بر طاعت و فرمانبریت که مرا به آن امر فرموده‏اى، و دورى گزیدن از معصیت و نافرمانیت که مرا از آن باز داشته‏اى ...
صحیفه سجادیه: دعای 23

 

هر جوری هست باید بیاییم وسط، بی خیال ادعای تقلب!

 

اصلاحبعد از آنكه اصلاح‌طلبان دريافتند كه بود و نبود آنان در عرصه‌ي انتخابات، تأثيري در مشاركت سياسي مردم ندارد، سعي كردند به مرور استراتژي خود را تغيير دهند. بر اين اساس، اين جريان در ماه‌هاي اخير، به شدت بر حجم تبليغاتي خود افزوده و...

هامون به نقل از بولتن نيوز: اصلاح طلبان كه تا ماه‌هاي پيش، تصور مي‌كردند مردم و نظام براي آنها تره خرد كرده و فرش قرمز براي حضورشان در عرصه‌ي سياست راه مي‌اندزند، اين روزها با سرخوردگي هرچه تمام‌تر تغيير استراتژي داده‌اند.

به گزارش بولتن، بعد از آنكه اصلاح‌طلبان دريافتند كه بود و نبود آنان در عرصه‌ي انتخابات، تأثيري در مشاركت سياسي مردم ندارد، سعي كردند به مرور استراتژي خود را تغيير دهند.

بر اين اساس، اين جريان در ماه‌هاي اخير، به شدت بر حجم تبليغاتي خود افزوده و روزي نيست كه يكي از چهره‌هاي اين جريان با روزنامه‌ها و رسانه‌هاي زنجيره‌اي خود مصاحبه و گفتگو نكنند.

در همين حال، احمد شيرزاد در گفتگو با روزنامه «مردم سالاري» به صراحت بيان كرد كه ما بايد از هر فرصت پيش آمده به نفع خود استفاده كنيم. البته وي براي وجيه نشان داده چهره اصلاح‌طلبان اينطور بيان كرد كه: اگر اجازه بالندگي به اصلاح طلبان داده شود بنده با توانايي که از آنها سراغ دارم هر چند وقفه‌اي در فعاليت آنها افتاده است ولي کار به سرعت انجام خواهد شد. وي معتقد است که اصلاح‌طلبان نه تنها از فرصت انتخابات بلکه از هر فرصت سياسي بايد استفاده کنند.

وي ادامه داد: من به عنوان يک نيروي اصلاح‌طلب با طرح چنين موضوعي موافق نيستم. مجموعه اصلاح‌طلبان از تشکل‌ها و احزاب متعددي تشکيل شده‌اند و تا زمان انتخابات سال 88 هم به لحاظ سازماندهي و تشکل هيچ مشکلي نداشتند. وي در رابطه با برگزاري کنگره ساليانه از سوي اصلاح طلبان گفت: کنگره ساليانه احزاب آنها برگزار مي‌شد. شوراهاي مرکزي و دفاتر سياسي کارشان را انجام مي‌دادند و به فراخور کوچکي يا بزرگي احزاب و تشکل‌هايشان فعاليت داشتند. اين نماينده مجلس ششم، تصريح کرد: تشکل‌هاي اصلاح طلبان براي وحدت با يکديکر ساز و کارهاي گوناگوني مانند شوراي هماهنگي اصلاح‌طلبان، ملاقات‌ها و نشست‌ها و گفت‌وگوهايي داشتند که منجر به يک عمل مشترک سياسي در اين اردوگاه مي‌شد. شيرزاد افزود: در انتخابات سال 88 تقريبا اصلاح طلبان يک اجماع نسبي داشتند. هر چند که با دو کانديدا در انتخابات شرکت کرديم. بعد از سال 88 تا کنون مسئله تغيير پيدا کرده است.

وي معتقد است که اصلاح‌طلبان نه تنها از فرصت انتخابات بلکه از هر فرصت سياسي بايد استفاده کنند. شيرزاد با بيان اينکه افرادي در جبهه اصولگرايان مدعي مي‌شوند که اصلاح طلبان بايد دست به بازسازي و بازنگري بزنند، اظهار داشت: من به آنها مي‌گويم اگر خيلي هنر سياسي دارند جبهه خودشان را بازسازي کنند. به هم ريختگي که در جبهه اصولگرايان و عدم توانايي آنها نسبت به پاسخ دهي به ساده ترين سوال‌هاي سياسي وجود دارد اسفناک است.

وي تصريح کرد: اصلاح‌طلبان در حال حاضر از همدلي و انسجام بسياري خوبي برخوردار هستند. به عنوان مثال مي‌گويم که ما بعد از ماه‌ها دوست و همکاري را مي‌بينيم که بدون اينکه در اين چندماه جلسه اي داشته باشيم افکارمان به هم نزديک است. اين استاد دانشگاه افزود: اصلاح‌طلبان به عنوان يک نيروي آماده به انتظار به وجود آمدن يک شرايط مناسب براي فعاليت هستند و نيازي به دستور توبه و بازسازي و اينطور مسائل ندارند. البته هميشه هر گروه و هر فردي نياز به بازنگري و بازبيني گذشته خود دارند.

وي در پايان با پذيرش تلويحي خطاهاي اصلاح‌طلبان گفت: هر مقام اجرايي و سياسي امکان خطا دارد و بايد بپذيرد که گاهي ممکن است خطا کند. مجموعه اصلاح‌طلبان نيز از اين اصل مستثني نيستند و خود را انسان‌هاي زميني مي‌دانند که مانند هرانسان ديگري و مانند آدم ابوالبشر امکان خطا دارند. ولي نوع بيان مطالب که از سوي اصولگرايان مطرح مي‌شود جاي انتقاد فراوان دارد زيرا آنها فکر مي‌کنند که خودشان از خطا مبرا هستند و فقط اصلاح‌طلبان همه اشتباهات را مرتکب شده‌اند.

شکايت مهدي هاشمي از 9 روزنامه و سايت خبري/ اعتراض به دادگاه براي اتمام بازداشت موقت مهدي


 
 
وکيل مهدي هاشمي از شکايت موكلش از 9 روزنامه و اعتراض به دادگاه براي اتمام بازداشت موقت مهدي خبر داد.

مهديهامون به نقل از باشگاه خبرنگاران:سيد محمود عليزاده طباطبايي  با اشاه به اتمام بازداشت موقت مهدي هاشمي، اظهار داشت: مهدي همچنان در بازداشتگاه اوين به سر مي‌برد، اعتراض نسبت به ادامه بازداشت وي به دادگاه ارجاع شده كه منتظر نتيجه نهايي در اين زمينه هستيم.

وکیل مهدي هاشمی ادامه داد: مهدی از روزنامه‌هاي(كيهان، ايران، وطن‌امروز، جوان، مشرق، 9 دي) و 3 سايت خبري(رجانيوز، اول نيوز و نداي انقلاب ) در شعبه 9 دادسرای فرهنگ و رسانه و شعبه 12 دادسراي کارکنان دولت، شکايت کرده كه احضاريه دادگاه براي مديران اين روزنامه‌ها ارسال شده است.

طباطبايي در باره آخرین وضعیت روزنامه توقیف شده "شرق" هم خاطرنشان کرد: این روزنامه توقیف شده و هیات نظارت بر مطبوعات اين پرونده را به براي رسيدگي به دادسرا ارسال كرده كه قطعا طي اين هفته پيگيري خواهد شد.

راهبردهای انتخاباتی تکنو کرات ها با مهره «مهدی هاشمی»

 
 
راهبردهای انتخاباتی تکنو کرات ها با مهره «مهدی هاشمی»
بخشی از این اهداف را می توان از هفته نامه «آسمان» رصد کرد
 

بررسی رسانه های جریان تکنوکرات نشان می دهد که این جریان کنش های موثر و هدفمندی را برای بهره گیری از ظرفیت هاشمی رفسنجانی برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بویژه از بستر دستگیری دو تن از اعضای خانواده وی، ترتیب داده است.

هامون به نقل از حدیدنیوز بخشی از این اهداف را می توان از هفته نامه «آسمان» رصد کرد.
این هفته نامه در آخرین شماره خود با ۵ مطلب اصلی و یک پرونده تلاش کرد تا همزمان دو مساله «دستگیری فرزندان هاشمی» و نیز «نقش هاشمی در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری»، بخشی از راهبردهای جریان تکنوکرات را مورد تست و القای رسانه ای قرار دهد.
در محور«دستگیری فرزندان هاشمی»، صادق زیبا کلام در مطلبی تحت عنوان«بازی دو سر سود هاشمی رفسنجانی» کوشید تا محوری ترین هدف این جریان را به جامعه مخاطب خود القاء کند.
زیبا کلام در این یادداشت چند محور را در دستورکار خود قرار داد.
این محورها عبارتنداز:
- آمدن مهدی یقینا با موافقت هاشمی بوده است.
- محکومیت یافتن مهدی قطعا به زیان راست های افراطی تمام می شود.چرا که مهدی هاشمی در هیبت یک زندانی سیاسی قرار خواهد گرفت به همراه خواهرش فائزه.اصولگرایان می دانند که چنین وضعیتی بسیار به سود هاشمی خواهد شد.
- اگر مهدی تبرئه شود که بازهم به سود هاشمی خواهد شد چرا که معلوم می شود همه آن توهین ها و بی حرمتی ها به آنان چقدر بی پایه و اساس بوده است.
- بنظر می رسد که اگر مهدی محکوم شود، به عنوان یک زندانی سیاسی تصویر و مهره مردمی هاشمی خواهد شد.
همراه با این مطلب از سوی زیبا کلام که پیشاپیش مهدی هاشمی را زندانی سیاسی توصیف کرده و وی را رابط هاشمی و بدنه فرقه سبز توصیف کرده ،اسحاق جهانگیری نیز در مطلب جداگانه دیگری ضمن بیان اینکه با آمدن مهدی ابزار تخریب هاشمی کند خواهد شد،تصریح کرد:«حال که این ابزار نیز از دست دشمنان ایشان خارج شده،قطعا نقش برجسته آیت الله هاشمی رفسنجانی در تصمیمات کلان پررنگ تر می شود.»
وی همچنین در مطلب خود،هاشمی را «نقطه کانون وحدت سیاسی» عنوان کرد و چند محور را برجسته ساخت.
این محورها عبارتند از:
- وقتی فشار بیرونی افزایش یابد، باید به سمت استحکام داخلی رفت.به طور حتم این مساله از مسیر انتخابات شدنی خواهد بود.در این شرایط مهمترین فردی که اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل می توانند با مراجعه به آن توطئه ها را خنثی کنند،هاشمی رفسنجانی خواهد بود.
- هاشمی رفسنجانی هرگز به برخوردهای حذفی نمی اندیشد.او حتی هرگز به حذف نیروهای اصلاح طلب نیز نپرداخت.
- می توان هاشمی رفسنجانی را سمبل جریان اعتدال، عقلانیت و منطق در ساحت سیاسی دانست.
با توجه به این مطالب به نظر می رسد که جریان تکنوکرات از انتشار این مطالب به دنبال اهداف زیر باشد:
۱- تاکید بر سیاسی بودن پرونده مهدی هاشمی و اصرار بر ایجاد فضای مشترک با جریان فتنه
۲- تاکید بر«آزاد شدن وثیقه سیاسی هاشمی» بدون درگیری با پرونده فرزندان خود جهت فعال شدن در سپهر سیاسی کشور
۳- تاکید بر بحرانی بودن فضای سیاسی و منطقه ای
۴- تاکید بر قرار گرفتن هاشمی به عنوان نقطه کانونی وحدت سیاسی
۵- اصرار بر گردن نهادن حاکمیت به راهکارهای هاشمی رفسنجانی
دانلود متن به صورت pdf

جاسوسی از مردم آمریکا به بهانه‌ حمله سایبری ایران

 
 
آمریکا نیروهای دولتی آمریکا مدعی شدند که ایران در حال طرح ریزی حمله‌ی الکترونیک به زیر ساخت‌های ارتباطی آمریکاست. به همین منظور وزیر دفاع آمریکا ادعا کرده است که آمریکا آمادگی مقابله با حمله احتمالی ایران یا هر کشور دیگر به زیرساخت‌های امنیت سایبری آمریکا را دارند.
هامون به نقل از سیرنیوز به نقل از پاک‌اَلِرت‌پرس، اوباما در روز 26 اکتبر دستور لازم‌الاجرایی را امضا نمود که بر اساس آن شرکت‌های شبکه الکترونیک، نیروگاه‌های آب، راه‌آهن و دیگر صنایع حیاتی موظفند با آژانس‌های جاسوسی به بهانه جلوگیری از حملات سایبری ایران و یا کشورهای دیگر، تبادل اطلاعاتی داشته باشند تا برای به اصطلاح تامین امنیت مردم، حتی زندگی خصوصی آن‌ها را کنترل کنند. نیروهای دولتی آمریکا مدعی شدند که ایران در حال طرح ریزی حمله‌ی الکترونیک به زیر ساخت‌های ارتباطی آمریکاست. به همین منظور وزیر دفاع آمریکا لئون پانته‌آ ادعا کرده است که نیروهای نظامی آمریکا آمادگی مقابله با حمله احتمالی ایران یا هر کشور دیگر به زیرساخت‌های امنیت سایبری آمریکا را دارند. به واسطه این دستور تمامی صنایع ایالتی، فدرال، محلی، قومی و قبیله‌ای موظفند با سیستم‌های زیرساخت شبکه‌ای ‌دولت فدرال آمریکا مرتبط باشند تا بدین‌ طریق آن‌ها بتوانند تمامی ابعاد زندگی مردم را تحت نظارت خود در بیاورند. بخش تجارت نیز موظف شده است از طریق شبکه مشترک اطلاعات به مبادلات اقتصادی بپردازد تا آمریکا بتواند از این طریق حملات احتمالی سایبری را محدود نماید. به واسطه این دستور مسئولیت کنترل ترافیک اینترنت نیز به ماموران اداره اطلاعات فدرال آمریکا سپرده شده است. پنتاگون، آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) و دیوان عدالت آمریکا در یک برنامه نظارتی – جاسوسی مسئولیت اجرای این دستور اوباما را که "امنیت ملی" نام گرفته است، برعهده خواهند داشت. نکته مهم در این دستور این است که شرکتهای خصوصی همکار در این پروژه، می‌توانند با دولت فدرال بر سر اجرای این دستور همکاری داشته باشند و با تعیین کارمندان خاص در این شرکت‌ها و دادن مجوز به آنها اطلاعات محرمانه و سری صنعت، تجارت و نیز مردم آمریکا را در اختیار آنها بگذارند. باراک اوباما مدعی شده است که سستی قوه قانون‌گذار باعث شده است که وی قانون اساسی را دور بزند و به تنهایی به دفاع از کشور درمقابل حملات سایبری بپردازد. اوباما در زمان امضای این دستور با انجام تغییرات کوچک به صورت دستی؛ بنابر تعبیر پاک الرت‌پرس، به قدرتی در کنترل مردم خود دست می‌یابد که خودخواه‌ترین دیکتاتورها تنها خواب آن را می‌دیدند.




:: بازدید از این مطلب : 290
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 آبان 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: