نوشته شده توسط : من

محاکمه مهدی هاشمی به قاضی پرونده اختلاس رسید

 
 
دوست گرمابه و گلستان مهدی هاشمی یعنی «نیک آهنگ کوثر» در تازه ترین مطلب انتشار یافته در سایت ضدانقلابی خودنویس با اشاره به ارجاع پرونده اتهامات مهدی هاشمی به قاضی سراج با بیان برخی از توهمات ذهنی خود سعی کرد استقلال قوه قضائیه را زیر سوال برده و ماجرا را برای خانواده هاشمی مرموز جلوه دهد.
خودنویس: محاکمه مهدی هاشمی از سوی رئیس قوه قضاییه به قاضی سراج، کسی که احکام اعدام چهار متهم ردیف اول پرونده «اختلاس بزرگ» را صادر کرده، سپرده شده است. رسیدگی به ۱۲ اتهام مهدی هاشمی از سوی معاون امنیت دادستانی کل کشور می‌تواند پیام‌های متفاوتی برای هاشمی رفسنجانی داشته باشد.
آیت الله صادق لاریجانی ابلاغ ویژه ای برای قاضی سراج، معاون سیاسی امنیتی دادستان کل کشور صادر کرده و به او مأموریت داده است که با حفظ سمت، به عنوان دادرس علی البدل دادگاه های عمومی و انقلاب پرونده مربوط به مهدی هاشمی فرزندعلی اکبر که در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی تشکیل شده را رسیدگی و اتخاذ تصمیم کند.
این خبر برای اطرافیان هاشمی رفسنجانی می‌تواند تعابیر متفاوتی داشته باشد.
نیک آهنگ کوثر در این نوشتار پرونده مهدی هاشمی را به نظر دو تن از سران حکومتی مرتبط دانست؛ وی در ابتدا با اشاره به چراغ سبز رهبر معظم انقلاب برای ورود مهدی هاشمی به کشور و از طرف دیگر رویارویی محمود احمدی نژاد با خانواده هاشمی، سعی می کند پرونده اتهام های مهدی هاشمی را درگیر مسائل سیاسی کند!
نکته مهم در این مقاله که از سوی نیک اهنگ کوثر نگاشته شده اشاره معنادار وی به «سراج صلواتی» است که پرونده هایی چون «فساد مالی بزرگ» را قضاوت کرده و مجرمان آنرا به اعدام محکوم نموده است؛ نیک اهنگ کوثر اما در پایان مقاله به نقل از یک منبع آگاه نزدیک به خانواده مهدی هاشمی نوشته است " حکم مهدی هاشمی تنها چندسال زندان است".
نیک آهنگ کوثر: «پیش از این، یک منبع نزدیک به خانواده هاشمی گفته بود که با توجه به اتهام‌های مطرح شده علیه مهدی، احتمال صدور حکمی چند ساله از سوی دستگاه قضایی وجود خواهد داشت.»
نظر به ارتباط صمیمانه مهدی هاشمی با نیک آهنگ کوثر گمان می رود با شروع رسیدگی قضائی به پرونده اتهام های مهدی هاشمی سایت هایی چون «خودنویس» که مدیریت آن برعهده نیک آهنگ کوثر است مطالب بیشتری در این خصوص منتشر کند.
منبع:ماهستیم

دختران میرحسین موسوی مورد توجه ویژه ضدانقلاب

 
 
سایت سحام نیوز که از حامیان سرسخت سران فتنه بوده و در جریان انتخابات و اغتشاشات پس از آن سهم ویژه ای در انتشار بیانیه های میرحسین موسوی و مهدی کروبی داشته، پس از بازداشت خانگی سران فتنه  به اطلاع رسانی درباره آنان ادامه داده و هر از چندگاهی گزارشی در این خصوص منتشر می کند.
سحام نیوز: جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی با حضور در منزل یکی از دختران میرحسین و رهنورد، سالروز تولد میرحسین موسوی را در کنار دختران این دو همراه محصور جنبش سبز مردم ایران گرامی داشتند. جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی و روزنامه نگاران به مناسبت سالروز تولد میرحسین موسوی به منزل یکی از دختران میرحسین و رهنورد رفته و با حضور در کنار دختران این دو همراه دربند مردم ایران، ضمن دلجویی از رفتارهای اخیر صورت گرفته با آنان مراسم صمیمانه ی کوچکی برگزار کردند.
دختران میرحسین و رهنورد ضمن تشکر از حضور خانواده ها و دوستانی که در این مدت آن ها را تنها نگذاشته اند، مراتب همدردی خود را با آنها در میان گذاشتند.
اگرچه هم اکنون امکان تماس ضدانقلاب با سران فتنه تا حدودی ناممکن شده اما همانطور که گمان می رفت فرزندان آن دو مورد تمرکز ویژه عناصر ضدانقلاب قرار گرفته و هر از چندگاهی به بهانه های مختلف از آنان بهره برداری سیاسی می کنند؛ گفتنی است سحام نیوز تا به حال چندین بار اقدام به انتشار مطالب کذب کرده که نمونه آن را می توانید اینجا ملاحضه فرمائید. سایت سحام نیوز هم اکنون در خارج از کشور و به دست عناصر ضدانقلاب هدایت می شود.
منبع:ماهستیم

دیدار احمدی‌نژاد با باجناق موسوی

 

یک منبع آگاه از دیدار رئیس جمهور کشورمان با باجناق موسوی در هفته گذشته خبر داد.

به گزارش سیرنیوز؛ سایت عصر امروز نوشت: محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان هفته گذشته در منزل عبدالحمید نقره کار شوهر خواهر زهرا رهنورد حاضر و ضمن تسلیت فوت پدر همسرش با وی دیدار و گفتگو کرده است.

یک منبع آگاه در گفتگو با این سایت خبری، با اشاره به این دیدار اظهار داشت: نقره کار و احمدی نژاد از اول انقلاب تا حالا با هم رفاقت و رفت و آمد خانوادگی دارند.

این منبع با اشاره به اینکه نقره کار، رئیس دانشکده معماری و شهر سازی دانشگاه علم و صنعت می باشد، گفت: در زمان حضور احمدی نژاد در دانشگاه و تدریس وی، رفاقت خوبی بین این دو برقرار بوده است.

این منبع آگاه همچنین با اشاره به مواضع اصولی آقای نقره کار در ایام فتنه 88 اظهار داشت: وی یکی از مخالفین سرسخت موسوی در آن ایام بوده و بارها به موسوی به خاطر عملکرد خلافش و ایستادگی در مقابل نظام هشدار داده و به وی معترض بوده و نسبت به روش غلط موسوی در ایجاد فتنه به وی تذکر می داده که با مخالفت موسوی مواجه بوده است.

این منبع با اشاره به احتمال سوء استفاده خبری فتنه گران از این دیدار اظهار داشت: این ترفند نخ نما شده و هیچ گونه حاشیه ای ایجاد نخواهد کرد.

وی در پایان گفت: همه اساتید و دانشجویان دانشگاه علم و صنعت از این رفاقت و رفت و آمد اطلاع داشته اند و چیز تازه ای نمی باشد.


حال اپوزيسيون خيلي خراب است

 

«از آنجا كه همگان ضعف هاي اپوزيسيون را به خوبي مي شناسند اميدوارم نوشته حاضر مورد استفاده كيهان شريعتمداري قرار نگيرد تا ضعف هاي اپوزيسيون را دوباره برشمرد.»


کیهان: «ناصر- م» از عناصر ضد انقلاب خارج نشين با درج اين مطلب در پايگاه اينترنتي خودنويس نوشت: سال گذشته مردم ايران به فراخوان خانواده هاي زندانيان سياسي هيچ اعتنايي نكردند... چرا رژيم اسلامي مي تواند مردم را به پاي صندوق هاي راي بكشاند اما اپوزيسيون نتوانسته مردم را به سوي خود جلب كند؟ چرا در حالي كه 90روز ديگر انتخابات برگزار خواهد شد، نيروهاي اپوزيسيون نبايد يك آلترناتيو جامع و مانع داشته باشند. درد بسيار عميق كنوني ما در اين است كه نيروهاي اپوزيسيون در 34 سال گذشته موقعيت رژيم را تحكيم كرده اند و ديگر نزد مردم اعتباري ندارند و به سختي اعتماد آنان را به دست مي آورند.
يادآور مي شود نويسنده چند سال پيش به طور علني از حمله رژيم صهيونيستي به ايران حمايت كرده بود. «ناصر- م» شهريورماه گذشته نيز در سايت گويا نيوز، اپوزيسيون را متهم به بي عرضگي كرده و نوشته بود: «گروه هاي رنگارنگ اپوزيسيون در خارج بيشتر به فكر نيازهاي خود هستند تا مبارزه. كجايند همه آن نيروهاي سياسي كه كشور را به مقصد مبارزه ترك كردند و حالا در خارج اتراق كرده و مشغول گشت و گذار هستند؟ 90درصد آنها كه به خارج آمده اند، حالا به جمهوري اسلامي رفت و آمد دارند و درد مخالفان را مدت هاست كه فراموش كرده اند.»
وي مي افزايد: من از اين خيلي دلم مي سوزد كه اپوزيسيون به بي عرضگي كامل رسيده است. اكتبر سال 1985 تازه از ايران به برلين غربي آمده بوديم و حداكثر اقامتمان را در آلمان پنج سال ارزيابي كرده بوديم. بيش از حد اميدوار بوديم كه در آينده نزديك باز خواهيم گشت. همه همت خود را معطوف كرده بوديم كه بيشتر عليه رژيم مبارزه كنيم و حكومت هرچه زودتر سرنگون گردد و هرچه سريع تر به وطن بازگرديم. هيچ علاقه اي به فراگيري زبان آلماني از خود نشان نمي داديم. آنها هم كه زبان آلماني را ياد مي گرفتند؛ بعضي ها آنها را مسخره و ليبرال خطاب مي كردند!


هاشمي نامزد رياست مجلس خبرگان نيست


يك روزنامه نزديك به هاشمي رفسنجاني، نامزدي وي براي انتخابات هيئت رئيسه مجلس خبرگان را رد كرد.


کیهان: روزنامه جمهوري اسلامي نوشت: «يك منبع موثق نزديك به آيت الله هاشمي رفسنجاني به نقل از ايشان گفت من خداي متعال را شكر كردم كه آيت الله مهدوي كني مسئوليت رياست مجلس خبرگان را پذيرفتند و اكنون نيز خوشحالم كه ايشان براي اين سمت داوطلب هستند. دو سال قبل هم كه ايشان پذيرفتند داوطلب رياست شوند من از ايشان تشكر كردم.»
آيت الله مهدوي كني در تاريخ 17 اسفند 1389 و با راي 63 تن از نمايندگان مجلس خبرگان به رياست اين مجلس انتخاب شد. پيش از آن تاريخ و به مدت 3 سال آقاي هاشمي رفسنجاني رياست مجلس خبرگان را برعهده داشت. وي پس از درگذشت آيت الله مشكيني در شهريور 86، به رياست مجلس خبرگان انتخاب شده بود.
پس از علني شدن حمايت اكثريت اعضاي خبرگان از نامزدي مهدوي كني، هاشمي اعلام كرد نامزد انتخابات رياست مجلس نمي شود و از مهدوي كني حمايت مي كند.
پيش از اين، آيت الله سيد احمد خاتمي در گفتگو با مهر اعلام كرد سيزدهمين اجلاس رسمي خبرگان رهبري در دوره چهارم از تاريخ 15 تا 17 اسفند در محل سابق مجلس شوراي اسلامي برگزار خواهد شد.
عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه انتخاب كميته 5 نفره براي تهيه بيانيه پاياني اجلاس از ديگر برنامه هاي اين نشست است، گفت: همچنين انتخابات كميسيون هاي خبرگان در دستور كار قرار دارد.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا اين دوره نيز آيت الله مهدوي كني كانديداي رياست مجلس خبرگان خواهند بود گفت: ايشان حتما كانديداي اين دوره نيز خواهند بود؛ آيت الله مهدوي كني هم محبوب مردم و هم محبوب خبرگان است.
در همين حال سايت تابناك كه به محسن رضايي نزديك است، از بازسازي شعار «هاشمي 2005» توسط برخي مدعيان حمايت از هاشمي و عنوان كردن «شعار 2013» نوشت: اين كار برخي رسانه هاي طرفدار آقاي هاشمي، موجب وهن جايگاه وي است.
برخي مدعيان حمايت از هاشمي در انتخابات رياست جمهوري سال 1384 از عبارت لاتين «2005 HASHEMI » در تبليغات استفاده كرده بود كه بعدها معلوم شد با هماهنگي ياسر پسر كوچك آقاي هاشمي بوده است.
تابناك اين انتقاد را مطرح كرده كه ذكر سال براي معرفي مدل خودروهاست و بعيد است هاشمي از چنين شيوه هايي راضي باشد.
در همين حال سايت جرس وابسته به حلقه فتنه گران مقيم خارج در تحليلي با اشاره به برخي زمزمه ها درباره نامزدي هاشمي در انتخابات رياست جمهوري، از او خواست حتما نامزد شود اما پيش از آن با رهبري مرزگذاري و مخالفت كند! جرس مدعي شده پيمان وفاداري به امام و رهبري، نبايد مانع نزديكي هاشمي به مخالفان شود.
حلقه لندن شامل مهاجراني، كديور، عبدالعلي بازرگان، فرخ نگهدار، يوسفي اشكوري و چند تن از عناصر فراري مي شود كه البته مدت هاست دچار آشفتگي شده است. اين حلقه در آغاز فتنه سبز، خود را اتاق فكر جنبش سبز در خارج معرفي مي كرد.


وقتي از مخالف خواني و جنجال استقبال مي شود

 

مخالف خواني احمدي نژاد در رسيدگي به صلاحيت نامزدهاي انتخابات نظام پزشكي با استقبال دو تن از اعضاي كابينه خاتمي مواجه شده است.


کیهان: پايگاه اينترنتي رجا نيوز با اشاره به موضع اخير احمدي نژاد تصريح كرد كه اين اقدامات، عدول از موضع اصولي دولت است. اين سايت اينترنتي خاطرنشان مي كند: اعتراض احمدي نژاد به رد صلاحيت برخي نامزدهاي انتخابات نظام پزشكي، با استقبال مصطفي معين و مسعود پزشكيان از وزراي دولت اصلاحات مواجه شده است، معين مي خواهد كه احمدي نژاد حكم رئيس جديد نظام پزشكي را نپذيرد و پزشكيان مي گويد حق رئيس جمهور است كه حكم رئيس نظام پزشكي را ابلاغ نكند.
رجا نيوز نوشت: مجموع اين حمايت ها به اضافه بازتاب اقدام رئيس جمهور در رسانه هاي ضدانقلاب به خوبي نشان مي دهد تغيير در مشي احمدي نژاد طي سالهاي گذشته، بيش از همه به مذاق چه كساني خوش آمده است.
همچنين در حالي كه رهبر معظم انقلاب در آبان ماه سال جاري فرمودند هركسي فضاي جامعه را تا روز انتخابات به سمت تنش ببرد خيانت كرده است، مشخص نيست برخي اقدامات عجيب از سوي رئيس جمهور با چه انگيزه اي صورت مي گيرد.


روايت بي بي سي از افول قدرت كاخ سفيد

 

شبكه دولتي انگليس سياست هاي اوباما را نشانه افول قدرت كاخ سفيد در بسياري از نقاط جهان توصيف كرد.


کیهان: وب سايت بي بي سي در تحليلي نوشت: برنامه هاي سياست خارجي اوباما براي دور دوم رياست جمهوري گويي آن قدر بلندپروازانه نيست كه پيشتر مي نمود. نطق سالانه باراك اوباما در مجلس نمايندگان گواهي است بر اين مدعا. گويي مي خواهد اعتراف كند هرچند جايزه جهاني صلح نوبل را از آن خود كرده است،اما آمريكا اولويت نخستين او است. سخنان او نشان داد وي بيش از هر چيز ديگر در پي ترميم اقتصاد اين كشور است.
اين تحليل مي افزايد: چنين مي نمايد كه تجربه هاي تلخ اوباما در سال هاي اخير مانند كوشش بي فرجام براي كشاندن مقامات ايران به پاي ميز مذاكره، خيزش جهان عرب كه مي رفت نويدبخش باشد اما اكنون به دست اسلام گرايان مصادره شده و اندك اندك به تهديد براي ايالات متحده تبديل مي شود، وقوف به اينكه آمريكا نفوذ چنداني بر پاكستان و اسرائيل ندارد و درك اين واقعيت كه افغانستان هيچ حاصلي جز بر باد دادن جان و مال آمريكائيان نداشته و ظهور روز افزون قدرت بزرگترين رقيب اقتصاديش چين، سبب شده تا وي راهبردي را اتخاذ كند كه تداعي كننده رويكرد يكي از اسلافش يعني دوايت آيزنهاور، جمهوري خواه است.
بي بي سي مي نويسد: دستاوردهاي اوباما در مقايسه رؤساي جمهور سابق چندان چشمگير به نظر نمي رسد. بزرگترين دستاورد او تاكنون دفاعي بوده است؛ تلاش براي بيرون كشيدن كامل نيروهاي آمريكايي از افغانستان و عراق. بيهوده نيست كه يكي از مشاورين اوباما اقدامات وي را كه چيزي شبيه دكترين است، «هدايت از پشت» [جنگ نيابتي ] مي خواند، بهترين توصيفي كه از دكترين در حال شكل گيري وي در سياست خارجي مي توان به دست داد. «هدايت از پشت» تعبيري است كه منتقدان اوباما در نشريه نيويوركر پس از حادثه بنغازي در ليبي در توصيف او بكار بردند يعني گزينه اي بهتر، امن تر و كم هزينه تر از سياست هاي جورج بوش كه به ستيزه جويي در سراسر منطقه دامن زده بود. هر چند تعريف «هدايت از پشت» در مورد آمريكايي كه مي شناسيم دشوار است اما مبتني بر دو باور ناگفته است؛ نخست اينكه قدرت آمريكا در بسياري از نقاط جهان رو به افول است و دوم، دنبال كردن منافع آمريكا و گسترش آرمان هايش مستلزم پنهانكاري، فروتني و كاهش قدرت نظامي دارد. اين باور با انتظارات جان ويني آمريكا كه از خود ترسيم ساخته، فرسنگ ها فاصله دارد.


عاقبت پول گرفتن کروبی از جزایری

 
 
به گزارش 598، محمد کرمی راد در گفتگو با سایت مرصاد با اشاره به اظهارات مطرح شده محمود زمانی در مستند مثلث در خصوص دریافت کمک های مالی یکی از سران فتنه از عناصر ضد انقلاب اظهارداشت: این فرد که در این مستند از آن نام برده شد، در مناظرات ریاست جمهوری سال 88 اعلام کرده بود که اگر باز هم جزایری به من کمک مالی کند، قبول می کنم زیرا از امام (ره) مجوز دارم. اما این مسئله ای نبود که مردم در برابر آن بی تفاوت باشند.
وی افزود: این اظهارات نشان می دهد که کسانی که ادعای ریاست قوای کشور را داشته اند، همانطور که در گذشته از جزایری ها پول دریافت کرده اند از ضد انقلاب نیز کمک مالی می گیرند.
این تحلیلگر سیاسی تاکید کرد: صحبت های مطرح شده در آن مستند برای بعضی از مسئولین زنگ خطری است که مراقب اطرافیان خود باشند تا مانند این افراد فتنه ایجاد نکنند.
کرمی راد در پاسخ به این سوال که کسانی که برای ریاست بر قوه مجریه تلاش می کردند و ادعای انقلابی گری داشتند چگونه شد که از ضد انقلاب کمک های مالی دریافت کردند، گفت: بی بصیرتی و هم کاسه شدن با ضد انقلاب باعث شد که این افراد دست به اقدامات این چنینی بزنند.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس هشتم شورای اسلامی تاکید کرد: در سال 88 به دلیل حضور در کمیسیون امنیت ملی مجلس برای پی‌گیری حوادث فتنه آن سال، با بعضی از این آقایان به همراه دیگر نمایندگان دیدارهایی داشتیم که در تمامی این دیدارها بر مباحثی تاکید داشتند که هیچ سند و مدرکی نداشت و ادعاهایی بی اساس را مطرح می کردند که این نشان می دهد که افرادی که در اطراف آن‌ها بودند همگی حاشیه های اساسی داشتند و مسئله دار بودند و اطلاعات غلط به آن‌ها می دادند.
این تحلیلگر سیاسی خاطر نشان کرد: اظهارات محمود زمانی مسئله ارتباط جریان فتنه با ضد انقلاب و هم سویی آن‌ها را اثبات کرد که این را باید از اقدامات خوب و به موقع نیروهای امنیتی کشور دانست که آن را برای مردم روشن کردند.




:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 12 اسفند 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: