نوشته شده توسط : من

امضای طومار برای محاکمه سران فتنه در راهپیمایی 22 بهمن
امضای طومار برای محاکمه سران فتنه در راهپیمایی 22 بهمن
راهپیمایان تهرانی طوماری را به منظور درخواست محاکمه هرچه سریعتر سران فتنه 88 امضا کردند.

به گزارش شبکه ایران به نقل از فارس، راهپیمایان تهرانی در حالی که به سمت میدان آزادی تهران حرکت می‌کنند عکس‌هایی از بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب و همچنین پرچم‌های جمهوری اسلامی در دست دارند.

همچنین راهپیمایان تهرانی در محکومیت فتنه سران فتنه بعد از انتخابات طوماری امضا کرده و خواستار محاکمه فتنه‌گران از سوی قوه قضائیه شدند.

هم اکنون این طومار در تقاطع خیابان‌های 16 آذر و انقلاب توسط راهپیمایان تهرانی به امضا می‌رسد.

 

 

راهپیمایی تاریخی ملت ایران/همه آمدند

 

راهپیمایی تاریخی ملت ایران/همه آمدند


اخبار بدست آمده از سطح شهر همچنان از حرکت ملت ایران به سمت میدان آزادی حکایت دارد.

اخبار بدست آمده از سطح شهر همچنان از حرکت جمعیت به سمت میدان آزادی حکایت دارد.

به گزارش«جوان آنلاین»،طولانی ترین پرچم جمهوری اسلامی ایران بر فراز دست های راهپیمایان از میدان انقلاب به سمت میدان آزادی حمل می شود و تصاویری از امام راحل و مقام معظم رهبری و پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران نیز در دستان راهپیمایان به چشم می خورد. پس از پایان قرائت قطعنامه پایانی راهپیمایی 22 بهمن ، حرکت راهپیمایان از خیابان های منتهی به میدان انقلاب به سوی میدان آزادی همچنان ادامه دارد و هر لحظه بر تعداد آنها افزوده می شود. راهپیمایان شعارهای «مرگ بر آمریکا- مرگ بر اسرائیل- مرگ بر انگلیس» سر می دهند و ایستگاه های مستقر در مسیر راهپیمایی نیز به عرضه خدمات به مردم به ویژه کودکان و نوجوانان مشغولند.
نکته قابل توجه این که در این راهپیمایی تاریخی نسل های مختلف همراه و همگام با یکدیگر می باشد که تصویری زیبا از یک گردهمایی نسلی را به نمایش گذاشته است.


 

 

تصاویری از راهپیمایی بزرگ و باشکوه ۲۲ بهمن امسال

 

 

 

 



 

 

رهبری گرانقدر با تدبیر و هوشمندی بار سنگین انقلاب را به دوش می‌کشند
احمدی‌نژاد در در اجتماع میلیونی راهپیمایان 22 بهمن - 4 و پایانی
رهبری گرانقدر با تدبیر و هوشمندی بار سنگین انقلاب را به دوش می‌کشند

رئیس‌ جمهور تأکید کرد: رهبری گرانقدر انقلاب ‌با هوشمندی و تدبیر بار سنگین انقلاب را به دوش می‌کشند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری در ادامه سخنان خود در اجتماع عظیم و میلیونی راهپیمایان تهرانی که در میدان آزادی تهران گرد‌‌هم آمده بودند، اظهار داشت: باید همچنان بر مسیر مستقیم انقلاب مصمم و مستحکم باشیم.

وی افزود: ایران باید در همه عرصه‌ها الگو شود، در اقتصاد، فرهنگ، زمام‌داری صالح، قضاوت، ساختار اداری، تولید، قانون‌گذاری، تربیت و در سیاست و در همه این حوزه‌ها باید الگو شویم و مراقبت کنیم که خدایی ناکرده در جا زدن‌ و لاابالی‌گری از یک سو و یا خدایی ناکرده تحجر از سوی دیگر، قدرت حرکت ملت ما را و ما را سست نکند.

رئیس‌ جمهور در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: اگر خدایی ناکرده در گوشه و کناری بی‌تفاوتی‌ حاصل شود و اگر خدایی ناکرده از توجه به اصول و از توجه به امام (ع) غفلت شود و اگر خدایی ناکرده برخی خودخواهی‌ها غلبه کند، نباید انتظار داشت که این مسیر عزت و سرافرازی ادامه پیدا کند.

وی اضافه کرد: اخلاص در عمل و توجه به توحید و ایمان به توحید و پافشاری بر اصلاح و عدالت و پافشاری بر وحدت و تمسک به حبل‌الله و خط نورانی ولایت‌فقیه و امامت رمز سربلندی است.

احمدی‌نژاد همچنین گفت: نباید اجازه داد عده‌ای خود‌خواه دستاورد فداکاری ملت را به پای خود بنویسند و یا آن را در راه ارضای تمایلات مادی بی‌پایان خود قربانی کنند.

وی بر همین اساس یادآور شد: عده قلیلی بریده از مردم و طرد شده از ناحیه مردم تلاش می‌کنند وجهه نورانی ملت را مخدوش کنند، اما من اطمینان دارم که ملت بزرگ ایران همچنان قدر حرکت و عزت خود و عنایات الهی را می‌دانند.

رئیس‌ جمهور کشورمان با تأکید بر اینکه ملت ایران هرگز حرکت در صراط مستقیم الهی را رها نخواهند کرد، متذکر شد: ملت ایران همه بدخواهان و دشمنان خود را ناکام خواهند گذاشت.

احمدی‌نژاد همچنین گفت: اگر برخی که خود را مالک ملت و مالک ایران و مالک انقلاب می‌دانند یا از اول اهل مبارزه نبودند و به دروغ آمدند و یا امروز خسته شده‌اند و فرسوده و سازش‌کار شده‌اند، اینها بدانند عموم ملت و به خصوص نسل‌های جدید امروز مؤمن‌تر و هوشمند‌تر و انقلابی‌تر کار را ادامه خواهند داد و پرچم ملت ایران را بر بام عزت جهان برافراشته خواهند کرد.

وی ‌در ادامه سخنان خود ‌خطاب به ملت‌های جهان گفت: به فضل الهی امروز مستکبران و زورگویان در بن‌بست قرار گرفتند و به لطف الهی امروز شمیم رهایی در عالم منتشر شده است.

رئیس جمهور راه رهایی را بازگشت به فطرت الهی و توحید و عدالت و راه انبیاء دانست و گفت: همه باید متحد باشید و از قدرت‌های فاسد نهراسید که پیروزی نزدیک است.

* حق ملت مصر است که آزاد باشیند و حاکمیت خود را اعمال کنند

احمدی‌نژاد خطاب به ملت‌ها و جوانان اسلامی و عربی و مردم و جوانان سربلند مصر و همه ملت‌های عالم گفت: هوشیار باشید، حق شماست که آزاد باشید و حاکمیت خود را اعمال ‌و ‌درباره مسائل کشوری و جهانی آزادانه اعمال‌نظر و اعمال اراده کنید؛ انتخاب نوع حکومت و شکل اداره کشور و نوع حاکمان و شخص حاکمان حق شماست.

‌وی افزود: حق شماست که توحید را و عدالت را و عزت را مطالبه کنید و در راه تحقق آن مجاهدت کنید، قدرت اجتماع خودتان را که برآمده از قدرت خداست، بشناسید و از آن به خوبی و با توکل بر خداوند متعال استفاده ‌و برای خدا حرکت کنید و آرمان‌های بلند انقلاب الهی را هدف قرار دهید و بدانید که حق پیروز است و باطل رفتنی است.

* راه مبارزه با شیاطین و مستکبران مسیری طولانی و نیازمند مجاهدت است

رئیس‌ جمهور‌ در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: راه مبارزه با شیاطین و مستکبران مسیری طولانی ‌و نیازمند مجاهدت، ‌عشق و ‌‌‌هوشمندی و فداکاری است و همگان باید مراقب طراحی‌های شیاطین باشند و کسانی که در دوره برده‌داری استعمار، جنایات بی‌شمار کردند، امروز هم زشت‌ترین اقدامات را علیه ملت‌های آزاده به کار می‌گیرند و ثروت ملت‌ها را چپاول می‌کنند و امروز مجدداً به دنبال دست‌اندازی به حقوق ملت‌ها با روش‌های جدیدند و با فریب‌کاری آمدند، اما همه باید مراقب باشیم.

احمدی‌نژاد تأکید کرد: آنها قیافه دوست به خودشان گرفته‌اند و می‌خواهند خود‌‌ را دوست ملت‌های منطقه ‌و ملت‌های شمال آفریقا و عربی و اسلامی جا بزنند، ولی به دنبال همان نیات شیطانی خودشان هستند، بنابراین باید همه با هم ‌متحد باشیم که لطف خدا شامل مؤمنین و موحدین و متحد است و شما پیروزید.

وی اضافه کرد: ملت ایران دوستدار شماست و این حق شماست که سرنوشت خودتان را آزادانه انتخاب کنید و ملت بزرگ ایران از حق انتخاب شما حمایت می‌کند.

رئیس جمهور همچنین در پاسخ به ابراز احساسات راهپیمایان که وی را "مالک اشتر علی " می‌خواندند، گفت: سلام خدا بر شما و همه مجاهدان راه توحید و عدالت و بشارت باد بر شما پیروزی و عزت و سرافرازی؛ بنده کوچک شما و خاک پای ملت ایران و خاک پای مالک‌اشتر علی هستم.

احمدی‌نژاد ‌‌خطاب به مستکبران عالم با بیان اینکه شما دیگر به آخر خط رسیده‌اید، گفت: ‌شما در 100 سال اخیر اقداماتی انجام دادید که روی جنایت‌کاران و چپاولگران تاریخ را سفید کرده‌اید، اما امروز در آخر خط هستید و 2 راه بیشتر پیش روی شما نیست؛ راه اول پیوستن به ملت‌هاست، لذا لازم نیست برای ملت‌ها و ملت‌های عربی و اسلامی دلسوزی کنید.

وی ادامه داد: شما در تمام جنایات رژیم صهیونیستی و ظلم‌هایی که به ملت‌های منطقه شده است و می‌شود، شریک هستید و اگر واقعاً می‌خواهید رفتار خودتان را اصلاح کنید و ‌ملت‌ها به شما اعتماد ‌و باور کنند که صادق هستید، اولاً در امور کشورها و ملت‌های منطقه از جمله مصر و تونس دخالت نکنید و اجازه دهید که ملت‌ها کار خودشان را انجام دهند و تصمیم خودشان را بگیرند و در کار ملت‌های دیگر هم دخالت نکنید.

* آمریکا باید بساط رژیم جنایتکار صهیونیستی را جمع و منطقه را آزاد کند

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود به طرح سؤالاتی از آمریکا و مستکبران عالم پرداخت و عنوان کرد: شما در افغانستان و عراق چکار می‌کنید؟ این پایگاه‌های نظامی در منطقه برای چیست؟ شما دلسوز ملت‌ها هستید یا یک شیطان فریب‌کار و دغلکار؟

احمدی‌نژاد افزود: ثانیاً ‌رژیم صهیونیستی ‌که عامل اصلی تمام جنایات است را ‌جمع کنید و همانطور که آن‌را آوردید و تحمیل کردید، باید بساط این رژیم جنایتکار را جمع ‌و منطقه را آزاد کنید و بدانید که این رژیم صهیونیستی نقطه اشتراک همه زشتی‌های زشتکاران تاریخ از یک طرف و نقطه مشترک دشمنی همه ملت‌های جهان از سوی دیگر است.

* دست قدرت ملت‌ها به زودی مستکبران را در "دادگاه عدالت " مجازات خواهد کرد

وی ادامه دا: اگر شما راست می‌گویید، منطقه را به دست مردم بدهید و آن‌را خالی ‌و دست و پای این ولیده شیطانی جنایتکار را جمع کنید و اگر خیال کردید با فریب‌کاری و با شعار 2 دولت می‌توانید، این رژیم را حفظ کنید، اشتباه می‌کنید، بنابراین ‌با جریان توحید و عدالت همراه شوید و این برای شما بهتر است، اما اگر به این دعوت الهی پاسخ ندهید و با فریب‌کاری به دنبال ایجاد شرایط جدید برای بسط سلطه خود و نجات صهیونیست‌ها باشید، بدانید که دست قدرت ملت‌ها که تجلی قدرت خداوند است، به زودی شما را در "دادگاه عدالت " مجازات خواهد کرد و از کاخ‌های ظلمتان به زیر خواهد کشید.

وی ‌گفت: ‌علیرغم همه طراحی‌های پیچیده شیطانی، ‌به فضل الهی و به لطف هوشمندی و ایستادگی ملت‌ها، به زودی خاورمیانه جدید اما بدون آمریکا و بدون رژیم صهیونیستی محقق خواهد شد و مستکبران در آن خاورمیانه هیچ جایی نخواهند داشت.

* تمام جهان به زودی حقیقت شیرین جهان بدون صهیونیسم را تجربه خواهند کرد

رئیس ‌جمهور کشورمان همچنین گفت‌: به فضل الهی، تمام جهان به زودی این حقیقت شیرین یعنی جهان بدون صهیونیسم،‌ ‌سلطه و ‌زور را تجربه خواهند کرد.

احمدی‌نژاد در بخش پایانی سخنانش یادآور شد: بنده در پایان عرایضم از همه ملت ایران به خاطر همه خوبی‌ها و بزرگواری‌های ملت و از همه اقشار که امروز در سرتاسر این سرزمین الهی با حضور نورانی خودشان، فجر 32 را به آغازی جدید و جهشی بزرگ در جهان تبدیل کردند و بر ادامه راه تا تحقق کامل حکومت الله در جهان میثاق دوباره بستند، تشکر می‌کنم.

* تشکر احمدی‌نژاد از رهبر فرزانه انقلاب

وی همچنین گفت: ‌از رهبری گرانقدر انقلاب که با هوشمندی و تدبیر بار سنگین انقلاب را به دوش می‌کشند، تشکر می‌کنم.

رئیس جمهور ادامه داد: از همه ملت‌ها منطقه و جهان که با کاروان حقیقت و پرچم عدالت و توحید همراهی دارند، تشکر می‌کنم و به آنها می‌گویم که امیدوار باشید که پیروزی نزدیک است.

احمدی‌نژاد گفت: به طور ویژه از محضر مولایمان حضرت ولی عصر (عج) به خاطر همه عنایات و توجهاتشان، الطاف بیکرانشان و ‌هدایت‌ها و کرامت‌هایشان ‌سپاسگزاری می‌کنم و ان‌شاءالله خداوند وجود شریفشان را از همه حوادث و بلایا محفوظ بدارد و قلب مهربانشان را از همه ما، ملت ایران و رهبری گرانقدر راضی و خشنود بگرداند.

 

 

امروز در متن یک انقلاب عظیم جهانی به مدیریت امام عصر(عج) قرار داریم

 

احمدی‌نژاد در اجتماع میلیونی راهپیمایان 22 بهمن- 3
امروز در متن یک انقلاب عظیم جهانی به مدیریت امام عصر(عج) قرار داریم

 رئیس ‌جمهور با بیان اینکه حرکت آخر آغاز شده و ما امروز در متن یک انقلاب عظیم جهانی به مدیریت امام عصر (عج) قرار داریم، گفت: امروز یک بیداری عظیم انسانی در حال وقوع است و دل‌ها به سرعت، به ضرورت حکومت جهانی ‌انسان کامل گرایش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور ‌در بخش دیگری از سخنان خود در اجتماع عظیم و میلیونی راهپیمایان تهرانی در میدان آزادی، با اشاره به اجرای موفقیت‌آمیز قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها، اجرای این قانون را در جهت عدالت عنوان کرد و گفت که به زودی در مورد هدفمندی یارانه‌ها، دستاوردهای آن و ادامه کار با مردم سخن خواهند گفت.

وی افزود: هوشمندی، وحدت و عزتی که مردم در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها از خود نشان دادند، جایگاه و عظمت ملت ایران را در معادلات جهانی صد پله بالا برده و امروز دنیا در برابر عظمت ملت ایران نگاه دیگری دارد، از این رو از همه اقشار ملت تشکر و قدردانی می‌کنم.

رئیس ‌جمهور تصریح کرد: اقدام دیگری که در جهت عدالت انجام شده، توزیع سهام عدالت است که براساس آن تاکنون بیش از 39 میلیون نفر سهام گرفته‌اند که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این رقم به 45 میلیون هم خواهد رسید.

احمدی‌نژاد ادامه داد: دولت تلاش کرده که توان و فرصت خود را در تمام ایران به طور عادلانه توزیع کند که در این راستا 85 سفر استانی در طول پنجم سال و‌ نیم‌، یک رکورد تاریخی است، البته در ابتدای دولت نهم که موضوع سفرهای استانی مطرح شد، برخی انجام این امر را باور نداشتند اما امروز همه دولت 85 بار به شهرها و روستاهای سراسر کشور سفر کرده و تاکنون جلسات استانی، 17 هزار و 800 مصوبه داشته است.

وی با اشاره به ساخت و سازهای گسترده در مناطق ‌زلزله‌خیز، گفت: امیدوارم ‌هیچ‌گاه در ایران زلزله‌ای رخ ندهد اما در زلزله‌های اخیر کمترین تلفات انسانی نسبت به میزان زلزله پیش آمد که بخش مهمی از آن به دلیل بازسازی‌ منازل و اماکن روستایی و شهری بود.

رئیس ‌جمهور خاطرنشان کرد: در مورد کنترل قیمت مسکن و توزیع حقوق بازنشسته‌ها نیز قدم‌هایی در جهت عدالت برداشته‌ایم که امسال ‌تاکنون یک میلیون و 600 هزار شغل ثابت برای جوانان ایجاد شده و با برنامه‌ریزی‌های دولت قبل از پایان دولت دهم، مشکلی به نام بیکاری وجود نخواهد داشت.

احمدی‌نژاد همه اقدامات انجام شده توسط دولت و مسئولان را در جهت اجرای عدالت عنوان کرد و اظهار داشت: اجرای کامل عدالت یکی از سخت‌ترین و ضروری‌ترین مرحله برای کمال انسان است، پیامبران در این راه مشکلات فراوانی را تحمل کرده‌اند و امروز نیز دولت شما به شدت تحت فشار است و از جهات گوناگون مورد هجوم واقع می‌شود.

وی تأکید کرد: من با قاطعیت اعلام می‌کنم که پیگیر آرمان‌ها به خصوص آرمان عدالت که آرمان ما و ملت بزرگ ایران است، خواهیم بود اما همگان بدانند که علی‌رغم همه فشارهای داخلی و خارجی و کارشکنی‌ها و توهین‌ها این راه نورانی را تا آخر دنبال کرده و حسرت‌ را به دل دشمنان خواهیم گذاشت.

"دستاورد دیگر انقلاب اسلامی، حضور در مدیریت جهانی و اثر‌گذاری در معادلات بین‌المللی بود، ملت ایران توانست پیام‌هایی را در این بخش به گوش جهانیان برساند و این دستاورد بزرگی است. "

رئیس‌ جمهور افزود: البته ضعف‌هایی هم در گوشه و کنار وجود دارد که باید با توکل بر خدا و همت مردم و مسئولان ضعف‌های موجود را برطرف کنیم.

احمدی‌نژاد ادامه داد: انقلاب اسلامی یک آغاز بود، اما هرگز یک پایان نخواهد بود؛ مدیریت جهانی امام عصر(عج) آن انسان کامل و ذخیره الهی، نقطه اشتراک همه انسان‌های موحد و عدالت‌خواه است.

وی خاطر‌نشان کرد: مدیریت اصلی عالم در اختیار امام زمان(عج) است، لذا هر ملتی که در مسیر عدالت قرار گرفته و در جهت ترویج توحید و عدالت قیام کند، توسط ایشان یاری و هدایت خواهد شد.

رئیس‌ قوه‌ مجریه تصریح کرد: حقیقت این است که حرکت آخر آغاز شده و ما امروز در متن یک انقلاب عظیم جهانی به مدیریت امام عصر (عج) قرار داریم؛ امروز یک بیداری انسانی عظیم در حال وقوع است و دل‌ها به سرعت به ضرورت حکومت جهانی و ضرورت حاکمیت انسان کامل متصل به آسمان گرایش پیدا می‌کند.

احمدی‌نژاد به این نکته هم اشاره کرد که امام راحل و رهبر معظم انقلاب ‌بارها بر همین اساس فرمودند که دست الهی در کار است و هدایت می‌کند.
"بیداری و حرکت منحصر به ایران و خاورمیانه یا مصر و تونس نیست، بلکه در همه جای جهان در آمریکای لاتین، در آفریقا، در اروپا و آسیا و نقطه نقطه زمین این حرکت آغاز شده و گرایش به عدالت و عدالت‌گستر حقیقی روزافزون است. "

وی افزود: ملت ایران در تبعیت از امام(ره) و خط نورانی امامت و ولایت با هوشمندی، وحدت و مجاهدت بی‌نظیر توحید و عدالت را احیا کرد و ایران اسلامی را آزاد و کشور را در مسیر عدالت قرار داد.
 

 

‌اولین انسان ایرانی با ‌تجهیزات ایرانی قبل از ‌1400 ‌به فضا می‌رود
احمدی‌نژاد در اجتماع میلیونی راهپیمایان 22 بهمن - 2
‌اولین انسان ایرانی با ‌تجهیزات ایرانی قبل از ‌1400 ‌به فضا می‌رود

رئیس جمهور گفت: بر اساس برنامه‌‌ریزی‌های صورت گرفته، اولین انسان ایرانی قبل از سال 1400 با دستگاه پرتاب‌گر و تجهیزات ایرانی در فضا قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور در ادامه سخنان خود در اجتماع عظیم و ملی راهپیمایان تهرانی که در میدان آزادی تهران گرد‌هم آمده بودند، ‌دهه فجر را یک گام به جلو، تولید و افق جدید و بالاتر و حرکت نو و توفنده توصیف کرد و با اشاره به دستاوردهای گوناگون انقلاب اسلامی، احیای خودباوری را یکی از مهمترین این دستاوردها برشمرد و تأکید کرد: همه استعمارگران و سلطه‌گران برای تثبیت سلطه خود بر ملت‌ها، در گام اول خودباوری را از ملت‌ها می‌گیرند اما انقلاب اسلامی خودباوری را در ملت ایران زنده کرد و ملت ایران قدرت، عظمت و توانمندی خود را یکبار دیگر باور کرد.

وی با بیان اینکه امروز همه باور داریم که هیچ آرمان و هدف بزرگی از دسترس ملت و جوانان ایران دور نیست، یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب را احساس عزت و استقلال برشمرد و ملت ایران را مستقل‌ترین و عزیزترین ملت‌های عالم خواند.

رئیس جمهور در این زمینه افزود: انقلاب اسلامی همبستگی و وحدت ایجاد کرد و مرز‌های منطقه‌ای، قومی و قبیله‌ای، ‌‌گروهی و احزابی را در هم شکست و وحدت و همبستگی بی‌نظیری بر اساس توسل و توکل به خدا در ایران زمین به وجود آورد.

احمدی‌نژاد به پیشرفت‌های عظیم علمی و صنعتی ملت ایران به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: امروز دانشمندان ایران در همه عرصه‌ها فعال هستند و در حوزه هوا‌فضا، ‌سکوهای پرتاب، ‌انواع پرتابگر‌ها، ماهواره‌ها، ایستگاه‌های زیر‌زمینی و مدیریت ماهواره‌ها ‌را می‌سازند و امروز در فکر آن هستند که موجود زنده به فضا بفرستند.

وی ضمن ابراز امیدواری از فرستادن موجودات زنده به فضا برای آزمایش در سال 90 توسط دانشمندان ایرانی تأکید کرد: بر اساس برنامه‌‌ریزی‌های صورت گرفته، اولین انسان ایرانی قبل از سال 1400 با دستگاه پرتاب‌گر و تجهیزات ایرانی در فضا قرار خواهد گرفت.

رئیس جمهور با اشاره به حضور ایران در زمره معدود کشورهای دارای فناوری نانو‌تکنولوژی تصریح کرد: تا قبل از این، ملت ایران را به پسته و فرش می‌شناختند و هر زمان که مسئولان کشور به سایر کشورها سفر می‌کردند، برای همتایان خود، پسته، هنر و فرش ایرانی هدیه می‌بردند اما امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که در سفرها، علاوه بر پسته و هنر دستی ایرانی، یک دستگاه پیشرفته و بسیار مجهز از نانو‌تکنولوژی و پیشرفت‌های فناوری ایران را به عنوان سوغات ایران به مسئولان سایر کشورها هدیه می‌دهیم.

تلاش مستکبران عالم برای ایجاد مانع در مسیر هسته‌ای شدن ایران بخش دیگری از سخنان احمدی‌نژاد بود که وی در این زمینه یادآور شد: مستکبران عالم که شاهد پیشرفت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران به عنوان پیش‌قراول و خط‌شکن ملت‌ها بودند، تلاش کردند مانع دسترسی ملت ایران به قله‌های هسته‌ای شوند، اما امروز همه چرخه‌ هسته‌ای در اختیار دانشمندان و جوانان ایران زمین‌ قرار گرفته است.

رئیس‌ جمهور با بیان اینکه آنها همه توان خود را برای جلوگیری از رسیدن ملت ایران به قله‌های پیشرفت بسیج کردند، 2 راه را پیش روی مستکبران متصور شد و راه اول را ادامه مسیر قبل که مسیری تجربه شده است، برشمرد.

"شما همه قدرت شیطانی و مادی خود را بسیج کردید که ایران هسته‌ای نشود که اگر بخواهید همین مسیر را ادامه دهید، شکست خواهید خورد. "

احمدی‌نژاد راه دوم را راه تعامل، همراهی و همکاری به جای تقابل دانست و خطاب به مستکبران عالم تأکید کرد: اگر با ‌ایران همراهی کنید، ‌ما نیز ‌استقبال می‌کنیم، اما اگر به خیالات خام خود ادامه دهید، ملت ایران راه خود را ادامه خواهد داد و هیچ نیازی به شما نخواهد داشت.

وی ادامه سخنان خود را به پیشرفت‌های دانشمندان ایران در عرصه‌های بیوتکنولوژی، ساخت داروهای جدید و روش‌های درمانی جدید از جمله سلول درمانی اختصاص داد و با اشاره قرار گرفتن دانشمندان ایرانی در رده‌های برتر جهانی در این زمینه تصریح کرد: امروز صنعت ملت ایران نیز به سرعت در حال پیشرفت است و طی 5 سال اخیر ظرفیت فولاد، سیمان، پتروشیمی، آلومینیوم، مس و صنایع پایه و مادر 2 برابر شده ‌و امروز ‌یک حرکت سنگین سرمایه‌گذاری در زمینه‌های صنعت و کشاورزی در تمام ایران در جریان است.

رئیس جمهور یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران را عمران و آبادانی ذکر کرد و با اشاره به 3 مقطع تاریخی که در ایران عمران و آبادانی انجام شده است، یادآور شد: دوره اول به قبل از اسلام و در زمان امپراطوری‌ها چند‌صد ساله برمی‌گردد که بخشی از میراث فرهنگی کشور به آن زمان تعلق دارد و دوره دوم نیز مربوط به دوران صفویه است که در این زمان نیز عمران و آبادانی گسترده‌ای در سراسر ایران انجام شد و بخش‌های وسیعی از میراث فرهنگی امروز و ساختمان‌ها، پل‌ها و تأسیسات کشور مربوط به این دوره است.

احمدی‌نژاد دوره سوم عمران و آبادانی در کشور را مربوط به دوران پس از انقلاب اسلامی و در نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و سازندگی صورت گرفته در طی 32 سال پس از انقلاب را در طول تاریخ ایران بی‌‌نظیر خواند.

وی حضور 150 ساله استعمارگران و دولت‌های بی‌لیاقت در ایران را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه در این دوره عمران و آبادانی با مانع روبه رو شد و شهرها، روستاها، کشاورزی، صنعت، فرهنگ و علم به سمت نابودی رفت، تأکید کرد: امروز حرکت سازندگی در تمام ایران در زمینه‌های گوناگون به سرعت ادامه دارد.

رئیس جمهور حرکت در جهت اجرای عدالت را یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و با اشاره به تولید 25 میلیون تنی بخش کشاورزی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: امروز تولید کشاورزی ایران از مرز 100 میلیون تن در سال گذشته است.
 

 

22 بهمن در حقیقت سرآغاز حکومت الله بر جهان است
احمدی‌نژاد در اجتماع میلیونی راهپیمایان 22 بهمن- 1
22 بهمن در حقیقت سرآغاز حکومت الله بر جهان است

رئیس‌جمهور انقلاب را ثمره فداکاری و مجاهدت همه انبیا و اولیای الهی و همه صالحان و مجاهدان عنوان کرد و گفت: 22 بهمن در حقیقت سرآغاز حکومت الله بر جهان است.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) که به مناسبت 22 بهمن در میدان آزادی در خیل جمعیت مردم تهران سخنرانی می‌کرد، ضمن گرامیداشت دهه فجر، با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک سال و یک گام دیگر به اهداف خود نزدیک شده‌است، تصریح کرد: بدون تردید 22 بهمن 57 یک حادثه عظیم در سیل تاریخی بشر به سوی قله‌های کمال انسانی است.

وی ادامه داد:‌ امروز بر همه آشکار شده که انقلاب اسلامی یک حرکتی بر پایه قومیت‌گرایی ایرانی، یا حرکتی برای منافع حزبی و گروهی و یک حرکت بر مبنای منافع ملی که امروز در دنیا رایج است، نیست.

"همه می‌بینند این انقلاب عظیم بعد از 32 سال برخلاف حرکت‌ها و نهضت‌های معمول دنیا نه تنها کم فروغ و یا منحرف نشده است، بلکه پرشورتر، پرقدرت‌تر، زنده‌تر و شاداب‌تر و قوی‌تر از روز اول نه تنها در ایران بلکه در عرصه‌ بین‌المللی نیز حضوری شفاف و اثرگذار و سرنوشت‌ساز دارد. "

رئیس‌جمهور رمز این ماندگاری و پایداری را ویژگی‌های انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: این انقلاب نتیجه یک اندیشه و آرمان و یک مجاهدت پیگیر و مقاومت ستودنی، است؛ البته حفظ و تداوم انقلاب نیز نیازمند همین اندیشه و آرمان و همین ایستادگی و مقاومت است.

احمدی‌نژاد با اشاره به برخی مضامین آرمان‌های انقلاب اسلامی و اولین و مهم‌ترین وجه انقلاب را توجه به انسان و احیای کرامت انسانی دانست و اظهار داشت: همه پیامبران الهی آمده‌اند تا حقیقت انسان را به انسان معرفی کنند و آمده‌اند تا انسان را در مسیر کمال الهی هدایت کنند و آمده‌اند بگویند که انسان باید خلیفه و جانشین خدا و تجلی اسماء‌ الهی در عالم باشد.

وی با تاکید بر اینکه انسان باید مظهر علم، حکمت، ‌قدرت، رافت،‌ رحمانیت، خلاقیت و حاکمیت خدا باشد، افزود: تجلی این صفات در انسان و میل به قله کمال تنها و تنها در سایه توحید و عبودیت ممکن است چرا که خارج از مسیر توحید و عبودیت محال است که انسان به عزت و کمال برسد و تجلی اسماء‌ الهی در عالم بشود.

رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود توحید را به معنای نبود هیچ منشاء‌ و اثری در عالم به جز خدای متعال، توصیف و خاطرنشان کرد: عبودیت یعنی آنکه انسان تسلیم امر خدا باشد و خود را در مسیر مشیت الهی قرار بدهد. البته آزادی حقیقی و کرامت انسانی فقط و فقط در سایه توحید و عبودیت خدای یگانه امکان تحقق دارد.

احمدی‌نژاد واسطه حرکت انسان در مسیر توحید و عبودیت و حلقه اتصال به آسمان را انسان کامل و راه نورانی ولایت و امامت برشمرد و تاکید کرد: همه پیامبران آمده‌اند تا بشر را با این حقیقت روشن کنند و هنوز انسان آنگونه که باید، شناخته نشده است.

وی تصریح کرد: استعدادهای الهی انسان آنگونه که باید شکوفا نشده و جز معدودی از بزرگان اصلی کسی طعم حقیقی انسان بودن و تجلی اسماء الهی بودن را نچشیده است؛ و هنوز انسان به معنای عمیق و گسترده آن شکوفا نشده است و آن چیزی که خدای متعال خلق کرد و خواست که انسان به او برسد،‌ هنوز محقق نشده است.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: در طول تاریخ دنیاپرستان، مکاتب مادی، ‌جریانات فکری و سیاسی یکی پس از دیگری آمده و هر کدام در پی تأمین منافع گروهی و طایفه‌ای حقیقت انسان را پایمال کرده‌اند.

"اندیشه مارکسیستی در برابر ما است که خوشبختانه به تاریخ پیوست و اندیشه سرمایه‌داری نیز امروز همان کاری را می‌کند که مارکسیست‌ها کرده‌اند یعنی تحقیر انسان و له کردن حقیقت انسان؛ که آن نیز در حال افول است. "

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: آنها آمدند با تحقیر کردن حقیقت انسان او را تا مرز سقوط و اضمحلال پیش ببرند؛ فقر، تبعیض، جنگ و چپاول را بر ملت‌ها تحمیل کردند اما در اوج یاس و در نقطه شکستن همه امید بشریت بر همه زمین و جامعه بشری، انقلاب اسلامی آمد، امام آمد، ملت بزرگوار ایران با یک لبیک تاریخی و تاریخساز به امام پیوست و با انقلاب عظیم خود بیداری انسانی و جهانی را پایه‌گذاری کرد و راه احیا و بازیابی کرامت و حقیقت انسانی را پیش روی ملت ایران و جامعه بشری قرار داد.

وی وجه اول انقلاب را احیای کرامت انسان، حقیقت انسان، ماموریت انسان و ظرفیت‌های عظیم الهی انسانی خواند و وجه دوم انقلاب را پیگیری آرمان حکومت جهانی که سرشار از یگانه‌پرستی و عدالت دانست.

رئیس‌ جمهور ادامه داد: بدون حاکمیت عدالت و توحید در جهان امکان شکوفایی انسان،‌امنیت و صلح و کرامت انسانی وجود ندارد. چرا که همه پیامبران الهی آمده‌اند تا بشریت را در مسیر این آرمان بزرگ هدایت کند. همه پیامبران آمده‌اند تا بشریت را یک گام به سمت موعود و میعاد هدایت کنند.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه عدالت مهمترین دستور کار انبیاء الهی است، گفت: عدالت مقدمه شکوفایی انسان است و تا عدالت در زمین حاکم نشود استعدادهای الهی انسان فرصت بروز و ظهور پیدا نمی‌کند چرا که عدالت زمینه‌ساز شکوفایی استعدادهای الهی انسان است.

وی تصریح کرد: برپایی یک حکومت جهانی که سرشار از توحید و عدالت و عشق و محبت باشد، آرمان همه انبیاء‌ الهی بوده است چرا که همه اولیا و صالحان آمده‌اند تا کاروان بشریت را به سمت آن نقطه نورانی هدایت کنند



:: بازدید از این مطلب : 414
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 22 بهمن 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: